≡ Menu

Bayaran BR1M 2017 : Bila Tarikh Pembayaran Masuk Akaun Bank BRIM 2017? Sila Semak SINI!



(Kemaskini terkini pada: Jul 19, 2017)

Bayaran BR1M 2017 : Bila Tarikh Pembayaran Masuk Akaun Bank BRIM 2017? Sila Semak SINI!

Gambar di atas ini, adalah adalah sebahagian daripada contoh bayaran masuk BR1M ke ke akaun penerima BRIM sebelum ini.

bayaran br1m

Seperti tahun-tahun sebelumnya, cara pembayaran semakin diperkemaskan bagi membolehkan penerima mendapat pilihan untuk menerima duit BRIM dengan cara yang lebih mudah dan senang.

Berita Semasa dimaklumkan pembayaran Bantuan Rakyat 1 Malaysia akan dilakukan secara berperingkat-peringkat pada tarikh yang telah ditetapkan untuk siri tahun 2017 kali kepada kalangan pemohon baru, penerima sedia ada. Baik daripada kumpulan bujang, kumpulan pendapatan isi rumah mahupun penerima bantuan e kasih yang status permohonan mereka lulus dan berjaya berdasarkan syarat kelayakan yang telah ditetapkan.

Bersama-sama ini Berita Semasa ingin kongsikan agihan dan jadual bayaran masuk BR1M 2017 berdasarkan tarikh pembayaran BRIM yang telah ditetapkan mengikut kategori masing-masing. Jikalau ada sebarang perubahan, Berita Semasa akan kemaskini daripada masa ke semasa.

Tarikh Bayaran BR1M 2017 : Jadual Bayaran BRIM Masuk Bank

Anda boleh terus berhubung terus dengan talian bebas tol  1800-88-2716 (LHDNM) atau 03-8882 4565/4566 (Kementerian Kewangan Malaysia) ataupun hantar kepada emel ke br1m@treasury.gov.my

Untuk makluman anda juga, keputusan dan status permohonan anda akan akan juga dihantar teris ke rumah kediaman anda sebagai rujukan bersama.

Jadual Tarikh Pembayaran RM1200 Nilai Bayaran
Ansuran Fasa 1 (18 Februari) RM400
Ansuran Fasa 2 (5 Jun) RM400
Ansuran Fasa 3 (Ogos) RM400

Jadual Tarikh Bayaran Br1M RM900 Nilai Bayaran
Ansuran Fasa 1 (18 Februari) RM300
Ansuran Fasa 2 (5 Jun) RM300
Ansuran Fasa 3 (Ogos) RM300

Jadual Tarikh Bayaran BR1M RM450 Nilai Bayaran
Ansuran Fasa 1 (18 Februari) RM450

Perkara Butiran dan Pautannya
Kategori Isi Rumah RM3000 Ke bawah (termasuk wargaemas) Dapat duit bayaran sejumlah RM1200
Kategori Isi Rumah RM3001 hingga RM4000 (termasuk warga emas) RM900
Kategori Baru – Bantuan E-Kasih RM1200
Kategori Individu Bujang 21 Tahun Keatas yang pendapatan RM2000 kebawah RM400
LINK Cara Semakan Status Permohonan Online KLIK SINI

 

P/S : Semoga pembayaran dan bayaran masuk BRIM 2017 kali ini dapat membantu sedikit membantu anda sebulan dua ini, bagi membayar tunggakan saman trafik, bil-bil Astro, Elektrik, Internet, barangan anak-anak kecil anda dan sebagainya.

PP/S : Bagaimana pula dengan anda, ada yang sudah menerima bayaran BR1M 2017 masuk ke akaun bank Alliance, Affin, Agro, Ambank, RHB, Standard Chartered, Hong Leong, Bank Islam, Bank Rakyat, CIMB, CitiBank, Maybank, OCBC, Al rajhi, Bank  Muamalat, BSN, Public Bank anda? Lihat gambar di bawah ini :

Sambung Baca Lagi Artikel Terbaik Yang Ini Pula. Ada Kaitan Dengan Yang Di Atas :

Bajet Cukai Naik Dan Juga BRIM Naik Lagi Antara RM100 Hingga RM150? Apa Kata And... Bajet Cukai Naik Dan Juga BRIM Naik Lagi Antara RM100 Hingga RM150? Apa Kata Anda? Ringgit Malaysia sempat mengukuh sehingga RM4.09 bagi satu dolar Amerika pada 9 Oktober 2015 tetapi secara tiba-tiba...

450 Komen Bernas di Berita Semasa… add one
  • 1 Pembela Melayu 10:59 am

    Alhamdulillah, ahli keluarga saya ada yang dpt. terima ksih kerajaan BN. Janji ditepati….Semoga Bn terus mentadbir Malaysia dan jadi kuat tepis serangan & dakyah pengganas Pakatan Haram.

  • 2 Wanie 11:06 am

    yahoo…dah masuk. Thanks Datuk Najib

  • 3 Cikgu Jamal 11:07 am

    siapa2 yang dapat duit brim tu, pastikan beli bahan2 asas cth beras, tepung, minyak masak utk kegunaan setahun terus yer…

    tak pun simpan dalam ASB, next year dapat lah dalam 30 henggit dividen nya…

    barang2 dah makin mahal, jimat2 sikit…

  • 4 Puan Lily Maisarah 11:09 am

    tak dakkk pun saya…
    tahun lepas dapat jek..uwawaaaa

  • 5 Senah 11:16 am

    Salam Sayang,

    Alhamdulillah. Terima kasih Datuk Najib. Pemberian BRIM ini akan memberi syafaat kepada Datuk Najib kelak.

  • 6 LYT 11:20 am

    apale BS lembab..smlm dh rmai tau dh BR1M dh msk.Time kasih BN!

  • 7 BRIM 3.0 11:53 am

    Puan dh kawin, esok baru dapat..semalam dorang baru bagi yg bujang2 je..

  • 8 Copernicus 11:58 am

    tahniah semua.. sy tumpang gembira.. gunakan br1m itu dgn sebaik2nya supaya dapat dimaksimumkan manfaat daripadanya..

    terima kasih kerajaan malaysia kerana menyalurkan subsidi kepada golongan sasar yg benar2 memerlukan, regardless of their political ideology & sexual orientation ..

    terima kasih juga kepada pembangkang kerana tanpa bangkangan anda, mungkin kerajaan tak bersungguh2 & konsisten dalam melaksanakan bantuan rakyat 1malaysia ini..

    so far, track record br1m 1.0 (RM500), br1m 2.0 (RM500) & br1m 3.0 (RM650) RM1,650 telah dilaksanakan dengan jayanya..

  • 9 LILY 12:13 pm

    kalau xkemaskini akaun bank aritu,xdpat brim la krenye ??

  • 10 Zakaria 12:30 pm

    huhuhu… patutnya kasi la yang dh kawin dulu … nak beli susu anak lagi.. pampers anak lagi.

  • 11 Tanpa Nama 12:34 pm

    Bagi la banyak sikit.. hehehee nanti bagi lagi ye? :P

  • 12 aida 2:15 pm

    saye xdapat lagy .. macam mane na check on line …?

  • 13 Zara 2:17 pm

    call LHDN … nanti dIorg akan cek kan .. tapi yang bujang sepatutnya da dpt rini . Mcm adek sy dah dpt dah

  • 14 sara 2:31 pm

    Setuju

  • 15 BR 2:47 pm

    BN – Beri Nikmat

    Ptuihh!

  • 16 Anonymous 3:00 pm

    Brim khas utk pengundi kajang ada tak? Kalau ada ambil pangkah lain cerita.

  • 17 aromaperfume2u 3:36 pm

    untung ler sapa yang dapat… selamat berbelanja dengan berhemah…

  • 18 siti 4:06 pm

    Sy nk tnya,adk sy bujang,bru apply,da dpt jgk ke?

  • 19 Man Jadda wajadda 4:28 pm

    Cepat betul korang ni komen ek…. Ada2 je..

  • 20 Anonymous 4:31 pm

    Kalau xkemaskini ac mcm mn

  • 21 Anonymous 4:56 pm

    Alhmdulillah…dpt meringankn sedikit bebanan…tq pm

  • 22 Abe garuda 5:08 pm

    betul2…jimat duit mkn untuk setahun yer

  • 23 Abe garuda 5:14 pm

    boleh la bayar tax astro skali untuk setahun ek, pastu lepas la duit unruk isi myk Petrol untuk pegi kerja setahun ek..time Kasih La GOV, kerana memahami Rakyat…..

  • 24 Fuad Ahmad 6:04 pm

    Tu bukan duit Najib la..tu sume duit kita yang bayar cukai..ko ingat Najib ada duit nak bagi kite aume..lagi die songlap duit kita ade la..bersyukur dan berterima kasih pada Allah..ni duit aku x masuk lagi ni,ingat aku x bayar cukai ke duk Malaysia ni..

  • 25 yoyo 6:27 pm

    bagi 650.. songlap berjuta2.. untung2 beli saham neraka ek dan itu ialah duit cukai rakyat.. bukan duit pencuri berpelembagaan..

  • 26 xxxx Senah 8:16 pm

    BRIM celah KUKU jer…RM300 jer pun…pasni naik harga ape la plak…NAKHARAM TUL….

    xxxx Senah Selamanya

  • 27 nurayu 9:01 pm

    askum datuk najib sy punya tahun lepas tak lulus sebab nama anak bekas suami guna dan skunk nie sy pakai sorang ibu tunggal…tak dapat surat pun lagi dan kawan sy baru pertama kali isi borang dgn sy pun tak smp lagi surat kat umah sy?tapi adun kat area kg.baru bagitau esok jadi sy suruh jew dia pegi sana…sebab sy pakai bank kawan tak ade bank…harap datuk najib beri peluang insan macam kami nie….

  • 28 Anonymous 9:06 pm

    Mak KO lah x pernah rasa untung

  • 29 Anonymous 9:10 pm

    Berapa sangat KO bayau cukai . .

  • 30 man 9:11 pm

    td check da msuk 300 dlm akaun bank,status trkini da
    da bkahwin.da kmaskini bagai..dpt yg bujang pelik2

  • 31 Anonymous 9:12 pm

    Cukai x bayar lagi bnyk cerita

  • 32 am 10:10 pm

    bodoh….statment cam hanjingggg….
    haram jadah… nk mengutuk je…duit sapu gak…

  • 33 Anonymous 10:42 pm

    Cakap xda adap, xreti hormat org, mghormati pmimpin dituntut dlm islam, sdar la dr ye

  • 34 Anonymous 2:22 am

    Hidup najib..ahhahaha

  • 35 Anonymous 4:07 am

    Status trkini…utk Isi rumah berkahwin sudah msuk..Sila cuba check akaun bank anda.

  • 36 mey 4:17 am

    yeke dah?? brape ek??

  • 37 zal 4:33 am

    Cam ni ke sikap org melayu?buat baik pun salah jahat apa tah lagi.org memberi kita merasa,org x bagi kita menganga.so kalau dah kata BRIM ni duit rakyat la apa lah,org bagi tu ambik je la.ape yg x puas hati lg.?dah tu duit rakyan kan?kalau ko taknak transfer kat bank aku pun takpa.kurang2 pahala kau berganda.

  • 38 mdnor norhayati 6:16 am

    tapi duit ko sapu jer .x dpt ko bising2 dh dptpn mcm anjing menyalak bukit

  • 39 Anonymous 6:40 am

    rm650 sudah masuk

  • 40 keenah 6:44 am

    baru check td.thnks ye!

  • 41 Anonymous 7:19 am

    BIARLAH NTI KAT TUHAN BALAS JUGA .

  • 42 amry 8:13 am

    Dah masuk tp Rm450..kata org yg kahwin pndapatan bwh 3000 dpt Rm650…apa pun trimksh Alhamdulillah

  • 43 izora 8:17 am

    Kenapa husband dpt rm450 je ?

  • 44 brimbroom 8:37 am

    Tahun lepas aku dapat rm500..tahun ni x dpt plak..pelik bin ajaib… aku dah kemas kini akaun.. tinggal nak kemas kinikan parang je nak tetak org yg duk wat keje taik mcm ni..

  • 45 melissa 8:39 am

    kenapa saya dapat rm450 sahaja…

  • 46 ain 8:41 am

    yg dh kawin pun blm dpt lg ni..mcm mane…sume dpt ari ni ke berperingkat ek?

