Najib Letak Jawatan? Profesor James Chin dedah 6 Faktor Betapa Sukarnya Singkirkan Najib Sekarang Ini!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Najib Letak Jawatan? Profesor James Chin dedah 6 Faktor Betapa Sukarnya Singkirkan Najib Sekarang Ini!

Terkejut juga apabila seorang yang digelar Perdana Menteri Malaysia boleh mengeluarkan kata-kata seorang kesat seperti bangsat kepada umum dengan mengatakan mengeluarkan kata-kata berbaur ugutan kepada rakyat Malaysia terutamanya orang Melayu jikalau tiada UMNO, habislah bangsat nasib anda semua terutamanya orang melayu andaikata UMNO kalah pada Pilihanraya Umum kelak.

najib letak jawatan

Melihatkan kenyataan Najib Razak, Tun Dr Mahathir tampil membalas dengan kenyataan yang cukup sinis tetapi tajam ibarat petir memanah kepada sasarannya yang dirasakan membawa kerosakan kepada bumi Malaysia apabila mengatakan :

“Jikalau bangsat itu tiada, UMNO dan rakyat Malaysia akan selamat”

Mahathir tetap pendiriannya mahu Najib Letak jawatan sebagai Perdana menteri Malaysia.

  • Tak cukup dengan itu, Mahathir mahu rakyat Pekan tolak Najib dalam Pilihanraya Umum ke 14 kelak
  • Ahli parlimen kemukan undi tidak percaya kepada Najib

Tetapi empunya diri masih lagi tegas dengan keputusannya tidak mahu berunsur.

Dan ketika Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa berlangsung di Kuala Lumpur baru-baru ini, Najib Razak terus jadi sasaran delegasi berhubung skandal RM2.6 bilion yang terus membelengunya sekarang ini yang mana mereka sarankan dan memberikan tekanan supaya Najib Razak letak jawatan segera. Antaranya :

  • Pengerusi gabungan Konvensyen Anti Rasuah Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNCAC) Manzoor Hassan mahukan Najib letak jawatan
  • Pengerusi Transparency International, Jose Ugaz mahu Najib Razak tampil jawab segala isu berbangkit mengenai skandal RM2.6 bilion

Dan baru-baru ini semakan Berita Semasa terhadap kajian dan pemerhatian yang dibuat oleh Profesor James Chin daripada Universiti Tasmania, Amerika Syarikat selepas ditemuramah oleh wartawan CNBC News, beliau mengatakan :

6 Faktor dan Sebab Najib Letak Jawatan Adalah Mustahil Sekarang Ini?

  1. Sangat sukar untuk singkirkan Najib sekarang ini. Ada 6 sebabnya berdasarkan pemerhatiannya…
  2. Satu cara yang boleh hanyalah, Najib sendiri yang tampil untuk meletakkan jawatannya ataupun undian sebulat suara daripada kepimpinan tertinggi UMNO yang mahukan Najib Razak disingkirkan
  3. Pertama, hakikatnya sekarang ini, majoriti pemimpin UMNO masih lagi dibelakang Najib
  4. Kedua, taikun-taikun kaya di Malaysia, hampir separuhnya masih lagi menyokong Najib Razak
  5. Ketiga, kelompok konservatif yang tinggal di pinggir bandar dan pedalaman masih lagi sokong Najib Razak
  6. Keempat, dan kata Profesor James Chin lagi, masalah dalam poltik UMNO didorong oleh kontrak dan wang
  7. Kelima, majoriti parlimen di Malaysia adalah datangnya daripada kawasan pinggir bandar dan pedalaman
  8. Akhir sekali, katanya sejarah sudah membuktikannya yang menentukan kemenangan UMNO dan Barisan Nasional dalam Pilihanraya Umum adalah kawasan pinggir bandar dan pedalaman bukannya penduduk di kawasan bandar

Siapa Dia Profesor James Chin Kaji Isu Najib Razak?

berita

P/S : Desakan dari ahli akar umno yang mahu Najib letak jawatan



Share.

51 Comments

  1. Anonymous on

    Hanya nasib dn takdir akn menentukn survival umno pru 14 nanti .Keikhlasan perletakkan jawatan itu sendiri penting

  2. Anonymous on

    “JIKALAU BANGSAT ITU TIADA, UMNO DAN TIADA RAKYAT MALAYSIA AKAN SELAMAT”..macam pelik jer bunyi ayat ni..4x baca xbrape nak faham..

