Pakatan Kuasa Besar Dunia (Sergei Glaziev + Brazil, Rusia, India, China) VS (Amerika, Eropah) Ada Kaitan Dengan Tragedi MH370?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Pakatan Kuasa Besar Dunia (Sergei Glaziev + Brazil, Rusia, India, China) VS (Amerika, Eropah) Ada Kaitan Dengan Tragedi MH370?

Bismillahir Rahmanir Raheem. Sekitar tahun 2013, saya menulis mengenai satu timeline. Saya menyusunnya kepada 3 bahagian perkara yang mungkin akan berlaku ke atas negara ini. 

Amerika China Rusia MH370

Pertama, usaha perubahan rejim akan dijalankan. Jika gagal, perkara kedua akan dilaksanakan.

Perkara Kedua, sebaik usaha perubahan rejim untuk mengangkat boneka dinilaikan sebagai gagal untuk dijalankan, satu bentuk false flag akan dijalankan. Jika ini turut gagal untuk memaksa dasar pro Amerika di dalam negara, maka pilihan ketiga akan dijalankan dirantau ini.

Ketiga, meletuskan perang setelah kekuatan China dinilaikan berjaya diruntuhkan sedikit-demi sedikit melalui Modus Operandi yang sama dengan cara yang digunakan untuk meruntuhkan Kesatuan Soviet satu ketika dahulu.

Sentiasa saya tegaskan berkali-kali bahawa kehilangan MH370 tidak dapat dipisahkan daripada penguasaan Selat Melaka, kedudukan Malaysia sebagai Ring of Pearls China, serta perkembangan yang sedang berlaku di Ukraine.

Apa Hubungkaitnya Dengan Krisis Russia-Ukraine-US?

Pada Mei 2013, satu kertas kerja telah dibentangkan di Sidang Kemuncak BRICS, di Durban. Kertas kerja yang membentangkan agenda Russia untuk memperkukuhkan kesepakatan ekonomi negara-negara BRICS (Brazil, Russia, India, China dan Afrika Selatan) bagi menangani asakan ekonomi Amerika dan Euro.

Antara Perkara Berani Yang Dibentangkan Ialah :

  1. Pemansuhan penggunaan Dollar sebagai matawang dagangan untuk urusniaga minyak antara negara BRICS + Iran + Venezuela.
  2. Memperkenalkan satu matawang yang akan digunakan secara bersama dalam urusan urusniaga minyak.
  3. Memperkenalkan serta mempromosikan kedua dasar di atas untuk digunakan secara meluas di dunia.

Sergei Glaziev, pakar ekonomi dunia berada dibelakang penubuhan Eurasian Union, telah mengajak Russia melakukan satu anjakan kepada perubahan sistem ekonomi baru yang lebih kukuh, stabil dan kuat. Glaziev menempelak sistem ekonomi yang diamalkan oleh Amerika dan sahabat mereka di Eropah yang menggunakan sistem riba secara melampau untuk menampung piramid-piramid hutang dan dalam masa yang sama menjajah dunia melalui hutang-hutang yang diberikan.

Sergei Glaziev : Sistem Hutang + Riba Tidak Masuk Akal

Sergei Glaziev menyatakan, sistem hutang dengan riba yang tidak masuk akal ini, memenjarakan setiap pihak yang berhutang di dalam satu putaran hutang yang tidak akan habis. Ianya melumpuhkan keupayaan kewangan pihak yang berhutang sehingga akhirnya asset-aset milikan mereka dirampas.

Beginilah cara sistem ekonomi barat menjajah dunia tanpa perlu mereka mempunyai wang dan keupayaan kewangan untuk mendapatkan sebarang pemilikan. Dengan mempunyai pihak yang berhutang dengan mereka, mereka menjual hutang tersebut sebagai satu lagi bentuk hutang dan menggandakannya dengan sistem yang tidak bersandarkan sesuatu yang realiti.

Semua ini perlu dihentikan menurut Sergei Glaziev. Lalu Sergei Glaziev mencadangkan agar Russia mengetuai dunia untuk melakukan satu perubahan drastik. Cadangan drastik ini termasuklah membuang amalan menggunakan Dollar Amerika di dalam urusniaga minyak antara negara-negara bersekutu dengan mereka.

