Daftar Borang Ekasih Online dan Semakan Bantuan E Kasih 2017

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
(Last Updated On: Sep 7, 2017)

Daftar Borang EKasih Online dan Semakan Bantuan E Kasih 2017

Pendaftaran E Kasih online merupakan bantuan untuk tolong keluarga miskin dan basmi kemiskinan tegar di negara Malaysia ini.

e kasih

Semoga jumlah keluarga yang miskin tegar di malaysia akan semakin berkurang. Insyaallah.

Untuk maklumat dan rekod, eKasih merupakan Bank Data Kemiskinan Nasional yang mengandungi maklumat mengenai kemiskinan bermula dari profil individu, program/bantuan yang diterima oleh Ketua Isi Rumah (KIR) dan Ahli Isi Rumah (AIR) daripada agensi pemberi bantuan sehinggalah kepada permohonan bantuan dan pemantauan keberkesanan program/bantuan yang diterima.

Buat kali kedua sejak tahun 2016, untuk pengetahuan anda pembayaran BR1M 2017 akan juga diberikan kepada penerima yang layak, iaitu termasuk juga mana-mana yang berjaya tersenarai dalam senarai program e kasih, di mana anda akan menerima bayaran BRIM 2017 sejumlah RM1,200

Sejarah Pembayaran eKasih Melalui Pembayaran Br1M Jumlah
Tahun 2016 RM1050
Tahun 2017 RM1200



Oleh itu, jikalau anda merasakan yang anda melepasi syarat kelayakan yang telah ditetapkan untuk program bantuan e kasih ini, manfaatkanlah peluang yang ada dengan hantar permohonan secara online seperti di bawah ini, sekaligus membolehkan anda menerima bantuan rakyat 1 malaysia kelak, Insyaallah.

Borang Bantuan eKasih / Borang Lapor Kemiskinan

Untuk melakukan pendaftaran permohonan dan juga semakan bantuan e kasih online, anda boleh layarinya dengan cara klik link seperti di bawah ini :

Perkara Butiran dan Pautannya
Daftar ekasih online KLIK SINI DAFTAR
Semakan ekasih online KLIK SINI SEMAK
Syarat kelayakan Jikalau anda tinggal di kawasan bandar; pendapatan isi rumah RM1 500 sebulan dan ke bawah; anda dijemput mohon
Dibuka kepada yang sudah daftar ekasih untuk bantuan bertani; usahawan dan sebagainya sekaligus mengembang potensi pendapatan bulanan anda

Di bawah ini Berita Semasa kongsikan antara maklumat tambahan yang boleh membantu dan memudahkan anda menghantar borang permohonan bantuan e kasih seperti gambar-gambar di bawah ini, anda boleh semak satu persatu yang disusun mengikut susunan.

Permohonan Bantuan E Kasih : Soalan Yang Biasa Ditanya dan Jawapannya?

Share.

363 Comments

  1. Bredley Johnnie on

    Bgus juga tu tp layak utk suri rumah bgi meringankan beban suami yg bkerja

  2. Tapi kena ingatlah gaji bawah 3k tu mestilah betul2 miskin, astro xde, segala peralatan canggih xde,anak2 p sekolah pon jalan kaki or naik basikal ke, baru btol2 layak dapat..mcm nk minta bantuan dari JKM, kena btol2 susah baru boleh dapat, ye x?

  3. tiada apa-apa on

    banyak nyerr…kerajaan nak bagi…tp bila bab kepentingan penjawat awam…tiada pun

  4. apa masalahnya klu astro ad anak g sekolah naik bus..kenapa mmg nk kena yang betul miskin smpai kan bju pn kena pakai daun baru leh dapat…kerajaan maksud membantu golongn yang kurang mampu..org yang gaji 3k ke atas dah digelar golongan mampu.

  5. Ainye Binti Junaidi on

    pendapatan saya kurang dari rm2 ribu sebulan saya hanya harap mohon untuk di beri kan pekerjaan harian ini .bagi saya inilah peluang yang baik untuk bantuan kepada rakyat agar rakyat malaysia maju seiring dengan pembangunan negara bukan hanya golongan bekerja sahaja malah untuk golongan suri rumah yang tiada pekerjaan atau penggangur.

  6. Anonymous on

    yang ada 2 kereta x semesti senang.kereta dah 33 tahun.masih boleh pakai antar anak sekolah

  7. azman udin on

    Bagi pandangan sye polak tentang sye bantuan e-kaseh..sye amat bersyukur sangat kerana kerajaan boleh membantu golongan yg miskin pendapatan bawah rm3000..sperti sye dan juge rakan2 lain..wujud nya e-kaseh dpt mengurangkan bebanan kos sara hidup.lebih2 lagi ekonomi dan kos2 harga brg sekarang nie smakin meningkat..skrg nie gaji rm3000 pon x dah ckup lgi dah..kalu dulu2 gaji rm1000 kite boleh beli brg sampai 10 beg plastik ..tapi rm1000 skrg 10 beg plastik pon x sampai..mmg patut pon e-kaseh di wujudkan utk org yg berpendapatan bawah rm3000..

  8. aku tanpa nama on

    rm3000 sekarang tak macam thn 90an
    sekarang rm3000 macam rm1000 zaman 90an..
    pernah rasa ke taraf hidup zaman 90an cik Maz ?

  9. Anonymous on

    bodoh nye MAZ tu ckp mcm tuh..
    klau gaji bawah 3 k.. anak2 mmg kene g sekolah jln kaki ke..? x boleh pakai astro ke..? rasanya x de plak dia letak syarat mcm tu..syarat nye cuma gaji bawah 3k..
    ckp pakai otak ye MAZ..

  10. pahtu orang yg kerja gaji rm3k keatas, byk anak2 nak ditanggung, isteri tk kerja, nk bayar itu ini…apa ceritaaaa!!

  11. PENJAWAT AWAM on

    saya kerja dengan kerajaan gaji rm1976.22 termasuk elaun sudah berkahwin dan isteri berkerja di sektor swasta gaji rm2200 agak2 boleh mohon x kalau ikut syarat pendapatan rm3000 seorang?

  12. kalau betul nak bagi knape tak ikut jer rekod BR1M tu…susah2 kene isi e-kasih plak

  13. orag miskin on

    ingat org miskin ni semua ade internet ke nak isi…cube fikir la skit menteri weh…rekod BR1M sudah laa

  14. Anonymous on

    skrg astro kna pki, sbb tv mmg x dpt siaran. Ade stghnye ade brg2 yg mahal cnthnye tv LCD 39′, microwave, tab, computer x smestinye org 2 kaya. Kdg2 bnda smua 2 dpt dr tmpt krj @ reward drpd majikan. x kn org ssh x blh mmliki smua bnda 2.

  15. x smstinya rmh yg ade astro, LCD 39′, tab, microwave dan bnda canggih 2 org kaya. Kdg2 bnda smua 2 dpt drpd majikan, contohnye dpt mse company annual dinner @ khidmat krj cemerlang. Ade jga sstgh company bt monthly point reward utk staff spya mereka rase dihargai. Jgn igt org ssh x blh mmlki smua 2 ke?

  16. Anonymous on

    saper2 bleh apply ker. Coz sy gaji 1600 , husband 1200. Anak plak sorang.

  17. noor hasby bt alias on

    saya telah menjaga ibu saya 4 tahun yang lalu kerana strok
    saya terpaksa berhenti kerja kerana menjaga beliau
    pendapatan cuma rm400 pencen arwah bapa , dengan pendapatan sebanyak tu lah saya belikan lampin pakai buang satu hari 2 helai, layak tak saya memohon untuk ekasih dan menerima bantuan, sekarang ni saya menumpang di rumah kakak , minta pandangan dan cara untuk mandapat bantuan e kasih. terima kasih

  18. saya dah daftar e.kaseh.camna saya nak mohon kerja tu.gaji saya seribu kebawah anak seorang.saya tggal dgn anak saja.

  19. hgpa nie kalut apa?
    kalau ikut pendapatan aku hanya dlm seribu je sebulan..tu pun x selalu dpt camtu sbb aku kerja sendiri je, kais sana sikit kais sini sikit. isteri x keja. anak baru 2 je. tapi kami rasa cukup dgn pendapatan kami tu. keberkatan tu paling penting. nak mintak bantuan ekasih? ermm..kalau ada rezeki tu, boleh la apply. takmau berharap sgt dgn bantuan2 nih. tp kami dpt br1m jugak, kami simpan semua dlm bank.

  20. pasepa hangpa gaji 2 ribu 3 ribu x penah cukup haa? heran laa..buat pa kerja teruk² kalau apa yg dpt tu x penah² cukup?? cmna hgpa belanja duit hgpa tu?? igtkan mereka yg pendapatan 5 6 ratus yg kalut nk apply bantuan² semua ni…

  21. 3k x cukup ke beb?
    pastikan pendapatan tu berkat.
    isteri x kerja tu dah saved. x payah byr nursery. rumah terurus. anak terjaga. suami senang hati.
    apa yg itu ini nk kena byr tu?
    kesederhanaan lah beb.
    lakukan konsep ‘keperluan’ atau ‘kehendak’.

  22. betul tu..
    sebab tu dpt gaji ribu² pun rasa mcm x cukup.
    audit diri tu dulu, rasanya berkat tak pendapatan yg kita dpt hasil dari kerja kita tu??
    jgn pandang sebelah mata woo benda nie.
    kerja ngular, gaji nak naik, dpt gaji nak suap kat mulut anak bini pulak.
    tak takut ke?
    5k pun ko akan rasa x cukup kalau pendapatan tu x berkat.

  23. org mskn gak on

    Btul2..klu mskn bndr pn..xsmstinye sume ad intenat cubelah pk..kerajaan patut da ad rekod rakyat dy yg mskn..

  24. Sengal lah ko ni. Gaji aku sebulan RM 3000 tapi sebab bini aku sakit tumor otak dan lepas operate cuma boleh minum susu lalu hidung dan susu Ensure tu satu tin RM 70. 1 tin untuk 3 hari setengah.. kau kira sendiri lah berapa kos aku tiap bulan. Duit kereta lagi anak sekolah lagi.. Dulu bini aku kerja dapat juga tolong2 kira hidup aku selesa sekarang dia dah tak kerja lagi aku kena tanggung susu lagi. hutang rumah, kereta…
    lain kali cakap guna otak la gaji besar kalau masalah pun besar mana nak cari sumber kewangan.. yang kau cemburu sangat orang gaji besar pehall

  25. xsemua pnjawat awam ni dudok mkn gaji buta ok.. xplu ajar orang audit diri, kalau diri sendiri x muhasabah sebelum kluarkan ape2 statement yg merapu… x semua penjawat awam x tau dosa pahala, sampai nk sumbat mulut anak bini dengan duit haram.. kalau rasa nk gaji berkat, buat kerja niat untuk dapatkan rezeki yang halal.. banyakkan sedekah.. insyaAllah rezeki mencurah-curah.. ibadah dapat, pahala pun dapat… xperlu sampai nk sebarkan fitnah bila orang dapat rezeki lebih, sebb smuanya dari ALLAH jua..

  26. Sape tau mcm mane nak apply ni?tgk kat form tu ade maklumat pelapor & maklumat aduan lak.nak tulis ape hah?

  27. korang jangan nak mengarutlah. orang yang perasan miskin ni selamanya nak miskin, tapi semua kerajaan bagi nak kaut habis. rumah mengalahkan bilik pameran Court Maut, macam2 ada. bab bayar sewa semua banyak alasan. tuan rumah dah macam pemintak sedekah pulak. mentaliti orang2 macam ni patut dah dikuburkan sekali dengan badannya. menyusahkan je.

  28. wa lek wa peace on

    ni lagi satu samdol! aku tgk penjawat awam da mcm2 bonus ada…keje je yg x semengah! pastu klau gi course ke seminar ke hotel bintang2 cdap ar kan..duit sape klau bukan gomen.. siap gi mkn angin bwk famly skali tu pun kata tiada apa apa? pe pun x bleh lah ko ni.

