Tarikh Bayaran Bonus 2017 Penjawat Awam. Pembayaran Bonus Kerajaan?

Tarikh Bayaran Bonus 2017 Penjawat Awam. Pembayaran Bonus Kerajaan?

Sebelum ini Cuepacs Malaysia telah membuat tuntutan kepada kerajaan Malaysia supaya pembayaran bonus 2017 bagi kakitangan awam sepertimana yang telah diumumkan dalam pembentangan Bajet sebelum ini supaya kerajaan Malaysia bayar lebih awal walaubagaimanapun ditolak bulat-bulat oleh kerajaan Malaysia.

pembayaran bonus

Itu dahulu….

Ada untuk siri tuntutan tarikh pembayaran bonus kali ini oleh Cuepacs Malaysia akan diteruskan? Sama-sama kita nantikan…

Seperti kebiasaanya bagi tahun-tahun sebelumnya kerajaan Malaysia akan melakukan bayaran bonus 2017 bagi kakitangan awam pada awal bulan Januari manakala sekitar minggu ketiga adalah tarikh pembayaran gaji 2017 bagi bulan Januari untuk kakitangan kerajaan.

Tarikh Pembayaran Bonus 2017 bagi Kakitangan Awam

  • Tarikh : Awal bulan Januari 2017
  • Bayaran bonus kakitangan kerajaan : bonus RM500 untuk 1.6 juta kakitangan awam
  • Bayaran pesara kerajaan atau pencen : RM250

Nantikan pengumuman rasmi yang terkini daripada Jabatan Akauntan Negara (ANM) tidak alam lagi yang Berita Semasa bakal kemaskini tidak lama lagi di sini, selagi tiada kenyataan dan pekeliling rasmi Jabatan Akauntan negara Malaysia (ANM) tarikh bayaran bonus 2017 penjawat awam akan berjalan seperti tarikh yang telah ditetapkan sebelumnya.

Jadual Gaji 2016 Penjawat Awam. Semak Tarikh Pembayaran Gaji : KLIK SINI

P/S : Diharapkan dengan pemberian kepada kakitangan kerajaan dapat meringankan sedikit sebanyak beban kos yang ada pada hari ini.

Sambung Baca Lagi Artikel Terbaik Yang Ini Pula. Ada Kaitan Dengan Yang Di Atas :

Bajet 2016 Bonus Sebulan atau Setengah Gaji? Tiada. Hanya Pembayaran Khas RM500 ... Bajet 2016 Bonus Sebulan atau Setengah Gaji? Tiada. Hanya Pembayaran Khas RM500 dan Pencen RM250. Cakap-cakap dan tuntutan demi tuntutan baik dari Cuepacs mahupun penjawat awam di Malaysia yang berju...
180 Komen Bernas di Berita Semasa… add one
  • 1 Noni 5:45 pm

    jangan mimpi. Takkan punyalah
    mimpilah macam mn pun mmg xkan dapat punya

  • 2 Pak Awang 6:17 pm

    yup, aku setuju. Pelik. .. bg bonus thn depan… dah langsung x ada duit ke najib golf diplomatik nih…

  • 3 Puan Hajar 6:53 pm

    Ramai yang kata 5 Januari ini dapat. Harap BS dapatkan sahkan
    tengah kecoh sekarang ini

  • 4 Anak Kampung 7:09 pm

    saya setuju jikalau bonus penjawat awam dipercepatkan. Nak2 situasi genting sekarang
    Yg kena banjir ni mesti nk pakai duit byk..kesian jugak..yg kakitangan awam tu lah… S
    Bukn pasal sekolah jer…nk beli ubat ke.. Makanan pon jual mahal… Mana rumh rosak… Anak bini sakit… Mcm2 lgi….

  • 5 Abe 7:26 pm

    Anak kampung, saya setuju
    utk mangsa banjir ni ok la..kita pun bersimpati..
    tapi tahun2 lain pun berkokok macm tu jgak…
    takdenya gomen nak layan. Puiiii

  • 6 Siti Hajar 8:33 pm

    patut mana2 kakitangan awam yg negeri terkesan dgn banjir je dipercepatkan.. lain2 boleh kot tunggu bonus kakitangan awam sampai 22 januari 2015 ini. bkn nak kata yg lain tak perlukan sgt, tp yg mana rumah dah tenggelam, baju2 sekolah anak da hanyut mana ntah… lebih memerlukan ha.

  • 7 bledek kumat 8:25 am

    Pakai lah otak yg Allah kurniakan pada kita.asi

  • 8 bledek kumat 8:32 am

    Pakai lah otak yg Allah kurniakan pada kita.asik nak burukkan tangan yg menyuap dan gigit pulak tangan org tu.manusia jenis apani.tang duit hilang pertimbangan.malu lah pd Allah.kekadang anjing tu lebih baik sipatnya dari

  • 9 Pembela Melayu 8:51 am

    kau ingat najib itu takde hati perut macam kau
    sekarang ini Datuk Seri Najib berbesar hati dah cepatkan bonus
    sekarang cepat terima kasih kat datuk Seri Najib dan kerajaan BN

  • 10 Anonymous 8:52 am

    wowwww….thank you Datuk najib

  • 11 Salwanie 9:26 am

    asik orang gomen jer. Yang kami private sector macam mana?
    Rakyat Malaysia ini PA je ker?