Sergei Glaziev yang menjadi penasihat ekonomi kepada sebuah kuasa besar dunia. Sebuah negara yang dikatakan oleh jurucakap media mereka sebagai berkemampuan untuk menukarkan Amerika Syarikat dari sebuah negara kepada lebuan radioaktif yang beterbangan di udara. Russia sebuah negara dengan keupayaan nuklear yang hebat dan kemampuan keupayaan perang yang digeruni.

Apabila Sergei Glaziev mengutarakan idea tersebut, dia menyatakan bahawa ini merupakan jalan perubahan ekonomi yang bakal mengundang risiko retaliasi termasuk sehingga mencetus sebuah perang yang besar.

Russia tidak akan bertindak sedemikian jika Washington tahu berpegang kepada janjinya 30 tahun dahulu kepada Gorbachev. 30 tahun dahulu, Washington telah berjanji untuk tidak mengganggu blok negara Eropah Timur supaya menjadi sebahagian daripada negara NATO. Tetapi, sepertimana Uncle Sam yang biasa, satu persatu negara Eropah Timur ditarik masuk ke dalam NATO. Malah tentera-tentera NATO sudah pun mula ditempatkan pada sebahagian Ukraine ketika krisis ekonomi Ukraine mula memuncak.

Washington Risau Kebangkitan Rusia?

Washington menyedari Russia sedang cuba mengumpulkan kekuatan lamanya kembali. Jika dahulu, melalui Warsaw Pact, Russia diperkukuhkan sehingga menjadi satu blok ekonomi yang memberi saingan kepada Amerika dan Eropah. Lalu, satu persatu tiang sokongan Russia di dalam Warsaw Pact ini diruntuhkan sehingga kejatuhah Kesatuan Soviet berlaku pada 1991. Melalui dasar Perestroika dan Glasnost, Gorbachev merosakkan kekuatan Kesatuan Soviet dengan anai-anai yang kemudiannya menamatkan era Perang Dingin antara Amerika dan Russia.

Lewat beberapa tahun ini, Washington melihat Russia sedang mengumpulkan kekuatannya kembali. Eric Margiolis, melalui kolumnya yang disindiketkan kepada akhbar the Sunmenyatakan bahawa Russia sedang menjalankan Ancshluss (penggabungan) secara senyap. Pungutan suara yang memasukan Crimea ke dalam Russia menunjukkan bahawa Ancshluss itu benar-benar kini sedang berlaku tanpa diselindungkan. Bermula 2013, Russia cuba memperkukuhkan ekonomi negaranya dan membersihkan pemimpin politik serta golongan oligarki daripada golongan yang senang diugut oleh negara barat.

Vladimir Putin telah memperkenalkan dasar anti-dana pesisir (Anti-offshore) bagi membersihkan negaranya daripada kelompangan yang boleh menyebabkan golongan politikus dan oligarki menjadi mangsa ugutan barat. Dalam masa yang sama dasar anti-offshore tersebut akan mengembalikan sebahagian besar dana milik orang Russia di luar pesisir kembali untuk mengukuhkan ekonomi Russia. Pada mula dasar ini diperkenalkan, golongan mewah, politikus dan oligarki Russia dipujuk untuk membawa masuk dana kembali secara sukarela. Tetapi, ramai yang tidak mengendahkannya sehinggalah berlaku krisis ekonomi di Greek dan Cyprus.

Keruntuhan Ekonomi Cyprus menjadi titik tolak kepada kejayaan Putin untuk menggalakkan dasar Anti-pesisir untuk ditegakkan di dalam negara.Cyprus merupakan antara negara luar pesisir di mana ramai golongan kaya Russia menyimpan kekayaan mereka. Apabila berlaku masalah ekonomi sehingga memaksa kerajaan Cyprus mengambil harta-harta yang disimpan untuk menghidupkan ekonomi mereka kembali, kerajaan Russia berlepas diri daripada membantu golongan rakyatnya yang menyimpan kekayaan di luar Russia.

Dari cara pujukan, ia kemudiannya dijadikan undang-undang dengan mengharamkan mana-mana golongan politik dan oligarki untuk mempunyai apa-apa kepentingan perniagaan serta simpanan dana di luar pesisir. Kembalinya dana-dana milik Russia dari luar, maka ekonomi Russia mula diperkukuhkan.

