≡ Menu

Semakan BR1M 2017 Status BRIM 2017 Online. Semak Berjaya atau Gagal?



(Kemaskini terkini pada: Jul 17, 2017)

Semakan BR1M 2017 Status BRIM 2017 Online. Semak Berjaya atau Gagal?

Berdasarkan semakan Berita Semasa melalui pembentangan Bajet 2017 Malaysia kali ini, rakyat Malaysia yang pendapatan rendah dan serdahana akan terus diberikan pelbagai bantuan.

semakan br1m

Ini semua dilakukan bagi menghadapi gelombang kenaikan kos sara hidup disebalik pengumuman kelembapan ekonomi di Malaysia dan juga impak pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) 6 peratus.

Dan pemberian dan pembayaran Brim 2017 dikatakan akan terus membantu mengurangkan kenaikan inflasi naik 2017 yang mana berdasarkan kajian ahli ekonomi berpendapatan langkah kenaikan pembayaran BR1M 2017 adalah langkah-langkah yang membantu rakyat Malaysia untuk jangka masa pendek sahaja.

Ini kerana dijangka tahun 2017 adalah tahun yang cukup mencabar bagi rakyat Malaysia, untuk menempuh 12 bulan yang mendatang termasuklah dengan siri kenaikan pelbagai harga dan caj, gelombang kos sara hidup, ketidaktentuan ekonomi Malaysia. Adakah anda semua sudah bersedia dengan cabaran hebat seperti ini untuk tahun ini. Apa respon anda pula terutamanya penerima Br1M Malaysia?

Semakan BR1M 2017 BRiM Online Malaysia : Kenaikan Pembayaran?

Butiran terkini dikemaskinikan untuk anda seperti di bawah :

  • Pembayaran Untuk Isi Rumah Kurang RM3,000 sebulan : RM1,200
  • Pembayaran Untuk Isi Rumah RM3,000 – RM4,000 sebulan : RM900
  • Pembayaran Untuk Bujang berpendapatan RM2,000 dan ke bawah : RM450
  • Pembayaran untuk yang Daftar E Kasih : RM1,200

Maklumat dan berita terkini semakan BR1M 2017 akan Berita Semasa kemaskini di sini daripada masa ke semasa….

Seperti yang dijanjikan, Berita Semasa ingin kongsikan panduan lengkap kepada anda yang terlibat secara langsung bagi urusan pendaftaran dan isi borang BRiM 6.0 secara online atau manual dan juga prosedur kemaskini BRIM 2017 yang mana anda boleh KLIK setiap link di bawah ini :

Semakan BR1M 2017 : Permohonan, Kemaskini, Rayuan?

Untuk maklumat dan berita terkini yang Berita Semasa terima setakat ini, pembayaran BR1M 2016 akan mula dibayar kepada anda bermula bulan Januari 2017 ini. Nantikan….Semoga ia sedikit sebanyak membantu anda membuat persiapan tahun 2017 yang cukup mencabar tidak lagi lagi.

Senarai Pautan Semakan Br1M 2017 Butirannya
Cara Daftar Permohonan KLIK SINI
Cara Kemaskini KLIK SINI
Punca Gagal Permohonan dan Cara Rayuan KLIK SINI
Semakan Br1m Status Online KLIK SINI

P/S : Di bawah ini Berita Semasa kongsikan kepada anda panduan yang paling lengkap yang ditunjukkan dan diperjelaskan langkah demi langkah terutamanya yang baru mengunapakai portal E Brim bagi check status permohonan anda. KLIK gambar-gambar di bawah ini…

Tutorial Cara Semakan BRIM 2017 Yang Betul ada dikongsikan seperti di bawah ini :

Sambung Baca Lagi Artikel Terbaik Yang Ini Pula. Ada Kaitan Dengan Yang Di Atas :

Bajet Cukai Naik Dan Juga BRIM Naik Lagi Antara RM100 Hingga RM150? Apa Kata And... Bajet Cukai Naik Dan Juga BRIM Naik Lagi Antara RM100 Hingga RM150? Apa Kata Anda? Ringgit Malaysia sempat mengukuh sehingga RM4.09 bagi satu dolar Amerika pada 9 Oktober 2015 tetapi secara tiba-tiba...

288 Komen Bernas di Berita Semasa… add one
  • 1 Abdullah 8:25 pm

    Dikabong..bnyk kes yg berlaku di kabong..tpt jam 11pm bnyk kes rompakan ,samseng jalanan..arak,gam,dadah, pil..yg mengancam ketenteraman awam..ini kerana pihak polis dan rela..tidak pernah buat rondaan pd jam itu..

  • 2 saraswati 0430@gamil com 12:15 am

    Sharaswathi a/p silvarajoo 0430@gamil com 790430_14_6130

  • 3 Seri Fairol 5:48 pm

    Pandangan saya. Lebih mudah jika memohon mengikut individu drpd isi kluarga. Kerana dgn cara ini lebih mudah utk hak masing2.

  • 4 muhammad shukri ali 10:16 pm

    b’trima ksh la pda PM kita sbab sudi naik kn brim..apa lgi mari undi BARISAN NASIONAL..HIDUP PM DAN BARISAN NASIONAL. I LOVE U PM.

  • 5 yeoh kok seng 8:20 pm

    semakan keputusan br1m 2015

  • 6 Jojie Zuziyanti 7:49 pm

    Kalau bulan januari mau semak br1m mcm mna

  • 7 Anonymous 9:14 pm

    pandan saya bayaran br1m 3 kali tidak wajar,apa kata bayaran br1m buat secara sekali gus kerana boleh ibubapa buat persiapan bersekolahan anak.

  • 8 faiezah md razi 11:59 am

    brim ni di beri kerana gaji di bwh 3000.adakah lembaga hasil melihat harta benda seseorang maksudnya jika beliau ada motor besar..hasil kerja keras dng membuat part time. .utk dptkan motor tersebut adakah beliau tidak kain memiliki brim sula jelaskan

  • 9 Anonymous 12:04 pm

    hanya krn memiliki motor besar hasil titik peluh bekerja part time.adakah beliau tidak layak memiliki brim itu sedangkan pendptan beliau dibwh rm3000

  • 10 Anonymous 11:32 am

    saya setuju pendapat saudara tu bayaran br1m buat sekali gus.

  • 11 Anonymous 11:44 am

    pendapat saya tidak perlu dikemaskini lagi,kerana rekod yang lama semua sudah ada,cuma perlu diproses sahaja.

  • 12 Anonymous 11:56 am

    pandangan tentang saudara anonymous bayaran brim tidak perlu buat bayaran 3 kali,pendapat seluruh rakyat malaysia setuju brim buat bayaran sekali gus.

  • 13 Anonymous 12:10 pm

    Pendapat saya tentang brim tidak perlu kemaskini rekod lama semua sudah ada di lembaga hasil dalam negeri,cuma perlu buat bayaran terus pada penerima melalui akuan bank @ boucer masing-masing,kita sebagai rakyat malaysia bersatu suara bayaran brim buat sekali gus……….

  • 14 Anonymous 12:15 pm

    BRIM TAHUN DEPAN SAYA HARAP PM NAIK KAN LAGI SEHINGGA RM1500

  • 15 Anonymous 12:39 pm

    dapat duit brim tak guna juga,semua barang naik,bagi brim lebih sedikit harga semua barang terus melabong naik,cuba barang tak naik baru adil dapat duit brim tapi dalam 1 hari habislah duit brim,saya ingat bajet 2015 kurang memuaskan,mendasarkan semua naik.