  • 12 mim 9:26 am

    Belajar bersyukur dan ucap terima kasih. Allah dah gerakkan hati DS Najib untuk percepatkan bayaran bonus. Apa lagi yang orang x puas hati. bayar lambat pun x puas hati bayar awal pun x puas hati. Cuba bersihkan sikit hati tu..dah penuh ngn titik hitam agaknya.

  • 13 test 9:27 am

    testing

  • 14 Anonymous 9:39 am

    Berita baik buat semua penjawat awam & pesara kerajaan. K

  • 15 dulu swasta 9:41 am

    pikir baik…dapat 5hb pun boleh…dpt 22hb pun boleh…

  • 16 Anonymous 9:58 am

    berprasangka baik.. bersyukur dengan ape yang ade.. dari tiada. ape2 pon najib mmg terbaik..

  • 17 kakton 10:03 am

    bagi ja la semua siap2.apa masalah dia. nanti nak dapt jugak bonus tu.

  • 18 Puan Ros 10:06 am

    terima kasih kepada kerajaan. ringan sikit bebanan akak tahun depan dapat bonus setengah bulan yang akak dapat dalam 5k. syukur.

  • 19 mawar 10:11 am

    Sudah terhantuk baru tengadah
    maksud : “Setelah mendapat kesusahan baru hendak beringat-ingat”

  • 20 Anonymous 10:24 am

    yer ker kak,,tahniah..saya pun terasa beban kurang dengan bonus yang dibagi oleh kerajaan dapat setengah bulan gaji dalam 10k..ok lah tue..boleh beli susu and pampers anak..wp anak tak sekolah lagi..lega cikit.

  • 21 en tengok 10:29 am

    Tuan, 5 Jan 2015 adalah isnin, jumaat jatuh pada 9 Januari…

    Tq

  • 22 padan muka 10:34 am

    sikap khianat dan perasaan dengki mcm ko ni menyebabkan rezeki susah sngt nak sampai…bnyk berdoa ok dan berusaha jgn asyik x puas hati dgn org lain… atau esok pergi isi borang keje gov…

  • 23 Mohd Jailani bin Said 10:39 am

    Syukur alhamdulillah. Terima kasih pm.

  • 24 sha 10:57 am

    Tindakan yg btol..klau gaji bru 4k…ptg rumah 1.4k..ngan kreta dn persiapan ank nk p Skolah, jenuh ikat perut jgk…sapa kata sama ja klau bg 22hb….tkasih pm kita..

  • 25 zul 11:03 am

    cer tgk btul2 surat tu.mana ada byar 5hb. bonus ttp dibayar 22hb. cepat sangat wat keputusan sampai xbaca habis surat tu

  • 26 richardkimsui 11:12 am

    jangan mimpi, semua pun cakap-cakap ja. jangan percaya

  • 27 rezeki 11:20 am

    alhamdulillah rezeki jd PA. keje apapun kena syukur baru rezeki masyuk… minta la dgn majikan bonus..swasta untung lg byk ..tp msuk poket bos. .cari je keje len jika tk puas hati.

  • 28 iman 11:32 am

    Dapat awal, habis awal. Sama aje..

  • 29 Anonymous 12:26 pm

    tu kan dalam bajet 2015..mmg la kne bagi taun dengan..bongok ape ko ni

  • 30 Anonymous 12:26 pm

    *depan

  • 31 ngok 12:36 pm

    tak sama. unless ko baru nak beli buku anak2 sekolah pada 22 hb. ke ko tak der anak?

  • 32 rdee 12:56 pm

    Sokong

  • 33 pokding 1:11 pm

    zul,ko tengok btol2 surat tu bhg update 30 disember 2014 12.30 am…

  • 34 GAJI buta 1:19 pm

    Yang keja swasta ada gak habuan jangan risau…gaji bulan feb akan dibayar bersamaan gaji januari 2015..maknanya gaji bulan januari dapat 2 bulan!

  • 35 Mat Banjir 1:22 pm

    Patutlah bayar awal kasihanilah kami PA yang kena banjir ni cuba tengok kerosakan yang nak kena ganti Peti ais, mesin basuh, TV, kereta, periuk letrik, siling rumah runtuh, padang tembak hilang (Tilam daaaaa…

  • 36 Anonymous 1:45 pm

    Bongok. Kau ingat org lain semua hidup senang ke.

  • 37 Anonymous 1:55 pm

    Awal abis tak pe. Asal keperluan anak2 dah cukup. Kalau bagi 22hb, skrg ni nak bli pkai pa? Smua guna duit. Lain lah klau kau hj Baaahil dpt simpan duit. Lain lah klau yg begaji besar.