Vladimir Putin mempunyai sokongan yang kuat dan kukuh di Russia biarpun Washington cuba memasang kolum kelima dan membiayai puak-puak penentang untuk menggugatkan pemerintahannya. Dasar Anschluss menyebabkan Washington tidak senang duduk. Apabila mereka mengganggu kecenderungan sokongan politik di Ukraine, Russia sudah mentafsirkan tindakan Uncle Sam tersebut sudah melampaui batas yang sepatutnya dihormati sejak 30 tahun dahulu.

Tiada guna untuk berdialog dengan Amerika. Vladimir Putin mengarahkan tentera Russia untuk segera masuk ke dalam Crimea untuk menunjukkan tahap seriusnya Russia dalam mempertahankan rakan-rakan sekutunya daripada jatuh ke dalam perangkap Washington dan Nato. Vladimir Putin menendang maruah Amerika dengan penuh bergaya.

Tetapi Washington, salah sebuah negara Yakjuj dan Makjuj, masih bijak memanipulasi keadaan. Perhatikan kini mereka sedang berusaha memencilkan sokongan ke atas Russia dengan cuba menggunakan prinsip ‘Enemy of my enemy is my friend’. Mereka kini sedang cuba memencilkan China daripada menyokong Russia di dalam isu di Crimea. Orang Islam dengan matahati yang terang akan segera sedar permainan mereka di sini. Walaupun Amerika cuba menggunakan prinsip ‘Enemy of my enemy is my friend’, kita melihat cara mereka mendekati China ialah dengan menggunakan prinsip dalam pepatah Klingon sepertimana yang pernah digunakan di dalam filem Star Trek, ‘Enemy of my enemy is the enemy I killed last’.

Bagaimana mereka melakukannya? Masih ingat dengan peristiwa pembunuhan beramai-ramai di stesen keretapi di China dua minggu lepas? Puak pemisah Uighur telah dituduh sebagai bertanggungjawab dalam peristiwa tersebut. Seluruh negara China sekarang ini berada di dalam satu bentuk sentimen membenci orang Islam kerana ‘perbuatan etnik Uighur di stesen keretapi tersebut’.

Tahukah sahabat-sahabat, bahawa apa yang berlaku di stesen keretapi tersebut adalah satu skrip berulang dengan tempoh masa yang hampir sama sepertimana yang Amerika pernah gunakan satu ketika dahulu sebelum menjajah Afghanistan? Mari kita lihat persamaannya.

Modus Operandi Amerika Porak Perandakan Dunia?

Dua minggu sebelum Amerika melancarkan perang ke atas Afghanistan, mereka telah mengirimkan dua orang wartawan yang dikatakan mewakili National Geographic untuk membunuh Ahmad Shah Masood. Ahmad Shah Masood ialah pemimpin golongan mujahidin Pakatan Utara yang digelarkan sebagai Singa Panjsher. Allahyarham tidak pernah mengizinkan mana-mana wartawan menemubual dirinya kecuali oleh dua wartawan tersebut. Apabila sesi temuduga tersebut dijalankan, sebutir bom yang diletakkan di dalam kamera salah seorang wartawan tersebut telah diletupkan.

Pakatan Utara sebelum daripada itu telah mencapai satu perjanjian damai dengan puak Taliban supaya pihak mereka tidak bertembung dan berperang sesama sendiri. Tetapi peristiwa letupan bom ini mengejutkan pihak Pakatan Utara. Amerika segera mencadangkan kepada dunia melalui salakan anjing-anjing di dalam media mereka bahawa Puak Taliban yang membunuh Ahmad Shah Masood. Oleh kerana majoriti daripada penduduk Afghanistan tidak berminat untuk membaca dan meneliti berita, sama seperti kebanyakan rakyat Malaysia, maka fitnah itu kemudiannya dikipaskan dengan deras.

Hasilnya, Pakatan Utara mengangkat senjata kembali dan memulakan perang mereka dengan golongan Taliban. Selang beberapa minggu selepas itu, Amerika melancarkan perang ke atas Afghanistan dengan membantu Pakatan Utara untuk berperang bagi pihak Amerika dengan menundukkan Taliban di beberapa kawasan.