  29. wa lek wa peace on

    cik azizi nak tnya tak amik perlindungan insuran ke? klau ada claim insuran at least bini anda yg dikira hilang upaya sementara bleh ringankan beban sbb bini anda x bleh kerja kan…sbb tu walaupun sy ni pendapatan sederhana tp ttp amik insuran sbb rasanya tu keperluan pd zaman skrg ni klau pe2 yg x dijangka berlaku pd org2 yg kita syg…sekadar beri pandangan yg x seberapa ni…

  30. TOLONG LAH SAYA on

    Adalah saya merasa sangat teruja pabila bantuan RM35 akan dilaksanakan. Akan tetapi kenapa pendaftaran saya dengan e-kasih ditolak sedangakan gaji saja tidak sampai RM 1,500 dan mempunyai 6 orang isi keluarga serta 3 anak bersekolah menengah. Saya amat berharap pihak yang berkenaan menyemak semula permohonan saya 2 tahun lepas. Janganlah ada orang lain yang menerima nasib seperti saya. ya allah tolonglah hanba mu ini. Amin

  31. org miskin malaysia on

    dah bertahun anak saya jalan kaki pergi sekolah bila mohon bantuan, apa habok pun tak dapat. samaada mohon kat baitulmal, JKM dan banyak lagi tapi kalau luar Negara laju je bantuan sampai.

  32. nak sibuk jugak on

    macamana nak tau kita layak ke tidak? mereka akan datang buat sportcheck ke rumah ke?

  33. kau layak kalau kais pagi makan malam, kais malam makan esok petang la..
    diorang akan datang naik limosin hitam, 10 buah, pakai kot hitam, spek hitam, bawak pistol. spotchek korang atas bawah, belakang rumah, atas loteng dan macam2 lagi. kalau jumpa seposen je, terus rejek (tak layak)! cukup!!

  34. 2 yg jwatan tinggi… yg jwtan rendah ni cmna? bkn 3k, skali elaun x smpai 2k pun ada. bonus 1k s’thn je. 2 pun nk bising ka… jd jngan samakn pnjwat awm jawatan tinggi dgn jwatan rendah.. fikir dl la….

  35. bkn semua pnjwt awm dpt banyk bonus… bnyk kementerian n bnyk jabatan… jd ada ada yg hanya dpt bonus sthn skali je… 2 pun 2x kali pembayaran… rm500 x 2 = 1k… bnykkan bertanya. buka minda n fikiran 2. jngan ingat semua pnjwat awam imbuhan n bonus dpt sama ja…

  36. sbnar nye tuhan dh anta pertolongan sblum ni tp mngkin kte lpe…mngkin die ad hantar agen takaful kt enck tp mngkn enck x prasan..bak kate pepatah beringat sblum terkena..

  37. org miskin juga on

    islam suruh kita b’usha. lain la klau kafir. skrg dah ada yg hendak membantu. jd usha nk isi borang pun x kan x bole… mkn dah bg, nk kena tolong suap mkn 2 jg… jngn smpai masyarakat ckp miskin sbb malas. biar miskin, yg penting usha…. Tuhan akan membantu org yg b’usha…

  38. yang ko nak promote insuran plak ni kenapa? ade ke syarikat insuran nak amik lagi kes ni, orang dah sakit takde maknenya diorang nak approve.

  39. knp benci sgt ngan penjawat awam….? ha…, sektor swasta pun ramai juga yg ngulorrrr….dah namanya manusia……. sama ajer…..

  40. dilema wanita on

    Klu untuk ibu tungal mcm saya umur 28 tahun, pendapatan bulanan 1k je.. boleh mohon ke coz masih muda dan boleh bekerja takut tak layak plak..

  41. Salah Info on

    baucar ini bukan untuk dapat pekerjaan harian.
    anda perlu mencari sendiri pekerjaan part time tersebut.
    harap maklum..

  42. Macam Pak Jaya ni bekas askar tak pencen boleh dapat kott… umor pun da tua

  43. fuziah binti jantan on

    assalam..kita semua rebutkan peluang yang di berikan olih pihak kerajaandi mana anyak skim2 yg di berikan utk memantapkan perniagaan kecil2lan dan sederhana ..tidak lah kita hanya menunggu peluang pekerjaan makan gaji..ingatlah punca rezeqi adalah dari 99 pintu rezeqi dari hasil perniagaan.t.kasih.

  44. fuziah binti jantan on

    maaf..silap taip huhu…bukan anyak tetapi banyak…satu permintaan saya..berilah peluang kpda warga wanita atau suri rumah dgn berbagai skim dlm program e-kasih kerana kbnyakan wanitalah di beban dgn berbagai tanggung jawab dlm hal2 nafkah seharian sehingga hujung nyawa,harap maklum.wslm.

  45. nama pun bandar…ada ke org bandar ni jln kaki g sekolah…rata rata mak bapak hantar atau naik bas sek atau kalau yg dah besar tu ada yg bawak motor….
    yg jalan kaki tu patut mintak brim… kalau gaji 3k..anak ramai pun x cukup mkn jugak…mana nak byar nus…nak belanja dapur…nak isi myak …nak byar ansran rumah…api…air..kalau yg duk apt..lg susah…minyak naik 20sen…maint naik 20ringgit…mane nak cukup, kalau gaji tak naik….

  46. Hamba Naif on

    Kena pertimbangkan kedudukan kewangan.katakan gaji 3K anak 8 bersekolah,suami sakit,OKU.Ada TV,anak ke sekolah naik Van sekolah,ada kereta,ada motor.Takkan tak layak?Kalau tgk kewangan dia negative.kalau tiada astro,tiada tv,tiada kenderaan,tiada rumah maka itu miskin tegar.Yang begini sahajakan layak dibantu.
    Kalau gaji 2K anak seorang…mane satu yang harus dipandang?

  47. tiada apa -apa on

    tak semua penjawat awam macam tu…!!tu lah saya tak takut sbb saya rasa..saya memang bekerja dan duit yg saya dpt berkat…

  48. princess juliet on

    Askm noor saya rasa awak.mohon aje. Walaupun saya suri rumah tapi saya tlah daftarkan untuk ibu saudara saya.klau untuk saya x pyahlah.ada lagi org yg lebih memerlukan bantuan.cpat awak daftar.senang je.

  49. kat umah sy ada astro tp kakak sy yg byr..so nk kata sy mampu gak ke??

  50. Norull Akmar Anuwar on

    Betul apa yang ida cakap walaupun gaji saya cecah rm2k pun saya masih lagi tak cukup. Anak saya je 6 orang 3 orang dah bersekolah lagi 3 masih memerlukan pampers susu dan sebagainya. Tak bermaksud orang yang pasang Astro tu kaya.. Kalau awak ditempat saya awak rasa perit dan susahnya sekarang nak kemana2 pun duit penting bukan masalah gila duit tapi segalanya memerlukan duit.

  51. SAYA SUDAH DAFTAR ONLINE E-KASIH DARI TAHUN 2011 TAPI SAMPAI SEKARANG 2014 TIDAK DAPAT BERITA UNTUK KAMI LAYAK ATAU TIDAK UNTUK DAPAT BANTUAN INI SEKARANG….. ANAK 5ORANG 3 ORANG SUDAH BERSEKOLAH 2ORANG BELUM BERSEKOLAH LAGI, SUAMI BEKERJA TAPI GAJI 2K MAKAN APA??? RUMAH, KERETA, SEKOLAH, BELANJA DAPUR, PAKAIAN SEMUA PERLUKAN DUIT!!! PADA TAHUN 2012 MEMANG ADA E-KASIH DATANG TAPI TENGOK SAJA KAH? LEPAS TU, TIADA KATA PUTUS HANYA PESANAN “TUNGGU SAHAJA” SAMPAI BILA MAHU TUNGGU??? KALAU BOLEH, SILA BERI MAKLUM BALAS SECEPAT YANG MUNGKIN…

    SEKIAN, TQ

    SURIRUMAH UNTUK ANAK2 & SUAMI 2014

  52. kat malaysia nie kalau ada kroni yg kuat dgn parti kerajaan baru boleh dapat yg kaya bertambah kaya la yg miskin tetap bertambah miskin lagi la tambah2an org yg hidup kat bandar 2 lagi la miskin semuanya nak kena pakai duit semuanya malahan org yg kat luar bandar lagi yg bertambah kaya kan dah nasib badan

  53. bersabar ,berusaha dan mintalah bantuan dari yang mencipta kita, sembayang dhuha dan sembahyang tahajjud tiap hari Insaallah ada jalannya.

  54. Mcm mn nak daftar.saya berkerja gaji di bwh rm3000 n saya ada bawa teksi.

  55. betul tu…besar periuk besarlah kerak dia…kalau periuk tu kecik,so sikit la kerak dia..itulah perumpamaan nye…so masing2 toksah dok sibuk kata kat orang lain…tengok diri sendiri je pun ok…

  56. Mcmne nak apply ekasih..kalau online apply ape yg perlu kte isi maklumat pelapor ..sape dia jek??..kalau direct nk apply mcmne pulak..kte kena pegi kementerian mana pulak

  57. nie untuk bantan miskin bandar.. paham tk apa tu maksud miskin bandar??.. g bukak kamus

  58. Sy kerja gaji kurang sikit…utk ank2 susu dan pampers…tapi brg2 mahal…sy xcukup gaji kerja..bayar astro dan bil air dan elektrik dan ank2 pamper dan susu..mintak tolong sy..ok..tq

  59. Sush jga mw dpt e-kasih ni..bknya senang..kita jngn la brhrp sngt..kita pun msti brusha utk klurga kita jga..btl xk?

  60. Jd diri sendiri on

    bersyukur ada bonus..kami swasta 5taun xde bonus n kenaikan…ang xbersyukur ka?aku hari2 p putrajaya..mmg depa xdak reja..reja mngumpat ja…apa lg nk kata penjawat awam bt reja?semua penjawat awam sama…so jgn nk denied bnd yg btoi…pk2 kn la..selamat beramal

  61. betul tu…sepatutnya ambik la dari rekod BR1M…suma yg dapat BR1M tu kompem2 la gaji bwh 3K…haishh…

  62. pkai otak sikit bila bercakap on

    yg ang nk kata bini ang sakit ka apa ka saipa…ang paham ka dak mksud GajiSikit tu…da gaji 7,8K hidup mst nk mewah..then mula hbaq xcukup la apa la..pala butuh pa…gaji cmtu tp nk pkai BMW x6,padan ka?adoii..pkiaq sama la…masing2 ada masalah…GajiSikit tu nk hbaq cmna ampa yg gaji bsaq manage duit smp xckup..sedangkan gaji skit bleh ja nk tampung mak pak sakit,anak2 skolah lg,bini xreja lg..so…pkiaq sama..selamat beramal!!!

  63. mat petang sya nk tnya mcm mna nk mendaftar baucar kerja rm35 sehari,sya dah semak status ekasih suami sya dlm kategori miskin tegar jdi sya nk tnya mcm mna cra nk daftar secara online

  64. da.da.. PENJAWAT AWAM awak ni dah tegolong dlm golongan TAMAK + KEMARUK+ BAGHAL

  65. Saya cuma nak tahu bagaimana cara nak mendaftar
    baucer 35 sehari.saya seorang pekerja pembantu di tabika kemas . ppms .pembantu pemaju masyarakat sukarela.saya pun tidak tahu kenapakah tugas saya dipanggil sukarela.saya bertugas dari pukul 7 pagi hingga ke jam 1 tengahhari.kadang kadang lebih.saya cuma diberi elaun tidak dipanggil gaji sebanyak rm 400 sebulan , apakah saya layak memohon?

  66. Pendapatan seisi umah pun xsampai 3k…wlaupun keja dgn glc @ kerajaan…xke miskin tu…umh pun xmmpu beli.

  67. saya betul pelik la kenapa bantuan e kasih ni macam pilih kasih.yang tak sepatutnya dapat boleh dapat pula.so kna tukar dari e kasih kepada pilih kasih.

