Semakan Brim 3.0 2014 Online LHDN. Semak Status Permohonan BR1M

486

semakan brim 3.0

Semakan Brim 3.0 2014 Online : Bermula Februari 2014, kepada kalangan anda yang sudah pun daftar Brim 3.0 2014 & dan juga kemaskini brim 2014 (SEPERTI DI SINI) anda sudah boleh mula buat semakan br1m 3.0 2014 online. Berita Semasa difahamkan yang mana pembayaran Brim 3.0 akan mula dilakukan selepas 15 Februari 2014 di mana Bantuan RM100 selesai diagihkan.


Cara Semakan Brim 3.0 2014 Online

Terdapat 4 cara untuk anda semak brim 3.0 2014 & keputusan status permohonan Brim 2014, antaranya ialah :

1) Semakan Brim 3.0 2014 Secara Pos

Anda akan menerima surat pengesahan apabila tarikh pembayaran Brim 3.0 2014 sudah semakin hampir.

2) Semakan Brim 3.0 2014 Secara Telefon

Anda boleh terus menghubungi no talian hotline LHDN 1-800-222-5000/-18000-88-2716 (waktu pejabat sahaja)

3) Semakan Brim 3.0 2014 Secara Emel

Anda boleh hantar persoalan terus melalui emel, [email protected] @ [email protected] yang mana biasanya akan akan menerima jawapan balas antara 1-2 hari bekerja. Nasihat Berita Semasa, hantarkan maklumat anda selengkapnya yang mungkin bagi membantu pegawai yang bertugas memabntu anda

4) 3) Semakan Brim 3.0 2014 Online :Anda hanya perlu masuk ke laman ini https://ebr1m.hasil.gov.my untuk semak status permohonan Brim 3.0 secara online.

semakan brim 2014

Cara Pembayaran BrimM 3.0 Online 2014

Berdasarkan maklumat akaun bank yang telah anda kongsikan, pembayaran Brim 3.0 2014 apada kali ini akan terus dimasukkan ke dalam akaun bank anda. Lebih mudah bukan?

P/S : Nantikan kemaksini laporan berita selanjutnya mengenai semakan BRim 2014 melibatkan status keputusan permohonan Bantuan Rakyat 1Malaysia 3.0 tahun 2014.

PP/S : Mohon kongsikan kelak keputusan semakan Brim 3.0 2014 yang telah anda lakukan. Berjaya menerimanya?

Siarkan Komen Anda di Facebook

Komen Bernas di Berita Semasa

Share.

486 Comments

  1. fauziah bt sidek on

    Salam saya telah mencuba sebanyak dua kali untuk memohon brim1 dan brim 2, malangnya semua yang saya mohon tidak lulus atas alasan saya adalah pembayar cukai tetap. ini menjadi satu kemusykilan pada saya, kerana sahabat yang berkerja satu pejabat dan pembayar cukai tetap seperti saya juga tetapi ia mendapat bantuan brim, dan sehingga kini saya tidak pernah mendapat surat yang mengatakan samada saya layak atau tidak mendapat bantuan ini,harap maklum sekian terima kaseh

      • Faten shamira on

        nak tanye sekiranya no akaun telah diganti dengan no akaun yang baru,sebab no akaun yang lam n dgn kad bank semuanya hilang sekali macam mana ea..

            • lebai malang on

              saya dari 22hb dh mula cek kat dalam akaun ckp dah brim dh masuk sampai sekarang dah25hb habuk duit pun tak ada cam ni ke kerajaan nak bantu rakyat yang sedih nya petang ni sye pi cek tak da ga kena beratur panjang pulk tu dan ada seorang pacik tu bawa anak seramai 5 orang pi cek ada masuk ke kesian kat anak anak dia merengek minta beli kan baju dan kasut baru pacik tu harap kan bantuan brim tu lah tapi hampa akaun dia kosong cm na nak cakap ngn ana anak yang belum mengerti pasti anak anak dia tu sedih kerana ayah dia tak tunai kan keinginan mereka,ada terfikir tak dalam fikiran setiap petugas yang di amanah kan oleh kerajaan menjaga kebajikan setiap rakyat nya mereka mana da terfikir cm tu sebab gaji mereka besar ramai rakyat yang terlepas dari mendapat kebajikan dari kerajaan semua ini menyusah kan rakyat ada yang berulang alik pergi ke mesin atm walau pun jauh sanggup berjalan kaki sehari kadang sampai 5 kali semata mata nak dapat kan bantuan yang telah kerajaan janji kan itu tapi semua hampa

            • Lebai malang on

              pada 25 hb sye telah pergi berjumpa dengan salah seorang petugas brim di counter lhdn damansara perdana untuk infomasi mengenai brim yang telah di janji kan oleh kerajaan itu mengapa masih ramai yang tak dapat dan terlepas dari pada petugas tersebut berkata brim kali ini tak semua yang akan di lulus kan permohonan mereka kerana pemberian kali ini mereka pilih cecara rawak yang sye tahu mengikut berita semasa melalui ucapan PM kita bantuan brim ini untuk semua rakyat malaysia mengikut prosedur yang kerajaan telah tetap kan mengapa pula di pilih cecara rawak jika cara ini di guna kan maka ramai lah rakyat malaysia ini akan terlepas dari pada mendapat kebajikan dari kerajaan dan dan golongan rakyat yang benar benar memerlu kan dan bantuan tersebut mungkin kan terlepas begitu saja, ,,,,,

            • Azmi Bin Lakimin on

              Tolong Check Saya Punya Nama Dan IC
              Number Seperti Di Bawah Ni Lama Tunggu
              Surat Sampai Sekarang Tak Dapat Ada
              Problem

              Nama:Azmi Bin Lakimin
              ID:660306105053

            • Saya pulak dh dpt br1m 2 kali tapi thn ni permohonan saya ditolak…APA NIII..!!!! Bila di tanya apasal permohonan saya ditolakkk…senang ia menjawab i/c tak lengkap..kalau tak lengkap kenapa br1m 1.0 dan br1m 2.0 yg lepas ok jerr..menyusahkan rakyat hendak ulang-alik pergi bank atau pejabat japerun menannyakan pasal benda ni…mana slogan janji ditepati..rakyat didahulukan..ini smuanya takleh pakai..sebab apa.?banyak menyusahkan rakyat jer bukan nak menyenangkan…smuanya tak buat kerja..!!! Makan gaji buta jerr..bila nak pegi update yg baru ni..?senang ia jawab..yg mana dh dapt thn lepas tak payah update lagii…tnggu punya tunggu permohonan ditolak..APA NIII..!!!!ini bukan Bantuan rakyat lagi tapi Makan duit rakyat…

            • Betul tuuu bro…BN banyak penipu besar nya..LHDN makan gaji buta jer..habiskan duit rakyat jerr..contoh di melaka..kerajaan dulu bagus smua rakyat dapat..masuk kerajaan baru ni semuanya disekat..saya tengok kt LHDN mitc lebih kurang 500 org bratur tk dapat BR1M 3.0 niiii…akan datang ni kasi UBAH….ok..

            • Ni la mnusia,bila dpt krjaan bgs sgt sb prihatin akan rkyat tp bila xdpt krjaan trus jd pnipu n mkn duit rkyt…ada org yg lg susah dari kita lnsg xdpt apa2 tp mreka ttp bsykur akan nikmat yg ada..x perlu asyk nk slhkn org lain bila kira xdpt kelebihan…fikir2 kn la…

          • tahun lepas dapat …tahun ni kemas akaun .dah ikut peraturan ,,lepas tu cek akaun ..kwn2 semua dah dapat..kami ada brberapa org ta dapat,,mcm rosak kad sy selalu masuk mesin ,,ta juga ada2,mcm ta betul ja,

            • Sy xpenah dpt brim bln empat dh buat rayuan jnji bln lima masuk dlm akaun tapi skarang dh bln enam xmasuk2 lgi kena tipu lgi

    • Cuba saudari buat rayuan mugkin blh dapat. Mengikut pengalaman sendiri, Brim1 saya tak buat permohonan, Brim2 buat permohonan tapi tak dapat pada awalnya tetapi selepas buat rayuan, saya dapat. All the best. Rugi kalau tak dapat. Ni duit cukai kita juga.

    • ABADAN SYAKURO on

      BKN REZEKI AKAK LOO…kemungkinan besar gaji suami akak pun dh bsr…jd LHDN +-*÷ gaji akak n suami menjadikan x dpt br1m…psl kwn akak 2 mungkin usahanya lbh akak mengurus br1m ni…MINTAK MAAF BRABIS LAU KOMEN SAYA TECUCUK ATI AKAK…MOHON MAAF 10 JARI DR ANA “ABDAN SYAKURO”..

