=Menu

Senarai Nama Penumpang Pesawat MAS MH370 & Krew Anak Kapal Terbang MAS Hilang!



nama penumpang MAS

Senarai Nama Penumpang Pesawat MAS MH370 & Krew Anak Kapal Terbang MAS Hilang! : Perkembangan pesawat MAS hilang & dikatakan terhempas terus menjadi tanda tanya bukan sahaja rakyat Malaysia, malahan seluruh dunia yang menanti dengan penuh debar berita terkini tragedi kapal terbang MAS MH370 yang hilang ketika ini….

Bagaimanapun, pesawat MAS Boeing 777-200 itu terputus hubungan dengan pusat kawalan trafik pada pukul 2.40 pagi.

Pesawat MAS hilang terhempas membawa 239 penumpang termasuk 2 orang bayi dan 12 anak kapal (krew) yang terdiri daripada warganegara dari 13 buah negara.

  1. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat China: 152 orang termasuk seorang bayi
  2. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat Malaysia: 38 orang
  3. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat Indonesia: 12 orang
  4. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat Australia: 7 orang
  5. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat Perancis: 3 orang
  6. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat Amerika Syarikat : 3 orang termasuk seorang bayi
  7. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat New Zealand: 2 orang
  8. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat Ukraine: 2 orang
  9. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat Kanada: 2 orang
  10. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat Rusia: 1 orang
  11. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat Itali: 1 orang
  12. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat Taiwan: 1 orang
  13. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat Netherlands: 1 orang
  14. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat Austria: 1 orang

CEO Malaysia Airlines (MAS), Ahmad Jauhari menasihatkan ahli keluarga penumpang pesawat MAS hilang terhempas terus ke Bangunan Sokongan Kemudahan yang terletak di Zon Sokongan Selatan KLIA bagi mendapatkan berita terkini tragedi ini…

Berikut Senarai Nama Krew Anak Kapal Pesawat MAS MH370 :

Bersama-sama ini, Berita Semasa kongsikan senarai nama krew dan anak kapal pesawat MAS MH 370 dari Kuala Lumpur (KL ke Beijing. Senarai nama ini dikeluarkan Malaysia Airlines MAS dalam kenyataannya pagi ini.

1. Fariq Abdul Hamid
2. Kapten Zaharie Ahmad Shah
3. Foong Wai Yueng
4. Goh Sock Lay
5. Gomes Patrick Francis
6. Mohd. Hazrin Mohamed Hasnan
7. Junaidi Mohd. Kassim
8. Andrew Nari
9. Ng Yar Chien
10. Tan Ser Kuin
11. Tan Size Hiang
12. Wan Syaid Wan Ismail

Senarai Nama Penumpang Pesawat MAS MH370 Malaysia Airlines :

