Rosmah Mansor Nasihat & Beri Peringatan. Ada Isu & Aduan? Hantar Kepada Pegawai Rosmah Mansor di Jabatan Perdana Menteri (JPM)!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Rosmah Mansor Nasihat & Beri Peringatan. Ada Isu & Aduan? Hantar Kepada kepada pegawai Rosmah Mansor di Jabatan Perdana Menteri (JPM) :

Nampaknya Rosmah Mansor bakal dikenang sebagi isteri Perdana Menteri yang paling kontroversi dalam sejarah politik negara. Selepas satu-satu kontroversi yang terpalit dengan figura politik yang bernama Rosmah Mansor ini.

Rosmah Mansor

Antara kontroversi berprofil tinggi yang pernah….dikaitkan dengan Rosmah Mansor ialah kes pembunuhan Altantuya Shariibuu, PERMATA, Cincin 24 Juta, koleksi barangan dan aksesori mewah Rosmah termasuk beg hermas, baju, rantai termasuklah juga cakap-cakap orang politik yang melihatkan individu bernama Rosmah Mansor lebih laju pergerakan dan silatnya dalam menguruskan negara berbanding lain-lain menteri serta tidak lupa juga kontroversi peruntukan RM711 juta yang dikatakan milik PERMATA.

Namun…..dilihat Rosmah Mansor tidak pedulikan semua tohmahan yang dilempakan kepadanya kerana beliau berpegang kepada prinsip ‘berani kerana benar’ dan tidak perlu takut sekiranya tidak melakukan kesalahan.

Katanya…..Malah, terkini Rosmah Mansor tampil untuk mendedahkan kepada umum yang mana beliau sering menjadi sasaran oleh Pakatan Rakyat kerana dikatakan Pakatan Rakyat menyebarkan fitnah, tohmahan terhadapnya selepas tidak berjaya menumbangkan dan menggulingkan suaminya iaitu Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Razak

biodata rosmah mansor

Senarai Nasihat & Peringatan Rosmah Mansor Kepada Anda Semua!

Beliau akan tetap tidak akan patah semangat walaupun dicaci dan dihina untuk tampil berkhidmat kepada anda semua. Setuju Antara nasihat, pesanan dan peringatan yang mahu disampaikan kepada anda semua di sini adalah :

  1. Saya tidak akan patah semangat. Selagi darah mengalir dalam badan saya, selagi itu saya akan terus berkhidmat kepada rakyat, kepada wanita
  2. Saya minta janganlah percaya apa yang tulis di Facebook. Kita nak tambah pahala bukan dosa. Kalau percaya benda tak betul, dia yang berdosa
  3. Kalau tidak ada bukti janganlah tuduh. Saya ada bukti, sebab itu saya berani kerana benar. Kenapa saya perlu takut?
  4. Yang iri hatinya di sebelah sana. Tapi tidak apalah, mereka nak kata apa, cakaplah. Saya paling kurang pun, akan kata syukur Alhamdullilah.
  5. Saya tidak kawal suami saya dalam urusan pentadbiran kerajaan
  6. Jangan dengar cakap orang di luar sana. Mereka kata Najib takut pada saya. Najib badannya besar, saya kecik.. saya yang takut kena lenyek
  7. Kalau siapa yang ada kemusykilan, terus tulis surat kepada pegawai saya di Jabatan Perdana Menteri
  8. Saya minta janganlah percaya apa yang tulis di Facebook. Kita nak tambah pahala bukan dosa. Kalau percaya benda tak betul, dia yang berdosa

Perbezaan Rosmah Mansor VS Hasmah Ali?

RosmahSelama lebih 20 tahun lamanya Tun Mahathir Mohamad, menjadi Perdana Menteri dan Tun Dr Hasmah Mohd Ali menjadi penyokong kerjaya suaminya belum pernah Berita Semasa mendengar cakap-acakp yang kurang baik dilemparkan terhadap Siti Hasmah sehingga terus-menerus menjadi sasaran pembangkang untuk menjatuhkan Mahathir Moahamd suatu ketika dahulu. Lain pula jadinya apabila Najib Razak menjadi PM. Kenapa?

Adakah Pakatan Rakyat sudah kehilangan modal untuk bersilat politik dengan Barisan Nasional yang dipimpin oleh Najib Razak ataupun Rosmah Mansor menjadi liabiliti cukup besar kepada Barisan nasional ketika ini?