    • Yes memang pun,tapi bila masa pembayaran yang datang suma pakai kereta mewah,apa sebenarnya terjadi dalam pemilihan kerajaan ni.?

    • Tak dapat jugak on

      Komplen kat sini tak akan selesai kak. Pergilah ngadap LHDN tuh. Tak perlu malu dan kontrol cun.

    • cik fauziah .. saya masa brim 2 pun tak layak dapat … sedangkan gaji saya baru 1300 tapi saya buat rayuan dekat lhdn ..ada borang rayuan yang pihak lhdn sedia. hanya photostat payslip sahaja .

      • tak tau la saya sape tipu siapa….ramai yang bagi no akaun tak dapat duit brim pergi cek kat LHDAN katanya tk lulus la macam alasan yg dibagi…….kalau macam ni ramai yg akan marah pada kerajaan pilihan raya tak lama lgi

    • Askum smua..duit BR1M sya pn blum msuk2 lgi..
      da bnyak kali sya cek kt bank tpi x da jgak.sedangkn sya da update guna online.mta sahabat2 kat LHDN tlg2 la yer..

    • Salam 1 Malaysia smua yg gembira dpt BR1M atau yg sedang brsedih x dpt BR1M lgi.sabo laa..sya ne pn x dpat duit BR1M lgi.da bnyk kali sya cek ne p bank tpi hampee da lenguh da kaki sya ne..sya da update pn..mta pihak yg brkenaan dpat tlng..
      tq

      • now x payah tunggu lg kt bank la…. chk secara online banking kan ok….:) x paya la lg beratur kt bank… tul x ?

    • Napew saya x dapat agi…owang lain semua dpt

      ..sya nie owang susah jgak….dah byak kali g cek..asyik kosong jew….g tgk…kat brim lulus…tpi duit x ad…dulu ok jew..x mcm nie

      • ba.. nak tgok komen2 n ada hrapan n pkr mnang bila pilihan raya akan dtang npa rakyat x nak cuba .. alihkan sokongan kan bn da perntah ngara selama 25 thun jadi x salah kita cubah lg pemerinta baru.. mna taukan.. ia baik lagi.. jika tidak 5 thun bukan lma.. tukar la balik..

    • As salam… Pergi je LHDN buat semakan… Mudah je… Kalau tak lulus, buat rayuan… Saluran dah ada, gunakan je… Terus terang cakap manusia nak semua benda senang, tapi bila da ada cara pon merungut… Nak dapatkan BR1M ni pon kena tgk dekat diri dulu mcm mane… Rezeki dari Allah, bukan dari Kerajaan… Yang cepat dapat tu dipermudahkan oleh Allah… Yang lambat tu bersabar la…

    • waa.. semua pasal brim kan.. ya kesian jga yng x dapat yng dpat ble la syum .. dlam masa yng sma.. ada yng bersedih… haaa.. mking kna..potong untuk bajit kepal hilang mking.. heee.. pappun x dpat 2 mking dari msaalah.. atasan yng urus.. bole jga balik telepon d pjbat lhdn 2 sampai d iorng bosan nma kita je lama.. diorng kirim la.. 2

  2. Hanifah@ Hanie on

    Salam, masa brim 2.0 saya dapati ada surat menyatakan saya layak tapi tidak pernah dapat bantuan brim pun. yg tahun ini punya saya belum dapat lagi. harap maklum terima kasih.

    • Sila pergi ke LHDN terdekat untuk ketahui info lebih lanjut mengenai status permohonan anda.. -Staf BR1M 2014-

      • nak tanya. dlu xlayak trima brim sbb trima baucer buku tu.. tp time trima tuh sem akhir blaja.. dah lame abes blaja dah,tahun 2012.. skang mohon baru.. kalo ade rekod trima baucer buku tu..mmg xkan dapat ke brim ni??

      • Nak tanya..sya br semak akaun sya. Ada duit masuk… Sebanyak RM450.. BR1m kah tu? Sbb sya mmg dpt BR1m selama ni.. mmg sya dapat RM500 2 thn sblmnya… ttp kenapa kali ni sya dapat RM450 je… gaji sya x sampi RM3k plus gji suami…

            • Sy pun tak masuk ke akaun lg duit brim….kata hari ni…..hampeh tul….takkanla hasil potong akaun?mahu ada hitam putih…gaji bwh 2k pun kena potongka cukai…

          • yalah.saya pun sama. gaji bawah rm3,000.anak 4 orang , masih belajar semuanya. ibu tunggal lak.
            janji kata nak beri brm3..0 rm650.00. tapi saya chek kat ac pada 21/2/14. cuma ada rm450 aje.
            kawan kawan yang sama senasib dng saya dapat rm650.00 . mana adil. lebih baik dapat rm500 macam dulu. untung juga rm50. ni rugi rm200 tu. jauh bezanya. cal ldhn , hot line nakkan penjelasan tapilah ni hotline tak leh pakai, manjang engage aje. tak best macam ni. adakah salah masukkan jumlah duit tu.

        • napa brim thun 2014 tolak rm 200..sepatutnya dpt rm 650…thun2 lps dpt rm500… jagan tipu rakyat lah woi….ke ade org main pusing duit..

          • sy pn sama..padahl sblm ni dpt rm500 ok je..kali ni dpt rm450 je..istri xkrje..gaji sy pn xsmpai 2k..xhalal sape yg cilok…

          • sepatutnya perlu rasa bersyukure kerana dapat BRIM.saya tak dapat pun tak penah nak merunggut.hairan dengan sikap manusia tak pernah puas dengan apa yang ada. dapat BRIM kereta pakai sampai dua.

          • Salam saya berpendapatan bawah rm3k dan punyai tanggungan 7 orang, setakat 2 kali brim permohonan saya berjaya, tapi seperti dijanjikan pada 22 feb lepas semua melalui akaun bank terima tapu setakat hari ini 25.2.2014 masih belum ada hasil, harap tiada masalah

      • BUKAN STAF BRIM on

        apasal aku punya BR1M tak masuk akaun lg nie der? pak pandir ckp masuk 22 feb bg yg ade akaun bank.. mintak tolong staf brim jwb la yer…

      • Macam mana nak check brim ni tak masuk2.apply sama2 akak tapi akak dapat.napa aku tak dapat.padahal akaun sama2 maybank.. :(

      • As salam, nak tanya. Sekiranya permohonan Br1m di tolak, blh tak borang rayuan dan salinan dokumen di hantar melalui email sahaja? dan perlukah buat surat rayuan?

    • slm…knpe smpai skrng saya tk dpat lagi brim….alasnye sbb nmbor ic husbun tk dapat baca….brim sekarang cerewet lah pulak…sampi otok saya yang umur dh 70 thun pun tk dpt jge brim…knpe leh jadi mcm ne..

  3. aizul shafami bin ismail on

    Slm…sy nak tanya ..sy blm mendaftar lg brim 2014….adakah masih boleh lagi utk sy daftar?

  4. Salam…
    Sy nk tny bg pihak adik sy yg bersatus ibu tunggal anak 3, ank2 dibawah jagaan ibu kami di kg…
    Kenapa dia tidak layak dapat Br1m ? Sepatutnya insan sebegini yg patut kita bantu..dia dh pergi ke LHDN tp menghampakan..alasan diberikan suami dah masukkan nama dia dan ank2 ms memohon Br1m yg pertama dulu.
    Bagaimana yer cara bg dia tuk dptkan apa2 jua jnis bantuan. untuk makluman adik saya nie mash muda 30thn dan tidak pernah mendpat apa2 pun jenis bantuan. Begitu juga dgn ank2 nya di kg.
    Harap ada pihak or sesiapa yg maklum boleh beri pandangan.
    terima kasih.

      • Ni perkara senang.. masa dgn suami, brim atas nama dia. Bila di gelar ibu tunggal kena isi cara online mohon atas nama sendiri letak status ibu tunggal.. di borang ada dinyatakan
        Ibu tungga, cerai hidup / mati. Kena sertakan surat cerai/mati

      • tahun lepas bujang blh dapat..tiba2 pas kawen…sy x keje..husband jer yg keje…tp blh x lulus plk..sakit hati jer..kalau gaji laki aku besar aku x kisah.

    • hantu bungkus on

      ade anak tinggal kat kg?ish3 kesian..ei hantu raye..wat susah je kawen dngan org camtu..bek ko cari yang bjang..

    • Apa kata kahwini saya je nanti saya berikan anda brim setiap bulan untuk keluarga kita,amacam… saya tak pandang pada kecantikan tetapi saya pentingkan bab agama kepada keluarga saja..