  • 47 ain 8:45 am

    ada yg dpt rm450..ada yg dpt rm650…mcm mane tu?
    tp kira ok la dpt jugak….sy x dpt langsung….2 tahun berturut2 dpt..tetiba tahun ni x dpt..mcm mane pulak?…

  • 48 adie 8:47 am

    thn lepas dapt, apsal tahun ni x dapat? ada kaitan dengan baucer buku 1 malaysia.. aku buat pjj.. gila apa.. baucer buku bleh beli susu anak ke.. beras ble beli..

  • 49 adie 8:53 am

    saudara ada sambung belajar tak? dapat baucer buku tak?

  • 50 mohd shahril 8:55 am

    nak mohon penjelasan saya dah kemaskini status br1m 2014 bagi individu berkeluarga,kata masuk hari ni…xder lagi pon..tipu arrrrr….dua kali sebelum ni dapat pon melalui voucher..tu pun surat x sampai kena pergi cek sendiri…ke adun songlap duit rakyat

  • 51 Anonymous 8:58 am

    RM450 pndptan RM4000 ke bawah..RM650 pndptn RM3000 ke bawah tak silap..

  • 52 Anonymous 9:01 am

    Saya golongan isi rumah yg sudah berkahwin.dah check acc tapi xde pun.

  • 53 Anonymous 9:02 am

    Haha…saya pun cek masuk 450 jer…

  • 54 christina toionChristina Binti Toion 9:24 am

    Aku pulak tahun lepas dapat rm500,tahun ni pulak dapat rm450

  • 55 MOHD YUSNAIDI MAT YAHYA 9:26 am

    kenapa jadi macam ni, Boleh tak pihak berkenaan perjelaskan?

  • 56 Anonymous 9:39 am

    YALA..

  • 57 leely 9:53 am

    sama la..saya pun x dapat apa2 pun jugak

  • 58 slayer 9:57 am

    sepatutnya yang ada tanggungan yang diberi dahulu…bukan yang masih bujang..enjoy sakan depa..kami ni yang ada keperluan hanya menanti…kebodohan apakah ini?

  • 59 Anonymous 9:59 am

    Kenape ade yg dapat 450..mcm pelik jew..

  • 60 norhayati 10:01 am

    sy chek kat a/c x ade masuk pun ?

  • 61 Anonymous 10:03 am

    tahun lepas sy dpt tp tahun ni kenape x de?

  • 62 Nurcahaya 10:16 am

    Syukur kpd Allah yg memberkati kerajaan malaysia..hanya yang tidak tau bersyukur dan berterima kasih sahaja selalu mengeluh tidak cukup..Alhamdulilah..

  • 63 haz 10:20 am

    As salam
    Saya dah tak kerja dari bln 10 (2013) hingga sekarang..pd bln jan 2014 saya mohon brim 2014 nie.first time mohon brim 2014..dulu dua tahun lepas saya declare cukai pendapatan(2011 & 2012..) tahun nie tidak le sbb dah tak bekerja lagi..jadi saya mohon brim 2014 nie..
    Sya check pagi tadi di akaun bank tak ade… hampa..
    Kenapa yea.???

  • 64 liyana 10:23 am

    Npe sy dpt 450 je..mtak pnjelasan..gaji sy 1600.suami gaji 900 je

  • 65 Siti fatimah 10:26 am

    untk dh brkawin bila masuk

  • 66 noor 10:26 am

    sy x dpt pn…sdh berkahwin…uwwwaaaa….

  • 67 Anonymous 10:28 am

    Sy pun sama gaji ktorg xsampai rm3000 pun..mcm mana nak buat ya?

  • 68 Anonymous 10:30 am

    Kalau bank cimb dah masuk juga ke

  • 69 faezatul 10:30 am

    Np dpt rm450 jer??? Janji rm600, kerajan dh tipu rakyat nie

  • 70 salmi 10:31 am

    sy dh cek 3 kali dlm akaun tp x dpt pn duit brim tu..kata arini duit masuk utk berkahwin…mcmana nk cek yg kita ni berjaya @tidak..

  • 71 Anonymous 10:32 am

    yer la…sy pn mcm tu jgk…cek dlm akaun x ada pn…musykil la klu mcm ni…

  • 72 steff 10:41 am

    Sye bujang.. dah kemaskini pun.. x da pn masuk apa2.. takkan sye x dpt kot..sbb taun lepas x dapt.memang x adil!!

  • 73 Anonymous 10:42 am

    X adil!!!

  • 74 Anonymous 10:45 am

    Mesti di jelaskan….

  • 75 zeity 10:48 am

    Says talk check lg ni…tp klu tak dapat hampa doh….dlu dlu 2 Kali da dpt. .jgn ar tak dapat lak Kali ni….

  • 76 Anonymous 10:50 am

    Tipu punya najib…ada yg dpt rm450 & rm 650..bodo2 kene tipu …

  • 77 Anonymous 10:50 am

    Tipu punya najib…ada yg dpt rm450 & rm 650..bodo2 kene tipu …

  • 78 atuk 10:56 am

    Memang najib penipu beso.janji dicapati!!!!

  • 79 raja zurina 10:58 am

    kenape saya dpt rm450 je..sedangkan kawan saya dulu ibu tunggal dan sekarang dah kawan dpt rm650..suami dia pon dapt sbb dulu bjng..

  • 80 Anonymous 11:01 am

    Call tollfree nak semak status memanjang busy & maduk message je.

  • 81 Ika 11:04 am

    sama ar.. dpt rm450 jer

  • 82 zeity 11:08 am

    Janji harus di tepati…klu tak tanggung di akhirat nanti…ke tak takot mati……

  • 83 haz 11:09 am

    Nasib baik dpt..
    Klau tak dpt haus…

  • 84 nanainna 11:10 am

    Sape yg Ckp kne trime kasih kat najib tu mmg bangang r.. ape najib tolong rakyat? Brim 650? Ko x tgk plak saman berlambak, abis sme naik.. dpt 650 nak trime kasih plak.. boley bla la

  • 85 Anonymous 11:14 am

    Pendapatan saya bawah rm3k pun dapat rm450 saja.

  • 86 Zack Umar 11:17 am

    Yg dah berkawin start smalm ngan bile ye?

  • 87 amar 11:18 am

    sape yg dapat dulu dapat 500 rasa kali ni dapat 650, dia dah kantoi la tu.. sbnrnya isi rumah dia lebih 3000. jd 450. jd jgn pelik, lhdn la ni cek habis woo

  • 88 AZRAI 11:28 am

    UIITTT.MANE BRIM>???? XDPT PON???APAKAHHHHHHH>?????

  • 89 ciak smt 12:27 pm

    Marah bn tapi duit brim sapu jugak..hi hi..tak malu

  • 90 Anonymous 1:09 pm

    Tunggu sblum pru 14. Brim akan jadi rm 1500.

  • 91 Anonymous 2:05 pm

    2 pn korng xbrsyukur kn.. ape jnis mnusia lh…

  • 92 Anonymous 2:12 pm

    kalau duit mak bapak najib,aq x ambil laa brim ni.. tapi ni duit rakyat.. jgn jadi bodoh sebab jdi pengikut najib.. opss jgn lupa lepas ni mintak syafaat dari ustaz syek datok seri najib

  • 93 ani 2:37 pm

    knp dpt cuma 450 sahaja…..ade yg tak kena je,ade yg makn tengah ke….terasa tertipu.

  • 94 edy 2:47 pm

    Saya lum dapat pun lagi ? untuk bujang,dia bagi secara berperingkat ke apa ye ?

  • 95 jj 2:50 pm

    Dah cek akaun 2x , takde pon duit BRIM …hampeh !!!!

  • 96 mohd 2:59 pm

    kenapa tak adakan BR1M tiap-tiap bulan ,kan bagus klau macam tu.

  • 97 gamen pnipu 2:59 pm

    3x pergi cek kat bank rakyat.tp x masuk pun duit ? Dua tahun lalu aku dapat je pun.nape kali ni mcm pincang. Mmg byk rakyat akn marah

  • 98 Ros 3:50 pm

    napa brim tak dapat ya, sudah kemaskini pun, tahun lalu dapat, betul2 tak adil, orang lain dapat pula,,,kalau ikut syarat memang layak…

  • 99 firdaus 3:58 pm

    saya pun tak dpt2 lagi mcm mne tu…?

  • 100 khairul 4:26 pm

    sme r kite…5,6 kli g bank….duet masuk2…tahun lepas bleh sgt…..thun nie….bkn leh doh….

  • 101 Anonymous 4:49 pm

    Brim 2.0 sy dapat, skrg ni tak dapat pulak , jiran2 sy semua dpt, sy dah bagi no acc maybank .. td pegi cek 2x tak masuk pun duit brim ..adooii sedeeeh nyer mana duit BRIM ku ????!!!!!!

  • 102 anonymous 5:58 pm

    Puas bodoh2kn org?? Elok2 ko lk dpt saham ny

  • 103 anonymous 6:06 pm

    Dol..ngara luar bayar samar potong separuh gaji..ko x reti bersyukur k?? Duet ko dpt tu rezeki allah yg tetapkn cm tu..x phm r aq

  • 104 k 7:14 pm

    sy pun tak dapat..acc maybank juga… sebelum ni dpt….

  • 105 Anonymous 7:19 pm

    maybank mmg bermasalah..sy xdpt..kwn pn xdpt..klu xcye,tgk page maybank..ad komplen xdpt..sdey btl

  • 106 Insan senasib 7:37 pm

    Nasib yg sama.. Dri 20hb dok cek.. Smpai la ni.. Xdak gak.. Tahun lepas merasa la juga.. Tahun ?? Nak merungut pn xguna juga.. Nak marah apa pn xboleh.. Depa bkn dengaq pn..sabar byk2 na.. Klu rasa berbaloi nk buat rayuan..hampa pegi la..mana lah tahu kot2 dapat ka..cheq rasa xberbaloi sbb nk kena karangan bagai..dokument bagai..nk tuntut 300, 400 ja..xpa la na..cuba tahun depan..in sha allah ada rezeki tu..

  • 107 Anonymous 7:45 pm

    Tahun lepas suami sy dpt rm500.tahun ni pulak bleh rm450.klu nak ikutkan kiraan gaji kami berdua x sampai pun rm3000.x faham betul lah

  • 108 no name 7:48 pm

    korang nie dah dapat pun tak bersyukur..aku nie tak dapat2 lagi..terima je apa yang ada…

  • 109 Anonymous 7:59 pm

    Betul tu, yg dah dpt tu jgn nak komplen , aku nie sampai skrg tak dpt lagi ..baru blk dr bank , dahlah beratur panjang gile, jangankan duet habuk pun takdaa !!

  • 110 Anonymous 8:14 pm

    spoil btl la..

  • 111 siti 8:44 pm

    saya pun x dapt lg brim

  • 112 fadli 8:46 pm

    Dengar ada orang tak dapat lagi. Lega pulak rasa hati.
    Kita punya turn hari isnin kot.
    -8.40pm 22/2/14

  • 113 hantu 8:47 pm

    Sama la sy, RM 450 je..
    Tapi e-filing 2012, RM 41000.
    Bahagi 12 bulan, so gaji kasar sebulan RM3400.
    Sebab tu kot.

    Last 2 years, senang2 je RM500 + RM 500 = RM1000..

  • 114 Anonymous 8:48 pm

    Ok lah tu drp tak dpt dapat langsung

  • 115 sahap lorong 8:49 pm

    Kenapa Brim dapat RM450 dulu RM500

  • 116 Anonymous 8:50 pm

    Ok lah tu drp tak dpt dapat langsung..member aku gaji rm4022 anak 7 tak layak

  • 117 Anonymous 8:53 pm

    Member aku gaji rm4022 anak 7..tak dapat. Yg 1 lg rm3900 baru kawin anak tak ada dapat rm450

  • 118 hantu 8:54 pm

    2012 & 2013, gaji kasar bwh RM3000, dpt RM 500

    untuk BR1M tahun ni, gaji kasar bwh RM3000, dpt RM 650.

    Gaji kasar antara RM3000 – RM4000 pula dpt RM 450.

  • 119 Anonymous 8:56 pm

    Khasian. ..

  • 120 zamil 9:01 pm

    mungkin br1m akan masuk berperingkat , jadi banyaklah bersabar..

  • 121 Anonymous 9:05 pm

    betui ka ..untung la

  • 122 nana 9:23 pm

    Kenapa sy check smp skrg xmasuk2 lg..kesian la kt ank2 nk beli pampers susu.harap sgt harini masuk tp cek pkl 8 mlm td xde pun lg.

