≡ Menu

Kadar Dividen ASB dan Bonus ASB 2016. Pembayaran ASB Januari 2017



(Kemaskini terkini pada: Jul 18, 2017)

Kadar Dividen ASB dan Bonus ASB 2016. Pembayaran ASB Januari 2017

Seperti biasa menjelang akhir tahun, seperti tahun-tahun sebelumnya Permodalan nasional berhad (PNB) akan melaksanakan tugas mereka untuk menyampaikan pengumuman kadar dividen ASB 2016 dan juga bonus 2016.

dividen asb

Sekarang ini, Permodalan Nasional Bhd yang mempunyai kuasa penuh terhadap anak syarikatnya Amanah Saham Nasional Bhd. telah pun menangguhkan untuk sementara waktu terhadap sebarang urusniaga baik kepada Amanah Saham Bumiputera dan Amanah Saham Nasional (ASN) antara tempoh dari Disember 2016 sehingga Januari 2017 ini.

Ini untuk memberikan laluan kepada proses pengiraan dividen ASB 2016 dan bonus ASB 2016 yang bakal diumumkan tidak lama sahaja lagi.

Berdasarkan maklumat terkini dan terbaru yang Berita Semasa, dijangka Permodalan Nasional Berhad PNB akan umumkan dividen ASB dan bonus tahunan pada minggu keempat Disember 2016.

Nantikan berapa yang anda dapat dan masuk dalam buku simpanan pelaburan anda.

Seperti biasa, pembayaran akan terus masuk dan dikreditkan ke dalam akaun anda yang mana anda boleh mula check adan semak kemaskini terkini buku pelaburan anda di mana-mana cawangan, pejabat pos berhampiran ataupun bank maybank, CIMB, RHB di seluruh Malaysia bermula 4 Januari.

Berita terkini yang Berita Semasa terima untuk edisi tahun kewangan 2015, para pelabur terima kadar dividen ASB sebanyak 7.25 sen seunit dan bonus sebanyak 0.50 sen seunit bagi Amanah Saham Bumiputera untuk tahun kewangan yang berakhir 31 Disember 2015.

Sejarah Kadar Dividen ASB 1990 Hingga 2016 dan Bonus

Tahun Kadar Dividen Bonus Catatan
Terkini Tahun 2016 6.75 0.5 -
Tahun 2015 7.25 0.5 -
Tahun 2014 7.50 1.00 -
Tahun 2013 7.70 1.00 Tahun Pilihanraya (Dividen Turun)
Tahun 2012 7.75 1.15 Menjelang PILIHANRAYA (Dividen naik)
Tahun 2011 7.65 1.15 -
Tahun 2010 7.50 1.25 -
Tahun 2009 7.30 1.25 Selepas Pilihanraya (Dividen Naik)
Tahun 2008 7.00 1.75 Tahun Pilihanraya (Dividen Turun)
Tahun 2007 8.00 1.00 -
Tahun 2006 7.30 1.25 -
Tahun 2005 7.25 1.75 Selepas Pilihanraya (Dividen Kekal)
Tahun 2004 7.25 2.00 Tahun Pilihan raya (Dividen Kekal)
Tahun 2003 7.25 2.00 -
Tahun 2002 7.00 2.00 -
Tahun 2001 7.00 3.00 -
Tahun 2000 9.75 2.00 Selepas Pilihanraya ( Naik)
Tahun 1999 8.50 1.50 (2sen adalah bonus istimewa) Tahun Pilihanraya (Naik)
Tahun 1998 8.00 2.50 -
Tahun 1997 10.25 1.25 -
Tahun 1996 10.25 3.00 Selepas Pilihanraya (Naik)
Tahun 1995 10.0 3.00 Tahun Pilihanraya (Naik)
Tahun 1994 9.50 4.50 -
Tahun 1993 9.00 4.50 -
Tahun 1992 7.50 5.00 -
Tahun 1991 8.50 4.00 Selepas Pilihanraya (Naik)
Tahun 1990 8.00 6.00 Tahun Pilihanraya

 

Anda berpuas hati dengan bayaran dividen ASB 2016 dan bonus kali ini?

P/S : Persoalannya, adakah trend pembayaran dividen dan bonus ini ada kaitan dengan musim pilihanraya? Adakah ia satu kebenaran atau kebetulan?

Sambung Baca Lagi Artikel Terbaik Yang Ini Pula. Ada Kaitan Dengan Yang Di Atas :

Cara Pengiraan Dividen ASB dan Bonus ASB? Formula Paling Mudah Untuk Faham! Cara Pengiraan Dividen ASB dan Bonus ASB? Formula Paling Mudah Untuk Faham! Sebelum ini, kami ada dengar khabar angin yang mengatakan yang kadar dividen ASB tahun ini akan mencecah pada angka yang le...

440 Komen Bernas di Berita Semasa… add one
  • 1 Nuar Jin 1:47 pm

    Tak puas hati…makin menurun pulak dividen nyeee….

  • 2 Anonymous 1:50 pm

    hampehhh…pas tu…dinyatakan dlm paper dividen ASB 8.7%…mana mauuuuu nye dicampurkan dividen dan bonus tu….lain pengiraannya.

  • 3 Nas 5:10 pm

    Dividen 7.5 + Bonus 0.1 (1.0 / 10 tahun jika pengiraan bonus berdasarkan 10 tahun). Jadi dividen + bonus yang sebenar hanya 7.6 %. Diharap PNB beri maklumat sebenar kepada pelabor. Jangan menipu … rakyat !!!!!!!!

  • 4 Akma 8:23 pm

    Saya juga tidak bersetuju. Apakah kadar dividen dan bonus ASB akan menurun lagi pada tahun 2015? Sudahlah akan diperkenalkan GST, sebelum GST pun harga barang naik mendadak. Tapi gaji naik ciput jer. Mohon kerajaan lebih prihatin terhadap rakyat terutamanya pekerja swasta yang gaji sebulan hanya RM900.

  • 5 mas 1:45 pm

    setujuuuuuu!!!!

  • 6 mas ayu 3:58 pm

    Sy sokong komen akma 100%

  • 7 Anonymous 12:58 am

    Saya sokong…..makin menurun pulak kadar dividen nya….

  • 8 Adnan 9:03 pm

    Dividen asb makin setahun makin menurun,tak boleh nak kaya jgk nmpaknye tahun dpn

  • 9 Wak Pencen 4:14 pm

    Apa daaa…tiada kemajuan bayar dividen..duk takuk tu bertahun2…buat lah sesuatu…cakap jer lantang

  • 10 wak gender 9:27 pm

    turun turun cong kuat,mcm ni nak tolong ekonomi bumiputera,(Ampas Semua Bumiputera),,,,Saham baru Cah Alip Bot

  • 11 kecewa 3:30 pm

    jom ramai2 quit asb….takde kemajuan pon…serupa mcm simpan duit sendiri dlm bantal simpan byk tu dpt byk tu jugak…nak buat ape…xberanak lansung…mcm xnampak je beranak tu..

  • 12 Anonymous 6:21 pm

    “Kami boleh bayar lebih 10 sen (10%) , tetapi kami mengambil pendekatan berhemah, 7.5 sen diberi dan selebihnya dibawa kehadapan untuk tentukan perancangan seterusnya kerana portfolio kita jangka panjang bagi pulangan kompetitif,” kata Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan PNB, Tan Sri Hamad Kama Piah Che Othman.

    *Cam haram jadah je kenyataan Kama Piah niiii….

  • 13 Nuar Jin 6:23 pm

    Dah naik jemu pulak aku tengok asyik muka 2 org ni jee setiap kali pengumuman dividen skim2 dlm ASNB tu….tukar la muka lain pulak…menyampah pulak dah nengoknyeeeee

  • 14 Anonymous 6:47 pm

    cakap jee besar tapi tak berani bagi…sesekali bagi la 10% tuuu…ni asyik saban tahun berlegar-legar 7.5 – 7.7 jeee

  • 15 Anonymous 6:48 pm

    tukor muka lain laaaaa…harap amad sarji dgn kama piah ni..7.5% aja la tiap-tiap tahun…puiii

  • 16 papaKEDANA 5:06 am

    hairan.. bebual punya la kencang..
    Tp ape pon tadak..
    Lanjiooo

  • 17 Anonymous 9:45 am

    Bersyukurlah tu klu kita simpan duit bawah bantal habuk pun takada .klu kena banjir terus hanyut

  • 18 Anonymous 7:23 am

    Mkin lma mkin mnurun haaaa.

  • 19 amran 8:10 pm

    Mcm mana nak stop asb ni yer.mohon pencerahan

  • 20 Anonymous 3:22 pm

    pindahkan duit ke tabung haji..saya dah pindah 3 hari lepas ke tabung haji rm44k..tinggal 10k jer dlm asb utk zakat..

  • 21 shah 5:08 pm

    Labur ja dlm forex..stiap bln 10%..modal serendah rm700

  • 22 edi 6:29 am

    nes.. yang bagi 10 tahun utk bonus tu macam mane kita? kalau tahun ni /10.. tahun depan/11 ke?

  • 23 zeta 10:17 pm

    Cube kire btl2 dividen yg dorg bg 2..btl ke jumlahnye ye?mcm mane nk kire ye?tlg..

  • 24 woke 10:51 am

    klau di ikutkan sejarah dividen asb ni…tahun 1996/1997 mencatatkan dividen tertinggi sedangkan ketika itu zaman kegawatan ekonomi…mcm mane penurunan dividen ini berlaku sedangakn kita ke arah negara maju….tidak mustahil pengagihan dividen akan turun dari mase ke semasa…harap mndapat pencerahan…

  • 25 minah senget 9:24 pm

    apa daa..7.5 je..turun lah lagi sampai 4.5 ke..baru padan muka kita

  • 26 Nshriq 11:04 am

    Hemm.. Moga ada yang membela nasib kita org melayu..

  • 27 Anonymous 3:28 pm

    SALAM..NAK TANYA,DIVIDEN ASB DAH KELUAR KE??

  • 28 Anonymous 3:09 am

    bagi aku mana2 pelaburan yg lg menguntungkan dari asb?……ingat melabur tu mcm ko melabur dlm jamban kat rumah hari2? ckp mcm xda otak…klw asb tu org cina india boleh masuk dh lama diorg sapu bersih….org cina/india cuma mampu masuk deposit tetap ja yg untung dia ko pegi kira sendiri klw nk dibandingkan dgn asb…..

  • 29 Anonymous 3:15 am

    ss

  • 30 AINSHAH 10:59 am

    stop je la..bukan byk sgt duit ko pun..

  • 31 ainshah 11:03 am

    sokong awak..kwn2 cina kat opis aku ni sampai nak guna nama aku utk masuk ASB

  • 32 Anonymous 5:56 pm

    Jgn jadi bangang…asb ni serba sedikit membantu mendisplinkan…7% dri rm1000 pon da rm70 bro..lu nak untung double lu meniaga taik compos la…xde modal bro…makan dan berak jer…ko pinjam la kat tee pau kuat tu rm1000,ko x bayar kne kerat berbelas ko…kete kesayangan ko tu kene simbah cat..puih…

  • 33 jemm ar.. 11:42 pm

    Cnfirm ke..7.5..bonus 1.0..nk kepastian..biasa bln 11 atau bln 12..anounce..