  5. saridah bt sohib on

    sye tidak kemaskinikn utk brim 3.0.adakah sye boleh dpt juga utk brim 3.0 dan mcm mane kah sye hendak menyemak nama sye dapat @ tidak

    • Jika anda penerima br1m 2.0, maklumat anda dengan LHDN masih wujud walaupun tanpa kemaskini kecuali penerima baucar 2x, Suami dan isteri memohon dan lulus. Anda boleh buat semakan dimana-mana cawangan LHDN terdekat dengan anda.. -Staf BR1M 2014-

    • Tolonglah whai kerjaan janganlah rakyat perbodohkan,bila nak mengundi mcam2janji habis mengundi janji di mungkiri,lembu kita ikat dengan tali mnusia kita pegang pada janji,janganlah kita tergolong dalam golongan munafik,kenapa brim 2014 mcam2masaalah klau yang gji besar o.klah kalau yang macam Kami yang gaji 600 ni mcamna?janganlah buatkan kami rasa di perbodohkan

  6. LILISURIATI on

    salam,saya nak tanya.brim pertama saya tak dapat.brim kali ke 2 saya dapat.adakah brim ke 3 ini saya kene isi borang lagi?pada borang ke 2,saya tidak ingat sama ada saya sudah isi account bank saya atau belum.boleh bagi info.

  7. Brim 1 mak saya tak dpt brim 2 pun mak sy tak dpt brim ke 3 ni dah buat pemohonan baru adakah ia dapat atau tidak hei kesian warga mas mcm dia pun susah nak dapat sedikit bantuan dah lah hidup sebatangkara je fikir2kanlah

    • tak dapat pasal permohonan gagal ker ataw tak dapat cari nama dalam senarai penerima bantuan.. kalau permohonan gagal kena buat rayuan.. -Staf BR1M 2014-

  8. Haiqal Azra on

    Account CIMB sy tlh dikemaskini dan nombor akaun ditukar baru.. msih boleh ke nk update akaun bank?

  9. saya layak br1m 2.0 dan mendapat surat terima dari br1m tetapi saya menuntut di cawangan kawasan saya, diorang cakap nama saya tiada dalam senarai… saya pun abaikan brim tu sebab malas nak ambil tahu dengan adun kawasan saya…
    untuk br1m 3.0 , saya telah menukar alamat ke kawasan tempat tinggal sekarang , adakah saya layak dapat untuk br1m 3.0..untuk maklumat saya tidak pernah mendapat brim ataupun bantuan sebelum ini.

    • saya layak br 1m 2.0 dan mendapat surat terima dari br 1m,baru2 ini saya memohon untuk br 1m 3.0 melalui online sahaja..tapi sampai sekarang belum ada surat atau info yang saya dapat,adakah saya masih berpeluang untuk terima bantuan br 1m seperti sebelum ini.

  10. Saya penerima brim2 dan utk br1m 3 saya tidak kemaskini no akaun bank..adakah saya masih layak utk menerimanya??

  11. sudah dibagi tahu…kalau brim 1 dan ke 2 dpt.jadi brim 3 pasti dapt juga walaupun tidak sempat update baru-baru ni.

    • Orang madura on

      sye orang indon dah lama memetap di malaysia hampit 20thun ada ke sye layak juga untuk menerima bantuan dari kerajaan ya itu bantuan brim sesiapa boleh tolong sye belanja makan bakso atau soto

      • Alah…masakan kamu kami ni… Org org yg tebang utan duluan pon ngak dapet jugak lg. Udah capek lg nih…

  12. Mohd bin Saleh on

    Assalamualaikum…
    Saya telah mendaftar untuk BR1M3 secara atas talian pada 26/12/2013. Malangnya nak semak secara atas talian sehingga ini tidak dapat. Saya pun tak tahu di mana silapnya. Adakah saya layak untuk menerimanya nanti? Sehingga ini satu surat pun saya belum terima daripada pihak2 yang berkenaan.

  13. pada tahun lepas saya telah menerima brim tapi dengan pembayaran melalui pemberian baucer..bagaimana dengan individu yang tiada akaun bank atau seseorang itu muflis,,bagaimana pembayaran dilakukan..t.kasih…

  14. Kalau tahun lepas saya dapat BRIM, kali ini saya x nak boleh x. Saya x nak menerimanya. Bagilah org lain pula. Sapa nak, angkat tangan.

  15. korang yg dapat ok ler,pakcik pencen dpt rm250 brim x tahu lg.pencen pun cuma dpt rm316/month sape le nk tlg nilai dgn ekonomi skrg.klu leh naikkn lah pencen pesara yg kurang rm400.00 .

  16. Sy nk tnya…mcm mna sy nk cek kptsn yg sy lulus menerima BR1M 3.0 atau x…bla sy tkn pda website BR1M iaitu E-BR1M….sy trpksa memaksukan ID PENGGUNA?…mslhnya skrg…mcm mna sy nk thu ID PENGGUNA spy sy dpt log in dn buat semakan nama sy…mohon penjelasan….

  17. Cmne ye xsempat nk isi no akaun aritu..agak2 kalo pegi isi kt lhdn terdekat bleh ke..kalo mak saye gune no akaun sy jugak bleh ke??

  18. cukai atau x bayar cukai, ini soal pemberian. Habis tu , nenek dan datuk aku tak bayar cukai ( sebab makan sayur kebun jiran je) dapat juga. kalau x dapat, x kecoh pun …..

  19. br1m akan dibayar mulai 22 feb.mane yg dah kemskini akaun ,check je balance akaun.mane yg x buat online tgu surat smpi…mail box tu selalu la tgok..br1m akan di bayar dalam tempoh 20 hari dr tarikh td.kalo ade masalah layak tp tak dapat ,kene direct pegi lhdn.surat br1m dari kementerian kewangan malaysia.surat akan smpi beberapa hari sebelum agihan..

  20. nak tanye law akaun bnk yg da mati,msh msuk jgk ke atau akan dgune cre pmbyaran cash.n akaun dlu bank ptanian skg dtkar name agro bnk,adkah msh masuk ke akaun yg sme.

  21. Muhammad Faizal on

    kalau tahun lepas saya tak apply br1m..
    tahun ini saya baru apply, apakah saya akan dapat untuk tahun ini…?

  22. Dari br1m yg ptama lg sy lgsg x dpt.. tapi xpa sbb mn tau ada kali ke2 p bila yg kali ke2 sy apply sm jg sy x dpt…hampeh… sabar lg tggu yg kali ke3 ni harap2 masuk la duit tu ke akaun sy…

  23. Hari tu kata klu nk semak BRIM samada dpt tau x dpt kena tanya LHDN. Tapi bila cal LHDN diaorag kata x boleh nk semak plak kena tunggu surat.. bila kita tanya soalan lain plak dia nk marah2..macam la korang tu banyak sangat keje nak dibuat..lain kali cakap cuba elok2 skit dengan orang.. orang tanya baik-baik x perlu nk tinggikan suara..bodoh punya orang..

  24. Sy nk tnya,sy penuntut di ipts,sy ambil sijil,adakah sy x layak untuk trima baucer buku,lecture kata baucer buku hanya untuk pelajar diploma saja,sijil xlayak untuk menerima baucer buku,adakah btl ap yg dikatakan tu..

  25. sye bg pihak mak sye nk buat pertanyaan…mak sye mmg layak tahun lepas dpt 500, thn ni xdpt update brim 3.0 dan No acct pon xdpt masuk..adakah mak sye layak mendapt, kali ni dpt surat mcm thn lepas ker mcm ne..? sbb xde acct.try to call help line busy…pls.tq

  26. zuriani binti zahid on

    Saya nak tahu mcm mana permohonan pertama bagi ibu tunggal terus masuk akaun atau macam mana.??

  27. Assalammualaikum..saya ada buat prmohonan br1m tp sya xdpt surat lg sdgkn kwn sya dh dpt pun jd mcm mna nk tau sama ada lulus atau x

  28. Saya xdapat ape2 surat pun
    .
    …kate dimaklumkan seminggu awal…call hotlink
    Memanjang line buzy
    …esok dah sabtu
    ….confirm off…

      • sye pun x dpt lagiiiii…… lagiiii sye ni ibu tunggal dah 2x gi LHDN buat semakan. jawapan yg di terime masih dlm prosesssss….. brim1 x dpt brim2 sye dapat….yg ke3 ni da buat kemaskini bagi no acc bank. sampai sekarang x dpt2……ape citer….

  29. siti zulaikha on

    Assalammualaikum..saya nak tahu sye dpt kew x brim nie…nie kli prtama sye memohon brim…call asyk bzy jew….

