Malaysiakini VS Utusan Malaysia : Portal Berita Malaysiakini Dapat Amaran. Akses Media Malaysia Adil!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Malaysiakini VS Utusan Malaysia : Portal Berita Malaysiakini Dapat Amaran. Akses Media Malaysia Adil!

Kami ingatkan ada teguran untuk Utusan Malaysia, tetapi tidak. Seperti biasa Utusan Malaysia terus kebal daripada undang-undang negara. Belum mampu disentuh oleh sesiapa pun.

wartawan malaysiakini

 

Tetapi yang cukup bersalah dan tidak beretika adalah portal Malaysiakini sehingga diberikan satu amaran keras oleh Menteri Kementerian Dalam negeri (KDN) yang baru, Datuk Seri Zahid Hamidi namanya.

malaysiakini news

“I will monitor every word, every sentence, every paragraph and every news item in Malaysiakini. You don’t play fire with me. You always spin.

Boleh atau tidak buat benda yang sama kepada RTM, TV3, Utusan dan sebagainya? Terima kasih wahai menteri jika suara & tuntutan rakyat Malaysia ini didengar.

Berita Semasa tidak pasti apa sebenarnya yang telah membangkitkan kemarahan Zahid Hamidi. Ini kerana berdasarkan semakan kami terhadap laporan berita yang dikeluarkan sendiri daripada Utusan malaysia dengan laporan berita Malaysiakini :

malaysiakini bm

Laporan Berita Malaysia VS Utusan Malaysia?

Sumber berita Malaysiakini versi Inggeris :

New Home Minister Ahmad Zahid Hamidi says the opposition can “migrate elsewhere” if it is not satisfied with the country’s electoral system.

Sumber Berita Malaysiakini versi BM :

Naib presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menyeru golongan yang enggan menerima sistem pilihan raya Malaysia agar meninggalkan negara ini dan berhijrah ke negara yang menjalankan pilihan raya mengikut kaedah yang digemari.

Kedua laporan berita Malaysiakini ini dipetik terus daripada laporan akhbar Utusan Malaysia sendiri yang isinya daripada anda sendiri. Jadi apa yang putar belitnya di sini?

  • Bagi kami daripada memberikan amaran keras, menggugut seperti ini, mengapa tidak menggunakan saluran yang betul jika benarlah Malaysiakini telah “spin berita” & membuat fitnah
  • Mengapa tidak menggunakan saluran undang-undang dengan cara saman Malaysiakini?
  • Be professional! Get your lawyer do the work. Statement ugut mengugut sudah tidak relevan pada masa sekarang.
  • Kalaulah mainstream media seperti Utusan, TV3 cukup beretika di mata Zahid Hamidi, mengapa mereka beberapa kali telah tumbang dalam kes saman fitnah terhadap mereka?
  • Besarlah harapan kami sekali lagi, diharapkan Zahid Hamidi jadilah Menteri Malaysia, Menteri Rakyat Malaysia
  • Bukannya Menteri untuk parti politik. Insyaallah.

Dan, alang-alang kami menyentuh realiti media arus perdana di Malaysia, kami masukkan sekali pandangan Menteri Penerangan yang baru, Datuk Seri Shabery Cheek yang mengatakan akses hebahan berita di media ketika ini adalah cukup adil kepada semua termasuklah kepada pembangkang kerana pembangkang lebih dilihat menguasai hebahan berita di Internet. Adil katanya….

malaysiakini vs utusan

Kepada Shabery Chik, sebelum bercerita keadilan dan kesamarataan tentang realiti hebahan berita di Malaysia pada ketika ini :

  • Tahu atau tidak pengertian media massa?
  • Setahu kami, media massa dengan Internet bukan terletak di dalam kategori yang sama dnegan
  • Maafkan kami jika kami tersilap, betulkan kami.

berita malaysiakini

“Opposition already has equal media access” says Shabery

Tepuk dahi kami membacanya.

  • Di Internet itu berapa juta orang tengok?
  • TV, Radio, akhbar berapa kadar pembaca secara keseluruhannya?
  • Makcik, pakcik di kampung dan di pedalaman Malaysia apa sumber beritanya? Kalau tidak ……………………… & ……………………

Besarlah harapan kami, supaya tindakan orang lama seperti Rais Yatim sepanjang beliau menggalas jawatan sebagai Menteri Penerangan tidak diulangi lagi. Buangkan ego, buka buku baru. Tokoh veteran sepertinya kami tidak terkejut andaikata idea dan pandangan yang dikemukakan tidak relevan dengan pemikiran masyarakat hari ini.

Insyaallah jikalau anda (Shabery Cheek) memimpin Kementerian ini dengan matlamat untuk menjadikan negara lebih baik tanpa campuraduk kepentingan parti, kami pasti seluruh rakyat Malaysia akan menyokong aspirasi anda selepas ini. Buktikannya…..

Nasib baik, ada ruang di Internet. Lagipun Internet tidak boleh dikenakan tindakan sekatan sebab ada Cyberjaya MSC itu. Kalau tidak, alamatnya tiadalah syarikat luar yang berminat membuka pejabat di Cyberjaya, lebih baik pergi ke Silicon Valley.

Akhir kata daripada kami (Berita Semasa) untuk diri kami sendiri dan kepada pemimpin-pemimpin negara terutamanya :

Negara ini bukan hak sesiapa pun, tubuh badan kita pun hanya pinjaman Allah yang akan dipersoal di Hari Akhirat, tetapi Allah telah lantik kita sebagai Khalifah di muka bumi ini untuk memakmurkannya, bukan membinasakannya dengan ucapan-ucapan sombong.

Kalangan menteri yang ada sekarang, perlu berani melakukan perubahan dalam diri sendiri dahulu sepetrimana yang cuba ditonjolkan YB Khairy Jamaluddin seja akhir-akhir ini termasuklah bagaimana beliau mengeluarkan pandangan dan halatujunya mengenai kementerian yang dikendalikan beliau ketika ini. Mungkin Khairy Jamaluddin boleh mengajar kalangan menteri yang ada sekarang bagaimana cara menguruskan kepelbagaian pandangan rakyat Malaysia ketika ini. Apa kata Anda Pula?



Share.

170 Comments

  1. Yg banyak makan garam tak semestinya betul dari hulu hingga ke pangkal… Yg hidup zaman dahulu tidak semestinya lebih kontemporari dengan zaman sekarang… Anak watan yg dibesarkan pd zaman sekarang tidak dijadikan oleh Allah utk hidup dengan cara orang dahulu… Pikir2kan lah wahai bapak2 menteri sekalian!!

  2. Amran Pekida on

    aku tolong ulang skali lagi apa yg aku penah bagitau sebelum ini…sapa2 yg tak suka dok kat msia silalah berhijrah ke sri lanka ataupun uganda…sekian terima kasih

  3. ikut suka aku on

    Wow!!! Baru jadi menteri dalam negeri, dah buat kerja dengan bersungguh-sungguh. Ada harapan nak jadi PM pada masa-masa akan datang sebab Datuk Seri mengamalkan demokrasi, bukan kuku besi…hehehehe…

  4. out out out on

    betul pendapat anda, berikut adalah perancangan dan agenda mereka

    BN – mempertahakan kuasa untuk kepentingan diri mereka sendiri tanpa memikirkan akan kesanya kepada diri orang lain serta anak, cucu, cicit dan generasi akan datang orang lain. kerana mereka sudah tua bak kata orang kubur kata mari rumah kata pergi, apa yang penting bagi mereka selagi mereka masih hidup mereka kena terus berkuasa untuk selamatkan diri mereka sebabnya kalau tidak bermacam keburukan mereka akan keluar semasa hayat mereka berbanding keburukan yang akan keluar selepas kematian mereka.

