Senarai Menteri Malaysia : UK, USA, Jepun, China, India Kalah Dengan Malaysia!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Senarai Menteri Malaysia : UK, USA, Jepun, China, India Kalah Dengan Malaysia!

Pelik! Tidak padan dengan jumlah rakyat Malaysia yang hanya berjumlah 30 juta

menteri malaysia

Nisbah rakyat Malaysia dengan senaraiĀ menteri Malaysia jauh meninggalkan negara besar dunia dan negara maju yang lain seperti China, India, Britain, Jepun, Amerika Syarikat USA.

Untuk apa? Ada menteri kabinet yang menjadi santapan ketawa rakyat Malaysia. Ada menteri yang rela dijadikan bahan tohmahan dan kemarahan rakyat Malaysia.

Macam-macam perangai yang ada. Tidak padan dengan kemudahan, elaun, matawang malaysia yang Rakyat Malaysia laburkan untuk mereka.

Sepatutnya dalam keadaan hari ini, dengan pertumbuhan ekonomi Malaysia yang tidak menentu, kos sara hidup yang terus melambung tinggi, satu demi satu masalah yang tidak diselesaikan sehingga ke hari, ditambah dengan kenyataan menteri yang asalkan memberikan kenyataan, saiz senarai menteri Malaysia patut dirombak dan dikurangkan.

Untuk apa dibela dan ditanggung mereka ini?

Saiz dan Senarai Menteri Malaysia VS Impak Kepada Rakyat dan Malaysia?

Rakyat diajak supaya menguruskan kewangan dan kehidupan dnegan betul sedangkan yang di atas tidak menunjukkan contoh yang baik dalam perbelnajaan menguruskan kerajaan termasuk lebih gemar membesarkan saiz menteri kabinet Malaysia

Dengan saiz menteri kabinet Malaysia yang ada sekarang ini, Malaysia sudah pun mengatasi Singapore, Jepun, Korea Selatan? Tidak juga. Jadi apa hasil yang rakyat Malaysia perolehi dengan saiz menteri kabinet Malaysia yang ada sekarang ini?

P/S : Sudah ada JPJ, diwujudkan SPAD? Sudah ada Jabatan Pertanian Malaysia, ada pula FAMA, Peladang? Mengapa perlu begitu banyak agensi di Malaysia?

PP/S : Berdasarkan semakan Berita Semasa negara yang begitu banyak menteri ini kebanyakannya dari Benua Afrika yang terkenal dengan skandal dan penyelewengan



Share.

78 Comments

  1. Anonymous on

    Contoh lain pula ada Turus 1′ turus 2′ Jusa A. Jusa B. Jusa C, ada J,Q,Dll Ch. J58, j54,j52,j48,j44,j41 ini
    Kumpulan A….bandingkan dgn yang bawah……

  2. Anonymous on

    Antara sbb klu diteliti ialah klu tak silap sya ialah utk membanyakkn kerusi parlimen supaya bn kekal di putrajaya tahniah !

  3. Mana-mana negara pun kalah jika nak banding dengan kehebatan Kat Jat Lembu bibir tebal yang keji tu songlap duit 250 juta.

  4. Anonymous on

    Kedua klu tak silap saya penempatan penduduk di malaysia ini merata di msia ini memandangkan kbnyakan tempat sesuai utk didiami .Betul tak?

  5. Anonymous on

    Sepatutnya mana kawasan yg belum dibangunkan dengan baik dn agak/sudah berpotensi dibangunkan jgn tumpu di satu2 kaw. shj cth KL yg dh sesak blh dikatakn

  6. Anonymous on

    Sepatutnya menteri berkenan ambil inisiatif membangunkn dgn amanah jujur dn ikhlas ,3 perkataan ini mmg perlu ada pd sesiapun

  7. Anonymous on

    btultu kos kl nie pun dah lagi mningkat bandingkn shj tambang erl skrg nie dgn dahulu ,harga tol yg berat sebelah .perjanjian yg tak adil klu tak silap sya