  30. jama'ayah Dollah on

    Gaji suami rm2k…..ot2 dptlh rm3k lebih sikit…..ot tu pn trmasuk dlm pendapatan lebih rm3k ke?…..bknnya tiap2 bln otnya….dpt rm450 je….wife x keja……

  31. Brim 1 dan 2 dpt lpah tu saya Semak brim3 x dpt g tanya kata salah ic pasangan sedangkan kemas kini ari tu msk no akaun je x usik pun data2 lain.mcm mana tu saya blh buat rayuan ke

  32. Lhdn.,n badan kerajaan yg menjalankan tgungjawab pemilihan n semakan bantuan ni kene lebih telus n betol sikit wt keje..brim yg lepas banyak je yg dtg naik mus.honda cina koperat(ke keparat) n mereka yg berpendapatan mewah terima brim aw..mase nk amik cek n duut kt kaki tgn bertugas pakai nye dh mccm bangla sawit hah..kuar je dr pusat tu..Honda CRv ko..kot la die pnjam jiran pnye xtaw la pulak..

  33. Kite daftar brim pertengahan bulan 1 aritu, tp sampai skrg x nampak bayang duit masuk pon… mmg kene sabar @ perlu banyakkan bersabar?haha

  34. npe ea da anta email x de feedback pon…kol pn asyik bz je…kata jawapan email akan dbalas antara 1-2 hari bekerja. berhari2 da nunggu nie,,,

  35. Saya dah pernah dapat BRIM 2 kali. untuk 2014 ni saya tak kemaskini sebab sangka seperti tahun2 lepas. Lagi pun mis maklumat, dan baru tahu sebentar tadi . Nak kemaskini online rupanya dah tutup 31/01/2013.
    Saya nak tanya lah kepada sesiapa yang arif, berkenaan BRIM2014, Apa perlu saya buat , nak kemaskini lewat.

  36. TAHUN LEPAS SY DPT BRIM.. TP UTK YG KALI NI SY DAH SEMAK DGN LHDN.. MASIH DLM PERMOHONAN& BELUM LULUS.. YG MEMBER2 SMUA DH LULUS.. ADA MASALAH KE DGN PERMOHONAN SY TU?

  37. Saya pnerima br1m 1 n 2 tp td sy check acc xde pon..pdahal sy da kmskini almat n no acc.. dlm 1 rumh tu dduk sma tp tnggunggn lain2..dpt ke x??

  38. Korang ni sabar le ckit nak dpt duet ..free..daripada cukai rakyat kepada rakyat .
    elok lah lhdn sebagai pelaksana pantau petanyaan rakyat ni di media sosial untuk di ambil tindakan segera..keluarkan statement dari masa kesemasa di radio.tv .akbar untuk yang ada masalah boleh dijadikan panduan segera.
    Menteri pun ubah brim 3.0 masuk akaun last minute pun masalah kepada LHDN kot…berjuta akaun terlibat tua dan muda.Masa BRIM 2.0 ,byk pusat pembayaran dah efisien ,selesai hari yang sama. surat pun sampai ke alamat penerima lbh awal,kaunter bank pun dh banyak.

    • Wahai kwn2 semua x yah la jadi baik konon yg x dapat brim tu or yg complain tu x bersyukur la apa la……masing2 ada masalah sendiri. Ada yg susah ada yg serdahana ada yg senang. Jadi jgn la suka2 ckp. Just tolong je mana2 yg perlu bantuan. Apa yg anda tau. Kerajaan pun satu suka ckp Tapi X de details terperinci. …semua pertanyaa jawapan mcm x yakin. Hari ni ckp mcm ni….Sok ckp mcm tu. Ha.. Skg tampil la ……Jwp Semua soalan org ramai.

    • awal mende nya surat dtg…aku punya surat tahun lepas 2 minggu lepas brim kluar baru nak antar…hangus camtu je duit…

  39. TAHUN LEPAS SY DPT BRIM.. TP UTK YG KALI NI SY DAH SEMAK DGN LHDN.. MASIH DLM PERMOHONAN& BELUM LULUS.. YG MEMBER2 SMUA DH LULUS.. ADA MASALAH KE DGN PERMOHONAN SY TU?

  40. mcm mane brim bley dpt rm450 sahaja… wahalll di janji kan dpt rm650 mcm mne bleh belaku nieh…. Adoiii

  41. macam mna nk buat semakan dan update status akaun?
    sebab saya keja kampung.. pagi menogreh getah,ptg plak jual air kelapa.tak reti nk update status masukkan no akaun.

  42. saya pun nak tanya juga ini ,kalau lah br1m 1.0 dan br1m 2.0 dapat ,takkan br1m 3.0 ini kena apply ,kemaskini dan pohon baru .maklumat kita kan dah ada dengan lhdn kenapa masih mahu isi balik .itu kalau ada komputer di rumah ,kalau tak ada macammana ? kan membebankan rkyat .boolehkah tetapkan cara yang biasa yang selalu kita amalkan .?apa pendapat saudara saudari .