    PR – berjuang hari ini adalah untuk diri sendiri, rakyat malaysia sekarang, cucu,cicit dan generasi keluarga mereka dan orang lain agar kekayaan negara di kogsi bersama. mereka sedia untuk berhadapan keburukan semasa hayat mereka, kerana mereka yakin banyak kebaikan mereka akan keluar selepas kematian mereka nanti.

    p/s : sendiri fikirlah yang selebihnya. lantak kau lah labu…….

  5. orang sombong ingat dia je yang betul pada hal lebih banyak lagi org malaysia inginkan ketulusan dan keadilan.kita tak perlu layan org sombong mcm ni.

  6. apabila menteri menjadi geram dan memberi amaran kepada pemberita Malaysiakini, adakah beliau menimbang etika pemberita utusan malaysia? sekiranya kita merujuk sejarah utusan malaysia difailkan ke mahkamah, berapa kalikah utusan malaysia kalah dan diperintah membayar pampasan? Jangan menuduh orang tanpa menyedari kesalahan pihak sendiri (utusan malaysia). Daripada perang lidah dengan pihak media yang disifatkan sebagai media parti pembangkang, elok menteri yang dihormati berikhtiar keras untuk membanteras jenayah yang berlaku di malaysia? Siapa yang menjadi dalang kes penceroboh Lahad Datu? Siapa yang bertanggungjawab atas pembunuhan pegawai tertinggi kanan kastam yang menegakkan keadilan? Cuba lah membersihkan nama Polis Diraja Malaysia! Rakyat akan berpaling kepada pelukan Barisan Nasional sekiranya anda berkhidmat untuk Malaysia, bukan untuk kepentingan sendiri, atau kroni. Faham?

  7. Cermin muka sendiri dulu ….

    Iya la … Orang baru dapat kuasa le kata kan cam gitu la…
    Klu atuk dapat kuasa cam gitu atuk tutup aja M’kini tu …
    degil tangkap hehehe…

  8. Bangla Nation on

    sape2 pemerintahnya yg xnak ikut undang2 ALLAH (Hudud),sila berambus dr bumi ALLAH ni..cmne tu?=)

  9. sidiksepakraga on

    duit pindah 1 Malaysia ada tak kamu nak bagi? ckp mcm msia pak mu punya.

  10. tok mudim 1 on

    zahid dah takut..sebab tu dia lantang skrg ni…. nak halau rakyat kuar msia, ini Malaysia bukan bapa kau punya..kl dia ckp kt anuwar camtu..aku pun rakyat biasa jga pun boleh cakap cmtu… walaupun aku sokong BN tapi aku tak suka penipuan, kenapa perlu menipu semua nak berkuasa…. benar biar yang hak yang dipilih…redhakanlah jika selama pemerintahan BN sudah berakhir, mgkin ada hikmah utk ank2 muda ni….

    tok faham generasi muda…pemimpin tak pandai nak jaga hati pemuda, selalu pilih kroni, org2 kampung, tapi hati n perasaan orang muda tak terjaga..

  11. mmm..macam2 pangai dah menteri2 kita nih..cam dah baguih sgt dah jadi menteri kat dunia ni kannn…

  12. spender ren der2 on

    Bagus2 berhijrah untuk dapat rezeki lebih….tapi kena bajet gak sebab gst kat sana tinggi gak….

  13. kopi pekat on

    4 tahun je lg,,, secara semula jadi..pupus la puak BN ni.. setuju?

  14. Hucin Lempoyang on

    Dah dah lah tu. Ambillah iktibar dari pengalaman PRU 13. Belajarlah untuk lebih adil kepada semua pihak. Saya rasa jika tiada perubahan dalam mentadbir negara ditakuti teori RAHMAN betul betul jadi kenyataan, dimana Datuk Najib menjadi PM terakhir dari UMNO. Berhentilah jadi menteri parti politik. Ubahlahlah mentality anda. Berlaku adillah kepada semua……

  15. hahahahaha…

    bila si jahid komidi wat lawak.. habis semua menatang dalam utan pakat dok gelak beguling2…

    ari tu.. aku tengok berita… pelarian rohangnia tanak duduk dkt penempatan yg di sediakan kpd mereka…

    dan pada ari tu jugak aku tengok awan hitam yg menghala ke sana.. membawa bermacam2 menda di dalamnya.. apa nama taufan yg malanda myamar?? seb baik tak teruk sgt!!

    dan aku temenung melihat pada awan tersebut… bagai langit hendak runtuh ghomannya.. terfikir plak seorang aku.. kenapa Allah hantar awan yg sebegitu rupa ke sana?? adakah itu jawapan Allah kpd rintihan/doa masyarakat islam rohangia.. adakah itu tanda kemurkaan Nya??.. betapa doa org yg terainaya ni tak ada hijab rupanya.. terus direct kpd Nya..

    dan skang aku lihat negara banglasia ni pon.. aku rasa tak lama lagi sampaila… kemurkaan dariNya… terima kasih atas doa2 orang terainaya macam kita.. di tindas dan terus di tindas… ramai sangat yg diangkat ke jawatan menteri.. semuanya badut2… yang di angkat adalah dari kalangan tong kosong, hanya bunyinya sahaja yg kuat.. tapi…. yang berilmu dan amanah.. di pinggirkan… benarlah.. kita dah sampai ke akhir zaman..

    ye la.. rugi la kalau di angkat yg ahli dalam bidangnya… tak bleh la nak makan busat… bila di bagi tanpa ada komisyen kepada org tertentu.. ia akan menjadi macam sebuah negeri tu… negeri darul runtuh… bila di bagi kpd yg amanah… ha… makanla pengat ye…

    dan yg ni plak… kalau di ikut kan hati… hmm… tak apa la aku padamkan je la tulisan ni… nanti dikatakan menghasut.. kui kui kui… bagoos… teruskan… pastu bila dah nak PRU14.. datang meluntut merayu2…

    nak wat lawak tak jadik… walaupon nama dah jahid komidi… aku tolong la gelakkan iye..

    dan.. dah la tu… bukan si budak kerempeng tu yg ko nak… lepaskan je la… kalau aku jadi budak kerempeng tu… bila aku yakin 1100% aku di ainaya…huh.. best gila… banyak menda aku nak doa… tak de hijab beb!! tengah2 malam wat solat tahajjud… masa dalam sel… ko merayu dan merintihla memacam kat DIA der… nak suh si jahit komidi ni jadi mesin basuh pon aku rasa tak ada yg mustahil der… apakata??

  16. dato’ zahid, kalau nak tunjuk garang tunjukkanlah pengkhianat negara yg buat kes lahad datu tu. tak sabar rasanya nak tgk dalangnya ke tali gantung! tunjuk garang pd musuh negara yg sebenarnya

  17. Tou Tuo Tuo on

    betul pendapat anda, berikut adalah perancangan dan agenda mereka

    PR – Gila kuasa untuk kepentingan diri mereka sendiri tanpa memikirkan akan kesannya kepada diri orang lain serta anak, cucu, cicit dan generasi akan datang orang lain. kerana mereka sudah tua bak kata orang kubur kata mari rumah kata pergi, apa yang penting bagi mereka selagi mereka masih hidup mereka kena terus berusaha untuk berkuasa tidak kira walau apa cara sekalipun , segala keburukan mereka akan keluar semasa hayat mereka berbanding keburukan yang akan keluar selepas kematian mereka.

