Senarai Jadual Catuan Air SYABAS di Selangor 2014. Masalah Musim Kemarau & Panas!

{ 22 comments }

catuan air

Senarai Jadual Catuan Air SYABAS di Selangor : Susulan daripada keadaan bekalan air yang terputus disebabkan penutupan LRA Cheras Batu 11 dan LRA Bukit Tampoi kerana pencemaran ammonia di dalam Sungai Langat sejak 28 Januari 2014 yang lalu.

Kerajaan Negeri Selangor telah membuat keputusan dan Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) telah meluluskan Pelan Pengagihan Air Berjadual dilaksanakan di beberapa kawasan di Hulu Langat, Kuala Langat dan Sepang.

Pihak SPAN akan menyelaras dalam pengurusan dan perlaksanaan Pelan Pengagihan Air Berjadual tersebut dengan sumber-sumber daripada Kerajaan Negeri Selangor, Kerajaan Persekutuan dan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd  (SYABAS).

Sehubungan itu, berikut adalah Pelan Pengagihan Air Berjadual untuk makluman semua pengguna terlibat:

Senarai Jadual Catuan Air SYABAS di Selangor :

Pelaksanaan notis senarai jadual catuan air di Selangor 2014 adalah sangat penting bagi memastikan pengguna melakukan persiapan lebih awal.

Pihak SYABAS menerusi kenyataan rasmi akan memulakan catuan air di Selangor yang akan dilaksanakan bermula (27 Februari 2014 sehingga 31 Mac 2014) melibatkan seluruh daerah di negeri Selangor. Antara tujuan utama catuan air ini adalah disebabkan musim kemarau dan panas yang berpanjangan sehingga menyebabkan air di empangan berkurangan.

Siarkan Komen Anda di Facebook

Komen Bernas di Berita Semasa

{ 22 comments… add one }

  • Khalid Ibrahim Feb 26, 2014, 7:58 am

    Sebenarnya, air di Selangor mencukupi sehingga tahun 2019. Sebab tu kita tolak loji Langat 2 tu.. Tup-tup kerajaan BN sabotaj menggunakan proksi Syabas, air jadi kering. UMNO-BN sedut air takungan di seluruh selangor. Err.. Jangan salahkan kerajaan PKR Selangor atas bencana seperti ini, sila salahkan UMNO-BN je..

    Balas Komen Ini
    • Anonymous Feb 28, 2014, 1:25 pm

      yang komen ni nmpak sangat parti pembangkang…. nak beri komen… berilah berdasarkan ilmu pengetahuan… kekurangan air disebabkan cuaca panas n tidak hujan. awak pun dok di malaysia n tau situasi sekarang yang tidak turun hujan… itu semua kuasa Allah… bukan kuasa manusia

      Balas Komen Ini
      • Anonymous Mar 1, 2014, 6:57 pm

        Balas Komen Ini
      • Anonymous Apr 4, 2014, 12:44 pm

        Bala yang Allah turunkan kat Selangor. Muhasabah diri. Tentu ada sebab yang membuatkan Allah murka.

        Balas Komen Ini
      • Anonymous Apr 13, 2014, 6:45 am

        Semuanya kuasa Allah…

        Balas Komen Ini
    • solo Feb 28, 2014, 8:06 pm

      Statement x menunjukkn kredibiti sebagai seorg MB Selangor..Malang tol…

      Balas Komen Ini
      • dieno125569 Mar 12, 2014, 1:17 pm

        Ko pn bengap gak.ingat MB Selangor nak post komen dia cam tu kat sini.nampak sgt yang atas tu menyamar

        Balas Komen Ini
  • Brahim Kalid Feb 28, 2014, 12:34 pm

    Boleh citer tak macam mana depa sedut air yang begitu banyak kat takungan tersebut? depa bubuh kat mana air yg depa sedut tu?

    Balas Komen Ini
  • Anonymous Feb 28, 2014, 1:30 pm

    en. khalid… jawabla nape diam… kalau nak beri komen, berilah berdasarkan ilmu pengetahuan… bukan ikut suka sahaja… skrg ni kan musim panas, hujan lak tak turun2… mestilah air makin kurang… rasenyer en. perlu masuk sekolah balik kot… cube tgk nikmat air datang dari mane…

    Balas Komen Ini
    • anonymous Mar 2, 2014, 12:31 pm

      jangan percaya laa komen pertama tu. boleh jadi tu org menyamar menjadi tan sri khalid. cuba jadi bijak dan berfikir secara waras.

      Balas Komen Ini
  • omar yahyer Mar 2, 2014, 8:15 am

    Harap masalah air di selangor dapat diselesaikan dgn segera..rakyat dah letih dan muak budaya politik yg tidak matang…utamakan kebajikan rakyat…..bukan kepentingan individu….

    Balas Komen Ini
  • ntah Mar 3, 2014, 12:27 pm

    ahh.. khalid yang comment tu dari bn la tu.. saje wat provokasi untuk pembangkang. #puiii

    boley main sedut2 plak ye takk ^^

    Balas Komen Ini
  • pendita alam Mar 4, 2014, 4:20 pm

    Air itu adalah milik Allah…maanusia tak bolih tanam atau buat air..kalau Allah nak ambik bila2 masa jer..

    Balas Komen Ini
  • chong set kim Mar 12, 2014, 12:59 pm

    tuan ,
    boleh email tempat jalan ss15/3b subang jaya jadul ganguan air kepada saya sebab saya boleh simpan air

    Balas Komen Ini
  • syaitan Mar 14, 2014, 9:25 am

    Semua kat atas bodoh…lagi2 la yang menyokong bn

    Balas Komen Ini
  • mat top Mar 14, 2014, 9:33 am

    pesawat MH 370 dah jumpe ke belum???

    Balas Komen Ini
  • Anonymous Mar 30, 2014, 11:15 am

    Tak perlu kita bertikam lidah siapa salah siapa betul dlm isu air.sama-sama kita berdoa agar musibah ini berakhir dgn secepat mungkin.

    Balas Komen Ini
  • Asri Apr 7, 2014, 12:52 am

    Singapore boleh pulak Kerajaan supply. Mana dpt bekalan air? Tal kerong ke Empangan?

    Balas Komen Ini
  • bengong Apr 16, 2014, 1:00 pm

    MB cap ayam….please letak jawatan

    Balas Komen Ini
    • tun Jun 27, 2014, 12:21 am

      Sampai bila nak ada air ni.mcm mana nak mandi kalau tak ada air

      Balas Komen Ini
  • Anonymous Jun 27, 2014, 12:24 am

    Air dkt tmn cahaya ni bila nak hantar lori lagi dua hari dah nak menyambut Ramadan kalau tak ada air mcm mana

    Balas Komen Ini
  • tun Jun 27, 2014, 12:28 am

    Sila ambil perhatian pihak yg berkenaan utama kan rakyat dari pada tuduh menuduh,

    Balas Komen Ini

Respon Anda? Kongsikan Ulasan Bernas Anda & Berdiskusi Dengan Pembaca Lain Di sini…(Sila BACA DI SINI untuk Syarat2nya Sebelum Berkongsi Komen Anda Di Sini.)