Share.

249 Comments

  1. hebat betul dia ni. pangkat suri rumah jah, tapi siap ada platform lagi nak suarakan rasa tak puas hati. hebat-hebat….

  2. terima kasih Datuk Rosmah Mansor yang tak putus-putus turun padang nak bantu rakyat di bawah. Semoga Allah sahaja yang balas niat murni Datuk

  3. Tutup murut kita dan pandang kiri kanan depan belakang takut
    Takut ISA!!!cis celaka lah ini kalilah..

  4. Tutup murut kot dan pandang kiri kanan takut takut ada ISA….cis!!!

  5. Bila masa rosmah ada pengawai sendiri.gila betul.hebat betul datin seri rosmah ni.tun hasmah ali baik.

  6. Astagfirullah Al Aziiiim…! sedangkan Nabi Muhammad SAW manusia pilihan Allah, di dengki dan di musuhi sebelum semasa dan selepas kewafatan baginda, nikan Rosmah jk benar alhamdulillah, jk dia silap doakan baik yg terbaik, setakat ni yok ! syukuri khidmat dan sumbangannya.

  7. Mberi gelaran buruk pd org adala dosa,wlupn u benci u x da hak coz u pn mnusia blum tentu sempurna

  8. Bunga Ros kami bukan
    Menyebelah PR !! Kami
    Menyebelah perut kami
    Kerana murut nak makan dan anak anak pun sama.!!macam mana..!!

  9. Tau diri tak sempurna janganle mengada ngada.
    Duit balkis rm juta juta yg dibawa lari oleh ds zaharah kechik isteri khir toyo tu masuk dalam akaun balkis.
    Pengerusi balkis sekarang ni rosmah mansor.
    Cuba story sikit.

  10. abang senah on

    tak betul bagai tak di kata….
    Big mama pandai berlakon…
    semua diatas mmg betul n realiti..sape nak ngaku..kl berak tepi jalan, ad org nak ngaku ke…

    altantuya,cincin,mewah,boros,7juta semua BENAR…
    kalau nak tipu sila tipu org UMNO sbb tok det cakap org bodo saja ada dalam UMNO

  11. aku hensem on

    KAMI TAKMAHU NAJIB JADI PM…
    KAMI NAK NAJIB UNDUR … ITU SAJA…

    SUSAHKAH..??? TAK PAHAM BHASA KAH..? Mau cakap bahasa apa lagi…?

  12. Nak ganti si nuar kaki stor kunyit ke…..
    lu tonggeng tengok apa jadi

  13. Semakin hari semakin tenat dibawah cengkaman sang boros yang tak pandai jaga duit rakyat. Nun jauh di sana masih ramai lagi pembodek umbongok yang tak pandai reti-reti tingggal tunggu kapal karam. Bila sudah kebankrapan nanti sedar pun dah takde guna dah terlambat.

  14. ex suami rosmah on

    Nilai rosmah mansor hanya RM 1. Sewaktu dicerai suami pertama, sebab dia tergila gila nak jadi isteri najib stelah mengetahui najib akan menjadi perdana menteri.

  15. klau betul DS Rosmah nk tlong rakyat dgn kapasiti yg dia ada tlonglah lihat anak2 remaja perempuan kita yg smakin tenat tlibat dgn dadah, DSR dah bjaya dgn program permata ngara… jgn lupa kpda tmbaga kita yg semakin senam & brkarat…..

  16. DADAH telah mrampas kasih seorang ibu dan anak2 kecil, DADAH juga meregut kasih seorang suami & isteri… kasihanlah kpada jenerasi muda petempuan kita yg kurus kering dgn dadah, mrengkok di pusat pemulihan & penjara krana bahan terlarang ini…. statistik sbenar pnagih dadah remaja perempuan di malaysia x tunjuk angka sbenar, kerana kbnyakan pnagih dilepaskan setelah ditgkap krana pusat2 pumulihan dadah dimalaysia dah x mampu tampung pnagih yg semakin berganda jumlahnya

  17. isu sbenar DADAH di malaysia bukanlah “langganan” tetapi “lambakan”… muda mudi esp mlayu diumpan, disogok & diperangkap dgn dadah… klau DSRM hayati isu ini amat mnyedihkan…. dadah dibekalkan dlm bentuk baru yg simple, mahal TETAPI AMAT MEMUDARATKAN

  18. Ha2… klau nk tau rgkaian, pngedaran & toke dadah. malaysia kna tnya pnagih lerr… depa makan depa tau la

  19. isskk… isskk… bukan gitu dik.. klau dik nk tau tntang dadah ni tanyalah unit risikan & siasatan narkotik jab kastam. imigresen, pdrm, atm, aadk etc …tapi jerung2 dadah ni kebal.. dik

    dik????