Itulah juga modus operandi yang sedang dijalankan sekarang ini. Setelah mengejutkan negara China dengan berita pembunuhan warga mereka dan menuduh puak pemisah Uighur yang beragama Islam melakukannya, maka mereka telah menyediakan rakyat China dengan satu bentuk sentimen membenci kepada orang Islam. Apa yang mereka perlukan sesudah itu ialah satu lagi bentuk percikan api yang menyebabkan China mengambil sikap anti Islam yang Amerika harap-harapkan. Disinilah sebahagian cerita MH370 bermula.

Perkongsian artikel oleh penulis : Imran Haaz



Share.

48 Comments

  1. Anonymous on

    Tuhan belum izin nak jumpa. Tapi kita mesti terus berusaha, berdoa dan bertawakkal.

  2. Anonymous on

    Ya, tiada sesuatu apa yg berlaku, baik buruk pun TANPA izin dan Qadha’ dan Qadar Allah belaka. Hikmahnya kita tidak tahu. Bagi Muslimin, doa adalah ‘senjata’ yg terakhir yg ada. Jangan sembanglah, kuasa besar Amerika ka, Russia ka..apabila Allah menghukum, ruyup juga mereka nanti, percayalah.

    Kita tahu percaturan dua kuasa besar ini bukanlah baru. Sejak era ‘Cold War’, smasa Kesatuan Soviet dlu lgi. Bagi Sistem kapitalis/ demokrasi Amerika, ancaman paling besar adalah fahaman komunisme/komunis yg diketuai Soviet/Russia. Amerika membentuk Pakatan NATO, Russia juga ada blk2 nya sendiri yg kbanyakkannya negara2 komunis (China, Korea Utara, Poland dan bbrapa skutu mereka lain spt India, Brazil, Venezuela, Vietnam dll). Amerika dlm misinya utk menguasai ekonomi dan ketenteraan dunia, mereka cukup menyedari bahwa Russia skg sdg menggembleng semua pengaruhnya. Baru2 ini Russia ‘annexed’ Cremia, wilayah Ukraine. Smakin bimbang US !

  3. Salam…Semakin lama berita kehilangan MH370 semakin mendebarkan…boleh juga dikatakan semakin menggerunkan…

    Rakyat Malaysia ni sebenarnya agak kurang peka apabila sesuatu peristiwa berskala besar berlaku sebagaimana yang terjadi pada MH370 ini…disini bukannya kita hendak main serkap sahaja setiap kenyataan…tetapi kita boleh merenung sebab dan musabab setiap kejadian…

    Kita terpaksa memikirkan juga kalau2 kes sebegini adalah sabotaj dari pihak2 tertentu diluar sana…mungkin juga ada berkait rapat dengan sesuatu agenda tersembunyi…yang Malaysia harus dipertanggung jawabkan menjawab kes kehilangan MH370 ini…

    Seperti kenyataan diatas, agak tidak mustahil juga mereka2 ini iaitu dajal dan ajen2 Barat/Yahudi yang berselindung tabir ini cuba mahu memecah belahkan sesuatu perhubungan baik antara negara2 dirantau ini…sebagaimana di Malaysia ini ada juga tangan2 ghaib yang menghulurkan bantuan untuk menghancurkan Malaysia tercinta ini…sebab itulah banyak berlakunya perhimpunan haram dengan bertopengkan agenda tertentu kerana dihasut oleh tangan2 ghaib ini…

    Barat dan Yahudi sebenarnya sudah lama berjaya menguasai rantau ini dengan secara halus tanpa disedari…iaitu melalui agenda hiburan, media cetak, internet dan sebagainya…mereka dengan mudah, sudah berjaya menyerapkan agenda jahat mereka keatas muda-mudi kita…yang kita lihat sekarang ini…Na’uzubillah, moga2 Allah selamatkan anak2 kita, generasi akan datang…

  4. tanpa mu ku tiada nama on

    Mungkin pandangan ini hampir kepada punca terjadinya misteri mh370. Memang dasar barat nak berkuasa maka mereka akan lakukan dengan cara pecah dan perintah. Pertama sekali mereka akan pecah dan huru-harakan blok kuasa yg akan mengancam mereka. Dan ini jugalah cara dajjal menghasut umat manusia..mereka melakukannya seperti menarik rambut dari dalam tepung dan yang jadi mangsa adalah kita yang lemah. Sekarang kita pun boleh lihat media barat pro Amerika menghentam malaysia dan menjadi batu api memuncakkan kemarahan rakyat china. Nama negara islam pun makin buruk. sebenarnya sebaik mana pun US datang pada kita, mereka tetap bukan kawan, semakin lebar senyuman mereka, maka semakin busuk hati mereka.