  68. saya betul pelik la kenapa bantuan e kasih ni macam pilih kasih.yang tak sepatutnya dapat boleh dapat pula.so kna tukar dari e kasih kepada pilih kasih. knape saya di tolak adakah pendapatan saya lebih dari rm3k.mohon pencerahan dari pihak e kasih…

  69. apa pun tak boleh on

    Macam bodoh aku tengok korang ni bertelagah sama2 melayu.bebal2

  70. husin lempoyang on

    Aku heran betul tgok org indon yg baru dpt ic boleh boleh dpt bantuan ni.Apa org2 kebajikan masyarakat main isi je ke nama org utk e-kasih..

  71. ENGKAU NI Anonymous TERGOLONG DALAM TERLAMPAU MISKIN AGAK NYE…SAMAPI OTAK PUN MISKIN JUGAK

  72. Testing2 dulu,dpt masuk kah kalau koment..t sdh taip panjang lebar pai juling mata x pla masuk..x salah bah cuba test try dlu kan,hehe

  73. Anonymous on

    Saya pn same kj sorg.suami oku nk min tk bantuan mkn ndan pprt pn susah.itu pn ade tanah

  74. Anonymous on

    BANTUAN E-KASIH PERLU DITERUSKAN SELAMA LAMANYA UNTUK MEMBANTU RAKYAT YANG MISKIN TANPA MENGIRA KAUM. KERAJAAN SEKARANG AMAT PERIHATIN TERHADAP KAUM MISKIN DAN SANGGUP MEMBANTU GOLONGAN INI. SYABAS KEPADA KERAJAAN SEKARANG. TERUSKAN USAHA ANDA.

  75. kalau dah tak cukup, saya buka peluang kat awak
    kawin je ngan saya, kan senang, ada orang jaga
    awak, dan ambik berat pada awak

  76. kcb rider on

    pendek kn kata,suma nak sng..org miskin semakin d tindas,org kaya semakin kaya.yg miskin mohon bantuan itu ini ssh mau dapat..

  77. kcb rider on

    pendek kn kata,suma nak sng..org miskin semakin d tindas,org kaya semakin kaya.yg miskin mohon bantuan itu ini ssh mau dapat..basir saya se7..ekasih tukar kpd pilih kasih..

  78. SARAWAK,MINTA KERAJAAN BANTU PENDUDUK KUDEI NANAS BARAT KUCHING.YANG TINGGAL KAWASAN SETINGAN.PENDUDK IBAN KAT SANA SEMUANYA MISKIN.KALAU KERAJAAN ANGKAT TANAH KITA ORANG NAK TINGGAL KAT MANA.ANAK2 NAK SEKOLAH?1 MALAYSIA JANGAN PILIH KASIH

  79. wan kamariah on

    Layak ke suri rumah mohon bantuan ekasih? Jika layak saya nak pun nak daftar…

  80. wan kamariah on

    Saya tak dh rmh.. Gaji suami pun tak sampai Rm1000 sbln.. Tmpt tggl tumpang rumah mak mentua..

  81. Boleh sapa2 beri tahu cara nk daftar e-kasih sb yg da cuma pelapor & maklumat aduan

  82. bingai x bertempat on

    Weyh yg ckp mcm mintak kaki tu knapa….kalau due kampong gaji 6-7 ratus boley la hdup. .meh duk band are. …gaji 4-5 ribu pon kena hrap bantuan jgak bngang. ……dasar org kampon

  83. saya ada apply e-kasih…mcm mana nak check sma ada permohonan saya diterima???

  84. Zaman sekarang ni rm 3000 pun tak cukup macam kami anak 3 org sekolah belanja lagi hari2 cube korang kire ?…?

  85. Terima kasih e kasih kerana memberi bantuan kepada anak2 kami pada hujung tahun lepas sekurang2nya dapat meringankan beban kami dalam membeli keperluan sekolah anak2 kami

  86. Saya harap sangat permohonan saya ini berjaya. Pendapatan bulanan kecil saja. Tinggal pun menumpang dengan mentua dah 12 tahun.

  87. Dekat rumah saya ada seorang ibu tunggal suami kakak ni dah meninggal akak ni tak bekerja macam mana die nak kerja sape nak jaga anak2 die kalau die kerja. dapat bantuan pun tak cukup.

  88. Saya pelik dengan istilah bantuan pelajar miskin kat sekolah hari ini saya tengok orang yang senang2 je dapat bantuan saya ni yang anak 3 orang bersekolah kat sekolah yang same tak dapat pun bantuan.

  89. pemberian bantuan kerajaan ni kena check btl2. Bantuan BRIM cthnya, ada PATI dpt brim. Ini bkn ckp2 kosong tp kat sabah ni blambak PATI dpt brim. Bantuan khas ibu tunggal, makcik sy ibu tggal, xda tggungan n menerima duit pencen laki stiap bulan, rumah besar gedabak ank2 smua keja bleh dpt bntuan ibu tggal. Tp mak sy, xda msh tggung 2 org adik sy, xda pdptn bulann, rumah kecik lgsg xdpt. Alsn jab. Kbjikn mak sy xlayak..

  90. mana2 yg x dpt tu cuba lg mohon jgn putus asa, bukan nya kena keja utk mohon hanya kena rajin minta tu je… kerajaan ok kita yg melaga sesama sendiri.

  91. Saya pkerja swasta hanya dpat bwah di 1000 . Dan terpaksa menanggung ketiga-tiga adik-beradik serta ibu. Tetapi sehingga saat ini tiada satu pun bantuan kami sekeluarga terimanya. Apa -apa bantuan. Padahal saya seorang yang bertungkus lumus dlm menyara hidup keluarga sya…

  92. Anonymous on

    saya setuju. pendapatan saya dan suami bwh 2k tetapi kitorang ade peti sejuk, aircond sbb dpt lucky draw mase annual dinner

  93. Sy nk tau cre dftr e ksh online.sy ibu tggal kje xmnentu.pndptn xckup nk tmpung hdup.tlg bntu sy

  94. saya dan suami berpendapatan bawah dari rm3000,dan mempunyai keluarga yang besar mungkin itu dah rezeki tapi masalah nya dengan hanya 3000 tu macam2 saya dan suami nak kena bayar dengan anak 5orang dah bersekolah dan 2 masih menyusu jadi pendapatan kami tak mencukupi,kami ada mohon dari pihak baitulmal untuk bantuan persekolahan tapi tidak di luluskan.jadi saya ingin mencuba untuk memohon e-kasih,adakah saya di ketogori kan dalam golongan terpilih.tolong lah jangan jadi pihak yang pilih kasih

  95. sy pun tumpang rumah mentua…dkt 10tahun dah…1 rumah 4 kelamin nak buat rumah sendiri memang tak mampu…harapkan jakoa sampai mati pun belum tentu dapat rumah…

  96. sy sorang jer yang sara family…kena jaga anak2 sedara lagi…tp sy xmohon la…sy minta mak sy yg mohon bantuan ni…

  97. Roszana Rabu on

    Suami sy pn lm da dftr. Nm pn da masuk, tp…x nmpk ape2 pn prkmbngn. Mslhnye dorg dtg survey md fmily xde kt rmh…kata srh tel dan nk dtg lg…tp xde pn?

  98. Roszana Rabu on

    Ank sy perlu berulng rwtn di IJN..kos agk tinggi..bntuan mcm ni amt2 mmbntu..tp x dpt pn lg..kami tnggal d kuarters pkrja kilng klpa sawit dan mmbuat baja..kesian ank sy…byngkn udara d sini..kami blh brthn lg tp dia!? Sy sndr prnh msuk wad sbb jngkitn kuman d paru2..tp sy trpksa berthn d sini sbb suami x lyk utk bli rmh..mhon rmh mesra rkyat, prosedu ketat sgt.

  99. Sy baru bekerja dgn semi gov dan suami sy tidak mempunyai pendapatan tetap…bolehkah memohon e-kasih untuk menambah sedikit pendapatan memandangkan kami belum ada rumah sendiri…dan kewangan kdg2 tdk mencukupi…

  100. Anonymous on

    betul, betul, betul,,,, sepatut nya kerajaan bantu semua rakyat malaysia, baru adil,,, ini tak, bantu rakyat yang malas bekerja, (contohnya bayak kat tempat anda) kite nie 1 malaysia, kalau kite rajin bekerja ade habuan nya,,,

  101. Sy pn pelik gakkk…k cmne dgn situasi sy..sorg yg bankrap..sbb umh.sume kerja xblh nk kerja sbb bnkrap..nk niaga modal skit je..blh x nk mohon bantuan pe…tlg cr jalan utk sy…

  102. saya ada minta bantuan ni.minta utk baiki rumah..saya suri rumah,suami bwk lori.anak 5.umur 11-3bln.ada agen dtg tgk lokasi umah,tp sampai ari ni dah 2 thn rasanya x de apa2.senyap mcm tu aje..

  103. pelik la, sy baca komen kat sini dari atas sampai bawah, harap2 jumpa penyelesaian utk kemuskilan saya tentang cara isi borang, nampak ramai juga yg bertanya soalan ni. Tapi kecewa, tak de jawaban langsung, yang ada kutuk mengutuk sesama sendiri

  104. X pyh la nk marah klau x dpt bantuan. Cari rezeki lain dgn cara sendiri.klau dpt bantuan syukur.yg penting ukur bju di bdn sendiri.buangkn bil2 yg x penting.cth astro , kurg kn kluar bjln.sendr pkr la.

  105. Heran lah kenapa suka nak bantuan itu bantuan ini…kalau boleh semua nak bantuan.Saya pun miskin gak ,gaji ciput jer ,tak sampai 1000.00,tapi kat umah semua ada.Astro,kereta,motor,petiais ,macam-macam lagilah..tapi jangan lupa.Kalau ada binatang2 peliharaan tu tolonglah bagi makan jer…Rezeki tak habis der..

  106. Sapa tu su ..org sabah aq pun org sabah xda pulak aq dgnr n tngok org pati bole dpt brim ada akal ka nk dpt kalau ic xda sdangkn aq beristri warga indonesia pasport sijil nikah ic smua mau pngesahan cari bala ka pati nk apply nk kenak tangkp dgn imegresen…rezki org la kalau dapat bsyukur la dgn rzki sndiri usaha pengting kurangkn sipat dengki bnykkn bdoa n bertawakkal dgn tuhan

  107. betul tu, tukarlah nama dia pilih kasih, para pemimpin pun macam buat tak tau je! diaorang ni nampak ikhlas kalau nak mengundi je kan, atau ada majlis bantuan tu pun
    mesti ada kamera
    tengah kelip-kelip, hebat benar pemimpin di tempat kita kan?….

  108. Sy kahwin kali kedua.bos suami sy bayar gaji tak menentu.tak cukup belanja harian.sy ingin mohon bantua sekolah anak2 sebab sy ada anak perkahwinan pertama dulu.sy surirumah saja.kesian anak2 perkahwinan terdahulu bab kewangan sebab sy kahwin lain dah.

  109. Anonymous on

    btul tu rm3000 pn inda ckup klu ari2 mkn KFC,…ada hati mintak bantuan…pi lh….

  110. saya mohon agar tuan dapat membantu untk meringan sedikit beban sewa umah yang tertunggak disebab saya jatuh sakit hgga saya tk dapat berkerja dan amat tertekan dan saya terpaksa mengambil ubat penenang dan saya juga tidak faham kenapa permohonan saya tidak layak pihak e kasih tidak memantau langsung kerumah saya tahun 20013 sekarang 20014 bila saya cal tanya pihak e kasih kata saya tak layak dan dsini saya mohon pihak e kasih benar2 memantau dan bertanggung jawab apabila menjalankan tugas dan prihatin lah pada org yang benar2 memerlukn saya harap pihak e kasih semak balik nama dan n0 ic 740715-02-6428 dan saya harap tuan dapt terima permohonan saya.terima kasih ni no fon saya.01137689866 harap maklum balas dari pihak tuan.

