≡ Menu

Keputusan Pilihanraya Rompin Pahang (PRK) : Ustaz Nazri (PAS) VS Datuk Hasan Arifin (BN). Mahathir Ramal Barisan Nasional Menang?



(Kemaskini terkini pada: May 6, 2015)

Keputusan Pilihanraya Rompin Pahang (PRK) : Ustaz Nazri (PAS) VS Datuk Hasan Arifin (BN). Mahathir Ramal Barisan Nasional Menang? Jikalau Pilihanraya Permatang Pauh merupakan kubu kuat Anwar Ibrahim sekaligus kubu kuat PKR dan Pakatan Rakyat. Berlainan pula dengan Pilihanraya Rompin Pahang (PRK) di mana ia merupakan kubu kuat Barisan Nasional (BN).

pilihanraya rompin

BACA BERITA PILIHANRAYA INI : Keputusan Pilihanraya Permatang Pauh (PRK) : Wan Azizah (PKR) atau Suhaimi Sabudin (BN). Siapa Pilihan Anda 7 Mei 2015?

Apatah lagi melihatkan bekas ahli parlimen Rompin Pahang ini, Allahyarham Tan Sri Dr Jamaluddin Jarjis telah pun meninggalkan legasi yang cukup kuat untuk ditembusi parti lawan terutamanya PAS yang akan turun menentang calon Barisan Nasional kelak.

Walaubagaimanapun keputusan pilihanraya Rompin (PRK) akan berbalik kepada bagaimana isu yang bakal berbangkit disepanjang kempen Pilihanraya Rompin (PRK) kali ini termasuklah :

  1. isu semasa 1MDB
  2. konflik negara membabitkan mantan Perdana menteri, Mahathir Mohamad dengan Perdana Menteri, Najib Razak
  3. isu GST
  4. Kos sara hidup

Keputusan Pilihanraya Rompin Pahang (PRK) : Barisan Nasional Menang?

Mahathir menjangkakan keputusan Pilihanraya Rompin Pahang (PRK) kali ini, akan tetap memihak kepada Barisan Nasional (BN) dek kerana kedudukan dan kesepakatan parti PAS berada di kedudukan yang lemah pada ketika ini walaupun BN, dengan perpecahan yang berlaku pada parti PKR (kata Mahathir Mohamad) bukannya berada dalam keadaan terkuat sekarang ini.

  • Calon Pilihanraya Rompin (PAS) : Ustaz Nazri
  • Calon Pilihanraya Rompin (BN) : Datuk Hasan Arifin
  • Tarikh Pilihanraya Rompin : 5 Mei 2015 (Selasa)

Beruntung penduduk Permatang Pauh dan rakyat Rompin disebalik kekesongan kerusi wakil rakyat mereka kosong. Dek kerana terdapatnya tawaran dan habuan serta peruntukkan berjuta-juta dengan kadar segera sekiranya syarat-syarat yang ditetapkan mereka dipenuhi. Dan peruntukkan seperti itu hanya akan tiba dan kedengaran apabila berlangsung Pilihanraya Kecil walaupun rakyat tidak menuntut sekalipun. Nah…giliran kawasan mana pula selepas ini?

P/S : Pada pendapat anda siapa yang akan menang kali ini? Adakah…..?

PP/S : Sertai Undian Berita Semasa (Pilihanraya Rompin)

Sambung Baca Lagi Artikel Terbaik Yang Ini Pula. Ada Kaitan Dengan Yang Di Atas :

Keputusan Pilihanraya Permatang Pauh (PRK) : Wan Azizah (PKR) atau Suhaimi Sabud... Keputusan Pilihanraya Permatang Pauh (PRK) : Wan Azizah (PKR) atau Suhaimi Sabudin (BN). Siapa Pilihan Anda 7 Mei 2015? : Nah....figura ini tampil sekali menjadi "penyelamat" sebagai calon Pilihanraya...

102 Komen Bernas di Berita Semasa… add one
  • 1 undilah bulan 3:01 am

    hari ini khamis 30 april 2015 akan berlangsungnya pengundian awal bagi pilihan raya kecil rompin.

    pengundi awal parlimen rompin UNDILAH PAS! INSYAALLAH USTAZ NAZRI MAMPU JADI MP ROMPIN YANG CEMERLANG.

  • 2 KUASA PENGUNDI 3:04 am

    PAS MENANG DI ROMPIN
    BN MENANG DI PERMATANG PAUH

    SETUJU?

