Senarai Nama Penumpang Pesawat MAS MH370 & Krew Anak Kapal Terbang MAS Hilang!

Email

nama penumpang MAS

Senarai Nama Penumpang Pesawat MAS MH370 & Krew Anak Kapal Terbang MAS Hilang! : Perkembangan pesawat MAS hilang & dikatakan terhempas terus menjadi tanda tanya bukan sahaja rakyat Malaysia, malahan seluruh dunia yang menanti dengan penuh debar berita terkini tragedi kapal terbang MAS MH370 yang hilang ketika ini….

Bagaimanapun, pesawat MAS Boeing 777-200 itu terputus hubungan dengan pusat kawalan trafik pada pukul 2.40 pagi.

Pesawat MAS hilang terhempas membawa 239 penumpang termasuk 2 orang bayi dan 12 anak kapal (krew) yang terdiri daripada warganegara dari 13 buah negara.

  1. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat China: 152 orang termasuk seorang bayi
  2. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat Malaysia: 38 orang
  3. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat Indonesia: 12 orang
  4. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat Australia: 7 orang
  5. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat Perancis: 3 orang
  6. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat Amerika Syarikat : 3 orang termasuk seorang bayi
  7. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat New Zealand: 2 orang
  8. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat Ukraine: 2 orang
  9. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat Kanada: 2 orang
  10. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat Rusia: 1 orang
  11. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat Itali: 1 orang
  12. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat Taiwan: 1 orang
  13. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat Netherlands: 1 orang
  14. Penumpang Pesawat MAS MH370 bagi rakyat Austria: 1 orang

CEO Malaysia Airlines (MAS), Ahmad Jauhari menasihatkan ahli keluarga penumpang pesawat MAS hilang terhempas terus ke Bangunan Sokongan Kemudahan yang terletak di Zon Sokongan Selatan KLIA bagi mendapatkan berita terkini tragedi ini…

Berikut Senarai Nama Krew Anak Kapal Pesawat MAS MH370 :

Bersama-sama ini, Berita Semasa kongsikan senarai nama krew dan anak kapal pesawat MAS MH 370 dari Kuala Lumpur (KL ke Beijing. Senarai nama ini dikeluarkan Malaysia Airlines MAS dalam kenyataannya pagi ini.

1. Fariq Abdul Hamid
2. Kapten Zaharie Ahmad Shah
3. Foong Wai Yueng
4. Goh Sock Lay
5. Gomes Patrick Francis
6. Mohd. Hazrin Mohamed Hasnan
7. Junaidi Mohd. Kassim
8. Andrew Nari
9. Ng Yar Chien
10. Tan Ser Kuin
11. Tan Size Hiang
12. Wan Syaid Wan Ismail

Senarai Nama Penumpang Pesawat MAS MH370 Malaysia Airlines :