  • 34 lai 3:14 pm

    better than nothing…

  • 35 eg 9:02 pm

    Simpan duit dlm asb lebih bijak banding sompn d bank asyik d telan je

  • 36 Mieza 4:27 pm

    Saya setuju dengan akma tu.. kalau mcm nie lh jdi nya bgus simpn dlm saham lain je lh… makin turun dengan mendadak lh oii.. mapus lh kite niee…

  • 37 Ramil 3:19 am

    Mati lh klu ini mcm asik turun je…

  • 38 Puteh 9:19 am

    Memang semakin menurun atas beberapa faktor termasuk ekonomi dan keuntungan syarikat itu sendiri…. Dulu syarikat miskin nak tarik pelabur… sekarang syarikat kaya dah tak kesah pasal pelabur…

  • 39 Anonymous 1:23 pm

    Agak2 berapa la utk tahun ni ekk.

  • 40 Ezam 10:12 pm

    Nk gandakan simpanan pelaburan anda yg patuh syariah. I dividen bank islam.prestasi keuntungan sekitar 7 peratus dari 2012-2014. Hubungi konsultan bimb invesment anda en EZAM 0172692528.

  • 41 M.Rahmad 10:10 pm

    SEGERA PELBAGAIKAN (Diversified)
    Duit Simpanan Simpanan Anda , dan
    Gandakan Simpanan
    Didalam Patuh Syariah Islamik ,
    Cimb Wealth Advisor (CWA)
    CIMB PRINCIPAL BRAND
    POTENSI PULANGAN SETAHUN = 10% – 15%.

    Idea is Free, Lets Meet & Talk
    013 262 4791 (M.Rahmad)
    Financial Islamic Advisor

  • 42 daud ahmad 10:09 pm

    Najib dok ambil keuntungan pnb ni sbab tu kadar dividen tk bolih bagi tinggi macam zaman tun m dn inche ghafar baba.duit tabung haji yapiem n Dana pencen pun kebas inikan pula duit pelaburan asb.dia bolih kata macam2.tk untung.kalau tiap2 tahun macam tun saja sekitar7.0% lebih baik Ahmad sarji n kama piah bagi orang lain pula urus kot2 ada improve.bagi LA lebih sikit duit keuntungan tu rakyat pun dah kesempitan hidup akibat kos Sara hidup yg melambung tinggi.

  • 43 syah 3:38 am

    jilakee… krja nk telan duit rakyat… di akhirat nnti ko menjwap..puiiii… xambik peduli lsung,tntng susah rkyat..hipokrit… ksian tgk wei,orng ssh pyh cri duit. kamsia lu…

  • 44 yeop 1:10 am

    Mintak tukar 2 org mamat rambut sikat tepi tu..takde ong langsung..pui..

  • 45 Anonymous 10:42 am

    sepatutnya dalam keadaan sekarang asb kena beri sekurang kurangnya 10 % sebab ssudah berapa tahun dipotong 2%. Sekali sekala nak berilah yg itu kpd pelabur.

  • 46 Sam 9:11 pm

    Thn ni klu trn lg aku hrp semua pelabur keluarkan duit dr asb.biar padan muka dorg.

  • 47 Anonymous 7:02 pm

    Untg org nk bg.. Klu x bg lgsg lg bising.. Da bg pon bising lg.. X reti bersyukur rezeki tu takat tu je..

  • 48 rosli 10:35 am

    Typical Malay… Keje nak kurang, untung nak banyak…

  • 49 Rabawah Bin Mat Yunus 12:05 pm

    Kau orang yang tak puas hati dengan dividen ASNB , tak usahlah merungut. Kalau pandai sangat keluarkan wang anda dari tabung Asb dan uruskan sendiri wang anda. Lihat selepas 1 tahun, boleh tak tabungan anda mendapat untung melebihi daripada dividen ASB.

  • 50 joeco 5:39 pm

    Yg sibuk tak puas hati tu, keluarkan je saham tu.

  • 51 Anonymous 7:32 pm

    lol…setuju…

  • 52 jing jing 9:12 am

    kata minggu ketiga nak umum…. bilaaaaaaaa… tak sabar nak tengokkkk naik turun….kalau turun memang kompum stop lah tahun ni.. sebab tak jauh lari pun.. sama jugak kalau dapat 7%… pijaman 100000 bayar tiap tiap bulan 560… adehhhhh…. baik teruskan forexx…

  • 53 Anonymous 10:39 am

    hari ni kot umum,,esok da beku akaun,,sabar menanti

  • 54 Anonymous 11:10 am

    beli je saham di bursa saham paling sikit 20% setahun

  • 55 Anonymous 11:15 am

    buat kajian sedikit, baru beli jangan main beli je, minim +- 20%

  • 56 Anonymous 11:31 am

    Beli saham yg harga +- 50,000 ambil 2 lot , tunggu setahun, potensi pulangan min 20%.

  • 57 Anonymous 1:05 pm

    Minta maaf sekadar ingin tahu je….kenapa tahun 2015 ni agak lambat sedikit diumumkan divedin kalau tak silap pada tahun2 yang sudah pada minggu yg ketiga dec para penyimpan sudah mengahtahwi berapa % dalam apa yang meraka laburkan.

  • 58 Anonymous 1:37 pm

    Dividen 7, bonus 2 agaknya… sama sama lah kita tunggu.

  • 59 Anonymous 1:55 pm

    sepatutnya kita bersyukur dan berterima kasih kepada orang menguruskan duit pelaburan kita dengan selamat dan setiap tahun walau pun tidak banyak sepertimana yang dikehendaki tetapi alhamdulillah setidak-tidaknya dapat meringankan beban bagi menghadapi masa yang sukar ini. Sebenarnya walau apa pun kritikan dan pandangan yang dilontarkan oleh pelabur bagi saya ASB banyak membantu meningkatkan ekonomi kaum bumiputra terumatanya kepada orang melayu. kita mempunyai pilihan untuk menggandakan duit tetapi ASB adalah institusi yang terbaik pada masa kini walau pun wujud berbagai pelaburan yang lebih menguntungkan tetapi tiada jaminan bagi kita semua. sekadar pandangan sahaja.

  • 60 Anonymous 2:53 pm

    setakat 2pm td blom ade news lg,,huuhuhuuu

  • 61 pelawokkk 2:54 pm

    ni sekadar lawak
    lambat umum asb thn ni sb gomen tgh pk brapa byk diaorg nak ambil duit dividen buat tampung ketirisan yg berlaku..hahaha… jgn marah aaa….

  • 62 Anonymous 4:26 pm

    Nak tak nak .. pilihan atas tangan masing2.. kita bising2 bukan dia peduli pun.. berdoa kat Allah swt supaya Malaysia ni dipimpin oleh orang2 yang pegang amanah.. in syaa Allah suatu hari nanti masalah rakyat berakhir.. #AntiRasuah

  • 63 Anonymous 6:24 pm

    Bila nak announce dividen nie…da 23hb…ke xde dividen tahun nie….tlg bayar hutang 1mdb

  • 64 Anonymous 6:26 pm

    Pelik bin ajaib..

  • 65 rasif bin yunus 10:51 pm

    tahun ini turun alasan harga minyak jatuh, kepotusan tutup accaunt.

  • 66 Anonymous 11:15 pm

    Pelik sgguh la xde pengumuman dividen lg..

  • 67 Kudakularigagahberani 8:52 am

    Oitt..dividen mne dividen??

  • 68 pelabur asb 10:09 am

    lambat umum dividen asb. boleh bagi lebih tapi nak jimat. dividen untuk tutup hutang.

  • 69 Anonymous 10:45 am

    PNB lupa kot nak announce…byk benda pelik berlaku zaman najib nie….nak umum dividen asb pun malu2

  • 70 Anonymous 10:45 am

    Dividen bp ni

  • 71 Anonymous 10:47 am

    Adakah dividen semakin naik atau semakin turun ,tak sabar menanti

  • 72 Anonymous 10:49 am

    Oklak aku announce 10% yeh,yeh

  • 73 mohd rashid bin senin 11:42 am

    lambat umum…macam turun aja tahun ini

  • 74 Anonymous 11:58 am

    saya harap tahun ini dividen asb akan lebih meningkat sesuai dgn peningkatan harga barang dan gst yang membebankan rakyat.

  • 75 Hsjs 1:11 pm

    Ada kerja tapi komen mcam budak2 ! Memberontak dan komen macam hebat tapi haprak x de.. ingat kau petik jari terus boleh kaya ke? Haij komen tu biar bijak..

  • 76 Nuri Asone 3:05 pm

    Diumumkn dividen asb ntk thun kwangan 2015..dtangguhkn ke tahun hdapan. Hrap sabar.hahaha..skadar lawak.jer..aq pn ni x sbar nk tau brpa kdar div thun ni

  • 77 peace 3:21 pm

    pada pendapat aku, asb ni ok. sekurang2nya simpanan kita terjamin dan dividen masih mengatasi kadar inflasi.

    nak forex ke, labur lain2 sampai untung 20% itu terserah kepada anda. tapi jangan fikir pasal pulangan lumayan je, fikir2kan sekali jika wang anda lebur..

    peace

  • 78 Anonymous 3:24 pm

    labur je kt tabung haji dividen nye lagi tinngi dari asb berkat pon berkat di jamin halal dan selamat dari syubahah

  • 79 YAB 5:37 pm

    Bila nak umum dividen ni…aduhai…

  • 80 Razaq 5:51 pm

    Relax lah..klu merungut2x nnt rezeki lari..rasa x untung..cabut lari invest benda lain..

    klu tgk pd ekonomi tahun 2015 yg malappp ni..xtahu lah..hrp2x nasib bumiputera terbela…

  • 81 eyra 6:16 pm

    x umum lg ke?adoyaiii…

  • 82 Entah la 6:19 pm

    Diorg tgh sibuk kira2 duit tu…. Mana tau ade lubang yg lgi penting dari nak bgi kat org yg melabur mcm kita nie… Hampehhh

  • 83 Anonymous 7:22 pm

    Harap maaf…tahun nie dividen asb dimansuhkan….

  • 84 YAB 8:24 pm

    Haha….mansuh dividen asb mau kena bakar pnb…

  • 85 Anonymous 8:54 pm

    Bila boleh taw dividen ni. Kata selewat lewatnya 25 disember. Hmmmm malaysia masih aman syukurlahh

  • 86 Malaya 9:31 pm

    Syukur dgn nikmat yg diberi.belajar lah bersyukur dgn apa yg kita dapat.

  • 87 Anonymous 12:03 am

    Esokla tu 25hb..jom doa

  • 88 Anonymous 2:00 am

    habis siapa hutang jadi susah sebab kurang dividen asb, matilah mcm ni….

  • 89 Rahman syukur 7:15 am

    Dan (ingatlah juga), tatkala Tuhanmu memaklumkan; “Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti Kami akan menambah (nikmat) kepadamu, dan jika kamu mengingkari (nikmat-Ku), maka sesungguhnya azab-Ku sangat pedih”. (Surah Ibrahim:7)

  • 90 Dila 8:31 am

    Kalau di kaji..zaman mase zaman gawat dulu..thn 1998-1999 dividen pn lebih 8%..memang cr pasallah kalau dividen thn ni kirang dr tahun lepas..fikir2kan

  • 91 Anonymous 10:08 am

    komform kadarnya kurang daripada tahun sudah sebab itu depa takut nak umum awal.

