Nilai Matawang Ringgit Malaysia Kembali Jatuh US$1.00=RM3.283. Tahun 2014, Kuasa Beli Rakyat Malaysia Juga Jatuh?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Nilai Matawang Malaysia Kembali Jatuh US$1.00=RM3.283. Tahun 2014, Kuasa Beli Rakyat Malaysia Juga Jatuh?

Rakyat disuapkan dengan berita penurunan dividen ASB dan bonus ASB, kali ini penurunan nilai matawang ringgit Malaysia agak merisaukan kita semua.

matawang malaysia

Dikala, kerajaan mengejar status negara perpendapatan tinggi nilai matawang ringgit kita masih dilihat lemah ketika ini. Dengan….

Dengan pengumuman demi pengumuman kenaikan kos bermula tahun depan tahun 2014 yang bakal menghimpit rakyat Malaysia, Berita Semasa menjangkakan nilai RM1 yang di bawa oleh rakyat Malaysia akan menyusut kepada 90 sen ataupun paling teruk lagi 80 sen untuk tahun-tahun berikutnya.

Ini secara tidak langsung bakal memberikan kesan besar kepada nilai matawang ringgit malaysia (1 usd to myr) Malaysia.

Matawang Malaysia Vs Kuasa Beli Rakyat Singapore

ringgit malaysia

Kejatuhan nilai matawang Malaysia juga bakal menyebabkan kuasa beli kalangan rakyat seperti anda, anda di sini semakin berkurangan.

Anda boleh semak sendiri, nilai matawang Ringgit Malaysia mula menunjukkan “wajah yang sebenar” selepas berakhirnya bahang Pilihanraya Umum ke 13.

Dan penganalisis ekonomi menjangkakan nilai matawang ringgit (1 usd to myr) akan terus jatuh selepas ini jika dibandingkan Dollar Singapore contohnya.

Nilai Matawang Malaysia

Dan berita ini pastinya adalah satu berita gembira  buat rakyat Singapore untuk sakan berbelanja  di negara kita yang bernama Malaysia.

Dan, itu sebablah rakyat Malaysia tidak perlu terkejut apabila pengumuman kenaikan harga dan kos di Malaysia yang diumumkan secara mendadak ketika ini.

Ini adalah berkait rapat dengan kemampanan ekonomi Malaysia ketika ini dibandingkan hutang negara serta perbelanjaan kerajaan terhadap dana negara. Apa respon balas anda pula?



Share.

24 Comments

  1. hAHAA..AKU ORANG KOMEN PERTAMA… IKAT PERUT KUAT-KUAT SEMUA TURUN 2014

  2. mariah kari on

    masa untuk berjimat. memang terasa bahangnya sekarang dengan segalanya naik.

  3. myr jatuh sbb eur dan jpy pun jatuh. BOJ ambil action tahun depan untuk mencapai inflasi 2%. xauusd (gold) jatuh pada nilai 3 tahun lalu (2010) Senang cakap ini semua speculator.

  4. kerja kilang on

    ini nampak sangat tak ada kerja lain.. dok asyik berinternet ja.. hehe..

  5. Amran Pekida on

    Semua ni propaganda cina dan yahudi dengkikan melayu. Kekayaan dan kehebatan melayu yg diterajui Unno mnyebabkan pembangkang cuba menjatuhkan negara. Keikhlasan pemimpin BN tiada tolok bandinfnya membela rakyat. 99% rakyat yakini BN

  6. Amran Pekida on

    haramkan pembangkang, negara maju. Tgk semua negara maju england amerika perancis xde der pembangkang pas anwar bagai

  7. weh Amran Pekida…..kalo 99% rakyat yakini BN sudah tentulah BN benang besar masa PRU13 yg lalu..
    macai2 @ bangla,nepal,myamar,indon yg undi Kera jaan BN cuma 48% aje hahaha….Bebal!

  8. Jambul Selatan on

    Amran Melayu bodo. Pekida pon bodo. Melayu perosak bangsa melayu…

  9. amran pekida akal tahap jamban,,x dak pengahtuan langsung,,ada ke negara tu x dak pengbangkang,,jgn la komen memalukan diri sendiri saya setuju sangat2 dgn jambul selatan

  10. Ditambah dgn GST, inflasi, barang naik harga, kes rompak akan meningkat. Wahai rakyat & kawan tolong carikan kerja ka Singapore utk ku. Tq.

  11. tahun depan aku terpaksa ikat perut sikit kena berjimat kecuali berjimak!

  12. rindu kak senah on

    kak senah, dimanahkau berada, sudah lama tak jumpa, janganlah lupa janjimu, kita akan bertemu di pesta barang naik 2014.

  13. Kt england,perancis guna sistem monarki..sistem braja..klo gitu suruh malaysia guna kuasa Sultan brunei..inysallah mst maju..org brunei guna sistem islam sbenar..Malaysia sekular guna sistem demekrosi sbb tu lmbt maju..

  14. sape pon memerintah same je der..ok ape BN tadbir..tolong melayu dan bangsa laen.org cam ko n xpk jauh memng xkan dpt pikir..kalau ko bg pembangkang memerintah.hancur lah..islam dan maruah negara tergadai

  15. Pikir sendiri on

    Kepala otak kau la BN dgn UMNO bantu org melayu.. Ape bukti org melayu dibantu?
    Org melayu makin krtinggalan, tanah Malaysia smua bnyk cina beli, tanah Malay Reserved pon cina beli, cina makin kaya dan maju, melayu bodoh harapkan duit BR1M.. Sbb dpt duit sket tu, ckp rakyat bnyk dibantu.. Kepala butoh kau la bnyk dibantu.. Duit tu kau pkai x smpai sebulan abis.. Lepas abis duit tu kau nak cari duit mane lagi? Dah la duk harap bantuan org.. Lepas tu, sengsara dan merungut harge brg naik, hrge minyak naik, hutang negara naik.. Kau jugak yg rugi.. Rakyat menderita, org atasan enjoy.. Pemimpin sruh rakyat berjimat cermat, tpi diorang duk bazir duit rakyat.. Bodoh punyer pemimpin.. Kau tgok bil elektrik diorang berapa ribu, tapi diorang plak sruh kita jimat cermat.. Pemimpin negara lain, sama2 susah.. Pemimpin beserdahana.. X mcm Najib dgn Rosmah, duk tmbah hutang negara..

Leave A Reply