  20. klau dik tnya kt pnagih…. yg dia org beli tu baru “tokan2 batu” @ street pusher je….

  21. harap2 DSRM atas kapasiti sbagai isteri pm & wanita pertama negara yg gigih mbela wanita & rakyat akn mmantau rgkaian, pngedaran & pnagihan dadah di mlaysia terutama di kalangan gadis & wanita dgn lbih serius & patriotik lgi

  22. Inilah sekor bini PM malaySial yg dpt peruntukan dlm belanjawan negara…. dia ni jd mentri tah kementerian ape tah… kementerian permata badak air kot….. ratus ratus juta dia tibai….

  23. SambalBelacan on

    …kalau perangai macam hantu setan…lepas tu hisap dadah…adakah itu pun nak salahkan kerajaan ke?…pointnya kat sini…sendiri ada otak…lepas tu hisap dadah…sendiri pandai buat, sendirilah tanggung!…

  24. Salah kerajaan. Kerja takde. Nak kerja bangla nepal indon dah sapu.
    Sape yg buat dasar ni. Umno.

  25. Mentri tunas permata badak berendam…. balun peruntukan dari belanjawan negara….ciss… sial…

  26. Si badak berendam sial ni macam menteri…. siap dpt peruntukan dlm belanjawan negara plk…. balun ratus2 juta plk tu….

  27. SambalBelacan on

    Aku rasa Rosmah Mansur tu patut tukar imej dengan memakai tudung…x payah lagi imej berambut besar tu…nampak macam kepala dia besar pulak…

  28. Datin akan dikenang sbagai pnyelamat belia2 malaysia… Pil estacy @ ice bnyak dilambakkan di ngeri2 utara semenanjung…. ia pil ransangan yg sangat mbahaya krana pengguna jdi x tdor, hilang selera makan , hyperaktif, hilang konsentrasi kerja, cpat radang & ganas…

  29. semua rakyat malaysia adalah pmbayar cukai, jadi mereka layak mndapat perlindungan keselamatan dari bahaya dadah

  30. Betul tu, lagipun lambakan dadah di malaysia adalah bukti jelas kgagalan pnguatkuasaan & kawalan keselamatan oleh krajaan

  31. Kerajaan akan bazirkan banyak duit rakyat dgn bina lbih bnyak pusat pemulihan dadah… malah jenerasi muda kita makin nazak…. langkah proaktif yg betul ialah “kawal pngedaran & penyalahgunaannya…

  32. Jika serangan terrorist ke atas Lahad Datu & MH 17 serta siri penculikan di Sabah mudah dilihat dgn mata kasar….. ancaman DADAH DI MALAYSIA lebih mrbahaya dari ketiga tiga bencana di atas

  33. Serangan ke atas Lahad Datu (sabah), serangan pgganas ke atas MH17 di Timur Ukraine & siri pnculikan di Sabah serta pnyalahgunaan dadah di Malaysia adalah isu keselamatan negara

  34. Yess. !!!! rakyat sekarang & jenerasi akan datang berhak mndapat perlindungan keselamatan dan hidup yg aman makmur

  35. Dadah boleh melemahkan rakyat, kluarga berpecah belah, masyarakat jadi pincang & negara jadi lemah

  36. Dadah + Rasuah (Duit) = Berpisah Tiada. Umpama Musik + Lagu. Bagaimana nak menghapuskan penyeludupan dan penyalahgunaan dadah kalau pihak-pihak yang sepatutnya dipertanggungjawabkan menjalankan tugas ………… rasuah (Duit)… sudah menjadi darah daging….rasuah…sini sana rasuah… kalau begini tak kan hilang dadah di dunia.

  37. Tuhan Yang Maha Berkuasa Dan tahu segala perbuatan yang jahat Akan membalas keturunan mereka yang jahat!!!!kamu yang jahat
    Ingat lah balasan Tuhan dan kesian lah keturunan MU !!!!tq

  38. Budak Tg 6 on

    Adakah dadah brpngaruh dan boleh mncampuri kuasa politik dlm ssebuah kerajaan?

