Semakan IPG 2017 Keputusan Rayuan PISMP Program Ijazah Sarjana Muda Perguruan

Semakan IPG 2017 Keputusan Rayuan PISMP Program Ijazah Sarjana Muda Perguruan

Ada dia antara anda-anda di sini yang menghantar permohonan bagi kemasukan PISMP 2017?

ipg

Bagi memastikan yang benar-benar layak untuk mengikuti Program Ijazah Sarjana Muda Perguruan, anda perlu menjalani beberapa proses dan peringkat yang telah pun ditetapkan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia KPM termasuklah Ujian Kelayakan Calon Guru ataupun dipanggil UKCG dan juga panggilan temuduga Institut Pendidikan Guru.

Pastinya yang dipilih adalah kalangan anda yang berjaya melepasi syarat kelayakan dan kriteria yang dimahukan oleh pihak KPM.

Anda juga diperingkatkan semua Semak tarikh-tarikh penting bagi bagi memudahkan anda membuat semakan IPG 2017 daripada masa ke semasa. Pautan juga akan disertakan kepada anda apabila pengumuman rasmi telah keluar.

Kami akan kemaskinikan untuk anda.

Bil Aktiviti Tarikh
1 Iklan permohonan PISMP 2017 Mac 2017
2 Tarikh Permohonan 2017 dibuka Mac 2017
3 Tarikh Permohonan ditutup Mac 2017
4 Semakan UKCG 2017 bagi nama calon yang layak untuk panggilan UKCG ini April 2017
5 Ujian Kelayakan Calon Guru (UKCG). Sila bawa bersama surat panggilan UKCG April 2017
6 Semakan nama calon berjaya hadir dalam Temuduga secara online. (Pemohon yang berjaya dikehendaki mencetak Surat Panggilan Temuduga; Borang Butiran Diri melalui portal KPM) Mei 2017
7 Sesi Temuduga IPG (Pastikan anda bawa bersama Surat Panggilan Temuduga; Borang butiran diri yang telah dilengkapkan dan Sijil Akademik/Kokurikulum) Mei 2017
8 Semakan IPG 2017; semakan tawaran anda berjaya atau tidak. Anda dikehendaki cetak surat tawaran sementara melalui portal Kementerian Pendidikan Malaysia KPM. Surat tawaran rasmi akan anda perolehi selepas melaporkan diri Jun 2017
9 Pendaftaran calon seperti anda di Institut Pendidikan Guru Calon yang boleh mula laporkan diri bagi mendapatkan surat tawaran berkursus di Institut Pendidikan Guru yang telah ditetapkan untuk anda selepas pendaftaran) Jun 2017

Semakan Temuduga PISMP

Perkara Pautan
Tarikh buka semakan 17 Mei 2017
Tarikh tutup semakan 22 Mei 2017
Semakan online KLIK SINI

Semakan IPG 2017 Keputusan PISMP

Anda ditawarkan untuk melakukan semakan IPG samada secara online ataupun SMS seperti yang tertera pada jadual di bawah ini :

Perkara Pautan
Tarikh Keputusan IPG 23 Jun 2017
Pautan Semakan IPG Online KLIK SINI
Semakan SMS MOE<JARAK>KPLSPM<JARAK>NOKP dan hantar ke 15888.
CONTOH: MOE KPLSPM 910121102324 DAN HANTAR KE 15888.

Kepada yang tidak berjaya, untuk makluman anda permohonan rayuan IPG jarang dibuka kepada umum.

Ini kerana kuota yang ada untuk kemasukan Institut Pendidikan Guru berdasarkan semakan keputusan IPG sangat-sangat terhad kerana mahu bakal pendidikan yang benar-benar berkualiti sahaja diterima masuk.

Dan kebiasaanya sudah penuh diisi oleh kalangan pemohon.

Walaubagaimanapun, jikalau ada dibuka permohonan rayuan IPG, Berita Semasa akan terus kemaskini di sini. Nantikan.

P/S : Jadikan ia sebagai satu cabaran untuk mendidik anak-anak bangsa kita supaya lebih berilmu dan berpendidikan. Insyaallah. Amin.

PP/S : Bagaimana, ada di sini adik-adik yang berjaya terpilih bagi kemasukan ke maktab perguruan bagi JUN 2017?

PPP/S: Kepada anda yang berjaya dalam semakan UKCG untuk Ujian Kelayakan Calon Guru mungkin boleh kongsikan antara contoh soalan yang boleh diperbincangkan bersama?

Sambung Baca Lagi Artikel Terbaik Yang Ini Pula. Ada Kaitan Dengan Yang Di Atas :

Contoh Soalan Temuduga IPG Institut Pendidikan Guru Contoh Soalan Temuduga IPG Institut Pendidikan Guru Temuduga IPG Institut Pendidikan Guru agak unik. Di mana anda tidak berkeseorang. Di mana akan ditanya oleh panel penemuduga yang mana and...
38 Komen Bernas di Berita Semasa… add one
  • 1 min 10:51 am

    pkul brpekah kita boleh mulakan semakan keputusan kplspm 2013 ??

  • 2 lyaa 4:00 pm

    tulaa.. pkul brape nk thu result ipg ni.. why lmbat sgt.. hmmm.

  • 3 Nas 7:10 pm

    x sbar nak tau kputusannya laa…lmbt sgt..poli/ipta/f.6/ suma dah hbis mndaftar..

  • 4 bond 6:05 am

    pukul bapa kluar kptsn IPG….???

  • 5 Fong 8:32 am

    Excuse me, i want to know when is the result of going IPG coming out? Its already 17th June 2013…What time will ne coming out ? Please tell the time !! Thanks

  • 6 Thamai 7:36 pm

    time is nw already 8’o clok. wat time will the result coming out..?