  5. Nak tanya.. kenapa di tengah-tengah malam ada 1 jet pejuang melintasi pantai timur 1 kali pada setiap hari pada bulan januari?? Adakah itu latihan?

  6. Saya tidak nampak ianya jet sebab di dalam rumah.. tapi bunyinya memang seperti jet pejuang.

  7. Satu rencana yang baik tetapi Rakyat Malaysia hanya lebih sebok wang, harta dan seks. Yang Islamnya suruh orang bersikap Islam tetapi anak bini berperangai macam orang yang dalam rencana tersebut.

  8. SEBENARNYA US,CINA,RUSIA ATAU PUN YAHUDI mereka ni tak kejam,yg kejam ialah orang islam yg tak buat kerja yg nabi suruh buat,perbaharui lah iman kamu,sentiasa ingat kebesaran Allah,dgn cara nabi sahaja akan mendapat kejayaan dunia akhirat.di malaysia dah ramai org islam tinggalkan kerja nabi dan sahabat.dah byk bala Allah telah hantar pd kita.FIKIR2LAH SIAPA YG KEJAM……………

  9. Anonymous on

    Kutuk-kutuk Amerika tapi minta tolong cari MH370 jugak. Kenapa tidak minat cari sam Russia atau negara Islam kaya dari Timur Tengah. Ini macam meludah kelangit kena muka sendiri. Aku bukan sokong Amerika tapi aku tak suka pendirian yang begini. Kalau kita tak sokong Amerika maka jangan lah sokong. Ini tidak belakang cakap lain dan depan pula cakap lain macam putar belit.

  10. Anonymous on

    Semua ni berpunca dari Yahudi yg berdendam memusuhi Islam dan nak menguasai dunia, dan telah menjelma dalam diri orang Amerika, sehingga berjaya menjadi pemimpin, mahupun pelobi presiden USA. Mereka tidak akan senang sekiranya bangsa atau negara lain memimpin dunia, kini sering mencipta fitnah termasuk membunuh tokoh, saintis, termasuk mencipta pertumpahan darah

  11. Anonymous on

    ramai org islam di malaysia terlibat dgn riba’.
    personel loan, loan kereta, loan rumah, kad kredit, insurans dll.

  12. Aku masih tertanya2 dimanakah anggota komando ATM (aku yakin unit GGK) yang dilaporkan telah dihantar untuk misi mencari mh370 di koridor utara? Adakah betul mereka dihantar ke sana? Pada akulah kalau dihantar unit komando GGK, ia adalah untuk misi yg spesifik, yg betul2 khas yg telah diketahui misi dan targetnya spt contoh utk menyelamatkan tebusan tak kira sama ada jungle warfare ataupun urban warfare. Kalau tujuan utk mencari tapi masih tidak diketahui dimana ia memerlukan unit agen perisikan (biasanya army intelligence) yg digerakkan. Ada sesuatu yg pasti dirahsiakan.
    Lagi satu pengumuman Najib yg mh370 berakhir di lautan hindi macam dipaksa buat. Nampak sgt ada tekanan dan peras ugut oleh pihak tertentu. Yg kelakarnya satu serpihan pesawat pun tak berjaya ditemui. Kita semua da kene tipu. Sekejap satelit kata kat situ, kejap kat sini, last2 sampah yg diorang jumpa. Kelakar tak mainan the elite skrg ni? Dia ingat org semua bodoh ke? Aku percaya misi komando GGK itu adalah untuk memujuk Amerika melepaskan penumpang mh370! Marilah kita membaca yassin dan berdoa semoga kuasa2 yg berpaksikan syaitan dan dajal ni memulangkan semua mangsa mh370.