  111. Anonymous on

    Askum slm 1malaysia sya mtk pihak kerajaan dpt mengyesal kn mslh sya knp peruntuk kn dri kerajaan 10.000 tpi yg sya dpt enjen je mcmne tu

  112. Hasmira Mira on

    Saya perlukn bntuan dari e-kasih..gaji saya x ckup nk smbung rumah yg sdah lma tggal..gaji saya ckup untuk mkan minum hari2.

  113. sy adik beradik 8 orang n anak kedua penganti kepada ayah yang sekian lama tiada. seorang yg tua susah kawen.tinggal la saya dengan gaji hanya 950 sebagai qc mat kilang ok je.ape pun kita bersyukur apa yang ada kalau itu je yang ada apa boleh buat selagi boleh usaha kita tekat maju kn keluarge kite.

  114. Emy md yusof on

    Sy ibu tgal dan yatim piatu..sy dh mohon bantuan di ipoh..tp pelbgai alasan diberi..xkn kna ada org dlm,bru semua diluluskan,ni untuk IBU TGL KE ATAU UNTK ORG KAYA PUNYA BANTUAN,SILA BT RONDAAN..

  115. daniel ann on

    bab mta bantuan tu..susah nak cakap,sy sdiripun dah bkali2 mohon tp sampai skrg takde jwpn.sy ni bknlah keluerga besar,anak 7 org,semua masih sekolah,sy cuma kerja sbagai petani kat kampung.yg sy pelik abg sy yg masih bujang dpt bantuan rumah pprt,mgkin rumah yg dipohon arwah mak sy dulu.sedangkan sy yg btl2 memerlukan tempat berteduh tak dpt ape.anak2 semakin hari semakin membesar,rumah arwah mak tmpat sy bteduh skrgpun tgu nak roboh je.kata kerajaan adil,prihatin,betul ke?

  116. noorhayati on

    Sy ade cek kat e-kasih… nama sy ade tp kata laluan x de…
    Ade sape2 bleh tlg…

  117. Assalamuailaikum… Terlebih dahulu sya berterima kasih kepada kerajaan negeri terengganu kerna bagi sumbangan duit raya 2014/2015 kepada sya… Saya doakan semoga ALLAHs.w.t bagi kemenangan kepada barisan nasional/UMNO kerajaan negeri terengganu untuk selamanya.

  118. askum, sya lagi susah. ari ni suami baru je memohon Ekasih. x tahu la dapat or tak. Kmi ni duduk pun bawah kolong (mcam gambar P.Ramlee main tu yg kassim selamat duduk tu) da lah kereta x ada. dok bilik sewa, sebulan RM250.00. TV x da, peti ais x ada. mesin basuh x da. nak tengok tv je kena hantar ank pergi umah mak. anak 2 org kecil lagi. suami keja guard je gaji pun 900.00. bulan2 kena beli pampers, susu, bilik lagi. x kan x nak beli kat anak barg lain kan. hmm. apa lah nasib aku. harap2 dapat la ekasih tolong untuk bantuan perniagaan. Dah 3 tahun duduk bawah kolong tu. Sedih. apply rumah pprt dia pihak kerajaan kata kena tunggu 7 tahun baru boleh dapat. Sedih aku., jadi kena tunggu la 7 tahun lagi nk dudk umah yg selesa. Semoga ekasih bantu kami… Kerajaan sekarang ni pun pilih kasih. Sedih.

  119. Anonymous on

    Kwsan umah x ada bus lalu nak sampai sklh kena naik 2 bas x kesiankan anak2 tpaksa bangun awal balik lewat kos pergi balik rm2.40

  120. Amcm nak dftr bla klik borg dftr trus mta kta laluan..lg stu blm isi borang tp bla cek dlm status da ada nma confius btl..

  121. Bgus btl skrg ne sb bnyk bntuan kjaan bg pd rakyat tp stu sja mslh ssh mw dftr borang online..

  122. Anonymous on

    Mmg btl pun ajk tempat kta jenis bdoh xtau nk bantu org yg miskin mcm sy ni.sya pun dh 10 thn mohon rumah pprt.dah 3x isi borang tp xdpt jgak.kalau hulur duit cepat plak dapat bantuan.kalau yg miskin mcm sya ni jgn harap la nk dapat.ajjk kampung sya jenis pilih bulu.harta dunia d kongsi brsama.rezeki allah yang bg.luahan seorang pemohon yang sakit hati dgn sikap ajjk kampung

  123. janganlah terlalu mengharap dik..akak ni yg ibu tunggal dgn 3 anak masih bersekolah..gaji rm800 pun susah nak dapat bantuan dr e-kasih,dgn alasan”ada pendapatan”..sedangkan jauh beza org yg berpendapatan rm3000 dgn rm800..so akak teruskan je hidup seadanya..yg penting anak2 dpt ke sekolah.

  124. dik,akak rasa adik boleh cuba ke perkeso utk mohon pencen ilat,kalau adik betul2 x boleh bekerja lagi..nanti dorng akn minta adik buat medical check up utk dptkan pengesahan dari doktor..mmg susah sikit tp at least kita usahakan.

  125. Anonymous on

    layak sangat aku niah tengah isi borang mak aku nak e – kasih sangat terpaksa orang misin kan

  126. Anonymous on

    Biasa nya org yg htr mesej kat sini mmg org kaya dan x berapa kaya. Kalau org miskin dia xkan htr mesej. Mesej kat sini cuma blh dihtr guna smartphone atau laptop sahaja. Dah kalau miskin mcmana blh ada smartphone atau laptop pulak? Pelik bin ajaib…

  127. salam 1malaysia nak tnya mcm mna nk memohon bantuan kewangan..sy ni surirumah sepenuh masa,4org ank 3 dah sekolah yg bungsu masuk 3tahun gaji suami cuma rm700 sebulan..sy dah cuba memohon untuk anak2 yg sakit tpi xdapat..ank sy yg bongsu xdpat sy bwa buat rawatan bap duit selalu xcukup..dan sekarang pula anak sy yg no 2 ada masalah hati tu lah sy nak tnya mcm mna nak memohon bantuan kewangan

  128. Kg dogoton pulau banggi kudat sabah.perhubungan telefon pn susah.cuba tengok g sana org miskin terbiar mcm tu je.kasian la org2 sana.rumah pn x mampu nk buat

  129. kalau tak mampu, jangan naik kereta, jln kaki. kalau tak mampu beli beras mkn ubi kayu. kalau tak mampu guna letrik, guna lilin.

  130. Ni macam mana nk daftar ni…bile nak daftar dia mintak password… register pun tak lagi…macam nak ada pasword???

  131. da lama I buat bantuan kat e ‘kasih,,kata da lulus xpi x xhu apa da jadi

  132. Salam. kepada yg perlukn kerja dan tiada tempat tinggal, saya mahu tawarkn kerja untuk tinggal bersama ibu saya di pulau pinang dan buat keje2 rumah. gaji akan di beri dan makan minum,tempat tinggal akan ditanggung… sila email saya jessiqa83@yahoo.com kepada yg berminat…

  133. Assalamuailaikum tuan sya suda lama mohon bantuan rumah pprt,mgkin rumah yg dipohon arwah mak sy dulu.sedangkan sy yg btl2 memerlukan tempat berteduh tak dpt ape.anak2 semakin hari semakin membesar,rumah arwah mak tmpat sy bteduh skrgpun tgu d lulus adil,prihatin,betul ke?

  134. Assalamuailaikum tuan sya suda lama mohon bantuan rumah pprt,mgkin rumah yg dipohon arwah mak sy dulu.sedangkan sy yg btl2 memerlukan tempat berteduh tak dpt ape.anak2 semakin hari semakin membesar,rumah arwah mak tmpat sy bteduh skrgpun tgu d lulus

  135. Moises miguelro on

    Adakah anda memerlukan bantuan kewangan atau pinjaman segera? dan anda telah dikecewakan oleh bank. Kami boleh menyediakan pembiayaan langsung sehingga 5 juta pada kadar faedah yang mudah Untuk maklumat lanjut dan keperluan borang permohonan, Hubungi kami melalui e-mel uspf.associates(@)gmail.com
    Salam.
    Moises miguelro

  136. noorjuliana on

    Salam…sy pelik sngt knp bntuan brim thn nie xdpt sdngkn kemas kini..pling pelik my kids ank sy xwujud..sy pon ssh nk g mana2 harap kan owg nk g keja ssh xde kndraan…duk pon mnumpang..phm2 la kalo mnumpang nie..bt bisnes online pon tlng owg hrga dpt dh mhal nk untong pon satu brng 5rnggt tu kalo cstmer oder kalo xde duit pon xde..sy harap bntuan sngt2…dpt sy g kja dan de tmpt tingl..mgarap brim apa pon xde..

  137. No komen,kerajaan adalah yg trbaik..Saya berharap kerajaan dapat mentau kesemua rakyat miskin ini…
    Kerana saya dan isteri adalah pengundi parti kerajaan…

  138. senasib la kita….selama hampir 10 tahun kawin dan anak dah 4org…tinggal menyewa je…..mohon rumah dari 7,8 tahun dulu sampai sekarang tak de hasil…..ada je yg tak kena…bila tanya pihak berkaitan,mcm2 alasan dorang bagi….ni semua mainan dorang ni….bila mintak bantuan plak ada je yg sekat…ntah la….

  139. Website e-Kasih tu memang bermasalah dari tahun lalu lagi tak boleh buka.
    Tapi rasanya sesiapa yg mau dapat bantuan e-Kasih tu maybe boleh rujuk/call di jabatan kebajikan daerah masing2..

  140. fauziah bt ramli on

    Assalamualaikum..sy ibu tunggal ank 4 org..sejak aruwah suami meninggal sy bkeja pendapatan tak tetep..hidup mkin sempit keperluan harian x cukup..kerja sendiri jual makanan di kilang2.. Tapi kurg dpt smbutan sbb bnyk bangsa asing bawa bekal…sy sewa rumah rm 630 sbln ank bungsu bljr di ipta shah alam..baru masuk ptptn pun x dpt lgi sy nk beli buku n keperluan dia pun susah…ank3 3 org sudah kawin tapi tiada bantuan dri ank2 sy..sedih sgt bila sy kenangkan hidup selepas suami pergi. Sy ada kereta peninggalan suami tapi perit nk bayar sbb pendapatan berniaga nasi lemak x berapa yg sy dpt….sy mohon klu dpt bantuan dan dpt sewa rumah murah mcm pprt di kl tu.. Sy dah buntu sgt tlg sy boleh tak dptkan rumah pprt

  141. sy lg laa..skg tggl kt penang..umh sewa dah 300 sebuln.gaji baru 900.moto lg nk kna byr..nma dah blacklist dgn bank..nk bt apapun susah..dgn perbelnjaan ank sekolh lg.anak sekolh sukan..lg laa perbelnjaan byk.ank dpt p twaran sekolh bukit jalil.tp sy x mampu nk bg dia beljr smpi ke sana..sy harap dgn bantu ekasih dpt meringnkn beban sy..selma ni..t.kasih byk2.

  142. sy meor izzat azizi bin m.wari sy dah berkawin ank sy bru msuk 2 orng sy mohon rumah
    kalau ad sbb sy skrng menumpang rumah ayah mentua sy lagy pn sy dan kluarga belah pmpuan
    tidak berapa rapat sbb atas ksalahan sy dan ank sy yg pertama baru nak msuk 2 tahun tapy dia
    sakit jantung berlubang 0.6cm sy x ckup duit utuk kos ank sy sbb gaji sy baru rm 900 sebulan kalau OT baru blah dapat dalam rm 1200 sy rahap jasa baik tuan dan buat dapat menolong sy
    untuk dapat kan rumah sy mintak tolong sagat2

  143. AZIZAH BT ABDUL HAMID on

    saya dah dapat bantuan e-kasih untuk anak sekolah pada tahun 2014 saja.macam mana saya nak tahu sama ada tahun 2015 dapat ka tak..dah hampir hujung tahun dah.