  • 38 ONEXOX 2:13 pm

    Jom Tukar Ke ONEXOX Banyak Kelebihannya…

  • 39 Nuar Jin 2:15 pm

    Kalau nak bagi awal mmg buleh..nak dgn tak nak jee. Ari tu Ali Hamsa yg bersungguh sungguh bgtau mmg tak buleh awal katanya. Dia tak pikir ke..dia takpe la, mampu dari segala segi.
    Ni bila ada arahan dari yg lagi atas…buleh pulak bayar awal

  • 40 Jeng Jeng Jeng 2:33 pm

    Fuhh..syukur..dapatlah bonus 1/2 bulan dalam 20k..untuk anak2 dan isteri2..

  • 41 acu 3:04 pm

    sangat setuju..janji dapat..dari tak dapat langsung kan…
    positif think

  • 42 Anonymous 3:08 pm

    Zaman dr m bonus next year kasi lps umum belanjawan. Kenapa sekarang tak boleh.
    Rasanya parti tetap sama jadi kerajaan.

  • 43 Anonymous 3:24 pm

    bersyukur lah dgn apa yang ada..jgn tahu menyalahkan PM sahaja.. mmg pon bajet thn 2015, kena la bagi thn tersebut.. belajar la selok belok akaun dulu sebelom nak bising2.. ish

  • 44 yusoff 4:11 pm

    Patut nya kena bersyukur diberi 5 HB me atau 22 HB.sama saja cuma bagi kakitangan mangsa banjir amat perlukan nya sekali.lagi satu kakitangan awam jangan lah semata mata harapkan bonus utk beli kelengkapan anak .kenalah ada tabungan.

  • 45 Anonymous 4:43 pm

    Manusia ni x bersyukur apa yg d beri..yg jd mgsa PM..BG ckt pun kt bg byk pun kt.x bg lgsg lg la mgta..

  • 46 Anonymous 5:12 pm

    tak buleh pakai betul la bahasa singkatan kau ni…..kau ingat ni sms ke ape….

  • 47 Anonymous 5:21 pm

    Saya musti sokong Najib. terbaiiikkk!

  • 48 bohari 5:26 pm

    jika benar bonus dapat 5 jan syukur Alhamdulillah..itulah rezeki dari langit ..berkat hujan turun dengan lebatnya…membawa ihsan kepada pm…semoga menjadi kenyataan…amin

  • 49 Penjawat Awam Mangsa banjir kuala krai 5:28 pm

    Terima kasih. Ramai yang tak tahu kesusahan kami. Syukur. Dapat bonus utk beli kelengkapan anak sekolah. Pakaian pejabat aku entah kemana hilang …..

  • 50 wmwi 11:50 pm

    Pasal ni kau orang nak bertekak jugak. Orang kata 5hb maka 5hblah. Cakap org langsung tak nak ikut. Itulah kalau otak dah masuk ulat gonggok.

    Kalau cakap2 yg tak berasas dari facebook atau bloger upahan tu baru nak percaya sangat….apa nak jadi dgn bangsaku? Apa bodohnya bangsa kita belum habis lagikah?

  • 51 Anonymous 12:55 am

    Alhamdulillah

  • 52 Anonymous 2:29 am

    ….

  • 53 shikin 3:36 am

    Harap CUEPACS ambil perhatian serius tentang penjawat awam yg gagal dlm prmohonan pinjaman bank gara2 sekatan CTOS & CTRIS.. Ini adalah aduan yg serius tntang peranan x wajar CTOS & CTRIS yg mbebankan PA . Apakah peranan CUEPACS dan adakah ia masih relevan mperjuangkan nasib 1.4 juta PA Malaysia terutama dlm mnangani isu SEKATAN CTOS & CTRIS ini

  • 54 abang zul 3:42 am

    betul gak komen & aduan adik shikin tu, CUEPACS patut menangani isu CTOS & CTRIS ini dgn SEGERA untuk melindungi sebahagian besar PA dari terjebak dgn pinjaman dan hutang dgn along

  • 55 Little axem 3:48 am

    Memang satu lgkah terbaik ialah bank2 mlonggarkan syarat pinjaman bank dgn mengabaikan sekatan CTOS & CTRIS untuk mbantu rakyat yg dlm kesusahan

  • 56 little house 3:52 am

    Tahniah kpda pm bayar bonus wpun negara dlm pelbagai kegawatan dan musibah spt banjir dan insiden CQ8501 AirAsia

  • 57 pot belangkas 3:57 am

    Sungguh mngecewakan & memalukan !! Mesin Kuda kembali beroperasi semula wpun baru x smpai sebulan pgharaman diumumkan dan operasi besar2an dilancarkan

  • 58 pot belangkas 4:03 am

    Selamatkan duit bonus dan wang BRIM dari kegaganasan MESIN KUDA yg telah beroperasi semula wpun baru x sampai sebulan PDRM buat pngumuman pgharamannya dan operasi besar2an di seluruh negara

  • 59 man jawa 4:07 am

    waduh2 itu mesin kuda masih ada lagi pak ? waras ! waras gitu…

  • 60 maniam 4:58 am

    Please stop this CTOS & CCRIS link with banks…

  • 61 zana 7:45 am

    Betul ke bonus 5hb… 5hb januari bukan isnin ke? Kenapa jumaat plak… haha…

  • 62 Rynn 9:43 am

    Syukur Alhamdulillah atas keprihatinan PM.