  3. Anonymous on

    Persempadanan semula p/raya berlaku semasa Tun Mahathir yg tlh memberi banyak bilangan kerusi yg memihak pd Umno, sbnarnya saya rasa senjata sulit tu jugak berada pd tun ttp sukar dgunakan /dieksp[loitasi skrg nie

  4. Anonymous on

    Tun ada buah pukal atau cekak maut, tapi dia belum guna lagi…. aku tau dia org kampung aku

  5. Rakyat mudah lupa dan bila dpt habuan semuanya berubah dan rakyat pendalaman masih jauh mentah dlm masalah negara dan maklumat yg tidak meluas malah senang di springkan oleh bn kerana mrk berkuasa dan menghalang pembangkang memberi ceramah. Ini membuktikan malaysia dijajah oleh kuasa umno bn utk terus berkuasa selamanya tanpa memberi ruang yg sewajar bila berpolitik.

  6. Anonymous on

    kalau seko dua dlm PAS x buat pelaq x jadi mcm ni…. ada yg. kena dlm PAS, golongan peqot kawaq bukan boleh harap, aku dari awak tengok muka aku rasa pelik dah…

  7. untuk mghilangkan gundah gulana, stress, amende… ape kate kita buat rombongan pegi melancong ke pulau Cayman Island, pm pun suka melancung kt situ, dulu pulau tu dikenali sebagai sarang penyamun & lanun

  8. Anonymous on

    Dah 2 persidangan penting pm x hadir ….Nothing 2 Hide & Persidangan Anti Rasuah Sedunia…. Ini gambarkan pm sendiri merasakan tempo dan kehendak rakyat & masyarakat antara bangsa

  9. Anonymous on

    apa kata kita bagi najib jadi PM sampai mampus, kita jadikan malaysia ini hak najib, masukkan dalam rekod dunia najib sebagai PM yg paling gila dalam sejarah tamadun dunia, PM yang anggap harta, pangkat ini mak bapak dia yg punya dan akhirnya kita anggap dia PM paling bangsat yang pernah wujud di dunia yang fana ini.

  10. lu baca bebetul mat:

    “Jikalau bangsat itu tiada, UMNO dan rakyat Malaysia akan selamat”

    maksud dia, jika najib takda, umno & rakyat akan selamat.

  11. ikut teori RAHMAN, najib adalah pm yang last. sebab tu najib tetap pertahankan jawatannya sebab dia khuatif lepas dia, takda lagi dah pm di malaysia kerna dijajah oleh kuasa asing/diserang oleh tentera asing. tu pasal dia taknak undur. hahaha, tu ler teori konspirasi yang sedang bermain skang nih.

  12. Kedai Pengundi 1Malaysia on

    Politik di malsysia ni senang je…banyak duit banyak sokongan.rakyat ni boleh beli je..bukan mahal pun,setahun rm300 hingga rm700..kalau nk yang first class punya pengundi bagi kontrak…kompom setia sampai hujung nyawa..

  13. SambalBelacan on

    …aku agak bersetuju dengan prof. James Chin…nampaknya orang luar lebih mengenali siapa itu Najib…

  14. dulu DIA ni Haram Jadah. Skang ni BANGSAT ! Aku ingat la klu Tun Razak masih hidup, mau Tun tak mengaku si Najib tu anak dia. Gi satu, dah tak dengar orang yang ada baby baru nak namakan anaknya Najib, yang ada nama Najib pun tumpang malu.. Kalau nama Rosmah jangan cakap, 7 keturunan lagi belum tentu ada orang nak namakan anaknya Rosmah.

  15. Kalau najib tak turun rakyat kena turun, kalau najib tiada yg mampu jatuhkan maka rakyat malaysia usah nak fikir hidup senang sebab negara hutang sekeliling pinggang. Negara walaupun punyai simpanan, namun berapa lama boleh bertahan dan rakyat hutang 87% sampai bila habis bayar??? Negara berhutang rakyat digalakan berhutang tetapi kerajaan tak mampu bayar hutang bagaimana dgn rakyat.

  16. Anonymous on

    Bukan sebab itu saja, ramai rakyat keliru sekarang dgn politik semasa seperti perpecahan PAS dgn DAP dlm Pakatan Rakyat.. Ramai org Melayu bimbang jika UMNO NAJIB jatuh DAP akan memerintah.. Ada juga golongan yg melihat Najib itu sebagai UMNO, jatuhnya Najib bererti punahlah UMNO, faktor wang masuk poket juga sudah tentu menyebabkan suara2 protes mati begitu saja, di samping bimbang ditangkap polis jika buat kaco, ada golongan yg menunggu momentumnya saja… Yang pentingnya faktor killing stone yg haram dibangkitkan contohnya kes bunuh Tuya & pembunuhan Teoh Heng Hock jatuh bangunan yg beri kesan besar kpda rakyat

  17. Anonymous on

    Memang dah x ada org nak buboh nama Najib & Rosmah…. kalau adapun dirang ubah kpda Majid atau Rosnah…. nasib baik dirang x ubah kpda Najis…

  18. Anonymous on

    Ya Undi Tak Percaya adalah langkah yg betul… Tapi berapa org ahli parlimen yg nak turut serta… duit rm2.6 bilion tu boleh tutup mulut sesiapa saja…