  144. Saya ada masalah dengan sewa rumah,berikutan sewa rumah sekarang dah banyak dinaikkan,sy kurang kemampuan untuk membayar sewa rumah.dahulu rm500,sekarang sewa telah pun mencecah rm800 sebulan..dengan pendapatan sy rm900 sekarang,sy tidak mampu untuk membayar.mohon untuk bantu selesaikan masalah saya..saya benar2 perlukan bantuan.

  145. Assalamualaikum.. Saya ada masalah.. Iatu tiada rumah sendiri. Sekarang ni pun tumpang rumah nenek.. Saya da khawin suami kerja sebagai buru jak gaji rm30 ringgit jak sehari.. Anak dah dua.. Saya nak minta bantuan.. Saya nak buat rumah sendiri tapi bajet tak mencukupi.. Nak pinjam duit kat family tapi xda yg mw bantu.. Keluarga suami pun tak ambil tahu pasal kami.. Tolong lh…

  146. Assalamualaikum.. Saya ada masalah.. Iatu tiada rumah sendiri. Sekarang ni pun tumpang rumah nenek.. Saya da khawin suami kerja sebagai buru jak gaji rm30 ringgit jak sehari.. Anak dah dua.. Saya nak minta bantuan.. Saya nak buat rumah sendiri tapi bajet tak mencukupi.. Nak pinjam duit kat family tapi xda yg mw bantu.. Keluarga suami pun tak ambil tahu pasal kami.. Tolong lh… Tak banyak yg saya perlu kn hanya dua ribu jak..

  147. NOORSHAZIATUL ERMINANI BONTI AHMAD ZAUBER on

    Assalamualikum saya nak mintak bantuan.saya ada anak 4 orang.suami saya keja kedai makan gaji RM40 ringit satu hari.saya nak tolong suami saya.saya nak meniaga nasi lemak dan kuih tapi saya takde duit.bolih ke tolong saya.

  148. Sy ingin bertanya,bapa sy telah d daftarkan sebagai kir dlm e-kasih,tetapi dalam masa yg sama bpa sy menghadapi sakit dan menyebabkan sukar untuk bekerja.sy sebagai anak sulung yg belum berkawin menjadi tanggungjawab utk menyara keluarga..utk pengetahuan e-kasih pendapatn gaji dlm sebulan tidak mencukupi utk kmi sekeluarga,dan sy bercadang ingin memulakan perniagaan kecil2lan..apakah e-kasih boleh membantu memberikan krusus atau pn modal utk perniagaan.tq

  149. Laurie Nany binti Junoh on

    Sy sebagai wakil dri mak sy ingin bertanya kan status permohonan utk bantuan rumah beliau dari tahun 2009,status permohonan ibu sy adalh d luluskan..sy telah pergi bertanya di pejabat bahagian kemabong untuk kepastian,mereka menyatakan
    Perlu ada sokongan dari datuk bandar utk menjalankan projek
    Pembinaan rumah tersebut,di sini sy nk bertanya,kenapa perlu
    Sokongan dari datuk lagi sedangkan permohonan beliau telah di
    Luluskan?kalau ikut giliran perlu ke giliran ambil masa sampai
    7tahun,mohon pencerahan dari pihak tuan,kejadian ni berlaku di sabah

  150. Hans Biedermann is well established Gay party organizer in the heart of Vienna,
    Austria. The PSP arrived at the end of last year with the kind
    of buzz surrounding its launch that I hadn’t seen since the launch of the Play – Station 2.
    Gay dating sites are meant for single men looking for men for
    love and relationship, not just for sexual purpose.

  151. Saya ni anak 2 orang da.tanah tak ada tgal pun dengan mentua payah gaji tak cukup kerja pun tak tentu..kalau bli bantu saya syukur alahmdulilah harapakan kampung susuah sangat nak dapat bantuan

  152. As salam ..minta bntuan ..bolehkah sy wakil kpd ibu sy untuk prmhonan e kasih terus ke cawangan daerah..?status ibu sy ialah ibu tunggal ,ingin mmbantu kembangkan pendapatan ibu sy mlalui program 1 azam .mohon pendapat yg berpengalaman ..trm ksh

  153. harap ke labun jer…baik guna duit zakat tu bayar gaji pekerja yang pemalas…duduk office asik menyembang lepastu keluar pegi nyembang kedai kopi…..kita pegi pejabat hanya ada se orang je yang melayan kita…

  154. Saya ibu tunggal sudah bedaftar ekasih pernah ada pegawai dtg tgk tapak rumah siap d suruh bersih kn lg..kira lulus la sudah tu..tp sampai sekarang rumah pprt tu tiada bla d rujuk sama pegawai tu kata nama saya da ada kna suruh lg rujuk d bahagian parliman bla tnya d sna tiada pula nama saya…camana tu..bantuan kebajikan pun ada masalah tiba2 d berhentikn alasan dorg dpt maklumat konon anak tanggungan yg bersekolah 1 org sedangkan hakikatnya 4 org..kna suruh mohon balik bla mohon balik gagal lg alasan kali ni bantuan saya yg dulu bantuanBKK kna tukar p bantuan ank yatim sedangkan dekomen saya bg surat cerai..knapa…kesilapan2 ni bleh belaku berulang2..

  155. Askum saya anak jati pahang dilahirkan di kolek estet sg lembing saya hanya menyewa rumah dgn kos rm200 sebulan gaji hanya rm40 sehari saya berharap ada yg sudi dpt kan tanah untuk tapak rumah saya telah berkahwin dan ada 4 org anak 3 orang anak tiri yg telah kematian ayah harap ada yg dpt bantu saya

  156. Anak kelahiran pun susah nak dapat bantuan rumah dah berpuluh fotostat ic di bg pada ketua cawangan sampai hari ni tk ada khabar berita

  157. Enth lah.sy pon dh pts ase dh mintk bantuan tok mak sy.mmg btl kata org yg miskin ttp dtindas yg kaya ttp disanjungi.pnh kn borag pon tgk nama beb.lao anak brank mak ai kmaen cpat lulus kn.mudah je

  158. betul betul betul,,,sy ank 5..dr 9 thn – 4 bln..hnya suami yg keje..ada hari2 km thn perut..bila mknn x ada..duit skrg mcm air…setakat sembilan ratus basic apa yg ada

  159. fauziah binti ramli on

    Slm.sya ingin meminta ptlongan dry e ksih.pndaptn tdk mncukupi.tpy sya nk tnya.mk sya ibu tnggal ada dlm golongan e ksih.tpy x dk apa2 yg dpt lpa tlong pon.mcm mna smua ny

  160. mohd.zulikifli bin gani on

    Assalammulaikum,sya sekadar nk mintak pendapat,sya ade dapat bantuaan sewa rumah.tapi cuma 2kali je dapat lepas tu x dapat lagi..tapi pihak dari baitumall ada telepon tanya sya samaade nk sambung lagi ke x bantuaan tu.sya jawab nk sebab sya memang duduk rumah sewa lagi.tapi sampai sekarang x ade jawapan.

  161. sokana binti nordin on

    Assalamualaikum… Aku ni ibu tunnggal.. Aku tak berkerja.. Kerana menjaga ank yg masih kecil… Aku tiada uma.. Duk pun tumpang uma mak ajee.. Kadang2 terpk jg nk ade uma sendiri… Tk lm lg adik aku akn kawin uma ni akn jd uma adik aku da isteri dia… Aku skrg ni pun hidup bergantung ngn wit baitumal ajee.. Kalau aku kj… Nk bayar pengasuh lg.. Tmbg lg.. Susu pmpers lg.. Gaji confem2 dapat 900 ajee.. Aku pun bkn sihat mana.. Jntung ni penah operation tampal jntung yg berlobg.. Tu tk bermkna aku chat… Kadang2 pening pala smpai muntah2… Kalau blh nk mntk bntuan dari e kasih tuk bntu aku….

  162. jasinta goury binti abdullah on

    Asallamulaikum kami minta bantuan kewangan dengan barang barang perniagaan makanan dan minuman tempat kawasan lrt BK 5 kinrarah

  163. ASSAMMUALAIKUM… kakak saya ibu tunggal.. rumah pun telah dirobohkan… konon nya dapat PPRT dah 3 minggu dah x buatx.. rumah lama kayu PPRT .. di kg bubul, semporna.. yg lain dapat… ada kerja tu… jdi mohon semak…..
    sampai la karg x buatx lgi.. ksihan ibu tunggal…

  164. jasinta goury binti abdullah on

    Asallamualaikum,kami nak bantuan secepat boleh nak start menyaga makanan nasi kandar pulau pinang.. kami telah kena curi barang barang harta benda kami telah pun hilang sebab itu izimkan kami bermula perniagan baru lagi berdoa allah dengan sepenuh hati kami dan mendapatkan riziki baru mubarak dimi allah;kami menunggu harap berdoa.sekian terimakasih pemohon jasinta goury binti abdullah// 0102920513

  165. nik asmah raja soh on

    A,kum tolong lah sy,anak ramai sek dah 3,kat umah 2 suami tak dapat buat kerja kerana kemalangan patah tulang belkg, .. Beras kat dapur pon sy tak manpu beli,hidup pula merempat sana sini,tolong lah sy

  166. Saya anak bunsu tertapi tingal bersama kakak janda saya. Gaji tak besar tak cukup..harap tuan dapat mepertimbangkan nasib saya dan kakak janda saya

  167. Nuramirah ayuni bt zolkepli on

    Salam…. Maaf mcm mana saya nak mintak bantuan e- kasih.
    Saya ada anak 5 sekolah 4 suami kerja ikut org suruh pendapatan tak lebih dari 6 ratus sebulan.
    Saya ada buat kuih sikit – sikit letak dekat kedai . Dalam sebulan dapat 70 ringgit.
    Anak anak saya selalu tak dapat pergi sekolah tak ada duit nk belanaja. Kadang kadang tak makan nasi dua hari. Cuma makan
    Meggi je. Saya kalau boleh mahu mintak bantuan. Peralatan untuk buat kuih .

  168. As’salamualaikum,..
    kenapa ar bila orang kaya memohon bantuan e-kasih senang dan cepat ada.(lulus)tetapi bila orang miskin yang memohon susah betul,..kenapa ar..

  169. cekodok on line on

    saya dahgulu air..ahli isi rumah..namun kini saya ketua isi rumah…mcm mana nk renew nama saya sbagi ketua isi rumah

  170. ROSMAWATI BINTI AHMAD ZUSDI on

    Sya ibu tunggal yg x mempunyai kerja. Bukan kerana malas atau x bole kerja tp. Sebab anak Sya x mahu d tnggal. Kn. Ole saya smpai. Saya x dpt pegi mna2x tolong la saya. Sgt2x Memerlukan bantuan ini sya da uat permohonan dari kebajikan tp kata nya susah nk urus psal msalah begini

  171. Mohd rahmat bin kamaruddin on

    Mcmmne nak memohon rumah port until negeri perak

  172. kenapa bila saya klik E-Kasih Online tu tak boleh buka. Dan lagi satu ASTRO bukanlah tanda seseorang itu kaya atau tidak layak menerima bantuan. Rata-rata astro dipasang kerana untuk mendapat saluran tv sahaja jikalau tak pasang astro siaran tv biasa tidak dapat diterima di kawasan-kawasan kampung. Itulah antara sebab mengapa rata-rata semua orang pasang astro sekarang ni.