  • 63 tah apa2 11:18 am

    MEMANG PEJ AWAM DAPAT BONES.. TP TK SEMUA PEJ AWAM DAPAT BRIM.. ORG AWAM PULAK DPT BRIM DAH KIRA MCM BONES JUGAK.. KADANG2 PEJ AWAM YG TK LAYAK BRIM GAJI POKOK AJER MCM BESO.. TOLAK HUTANG BAGAI ANAK 5, 6 TK CUKUP GAJI BERSIH YG ADA. TP TETAP TK DAPAT BRIM.NK KECOH APA LG.. DAH 1 MALAYSIA DPT BONES PUN TK PUAS ATI LG.

  • 64 norsuriya 11:50 am

    Ya Allah…tak baik gaduh-gaduh. Bersyukur menjadi warga Malaysia…Alhamdullillah.

  • 65 Tokey Cicak 3:00 pm

    Setuju bonus dipercepatkan dan teramat setuju kalau dibayar 2 kali bonus untuk PA..terutama bonus utk mangsa banjir

  • 66 Minah Gay 3:03 pm

    Betul la tu aku setuju bayar awal untuk persiapan beli buku anak2 di awal tahun…masuk asrama, anak masuk kolej semua nak pakai duit..belum masuk duit nak repair rumah banjir kasihan lah sikit pada kami ni

  • 67 Anoymampos 3:06 pm

    Apa susah-susah kan abg Jib banyak duit bagi 5hb setengah bulan bonus dan 22hb setengah bulan pada kumpulan pelaksana aja..barulah adil!

  • 68 Sengkek 3:10 pm

    Komen ko ni aku percaya dan setuju! wmwi…

  • 69 joker 3:20 pm

    lu ada otak? adakah 1msia pun bonus? bukan semua org awam pun layak br1m, ada lu faham?

  • 70 Anonymous 5:21 pm

    hah…lega..dapat bonus dlm 15k,boleh buat dowmpayment beli keta mpv volvo.

  • 71 Anonymous 5:24 pm

    mung ni nape busuk hati sgt aaa. bukang bayar guna duit mu pong.

  • 72 Anonymous 11:29 pm

    syukur..leganya taniah laa dapat bonus..cukuplah kat aku sorang bonus tahun ni dalam 25k..boleh laa buat buat beli wet tisu untuk lap lap muka bila aircon kat opis di set 24c..maklum laa dulu 18c sekarang dah up sikit maka panas laa sikit.

  • 73 Anonymous 11:34 pm

    taniah laa kak..taniah juga kat kakitangan awam yg lain dapat setengah bulan bonus. saya kira kira saya dapat dalam 45k..cukup cukup laa buat minum teh sambil makan kerepek waktu kerja..

  • 74 mat arif foto 11:52 pm

    Sabar je lah,ada rezki tu.Lain kali pdang tembak tu belilah yg bolih terapung di smart shop,ok

  • 75 Anonymous 7:31 am

    Betol ka bonus 5hb? Gaji aku kat mana…gaji aku kat mana…gaji aku kat mana…kos hidup kat mana….kos hidup kat mana…kos hidup kat mana…rumah aku kat mana…rumah aku kat mana…alamak hanyut banjir airnya deras

  • 76 Ayang 2:18 pm

    Padang tembak tu ape bang.. ish, Ayang mushkil ni..

  • 77 Anonymous 8:15 pm

    huhu…abis suit la kalu bgni

  • 78 bergeliga 8:28 pm

    Pekerja swasta yang tidak mendapat bonus harus dikecualikan dari gst.

  • 79 anti peras ugut 8:29 pm

    Terbaik

  • 80 penaruh harapan 8:51 am

    Kalau benar seperti yang dikata…mungkin pengumuman rasmi dikeluarkan hari ini…kalau tiada..maka tiada lah…kita tunggu dan lihat ..huhuhu

  • 81 XiOus 9:07 am

    aku mcm paham..kew 8 kna wat sblum 5hb..pmbyrn ttp 22hb.klu salah sori noh

  • 82 guest 9:54 am

    ya, kita nantikan pekeliling rasmi…..

  • 83 Staf PBT 11:35 am

    Btol ke bonus 5 jan 2014??…aku yg buat bonus di PBT x terima apa-apa makluman @ pekeling rasmi pon…hanya dengar khabar angin je…klau xde mmg kami xbayar 5 jan la..