  • 16 Anonymous 12:43 pm

    KAMI SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA DAN BERSATU SUARA BAYARAN BRIM BUAT SEKALI GUS KEPUTUSAN KAMI
    MUKLTAMAT…………!

  • 17 Anonymous 12:51 pm

    KEATAS PRIHATIM PIHAK LHDN TIDAK PERLU KEMASKINI BRIM 2015,TERUS BUAT BAYARAN KEPADA PENERIMO MELALUI AKUAN BANK @ BOUCER MASING-MASING

  • 18 az 12:38 am

    brim 2015 wajar kah bujang dapat rm600 dan yg berkeluaraga rm950 di sini apa yg sya ingin kata kan . kenapa yang bujang dapat rm600 sedangkan mereka tk ada tangungan keluarga .dan kebanyakan orang bujang penting kan diri sendiri .sedang kan yang berkeluarga hanya dapat rm950 .mereka ada tangungan ahli keluarga .ada anak anak .kalau di ambil kira yang masih bujang lebih istimewa menerima brim .berbanding yang ada keluarga

  • 19 az 12:57 am

    dan apa yg saya nk kata kan .terima kasih juga kepada pm .dengan sara hidup makin hari makin meningkat. ada nya brim sekurangnya dapat meringgan kan beban rakyat . harap semua penerima brim dapat mengunakan nya dengan bijak .dan berharap pemberian brim dapat sekali gus.

  • 20 oms 11:22 am

    Syukurlah lah apa yang kerjaaan kita bagi. Ini hanya “BANTUAN” , bukan nak bagi kita senang tampa usaha. Selebih nya kenahlah ada usaha kita jimat cermat, berhemat dan rajin. Mana-mana kerajaan pun tidak mampu memuaskan hati dan kehendak semua orang pada setiap masa. Syuykur.

  • 21 DOL 11:30 pm

    Kepada semua rakyat Malaysia tidak kira apa bangsa dan jantina, pernahkah anda bersyukur di atas pemberian brim ini? Jawab pertanyaan saya ini dengan seikhlas mungkin!!

  • 22 mastura 1:58 am

    Sy nk brim 2015 bg skli gus la …xpyh byk kli byr la byr hbs brim bln 1

  • 23 Anonymous 8:32 pm

    Pendapat saudari mastura saya sokong 100% brim bayar habis

  • 24 muhammad azizol asry 11:21 am

    askum .. mintak maaf yoo .. x salh klau orng bujang dpt 600 kn .. sper kata orng bujang penting kn diri sendiri yo ..
    kita kena besyukur apa yg kerajaan bg ..x pelu nk beza kn duit bujang atau lain2 yer..

  • 25 Anonymous 2:16 pm

    Mne xnye dye org yg jual ….sampai bila pn xkn hbis……

  • 26 Anonymous 2:23 pm

    Naik RM3000 pun tak guna Bcoz harga barang pun naik….

  • 27 Anonymous 6:45 pm

    Ko amek sumw

  • 28 ariel 7:55 am

    sy hrap kenaikan BR1M yg d brikan pada tahun 2015 ne akan trus BERKEKALAN KE TAHUN-TAHUN SELANJUTNYA jika PM akan tetap meneruskannya setiap TAHUN..

    『TERIMA KASIH』
    →UNTUK←
    ~ BR1M 2015 INI~

  • 29 Anonymous 10:31 pm

    Mmg palui kamu

  • 30 Anonymous 10:35 pm

    Mmg xda otak.. Syukur la weh.. jelouse bujang dpt 600? Cerai kan isteri ko tu.. jdi bujang.. dpt 600.. nah amik ko palui.. xda otak.. otak letak d lutur ka toli?

  • 31 Anonymous 2:22 pm

    Saya setuju di bayaran sekali

  • 32 Anonymous 2:32 pm

    Saya setuju bln1byr hbs

  • 33 adam toha 2:44 pm

    Saya setuju di bayaran bl n 1

  • 34 NORA 2:55 pm

    sape kata budak bebujang cam kome nie xdek tangungngan….xsume budak bujang pentingkan diri sendiri….kalo yg xdek makbapak tu tp nak kna tanggung adk bradk dia…..cubalah pikir sbelum bercakap beb……!

  • 35 Zaidi Intan 3:34 pm

    Terima kasih kepada PM sbb naikan brim 2015, ianya bnyak memberi manfaat kpda kmi rakyt, terutma yg sara hidup kos rendah….

  • 36 Anonymous 6:47 pm

    saya harap pembayaran dibuat sekali gus…. bagi sikit2 nak beli apa pun tak boleh…..habis belanja gitu aja…bukannya besar sangat 950 . barangan dah. mahal…gaji dok gitu juga….brim bolehla. menanmpong sikit..

  • 37 somphon sinarak 6:54 pm

    Brim brim brim….jangan brumm dah…bayaq sekali gus la…boh minyak pun x leh utang… nk bayaq lesen pun jpj x mau terima bayar 3x

  • 38 Anonymous 8:01 pm

    Tuan,pikir la baik2 ye…pm tu lg susah berbandingkn kita rakyat malaysia sbb pm kena banyak memikirkan masalah negara & masalah kita sekali gus..x kesian ke kt pm kita tu?kalu mcm encik sajalah yg jd pm ye!!!!!!!!!

  • 39 Anonymous 8:06 pm

    Orang zaman skrng sanggup menipu untuk mendapatkn duit brim…

  • 40 Anonymous 8:14 pm

    Saudara mastura,cuba saudara pikir kalu brim bg skali gus,hari2 yg mendatang kalu saudara susah perlukn duit,sapa nk bg?

  • 41 rashiddi 10:16 pm

    bagaimana pulak dengan ayah tunggal .jangan fikirkan diri sendiri

  • 42 mohamad ikhwan 2:39 am

    saLam…jgn Lupa akan pnciptamu!,

  • 43 Anonymous 2:40 am

    Hehe

  • 44 athan 1:50 pm

    kenapa saya tdk mendapat br1m 2014,surat myatakan saya tdk layak mendapat pun tdk ada,kenapa 2013 saya ada mendapat br1m,dgn tanggungan anak adik saya

  • 45 Anonymous 6:43 pm

    xyah over sgt la

  • 46 Anonymous 9:44 pm

    Jika banyak komen brim akan di tunda ke tahun 2020ha ha ha

  • 47 Anonymous 9:55 pm

    Apa kecoh ni orang lain yg tk dapat brim pun tk kecoh ni pulk yg dah beberapa kali menerima nya sedikit banyak tu dah rezeki kita masing masing tuhan dah tentu kan bersyukur lh hidup di zaman ni macam2 kesenangan yg kita nikmati hasil susah payah orang2terdahulu yang telah memerdeka kan malyasia ni engkau orang tinggal terima je dah dapat nak kutuk pulk jika tak da langsung apa pulk yg ko orng nk ceta ,,,,,,,,,,,,,,,,,

  • 48 Anonymous 12:34 am

    Tak payah byr 3x paling elok d byr 9x jimat ckit rakyat tak boros hahahahaha..