  13. bangga selatan berjaya on

    Jangan gelabah…Allah sayang umat Muhammad S.A.W..jangan push sangat pemimpin…diaorang dah buat yang terbaik…uols kene ingat…takde pemerintah di dunia yang perfect…negara malaysia ni ciput jer…koorang bangkang macam malaysia ni ade semua…rakyat dah duduk aman damai dah syukur rahmat..yang penting kita ni kene bersatu…jangan jadi macam sesetengah negara islam yang lain…rakyat duk utara tak ngan dengan kat selatan…bergaduh sesama sendiri….kalo tak suke politik..tutup telinga…ambik je yang baik2..Allaj janji umat islam akan menang jugak nanti…Allah akan berikan jalan…jangan lupa doa…doa tur senjata umat islam….

  14. Menarik dengan apa yg di kongsikan oleh saudara kita di atas..penerangan yg jelas dan mudah untuk difahami.
    terima kasih.

  15. Anonymous on

    Tapi payah juga kita nak buktikan. Memang kita tak bole pcaya sangat US ni. They’ll do what ever possible to meet their long run target i.e to control dua benda, 1) ekonomi 2) ketenteraan dan pengaruh. Literally speaking, dua benda yg depa bermati2an fokus dan kejar ini adalah keuntungan dunia yg fana, di mana kita org Islam patut jd kan matlamat no dua sahaja, bukan no. satu. Yg aku kata payah nak buat kesimpulan tu..sebab kalu kita fikr…skiranya betul dia yang rencana segalanya..bukan kah lambat laun terbongkar juga nanti? Kalau tak esok, lusa, tak lusa tahun depan n seterus nya. Bukankah negara gergasi super power lain seperti China anak marah? Rusia akan marah? Kalau Malaysia marah bole tahan, tapi kalu China marah (krana 153 nyawa rakyat nya dikorbankan)..tak payah China serang nuklear ke atas US, cukup dengan memutuskan hubungan diplomatik, atau pulau kan barangan US pun sudah dibimbangi US. China pada masa ini bukan China tahun 1980an, dia sudah terlalu kuat dan kaya, boleh berlaku itu smua. Tak mukin US bgitu brani dlm konteks ini nak korban kn rakyat China sbgitu mudah aku rasa. Negara2 lain juga akan turut marah jika terbukti angkara mereka dlm isu MH370 ni? Apa pandangan tuan2?

  16. Salam,sya terpanggil untuk sama buat sibuk,hakikatnya kita sebenarnya masih lagi djajah oleh mereka2. wahai pemimpin kita yg ada kuasa,tenaga,mai buka mata sungguh2,bebaskan negara kita dari dijajah,berkorbanlah sikit,apalah salahnya melepaskan negara kita dari telunjuk mereka.ramai antara kita yg bijak pandai,mai duduk sama2,cari kaedahnya,

  17. Sebenarnya kita selalu lupa mengambil iktibar dalam lipatan sejarah…US/Yahudi sudah lama membunuh berjuta2 manusia akibat dari peperangan dunia I dan II…mereka2 inilah yang memulakan peperangan dunia…mereka2 inilah yang menghasilkan senjata2…

    Kalau mereka2 ini menghasilkan berbagai senjata…tetapi kalau x ada peperangan pun x guna kan?…siapa nak beli kalau x perlu senjata?…jadi mereka ini serta ajen2 mereka telah berkomplot supaya setiap sudut didunia ini harus dijadikan huru-hara…sebab itulah mereka2 penyangak ini sentiasa mencari2 jalan untuk meributkan sesebuah negara…jadi tentulah banyak negara2 yang membeli senjata dari mereka2 ini untuk mempertahankan negara masing2…

    Sejarah tidak pernah menipu…dari dulu hingga sekarang banyak sudah negara2 yang kacau-bilau samada dalam hal ugama, politik, ekonomi dan sebagainya…

    Kita lihatlah sekeliling kita…ada negara2 yang berperang sesama sendiri selama bertahun2 tanpa kesudahan…ini semua gara2 campurtangan US/Yahudi…mereka2 ini sentiasa sahaja memberi support dalam berbagai bentuk kepada pemberontak dan pembangkang dalam sesebuah negara diseluruh dunia…supaya negara2 tersebut huru-hara sepanjang masa…renungkanlah…renungkanlah…