  • 3 Anonymous 6:17 am

    Mpin dan 2 BN menang kt Permatang Pauh…nmpin Ha2 korang tido…. aku no 1 Tapi aku setuju dgn pngadil kat atas tu kata PAS menang kt Ro

  • 4 Anonymous 6:22 am

    Sape menang pun serupa, tapi klau pas menang kat rompin, alamat GST akan jadi gigi longgar

  • 5 Anonymous 6:30 am

    Semua ni kuasa yg Esa, klau dia mahu pas, pas menang, kalau dia mahu bn, bn menang…. kita hanya berusaha…..

  • 6 Anonymous 7:32 am

    setuju

  • 7 G 8:14 am

    ITU BETUL..SANGAT SETUJU…

  • 8 amirika 10:14 am

    ramalan tu bukan ber bin kan roslan???
    sbb ape cehdet tkut BN kala, nti isu PEWAJA,MAMALI,Penswasta Elektrik DLL..akan di persoal..huhu
    jd nk sedapkn cite dia kate BN leh menang..

  • 9 fikir 10:41 am

    Walau pun berbagai isu buruk melanda Bn khususnya umno, tapi aku rasa bn boleh menang tapi majoriti menjadi kecil.
    Bukan kerana pas lemah atau bn kuat, tapi kerana majoriti pengundi tidak pandai politik. Atau pengundi seperti hang tuah, sangup dihukum bunuh walau diri tidak bersalah dan sultan tak pandai mentadbir.

  • 10 tiara 10:59 am

    itu pasal Mahathir keluar statement taraf macai, ‘Barisan Nasional mampu menang di Parlimen Rompin dan Permatang Pauh’. Kononnya BN menang bukan sebab kekuatan BN tetapi kerana kelemahan Pakatan Rakyat (PAS-PKR-DAP). Nak muntah kita dengar statement che det ni. Mentang-mentanglah dia mantan perdana menteri paling lama di Malaysia, dia ingat orang tak tau apa pasal dia punya takut gelabah desak Najib Razak berundur? Dr Mahathir pun apa kurangnya ada macam-macam skandal yang terus menghantui hidup Mahathir Mohamad. Tunggu masa je nak meletus macam bom masa.

    Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua. Berani kerana benar, takut pastilah kerana salah.

  • 11 jacki 1:18 pm

    Kalau rakyat rompin sedar dan hidup susah merana masa kini maka bn mungkin kalah dgn Majoriti tipis.

  • 12 jacki 1:23 pm

    Skrg bukan kuat atau kubu susah tembus tetapi lebih pada rakyat sdr berfikir adakah hidup mrk semakin senang atau susah dan gst beban kan saraan mrk tidak. Kalau rompin tahu dan pasti mrk mahukan perubahan maka mrk akan menangkan pas utk tunjukkan kemarahan dan bantah gst dan kesempitan hidup yg semakin ketara.

  • 13 jacki 1:28 pm

    Kalau bn kaya kan rompin senangkan hidup kawasan itu maka pas akan kalah teruk sebab rompin dpt apa yg mrk mahu malah suapan yg cukup. Apa pun harapan tetap pas yg menang dgn bergaya.

  • 14 Anonymous 2:17 pm

    yang hidup kat rompin tu rata2 mcm ayam daging..diberi mcm supaya gemuk utk disembelih…mcm mana PAS nak menang..

  • 15 GST KUSAYANG 5:33 pm

    ROMPIN PILIH BN! PILIH KEAMANAN!

    ROMPIN PILIH GST! PILIH GST!

  • 16 ratu 7:48 pm

    Berilah kemenangan kpda BN di Permatang Pauh & PAS di ROMPIN….. baru ada ummphhh….. semua aku setuju tentang Madey, tapi bila dia kata BN menang kt Rompin, aku x setuju….. sebab rasa2 aku PAS menang kt Rompin

  • 17 ratu 7:51 pm

    Pangkahlah calon mana pun, pi mai bukan depa nk tengok rakyat sangat….. yg penting lpas menang nk pulun sauk duit jdi kaya raya…..

  • 18 goblok 7:57 pm

    Patut rakyat Rompin tuntut apa2 pun sekarang….. Lepas menang dlm pilihanraya pmintaan & tuntutan dah x bermakna lgi…. Najib mesti labur gile2 nk menang. PAS pun ada advantage sebab ada Mat Sabu &Tun GST tolong kempen…..

  • 19 goblok 8:01 pm

    Dari segi isu kali ini atas meja memang PAS dah menang, mgkin PAS kalah dlm pelaburan kpda pengundi

  • 20 Anonymous 11:32 pm

    banggang tul mamat ni.. boleh suka GST ?! Nenek wa pun marah beli barang ada GST ! Akai letak lutut ke??