  • 84 guest 11:40 am

    khabar angin yg kuat… tapi tak ada apa apa surat rasmi/pekeliling setakat ni. 5-1-2015

  • 85 anon 12:34 pm

    sokong 200%

  • 86 Abang Atan Bin Mohd Yeh 4:17 pm

    Boto ko bonus dapek 5 hb januari sonyap yo tompek den.. den memang tocungap ni..banyak nak paki duit…

  • 87 anonymous 1:14 am

    yang tu kena tanya pihak swasta la…takkan nak suruh najib jugak.akai ada ka tak dak

  • 88 Anonymous 1:27 pm

    syukur yg amat sangat dapat bonus 5 januari ni..syukur..aku kira kira bonus aku dalam 100k…ok laa tu dari tak dapat langsung..lagipun 100k..well u all know laa kann..zaman skarang ni..100k tak seberapa..buat downpayment motor superbike jer….well anyway..kalau dapat dalam 1 million baru boleh bernyawa sikit..

  • 89 Anonymous 1:32 pm

    ok dapat bonus tahun ni. tak tahu laa bagaimana swasta kan…eeee kalau gaji 900 berapalaa sangat bonus diorang dapat. macm auntie ni kan..dah nak pencen dah..bonus tahun ni ada laa dalam 6 billion…boleh buat kek span..makanminum the waktu malam bersama suami muda auntie

  • 90 Anonymous 1:33 pm

    berlagaknya auntie ni…harap harap tercekik kek span laa kau wahai auntie

  • 91 Anonymous 1:34 pm

    depan ker belakang ni..baik kau comfirm bebetul

  • 92 tak 2:26 pm

    Tidak….tipu je….slip gaji tak keluar pun…..stop sebarkan maklumat palsu..

  • 93 Pok jib 8:43 pm

    Ni yang aku geram ni…. Janji dicapati betol… Kate 22hb… Pastu 5hb la pulok… Terpakse la terime 5k..

  • 94 Anonymous 9:36 pm

    Ada yg bgtau dibayar dgn gaji PD 22hb..xjadi 5hb…sekadar mberi harap sja

  • 95 Masih mengharap... 10:01 pm

    Salam….

    Saya telah check dengan semua sumber berita sahih seperti Utusan Online, Berita Harian Online, Sinar Harian Online, Kosmo Online dan facebook rasmi Jabatan Akaun Negara pun setakat ini belum lagi keluar berita yang mengesahkan pasal bonus 5 Januari 2015.

    Oleh itu, tuan-tuan dan puan-puan dinasihatkan jangan perhabiskan duit yang ada semata-mata kerana nak mengharapkan bonus. Ibarat dengar guruh di langit, tempayan dicurahkan. Berita ni belum pasti sahih. Pihak yang berkenaan pun belum lagi mengeluarkan kenyataan rasmi.

    P/S : Lain kali jangan sebarkan berita yang belum pasti terutama sekali jika sumbernya daripada whatsapp, twitter, blog atau facebook. Untuk kepastian, semak dulu daripada sumber yang benar-benar diyakini.

    Sekian, terima kasih.

  • 96 kay 11:09 pm

    ye..ITU yg diberitahu oleh kawan sy yg krja di HQ…bonus bkn dibayar Isnin INI…tp pd 22hb dgn gaji Januari..kecuali dgn Iain Allah swt

  • 97 wan 1:24 am

    5Hb dapat..semua jabatan dah dapat surat.

  • 98 wan 1:26 am
  • 99 Bonda 8:02 am

    Yeke, tapi kenapa payslip x keluar lagi?

  • 100 rosmah 8:25 am

    dah habis kak rosmah pakai shopping duit bonus… tunggu 22hb je

  • 101 Wak 11:26 am

    Bonus sikit pn bersyukur la..tak payah nk sindir2..rezki kalo berkat rm500 pn dh cukup..

  • 102 iela 2:17 pm

    de yg kte pekeliling keluar bonus bukan esok!!?

  • 103 Anonymous 2:38 pm

    senang sok g je cucuk tgk klau ada alhamdulillah …….

  • 104 sakit hati 3:23 pm

    Pokai dah

  • 105 rosmah 3:47 pm

    ikut pekeliling bertarikh 22hb

  • 106 Tak de 3:56 pm

    Baru Tgk kt tv1 kata bonus x kluar 5hb
    Tarikh bonus x ditetapkan lg

  • 107 Tak de 3:58 pm

    Xyah g cucuk.. Nnt frust sbb kt tv1 rtm kata xtau lg bila nk bonus

  • 108 betul 4:44 pm

    Esok tak jadi…akan ditetapkan lagi…….dah da pekeliling dgn cop segera…

  • 109 bonus 2014 jadi 2015 6:09 pm

    patut nye di byr pada bulan disember 2014 lg..tuhan nk tunjuk turunkan musibah banjir masa tu kerajaan dpt tgk berapa ssh nye rakyat nk guna duit utk ank sekolah..nk settle masalah lps banjir..

