≡ Menu

Contoh Geografi PT3 2017 : Jawapan Tingkatan 3 Peta Lakar



(Kemaskini terkini pada: Aug 1, 2017)

Contoh Geografi PT3 2017 : Jawapan Tugasan Geografi Tingkatan 3 Konsep, Takrifan, Contoh?

contoh geografi pt3

Lembaga Peperiksaan PT3 telah mengkehendaki calon peperiksaan PT3 Tingkatan 3 untuk menyiapkan dan menyelesaikan tugasan kajian kes melibatkan matapelajaran dan subjek Geografi yang merupakan matapelajaran wajib dilaksanakan oleh calon Tingkatan 3.

Dan bersama-sama ini Berita Semasa akan kongsikan bersama anda di sini, contoh geografi PT3 bersama-sama dengan jawapan Geografi PT3 seperti yang ada di bawah ini sebagai rujukan bersama untuk kalangan guru dan para pelajar :

Contoh Geografi Pt3 2017 : Jawapan Konsep dan Definisi

Perkara Butiran dan Pautannya
Masih terpinga-terpinga bagaimana mahu mula buat Tugasan Geografi Pt3 Panduan buat Kerja Kursus Geografi : KLIK SINI

 

Mahu lihat contoh sejarah pt3 berserta jawapan sejarah pt3 terbaik untuk buat tugasan Pt3 Geografi? Teruskan membaca. Ada kami kongsikan di bawah ini.

LPM mahukan anda membuat kajian mengenai kawasan yang anda pilih berdekatan dengan tempat tinggal anda yang dirasakan anda boleh dimajukan. Jadi, seperti biasa terdapat beberapa elemen yang perlu anda kepilkan bersama dalam tugasan yang perlu anda siapkan kali ini.

Antaranya :

  1. Pengenalan
  2. Tajuk kajian
  3. Isi Kandungan
  4. Penghargaan
  5. Jadual kerja
  6. Objektif Kajian
  7. Kaedah kajian
  8. Pengenalan dan latarbelakang
  9. Peta Lakar kawasan kajian
  10. Potensi Memajukan kawasan yang ditandakan
  11. Halangan Memajukan kawasan yang ditandakan
  12. Cadangan Memajukan kawasan yang ditandakan
  13. Rumusan
  14. Borang Soal Selidik Geografi PT3
  15. Lampiran dan Sumber Rujukan

Contoh Geografi Pt3 : Contoh Jawapan Tugasan Kajian Kes Bertajuk Sistem Pengangkutan

Peta lakar di kawasan kajian yang dipilih anda dipilih sebagai tajuk spesifik/utama dalam jawapan panduan Geografi PT3 2017 yang tertera di bawah. Sila huraikan isi penting dibawah dengan menggunakan ayat anda sendiri.

  • Tajuk: Hasilkan peta lakar di kawasan kajian atau di sekitar sekolah anda

Ini hadiah buat anda, contoh geografi PT3 jawapan yang disiapkan untuk anda bagi memudahkan anda membuat rujukan kelak.

Ada 29 halaman bergambar yang telah kami susunkan untuk setiap bahagian pada jadual di bawah ini :

Perkara Page Pautannya
Jadual Kerja 1 KLIK SINI
Tajuk Kerja Kursus Geografi PT3 3 KLIK SINI
Objektif Kajian 3 KLIK SINI
Kaedah Kajian 4 KLIK SINI
Latarbelakang Ciri Fizikal dan Kawasan Kajian 6 KLIK SINI
Peta Lakar Kawasan Kajian 8 KLIK SINI
Potensi Untuk Memajukan Kawasan Berlorek 15 KLIK SINI
Halangan Untuk Memajukan Kawasan Berlorek 20 KLIK SINI
Cadangan Untuk Memajukan Kawasan Berlorek 22 KLIK SINI
Rumusan Geografi Pt3 25 KLIK SINI
Borang Soal Selidik Geografi Pt3 KLIK SINI
Lampiran -
Sumber Rujukan 26 KLIK SINI

 

NOTA: Pastikan anda melaksanakan kajian kes berdasarkan contoh Geografi PT3 yang telah dikongsikan seperti di atas ini. Semoga anda menyiapkan kerja khusus Geografi Pt3 2017 khusus buat pelajar Tingkatan 3 dengan jayanya.

Sambung Baca Lagi Artikel Terbaik Yang Ini Pula. Ada Kaitan Dengan Yang Di Atas :

Contoh Borang Soal Selidik Geografi PT3 2017 Contoh Borang Soal Selidik Geografi PT3 2017 Peta lakar Tahun 2014 merupakan tahun pertama dilaksanakan Peperiksaan Pentaksiran Tingkatan 3 PT3 bagi menggantikan Peperiksaan Menengah Rendah PMR y...