Check & semak senarai nama penumpang pesawat MAS

  • 1. An/Wenlan (65) China
  • 2. Bao/Yuanhua (63) China
  • 3. Bai/Xiaomo (37) Canada
  • 4. Bian/Maoqin (67) China
  • 5. Bian/Liangjing (27) China
  • 6. Bibynazli/MohdHassim (62) Malaysia
  • 7. Brodskii/Nikolai (43) Russia
  • 8. Burrows/Rodney Mr (59) Australia
  • 9. Burrows/Mary Mrs (54) Australia
  • 10.Cao/Rui (32) China
  • 11.Chan/Huanpeen Mr (46) Malaysia
  • 12.Che/Junzhang (68) China
  • 13.Chen/Jian (58) China
  • 14.Chen/Changjun Mr (35) China
  • 15.Chen/Wei (43) Malaysia
  • 16.Chen/Yun Ms (57) China
  • 17.Chew/Karmooi Ms (31) Malaysia
  • 18.Chuang/Hsiuling Ms (45) Taiwan
  • 19.Chng/Mei (33) Malaysia
  • 20.Chustrak/Oleg (45) Ukraine
  • 21.Dai/Shuling (58) China
  • 22.Daisy/Anne (56) Malaysia
  • 23.Deineka/Sergii (45) Ukraine
  • 24.Di/Jiabin (36) China
  • 25.Dina/MohamedYunus Ramli (30) Malaysia
  • 26.Ding/Ying (28) China
  • 27.Ding/Lijun (43) China
  • 28.Ding/Yingg Ms (62) China
  • 29.Dong/Guowei (48) China
  • 30.Dou/Yunshan Mr (61) China
  • 31. Du/Wen (50) China
  • 32. Feng/Dong (21) China
  • 33. Feng/Jixin (70) China
  • 34. Fu/Baofeng (28) China
  • 35. Gan/Tao (44) China
  • 36. Gan/Fuxiang (49) China
  • 37. Gao/Ge (27) China
  • 38. Gu/Naijun (31) Australia
  • 39. Guan/Huajin Ms (34) Malaysia
  • 40. Guan/Wenjie Mr (35) China
  • 41. Han/Jing (53) China
  • 42. Hashim/Noorida (57) Malaysia
  • 43. Hou/Aiqin Ms (45) China
  • 44. Hou/Bo (35) China
  • 45. Hu/Siwan Chd (3) China
  • 46. Hu/XiaoningMr (34) China
  • 47. Huang/YiMs (30) China
  • 48. Huang/Tianhui (43) China
  • 49. Hue/PuihengMr (66) Malaysia
  • 50. Jia/Ping (32) China
  • 51. Jiang/Cuiyun (62) China
  • 52. Jiang/Xueren (62) China
  • 53. Jiang/YingMs (27) China
  • 54. Jiao/Weiwei (32) China
  • 55. Jiao/Wenxue (58) China
  • 56. Jinghang/Jee (41) Malaysia
  • 57. Ju/Kun (32) China
  • 58. Kang/Xu (34) China
  • 59. Koh/Tiongmeng (40) Malaysia
  • 60. Kolekar/Chetana (55) India
  • 61. Kolekar/Swanand (23)India
  • 62. Kolekar/Vinod (59) India
  • 63. Kozel/Christian (30) Austria
  • 64. Lawton/CatherineMrs (54) Australia
  • 65. Lawton/RobertMr (58) Australia
  • 66. Lee/KahkinMr (32) Malaysia
  • 67. Lee/SewchuMDM (55) Malaysia
  • 68. Li/Yanlin (29) China
  • 69. Li/Zhi (41) China
  • 70. Li/Guohui (56) China
  • 71. Li/Hongjing (20) China
  • 72. Li/Jie (27) China
  • 73. Li/Mingzhong (69) China
  • 74. Li/Wenbo (29) China
  • 75. Li/Yan (31) China
  • 76. Li/Yuan (33)Australia
  • 77. Li/Yuchen (27) China
  • 78. Li/Zhijin (30) China
  • 79. Li/Zhixin (35) China
  • 80. Li/Le (36) China
  • 81. Liang/LuyangMr (60) China
  • 82. Liang/Xuyang (30) China
  • 83. Lim/PowchuaMs (43) Malaysia
  • 84. Lin/AnnanMr (27) China
  • 85. Lin/Mingfeng (34) China
  • 86. Liu/Fengying (65) China
  • 87. Liu/JinpengMr (33) China
  • 88. Liu/Qiang (40) China
  • 89. Liu/Rusheng (76) China
  • 90. Liu/Shunchao (46) China
  • 91. Liu/Zhongfu (72) China
  • 92. Lou/Baotang (79) China
  • 93. Lu/Jianhua (57) China
  • 94. Lu/Xianchu (33) China
  • 95. Lui/Ching (45) China
  • 96. Luo/Wei (29) China
  • 97. Ma/Wenzhi (57) China
  • 98. Ma/JunMr (33) China
  • 99. Maimaitijiang/A (35) China
  • 100.Mao/Tugui (72) China
  • 101. Maraldi/Luigi (37) Itali
  • 102. Maria/Mohamed Yunus Ramli (52) Malaysia
  • 103. MatRahim/Norfadzillah Miss (39) Malaysia
  • 104. Meng/Nicole Chd (4) USA
  • 105. Meng/Bing (40) China
  • 106. Meng/Fanquan (70)China
  • 107. Meng/Gaosheng (64) China
  • 108. MohdKhairulAmri/Selamat Mr (29) Malaysia
  • 109. MohamadSofuan/Ibrahim Mr (33) Malaysia
  • 110. MuhammadRazahan/Zamani Mr (24) Malaysia
  • 111. Mustafa/Suhaili Miss (31) Malaysia
  • 112. Mukherjee/Muktesh (42) Canada
  • 113. Ng/MayliMs (37) Malaysia
  • 114. Norliakmar/Hamid Mdm (33) Malaysia
  • 115. Ouyang/Xin (38) China 38
  • 116. Puspanathan/Subramanian (34) Malaysia
  • 117. Ramlan/Safuan Mr (32) Malaysia
  • 118. Sharma/Chandrika Ms (51) India
  • 119. Shi/Xianwen (26) China
  • 120. Shirsath/Kranti (44) India
  • 121. Sim/Kengwei (53) Malaysia
  • 122. Siregar/Firman (25) India
  • 123. Song/Feifei Mr (32) China
  • 124. Song/Chunling Ms (60) China
  • 125. Song/Kun (25) China
  • 126. Su/Qiangguo (71) China
  • 127. Suadaya/Ferryindra Mr (42) Indonesia
  • 128. Suadaya/Herryindra Mr (35) Indoensia
  • 129. Sugianto/Lo Mr (47) Indonesia
  • 130. Surtidahlia/ Mrs (50) Netherlands
  • 131. Tan/TeikhinMr (32) Malaysia
  • 132. Tan/AhmengMr (46) Malaysia
  • 133. Tan/WeichewMr (19) Malaysia
  • 134. Tan/Chongling (48) Malaysia
  • 135. Tan/Sioh (42) Malaysia
  • 136. Tang/Xudong (31) China
  • 137. Tang/XuezhuMs (57) China
  • 138. Tanurisam/IndrasuriaMr (57) Indonesia
  • 139. Tee/LinkeongMr (50) Malaysia
  • 140. Teoh/KimlunMr (36)Malaysia
  • 141. Tian/Junwei (29) China
  • 142. Tian/Qingjun (51) China
  • 143. Tong/Soonlee Mr (31) Malaysia
  • 144. Vinny/Chynthyatio Mrs (47) Indonesia
  • 145. Wan/Hockkhoon Mr (42) Malaysia
  • 146. Wang/Shouxian (69) China
  • 147. Wang/Shu (61) China
  • 148. Wang/Xianjun (61) China
  • 149. Wang/Chunhua Mr (34) China
  • 150. Wang/Chunyong (43) China
  • 151. Wang/Dan (54) China
  • 152. Wang/Haitao (26) China
  • 153. Wang/Houbin (28) China
  • 154. Wang/Linshi (59) China
  • 155. Wang/Willysurijanto Mr (53) Indonesia
  • 156. Wang/Yonggang Mr (27) China
  • 157. Wang/Yonghui (33) China
  • 158. Wang/Yongqiang (30) China
  • 159. Wang/Lijun (49) China
  • 160. Wang/Ximin (50) New Zealand
  • 161. Wang/Rui (35) China
  • 162. Wang/Moheng (2) China
  • 163. Wattrelos/Ambre (14) France
  • 164. Wattrelos/Hadrien (17) France
  • 165. Wattrelos/Laurence (52) France
  • 166. Weeks/Paul Mr (39) New Zealand
  • 167. Wen/Yongsheng (34) China
  • 168. Wen/Hao (32) China
  • 169. Weng/Mei (39) China
  • 170. Wong/Saisang Mr (53) Malaysia
  • 171. Wood/Philip (51) USA
  • 172. Xie/Liping (51) China
  • 173. Xin/XixiMs (32) China
  • 174. Xing/FengTao (36) China
  • 175. Xing/Qiao (27) China
  • 176. Xiong/Deming (63) China
  • 177. Xu/Chuane (57) China
  • 178. Ya/Na (26) China
  • 179. Yan/Ling Mr (29) China
  • 180. Yan/Peng (29) China
  • 181. Yan/Xioa (27) China
  • 182. Yang/Li (35) China
  • 183. Yang/Ailing Ms (60) China
  • 184. Yang/Jiabao (26) China
  • 185. Yang/Meihua (65) China
  • 186. Yang/Qingyuan Mr (57) China
  • 187. Yang/Xiaoming Ms (59) China
  • 188. Yao/Jainfeng (70) China
  • 189. Yao/Lifei (31) China
  • 190. Yap/Cheemeng Mr (39) China
  • 191. Yin/Boyan (33) China
  • 192. Yin/Yuewang (21) China
  • 193. Yuan/Jin (63) China
  • 194. Yue/Guiju Ms (51) China
  • 195. Yue/Wenchao (26) China
  • 196. Yusop/Muzi Mr (50) Malaysia
  • 197. Zang/Lingdi (58) China
  • 198. Zhang/Chi (58) China
  • 199. Zhang/Liqin (43) China
  • 200. Zhang/QiMs (31) China
  • 202. Zhang/HuaMr (43) China
  • 203. Zhang/Lijuan Ms (61) China
  • 204. Zhang/Na Ms (34) China
  • 205. Zhang/Siming (71) China
  • 206. Zhang/Xiaolei Ms (32) China
  • 207. Zhang/Hualian (42) China
  • 208. Zhang/Jianwu (31) China
  • 209. Zhang/Jinquan (72) China
  • 210. Zhang/Meng (29) China
  • 211. Zhang/Xuewen Mr (61) China
  • 212. Zhang/Yan (36) China
  • 213. Zhang/Yan (2) USA
  • 214. Zhang/Yanhui (44) China
  • 215. Zhang/Zhonghai (43) China
  • 216. Zhang/Shaohua (32) China
  • 217. Zhao/GangMr (46) China
  • 218. Zhao/QiweiMr (37) China
  • 219. Zhao/YingxinChd (3) China
  • 220. Zhao/Peng (25) China
  • 221. Zhao/Yan (18) France
  • 222. Zhao/Zhaofang (73) China
  • 223. Zheng/Ruixian (42) China
  • 224. Zhou/Feng (56) China
  • 225. Zhou/Jinling (61) China
  • 226. Zhou/Shijie (64) China
  • 227. Zhu/Junyan (41) China