    BN – berjuang hari ini adalah bukan untuk diri sendiri, rakyat malaysia sekarang, cucu,cicit dan generasi keluarga mereka dan orang lain agar kekayaan negara di kogsi bersama. mereka sedia untuk berhadapan keburukan semasa hayat mereka, kerana mereka yakin banyak kebaikan mereka akan keluar selepas kematian mereka nanti.

    p/s : sendiri fikirlah yang selebihnya. lantak kau lah labu…

  18. nak laksana hudud?…dah menang 15 krusi..dah lebih drp org lain, tetap gak jd org no.3..mb org lain..kalu mcm ni agak2 leh laksana hudud x?….mungkin 15 krusi itu x cukup popular…tu kan fahaman pakatan…

  19. Memang patut dato ZAHID keluarkan kata2 macam begitu kerana lagak pembangkang yg bersifat keras kepala dan tidak menerima kekalahan PRU13.
    Kalau betul Anwar gentleman kenapa nak buat huru hara dan menyusahkan rakyat dan kerajaan yg di pilih olih rakyat.

  20. …apa yg kita rasa baik…xmestinye baik utk kita disisiNya…yg kita xsuka…xmestinye tidak elok disisNya….idealistik xmestinye praktikal……apakah ukuran baik itu hanya apabila ianya memberi keuntungan kepada kita…kalu xselari dgn kehendak dan matlamat kita, apakah ianye buruk dan salah….

  21. Bro Amran
    Grand design puak2 celaka pkr dan dap telah berjalan dgn jayanya. Hampir tumbang kerajaan dlm pru 13 Teruskan lagi dgn fitnah dan berita2 songsang dan membuat pembaca ragu, selepas ini.

    Adakan lagi tohmahan yg tak berasas, yg sukar nak dibuktikan kebenarannya…tetapi tersebar ke seluruh negara dgn cepat dan hebatnya….bertalu2 dan berrangkai-rangkai. Berita blackout menimbulkan keraguan, berita Bngla mengundi meragukan, berita dakwat kekal meragukan, berita undi 2x meragukan-MENGAPA HARI NI BARU GEGER? NAMA DLM SENARAI DH DIPOTONG OLEH PETUGAS SPR DAN WAKIL-WAKIL CALON, GILAKAH MEREKA BERTIGA TU YA, SAMPAI ADA YG BOLEH KALI KE-2?

    Segala Fitnah dan tohmahan dan pembohongan dan politik kebencian yg dirancang setiap saat keminit ke jam ke hari ke bulan ke tahun, telah berjalan dgn jayanya. Moga dlm pru14 nanti puak2 songsang ini akan lebih berjaya dan melingkupkan negara tanah emas ini dgn jayanya.

  22. ….kekayaan negara di kogsi bersama, dlm 10 terkaya dMalaysia 2 je melayu…

    mereka sedia untuk berhadapan keburukan semasa hayat mereka….xde pulak pemimpin pembangkang yg kurus2 sebab xcukup makan dan dzalimi….perut Hj Hadi, Mat Sabu, Cikgu Stopa semua buncit2…lebih makan…perut Anuar je jadi masalah…xdapat di pastikan buncit ke tidak…

    …mereka yakin banyak kebaikan mereka akan keluar selepas kematian mereka nanti….camne kalu keyakinan itu lahir dri kepalsuan cita dan hasrat…

  23. aku nak zahid hamidi tarik lesen malaysia kini…berita2yg di sampaikan semuanya tak relevan boleh memecah belahkan kaum malaysia.

  24. ye……!!!! kami rakyat malaysia stuju malaysia kini di tarik lesen/permit penyiaran berita memecah belahkan perpaduan masyarakat malaysia.

  25. teropong 3 on

    malaysia kini melaporkan berita berat sebelah…harap zahid selaku kdn siasat dan tarik permit….

  26. malaysia kini cuba mengelirukan minda rakyat….minta zahid hamidi siasat….

  27. minta zahid hamidi siasat malaysia kini…mana tau ada red bean ideas…..sebab lain macam la…..

  28. menteri ini kah yang beli suv tentera dengan harga yang mahal
    ini lah yang dikatakan menteri bodoh namanya

  29. kalau menteri nak buat teguran mesti adil.
    jangan nak menegur sebelah pihak saja.

    ibrahim katak, zul nordin, bekas hakim, utusan meloya dan zahid hamidi
    harus di tegur isu rasis.

    jangan jadi periuk kata belanga hitam

  30. Son Of Mualaf on

    Ketua-ketua UMNO semuanya kaya-raya berkongsi harta wang ringgit dengan jutawan cina, duduk berselindung disebalik towkey cina. Macai-macai UMNO miskin papa kedana perut kempis tak cukup makan dan minum. Suka mengadu nasib membeda-bedakan harta kekayaan dengan orang kafir, seolah-olah tuhan tidak adil. Idealistik konon, nak bela nasib bangsa tapi komen macam sampah tidak ada makna.

    Benar apa yang Dr.M kata orang bijak pandai tidak ada lagi dalam UMNO, semuanya masuk PAS.

    Yang benar tetap benar, yang salah tetap salah. Kaya dan miskin dihadapan keadilan adalah sama. (Hamka)

  31. ABU TOMPOK on

    saya sokong Daeto Zahid supaya penghianat negara di tangkap dan di tuduh di mahkamah kerana cuba menghuru hara kan negara terutama sekali Anwar yg tak abis2 menyusahkan rakyat dan kerajaan yg di pilih olih rakyat .

  32. Tak guna ber peribahasa perumpamaan bermadah bagai..
    Pemimpin sekarang dah tak paham peribahasa dah ..

    Atuk sedih orang Melayu dah tak faham peribahasa Melayu..

  33. utk memastikan umno terus berkuasa sampai kiamat. media perlu dihak milikkan kepada umno. bukan kata rakyat, allah sekali pon x boleh tumbangkan umno di mesia ni.

  34. apo nak dikato on

    PRU dah habis bukak la buku baru.. kalo kita masih ditakok lama memang tak kemana la kita.. pung pang pung pang situ juga..

    kepada pembangkang.. terima kenyataan.. belajar bersyukur.. jalankan tanggungjawab dan kewajipan kamu sebagai pemimpin..

    kepada kerajaan.. bersyukurlah atas kemenangan yang sementara ni.. atas nikmat yang Allah beri.. jalankan tanggungjawab dengan amanah dan adil.. tak kira la kepada siapa pun.. tanpa mengira parti.. nescaya rakyat pasti lebih menghormati..

    peace yo.. no war..

  35. adil ke tak.. lain cerita.. berita perdana baik di baca sebab 90% cakap tentang hal-hal semasa. ada rencana, sukan, hiburan, bisnes, agama, tempatan.. kalau berita internet.. 70% berita sama.. semakin hari semakin bosan.. buka je.. politik,politik,politik.. semua nak rebut kuasa… semua nak jadi bos…

  36. aku punye berharap BN akan berubah lepas menang PRU13 ni.lebih mesra rkyat x kesah PR ke BN ke.tp dalam beberapa minggu pas PRU ni,ak still x nampak lagi.

  37. Orang tengah on

    Amran, rakyat Malaysia bukan tak suka duk kat Malaysia. Mereka tak suka BN. Kalau PR 200% gerenti suka. Siapa lebih baik? Tak tau la…

  38. dah kubur si PR on

    org tengah celah bedah!

    kita tgk rating dari segi mentaliti:
    UMNO 88
    DAP 38
    PKR 28
    PAS 21

    So org melayu PKR dan PAS paling tercorot dari segi mentaliti.
    korang kena cuba gigit DAP dulu baru boleh cerita ngn UMNO.
    PAHAMMM!!

    To DAP…lu jaga Arrr….ini time lu sudah main sama budak melayu arr…! tapi UMNO lu tak boleh gigit!

  39. dah kubur si PR on

    Tipulah kau..

    hati kau selalu berbisik dgn kau tapi kau tak ambik port.