  • 110 yunie 6:15 pm

    huhuuu..redha jela

  • 111 yunie 6:27 pm

    Rezeki masing2… xdpt pon xpe la mcm xbiase swasta ni

  • 112 Anonymous 7:20 pm

    aduhhh.hbis duit ku.igt esok bonus..waaaa……

  • 113 pokai 8:06 pm

    TV1 Kata bonus bukan dibayar 5hb

  • 114 cuepacs 8:22 pm

    Cuepacs tak buat apa pun setahun ni

  • 115 Anonymous 9:40 pm

    bodoh betul laa ayang nie…padang tembak tu bahase halus. bahase kasarnya ialah tilam yg kita dok kecepap kecepop tu laa..

  • 116 kak dee 10:03 pm

    Datuk najib dah tengok mangsa banjir dh tngok kesan nya…rakyat mndrita..yg tak bjir pun bgi smbgan..busy memjang dibuatnya.
    …masih nak tggu ke..??orr msih nk mgira bjet ckup tak ckup nk bgi bonus??.

  • 117 Anonymous 1:32 am

    Habislah aku

  • 118 Anonymous 2:59 am

    tmpat x kena bnjir,tapi dah gunakan duit yg ada untuk persekolahan ank2.keja sorang banus amat dperlukan walau x kena bnjir.bkan semua kakitangan awam pnggkat tggi.bla brcakap jaga perasaan org lain gak.

  • 119 Anonymous 3:04 am

    walau x kena bnjir.tp kami ada ank2 yg nak brsekolah.yg bekerja hnya suami seorang,jadi bonus amat menbantu.bkan semua kaki awam berpangkat tiggi.jagalah lidah,sepaya apa yg keluar dari mulut tu x mnyakitkan org lain.

  • 120 Anonymous 3:55 am

    MINTAK 2 DPT LE

  • 121 Anonymous 6:31 am

    dah sedap hati ingatkan bonus tapi kecewa.suami dahlah sakit dah berbulan

  • 122 anonymous 6:51 am

    Peruntukan duit bonus digunakn untk tanggung kos bnjr. lbh memerlukan.

  • 123 BN Kencing 7:06 am

    Comfirm kena kencing ….

  • 124 Anonymous 7:27 am

    ..mmng kaki kencing

  • 125 BAND KEYBOARD WORRIOR 8:41 am

    Bkn kaki je..kepala pn kncing..

  • 126 kepala botak 8:48 am

    hohoho… dah terbukti penjawat awam ditindas dalam penipuan si kepala botak… mana ada bonus 5 jan.15…dasar politik haram.. hak gaji penjawat awam pun nak kena potongkah??? krajaan apa ni???

  • 127 SentiasaPanas 8:49 am

    Wah pandai korang ye. Sebarkan berita palsu bonus dibayar 5hb Januari 2015 kononnya bersamaan hari Jumaat (kah kah) lepas tu salahkan kerajaan pulak.. Sudah-sudahlah memfitnah…

  • 128 Qisz 8:57 am

    Dah check?? Ada ke?? Hihi

  • 129 bonus 8:58 am

    pekeliling dah bagitau bonus 22hb… kerjaan tak tipu pun.

  • 130 Anonymous 9:01 am

    fuhh,alhamdulillah,…dpt gak mrasa bonus… xbnyk,dlm 4.7juta je….ok la….lpas bli pkaian skolah ank2…

  • 131 TAK DAPAT BONUS 9:07 am

    TAKDE pun bonus…

  • 132 penjawat awam juga 9:43 am

    ko orang ni kerja gov.dapat gaji tiap bulan tapi masih tak tahu macam mana boleh dapat gaji/bonus p tanya sat dekat kerani yg buat gaji dia dah buat ke untuk bonus kalau tak buat lg maknanya tak de bonus la

  • 133 cakpom 9:51 am

    duit sumbangan banjir guna la duit lain,duit bnus kena bagi jgak..jgan nak guna duit bonus pi pakai untuk banjir..

  • 134 Anonymous 9:53 am

    Satu lagi portal yang berpotensi menjadi pusat penyebaran maklumat palsu. Giatkan usaha anda.

  • 135 cakpom 9:53 am

    kerani tempat kerja kami tidor x de mood sebab bonus tak masuk?

  • 136 bonus 9:58 am

    kan kak rosmah dah habis pakai duit bonus….

  • 137 Optimus Prime 10:14 am

    Haram sunggoh tak ada pun bonus arini. Nak kena report kat skmm ni dok bagi maklumat palsu.

  • 138 Anonymous 10:31 am

    saya setuju kata2 pn tu sahkan lah cepat ,jangan semua tertunggu2 ,sedang kan saya memerlukan Bouns utuk perubatan .

  • 139 izah 10:40 am

    kerajaan selangor tak de minyak cuma harapkan cukai negeri tapi boleh bagi bonus sebelum raya dan sebelum buka sekolah..kerajaan persekutuan ada minyak ada cukai dan bermacam2 lagi tapi bonus bagi sebelum raya rm500 pas tu tak boleh bagi sebelum buka sekolah….kalau pasal banjir…selangor pun turut menyumbang juga…pelik..

