=Menu

Terkini PRK Kajang 2014 Anwar Ibrahim Undur! Wan Azizah Calon PRK Kajang. PRK Yang Sia-sia? ‘Langkah ke Putrajaya’ @ ‘Langkah ke Penjara’



prk kajang

Terkini PRK Kajang 2014 Anwar Ibrahim Undur : Maaf, Berita Semasa merasakan ini adalah politik main-main sahaja.

Kalau rasa mahu lepas jawatan sebagai ahli parlimen, letak jawatan. Kalau merasakan tiada “pilihan lain” untuk bertanding semula sebagai ADUN, mudah sahaja mendapat peluang atas nama “kabel bervoltan tinggi” yang boleh dipengaruhi supaya menerimanya semula. Cara berpolitik sebegini….

Cara berpolitik sebegini terus terang Berita Semasa tidak bersetuju……mungkin orang lain berbeza-beza pendapat. Tiadalah masalah untuk suarakan, dipersilakan….

Terkini PRK Kajang 2014 Anwar Ibrahim (Undur) VS Wan Azizah (Ganti)

  • Apabila Anwar Ibrahim bersalah kes liwat II (SEPERTI KEPUTUSAN DI SINI), Wan Azizah tampil “enter frame”
  • Apabila Anwar Ibrahim bebas penjara @ didapati tidak bersalah, Wan Azizah akan berundur
  • Politik apakah ini?

Dan berdasarkan makluman yang Berita Semasa terima, rata-rata mahu ADUN @ YB yang boleh selesaikan masalah-masalah setempat di Kajang contohnya sampah, jalan berlubang, kes jenayah yang berleluasa, air, bukan meraih undi atas “dasar kasihan”.

Terkini PRK Kajang 2014 : Tindakan Anwar Ibrahim Mahu PRK Kajang? Akhirnya…..

prk kajang 2014Mereka juga calon yang “stand in”, jikalau begitulah gayanya ada baiknya berikan Lee Chin Cheh bertanding semula dalam PRK Kajang 2014. Begitulah amarah sesetengah penduduk Kajang melihatkan senario politik hari ini.

Pakatan Rakyat umumnya, PKR amnya sering melaung-laung supaya budaya kronisme ditolak, tetapi janganlah pula dibawa budaya kroni dalam apa cara sekalipun, apakah daripada ramai-ramai calon PKR yang ada hanya pusing-pusing Wan Azizah, Saifuddin Nasution, Rafizi Ramli, Azmin Ali, Nurul Izzah?

Gambar eksklusif Wan Azizah Calon PRK Kajang

P/S : Saranan Berita Semasa, carilah orang lain. Lebih bagus letak orang Kajang/Selangor sendiri.

PP/S : Kalau sebelum ini sana-sana dipukulkan kompang seluruh Kajang amnya, seluruh Malaysia umumnya, PRK Kajang 2014 adalah antara  ‘Langkah ke Putrajaya’, Terkini PRK Kajang 2014 hanya ‘Langkah ke ________‘?


Siarkan Komen Anda di Facebook

Komen Bernas di Berita Semasa

57 comments… add one

  • pop
    Mar 11, 2014, 8:20 am

    Saya setuju dengan Berita Semasa. Saya geram dengan BN tapi PKR ada kalanya buat silap juga. Bezanya silap PKR dibesar-besarkan, silap ameno ditutup-tutup juga walaupun bangkai sebesar kapal terbang komersil. Apapun saya tetap tolak BN/UMNO.

  • jack
    Mar 11, 2014, 8:46 am

    sape yg memerintah selangor rakus menunjuk kuasa,zaman mb khir.litar batu3 jahanam jadi perumahan elit.zaman mb khalid nak ambik padang bola pkns..tu pun belum comfirm.,agak2 diorg xsuka rakyat selagor bersukan ape.

  • Kajang Boy
    Mar 11, 2014, 10:18 am

    Klu semua setuju dan tidak membangkang Mak lu pon bolih bertanding … tiada masaalah…

  • Anonymous
    Mar 11, 2014, 10:32 am

    Kalau pkr letak calon daripada batu campur tanah pun aku rasa bn tak boleh menang.

  • Ampang Boy
    Mar 11, 2014, 10:32 am

    Siapa yang bertanding bukan lah isu sebenar memandangkan yang dilantik juga adalah dlm kalangan PKR..Sekurang-kurangnya PKR menghantar jenteranya utk bertanding dan tidak kalut seperti B___N dan tujuannya agar mereka dapat meneruskan penguasaan di Selangor khususnya. Lagipun Ahli PKR lain tiada bantahan dlm isu ini…dan mereka tak pernah menunding jari kepada mana mana pihak mengenai Kes Dato Seri Anwar Ibrahim..terbaik..