    PAS – suka pada kebaikan diri sendiri benci keburukan org lain (Takbur dan riak menguasai diri)

    PKR – risau keburukan diri sendiri so gi kawan dgn PAS sebab boleh masuk syurga (Kata2 PAS lahh), lawan kerajaan sebab boleh continue buat jahat dan masuk syurga!

    DAP – pintar memanupulasi kedua2 kelompok melayu lemah diatas so that dia boleh ambik politik malaysia. (So dia jadi tauke bussiness dan politik) melayu jadi tolong angkat dia punya beg kat hotel, kutip sampah kt kejiranaan kawasan elite cina dan sbgainya.

    tapi dia underestimate UMNO! hehehe
    We will remain unnotice. PKR dan PAS boleh continue mempopularkan diri sendiri hehe

  40. dah kubur si PR on

    bila masa pulak Dr M kata begitu…hahahaha

    ALERT! ALERT!
    RED BEAN ARMY IN THE HOUSE!

    ALERT! ALERT!
    RED BEAN ARMY IN THE HOUSE WITH THE NAME OF ‘Son of Mualaf’

  41. dah kubur si PR on

    yeaa betul tu Atuk,

    Dulu lagi utusan malaysia yg dikenali dgn utusan melayu wujud
    tak jadi huru hara! nak dgr kes jenayah pun jarang2 sgt

    semenjak ada m’sia kini ni….byk sgt cerita tipu!
    bercakap bohong lama2 mencuri!
    bercakap fitnah lama2 membunuh!

  42. dah kubur si PR on

    tok mudim,

    sudahlah penipuan kau.
    Gi cari kerja yg berat sket, skang dah 2013 org dah potong kt hospital.
    kau dok buat kerja remeh temeh lagi tak habis2! berat tulang ke kau ni..ker berat perut?!!

    bila kau nak cerdik kurang buat kerja!

  43. dah kubur si PR on

    aku kasi teori sket utk statement kau,

    pendapat aku PKR dan PAS yg akan pupus secara perlahan2.

    1) org sokong PAS sebab Nik Aziz bukan kerana parti tu..so skang suara dia pun dah pelan. Parti PAS tak famous dpt undi paling tercorot.

    2) org sokong PKR sebab Anwar, lagi 5 tahun dia dh 71 suara dia pun dh jadi serak2 basah! jadi artist boleh la…Parti PKR lagila tak famous, nasib baik PAS tolerate kasi selangor!

    3) DAP, dia sudah tipu org melayu BIG TIME! org sudah tau dia akan datang menipu lagi! Org cina akan kembali sedar yg mereka ditipu oleh PAS, PKR dan DAP. dan takut akan berlaku huru hara kerana byk kes jenayah dikawasan yg dimenangi PKR,PAS DAN DAP jadi mereka akan kembali menyokong MCA.

    hehehe

  44. dah kubur si PR on

    ALERT! ALERT!

    RED BEAN ARMY IN THE HOUSE!
    Singapore mali arr tauke! kanine…

  45. dah kubur si PR on

    tak pun salah Amran Pekuda!
    haiii laa amran pekuda dan senah, apa tangkal lah korang dah pakai!

  46. cuba mereka belajar dari YB Khairy Jamaluddin…. kalo tak mampu bersara saja…

  47. Son Of Mualaf on

    Ini lagi satu komen macam sampah, buat malu UMNO sahaja. Kalau hati sudah buta telinga pun jadi pekak segala kebenaran yang datang kau nafikan.

    Pengecut tengok PAS, PKR dan DAP macam jumpa hantu. Sedikit pun tidak boleh bagi komen yang bernas, tidak tahu berjuang buktikan kebenaran. Macam cerita kartun oops! bukan wayang kulit. Kau jadi tok dalang tukang hasut pasang api bakar bukit lagakan orang, racist.

    Musuh yang pandai, lebih baik daripada kawan yang bodoh.

  48. umno – bijak.

    1)bijak menipu orang-orang kampung.
    2)bijak beri bantuan rm500 kepada pekebun kecil di kampung sebelum pilihanraya yang tak pernah diberi sebelum ini. umpan le tu.
    3)bijak bermain politik wang dalam parti, macam yang dr. mahathir cakap sebelum dia letak jawatan 2003.
    4)bijak dengan berbagai-bagai helah politik, untuk terus kekal menjajah malaysia.
    5)bijak….banyak sangat la….tak tertulis..

  49. dah kubur si PR on

    Berita depan Kosmo (pencacai umno) 22 Mei 2013 melaporkan:

    Si abdul taib mahmud dapat gaji RM39,000.00 sebulan. Belum masuk elaun lagi. Fuyyoh!! Rakyatnya mesti ramai yang kaya kan?

  50. dah kubur si PR on

    betul tu. Tarik juga lesen utusan malaysia, berita harian, kosmo, rtm 1 & 2, tv3, ntv7, tv9 dan media-media yang suka mengampu.

  51. dah kubur si PR on

    utusan malaysia melaporkan berita berat sebelah…harap zahid selaku kdn siasat dan tarik permit….

  52. DAP – bijak.

    1)bijak menipu Melayu tak sedar diri perasan bagus.
    2)bijak beri bantuan rm100 kepada orang tua-tua di kampung sebelum pilihanraya yang tak pernah diberi sebelum ini. umpan le tu.
    3)bijak bermain politik wang dalam parti, macam yang limkitsiang cakap sehinga sekarang.
    4)bijak dengan berbagai-bagai helah politik, untuk terus menipu rakyat malaysia.
    5)manyak celaka….banyak sangat la….tak tertulis..

  53. Suka mengadu nasib membeda-bedakan harta kekayaan dengan orang kafir – bukan mengadu, cuma nak buktikan yg bangsa lain tu tidak pun tertindas, kalu tertindas masakan dapat menguasai kekayaan dan kejayaan lain..jauh lebih hebat dari bumiputra.

    nak bela nasib bangsa tapi komen macam sampah tidak ada makna….ialah org biasa saja, tinggal pun kat ulu kg. so pendapatpun tentulah bertaraf ilham je…mungkin org bandar dah tinggi makamnya, pendapatpun mungkin turun secara laduni dan hampir setaraf wahyu..

    Benar apa yang Dr.M kata orang bijak pandai tidak ada lagi dalam UMNO, semuanya masuk PAS…pendapat tu masa Tun rasa umno xcukup inklusif….pi tanya lin kat Tun la ni…mesti dia jawab lin….dulu benci paklah la sayang najib….tu namanya kenyataan politik…rakyat saling membenci, pemimpin berpelukkan di parlimen…

    kalu dah tau yg betul tetap betul, dan salah tetap salah…mengapa semuanya yg kerajaan buat salah, xde satu pun betul….yg salah kita akuilah salah, tapi yg betul kita akuilah juga…xgitu.

  54. kalau nak naik elaun / gaji penjawat awan punya la susah…ni tup tap depa naik 3 kali ganda…boleh pulak?….rasanya macam buang tebiat dah parti bn nie…tak lama lagi nak mati la tue…nie ada sorang menteri nie nak tunjuk hero….baru jadi menteri 2 hari dah bikin panas…kadang2 aku terfikir jugak….manusia mana lah yang pi undi orang macam nie….

  55. lepas nie mintak rakya sarawak undi lebih banyak lagi taib nie…kalau dia masuk kubur pun jangan lupa undi dia ok…

  56. ya…betul….kalau u boleh hina orang india…lepas tu senang2 pm maafkan….nie yang buat orang naik meluat tengok perangai buruk bn….talam bermuka-muka….tapi orang hindu ni baik benar…dilupakan saja penghinaan itu…siap kalung bunga lagi bila bn menang….hahahah

  57. lepas ni bn akan balas dengan kekalahhannya dlm masa 5 thn ini. paling sengsara adalah orang cinan nanti…tengoklah…

  58. kadang2 aku terpikir camana korang hidup di kotaraya kuala lumpur tue….mak ai….80% pendatang asing…..

