Bonus Johor Untuk Kakitangan Kerajaan Negeri. RM1,000 Untuk Anda!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Bonus Johor Untuk Kakitangan Kerajaan Negeri. RM1,000 Untuk Anda!

Dalam kemeriahan pemberian bonus raya antara kerajaan negeri dan kerajaan Persekutuan, negeri Johor aka JDT muncul sebagai negeri terkini yang baru sahaja memberikan pengumuman rasmi sebenar tadi mengumumkan bonus Johor sejumlah RM1,000.

bonus johor

Nilai bonus Johor tersebut adalah kedua tertinggi dikalangan kerajaan negeri mahupun dengan kerajaan Persekutuan selepas kerajaan negeri Selangor sempena menjelangnya Hari Raya Aidilfitri kali ini.

Butiran Berita Bonus Johor

Perkara Butirannya
Jumlah bayaran RM1000
Tarikh pembayaran 16 Jun 2017
Hari Jumaat

Tahniah diucapkan kepada yang akan menikmati bayaran ini nanti.



Share.

64 Comments

  1. lawan selangor, johor………lawan..tahun 2017 suk Johor akan beri bonus 2.5 bulan gaji….yahoo.Selangor berapa berani…..

  2. Selangor 2.5 bulan gaji. Johor RM 1000. Persekutuan RM 500. Siapa bijak urus ekonomi.

  3. Berat timbangan dosa krn tak beriman menjuruskan ke neraka jahanam.Nauzubillah.Biarlah kita beriman hingga akhir hayat.Berat timbangan pahala org beriman.

  4. Umat Islam perlu berhati2 dn menjauhkan diri dr faham salah dn terpesong yg diada2kn spt fahaman /ajaran syiah dn wahabi supaya iman/aqidah dn amalan yg kitya lakukn diterima…..Nya

  5. Umat Islam perlu berhati2 dn menjauhkan diri dr fahaman salah dn terpesong yg diada2kn spt fahaman /ajaran syiah dn wahabi supaya iman/aqidah dn amalan yg kita lakukn diterima…..Nya dn mendapat ganjaran dn RedhaNya utk kebahagian dunia lebih2 lagi di akhirat sana nanti.

  6. Antara kehebatan/karamah khalifah Islam yg ke 2 Syd.Umar al Khatab r.anhu
    1. Dapat melihat/diberi kashaf untuk melihat tentera Islam dan mengarahkan panglimanya/ketua perang Islam walaupun jarak hampir beribu batu( iaitu peperangan dgn tentera parsi)
    2.Sungai nil yg kering dn perlu korban tidak lagi berlaku demikian setelah nota dr syd. Umar rhu yg dikirimkn kpd jugak sahabat nabi s.a.w/gabenor Mesir pd masa itu amru al asr r.hu yg kemudiannya melontarkn nota tersebut ke dlm sungai nil.Sungai nil terus mengalir dn tdk kering lagi.

  7. Hindari filem yg menonjolkan pergaulan bebas lelaki perempuan yg blh mempengaruhi anak remaja kita yg blh mencetus ke arah kemaksiatan dn ghairah.Cth filem hindustan.

  8. 1. Jgnlah syirik krn penganiyaan yg besar
    2. Layarilah dgn sampan taqwa kehidupan dunia ini yg ibarat lautan yg dlm utk elak dr karam
    3. Marah/tegur org tua dlm mendidik tak ubah ibarat mepupuk bagi tanam tanaman.

  9. Bnyak nasihat luqman nul hakim kpd anak beliau spt antaranya 3 yg di atas

  10. Boleh menjadi cth tauladan yg baik dn berguna utk kita di zaman sekarang ini dn juga akn dtg.

  11. Antara penghuni al Araf ( antara syurga dn neraka ) ada beberapa pendapat ulamak iaitu antaranya yg utama:
    1. Seorang yg mati syahid fi Sabilillah ttpi derhaka pd ibubapa
    2. Org yg taat kpd ibu ttp derhaka kpd bapa atau sebaliknya
    3. Org yg timbangan amalan dosa/pahala sama berat

  12. Bertaubatlah kita sebelum ajal menjemput dn tetaplah beramal sehingga akhir hayat

  13. Org bwh yg b’gaji kecil perlukan bonus utk ringankan beban kewangan mereka terutama yg berkeluarga besar elok sekiranya utk bonus pa kjaan bagi had2 tertentu.Cth 1.5 bulan gaji atau maksimum rm 2500 utk bajet yg akn dtg ini.Lbh mendekati kpd ‘fair & square’

  14. Hindari filem yg menonjolkan pergaulan bebas lelaki perempuan yg blh mempengaruhi anak remaja kita yg blh mencetus ke arah kemaksiatan dn keghairahan.Biar ada batasan halal dn haram Cth filem hindustan.