  • 123 raja zurina 10:22 pm

    dpt memang la dpt..alhamdulillah n time kasih pada PM..cuma pelik sikit la kan..tp x pe la.dah rezeki dia kot…

  • 124 Anonymous 10:43 pm

    aq cek acc aq ade 6500 rupenya duet komisyen yg masyukkk caiookkk..

  • 125 Anonymous 11:02 pm

    Sy nak tanya, mase isi borang brim 2 dulu sy ada bagi no acc bank, masa tu sy dpt voucher , masalah nya brim 3 sy tak kemaskini maklumat, sbb takde yg berubah, td sy cek tak dapat pun duit brim, kalau tak kemaskini tak dpt duit brim ke ?

  • 126 usop sontorian 11:56 pm

    napa aku msuk rm450 ja.aku kna tipu la ni

  • 127 atie 12:38 am

    Saya pn dpt rm450..pndtn krg dri rm3000..sblm2 ni dpt full…hemmmm…mcmne tu…

  • 128 Suraya 1:14 am

    Hampa2 yg x th brsyukur n x sda dri tu sdar la dr ckt dh dpt tu brsyukur la x bnyk ckp!!yg x dpt lg tu tngu ada peringkat2 la x mengeloh..yg x kmas kini tu nti dpt voucer tngu surat je tu la pndai maki orng je otak ltak kt lutut ke..lain kali tgk info jgn wt andaian sndri je!

  • 129 joe 3:09 am

    Kenapa acc bank saya brim masuk 2 kali.. kemarin 300.. betul sbb sy bujang.. hari ni pergi nak keluar duit ada pula kemasukan 650 lagi.. rezeki.. trimakasih Kerajaan..

  • 130 Anonymous 5:00 am

    Saya penah terbaca yg dpt bantuan baucer buku, xlayak dapat br1m, tp utk kepastian boleh emel lhdn.

  • 131 Anonymous 5:04 am

    Ramai yg guna maybank xdapat lagi, family sy 3 org xdpt lg semua maybank, yg BSN semua dh dpt pulak

  • 132 Anonymous 8:37 am

    Saya gaji x sampai 3k pun nape dpt rm450 je kena tipu lagi la nampaknya.

  • 133 isqandar 9:11 am

    X adil betul…tiap2 tahun dapat…tp tahun ni langsung x dpt…baik dia org buat system manual je pg ambik daripada x dpt langsung mcm ni…hari2 tengok ac pun x ada…untungla…yg bujang 2 kali dapat pun ada…ingat selepas update ac no lg ok..rupanya lg menderita x dpt langsung…

  • 134 Anonymous 9:15 am

    Xpe la…biar la bujang dapat dulu….dia org banyak tanggungan…

  • 135 Anonymous 9:56 am

    Maybank ada masalah kemasukan br1m ke? Saya & my friend yg guna acc maybank xdpt lg.hmmmm :-(

  • 136 fara 10:19 am

    Np brim still xdapat sampai ari ni.. 23.2.14?suppose diaorg bg surat permohonan berjaya@ x macam last year.so kiteorg taula yg kiteorg dapat@ x.tak la cam sekarang..ingt kiteorg takde keje ke nk online 24 jam ..check brim dh masuk ke tak..

  • 137 ayam 10:27 am

    alhamdulillah semalam dpt rm450,dulu sblm PRU ko janji nk bg br1m rm1200. Pastu potong jd rm650,tp skg ko potong lg jd rm450..najib lu apa cita?? Baek ko janji dgn hanjing je drpd janji dgn org..

  • 138 eja 10:28 am

    da berkali cek kt bank. xde pn duit brim masuk. pembohong!!!

  • 139 Anonymous 11:25 am

    Yang dh dapat baucer buku 1 Malaysia memang tak dapat BRIM. Dah dijelaskan dalam paper.

  • 140 im 11:35 am

    asal brim aku 250 jer wei peliknya …kalau 450 pun ok gak ni 250 kt maybnk cek pg takde bila tgahari masuk 250 ….aku pelik niiii,,,,.

  • 141 Anonymous 11:57 am

    Lain kali,xyah janji sepatutnya masuk berapa hari bulan…semua rakyat ingatkan semua masuk tarikh yang di tetapkan…dan bagi janji yg dh bekeluarga pendapatan kurang rm3k dpt rm 650,tp x selaras pulak kemasukannya…apabila sudah berjanji tp tidak ditepati tu mcm mana pulak?

  • 142 SUZANA 12:19 pm

    kenapa suami sya dpt rm 450 je…sptutnya lyak dpt rm 650 ramai jgk yg dpt cam suami sya bukan x brsyukur tp biar yg brkhwin dpt samarata rm 650.ada sesiapa yg cilok duit ni??????

  • 143 nate kera 12:35 pm

    Hanjing ko org g cek 3,4 xmsk ko ni jilat lbh dpt 2kali.

  • 144 Anonymous 1:29 pm

    Potongan subsidi tak dapat dielakkan demi kepentingan ekonomi negara.Kata Najib.

  • 145 inteligent313 1:31 pm

    aslamualikm wbt..
    maaf lau ade tgaggu..xde niat nk skit ati spe2 pn..cme nk btanye..npe sy pye x msok lg?td da cek da..xde pon..sye tolong kuarge je..gaji x tentu..x sampi pon 1500 sbln..tkot plak tgok hangpa gadoh2..ceq x bule tgok gadoh2..hehe..

  • 146 inteligent313 1:33 pm

    da bkawen da..

  • 147 matt napi 2:19 pm

    TQ!!!dapat br1m RM300…saman ekor JPJ dapat jgk RM900…besttt

  • 148 Anonymous 2:48 pm

    mcm mane nkj check brim dh msuk bank ke blum ni???

  • 149 abby 4:00 pm

    BH Online baru keluar berita ni :-

    Sementara itu, beliau berkata 100,000 penerima BR1M yang sepatutnya menerima bantuan itu melalui akaun bank semalam, masih belum menerima bantuan itu berikutan masalah teknikal.
    “Hari Isnin (esok) akan diselesaikan. Saya masih lagi dalam proses menerima maklumat lokasi bank mana (yang menghadapi masalah itu). Bank itu menghadapi masalah teknikal kerana terlalu ramai penerima BR1M itu akaunnya di bank itu,” katanya.

  • 150 Anonymous 4:02 pm

    Saya merupakan permohonan baru brim3.0…sa da msk kn akun no maybank…tp blm dpt lg…sa da cek bnyk kl…

  • 151 abby 4:03 pm

    Yg tak update acc no dlm website BRIM, jangan risau. Nanti korang akan dpt suratutk ambil kat mana voucher tu.. mcm BRIM sebelum2 ni jugak.

  • 152 ANTI RASUAH 4:14 pm

    JANJI DICAPATI LAGI,HARAMJADAH ASYIK MENIPU SAJA KERAJAAN BN NI…

  • 153 ANTI BN 4:19 pm

    JANJI DICAPATI,APA PUN X DAK,HARAMJADAH PUNYA BN DOK KENCING RAKYAT SAJA…..

  • 154 ikien 4:31 pm

    saya lom dapat kenapa yer? brim isi rumah tue dah masuk ker?

  • 155 daus 4:42 pm

    kepada sesiapa yang dapat brim 3.0 bersyukurlah…walaupun dapat RM300.00…duit free beb…daripada tak dapat langsung…bersyukurlah dgn apa yg ada…

  • 156 Anonymous 5:11 pm

    Yala. Apasal rm 450 bukan rm 650 janji rm 650…

  • 157 hayati misnan 5:28 pm

    Yala… kenapa rm 450….janji rm 650…. mana bakinya…..

  • 158 misrul bin muhamab 6:45 pm

    Saya Misrul nk Tanya duit

  • 159 rus 7:53 pm

    bawa buku kemaskini tercatit 450 pergi buat report

  • 160 Anonymous 8:40 pm

    Aku OKU pendapatan < rm 3000 pun dapat rm 450/:..extanded la sgt..nak nipu rupanya.

  • 161 Anonymous 8:47 pm

    Pendapatan sy pun bwh rm 3000..tahun lepas dpt rm 500..BR1M extanded punya pasal tahun ni dapat rm450/:.

  • 162 fariz 9:22 pm

    hahaha kesian rakyat semua, aku yang gaji tinggi kerja swasta atas usaha titik peluh aku ni la asyik kena potong cukai pendapatan mahal untuk bayar brim korang,dah la kos hidup makin tinggi,brim habuk tak dapat…. ada aku bising macam korang asyik berterima kasih kat najib bagi brim tak seberapa?dengan najib suruh bersyukur sangat, dengan Allah ada korang bersyukur bagi udara bumi percuma untuk korang hidup? pencacai bn cakap banyak tak guna, pergi makan kangkung macam najib suruh korang sanggup tak?

  • 163 LOW EE BET 9:43 pm

    pukul 8 malam,saya pergi maybank chek kat mesin atm hanya rm450,apa sudah jadi? kurang???

  • 164 LOW EE BER 9:47 pm

    pukul 8 malam tadi saya pergi maybank,periksa kat mesin atm hanya dapat rm450,apa sudah jadi???

  • 165 sytecxs 2:53 am

    Iu terhad pada pemimpin yg adil dan benar…dlm kes najib nmasih byk yg dipersoalkan dan tidak dibalas lg sehingga kini.

    Panggil debat pon takot jadah ape pemimpin gitu.tu baru org pgl debat..kot kalo perang tah cemane la pulak gayanya.mau dibiar je rakyat tinggal terkontang kanting sendirian saja sedangkan dia cabot lari bawak harta keluar negara

  • 166 Anonymous 6:59 am

    hahahah

  • 167 tanahmerah 7:19 am

    tumpang lalu..aku bukan balaci mana mana parti.cuma aku gunakan otak utk brfkir,mata,telinga dan ilmu untuk buat penilaian.kpd yg kata kjaan bodoh,tipu,songlap duit mmg bangang.btul ni bkn duit najib,dan bkn jgk duit mak bapak korang,ni duit rakyat..tp korang kna igt,sapa pun yg jdi kjaan,advantage kt tngannya.klu kjaan songlap duit,naikkk hrga brg,dn xnk bgi sesen pn,ap korang blh buat..at least ad jgk tempias duit tu..klu pembngkg jd kjaan pn aku rsa samaje…jdi guna2knlh otak mcm aku.
    br1m aku dpt 650,dn aku sedekah kt mesjid…

  • 168 Anonymous 7:20 am

    azmi,saya pun x dpt,no akaun dh bgi…tahun lepas dpt,kesian anak bini saya..

  • 169 Anonymous 7:25 am

    kau lah bodoh …. bn pandai main wayang duit aku xmsuk2 lagi ni

  • 170 Anonymous 7:28 am

    xxxx duit aku xmasuk lagi …janji xxxx mak bn

  • 171 Anonymous 7:28 am

    saya dah bagi no akaun tapi hampeh…tahun lpas dapat..che khairulazmi..ape ni pak jib..

  • 172 Che khairulazmi bin Che Rajjab 7:34 am

    saya dah bagi no akaun tapi hampeh…tahun lpas dapat….ape ni pak jib..

  • 173 zirafah 7:39 am

    Bila dh sebut ALHAMDULILLAH tu maknanya syukur pada Allah…

  • 174 ira 8:14 am

    daTO SERI NAJIB TOLONG CHECH BALIK BRIM NIE..SAYA DAPAT 450 SEDANGKAN GAJI BARU RM 900..TAHUN LEPAS RM 500..APE SUDAH JADI DATUK…RM 200 TU HILANG.SEMAKKK SEMULA..DUIT NIEEEEEE…

  • 175 razali kamari 8:16 am

    dah mula nak kencing, ade yg masuk ade yg tak dapat langsung…janji 650 masuk 200 je mana lagi baki?

  • 176 IRA 8:17 am

    HILANG RM200 BESAR MAKNA BAGI SAYA..JANGANLA BUAT MACAM NI KERAJAAN..ANAK 2 ORANG NAK MAKAN..JANGAN X BLAKU ADIL…JANGAN TINDAS ORG BAWAH…KECEWA BTOL…TOLONG DATUK PERIHATIN SKET…..

  • 177 Anonymous 8:33 am

    senasib la kita

  • 178 Nafisa 8:49 am

    Salam semua,
    Saya belum dapat lagi,pembayaran berperingkat peringkat hingga bulan mach.Bukan semua dapat pembayaran sekali gus.
    Rata rata ada yang dapat Rm450 sepatutnya Rm650.Mesti ada sebabnya tak dapat penuh.