  • 49 tajudin mohamad yatim 8:02 pm

    sy pn sama gak,kali pertama sy dpt,kali kedua pn dpt.kali ketiga diwawarkan kemaskini akaun bank ,org lain dh dpt sy xjuga dpt..

  • 50 Anonymous 9:22 pm

    klau susah jgn jdi pm

  • 51 Anonymous 5:16 am

    Saya sokong pendapat& pandagan saudara itu sangat tepat.ini membolehkan suri rumah yang tidak berkerja.memperolehi pemberian brim kepada rakyat

  • 52 Chan KH 10:25 am

    Itulah betul betul ” Kerajaan Rakyaat” maksudnya kerajaan yang dapat rasa nadi kehidupan rakyatnya.
    Dengan BRIM ,golongan yang perlu bantuan dapat manfaat sedikit banyak untuk meringankan beban mereka.
    Syabas Dan Terima Kasih kerajaan kami!

  • 53 Anonymous 10:31 am

    Yihaaaaa

  • 54 Anonymous 10:33 am

    Ya…bt0l bt0l…

  • 55 Anonymous 10:34 am

    6000

  • 56 Anonymous 10:36 am

    Hahahaahahaha

  • 57 Anonymous 10:38 am

    Selamat hari raya

  • 58 Anonymous 10:40 am

    Xpa…tggu brim lgi…hahaha

  • 59 Anonymous 10:42 am

    Apakah

  • 60 Anonymous 1:01 am

    Aku ton sudah tak leh

  • 61 champion 5:21 pm

    Korang ni undi BN xnak, tapi duit BR1M kemain lagi siap mintak dibayar sekali gus la, minta naikkan amount la.. berterima kasih sahaja lah wahai manusia melayu sekalian.

  • 62 juan Miguel 7:07 pm

    im working to petronas sg2 penang..January..money brim to im just for petronas sg2..others people their can use for their daughter this is importantly.. im hope really to support im..

  • 63 juan Miguel 7:21 pm

    01012015 im start petronas sg 2 penang brim to im for petronas others there for daughter im holp.

  • 64 juan Miguel 7:32 pm

    hok cho peng hok brim rm950..hoh yehh..kawtim arr.accepted.

  • 65 cik upin 4:26 pm

    Betu_betul2

  • 66 LAI TET LONG 4:55 pm

    belum terima surat

  • 67 Anonymous 2:04 pm

    Brim naik …harga brang pon mningkat .. hmmm

  • 68 Dfgghh 12:39 pm

    Nak kemaskini br1m pun x boleh.. Nak sudah undi bn umno lagi…

  • 69 Anonymous 12:41 pm

    Betul³… Saya setuju.. Buat bayaran ke akaun bank terus kesemua sekali..

  • 70 Anonymous 12:46 pm

    Betul³.. X perlu di kemaskini lagi, rekod yg lama kan ada, buat apa nak kemaskini lagi…kena bagi tahu pada perdana menteri ni…

  • 71 Anonymous 12:48 pm

    Ya tu.. Jgn nak bodek sgt lah

  • 72 Anonymous 12:50 pm

    Betul³

  • 73 Anonymous 12:54 pm

    Nak kemaskini pun x boleh, buat apa nak bising²… Sampai kan perkara ni kepada PM dulu.. Masuk berita jam 8 di TV3.. Senang kan until rakyat.. Baru boleh undi BN pada pilihanraya akan daging.. Klu x, x perlu undi lah…

  • 74 Anonymous 12:56 pm

    NI SEMUA POYO

  • 75 wan razali bin wan yaacob 1:13 pm

    BRIM-1 saya dapat selepas itu BRIM-2,3 saya tak dapat…takde terima apa² surat pun…..

  • 76 Anonymous 1:36 pm

    Boleh nak undi BN tapi masalah lah pada rakyat yg nak kemaskini br1m tak boleh… Cuba bagi tahu macam mana… Dari semalam sambung hari ini pun tak boleh nak kemaskini.. Apa barang….

  • 77 Anonymous 1:40 pm

    Terima surat, suruh mula kemaskini br1m bermula pada 1.12.2014 tapi sampai hari ini dah masuk 2.12.2014 pun masih tak boleh nak kemaskini… Apa case….!!!

  • 78 Anonymous 1:43 pm

    Terima surat, suruh mula kemaskini br1m bermula pada 1.12.2014 tapi sampai hari ini dah masuk 2.12.2014 pun masih tak boleh nak kemaskini… Apa case….!!!

  • 79 Anonymous 1:45 pm

    Terima surat, suruh mula kemaskini br1m bermula pada 1.12.2014 tapi sampai hari ini dah masuk 2.12.2014 pun masih tak boleh nak kemaskini… Apa case….!!!

  • 80 Anonymous 1:52 pm

    Syukur memang syukur… Tapi dah dpt Surat untuk kemaskini tapi bila x boleh nak kemaskini.. Pilihanraya akan dtg nak undi pas pulak… Mari ramai² keluar umno(BN) Jom join pas atau pkr.. Kata x menyusahkan rakyat tapi nak kemaskini dari semalam smpai hari INI pun x boleh… Bagi tahu kenapa?

  • 81 Anonymous 1:58 pm

    Bagi br1m pastu pungut lah balik kan. Buat road block bnyak²… Saman pun bnyak lah… Dapat lah duit semula… Pastu bagi br1m lagi.. Macam tu lah seterusnya…

  • 82 Anonymous 2:04 pm

    Ko undi bn dpt apa…aku pun undi BN jgk… Dpt Surat kemaskini br1m kenapa x boleh kemaskini dari semalam dan hari ini pun x boleh kemaskini.. Tu lah pasal… Ada je Alaskan nya… Konon nya boleh kemaskini pada 1.12 .2014 tapi sampai hari ni pun x boleh jgk.. Bagi komen sikit…

  • 83 Anonymous 4:45 pm

    Paparan terbaik menggunakan pelayar Internet Explorer 8.0 dengan resolusi skrin 1280 x 800

  • 84 Buhordeen Ali 12:31 pm

    Kenapa tak minta pandangan.rakyat ini kerana secara purata rakyat di negeri sarawak masih miskin.biar brim kita keluar sekali supaya dapat meringankan beban keluarga terbabit .kita takkan tahu .yang bujang dapat feadah .yang bekeluarga jadi mangsa mana tidak ya persekolhan tak lama lagi.bagi yang berkerja kerajaan tak apa yang binggung tiap tiap tahun bonus menanti.bagi kami brim ini lah bonus ….siapa kita tahu perit ya hidup si miskin ini

  • 85 kak nyer 1:37 pm

    Mn nak kemaskini ni weii…menyusahkan btoii la…

  • 86 Anonymous 3:23 pm

    KESIAN ATOK ENGKAU

  • 87 Anonymous 11:26 am

    Kau yang paloi budu

  • 88 farahIDP:539857 6:01 pm

    assalamualaikum & salam 1 malaysia,
    alhamdulillah sy da daftar e-brim online.

  • 89 Anonymous 2:25 am

    Btul3

  • 90 Anonymous 2:29 am

    btul3

  • 91 Anonymous 2:40 am

    btul3..smpi naik pintam fon aq

  • 92 Anonymous 2:43 am

    hairan saya

  • 93 Anonymous 3:56 am

    Stuju..wat apa nk kmaskini lgi..recod lmakn dh ada.