Check & semak senarai nama penumpang pesawat MAS

  • 1. An/Wenlan (65) China
  • 2. Bao/Yuanhua (63) China
  • 3. Bai/Xiaomo (37) Canada
  • 4. Bian/Maoqin (67) China
  • 5. Bian/Liangjing (27) China
  • 6. Bibynazli/MohdHassim (62) Malaysia
  • 7. Brodskii/Nikolai (43) Russia
  • 8. Burrows/Rodney Mr (59) Australia
  • 9. Burrows/Mary Mrs (54) Australia
  • 10.Cao/Rui (32) China
  • 11.Chan/Huanpeen Mr (46) Malaysia
  • 12.Che/Junzhang (68) China
  • 13.Chen/Jian (58) China
  • 14.Chen/Changjun Mr (35) China
  • 15.Chen/Wei (43) Malaysia
  • 16.Chen/Yun Ms (57) China
  • 17.Chew/Karmooi Ms (31) Malaysia
  • 18.Chuang/Hsiuling Ms (45) Taiwan
  • 19.Chng/Mei (33) Malaysia
  • 20.Chustrak/Oleg (45) Ukraine
  • 21.Dai/Shuling (58) China
  • 22.Daisy/Anne (56) Malaysia
  • 23.Deineka/Sergii (45) Ukraine
  • 24.Di/Jiabin (36) China
  • 25.Dina/MohamedYunus Ramli (30) Malaysia
  • 26.Ding/Ying (28) China
  • 27.Ding/Lijun (43) China
  • 28.Ding/Yingg Ms (62) China
  • 29.Dong/Guowei (48) China
  • 30.Dou/Yunshan Mr (61) China
  • 31. Du/Wen (50) China
  • 32. Feng/Dong (21) China
  • 33. Feng/Jixin (70) China
  • 34. Fu/Baofeng (28) China
  • 35. Gan/Tao (44) China
  • 36. Gan/Fuxiang (49) China
  • 37. Gao/Ge (27) China
  • 38. Gu/Naijun (31) Australia
  • 39. Guan/Huajin Ms (34) Malaysia
  • 40. Guan/Wenjie Mr (35) China
  • 41. Han/Jing (53) China
  • 42. Hashim/Noorida (57) Malaysia
  • 43. Hou/Aiqin Ms (45) China
  • 44. Hou/Bo (35) China
  • 45. Hu/Siwan Chd (3) China
  • 46. Hu/XiaoningMr (34) China
  • 47. Huang/YiMs (30) China
  • 48. Huang/Tianhui (43) China
  • 49. Hue/PuihengMr (66) Malaysia
  • 50. Jia/Ping (32) China
  • 51. Jiang/Cuiyun (62) China
  • 52. Jiang/Xueren (62) China
  • 53. Jiang/YingMs (27) China
  • 54. Jiao/Weiwei (32) China
  • 55. Jiao/Wenxue (58) China
  • 56. Jinghang/Jee (41) Malaysia
  • 57. Ju/Kun (32) China
  • 58. Kang/Xu (34) China
  • 59. Koh/Tiongmeng (40) Malaysia
  • 60. Kolekar/Chetana (55) India
  • 61. Kolekar/Swanand (23)India
  • 62. Kolekar/Vinod (59) India
  • 63. Kozel/Christian (30) Austria
  • 64. Lawton/CatherineMrs (54) Australia
  • 65. Lawton/RobertMr (58) Australia
  • 66. Lee/KahkinMr (32) Malaysia
  • 67. Lee/SewchuMDM (55) Malaysia
  • 68. Li/Yanlin (29) China
  • 69. Li/Zhi (41) China
  • 70. Li/Guohui (56) China
  • 71. Li/Hongjing (20) China
  • 72. Li/Jie (27) China
  • 73. Li/Mingzhong (69) China
  • 74. Li/Wenbo (29) China
  • 75. Li/Yan (31) China
  • 76. Li/Yuan (33)Australia
  • 77. Li/Yuchen (27) China
  • 78. Li/Zhijin (30) China
  • 79. Li/Zhixin (35) China
  • 80. Li/Le (36) China
  • 81. Liang/LuyangMr (60) China
  • 82. Liang/Xuyang (30) China
  • 83. Lim/PowchuaMs (43) Malaysia
  • 84. Lin/AnnanMr (27) China
  • 85. Lin/Mingfeng (34) China
  • 86. Liu/Fengying (65) China
  • 87. Liu/JinpengMr (33) China
  • 88. Liu/Qiang (40) China
  • 89. Liu/Rusheng (76) China
  • 90. Liu/Shunchao (46) China
  • 91. Liu/Zhongfu (72) China
  • 92. Lou/Baotang (79) China
  • 93. Lu/Jianhua (57) China
  • 94. Lu/Xianchu (33) China
  • 95. Lui/Ching (45) China
  • 96. Luo/Wei (29) China
  • 97. Ma/Wenzhi (57) China
  • 98. Ma/JunMr (33) China
  • 99. Maimaitijiang/A (35) China
  • 100.Mao/Tugui (72) China
  • 101. Maraldi/Luigi (37) Itali
  • 102. Maria/Mohamed Yunus Ramli (52) Malaysia
  • 103. MatRahim/Norfadzillah Miss (39) Malaysia
  • 104. Meng/Nicole Chd (4) USA
  • 105. Meng/Bing (40) China
  • 106. Meng/Fanquan (70)China
  • 107. Meng/Gaosheng (64) China
  • 108. MohdKhairulAmri/Selamat Mr (29) Malaysia
  • 109. MohamadSofuan/Ibrahim Mr (33) Malaysia
  • 110. MuhammadRazahan/Zamani Mr (24) Malaysia
  • 111. Mustafa/Suhaili Miss (31) Malaysia
  • 112. Mukherjee/Muktesh (42) Canada
  • 113. Ng/MayliMs (37) Malaysia
  • 114. Norliakmar/Hamid Mdm (33) Malaysia
  • 115. Ouyang/Xin (38) China 38
  • 116. Puspanathan/Subramanian (34) Malaysia
  • 117. Ramlan/Safuan Mr (32) Malaysia
  • 118. Sharma/Chandrika Ms (51) India
  • 119. Shi/Xianwen (26) China
  • 120. Shirsath/Kranti (44) India
  • 121. Sim/Kengwei (53) Malaysia
  • 122. Siregar/Firman (25) India
  • 123. Song/Feifei Mr (32) China
  • 124. Song/Chunling Ms (60) China
  • 125. Song/Kun (25) China
  • 126. Su/Qiangguo (71) China
  • 127. Suadaya/Ferryindra Mr (42) Indonesia
  • 128. Suadaya/Herryindra Mr (35) Indoensia
  • 129. Sugianto/Lo Mr (47) Indonesia
  • 130. Surtidahlia/ Mrs (50) Netherlands
  • 131. Tan/TeikhinMr (32) Malaysia
  • 132. Tan/AhmengMr (46) Malaysia
  • 133. Tan/WeichewMr (19) Malaysia
  • 134. Tan/Chongling (48) Malaysia
  • 135. Tan/Sioh (42) Malaysia
  • 136. Tang/Xudong (31) China
  • 137. Tang/XuezhuMs (57) China
  • 138. Tanurisam/IndrasuriaMr (57) Indonesia
  • 139. Tee/LinkeongMr (50) Malaysia
  • 140. Teoh/KimlunMr (36)Malaysia
  • 141. Tian/Junwei (29) China
  • 142. Tian/Qingjun (51) China
  • 143. Tong/Soonlee Mr (31) Malaysia
  • 144. Vinny/Chynthyatio Mrs (47) Indonesia
  • 145. Wan/Hockkhoon Mr (42) Malaysia
  • 146. Wang/Shouxian (69) China
  • 147. Wang/Shu (61) China
  • 148. Wang/Xianjun (61) China
  • 149. Wang/Chunhua Mr (34) China
  • 150. Wang/Chunyong (43) China
  • 151. Wang/Dan (54) China
  • 152. Wang/Haitao (26) China
  • 153. Wang/Houbin (28) China
  • 154. Wang/Linshi (59) China
  • 155. Wang/Willysurijanto Mr (53) Indonesia
  • 156. Wang/Yonggang Mr (27) China
  • 157. Wang/Yonghui (33) China
  • 158. Wang/Yongqiang (30) China
  • 159. Wang/Lijun (49) China
  • 160. Wang/Ximin (50) New Zealand
  • 161. Wang/Rui (35) China
  • 162. Wang/Moheng (2) China
  • 163. Wattrelos/Ambre (14) France
  • 164. Wattrelos/Hadrien (17) France
  • 165. Wattrelos/Laurence (52) France
  • 166. Weeks/Paul Mr (39) New Zealand
  • 167. Wen/Yongsheng (34) China
  • 168. Wen/Hao (32) China
  • 169. Weng/Mei (39) China
  • 170. Wong/Saisang Mr (53) Malaysia
  • 171. Wood/Philip (51) USA
  • 172. Xie/Liping (51) China
  • 173. Xin/XixiMs (32) China
  • 174. Xing/FengTao (36) China
  • 175. Xing/Qiao (27) China
  • 176. Xiong/Deming (63) China
  • 177. Xu/Chuane (57) China
  • 178. Ya/Na (26) China
  • 179. Yan/Ling Mr (29) China
  • 180. Yan/Peng (29) China
  • 181. Yan/Xioa (27) China
  • 182. Yang/Li (35) China
  • 183. Yang/Ailing Ms (60) China
  • 184. Yang/Jiabao (26) China
  • 185. Yang/Meihua (65) China
  • 186. Yang/Qingyuan Mr (57) China
  • 187. Yang/Xiaoming Ms (59) China
  • 188. Yao/Jainfeng (70) China
  • 189. Yao/Lifei (31) China
  • 190. Yap/Cheemeng Mr (39) China
  • 191. Yin/Boyan (33) China
  • 192. Yin/Yuewang (21) China
  • 193. Yuan/Jin (63) China
  • 194. Yue/Guiju Ms (51) China
  • 195. Yue/Wenchao (26) China
  • 196. Yusop/Muzi Mr (50) Malaysia
  • 197. Zang/Lingdi (58) China
  • 198. Zhang/Chi (58) China
  • 199. Zhang/Liqin (43) China
  • 200. Zhang/QiMs (31) China
  • 202. Zhang/HuaMr (43) China
  • 203. Zhang/Lijuan Ms (61) China
  • 204. Zhang/Na Ms (34) China
  • 205. Zhang/Siming (71) China
  • 206. Zhang/Xiaolei Ms (32) China
  • 207. Zhang/Hualian (42) China
  • 208. Zhang/Jianwu (31) China
  • 209. Zhang/Jinquan (72) China
  • 210. Zhang/Meng (29) China
  • 211. Zhang/Xuewen Mr (61) China
  • 212. Zhang/Yan (36) China
  • 213. Zhang/Yan (2) USA
  • 214. Zhang/Yanhui (44) China
  • 215. Zhang/Zhonghai (43) China
  • 216. Zhang/Shaohua (32) China
  • 217. Zhao/GangMr (46) China
  • 218. Zhao/QiweiMr (37) China
  • 219. Zhao/YingxinChd (3) China
  • 220. Zhao/Peng (25) China
  • 221. Zhao/Yan (18) France
  • 222. Zhao/Zhaofang (73) China
  • 223. Zheng/Ruixian (42) China
  • 224. Zhou/Feng (56) China
  • 225. Zhou/Jinling (61) China
  • 226. Zhou/Shijie (64) China
  • 227. Zhu/Junyan (41) China