  15. Takbir Raya bergema…Syawal di penghujung. Sesiapa yg siap puasa 6 hr dlm syawal ..Alhamdulillah…

  16. Lengkap puasa 6 hr dlm syawal dn Ramadhan penuh sebulan seolah2 berpuasa setahun.

  17. Salah satu pintu Syurga klu x silap nama ar-Rayyan bagi org yg berpuasa memasukinya.

  18. Kesemua pintu syurga (lapan pintu) memanggil masuk/membuka pintu kpd sahabat Rasulullah S.A.W khalifah Islam pertama saidina Abu Bakar r.anhu.Benarlah sbb apa yg Rasululaah s.aw lakukan semuanya akn dilakukn olh sydina Abu bakar r.anhu.

  19. Begitulah kasihnya syidina Abu Bakar kpd Rasulullah S.A.W setiap apa yg Rasulullah buat akn diikuti/cuba dilaksanakn dn diikuti.

  20. Walaupun ada yg tak sama atau sebaik Rasulullah habibullah akn tetap beliau cuba

  21. Wahai Rabb kasihanilah kami dn ampunilah kami dn redhailah kami…

  22. Ugama yg menjamin kebahagiaan hidup di dunia dn akhirat dan kelepasan dr azab neraka

  23. Sesungguhnya syirik itu adalah suatu penganiayaan yg besar pd diri.Nauzubillah

  24. Hadapi apajua cabaran dn ujian atas diri di dunia ini dgn sabar dn tabah dn berserahlah..kpdNya

  25. Apakah kamu berangan2 utk dpt rahmat dan syurga tanpa beramal soleh ? bolehkah ?

  26. Untuk beramal yg betul dan baik dn diterima kena belajar dan berilmu pengethuan yg betul supaya buat dn beramal yg betul dn sempurna.Untuk berjaya dunia kena dgn ilmu dn akhirat kena juga belajar dan berilmu supaya amalan kita diterima

  27. Kalau dah tahu amalkan dn sampaikan.Kata nabi mahfum lebih kurang maksudnya : Sampaikan dariku walaupun sepotong ayat

  28. Anonymous on

    Dikatakn ada syaitan khas di kubur untuk mengusik dan menakutkan org ziarah kuburan supaya anak adam akan merasa takut untuk ziarah kubur .Bila ini berlaku kubur ditinggalkan sepi dan mnuasia akan semakin lupa kpd kehidupan akhirat,Sbb itu kita dianjurkan juga untuk ziarah kubur krn ia mengingatkn kita kepada kematian dn kehidupan akhirat.

  29. Anonymous on

    Btultu…klu syaitan kubur atau hantu ni tak kacau agaknya malampun ada org yg akn berani ziarah dan mengingatkn akn akhirat dan menghindari dr kelalaian duniawi…

  30. Anonymous on

    Memang itulah kerja dan tujuan jenis syaitan ini….bacalh al-Quran utk kita sedekahkn…kpd simati

  31. Anonymous on

    Bawa bunga-bungaan tak digalakkan krn blh bermegah2 dn amalan spt ugama lain…bnyakknlah bdoa dn bertasbih kpd si mati/gemulah

  32. Anonymous on

    Jika mahu 2 pokok spt pokok puding blh ditanam dn disiram yg tanam di bahagian kaki dn kepala si mati..Tanya ustaz adakah pokok ini blh bertasbih kpd si mati?

  33. Anonymous on

    Antara keburukan demokrasi ala yahudi/ nasrani .Untuk menang dn dpt pengaruh dikalangan kita memburukkan atau membuka keburukan sesama sendiri/sesama agama atau lebih buruk lagi pekung di dada .Justeru jgn ada yg mendabik dada juara demokrasi.Apa nk jawab /bolehkah jawab di depan tuhan di Mahsyar nanti?

  34. Anonymous on

    Di sisi tuhan kayu pengukurnya ialah yg mengikut syariatnya dlm semua segi atau istilah takwa .Klu ramai alhamdulillah.Kalau sedikit ttpi yg ini ikut kayu pengukur Tuhan Rabbila’lamin maka ia/kumpulan dialah yg labih utama

  35. Anonymous on

    Di sisi tuhan kayu pengukurnya ialah yg mengikut syariatnya dlm semua segi atau istilah ringkasnya taqwa .Ittaqullah.Klu ramai alhamdulillah.Kalau sedikit ttpi yg ini ikut kayu pengukur Tuhan Rabbila’lamin maka ia/kumpulan dialah yg labih utama

  36. Anonymous on

    Di sisi tuhan kayu pengukurnya ialah yg mengikut syariatnya dlm semua segi atau istilah ringkasnya taqwa .Ittaqullah.Klu ramai alhamdulillah.Kalau sedikit ttpi yg ini ikut kayu pengukur Tuhan Rabbila’lamin maka ia/kumpulan dialah yg terlebih utama /baik di sisiNya.