  • 140 cuepacs tlg 10:57 am

    Cuepacs tlg

  • 141 Mae Nark 10:57 am

    Kerana duit punya pasal,ramai lupa diri, mengutuk sana sini..lupa pahala, buat dosa.

  • 142 PTD 11:06 am

    kesian semua tertipu. lain kali jgn layan khabar angin. ikutlah pekeliling.

  • 143 Kak Pah 11:15 am

    Berita Semasa kata Tahniah…memang TAHNIAH leeeeeeeee

  • 144 pening pening 11:20 am

    tergelak aku baca komen2 korang ni,macam2 ragam.
    komen atas paling lawak.

  • 145 pening pening 11:23 am

    aku pun ingatkan bonus masuk 5hb, dahtu aku dah habiskan duit beli makanan kucing… la ni dah takde duit aku pandang jelah kucing makan…. huhhhh

  • 146 Anonymous 11:53 am

    Tahniah PA semua bonus xdapat hari ni yaaHooOOO..

  • 147 doii 12:33 pm

    mmg teruk x de pn bonuss huhu

  • 148 doii 12:34 pm

    dok igt ade dah

  • 149 Anonymous 12:41 pm

    :(

  • 150 saje 1:01 pm

    Portal kaki kencing ni. Ada potensi jadi ejen penyebar fitnah dan maklumat palsu

  • 151 wan 1:14 pm

    Hu hu hu…

  • 152 mamat 1:24 pm

    sekali 15 hb daaa… bukan 5.. huuuuuuuuu…

  • 153 LOL 2:05 pm

    nanti 25pula…

  • 154 mawar berduri 2:09 pm

    cerita ini sahih daripada KSP mengatakan bonus akan dibayar melalui bank pada 5 Jan 2015, bukan khabar angin. yang dok orang pergi pejabat pada 3.1.2015 supaya sediakan KEW8 kenapa? JANJI TAK DITEPATI BETUL2 KENCING PA………..

  • 155 Izzatie 2:40 pm

    Mok cik wei. Ni mesti pattern2 org tua yg tak tau nak bersyukur. Rumah besar,lelaki muda,tp badan da kedut. Mmg la fitrah, da tua muka kedut,kalau duit banyak,bole ke baya supaya muka tu slim macam muda2? takleh kan mok cik? so better takyah eksyen laaa setakat makan duit pencen. cite lak macam tak logik. Haha. Mok cik mokcik..

  • 156 Anonymous 5:54 pm

    Harap bagi masa hari raya nanti lagi bagus.xpyh bagi bones raya dah.jimat

  • 157 Anonymous 7:44 am

    merapu

  • 158 pakmalau 2:22 pm

    aku tak heran langsung dgn bonus tu. setengah bulan gaji lebih baik tak payah bagi…

  • 159 Anonymous 11:44 am

    what happy like bonos what i is a books uper what down

  • 160 jubo 7:08 pm

    Comment:komen yg bodoh² ni manusia yg x pernah bersyukur..mak bapak adik beradik kau pun nak mintak duit skrg pun susah..kau ddk kat palestin la bagus..bongok…x habis²

  • 161 liau 2:47 pm

    pembayaran khas itu tidak sama dengan bonus, dah 3 tahun kerajaan hanya memberi pembayaran khas pada kakitangan awam macam tak ada wang sudah kerajaan ini.bila lagi kerajaan akan memberi bonus pada kakitangan kerajaan

  • 162 Anonymous 9:38 am

    hutang ko takkan org nak pikir lak… ukur baju badan sendiri la sebelum buat utang n buat anak.

  • 163 Anonymous 9:43 am

    takkan nak sekolahkan anak pakai duit bonus kot. kalo taun xde bonus anak xyah skolah? duit anak simpan awal2. Ape salahnya bakhil asalkn x susahkan orang.

  • 164 Anonymous 12:40 pm

    Bonus aku masuk, cek account ada 2.6 billion

  • 165 Jack 4:02 pm

    Jangan duk harap sangat bonos,, kalau pm bagi ambil ,, kalau tak bagipun nak buat camna ,, syukur lah apa yg dah ada