  18. Anonymous on

    Saya setuju. Tepat sekali. Tak beringat2, tak ambil iktibar juga kita nampaknya. Bukannya baru tapi sudah beratus tahun British, Amerika/Yahudi memporak-perandakan politik di serata dunia termasuklah di Tanah Melayu sejak zam,an penjajah lagi. Cuba kita renung sejarah – apa yang berlaku sejak dulu lagi. Zaman dahulu, pembesar2 Melayu ada banyak puak yang berbalah, bertelagah demi penguasaan, pengaruh, mengutip cukai dll. Apa yang penjajah buat dengan ‘jarum’ nya? Mereka akan meyebelahi satu pihak yang memusuhi satu puak yang lain! Mereka akan menyokong satu pihak yang memerangi itu dengan tujuan memerangi puak/clan yg lain. Memang pun tujuan mereka nak divide and rule supaya berpecah belah. Ini yang berlaku sejak zaman berzaman. Di zaman moden ini pun sama, tetapi teknik mereka lebih halus, lebih sophisticated lagi, terutamanya dgn menggunakan media mereka CNN, BBC, Associated Press, Washington Post, dan banyak lagi. Kita percaya dakyah mereka yg melaga-lagakan satu puak dgn puak yg lain. Banyak kali mereka buat angkara, kemudian media mereka menuduh satu puak lain yang melakukannya, walhal mereka! Akhirnya, sperti yang berlaku di Taliban tidak lama dulu, ejen Amerika yag lakukan pembunuhan pemimpin Taliban, tetapi Amerika menuduh satu puak Taliban pula. Akhirnya Taliban berpernag sesama sendiri kerana percaya fitnah Amerika. Amerika lakukan perkara yang sama di Venezuela, Amerika Latin bahkan di mana-mana jua. Jangan mudah termakan dakyah media mereka. CNN namapknya skg cuba melaga-lagakan dan mengeruhkan hubungan Msia dan China pula!

  19. Untuk pengetahuan rakyat Malaysia semua…di Amerika sekiranya seseorang itu ditabalkan menjadi Presiden…orang tersebut terlebih dahulu haruslah mendapat restu dari raja Yahudi (Dajal) yang sentiasa berselindung secara rahsia…

    Lihatlah Obama, presiden Amerika tu…walaupun kulit hitam tetapi dia mendapat restu dari raja Yahudi, dengan diikat bersyarat Obama harus mengikut telunjuk Yahudi secara rahsia…

  20. Kambing Putih on

    Apa nak pelik, semua guna skrip sama, yang dicopy paste. Penipuan yang diulang-ulang. Dan berapa ramai lagi kambing hitam harus dikorbankan?

  21. SELAGI MALAYSIA MASIH BERGANTUNG DENGAN AMERIKA SELAGI ITULAH KITA AKAN DIANGGAP KUDA TUNGGANGAN AMERIKA….BERSEDIALAH WAHAI SAUDARA SAUDARI SEMUA SEANDAINYA SATU HARI NANTI KITA JUGA TERPAKSA BERPERANG DENGAN MEREKA SEPERTIMANA NEGARA ISLAM YANG LAIN…

  22. Anonymous on

    O la la..hu hu .. Tak sangka, Utusan Malaysia hari ni (6/4/14) mengatakan ‘tidak menolak kemungkinan’ kehilangan MH370 ada kaitan dengan CIA !

    Aku dari dulu memang tak pecaya CIA, FBI, Pentagon. Dajjal berkepala hantu semua ejen Yahudi. Matlamat depa, nak kontrol dunia, supaya ekonomi dunia favor depa, ketenteraan, menghalang pengaruh Russia, China dan komunisme yang menjadi duri dlm daging kepada cita-cita kapitalis Yahudi depa. Islam juga juga batu penghalang pada kaca mata depa. We cannot trust them !

    They’ll do anything to meet their long run target to control the world power (economy and army power)…around the globe. Media depa CNN, Washington Post, British punya BBC, Associated Press, Reuters..semua alat depa menipu dunia dengan dakyah mereka, sehingga orang2 Islam pun terpengaruh dan percaya.