  • Anonymous
    Mar 11, 2014, 10:46 am

    Bn sebenarnya trus mencari jln kotor utk merampas selangor. Mereka telah melakukannya di kelantan 1977. Sabah 1994. Perak 2010. United musyrikin national organisation = umno laknatullah.

  • Mat AIDS
    Mar 11, 2014, 11:27 am

    ada betulnya apa yang admin tu cakap, kalau selama ni PR dok tentang sangat budaya kronisme, last-last nak letak bini sendiri jadi calon, takde rasa malu ke? hipokrit semua ni.
    admin lu jangan bimbang, gua support lu der!!

  • Anonymous
    Mar 11, 2014, 11:34 am

    Mat aids bodoh. Dah suami dihalang secara zalim. Dr Wan Azizah dah lama resign sebagai ahli parlimen. Habis nak buat camne united musyrikin national organisation laknatullah dah guna taktik yahudi.

  • Apa sebenarnya Berlaku
    Mar 11, 2014, 11:38 am

    Setelah sekian lama Dato’Seri Anwar Ibrahim telah selamat daripada Kesalahan tersebut.. Namun apabila D’Seri Anwar ingin bertanding di Kajang dan ingin bersama jenteranya bagi meneruskan agenda perjuangan hingga ke Putrajaya maka telah timbul kembali Isu Liwat dan disahkan D’Seri bersalah…Saya tidak perlu menjelaskan lebih terperinci..Tetapi kepada Berita Semasa CUBA BUKA MINDA TU..jgn kerana Dato Anwar ingin melantik isteri beliau ada tujuan dan strategi.Bukan mudah sekiranya kita dituduh dan disabitkan kesalahan lampau…Sekurang kurangnya PKR tidak berputus asa malah masih dapat berdiri teguh meneruskan agenda mereka utk menguasai Selangor dan ke Putrajaya.

  • Doktor
    Mar 11, 2014, 11:47 am

    Mat AIDS…Lu kena tambah suntikan sebab kepala banyak masuk AIR…Ko tak tahu betapa susahnya org yang dituduh malah ko nak kata hipokrit, mungkin ada taktik dan strategi..sebab org AIDS macam ko taktik nak menyusahkan hidup org banyaklah terlebih UBAT

  • Hamba Allah
    Mar 11, 2014, 11:55 am

    Allah je yg turunkan laknat, bukan manusia.

  • Anonymous
    Mar 11, 2014, 12:42 pm

    Memang allah yang turunkan laknat. Laknatullah mcm saiful. Kau ada masalah ke.

  • Pakar
    Mar 11, 2014, 2:17 pm

    Doktor…kalau hati dah gelap cam lu… ckp ape pn x guna.. Dasar PKR yang betul2 hipokrit pn lu sih xblh terima… Hati da gelap…

  • Pakar
    Mar 11, 2014, 2:20 pm

    Lu lagi bodoh…byk statement anwar cite pasal TOLAK budaya kronisme.. mcm la dlm PR xde calon lain selain bini dia. letak la semula calon lama tu..ada masalah? dasar hipokrit…

  • Anonymous
    Mar 11, 2014, 2:21 pm

    tak payah kosongkan DUN KAJANG pun boleh berjuang kenapa bodoh sangat.Macamana kalau BN menang apa pula PUAK sana nak fitnah BN lagi.

  • Pakar Sakai
    Mar 11, 2014, 4:10 pm

    Susah lah klu org dh terlebih jadi pandai guna istilah PAKAR…jgn kata org hipokrit klu betullah lah ko tak hipokrit ko tak duk menyalahkan org jer..Cakap je lah lu Buta Kayu…Klu ko hati tak gelap mesti hati bersih ..Tapi duk cite yg bukan bukan..So apa nak kata BAGAL kepada LU beb..

  • Sabor je lah
    Mar 11, 2014, 4:13 pm

    Sabar je lah bro..Mungkin ini dugaan buat Dato Seri Anwar Ibrahim… Zaman sekarang nie Fitnah merata/Tipu menipu adalah amalan biasa.Jadi sebagai manusia biasa jgn mudah terpedaya serah segalanya kepada Yang Maha Esa..