  37. Anonymous on

    Betul tu….Di sisi tuhan kayu pengukurnya ialah yg mengikut syariatnya dlm semua segi atau istilah ringkasnya dikatakan bertaqwa .Ittaqullah.Klu ramai alhamdulillah.Kalau sedikit ttpi yg ini ikut kayu pengukur Tuhan Rabbila’lamin maka ia/kumpulan dialah yg lebih utama

  38. Anonymous on

    Benar tu….Di sisi tuhan kayu pengukurnya ialah yg mengikut syariatNya dlm semua segi atau istilah ringkasnya dikatakan bertaqwa .Ittaqullah.Klu ramai alhamdulillah.Kalau sedikit ttpi yg ini ikut kayu pengukur Tuhan Rabbila’lamin maka ia/kumpulan dialah yg lebih utama

  39. Anonymous on

    Ya….Di sisi tuhan kayu pengukurnya ialah yg mengikut syariatNya/ugamaNya dlm semua segi atau istilah ringkasnya dikatakan bertaqwa .Ittaqullah.Klu ramai alhamdulillah.Kalau sedikit ttpi yg ini ikut kayu pengukur Tuhan Rabbila’lamin maka ia/kumpulan dialah yg lebih utama/baik di sisiNya

  40. Anonymous on

    Naam (betul)….Di sisi tuhan kayu pengukurnya ialah yg mengikut syariatNya/ugamaNya dlm semua segi atau istilah ringkasnya dikatakan bertaqwa .Ittaqullah.Klu ramai alhamdulillah.Kalau sedikit ttpi yg ini ikut kayu pengukur Tuhan Rabbila’lamin yakni mengikut syariatNya/ugamaNya dlm semua segi atau istilah ringkasnya dikatakan bertaqwa tadi maka ia/kumpulan dialah yg lebih utama/yg terlebih baik di sisiNya

  41. Anonymous on

    Naam (betul)….Di sisi tuhan kayu pengukurnya ialah yg mengikut syariatNya/ugamaNya dlm semua segi atau istilah ringkasnya dikatakan bertaqwa .Ittaqullah.Klu ramai alhamdulillah.Kalau sedikit ttpi yg ini ikut kayu pengukur Tuhan Rabbila’lamin yakni mengikut syariatNya/ugamaNya dlm semua segi atau istilah ringkasnya dikatakan bertaqwa tadi maka ia/kumpulan dialah yg lebih utama/yg terlebih baik di sisiNya dr yg ramai ttpi tak ikut kayu pengukurNya tadi

  42. Anonymous on

    Jika jemaah kumpulan yg lebih ramai adalah mengikut kayu pengukur Tuhan Rabbil’aalamin iaitu mengikut syariatNya/ugamaNya dlm semua segi atau istilah ringkasnya dikatakan bertaqwa .Ittaqullah sama dgn kumpulan yg lebih kecil maka kumpulan ramai itu adalah yg terlebih baik

  43. Anonymous on

    Naam (Betul/benar) Jika jemaah kumpulan yg lebih ramai adalah mengikut kayu pengukur Tuhan Rabbil’aalamin iaitu mengikut syariatNya/ugamaNya dlm semua segi atau istilah ringkasnya dikatakan bertaqwa .Ittaqullah sama dgn kumpulan yg lebih kecil yg mengikut kayu pengukur Tuhan Rabbil’aalamin iaitu mengikut syariatNya/ugamaNya dlm semua segi atau istilah ringkasnya dikatakan bertaqwa .Ittaqullah tadi maka kumpulan ramai itu adalah yg terlebih baik

  44. Anonymous on

    Katakn cola pa dinaikkan 200 kpd rm 500 bermakna dgn mengandaikan kakitangan awam skrg berjumlah maximum 1.6 juta kjaan perlu peruntukan sebanyak 200 x 1.6 juta = 320 juta ringgit.

  45. Azhir. Bin.din. on

    Pahaman. Agama dan pegangan. Kita semua manusia ada pegangan.bahasa dgn bangsa.kita org melayu.kena pegang dan yakin.dgn dua rukun. Iman dan islam.5-6,muslim dan islam. Tidak boleh pisah kan dgn dua rukun ini. Walau.pun kita jahil macam nama. Pun. Ingat dua pekara ini, Azhir. Com. My

  46. Btul rukun iman dan Islam mesti diikuti dn diamalkan dn dihayati.Menunaikan Farhu Hj sekurangnya 1 kali bagi yg mampu seumur hidup.

    320 juta 1 bulan .Jika 12 bulan 320×12 = rm 3840 juta

  47. Wajib bagi seorg Islam belajar fardhu ain .Yg tahu hendaklah mengajar ,yg tak tahu belajar atau jika tidak kedua2 sekurang2nya mendengar.Jgn menjadi org ke 4.belajr tidak,belajar tidak mendengarpun tidak..minta jauh.Org belajar besar pahalanya.Belajarlah ilmu yg memberi manafaat.

Leave A Reply