  39. Rangkaian pngedaran & pemasaran dadah yg cekap telah mncipta tycoon2 dadah yg kaya raya – billionair …..di bberapa ngara lain tycoon2 dadah menaja dan mbiayai pmimpin &
    parti2 politik untuk menang pilihanraya dan akhirnya mnguasai kerajaan tersebut

  40. Mafia mafia dadah terlibat dlm kgiatan along, pnggubahan wang haram, sindiket bookie, mesin kuda, perjudian, pemerdagangan manusia, pnyeludupan, pmbiayaan kganasan antarabgsa & konspirasi antarabgsa

  41. dadah akan mghuruharakan ngara…. ia akn brjangkit ke dlm pertubuhan2 agama, ngo, ipta, ipts, PA (polis, kastam, imigresen, kakitangan awam lain) & tentera… jumlah tgkapan ke atas anggota polis & tentera yg trlibat dgn. pnyalahgunaan &
    pngedaran dadah
    mbuktikan DADAH semakin serius di Malaysia

  42. Budak Tg 6 on

    tentu bahaya kalau barisan keselamatan & pertahanan ngara kita jdi lemah??

  43. DADAH dan RASUAH sangat mrbahaya dan jdi ancaman kpda keselamatan & pertahanan negara

  44. RASUAH bleh mnyebabkan org salah jdi x bersalah dan org kena mati jadi hidup

  45. Apa nk tipu orng umno, pi tipu pr la. Umno tk tipu semua JANJI di kotakn tau?

  46. menteri n ahli politik dah biasa hidup mewah ditaja oleh tycoon dadah ni, menteri n ahli politik di jaga oleh PDRM n tentera,, ahli politik n menteri boleh mempengaruhi institusi kehakiman kerana kuasa wang dari tycoon n kuasa politik,, So, apa2 kesalahan yg dikaitkan kpd tycoon ni akan dicover oleh ahli politik n menteri,, tycoon ni mmg smart orgnye.. N tycoon ni ada taja segelintir anggota dlm PDRM,, SPRM yg cuba menyiasat akan mampu terdiam saje kerana nyawa mereka akan terancam,, begitu sistematik pelan tycoon ni,, X da apa yg mampu dilakukan lg selagi BN berkuasa,, hanya Allah saje yg boleh menghapuskan pakatan jahat yg tersembunyi disebalik segala pembangunan yg rakus di Malaysia,, so tunggu n lihatlah kebenaran yg sy kata ni.. tlg betulkan mana yg silap..

  47. Mak tim dah lega skrang, anak2 mak tim smua dah msuk universiti, 3 org dh kerja

  48. anak2 tun pun srupa…. smua dh bjaya… itulah pngorbanan ibu tanpa pngorbanan seorg ibu tentu anak2 terbiar & jadi anak jalanan

  49. kanak2 pada usia 1 hgga 14 th dan remaja pada usia 15 hgga 17 th mmrlukan perhatian & bmbingan kluaga yg berterusan…. pada usia ini mereka blum bijak mbuat kputusan & belum mngerti erti hidup yg sbenar

  50. Ibu bapa brperanan dlma mbentuk sahsiah & halatuju masa dpan anak2… kanak2 & remaja dr kluarga bermasalah & gelandangan akan mbesar mnjadi ahli masyarakat yg bermasalah, ktinggalan & ter

  51. kdg2 kita risau nk lepaskan anak2 gadis pergi belajar jauh2 kt bandar bmbang diperangkap oleh sindiket2 dadah nih…

  52. Memang tokan2 dadah mampu & sanggup buat mcam2 sebab duit mrereka tu “panas” & mereka mpunyai rangkaian “org jahat” yg perlu kerja dan wang

  53. makan rasuah = haram
    minum arak = haram
    main judi = haram
    pegang anjing = haram
    jual dadah = haram
    pegang awek = haram

  54. Lain dalam belanjawan negara ,wujudkan peruntukan untuk Rosmah,ini negara dia punya,Najib mesti setuju.Kaum wanita elok belajar ilmu rosmah,supaya senang tundukan suami.