  • 21 perihatin 11:52 pm

    nasihat ikhlas untuk pengundi ROMPIN ! Apabila UMNO/BN beri duit, geran, tanah, barang2 dapur, beri janji sekalipun AMBIL saja. Itu dah jadi rezeki anda. Bukan selalu dapat peluang macam ni. TETAPI… Bila masa mengundi, undilah PAS !! Bukan saja kerana calon, kerana parti, tapi kerana KELANGSUNGAN hidup masa mendatang. UNDI anda TIDAK merubah kerajaan. Tapi UNDI ANDA jadi 1 TANDA ARAS membuktikan RAKYAT lah BERKUASA !!! Apabila Pengundi ROMPIN bertindak BIJAK, seluruh RAKYAT MALAYSIA akan berterima kasih kepada ANDA kerana telah menyedarkan KERAJAAN UMNO/BN bahawa RAKYAT lebih berkuasa dan sudah TENTU KERAJAAN UMNO/BN akan mengubah dasarnya yang MENINDAS RAKYAT !!! InsyaAllah…

  • 22 berambuslah ke timur tengah atau USA 12:07 am

    kau tak suka GST? sila berambus ke timur tengah atau USA! eloklah kau jadi tok arab pakai jubah dan serban. for your information, dalam dunia ni, hanya 11 negara dan 9 wilayah yang tak teringin nak laksanakan GST. aku list negara yg VAT/GST FREE;

    (ikut english name)
    1. United States of America
    2. San Marino
    3. Vatican City
    4. Saudi Arabia
    5. Qatar
    6. United Arab Emirates
    7. Kuwait
    8. Bahrain
    9. Oman
    10. Libya
    11. Brunei
    12. Maldives
    13. Hong Kong
    14. Macao
    15. British Virgin Islands
    16. Bermuda
    17. Cayman Islands
    18. Anguilla
    19. Gibraltar
    20. Turks and Caicos Islands
    21. Jersey
    22. Guernsey

  • 23 GST SUKA TAK SUKA NO CHOICE! 12:09 am

    MALAYSIA BATALKAN GST = SETARAF DENGAN USA, SAUDI ARABIA, QATAR, BAHRAIN, OMAN, LIBYA BRUNEI, HONG KONG YANG TAK TERINGIN BUAT GST

  • 24 BN kalah di rompin! 12:22 am

    pengundi rompin tak kebulur jika BN kalah di rompin sekalipun. lihat temerloh, kuantan, indera mahkota, raub ok je pas, pkr, dap pegang.

  • 25 BN akan lingkup 12:31 am

    Kenaikan kos hidup, GST, rakyat tertekan tetapi gaji wakil rakyat juga naik..Siapa lebih susah. Kalau gaji rakyat naik rm20 dia anggap dah cukup. Tapi mereka naik beribu. Tolak BN, mereka tau isi perut sendiri je.

  • 26 BN kalah di rompin! 12:42 am

    lagi wa nak tergelak berguling2, cam nak terberak pun ada. Mamat ni siap list negara tak buat GST, siap nak halau orang gi USA, Timur Tengah, hahahaaa.. Boleh dia hina Pak Arab ngan JUBAH & SERBAN. Hei BAHLOL !!! JUBAH & SERBAN tu pakaian NABI s.a.w. Lagi 1, boleh lu nk HALAU wa kuar MALAYSIA. Hahahaa.. Lu ingat NEGARA ni TOK LU PUNYA ke ???

  • 27 jacki 2:37 am

    orang ROMPIN bagi undi kat PAS. Kita tengok macamana lepas tu. InsyaAllah ada perubahan. Lagi pun kalau undi PAS pun tidak merubah kerajaan PUSAT, malah RAKYAT MALAYSIA akan berterima kasih kepada ANDA kerana membuktikan RAKYAT paling berkuasa. Tapi jangan lupa ambil apa pun orang bagi, dah kira rezeki tu. Undi mesti PAS !!

  • 28 Anonymous 2:47 am

    orang ROMPIN mesti undi PAS !! Kita tengok lepas tu, apa BN/UMNO akan buat. Anda semua jadi HERO MALAYA dan rakyat Malaysia.