CEO Malaysia Airlines (MAS) menasihatkan orang ramai untuk menghubungi talian +603 7884 1234 untuk mendapatkan berita terkini kes pesawat MAS hilang @ terhempas ini & juga informasi berkaitan senarai nama penumpang pesawat MAS….

Masih belum ada berita terkini pesawat MAS hilang MH370 yang memberikan sebarang petunjuk mengenai kedudukan kapal terbang MAS MH370 (pesawat jenis boeing 777-200) sehingga menyebabkan keluarga mangsa mula hilang sabar setelah menunggu lebih 24 jam.

P/S : Sama-sama kita semua & Berita Semasa menyeru pembaca Berita semasa serta seluruh rakyat Malaysia untuk mendoakan keselamatan mereka berdasarkan senarai Nama Penumpang Pesawat MAS MH370 & Krew Anak Kapal Terbang MAS Hilang!

KONGSIKAN & SEBARKAN...

{ 98 Pendapat Bernas… Dikongsikan Setakat ini. Komen Anda Pula? }

  • Abe March 9, 2014, 10:04 am

    mungkin nilah musibah kat MAS n kerajaan malaysia sebab buat kejam kat rakyat sendiri. Kalau tak muhasabah diri tu xtaulah kan..

    Balas Komen Ini
    • Anonymous March 9, 2014, 10:30 am

      tipikal malysia

      Balas Komen Ini
      • pacikwak March 9, 2014, 11:22 am

        Salah satu point baru segitiga bermuda kt laut cina sltn. Tinggl lg 2 point bru lengkp segitiga tu. Luaskan kuasamu DAJAL

        Balas Komen Ini
        • Mat Deris March 9, 2014, 2:03 pm

          kebabian apakah ini?

          Balas Komen Ini
        • Abdullah March 11, 2014, 6:28 pm

          Dengan nama Allah yang Maha Besar, dengan izinnya selepas Asar tadi telah ku terokai alam jin bentuk pusaran seakan black hole atau pusaran air yang besar. Dengan takdir Allah jua hanya 6 jasad dapat direbut dari genggaman mahluk mata satu dilokasi MH370 digaibkan walau pun mahluk itu berkeras. Moga 6 jasad tersebut telah terlepas dari alam mereka, terapung dan dapat dilihat secara zahir di alam nyata kita. Insyallah. (peringatan ini pengalaman yang empunya diri, lojik akal tidak mungkin akan percaya)

          Balas Komen Ini
          • Miftahul Jannah March 16, 2014, 5:59 pm

            sy rasa kene rampas lah Boeing 222 777 tu. sbb dalam berita ,,, radar komunikasi MH 370 dimatikan seseorang dari dalam kapal ,, tkkanlah kapten Nye sendiri nak matikan kot #prayforMH370 harap-harap MH370 tak jadi macam kapal terbang MAS yang meletup kat Tanjung Kupang(nahas paling teruk kat Malaysia) — SAYA ORANG TANJUNG KUPANG

            Balas Komen Ini
      • Miftahul Jannah March 16, 2014, 5:52 pm

        SETAHU saya segitiga Bermuda tu dekat-dekat ngan Miami tu

        Balas Komen Ini
    • ann March 9, 2014, 10:42 am

      Cukup2lah berfikiran negatif..seeloknya dlm keadaan begini kita mendoakn yg terbaik buat mereka yg terlibat ..