  55. Kita beli satu lagi jet peribadi untuk memastikan tugasnya lebih licin.

  56. crimewatch on

    ala merepek la pak long ni. ketum lebih..
    kesian pak long. pergi educate gang2 ketum pak long la eh..
    cukup2 lah “duit panas” , “org jahat” bagai.. haha

  57. pi…. rah ada econ bolehlah …. tempat panas muka cairlah….
    heh…heh…heh…
    hidup rosmah…..hidup kak ros….hidup……

  58. tahniah mak…
    jangan lupa mak tambah debanan hutang pada anak mak ..budaya hutang ….. salah sapa… pilih sapa… ciptaan sapa….

  59. wak parjo widoko on

    kekayaan itu bukan dapat beli semua… kita x dapat mbeli masa lalu & hidup 10 tahun akan datang dgn wang rgt

  60. erni sulastrasi on

    wang sejuta rupiah hari ni belum tentu boleh mberi kita sebuah mobil

  61. dadah mgkin kawan si pesakit, perniagaan bgi pnjahat & musuh kpda rakyat

  62. Dadah mnjadi musuh bila ada yg dideritakannya & ada yg dikayakannya

  63. DADAH & RASUAH ibarat ebola & JE…. PELAKUNYA adalah HIV …ketiga2nya adalah pnyakit

  64. DADAH & RASUAH umpama kurap dan kayap yg tumbuh di wajah…. ianya huduh dipandang & sakit kpada penderitanya

  65. RASUAH ibarat setan syiling emas yg disembunyikan di dalam kolam petrol org kaya…. ianya sukar dilihat tetapi nilainya sangat besar

  66. Ini harta…aku yg punya!!!
    Selagi namanya berkuasa, selagi tu lah digunakan kesempatan yg ada.. Diorang bkn pernah rasa susah pun… Kita kita ni je yg merasanye…

  67. cicak man pulak dah .. on

    Dadah,rasuah,pelacuran sana sini. Masalah ni memang takkan selesai. Pusat perjudian.,pub,disko,dan sewaktu dgnnya mcm cendawan tumbuh. Ape semua ni.

  68. Iswara _NGV on

    Faktor persekitaran tempat tinggal & pergaulan adalah antara faktor yang menyumbang kepada masalah tersebut.

  69. ap la nasib kita punya pm dayus….pm kita kena queen control..shit happen!!

  70. PDRM dapat menangkap ketua geng dadah dan memang hukuman gantung sampai mati akan tetapi
    Dengan wang yang banyak berjuta hingga
    Puluh juta akan tetapi
    Mereka mengubah laporan sehingga terlepas tali gantung
    Undang undang pun tidak dapat berbuat apa apa.?satu merebak sepuluh,sepuluh merebak seratus,seratus merebak seratus ribu
    Oleh itu,macam mana nak selasai kan.kesianlah belia belia
    Yang tidak berdosa,dan
    Hanya dapat berdoa untuk mereka sahaja.Amin.tq

  71. Hai,adik yang remaja hanya satu cara saja yang boleh selasai iaitu
    Tukar saya tukar ini kali lah supaya dasar dasar kerajaan yang kolot tidak boleh diguna pakai zaman sekarang.!

  72. Tahniah Datin Seri Rosmah, polis bjaya mbenteras Mesin Kuda di Malaysia…

  73. Toke Mesin Kuda on

    Kami menyediakan kemudahan
    1. Makan minum percuma
    2. Bilik accond
    3. Kemudahan pinjaman ah long
    4. Rasuah

  74. Yg korang dok bising2 pasal mesin kuda ni apa hal……… bukan duit ma bapak korang?

  75. SambalBelacan on

    …kalau itu semua x ade…macam mana orang nak bekerja?…siapa nak bagi duit?…

  76. Anonymous on

    Hehehehekukukukutitititititguvguv…semua yg komen kt sini perasan mcm bagus sja….temasuk la aku…hehehehuhuhuhihihihihihohohahahaha

  77. Tahniah pdrm dan sprm brjaya mematikan sindiket mesin kuda di seluruh negara

  78. sekarang aku dah bangga duit BRIM 2015 x lah abis kat mesin kuda… nti bleh la sahabat2 aku tu brbelanja utk beli benda2 yg lbih berpikdah…

  79. tentu brsemangat anak2 kita nak ke sekolah…. siap ada RMT (Ranx. Makanan Tambahan) lagi

  80. dengar cite sejarah mesin kuda ni dah lama bertapak kt malaysia…. sejak tahun 80an lgi…

  81. bnyak yg kalah smpai bgolok brgadai…. yg bankrap, papa kedana bercerai laki bini pun ada….