  • 29 BN KALAH! 12:01 pm

    Mahathir ramal Barisan Nasional menang di Rompin? haha bahasa terbalik. Sebenarnya Barisan Nasional pasti kalah di Rompin. Tidak mustahil calon Barisan Nasional, Hasan Arifin hilang wang pertaruhannya. Alangkah kasihan kepada jentera Barisan Nasional yang bersusah payah berkempen, menabur janji, meronda keliling Rompin menjaja tawaran baik kepada penduduk Rompin, tapi kesudahannya kalah di Rompin. Kalah dengan bermaruah? Sudah pasti itu tajuk berita muka depan yang akan dipilih oleh akhbar perdana dan mainstream tv..

  • 30 BERAMBUSLAH KE TIMUR TENGAH ATAU USA! 12:09 pm

    Kau tak mampu kan pindah ke Timur Tengah? Hanya orang kaya yang berharta yang mampu survive di Teluk Parsi. Ataupun kau jadilah engineer ke buruh ke di negara Teluk Parsi tu, puas hatilah kau dapat gaji yang lumayan. Ini cerita benar memang dah ramai orang Malaysia lepaskan kewarganegaraan Malaysia untuk kerja di Timur Tengah. Belum terlambat untuk kau buat pilihan dan persediaan. Kan kau tak suka GST/VAT padanlah dengan spesies puak malaun macam kauorang ni.

  • 31 BERAMBUSLAH KE TIMUR TENGAH ATAU USA! 12:18 pm

    kau ingat hanya orang pas yang boleh cakap bahasa kurang ajar? bahasa kesat? hey orang umno ke orang atas pagar ke seribu kali boleh lawan cakap kurang ajar dengan kau. jangan nak bangga sangat kau tu ahli pas, kau dijamin masuk syurga? puih kau ingat presiden pas bagi amanat camtu laku ke dalam kubur? sendiri mau ingat lah. pas tu hanya wujud di malaysia. mana ada cawangan pas di negara lain. habis orang islam di timur tengah yang tak tau apa itu parti pas dan tak support pas tak boleh masuk syurga? senang cerita orang buat baik dapat pahala, orang buat jahat dapat dosa. mana ada kira parti apa orang tu sokong di dunia ni. parti politik ni hanya penting untuk tentukan siapa jadi kerajaan je. entahlah gaduh-gaduh manja. hakhak.

  • 32 lolicon 1:41 pm

    baik dok gumah dr pegi ngundi..bkn korang dpt apa pon

  • 33 lolicon 2:50 pm

    Asal Bukan UMNO

  • 34 lolicon 5:48 pm

    sape lak bdk ni.. a.b.u bapak ko!

  • 35 PANGKAH PAS! TAKBIR! 7:48 pm

    USTAZ NAZRI AHMAD MAMPU BERBAHAS DI PARLIMEN. MAMPU BERSUARA LANTANG DI PARLIMEN. MAMPU BAWA ISU LOKAL DI ROMPIN DI PARLIMEN. PANGKAHLAH CALON PAS LAMBANG BULAN. TAKBIR ALLAHUAKBAR!

  • 36 BN CONFIRM KALAH 7:53 pm

    Tengok apa pembangunan di Bagan Datoh, Sembrong, Semporna, Pekan, Pagoh? Membangun sangat ke? MP kawasan ini sibuk memanjang dengan isu nasional habis isu lokal siapa nak peduli? Siapa nak bahas isu lokal di parlimen? Ada hati nak tabur gula-gula kepada pengundi Rompin? BN Confirm Kalah di Rompin dan Permatang Pauh. Takbir! Allahuakbar!

  • 37 GST VS SST 9:04 pm

    BANTAH GST = BANTAH SST
    BATAL GST = BATAL SST

    SOKONG GST = SST TAK PERLU

  • 38 tebuan 9:35 pm

    Yang menang jangan lupa jamu para pengundi SUP EKOR LEMBU

  • 39 Anonymous 11:04 pm

    kesian tul aku tengok ngan budak ni. Meroyan, melolong sorang2. Dalam ramai2 kt BS ni dia sorang je yg melalak. Ntah dari mana la dia dapat sumber berita. Dia tak baca kot komen org lain. Dia sorang2 jer yg terlolong. Kesian..

  • 40 Anonymous 11:44 pm

    setiap kehidupan dan peradapan MESTI ada peraturan. Apatah lagi kita semua HAMBA ALLAH yang dicipta untuk menyembah Tuhan pencipta sekelian alam. SEbagaimana manusia ada undang2 dan peraturannya, begitu juga Allah s.w,t telah menetapkan peraruranNya iaitu HUDUD. Manusia yang dicipta dqn mendiami bumi Allah ini diwajibkan melaksanakan hukum Allah ini berpandukanAl.Quran dan sunnah rasullullah s.a.w.