  8. Anonymous on

    Sepatutnya kualiti lbh utama dr kuantiti ttp klu klu semua yg ada berkualiti itu lgilh hebat

  9. Anonymous on

    Semua plu tengok due pru 14 mei/2018 .Mungkin berlaku kjaan campuran asbab dr tiada parti mendapat majoriti mudah.Pas akn bercampur dgn umno kot klu tak silap jangkaan saya membtk kjaan dn mmbri pluang pas di Putrajaya yg mmg kubahnya pej.pm warna hijau lambang warna parti pas

  10. Anonymous on

    Klu benar jangkaan tersbut kemungkinan bn rampas balik putrajaya pru 15 menjadi lagi sukar keadaannya

  11. Menteri byk lebihan,jabatan sentiasa bertambah dll semuanya bertujuan memboros wang negara menguatkan kekuasaan,menghalang party lain utk merampas kuasa dan rakyat dididik tidak matang agar terus mempercayai dan tidak terpenggaruh oleh pihak lawan, malah agama dan bangsa dipergunakan utk pertahan kekuasa tiada halai dan haram.

  12. Apa guna terbukti kerajaan boros gaji byk menteri2 ,wujudkan ahli party berjuta2 bagaimana menyara ahli party dan tubuhkan perbagai pertubuhan jabatan dll, tiada yg dapat halang ini belaku walaupun ada party lawan kerana mrk punyai kuasa dan wang yg mrk samun selama ini.

  13. Selagi melayu tidak bersatu apalg bersama cina iban india utk satu harapan mengubah kerajaan yg akan semakin zalim bila kekuasa mrk tidak dpt dihalang oleh sesiapa. Ketamakan kuasa akan membawa org itu kejln syaitan tidak mungkin akan membawa kebaikkan pada rakyatnya.

  14. Kerajaan yg boros dan tamak akhirnya akan mengadaikan negaranya, inilah yg sedang belaku! Berapa byk tanah negara dijual pada negara asing dgn persetujuan semua kerana sebab alasan perbagai.kalau negara begitu baik dan kerajaan begitu bijak pandai kenapa perlu gadai dan berhutang???

  15. Memang byk negara berhutang tetapi negara maju berhutang ada sebab dan ada kemampuan utk bayar, walaupun byk mengatakan us hutang paling byk didunia tetapi jgn lupa kalau us tiada kemampuan siapa nak bagi hutang pasti ada kepentingannya.kini ekonomi us stabil nilai wang melonjak naik.

  16. Adakah negara ini mampu?? Adakah negara cukup maju?? Adakah mampu bersaing?? Adakah keuntungan dibawa msk atau dibawa keluar lebih byk?? Adakah hutang 1mdb dikatakan mampu bayar balik dgn menjual tanah harta negara itu mampu?? Kerajaan terlalu naif rakyat terlalu kolot utk mempercayai!!

  17. Anonymous on

    wujudkan spad supaya syed hamid albar dapat jawatan. dia pun nak makan juga. kalau tak wujudkan spad, hamid albar nak makan apa? disamping itu juga dapat wujudkan jawatan untuk rakyat biasa.

    dalam orang dok membantai orang politik. ptd ptd rakus yang menguasai jawatan utama perkhidmatan awam seperti ksn, ksu, kp semua tu rilek je melebarkan sayap mereka. hehehe.

  18. sepatutnya tak payah ada banyak menteri. bagi ahmad maslan buat semua. kan dah kena batang hidung sendiri

  19. Anonymous on

    Menteri recycle pun ramai.
    1. Samy vellu.
    2. Ong ka ting.
    3. Kak jat lembu.
    4. Syed hamid albar.
    5. Isa samad

  20. Anonymous on

    bn kna kasi tumbang dlu, lps tuh bru leh terminate ptd2 tuh sume… derang tuh majoritinya a_njing bn tuh.