  • 94 jumaya binti baddu 8:32 pm

    Mcm mn nak kemas kini BR1M

  • 95 Anonymous 9:33 pm

    Benda dpt free…..lantak la nak bg berapa kali pon………anda dah bayar cukai ke?……

  • 96 Anonymous 12:35 am

    Betul sy buat pun tak leh

  • 97 aque xie sanoy 1:13 pm

    assalamualaikum saya nak tanya jika saya warganegara dan isteri saya pasport tetapi kami ada sijil.nikah ada.kah saya layak menerima brim2015

  • 98 watie 8:28 am

    Bersyukur dgn nikmat Yg diberikan allah.alhamdulillah.

  • 99 Anonymous 10:46 pm

    tk da brim pn tk pa klo hrga getah d naikkan mcm dulu 2..bOLEHLAh…skrg ne,org pndlaman mcm kmi ne mna lh nk cri mkn..klo mcm ni..so krjaan prlu prtimbangkan…

  • 100 Anonymous 10:53 pm

    sya pn stuju gk..kenaikan harga minyak dn barang membebankan rakyat….

  • 101 Anonymous 10:24 am

    Betol2 ak baru lepas kena saman nie dengan jpj hawau

  • 102 Anonymous 4:14 pm

    STUJU BANYAK

  • 103 Norazlina binti Che Berihim 5:19 am

    Jika BR1M sblum ini adalah nama suami.bleh kah untk BR1M 2015 nh,dtukar pda nma isteri krana sesuatu sbb

  • 104 ina 2:17 am

    Boleh,cubala buat dlm 12 mlm keatas,insyallah boleh

  • 105 Suey Uddin 1:09 pm

    Sya nak tanya WAJIB ke buka akaun bank?

  • 106 Suey Uddin 1:15 pm

    Jgn nak gduh2 apa yg pting pm dah bgi duit free kta tma je la…mna nak cri 950 dlm sthn free tuuuuuu……

  • 107 ildiatiey 10:17 pm

    Syukur dpt lg brim buat kli ke3..thank pm

  • 108 Anonymous 6:52 pm

    yg bujang 350 1thun…1thun 365 hari…350/365 brape je krjaan bg…tp krjaan ambik duit brpe stiap hari…huhuhu..

  • 109 Sundra 7:57 pm

    beberapa permohonan baru dan kemaskinikan atau semak semula adalah melalui satua email

    Harap memudahkan sistem oneline

  • 110 anonymous 4:42 am

    poyo r lu

  • 111 anonymous admin 4:52 am

    walawei…korng undi pas ke pkr ke bn ..smua sama je..tkyah r nk provok politik lebh..org dah bgi bntuan tu bersyukur dah r dari langsng tk dapat ape…nape .korng undi parti masing2 korng dah tentu senang ek?
    .wei..wake up ..pikir pakai otak.
    yg snang tu dorang bukn korng..yg korng nk memberontak tu..bngsa agama korng gak! malu wei jadi keyboard warrior lam ni…aptb

  • 112 Jun 3:05 pm

    Suami sy mohon brim dh diterima tp kami tak dpt duit brim kerana pihak bank memotong pinjaman lama dr agro bank tp bank yg kami mohon bsn mohon bantuan..sy tak nak brim sy kali ni disekat lg

  • 113 jamesly 4:54 pm

    Kena juga kang tahun lps bjg,kni dah…

  • 114 Anonymous 8:42 pm

    ko xpernah bujang ke/..lahir2 dh ada bini..hhahahaha

  • 115 Anonymous 10:04 pm

    Looo p duduk dalam hutan..
    Pokok naik tinggi2
    Hujan ja yang turun

  • 116 gddgb 10:05 pm

    Ppo

  • 117 shah rizal 11:19 am

    bujang patut dpt 600 sbbnya,kita jgn pentingkan diri sendiri ok,d sebabkan bujang jgn igat dia tk ada tanggung jawap ok,org yg tk biasa hidup susah saja yg ckp mcm t,tp bg org yg betul2 hidup susah dia akan membantu keluarganya seperti mak dan ayah yg kerja kampung,adi yng masih sekolah,dgn 600 itu dia boleh bantu keluarganya dr kemiskinan,so fikir panjang sebelum cakap

  • 118 puan nur 12:31 pm

    mntk tlg sy tak tahu mcm mana nak kemas kini. sy dh pernah dptr tahun lepas via online succezs tpi sy x dpt apapa info sama ada lulus or gagal skrg nak check balik status tpi tak tahu nak proceed mcm mana. ade sesiapa yang boleh bantu?

  • 119 Anonymous 1:07 pm

    hidup nik ajis, hidup anwar, hidup bersih 4.0 habuk pun tara.. poyo x?? :)

  • 120 Anonymous 1:13 pm

    typical malaysian eh bukan malaysian typical melayu, duit ambik tp mulut menghina.. melayu pembangkang biasalah, rsa diri bgus dr org lain, ahli syurga lah konon nya.. mulut ckp itu ini bukan main lagi tp habuk tara… hidup nik ajis, hidup anwar, hidup hidup, hidup apa bnda ntah..

  • 121 Mohamad..fiz 5:25 pm

    Askum cm mana nk kemaskni

  • 122 Anonymous 11:13 pm

    Semak status brim2015

  • 123 bullan lovelly 11:37 pm

    chek status “permohonan di terima” tp x kemaskini pun…nie tuk kategori bujang
    adakah maksudnya pemohon tetap akan menerima Brim..?

  • 124 Anonymous 2:14 am

    yg bukak portal tu brapa org brader. lg ramai bukak dlm satu masa kompem2 server jd slow sikit. aku dulu time blaja nak bukak student portal pun server slow kalau skali ramai bukak. itu baru plajar universiti jer. inikan pula rakyat malaysia. akai letak kat lutot ka! bodo

  • 125 syed 1:50 pm

    Napa sya xmsuk lg brim

  • 126 suko 6:26 pm

    Bersyukurlah kita kpd Allah maha kuasa. Yg telah mmberi rezeki Dan pnjngkan USIA sesunguhnye Allah maha pngasih Dan pnyayang pads mahluknye.

  • 127 alfadhasapiee 8:24 pm

    saya nak tanya kalau bagi (yang bekeluarga) yang telah lulus n dah terima first payment bulan ni tapi payment RM350 sedangkan menurut apa yang diberitahu sebelum ni adalah 3x payment..first n second RM300 n last payment RM350..tapi saya telah menerima RM350 pada bulan pertama..ADAKAH SAYA TERMAUK DALAM KATEGORI BUJANG SEDANGKAN SAYA TELAH BERUMAHTANGGA..HARAP MAKLUM N HARAP BANTUAN….

  • 128 Anonymous 9:31 pm

    Bersyukur….bagi ckit2 atau skali gus ke xkisah janji pihak “Kerajaan menjalangkan tugas menbantu rakyat..!!!!

  • 129 muhamat akmal bin nasir 9:31 pm

    kenape saya belom masok lagi brim….saya dah dua kali kemas kini pon tak dapat….

  • 130 Anonymous 9:34 pm

    930206-10-6339

  • 131 Mohd Kamaruzaman Kamarul 9:38 pm

    Bersyukur….bagi ckit2 atau skali gus ke xkisah janji pihak “Kerajaan menjalangkan tugas menbantu rakyat..!!!!