  • Lu sakai Pakar
    Mar 11, 2014, 4:15 pm

    Apa kata letak lu je beb PAKAR….tapi bila tengok statement lu ada ke org nak sokong..Bagal

  • GGMU
    Mar 11, 2014, 4:42 pm

    dari 16 sept smpi PRK kajang…..ds anwar tlalu over confident dlm mengatur strategi politiknya…moga2 kita bleh ambil iktibar dr pengalaman

  • Anonymous
    Mar 11, 2014, 6:12 pm

    Sebab rakyat tahu ds wan azizah adalah lambang seorang isteri yang dizalimi laknatullah musyrikin umno.

  • JONGOS
    Mar 11, 2014, 6:17 pm

    statement dari MACAI TEGAR PKR memang macam ni. usahlah dihairankan.

  • PR
    Mar 11, 2014, 6:22 pm

    kadangkala kita suka melihat seseorang yang dipuja dan diagungkan dapat mencapai cita-citanya. dia ini dianggap sebagai idola masyarakat zaman-berzaman, kalau orang bukan islam terutama orang barat akan menganggap dia ini sebagai GOD.

    dia ada impian. dia ada cita-cita. malangnya dia seringkali tidak mahu BERMUHASABAH diri. selalu menyalahkan orang lain dengan ayat-ayat klise bahawa dia sedang dizalimi. walhal kita seharusnya kena ingat, Allah berfirman bahawa JANGANLAH KAMU MENZALIMI DIRI SENDIRI, kemudian barulah firmannya disambung dengan JANGANLAH KAMU MENZALIMI ORANG YANG LEMAH DIANTARA KAMU. dalam erti kata lain, yang paling utama jangan zalim pada diri sendiri dan kemudian baru dari diri sendiri kepada orang lain dan sebaliknya.

    jadi daripada tak sudah-sudah mengulang ayat klise bahawa diriku dizalimi oleh orang itu dan ini, mengapa tidak muhasabah diri dan melihat semula perjalanan hidup; ada tak kita telah buat sesuatu yang menyebabkan kita dizalimi dan menyebabkan kita MEMBERI PELUANG KEPADA ORANG UNTUK MENZALIMI KITA.

    walaupun begitu agak sukar kita nak menerima pakai kenyataan di atas sekiranya kita ni EGO tak bertempat dan selalu perasan diri sempurna.

  • Anonymous
    Mar 11, 2014, 8:58 pm

    Pkr nak tunjuk bagaimana nasib seorang isteri yang dizalimi oleh parti yahudi berwajah melayu.

  • Anonymous
    Mar 11, 2014, 9:05 pm

    Ds anwar tidak sempurna. Tapi kalau nak jatuhkan dia jangan buat fitnah. Sampai bodoh buat video palsu depan kaabah buat apa.

    Kita tahu bagaimana keadaan di dataran kaabah, kawasan maqam ibrahim dan hijr ismail. Saiful laknatullah. Ashabunnar.

  • anonymous
    Mar 11, 2014, 9:35 pm

    Saiful tidak berbohong.mmg benar dia bersumpah depan kaabah.anwar ibrahim tahu kes liwat dia dh dekat sbb tu dia pilih utk bertanding di kajang pada haribulan yg di tetapkn.bkn kajang yg pilih dia.skrg korang nk ckp yg anwar dizalimi waktu nk bertanding. Anwar bayar berjuta2 pada chin cheh utk letak jwtn supaya dia boleh bertanding n lpas tu dia tau klau dia di halang sbb kes mahkamah sedang brjln dia boleh buat himpunan dajal tu n nacai semua skn kta umno xgubs.yg xguna ni laknatullah anwar yg mnghuru harakn negara dgn pembohongan yg nyata.kes liwat dia hari tu bkn sbb dia xbersalah.sbb kecelaruan dna sbb tu saiful buat rayuan lg sekali kerana dia tahu dia d pihak yg betul.wan azizah bkn isteri yg di zalimi tp isteri baghal yg prnh aku jumpa.Allah turun bala pada seluruh ahli keluarga dia bersebab.bila la kak jijah nk tinggai jubur ni……nurul izzah pn dh tinggai laki xguna dia.xkn dpt payung emas la wei….
    Khekkk tuiii.