  • 92 remhamzah 10:49 am

    Aku nk keluarkan semua wang simpanan aku pas ni masuk bank yg lebih tinggi dividen n bonesnye…..koperasi tentera..hahaha

  • 93 Lipatikam 12:57 pm

    Zman njib makin rndah..xsmapai pn 9%….

  • 94 h.ASB 1:10 pm

    Kalau. di.mansuhkan.ASB…aku.lastik.kepala.najib.yg.botak.tu

  • 95 Anonymous 2:29 pm

    Harap maaf dividen asb telah dimansuhkan dan telah digantikan dgn BR1M….harap maklum rakyat2 marhaen….

  • 96 Anonymous 2:57 pm

    Senyap je

  • 97 Anonymous 4:54 pm

    Dividen 10% terbaik

  • 98 Anonymous 6:25 pm

    Announce dividen asb 2015 jatuh kepada 28hb/12 bersamaan hari isnin….harap bersabar yea…

  • 99 h.ASB 7:55 pm

    Kalau 10%, awal2 dh announce

  • 100 YAB 8:17 pm

    Eh btul ke umum ari isnin…lm tu…

  • 101 YAB 8:19 pm

    10%…hahaha….dan hahaha…dan hahaha lagi…

  • 102 Anonymous 8:47 pm

    Xde pn arini..hmm isnin la tu..jgn delay bayo nanti dhla..byk nk urus utk sek anak

  • 103 Sehaw bin dua 9:00 pm

    Sekiranya benar2 Dividen tahun ni 5%
    Ramai yg nk out.. andai tahun hadapan naik melonjak walaupun ekonomi makin menurun..time tu terlambat sudah la yer.. sikit banyak yg penting bersyukur masih ada jln penyelesaian untuk di dunia ni
    ..asb masih memberi pulangan bnyak atau sikit dn anda masih bole gunakan sebaik2nya betul… pada yg comment2 lain tu jgn la buat2 fitnah sana sini.. sanggup ke tangung klu yg lain2 ni ikut skali fitnah tuh.. yg lain2 tu berpikir la dgn positive …

  • 104 h.ASB 9:09 pm

    Kalau 5%, tolak zakat 2.5%, tinggal 2.5%. Kalau tabung haji zakat dah ditolak

  • 105 Pelabur Veteran ASB 12:46 am

    Mungkin tahun ini last melabur kat asb lepas ini akan transfer semua ke tabung haji.

  • 106 Anonymous 1:21 am

    sokong awak..kwn2 cina kat opis aku ni sampai nak guna nama aku utk masuk ASB

  • 107 h.ASB 6:45 am

    Pd awalnya penubuhan ASN/ASB n yg berkaitan dgnnya adalah utk membantu bumiputra. Harap janji ditepati

  • 108 Anonymous 11:42 am

    BERAK LA

  • 109 Anonymous 1:19 pm

    Dividen 6% je sedihnye

  • 110 Anonymous 5:43 pm

    Belajar bersyukur!
    Dalam dunia ni takde kerajaan yang memberi penyimpan sebanyak mana yang diberi oleh kerajaan Malaysia melalui PNB.
    Yang kuat mendengki di sini adalah puak2 yang bukan bumiputera.atau ejen2 investments yang tinggi risiko nya.
    Kalau letak FD pun setakat 3.5% purata.
    Kalau tak puas hati dan bersyukur dengan 8%, keluar kan je duit tu dari asb dan pergi low yat beli ihpone 10S.
    Aku berterimakasih dan bersyukur kerana ASB telah banyak membantu kaum Bumiputera. Kaum lain JANGAN MENDENGKI!

  • 111 ASB Tegar.... 6:24 pm

    Aku nie da lama bekecimpung dlm ASB nie….
    So far okey jer….

  • 112 kura-kura 6:35 pm

    Rasa bnyak kot sbab ada kelewatan,lau x naik x ape sabar kne ada

    *Najib letak jawatan

  • 113 Anonymous 6:55 pm

    Masalahnya….org komen2 nie bumiputra punya org…bkn kaum lain

  • 114 Anonymous 9:55 pm

    Urmmm

  • 115 Hampeh 12:04 am

    2015 paling hampeh dlm sejarah…

  • 116 Doakan smoga dividen 2015 naik 12:13 am

    kita doa la mudah2an dividen naik. tambahan plak nilai ringgit dah jatuh macam ni. lg brbaloi jika kadar dividen dinaikkan. amin..

  • 117 Zaza 10:19 am

    Najib pandai pusing rakyat. Sbbtu xnak umum dividen awal sbb menurun. Tap as1malaysia dividen meningkat taun ni

  • 118 Walaweidebab 10:30 am

    Bila umum dividen nie. Dh x sabar daaa.. Esok kew..

  • 119 Walaweidebab 10:32 am

    Hrp2 ada peningkatan la.. Amin

  • 120 Walaweidebab 10:34 am

    9%.. Yeeaaayyyy. Peace!! Jgn mrh haaa

  • 121 Walaweidebab 10:37 am

    X aci kn zaza.. Naik sama2 la. Kan.. kan.. kan

  • 122 Anonymous 11:06 am

    Bila umum kn deviden/ bonus ni?

  • 123 Anonymous 11:08 am

    X pernah jadi mcm ni. Tiap2 tahun diumumkan cept.

  • 124 Insan biasa 11:25 am

    Kalau dividen asb 2015 ni masih lagi ditakuk yang sama atau menurun lagi..dah kena beralih ke saham kpf koperasi felda la pulak..atlest dividen kpf lebih 10%..sepatutnya taraf hidup semakin meningkat..dividen kena la meningkat jgk..biar seiring dgn kos taraf hidup yg semakin tinggi ni..

  • 125 amy 11:37 am

    oleh kerana masalah ekonomi maka di jangka akan naik 9%,di sebabkan org arab kott

  • 126 amy 11:40 am

    diumumkan lambat sebab matawang asing sedang dalam kebinggungan .

  • 127 Zaza 11:55 am

    Ye. Betul tu walaweidebab. As1m’sia naik byk gak. Sampaikan org bc berita tv3 tu turut tersenyum. Arap2 asnb pn tuut meningkat dividennye. InsyaAllah.

  • 128 Sharehunter 11:56 am

    Mmg lmbt la nk umum sbb duit msih rolling dlm valuecap utk push up saham fgv yg jatuh skrg ni..mklumla sarawak election dijngka thn dpn..pnb adalah salah 1 drpd 3 entiti yg brgabung mmbentuk valuecap sdn bhd khas utk menaikkn saham klse dibwh nilai

  • 129 Anonymous 11:57 am

    Dividen takuk lama… tolak zakat 2.5%, tinggal 5%… hampeh…hampeh..
    Nilai hartanah naik 10%,

  • 130 Zazazaza 11:58 am

    Ye. Betul tu walaweidebab. As1m’sia naik byk gak. Sampaikan org bc berita tv3 tu turut tersenyum. Arap2 asnb pn tuut meningkat dividennye. InsyaAllah.

  • 131 Anonymous 12:03 pm

    Ye. Betul tu walaweidebab. As1m’sia naik byk gak. Sampaikan org bc berita tv3 tu turut tersenyum. Arap2 asnb pn turut meningkat dividennye. InsyaAllah.

  • 132 Anonymous 1:15 pm

    Harap2 tahun ni x mengecewa kn.
    Da janji ngn anak2. Sian dia org.
    Bulan 1, mak dpt gaji. Belanja mkn dll

  • 133 Anonymous 1:46 pm

    waaaaa..rmainya yg trnanti2 akn nilai diveden taun ni..if rugi mesti rmai yg trik dri..trmsk ak.

  • 134 Anonymous 2:28 pm

    Bila nak tahu diveden bp ni,ke duit asb guna cover duit 1mdb

  • 135 Anonymous 2:35 pm

    Da pasti la.. Klu kurg dari tahun lepas, mmg tarik diri la..
    X de makna la saham untuk bumiputra.
    Wayang je.

  • 136 Zaza 3:09 pm

    Tunggu je sampai esok tengok ade diumumkan ke belum. Dahla plan kalo tinggi dapat blhla wat antaran kawen. Very2 sad if dividen jatuh.

  • 137 Anonymous 3:15 pm

    Tekateki

  • 138 Anonymous 3:43 pm

    Tak mungkin kurang dari 7%….tak sabar tunggu diumum…sedangkwn duit tu tak lari pun…aku rasa 9% adol untuk semua…

  • 139 Anonymous 3:55 pm

    Klu kadar dividen n bonus asnb masih turun , lebih baik tarik diri ja…xdk makna lg

  • 140 Anonymous 4:07 pm

    Kalau makin turun dividen ASB..kena tarik diri la lepasni..beralih ke pelaburan yg lebih baik…

  • 141 Zaza 5:07 pm

    Zaza pn rase nk tarik diri jugala kalo dividen makin menurun. Buang masa je. Huh

  • 142 Zaza 5:10 pm

    Zaza ade jual kuali ajaib. Jenama avon. Tgh promosi akhir taun skrg. Rm90 je. Arga asal rm199.90. Boleh tlg zaza tambah duit utk buat hantaran kawen. Sape bminat boleh whatsapp zaza ke no 0139151964. Penghantaran pcuma. Tq

  • 143 hancen 8:40 pm

    Aikkkksss…..x kuar2 dibiden ni

  • 144 Ayu 9:54 pm

    Teruk nau tahun ni…haha…agak2 lah….mcm x ikhlas nk bg dividen je and tlg org melayu…

  • 145 Yus 9:59 pm

    Kalau masih turun baik bawa keluar melabur tempat lain.pasai apa bank rakyat blh bagi dividend 15%

  • 146 Yus 10:01 pm

    Kerajaan telah menafikan hak hak org melayu dimana penubuhan pnb until bantu orang melayu maju kedepan.

  • 147 Anonymous 10:45 pm

    Klu bwh 6%, baik smpn kt bank biasa je.
    Tengok la esok ye.
    X sabar nk tau ni

  • 148 Anonymous 11:41 pm

    Harap2 naik. Kalau x naik pun, kekal mcm 2014 pn dh syukur dh. Jgn laaa menurunn.. nak bayar gst banyakkkk bendaa kot

  • 149 Zaza 12:08 am

    Emm…arap2 naik. Kalo turun sure pindah bank lain.

  • 150 aida 7:39 am

    Kenapa thun ni x umumkn dividen…?..lain mcm jer..

  • 151 Anonymous 8:05 am

    Lain macam mana tu

  • 152 Anonymous 9:30 am

    hmmmm

  • 153 Walaweidebab 9:41 am

    Biasa nya dividen umumkn kul brape ek? X sabar da ni.. Baru plan nk g genting if dividen naik. Hampeh la..

  • 154 Ayu 9:44 am

    Ape pun kita tgu je lah result…kalau makin menurun kadar dividen tahun ni…ade lah yg x kena tu…haha..hidup..hidup…

  • 155 Walaweidebab 9:44 am

    Bila la nk umum dividen.. Mkn x knyang, tdo x lena wargghhh…

  • 156 Walaweidebab 9:47 am

    Dh x blh tgu daa.. Lg 3hri jew nk msuk tahun baru..