  173. Maybe die terpaksa pasang astro macam saya sebab kalo x pasang astro, x bole tgk tv…x clear

  174. Assalamualaikum..
    Saya ingin bertanya bagaimana nak kemaskini alamat sbb saya tidak tinggal di alamat yg telah saya daftarkan.
    Harap mendpt maklumbalas segera.
    Terimakasih

  175. saya hairan status saya dalam borang ini penerima bantuan tapi saya tak pernah dapat
    bantuan tu pun

  176. sarina binti md rejab on

    status saya dalam borang penerima bantuan tapi saya tak pernah terima bantuan dari mana
    jabatan SILA PERIHATIN

  177. Camane nak mohon umur 18 bleh mohon ke. Gaji saye 1bulan 650. Status bujang. . Layak ke eh

  178. Dah boleh letak title kat sini.. ” kisah astro ?”… ssh2 nk pikir psang jer njoi … is better n xyah byr monthly.

  179. rubaini binti jikan on

    Lama sda saya memohon ekasih dari tahun 2010 sampai sekarang blm juga dapat saya bukan ada kerja anak 3 saya pun x tahu la kerajaan sekarang ne kurang beri pantauan kepada orang yg memerlukan di harap tolong beri kerja sama saya sangat memerlukan kerana dgn adanya ekasih saya boleh memohon rumah.buat masa ini saya menumpang saja ne

  180. aku gaji rm4500..
    aku ketua keluarga..
    ada mak bpak yg suda uzur..
    ada anak 3 orang..
    ada bini.. tu pun nsib bek bini aku sorang jea..
    nk byar mcm2..
    umah, kereta, brang anak2.. barang keperluan, bil2.. dan sbgnya..
    mohon bantuan Ekasih..!!!

  181. saya nak tanya gaji saya bawah 1k sebulan ….bujang…layak x dpt e-kasih ni…

  182. Saya seorang pesara tentera berhenti di bawah faktor kesihtan kerana mengidap sakit buah pinggang..menjalini rawatan dialysis 3 kali seminggu…dapat pencen sebulan rm586.50.isteri tidak bekerja.anak ada 4 orang,dua masih bersekolah.bagi menampung perbelanjaan harian saya meniaga nasi lemak..nak daftar ekasih on line macam mana ya..dah cuba buat tak boleh pun

  183. mat kecewa on

    saya seorg pekerja buruh,pendapatan tak menentu.rm800 ke rm1000 sbulan.anak sekolah 4org,rumah sewa lagi…slain dari bantuan br1m tiada lgi bantuan lain,,,daftar ekasih sudh lama tpi takde yg jengt kami…sy merayu pd pihak berkenaan,bantu lh kami…

  184. maaf nak tnya..camane nak daftar, clik daftar asik suruh log in je. dah bnyak kali try

  185. makhluk tuhan on

    Aku rasa dh brapa tahun aku daftar..siap pegi rumah aku buat interview lagi…cakap aku dpt barang tue lah..tp,satu apa pun takde..orang laen yg mampu dpt pulak..nak tanya,e-kasih ke pilih kasih??

  186. hidup sederhana on

    Emak aku bertahun da dftar… Xda berita pun.. Bila tanya… Dlm proses… Ini la itulah.. Kan senang bagi je sekali dlm senarai br1m..

  187. hamdan bin abdul wahid on

    Nama saya penerima bantuan tapi rasanya saya tak pernah terima bantuan apa2 pun dari e kaseh

  188. ganesar a/l v.rajoo on

    sir i am stroke patient . unable work from 2013 / i recieved last year2015 help from wellfare dept a small amount of 240 ringgit throug bsn banking montly is really help family expenses school and ext. and officer told me to update must be done every year before month of oct.fillup a application and latest medical cert from general hospital. and now waitting for letter of reply approval from wellfare service dept for year 2016 / or need me come to grand season hotel .for confrimation. tky

  189. Mohamad bin sulong on

    Saya nak mintak bantuan mesim jhitlah daripada e kasih….daftar atas nama suami saya…saya tak dapat bantuan apa2 pun dari e kasih…encike kasih tlg bantu saya…

  190. Sarina bt. Din on

    Saya ingin memohon bantuan mesin pengadun kek dan oven daripada e kasih , saya buat bisness kek
    Saya ingin mohon daftar.

  191. Saya mohd bukhari bin zamri sya mohon sangat kpada pejbat e kasih.sya mohon bantuan rumah pprt sya dh brkhawin dan pendapatan sya btl2 merosok..pendapatan sya x seberapa sangat kais pg mkn pg

  192. jasinta goury binti abdullah on

    Brim 2016 jasinta goury binti abdullah 630429-07-6080 a-14-02,ppr pinggiran bukit jalil,taman indah bukit jalil,58000 kl wilaya. Waris daisyka rani a/p raju mohammad 040831102486

  193. jasinta goury binti abdullah on

    Brim 2016 jasinta goury binti abdullah 630429-07-6080 rhb a/c 11409900132262 waris daisyka rani a/p raju mohammad 040831102486 h/p 0102920513

  194. hamba Allah on

    sy ibu tunggal gji sebulan bru 900 tanggungan ank 3 org 13 thn 7 thn 4 thn tp susah nya nk mnta bantuan…astro tk de umh trpaksa sewa sbln 300 bayangkanlah mcm mn sy nk survice mnta bantuan kebajikan pon tk dpt katanya sy tk layak….sbb sy dapat bantuan zakat… cer komen skit….bila tnya konon bnyak bantuan kerajaan bg…tp sapa yg dapat….org kaya… org senang…

  195. Jangan disebut2 org lain…kalau kau org nak minta apa2 dari kerajaan atau siapa sajalah,kau mintaklah seberapa banyak korang suka…org kafir di negara inilah yng paling banyak miskin…kalau dibandingkan dengan korang,saya rasa,kami mungkin 10 tahun lebih miskin dari korang..ada rumah,kongsi 4 keluarga@4 ketua keluarga,selama lebih dari 10 tahun,bekerja hanya pekebun kecil saja,anak2,hari2 tumpang org pg sdklh..kadang2 kita bayar sewa,hari2 pergi tangkap ikan sungai lepas blk dari kebun,jadikan lauk,beras pula,harapkan padi bukit yg diusahakan,pakaian anak sekolah,harapkan bantuan sekolah..hidup ini bagi kami benar2 tidak adil..tapi kmi sekeluarga masih tersenyum dan berterima kasih padaNYA..dalam hati saya mengatakan,korang memang tk percaya apa yg saya katakan..ini kenyataan..terpulanglah dengan kerajaan,nak bantu ke tak?kami kan org kafir..apa yg mampu kami buat..hanya mampu menunggu sisa2 dari korang..itu pun kalau ada…bila kami baca ini semua,kami hanya mampu tersenyum saja dan fikir sampai tumbuh tanduk bercabang pun tak akan dapat…kami mati dalam keadaan apa pun,kami tak kisah..walau mati kerana terlalu miskin sekali pun…datanglah ke tempat saya dan masuklah ke dalam bilik kami,saya memang pasti korang pasti jijik sekali..krna,biasa dgn sofa,lantai batu,bau yang wangi tiap hari…semoga korang datang…dan semoga apa yg korang mohon tu diberkati..Amen..

  196. Cmne nk dftr eksih nie,sllu tnye org dia kte kne rjuk ktua kg tp ktua kg nie xblh pki hmpeh,dia utmakn kaum kerabat dia je n spe2 yg xkne saudara ngan dia alamat xdpt la bntuan

  197. Knp dlm ni semua komen mcm nk begaduh jew..sy ibu tunggal 2 anak,11 tahun dan 7 tahun,kje kilang 12 jam sehari pg dan mlm,pendaptan bersih rm1500 sebln,rumah sewa rm300,duit mngasuh ank 2 org rm450,duit van skolh rm70,duit skolh ank sbln utk 2 org rm200,bil rm50, baki gaji rm430 utk belanja mkn minum 3 beranak..ckop ke..pernah mohon bantuan tp bantuan ditolak alasan dlm rmh byk brg2 letrik,brg2 tu semua di beli sewaktu sy masih ada suami.. Dh 5 thun jd ibu tunggal..just nk tny prndapat ape kaitan keperluan semasa dgn brg letrik yg dh bertahun d bli.

  198. Assalamulaikum..saya ibu kepd seorang anak usia 6 tahun.. sy dgantung xbertali oleh suami selama 2 tahun dan tidak sebumbung.. layak x sy dpt bantuan..sbb suami xpnh bg nafkah untuk anak yang skarang sudah masuk pra sekolah..sy sendiri xdpt bekerja atas faktor kesihatan.. ?

  199. Saya telah mendaftar dengan eKasih agak lama juga, tapi setelah dibaca dalam semakan masih lagi dalam senarai di Virifikasikan. Bagaimana tu?

  200. relakupujuk on

    saya sejak kwen numpang jer..kini pn msh sama.pendapatan tak menentu.niaga roti canai.semua xda..tv peti ais ada tu.tu pn ehsan jiran..ank lima org sek.p sek jln kaki.rezeki yg Allah bg alhamdulillah biar kerap resah di hati..yg sudi nk tolg ..di alukn..pe pn…syukur…syukur ya Allah.

  201. relakupujuk on

    adoi..td da rancak tulis komen xdak plak..pendapatan saya n suami xmenentu..kami niaga roti cnai.dkt tepu jln rumah.ank lima sekolah.p sek jln kaki.pe pn xdak.peti ais tu ada la..nk simpn brng niaga mcm na lak nt.dok numpang jer dr mula kwen sampai la.yg sudi nolong tu..alhamdulillah.tp pe pn syukur pada Allah..hidup xlh senang..tapi hati senang..rezeki Allah bg..berdoa..usaha skit..minta yg hebat2 dr Allah.moga kita sentiasa di beri bantuan perhatian..

  202. Sy semak online naik penerima bantian mksdny ap yea lulus or x ye sy mohon e kasih ni

  203. Laki I seorg OKU mdpt ekasih DLM sistem je tp tak dpt ape2 bantuan mcm mane ni

  204. Hi slmt pagi..I ni seorg cacat dpt ekasih DLM talian tapi x dpt ape2 bantuan n I ni berkhawin dpt brim rm400 je

  205. Anonymous on

    sy mohon kerjasama pihak yg blh membantu keluarga yg susah .cth kalau gaji 900 sbln mn ckp utk sara anak anak atau keluarga…tmbhn lg yg tiada sijil atau kelayakan untuk kerja kerajaan sprti kami…harap di ambil kisah.kalau rumah sendiri tak apa,tapi sekarang rumah sewa pulak tue sebln dh 500 sudah tinggal 400 tolak api,air dh tinggal brapa….harap di bantu oleh yg berkenaan

  206. willie jiun on

    Saya suda lama mengisi borang ekasih status saya meskin tagar. Kanapa saya belum dapat sebarang bentuan dari pada kebejikan masrakat…. sekian

  207. Susah Hati on

    Saya bergaji RM600 sebulan dan menyara orang tua saya yang sedang uzur, setiap bulan saya kekurangan wang menyebabkan terpaksa mencatu makanan kerana wang perlu digunakan membayar bil elektrik dan air serta perlu membeli lampin pakai buang untuk orang tua saya. Pendapatan saya tidak mencukupi, kami terpaksa makan telur goreng dengan kicap setiap hari, rumah pun hasil bantuan PPRT yang mampu memuatkan 3 orang sahaja pun dah padat, kelengkapan rumah pun cuma ada dapur memasak, tiada tv, tiada almari apatah lagi katil, hanya tidur berlapikkan toto sahaja. Keadaan rumah pun sudah semakin uzur, retak sana sini kerana saya tidak mampu membaikpulih semula akibat kekurangan pendapatan. Saya cuma berkerja sebagai tukang kebun (sementara) adakah saya layak menerima bantuan e-Kasih?

  208. xde gune duk gaduh cakap same2 kite org misiin kedana.yg pemimpin diatas senang2 belnje ctu claim cni.xfikir rmai yg mkn nasi dgn garam je..ikan bilis pn dh 30sekilo.xmampu.klau daging lembu almak setahun sekali.tu pn klau p tempat org korban raya haji…

  209. Anonymous on

    org upah toreh getah lg naye.musim hujan.dpt sekilo bhg 2..hrge skg lau dh bhgi lbh kureg rm 1.sekilo…dlm satu hari dpat 10kg pn kire dh syukur.kumpul2 dlm sebuln dptlh 300.tp kene korban perut r.pagi makan nasi ike kering.mlm mkn sedap ckit nasi air ikn masin…xke naye si penoreh getah.
    dm hutan duk perang dgn pacat nyamuk ular babi tunggal dan mcm2 lg.di tambah dgn bau busuk skrap

  210. Salam, baca kimen2 kat atas….macam kome ni tak bertuhan je bunyinye…Minta dengan ALLAH. Buat Solat dhuha. Banyakkan istighfar. Tahajjud. InsyaAllah, banyak perkara akan ALLAH permudahkan. DIA punya segalanya….termasuklah orang yang bagi bantuan tuu…. wallahua’lam.