CEO Malaysia Airlines (MAS) menasihatkan orang ramai untuk menghubungi talian +603 7884 1234 untuk mendapatkan berita terkini kes pesawat MAS hilang @ terhempas ini & juga informasi berkaitan senarai nama penumpang pesawat MAS….

Masih belum ada berita terkini pesawat MAS hilang MH370 yang memberikan sebarang petunjuk mengenai kedudukan kapal terbang MAS MH370 (pesawat jenis boeing 777-200) sehingga menyebabkan keluarga mangsa mula hilang sabar setelah menunggu lebih 24 jam.


P/S : Sama-sama kita semua & Berita Semasa menyeru pembaca Berita semasa serta seluruh rakyat Malaysia untuk mendoakan keselamatan mereka berdasarkan senarai Nama Penumpang Pesawat MAS MH370 & Krew Anak Kapal Terbang MAS Hilang!

Siarkan Komen Anda di Facebook

Komen Bernas di Berita Semasa

98 comments… add one

  • Abe
    Mar 9, 2014, 10:04 am

    mungkin nilah musibah kat MAS n kerajaan malaysia sebab buat kejam kat rakyat sendiri. Kalau tak muhasabah diri tu xtaulah kan..

  • Anonymous
    Mar 9, 2014, 10:30 am

    tipikal malysia

  • ann
    Mar 9, 2014, 10:42 am

    Cukup2lah berfikiran negatif..seeloknya dlm keadaan begini kita mendoakn yg terbaik buat mereka yg terlibat ..

  • Shredd8
    Mar 9, 2014, 11:15 am

    Sampai skrg tak dpt dikesan? Warga Italy dan Austria yang empunya pasport hilang mmg tiada dlm pesawat, sape pulak yg pki pasport mereka? Xkn security boleh terlepas inspection? Klu btol la mmg bangangla. Makin lama nama Malaysia makin busuk! Dah le kes konspirasi liwat ke atas Anwar satu dunia dah tahu, skrg ni plak. Kerajaan Malaysia amnya dan MAS khasnya bersedialah dgn saman dari pelbagai pihak!

  • pacikwak
    Mar 9, 2014, 11:15 am

    asyik hati busuk aje wak abe ni.Mudah-mudahan besok mati dilanggar kereta.Hilang seorang hati busuk kat malaysia ni.Ada orang kisah kalau ko mati dilanggar kereta.