  59. Bro..kalo nak cakap pasal hudud, moga2 anda belajar ilmu agama biar tinggi sikit..kalao x tahu tentang agama jangan dok capur aduk dengan duniawi…kalo anda belajar ilmu agama tinggi..baru lah anda akan merasa nikmatnya hukum2 yang ditetapkan oleh Allah.

  60. Son Of Mualaf on

    BAHLOL…. Hidup macam biasalah bro. Dekat rumah aku perempuan Indon tukang cuci hari-hari mop lantai corridor. Jiran disebelah rumah ku dari India hindustan, pakar IT gaji berpuluh ribu. Inilah bapak-bapak menteri kita susukan anak kera dihutan anak sendiri menganggur tak boleh cari makan. Diblock rumah ku ada satu sahaja family melayu itupun dari brunei anak belajar dekat sini.
    Kebanyakan orang melayu di-KL duduk rumah pangsa PPRT, kesianlah bro aku tengok tak tahu apa aku nak katakan. Salah siapa?

  61. dah kubur si PR on

    Bangla pun takpa…ciptaan ALLAH!
    sekarang bangla punya moral lagi bagus pada org PAS ,PKR & DAP..
    geng berpenyakit mcm korang buat demo rosakkan system, si bangla potong rumput rumah ke rumah cari duit!

    Soo shameful!

    hehee

  62. PARTI means CORRUPTION! on

    UMNO di pilih oleh ALLAH untuk mentadbir sekali lagi!

    Kau kutuk UMNO ker kau kutuk YG MAHA BERKUASA??

    jawab kau nanti kt dlm!

    hehe

  63. dah kubir si PR on

    Geng smua,

    geng cheap sale PR dah curi ideniti aku ..memang diorg terkenal dgn sifat mencuri!

    aku tukar ID sat…biarkan setan2 tu trus berdoa ‘dh kubur si PR”
    hehe

  64. PAS dah jadi liberall!Hampeh! on

    Utusan Malaysia kau pun baca, mcmana kau tau diorg berat sebelah!

    kih! kih!

  65. PAS dah jadi liberall!Hampeh! on

    Nama Kau pun Bahalol!

    maknanya = Baghal + tolol!

    Baghal = syok sendiri, membuat tipu daya, suka pada perkara bersifat bohong/tipu, fitnah adalah mainan!

    Tolol = terpinggir sebab selalu syok sendiri, tipu diri sendiri dan keluarga serta rakan terdekat, fitnah masuk dlaam rumah kau!

    hehe

  66. PAS dah jadi liberall!Hampeh! on

    sikit nyer gaji taib mahmud….

    dekat opis aku budak executive umur lebih kurang early 40,
    gaji dia USD40k sebulan. pemalas pulak tu….!!
    rasanya dia tu budak PR.

  67. Gilo kamu ni. Ubat Mental dah makan? Cian kat kamu yang taksub dengan UMNO. Dua org tu selalu buat kamu mengigau.HAHAHA!!

  68. PAS dah jadi liberall!Hampeh! on

    bukan dgn Najib jer,

    Org2 melayu beramai2 langgar budak PR dgn lori sampah!

    kih! kih!

  69. PAS dah jadi liberall!Hampeh! on

    Bahalol!

    kau kena cuba apply keje kat indon, baru kau boleh rasa apa yg org indon rasa di Malaysia sebagai pendatang asing.

    tapi org indon kata ‘ waduhh nyaman pak tinggal di malaysia’

    nanti kalau kau jd pendatang asing kt indon, kau pulak cakap
    fuhh, rugi pak tinggalkan Malaysia!

    Kih!Kih!

  70. PAS dah jadi liberall!Hampeh! on

    macmana kau boleh terpikir Mengigau!!

    mmg jadi betul2 kat kau yer…hehe

    kitaorg relax jer..sebab dah menang pe..

    kih kih!

  71. alhamdulillah…syukur sangat2 kerajaan negeri dan pusat menaikkan gaji ahli exco….tak sia2 pengorbanan yg kami curahkan pada rakyat selama ini….

  72. jasa umno bagi 14,800 ekar tanah kepada lim goh tong tauke judi genting on

    betul…apa la sangat RM39,000 sebulan berbanding dengan berpuluh billion ringgit yang dia kebas daripada rakyat sarawak.

  73. Apa apa aje la on

    Yg tak pernah berkuasa…dikatakan gila kuasa…yg dah 55 thn berkuasa….masih bernafsu lagi memegang tampuk kuasa…..tak pulak dikatakan gila kuasa….ye…..

  74. salam sayang, media internet pon kekadang bukan leh caya gak, isu kes pukul di perak dulu semua salah kan BN kaki pukul, tengok video full geng PKR start dulu :P

  75. umno berjasa kerana bagi 14,800 ekar tanah kepada lim goh tong tauke judi genting tahun 1964 on

    Mahathir yang bapanya berasal dari kerala, india sudah senyap sunyi kerana anaknya sudah menjadi menteri besar kedah. tahniah mahathir!

  76. decepticon jr. on

    Al jubs gesa rakyat malaysia contohi demokrasi mesir(ikwanul muslimin) untuk jatuhkan kerajaan bn.TAPI rakyat mesir(ikwanul muslimin) minta bantuan/nasihat Tun M (bn) untuk stabilkan keamanan mesir serta merancakkan ekonomi yg terjejas teruk hampir 2 taun (sampai piramid pun dieorg terpaksa pajak).Kesimpulannya: Al jub dah gile

  77. Amran Pekida on

    korg sume jgn nk kurang ajar sgt kat dlm ni yer..nnti aku dan kwn2 aku xxxxx korg tanpa mngenal erti lelah bru taw

  78. decepticon jr. on

    Al jubs gesa rakyat malaysia contohi demokrasi mesir(ikwanul muslimin) untuk jatuhkan kerajaan bn.TAPI rakyat mesir minta bantuan/nasihat Tun M bg mewujudkan kestabilan dari segi keselamatan serta merencanakan kembali ekonomi mereka yg terjejas teruk hampir 2 taun.(piramid pun die org terpaksa pajak).Kesimpulanya: Al jubs memang da gile

  79. tentera kacang hijau on

    asyik cite bangla tak habis2?? org cina yang datang dari cina tak cite pulak, cakap bahasa malaysia pun tak pandai itu apa cite????? tahun 2010 malaysia ada buat banci rakyat setiap 10 tahun, cuba tanya dgn yg staf jabatan perangkaan malaysia buat banci berapa ramai cina yang tak pandai cakap melayu??? yang ada langsung tak boleh cakap… samapai panggil jiran cina tua minta tolong terangkan. tulis nama sendiri pun tak tahu???? yang dia tahu tulis nama dia guna bahasa dia aje….pergi cek dulu… jangan asyik cari salah orang aje… ko tahu ke dia dari tanah besar cina datang sini pakai visa melancong, lepas tu ada org cina tempatan mati tak pergi report terus tukar IC letak nama dia , buat report kata IC hilang…. itu lah permainan yg ramai org tak tahu…. pergi restoren cina suruh dia org nyanyi lagu kebangsaan @ baca rukun negara mesti tak boleh sebab dia cuma tahu lagu negara dia org aje..lagi satu ramai red bean army DAP yang menyamar pakai nama melayu dan melaga2 sesama melayu… tak payah nak berpura2 macam org tak tahu,,,, wahai bangsa ku MELAYU jangan kamu berpecah belah, bersatulah, kita satu kalimah, di dalam kubur nanti yang di tanya “siapa saudara kamu?” fikir2kanlah….