  • 166 Anonymous 9:25 pm

    Baru dpt bonus rm500 dh sanggup jilat ponggong..bodo pnya manusia

  • 167 tok wan 12:31 pm

    aku sokong tok wan

  • 168 crazy 9:28 am

    Mana pergi 2.8 bilion dalam akaun najib? Takkan bank tak tahu siapa orang kaya gila yang derma wang itu kepada najib? Bukan duit rakyatkah 2.8 bilion tu? BPR dah diikat tangan agar tak siasat najib? KES Najib Kongkek dengan Altantuya? Tuhan yang beri rezeki.Bukan kerajaan atau Najib.Kerajaan ambil cukai daripada sumber haram juga seperti cukai rokok dan bayar sebagai gaji atau bonus kakitangan awam? Masalah kerana demokrasi itu bidaah haram atau sistem kafir.sistem khalifah diwajibkan oleh 4 mazhab. Sistem sultan atau beraja bukan sistem khalifah. Menurut satu sumber, kerajaan berhutang dengan Kwsp. Ini ( Kwsp), duit rakyat.Tak hairan jika kerajaan pulangkan “rompakan” mereka terhadap kwsp kepada rakyat melalui BR1M, BONUS DAN SEBAGAINYA SEBAB KERAJAAN BOLEH ROMPAK SEMULA MELALUI CUKAI GST (SATU BENTUK RIBA)

  • 169 mohd.alit 11:21 pm

    Sebenarnya tujuan kerajaan bagi bonus gaji 2 kali setahun kepada penjawat awam.adalah supaya penjawat awam tidak berani membongkar rahsia kerajaan.Telah banyak rahsia yang di sembunyikan oleh kerajaan.Termasuklah isu pasal nahas pesawat MH370 dan Pesawat MH17 itu juga sudah menjadi rahsia kerajaan.Tapi terpulanglah kepada rakyat malaysia,Percaya ataupun tidak.

  • 170 mohd.alit 11:31 pm

    Berhati-hatilah dengan Bantuan Rakyat 1Malaysia(BR1M) itu.Sebab.Sesiapa sahaja rakyat pelbagai kaum di malaysia.Yang masih belum lagi membayar semula bajet BR1M itu kepada kerajaan.Maka.Semua wang gaji dan Kwsp milik rakyat malaysia itu,Akan lingkup di makan oleh kerajaan.Begitulah kisahnya.

  • 171 mohd.alit 11:42 pm

    Sebenarnya bajet BR1M yang Najib telah berikan kepada rakyat itu,Adalah hasil daripada wang suapan(POLITIK KOTOR).Amatlah mustahil,Jika Najib sanggup menghabiskan kesemua wang simpinannya itu hanya untuk orang ramai sahaja.

  • 172 otai 2:59 pm

    padan muku. pilih lagi pemimpin zalim

  • 173 otai 3:00 pm

    biarkan

  • 174 Anonymous 5:00 pm

    lega dapat 2.6 b

  • 175 Anonymous 5:01 pm

    t,kasih najib bg bonus 2.6b…sapa xpangkah rugi…

  • 176 Mohd.Alit 1:37 am

    Saya tak kisah berapa billion pun bonus yang kerajaan hendak bagi kepada penjawat awam.Tapi saya hendak bagi amaran yang terakhir kepada semua pegawai kerajaan: JANGAN MAKAN WANG SIMPINAN MILIK ORANG RAMAI.HENTIKAN SEMUA PROGRAM YANG MENYUSAHKAN ORANG RAMAI.FAHAM?.

  • 177 Mohd.Alit 2:09 am

    SEBENARNYA DI ANTARA PARTI UMNO DAN AGAMA ISLAM ITU.MEMANG LANGSUNG TAK ADA PERSAMAANNYA.TAPI APAKAH YANG LEBIH PELIKNYA ITU.IALAH: SIAPAKAH YANG TELAH MENGAJAR KEPADA UMAT ISLAM.BAHAWA HURUT JAWI ITU BOLEH DI JADIKAN SEBAGAI LOGO UNTUK PARTI UMNO?. KALAU BENAR PARTI UMNO ITU,ADALAH LAMBANG KEKUATAN SEMANGAT UMAT ISLAM.SILA BERITAHU KEPADA SAYA.SIAPAKAH MALAIKAT YANG TELAH MENCIPTA LOGO UMNO TERSEBUT?.

  • 178 Kaki kitai 5:32 pm

    Tiap2 tahun 500 x der yg naik pon.sdgkn kt malaysia ni semua brg mahal2 x tmasuk gst lg tu x kn hutang negara x bkuragan lg kot..nk rasa bonus sblan gaji hanya dlm mimpilah kan..x tahu la mgkin kedekut sgt kot nk bg bonus..kita bekerja utk malaysia.x der yg bawah.yg atas x mungkin wujud…i am 4 u…

  • 179 Pak ood 9:55 pm

    Tuan/puan,
    Duit yang dibayar tu bukan duit dia punya.Itu duit rakyat (tax Payers).Masa dia berkuasa dia uruskan semuanya.Salah kita juga sebab kita pilih dia.lain kali pilih yang terbaik,yang amah, yang Patonah untuk urus duit kita.

    Kalau yang amanah tapi bodoh tak sampai ke mana juga.Kita mahu pemimpin yang amanah dan professional macam bekas Menteri Kewangan Kedua yang telah diberhentikan olih YB Pekan.

    Salam.

  • 180 Kesian nyer 1:40 pm

    Belum ada sejarah pemerintahan kali ini bonus 1 bln…mau fikir lagi undi akan datang

Tinggal Komen Bernas Bagi Topik Ini