  • pacikwak
    Mar 9, 2014, 11:22 am

    Salah satu point baru segitiga bermuda kt laut cina sltn. Tinggl lg 2 point bru lengkp segitiga tu. Luaskan kuasamu DAJAL

  • Pilot Boeng
    Mar 9, 2014, 11:23 am

    up to date lah berita semasa ni, bagus, i like…

  • Tanpa Nama
    Mar 9, 2014, 11:32 am

    nanti kalau kau kemalangan ada orang tulis di internet mahupun bisikkan di telinga kau ayat sebegitu. ataupun terus ke waris & keluarga ko cakap sebegini: “rasakan! inilah akibatnya disebabkan saudara kau tu itu ini begitu begini!”

    agak-agak apa perasaan ko? nak muhasabah diri ke waktu tu?

  • Eyka Lan
    Mar 9, 2014, 11:51 am

    Asal na babitkn politik.ap salah bn????

  • Anonymous
    Mar 9, 2014, 11:54 am

    Ya, pemimpin zalim memang kadangkala tuhan balas secara tunai. Jawable para pemimpin zalim.
    Takziah kepada semua ahli keluarga penumpang. Yang beragama islam moga ditempatkan rohnya di tempat orang beriman.
    Pemimpin zalim boleh minta bantuan amerika ke israeil pun boleh.

  • Anonymous
    Mar 9, 2014, 12:55 pm

    Persoalan yang perlu dijawab oleh KLIA immigrasi.
    Bagaimanaka 4 penumpang dengan Paspot palsu boleh memlepasi check point dan menaiki Flight MH 370 ?
    Tak Apa Attitude or Sleeping on the job ?

  • putri najla
    Mar 9, 2014, 1:10 pm

    Abe jngan kurang ajar sangat leh x duit brim amik tapi buruk²kn kerajaan org cam ape kau ni hah

  • Anonymous
    Mar 9, 2014, 1:29 pm

    Sama2 kita mendoakan yang terbaik pada mangsa

  • Ninja360r
    Mar 9, 2014, 1:51 pm

    Doa lah agar mereka selamat. Amin

  • Mat Deris
    Mar 9, 2014, 2:03 pm

    kebabian apakah ini?

  • SIAPA
    Mar 9, 2014, 2:08 pm

    kehadapan pengomen tak sekolah..(mohon terasa)ni tiada kaitan dengan kerajaan kejam..bercakap tanpa otak,memang jelas…takdir allah jangan dipertikai…

  • Manusia Enam
    Mar 9, 2014, 2:10 pm

    Semoga keluarga mangsa tabah dengan dugaan yang diturunkan. ALLAH SWT dah tetapkan yang terbaik untuk umatNya. Moga-moga perkara yang berlaku ini menemui penjelasan yang terbaik & segala apa yang berlaku ada hikmat di sebaliknya. Amin. :)

  • Anonymous
    Mar 9, 2014, 2:12 pm

    Jgn slah kn mane pihak . Renung diri sndiri .kite ditimpa musibah .xsdr lg xthu lah

  • Anonymous
    Mar 9, 2014, 2:18 pm

    In nalillah hi wain ila hirojiun. Sama samalah kita berdoa agar semua dlm lindungan Allah

  • Firenza Firley
    Mar 9, 2014, 2:29 pm

    Dah hlg kepercayaan pada agama ke? Ataupun tak tahu rukun Islam?

  • pembaca
    Mar 9, 2014, 2:29 pm

    politik,duit brim,anwar ibrahim,najib(pm),x dak kena megena lgsung dlm mslah khlgan boieng 777-200 nie..dah x pyah merapu laa..doakn kn yg terbek sudah..yg too ptut kita pikir sbgai manusia yg beragama islam..semoga pesawat tersebut cpat dijumpai..amin.

  • qieyla jesz
    Mar 9, 2014, 2:30 pm

    amin … ya rabbalalamin ..

  • Firenza Firley
    Mar 9, 2014, 2:33 pm

    Jangan kait politik dalam soal ini.

  • misterty guy
    Mar 9, 2014, 2:40 pm

    berdoalah kamu semua supaya mereka yang ada didalam pesawat tersebut selamat sejahtera…………
    #mistery#guy

  • Aqiel
    Mar 9, 2014, 2:40 pm

    Apa nak hairankan org cam Abe tu.., dah itu yang diajar ulama mereka. Mereka mencari guru/pemimpin yang salah, maka salahlah otak dia. Air kena catu dan empangan kering di Selangor kenapa tak dikata bala terhadap kerajaan PKR? Kelantan saban tahun kena banjir dan kemarau walaupun diperintah puak yang mengaku Islam, kenapa tak dikata itu lakanat Allah terhadap Pas? Lembu punya orang………

  • PTD
    Mar 9, 2014, 2:41 pm

    sudah-sudahlah tu mengaitkan semua benda dengan politik.

    memang sesuatu bencana tu terjadi ada sebabnya. samada ianya berbentuk ujian bagi orang beriman mahupun berbentuk bala bagi mereka yang tidak beriman/fasik/jahil dan sewaktu dengannya. kadangkala dalam kita sibuk mengatakan sesuatu bencana itu berlaku kerana kezaliman orang tertentu, seharusnya kita tanya diri sendiri adakah kita ini yang menyebabkan punca terjadinya ssesuatu bencana? sebagai contoh kepada pakar-pakar agama yang di atas dan yang bakal komen di bawah ni seharusnya tanya diri sendiri: adakah sesuatu yang telah aku lakukan sehingga timbulnya bencana di darat dan laut? aku sendiri selalu muhasabah diri dan tanya diri sendiri adakah apa kesalahan yang telah aku lakukan yang menyebabkan kemarau panjang ketika ini daripada sibuk menyalahkan orang lain terutamanya orang-orang politik nun di sana.

    itulah cara sebaik-baik umat, daripada kita menjadi seorang yang perasan baik dengan menyalahkan orang lain sebaliknya tidak muhasabah diri sendiri terlebih dahulu.