  80. tentera kacang hijau on

    biarlah buat apa nak sibuk2, nape ko tak nak cek ko dari keturunan mana? mungkin atok ko dari zimbawe ada org tahu???? tun mahathir tu banyak berjasa??? ko pulak apa jasa ko untuk tanah air???? ko ini mesti cina DAP kan….. tak payah nak borak ???? apa kata ko pergi tolong atok ko kat cina tu tanam sayur, tiap2 pagi pergi siram sayur guna air kencing….

  81. zahid hamidi semalam bagi statement…malaysia kini akan di siasat jika melanggar akta penyiarah maka lesen akan di tarik…..bkn malaysia kini saja tapi harakah daily,keadilan,dan roket….so moralnya…i like…

  82. hehehe….4 tahun tu lama lagi bro…macam2 blh jadi kat pakatan haram ni….apa2 sabo je bro….sebelum tgu pru 14 tanggung azab dulu…

  83. Apabila Allah hendak menghukum sesuatu kaum maka Allah akan melantik dikalangan mereka pemimpin2 yang boleh menjahanamkan bangsa mereka sendiri…….itulah takdir Allah untuk mereka kerana kejahilan mereka sendiri. Dan yang ada pada segelintir kebaikan kepada segolongan mereka hanyalah jihad

  84. umno memang bijak dari dulu lagi….cuma penyokong2 pakatan haram je kurang bijak sebab dapat di bodoh2kan oleh pemimpin2 mereka.

  85. dia menghina kaum india pun masa dia dalam PKR…sapa yg ajar dia…..kalau bukan ketua yg meroyan nak jadi PM…sekarang pun dia dah mintak maaf dan kaum india pun dah maafkan dia…kau je keluarkan komen nak mengapi apikan kaum…nanti aku kata kau rasis kau marah…. bo do pya org!!!!!

  86. org kampung masih faham lagi tuk peribahasa…masalahnya org bandar yg tak faham….tu yg zahid cakap strait to the point….

  87. masalahnya org cina yg nakkan sengsara bukan kaum lain…berani bt berani tanggung la….

  88. makcik felda on

    ye la makcik baru perasan mana ye sedara amran pekuda??mungkin dah sedar kot!!bagus la nak….selama ni dia di perkuda2kan oleh org yg tak bertanggung jawab.

  89. ala bro kalau kau jadi exco di sarawak pun aku rasa masa ni kau terlompat2 macam kera gembira….

  90. masalahnya dia bukan tahap gila kuasa je tapi dah meroyan sebsb tak dapat kuasa…lepas tu bt huru hara hasut rakyat yg tak berapa pandai sokong dia nak ubah kerajaan.tu yg tak kena….cuba bawak bertenang ikut saluran yg betul pasti lama kelamaan rakyat akan sokong….sebenarnya allah nak tunjukkan pada kita sapa yg benar sapa yg salah…so kepada rakyat yg beragama islam fikir2kan lah….

  91. memang betul tak semestinya yg tua semuanya betul dan tak semestinya muda semuanya tak betul….semuanya tergantung pada kematangan akal fikiran,pengalaman dan tauladan.sebab tu allah s.w.t turunkan al quran untuk hambanya sebagai pedoman.jadi nasihat pada golongan muda cuba tanya datuk nenek atau mak bapak kita macam mana kehidupan mereka dahulu susah dan senang mereka…sebab zaman sekarang semua ada….senang kata zaman instant zaman advance jadi kena fikir juga sebelum kedatang zaman instant dan advance ni??

  92. kacang kuda on

    mana2!!!!dia red bean army????haaaaa!!!ni kacang kuda ni!!!biar aku pijak sampai lumat….

  93. kalau kau nak tahu umno memang bijak dari dulu kini dan selamanya…dah kau pun mesti nak tahu pkr kena bo do2kan dengan manusia yg berkepentingan peribadi….

  94. kacang kuda on

    hahahaha!!!!……memang kelakar!!!kacang hijau kau memang kelakar!!!kalau atok dia dari zimbawe kawin dengan cina…jadi…cizimbawetongtaik!!!hahaha!!!!!

  95. Sayang Senah on

    Buat survey tak bape bnyk umno dah bg duit kat org kpg?? ke buat2 diam..

  96. Son Of Mualaf on

    kacang kuda…. Aku kacang parang adik-beradik kacang pedang. Kau nampak tak pedang yang diatas bendera Saudi Arabia itu, pedang itu adalah lidah yang menjaga Ayat Suci itu. Kau berhati-hati dengan lidah kau jangan sampai pedang itu sesah kau, jangan jadi batu api nanti teruk kau dihukum. Percayalah janji-janji Allah adalah benar.

  97. dulu mkn nasi skrg pun mkn nasi tiada beza!
    dulu sekolah sgt kurang skrg sekolah byk dimana!
    dulu idea byk tapi skrg idea kurang kerana dulu malaysia tanah lapang semuanya tak ada jadi senang nak bangunkan tapi skrg semuanya ada tapi susah nak bangunkan kerana wang dah habis di kikis!
    dulu bijak pandai kurang tetapi skrg sgt ramai bijak pandai malah lg cerdik dari pemimpin kerana dulu sekolah paling tinggi takat berapa kerat je….skrg lagi tinggi sampai ranking tahap dunia macammana pemimpin dulu boleh lawan idea2 skrg.
    sebab tu kena tukar pemimpin yg lebih byk idea yg bernas malah mampu seimbangkan diantara rakyat n pembangunan supaya jarak didekatkan bukan semakin jauh yg belaku skrg negara malaysia semakin maju rakyat semakin miskin kalau dibiarkan sj maka rakyat kebanyakan pasti hidup merempat yg majoritinya pasti bangsa melayu.

  98. kerana takut nak guna kuasa utk lemahkan pihak lawan malah salah guna kuasa kamu nak banggakan. malu sy kalau ada bapak macam ini nak hancurkan harapan rakyat malaysia malah rakyat sebangsanya pun di halau ini ke saudara sebangsa????
    inilah rakyat banglasia yg harus dihalau dari malaysia ini kerana mrk nilah negara jadi macam ni sebab salah guna kuasa malah nak jadi raja dibumi ini jgn harap! rakyat akan bangkit walaupun tumpah darah akan belaku jgn harap kamu banglasia boleh hidup aman tidur pun akan bermimpi dalam ketakutan.

  99. hahaha….son of mualaf ko gi sekolah dulu….ko jangan nak pusing2 fakta…nanti kena saman!!!ko salahkan kerajaan gak…

  100. try wartawan mana2 g snap harta bergerak kereta mewah dan motor besar zahid kt kajang country height tu ada bpe puluh buah… dh tak muat garaj. pastu letak muka depan utusan..

  101. Dia red dog yummy..!.kalau dia nak cakap apa nak kutuk apa semua boleh,orang lain jangan cakap banyak nanti dia suruh abang Kopak Singh dia suruh shut up atau heret kes ke mahkamah ..dia ingat negara ni bapak dia punya kot..,otak dog mummy..

  102. salam bro ko ni da lama jadi macai.tuko2la nama.xnmpk sgt mcm macai..
    apsal la umno ni upah macai-macai mcm korg ek.
    bodohnye terlalu terserlah…
    tu lah bnyk sgt mkn duit haram.
    ko jgn mara plak aku tegur.
    kalo aku xtegur lagila teruk.
    seumur idup ko jd bodoh.
    sebelum brjangkit kat keturunan ko kebodohan ko tu baik ko muhasabah diri.
    ko xbodoh sebenarnya..
    tapi ko pura2 bodoh…
    selamat merenung.
    hope ko xla bodoh sgt smpi maksud bodoh pun xtau….
    hehe
    gurau je….