  23. Lagi 1 kemungkinan amerika akan mempergunakan lagi satu peluang,yaitu indonesia?????

  24. kan ada pangkalan tudm di terengganu. kalau nasib anda baik, anda akan mendengar ‘letupan’ yang dihasilkan apabila jet pejuang mencapai kelajuan bunyi

  25. Anonymous on

    Cari bukan sebarang cari pak cik oii. Pertama dapat maklumat ketenteraan negara lain terutama China tanpa perlu buat spying atau mengintip yg selama ini kebanyakan negara di intip mereka…takkan tak dengar kot crita negara Uncle Sam tu?. Kedua, mereka juga pelakon yang berwibawa. Filem mereka, wayang mereka je. Ketiga, jangan tak tau, apabila CIA membuat angkara mereka, ahli Senat mereka pun tak tau cerita sebenar. Dan bukan semua yang berada di Pentagon tahu angkara mereka. Kalau tahu pun Director CIA, atau top top personel sahaja. Rakyat Amerika sendiri pun tak tahu siapa sebenarnya dalang dlm pristiwa 11/9 dulu. Dan top men, kalau tahu pun, dia akan diam sahaja, sebab, apa2 yang dilaku kan adalah “demi kepentingan strategi Amerika”. Apa dia kepentingan mereka nombor wahid?? : menguasai ekonomi dunia bagi favor mereka..dan pengaruh/ kekuasaan tentera dunia. Dgan bahasa ringkas: berebut untukmempastikan ekonomi menyebelahi dan menguntung mereka terutama nya masa hadapan, dan mencengkam kekuasaan ketenteraan.

  26. Anonymous on

    Mana tau tuhan belum bagi izin jumpa, saya rasa ni bukan misi mencari tapi menyorok ni…

    Takkan berjuta2 doa manusia dari pelbagai agama satu pun tuhan x makbulkan.

  27. shred8,

    Dah lama aku follow msg2 dari kau…..kau ni ada masalah syak wasangka yg tinggi…aku rasa dah byk kali ko ‘teka’ itu dan ini….last2 lain pulak yg jadi bila aku compare dgn kenyataan ko

    hati kau ni nampak mcm kotor…bersihkan dulu yg tu baru otak ko boleh nampak dgn jelas.

    selamat beramal!!

  28. فَبَدَّلَ الَّذِينَ ظَلَمُوا قَوْلًا غَيْرَ الَّذِي قِيلَ لَهُمْ فَأَنْزَلْنَا عَلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا رِجْزًا مِنَ السَّمَاءِ بِمَا كَانُوا يَفْسُقُونَ

    Kemudian orang-orang yang zalim (penderhaka) itu mengubah perkataan (perintah kami) yang dikatakan kepada mereka dengan melakukan sebaliknya; maka Kami turunkan ke atas orang-orang yang zalim itu bala bencana dari langit, dengan sebab mereka sentiasa berlaku fasik (menderhaka)

  29. jgn pandai ckp jewk smua yew..mari la kte smua doa agar tanah air kte nie x tercemar dengan penjajah2 yahudi..amin..

  30. jgn menuduh..jgn kte tambah2 dosa..cari amal untuk bekalan di kelak nt..kte x tahu jgn pndai ckp..bwk2 la mengucap..

  31. bnyak jgk ko tahu yewk..ko nie sape…?dari mane ko nie..?boleh aku tahu..?

  32. banyak kemungkinan.. tapi semua tak dapat di sahkan…namun dengan kemungkinan itu kita perlu membuat persiapan supaya mampu bertahan terus.

  33. Satu hipotesis dan tulisan menarik yang ada logiknya. Lazimnya kaedah perang saraf dipergunakan bagi memporak perandakan situasi sebelum tindakan susulan yang lebih berkesan diambil. Percaturan untuk melagakan dan menimbulkan sangsi antara satu perikatan yang kukuh melalui langkah perang saraf ini akan memudahkan lagi musuh untuk menguasai satu satu wilayah atau negara tanpa perlu mengumpul kekuatan secara total. Negara Uncle Sam ini perlu dicurigai kerana negara yang kononnya kuat memperjuangkan demokrasi dan melaunglaungkan kslimah tersebut, tapi realitinya negara ini gagal mempraktikkannya khususnya dalam kes kes terpilih. Islam acapkali menjadi mangsa percaturan kuasa besar ini dan sejarah membuktikannya. Polisi double standard dapat dilihat dengan jelas dalam isu negara Palestin. Uncle Sam perlu kita curigai.

  34. If youu arre a guitar wide range of limousines at their testimonials frim past customers
    to book it in class limousine service to come. Wishing you both a photographer, then you will be able to make you feell special because
    she will be having,this article.

Leave A Reply