  82. yg teroknya horse race machine ni jockie2 ni main smpai jadi addict… ada yg sggup cuti kerja kerana sonok bertaruh dan tngok kuda2 kt screen tu lari…

  83. satu yg menarik ialah jokie2 kuda ni sggup bersengkang mata siang malam pagi petang ..’berjudi’…. biasanya toke2 mesin mnyediakan air minuman dan nasik lemak bgkus percuma…

  84. bukan semua yg datang ke kdai mesin tu utk brjudi… ada yg dh jadi hobi blepak smbil menonton ….ada yg jdi runner joki utk beli rokok, jolok kad atm, ‘usher line’, teman sekole bagai

  85. propesser kk on

    ada jokie yg pro smpai slalu menang pertaruhan dan dilarang brjudi di tempat2 tertentu…..

  86. yes aku lah tu…. aku dah boleh baca sistem pergrakan kuda2 tuh….. aku boleh baca mesin mana yg nak ‘makan’ dan mesin mana yg nak ‘muntah’….. ha2 biasalah dlm 1 hari aku sauk 2, 3k

  87. yg pnting ko kenal mana kuda gemuk yg nk ‘muntahkan’ korg duit dan mana kuda kurus yg nk ‘telan’ duit korg…….

  88. aku dh 10th ‘berkuda’….. dan aku buat krja ni full time…… main kuda pun kena ada disiplin, petua dan pantang larang….. nak tahu ark…???

  89. org jepun on

    koooo takkk…. kiciiikkk x borehhhh ma suuukkkkk….. haaaiiiiitttt !!!!

  90. SambalBelacan on

    …kalau banyak sangat soalan2…pi lah tanya cikgu2 kat sekolah tu…bodoh betul la…

  91. TAHNIAH PDRM dan SPRM hari ni atas kjayaan mrampas satu gudang software mesin kuda yg bnilai 10 juta rgt di selangor… ini mnunjukkan PDRM betul2 komited dan berintergriti dlm mbenteras mesin kuda di malaysia

  92. TAHNIAH PDRM dan SPRM hari ini mngkap 1 gudang software mesin kuda di selangor brnilai 10 juta rgt

  93. TAHNIAH PDRM bjaya rmpas softtware mesin kuda di slangor brnilai 10 juta rgt

  94. T.KASIH rakyat kpda PDRM atas komitmen dan intetgriti PDRM dlm tugas

  95. gang ulu banat on

    kami kelab gang ulu banat sokong PDRM benteras sindiket mesin kuda 1 malaysia

  96. mat rempit on

    kami pun sokong!!! knapa serbu kmi sja… kmi x sdut duit org

  97. kelab kain batik on

    pasni ada pluang kmi blepak dgn laki kt umah… duit pun x abis….. pgi2 laki bleh antar anak2 pegi skul

  98. best…. ini country punya dalam arrrr… betul2 best. smua org betul2 punya buat kja…. salah kalo…… tgkap

  99. bila kamu mmimpin dgn jujur, tegas dan amanah… kamu mulia di hati rakyat dan semakin dkat dgn Maha Pencipta

  100. Anonymous on

    “In looking for people to hire, you look for 3 qualities : INTEGRITY, INTELLIGENCE and ENERGY. And if don’t have the first, the other 2 will kill you.” (Warren Buffett)

  101. Anonymous on

    “The world has enough for everyone’s needs, but never enough for even one man’s greed”…
    GHANDI

  102. Anonymous on

    “A journrey of a thousand miles begins with a single step.”
    Lao Tzu

  103. Anonymous on

    “Jika kita tidak berubah, maka kita akan diubah”…
    PM Najib

  104. mesin kuda ibarat sebuah “mesin yg menyedut duit dan darah org miskin”

  105. mesin yg ” SEDUT DUIT” dan sesekali muntah dgn “muntah hijau”

  106. joki2 mesin kuda adalah mereka2 yg mngalami kecelaruan mental “mental disorder” hasil dari sistem ekonomi keluarga yg porak poranda

  107. kak ijat sokong pghapusan mesin2 kuda ni… sebab sukar ditahan dan dirawat golongan ni, maka lgkah pencegahan yg baik ialah mghapuskan ‘mesin kuda’ itu sendiri

  108. satu amalan buruk yg mbimbangkan ialah “jokie” kuda ini sanggup 24 jam bsengkang biji mata, ponteng tugas, ponteng kerja, mgabaikan kluarga dan rumahtangga..