    • tulah kan! nampak sgt ada agenda n propaganda tersembunyi kerajaan kan, x ikhlas nak bg brim, dah terlepas janji nak bg so sb tu lah xda kata muktamad or tarikh n masa yg confirm yg pasti yg bukan insyaallah yg bukan ‘bermula’ yg bukan ‘dijangka’ yg bukan berperingkat yg last2 rakyat terpinga pinga terkebil kebil tertunggu tunggu tertanya tanya tercari cari terpaksa berusaha mencari jln utk menyemak status permohonan melalui internet n telefon yg mana hanya meningkatkan harga bil sendiri shj, bil pulak wajib dibayar tiap bulan, sampai masa byr bil kita x pernah skip byr, bukan byr kat kedai kopi, walau skrg ni kononnya bleh buat bayaran itu ini kat kedai kopi tp hakikatnya duit2 bayaran kita lah yg tpaksa kita bg blk kat kerajaan! baik aku bg tauke cina yg kat kedai kopi tu drpd dpt brim namun dlm diam kita x sdr sdg memulangkn blk brim tu, malah dlm setahun jumlah yg kita dah ‘byr’ kat kerajaan adalah lebih byk drpd jumlah brim yg kerajaan bg hanya skali stahun ni! gst lah, subsidi lah, ada hati pulak nak buat cukai kepala utk stiap warganegara malaysial! eh silap, malaysia! aku ni melayu juga tp malu nak mengaku melayu sb nama bangsaku ini jelas2 menjelaskn maksud sesuatu yg sedang or semakin x segar n mati, dari layu ke melayu ke sehingga melayu sampai x nampak kesegaran apa pun dah! klau ada pilihan antara nak melayu ke nak menyegar? akan aku pilih yg menyegar! layu? melayu? melayukan? bleh buat ayat kan perkataan2 ni? klau buat ayat utk tumbuhan mesti kesimpulannya menunjukkan tumbuhan yg semakin mati kering! klau buat ayat utk manusia mesti kesimpulannya menunjukkan keadaan NEGARA MALAYSIA SEKARANG hasil drpd pimpinan yg melayu….. sorry to say tp dah tertaip so take it or leave it, pasni sila mengamuk n menghina komen aku ni, sb aku dah x heran n x kesah pon, maklumlah dah terbiasa sgt mendapat maklum bls drpd tunggul kayu, layu2 belaka lah komen2 yg aku dpt, dah sah2 yg membalas tu org2 yg dah melayu otaknya, klau aku reply blk komen drpd org2 mcm tu nanti aku pun akan sama juga melayu, syukurlah aku org yg berbangsa melayu tp bergaul dgn bangsa melayu berpelajaran tinggi n pemikiran kami x layu spt org2 melayu yg dah sedia layu sejak bergaul hanya sesama org yg melayu shj… pasti ada beza antara org yg melayu dgn org berbangsa melayu dgn bangsa melayu berfikiran terbuka dgn bangsa melayu islam fanatik, sb tu aku x heran sgt knp rakyat n negara kita ni semakin byk dilema n sandiwara politik, perundangan, keagamaan, perpaduan, kemakmuran, jumlah rakyat meningkat tp keadaan negara semakin layu melayu tanpa kesegaran jasmani, emosi, rohani, intelek n sosial! NEGARA MALAYSIA HANYA AKAN MAJU JAYA DGN RAKYATNYA MENDAPAT NIKMAT KEMAKMURAN N KESENANGAN HIDUP JIKA PEMIMPIN2 ATASAN YG BERBANGSA MELAYU YG JENIS BERPELAJARAN TINGGI, BERILMU PENGETAHUAN LUAS N BERPEMIKIRAN TERBUKA SHJ, BUKAN JENIS X TAHU MALU MENJANJIKAN SESUATU YG X PASTI, X HABIS2 MEMBINASAKAN PEMIMPIN BERBANGSA MELAYU YG XNAK JD LAYU SPT DIA, WALAUPUN SEBANGSA NAMUN TETAP NAK MENJATUHKAN. KLAU BUKAN SEBANGSA APA LG? SO TPAKSA RUJUK QADA N QADAR? KE NAK RUJUK INSYAALLAH? WAHAI BANGSA MELAYU SEKALIAN, JGNLAH JD BANGSA YG SEMAKIN LAYU, SB DAH RAMAI SGT ORG YG KELIHATAN MELAYU KEADAANNYA, BANGSA LAIN PULA SEMAKIN BERUSAHA MENYEGARKAN DIRI N PEMIKIRAN AGAR X MELAYU… (MELAYU=MENJADI LAYU), (MENYEGAR=MENJADI SEGAR), NAK MENGHIDUPKAN KE MEMATIKAN SAMA DGN NAK MENYEGARKAN KE MELAYUKAN BUKAN? kalau org melayu nak sgt membezakan maksud perkataan allah org kristian n islam yg mana spatutnya perkataan itu x lain x bukan tp pasti bmaksud TUHAN, lebih baik kita mengenali dulu maksud perkataan MELAYU yg bleh jd kata nama am or khas yg nampak sgt perkataan ini x sesuai dijadikan sbg nama utk bangsa sb mempunyai 2 maksud! PELIK! ORG2 MELAYU DGN X SDR DIRINYA NAK PERKATAAN ALLAH ITU HANYA DIGUNAKAN OLEH PENGANUT AGAMA ISLAM BERBANGSA N BERBAHASA MELAYU MALAYSIA SHJ DGN EKSKLUSIFNYA, KLAU ORG2 BUKAN MELAYU NAK PERKATAAN ‘MELAYU’ INI HANYA DIGUNAKAN UTK MAKSUD MEROSAK OR MEMBURUK OR SEGALA YG BMAKSUD X ELOK SB ADANYA ‘LAYU’, XNAK MENGANGGAP PERKATAAN ‘MELAYU’ ITU SBG SALAH 1 BANGSA DLM NEGARA MALAYSIA PULAK? TIAP AHAD LEPAS SELESAI IBADAT KAT GEREJA, GILIRAN SELURUH UMAT MEREKA PULA BERHIMPUN BERAMAI RAMAI MEMEGANG BANNER N SEPANDUK MEMBUAT TUNJUK PERASAAN UTK MENDESAK KERAJAAN SUPAYA MENGHARAMKN PERKATAAN ‘MELAYU’ DRPD DGUNAKAN UTK MENJADI NAMA BANGSA ‘ISLAM’ MALAYSIA? SPT UMAT BERBANGSA MELAYU ISLAM YG LEPAS SELESAI SOLAT JUMAAT KLAU BLEH 1 JEMAAH NAK TAYANG KEMARAHAN UTK TONTONAN SELURUH RAKYAT MALAYSIA, BIASANYA KLAU TUNJUK PERASAAN NI X LAH BENGIS N GANAS, INI X, SUNGGUH2 BUAT MUKA MARAH KONONNYA NAK TAYANG KEMARAHAN SB ISU KALIMAH ALLAH! ASTAGFIRULLAH……. AKU TGK CARA SELURUH UMAT MEREKA MENGHADAPI KRISIS INI X SETERUK UMAT KITA? KNP UMAT MEREKA KELIHATAN LEBIH PENYABAR N LEBIH BERIMAN TATKALA NAMA TUHAN YG MEREKA IMANI N GUNAKAN SEJAK BERKURUN LAMANYA SDG DIHARAMKAN OLEH ORG MELAYU ISLAM MALAYSIA MALAH PERKATAAN2 LAIN DLM KITAB SUCI MEREKA PUN SEMAKIN BANYAK DIHARAMKAN SEOLAH OLAH AGAMA MEREKA SEWENANGNYA DIKAWAL OLEH NEGARA ISLAM MALAYSIA? ISU KALIMAH DAH X MENONJOL SGT WALAUPUN KEPUTUSAN MUKTAMAD UTK ISU INI SEPATUTNYA DIPEROLEHI SELEWATNYA HUJUNG FEB NI, XDA TARIKH TETAP OR BERTUKAR TUKAR TARIKH JUGA KOT? SANDIWARA KERAJAAN, RANCANGAN UTK MENGURANGKN KETEGANGAN AGAMA DI NEGARA NI BERHASIL APABILA SKRG RAKYATNYA SDG SIBUK N MENGHARAP DUIT BRIM, SB APA KERAJAAN BIARKN KITA MENUNGGU? BUKANKAH MAKLUMAT PERIBADI KITA DAH WUJUD DLM REKOD PANGKALAN DATA KERAJAAN? YG PERNAH DPT BRIM KAN DAH SPATUTNYA XDA MASALAH UTK MENDAPATKN BRIM SETERUSNYA SB SISTEM SALURAN N URUSAN DATA SPATUTNYA DAH AUTO N SISTEMATIK? RAKAN SAYA BERAGAMA KRISTIAN….. KETIKA BANGSA KITA SDG SIBUK BERUSAHA MENDAPATKN JWPN BRIM SPT DAH XDA BENDA LAIN YG LEBIH PENTING MEMANDANGKN KERAJAAN DAH JANJI BG, RAKAN SAYA PULA SIBUK MENCARI PERKEMBANGAN BERITA MENGENAI KEPUTUSAN MAHKAMAH MENGENAI ISU KALIMAH ALLAH, BRIM DIA X DPT LG, SB KATANYA DIA PERCAYA JANJI KERAJAAN YG AKAN BG BRIM TU WALAUPUN AMIK MASA LAMA, NAMUN JANJI YG PERNAH KERAJAAN BERIKAN UTK KEBENARAN MENGGUNAKAN N MENCETAK ALKITAB VERSI BAHASA MELAYU DGN PERKATAAN ‘ALLAH’ N MENUBUHKAN SEBUAH KILANG MENCETAK ALKITAB UTK AGAMA KRISTIAN, MENUNGGU KEPUTUSAN MUKTAMAD DRPD MAHKAMAH LAH YG BUAT MEREKA X KESAH SGT HAL BRIM YG X DPT2 LG TU… ADA JUGA ORG2 BANGSA MELAYU YG PRIHATIN N X HENTI2 MEMBERIKAN SOKONGAN N MENJAGA PERASAAN ORG2 KRISTIAN NEGARA KITA WALAU DLM KEADAAN SKRG YG RATA2 RAKYAT BANGSA MELAYU KITA PULA X TERINGAT LANGSUNG ISU KALIMAH ALLAH TU….. BAGAIMANA KALAU KITA BERADA D TEMPAT MEREKA N MEREKA D TEMPAT KITA D SAAT INI? KERAJAAN KITA MENYERU KITA AGAR BIJAK BERBELANJA, PADAHAL KITA TPAKSA GUNAKAN BRIM WALAU SKADAR MEMBELI BARANGAN DAPUR PUN, KATALAH MEE SEGERA, DLM DIAM DUIT UTK BAYARAN MEE SEGERA PON BLK KPD KERAJAAN SB? DULU ADANYA MEE SEGERA IMPORT JENAMA INDOMIE OR PAMA, TGK BETUL2 JENAMA MEE SEGERA YG ADA SKRG? SEKALI IMBAS KELIHATAN SAMA JE MCM BIASA TP INDOMIE DAH JD IBUMIE, PAMA JD MAMA, MEGGY TETAP MEGGY CUMA TUKAR LG PEMBUNGKUS KONONNYA WAJAH BAHARU, YG BARU SMUA JD BAHARU, RASA PUN DAH X SDP, SKALI TGK SMUA TU DICIPLAK OLEH MALAYSIA DAH, SUSAHHH NAK CARI BRG DAPUR IMPORT YG LEBIH SDP N BKUALITI DAH, MOTIF? SDR X SDR KITA SDG SHOPPING BRG2 SETARAF DGN KUALITI PRODUK 1M WALAUPUN KAKI NI X TERHINGIN NAK PIJAK MASUK KE DLM KEDAI RAKYAT 1M! JD SALAH KE AKU MENGATAKAN NEGARA MALAYSIA IALAH NEGARA YG MELAYU DTAMBAH LG DGN PEMIMPIN2 ATASAN KERAJAAN PEMERINTAHNYA BERBANGSA MELAYU, YG BUKAN BANGSA MELAYU PUN TERLAYU, DILAYUKAN, DIMELAYUKAN, BANGSA MELAYU YG BERKUALITI N MAMPU MEMAKMURKAN NEGARA PULA SDG DILAYUKAN KLAU BLEH DSUMBAT KE PENJARA N DBIARKN MELAYU LAMA2 LAYU SAMPAI MATI! BIARLAH, ALLAH MAHA MELIHAT N MAHAKUASA LG MAHA ADIL, ALLAHKU DAHSYAT!