  • 157 genesis 9:55 am

    walaweidebab…mcm banyak je dalam asb sampai tak tertunggu-tunggu

  • 158 genesis 9:59 am

    walaweidebab…mcm banyak je dalam asb sampai tak tertunggu-tunggu

  • 159 Staff maybank 10:23 am

    Khabar angin kata dividen maintain 7.5% tapi bonus naik 1.5%?? so total 9%..
    wallahuallam..

  • 160 genesis 10:35 am

    9% in total ok la…khabar angin dari mana? Maybank? :P

  • 161 Anonymous 11:05 am

    Pihak ASB prihatin lah skit, rakyat dah rase tertekan ni, harga semua benda naik, timbangrase skit demi kemanusiaan, bagilah lebih sedikit dari tahun2 yg lepas demi ehsan kpd pelabur dan rakyat…

  • 162 amy 11:08 am

    yes sememnagnya
    mana tahu ini

  • 163 amy 11:10 am

    yes sememnagnya mana tahu nini

  • 164 amy 11:10 am

    mana tahu ini
    yes

  • 165 Ayu 11:12 am

    Of course staff bank tahu dulu…kalo btl lah mcm tu….alhamdulillah….x gitu kwn?huhu…

  • 166 Ayu 11:16 am

    Cptlah umum…x sbr dh ni…kotmitmen dh menanti…ini lah kegunaannye…

  • 167 Anonymous 11:31 am

    Aku dengar dividen cuma 2% je kali ni. Harap2 tak betul la. PM kita kan powerrr… Kalau betul, mari kita pakat2 invest kat public mutual je. Aku dah start invest 3 bulan lepas

  • 168 Anonymous 11:51 am

    Risik punya risik..dividen 7.6%…bonus 1.5

  • 169 Anonymous 11:57 am

    Dah byk jasa asb kpd bumiputra..jgn komen membunuh. Duit anda ditangan anda..laburla di tempat lain..sungguh menyakitkan hati membaca komen2 anda. Biarkan yg setia dan rasa terbela je melabur di asb. Dividen belum diumumkan dah komen yg negatif..tiada paksaan melabur di asb. RENUNGAN

  • 170 Anonymous 12:02 pm

    Setuju ngan pandangan di atas

  • 171 Anonymous 12:05 pm

    Tu strategi PNB…kenapa nak marah2..

  • 172 anonymous 12:10 pm

    lebih baik simpan emas dengan ekonomi xmenentu sekrg ni…Saving dengan powergold.012-3068771 utk info lanjut.
    Saya pon simpn asb tp rsa mcm makin turun ja dividen..tp pilihan ditngn masing2,xsalah pelbagaikn pelaburan.saving emas utk long term.

  • 173 Anonymous 12:15 pm

    tak umum lagi.. hampeh….

  • 174 Anonymous 12:53 pm

    ku menanti.. ku menanti apa kah jawabnya… lalalala

  • 175 Rissa 12:58 pm

    Tadi tv9 umum kan 6.10% betul ke? Alamak….

  • 176 Anonymous 1:05 pm

    OMG!!!!!

  • 177 Anonymous 1:23 pm

    Mimpi malam tadi dividen 2015 – 14.5%

  • 178 h.ASB 1:24 pm

    Itu asn. 6.10 sen seunit

  • 179 Anonymous 1:37 pm

    itu ja jawapanko.. kalau ko bisnes berpuluh tahun.. untunt ko sciput ja.. ko masih bersyukur sdgkan org lain yang sama niaga dgn ko dah untuung ebrlipat ganda…bodo betul ko ni

  • 180 Anonymous 1:40 pm

    ni satu lagi lembu bodo… sesekali bagi untung lebih sikit apa salahnya… x kan standard 7% ja.. kalau ko niaga pun tntu ko nak untung lebih .. x kan untung ko cukup makan ja.. bodo betul… alasan yang dia bagi pun x munasabah…lembuuuu….

  • 181 emasemas 1:41 pm

    brapa harga emas skrg? 1 gram

  • 182 Anonymous 1:43 pm

    Asb brape?

  • 183 Anonymous 1:44 pm

    Dah announce ke dividen asb 2015?

  • 184 Anonymous 1:47 pm

    (Tak pasti sama ada benar atau sebaliknya maklumat twesebut)

    Kadar pengagihan pendapatan Dividen dan Bonus Amanah Saham Bumiputera (ASB) bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2015 akan diumumkan pada hari Selasa, 29 Disember 2015

  • 185 Anonymous 1:48 pm

    6.10% tu apa,,OMG

  • 186 genesis 1:49 pm

    kalo 2% je baik tak yah invest kat asb dah…epf pun dah 6%, apatah lagi saving plans dpd insurans…takkan la bebal sangat nak bagi seciput jerr…mana lah lagi nak dapat sokongan padu kalau bukan dari kaum bumiputra

  • 187 Anonymous 2:03 pm

    asb div 50% amat maselan umum mlm esok

  • 188 Din 2:07 pm

    Sypn nk stop jgk le…..buang Karen je simpan dlm Batu…rugi masa

  • 189 Anonymous 2:13 pm

    betolke berita 1.30 ade umum td kt tv3,,sape tgok kongsi2 la info

  • 190 Anonymous 2:14 pm

    asn da umum aritu 6.2%

  • 191 Anonymous 2:21 pm

    Ada-ada ape masaalah ke Pnb ? Susah sangat nak buat keputusan hingga tertangguh nak declare dividen Asb.

  • 192 Anonymous 2:25 pm

    Malam tahun baru kot baru umum bersama pancutan bunga api. Ha..ha..ha..

  • 193 Anonymous 2:36 pm

    menanti lagi nampaknya… kenapa lambat umum yerk…

  • 194 Anonymous 2:46 pm

    any info guyssssssssssssss

  • 195 Mimi 2:57 pm

    so sabarla .. tunggu jela esok yer…

  • 196 Anonymous 3:04 pm

    betul ker berita jam 1.30 tv3 ..dividen asb 6.1%??? any info plzzz…

  • 197 Mimi 3:06 pm

    Esok Baru diumumkan , sabar yer.. 29 Disember 2015

    Tarikh Rasmi Dividen Dan Bonus ASB 2015 Diumumkan Keluar

    Mengenai tarikh rasmi pengumuman atau pemberitahuan kadar agihan pendapatan Dividen serta Bonus bagi Amanah Saham Bumiputera (ASB) akan diumumkan pada Selasa, 29 Disember 2015 Untuk rekod, pengumuman rasmi agihan pendapatan Dividen serta Bonus bagi Amanah Saham Bumiputera (ASB) tahun 2014 adalah pada 18 Disember Bagaimanapun, bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2015 ia dilihat lewat diumumkan berbanding tahun sebelumnya

    Pautan Sumber: mysumber.com

  • 198 Anonymous 3:32 pm

    ish berdebor sgguh asb ni,,jom doa sme2 div meningkat naik,,

  • 199 Anonymous 3:38 pm

    Alohhhh esok ke umum. Ada hint tak?

  • 200 Mimi 3:53 pm

    ASN sudah diumumkan, jatuh banyak jugak… Tahun 2014 : 6.45% , Tahun 2015 : 6.10%..
    Nak predict yang dividen ASB naik susah jugak nak kata.. sbb Tahun 2013 : 7.70% , Tahun lepas 2014 : 7.50%.. mmg turun..
    dengan macam2 hal tahun 2015 ni…banyak sgt perubahan sistem kewangan Malaysia, kena ingat jugak sebab BR1M 2016 ada kenaikan…
    huhu…cuma nk bgtau jgn berharap sgt.

  • 201 Anonymous 4:04 pm

    ok tq….

  • 202 Anonymous 4:33 pm

    tapi gst boleh kaut rm30 billion dahh…

  • 203 Anonymous 4:34 pm

    hint nya ada dividen/bonus tapi tak tahu berapa jerr haha

  • 204 Anonymous 4:38 pm

    Prospek pengagihan pendapatan ASB adalah bergantung kepada prestasi semasa. Namun bagi pemegang unit pastinya mereka mengharapkan kadar kenaikan berbanding tahun sebelumnya

    Pautan Sumber: mysumber.com

  • 205 Anonymous 4:44 pm

    memang la mengharapkan kadar kenaikan, takkan nak kadar yang menurun haha

  • 206 Anonymous 4:52 pm

    jika 6%
    bagus keluarkan
    sebab kita dah rugi

  • 207 amy 4:54 pm

    x kiralah berapa nak bagi yang penting bunus dapat ,sebab kini rakyat dah bijak
    ,x nak masuk saham asb
    sebab lebih baik masuk program merapu

  • 208 Ayu 4:56 pm

    Penantian satu penyeksaan…haha…

  • 209 Pelangi 5:40 pm

    Hidup Tak lama , takda kemana pun keuntungan dinikmati bersama rakyat.

  • 210 Juju 6:35 pm

    Lebih baik drpd xada langsung.. Kalau x puas hati stop jer lah ASB tu p tanam rumput pulak..

    Sikap melayu memang dah melayut.

  • 211 Anonymous 8:21 pm

    Betul Ayu. Tadi umum ASN aje.
    Kenape jadi mcm ni???

  • 212 Anonymous 8:30 pm

    Lambatnya thn ni nk umum.tdk thn2 yg lps dh umum awal dh.apa sdh jd dgn asb ni.bumipura

  • 213 Anonymous 8:31 pm

    DEviden asb cuma 6.10 je ttp jelah mcm nie

  • 214 Anonymous 8:32 pm

    Nak tukar Ke tabung haji lak

  • 215 ALI 8:37 pm

    Masih belum ada jawapan……

  • 216 Anonymous 8:58 pm

    Ttp akaun asb rmai2…biar dorg tau..bile xde pelabur…die xde pendapatan..

  • 217 Anonymous 9:59 pm

    Berapa % ASB yee?

  • 218 Awang spanar 10:27 pm

    Div asb jgn harap naik tahun ni… walaupun ada gst 30 billion pm najib dah bgtau tu utk byr hutang 1mdb… kalo x buat kmgkinan negara kita akan bankrap… subsidi barangan asas kena tarik.. kenaikan tambang pengangkutan awam.. kenaikan harga brg runcit.. semua tu kerana hutang 1mdb.. bonus pun x naik menten 500 jer… sy rasa div asb akan jatuh ke 7% atau 7.25%…

  • 219 Awang spanar 10:39 pm

    Hasil gst utk tutup hutang 1 mdb.. Mgkn Dividen asb turun ke 7% atau 7.25%..

  • 220 rahsiahati 11:02 pm

    boleh tahu sapa pandai kira dividen untuk 2015 kalau saya labur 50,000 ?

  • 221 Walaweidebab 11:34 pm

    Rm4000 mybe.. Hehehe. Tolonnggg info if dividen dh diumumkn ye.. Pleeaasseeee…!!

  • 222 Anonymous 11:58 pm

    Jgn la makin turun dividen ASB.

  • 223 Anonymous 12:09 am

    6.1 aje tahun ni. Lembap. Bukan menaik. Lemah. Faktor usia. Makin tua makin lembik. Tak mampu klimaks. Tiada prestasi. Tiada kepuasan melabur dalam asb. Uolls tahu kan saya refer pada angka 6.1 kan bukan pada kama piah dan sarji tu ok.

