=Menu

Senarai Jadual Catuan Air SYABAS di Selangor 2014. Masalah Musim Kemarau & Panas!

catuan air

Senarai Jadual Catuan Air SYABAS di Selangor : Susulan daripada keadaan bekalan air yang terputus disebabkan penutupan LRA Cheras Batu 11 dan LRA Bukit Tampoi kerana pencemaran ammonia di dalam Sungai Langat sejak 28 Januari 2014 yang lalu.

Kerajaan Negeri Selangor telah membuat keputusan dan Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) telah meluluskan Pelan Pengagihan Air Berjadual dilaksanakan di beberapa kawasan di Hulu Langat, Kuala Langat dan Sepang.

Pihak SPAN akan menyelaras dalam pengurusan dan perlaksanaan Pelan Pengagihan Air Berjadual tersebut dengan sumber-sumber daripada Kerajaan Negeri Selangor, Kerajaan Persekutuan dan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd  (SYABAS).

Sehubungan itu, berikut adalah Pelan Pengagihan Air Berjadual untuk makluman semua pengguna terlibat:

Senarai Jadual Catuan Air SYABAS di Selangor :

Pelaksanaan notis senarai jadual catuan air di Selangor 2014 adalah sangat penting bagi memastikan pengguna melakukan persiapan lebih awal.

Pihak SYABAS menerusi kenyataan rasmi akan memulakan catuan air di Selangor yang akan dilaksanakan bermula (27 Februari 2014 sehingga 31 Mac 2014) melibatkan seluruh daerah di negeri Selangor. Antara tujuan utama catuan air ini adalah disebabkan musim kemarau dan panas yang berpanjangan sehingga menyebabkan air di empangan berkurangan.

22 Komen Bernas… add one

  • Khalid Ibrahim Feb 26, 2014, 7:58 am Balas Komen Ini

    Sebenarnya, air di Selangor mencukupi sehingga tahun 2019. Sebab tu kita tolak loji Langat 2 tu.. Tup-tup kerajaan BN sabotaj menggunakan proksi Syabas, air jadi kering. UMNO-BN sedut air takungan di seluruh selangor. Err.. Jangan salahkan kerajaan PKR Selangor atas bencana seperti ini, sila salahkan UMNO-BN je..

    • Anonymous Feb 28, 2014, 1:25 pm Balas Komen Ini

      yang komen ni nmpak sangat parti pembangkang…. nak beri komen… berilah berdasarkan ilmu pengetahuan… kekurangan air disebabkan cuaca panas n tidak hujan. awak pun dok di malaysia n tau situasi sekarang yang tidak turun hujan… itu semua kuasa Allah… bukan kuasa manusia

      • Anonymous Mar 1, 2014, 6:57 pm Balas Komen Ini
      • Anonymous Apr 4, 2014, 12:44 pm Balas Komen Ini

        Bala yang Allah turunkan kat Selangor. Muhasabah diri. Tentu ada sebab yang membuatkan Allah murka.

      • Anonymous Apr 13, 2014, 6:45 am Balas Komen Ini

        Semuanya kuasa Allah…

    • solo Feb 28, 2014, 8:06 pm Balas Komen Ini

      Statement x menunjukkn kredibiti sebagai seorg MB Selangor..Malang tol…

      • dieno125569 Mar 12, 2014, 1:17 pm Balas Komen Ini

        Ko pn bengap gak.ingat MB Selangor nak post komen dia cam tu kat sini.nampak sgt yang atas tu menyamar

  • Brahim Kalid Feb 28, 2014, 12:34 pm Balas Komen Ini

    Boleh citer tak macam mana depa sedut air yang begitu banyak kat takungan tersebut? depa bubuh kat mana air yg depa sedut tu?

  • Anonymous Feb 28, 2014, 1:30 pm Balas Komen Ini

    en. khalid… jawabla nape diam… kalau nak beri komen, berilah berdasarkan ilmu pengetahuan… bukan ikut suka sahaja… skrg ni kan musim panas, hujan lak tak turun2… mestilah air makin kurang… rasenyer en. perlu masuk sekolah balik kot… cube tgk nikmat air datang dari mane…

    • anonymous Mar 2, 2014, 12:31 pm Balas Komen Ini

      jangan percaya laa komen pertama tu. boleh jadi tu org menyamar menjadi tan sri khalid. cuba jadi bijak dan berfikir secara waras.

  • omar yahyer Mar 2, 2014, 8:15 am Balas Komen Ini

    Harap masalah air di selangor dapat diselesaikan dgn segera..rakyat dah letih dan muak budaya politik yg tidak matang…utamakan kebajikan rakyat…..bukan kepentingan individu….

  • ntah Mar 3, 2014, 12:27 pm Balas Komen Ini

    ahh.. khalid yang comment tu dari bn la tu.. saje wat provokasi untuk pembangkang. #puiii

    boley main sedut2 plak ye takk ^^

  • pendita alam Mar 4, 2014, 4:20 pm Balas Komen Ini

    Air itu adalah milik Allah…maanusia tak bolih tanam atau buat air..kalau Allah nak ambik bila2 masa jer..

  • chong set kim Mar 12, 2014, 12:59 pm Balas Komen Ini

    tuan ,
    boleh email tempat jalan ss15/3b subang jaya jadul ganguan air kepada saya sebab saya boleh simpan air

  • syaitan Mar 14, 2014, 9:25 am Balas Komen Ini

    Semua kat atas bodoh…lagi2 la yang menyokong bn

  • mat top Mar 14, 2014, 9:33 am Balas Komen Ini

    pesawat MH 370 dah jumpe ke belum???

  • Anonymous Mar 30, 2014, 11:15 am Balas Komen Ini

    Tak perlu kita bertikam lidah siapa salah siapa betul dlm isu air.sama-sama kita berdoa agar musibah ini berakhir dgn secepat mungkin.

  • Asri Apr 7, 2014, 12:52 am Balas Komen Ini

    Singapore boleh pulak Kerajaan supply. Mana dpt bekalan air? Tal kerong ke Empangan?

  • bengong Apr 16, 2014, 1:00 pm Balas Komen Ini

    MB cap ayam….please letak jawatan

    • tun Jun 27, 2014, 12:21 am Balas Komen Ini

      Sampai bila nak ada air ni.mcm mana nak mandi kalau tak ada air

  • Anonymous Jun 27, 2014, 12:24 am Balas Komen Ini

    Air dkt tmn cahaya ni bila nak hantar lori lagi dua hari dah nak menyambut Ramadan kalau tak ada air mcm mana

  • tun Jun 27, 2014, 12:28 am Balas Komen Ini

    Sila ambil perhatian pihak yg berkenaan utama kan rakyat dari pada tuduh menuduh,

Sila Kongsikan Komen Bernas Anda Di Bawah :