    kita doakan semoga kes ini berjaya diselesaikan. sekiranya pesawat tersebut sebenarnya selamat, ucapkan Alhamdulillah sebaliknya sekiranya ianya adalah suatu bencana, doakan supaya ianya cepat ditemui supaya siasatan dapat dilengkapkan seterusnya waris-waris boleh menuntut jenazah mangsa kemalangan/

  • rizal1595 rizal6982
    Mar 9, 2014, 2:41 pm

    Bro..lu ni mat abe asyik nak salahkan kerajaan malaysia…lu pikir pakai otak la…senjata org islam ada la berdoa..jgn cr tahu menyalahkankan jer

  • Anonymous
    Mar 9, 2014, 2:53 pm

    insyaallah………..mereka akn selamat …. doa2kan larh …

  • pink rose
    Mar 9, 2014, 3:23 pm

    Komen cam sial kau abe…klau kerajaan malaysia zalim ape kna mengena dgn rakyat negara lain yg terbabit?komen xde otak….cuba istigfar sbelum bercakap…Allah s.w.t cuma ckp kun faya kun jer maka smua pun bleh jd…tarbiyah dr mana yg kau belajar…

  • sarah
    Mar 9, 2014, 3:42 pm

    harap semuanya selamat

  • lizz
    Mar 9, 2014, 4:14 pm

    Kita sama2 berdoa agar semua selamat…..dan jauhilah segala bencan?..dan jangan buruk2kan sesama kita,issue politik tk perlu ada…yg perlu kita bersatu mendoakN yg terbaik….amin

  • noni
    Mar 9, 2014, 4:21 pm

    Apa kata kalian sertai misi mencari MH370 di perairan Thailand? Pastinya mereka minta ditemui segera..

  • hasni abdullah
    Mar 9, 2014, 5:25 pm

    APA jua yang terjadi dalam pengetahuan Allah.perancaDan n Allah adalah yang terbaik.saya bercakap atas. Dasar pengalaman.setelah setahun lebih menguruskan anak yg koma kerana ketumbuhan otak,sekarang saya reda kerana INI perjalanan hidup yang
    Allah takdirkan utk saya. saya dapat rasakan
    rahmat Allah disebaliknya.saya harap ahli keluarga dan saudara mara mangsa read dgn ujian INI sungguhpun Ianya terlalu berat.In gat,
    Allah uji kita ikut kemampuan kita.Jangan sesekali buruk sangka pada Allah.says doakan semua selamatdan ditakdirkan
    Allah menjemput mereka,moga ditempatkan bersama org² yg mendapat rahmat
    Allah.

    kapal terbang Mas yang hilang ini merupakan ujian
    Allah untuk ahli keluarga mangsa.kita mana reda Dan terima .

  • lanun_baek99
    Mar 9, 2014, 6:06 pm

    Kalo ad wet x upgrade negare sendiri nk watpew?? ujung2 mintak bantuan kt orang kafir, tunjuk kt orang ramai mampu beli 2 mampu beli ni, mampu g sane sini, mampu tolong orang yg x mendatangkan hasil, tp kapal yg sebesar mcm 2 pown xjmpe, bkannyer carik jarum dalam jerami, mane orang kuat?? aq suspek dyorang kene culik, xpown kene sembunyikan jin laut cina selatan, kepada bomoh2 seluruh dunia tolong carikan MH370 yg hilang….. idop Lanon!!!!!!

  • Anonymous
    Mar 9, 2014, 6:37 pm

    apa yg kau merepek ni jebon.

  • Anonymous
    Mar 9, 2014, 6:47 pm

    Jawapannya Allah tetap pilih pemimpin yg lu kata zalim tu. Allah lebih mengetahui siapa yg zalim dan sapa yg kena fitnah. Allahuakhbar.

  • Anonymous
    Mar 9, 2014, 6:50 pm

    Jawapannya Allah tetap pilih pemimpin yg kata zalim tu. Allah lebih mengetahui siapa yg zalim dan difitnah.

  • Anonymous
    Mar 9, 2014, 7:08 pm

    saya setuju dgn PTD & insan yg memberi komen atas kebaikkan…. Semoga Allah SWT selamatkan semua penumpang di dalam pesawat MH370….AMIN…

  • ayie30///
    Mar 9, 2014, 7:13 pm

    Saya setuju dengan PTD & insan yang memberi pandangan ke arah kebaikkan… Buat apa kita nak bertelagah…. Kan lebih baik kita doakan keselamatan penumpang di dalam pesawat MH370… Semoga Allah SWT selamatkan kesemua penumpang di dalam pesawat MH370 serta bersihkanlah pemikiran kurang baik…. Amin…….

  • ima
    Mar 9, 2014, 7:13 pm

    semoga mereka semua selamat itu yg penting bukanya kita yg berbalah

  • lady elizabeth
    Mar 9, 2014, 8:04 pm

    harap semua penumpang semua selamat,sama-sama la kita berdoa.

  • lady elizabeth
    Mar 9, 2014, 8:06 pm

    Harap semua penumpang semua selamat.Sama-sama la kita berdoa.