  • 179 PARACETAMOL 9:04 am

    AKU NAK BORONG PARACETAMOL BNYAK2 PUN TERBANTUT

  • 180 king6 9:27 am

    shafaat …..!!!! lawak mega tul ..

  • 181 liza 9:56 am

    salam,

    sampai skrg BRIM3 blom masuk lagi ke account.apa plak cerita smp skrg blom dapat, ckp je akan masuk account on 22 February 2014.

    sila jawab

  • 182 zeity 10:47 am

    Teknikal..mikal..jgn bejanji..in dah susakn ati org jer.. penat tngu taw..wat org mgharap…

  • 183 anonymos 11:02 am

    terima je dengan rasa syukur,rezeki yang kita dapat..

  • 184 farhana 11:21 am

    kenapa sampai hari nie suami saya tak dapat2 lagi duit RM650 tu … sedih sey .. bN please jgn tipu2 …

  • 185 abby 11:36 am

    Nafisa, info dpt dr mana yg pembayaran berperingkat sampai bulan mac? Sy pun xdpt2 lg … huhuhu…. tahun2 lepas dpt….

  • 186 SILVANUNA 12:20 pm

    Sampaii harini lom masuk lagi pasai pa? kena tgu berapa lama. adik saya awai2 dh masuk dah. pasaipa sy lambat byak hari dh ni… bila kol talian sibuk memanjang…

  • 187 asraf 12:27 pm

    sya mahu tnya kenapa br1m tidak masuk ke akaun bank?? adakah tidak diluluskan kah??

  • 188 ina 12:44 pm

    Sy pun confuse knape ada yg dpt RM450 sdgkan memang layak dpt RM650. Thn lps dpt RM500 tp thn ni krg plk RM450

  • 189 Anonymous 12:49 pm

    Call lhdn semua branch xberjwp & talian sibuk.Diaorg ni pakat ke apa? Mcm mana rakyat nak check status layak ke tak?

  • 190 stoptalking 1:45 pm

    ~Bersyukur klu dpt duit BRIM…. jgn asyik x puas hati je.

  • 191 Nafisa 2:06 pm

    Saya dapat tahu melalui berita radio.

  • 192 azli 2:08 pm

    kata selewat2nya hari ni…tp check tak masuk2 juga…klu tahu x yah bg no.akaun…ambil voucer jer mcm thn lepas…

  • 193 Anonymous 2:20 pm

    Sya haru al rashid bin Abdul wahab
    Sya dh msk dua.2x BRIM..pon x dpt ..sdh daftar.pun x dpt BRIM JGA.NOMBER.
    AKAUN PUN DH DH bgi tpi x dpt jga
    .

  • 194 kamis 2:25 pm

    dh check dgn LHDN lulus tapi check kat bank RHB xda pn masuk cam ner…ada member sama bank RHB dh masuk BR1M….hadoiiiii

  • 195 abby 2:37 pm

    Oh yeke… macam2 la..kalau beritahu awal2 sebelum masuk acc kan senang..tak pasal2 lhdn punya tepon asyik berdering je…sbb smlm baca di berita harian online, katanya lewat2 masuk pun harini.., takde pulak dia kata sampai march…. takpelah,maybe ni 1st time buat pengagihan melalui on9…agaknya tu yg x berterabur tu… think positif jela nampaknye..huhu

  • 196 Anonymous 3:05 pm

    Sikitnya brim engkau, tp takpela merasa jg duit brim… aku tak dpt lagi coz tak kemaskini acc no , mudah2an aku dpt voucer mcm thn lepas …

  • 197 wani 3:14 pm

    btol sy pun cuma dpt 450 je! mana pergi lagi 200??? ni smua org dalam pyer kerja…patutlah nak mask akaun bagai sng dorg kebas kan…bila komplain suh wat rayuan nnti…lhdn ckp ni kementerian kewangan yg decide bape dorg just proses borang je…pe ni???

  • 198 fida 4:07 pm

    Salam,

    Ada sape x yg tau mcm mne nk check on9, coz nak call LHDN x dpt bz memanjang..tdi bru check bank x ad pn msuk kata hari ni bley dpt…Please share sape2 yg tau cara semak status cara on9.TQ

  • 199 wany 4:17 pm

    assalamualaikum.. yg marah sebab xdapat
    syukur alhamdulillah kalau dapat
    tp bila kita layak xdapat xkan halal sesen
    ingt br1m bukan hak deme ye,, 2 hak kita

  • 200 Zaidi 4:21 pm

    Tak dapat lagi!…

  • 201 Anonymous 5:14 pm

    awat la lagu tuh… bila kita berharap..tak de pulak.. sedihhh….. .ada sapa2 yang dah dapt ke melalui maybank?? suami saya tak dapt2 lagi nih… ttolong…..

  • 202 muaz 5:23 pm

    hari ni dah 24 hari bulan g bank check akaun tp xmasuk jugak duit BrIM..katanya yg memiliki akaun bank selewatnya akan dapat pada 23 hari bulan..ApTb

  • 203 dari pengalaman 5:28 pm

    kenapa belum terima lagi dan saya dapat tau selewat terima sampai bulan 3.betul ke?kira dalam dua minggu ni lah yea?selepas tu baru buat rayuan atau mcm mana?penerangan plz..

    dua kali terima RM500 harap dapat lah tahun ni.

  • 204 zah 5:30 pm

    Tak dak pong duit masuk dlm akaun. suka main gempaq la PM kita ni?

  • 205 Nafisa 5:53 pm

    Salam,
    Baru balik dari bank, ada makcik tu nak keluarkan duit brim guna buku bank, ada rm700 tapi tak leh keluar. hairan?
    Rata-rata yang datang nak keluarkan duit brim,bawa buku,jumpa kerani nak keluarkan duit brim,chek-chek duit tak ada.Penat kalau macam ni.. Elok buat macam dulu guna voucher tak ada masalah,pergi bank hulur voucher dah dapat duit.Menyusahkan orang ramai….
    Kalau ada lagi brim pada tahun hadapan,mintak tak perlu guna akaun bank.Tak gitu…masin ATM ni kalau ada depan rumah senang,bagaimana orang yang jauh dengan ATM.Setiap kali chek duit tak ada, membazir masa dan tenaga.

  • 206 imah 8:12 pm

    sya dah chek acount tpi brim to masih ta dapt .. mcm mna nk tahu permohonan kita dapt atau tidak ?

  • 207 abby 8:45 pm

    Salam…mmg xde cara nak check on9…kena call jugak..
    Leceh kan….grrrr….

  • 208 hamdan hadi 8:47 pm

    oh……mengapa ini semua boleh terjadi….. nasib malang menimpa kami penduduk raub yg berpaut kuat pada BN tidak dpt menikmati pembayaran BRIM#3 sepertimana yg dijanjikan”””’……….dan dinikmati seperti daerah2yg lain

  • 209 rakyat_bosan 8:55 pm

    Family aku 4org trima brim sblum ni. But stakat ni cuna 1bujang yg trima. Aku+pak aku+ n the gang bertekad akn pulaukan krajaan after ni. Smakin lama rakyat mkin bijak n buka mata. Cuba kita beri pluang pada pmbangkang teraju pasni. Sepenggal aje. Lau molek, trus je sokong pro slamanya. Aku dah tawar ati dgn jnji gomen. Mentang2 la kita smua org susah.

  • 210 en_haslam 9:03 pm

    Ya btul tu. Ramai rakyat marah n kecewa dgn apa yg dah blaku n sdg berlaku. Pak menteri cuba slami hati rakyat n letakan diri disituasi kami smua. Jikalau anda org biasa, apa anda rasa dgn jnji yg diharapkan rakyat? Stelah mreka smua ni pngkah dacing..pasti kelak akn brubah sokongan. Percayalah hati manusia biasanya berdendam pada pkara yg mnyulitkan khidupan mreka

  • 211 ainanie 9:37 pm

    Lorr..ajaibnya uper2 ramai lg x trima bntuan senasib la kita yrr. Ingatkan aina dan sgelintir masyarakat jer. Dari melaka..mmg frust sgt dgn brim kali ni. Public bank. N bank rakyat ramai blum trima ker.minta pkongsian jika ada siapa bank rakyat

  • 212 Akmal Zaidi 10:15 pm

    Tahniah br1m dah masuk,

    saya tak dapat lagi.

  • 213 Anonymous 10:32 pm

    gua pon lom dapat lg..jnji dh garu kpale..mne diye

  • 214 Anonymous 11:12 pm

    Brim dah 2kali kluar aku isi borang online dah. 2kali xdpt2 jugak padahal aku lebih layak dpt duit brim gaji aku sbulan bru sribu tiga ratus ini semua xadir puiih

  • 215 Taxpayer 11:25 pm

    Duit VSS kena buang keja dok banyak lagi!!!!

  • 216 marshafera 12:39 am

    duit brim kat akaun suami pun blum masuk lgi,entah knapa ya?dr 22 febuari sampai sekarang masih menunggu…

  • 217 TCY2 12:54 am

    lik kul 11pm trus gi ATM, kata ari ni dapat tapi bontotla…

  • 218 akukambing 7:57 am

    Ramai lg yg senasib ngn aku..x kesah la..tp mmg hampeh la..sdh ler x ade info bile msuk kt akaun..kite pi la baris kt bank tu pnye le pnjang..start 22 smpi 25 ni..3 kali sehari aku pi cucuk..mne ler taw kot2 msuk plk..klu kt bank tu berbaris pndek x per..ni kang na..pnjangnya..tgk org yg kt dpn tu bwk kuaq..ok la..smpi kt kite jer..na bakinya rm12.40..blk lg..bsk pn cenggitu jgk..baris..lps tu blk..dn seterusnye..ntah bile nk msuk pn x taw..

  • 219 MMMMM 8:24 am

    DUIT TAK BR1M TAK DAPAT LAGI….AKAUN DAH KEMAS KINI……SABAR AJEE…LAH

  • 220 Anonymous 8:25 am

    Arini dh 25hb kakitangan gomen dh brgaji… Brim aku tak dpt lagi.. Aplah nasib diriku ini… Trus ditipu ke harini…

  • 221 Anonymous 8:36 am

    saya dah bg no akuan maybank, td chek tak masuk pon ..

  • 222 MAZLAN KEPLI BIN JAWAHIR 8:51 am

    Saya sudah dua kali terima br1m ini sejak dari mula lagi, pertama dapat baucer, kedua masuk terus melalui bank. Saya tidak kemaskini sebab sama seperti tahun lepas, tetapi pada tahun 2014 ini saya belum dapat lagi, adakah saya akan tetap menerimanya atau sebaliknya?

  • 223 ramones 8:57 am

    Kata duit br1m dh msuk tp bila g check, xde pun! org lain sume dh dpt br1m, dh jd tahi dh pun. Kata nk mudahkn tp makin mnyusahkn lg ada. start dari 22hb bru ni aku check sehari 18 kali tp bkn duit yg msuk, babi yg msuk.. puiihh!!

  • 224 mohammad solehan bin majid 9:03 am

    Duet brim sye blum dpat lgi…mcm mne nie??

  • 225 Nafisa 10:03 am

    Salam semua,
    Brim belum dapat lagi.Kerajaan BN belum ada duit untuk membayar brim seterus nya.Kepada yang belum dapat harap bersabar ya.Pengagihan akan berlangsung hingga bulan march.Ada beberapa juta lagi belum dapat (agak saja).

  • 226 ahmad 10:07 am

    apsal tahun ni saya tak dapat brim tahun lepas ada dapat…manyak teruk la ini macam

  • 227 ahmad 10:11 am

    janji di capati

  • 228 misrul bin muhamab 11:16 am

    Macam manager orang dah dapat dapat says tak dapat lg.Misrul bin Muhammad 0139298591

  • 229 lisa 11:47 am

    kepada yang dapat Br1m tu bersyukur la.daripada saya yang tak dapat langsung.tahun lepas dapat je.tahun ni tak ada.lagi sedih tau.walaupun dah update buku akuan.bukan rezeki kan…apa duit yang kerajaan bagi.ambik je.tak kisah penggundi bn ke pembangkang.tu duit rakyat..yang nak ambik je k.jangan gaduh…walaupun sedih tak dapat..tp redha je.bukan rezeki nama nya

  • 230 Anonymous 12:55 pm

    pakatan haram jadah

  • 231 Anonymous 12:56 pm

    tgk la pndapatan fmly awok tu..bace la dulu senah oi

  • 232 Anonymous 12:57 pm

    wa rasa lu y kncing

  • 233 Anonymous 12:59 pm

    nanti rajin2 la mmbace yer sblom mengomen.. tgk la pndapatan fmly u tu berapa..