  • 224 Ayu 12:49 am

    Mane satu yg btl ni…haha..confuse sy…

  • 225 JoJO 2:24 am

    sampai ke tua la dok kena tipu..pada hal dividen tu bleh dpt byk dr apa yg dpt ..jgn cepat puas hati ..melayu camni ler cepat sgt kena main ngan org lain…

  • 226 JoJO 2:26 am

    strategi mende…dok kena main jer…

  • 227 JoJO 2:28 am

    mmg patut bersyukur tapi hak juga perlu di ambil kira…

  • 228 lelot 3:21 am

    Aduss…ASNB dah umumkan Dividen 6.1 Sen Seunit. Tapi kenapa ASB lambat diumumkan…mungkin Bank Negara tgh buat kira2 dulu, sbb Bank Negara sekarang ni kerugian dalam Saham Forex 30 Billion. Renung-renungkan lah..

  • 229 Anonymous 3:25 am

    Tarikh Rasmi Dividen Dan Bonus ASB 2015 Diumumkan Keluar

    Mengenai tarikh rasmi pengumuman atau pemberitahuan kadar agihan pendapatan Dividen serta Bonus bagi Amanah Saham Bumiputera (ASB) akan diumumkan pada Selasa, 29 Disember 2015 Untuk rekod, pengumuman rasmi agihan pendapatan Dividen serta Bonus bagi Amanah Saham Bumiputera (ASB) tahun 2014 adalah pada 18 Disember Bagaimanapun, bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2015 ia dilihat lewat diumumkan berbanding tahun sebelumnya

    Pautan Sumber: mysumber.com

  • 230 Kakikejo 7:25 am

    Hampah…deviden jatuh lgi…

  • 231 Anonymous 8:24 am

    dah UMUM KE
    jika jatuh
    semua PAKAT kita keluar dari BERI

  • 232 Anonymous 8:43 am

    Bukan ke dividen 6.1 tu Amanah saham nasional?Asb hari ni baru akan umum..jika makin merudum..dah tiba masa beralih ke saham lain..byk lagi platform saham..

  • 233 Anonymous 9:01 am

    dividen belum diumumkan lagi, macam mana nak kira?

  • 234 Anonymous 9:03 am

    6.1% tu ASNB bukan ASB…

  • 235 Walaweidebab 9:07 am

    Hellooo… Xde info lg ke u all?? Info please…

  • 236 jiji 9:10 am

    selagi spesis mcm juju ni ada selagi tu melayu asik dok kena tipu

  • 237 Walaweidebab 9:14 am

    Genesis… X byk pun. Ciput jew. Cuma xleh sabar nk tgu wit msuk.

  • 238 Walaweidebab 9:16 am

    Anonymous… Kul brape time umum dividen ek?

  • 239 Genesis 9:29 am

    aku pun ciput…janji dividen RM10k ke atas la…

  • 240 Walaweidebab 9:39 am

    Genesis… Target kul brape umum dividen? X sabor da ni. Dh lmbt sgt.

  • 241 Genesis 9:46 am

    haha…aku pun berdebar-debar ni…

  • 242 IP MAN 3 9:49 am

    dividen x banyak tahun ini. sbb nak selesaikan hutang 1mdb dulu. – harap rakyat faham.

  • 243 Walaweidebab 9:53 am

    Hrp2 10%+1.5%… Bestnye. Yeye.. Kan kan kan

  • 244 Walaweidebab 9:55 am

    Mcm mane rakyat nk paham.. Diorg x phm rakyat.. Huhuhu.

  • 245 Genesis 10:13 am

    nak selesaikan hutang 1MDB bukan masalah rakyat, kita yang labur kat ASB bagi penjanaan buat kerajaan, kenapa harus dikaitkan dgn dividen yang semata-matanya khas buat rakyat?

  • 246 jeje 10:15 am

    jaja mana. kekekekeke

  • 247 Nurul Ain bt Roslan 10:16 am

    Nape xkuar2 g dividen asb nie..berdebor kalah nk periksa.haha

  • 248 Arein 10:17 am

    Kol bpa bru dpt tao nie?huhu

  • 249 cikayu 10:23 am

    Dah diumumkan.
    Dividen ASN 6.2%.
    ASB belom lagi, tapi aku rasa same jah.
    So tak payahlah korang berdebar-debar lagi tunggu.
    Kalau tak puas hati, keluarkan semua duit.
    Simpan kat tempat lain.

  • 250 Anonymous 10:30 am

    bodoh

  • 251 Genesis 10:36 am

    Dividen 7.25%, bonus 0.5%…dah diumumkan

  • 252 Genesis 10:45 am

    Kemaskini Terkini: Amanah Saham Nasional Berhad (ASNB), anak syarikat milik penuh Permodalan Nasional Berhad (PNB) hari ini mengumumkan agihan pendapatan sebanyak 7.25 sen seunit dan bonus sebanyak 0.50 sen seunit bagi Amanah Saham Bumiputera (ASB) untuk tahun kewangan berakhir 31 Disember 2015.

  • 253 Anonymous 10:53 am

    wow first dalam sejarah bonus asb 0.5 hahaha.. pening wei

  • 254 Anonymous 10:56 am

    official tak? sebab i baca daripada berita semasa asb…

  • 255 Anonymous 10:59 am

    Terkini Tahun 2015 : 7.25 + 0.5
    Tahun 2014 : 7.50 + 1.00
    Tahun 2013 : 7.70 + 1.00 Tahun Pilihanraya (Dividen Turun)
    Tahun 2012 : 7.75 + 1.15 Menjelang PILIHANRAYA (Dividen naik)
    Tahun 2011 : 7.65 + 1.15
    Tahun 2010 : 7.50 + 1.25
    Tahun 2009 : 7.30 + 1.25 Selepas Pilihanraya (Dividen Naik)
    Tahun 2008 : 7.00 + 1.75 Tahun Pilihanraya (Dividen Turun)
    Tahun 2007 : 8.00 + 1.00
    Tahun 2006 : 7.30 + 1.25
    Tahun 2005 : 7.25 + 1.75 Selepas Pilihanraya (Dividen Kekal)
    Tahun 2004 : 7.25 + 2.00 Tahun Pilihan raya (Dividen Kekal)
    Tahun 2003 : 7.25 + 2.00
    Tahun 2002 : 7.00 + 2.00
    Tahun 2001 : 7.00 + 3.00
    Tahun 2000 : 9.75 + 2.00 Selepas Pilihanraya ( Naik)
    Tahun 1999 : 8.50 + 1.50 (2sen adalah bonus istimewa) Tahun Pilihanraya (Naik)
    Tahun 1998 : 8.00 + 2.50
    Tahun 1997 : 10.25 + 1.25
    Tahun 1996 : 10.25 + 3.00 Selepas Pilihanraya (Naik)
    Tahun 1995 : 10.0 + 3.00 Tahun Pilihanraya (Naik)
    Tahun 1994 : 9.50 + 4.50
    Tahun 1993 : 9.00 + 450
    Tahun 1992 : 7.50 + 5.00
    Tahun 1991 : 8.50 + 4.00 Selepas Pilihanraya (Naik)
    Tahun 1990 : 8.00 + 6.00 Tahun Pilihanraya

  • 256 Anonymous 11:00 am

    ADAKAH RASMI dividen diUMUMKAN
    TAK DENGAR BERITA PUN

  • 257 Anonymous 11:02 am

    SO BERAPA jumlah dapat jika rm50000

  • 258 Anonymous 11:03 am

    dah umum dividen 7.25 dan bonus 0.50 sahaja tahun 2015

  • 259 Genesis 11:04 am

    ikut baki terendah setiap bulan, kalau maintain rm50k sepanjang 12 bulan..dividend/bonus = rm3875

  • 260 Genesis 11:16 am

    macam haram jek

  • 261 Genesis 11:18 am

    alasan banyak harga minyak mentah jatuh bla bla …zaman kegawatan ekonomi pun boleh pulak dapat 9 % zaman gst lagi lingkup pulak adoiii

  • 262 Mimi 11:18 am

    Tudia Tahun 2015 dividen ASB 7.25 % , bonus 0.5 % da agak mesti turun nyer… bersyukur jela…pasrah betul..

  • 263 Anonymous 11:19 am

    “Kami boleh bayar lebih 9 sen, tetapi kami mengambil pendekatan berhemah, 7.25 sen jadi kami bawa ke depan yang selebihnya untuk tentukan perancangan seterusnya untuk mantapkan portfolio kita jangka panjang bagi pulangan kompetitif,” kata Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan PNB, Tan Sri Hamad Kama Piah Che Othman.

  • 264 Anonymous 11:20 am

    Alhamdulillah

  • 265 Mimi 11:20 am

    Zaman Tun M lain.. zaman jibby kot nie..hadoii

  • 266 Ira Hashim 11:22 am

    Wow..trbaik lah kan !! Mmg la bersyukur tp byk persoalan n kemusykilan ngn div n bonus kali nie. Ohh PNB..ape sudah jd ?

  • 267 Anonymous 11:22 am

    50k kalau mula dari 1jan2015 dapatla dividen RM3625 & bonus RM25…total dividen+bonus=RM3650

  • 268 Ayu 11:22 am

    Kecewa

  • 269 Ayu 11:24 am

    Kalo rm65050 mcm mane kira?

  • 270 Anonymous 11:26 am

    X cukup nk cover installment bulana

  • 271 Anonymous 11:27 am

    Turun merudum..makin teruk..dah tiba masa keluarkan melabur dekat saham lain..banyak lagi tempat yg boleh labur selain dkt asb ni…kos sara hidup semakin tinggi..patutnya semakin menaik laa…

  • 272 Anonymous 11:31 am

    Dah teruk Sgt in.. Bonus leh BG 0.5 ja..

  • 273 jaja 11:42 am

    HAIII ..jaja disiniiiiiiii

  • 274 bulu korek 11:56 am

    amat2 mendukacitakan..thought of other investments

  • 275 anonymousJr 12:05 pm

    Total 7.75%
    Jujur saya sgt sedih.

  • 276 Genesis 12:06 pm

    SO BERAPA jumlah dapat jika rm80000…
    dan baru pertama kali join asb start bayar 01.12.2014… mmg sya tak dapat bonus la kan?

  • 277 Anonymous 12:10 pm

    Pangkah lain

  • 278 h.ASB 12:15 pm

    Terrendah sejak asb ditubuhkan

  • 279 h.ASB 12:18 pm

    Memang dh agak sebab tu lambat sgt nk announce. Takut2 je

  • 280 hangit 12:21 pm

    makin tahun makin turun, makin tahun makin turun yg kat atas tak turun-turun itulah pasal.

  • 281 tak puasa hati 12:22 pm

    Dividen asb turun lg
    Minyak tak turun pn
    Kne tpu lg

  • 282 kena tipu 12:25 pm

    Dividen trun lg
    Tpi minyak tak trun pn
    Kena tpu lg

  • 283 Anonymous 12:28 pm

    Menyakit kn hati je…

  • 284 pak kadok 12:34 pm

    7.75 tolak 2.5 untuk zakat tinggal 5.25. tabung haji pun boleh bayar lebih sedangkan skop pelaburan ASB lagi besar. Nasib melayu ditipu melayu.