      Balas Komen Ini
      • pacikwak March 9, 2014, 11:15 am

        asyik hati busuk aje wak abe ni.Mudah-mudahan besok mati dilanggar kereta.Hilang seorang hati busuk kat malaysia ni.Ada orang kisah kalau ko mati dilanggar kereta.

        Balas Komen Ini
        • yiekqa@seri March 12, 2014, 11:33 pm

          astafirullah pakcikwak ni.. x bagus sumpah irang.. nnti kna di bdn sendiri…

          Balas Komen Ini
    • Tanpa Nama March 9, 2014, 11:32 am

      nanti kalau kau kemalangan ada orang tulis di internet mahupun bisikkan di telinga kau ayat sebegitu. ataupun terus ke waris & keluarga ko cakap sebegini: “rasakan! inilah akibatnya disebabkan saudara kau tu itu ini begitu begini!”

      agak-agak apa perasaan ko? nak muhasabah diri ke waktu tu?

      Balas Komen Ini
    • Firenza Firley March 9, 2014, 2:33 pm

      Jangan kait politik dalam soal ini.

      Balas Komen Ini
    • rizal1595 rizal6982 March 9, 2014, 2:41 pm

      Bro..lu ni mat abe asyik nak salahkan kerajaan malaysia…lu pikir pakai otak la…senjata org islam ada la berdoa..jgn cr tahu menyalahkankan jer

      Balas Komen Ini
      • noni March 9, 2014, 4:21 pm

        Apa kata kalian sertai misi mencari MH370 di perairan Thailand? Pastinya mereka minta ditemui segera..

        Balas Komen Ini
    • Anonymous March 9, 2014, 6:37 pm

      apa yg kau merepek ni jebon.

      Balas Komen Ini
    • jeffry bin omar March 10, 2014, 9:38 am

      kapal MH370 hilang tanpa jejak dan petunjuk mungkinkah/adakah ia disedut oleh bermuda (pusaran Bumi)

      Balas Komen Ini
      • Anonymous March 10, 2014, 9:46 am

        Tak baik kita menyalakan sesiapa dalam hal ini, sesuatu musibah jika ianya datang kita tak tahu bila dan apa jenis nya. tapi sama-smalah kita berdoa kepada ALLAH semoga semua penumpang yang terlibat selamat.

        Balas Komen Ini
      • mat nombor March 11, 2014, 1:23 am

        apo yg dk kalut.. bg no aku tikam

        Balas Komen Ini
    • mukdiman March 10, 2014, 12:14 pm

      tak kena tang hang

      Balas Komen Ini
    • Anonymous March 10, 2014, 12:25 pm

      ABE dipercayai seorang PEROGOL BERSIRI dan juga PENAGIH DADAH yg TEGAR..sebab tu suka merepek melalut dan meroyan..

      Balas Komen Ini
    • Sha ugux March 10, 2014, 1:26 pm

      Mcm bodo jak. .puik!wekk. .pakai otak ckit bla post 2. .. Klw allah nk bg kta musibah mcm ni pun slh g0v gak ke?. .haha. .bodo. .qw ni btuhan kn sapa snanya. .btuhan kn kpala 0tak qw?. Xpe lha. ..nanti bla qw dha jatuh. .nanti qw ckp lha. Slh gov gak k. .. Allah maha besar 0i. .ingt ckit. .sbnarnya. .allah nk buka mata 0rg yg mcm qw. .mcri kslahan 0rg. .slh sndiri??? Bangang punya 0rg

      Balas Komen Ini
    • sahara wie March 10, 2014, 5:02 pm

      ya allah kau permudahkan lah jalan untuk mencari mereka, aku percaya kuasamu ya allah

      Balas Komen Ini
    • nescafe March 11, 2014, 5:07 pm

      bodoh sguh kau ni abe..ckp x pakai otak..akai kt lutut tu lah tak sedar diri..nie mesti sek x abeh kan abe kan..huhuhu..kesian..hidup pkr yg ketuanya kaki liwat..amboii x malu ker satu dunia tau..nanti cek soh dia liwat abe blk naa..

      Balas Komen Ini
    • seri sarinah nuratikah chin March 12, 2014, 11:35 pm

      cam ko tahu to salah kerajaan.. sepatutnya,, kaw bagi kata semngat… kaw ni…

      Balas Komen Ini
    • rakyat March 19, 2014, 12:25 pm

      Musibah kat rakyat malaysia juga kerana ekonomi malaysia akan terjejas lepas ni. Lembaga hasil akan kutip cukai gila2 dari rakyat. Dalam masa seminggu je kerajaan dh abiskan milion ringgit untuk kes ni. Pasawat yg hilang saja dh berjumlah berpuluh million. Tu la….bergaduh lagi..merusuh sana sini. Baling mercun dalam stadium la. Bakar suar .. bersih la…bersih apa kalau menjahanamkan harta awam. Pukul polis yang jalankan tugas. Pukul wartawan dari tv alhijrah lah…kurang ajar…fitnah memfitnah, memaki hamun sesama agama. Sktg allah bayar cash..insaflah wahai bangsaku.

      Balas Komen Ini
  • Shredd8 March 9, 2014, 11:15 am

    Sampai skrg tak dpt dikesan? Warga Italy dan Austria yang empunya pasport hilang mmg tiada dlm pesawat, sape pulak yg pki pasport mereka? Xkn security boleh terlepas inspection? Klu btol la mmg bangangla. Makin lama nama Malaysia makin busuk! Dah le kes konspirasi liwat ke atas Anwar satu dunia dah tahu, skrg ni plak. Kerajaan Malaysia amnya dan MAS khasnya bersedialah dgn saman dari pelbagai pihak!