  103. salam bro ko ni da lama jadi macai.tuko2la nama.xnmpk sgt mcm macai..
    apsal la umno ni upah macai-macai mcm korg ek.
    booo doooohnye terlalu terserlah…
    tu lah bnyk sgt mkn duit haa haa ram.
    ko jgn mara plak aku tegur.
    kalo aku xtegur lagila teruk.
    seumur idup ko jd boooo dooh.
    sebelum brjangkit kat keturunan ko ke bo do han ko tu baik ko muhasabah diri.
    ko xbo doh sebenarnya..
    tapi ko pura2 bo doh…
    selamat merenung.
    hope ko xla bo doh sgt smpi maksud bo doh pun xtau….
    hehe
    gurau je….

  104. Pada pendapat saya, apa yang dikatakan menteri itu BETUL.. org buta hati sahaja yang mengatakan tak betul.Budak2 melayu sekarang dah lama sangat lemak duduk mewah dan . kamu ni semua tak dikenal untung. siapakah yg memajukan malaysia? anuar atau DAP parti rasis? buka hati jgn buka mata aja.kebanyankan sesia yang menyokong parti dan rasis ni patut dihalau sahaja drp malaysia.

  105. Son Of Mualaf on

    jackun…. Akal dan fikir dua perkataan ini dari bahasa Arab gunakan lah dengan betul, nescaya hidup kau selamat diberkati Allah.

    Sifat pemarah adalah musuh utama akal. (Saidina Ali Abi Talib)

  106. salam bro ko ni da lama jadi macai.tuko2la nama.xnmpk sgt mcm macai..
    apsal la umno ni upah macai-macai mcm korg ek.
    booo doooohnye terlalu terserlah…
    tu lah bnyk sgt mkn duit haa haa ram.
    ko jgn mara plak aku tegur.
    kalo aku xtegur lagila teruk.
    seumur idup ko jd boooo dooh.
    sebelum brjangkit kat keturunan ko ke bo do han ko tu baik ko muhasabah diri.
    ko xbo doh sebenarnya..
    tapi ko pura2 bo doh…
    selamat merenung.
    hope ko xla bo doh sgt smpi maksud bo doh pun xtau….
    hehe
    gurau je….
    Eloklah nama kamu ni neutral.,cas depan belakang semua boleh jalan ,nak suruh orang musabah diri konon..,macam diri bagus sangat .,elok letak nama negatif pun bagus juga, otak hi memanjang..

  107. Memang patut guna kuasa utk jaga keamanan dari dihuruharakan cina komunis dap yang tidak ada kuasa asyik mengugut untuk menyaman orang ,macam mahkamah bapak mereka punya.. bangga sangat kalau ada bapak macam ini yang memberikan harapan kepada rakyat malaysia malah rakyat sebangsanya memang sentiasa dibela,DAP celaka memang patut dihalau ???
    inilah rakyat cinasia yg harus dihalau dari malaysia ini kerana mrk nilah negara jadi macam ni sebab gila kuasa dan tamak haloba malah nak jadi mahararaja cina dibumi ini jgn harap! rakyat akan bangkit walaupun tumpah darah akan belaku jgn harap kamu cinasia boleh hidup aman, tidur pun tdak akan sempat bermimpi kerana hidup dalam ketakutan.

  108. ahmad solihin on

    betul betul betul.. dah bosan tenguk youtube pasei politik.. sekarang ni yang menang dah menang.. yang kalah dah kalah..aper lagi nak di katakan…YB menang samaada yang pembangkang atau kerajaan cukup bulan dapat elaun..buat kerja laa..jangan duk melalak ke stadium sana stadium sini..itu pun satau pembaziran..tak buat kerja dapat elaun..

  109. kebebasan media berat sebelah…siapa membangkang musnah lah ia….kerajaan sekrang makin zalim

  110. Amran Pekuda on

    makcik rindu saya lakk!!! sibuk dgn event
    equestrian. makcik nak join dah lambat…..
    so naik kuda pakcik laaa.

  111. Ada masanya cina sokong BN ada masanya sokong DAP. Biasalah tu. Kalau tak nak demokrasi, tutup je parlimen tu. Tubuhkan pemimpin diktator. Habis cerita.

  112. Suka mengadu nasib membeda-bedakan harta kekayaan dengan orang kafir, seolah-olah tuhan tidak adil….bukan mengadu, tp nak buktikan bahawa malaysia ni negara adil, xde sekatan atas penguasaan mana2 bangsa terhadap ekonomi…sapa usaha lebih dpt lebih….kek 30% utk bumiputra xhakispun pegangangan ekonomi non bumi..

    komen macam sampah tidak ada makna…mungkin org kg xsehebatlah hujah org bandar…setakat ilham saja…mkin pendapat org bandar bertaraf wahyu kut..dpt secara laduni…

    Benar apa yang Dr.M kata orang bijak pandai tidak ada lagi dalam UMNO, semuanya masuk PAS….tu masa UMNO dlihat xinklusif….zaman pak lah….la zaman najib dia dok kempen bukan main lagi….

    Yang benar tetap benar, yang salah tetap salah…so,apakah yg kerajaan buat semuanya salah ka?…yg betul akui betul…yg salah sama2 kita tegur…slangor yg baru 1 penggal pun banyak perkara yg belum selesai..tu azmin kata..

  113. bibihabiana on

    wonder kenapa rata2 pengomen2 berita semasa tak boleh berfikir secara logik dan rasional mcm berita semsa. berita yg dibawakan dh best, pengomennye lak tak best, komen cm lepas spm xlps

  114. ABU TOMPOK on

    Kami semua doakan semuga malaysia ni aman bahagia sekarang dan selama2 nya.
    Hidup BN

  115. sapa yang nak halau ko org…ko org kena faham maksud dan berfikiran terbuka dan jangan sempitkan fikiran ko org yg selama ini dah disempitkan oleh macai2 pemimpin pakatan haram.memang kuasa di tangan zahid dan sebagai org yg berkuasa dia kena pastikan Negara aman tak kira dengan apa cara sekali pun…jadi kalau ko orang tak boleh terima ko kena bayar dengan bayaran yg tak sepatutnya ko org bayo…hahaha….suka aku!!!

  116. hahaha….jangan lupa snap sekali harta ketua umum ko sekali….pelik gak sebagai ketua pakatan haram je harta bagaikan presiden us barak Obama….pastu jgn lupa letak muka depan malaysiakini…..

  117. cina macam sesumpah….di mana2 boleh…tak suka sina masuk sana tak suka sana masuk sini….janji kaum dia nak yg lebih….kita kaum lain kena faham…..

  118. Mr Anderson on

    Adehhhhh……..
    habislah PR lepas nie…
    Masiakini dah kena salak dek anjing Najib..
    lepas nie byk lagi blog kena block..
    setakat kini bro TukarTiub x update2 criter die
    entah2 dah kena atau terkena…
    Kahkahkahkah….
    mesia dah jadi “pembangkang sifar”…..

  119. makcik felda on

    rindu la jugak….saja teringat… macam anak2 makcik…bagus lah dah ada kuda sendiri…bukan apa makcik risau selama ni kau tu diperkuda2kan…pakcik ko kuda2 masih kuat lagi…makcik je dah tak kuat diperkudakan…dah nak bt macam mana kita org pempuan….kena lah terima hakikat…..