  • 7 Nisrina 4:46 am

    Macam mana nak buat rayuan permohonan setelah gagal terpilih ???

  • 8 qilah 5:31 pm

    cuba buat surat dan hntrkn ke ipg di putrajaya tk silap sy ad alamatnya di lmn web pismp kut.

  • 9 iztl.syhdh 8:09 pm

    bagaimana nk buat rayuan ipgm?

  • 10 Adawiah 12:39 pm

    adakah intake kdua bg pgmbilan ipg ini?

  • 11 OR YE SAN 5:36 pm

    setakat hari ini masih boleh buat rayuan intake ke-2 ipg tak?

  • 12 nining 3:58 pm

    saya sangat berminat menjadi seorang pendidik..bolehkah beri saya peluang untuk memasuki IPG..result 7A…

  • 13 sya 6:16 pm

    Mcm mna nak buat ryuan ipg 2016 ???

  • 14 Anonymous 9:54 am

    syukur,saya dapat ipg untuk calon gantian pada baru-baru ni.Alhamdulillah ya Allah.

  • 15 Anonymous 11:08 am

    tahniah.

  • 16 mang@ 10:41 am

    saya ingin bertanya… sy calon temuduga tahun 2016 … tpi sy gagal dalam temuduga untuk memasuki ke ipg … lepas tu sy juga terlepas tarikh second intake bagi tahun yg sama …soaln sy … bole tak klu sy buat rayuan pada tahun 2017?
    Please

  • 17 Anonymous 9:47 pm

    macam mana nak buat rayuan kalau terlepas ujian ukcg 2017..

  • 18 umi 10:43 am

    saya trlepas ujian kelayakan pada 13/4 khamis lalu…adakah saya masih berpeluang ?

  • 19 hana 2:33 pm

    saya terlepas tarikh ukcg. macam mana saya nk buat rayuan

  • 20 husna 5:06 pm

    saya ingin bertanya… sy calon temuduga tahun 2015 dan 2016 … tpi sy gagal dalam kedua-dua temuduga untuk memasuki ke ipg … sedangkan saya telahpun berjaya melepasi tahap ukcg sebanyak dua kali selama dua tahun berturut-turut. Untuk kemasukan tahun 2017 ini pula saya tidak layak memohon kerana syarat umur yang telah pun memasuki 20 tahun pada 30 jun 2017. jadi bolehkah saya menulis surat rayuan untuk memasuki ipg.? dan ke alamat manakah yang perlu saya hntar surat rayuan tersebut

    Please

  • 21 As_adie 9:06 pm

    Masih boleh buat rayaun…klw terlpas peluang ke ujian bertulis pada 10/4 kah…

  • 22 As_adie 9:09 pm

    Saya terlepas peluang ujian kelayakan pada 10/4 masih boleh bt rayuan lagi…

  • 23 As_adie 3:22 am

    Saya terlepas ujian kelayakan pada 10/4 atas sebab yang tidak dapat dielakkan adakah sy masih layak…untuk membuat rayuan…

  • 24 abc 11:46 pm

    apa hal ap;ikasi asyik dowm jer mohon penyelenggaraan segera bagi manfaat bersama

  • 25 Fatimah Azzahreena 7:36 pm

    Bagaimanakah saya ingin membuat rayuan permohonan ke ipg untuk ambilan kedua tahun 2017?

  • 26 Anonymous 11:48 pm

    insyaallah kalau allah swt tetapkan rezeki seseorang,tiada makhluk lain yang dapat menafikannya…

  • 27 GOH JING XIAN 12:49 am

    Saya mendpt 6A dlm spm… 92/100 gred superior dlm ukcg tp syaa xdipanggil utk temuduga …

  • 28 GOH JING XIAN 12:50 am

    Bagaimana membuat rayuan harap diberi info

  • 29 kamal 4:24 pm

    bagaimana jika saya xsempat nk cetak borang & surat tawaran?adakah saya masih boleh menghadiri sesi temuduga ?mohon jawapan

  • 30 nur ainin nadhirah 8:46 pm

    saya dapat 8a dalam spm ..mak ayah harap sangat saya dapat sbb dapat bantu mereka.mohon pihak tuan beri saya peluang..

  • 31 Sarah 9:43 am

    Saya telah menghantar Surat rayuan ke Ipg…tapi belum menerima sebarang maklumbalas.Bagaimana saya ingin mengetahui sama ada rayuan saya diterima atau tidak

  • 32 Abdull eskandar zulkarnain bin abdull manaf 1:34 pm

    Saya telah melepas kan perluang untuk menyambung pelajaran di UPSI . Macam mana saya nak buat rayuan untuk ke Kemasukan rayuan dia IPG

  • 33 Izatul nadia 8:43 pm

    Macam mana nak buat rayuan ipg 2017. Please bagitau

  • 34 sitiaisyah 11:00 pm

    mcm mna nk buat rayuan ipg 2017???

  • 35 aisyah 11:02 pm

    nk buat rayuan utk kemasukan ipg 2017 mcm mna erk?? tq

  • 36 fazlinahanni 11:25 pm

    mcm mana nk buat rayuan ipg kemasukan 2017 ?

  • 37 Muhammad Afiq Bin Khairi Anuar 11:38 pm

    Tlg beri tunjuk ajar kepada saya utk membuat permohonan rayuan kemasukan ke IPT 2017.

  • 38 Muhammad Afiq Bin Khairi Anuar 11:40 pm

    Tlg beri tunjuk ajar kepada saya utk membuat permohonan rayuan kemasukan ke IPG 2017.

Tinggal Komen Bernas Bagi Topik Ini