  • 234 Anonymous 1:00 pm

    aku pon xdok gok.. maybe ni mslah untuk pemohon y bru kot

  • 235 Nik Soh Nik Mat 1:01 pm

    saya dah ada kluarga dpt cuma RM450…apa certer ni….ya

  • 236 Anonymous 1:02 pm

    lu y bodo ad plak slah kn najib bodo mu ni.. bkn die y uruskan pambayaran br1m tu..bace la sbb ap dpt 450 lol

  • 237 Anonymous 1:03 pm

    anwar kuat men xxxxxx

  • 238 SYAHRUL 1:27 pm

    askum dan selamat pagi…BRIM 3.0 dah dapat bagi bujang dan dah berkahwin…tapi saya ni xdapat apa langsung ni…update tu dah update dah semua dah buat dah….tapi masih xdapat kawan3x bujang dan kahwin dah dpat…tapi saya masih tertanya3x…call minggu lpas kt BRIM 18000-88-2716 kata dalam proses minggu ni cheak balik…dah la tak mesra pelanggan yang jawap tu xdan nak tanya lebih detail lagi dah letak…nak dapat call masuk tu 4jam call dekat 67kali call baru angkat…dah angkat buat mcm tu plak…mnggu call dari kemarin dan hari ni call hampir 200kali call xdapt3x…(demi allah) yang peliknya 4.5juta (anggaran sendiri) penduduk yang memohon BRIM 3.0 ni kan tapi satu line ja buka untuk pertanyaan dan call no lain semua “talian ini sedang sibuk” apa cerita semua ni…mcm nk bagi tapi xmau bagi pun ada ja tengok…tolong sapa3x jelas kan masalah ni…dengar kta yang ada hutang3x kerajaan semua kna potong beh bt apa bg kalu potong balik….hmmmm mushykil ni….tak tuduh cuma nak tahu kebenaran…..

    insan biasa kerja swasta bodoh ja….

  • 239 Raja Ali 1:39 pm

    br1m rm450 seorang sedangkan takaful dapat rm400 juta ini kah yang dinamakan
    rakyat didahulukan

    puuuiii

  • 240 zeera 1:45 pm

    saya masih belum dapat lagi ni, apa cerita…
    janji semalam dpt pd yg belum dapat…
    tapi sampai ke hari ni, habuk pon tarak..

  • 241 zeera 1:49 pm

    saya pon tak dapat lagi ni… asyik dok tgk M2U jek dr semalam…sape2 tolong jwbkn….

  • 242 Gila 2:18 pm

    Bapa belum dapat, saya pun belum dapat. Kata kena nanti pos? Tak ade surat, bank pun tak ade masuk duit. Bila boleh dapat ni sudah 25 Feb.

  • 243 keliru 2:23 pm

    sy pn xdpt gak..dpt call lhdn tp jawapan tetap sama….masih dlm proses n tgu surat dipos….hmmmm…sampai ble nk tgu nih..

  • 244 karen 2:25 pm

    Saya masih tak dapat lagi! kata bank in 23 Feb. Sampai hari ini masih tak dapat…kecewanya !

  • 245 keliru 2:30 pm

    talian hotline mmg bz..so try cal no ni kot2 korang leh semak status…03-83138987/8988/8989/8990….klu xjwb gak xtau ler…

  • 246 Anonymous 2:55 pm

    Cuba call customer service LHDN no ni : 03-77136666

    Semak status anda :-)

  • 247 Anonymous 3:01 pm

    Aku pun x dapat lagi. 2 tahun dapat , tahun ni pulak yg lambat. Atau x dapat langsung…..kesian mak aku yg masuk dlm tanggungan aku. Hari ni dah 25hb. Sial betul…..sedih la

  • 248 TCY2 3:04 pm

    Hari ni gi lhdn…diaorg ckp dlm proses.. pas tu dia ckp hanya ketua keluarga leh mohon yg mana suami isteri memohon, kemungkinan nama boleh black list…haiii….br1m pun ader blacklist ker….aku tgk ramai jer suami isteri yg mohon, dua2 keje plak tu…dapat jer…

  • 249 geri 3:11 pm

    Betul tu. Kita yg miskin ni…Yg memang perlu kan bantuan x dapat2. Dua kali dapat…Tapi tahun ni yg x tau status. Dapat ke tidak. Kesian mak aku…..Mak aku bwh taggunggan aku pulak. Mcm mana cara hanging2 tu buat kerja….ingat kasi acc lagi cepat ni aku tgk lagi worst…fuck

  • 250 Anonymous 3:58 pm

    ni sume mainan politik.cakap berkobar2 last2 habuk pun x der

  • 251 AUTA BELAKE 4:02 pm

    buat mase sekarang line LHDN memang x kan dapat sbb ramai yang cll x puas hati.janji 22/23 haribulan dapat tp SUME AUTA BELAKE,HUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUH,SELOGAN SEKARANG CM NI, RAKYAT DI PINGGIRKAN KRONI-KRONI DIDAHULUKAN.HUHUHUHU

  • 252 ramli bin putih 4:47 pm

    kalau pok jik ajak g debat,meleleh2 la ayaq liur dia nnt..cam abg sabree chek tu…

  • 253 ramli bin putih 4:58 pm

    ko chek 2 x..aku satu hari chek sejam skali..pun xmasuk2 gak…hampeh tol..cm kna tipu jek…

  • 254 Hasnul Idris 5:04 pm

    setakat pukul 5 ptg ni, saya masih belum menerima brim..sejam skali cek akaun tak ada jugak.. saya penerima brim 2.0 tahun lepas..ape cerita ni??

  • 255 insan biasa 5:22 pm

    Kesiannnn kt saya dn teman2 yg tak dapat br1m lg..xpela kite bersyukur jer sb tak dapat yer… so next pru kite undi laen k…..

  • 256 ketua_kluarga 5:23 pm

    All those bloodyshit gomen,takpayah tbur janji jika mampu tunaikan. Saper yg trbabit tp x amanah dan sda agenda..mnyiksa batin rkyat,korang jwblah di akhirat kelak. ,ALLAH AKN TANYA APA YG KAMU LAKSANAKAN DLM TNGUNGJAWAB KAMU DAN ADAKAH BERLAKU ADIL TRHADAP SLURUH RAKYATMU-bersedialah dgn rotan yg rendamannya adalah lahar dari neraka jahannam andai ia jd yg sebaliknya.

  • 257 ainanie 5:29 pm

    Tadi pagi kite pergi b.islam kmaskini buku akaun tp hampa. Dah la ramai org smua bual pasal x dpt lg. Kna amek num gliran.msuk opis pun lewat. Siap kna marah lg dgn bos cina. Haa sknng pmimpin tgk?.tgk x mlayu apa jd? Pasal janji x di kota. Dgn nama tuhan aku dan rakan2 sepakat xkan pngkh krjaan lg.

  • 258 ainanie 5:37 pm

    Aku dan rakan2 bnar x sngka mlaysia yg maju dan berteknologi di hujung jari akhirnya pkara yg buruk. timpa ramai pnyokong kuat dia sndiri. Pandailah korang jawab di akhirat kelak.

  • 259 rp 5:39 pm

    2 kali dpt sbb, yg satu tu mak mah kasi sbb ko nyot2 buah dia..pasni ko leh dpt lg tp kena tunggang pokjik la plop…

  • 260 Anonymous 5:41 pm

    Pengagihan brim x adil..

  • 261 mohamad faizal 6:29 pm

    salam…sya faizal rahman,pagi tadi sy telah ke bank bsn utk mengeluarkan duit BRIM…tetapi mgg brim blm masuk lg ke akaun bsn sy,awal2 sy dh isikan borang dn menulis akaun…sy hrp LHDN minta pantau dn check blk semak semua siapa2 yg blm dpt lg duit rakyat tu…mungkin ada ramai lg org2 yg susah dn harapkan duit ini,trm kasih.

  • 262 Anonymous 6:29 pm

    Laa nk cek pon kna ambil no.giliran,xde kad bank ker, aduiiai… Cek Je kad ATM adussss…. Pttla Bos marah ke nk ngulorrr.. Hahaha…

  • 263 Anonymous 6:34 pm

    Sampai sekarang 25.2.14 …6.30pm..brim tarak…next time brim jgn di bank in ari sabtu ahad..ptt ari isnin..so 1 mggu tu bole tanye..ni bank in ari sabtu…mmg saje larikan diri…

  • 264 Anonymous 6:42 pm

    Terbaik bro… Fikiran aku pon sama, knpala mereka berfikiran sengkat.. Banyak ckp lebih bg menyalak x bg menyondol…

  • 265 Anonymous 6:44 pm

    Kelakar la ko ni….

  • 266 Anonymous 6:50 pm

    Woii… Suka2 ko Je letak nma xxxx senah ko tgk org 2 mcm mna, brpa umur dia, xxxxx lu… Ko jgn smpi nk menghina, pantang btol aku orang cm ko.. xxxx 2 untuk mak ko… Anak haram… Marah ker… Apa Perasan ko… Nk komen Guna Akal,

  • 267 tgh panas nie 7:06 pm

    pe hal lom msuk nie???bile dpt lps mampos ke?????

  • 268 nate kera 8:46 pm

    xxxx ble nk msk duit br1m ni laen x jgn janji klu xdpt nk tepati mcm xxxx….

  • 269 Anonymous 11:08 pm

    Jangan cepat mengaku kalahkan..kedah panting kalahkan…aku pun tak masuk lg sebab tengah proses..bg masa sampai bulan 3…insyaalaah..
    Ok ye…selamat hari raya..kui..kui..kui

  • 270 Anonymous 1:31 am

    betul3

  • 271 Anonymous 1:40 am

    tak dak la…

  • 272 Anonymous 1:46 am

    dia kahwin satu lagi kot….

  • 273 Anonymous 1:51 am

    dia kahwin seorang lagi kut..

  • 274 Anonymous 11:18 am

    x penoh dpt pun dari dulu lgi…jnji x ditepati

  • 275 broooommmmm 11:40 am

    Sape yg da dpt hari ni sila like..jz nk tau btol ke die kate msok be peringkat konon..,

  • 276 wawa 11:53 am

    KENAPA DUIT BR1M NI X MASUK LAGI ?? KALAU TAHU LAMBAT MASUK ACC BAIK SAYA TNGU BAUCER SAHAJA, INGAT BG NO ACC NI SENANG LAH ,RUPA NYE LAGI HAMPEH ! DARI 21/2/2014 SAMPAI SEKARANG DAH 26/2/2014 DUIT STILL X MASUK LAGI KAT DALAM ACC MAYBANK !
    BILA NAK CHECK DGN LHDN DR PKUL 9 SAMPAI LA PKL 5 NANTI LINE BUSY LINE BUSY !! KEBODOHAN APAKAH YG SEDANG DI LAKU KAN , !
    SAYA CUME NAK TAU STATUS NI LAYAK ATAU X ? KEPADA YANG ADE KAITAN DGN BR1IM TOLONG AMBIL PERHATIAN LAH,

  • 277 malar 12:01 pm

    tahun lepas i dapat 500.kali ini itupun takde?duit langsung tak dapat apa masalahnya?

  • 278 zaty 12:01 pm

    aku x dpat brim menipu jek najib ni

  • 279 Shikin Yusof 12:10 pm

    Sama la saya pun belum tahu jawapan BRIM 3.0 ni ni.call pun susah nak dapat. hmm. ingatkan bila dah update jadi cepat la..lagi lambat dari tahun sebelumnya,

  • 280 A Rizq 1:34 pm

    Still x dapat, tanye parents and adk beradik lain pon same, padahal br1m 2.0 cepat jer dapat, xde nak menunggu cam ni…alahaiiiiii nasib badan ler.

  • 281 lala 2:32 pm

    BRIM TAK DAPAT LAGI NI WEY…APE CER…
    BROOOMMMMMMMMM

  • 282 usin 4:16 pm

    takde pon .. tak masuk pn ..

  • 283 apakaunaktahu 6:05 pm

    dah 26hb hari nih…still tak dapat.
    dulu brim1.0 dengan bram 2.0 takde masalah pun..
    kali nih dah jadi broooommm 3.0 tebo kot..

    songlap ke apa?

  • 284 Anonymous 7:42 pm

    Sampai la ni… 26.2.14… 7.50pm..brim takde..asal diaorg x ckp pape selain tunggu surat..permohonan dlm proses….bukan susah pun cakap dapat@ tak..buat pe asik nak cakap kias..ingat kite ni old skool ke….