  • 285 Pak Ngah 12:37 pm

    Sudah laa jangan buat tuduhan yang tak berasas . Belajar dan fahami lah faktor-faktor yang menentukan deviden sesuatu pelaburan. Kalau tak puas hati melabur saja ditempat lain.

  • 286 Anonymous 12:41 pm

    sangat tak puas hati..mana baki bonus yang dibawa kedepan tahun -tahun lepas..janji masa ekonomi menurun nak to4 dgn ya dibawa kedepan..bukan tolong melayu tapi tipu melayu

  • 287 Toyek 12:48 pm

    Xguna btoi..paling trok..lari bajet utk tahun depan..hampa ckp ngara maju..ni kos sara idop dok naik xpnah trun..yg dok arap naik xpnah nk naik..fokus utk mnyimpan pon kcewa…xguna btoi la

  • 288 WGB 5756 12:50 pm

    Sabar aje la.tengok tahun 2016 pulak.jgn sampai bonus di mansuhkan udah lah.hai bapak menteri tolong kerja lebih kuat lagi.

  • 289 pocong 12:59 pm

    hmmmmm….trn lagi…pe pon alhamdulillah ado dr xdo…..

  • 290 bile nak kaye 1:13 pm

    nasib baek da plan nk jual asb taun 2016 ni….lantak pi la..xnk amik thu..skitnye tuh di sini…

  • 291 JONGKONGEMAS 1:15 pm

    YEAY……BOLEH TUKAR KETA BRU NI….

  • 292 shah 1:15 pm

    divided yang x setimpal.pelaburan meninggkat.tapi pulangan yg sanggat teruk..macam nie susah nk seimpan,jual j lah……

  • 293 ASBsejak1990 1:21 pm

    7.25% +(tambahan pro rate tak perlu dikira) . Dah lama sy terhenti melabur tambahan di ASB. Walaupun di offer unit ASB2 tetap diam diri ..tertumpu ke TH elak menabung tempat/lubuk yg sama.Maksud Pintu2 yg berlainan bagi saya , Institusi yg lain. PNB masih dikira pintu yg sama. Terima kasih pada fatwa TGG yg melarang pinjaman ASB yg melibatkan riba. Ramai rakan kiok pada tahun 1994 bila RHB masuk ke premis kerja utk promosi pinjaman ASB yg riba yg amat tinggi.

  • 294 Anonymous 1:37 pm

    Dalam sejarah dividen mcm tu. Ini semua org punya salah. Haish. Bila dah rekod ada mcm nie mungkin akan datang akan ada lagi div sebegini. Sebab asb tak pernah bawah 8%.. Hampehhhh

  • 295 Arrow 1:48 pm

    Assalamualaikum,,Bila bansa mlayu nk tolong mlayu ni

  • 296 Anonymous 1:48 pm

    Kite boleh bagi 9 tapi kite bawa ke tahun depan… mmmmm same jer ayat tahun lepas..

  • 297 Kecewa 1:49 pm

    Terburuk dalam sejarah asb..

  • 298 Walaweidebab 2:05 pm

    Klu mcm ni mmg out la. X pyh tgu.

  • 299 Genesis 2:42 pm

    tengok baki terendah tiap2 bulan kali dengan dividen %

  • 300 Genesis 2:44 pm

    Mmg kalau boleh nak labur ke tempat lain, tapi pelaburan apakah yang boleh menjana dividen sebanyak 8% ke atas??

  • 301 asrul 2:52 pm

    bank negara naikkan entras 5.20 kepada peminjam dkat bank..ini mcm mampus la asik turun je.p makan duit pelabur kubur berasap..ini mcm bukan nak tolong bg pancong ada la..rugi pinjam 200.000 ini mcm baik tutup ja

  • 302 kecewa 2:57 pm

    Banyaknya bonus taon ni..0.5 -_-

  • 303 Anonymous 3:04 pm

    syukur..makin lama makin sikit dividen..bonus rm0.50??the worse ever since 1990!!

  • 304 Anonymous 3:07 pm

    SEDIH….

  • 305 Arrow 3:09 pm

    Cakap je nak bagi ,,,bagi lah

  • 306 Anonymous 3:11 pm

    Bodoh punya asb

  • 307 Micron 3:30 pm

    Bila part pendapatan semua turun. Tak ada yang naik.

    Bila part kos, semua naik. Tak ada yang turun.

    Bila kita tanya, kata tak bersyukur. Dah banyak tu aja rezeki katanya. Tapi Ahmad Maslan kata suruh buat kerja 2-3? Kalau cukup dengan apa yang ada kenapa kena buat 2-3 kerja pulak?

    Abih tu, kalau cukup dengan apa yang ada, kenapa GST di perkenalkan? Bukan ke sebab duit kerajaan tak cukup? Jadi maksudnya kerajaan ni pun tak bersyukur juga la nampaknya…

  • 308 asrul 3:51 pm

    pnb ni.
    perlu ada siasatan rasua..sbb dia da banyak makan duit rakyat bumi putra dlm asb..dah nama amanah saham bumi putra..pm..kena rombak ahli yg da lama dlm pnb..buat apa simpan kalau asik turun je..x da kemajuan.. pelabur2 yg bersusah paya membantu asb..semua harap kan..di bantu balik..ini asik turun..turun
    .turun..lama2 kebulur..sakai betul la..ahli tertinggi pnb ni..langsung x balas budi..

  • 309 asrul 3:53 pm

    kecewa2…

  • 310 Anonymous 4:03 pm

    Melabor bli emas lagi malatop.

  • 311 ziller 4:07 pm

    kecewa….tapi nak wat camne…redho jer lah….emmmm

  • 312 Anonymous 4:29 pm

    Bukan kata taknak bersyukur, tp mmg mcm sial jerk menurun, keuntungan lebih tp bg pada rakyat sikit mereka jerk sebat lebih.

  • 313 Anonymous 4:43 pm

    Ada lah tu malaun yg amik. Siapa kuar kete beli umah dan kuar bercuti dielah malaun tu

  • 314 Anonymous 5:04 pm

    Saya sokong pak kadok dan Asrol. Kite melayu kene tipu ngn org melayu.

  • 315 Anonymous 5:20 pm

    oleh itu jika dah tahu asb tak jamin apa2 ,lebih baik kita buat simpan masuk syarikat getah dan kelapa sawit

  • 316 Walaweidebab 5:30 pm

    Klu 80000 dpt brape dividen eak?

  • 317 hairi 6:46 pm

    Bagi jer la ..

  • 318 Anonymous 6:48 pm

    Apabila pendapatan negara datangnya dari rakyat Malaysia dan bukannya seperti pembangunan ekonomi yang dirancang oleh kerajaan. Dah tiba masanya orang Melayu belajar dengan orang Cina berusaha sendiri dan berdikari tanpa harap bantuan dan durian runtuh dari kerajaan.

  • 319 Yangchai 6:51 pm

    Dripda korang melabur dlm ASB dpt 7% jee setahun. Baik korang melabur dlm saham emas.. bleh jee byr lgi bnyk dripda ASB.. keuntungan ASB nie smua kerajaan dh sapu.. yg sisa2.. 2 dibagi kt rakyat..ade email ak kt atas atau bleh msuk dlm group fb 2 klau nk bce info..

  • 320 Zaza 6:54 pm

    Walaweidebab.. 6200

  • 321 Anonymous 7:12 pm

    Alhamdulillah….menurun seperti yg dijangkakan..huhuhu

  • 322 Anonymous 7:17 pm

    tahun 2016 kita ambil pendekatan tak berhemah pulak lah kot….asik berKHEMAH kat nombor 7 jer…

  • 323 Ayu 7:19 pm

    Nk buat iklan jap…sy nk jual 1 unit bilik aset percutian di mayang sari…..sila pm 018-2207012 .harga murah je..nk jual cash…harga pasaran rm13k+++…sy nk jual rm8k…leh nego lg…tq

  • 324 Anonymous 7:35 pm

    saya mmg belajar course kewangan Pak Ngah..faham serba sedikit faktor2 yg mempengaruhi dividen…dan salah satu faktornya adalah POLITIK…(salam cium tgn PakNgah)

  • 325 Entah la 9:06 pm

    Bengong betul…. Pendapatan naik bagi sket je… Alasan nak cover tahun depan…pendapatan turun lg la sket dpt… Mna yg kata nk cover dari tahun lepas… X paham betul lah. Ikut suka dia jeee…Porrahhh

  • 326 minat Gst 9:24 pm

    Saja nak tahu, samada dividen kali ini dikenakan GST ker….

  • 327 Ayu 9:32 pm

    X mgkin lah kena gst…huhu

  • 328 Aiyo 10:08 pm

    Ni mesti sebab wujud asb2 dan 1mdb ni…hehehe

  • 329 Walaweidebab 11:32 pm

    Zaza… Tq. Tumpang tanya ciket. Bila blh kmaskini n keluarkn asb eak.. Klu pjabat pos ari ahad 3hribulan dh blh g kluarkn lum? Answer please..

  • 330 Zaza 11:39 pm

    Walawedeidebab..
    Boleh keluarkan n kemaskini start 4jan

  • 331 Walaweidebab 11:49 pm

    Zaza.. Ok. Blh la terus close n out from asb.

  • 332 Anonymous 5:34 am

    Hampa…merosot

  • 333 mRzyGote 6:44 am

    bro, wat research pasal CGAT fxunited, insyaAllah ade jln laen nak tanam wet tuh, stop jek ASB ngarut nih…

  • 334 JUJU 11:41 am

    HAK BERMAIN HAK KAMI

  • 335 Anonymous 3:24 pm

    Kata ekonomi malaysia ok

  • 336 Anonymous 11:23 pm

    sedih betul perangai ‘bumiputera’ ni. sikit bising, banyak bising. bagi bising, tak bagi? lagi bising. kufur nikmat korang ni semua.

  • 337 Anonymous 12:40 am

    apa lah kecoh bukan lari pun dari 7%,oklah tue

  • 338 Anonymous 12:55 am

    Dua2 mamat rambut belah tepi tu bila nak turun?

  • 339 Anonymous 10:59 am

    Xleh nak buat apa..semua ada campur tangan pihak berkepentingan!!

  • 340 Arrow 1:04 pm

    Layan ja boh

  • 341 shaasha 2:35 pm

    eemm..sapa2 yg sedar dividen ni turun mmg seorg yg pemikiran kreatiff…bukan ikut turut jee..redho la sgt..dh mmg nmpk sgt xleh nk fikir…

  • 342 Arrow 8:26 pm

    Pastu kita nok wat macmna lagi,,bukan kuasa pda kita?

  • 343 Anonymous 8:57 pm

    btl tow…tp nk quit kne lpas brpa thn

  • 344 Farah 9:16 am

    Tumpang tanya cikit.. Klu 40000 dpt bapew ek?

  • 345 ju flowers 11:16 am

    slm asb trun je smua kecoh..np ye bila asb naik x de 1 pn yg bersuara..memang setiap org mghrpkn yg asb naik lg..tp nk wt cm ne redho n brsyukur la msih dpt dividen jgn lgsung xde..asb pn x pksa kte melabur sndri yg nk..lain la klau dividen stiap org dpt nye x sma..ni smua pn sama..kptusan d tngn sndri klau rse x berbaloi cuba la plak melabur tmpt lain..