  120. ko kena faham perkataan yg di luahkan…dan kena berfikiran terbuka jangan sempitkan minda yg selama ini dah di sempitkan/di putar belitkan oleh macai2 pemimpin pakatan haram..maksud “tak mahu ikut….keluar”ialah sesiapa yg tak boleh ikut undang2negara….tiada kompromi….so jangan pula dah diambil tindakan isu itu dipolitikkan….ikutlah maksud yg tersurat dan tersirat……

  121. hahaha…kau kena bodohkan je dengan org cina….ko org tak boleh baca ke permainan kotor puak cina ni???mana puak cina ni nak kurang semua dia nak lebih…senang cite tamak…ko org dipergunakan untuk mencapai cite2 mereka untuk memerintah negara…mula2 kawan dah dapat apa yg mereka impikan ha!!!kelongkang la kaum2 lain…cina kalau di campurkan keseluruhannya di Malaysia berapa % je memang tak boleh pun nak memerintah Negara..tapi mereka pergunakan org melayu dan kaum2 lain.kau nak tenguk ke singapura kembali kepangkuan Malaysia??kalau singapura dah joint Malaysia alamatnya habislah kaum2 lain khasnya bumiputra.

  122. menteri kanan sigapura pernah bagi statement semasa dunia di landa kegawatan ekonomi tahun 1997..katanya singapura akan joint Malaysia disbbkan ekonomi singapura teruk tapi itu cakap politik je…hakikat sebenarnya kalau di kaji sejarah penduduk singapura 90% kaum cina dan 25% di Malaysia jika di campurkan menjadi ianya boleh dan tidak mustahil boleh memerintah Malaysia sedangkan kaum bumi putra yg ada di malysia dan singapura ada berapa % je…

  123. Sabah n Sarawak masuk menjadi sebahgian Malaysia untuk menstabilkan kaum bumiputra….singapura masukkan rakyat asing menjadi warganegara singapura….apa maksud itu semua???jadi ada kemungknan sejarah ajan berulang lagi….so berhati2 dengan permainan politik mereka terutama DAP dan PKR.

  124. Sebenarnya kita yg sombong tak boleh terima org yg mahu menjalankan tugas memastikan Negara Malaysia ini aman …jadi ketelusan dan kerjasama dari rakyat akan membuatkan keamanan Malaysia lebih terjamin.

  125. semua jutawan tauke cina di Malaysia ni kaya raya di sebabkan bantuan dan peluang2 perniagaan pemimpin2 umno dan bn…kaum mereka banyak harta dan duit menyebabkan rasuah berleluasa terpaksa kerajaan menubuhkan SPRM untuk mencegah terutama kakitangan awam/kerajaan(penguatkuasa)…org melayu mana ada yg kaya kalau kaya pun boleh kira dengan jari….lagipun org melayu ni kalau nak melakukan kejahatan masih teringatkan agama(allah melihat apa yg ko lakukan) atau kalau aku tertangkap sapa nak bagi makan anak bini aku…apa org2/jiran2 aku akan kata????malu….jadi apa yg dikata oleh son of mualaf 2 tak masuk akal..dan tun M pun tak ada/x pernah berkata org bijak pandai tak ada dalam unmo semua masuk pas…yg ada tun m kata kita boleh terima pas tapi tak boleh terima fatwa2 pas….so jangan nak spin…yg benar tetap benar..yg salah tetap salah….

  126. Kakitangan Kerajaan on

    Dulu masa saya baru kerja. gaji 1 ribu. Harap2 gaji naik 2 ribu. Bila gaji dah 2 ribu, tak cukup jugak. Harap2 gaji 3 ribu. Rupa2nya gaji x cukup pasal harga barang naik
    la ! Ada lagi ! Cukai pun naik jugak ! Jadi gua mampus sampai ke tua la…tak senang2..skarang pun kereta 2nd hand pun dah 8 tahun…tak habis bayar lagi…!

  127. pak cik bersyukur dapat gaji +ot=rm1200 tiap2 bulan dan alhamdulillah anak2 pakcik semua belajar di ipta..

  128. jangan lupa tolong snap sekali harta ketua umum pakatan haram ko…jadi ketua pembangkang tapi harta mengalahkan presiden us barrak obama…pastu letak muka depan malaysia kini….jangan lupa tau!!!

  129. dia tak marah pun….dia cuma tegas…pakatan haram je kata dia tegas sebab pakatan haram banyak bt salah…orang kalau bt salah selalu dalam ketakutan…

  130. makcik felda on

    bagus la nak kau dah sibuk dengan evant equestrian…jadi tak lah di perkuda2kan orang…tapi anak kena jaga juga jangan sampai kuda tu memperkuda2kan nak amran…

  131. sapa yg sombong sekarang??gara2 tak puas hati keputusan PRU13 ,BN berkuasa 5 tahun lagi,najib jadi PM,zahid di lantik jadi menteri KDN.anua jadi pencacai lagi.

  132. untuk pengetahuan umum malaysia adalah sebuah negara demokrasi yg di perintah oleh BARISAN NASIONAL yg di pimpin oleh YAB DS NAJIB TUN RAZAK.

  133. Internet tu.. jangan tingok youtiub politik jee, kalau gitu memang bosan…… Tingok2lha cara solat ikut sunah, belajar agama… dan banyak lagi.

  134. kite sme2 tanggung azab sbb rakyat slh pilih pemimpin…kui..kui…kui….

  135. Kalau ska bn,s0k0ng la bn,kalau suka pkr s0k0nglah pkr,malaysia ne negara dem0krasi.yg senang d0k atas pemimpin.kta apa2 p0n kena kerja gak hari2.yg susah tetap susah,yg kaya semakin kaya raya..tgu sampai kubur kata mari,kaya didunia blum tentu kaya diakhirat.

  136. Allah kurniakan kita akal fikiran supaya kita berfikir..yg mana buruk yg mana baik..tujuan Allah jadikan kita hidup didunia ne untuk beribadat..bkn hanya men0ngkat dunia sahaja..sesiapa mengejar dunia dunia saja yg dia dapat malah keciciran,sesiapa mengejar akhirat dunia dan akhirat dia berbahagia..

  137. Tuhan kurniakan kita akal fikiran supaya kita berfikir..yg mana buruk yg mana baik..tujuan tuhan jadikan kita hidup didunia ne untuk beribadat..bkn hanya men0ngkat dunia sahaja..sesiapa mengejar dunia dunia saja yg dia dapat malah keciciran,sesiapa mengejar akhirat dunia dan akhirat dia berbahagia..

  138. umno berjasa kerana bagi 14,800 ekar tanah kepada lim goh tong tauke judi genting tahun 1964 on

    kahkahkah…jom kita gi tolong atuk kau kejar biawak buat lauk malam ni. atuk kau kan keturunan siam perut hijau…kahkahkah

  139. Saya fikir sesiapa yang ingat menulis bertia atau artikal harus tahu tentang kewartawanan dimana punyai udangan…kita harus jujur dengan berita kita sebagai wartwan atau penulis blogger…tapi sekarang saya nampak penulis atau diri sendiri disebut sebagai wartawan tidak mengikuti syarat yang sebenar…saya harap mereka yang nak menjadi wartawan atau penulis harap belajar tentang kewartawanan…

  140. dah kabinet bangang mentri pun bangang gua cabar lu try bagi wifi free macam penang kat semua kampung kampung 1 malaysia baru kita tgk yang karat melayu tu cerdik atau bodoh lu janji nak bagi melayu maju tak ada internet tak usah nak pasar kan produk kenai biji mata mentri pun tak tau kecuali baca utusan api atau tv3suku

  141. There is numerous separate years Los angeles Weight reduction eating plan with each a person can be a necessity. The pioneer part can be your original obtaining rid of belonging towards the extra pounds. la weight loss fkkeakcekdddfeed

Leave A Reply