    Balas Komen Ini
    • Nazri Omar March 10, 2014, 1:07 am

      Komen ada makna tuu….

      Balas Komen Ini
  • Pilot Boeng March 9, 2014, 11:23 am

    up to date lah berita semasa ni, bagus, i like…

    Balas Komen Ini
  • Eyka Lan March 9, 2014, 11:51 am

    Asal na babitkn politik.ap salah bn????

    Balas Komen Ini
  • Anonymous March 9, 2014, 11:54 am

    Ya, pemimpin zalim memang kadangkala tuhan balas secara tunai. Jawable para pemimpin zalim.
    Takziah kepada semua ahli keluarga penumpang. Yang beragama islam moga ditempatkan rohnya di tempat orang beriman.
    Pemimpin zalim boleh minta bantuan amerika ke israeil pun boleh.

    Balas Komen Ini
    • Anonymous March 9, 2014, 6:47 pm

      Jawapannya Allah tetap pilih pemimpin yg lu kata zalim tu. Allah lebih mengetahui siapa yg zalim dan sapa yg kena fitnah. Allahuakhbar.

      Balas Komen Ini
    • Anonymous March 9, 2014, 6:50 pm

      Jawapannya Allah tetap pilih pemimpin yg kata zalim tu. Allah lebih mengetahui siapa yg zalim dan difitnah.

      Balas Komen Ini
    • Anonymous March 11, 2014, 10:25 pm

      hahaha melayu sama melayu kasi gaduh lagi.. cina suka tengok .. bodoh melayu

      Balas Komen Ini
    • Atoy March 25, 2014, 1:10 pm

      Otak Teroris,..Fanatik Lu, Cakep Pake Otak….!!

      Balas Komen Ini
  • Anonymous March 9, 2014, 12:55 pm

    Persoalan yang perlu dijawab oleh KLIA immigrasi.
    Bagaimanaka 4 penumpang dengan Paspot palsu boleh memlepasi check point dan menaiki Flight MH 370 ?
    Tak Apa Attitude or Sleeping on the job ?

    Balas Komen Ini
    • Anonymous March 9, 2014, 8:45 pm

      maybe org yg guna passport palsu tu pro ? they really know what they are doing. boleh pass security.

      Balas Komen Ini
      • Nazri Omar March 10, 2014, 1:10 am

        Btul bukn mudah dgn org pro nie..mrk mmg mahir…kalau btul lah..???

        Balas Komen Ini
  • putri najla March 9, 2014, 1:10 pm

    Abe jngan kurang ajar sangat leh x duit brim amik tapi buruk²kn kerajaan org cam ape kau ni hah

    Balas Komen Ini
    • Aqiel March 9, 2014, 2:40 pm

      Apa nak hairankan org cam Abe tu.., dah itu yang diajar ulama mereka. Mereka mencari guru/pemimpin yang salah, maka salahlah otak dia. Air kena catu dan empangan kering di Selangor kenapa tak dikata bala terhadap kerajaan PKR? Kelantan saban tahun kena banjir dan kemarau walaupun diperintah puak yang mengaku Islam, kenapa tak dikata itu lakanat Allah terhadap Pas? Lembu punya orang………

      Balas Komen Ini
      • lepatbusuk March 9, 2014, 8:54 pm

        hello budak aqiel..kalau x pernah dok Kelantan jgn ko lnak ckp pasal PAS or negeri aku tu…buruk2 Kelantan tak pernah catu air mcm KL OK!…anyway ko tak fikir ke kenapa Putrajaya, Bangsar, TTDI, Bukit Tunku…dn yg seangkatan tak ada catu air mcm tmpt lain…??? Jgn ckp pasal agama atau politik kalu tak reti..

        Balas Komen Ini
        • to aki March 9, 2014, 10:00 pm

          patutnya bersyukur dapat hidup aman damai buang masa layan politik..komen tu biar kena tempat..

          Balas Komen Ini
        • Nazri Omar March 10, 2014, 1:14 am

          Dh xbaik sesma kita bertengkar..waraskn pemikiran…tenang dn back to the topic…

          Balas Komen Ini
      • Firenza Firley March 9, 2014, 9:09 pm

        Wa sokong lu aqiel.

        Balas Komen Ini
    • mat nombor March 11, 2014, 1:25 am

      putri ni kuat sokong kerajaan. .

      Balas Komen Ini
  • Anonymous March 9, 2014, 1:29 pm

    Sama2 kita mendoakan yang terbaik pada mangsa

    Balas Komen Ini
  • Ninja360r March 9, 2014, 1:51 pm

    Doa lah agar mereka selamat. Amin

    Balas Komen Ini
    • qieyla jesz March 9, 2014, 2:30 pm

      amin … ya rabbalalamin ..

      Balas Komen Ini
    • Anonymous March 9, 2014, 2:53 pm

      insyaallah………..mereka akn selamat …. doa2kan larh …

      Balas Komen Ini
  • SIAPA March 9, 2014, 2:08 pm

    kehadapan pengomen tak sekolah..(mohon terasa)ni tiada kaitan dengan kerajaan kejam..bercakap tanpa otak,memang jelas…takdir allah jangan dipertikai…

    Balas Komen Ini
    • the1996 March 10, 2014, 1:16 pm

      saya sokong..should be,kite,as malaysian, same2 pray the bez utk mereka yg mghadapi musibah ny..thiz is takdir Allah,,for sure,ade hikmah behind all of this..thiz is not the bez time to blame anybody dears..what if klo family dorang bace those comments..?mohon ihsan kat keluarga mangsa..drpd duk mngutuk n mngeji each other,better pray for them..who knows,salah sorg dr kita,Allah dengar doanye..so,jom kite same2 pray utk saudara kita ;)

      Balas Komen Ini
    • Sha ugux March 10, 2014, 1:17 pm

      Good!