  • 346 ain 5:59 pm

    Hareeeyyyyyyyyy makin turun

  • 347 Rizuan Sharizul Otoh 12:28 am

    Kecewa

  • 348 Zaza 1:51 am

    Walaweidebab.. sy nk close n simpan dlm tabung aji je lg bgs.
    Anonymous…ni bkn kufur nikmat. Dlm kehidupan kita semua nakkan kemajuan n xkan nk ddk d takut yg lama. Bumiputera yg berfikiran matang n intelek mahukan hak mereka n mgharapkan negara mereka sendiri menjaga hak2 rakyat mereka. Sbg rakyat, Kita kena bersuara barulah pemimpin buka mata n celik ttg ape yg berhak mereka perolehi n ambil tindakan yg sewajarnye utk tangani masalah ni.

  • 349 Khairul Amri Bin Bahari 5:07 am

    PNB perlu umumkan kenaikan dalam dividen dan bonus walaupun kenaikannya adalah sedikit. Jika berlaku penurunan dalam dividen dan bonus ASB, maka pelabur-pelabur ASB tidak akan berpuashati. Lihatlah komen-komen pelabur, mereka tidak akan berpuashati sekiranya berlaku penurunan dalam dividen dan bonus ASB. Tahun hadapan iaitu pada tahun 2016, saya berharap dividen dan bonus ASB akan meningkat walaupun dengan kadar yang sedikit…! Assalaamu’alaikum warahmatullaah… Tq…

  • 350 Khairul Amri Bin Bahari 5:25 am

    Saya sebagai Pesara Kerajaan tidak mempunyai kenaikan dalam pencen tahunan. Amat tidak patut sekiranya berlakunya penurunan dalam dividen dan bonus ASB, sedangkan berlakunya kenaikan dalam perbelanjaan iaitu disebabkan kenaikan harga-harga barangan (GST), kenaikan harga petrol (dan diesel), kenaikan harga tol dan lain-lain. Adakah “buying power” (kuasa membeli pengguna) semakin meningkat atau semakin menurun sekarang…? Fikir-fikirkanlah..! Assalaamu’alaikum warahmatullaah. Selamat pagi… Tq..

  • 351 mimi 12:29 pm

    saya ada jumpa datuk maslan jangan risau tahun depan 18.5% dividen akan di beri kalau korang buat 2 kerja negara akan maju …:D

  • 352 mimi 12:31 pm

    ini asb, pencen tempat lain pakcik …adoi..

  • 353 enjol 12:32 pm

    uit

  • 354 Arrow 2:15 pm

    tahun dpan turun lagi ka?

  • 355 Rani Kulop 4:29 pm

    Ayah report kak mah

  • 356 LatTaLiLat 11:34 am

    Pemimpin dok heboh Kerajaan dahulukan Rakyat..mmg la,dahulukan tipu duit rakyat bumiputera,nak tipu bangsa lain xdapat..ape jadah la dok wujudkan sistem BR1M,KR1M n SK1M sedangkan sistem yang dah berkurun sedia ada xboleh nak perkuatkan xboleh nak perkasakan..bilamana dekat pilihanraya,pancing la bagi lebih,takut pembangkang menang rombak ASB dan naikan balik DINAR & DIRHAM..
    Soalan bodo la kan,,”Menteri2 kita luar sana tu tahu ke x Dinar Dirham ni ape?biskut dabel layer??

  • 357 enjol 2:10 pm

    kita layan..aja..

  • 358 Anonymous 2:30 pm

    bila dividen asb boleh di ambil..

  • 359 gaban 3:36 pm

    elok dipecat aje kama hamad che piah.. dah kalah pilihanraya hrtu dilantik balik jadi ceo pnb.. org bn ni memang x pandai melabur gaknye.. melingkupkan duit pandaila.. masih teringat2 zaman khalid ibrahim jd ceo.. trtunggu2 tiap hujung tahun nk dgr pengumuman dividen asb

  • 360 apis 5:16 am

    Gile dividen keluar yerr x SBR nk beli cengkerang jepun

  • 361 Ayu 8:30 am

    Yelah…ari ni kuar….nk rolling…nak btl kereta..itu ini…hidup..hidup… Time terdesak nilah bergunanye ASB..huhu…

  • 362 Orang Tegar BN 11:02 am

    malaysia dah nak bankrup. tahniah kepada yang memilih pemerintah sekarang. padan muka……. sorry sebab geram sangat

  • 363 Anonymous 1:31 pm

    betullll,,,nak cover 1MDDDDDDDDDDDBBBBBBBBBBBBB and DOT dot

  • 364 sya 1:32 pm

    betullll,,,nak cover 1MDDDDDDDDDDDBBBBBBBBBBBBB and DOT dot

  • 365 WGB 5756 3:38 pm

    Pada orang tegar BN.jgn la geram sampai begitu sekali.apa pun bersyukurlah kita.7.25 tambah 0.5 dah di kira banyak pa.kalau simpan kat bank pun belum tentu dapat sebanyak ini.jgn lah kita terpengaruh dgn anasir yg tidak sihat.

  • 366 janji meloya 3:54 pm

    ini lah janji meloya….walhal asb untuk bumiputera…mana jnji nk dicapati ni…puihh…

  • 367 Anonymous 5:22 pm

    pegi bank nk tgk dividend, dividen pulak kurang wakakaakakakaakakakakakakaka

  • 368 hoo alooo 4:36 am

    Jom pakat kluar dari asb n simpan duit dlm tin biskut… bones ciputtttt

  • 369 bro 1:57 pm

    ASB = AkuSukaBagi. Dividend Bonus makin turun apa cerr???

  • 370 WGB 5756 5:53 pm

    Bank dan pos office penuh orang.nk keluar duit dividen asb.kalau PNB buka cunter hari sabtu dgn ahad ni kan bagus.bg peluang org ramai kemaskini buku pelaburan.Terima kasih PNB buat rakyat bumiputra senyum.

  • 371 koko 12:49 pm

    rm0.50 banyak tuh…50sen……. rm0.005 je…setengah sen xsampai 1 sen

  • 372 koko 12:51 pm

    kita stop je ASB masuk pulak 1MDB heeee

  • 373 NurH 2:54 pm

    CONFIRM JE KEJE KT TEMPAT BARU NI, AKU NAK AMIK CUTI TERMINATE ASB… nak kurangkan hutang…20tahun pulak tu…xpela..simpan sendiri je dlm asb tu..xpyah byar bulan2..bonus tiap tahun pun dpt balik total kte bayar sepanjang tahun..dividen? hmm xpyh la..igtkn melabur dpt la sikit mata ni muncul simbol $$ ..rupanya, xde pun simbol $$

  • 374 amran 11:22 am

    Pnb kena bayar special bonus tambahan ni……kesian kepada pelabur yg keciwa dan akan keluarkan semua pelaburan pindah ke Tabung Haji…..!??

  • 375 amran 11:38 am

    Bonus 0.5% nak beli apa…..!??simpan rm 100 x 0.5%dapat 2.6b….haha….!?

  • 376 Anonymous 1:22 pm

    yg dah kawin, convert & dapat pun ada….. ape citer ni

  • 377 Hidup Melayu 11:10 pm

    Siapa yang buat pinjaman ASB kat bank dalam bahaya. Kalau dividend turun tiap tiap tahun, banyak bumiputra yang jadi miskin tanpa di sedari. Sepatut nya Kerajaan membuat sesuatu untuk menolong bumiputra kerana ini lah satu satu nya pelaburan untuk bumiputra hidup. Mesti ada pendekatan dividend tak boleh lagi turun dari paras 7.25%. Peranan Bonus di mansuhkan dan di satukan kepada dividend yang tinggi. Baru betul.

  • 378 shikin 12:33 pm

    join Mymi1 untung lebih 80%..dah la boleh guna utk beli topup dan bayar bill..terbaikkk..jimat+untung!!!
    whatsapp/telegram 0134947962 untuk detail Mymi1

  • 379 Mr. 2.6B 12:44 pm

    menteri najib skarang hanya tahu memenuhkan kantong sendiri jer. hal rakyat tolak tepi, mcm2 alasan dia bg. ASB tmpt bumiputra melabur pon xdak keuntungan sejak 2-4 tahun kebelakangan ni. ntah apalah yg menteri ni buat utk menigkatkan lg ekonomi org bumiputra ni.

  • 380 Gold saver 9:24 pm

    Jom pakat2 simpan emas pulak…

  • 381 Anonymous 5:40 pm

    Kecam najib undur kd pm

  • 382 Anonymous 5:42 pm

    Kecam najib undur jadi pm

  • 383 Anonymous 8:59 pm

    Pelaburan yg paling terbaik, adalah dlm unit trust. Alhmdulilah.. kita kena pelbagaikan pelaburan to achieve our goal. Wassap 0136608092/0129002514 unit trust consultant.

  • 384 voldersort 1:53 am

    meh contact aku bro. invest dgn kadar profit dari 85%~200% ikot pakej yg dipilih. :)
    +60111.688.5860

  • 385 saynotoasb 11:59 pm

    asb hukumnya haram.. xpatuh syariah dr zaharuddin beritahu. ni bkn masalah dividen rendah ke ape. ni masalah halal haram. nabi gtau” setiap umat ada fitnahnya, fitnah umatku adalah harta” nape x beralih ke tabung haji yg sejelas jelasnya patuh syariah? sbb dividen asb tinggi skit dr TH ke? dimana iman korg? nampak macm untung tetapi hakikatny disisi allah sgt lah rugi..nk kecam ak kecamlah. ak ckp bende yg fakta. jgn sampai kt akhirat nanti harta kita yg duk kita melabur tu yg akan tolak kite dlm neraka.sekadar nasihat

  • 386 anon 12:01 am

    yes saya sokong

  • 387 conan 12:07 am

    asb hukumnya haram.. xpatuh syariah dr zaharuddin beritahu. ni bkn masalah dividen rendah ke ape. ni masalah halal haram. nabi gtau” setiap umat ada fitnahnya, fitnah umatku adalah harta”..jgn sampai kt akhirat nanti harta kita yg duk kita melabur tu yg akan tolak kite dlm neraka. nak melabur ce belaja hukumnya dlu bkn tgk dividenny.

  • 388 Mat Cendana 1:18 pm

    Betul. Ramai orang ni mulut luas, semua benda “tak betul”. Tak ada orang paksa simpan dalam ASB pun. Kalau tak puas hati dividen `rendah’, pergi lah masuk Bursa Malaysia. Baru akan kenal langit dengan bumi.

  • 389 jemu 3:07 pm

    ASB NI DITUBUHKAN ASALNYA NK MAJUKAN EKONOMI BUMIPUTRA, NAIIKAN PEGANGAN BUMI DLM KEK EKONOMI NEGARA.

    TP LAU DIVIDEN CMNI JE SABAN TAHUN, NMPAK GAYE KE LAUT LA TUJUAN ASAL TU…

  • 390 maya 8:28 am

    Cakap apa pon x guna..x de sape nk dengo..buat x tau aje..abis cite

  • 391 Jamban 11:26 pm

    Bagi naikla tahun nih dividen asb

  • 392 Senyum 11:28 pm

    Kita doalah semoga tahun ini naik

  • 393 Senyum 11:30 pm

    Ada pandangan yang mengharuskan kan sbb tu kenapa ada negeri yang kata hukumnya harus

  • 394 Senyum 6:28 am

    Hormati pandangan para mufti yang berpeggang kepada harus melabur dlm ASNB.