  • 41 MAMAK ROTI 3:30 am

    SeLaMaT HaRi GuRu
    “satu satunya profesyen yg x boleh makan rasuah kt msia”….

  • 42 MAMAK ROTI 3:32 am

    Nape Tun beria ia suroh najib letak jawatan & berundor….?

  • 43 Doremon 3:38 am

    Guru2 kena ubah bentuk budaya sambutan ,”Hari Guru” kt sekolah…. murid x perlu beri hadiah dan buat jamuan untuk guru, apa kata mulai tahun ini guru2 pulak buat jamuan untuk 35 org pelaja dlm kelasnya dan mberi hadiah @ sedekah kpda pelajar miskin dan terbaik dlm pelajaran

  • 44 Doremon 3:40 am

    Kesian kpda pelajar2 miskin & ibu bapa yg x mampu mnyediakan wang utk beli hadiah & buat jamuan kelas utk guru

  • 45 Doremon 3:44 am

    Come on GURU2 MALAYSIA !! Buat sedikit Transformasi Budaya Sambutan Hari Guru tahun ini

  • 46 Doremon 3:52 am

    Tak sampaipun RM100 untuk satu jamuan ringkas dlm kelas tu, atau tak perlu buat langsung….. Jangan jadikan ia satu budaya yg bersifat pasif, kesian kpda pelajar2 daif dari keluarga miskin….. Harga brg2 makin naik dgn GSTnya lagi…. GST top up masih lgi $10.60 untuk top up kad yg $10.00, harga minyak nak naik semula….. duit… duit !!

  • 47 Doremon 3:58 am

    Jangan jadikan profesyen yg mulia itu tercemar dgn unsur2 tekanan kpda pelajar2 miskin, memupuk budaya bermegah2 di kalangan yg berada & meluaskan jurang silaturrahim di kalangan pelajar

  • 48 ibu prihatin 4:01 am

    Kami sokong pandangan sdra doremon, wpun dia org jepun tapi paham masalah ibu bapa kurang mampu di malysia

  • 49 ibu prihatin 4:04 am

    anak2 yg kaya akan beli kek mahal , hadiah2 utk guru yg x sepatutnya digalakkan…. ini beri tekanan & stress kpda plajar miskin & kurg berada

  • 50 lazy gardener 4:12 am

    Ada seorg pengetua di sebuah sekolah menengah yg baru dibuka dlm bandar memutuskan bahawa sambutan Hari Guru di sekolahnya ialah dgn mengadakan majlis gotong royong, tiap2 pelajar disuroh membawa beberapa jenis pokok ke sekolah pada hari tsbut, waris2 & ahli PIBG turut membantu mghadiahkan pelbagai pokok & datang brgotong royong kt skolah

  • 51 lazy gardener 4:14 am

    Ini dapat mnceriakan kawasan sekolah, memupuk budaya berkerjasama, perpaduan & sarana ibu bapa

  • 52 BN vs PAS kt ROMPIN 4:19 am

    Setuju sangat2…. !!! Sikap, Mentaliti dan Budaya Sambutan Hari Guru di peringkat sekolah mesti ada sedikit transformasi…. Guru2, Guru Penolong Kanan & Pengetua mesti alert dan mnyedari hal ini kerana pendidikan adalah satu proses berterusan & sepanjang hayat

  • 53 PENYU TUA 4:26 am

    Memang disokong cadangan diubah budaya sambutan HARI GURU di peringkat sekolah…. PENGETUA & PIBG wajib sedar dgn perkara ini untuk mewujudkan budaya ilmu, sarana ibu bapa, perpaduan dan kerjasama di sekolah….. Ini juga dapat wujudkan budaya bersyukur, prihatin, bertimbangrasa di kalangan masyarakat sekolah dan elakkan pembaziran

  • 54 PENYU TUA 4:28 am

    Harap2 semua pengetua akan sedar perkara ini

  • 55 BEKAS KETUA TINGKATAN 1 ROMPIN 4:34 am

    Kadang2 sampah, sisa makanan, kerusi meja berselerak selepas jamuan Hari Guru di dlm kelas. Tambah teruk lagi poster,manila kad, kain alas,skirting meja dll koyak rabak dan rosak selepas jamuan kelas selesai

  • 56 KAS KETUA TINGKATAN 1 ROMPIN 4:42 am

    ada juga pelajar yg bawa daun pakau, rokok, mercun, pil2, handfon dan ambil kesempatan bergaul bebas sempena Hari Guru di sekolah

  • 57 KAS KETUA TINGKATAN 1 ROMPIN 4:47 am

    Ada juga berlaku kes2 pergaulan bebas pelajar lelaki perempuan, merempit di kawasan sekolah & sekitarnya, pecah sekolah , bergaduh berkumpulan dan kdg2 libatkan gangster luar

  • 58 kak tun 4:53 am

    Budak2 ikut perangai lembu….. Mooooohhhhhhhhh….