  • 132 zainudin tirmizi 10:57 pm

    Terlebih dahulu saya ucapkan t.kasih kepd PM krna menaikkan bayaran br1m tahun ini. Cuma saya rasa dukacita sikit sebab tahun ini saya masih tak dapat bayaran br1m sedangkan saya telah pun mengemaskini borang br1m 2015. Tahun lepas tak ada masalah wang masuk dalam bank mengikut tarikh yang diumumkan. Apa yang menyebabkan masalah ini terjadi mohon beri penjelasan.

  • 133 aril 3:41 am

    semak setatus da di terime.. tpi brim da masok bank lom ek.. am bank..

  • 134 Ang 12:33 pm

    Betul terima kasih .tapi nak dapat duit sampai bila pun tak tau.yang tau apa benda pun naik haga saja nasib baik minyak turun haga kalau tak mampus .gaji kita org susah tak boleh naik kenapa tak tau.tak kera apa krontrak macam2bawak lori ikut lorry lah gaji pun tak cukup.bukan org malaysia tak mau kerja gaji renda sanggat tu lah di malaysia org yg buat salah banyak samun ,rompak,curi,danlain2.kalau gaji tinggi masuk kerja 3ribu keratas org malaysia tak susah dah.nak cakap pun banyak dan panjang.org tak susah tak faham perasahan kita.tengok lah jaman dulu Rm 50 blh tahan berapa hari .jaman sekarang macam mana .tak boleh dah.jikalau di rumah tak mau keluar….skg pun tak tau nak cari kerja apa pun .nak kerja benda salah pun fikir2 takut kerananya anak kecil lagi.dulu bawak lorry kita pun bodoh buat bagi tauke jadi kaya ja.sampai tauke kaya kita ni kena pecat pula.sekarang cari kerja apa pun gaji rendah dulu blh lah jadi diapa punya anjing atau lembu buat bagi tauke naik .janji gaji boleh.kerja salah ja.kalau boleh mintak tak kira kerja apa pun gaji naiklah.anak malysia pun aman tak susah pun tak payah lari ke negara lain.saya anak malaysia yg cerdik semua cabut ke negara lain kerana gaji /aman rugi lah malaysia.anak malaysia cerdik nak habis dah kalau tak ubah.tinggal yg bengong saja.sekali ku ya…ubah lah malaysia baru boleh aman.

  • 135 Jaidi 3:20 am

    saya dapat ke..

  • 136 Anonymous 9:43 am

    Pasal brim pn nk bising ke… Dpt ke x crite nti2 g naik pjbt sne… Lg mudah. Dri pd nk ckp2 yg tah ape2 knpe?? Hdup sngtlh pas n pkr 2… Npe x skong DAP je… Blh trbng ke bulan… Hahaha dok sne diam2…

  • 137 Rosiah bte Radzli 3:26 pm

    Suami sy mohd hairani & nak sy rugiah m.esa
    xdpt lg nape

  • 138 aku pewaris 3:34 pm

    woi ANONYMOUS
    mg ni byk bnyi lah. .
    cacing mg ni.
    ke cacat.
    dri tahun lpas pah thn ni sma je ak tgk

  • 139 azman 2:13 am

    kenapa nak sampai 3x bayaran?
    baik buat 12x bayaran lagi senang..aptb

  • 140 shafiq 1:29 am

    knape brim x dpt lg

  • 141 HADI BIN ABD RAHIM 4:28 pm

    620413086007

  • 142 Suhailey bin ebis 8:20 pm

    Mekum sya da bnyk kli semak nama sya melalui online..Blh d kata kn hri2 sya cek g bank bsn,tp xda jgk msuk brim sya,,blh tlg sya,

  • 143 sadiam bte mijan 7:09 pm

    K/ pengenalaan 230828-01-5178

  • 144 mohd zaipree bin zakaria 2:55 pm

    891120105459… X dpat lg… Plz update.. Tq

  • 145 Din_Ketey 7:57 pm

    bujan bile akan dpt…plezzz

  • 146 fikri 11:56 am

    Bile la nk dpt brim

  • 147 Anonymous 9:58 pm

    akaun bsn duit brim belom masok2..knpa?

  • 148 yakuza 1:17 pm

    brim saya blum msuk lgi la. kira2 mahu beli tayar keta dh botak hlus siap kluar benang lgi huhuhu… tolgla bank in bro..

  • 149 faiz 11:52 am

    Ble tarikh brim yg btl..jp 12 jp 16..

  • 150 mohamad b Hussin 10:24 pm

    Semakan keputusan permohonan Bantuan Rakyat 1 Malaysia

  • 151 Anonymous 4:57 pm

    Ckp dah lulus tapi duit masih xmasuk knape ya

  • 152 habibah bt Abu bakar 3:00 pm

    Knapa brim x dpt lg utk Kami yg x guna akaun

  • 153 Amin Karim 2:39 pm

    Sampai bila la nak tunggu…..

  • 154 afizul izwan 8:58 pm

    Mcm mne nih sy xdpt ag brim smpai skrg sdgkn status lulus n tahun lepas dpt tiba2 tahun ni x dpt apa hal ni sy mhrp dpt merasa brim trr utk mnmpung perbelnjaan umh mkn minum istri n anak tp kecewa sgt2 plz..cmner sy nk mohon blk

  • 155 MUHAMMAD ADZEE BIN OSMAN 8:41 am

    DARI PETAME SAMPAI SKRG X DAPAT BR1M

  • 156 Nurul azlin bin ashaari 9:57 pm

    Sampai bila, nak tunggu rayuan br1m ni?

  • 157 suhailey bin ebis 10:02 pm

    Comment: sya nk tau bila ka duit brim sya yg ke 2&3 d credit kn k
    e akaun Sya

  • 158 razali 7:55 am

    Bila nk msuk brim ni

  • 159 Anonymous 9:38 pm

    Brim arwah ayah byran 2 xdapat lg

  • 160 mohamad affendi bin su'ut 11:09 am

    bila brim dikeluarkan

  • 161 mohamad affendi bin su'ut 11:10 am

    bilakah,,br1m 2016 dikeluarkan,,,?

  • 162 mohammad bin kamal bacha 4:55 pm

    871022086209

  • 163 Anonymous 1:09 pm

    bg pada org yg lebih layak

  • 164 Haris 12:49 am

    Jika sy kemaskini 2015 and 2016 x kemaskini.. Dpt ke brim ni

  • 165 tokwan dagu 12:52 pm

    Br1m 2016 dah masuk akaun

  • 166 ravin thevara/l kalidass thevar 3:15 pm

    bagi pendapatan saya lah ada kah karajan mebagi brm1malaysia untuk bantun rayak malaysia

  • 167 ravin thevara/l kalidass thevar 3:16 pm

    tolong lebih sikt brm1 rm400

  • 168 Miziey 9:40 pm

    Bila duit sy nk masuk?

  • 169 Rizzam 5:35 am

    Brm xmasok lgi…tgah kering ni

  • 170 Anonymous 5:37 am

    Tahun dpn kot bru dpt

  • 171 Rizzam 5:38 am

    Pokit dh kosong ni..bile duit nk masok

  • 172 Patduran anak bakir 8:00 pm

    Saya ingin bertanya bila brim masuk akaun bank iaitu ambank..saya check pagi tadi belum juga msuk akaun bank.. Dalam tahun2015 awal juga brim msuk bank..ini 2016 knp lambat..