      Balas Komen Ini
  • Manusia Enam March 9, 2014, 2:10 pm

    Semoga keluarga mangsa tabah dengan dugaan yang diturunkan. ALLAH SWT dah tetapkan yang terbaik untuk umatNya. Moga-moga perkara yang berlaku ini menemui penjelasan yang terbaik & segala apa yang berlaku ada hikmat di sebaliknya. Amin. :)

    Balas Komen Ini
    • Nazri Omar March 10, 2014, 1:24 am

      Semoga menjadi iktibar pihak MAB / DCA / Polis dan lain-lain memperkemaskan lagi..kawalan pintu masuk utama negara..dn lebih advance,,,ini semuanya adalh..kejadian yg telah ditetapkn…kita boleh jadikn pengajaran…skrgnya cri kesilapn utk di perbaiki…dari semasa…sbb ianya global..dn perihal begini selalunya berkaitan Politik juga diplomatik…faktor lain ada lh masalah teknikal…yg tidak dpt dijangka..atau masalah bencana…semulajadi…yg semmgnya tidak dpt di elakkn oleh manusia..hakikatnya kita redo..dn berdoa..

      Balas Komen Ini
  • Anonymous March 9, 2014, 2:12 pm

    Jgn slah kn mane pihak . Renung diri sndiri .kite ditimpa musibah .xsdr lg xthu lah

    Balas Komen Ini
  • Anonymous March 9, 2014, 2:18 pm

    In nalillah hi wain ila hirojiun. Sama samalah kita berdoa agar semua dlm lindungan Allah

    Balas Komen Ini
  • Firenza Firley March 9, 2014, 2:29 pm

    Dah hlg kepercayaan pada agama ke? Ataupun tak tahu rukun Islam?

    Balas Komen Ini
  • pembaca March 9, 2014, 2:29 pm

    politik,duit brim,anwar ibrahim,najib(pm),x dak kena megena lgsung dlm mslah khlgan boieng 777-200 nie..dah x pyah merapu laa..doakn kn yg terbek sudah..yg too ptut kita pikir sbgai manusia yg beragama islam..semoga pesawat tersebut cpat dijumpai..amin.

    Balas Komen Ini
  • misterty guy March 9, 2014, 2:40 pm

    berdoalah kamu semua supaya mereka yang ada didalam pesawat tersebut selamat sejahtera…………
    #mistery#guy

    Balas Komen Ini
  • PTD March 9, 2014, 2:41 pm

    sudah-sudahlah tu mengaitkan semua benda dengan politik.

    memang sesuatu bencana tu terjadi ada sebabnya. samada ianya berbentuk ujian bagi orang beriman mahupun berbentuk bala bagi mereka yang tidak beriman/fasik/jahil dan sewaktu dengannya. kadangkala dalam kita sibuk mengatakan sesuatu bencana itu berlaku kerana kezaliman orang tertentu, seharusnya kita tanya diri sendiri adakah kita ini yang menyebabkan punca terjadinya ssesuatu bencana? sebagai contoh kepada pakar-pakar agama yang di atas dan yang bakal komen di bawah ni seharusnya tanya diri sendiri: adakah sesuatu yang telah aku lakukan sehingga timbulnya bencana di darat dan laut? aku sendiri selalu muhasabah diri dan tanya diri sendiri adakah apa kesalahan yang telah aku lakukan yang menyebabkan kemarau panjang ketika ini daripada sibuk menyalahkan orang lain terutamanya orang-orang politik nun di sana.

    itulah cara sebaik-baik umat, daripada kita menjadi seorang yang perasan baik dengan menyalahkan orang lain sebaliknya tidak muhasabah diri sendiri terlebih dahulu.

    kita doakan semoga kes ini berjaya diselesaikan. sekiranya pesawat tersebut sebenarnya selamat, ucapkan Alhamdulillah sebaliknya sekiranya ianya adalah suatu bencana, doakan supaya ianya cepat ditemui supaya siasatan dapat dilengkapkan seterusnya waris-waris boleh menuntut jenazah mangsa kemalangan/

    Balas Komen Ini
    • noni March 10, 2014, 7:00 pm

      Kita doakan yang terbaik untuk mereka.Manatau ntah2 mereka sedang santai di pulau peranginan di selatan Filipina. Sudah 2 hari pesawat hilang. Rasanya selain buat solat hajat minta pertolongan Tuhan , boleh juga buat solat jenazah ghaib demi kesejahteraan arwah.

      Balas Komen Ini
  • pink rose March 9, 2014, 3:23 pm

    Komen cam sial kau abe…klau kerajaan malaysia zalim ape kna mengena dgn rakyat negara lain yg terbabit?komen xde otak….cuba istigfar sbelum bercakap…Allah s.w.t cuma ckp kun faya kun jer maka smua pun bleh jd…tarbiyah dr mana yg kau belajar…

    Balas Komen Ini
  • sarah March 9, 2014, 3:42 pm

    harap semuanya selamat

    Balas Komen Ini
  • lizz March 9, 2014, 4:14 pm

    Kita sama2 berdoa agar semua selamat…..dan jauhilah segala bencan?..dan jangan buruk2kan sesama kita,issue politik tk perlu ada…yg perlu kita bersatu mendoakN yg terbaik….amin

    Balas Komen Ini
  • hasni abdullah March 9, 2014, 5:25 pm

    APA jua yang terjadi dalam pengetahuan Allah.perancaDan n Allah adalah yang terbaik.saya bercakap atas. Dasar pengalaman.setelah setahun lebih menguruskan anak yg koma kerana ketumbuhan otak,sekarang saya reda kerana INI perjalanan hidup yang
    Allah takdirkan utk saya. saya dapat rasakan
    rahmat Allah disebaliknya.saya harap ahli keluarga dan saudara mara mangsa read dgn ujian INI sungguhpun Ianya terlalu berat.In gat,
    Allah uji kita ikut kemampuan kita.Jangan sesekali buruk sangka pada Allah.says doakan semua selamatdan ditakdirkan
    Allah menjemput mereka,moga ditempatkan bersama org² yg mendapat rahmat
    Allah.

    kapal terbang Mas yang hilang ini merupakan ujian
    Allah untuk ahli keluarga mangsa.kita mana reda Dan terima .