  • 285 Anonymous 8:43 pm

    Ape cite ramai yg bujang2 xdpt brim lagi ni

  • 286 faiz 3:18 am

    sabar aje la dengan brim ni kawanx,x dapat pun x apa tp mesti ingat sesiapa yang berjanji tu akan jawab pada hari akhirat nanti, kesian pada makcikx dan pakcikx datang ke bank tgk duit brim x ada lg jangan pandai cakap DI HADAPAN TV JANJI AKAN DIKOTAKAN AJER

  • 287 iza 10:27 am

    aku kesian bila mak dan abah aku call bagitau diaorang pergi cocok bank dan tengok akaun kosong. dah lah ramai orang masa 2 duk beratur, semuanya yang dah berumur. keluar dengan perasaan hampa je. kesian diaorang. Geram betul aku bila trbayangkan semua 2.

  • 288 niat untuk menolong 12:37 pm

    Rakan2 yg di hormati…begitu lah keadaan saya sblom ini pnuh tanda Tanya… jln penyelesaiannya hnye call di nombor 03-77136666.dn anda akan dpt jawapan yg pasti..call sekarang juga…..

  • 289 Melayu Bersatu 1:09 pm

    Semoga rezeki dato seri najib bertambah. Walaupun sy tak dapat bantuan brim ni, tapi sy tetap sokong dengan bantuan kerajaan mcm ni. Tahniah BN. Sekurang kurangnya dengan adanya bantuan mcm ni dapat membantu ramai warga yg kesempitan wang. Bantuan seperti ni wajar diteruskan dan dgn harapan jumlah bantuan jg akan meningkat. Biarlah dato seri bersusah susah sikit mengeluarkn duit yg penting rakyat hidup senang. Cth pemimpin terbaik..tahniah sekali lg.

  • 290 Nor 4:06 pm

    Borang Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M 3.0) untuk Bujang – RM300 dan Ketua Isi Rumah – RM 450 (dlm 3k-4k)dan RM 650 bwh 3k..

  • 291 bujang 4:39 pm

    Asslmualaikum wbt

    Ptg semlm duit x masuk lg….sabor je laaa

  • 292 bujang 4:43 pm

    ye rr…
    kexcited nk tgk dlm akaun tp lom ado lg…

    isk isk isk

  • 293 Anonymous 11:51 pm

    Dah nak tengah malam ni…brim x dapat lagi..sok lusa tulat..akan dtg..ari2 dok cek..bagi diaorg..rm650..rm450.. biasa je…tapi bg kite sgt bermakna..kan bagus diaorg dok tempat kita sekarang..baru rasa merasai…

  • 294 frusted 12:03 am

    hapa pon tak boleh……

  • 295 Hacker 12:47 am

    meme rr baru tau ke pak jib cam tu,,,adehhh ..,dulu kini selamanya makan capati…. dah xde modal la tu, xde kena mengena gan anwar,,, pasal brim1m kena cari pak jib… hadiussss amigusss

  • 296 Karunakaran 1:31 am

    Saya saorang Pesara 65tahun, saya pernah dapat BRIM satu dan dua. Tetapi, salepas mengkemaskinikan dengan butir butir Bank and semaskini telah di sahkan di pejabat Hasil dalam Negeri, saya masih belum dapat apa apa bayarkan saperti di janji. Saya telah tanyakan ramai dan berkata mereka telah terima. Apa maasalah. Bolih saya dapatkan Penjelasan. Terima Kasih
    G.Karu. Kepong, Selangor.

  • 297 sitie 1:54 pm

    kesian kat kita rakyat, mmg la nampaknya kena jimat sampai setahun he he he,kesian kita rakyat selalu bertekak bab-bab begini, kerajaan ambik duit kita banyak, tapi kita dapat celah gigi saja, kenapa kita tak dapat merasa brim1malaysia nie dapat mencecah 3,000 untuk seisi rumah, bujang 2,000 dan warga emas pun 3,000 jugak..sbb one and off saja bukan tiap-tiap bulan pun…itu pun tak boleh ker nak bagi sagu hati kat rakyat….

  • 298 sitie 2:04 pm

    Ya Allah knape dia org tak amanah,knape tipu golongan sasar rakyat mcm nie..tak masuk penuh lagi RM200 pegi mana? Masuk poket sapa? Ini tak boleh jadi Perdana Menteri Kita kena tahu ada berlaku penyelewengan dalam pembahagian duit brim1Malaysia nie, tak amanah langsung semoga tuhan balas ketidak amanah pertugas-pertugas tu..klau mcm tu beratus ribulah dia org untung songlap duit rakyat RM200 tu masuk dalam akaun pertugas tu sendiri..tak halal lansung…

  • 299 Anonymous 4:56 pm

    brim x masuk juga lagi

  • 300 melna recto 5:35 pm

    brim lum mcuk lg sdih nye..

  • 301 hussin bin mahadia 8:47 pm

    kenapa permohonan brim saya belum dapat lagi?sedangkan saya mohon melalui akaun cimb bank.lagi satu kawan saya yg status Ibu tunggal pun tak lulus pasal nama dia bawah Ibu dia sedangkan tak tinggal sebumbung Dan Ibu dia kategori warga emas.lagipun umur dia dah lebih 30 tahun Dan bertahun hidup sendiri di k.l.kenapa tahun lepas
    lulus memohon brim Dan tahun ni tak lulus mohon brim saya dgn kawan saya.cara mcm ni ke bantuan utk satu rakyat tanpa semak betul-betul permohonan Yang diterima samada layak atau tidak.

  • 302 apaponxbleh 4:45 am

    aku mcm xdpt je.. ermm br1m 1 n 2 dpt.. yg ke 3 ni xmasuk2 pn lg.. ke dia check kita pnya acc dlu? sb isi rumah aku dlu cuma rm2,800 cmtu je,.. cuma tahun ni n lepas duit masyuk jgk.. dorang cek ke weh? xdpt xpala.. xda rezeki.. trima seadanya..

  • 303 wan 3:36 pm

    apasal aku tak dapat ek ? 3 kali mohon pun tak dapat .. padahal gaji sebulan aku 1500 rngt je

  • 304 Anonymous BODO 4:48 pm

    weh nate…Senah nie jate la bodo..saja nickname dier Senah..mung hok cerdikpun kena bodoh…haramjadah la mung nie…ngaji tingi2 tapi bangang….kesiannnn…

  • 305 Anonymous 12:09 pm

    Yalah dh brape kali g bank tp x msk msk jg.mcm mane ni

  • 306 Anonymous 7:24 pm

    terliur baca korang dpt BR1M… dapat jugak berbelanja utk anak2 pada yg dah ada anak… rezeki allah taala tu…

  • 307 Anonymous 10:55 am

    Sy n mmber2 pn x dpt lg….semak kptsn pn xdpt jgk…srt pn xda smp…mcm mna ni….sblm ni smua da dpt….tp kmi yg gji krg dr 3k ni xdpt..ape cer…..

  • 308 MIE 11:24 am

    NAK TANYA, RAMAI YG UPDATE ACCOUNT NO MAYBANK BELUM DAPAT LAGI. SEDANGKAN LAYAK. BOLEH BERI PENJELASAN.

  • 309 zulhairi 2:17 pm

    askum. sy slh sorang penerima br1m yg sdh berumah tanga. 2 tahun lpas berturut2 sy menerima rm500 tapi tahun ni sy bg no akaun dgn harapan dpt lh lbh mudah dan cpt tapi alangkah hampa dan kecewa dari 22hb feb hingalah hari ini 3hb mar sudah banyak kali g cek kat bank tapi ngak ada jugak adohai saleha. sedih bila mendengar ada yg layak dpt rm650 tapi dpt sebaliknya.
    di mana silapnya, hanya mampu mendengar dan melihat.

  • 310 faizal 4:48 pm

    senasib la..smpai ke hari ini x dapat ape2 lg..

  • 311 rakyat biasa 8:29 pm

    ari ni dah 3/3/14…dah 10ari ulang alik ke bank cek acc,tp still xmasuk2 br1m yg dijanjikan…apa masalahnya?pada siapa nak bertanya?tiap kali ke bank berharap br1m da masuk,smpi bank cek acc xda…kecewa rasa…kenapa la sampai macam ni,dulu dapat baucar lg sng..igt bg acc no lg senang,tp sbliknya pulak…aduhhh,kecewa sungguh rasa…

  • 312 Awgku 12:52 am

    Sepatutnya dh dpt BR1M dr awal tu hingga kini patut bersyukur serta berterima kasih, bkn mencemuh… saya
    tk dpt pn BR1M ni dr pertama hingga kini padahal saya tk berpendapatan tetap srta beribu-ribu tp tk le nk bising mencemuh malah berterima kasih sbb dpt rawatan kanser PERCUMA walau tk dpt BR1M pn tk pe..

  • 313 Anonymous 1:05 am

    Aku yg gaji bwh 1.500 pun xpenah dpt brim Isi borang online akaun bank dh kasi Ape crita ni janji ditepati Ckp lebar lebur abuk pun tkdak

  • 314 PLUTO 8:25 am

    saya pun masih belum dapat lagi……..

  • 315 tipah tertipu 2:40 pm

    tahun2 lepas dapat brim, tahun ni tak dapat pun… apa ceta ni… adeehhh….

  • 316 tipah tertipu 2:47 pm

    betul tu… call LHDN pun susah sangat nak jawab…

  • 317 Anonymous 11:13 pm

    Sampai la ni xdapat brim lagi.balik je keje..cepat2 tengok peti surat..tapi hampa…napa takde orang nak explain ape sebenarnye terjadi?

  • 318 Anonymous 12:02 am

    npe brim ak xdpt ag

  • 319 Anonymous 11:30 pm

    untuk semua yg masi menantikan kmsyukan brim tu bek p pjbt hasil..td saya p pjbt hasil tnya status pmohonan..“GAGAL’..sbb dlm tggungan mak pada al taun lpas dpt..stau saya itu pmohonan 1st brim kena bg..x paham knapa taun lpas dpt tuk pmohonan bujang taun ni masuk pla dlm tggungan…nak wat rayuan cm x berbaloi je..nk bagi..bagi je la ni byk sogeh pla pgsahan itu ini..lau yg baru mohon len cete..

  • 320 udin 9:18 am

    ermmm tak dapat lagi… bukan ada pendapatan pon apa salah saya….. syukur yg dah dpt…. saya tak dapat lagi…..waaaaaaa

  • 321 udin 9:21 am

    Masih ramai yg patut layak menerima brim belum dapat seperti saya….. (anak kampung)…… LHDN jauh nak g ni…. perlu tambang lagi… siapa nak claim.

  • 322 shahril 10:02 am

    apalah nak jadi…bila call kata dalam proses…pelikkk…lembab giler pengurusan br1m kali ni..dulu yg pertama dan kedua pakai voucher senang je dapat..bila dah kemaskini akaun…harammmm abok pon xder..tanya byk kali kata tgu surat…nampak sangat kena tipu je rakyat miskin macam kami ni…kata nak bantu konon..sisitem mcm ni pon lembab..apa sebenarnya agenda kementerian kewangan..LHDN..Kerajaan yek??…mengapa ada dapat ada yang x dapat…

  • 323 manbai 8:19 am

    surat x sampai2 pn…dh brp lame
    dh…yg lain dh dapat…g tnye kt jeprun…die kate tunggu surat…mne nye..sampai bila nk tunggu

  • 324 x puas hati.. 11:58 am

    Saya dkt sabah pun sma mcm korang bodo betul yg menguruskan br1m nie otak lembap patut overhault letak minyak babi dalam kepala ckp nak tolong rakyat nie apa menyusahkn lagi ada la..babiiiiiii…

  • 325 Anonymous 1:16 pm

    apa la kau ni..nak cakap pun xbtol..bnyak btol typo error nya..pasal tu xdpat…

  • 326 Anonymous 1:26 pm

    online banking kan ada..kenapa kaitkan melayu..dah memang ko dri awal bkan sokong kerajaan..slahkan kerjaan jerla..

  • 327 BR1M **** 1:31 am

    br1m macam ****..hari2 saya pergi cek di bank..tak masuk pun..apa punya kerajaan..benda macam ni pun tak terurus..janji palsu!!siapa2 yg tak puashati tak guna tulis pjg2 disini..kita kumpul ramai2 buat bantahan baru betul..kita goyang dorang sikit..wechat me 0189578796..betul2 kecewa ni..