  • 173 mohd baihakhi bin awang 8:36 pm

    saya nak cek saya punya brim 2016 ada dalam senarai ke tK.

  • 174 yaya 8:53 pm

    Kalau pemohon yg prnah dpt br1m tahun lepas..lupa nk kemaskini nama waris tu..bole layak dpt lgi tak?

  • 175 muhamad firdaus 1:05 pm

    Saya nk tanye berkenaan dgan br1m…sye dah mohon tapi x dpt lagi

  • 176 Anonymous 4:50 pm

    knpe brim aku x msk lgi.

  • 177 jull 8:46 pm

    Mna br1m aq belum ada haaaa.

  • 178 Sugumaran a/l rengasamy 9:56 pm

    Sebab sebab gagal brim says

  • 179 aliza bt abd aziz 2:55 am

    Saya nak tahu brim 2016 ,,,lulus @ tidak lulus?

  • 180 Ganesan a/l sinnagengan 1:07 pm

    751112-08-6193

  • 181 Ganesan a/l sinnagengan 1:09 pm

    Tak masuk a/c saya sebab APA

  • 182 preavin nair a/l ragu 9:37 pm

    Saya nak tahu brim 2016 lulus atau tak lulus

  • 183 Anonymous 9:55 pm

    Br1m sy pn x msuk lg ke Kaun maybank kenapa sy cek status permohonan x boleh

  • 184 sia sung slew 3:26 pm

    G

  • 185 Mahmud 3:19 pm

    Br1m dh lulus tp chk acc MBB xde lg….aduiii…

  • 186 Anonymous 4:47 pm

    Yg baucer Tak masuk knp

  • 187 Syafiq 4:49 pm

    Yg baucer Tak masuk knp

  • 188 Anonymous 4:53 pm

    Tlg La cpt baucer brim sy nak pakai duit beli Adik punya brang sklah Lagi…

  • 189 putrazio 11:59 pm

    assalamualaikum….
    sy sudh buat br1m…
    tp sampai skrg blm dpt2….
    ape citer….ade pihak yg makan ker br1m sy……tu baru sy…msh bnyak lg yg belum dpt..
    sy nk tahu dn alasan2 bahawa sy tidak dpt…
    tolong balas

  • 190 kukang 4:00 am

    haha tak ada brim.. kempunan nak makan kfc

  • 191 gg 10:27 am

    status brim saya masih dalam proses sampai kehari ini.saya cuba2 kalau2 dah masuk akaun maybank saya,tapi belum juga masuk.2.lama lagikah?

  • 192 jojie 11:00 am

    saya benar2 kecewa sebab brim saya tidak d luluskan atas sebab,nama saya sudah d gunakan untuk tanggungan atas nama orang lain.bolehkah orang lain gunakan nama kita untuk tanggungan mereka,padahal kita tiada kena mengena dengan orang tu.saya nak kepastian jugalah pada pihak yg bertugas,terangkan pada saya kenapa nama saya boleh ada dalam tanggungan orang lain sedangkan saya berstatus bujang.dan tolong periksa pada orang yg pandai2 gunakan nama saya sebagai tanggungannya.macammana boleh lulus brim orang yg gunakan nama saya tu ya.saya anak sulung dalam enam adik beradik.lima adik beradik saya semua sudah berumahtangga.saya yang kakak ni sampai sekarang belum khawin lagi.bapa saya sudah meninggal duniasaya tinggal dengan emak saya..kami pekebun kecil saja.dengan pendapatan 1000 sebulan kadang2 tidak sampai 1000 pun pendapatan kami.adik2 saya ada 4 orang lulus untuk terima brim.saya yg masih bujang ni tak lulus pula.jadi yg gunakan nama saya tu untuk tanggungannya sedap2 gunakan duit tu.d pada hal pakai nama org untuk dapatkan brim.tolong periksa orang ni..geram betul saya ni.saya tidak pernah dapat duit brim dari pertama sampailah sekarang ni.saya nak buat rayuan ni,minta tolong pada lembaga hasil dalam negeri bantu saya selesaikan masalah saya ni…terima kasih dan tolong balas.

  • 193 rakyat malaysia 5:06 am

    knape susah sgt nak kemaskini? mulanya dah lulus, skrang ni dalam proses plak…….

  • 194 Umassuden 10:26 am

    Brim suda masuk ke

  • 195 Anonymous 2:22 pm

    Saya pon x dapat gi.

  • 196 muhamad jefri 6:22 pm

    Bila br1m nk msk dh 1900 kli cek kt bnk tpi ksng

  • 197 hamdin 1:16 am

    Knpa brim blum msuk2 lg ni

  • 198 stp 9:43 am

    Cek brim dh masuk.tp bakpe cek dlm bank xdok pitih pon..marah kita.

  • 199 zaida 1:28 pm

    Knapa brim says lom msk lgi

  • 200 Daim @ Deen Erwan Bin Gunda 1:40 pm

    Assalamualaikum…
    Saya belum menerima BR1M 2016. Apakah saya masih layak menerima atau sebaliknya.

    Sekian dan terima kasih
    12 Februari 2016

  • 201 Muhammad bin roslan 6:16 pm

    Saya belum kemas kini…brim…l

  • 202 nurul ambia bte mahat 7:11 pm

    Sy heran la sy dh chek brim lulus.tpi spai skg x dpat lg sy perlu kn dwet untk nk blja

  • 203 Lukman 8:45 pm

    15 Feb 2016…. kalau check kat web dah lama lulus.. tapi BR1M tak dapat2… sedihnya..

  • 204 Anonymous 10:00 am

    tak perlu polis dan rela..orang ramai perlu membantu juga..tengok orang dulu2 jiran2 membantu tiada kes pecah rumah, rompakan..orang sekarang selfish…

  • 205 Abdullah 12:23 am

    Najib ok, dialah satu2 pm yg bg cash money. Yg lain tak ada. Org kaya mmglah tak heran tp miskin sgt heran . Pembangkang paling byk ambik brim tp lepas tu kutuk . Adun pembngkang bole bg ke jk perintah negara. Silap hemat jd singapore atau penang. Mcm pak kaduk. Org melayu wajib bersatu buat mcm anti malayan union dulu . Najib sbnr lebih baik dari presiden joko , bg masa dia buktikan dulu . Jgn kita gadaikan kedai2 kita pd bngsa asing dulu mcm tok nenek silap buat. Melayu skrg ni nbr 3 maju dari cina atau india. Kita bngsa melayu tulin . Org bugis berjiwa pahlawan

  • 206 Anonymous 1:34 pm

    Chek dlu brim sy..920919126410 werineh binti ulang

  • 207 werineh ulang 1:36 pm

    Chek lu brim sy..920919126410

  • 208 kunasehari a/p avadayar 10:49 am

    Check birim sy 820901105832

  • 209 Azrah Suhel 5:43 pm

    Sayaa kemaskini tahun lepas status tetap sama ibu tunggal tapi saya dapat brim rm400 yg untuk bujang … macamana plak skrng nie ?? Kemaskini status tetap sama ibu tunggal pelik tahun lepas bleh dapat rm950 thun 2016 pulak dapat rm400 sedangkan masih lagi ibu tunggal sila beri balas yea terima kasih

  • 210 Ho Kim seng 550122045079 11:13 am

    Belum dapat lagi.?