  • jerangkung
    Mar 9, 2014, 8:34 pm

    JGN KOMEN MCM JERANGKUNG LAUT BLEH X…AKU RASA WAKTU MLM KBANYAKAN PETUGAS, PILOT TIDUR TRMASUK PENUMPANG…BOEING KN TERBANG AUTOPILOT, KMUNGKINAN SISTEM FAILURE DAN KAPAL TERUS MNJUNAM DAN PILOT TERKEJUT DAN KEKALUTAN YANG TIDAK DAPAT DIKAWAL SAAT TRHEMPAS, KEDUA DILANGGAR BURUNG DAN KAPAL TERUS HILANG IMBANGAN DAN TRJUNAM..DAN KETIGA…KORANG PIKIR LAH APA DIA…

  • jerangkung
    Mar 9, 2014, 8:42 pm

    Satu lg tolong simpan ckit bekebalan tu, ko pikir laut china kecik mcm kolam pancing ikan persendirian tok adi, yg duk mrah knapa xjmpa2 lg, kpal trbang tu trhempas dlm laut semua meletop dan tenggelam mna da kesan tinggal mlainkan kmgkinan jaket keselamatan dan plbagai barangan yg timbul utk mengagak kedudukan kapal trhempas je…

  • Anonymous
    Mar 9, 2014, 8:45 pm

    maybe org yg guna passport palsu tu pro ? they really know what they are doing. boleh pass security.

  • lepatbusuk
    Mar 9, 2014, 8:54 pm

    hello budak aqiel..kalau x pernah dok Kelantan jgn ko lnak ckp pasal PAS or negeri aku tu…buruk2 Kelantan tak pernah catu air mcm KL OK!…anyway ko tak fikir ke kenapa Putrajaya, Bangsar, TTDI, Bukit Tunku…dn yg seangkatan tak ada catu air mcm tmpt lain…??? Jgn ckp pasal agama atau politik kalu tak reti..

  • Firenza Firley
    Mar 9, 2014, 9:09 pm

    Wa sokong lu aqiel.

  • to aki
    Mar 9, 2014, 10:00 pm

    patutnya bersyukur dapat hidup aman damai buang masa layan politik..komen tu biar kena tempat..

  • Tanpa Nama
    Mar 9, 2014, 10:05 pm

    sebenarnya Allah bagi bonus/dividen yang tak ternilai kepada tuan dengan dugaan sebegitu. nanti anak tuan akan menyambut tuan sekeluarga di pintu syurga kerana ketabahan menempuh ujian Allah. insyaAllah.

  • Hamba allah
    Mar 10, 2014, 12:34 am

    Bila banyak bercakap akan nampak kebodohan , sombong, riak dan itu akan melibatkan berprasangka yang bukan-bukan dan menyalahkan orang lain…oleh itu baik diam dan sama-sama berdoa agar semuanya selamat dan dipermudahkan pencarian..bukan bergaduh sesama sendiri….

    Sentiasa berpikiran baik dengan niat mereka semua selamat….

  • Nazri Omar
    Mar 10, 2014, 1:07 am

    Komen ada makna tuu….

  • Nazri Omar
    Mar 10, 2014, 1:10 am

    Btul bukn mudah dgn org pro nie..mrk mmg mahir…kalau btul lah..???

  • Nazri Omar
    Mar 10, 2014, 1:14 am

    Dh xbaik sesma kita bertengkar..waraskn pemikiran…tenang dn back to the topic…

  • Nazri Omar
    Mar 10, 2014, 1:24 am

    Semoga menjadi iktibar pihak MAB / DCA / Polis dan lain-lain memperkemaskan lagi..kawalan pintu masuk utama negara..dn lebih advance,,,ini semuanya adalh..kejadian yg telah ditetapkn…kita boleh jadikn pengajaran…skrgnya cri kesilapn utk di perbaiki…dari semasa…sbb ianya global..dn perihal begini selalunya berkaitan Politik juga diplomatik…faktor lain ada lh masalah teknikal…yg tidak dpt dijangka..atau masalah bencana…semulajadi…yg semmgnya tidak dpt di elakkn oleh manusia..hakikatnya kita redo..dn berdoa..

  • eLissa
    Mar 10, 2014, 8:59 am

    Kita serah kan kepada Allah s.w.t, yang penting sama sama lah kita berdoa dan bertawakal kepadaNya akan keselamatan mereka, kita hanya mampu merancang, tapi Allah yang menentu kan. Selalu optimis walaupun tipis, tapi berharap ada mukjizat dan petunjuk dariNya. Amin..

  • FL
    Mar 10, 2014, 9:22 am

    Ya Allah….ampunilah dosa2 kami hambaMU yang hina ini ya Allah…sesungguhnya kami hambamu memohon perlindungan dan petunjuk darimu yang maha pemurah, pengasih, penyayang dan maha mengetahui…moga anak kapal dan penumpang MH370 ini berada dalam keadaan selamat. Allahhuma Amin. Amin Ya Rabbal Alamin. Al-Fatihah.

  • jeffry bin omar
    Mar 10, 2014, 9:38 am

    kapal MH370 hilang tanpa jejak dan petunjuk mungkinkah/adakah ia disedut oleh bermuda (pusaran Bumi)

  • Anonymous
    Mar 10, 2014, 9:46 am

    Tak baik kita menyalakan sesiapa dalam hal ini, sesuatu musibah jika ianya datang kita tak tahu bila dan apa jenis nya. tapi sama-smalah kita berdoa kepada ALLAH semoga semua penumpang yang terlibat selamat.

  • mukdiman
    Mar 10, 2014, 12:14 pm

    tak kena tang hang

  • hamba allah
    Mar 10, 2014, 12:21 pm

    Kita sesama manusia hendaklah mendoakan yang terbaik untuk sahabat-sahabat kita yang sedang menghadapi dugaan Allah Taala, kita tidak tahu kedudukan mereka sekarang bagaimana cuma Allah yang maha mengetahui doakan yang terbaik untuk mereka. Amin….semoga Allah makbulkan permintaan kita.

  • Anonymous
    Mar 10, 2014, 12:25 pm

    ABE dipercayai seorang PEROGOL BERSIRI dan juga PENAGIH DADAH yg TEGAR..sebab tu suka merepek melalut dan meroyan..