    Balas Komen Ini
    • Tanpa Nama March 9, 2014, 10:05 pm

      sebenarnya Allah bagi bonus/dividen yang tak ternilai kepada tuan dengan dugaan sebegitu. nanti anak tuan akan menyambut tuan sekeluarga di pintu syurga kerana ketabahan menempuh ujian Allah. insyaAllah.

      Balas Komen Ini
  • lanun_baek99 March 9, 2014, 6:06 pm

    Kalo ad wet x upgrade negare sendiri nk watpew?? ujung2 mintak bantuan kt orang kafir, tunjuk kt orang ramai mampu beli 2 mampu beli ni, mampu g sane sini, mampu tolong orang yg x mendatangkan hasil, tp kapal yg sebesar mcm 2 pown xjmpe, bkannyer carik jarum dalam jerami, mane orang kuat?? aq suspek dyorang kene culik, xpown kene sembunyikan jin laut cina selatan, kepada bomoh2 seluruh dunia tolong carikan MH370 yg hilang….. idop Lanon!!!!!!

    Balas Komen Ini
  • Anonymous March 9, 2014, 7:08 pm

    saya setuju dgn PTD & insan yg memberi komen atas kebaikkan…. Semoga Allah SWT selamatkan semua penumpang di dalam pesawat MH370….AMIN…

    Balas Komen Ini
  • ayie30/// March 9, 2014, 7:13 pm

    Saya setuju dengan PTD & insan yang memberi pandangan ke arah kebaikkan… Buat apa kita nak bertelagah…. Kan lebih baik kita doakan keselamatan penumpang di dalam pesawat MH370… Semoga Allah SWT selamatkan kesemua penumpang di dalam pesawat MH370 serta bersihkanlah pemikiran kurang baik…. Amin…….

    Balas Komen Ini
  • ima March 9, 2014, 7:13 pm

    semoga mereka semua selamat itu yg penting bukanya kita yg berbalah

    Balas Komen Ini
  • lady elizabeth March 9, 2014, 8:04 pm

    harap semua penumpang semua selamat,sama-sama la kita berdoa.

    Balas Komen Ini
  • lady elizabeth March 9, 2014, 8:06 pm

    Harap semua penumpang semua selamat.Sama-sama la kita berdoa.

    Balas Komen Ini
  • jerangkung March 9, 2014, 8:34 pm

    JGN KOMEN MCM JERANGKUNG LAUT BLEH X…AKU RASA WAKTU MLM KBANYAKAN PETUGAS, PILOT TIDUR TRMASUK PENUMPANG…BOEING KN TERBANG AUTOPILOT, KMUNGKINAN SISTEM FAILURE DAN KAPAL TERUS MNJUNAM DAN PILOT TERKEJUT DAN KEKALUTAN YANG TIDAK DAPAT DIKAWAL SAAT TRHEMPAS, KEDUA DILANGGAR BURUNG DAN KAPAL TERUS HILANG IMBANGAN DAN TRJUNAM..DAN KETIGA…KORANG PIKIR LAH APA DIA…

    Balas Komen Ini
    • noni March 10, 2014, 7:25 pm

      KETIGA… pesawat terbang rendah, berpatah balik, tidak melintasi utara semenanjung ke Selat Melaka, membelok ke kanan ke tengah teluk Thailand, berpusing arah ke laut dan terus hilang.
      Tuhan yang maha esa maha mengetahui.

      Balas Komen Ini
    • Ulam Petai April 14, 2014, 7:49 pm

      I KALAU JERANGKUNG KOMEN….,KONFORM JERANGKUNG JUGA….CAYA LU JERANGKUNG..

      Balas Komen Ini
  • jerangkung March 9, 2014, 8:42 pm

    Satu lg tolong simpan ckit bekebalan tu, ko pikir laut china kecik mcm kolam pancing ikan persendirian tok adi, yg duk mrah knapa xjmpa2 lg, kpal trbang tu trhempas dlm laut semua meletop dan tenggelam mna da kesan tinggal mlainkan kmgkinan jaket keselamatan dan plbagai barangan yg timbul utk mengagak kedudukan kapal trhempas je…

    Balas Komen Ini
  • Hamba allah March 10, 2014, 12:34 am

    Bila banyak bercakap akan nampak kebodohan , sombong, riak dan itu akan melibatkan berprasangka yang bukan-bukan dan menyalahkan orang lain…oleh itu baik diam dan sama-sama berdoa agar semuanya selamat dan dipermudahkan pencarian..bukan bergaduh sesama sendiri….

    Sentiasa berpikiran baik dengan niat mereka semua selamat….

    Balas Komen Ini
  • eLissa March 10, 2014, 8:59 am

    Kita serah kan kepada Allah s.w.t, yang penting sama sama lah kita berdoa dan bertawakal kepadaNya akan keselamatan mereka, kita hanya mampu merancang, tapi Allah yang menentu kan. Selalu optimis walaupun tipis, tapi berharap ada mukjizat dan petunjuk dariNya. Amin..