  • 211 Ho Kim seng 550122045079 11:17 am

    Tak dapat lagi ?550122 04 5079

  • 212 Anonymous 1:45 pm

    sy cadang kan klu masih blum dapat br1m cuba kmu bagi alamt dan tel yang batul ok

  • 213 Mohammad ridzuan bin imran 8:54 pm

    Knp saya tahun ni xdpt lagi brim sedangkn saya dah buat rayuan buln 4 /2016

  • 214 hafiezam 11:29 pm

    tahun lepas sy dpat br1m.tp thun ni blum dpt2 lg. knpa??

  • 215 Anonymous 1:26 am

    saya tidak terima brim

  • 216 ugak 10:36 am

    aku rasa kau la yg palui hahaha

  • 217 Tan Kelvin 8:15 am

    Sedbagai satu kerajaan tak rasa malu membuatkan satu laman web mengguna huruf kecil seperti nyamok dan mempunyai banyak iklan.

    Selian ini, kena bukan menggunkan huruf hitam putih dan kenapa mengguna tempat hitam-hitam macam ini untuk menulis ?. Du ingat semua orang berumur 18 tahun ke ?????

    Jika tak tahu macam mana buatr laman web pergi balajar dengan kerajaan UK atau Singapore. Lihat orang punyai laman web macam mana.

    Malulah. laman web ini.

  • 218 Tan Kelvin 8:19 am

    Anda lihatlah laman web ini sudah tahu kaki-tangan BRIM macam mana. Mereka mana boleh kerja dengan betul ?????

  • 219 Jeya 9:43 am

    STATUS PERMOHO NAN – LULUS
    TEMPOH RAYUAN – 15 MAC 2016 SEHINGGA 15 APRIL 2016
    NO. KELOMPOK – Kelompok 3 – Bayaran Mulai 29/02/2016

    tapi dalam account saya tak masuk…? kenape ya..?

  • 220 aiman 11:00 am

    berim apa cerita . ? kenapa yekk?

  • 221 aiman 11:02 am

    kenapa yeek?

  • 222 sitirosuhaidah bt basri 1:22 pm

    macam mana ni

  • 223 FATIMAH BINTI IDRIS. 1:17 pm

    Kenapa abang saya berusia 58 thn ..bujang. sampai bulan 0ct 2016 pun tak dpt brim LG.

  • 224 yusri 5:11 pm

    fatimah sbb abg awak tua tk blh nk undi

  • 225 Rynnie Mohamad 7:39 pm

    knp BR1M 16 boleh suka suki ada hak tukar status pemohon? boleh saman x dorang2 nie. rayuan semula dah pun di pohon walaupun miss take data entry from BR1M. Bila call tanya keputusan rayuan … pegawai yg bertanggung jawap … “permohonan puan di tolak …” bila di tanya apa yg boleh saya lakukan? jawapan saya terima … “x da apa … ini adalah balasan krn penipuan yg puan lakukan. X masuk akal langsung sbb pada BRIM 15 saya telah ke LHDN Shah Alam krn selepas 4 tahun no kad pengenalan anak bermasalah. skrg nie saya nk tanya apa fungsi borang permohonan semula yg harus di isi sebagai borang up date … apa yg data entry clerk tu update? klu nie hukuman bg bkn kesalahan saya knp 5 tahun lepas bantuan yg di terima penuh. knp tahun ni bantuan yg di terima cuma RM400 ? harus x take action kat dorang2 yg x jujur nie

  • 226 Tan Shin Shyang 11:41 pm

    Mcm mna nak rigiter brim 2017

  • 227 Nama:marvian 8:35 pm

    kenapa suri rumah x d bagi sagu hati…kan bagus kalau suri rumah iyaitu isteri kepada ketua keluarga di bgi juga br1m…tidak lh juga muncung2@marah2 c isteri…tidak semuanya c suami ini berbagi bagi duit br1m yg dia dapat tu…saja bagi pendapat

  • 228 suhaimi 8:39 pm

    Bole daftar kemas kini.berita keluar.besok nk try kemas kini.

  • 229 nozie 11:01 am

    Alhamdilillah brim thn 2015 suami dpt duit tpi…….Tk cukup rm100 sya tya pihak yg bg duit dah bank in penuh rm500 mereka suh tya pihak bank ..diorang ckp kak jgn salahkn bank .habis mcmna? Thn tu mmg ramai yg kena jiran sy kena jd nk slhkn siapa.Tk elokla kalau bt mcmnie cian kami….mint a ambil perhatian tknakla thn nie jd mcmtu lg

  • 230 Anonymous 4:04 pm

    Bagus brim dapat tiap jadual jgn bgi sekali gus..biar cikit janji ade dapat ikut jaduit tq gov

  • 231 Anonymous 5:11 am

    2017 dh dpat blom

  • 232 Anonymous 3:03 am

    lambat juga br1m masuk,,,emm

  • 233 tut 2:17 pm

    gembira kerana dapat kurangkan beban dan bantu anak anak beli susu ‘barang dapur

  • 234 TAMILMANI A/L JEGARAN 10:50 pm

    heyoo bile nak msk

  • 235 TAMILMANI A/L JEGARAN 10:56 pm

    tapela

  • 236 yus 4:24 pm

    Kepada org2 miskin jgn dimarah org kaya. Tangan2 org kaya ni lah yg dok bayar cukai untuk hampa dpt brim. Kalau x sebab najib kebas mcm2 jenis duit cukai. Org miskin pun byr cukai tp sikit sj laaa. Si jgn dok bising minta macam2 nanti org2 kaya lari ke luar negara. Nak hrp najib bg duit percuma, mimpi la kau! Bg duit tp lepas tu kevas duit hari2 d r rakyat. Cadangn paling bangang nak naikkn brim jd rm1200 tp syaratnya kena petrol rm3 seliter. Lepas nu org susah bukan sj susah nak hidup tapi langsung x boleh hidup. Bukan petrol sj naik tp harga barang2 akan melambung tinggi. Inflasi makin tinggi. Ingat jgb termakan dgn tipu helah rasuah brim naik kalau petrol rm3 seliter. Mampus la hampa semua org susah nak makan kalau petrol naik harga smpai 3ringgit!!!

  • 237 idah 6:12 pm

    knpa cek di telepan BRM tdk dapat

  • 238 shaheil 11:15 pm

    kenapa nak kemaskini lagi.bagi yg tidak ada perubahan tak perlulah .penat nak bebaris panjang ,sesiapa yg dah tahu dia yg ada apa2perubahan dia saja yg kemaskini ,kalau semua nak kemaskini susahlah.

  • 239 yana 3:50 pm

    knpe tk boleh nak semakan brim ye? utk tahun 2017

  • 240 saufrysafar 5:01 am

    No komen.

  • 241 bromm 12:35 pm

    bromm..hampeh

  • 242 laboi bin jaili 4:52 pm

    Laboi bin jaili

  • 243 aneyone 10:30 pm

    rusuhanlah

  • 244 Johny christy ak mathew 10:39 am

    Tak masuk lgi akaun

  • 245 daus 11:19 am

    X masuk ag pon..kata 22 masuk tp habuk pon tarak..