  • Sha ugux
    Mar 10, 2014, 1:14 pm

    Sahabat ku tlg bc k. .xplu copy pun xpa. .janji bc. .cus. .torg bca dah tbntuk 1 doa. .kta tlg dgn doa. .. MH370 jika difikirkan logik dan akal, kmana kpal terbng yg sebesar MH370? jika difkirkan bagaimana kpal trbng sbesar 2 blh hlang? jika difkirkan mengapa pilot tidak mminta bantuan jika blaku apa2 di ats kpal trbg? jika thempas,di mana? jika msh dterbngkan,di mana? jika di darat,di mana? jika jika dan jika.. bratus ratus tentera dgerakan untk mencri kpal trbng MH370. Pralatan hebat diguna kan. Tentera thebat dkerahkan. 2 hari mencari, tanpa hasil. Air mata peneman tidur yang tak lena Doa pengubat hati yg lara. Kita mungkin lupa, Shebat mana tentera mencari, Shebat mana pilot yang membawa, Shebat mana terlatihnya anak kapal, Shebat mana terciptanya kapal terbang, Hebat lagi kuasa Allah. Bantu kami Ya Allah. Jika ia masih dilangit turunkan lah. Jika ia di dasar laut timbulkan lah. Jika ia di darat buka kan la mata kami untuk melihat.. Bantu kami Ya Allah, Tanpa bantu mu Ya Allah, Kami buta untuk mlihat, Kami hilang arah untuk mencari. Hidup kan lah mereka Selamat kan la mereka Supaya mereka membantu kami untk memberitahu btapa hebat nya kuasa mu Ya Allah.. Bantulah kami, hamba Mu. nukilanbuatsemua # prayforMH370

  • the1996
    Mar 10, 2014, 1:16 pm

    saya sokong..should be,kite,as malaysian, same2 pray the bez utk mereka yg mghadapi musibah ny..thiz is takdir Allah,,for sure,ade hikmah behind all of this..thiz is not the bez time to blame anybody dears..what if klo family dorang bace those comments..?mohon ihsan kat keluarga mangsa..drpd duk mngutuk n mngeji each other,better pray for them..who knows,salah sorg dr kita,Allah dengar doanye..so,jom kite same2 pray utk saudara kita ;)

  • Sha ugux
    Mar 10, 2014, 1:17 pm

    Good!

  • Sha ugux
    Mar 10, 2014, 1:26 pm

    Mcm bodo jak. .puik!wekk. .pakai otak ckit bla post 2. .. Klw allah nk bg kta musibah mcm ni pun slh g0v gak ke?. .haha. .bodo. .qw ni btuhan kn sapa snanya. .btuhan kn kpala 0tak qw?. Xpe lha. ..nanti bla qw dha jatuh. .nanti qw ckp lha. Slh gov gak k. .. Allah maha besar 0i. .ingt ckit. .sbnarnya. .allah nk buka mata 0rg yg mcm qw. .mcri kslahan 0rg. .slh sndiri??? Bangang punya 0rg

  • sahara wie
    Mar 10, 2014, 5:02 pm

    ya allah kau permudahkan lah jalan untuk mencari mereka, aku percaya kuasamu ya allah

  • Tann
    Mar 10, 2014, 6:04 pm

    Kepada yang menunggu berita ini harap bersabar dan terus berdoa..

  • noni
    Mar 10, 2014, 7:00 pm

    Kita doakan yang terbaik untuk mereka.Manatau ntah2 mereka sedang santai di pulau peranginan di selatan Filipina. Sudah 2 hari pesawat hilang. Rasanya selain buat solat hajat minta pertolongan Tuhan , boleh juga buat solat jenazah ghaib demi kesejahteraan arwah.

  • noni
    Mar 10, 2014, 7:25 pm

    KETIGA… pesawat terbang rendah, berpatah balik, tidak melintasi utara semenanjung ke Selat Melaka, membelok ke kanan ke tengah teluk Thailand, berpusing arah ke laut dan terus hilang.
    Tuhan yang maha esa maha mengetahui.

  • zali
    Mar 10, 2014, 11:49 pm

    No komen…:(:(:(

  • aik
    Mar 11, 2014, 12:47 am

    aku rase la mereka semua dah masuk dekat alam lain kot.. betul tak? ye ke tak?

  • mat nombor
    Mar 11, 2014, 1:23 am

    apo yg dk kalut.. bg no aku tikam

  • mat nombor
    Mar 11, 2014, 1:25 am

    putri ni kuat sokong kerajaan. .

  • Zana
    Mar 11, 2014, 11:13 am

    Kehilangan mh370 bkn saturday mainan..yg dok ckp bkn2 2,hentikanlah. . STRESS AQ ! Cuba muhasabah diri ckit. .

  • shabilala
    Mar 11, 2014, 4:57 pm

    setuju..

  • Anonymous
    Mar 11, 2014, 5:02 pm

    pls jgn kaitkan soal polotik dlm hal nie..xde kena mngena okay..yg dok tak dok p campor psl kerajaan tu apahal??at least kita still aman x kebuloq mcm org lain..if x suka u can go n change ur nationality to bangla,india or afrika..br ada akaiiii mangkok oiii.malaysia aman..peace yo!

  • nescafe
    Mar 11, 2014, 5:07 pm

    bodoh sguh kau ni abe..ckp x pakai otak..akai kt lutut tu lah tak sedar diri..nie mesti sek x abeh kan abe kan..huhuhu..kesian..hidup pkr yg ketuanya kaki liwat..amboii x malu ker satu dunia tau..nanti cek soh dia liwat abe blk naa..