      • fuhhh… ayt power tue.. ape kata ko sendiri jadi PM atau otai org melayu. ko uruskan negara sendiri, pasti ramai org suka.. :p pasni xdok lgi org komen yg bukan2. hehehe. setahu aku, org yg pandai ckp xtau bikin ape2. cuma pandi ckap sampi ke langit jek.. hahahah

        • Cm good good je ko ni. Ckp tu bia b’pijak bumi ckit. Ktuk owg melayu mcm ko bkn owg melayu dh. Bangsa melayu gak yg merdekakn negara ni. Xsume bnde yg ko nk ko akn dpt. bersyukur pe yg ade. Kong negara lain, ko dpt x mcm mcm bantuan. Tak payah Jauh la. Singapore or Indonesia pon dh ckup. :)

          • Adui aku pun x dapat brim la.. korang pun satu brim yg setahun sekali dapat pun nk gaduh .. pasal brim x dapat jer maki hamun dah dapat diam pulak.. aduiiii…. tp sabar la klu ada rezeki ada la 2 klu x ada x da rezeki la 2…

            • IDRIS MAHMUD on

              K/P saya: 400617055179
              Masih belum dapat bayaran brim atau masuk
              dalam akaun saya.
              Tolong semak. Terima kasih

          • Bila ade yg menegur katenye cam bagus sangat .org yg salah kene tegur di bela pulak… Sbnrnya pemimpin kene buat betol dulu .ape2 hal tu ckp biar terang. Bikin cakap. Kite ade buku care pimpinan islam kenape tak guna .ikut sedap dia la tu.

  43. saya update no akaun menggunakan no akaun maybank saya, bile saya sedar rupenye akaun dah tak aktif. mcm mane nih ? hurmmmm xdapat ke BRIM ? :'(

  44. sy dah berkahwin,10 kali cek duit xmsuk ag.taun lpas dapat lak..update pon dah,ada mslh ker ni??????

  45. NOR ROHAZAN BINTI MAT ZIN on

    saya pemohon baru,saya ingin tahu permohonan saya diluluskan atau pun tidak…jika tidak diluluskan,adakah saya perlu mengisi permohonan baru?????
    sekian terima kasih

    • setahu aku pergi pejabat lhdn berdkatan bagi ic kasi tau dia mau cek brim………. kalau call karut tak kan dapat busy eemail pun belum tentu lagi kalau nak cepat pergi LHDN buat semakan………

  46. nor farizan bin jusoh on

    saya pemohon baru,saya ingin tahu permohonan saya diluluskan atau pun tidak…jika tidak diluluskan,adakah saya perlu mengisi permohonan baru?????
    sekian terima kasih

    • sy nk tanya brim 1 dlu sy x layak.phtu brin 2 sy bt permohonan bru.tp knpe cek dlm akaun xde,sy daftar online ari tu.blhke daftar online…

  47. salam sy ada satu pertanyaan…untuk ibu tungal atau pn janda.yg tiada tangungan berapa jumlah brim yg ptt diterima???adakah sama dgn individu bujang???

  48. sya smak dlm bank hanya msuk $450 , mna prgi lgi $200. jnji $650. bolih tak siapa dri wakil pihak Brim jwap perkara ni.

    ,

  49. sya smak dlm bank hanya msuk $450 , mna prgi lgi $200. jnji $650. bolih tak siapa dri wakil pihak Brim jwap perkara ni. mungkin sbab nak pilihan raya d kajang, duit x ckup maka byaran brim d kurangkn, hnya dpat $450. jnji biar la btul, bru rakyat akan skong BN.

    ,

  50. salammmm, saya bagi pihak kedua ibu bapa saya nak tanyaa, kenapa br1m bapa saya dapat rm450, sedangkan gaji mereka bawah rm3000, walhal orang lain juga ada terkena, janji untuk bayar rm650 untuk gahi bawah rm3000,tapi kenapa jai macam nie? saya nak tuntut semula rm200, saya ada bukti transaksi,samaada ada pihak yang tidak amanah ataupun sebaliknya,wallahhualam. tolonggg reply yaaa

  51. Brim 1.0 & Brim 2.0 saya dah dapat. permohonan Brim 3.0 saya dah kemas kini no acc. PM dah umum duit masuk pada 22/02/14 secara serentak. bila check duit tak masuk pun. apa cerita ni. mana slogan”janji di tepati”. tak kan tak dapat.

  52. Salam saya ni ibu tunggal umur 34 n ade ank 2, saya tak penah apply brim. Nak tanya wakil brim sebenarnya kelayakan gaji tu dikira gaji pokok atau keseluruhan gaji campur dgn elaun dan OT?? gaji sy skrg keseluruhan tambah OT rm4100 sbb confius sy x penah isi brim….thn lps sblm kenaikan gaji rm3100 sokmo lebih seratus…tp bila tengok rakan sekerja yg gaji dia lebih lg pd sy n wife siap bekerja lg bole dpt brim…..camner yerk sedangkn sy ibu tunggal kematian suami…diorang bekerja suami isteri pdapatan isi rumah 6k++…sy je jujur sgt lebih 100 je x apply itu pn klu OT.

  53. saya nak tanya,saya sudah dapat Brim 2.0.. semasa kemaskini online Brim3.0 saya tiada nombor akaun tetapi saya guna akaun maybank atas nama orang lain,tetapi sampai hari ini 23 febuari 2014 masih belum ada kemasukan duit Brim, adakah saya mendapat voucher atau macam mana?? tolong jawab. ingin kepastian.

  54. aku dah tak kerja sejak nov 2013 kerana abis kontrak. sebagai ketua keluarga nak bagi makan isteri dan anak2. dah apply brim januari 2014 lalu tapi check balik2 dua tiga hari ni belum masuk akaun. Apa hal? tak adil lah mcm ni…kalo begini layanan kerajaan yg sedia ada ni…pru14 kamu kalah teruk..insyaallah

  55. ADAKAH BR1M YANG 3.0 AKAN DIBAYAR BAGI YG DAH ISI BORANG TAPI BANYAK YANG X MASUK LAGI MACAM MANE NI SYA GUNA NO AKAUN MYBANK.

  56. kenapa tak masuk memasuk lagi brim saya..
    dah brpuluh puluh kali saya cek..tetapi tidak masuk..
    saya mau bli spotrim ni..

  57. who-know-me on

    hmmm mcm menipu je ni brim ni
    dh la xleh cek online
    up to date la sikit
    ayah aku dpt msg suh cek dpt brim
    cek dlm bank xdpt2 pon

    -_-

  58. Salam sy terlepas pandang nak online Brim…x penah apply lg….baru tau sy layak sebenarnya….bl tau dh expired date…camner klu sy nk mohon bole lg ke???

  59. sy xde buat sebarang kemaskini utk brim br ni… yg lepas sy mohon dan dpt… sy br sambung belajar (master).. boleh dpt brim x? ke kena buat rayuan? atau dpt baucer buku je?

  60. Sangat terkilan, sebab dulu beritahu RM650, bila cek dapat RM400 je. Kenapa jadi macam ni? Bukannya kita tak bersyukur tetapi tidak berpegang pada JANJI ….kata “JANJI DITEPATI” Kalau awal-awal beritahu taklah kita terkilan.

  61. tAHUn lepas dapat .. tahun ni senyap je .. member2 lain semua dapat . satu kerja . kenapa saya x dapat . ermm .. x kisah pun kalau tak nak bagi .. tapi inilah kali terakhir BN mendapat undi saya :)

  62. norhapipimohdnoor on

    saya ingin tahu…..semasa saya kemaskini br1m 3.0 saya ada masukkan nmbr akaun saya bsn..tapi yang menerima br1m 3.0 atas nama suami saya…….adakah itu dibenarkan atau tidak…….atau pun mcmmana itu???????

  63. sang arjuna tapa on

    taun lepas blum kawin,apply dapat taun nie update dh kawen dh ada tggungan anakpon dh 3bulan tp xdpt.apacer?

  64. Hi
    Saya tahun lepas dapat untuk bujang punya,
    but this year i dah kahwin terus tak dapat…
    total gaji i dan hubby pun tak sampai 4K tau.
    Hubby i lagi best..tahun lepas yang bujang punya pun tak dapat…
    is this fair???
    terbaik punya.Father i dapat 450 je….padahal gaji tak sampai 1k.
    what’s matter?
    please la double check balik….
    bukan nak marah dekat sesiapa.Tapi orang yg gaji 4k pun dapat 650 tau…macam family i ni di anak tirikan pulak..i bukan nak minta sedekah tapi that’s my money also….

  65. NUR SYAFEEQAH BT MOHD SUKRI on

    salam,
    saya nak tnya knapa saya tidak layak dapat brim ye?
    berumur 22 tahun, kerja, gaji rm1000 je,, xkn xdpt kot.. mohon pencerahan..