  • 246 Anonymous 2:10 pm

    X fhm lah knpe call talian bebas tol lhdm x penah y dpt ..stress nyee

  • 247 Anonymous 3:17 pm

    kes2 mcm nie talian bebas tol tu jgn harap buat jiwa je

  • 248 ann 7:07 pm

    sometimes laman web ni mempunyai masalah juga .. dah kita letak jawapan betul bagi soalan keselamatan masih juga salah .. bila dah gagal menjawab , aku cuba sekali lagi di sruh nya aku rujuh ke LHDN atau call talian bebas tol untuk set semula soalan keselamatan .. adakah itu menjejaskan proses proses tertentu ?.. kepada pihak yang bertanggung jawab atau bertugas mohon jawab soalan aku ni .. aku dah jadi bebal berbaris tggu dlm bank untuk check account aku jika individu bujang punya fasa dah masuk sekali gus .. ternyata hanya tau memberi harapan bagai .. sekali cakap sekaligus di bank maka kamu harus buat seperti yang kami sedia maklum sebagai penerima E-BR1M 2017 individu bujang .. kami tak susah kan korang so , apa kata jangan susah kan kami pula .. tapi aku bersyukur di beri bantuan ini terima kasih .. mohon muncul untuk jwb pertanyaan di atas ini …

  • 249 ann 7:15 pm

    aku dengan member aku ni seorang penerima bkeluarga dah dapat RM400 bagi pertama punya bayaran ..

  • 250 Chanearz 7:15 pm

    Brim x msk knp erk . saya nak pakai duitni . sbb ahad ni ada org nak masuk meminang . saya nak guna brim tu utk bli mknan . alahaiiiii .

  • 251 Chanearz 7:26 pm

    Cakap x serupa bikin la

  • 252 Mohd Ridwan bin abdul kassim 7:52 pm

    No29,kg chegal bedil 17600 jeli kelantan

  • 253 malliga a/p attian 10:42 pm

    A 3-07 BLoka a seri pulai Jalan balakong aya 26 43300 seri kembangan selangor

  • 254 malasian 3:27 am

    Br1m sekali setahun tapi harga naik setahun 10Kali kalau macam ni lagi baik tak mau kasi br1m untuk rakyat malaysia kalau takda br1m rakyat tak payah susah dalam hidup dan gst pun tak da.sebab br1m wang pakai manusia tak cukup

  • 255 Anonymous 2:28 pm

    KENAPA KEMASUKAN BRIM TIDAK SELARAS SEDANGKAN NEGARA KITA DIKATAKAN NEGARA MAJU. RAMAI DIANTARA GOLONGAN TUA, MUDA, MISKIN DAN SEDERHANA KERAP BERULANG ALIK SEMATA-MATA MAHU MENGELUARKAN BR1M NAMUN MASIH TIADA WANG BR1M DIDALAM AKAUN. ADAKAH WUJUD KONSPIRASI DALAM PEMBERIAN BR1M SEHINGGAKAN MENYUKARKAN PENERIMA?

  • 256 dayang bismil binti awg chee 5:58 pm

    Chek

  • 257 SALIHAH 5:05 pm

    ORANG YANG TAK KEMASKINI DAPAT TAK

  • 258 Alejandra 1:27 am

    Espero pueda ver todo

  • 259 Nik fadiella 12:28 pm

    Kenape duit brim sy tk masuk lg sedangkan sy di kelompok yg pertame

  • 260 Nickname :farhana 6:13 pm

    knpa brim d klntn rmai yg tk dpt2 lg wlpn klmpok ptma??

  • 261 adamiman 9:10 pm

    Kata bayaran brim akan dibai dimasukan kedalam akaun sblum berakir bulan 2 Tapi saya chek blum masuk lai dekat akaun bank islam

  • 262 orgtgubrim 12:27 am

    brim x masuk…mohon meningal

  • 263 Anonymous 12:27 am

    janji tinggal janji

  • 264 mohd zaki 3:00 am

    Napelah brim saya tak masuk ke akaun lagi sedangkan proses brim 2017 berakhir pada akhir bulan feb sampaikan nk patah dh kad atm saya.

  • 265 kaliammal a/p somasundaram 3:18 pm

    Bila masuk brim saya

  • 266 khairi 4:07 pm

    Bnyknya duit dapt.16 kali pergi bank kira la 450×16 x kaya kalau mcm tu thanks u abam jib

  • 267 Hamba 3:03 am

    Sampai hari ni, jgn kata masuk, status pun masih dlm proses. Amenda janji dok kata 28hb konon leh settle approval? Munafik tul.

  • 268 may 10:33 am

    until now… masih tak masuk..brim…what happen!!

  • 269 Anonymous 11:47 am

    Same LA kite boom dapat brim lagi

  • 270 Anonymous 11:23 pm

    Smpi hari brim.mx dpt lgi

  • 271 mohd rozamin bin abdullah 1:27 am

    270felda cihku 2 18300 gua musang

  • 272 Kizi 10 2:24 am

    Very good article. I’m going through many of these issues as well..

  • 273 Ajah Anak mudai 8:40 pm

    Bila lh brim masuk

  • 274 ina 12:10 pm

    Nak tanya apa maksud Brim “DALAM PROSES” ada harapankah untuk dapat BRIM. Mak saya seorang ibu tunggal dan tiada pendapatan. Kesian kat warga emas mengharapkan BRIM dari pihak Kerajaan. Janji perlu sempurna dan perlu ditepatilah untuk bantu rakyat yang susah dan memerlukan.

  • 275 noorlia 1:09 pm

    kenapa brim saya dapat rm300 sahaja?sedangkan saya seisi rumah rm1200

  • 276 Chan Weng Heng 1:54 pm

    BySila checking my brim 2017 , saya belum dapat Surat lagi

  • 277 Anonymous 2:03 am

    Saya warga negara telah berkhawin warga asing ,saya sudah kemas kini dan dokument sudah lengkap ,,,pas tu saya cek tidak di luluskan alasan minta pengesahan dokument pasangan ,,, yg di maksud pengesahan macam mana lagi ???,,,semua dokumen pasangan sah semua

  • 278 nor aini 11:28 pm

    Terima kasih kerana memberi brim 2017 tahun ini…😀

  • 279 ho kiat jin 12:24 pm

    Bysila checking my brim 2017.saya belum dapat Surat lagi

  • 280 Chong kien bui 1:01 am

    saya belum dapat 820705135065

  • 281 YEOH CHING CHING 4:11 pm

    Saya belum dapat surat lagi

  • 282 YONG CHOON YIK 9:35 am
  • 283 Brim 1:56 am

    Sedih,5 june brim msuk knun… Skrg 6 june pa sisa brim pn xda msuk…..sedih sedih

  • 284 Anonymous 9:44 am

    SLAM TMPANG TANYA.BRIM YG 2017 DAH MSUK AKAUN KE

  • 285 Adnan 1:35 am

    Kenapa tahun ni sy x dapat brim…
    Sy sangat sedih dengan kerajaan pilih kasih… sy orang susah pom x dapa brim…. sy benci dengan sikap kerajaan skrg ni…

  • 286 Trini Emmanuel Nettar a/l B E Nettar 12:14 pm

    Saya belum dapat suratan apa – apa

  • 287 R.NANTHAKKUMARAN A/L S RAJANDRAN 7:11 am

    Says tak dapat lagi duit BRIM, belum dapat Surat apa-apa lagi.

  • 288 i 12:58 am

    hahaha

Tinggal Komen Bernas Bagi Topik Ini