  211. Rallie ak jiming on

    Kenapa dah mendaftar sampai sekarang tidak pernah !menerima apa-apa bantuan.

  212. gst untuk siapa on

    Yg sy hairan pendatang asing hidup mewah di negara kita..aps petua mereka??

  213. Sesapa warga shah alam boleh la beli PAMPERS MURAH kualiti sederhana..saya pon gaji x sampai 2k dan wife x keje so ini yang saya mampu buat…JIKA ini dpt bantu meringankan beban beli pampers anak.. 01111227194

  214. macam mana lah nak dapat borang e-kasih ni??? berjuta kali dah click link tapi tak boleh….ada siapa2 yang boleh bagitau macam mana nak apply benda ni?

  215. salam saya disini ingin menberitahu kawan saya teramat susah adiknya oku abg jantung kakak buah pinggan ingin cri jln bgimana kita menbantu nya kalau bolah e kasih perihatin dn lihat sendiri kehidupannya cal no 017741118 bantulah sya hanya luah kan demi kemanusia dn simpati

  216. Pak Ood Jeli on

    Kami yang tinggal di pendalaman, di Jajahan Jeli Kelantan bukan sangat nak kepada Astro.Kalau tidak guna Astro, siaran TV langsong tidak dapat.bagi mengelak anak-nak menganggu jira, kami terpaksa juga pasang Astro walau pun kami kekurangan pendapatan.

    Tuan, bagi kami yang tinggal di pendalaman juga merasa cukup hairan, kalau siaran Astro bolih sampai ke kawasan kami, kenapa siaran TV1 dan TV 2, milik kerajaan maksud saya, tidak sampai ke tempat kami. Apa kah syr Astro itu lebih berkemampuan dari kerajaan kita.

    Wahai warga kota.Cuba fahami keadaan kami yang tinggal di pendalaman.Kami tahu kami miskin,tapi buat masa ini kami terpaksa langgan Astro.Itu je Tuan Warga Kota.

  217. zuraidah ismail on

    askm hp puan admah 0177741118 hrpan saya sudi e_kasih mana bafan yg sudi bamtu meeka sekeluarga.

  218. Yg betul miskin tegar tak dapat bantu,yg mampu yg ada kereta,ada rumah besar,ada kedai pula yg dpt bantuan e-kasih,macam ada silap mata pula kat kudat ni.tak caya pi kg bukit kelapa kudat.

  219. bunga kiut on

    Lama tak tgok t.v..lama tak membasuh baju..sabo jela..duduk bandar bg golongan yg berpendapatan rendah..nak topap pon berkira..untungla kt sini ramai yang boleh online and ngadap facebook..

  220. zuraidah ismail on

    askm ada sesiapa perihatin dgn nasib mereka dialamat block ,35_01_02 asmah abdul aziz flat sri johor cheras km 6 kl semoga allah saja yg perjlnan hdup mereka.

  221. zuraidah ismail on

    askm maaf asmah abdul aziz 01135345010 atau 01135245010 bantulah mereka yg perlu bantuan.

  222. zuraidah ismail on

    askm no yg tetera telah tamat perkhidmatan yg 01135345010 atau 01135245020 antara satu demi kemanusiaan insan yg mermerlukan simpati.

  223. saya gaji sebuln rm800…belnja dapur dan bayr kereta dah habis…..bayar bil api air pun terpaksa tertungak….boleh ke saya memohon nie untuk bapa saya yg tak berkerja lagi….kalau boleh mcam mna saya nak memohon….gaji saya seorng tak mmpu tanggung semua….

  224. nak tanya sikit mcm mane nak daftar e kasih ni suh masuk ic pastu minta kata laluan.. nak masuk kata laluan ape..? daftar pun x lagi.. pening lah.. ade sesiapa bole ajar mcm mane nak daftar

  225. Komensy dah lama tungu rumah pprt,,skrg ni sy tinggal dlm pondok kcik je.boleh siapa2 yg blh bantu?

  226. Sya sdh berkali2 memohon bantuan dari jabatan kebajikan masyarakat tongod mengenai bantuan kanak2 tetapi tdk d pertimbangan kan..sedangkan sya tdk mempunyai tanah dan kerja tetap tpi yg ada kemampuan seperti kereta dan rumah serta tanah bergeran lulus pla bantuan kebajikan tongod..memohon bantuan PPRT pla tdk juga lulus..pejabat daerah tongod tolak pla permohonan sya sbb Jkkk hanya menyokong keluarga dan rapat sahaja..di mana lagi sya boleh minta bantuan dari kerajaan. .kalau ada yang pilih kasih. ???

  227. MACAM MANA APPLY E- KASIH? SAYA AD ANAK SEORG …TAPI I TAK KHAWIN.. SAYA TINGGAL RUMAH SEWAAA. KERJA PUN NORMAL DEKAT KEDAI .. MINTA BANTUANN

  228. noridah mohd said on

    Assalamualaikum…sy noridah nk bertanya nie kenapa nama sy sudah lulus dan telah disenaraikan dlm ekasih tapi rumah sy tk dapat” lagi..org yg dibanci serentak ngan sy sudah dapat rumah tapi saya ni belum lagi..

  229. Assalamualaikum..sy ddk rumah flat yayasan …sy tunggak bnyk dah sewa rumah..yayasan bg surat notis kluar rumah.. sy bgaji RM900 je bkn bgaji RM9000 ada ank bini nk tanggung.. pengurus yayasan flat DUNGUN.TERENGGANU suruh byar separuh tunggak atau penuh..kalau tak boleh bayar kosongkan rumah.. saya nk byar sewa bulanan dia tak mahu ambik..dia suruh jelaskan smua tunggak dulu.. ini ke sikap perihatin kpada rakyat yg susah…mn lagi sy nk tmpat mngadu..

  230. Bil api rumah sy pun pengurus flat x bagi..mungkin dia nk suruh bil api rumah sy kn potong..sy harap mn2 pihak yg berkuasa tolonglah mari periksa pengurus ni..amat zalim

  231. brim utk miskin tegar thn 2016. bila mw dpt? x tahan la hri2 mkn pasir d bulan puasa ni.

  232. salam….saye ahmad faiz ingin minta derma daripada pejabat maidam saye nk bke surau dan madrasah di bukit tunggal…tetapi duit tk cukup

  233. Farrah md sani on

    I ibu tunggal 36 tahun n Ada sorang anak perempuan 12 tahun x per nah menerima apa2 bantuan Dari Karajaan so I was thinking to apply utk ibu tunggal,brim n Rumah ppr,….blh ke sekali Gus.

  234. zuliza jaffar on

    Sya ibu tunggal anak 4 org dn 2 bawah jagaan sya sudh bersekolah.ank paling kecil bru nak setahun.alhamdulilh bantuan ank sek sya ada dpt sorg rm100.tpi yg yg buat sya terasa setiap raya x pernah diberi perhatian pd pemegang amanah kat kawasan tmpt tingal ni untk terima apa2 bantuan.temasuklah bantuan2 kerajaan yg lainnya.br1m pon sya dpt 400 je.sya menyewa.dgn pendapatan 900 sebagai clener sekolh.bila dipotong APF.berapa sngat la gaji sya walau ditambh dgn bantuan ank sekolh.tpi tetappermohonan tak layak.mohon sangat supaya pihak kerajaan kaji dulu sblom melantik pemegang amanah ni dia betol2 prihatin masalah penduduk..jika semua yg dipilih untok dpt bantuan ni dri kalangan rakan dn kuarga shaja.rasanya tak adil bgi pd org yg betol2 memerlukan…terima kasih..

  235. Alhamdulillah..sabar slg boleh sbr..sy ibu kpd 2org ank,suami brkrje xtentu gji..ade duit ade mkn..dok mnumpang rumh mntua 8thn dh..xdek pe2 knderaan pun..ade moto sblm ni byr tgl rm800 kena tarikkdai sbb sy da berenti keje.mase tu sy yg keje gji rm400 suami xkeje sbb xdak tnspot..nk kuar ke tmpt keje pun 20minit,dok jauh dr pekan.moto cuma 1,dpt blik moto mntua pkai..penat jer byr bulan2..ade kete mentua punye..kete buruk jer..sllu rosak..skg suami dh keje tlg org..kt umah mmg de astro lme dh..brg2 kt umah peti ais,tv,frzzer guna duit komisen sy sethn xambik..tp dh dok rmai2 ni fhm2 jer la..xlarat kita sndri nk kuar lebih..ank2 xcerewet mkn takat lauk telur ngan kicap,xberani nk jnji ngan ank2 nk bg mkn yg sdap2..yg pnting belnja skolh ank ade,ank sy nk p skolh asal bljar pndai..sy rela kat perut dr ank sy brlapar..pkai nset ni pun dh 4thn..jimat,kdg tpup kdg x..ikut pndptn suami..sy cuma nk sebiji rumah utk sy dn ank2..dtglah umah yg sy dok skg..skg bru nk niaga kecil2..jual nasi lemak..kalo nk cite pjg lg..mudahan sy golongan yg boleh dpt rumah..t.ksh.

  236. nurul ambia bte mahat on

    Siap yg bley nk bantu sy…sbb skg spupu sy skit buah pingag dia perlu kn dwet untk wat tmbg cuci darah..skg hdup kte owg sush,nk mkn pun suah..dia gi cuci 3 kli smggu..sy hrus mintk bantuan gn siap

  237. puan azlina on

    Saya ada cuma nak tahu, kenapa tahun ni tiada?anak saya masih sekolah rendah pelajaran pun ok tahun depan nk masuk menengah.ank nk sekolah masih ramai..klu tiada e kasih bertambah berat kami.tolonglah faham

  238. kalo tw gaji tak cukup untuk keluarga n untuk bayar bil air.eletrik..buat pa ambil astro..astro bayar bulan2,bgus ambil astro enjoy tak byar bulan2..

  239. gaji saya tak sampai rm300 pn sy mc bleh hidup g..bnyk2 kn brsyukurlah gaji rm1000 keatas..

  240. Mohd isam bin adam on

    Saya mempunyai krja buru kasar.gaji sya x ckup mnmpung kluarga sya.sya mempunyai ank 1..lain nk byr uma.nk byr bil api air.pampers ank.susu ank pun kdang tak dpt beli.sya harap prmohonan sya ne dpt la klulusan.dr e- kasih

  241. Bapa saya mohon ekasih since saya study lagi 2010 sampao sekarang xdapat bantuan.. terpaksa kami gunakan duit epf utk baiki rumah.last duit tu habis ke situ jea.

  242. augustine junio on

    Hello, Adakah anda seorang lelaki perniagaan atau perempuan? Adakah anda dalam mana-mana
    tekanan saya membiayai atau memerlukan dana untuk memulakan anda sendiri
    perniagaan? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk menyelesaikan hutang anda atau membayar
    bil-bil anda? Adakah anda mempunyai skor kredit yang rendah dan mempunyai
    kesukaran mendapatkan pinjaman daripada bank-bank tempatan dan lain-lain
    institusi kewangan? Saya ingin memaklumkan kepada anda bahawa tawaran pinjaman
    pada kadar faedah yang rendah 2%, jika anda berminat untuk mendapatkan
    pinjaman daripada kami, sila hubungi kami melalui e-mel: (AUGUSTINEJUNIO@GMAIL.COM)

  243. marzila perlis on

    Assalamualaikum sya ada minta rumah di unit i.c.u.perlis tp smpai skrg tak ada jwpan lg dh byak thun dh minta naik trun tnga 2 blan skali kami pi tnya msh x ada jwapan.suami sya oku pndapatan 1k ja kdang2 x smpai ank 3 org 2 msh sek..jauh jgak dri umah naik mtor bwak ank2 pi mhon rumah sbji mtor naik 4 org sya yg bwah mtor suami x nampak nk bwak mtor.bpa kali excden suami sya ni.nk buat pmedahan mkan ribu2 jgk mata htam rosak tak mampu byar kos pmdah.sya mhon sgat2 agar dpat rumah.