  • 395 oemar 12:14 pm

    maaf sy nk tnye.saya baru masuk asb tahun ni. kalau dalam setahun tu kita ada sangkut sebulan tak bayar, boleh ke kita dapat dividen? harap dapat membantu.

  • 396 laila 11:32 am

    PNB ni kan untung memang banyak berganda ganda tapi bab bagi pulangan mmg hampeh,,,kesian org org kampung yg duk simpan (bagi modal ke PNB ),,,last last bila untung berlipat ganda hanya limitkan pada sekitar 7 % ,,so yg balance untung tu hanya di balun oleh puak puak managemant yg atas tu,,,,.bila rugi yang tanggung adalah pendeposit tapi bila dh untung banyak, dilimitkan pulak,,,diorang yg kt atas tu tibai berbalun balun keuntungan,,insaflah bangsa Melayu,,,,melabur lah di saham atau Unit Trust,,lagi adil,,,untung sikit dapat sikit, untung banyak dapat pun banyak, berkadaran langsung dengan pasaran semasa,,,no limit limit macam PNB tu,,,insaflah

  • 397 Saya 11:32 am

    Kalau kita bt simpanan smpai hujung bulan 10 nie adakah dividen akan dikira?dividen start dikira smpai bln januari hingga bila? Perlu penjelasan … tenkiu😉😉

  • 398 CASM 11:37 am

    Saya: Dividen dikira tiap tiap bulan mengikut kadar terendah simpanan. pada masa itu.

  • 399 Tipah 9:29 pm

    Sejak sy join asb tahun 2012 tak pernah merasa dividen naik..macam tipah tetipu tipu tipu tetipah rasanya..doa lah banyak2 supaya dividen naik..sy nak merasa duit extra..

  • 400 Senyum 8:05 pm

    Tiap tiap tahun dpt dividen la

  • 401 Senyum 8:09 pm

    Tunggu je dulu mcmana nak buat kan

  • 402 Senyum 8:13 pm

    Diveden dikire akhir bulan tiap tiap bulan cth akhir bln januari ada 20k dikira utk bln februari,

  • 403 Nora nita 1:25 pm

    Yeyyy.. xsabaq nak tunggu bonus..hihi

  • 404 bedah tonggek 12:07 pm

    Yang atas-atas ni sibuk dok ckp orang x syukur apahal ???
    Org pertikai kan knp dividen ASB asyk diskala itu jek…
    Mana pergi kesemua dwet pelaburan org melayu ?
    Punye ramai org melayu melabur takkan takde untung.
    Sbuk dok suruh org ‘kuar’ dari ASB.
    Klu ko agk2 boleh bersyukur tolong bg peratus dividen kat org lain…
    Bersyukur tu bila dikurniakan rezeki melebihi apa yg kita jangkakan…
    Tp bila hak kita seolah-olah dicuri takkan ko nak duduk diam sambil bersyukur???
    Bila melayu x bersatu bersuara mmg smp bila2 org2 ni akan ckp kita berpuas hati dan tak kisah
    dengan apa yang kita dpt….

  • 405 Senyum 2:58 pm

    Harap harap tinggilah

  • 406 Senyum 2:59 pm

    Harap harap tinggilah tolonglah

  • 407 Anonymous 12:20 am

    Nak untung banyak masuk saja Sekim Cepat Kaya.

  • 408 HANTU POCONG 1:43 pm

    harap2 naik laa satu kali

  • 409 fiq 11:38 am

    doa2 la asb tahun ni naik amin…

  • 410 KAKAK 3:50 pm

    UDAH LE TU

  • 411 Pening 10:54 am

    Ini kalilah

  • 412 Aduh 2:53 pm

    Do something

  • 413 Ati Manyak Marah 1:59 pm

    2016 Kadar Dividen Terburuk Dalam Sejarah ASB

  • 414 #malaysiamasihaman 3:33 pm

    nk buat mcm mne lgi…terima jela wlupun dh tw dividen pling teruk dlm sejarah,..tgk la keadaan negara sekarang mcm mna. Ekonomi ntah ke mana..nilai mata wang kite smua dh jatuh..mcm2 isu dlm dan luar negara. hmmmmm

  • 415 najib babi 3:35 pm

    makin lame makin turun…
    ape ni…adoi..

  • 416 najib babi 3:37 pm

    mende la..makin lame makin turun..
    ekonomi teruk sebab najib babi yg punca…hutang berlambak2

  • 417 Sulaiman Akhl 4:19 pm

    Najib dengan Rosmah Mansor punye kj ni.Dalam sejarah dunia asb terendah pernah terekod.Baik ko jd perdana menteri Israel lgi baguslah

  • 418 senahmontana 8:29 pm

    Zaman jibby ni…xde ape yg rakyat untung..selain menguntungkan kantung sndiri saje…

  • 419 pelik 9:46 pm

    kalau dari kecik makan harta tak berkat…dah besar cakap tak pakai otak…main hentam jer..agak nya bila malaikat beri salam…baru nak akui silap sendiri.

  • 420 Anonymous 10:21 pm

    APAPUN 03.01.2017 – AKU SERBU ASB COUNTER,……AKU CAKAP TUTUP KO TUTUP LABI….ASB NI DAH SAKIT ..PENYAKIT..6.75% MCM DEDAK…

  • 421 UPIN 10:27 pm

    03 jan 2017…aku tutup ….tak tinggal sesen pun dalam ASB……LEBIH BAIK TABUNG SENDIRI DARI PINJAMAN..SEMUA KENA TAX ..INTEREST SANA SINI ..TAMBAH SAKIT..DARI SEMUA NI PENYAKIT LEBIH BAIK TUTUP…6.75% MACAM DEDAK AYAM..

  • 422 Anonymous 12:54 am

    Mmg jilakaaa

  • 423 Yan 2:00 am

    Aku dah jangka akan turun..tp jangkaaan aku 7.0…xsangka sungguh rupanya lagi teruk 6.75…sbyak 5.0 turun…marilah kita kaum melayu berdoa agar malaysia kita ekonomi nya stabil semula…selagi ada sikap tidak telus dlm diri…maka ini lah jadinya…penyelewengan… penipuan.
    ..rasuah…tidak amanah…pnb pun kena telus buat kiraan…jgn nak menipu kita….100k simpanan asb…kalau dividen 7.50 sudah tentu 7500 tapi saya dapat kurang dari itu…tolonglah amanah..nama pun amanah saham bumiputra..dulu janji kalau dividen menurun kita akan naikkan bonus…sekarang apa..?..masih 0.5..jelas kena tipu jer kita semua….saya tekad taun depan nak jual semua…malaysia oh malaysia..apa nak jadi lagi lah lepas ni…dgn gst…dgn barang makin mahal…ada aset asb pun goyang…yg senang makin senang…yg susah makin susah…dah susah tertekan pulak tu…

  • 424 safian bin nahrowi 2:01 am

    Aku dah jangka akan turun..tp jangkaaan aku 7.0…xsangka sungguh rupanya lagi teruk 6.75…sbyak 5.0 turun…marilah kita kaum melayu berdoa agar malaysia kita ekonomi nya stabil semula…selagi ada sikap tidak telus dlm diri…maka ini lah jadinya…penyelewengan… penipuan.
    ..rasuah…tidak amanah…pnb pun kena telus buat kiraan…jgn nak menipu kita….100k simpanan asb…kalau dividen 7.50 sudah tentu 7500 tapi saya dapat kurang dari itu…tolonglah amanah..nama pun amanah saham bumiputra..dulu janji kalau dividen menurun kita akan naikkan bonus…sekarang apa..?..masih 0.5..jelas kena tipu jer kita semua….saya tekad taun depan nak jual semua…malaysia oh malaysia..apa nak jadi lagi lah lepas ni…dgn gst…dgn barang makin mahal…ada aset asb pun goyang…yg senang makin senang…yg susah makin susah…dah susah tertekan pulak tu…

  • 425 Anonymous 7:46 am

    Paling rendah berbanding dgn tahun2 sblm ni.nampwk gaya kena simpan tempqt lain plak.

  • 426 Ahmad Hussin 12:43 pm

    Satu satunya pelaburan yg dibuat oleh orang orang melayu. yang pencen dan yag buat pinjaman untuk masa hadapan, Pemimpin terdahulu mengambil berta tentang bangsa nya. Pemimpin kini mementingkan projek projek yang besar yang rakyat tak minta pun. kita hanya sebuah negara yang kecil kalau dibandingkan denga negara negara negara. .tidak perlu ada bullet train yang mana tambang pun belum tahu kita mampu membayarnya. . mesti ada perseimbangan sara hidup rakyat dengan pembangunan yg keterlaluan yg memakan duit rakyat ,fikir fikir kan.

  • 427 Anonymous 6:06 am

    Sejarah telah tercipta

  • 428 Anonymous 6:59 am

    kompom tutup…rugi je….

  • 429 zaff 12:45 pm

    Paling rendah dlm sejarah

  • 430 mrm 10:38 pm

    Turun lagi …..duit yg turun pegi mana

  • 431 Anonymous 3:12 am

    Dok tggu apa lg..
    Terang2 dah.majlis ulama dan mufti sepakat mengatakan.. Pelaburan Asb adalah haram..
    Nk bersekongkol lagi ka..
    Xnk paksa2.
    Masing2.. Tya pd diri masing2.

  • 432 Anonymous 6:35 pm

    Mufti mana kata sepakat ASB haram? Mendela ckp pakai lepas je

  • 433 Mafruq 6:40 pm

    Bagaimana nak bantu bangsa Melayu kalau dividen merundum oi

  • 434 Ramli 1:57 am

    Jom join dinar..keuntungan around 10% per month..pm 0182555108

  • 435 Ramli 1:59 am

    Jom join dinar..keuntungan 10% per month..tk prlu tunggu setahun pun..pm 0182555108

  • 436 kipek 2:07 pm

    tahun nie ada pilihanraya ker??

  • 437 nokoko 1:40 pm

    yer tahun ni pilihanraya…. raya la sangat,,,,

    hahaha .dgn asb yg mkin seram dividen tuh,

  • 438 kentzige 12:24 pm

    sesaja singgah, aku tanya apa khabar

  • 439 Ramli 11:39 pm

    Jom join sy melabur dlm dinardirham..dividen bulan 10% hingga 15%..tk payah tunggu setahun utk dpt dividen yg ciput tu..maklumat lanjut bleh call@ pm sy 0182555108

  • 440 !!! 12:10 pm

    Simpanan/Pelaburan Tabung Haji adalah yang TERBAIK untuk akhirat (kekal abadi) berbanding dunia (~0)!

    Ini kerana kita membantu urusan orang Islam dalam pelaksanaan Rukun Islam (Haji) yang mabrur, di samping mempertahan ekonomi ummah.

    Meskipun kelebihan & keuntungan duniawi bukanlah yang tertinggi, namun kelebihan & keuntungan pelaburan akhirat adalah MUMTAZ!

    So, pilihan terpulang pada anda…

Tinggal Komen Bernas Bagi Topik Ini