96 Komen Bernas di Berita Semasa… add one
  • 1 Ali 12:34 pm

    Thanks.. rasa mcm nak lompat bila jumpa website ni

  • 2 l 8:37 pm

    y

  • 3 Atiqah JJMS 8:39 pm

    Bagusnye…..Dpat membantu juga walau sedikit tapi boleh dihurai

  • 4 ali 12:36 pm

    jawapan boleh mengelirukan pelajar kerana kajian kes melibatkan keaslian kajian yang dijalankan oleh pelajar di tempat kajian pelajar.Jika pelajar menceduk bulat-bulat tanpa memahami tujuan kajian itu dijalankan mungkin akan menjejaskan gred mereka.

  • 5 Anonymous 1:58 pm

    lompat je lh

  • 6 RED DEVILS GANG 2:36 pm

    THANK YOU VERY MUCH FOR GIVING US TIPS OF (GEOGRAFI)

  • 7 RED DEVILS GANG 2:40 pm

    THIS TIPS WAS VERY HELPFUL FOR US……………………………..

  • 8 nikzul 4:08 pm

    yes its right!!!!

  • 9 nikzul 4:10 pm

    ermm…page nie cume membantu saye untuk konsepnye sahaja

  • 10 eimylliya 6:34 pm

    thank you ! for information ..

  • 11 eimylliya 6:36 pm

    yes , that’s right .. ^_^

  • 12 Anonymous 7:20 pm

    your welcom

  • 13 Anonymous 8:43 pm
  • 14 lembu terkejut 9:01 pm

    wow o_O thanks untuk info nih :-)

  • 15 hazatul 9:29 pm

    Klau amik sikit2 bule kn…

  • 16 Pelajar Malas 9:57 pm

    Macam Mna nak Buat Definisi Pencemaran?

  • 17 ali 10:36 pm

    lompat ah mu .. aku dop kesoh pon

  • 18 elly 11:02 pm

    Thanks a lot!

  • 19 nazwan 10:24 am

    wow…memang sangat membantulah…
    thanks

  • 20 abang zin 12:54 pm

    tak ku sangka tak ku duka.terima kasih sebab dah bagi info kat kitorg. ni jamin boleh lulus x?

  • 21 indah halina 12:58 pm

    nasib baik ada contoh ni.kalau x mesti gred F. THANKS YOU FOR HELP. :’)

  • 22 wan nur nilam sari binti jais 1:03 pm

    apakah punca-punca pencemaran air?
    sila terangkan dengan lebih lanjut

  • 23 amalina 1:25 pm

    ya sy setuju ………..

  • 24 kak jeni 3:16 pm

    makin lama makin dasyat style belajar sekarang. memang kena banyak membaca dan paham isi soalan dan isi jawapan. ikutkan detail jawapan diatas ni dah macam buku teks dah atau lebih kepada info dlm surat khabar. lengkap.

    bagus la kalau semua student dpt hurai jawapan mcm ni. goodluck adik-adik. jgn enjoy skrg ye.. rugi. sbb nnt bila dah keje akan ada waktu, korg akan rasa byk sgt masa sampai tak tahu nak buat apa. =)

  • 25 afaid anuar 10:52 pm

    huhu..brkurang jga bban bilajmpa wabsite ini

  • 26 Damirah Dayana 11:14 pm

    Thanks for info :* Memang membantu :D

  • 27 nurannisa 4:33 pm

    hai…thanks 4everything..Good luck for your axam

  • 28 kicel_cel 11:25 am

    oowww……stress gilo ne….ape sai

  • 29 peri7 10:07 pm

    thanz coz make me feel excited:D

  • 30 dayang fitri nazira 10:19 pm

    jangan malass2…rajin kan diri k

  • 31 wani tikah 10:34 pm

    assalamualaikum..pendapat saya .’buat kerja lhsus akn mngjr sy erti trus usaha

  • 32 lalala 12:05 am

    pening siottt

  • 33 kari 12:08 am

    kaly nie mmg sush glerrrr arhhh .. hummmm :-(

  • 34 fyfy 12:40 am

    taklh susah mne pon klu dibandingkan ngan sejarah..

  • 35 nia 12:43 am

    korg sume ambl p.udare ke?

  • 36 BREX 11:24 am

    KO APEW YNG KO TWU…..

  • 37 Anonymous 11:29 am

    steady lu… mkan KITKET…..x yah pkr ssah ssah……

  • 38 BREX 11:31 am

    dok eh koi ambik pencemaran air…….

  • 39 brex 11:32 am

    lu pkr la sndiri

  • 40 indra 10:50 pm

    pt3 is so stupid n stupid………….only nuts will crack their head for nothing…

  • 41 nel 10:26 pm

    ye. npe?