  21. Jeng Jong Jeng on

    Portfolio menteri untuk tujuan survival politik sebenarnya,klw xde apa2,tak mungkin pemimpin tertinggi bertahan lama…

  22. Anonymous on

    kalau BN tumbang belum tentu pebgkang memerintah…. ha2 mageran & tentera kan ado…

  23. Anonymous on

    kami cukup takut dgn sumpah keramat Tun, sebab semua ramalan beliau dlm PRU & PRK sebelum ni….. 100% betul

  24. Anonymous on

    Sesuatu yg menakutkan akan berlaku jika BN tumbang dlm PRU 14…

  25. Anonymous on

    Apakah Malaysia akan terus mengekalkan tradisiPerdana Menteri dari Kedah, Pahang, Johor & P.Pinang … atau seseorang yg bukan lelaki atau seorang yg bukan Bumiputera…

  26. Anonymous on

    dijangka BN akan dapat lagi 20% sokongan pengundi dlm PRU 14 kalau ds anuar dibebaskan dari penjara Sg Buloh

  27. Anonymous on

    Trend banyak menteri dan timbalan menteri wujud sejak zaman Tun lagi…

  28. Anonymous on

    Malaysia patut tambah lagi menteri esp dari Sabah & Sarawak…

  29. elok juga ramai menteri boleh berbahas & jawab banyak soalan dlm Dewan Rakyat

  30. Anonymous on

    korang tak payah nak jelez dgn menteri2 kita yg kaya raya tu… ahli DUN, ahli parlimen & exco2 negeri pun ramai jutawan

  31. kacang ketot on

    x ada bezanya jadi menteri dan kaya raya berbanding dgn rakyat biasa… korang makan kot mulut jugak

  32. Orang Tegar BN on

    rakyat memang sangat kenal menteri kat malaysia yang ramai-ramai ni. hampir semuanya bapak segala rasuah dan salah guna kuasa. mereka merayu rayu kat kita supaya undi mereka , lepas berjaya kita pulak yang mereka seksa. ni lah manusia yang tak pandai kenang budi , tak pemalu. sial betul….. rugi undi mereka ni. ni saya nak ucapkan bye-bye

  33. Anonymous on

    Cadang mat maslan jadi menteri penuh.
    Portfolio menteri perdagangan dlm negeri dan hal ehwal pengguna.
    Pasti meriah. Idea beliau hebat dan lawak.

  34. Anonymous on

    ..dn sokongan dr kakitangan awam/pa akn dperolehi dgn mmberikan 2.5 bulan bonus menjelang tahun pilihanraya btul tak?

  35. Anonymous on

    Klu dberi 2 kali kenaikan setahunpun kita pa syukur dn terima kasih pada pm dn ksn

  36. Anonymous on

    Klu boleh saya nak tiap2 tahun 2 kenaikn.Bolehkah? Klu blh sya dahului dgn ucapan t.kasih jua…

  37. Anonymous on

    Klu sokong kepentingan ugama dan kearah meralisasikn hudud aku/sya sokng 400%

  38. Anonymous on

    Apa yg kita mkn/pakai itu rezki kita dan yg kita derma ikhlas dn gunakn wang untuk kebaikan itu yg lbh afhal dapat ganjaran di akhirat semasa msh hidup,manakala yg kita tinggal sesudah meninggal tu dh tak jadi hak kita sebaliknya jadi hak org lain/pewaris yg hidup dan terpulang pdnya pulak utk bamal…atau bersedekah bagi pihak kita..lantaran pendidikan ugama utk anak itu adalah penting dan utama..apa yg sya faham…

  39. Anonymous on

    Maknanya rahmat Tuhan Rabbuljalil lbh kpd seseorang yg berbelanja ikhlas semasa hayat hidupnya

  40. Hahaha..hukum hudud undang2 negara pun tak cukup utk tindas penjenayah kalau penyamun yg jadi pemerintah semuanya berat sebelah.bukan undang2 tak cukup tetapi hukumannya tidak dilaksanakan dgn adil dan saksama.penyamun tak tangkap walaupun lakukan jenayah, apalg ketua2 gengstar tauke kaya dll.