  • 328 azmi 5:20 pm

    Dimana silapnya,perdana menteri ka Atau pengurusan LHDM?setahu saya golongan orang bujang yang berpendapatan gaji pokok kurang dari rm2000.00 kebawah akan layak menerima brim.LHDM kena tau bahawa pembayaran dikira melalui gaji pokok,bukan gaji pokok dicampur dengan pendapatan elaun….janji 0,semuanya poyo

  • 329 azmi 5:22 pm

    Dimana silapnya,perdana menteri ka Atau pengurusan LHDM?setahu saya golongan orang bujang yang berpendapatan gaji pokok kurang dari rm2000.00 kebawah akan layak menerima brim.LHDM kena tau bahawa pembayaran dikira melalui gaji pokok,bukan gaji pokok dicampur dengan pendapatan elaun….janji 0,semuanya poyo

  • 330 Badman 11:50 pm

    Hai ya macam macam ada, tak tahu la nak cakap apa dah 1 bulan lebih tunggu duit brim hampas….. system apa depa pakai tak effisien langsung, poning poning

  • 331 sarimah 9:07 pm

    eimah tk dpt lg

  • 332 SakitHati 11:36 pm

    Memang sah aku x dpt brim sebab surat x lulus dah sampai…bodoh punya LHDN!…pandai2 kata x lulus sebab gaji 4,000 keatas…Macamana kata x lulus? sedangkan gaji aku 2,000 pun x sampai…

    Wahai Dato’ Najib, tolonglah perhatikan perkara ini…selama ini aku percaya pada pimpinan BN…dahulu gunakan boucher senang sahaja dapat…sesungguhnya aku memang layak dapat brim sebagaimana syarat2 yang dikehendaki…

    Apa yang disangsikan duit2 tersebut mungkin masuk ke account orang2 yang berkepentingan sendiri…bodoh punya LHDN…macamana buat tafsiran pun aku x faham…Allah sahaja yang Maha Adil…

  • 333 s 5:03 am

    Biar kita kurang dr segi monetary..tp jgn kurang pla akhlaknye…ramai je org bukan malaysia yg faham bhasa mlayu ni…Jgn nak bangga sangat Malaysia ni Negara Islam klau x apply betul2 dlm harian…buat malu je org luar nampak…
    Btw pasal masalah BR1M tu…mcm la Dtk Najib yg collect duit manual dr org2 , key nama korg satu dlm PC, n pegi bank in sndri duit tu dgn kita..Culprit can be evrywhere..kdg2 ade org mgambil kesempatan dalam kesempitan org..anyway..sory klau pepedas cilipadi skit…hihi..cheers

  • 334 yasrol 1:07 am

    berapa lma mau semak.

  • 335 kamala 8:12 am

    I setiap tahun ok saja.Tahun ini apa masalah pula?semak brim (dlm proses) sampai bila I nak tunggu.dahlah teruk masalah kewangan I.

  • 336 kechik 3:45 pm

    adakah 15 hari bln atau 23 jun ini brim peringkat ke3 keluar

  • 337 Asrul 1:21 pm

    Brim ke 3 15 jun ke bila ni chek tak de masuk pun lg

  • 338 Kak kiah 10:07 am

    X de pun dlm akaun. Bila agaknya?

  • 339 Fatehah Md Zain 12:25 pm

    rayuan brim saya dah masuk ke belum…saya nak guna duit esok.tolong la masukkan harini.

  • 340 Iris 2:47 am

    Nak Tanya brim Bila dapat , dari 23jun tukar 15 Jun , tapI Hari ni dah be Rapa HariBulan , boleh email reply tak

  • 341 Anonymous 12:35 am

    kenapa brim bulan jun 2016 tak masuk akaun lagi
    mohon pihak yg perihatin chek status ni. Apik bin Rised no/kp: 391006125295. Bank BSN

  • 342 kuitsuiling 1:29 am

    Br1m jun bujang

  • 343 darah satria 2:11 am

    X pham…x paham…status bapa tunggal yg dri mula brim prtma d kluarkn tiba2 thun ni x lulus dgn alasn nk mcm2 cengkadak suratnyuart yg d mntk,alasnnya lgi x lyak sbb anak2 x tggl dgn bapa…weii nafkah anak2 wajib weii..stiap bulan kna bgi…klau camtu ksi hpus akta nfkah utk anak2 kat mhkmah syariah..jgn nti bila ada yg tuntut x bri nfkh ank2 d ambil kira…ssah prmainan politik mnusia yg brpakaian mask ni…x dpt pun x rugi ape2 pun…klau dh thu utang krajaan ni kliling kolam jgn nk upah gula2 kat rkyat…cpat2 lah ya allah kluarkn johor ni dri mlysia…x sbar rsenye nk mrase dlm genggaman ksemua nilai dolar…johor kaya beb…ada misi trsndri…tgu n lihat je nti…hihihi…!!!!

  • 344 Cut Bunga Raya 9:42 pm

    Mohon LHDN percepatkan bayaran br1m Ansuran Fasa 4 sebelum Hari Raya Aidiladha..kerana kami sekeluarga memerlukan untuk persediaan menyambut Hari Korban..

    #br1mduitkita

  • 345 dira 10:13 pm

    Saye dapat sekali je 200 je.. pastu tak dpt dah..huhuhuhu mcm ne tu…

  • 346 Paku 8:21 am

    Mohon siasat ramai yg tertipu d lmn fb, katanya brim 4 mula dbyar pd 5 sptber adkh benar,saya dn yg lain sdah acap kali mgmaskini tapi masih tiada kcwa dan marah bg yg mgharapkan..

  • 347 rasta 5:31 pm

    Tersangat sangat betul tu..tu le nama cakap tak serupa bikin….

  • 348 Anonymous 9:51 am

    Sbab dia rajin berusaha ko tu nak harap kan duit br1m je

  • 349 Anonymous 12:31 am

    brim2015 kli ke 4 smua dah dpat ka belum ni?

  • 350 Amy 1:01 pm

    Susah sangat… tahun depan lupus srmua cukai and Brim tarik balik sbb nak bayar hutang berbilion bilion.. habis masalah.

  • 351 BARISAN NASIONAL 11:16 am

    BARISAN NASIONAL MEMANG TEPATI JANJI, TAK TIPU. BN BANGUNKAN NEGARA.
    RAKYAT HIDUP MEWAH. APALAGI MAU. BRIM DAPAT. BERSHUKURLAH.

  • 352 Nama:yem 1:07 pm

    bodoh!!!! dapat duit pun bising,klau xdpt lg la bising,,,bangang,,

  • 353 din tarzan 11:28 am

    woiii mana duit aku…….

  • 354 Mohd.Alit 4:37 am

    Wahai kawan-kawan sekalian!. Janganlah kita semua terlalu percaya, Terhadap program pembentangan bajet 2017 yang telah di anjurkan oleh Najib itu. Sebab.Ada muslihat yang tersembunyi di sebaliknya. Ayuh!. Marilah kita semua bersama berganding bahu, Satu sepakat dan seiringan melangkah ke hadapan,Demi untuk mempertahankan segala yang dah kita miliki, Hasil daripada kerja keras yang kita usaha sendiri. Dan janganlah sesekali membiarkan kepala kita semua terus di pijak, Oleh pemimpin yang zalim seperti Najib dan Kuncu-kuncunya itu.

  • 355 Mohd.Alit 4:50 am

    Ingatlah wahai kawan-kawan sekalian. Janganlah kita mudah percaya kepada seseorang, Sebelum kita mengenali hati dan budinya terlebih dahulu. Sebab. Ianya akan mendatangkan bahaya kepada diri kita sendiri. Dan janganlah hanya di sebabkan oleh wang. Kita mula hendak menjadi seorang yang dayus. Sehingga sanggup mengetepikan kaum keluarga kita sendiri.

  • 356 Mohd.Alit 4:58 am

    Tak kira kaum lelaki ataupun kaum wanita.Muda ataupun tua.Kita haruslah sentiasa berhati-hati, ketika kita hendak memilih kawan.Sebab. Kawan itu bakal menjadi lawan.

  • 357 Mohd.Alit 5:16 am

    Walaupun tanpa mengharapkan bajet BR1M itu. Kita juga boleh mendapatkan wang dengan hasil usaha kita sendiri. Seperti: Membina kebun buah-buahan dan kebun sayur-sayuran. Dan kita juga boleh menangkap pelbagai spesis hidupan di laut. Seperti: Ikan,udang,ketam,sotong dan sebagainya. Kalau kita ingin menjadi seorang jutawan.Kita haruslah menggunakan otak dan akal yang bijak. Serta sentiasalah mengamalkan sikap suka menabung.BERAKIT-RAKIT KE HULU.BERENANG-RENANG KE TEPIAN.BERSAKIT- SAKIT DAHULU.BERSENANG-SENANG KEMUDIAN.

  • 358 Mohd.Alit 1:50 am

    Tahukah anda?. Di bahagian bawah tapak blok putrajaya itu ada tersembunyi sesuatu rahsia. Iaitu… TEROWONG SMART. Dan anda pasti akan terkejut. Bahawa terowong tersebut di bina dengan menggunakan jentera pengorek.

  • 359 Wanz 10:25 am

    Tunggu je la..klu ade,alhamduillah,klu xde,xde rezki la tu,penantian satu pnyeksaan..

  • 360 Tok Hang 1:18 pm

    Kepala hotak kau berjambol..

  • 361 JorgeV 11:41 am

    Sabo je lah menunggu br1m ni.

  • 362 Yoon 6:02 pm

    Hidup datuk seri NAJIB kerana bagi BRIM2017.

  • 363 Anonymous 3:49 pm

    mak ko ijau

  • 364 Wanz 9:45 pm

    Nk duit cpat..mk ang ada kongsi n najib ker

  • 365 Nickname : 9:11 am

    bsykur dpt gak duit dari pada 00000000

  • 366 yock 9:12 am

    bsykur dpt gak duit dari pada 00000000

  • 367 Anonymous 6:03 pm

    Tak ade pun lagi

  • 368 khairul 11:40 pm

    Brim 18 FEB baru dapat la. .kan dah dpat surat bace la. .laman web bukan leh caya sngat pun. .aku pun boleh buat la laman web mcm ni. .menipu je web ni..

  • 369 Anonymous 10:33 pm

    bank mana yang dapat duli ea

  • 370 Anonymous 10:34 pm

    dulu

  • 371 penunggu 2:54 pm

    lmbat nye nk dpt duit

  • 372 shun 7:43 pm

    Komen brim belum keluar lagi.. kata tanggal 18 ni..

  • 373 zulizzam 7:44 pm

    Npe brim lum dpt g jnji 18 hari bln….

  • 374 Anonymous 5:45 am

    Ckp bujan pyn dh masuk 2017 pyn ..ape cte skrg nie kesian yg bujan pyn brm xmasuk2 lagi ke bank ..tlg lh yg bujan pyn akau bank lulus kn lh esk

  • 375 wennyle 11:33 am

    Bilaaa sbenarnyaa tarikh br1m masuk d akaun acc…kata 18hb..blm ada pun…

  • 376 wennyle 11:35 am

    Korang yg lain da masuk br1m ka???

  • 377 mr.oi 1:44 pm

    Saya check lam ebrim online semalam dah lulus..tgh hri nie sya check blom masok akaun pun..untuk org bujang

  • 378 Anonymous 4:16 pm

    Abdul Mutalib Bin Musad

  • 379 santhi Ravindran 10:50 am

    Ada sesiapa dh msuk brim kh

  • 380 eswaran 5:43 pm

    brim dah masuk cimb bank untuk bujang

  • 381 Hairul nizam bin harshad 11:07 pm

    Sye pkai bank CIMB xmsok lgi…

  • 382 tequ 5:03 am

    maybank pukul berapa maasuk

  • 383 siti 8:14 am

    Maybank dah masuk ke bang..

  • 384 muhamad asri bin sangster 8:23 am

    Dah masuk ke brim hongliong

  • 385 muhamad asri bin sangster 8:26 am

    Saya punya bila masuk ni

  • 386 Anonymous 10:13 am

    Umum brim msuk 18 feb tp tadi Trserempak dgn sorang pak cik yang nak amik brim tp brim x masuk2 lagi..nmpk riak kcewa..tambah menyedihkan bila pak cik tu datang dari jauh jln kaki ke bank

  • 387 Anonymous 10:16 am

    Brim msuk 18 feb??Janji ditepati😏

  • 388 Anonymous 12:18 pm

    brim dah masuk ke belum

  • 389 IHM 2:51 pm

    Haihhh mana tak masuk masuk lagi BR1M nieeee lahai nye pun.