  244. S.melor Bayani on

    Melor bayani.saya ibu tunggal 2org anak yang masih bersekolah saya kerja partime saja di hotel indah gaji seminggu 140 bolekah sya memohon kerja partime dirumah dan memohon bantuan kewangan sikit skrang saya tinggL drmh mak

  245. MASHNOORSHAMSHINAR BINTI AHMAD MASHHOR on

    Assalammualaikum….Akak berhajat untuk memohon apa jua bentuk bantuan untuk Akak dan 5 orang anak Akak yang 4 darinya masih bersekolah. Memandangkan sekarang ni Akak terpaksa membayar wang Bantuan/pinjaman membina rumah kepada Pihak YBU (Yayasan Bina Upaya)
    contoh bentuk bantuan adalah seperti persekolah anak-anak, pagar rumah atau bantuan bulanan barang dapur. terima kasih

  246. bling bling acik on

    Semua persoalan berkenaan eKasih tlg telefon 0380008000 untuk mendapatkan maklumat yg tepat.TQ

  247. Hasnah usop on

    Assalam..sya nak tanya..kalau janda mcm sya layak x isi borang ekasih..pasal sya kerja cuma buat kuih..1 hri dpt bersih baru jer rm18..saingan banyak..hanya buat kuih jer sya tahu..bekas suami langsung xde bagi duit blanja wlaupun semasa kahwin n cerai..

  248. Hasnah usop on

    Assalam..saya nak tanya..kalau janda macam sya layak rak isi borang ekasih..pasal saya kerja cuma buat kuih..1 hari dapat bersih baru jer rm18..saingan banyak..hanya buat kuih jer saya tahu..bekas suami langsung tak bagi duit balanja walaupun semasa kahwin n lepas cerai..masa edah pun tak de juga bagi..dapat ke saya mohon

  249. Salam YAB Dato sy kerja gaji kurang sikit…utk ank2 susu dan pampers…tapi brg2 makin mahal.. da hampir putus asa sy mohon kj d Jabatan kerajaan…tlg sy YAB Dato… #1Malaysia

  250. iye betul dan benar,ade gst cukai,br1m naikkan,ini surat cadangan poskan

  251. augustine junio on

    Hello, Adakah anda seorang lelaki perniagaan atau perempuan? Adakah anda dalam mana-mana
    tekanan saya membiayai atau memerlukan dana untuk memulakan anda sendiri
    perniagaan? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk menyelesaikan hutang anda atau membayar
    bil-bil anda? Adakah anda mempunyai skor kredit yang rendah dan mempunyai
    kesukaran mendapatkan pinjaman daripada bank-bank tempatan dan lain-lain
    institusi kewangan? Saya ingin memaklumkan kepada anda bahawa tawaran pinjaman
    pada kadar faedah yang rendah 2%, jika anda berminat untuk mendapatkan
    pinjaman daripada kami, sila hubungi kami melalui e-mel: (AUGSTINEJUNIO@GMAIL.COM)

  252. agi idup agi nglaban!! on

    betul tu beraun..kampung kudei adalah kampung yg trmiskin n trtindas..tak da satu pn dr krajaan yg dtg mmbntu..tp bila nak mngundi,,,,ada je muka yg tak dijemput dtg mari..tanah tu pn dah nak kena sapu kerajaan. mana la nasibb..bukan nya miskin nak sapu ape je bntuan krjaan tp hak n spatutnya kmi dpt!?!!

  253. Hamba Allah on

    Aslm. Saya sangat buntu pada siapa harus saya mengadu, saya ada anak dua orang, sekarang ni saya tengah mengandung anak ketiga, suami kerja buruh pendapatan kurang seribu, baru-baru ni rumah sewa kami kena banjir, habis semua barang kami rosak x boleh digunakan lagi, malang nasib kami bila tuan rumah dah x nak sewakan rumahnya, sekarang ni kami terpaksa sewa bilik yang kecil, saya pula tidak sihat dan baru keluar dari hospital, saya betul-betul perlukan bantuan kewangan untuk meneruskan kehidupan, saya buntu,, bantulah saya.

  254. Hadi bin baharom on

    Saya nk tahu biasa saya dapat bantuan rumah sewa tapi dari tahu lepas saya tk dapat harap ada info dari ekasih .samaada saya lulus lagi ke tkharap maklum

  255. bling bling acik on

    Soalan diatas… nak daftar ekasih. pi je pejabat daerah(bahagian pembangunan), ke pi UTC, RTC, bagi negeri bukan bawah dacing, kea call 03-80008000 untuk bertanya di mana nak mendaftar.

  256. bling bling acik on

    En Hadi untuk mengetahui keputusan bantuan itu perlu bertanya pada agensi yang en mohon

  257. Semua pun cakap bilang miskin lah,susah lah,tak ada rumah lah,tetapi yang menghairankan,sesusah-susah pun dapat juga online kan,klau betul-betul susah,datang lah ke pejabat daerah masing2,pigi daftar status miskin tu,kata susah tau-tau hari2 beli KFC untuk sentapan..apa lah..

  258. kresimir previc on

    Hello,
    Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Encik Kresimir previc, pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami. hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (kresimirprevic4@gmail.com)

  259. Aminah binti Mat Yusoh on

    Sy seorang ibu tunggal dengan 3 orang anak yang masih bersekolah, sy sangat berharap agar permohonan rumah DBKL (nombor RUJUKAN 120852 )yang sy mohon pada 27 April 2012 masih belum ada jawapan hingga kini. Sy tidak mampu hendak membayar sewa rumah setiap tahun naik sewa rumah dengan gaji sy RM 900 sebulan tidak mencukupi dengan harga barang naik mendadak, jutaan terima kasih kerana perihatin terhadap masalah sy selama ini.

  260. Aminah binti Mat Yusoh on

    Sy seorang ibu tunggal dengan 3 orang anak yang masih bersekolah, sy sangat berharap agar permohonan rumah DBKL (nombor RUJUKAN 120852 )yang sy mohon pada 27 April 2012 masih belum ada jawapan hingga kini. Sy tidak mampu hendak membayar sewa rumah setiap tahun naik sewa rumah dengan gaji sy RM 900 sebulan tidak mencukupi dengan harga barang naik mendadak, jutaan terima kasih kerana perihatin terhadap masalah sy selama ini. Nombor untuk dihubungi 01136405519

  261. Nadal Bin Alis on

    salam 1malaysia, saya Nadal bin Alis, ingin minta bantuan Rumah,pbr,kerana rumah yg kami tinggal skrang adalah rumah abang sy,anak sy ada 6 orang semua masih bersekolah, harap kerajaan dapat pertimbangkan permohonan sy ini,,

  262. James a/l Arockiasamy on

    Selamat sejahtera. Saya James, ingin bertanya kenapa kali ini anak anak saya yg bersekolah rendah tidak mandapat bantuan KWAMP 2017? Dengan duit bantuan itulah saya membayar yuran sekolah setiap tahun. tetapi tahun ini saya tak tahu bagaimana handak membayar kerana yuran sekolah mahal dan saya tak mampu untuk bayar. Saya mempunyai 4 org anak yang masih di bangku sekolah. 2 di menengah 2 di rendah. Saya berharap pihak kerajaan dapat mempertimbangkan permohonan saya ini. terima kasih

  263. syarifah binti mad rais on

    Saya ad lima ank dan saya ad mkslh
    Saya ad sumai..pi sumai saya kst gila
    Blh x saya mohon batunan

  264. alhamdulillah pda yg dapat..suami sy berdaftar ekasih tpi bantuan apa2 pun x dapat..gaji suami sy rm600..ank 5org 3 org bersekolah da jalan kaki lgi p sekolah..pgi tngh hri jln kaki sejauh 4 kilomete..klu ada yg baik hati kurang la penat ank kmi…sy pernah cuba memohon bantuan kebajikan tpi x layak..kekadang kmi masak guna kayu api..tpi x kisah la jnji dapat mkn walaupun makan ubi kayu..sedap hihi..sy bersyukur ank2 faham kesusahan kmi..dorg tak minta apa2..dan sy pun da x mengharapkan bantuan apa2 sebap tu semua rezeki daripada Allah..klu ada adala klu tak ada tak kisah..

  265. Chandravadhanan a/p krishanan on

    Sy krja tapi sy oku boleh sy dapt batuan utk rumah ,anak 3 sekolah suami krj 1300.

  266. Asalakum saya mohom bantuan ekasih saya jada ank sorng umrsya 17 saya tingal pasir mas ayah saya sakit kecing manis gn darah tingi saya mitak bantuan ekasih untuk beli barang anak nati raye ni

  267. Jamaludin Bin Saat on

    Saya ada sebidang tanah peninggalan arwah emak saya,bagaimana saya Nak mohon bantuan membina rumah di atas tapak tanah tersebut,please reply ÀSAP,0138183945 Jamaludin Bin Saat.

  268. Saya ingin memohon bantuan rumah pprt,suami bekerja sendiri,gaji dalam rm1500.Saya surirumahtangga sepenuh masa.Ada 5 anak dan 4 bersekolah.Skrg kami menumpang di rumah ibu saya.Di harap pihak tertentu dapat membantu kami.Sy ingin membina rumah di tanah ibu saya di kampung.011-31984574

  269. Lizarosnita zakariah on

    Assalamualaikum.. saya seorg ibu tunggal dan membiayai anakbsaya tanpa bantuan sr bekas suami dh 8 n pada masa yg sama menjaga ibu saya yg sakit kencing manis kronik saya dh daftar dgn ekasih di pejabat pulau pinang dh 4 tahun..dh dtg kerumah pun penyiasatan tp sampai sekarang pun x da pa2 bila call suruh tunggu saya p pejabat pun dh berpindah keseberang..tp org yg mempuyai pendapatan tunggi suami isteri oun dapat bantuan ekasih dh x tau nak cakap apa..yg tunggai n susah ni..call la beribu kali pun x layan..sb x da cabel kot

  270. Sya ada sebidang tanah peningalan arwah ayah,sya sudah pun buat pememohon bantuan rumah ekasih pada tahun 2015 tapi sampai sekarang tahun 2017 tidak pernah ada jawapan.bagaiman sya dapat bantuan?

  271. Sya ada sebidang tanah peningalan arwah ayah,sya sudah pun buat pememohon bantuan rumah ekasih pada tahun 2015 tapi sampai sekarang tahun 2017 tidak pernah ada jawapanbagaiman sya dapat bantuan?

  272. SITI MARIAM BINTI ALI on

    Assalamualaikum saya ibu kepada 6 orang anak yang masih kecil Saya duduk dikepong saya dan suami cuma buat kerja sambilan dirumah sy ada terima bantuan bulanan jkm serta baitulmal bulan2 tapi tidak cukup untuk sarap hidup kami sekeluarga ingin anak2 saya semuanya bersekolah dimana saya boleh mohon ekasih.. Suami sy tidak boleh berkerja kerana ada masalah kesihatan harap ada insan yang sudi membantu amin… Ppr intan baiduri kepong… Siti mariam ali

  273. Raman. A/P. Palany. Says. ada 6orang. anak. yang. bersekolah. 5orang. Says. berkerja. potong. rumput. sebulan. 800. says. tacukup. Belaja. Rumah. Dapur. bantuan. kwamp. dapat. lagi. tahun. INI. anak. Says. 2orang. Oku says susuh

Leave A Reply