    Balas Komen Ini
  • FL March 10, 2014, 9:22 am

    Ya Allah….ampunilah dosa2 kami hambaMU yang hina ini ya Allah…sesungguhnya kami hambamu memohon perlindungan dan petunjuk darimu yang maha pemurah, pengasih, penyayang dan maha mengetahui…moga anak kapal dan penumpang MH370 ini berada dalam keadaan selamat. Allahhuma Amin. Amin Ya Rabbal Alamin. Al-Fatihah.

    Balas Komen Ini
  • hamba allah March 10, 2014, 12:21 pm

    Kita sesama manusia hendaklah mendoakan yang terbaik untuk sahabat-sahabat kita yang sedang menghadapi dugaan Allah Taala, kita tidak tahu kedudukan mereka sekarang bagaimana cuma Allah yang maha mengetahui doakan yang terbaik untuk mereka. Amin….semoga Allah makbulkan permintaan kita.

    Balas Komen Ini
  • Sha ugux March 10, 2014, 1:14 pm

    Sahabat ku tlg bc k. .xplu copy pun xpa. .janji bc. .cus. .torg bca dah tbntuk 1 doa. .kta tlg dgn doa. .. MH370 jika difikirkan logik dan akal, kmana kpal terbng yg sebesar MH370? jika difkirkan bagaimana kpal trbng sbesar 2 blh hlang? jika difkirkan mengapa pilot tidak mminta bantuan jika blaku apa2 di ats kpal trbg? jika thempas,di mana? jika msh dterbngkan,di mana? jika di darat,di mana? jika jika dan jika.. bratus ratus tentera dgerakan untk mencri kpal trbng MH370. Pralatan hebat diguna kan. Tentera thebat dkerahkan. 2 hari mencari, tanpa hasil. Air mata peneman tidur yang tak lena Doa pengubat hati yg lara. Kita mungkin lupa, Shebat mana tentera mencari, Shebat mana pilot yang membawa, Shebat mana terlatihnya anak kapal, Shebat mana terciptanya kapal terbang, Hebat lagi kuasa Allah. Bantu kami Ya Allah. Jika ia masih dilangit turunkan lah. Jika ia di dasar laut timbulkan lah. Jika ia di darat buka kan la mata kami untuk melihat.. Bantu kami Ya Allah, Tanpa bantu mu Ya Allah, Kami buta untuk mlihat, Kami hilang arah untuk mencari. Hidup kan lah mereka Selamat kan la mereka Supaya mereka membantu kami untk memberitahu btapa hebat nya kuasa mu Ya Allah.. Bantulah kami, hamba Mu. nukilanbuatsemua # prayforMH370

    Balas Komen Ini
  • Tann March 10, 2014, 6:04 pm

    Kepada yang menunggu berita ini harap bersabar dan terus berdoa..

    Balas Komen Ini
  • zali March 10, 2014, 11:49 pm

    No komen…:(:(:(

    Balas Komen Ini
  • aik March 11, 2014, 12:47 am

    aku rase la mereka semua dah masuk dekat alam lain kot.. betul tak? ye ke tak?

    Balas Komen Ini
  • Zana March 11, 2014, 11:13 am

    Kehilangan mh370 bkn saturday mainan..yg dok ckp bkn2 2,hentikanlah. . STRESS AQ ! Cuba muhasabah diri ckit. .

    Balas Komen Ini
    • Anonymous March 11, 2014, 5:02 pm

      pls jgn kaitkan soal polotik dlm hal nie..xde kena mngena okay..yg dok tak dok p campor psl kerajaan tu apahal??at least kita still aman x kebuloq mcm org lain..if x suka u can go n change ur nationality to bangla,india or afrika..br ada akaiiii mangkok oiii.malaysia aman..peace yo!

      Balas Komen Ini
  • Zee March 11, 2014, 7:30 pm

    Apa pun, Allah maha mengetahui, apa yg terjadi hanya sebagai penyebabnya,,,kita yg menerimanya hanya harus redho dan pasrah,,,,Apa pun terjadi, bersama lah kita bermohon dan berdoa semoga semua penumpang yg menaiki pesawat MH370.selamat kembali,Amin

    Balas Komen Ini
  • adit March 11, 2014, 11:36 pm

    Korg yg lain2 xdah otak ker..cuma la berfikiran waras sikit huhu..btl atau slh x pnting.yg pnting kita kena fikir seandainya kita plk yg jdi bgitu hah bru padan muka??.pa2 pn kita kena brdoa spya yg mgikuti pesawat tersbut selmt.

    Balas Komen Ini
  • rock steady March 12, 2014, 12:16 am

    Kapal terbang yg hilang org gov gan org pmbgkang yg brperang salah meyalah,jauh lari tajuk sebnar-benarnya.Mari brsatu minda dan sains mn peginya pesawat370 tu?byk negara luar dtg bantu dgn penuh teknologi yg trkini tetapi masih buntu,sebagai umat islam dlm rukun pun menyuruh kita percaya pada alam gaib.Mungkin dgn kuasa allah kejadian itu benar2 trjadi?dan mungkin juga terhempas tetapi dgn kuasanya kita masih blum ketemu hingga kini

    Balas Komen Ini
  • Pawang March 16, 2014, 10:24 pm

    Kehilangan MH370 ni mesti ada kaitan dgn UMNO (United Motherfucker National Organisation) dan BN (Bullshit Nasional).

    Balas Komen Ini
  • Ulam Petai April 14, 2014, 7:41 pm

    SubahanALLAH,mai kita sama doa minta dipermudahkan merungkai misteri MH370 baik yg.Buddha ,Kristian,Hindu dan apa lagi kita yg.muslim mai leekita berfikiran positif dan membina…

    Balas Komen Ini

Respon Anda? Kongsikan Ulasan Bernas Anda & Berdiskusi Dengan Pembaca Lain Di sini…(Sila BACA DI SINI untuk Syarat2nya Sebelum Berkongsi Komen Anda Di Sini.)