  • anonymous
    Mar 11, 2014, 9:40 pm

    Saiful tidak berbohong.mmg benar dia bersumpah depan kaabah.anwar ibrahim tahu kes liwat dia dh dekat sbb tu dia pilih utk bertanding di kajang pada haribulan yg di tetapkn.bkn kajang yg pilih dia.skrg korang nk ckp yg anwar dizalimi waktu nk bertanding. Anwar bayar berjuta2 pada chin cheh utk letak jwtn supaya dia boleh bertanding n lpas tu dia tau klau dia di halang sbb kes mahkamah sedang brjln dia boleh buat himpunan dajal tu n macai semua akn kta umno xguna.yg xguna ni laknatullah anwar yg mnghuru harakn negara dgn pembohongan yg nyata.kes liwat dia hari tu bkn sbb dia xbersalah. Tetapi sbb kecelaruan dna sbb tu saiful buat rayuan lg sekali kerana dia tahu dia d pihak yg betul.wan azizah bkn isteri yg di zalimi tp isteri baghal yg prnh aku jumpa.Allah turun bala pada seluruh ahli keluarga dia bersebab.bila la kak jijah nk tinggai jubur ni……nurul izzah pn dh tinggai laki xguna dia.xkn dpt payung emas la wei….
    Khekkk tuiii.

  • Anonymous
    Mar 11, 2014, 10:14 pm

    Betul tu… Aku sokong je

  • ampusakom
    Mar 11, 2014, 10:42 pm

    Semuanya adalah kehendak dan ketentuan Allah, kalau kita bersalah, masih ada ruang untuk bermuhasabah diri dan bertaubat serta kembali semula kepada jalan yang diredhai, dan seandai yang berlaku sebaliknya serahkan sahaja kepada Allah, doa orang yang dizalimi tiada hijab disisi Allah. Tiada gunanya menyalahkan sesama sendiri sehingga terlupa kepada adab budi pekerti dan menjatuhkan hukuman sesama sendiri….beristiqfarlah banyak2 kepada Allah dan mendoakan semuga semua umat islam di Malaysia dirahmati Allah dan menyatukan semula perpaduan ukhwah.

  • Bro kajang
    Mar 11, 2014, 11:39 pm

    Lu dah tau silap..wat ape lu tunggu lagi….blahh aje leh…dan jangan mimpi kalu mau jadi adun kajang kalu bukan kroni….

  • dneon
    Mar 11, 2014, 11:39 pm

    kow tolak BN/UMNO..kow punye pasal la…mati beragan nanti…

  • Bro kajang
    Mar 11, 2014, 11:42 pm

    Mak lu tu kroni Nuar ke?ha…,jangan mimpi…..!!!!!baik mak lu terus berbakti kat bapak lu..

  • Bro kajang
    Mar 11, 2014, 11:44 pm

    Betullah tu bro….dia tak sayang belakang tu bro.

  • Anonymous
    Mar 11, 2014, 11:48 pm

    Lu bodohla..nuar al-jubori yang maruah/moral dah tak bermoral tu lu kata terbaik?…benggong punya ampang..

  • Bro kajang
    Mar 11, 2014, 11:50 pm

    Berani bantah bereti rela di sondol….tak itu wahai pengikut2 ahli jemaah sondol….mana berani bangkang bapak sondol punya arahan…sorry bro $$$$$$$

  • Anonymous
    Mar 11, 2014, 11:55 pm

    Bapak xxxxxxxx…bukan kah bapak laknattullah!!! Ape cite lu bro….

  • Anonymous
    Mar 11, 2014, 11:59 pm

    usah mimpilah nak kePuterajaya…musahabah diri la dulu

  • Bro kajang
    Mar 12, 2014, 12:02 am

    Bukan macai Jongos….ahli jemaah sondol…ha.ha.

  • Anonymous
    Mar 12, 2014, 12:06 am

    Kalu tak menyondol semua org.macammana nak ke putrajaya

  • Bro kajang
    Mar 12, 2014, 2:06 am

    Kalu NUAR nak selamat bertanding je jawatan ketua penjara kan lagi baik !!!

  • Anonymous
    Mar 12, 2014, 7:06 am

    Bukan ego. Menentang kezaliman umno musyrikin adalah jihad.

  • Anonymous
    Mar 12, 2014, 8:05 am

    Kau tahu tak keadaan di maqam ibrahim tu. Tempat tu rata. Kenapa laknatullah saiful boleh tinggi kat situ. Naik atas kerusi ke.
    Polis dan pengawal masjid pun sentiasa ada kat kawasan tu. Kalau ada org buat tak tentu hala dah tentu kena halau. Bodoh btul. Sokong lagi bdak fail universiti pembuat fitnah ashabunnar.

  • Bukan Macai PR&UMNO
    Mar 12, 2014, 8:49 am

    Macam2 cerita diberi oleh macai PR &UMNO.