  41. Menteri byk tiada kebaikkannya kalau tidak mampu selesaikan masalah sebaliknya masalah yg byk malah lg byk penyamun lg sukar bendung rasuah gelap duit dan skrg wujud kedai judi seluruh negara, inikah contoh negara islam wahai rakyat yg beragama islam??? Adakah anda tidak tahu malu ckp lain fikiran lain.

  42. Apa guna laung takbir kalau anda telah pun di takbir, mengatakan diri beriman beragama islam jaga nama baik agama tetapi ajarannya tidak diikut malah takut pada kuasa jahat yg menyimpang dari ajarannya. Manusia bila berkuasa akan jadi tamak apalg lupa ajarannya.

  43. Kuasa jahat zalim takbur hanya boleh di jatuhkan oleh manusia yg berani yakin pada seruannya.siapa kata bunuh itu zalim??? Adakah yg menyeksa itu tidak zalim?? Siapa kata melawan itu jahat?? Adakah yg menyamun itu tidak jahat?? Oleh tu anda telah jauh meninggalkan ajaran yg betul!

  44. itulah, sampai bila aku nak duk kat 48 ni, nak juga rasa 58 sebelum pencen.

  45. Anonymous on

    Malaysia ni perlu ada PM wanita untuk bersihkan amalan2 buruk terhadap wanita seperti pelacuran, pemerdagangan manusia, pembuangan bayi, pengaaniayaan kanak2, pergaulan bebas, penagihan dadah dll

  46. tak payah tunggu dah tahu dah keputusanya.. bila nak pilihanraya ni BR1M naik jadi seribu lebih semua gelap mata.. kemudian kembali kepada kitaran asal..keluar laa pula tunggulaa pilihanraya tahun 2022 pula emmmm

  47. Anonymous on

    Takbir shjpn dh dpt pahala sbb puji tuhan semesta alam merendah diri tak sombong pdNya

  48. Asal boleh byr gaji,lantik aje.ada org kisah.bykkan lg jabatan.banyakan…sbb org melayu tak pandai kerja swasta.klu kuli..blehlah.tunggu aje spai tak mampu nk byr.apa akn jadi…

  49. si mangkuk hayun on

    tahniah kerajaan BN kerana mempunyai menteri yag ramai… kalau boleh tambah lagi 50 orang menteri bagi memudahkan urusan kerajaan… yakini BN…

  50. Anonymous on

    jangan lupa, perkhidmatan awam juga berlaku lambakan P&P, terutamanya PTD yang ntah apa fungsinya pun aku taktau. tu yang main redah masuk jabatan lain, merampas hak yang sepatutnya diberikan kepada skim tertentu. mereka yang zalim ni tak takut ke akhirat esok beratur di saf “khas”?

  51. undilah DAP. kami akan memastikan barisan kabinet tidak lebih daripada 10 orang menteri dan 10 orang timbalan.

  52. kerna mereka ini xdiigtkn tentang perkara itu, tuh psl mereka xtkut.

  53. public transport (pengangkutan awam) adalah penting untuk membangunkan ekonomi.

    – lebih peluang pekerjaan, lebih banyak rakyat yg boleh bekerja (tidak memilih kerja kerana lokasi).
    – menghubungkan golongan kurang mampu kepada peluang pekerjaan dan mempelbagaikan ekonomi
    – pengangkutan awam seharusnya dijadikan pilihan utama bukannya alternatif, seperti mana sekolah awam dan juga swasta.

  54. Lantik diri sndiri jd mentri, pm. Ok ape. Lgpun duit byk. Masa hidup ni le kita jd tamak sblm mati.

  55. Setuju… PDRM keluar saman, JPJ keluar saman, Siapa lagi boleh keluar saman? Kejadian kemalangan bertambah jua. Apakah motif saman? Mengurangkan kadar kemalangan? KPI PDRM tercapai? KPI JPJ tercapai? Meninggikan kadar sumpah seranah terhadap pegawai PDRM @JPJ?

Leave A Reply