  109. rempah cabai on

    mereka adalah ‘button warrior’ yg cuba mencari wang secara ‘easy money’

  110. jokie2 kuda ni kerap ponteng tugas, abaikan kerja dan absent kja

  111. kalau bleh tu tgkap dan dakwa toke mesin tu skali…. toke2 mesin tu x nmpak muka pun….?

  112. meja kopi on

    biasanya balachi @ lembu kat pot mesin tu dan bbrapa org joki ditahan dan dihadapkan ke mahkamah… esoknya toke mesin akan pergi jamin kt mahkamah dan balachi akn
    dibayar saguhati kerana jdi ‘kmbing hitam’ utk tidur kt lokap dan hadir kt mahkamah

    k
    kerana jadi kmbing
    hitam utk tidur kat lok

  113. liciknya toke2 mesin atur plan A dan B dlm mghadapi situasi pnguatkuasaan enforcer

  114. klau kt dlm gudang ada software mesin yg dirampas bernilai bpuluh juta rgt…. tentu lah jerungnya billionaire dan rgkaiannya besar

  115. klau toke kna tgkap sape nk kasi makan kuda yg 6 ekor kt archade tu?

  116. dah 2 malam senah tngok mat2 joki dan runner mesin kuda mlilau cari pot2 mesin kuda kot kot ada yg masih dibuka…

  117. betul tu selagi toke2 mesin x ditgkap, mesin dan kedai x disita….. smpai bila pun prjudian mesin kuda akn jadi mcm main sorong dan tarik tali

  118. Anonymous on

    Dalam 3 modul PDRM nampaknya kjayaan besar dicapai dlm operasi mbenteras mesin kuda…. berband

  119. Anonymous on

    berbanding dgn kes “dadah” dan “pemerdagangan manusia” di malaysia

  120. Anonymous on

    PDRM dah offer talian hotline 24 jam utk rakyat buat aduan jika masih ada kdai2 mesin kuda yg dibuka….. bgitulah komitmen serius pdrm mnangani isu ini….

  121. Anonymous on

    ini mnguji tahap komitmen org ramai dan masyarakat utk sama2 bersatu padu mbendung gjala negatif ini

  122. kita harap dan berdoa agar perjudian mesin kuda yg menindas org miskin ini akn lenyap terus dari terus mnjadi budaya “kejam” dan “zalim” kpada rakyat

  123. rakyat berhak dpat perlindungan sosial dan ekonomi dari penipuan dan penindasan kapitalis2 sistem yahudi ini

  124. sebenarnya tenaga dan sumber manusia dlm PA kita tidak dijana sepenuhnya dgn cekap dan berintergriti… ini mnjdi pemangkin kepada sistem kapitalis dan kegiatan anti sosial

  125. SambalBelacan on

    …nasib baik diorang ni x sediakan GRO percuma…kalau ada gro2 tentu semakin sesak orang berjudi…kemungkinan suatu hari nanti akan ada gro2 percuma…

  126. SambalBelacan on

    Yaa!…tapi menyusahkan orang ramai kat atas jalan raya…buat semak aje mat2 rempit ni…

  127. Anonymous on

    Mesin kuda x salah,yg hampa bodo p main 2 pasai apa,klau hampa x p main hang rasa2 brp lama kedai mesin tu blh tahan….done

  128. SambalBelacan on

    Benar sangat tu!…tiada bangkangan…yang me’laku’kan mesin kuda…tu lah…orang2 berfikiran bodoh…kononnya kalau menang boleh jadi kaya…akhirnya diorang yang bodoh2 tu yang jadi ‘kaya roti’…dan yang betul2 kaya…tu lah…tokey2 mesin judi…

  129. Kita perlukan kepimpinan wanita spt Dr Wan Rosmah dan Datin Siti Azizah sbagai perdana menteri dan timbalan

  130. Tuduhan yang berunsur fitnah , tidak ada pmbangkang yg berniat “menjatuh & mggulingkan” datin rosmah, melainkan ini kerja najib sendiri…. he,2

  131. Daripada korang bagi mesin kuda tu sedut. duit korang baik korang sedut siput pait pun sdap…

  132. start budak bodoh tukar tajuk yang lain pun ikut sama. Dalang kes ni ada proxi juga ke…

Leave A Reply