    Ada siapa-siapa sudah masuk untuk bank CIMB ?

  • 390 Roy 3:13 pm

    Saya CIMB still tak masuk. Status lulus. Abang ipar yang CIMB da dapat.

  • 391 zie 5:07 pm

    Npe sy xdpt lg…kt online tlis lulus….tlg cpt….

  • 392 mohamad hafizudin 5:13 pm

    knapa brim sye masih blum masuk chech status dh lulus

  • 393 zul 6:04 pm

    Saya dapati ramai org melayu beratur panjang di mesin atm untuk mengeluarkan duit brim.dengan riak muka mereka kebanyakkanya hampa kerana saat yang di nanti-nanti untuk menggunakan wang bantuan brim menjadi hampa kerana bayaran tersebut belum masuk.Harapan saya sebagai rakyat prihatin,harap pihak media tidak mewar- warkan tarikh pemberian brim kepada masyarakat umum.ini kerana kebanyakkan masyarakat menantikan tarikh tersebut dengan penuh pengharapan sedangkan bantuan tersebut akan di bayar dan tidak pada tarikh yang di war-warkan.Harap kesulitan dan masalah ini akan menjadi pengajaran semua supaya tidak mengguris hati warga tua yang kesempitan hidup.

  • 394 Has 7:11 am

    Bank agro bila masuk btl2 nak perlu duit tp brim blm masuk.harap lhdn boleh tlong cek

  • 395 Najip 11:21 am

    Nak tergelak baca komen2 awal2 yang atas2 tahun 2014.. Patutnya bersyukur pada Tuhan. Berterima kasih pada rakyat malaysia golongan pertengahan. MEreka inilah golongan yang paling banyak bagi cukai tapi golongan ini jugak tak layak terima BRIM. Kedunguan penganut BN memang makin ternyata. Ada mata buta, ade telinga pekak. Ada otak dungu.

  • 396 nak tanya RM450.00 bila boleh dapat .Terima Kasih 1:42 pm

    Nak tanya bila boleh dapat RM450.00, Tq

  • 397 Naezley 7:40 am

    Napa sy tak dpt lagi br1m kelompok 1 jem lah mcm nie kate 22 hari bulan sampai sekarang tak dpet

  • 398 syaed 5:17 pm

    SAYA BELUM TERIMA BAYARAN BRIM..BELUM TERIMA..BELUM DAPAT

  • 399 syaed 5:19 pm

    #SAYA BELUM TERIMA BRIM.
    #STATUS LULUS..KELOMPOK 1
    #KAWASAN BAGAN SERAI
    #BANK – MAYBANK

  • 400 #BELUM TRIMA BRIM SEHINGGA KINI 24FEB 2017 5:26 pm

    # SAYA BELUM TERIMA BRIM..
    # STATUS LULUS KELOMPOK 1.
    # KAWASAN- BAGAN SERAI.
    # BANK – MAYBANK.
    #DRI 18FEB SMPAI HRI NI 24FEB MASIH BELUM TRIMA BRIM..

    #APA SUDAH JADI ???

  • 401 labi bin kura kura 11:22 pm

    ehehehehhhh

  • 402 abidadir 8:04 am

    Saya belum dpt…Semak pnya semak..MAsi dlm proses…Sabar je lahh..

  • 403 apies 8:36 am

    takde pun .. bank muamalat lambat nye . hurmm . smpai harinie tak masuk² :'(

  • 404 Dainglong 11:07 am

    Sampai sekarang tak kelihatan br1m.kata 22hb feb tapi check kat maybank tak kunjung tiba br1m.untuk individu bujang.

  • 405 helmy 3:19 pm

    bilakah bayaran BR1M saya akan di masukkan.pembayaran terdahulu tidak ada masalah.Kenapa pembayaran BR1M kali ini saya tidak dapat lagi.Sedangkan saya telah kemaskinikan borang untuk BR1M 2017 pada 16 disember 2016.Saya melihat Permohonan baru yang dapat.Sedangkan saya dari mula awal BR1M diwujudkan sudah saya mohon dan diluluskan.Apakah masalah tentang permohonan saya kali ini.

  • 406 mekk naa 6:50 pm

    ayah aq , tok aq , mkcik aq , pklong , pkngah n abg ipar aq pon blom dpt gakkk

  • 407 jira 7:58 pm

    WEYYY….!!!!!APEHALL AKU DPT DUIT BR1M BNYAK SGT NIE…DAH SMINGGU BRTURUT2 DUIT RM450 MSOK DLM AKAUN X HENTI2..SAPE2 TLG KASI ALAMAT ABG JIB KAT AKU..NK KASI BLIK DUIT YG MLIMPAH RUAH NI..KANG X CKOP LAK ABG JIB KORANG NK BYAR HUTANG..WEKK

  • 408 Rizal 7:59 pm

    Hari ini ..semua geng yang brim masuk maybank ..masih x terima brim lagi …. yang dah terima tolong update sini ..bantu kawan2 …. yang menunggu penuh harapan …

  • 409 jiran kak limah 8:02 pm

    AKU RASE LAA..DUIT KORANG SUME ABG JIB KORANG TRMASOK DLM ACC BANK AKU KOTTT…BANYAK SGT AKU DPT NII,X TRJOLI AKU DIBUATNYEE..HAHA

  • 410 raksasa malam 7:26 am

    28 ni pun tak ada brim ke, bongok punya lhdn, bn. Janji dicapati. meh bagi nombor akaun bank jibby, aku nak sedekah rm450..bongok..

  • 411 Senkekkkkk 1:09 pm

    Selama ni tak ade duit brim korang bolh hdp kn…bolh bli itu blh beli ini…bru lmbat msuk korng smua dh bising…menambah dosa yg ade…bersyukur je lh…nanti msuk lh tu…aduhaiiiiii….

  • 412 Anonymous 1:46 pm

    br1m bila nk masukkkkk weyyy

  • 413 Anonymous 2:33 pm

    Status dah lulus tpi duit xmasuk2

  • 414 Roy 3:21 am

    Mana janji PM

  • 415 en ahmad 10:58 am

    saye pun same dah lulus..kate nye pasar kedua tegah bulan ni la kot

  • 416 en ahmad 11:02 am

    sabo ye yup……..

  • 417 en ahmad 11:54 am

    tapi kalau ade yg dah dapat bagi tahu le……………….

  • 418 hayrul 12:00 pm

    kenape sye pnye brim lum msuk?

  • 419 arif 8:03 pm

    Kate 22 haribulan.. Ni dh 2 blan….

  • 420 paslan 6:29 pm

    bila la dpt brim ni ..jln sekit tol..jln kjp pam menyak..aduuuuuuuu skit kpla bosss..hehehe

  • 421 duit brim 12:30 am

    Aku lgi lh..cek fasa 1 stat 22 feb..cek status lulus dh tpi duit yg d jnjikn xada dlm akaun..p kt lhdn lain plok crte..mcmno jgn lh bt nayo..rmai dh pakcik2 makcik2 geleng jh kplo..jarang sgt yg anguk2 kplo…apa certa..ke snyap cmtu je ke…

  • 422 KANNAMANI 11:47 am

    dlm status brim dalam proses ,,,,thun lps ok je ,,,,,,,,,,,,,,,thn mcm2 ALASAN ,,KE NK TIPU DUIT RAKYAT…BRIM PENING SEMACAM HIIISSS

  • 423 en ahmad 8:52 am

    cube semak lagi sekali…ni tnggu pasar ke 2 lame nye lah nk tnggu

  • 424 Mad 2:27 pm

    Saya ni tk puas hati tentang brim ni .kenapa lambattt sesangat ni

  • 425 Mad 2:29 pm

    Dah la kita gulungan marhain nasib kita tk dipeduli…

  • 426 en ahmad 4:12 pm

    balik keje saye nak g tegok dulu..rase nye macam dah masuk..hehe……

  • 427 abu bin kasim 5:56 pm

    haram jadah xmasuk2,,xmau bg bgtau la,,LHDN plak layan kita mcm pengemis…tahun lepas elok ja bayar,ni pakai ahli adun la palimen bangkai la…cantik alasan,dpt save la kalu org malas tuntut masuk poket..lafaz bismillah aku xhalalkan hak aku…

  • 428 nok 12:43 pm

    saya ibu tunggal.tak dapat pun.malas tak lulus.emm

  • 429 Eysz Faeysz 9:41 am

    2hb semua boleh check brim ya..Selamat Berpuasa..

  • 430 wens 11:57 pm

    yg dah dpt pertama pda peringkat pertama blh dpt lgi ke d peringkat kedua ni?

  • 431 Hady hamba allah 3:14 am

    Sesungguhnya rezeki tu datangnya dari allah bukan dari kerajaan atau manusia, kepada yang tidak dapat dll,berusaha lah dahulu kalau tidak dapat juga berdoa lah semoga allah berikan rezki yang lain,jika kita tidak dapat apa yang orang lain dapat anggaplah itu bukan rezki kita kerana allah sudah tetapkan rezki setiap hambanya..jangan menunding jari pada sesiapa tapi lihat pada diri kita sendiri di mana silapnya..#FITNAHDAAJALDIAKHIRZAMAN

  • 432 zulkarnain tajul 9:49 am

    akaun maybank tak masuk lagi ke

  • 433 bujang senang 10:02 am

    Xbaik kata kat pm.. dalam kata tu brim dia kebas jgak..dasar pakatan harapan

  • 434 insan frust 1:41 pm

    Sibuknya orang yang dapat BRIM nie..tak pernah merasa pun..

  • 435 Ajimoto 5:00 pm

    Kenapa saya dapat BR1M sampai
    RM38.000.00
    Ke LHDN tersilap masuk???
    Nak ambik guna duit ni risau pulak
    Takut kena tindakkan apa2…
    Mohon penjelasan sebelum saya terambik guna duit ini!

  • 436 Jonuin 11:50 pm

    Jika x iklas jgn lah bgi br1m.. kata 5hb jun tapi x masuk jga.. yg lain dpt yg lain pula mcm. Bulan puasa ne.. berjanji harus ditepati jika tidak neraka menanti

  • 437 Arumugam a/l Gunasaigar 11:06 am

    Sampai sekarang saya belum dapat duit brim

  • 438 muhamad hafizan bin hanif 4:24 pm

    kata yg buat rayuan akan masuk hari ni 17hrbulan. . .?sya cek kat ATM tak ada masuk pun. . .kecewa betul. .duit da tak ada langsung da ni. . .

  • 439 Zaida 4:25 pm

    Brim fasa ke2 da msuk ke blm…konfius la..kate 5.6 da start msuk ni da msuk bln 7 xde ape2 pn

  • 440 Anonymous 11:54 am

    Mesti Mau naik Sebab Gaji Tak Cukup Bayar hutang Abis sudah.. Huhuhu

  • 441 Anonymous 7:10 am

    brim bulan ogos nak bayar berapa haribulan duit habis doh ni

  • 442 Anonymous 6:53 pm

    Bila brim fasa ke3 nak keluar ni..nak pkai duit lh..huuuhhh

  • 443 Jenk89 10:23 am

    Klu ada duit brim nnti sya sedekahkan org yg susah.. betul ka sedekah itu besar nilainya dari jutaan ringggit..huuu

  • 444 Anonymous 5:01 pm

    Aku punya fasa pertama dpt 400 fasa ke2 dpt 300..mna pg lg 100

  • 445 fitri 10:07 am

    dah masuk ke..

  • 446 Fazilah 10:23 am

    Alhamdulillah sy brim sikit byk tlng sy sbb sy owg susah.. Xtaw ar tahun depan masih da gi ka brim xtaw ar

  • 447 Anonymous 12:51 pm

    nak tnya ni,duit BRIM betul dah masuk ke?
    Klu dah bila yea? :-)

  • 448 Hana 9:47 pm

    Mujur ada pm kita yg sedia membantu.. Dh 3ari kami mkn nasi x ada lauk.. Nk jual goreng pisang pun model x ada.. Ada sumbangan sikit dr pm alhamdulillah.. Esok bole laa beli lauk sikit

  • 449 Anonymous 5:41 pm

    Kasian Hana, kalau dekat nak sya hulurkan sedekah dua utk Hana sekeluarga…..sya kenal hidup susah….besabarlah Hana ada masa nanti ada lah peluang utk Hana keluar dari kehidupan itu

  • 450 Anonymous 6:54 pm

    Duit brim tu duit kita jgk…krajaan kenakn gst..binatang

Tinggal Komen Bernas Bagi Topik Ini