  • 59 kak tun 4:56 am

    Jangan sampai sambutan Hari Guru bertukar jadi Hari Haru Biru…….

  • 60 kak wan p/pauh 5:00 am

    payah2 x yah lah buat sambutan yg grand & mbazir… buat yg ala kadar jer sesuai dgn pelajar yg masih di alam pendidikan….

  • 61 kak wan p/pauh 5:03 am

    biasalah budak2…. namanya budak2

  • 62 kak wan p/pauh 5:07 am

    biasalah budak2…. namanya pun budak, kita yg tua ni lah kena cerdik sikit dan betulkan keadaan tu…

  • 63 kenapa kena pilih DSWA 5:13 am

    Ini kubu pkr, dswa pulak seorang doktor ….. seorg doktor lebih memahami manusia…. dia juga isteri dsai yg berpengalaman berpolitik….. sehingga sekarang kita sukar mdapat politician sebaik Tun Madey & dsai….

  • 64 kenapa kena pilih DSWA 5:29 am

    Kita akui ketokohan lim kit siang,mohd sabu, karpal singh,dato sri zaharah sulaiman, datin marina yusof, datin paduka rafidah aziz, dato shahrir samad, ts musa hitam, kuli, dato nik aziz, ustaz fadhil noor, ds sanusi junid memang ulung….. Tapi Tun & Anuar is a great Malaysian politician

  • 65 kenapa kena pilih DSWA 5:36 am

    Satu perkara yg jelas sekarang ialah tokoh2 pelapes kepimpinan politik terbaik malaysia sekarang berada dalam komuniti pakatan rakyat.. Mereka mempunyai nama2 besar, ketokohan yg unik dan saf yg mampan

  • 66 sekspear 5:53 am

    Aku terpaksa memilih utk terjun ke dalam bot kecil & belayar di celah2 batu seorang diri, atau terus membawa bot besar yg sedang nak karam tu…..

  • 67 sekspear 6:00 am

    nakhoda yg baik x akan mninggalkan kapal besarnya yg sarat dgn manusia, haiwan & pelbagai hasil kekayaan hanya kerana ugutan lanun2 laut

  • 68 sekspear 6:11 am

    Seekor ular di dalam sebuah kolam ikan ternakan akan mnjadikan ikan2 disitu cergas n sihat. Tapi bila ular itu mnjadi lebih besar dari semua ikan di dalam kolam itu…… Itu petanda x baik untuk semua ikan di dalam kolam itu

  • 69 sekspear 10:56 am

    Daripada aku terjun & mati seorang, baikku teruskan pelayaran ini, untung sabut timbul, untung batu tenggelam…. biar mcm Titanic….. teggelam & mati beramai2

  • 70 mukhriz berangan nak jadi PM 12:09 pm

    fuiyoo banyaknya skandal Dr. Mahathir. yang nak termuntah bila Dr. Mahathir bagi jawapan panjang lebar mengenai skandal melibatkan dirinya hanya dalam buku Doctor in the House? 23 tahun jadi PM punyalah membisu bila ditanya oleh wartawan mengenai skandal. Senang-senang dia je jawab dalam buku Doctor in the House, oh memang benar ada penyelewengan, saya tak berdaya, saya tak terdaya,??? apa camni standard Dr. Mahathir jawab soalan mengenai cerita panas dia? memang patutlah 500 ribu orang join perhimpunan suruh MAHATHIR UNDUR dulu. orang dulu dah masak dengan perangai Dr. Mahathir putar belit, putar alam, cakap sindir, cakap sarkastik, cakap tipu, cakap terbalik? adakah ini ciri-ciri orang munafik? berpura-pura baik tapi dalam hati busuk?

  • 71 SambalBelacan 3:08 pm

    …sebarang ular tidak boleh dibenarkan masuk ke dalam sebarang kolam ikan…memang petanda nahas x baik…nescaya akan habis ikan2 yang ada dalam kolam ditelannya…ular hanya layak berada di dalam kandang bersama species ular2 yang lain…usah percaya akan ular…jangankan ikan…manusia pun ular boleh telan…

  • 72 SambalBelacan 3:12 pm

    …kata orang tu ‘kalau kail sejengkal janganlah nak cuba2 menduga dilautan dalam’…memang sah kail akan patah dan hanyut ditelan ombak lautan dalam…

  • 73 CALON BN HILANG DEPOSIT 6:53 pm

    MEMBANGUN SANGAT KE KAWASAN BAGAN DATOH, SEMBRONG, SEMPORNA, PAGOH, PEKAN? SENANG-SENANG KAU JE NAK JAJA GULA-GULA PERUNTUKAN ENTAH BERAPA JUTA MANA KAU AMBIK UNTUK TABUR DI ROMPIN DAN PERMATANG PAUH?