    Mohon Petunjuk dari Mu
    Doa pada Tuhan yang satu

  • Anonymous
    Mar 12, 2014, 9:06 am

    Bodoh kau ni. Parti musyrikin umno akan cari jln bersih atau kotor utk dptkan selangor. Orang yg mampu halang taktik kotor ni sdalah ds anwar. Bila sudah berada dlm dun selangor bolehle ds anwar halang musyrikin umno. Sebab tu dia mesti dihalang walaupun guna taktik kotor liwat.

  • Anonymous
    Mar 12, 2014, 9:12 am

    Diminta sesiapa terjumpa saiful diminta berhati hati. Jika anda berdua shj dlm kdai dan ada rakaman cctv itu dah cukup utk mahkamah kata ada kejadian liwat.
    Bukti dna tak susah. Nanti doktor ngan polis rasuah mengampu pemimpin boleh urus.

  • Anonymous
    Mar 12, 2014, 11:05 am

    Kes liwat 1 dan 2 ds anwar ni tidak boleh dijadikan rujukan di fakulti undang undang seluruh negara.

    Wujud pertanyaan. Mengapa?

    Jawapannya. Semua pensyarah undang undang mendapati prosedur perbicaraan tidak mengikuti undang undang perjalanan yang sepatutnya. Bukti palsu. Percanggahan fakta pihak pendakwaan. Kredibiliti saksi dipertikai (cthnya laknatullah saiful.) Semalam kena liwat. Hari ni tersengih sengih hidangkan air pada ds anwar. Memang celaka. Umno memang celaka.

  • Pawang
    Mar 12, 2014, 10:00 pm

    Bayangkan kalau Anwar jadi MB Selangor sudah tentu bertambah nazaklah kroni kroni UMNgok .

  • Pawang
    Mar 12, 2014, 10:12 pm

    Bukan United Musyrikin tapi United Motherfucker National Organisation

  • Anonymous
    Mar 13, 2014, 8:50 am

    Betul tu. Syaitan umno belindung di belakang bontot saiful. Penyangak umno tolong jawab hujah aku kat atas tu guna fakta ya.

  • Anonymous
    Mar 13, 2014, 10:53 pm

    yes.. sokong pop… tolak PKR.

  • Ahmedi
    Mar 19, 2014, 9:39 pm

    Klu sianuar org biasa ceita liwt tk laku taada hrga tapi orng poltik mcmni jadi mee segra hukmn mesti didahulukn seblum prk kajang…

  • Slan
    Mar 19, 2014, 10:36 pm

    Kesian juga nengok Anwar ni..tak habis2 dengan perangai lakonan imejnya yang bercelaru itu..kalau dilihat dari air mukanya itu memanglah dapat dijangka yang Anwar ni memang sudah letih dan penat main politik..namun begitu masih ada jugak orang2 bodoh/dungu yang jadi pak turutnya..memang kesian orang2 yang jadi tunggangan siAnwar..mereka2 ni pun sama jugak tak penat2 ditunggang dek Anwar..

  • Ahmedi
    Mar 20, 2014, 9:41 am

    Apasalh bagi peluang pkr perinth putrajaya sepengl klu tk baik mcm bn tendang blik…..kiikiiiii

  • Ahmedi
    Mar 20, 2014, 9:14 pm

    Bagilh can, umno v amno.

  • amsz
    Mar 21, 2014, 1:51 pm

    politik apakah ini?
    nak pilihanraya je anwar jadi mangsa.
    apa pun tetap tolak BN

  • Anonymous
    Mar 21, 2014, 10:47 pm

    Putrajaya?mimpi dalam mimpi

  • Pegirahh!
    Apr 22, 2014, 3:56 pm

    maknanya UMNO ni mmg gempak la….kerana takut benar anwar sehingga mengorbankan rakyat kajang utk mencaturkan strategy semput beliau.

    siapa yg sebenarnya yg developed Selangor, PKR ke?!! setahu aku byk budak2 U’ jadi ganas hasil kerja tangan PKR, lain dari pada tu hampehhh!!

  • SambalBelacan
    Apr 22, 2014, 6:11 pm

    Inilah dia perangai manusia yek!…belum apa2 dah pasang angan2 nak menguasai Putrajaya…angan2 tu tinggi melambung tapi perkhidmatan kat rakyat tu setakat bawah lutut aje…itu pun masih ada penyokong2 yang x celik mata, x celik hati…kesiannn…

Leave a Comment