  19. Anonymous on

    Yg luarbiasanya ialah peranan PAS yg beria2 dgn hudud dan tugas2 Hj Hadi yg dilihat banyak mewakili negara …

  20. Kini baru kita sedar betapa besar & kuat pengaruh DS Anuar, tanpanya x ada siapa yg dapat jdi leader untuk satu gerakan protes massa

  21. Anonymous on

    PAS mengkhianati Pakatan Rakyat … Pemimpin PAS mgkin kecewa x dapat jadi menteri besar @ ketua menteri kat Selangor & P.Pinang

  22. SambalBelacan on

    …sebab mereka takut akan kena pecat oleh Najib…kalau kena pecat nanti, macamana nak jadi kaya dan hidup senang?…lebih baik sokong dan duduk diam2…ada mata pandang, ada telinga dengar…

  23. aku pon x berapa nak faham maksud ayat tu. yng empunya diri saja yang lebih memahami….

  24. Anonymous on

    Sepatut pm x cakap begitu sebab semasa UMNO ada pun ramai Melayu yg bangsat dlm penjara, kat pusat SERENTI, Sirul kat Australia, Tun & TSMY & Shafie Afdal & Ghani Patail rata sana sini berkajang pak malau

  25. Anonymous on

    Golongan Melayu bangsat dlm rumah perlindungan akhlak, kem2 juana, henry gurney, pusat serenti & penjara yg makin meningkat adalah semasa UMNO memerintah & berkuasa sekarang

  26. Anonymous on

    Jika diperhatikan betul2 mat & minah dadah Melayu juga boleh dikategorikan bangsat merempat…. golongan bangsat x mengancam keselamatan harta & nyawa manusia. Tapi penagih dadah lebih kejam lagi, mereka boleh meragut, membunuh anak, isteri, ibu, bapa dan sesiapa saja

  27. kapten jolok on

    aku tak kira aku nak tengok jugak cerita lanun kapten jack sparrow & davy Jones Kepala & muka sotong

  28. Anonymous on

    PM mungkin stress bila mengeluarkan perkataan pelik dan dalam maksudnya seperti jemuan, bangsat dll.

  29. Anonymous on

    Kalau kita percaya pada kuasa Allah, kenapa terma itu terkeluar dari mulut pm yg dikasihi, kita hanya berusaha Allah jua yg menentukan, Allah yg menentukan kita bangsat atau siapa bangsat !!

  30. Anonymous on

    sekutu barunya si PAS tu diam jer… x berani nak nasihat & tegur kawan rapatnya…. camner nak laksana hudud ?

  31. Anonymous on

    Cuba ko cakap betul2, nak pegi candat sotong kat Cayman Islands atau beli jam tangan kat Switzerland ?

  32. ni ambo nak tanyo kawe ado bezo dok rm65 000 dgn rm2.6 bilion ? kalo ado jubo jelaskan macam mana bezonyo, mace keretapi dgn motoko ko, atau mace jet laju dgn anok kebau hok tarik padi kat padang…

  33. Anonymous on

    Nok audit gapo, ore mintok rm65,000 pitih cuci jambe mung tok sei nok bayor… hok belah nu sei laaa doh pitih berbilion2… buke kato nok cuci jambe, cuci malaysia ni pung sei bangat2… tapi x odit pong…

  34. beruk2 kelantan dalam ni kalau menaip tak guna loghat beruk kau tu tak boleh ke hah?? cubalah guna bahasa melayu kebangsaan yang semua orang boleh baca. macam sampah!

  35. SambalBelacan on

    …hello!…PAS hanya berlakun sahaja pasal ‘hudud’…sebab nak meraih sokongan…diorang sendiri pun dalam PAS sibuk bercakaran macam anjing dengan kucing…macamana nak buat hudud?…

  36. hamba allah on

    Sebagai umat islam kita telah diajar di dalam alquran untuk hatta untuk menasihati firaun yang mengaku tuhan pun allah telah perintahkan nabï musa untuk berlemah lembut. Ini pula kita sesama islam. Hantar direct kpd individu terlibat dengan akhlak dan perkataan yang baik. Jangan terpengaruh dengan musuh belakang tadbir didalam dan luar negara yg menunggu masa untuk menghancurkan kita semua

  37. Hanya satu racun sahaja utk padam pakatan,”HUDUD”…sungguh bijak percaturan Umno…good job,bravo!

  38. Aku tak faham macam mana penjarah-penjarah hasil mahsul negara ini boleh tidur lena sambil mengatakan siapa tak menyokong saya dia tak selamat.

  39. Anonymous on

    Rayat luar bandar tidak mahu mana2 pati Salain bn utama nya Sabah dan Sarawak,klu Sarawak dan Sabah tak ada buat perjanjian dgn malaysia dah lama BM kalah kat Sana.

Leave A Reply