  • 74 CALON BN HILANG DEPOSIT 8:12 pm

    MP BAGAN DATOH BOLEH DIDAKWA DI BAWAH AKTA PILIHAN RAYA KERANA MENGUGUT DAN MERASUAH PENGUNDI DI PARLIMEN PERMATANG PAUH. JIKA BN KALAH, TIADA PERUNTUKAN 5 JUTA, SEBABNYA PADAN MUKA TAK VOTE BN. HABIS KAWASAN KAU BAGAN DATOH KAU NAK LETAK MANA. JANGAN NANTI NEXT ELECTION ORANG BAGAN DATOH TENDANG KELUAR KAU. MAMPOS KAU JADI MANTAN WAKIL RAKYAT.

  • 75 umno hilang deposit 9:45 pm

    Hasan Arifin buta perot. tak layak jadi MP ROMPIN. nak berbahas di parlimen nak jadi pak turut najib? buta-buta je dapat jawatan timbalan menteri. eloklah setaraf dengan ahmad maslan buat statement bodo. Hasan Arifin dapat CGPA berapa? Hasan Arifin tak bodoh sangat kan bak kata Ahmad Maslan. Saya tak lah bodoh sangat, CGPA saya 3.85 tau, kau ado?

  • 76 umno hilang deposit 10:12 pm

    NAZRI AHMAD MP ROMPIN. BERSEDIALAH BERBAHAS DI PARLIMEN DEMI RAKYAT. https://www.youtube.com/watch?v=TWbcQCFmSJM

  • 77 Pegawai Pemerhati 2:44 am

    BN=GST, PAS=HUDUD… Nak sokong mana? Sokong lah mana-mana kerana hak mengundi adalah hak anda……Kepada SPR jangan tipu dan berlaku adil sebab anda akan ditanya diakhirat kelak…..:)

  • 78 Bro 2:16 pm

    Jangan undi yang bikin panas hati anda.

  • 79 BN MENANG YAY 6:48 pm

    PAS TAK GUNA!
    HANYA UMNO BERGUNA!
    SOKONGLAH MAHARAJA UMNO NAJIB RAZAK. MAHA FIRAUN MAHA ZALIM MAHATHIR PUN SUPPORT UMNO BOLEH MENANG DI ROMPIN!
    UNDILAH CALON BN!
    DATUK HASAN ARIFIN MEMANG MAKSUM!
    DATUK HASAN ARIFIN TIADA SKANDAL!
    DATUK HASAN ARIFIN MANTAN TIMBALAN MENTERI BESAR PAHANG!
    DATUK HASAN ARIFIN SEORANG YANG PEMALU!
    DATUK HASAN ARIFIN TIDAK SUKA MENJERIT DI PARLIMEN!
    DATUK HASAN ARIFIN TIDAK SUKA MEMAKI HAMUN DI PARLIMEN!
    DATUK HASAN ARIFIN TIDAK PERNAH MELIWAT ORANG SETAKAT INI!
    DATUK HASAN ARIFIN TIDAK PERNAH MEROGOL ORANG KECUALI ISTERINYA SETAKAT INI!
    DATUK HASAN ARIFIN TIDAK PERNAH MEMBUNUH ORANG!
    DATUK HASAN ARIFIN TIDAK PERNAH BUAT JENAYAH!
    INSYAALLAH DATUK HASAN ARIFIN BOLEH JADI TIMBALAN MENTERI JIKA BN MENANG DI ROMPIN!

  • 80 Anonymous 11:53 am

    Kalau kalih bgi PR pulak memerintah mgkin Malaysia lebih maju, hutang jdi kurang, jenayah (curi, samun, rasuah, seludup, peyelewengan, salahguna kuasa) menurun.