  66. Assalammualaikum sya nk tnya, knapa sya dpt 450 jer, sblum ni dpt ok ja, jnji 650..tpi dpt 450, pdahal gaji x sampai 3 ribu, ape cer nieeeeeeee…beri penjelasan sat…

  67. nasaruddin aziz on

    dah check kek maybank2u …tak masuk pun…pombongak boto lahh..kalau x dapek..bagi la tau..jgn buek org mengharap….tel LHDN.. manjang sibuk yo

    • saya pon xdapat guna maybank,balik2 dah cek tpi xmasuk dah daftar scra online tpi xjga ada,kwn yg lain dapat pula pelik lah

  68. zira khashim on

    husband sy pon blom masuk lg brim , ke acc cimb mmg lmbt masuk duit tu ? masa kemaskini tu xtukar ape-ii sbb smua betul n xde perubahan , lpas tu bila nak cek guna email mtk id pengguna , id pengguna tu nk amk dari mane ? sbb mase kemaskini xde pon dorg id tu semua , taun lepas dh dpt brim 2.0 . taun nie xtawu sbb xde surat or ape-ii yg berkenaan , tertunggu-tunggu status sama ada layak ke x . call lhdn line bz je , cek guna emial xbole , tgu surat xdpt pon , rakyat marah sbb janji xditepati , sape yg dh dpt tu alhamdulillah .

  69. saya nak tanya knapa brim saya dapat 450 rm sedang kan yg lain dapat 650rm ..napa hilang 200rm… tak baik lah sedang kan gaji saya kurang 3000rm… tolong jwap knapa mcm nie…..jgn buat org mcm nie

  70. kepada semua penerima brim sabarlah sikit…. 7 juta penerima kena ingat bukan senang nak masukan duit tu janji dapat……. kalau dah penat semak banyak kali tak masuk lagi… tukar dengan jaga kat bank tu…duduk kat bank tak ulang alik nak …..jangan sampai skrin bank tu tunjuk penumbuk dah lah…

    • Apalah paktam ckp mcm tu, kita paham tp jgnlah sampai suruh jd jaga pulak. Mrk ulang alik tu just nak pastikan dah masuk belum kerana tak de informasi dari LHDN mau pun bank yg duit dah masuk ke belum tak mcm Bank Islam. No phone dah bagi masa pendaftaran….jd what is the function do they need that number for?

  71. br1m xdapat lagi lah dah kemasikin pa pun tara ada habuk pon tak nampk balik2 cek bank mcm org gila pon ada tebal muka hari2 p bank pa la urusan xbetul..

  72. saya syorkan gov buat semakan status permohonan brim, wujudkanlah, memudahkan semua org semak lulus ke tidak, email ke lhdn, no reply, call dri pagi sampai ptg tak berangkat, fikirlah sikit untuk yg duk di kg tu, wujudkan mekanisme yg lebih relevan, apply brim, updates brim boleh je online nak check status permohonan takkan tak boleh kot?

    internet di hujung jari sekarang…

    • Setuju sangat. Den dari jumaat sampai somalam adolah poei ko atm di stesen minyak nak tau dah ada ko bolom sampai muko nie naik toba hah bilo masuk yo bebudak pam minyak tu sonyum somacam jo. Dari pagi tadi talipon nombo yg ado tu, langsung tak ado apo-apo. masuk internet nak semak on line katonyo nak id lah pulak…dah tu hanyo beberapo agensi jo yg buleh check tak ko sakit ati di bueknyo.

  73. rakyat didahulukan mencapaian diutamakan
    pa pon tara ada nak dekat pilihan ray janji manis kalah kalah madu lepas je pilihan raya pa pon tkda,nak katakn br1m ramai lagi yg xdapat susah lah…

  74. saya org malaysia jugak kenapa tidak dapat brim ? mmg saya tidak layak utk dapat brim tp apa keistimewaan pembayar income tax ribu2 kpd negara

  75. PM kata 22hb Feb semua penerima BR1M yg ada akaun akan terima. Tak pulak diberitahu date linenya. Katanya pd “22hb” bermaksud pada tarikh tu semua akan dapat (yg dah update akaun bank). Tapi sampai hari ni takde jugak. Pihak LHDN boleh tak beri penjelasan sedikit mcmane.

    • tulah pasal,aku mcm iya2 jer hari sabtu pegi atm bank..cek blance belum msuk,padahal dah update status..sekali petang abg aku yg belum update apa2,sekali cucuk terus dapat…ni jelas menunjukkan staff2 & pgawai2 lhdn xefektif dlm melaksanakan tugas,xda latihan,ataupun suka2 mau kerja atau x..padahal kalu pasal xbyar cukai,smpai kubur pun dorang cari suru byar..

  76. hai xkn nk bawa katil tido sebelah ATM….hadoiii asik nk test je dh masuk ke belum dulu time pakai boucer senang je…gat pakai bank senang lg payah nasib x patah kad ATM asik cucuk je….duit BR1M x kuar gak…..

  77. salam..saya telah mengemaskini no akaun..yang mana masa itu saya tak tahu cimb telah tukar no akaun baru..jadi waktu itu saya telah hantar guna akaun
    lama..macamana ya?

  78. selepas semak keputusan didapati saya tak lulus..mengapa ya?..sebab gaji saya bawah rm3000.00…brim 1 dan brim 2 lulus..pelikkkk…kawan saya yang sepejabat dengan saya yang gajinya lebih tinggi daripada saya lulus..

  79. L.O dan H.O on

    ksian btul rakyat2 dlm ni bila aku bce dari mula smpai la abis.hampir smua komen menunjukkan msih blm terima BR1M 3.0 ni sperti yg dijanjikan(termasuklah aku),yg terima plak tk same jumlah yg sepatutnye,cmne tu??.bila tel LHDN,stiap saat talian dia BUSY.jd ngadu kat sni pun ntah ade ke tk yg bce dan ketengahkan isu ni.haiiii….. duit duit,dimana kau duit.

  80. dah lengkapkan semua yg dikehendaki,tetapi masih lagi tak dapat sehingga kehari ini..sedangkan kawan2 yg lain sudah ramai yang dah dapat…brim 1 dan 2 ok ja….yg plak buat hal……nasib2.

    • sulaiman desa on

      samo lah kito…dah duo hari ulang alik kek atm..duit eh x yo dapek2 laie..boto2 menyusahan lah caro ni..

  81. saya wakil kepada ibu saya ingin menyatakan bahawa br1m 3.0 yang dikreditkan ke dalam akaun ibu saya hanya dapat RM400 sahaja..sedangkan ibu dan bapa saya tidak bekerja.sepatutnya mereka dapat RM 650 seperti yang dijanjikan tetapi sebaliknya..br1m yang pertama dan kedua ok je dapat vaucher RM500.

    • ibu saya pun sama duit masuk rm 400 saja. dah lah org tua tak kerja. masih ada orang ambil kesempatan.

  82. harian metro semalam mengatakan pihak berwajib yg buat agihan duit brim akan di selesaikan selewat lewat nya pada 24hb … baru sat tadi saya gi chek kat bank…hampa x masuk lagi…mana pergi janji ni…. semuanya tipu belaka.. nampak gayanya..hilang lagi satu undi untuk BN…janji x ditepati

  83. osah lah loteh eh ulang alik kek bank hari..minyak moto laie nak kono isi….duit eh x yo dapek2 laie… menyusah an boto la buek caro ni…

  84. luaskan kuasamu on

    Tumpang lalu…semua harap bersabar
    ..jgn buat perkara yg diluar jangkauwan .sekiranya tidak berpuas hati ..sila rujuk kpd pejabat brim3. ..jgn keruhkan lagi keadaan…….subanallah. ..subanallah

  85. Syikhanna Bin Zayadi on

    Saya layak mendapat bantuan BR1M, tapi kenapa sampai ke hari ini 25hb February 2014, duit tersebut masih tidak dimasukkan lagi kedalam akaun saya.Boleh tolong perjelaskan kenapa, kerana ada yang sudah masuk pada 21hb February 2014.

  86. kepada semua penerima brim brsabar dalam hal ni rezeki tu kalau dah ada tak kan kemana kepada yg tak layak kna terima hakikat kepada yang tak nak jangan dengki kata rasuah lah macam2 lagi kalu buruk perangai jangan ajak orang lain turut sama rezeki tuhan dah bagi terima dengan rasa syukur.

  87. kata guna acc bank lagi episen….dah 4 hari tunggu x masuk2 jugak..letih dah tunggu…lebih baik pakai baucer lagi senang ..daripada cara sekarang yg tunggu buah x gugur2..dapat ke x dapat ..info pon xde….
    mane menteri2 yg cakap banyak tuh..tolong jawab
    benci plak aku ngan kerajaan nih..

  88. sy dh semak…lhdn kata salah ic pasangan..pelik gak..bila masa lak update ic..sblm ni brim 2 try mtk dpt..adoiiii..ramai lak tu member2 yg tak dpt kata salah ic……brim ni kira gaji basic ke atau gaji kasar..