  • Abdullah
    Mar 11, 2014, 6:28 pm

    Dengan nama Allah yang Maha Besar, dengan izinnya selepas Asar tadi telah ku terokai alam jin bentuk pusaran seakan black hole atau pusaran air yang besar. Dengan takdir Allah jua hanya 6 jasad dapat direbut dari genggaman mahluk mata satu dilokasi MH370 digaibkan walau pun mahluk itu berkeras. Moga 6 jasad tersebut telah terlepas dari alam mereka, terapung dan dapat dilihat secara zahir di alam nyata kita. Insyallah. (peringatan ini pengalaman yang empunya diri, lojik akal tidak mungkin akan percaya)

  • Zee
    Mar 11, 2014, 7:30 pm

    Apa pun, Allah maha mengetahui, apa yg terjadi hanya sebagai penyebabnya,,,kita yg menerimanya hanya harus redho dan pasrah,,,,Apa pun terjadi, bersama lah kita bermohon dan berdoa semoga semua penumpang yg menaiki pesawat MH370.selamat kembali,Amin

  • Anonymous
    Mar 11, 2014, 10:25 pm

    hahaha melayu sama melayu kasi gaduh lagi.. cina suka tengok .. bodoh melayu

  • adit
    Mar 11, 2014, 11:36 pm

    Korg yg lain2 xdah otak ker..cuma la berfikiran waras sikit huhu..btl atau slh x pnting.yg pnting kita kena fikir seandainya kita plk yg jdi bgitu hah bru padan muka??.pa2 pn kita kena brdoa spya yg mgikuti pesawat tersbut selmt.

  • rock steady
    Mar 12, 2014, 12:16 am

    Kapal terbang yg hilang org gov gan org pmbgkang yg brperang salah meyalah,jauh lari tajuk sebnar-benarnya.Mari brsatu minda dan sains mn peginya pesawat370 tu?byk negara luar dtg bantu dgn penuh teknologi yg trkini tetapi masih buntu,sebagai umat islam dlm rukun pun menyuruh kita percaya pada alam gaib.Mungkin dgn kuasa allah kejadian itu benar2 trjadi?dan mungkin juga terhempas tetapi dgn kuasanya kita masih blum ketemu hingga kini

  • yiekqa@seri
    Mar 12, 2014, 11:33 pm

    astafirullah pakcikwak ni.. x bagus sumpah irang.. nnti kna di bdn sendiri…

  • seri sarinah nuratikah chin
    Mar 12, 2014, 11:35 pm

    cam ko tahu to salah kerajaan.. sepatutnya,, kaw bagi kata semngat… kaw ni…

  • yiekqa@seri LD
    Mar 12, 2014, 11:45 pm

    doa2x kan laa mereka.. bkan begadu….

  • yiekqa@seri LD
    Mar 12, 2014, 11:53 pm

    YAA BETUL!!!! GOOD JOB !!!!!

  • yiekqa@seri LD
    Mar 12, 2014, 11:55 pm

    YAA BETUL!!!! GOOD JOB !!!!!

  • yiekqa@seri LD
    Mar 13, 2014, 12:00 am

    ALAM MNA?? SEGITIGA?????

  • yiekqa@seri LD
    Mar 13, 2014, 12:05 am

    AMIN…YA ALLAH…

  • Miftahul Jannah
    Mar 16, 2014, 5:52 pm

    SETAHU saya segitiga Bermuda tu dekat-dekat ngan Miami tu

  • Miftahul Jannah
    Mar 16, 2014, 5:59 pm

    sy rasa kene rampas lah Boeing 222 777 tu. sbb dalam berita ,,, radar komunikasi MH 370 dimatikan seseorang dari dalam kapal ,, tkkanlah kapten Nye sendiri nak matikan kot #prayforMH370 harap-harap MH370 tak jadi macam kapal terbang MAS yang meletup kat Tanjung Kupang(nahas paling teruk kat Malaysia) — SAYA ORANG TANJUNG KUPANG

  • Pawang
    Mar 16, 2014, 10:24 pm

    Kehilangan MH370 ni mesti ada kaitan dgn UMNO (United Motherfucker National Organisation) dan BN (Bullshit Nasional).

  • rakyat
    Mar 19, 2014, 12:25 pm

    Musibah kat rakyat malaysia juga kerana ekonomi malaysia akan terjejas lepas ni. Lembaga hasil akan kutip cukai gila2 dari rakyat. Dalam masa seminggu je kerajaan dh abiskan milion ringgit untuk kes ni. Pasawat yg hilang saja dh berjumlah berpuluh million. Tu la….bergaduh lagi..merusuh sana sini. Baling mercun dalam stadium la. Bakar suar .. bersih la…bersih apa kalau menjahanamkan harta awam. Pukul polis yang jalankan tugas. Pukul wartawan dari tv alhijrah lah…kurang ajar…fitnah memfitnah, memaki hamun sesama agama. Sktg allah bayar cash..insaflah wahai bangsaku.

  • Atoy
    Mar 25, 2014, 1:10 pm

    Otak Teroris,..Fanatik Lu, Cakep Pake Otak….!!

  • anakperantausarawak
    Mar 26, 2014, 4:37 pm

    bodo lha

  • Anonymous
    Apr 8, 2014, 12:54 pm

    tahi kambing betul kau

  • Ulam Petai
    Apr 14, 2014, 7:41 pm

    SubahanALLAH,mai kita sama doa minta dipermudahkan merungkai misteri MH370 baik yg.Buddha ,Kristian,Hindu dan apa lagi kita yg.muslim mai leekita berfikiran positif dan membina…

  • Ulam Petai
    Apr 14, 2014, 7:49 pm

    I KALAU JERANGKUNG KOMEN….,KONFORM JERANGKUNG JUGA….CAYA LU JERANGKUNG..

Leave a Comment