  • 42 Anonymous 10:57 pm

    beressssssss

  • 43 gaithiri 4:59 am

    wow,its was amaizing also can help little bit lorh…

  • 44 Anonymous 5:01 am

    ofcourse

  • 45 Mekk 5:52 am

    Pt3 nee cm sakaii . sked otak ak . -,,-

  • 46 muhad 9:25 pm

    Ko yng sakai.. -,-

  • 47 Najib Razak 9:27 pm

    You are stupit lol.. bullshit

  • 48 Anonymous 12:03 pm

    perkataan datang jadi dating

  • 49 Anonymous 1:56 pm

    umur berapa

  • 50 azwan 4:01 pm

    Yfghshu

  • 51 nurul 8:33 pm

    lompat lh

  • 52 Anonymous 4:05 pm

    perkataan come jadi cum

  • 53 nazirahlys 11:04 am

    senang lagi pt3 dari pmr lol -.- pt3 ikut evidens yg asli kalau pmr menghafal segala mcm. lagi sakit otak ! kemon la pikir kehadapan lah luls

  • 54 lembu 10:04 am

    lembu

  • 55 Miss Annoyingblee 8:54 am

    betul..betul..saya sokong 100%

  • 56 Faatin 6:54 pm

    susah gilaaaaa¥

  • 57 Faatin 6:57 pm

    betul kata awk itu

  • 58 Faatin 7:00 pm

    hai blh kua brkenala

  • 59 Faatin 7:00 pm

    hai blh kita brkenala

  • 60 fazlin 9:16 pm

    senang lah klo cri mklumat KT sni😆😆😆

  • 61 fazlin 9:19 pm

    Tapi,….she x brake fhm….yg konsep & takrifan pengangkutan tu…😭😭😭💢

  • 62 zira 9:39 pm

    bukan ke tak boleh guna pencemaran udara???

  • 63 luvanyah 11:14 am

    i get information…

  • 64 hadi 4:01 pm

    betol tu….saye setuju dgn jwpn puan

  • 65 nhusnaz 1:28 pm

    Wuhu…best gila ..snang krja aku..thanks

  • 66 mad 8:46 am

    cikgu pon bgi las mnit nk tru lgu mna tk tau dh bgi lwt pstu kna hntq hqi ni plk tu

  • 67 Syaris 9:23 pm

    Ni memang tajuk tahun ni ker..

  • 68 Azmi 8:18 pm

    Susani hihihi

  • 69 Saifuzzaman Ahmad 1:53 pm

    kenapa gambar tuu kecik sangat..pastu xleh bka plakk ?

  • 70 Unknown 12:37 am

    Pt3 2017…xdeke tajuk peta lakar??? Tolongla st stres x phm ape kne wat

  • 71 Unknown 12:38 am

    Pt3 2017…xdeke tajuk peta lakar??? Tolongla st stres x phm ape kne wat

  • 72 Secret 9:49 pm

    Tkde ke tajuk peta lakar ? Pls buat .

  • 73 ADAA 2:54 pm

    macam mana nak save atau ambil gambar tu semua????

  • 74 Afiq 8:39 pm

    Knape lh dorang adakan krja khusus ni. Dh krja khusus sejarah haritu pom dh confirm fail sbb akak² xleh ajar sbb x sama nga dorang buat taun lpas. Pening😖

  • 75 Thats ma boi 10:20 pm

    Wahh mcm banyak org cmmt kat sini o
    Jom mamak

  • 76 FN 4:22 pm

    Stress knapa soalan tugasan susah sangat

  • 77 Anonymous 12:51 pm

    boikkkk;]

  • 78 Budak_sekolah 3:41 pm

    Macam mane ni.. Tolong tunjuk ajar boleh x?? Berkongsi ilmukan baik.. Hehe

  • 79 rajeetha 4:24 pm

    thank you so much…….tq for give informations

  • 80 uua 11:09 pm

    thanks for sharing this information….tp kan proses awal ade tak dalam kerja kursus geografi nih?

  • 81 siti 11:11 pm

    susah la nk bina peta lakar

  • 82 bhswfgs 11:12 pm

    killer la tjuk thun nih

  • 83 Anonymous 11:06 am

    soalan sy ada proses awal mcm mne nak buat eah??

  • 84 aurum 11:06 am

    soalan sy ada proses awal mcm mne nak buat eah??

  • 85 Ainun 11:57 am

    terima kasih,banyak membantu………

  • 86 Anonymous 10:26 am

    Terima kasih banyak kerana menyediakan tapak yang amat-amat membantu ini. Semoga anda mendapat limpahan kurnia yang maha esa.

  • 87 bustin jieber 3:59 pm

    i love geo

  • 88 bustin jieber 4:00 pm

    klu korang nak tahu,aq ni hensem

  • 89 Unknown 7:32 pm

    We’re so grateful to you btw thanks for giving us tips

  • 90 Kerbau tua 9:24 pm

    Bagus2..

  • 91 kjs 9:44 pm

    it is a bit helpful…..atleast got example….tqqqq…..but actually i hate geo

  • 92 nrlthlh 2:53 pm

    Thank you!!!!❤ skrg baru faham sikit nk buat macam mana✨

  • 93 lk 8:25 pm

    goegrafi keeeeeeeeee…………….

  • 94 tashapeshape 8:50 pm

    oh gitu

  • 95 thanu 9:25 pm

    #terima kasih baru faham sikit #

  • 96 memeng 10:26 pm

    tak lengkap pun..

Tinggal Komen Bernas Bagi Topik Ini