  • 81 Anonymous 12:00 pm

    Presiden USA bertukar setiap 10 tahun sekali, sebab tu negaranya maju dan tak sempat kumpul duit utk buat kekayaan diri & kluarga…. Bakal2 presiden dipilih dri org yg brlatarbelakang akedemik, kluarga, akhlak,falsafah yg baik2

  • 82 Anonymous 12:03 pm

    akhlak buruk pemimpin akan mgkianati rakyat & mghancurkan negara

  • 83 Anonymous 12:08 pm

    Pemimpin yg berakhlak buruk seperti bapa haruan & ibu ayam

  • 84 Anonymous 12:21 pm

    Manusia paling bodoh, lemah, jahat & tidak berguna ialah manusia yang memilih pemimpin jahat utk memimpin

  • 85 Anonymous 12:27 pm

    Pemimpin yg jahat dan rakyat yg lemah umpama seorang lelaki jahat sedang berak taik yg kotor dan rakyat itu sperti ulat2 taik di dlm jamban melihat & menanti taik2 itu jatuh untuk direbut dan dirumit beramai2

  • 86 Anonymous 12:34 pm

    Rakyat yang bodoh dan lemah umpama sekawan jutaan ulat taik di dalam jamban

  • 87 perihatin 3:24 pm

    BODOH BETUL ! Tiada ungkapan yang boleh diberikan kepada pengundi PERMATANG PAUH & ROMPIN jika terus memyokong BN. Maaf sangat2. Apa taknya, MEREKA mewakili SUARA rakyat Malaysia keseluruhannya MEMPROTES kenaikan harga barang, GST, ketirisan dan segala macam SKANDAL yang belum terjawab !? AYUH ! Buktikan yang anda bukan pengundi yang BODOH, tapi pengundi yang bertanggungjawab terhadap AGAMA, BANGSA dan NEGARA !!!

  • 88 Anonymous 4:13 pm

    sebab Najib perosak agama, bangsa n negara

  • 89 Anonymous 9:09 am

    GST mengenakan cukai atas perbelanjaan dan ia zalim bila semua orang termasuk yang tidak berpendapatan termasuk OKU, budak Sekolah, orang tua uzur, wanita Uzur, anak yatim, fakir miskin, dan lain-lain semua kena cukai.

    Allah berfirman, “Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang zalim maka (kalu kamu berlaku demikian), menyebabkan kamu disentuh api neraka,”
    dan sekali-kali kamu tiada mempunyai seorang penolong pun selain daripada Allah, kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan diberi pertolongan” (QS11:113)

  • 90 Anonymous 10:09 am

    InsyaAllah, PAS akan menang kali ini. PAS menang maka, GST gagal, RAKYAT menang

  • 91 Anonymous 11:59 am

    aku pun rasa bn menang.. susah nk tukar fikiran warga veteren ni

  • 92 TugaTugal anak jagung 3:34 am

    Tahniah BN, sebuah kemenangan yg diramal berkat kpimpinan ds najib

  • 93 Tugal Anak Jagung 3:38 am

    Tun Madey dah tutup mulut, PRK Rompin bukti rakyat terima najib & GST

  • 94 Tugal Anak Jagung 3:40 am

    Tahniah DS Najib

  • 95 Tugal Anak Jagung 3:43 am

    Kebodohan pimpinan PAS dan kejahilan Hj Guan Eng membawa PR tersungkur

  • 96 Tugal Anak Jagung 3:46 am

    Kebijaksanaan Hj Hadi terserlah kelam, kalau Tuan Guru Nik Aziz PAS menang dah di Rompin

  • 97 Tugal Anak Jagung 3:49 am

    Kalau Tun tolak najib, PAS kena tolak Hj Hadi….. bnyak tokoh2 besar dlm PAS yg patut ditonjolkan

  • 98 Tanpa Apa Apa 3:52 am

    Tahniah Datuk Hassan Ariffin & Syabas utk org muda Ustaz Nazri….

  • 99 Tanpa Apa Apa 3:56 am

    Sekurang2nya PAS berjaya kurangkan majoriti sebanyak 40%. Tapi kawasan ini x selamat utk PRU akan datang bila gelombang rakyat melanda

  • 100 Tanpa Apa Apa 4:00 am

    Kubu kuat BN menang dlm majoriti yg berkurang…. walaupun pas letak ayam sabung muda

  • 101 perihatin 2:49 pm

    masih ramai lagi takutkan perubahan. masih ada lagi dikalangan 30juta pnduduk Malaysia yang mampu tadbir negara ini. spesis jenis orang yang menghina islam dan sunnah nabi mintak2 pupus la dalam Malaysia ni…

  • 102 Anonymous 1:53 am

    golongan yang menghina islam sentiasa ada sehingga hari kiamat. apa yang orang beriman boleh buat ialah kuatkan iman. jika tak kuat, terjerumuslah ke kancah nauzubillah.

Tinggal Komen Bernas Bagi Topik Ini