    • Nur Atikah Alice Binti Abdullah on

      Sampai sekarang apabila cek di Bank ..Blm ada kemasukan BR1M lagi..Bru tahu dari org , mereka kata yg blm trima pada bulan ni akan di masukan pada bulan april mengikut DUN masing2x

  89. Sivanesan a/l Shanmugam on

    Masih tidak mendapat jawapan & wang daripada pihak tuan.Sekian.Terima Kasih.”Salam 1 Malaysia…”.

    • Sy nok kabo eh. Sy n kwn duk sekampong je tapi dye buleh,tp hk pelikny kte xleh pm,…berase ati gop kadang2 tobat pm

  90. saye memang dah dpt ..tapi bukan brim..dapat bruum degn breem..satu lgi dapt broom bang broom…kikiki

  91. Bila nak kutip cukai memang cepat, bila nak bayar balik kepada rakyat memang lambat. kata 22hb bayar sampai hari ini tak der lagi.

  92. sya bkerje tp buat part time study.. rugi rm 50 sbb dpt baucer buku so xdapat brim.. sepatunye bagi la plihan kt org ug kes cm sya ni sbb kami still bkerje bkn full time student.. ape pendapat korang..

  93. Watpe smpi skre dok masuk lg.. Kawe ni org kuat Umno dop dpt lg.. Ari2 cek Akaun dop masuk.. Guane ni Yb

  94. salam..saya nak tanya kalau nk tukar no akaun macam mana??
    yang bagi haritu akaun x aktif sebenarnya..
    tlg selesaikan masalah ini
    tq

  95. Saya Dah CALL LHDN…Dia Kata dalam PROSES..26.2.2014…….Kepala otak dia dlm proses….(LUlus ke Tidakkk) tak tahu lagi

  96. keliru..thn lepas sya dpt brim..thn ni saya diberitahu tidak layak mendapat brim alasan gj 2k..tp ada kwn sya yg gj 2k boleh dpt brim bru2 ni..tak fhm..kerajaan hai kerajaan ..ermmmm..

    • Nak tanya ek apa kena mengena bantuan br1m ngan sijil nikah ek,saya masuk melalui akaun telah dikemaskini jolok2 x masuk lai tipon talian 1800 tu dia jawab pn ada masallah kat lhdn sikitlah sila bawak sijil nikah dan salinan ic suami di lhdn adoiiiii br1m 1 dan 2 tak perlu sijil nikah br1m 3 plak perlu sijil nikah aku masih isteri org lai ler suami yg sama,tak tahu apa sebab

  97. smpai arini, sy pn blom dpt..dh fedup nk mgharap..klu ada, ada le..klu x, xde rezeki la tu..sbgai rakyat biasa xde tmpt pn kite nk ngadu..klu direct bleh adu kt PM senang citer.. nk komplen kt LHDN pn xguna gak..yg jwp call dh disediakn jwpnnye..depa bkn tau ape pn..just tukang jwpn pnggilan tpon..apa pn sabor je la..

  98. Salam..saya dah cek berapa kali tp saya still tak terima lagi BR1M 3.0.. Sedangkan di kawasan saya mostly semua dah dapat. Even my mother pon tak dapat lagi. Masa BR1M 2.0 saya dapat. Even my mother & my brother pon dapat gak. So is it possible untuk saya terima BR1M 3.0 kali ni? Anyone can answer me please. Really appreciate ur kidness. Thanks.

  99. Tak payah lah chek akaun bank..LHDN bagi tahu dia akan hantar surat……untuk ambik baucer…dah tak masuk dlm bank lagi….siapa ada rezeki ada lah…..Aku dah tak harap lah…..

  100. abdul kasim bin sulaiman on

    Mengapa bbr1m kepada yg tidak dapat dan yg masiah tertunggu tidak dilayan dgn sebarang pertanya

  101. ain farhana bt jamaludin on

    macam mane nak semak dapat brim guna online sedangkan semakan status brim yang ad kat situ utk pegawai die sahaja?? x cekap betol pengurusan,,bertimbang rasa untuk orang yang xde internet!!

  102. najib bodoh. taktik kotor konon minta nombor akaun sebab taknak bg voucher. padahal memang niat taknak masukkan dalam akaun orang. bangsat! duit BRIM pn korg nk rembat. xcukup2 lagi ke?

  103. entah laaaa…. aku pun dah x berharap sgt dgn duit brim nih.sampai hari ni xmasuk pun lagi dalam akaun.xlayak kah aku dengan gaji 1800 anak ada 3.

  104. shar la la on

    najib main kutu….org brim yg thn lpas kutu utk org baru…..sori to say……klu x ikut dia langsiii….

    • kenpa sya belm lgi dpat brim apa masalah nya sedng kan dulu sya sda menrma dua kli knpa skarng belm masuk sedang kn sya sda kems kni>>awl january>>>>this is my acount # 160027357598 maybank>>thnk u>>ur cooprtion is must

  105. budak tuaran on

    dah 2 tahun saya tak dapat brim .. nama saya n anak saya bekas suami saya guna tuk dia dapat duit begini.. sekarang saya dah ada kahwin baru. saya dah mohon permohonan baru hari itu. Ada kah saya dapat juga tuk brim 3.0 ni? sedangkan anak saya yang tanggung .

  106. sridevi a/p johulo on

    saya apply 2 kali brim tak dapat juga . saya tidak ada kerja duduk rumah juga. tetapi saya apply brim juga tak dapat .

  107. akkammah a/p babully simanchalam on

    saya sudah tua .umur saya 70 tahun , dua kali saya apply brim tetapi saya tak dapat juga . kerajaan tidak tolong saya . saya pun anak malaysia juga. bila nak dapat .

    alamat saya . no 9 jln taming emas 3, tmn taming emas ,
    kajang selangor 43000.

  108. Esther Foong on

    Br1m mak saya mungkin telah ditentang balik sebab buku akaun yg dia kasi tu dah dormant. Mcm mana kalau nak tlg dia apply balik. Bantuan tuan sangat dihargai. Apa yg perlu kita buat utk menguruskan hal ni. Terima kasih

  109. Sya rsa rmai g yg blm dpt BRIM…kesian mreka ngan keluarga mreka..pe pndpt korang…org yg gaji ribu2 pla dpt duluan…ada ke patut…hmmmmm..komen anda….

    • sm la dkt opis sy pun gaji dia 3k (x termasuk gaji suami dia) tp dia dah dpt brim ms 22hb…sy spai skrg xdpt2 lg…td kol lhdn dorg kate dlm proses…even sblm2 nie sy dpt tp taun nie x tentu blh dpt ke x…

      • brim nie mcm x adil…tmpt keje sy pun gaji dia 3k x termsk gaji suami dia…tp yg heran dia n suami dia dua2 dpt brim pd 22hb…bile pk2 mcm x adil lak…kate slh sorg je yg dpt tp nie suami isteri dpt..

  110. Abu Kasim Kamarudin on

    Nak tanya…klu yg tak de no acc bank… nak ambil brim di mana…sampai skarang lom ade ape2 maklumat diterima…minta berikan penjelasan sikit tkaseh.

  111. sebelum ada terima BRIM.smlm check kat lhdn KALI NI x dapat brim sbb suami PR (PEMASTAUTIN TETAP).pegawai yang bertugas ada inform minta tunggu,sehingga lhdn hantar surat samada layak atau tidak terima brim.masalahnya saya warganegara dan mempunyai anak seramai 8 orang semuanya WARGANEGARA juga adakah saya tidak layak terima bantuan??

  112. hnya luahan hati on

    Harini dh 4 mac 2014..pigi lhdn mggu lepas drng ckp dh lulus,sruh tggu surat,.tggu2 smpi lh hrini ni 4mac surat pun xde,tggu surat br1m yg dpt bil api,bil air..huhuhu..dhlah gaji suami pun ckup2 mkn jer..huhu..mne nk byr sewa umh nk beli brg dpur lgi..huhuhu…bila lh nk dpt br1m ni,.pigi pjbt umno cek nk tebus baucer,drng ckp kena ade surat,..xble ke drng bgi jer baucer tu tanpa surat,klu dh ade nama tersenarai knpe nk surat bagai..surat tu bkn ape pun cuma dia bgitau tarikh dn tmpt nk tebus baucer jer..knpe plak nk tunjuk surat bru ble dpt baucer…kn baucer tu ade tertera gak nama c pernerima..ntahlah,ssh jgk nk dpt br1m0.3 ni…buat hati kita sakit pun ade gak..huhuhu…buat kerja main2 kot..huhuhuhu

  113. bile lah laki aku punye brim ni nak dpt,,dh brp lme dh..call lhdn xpenh yg dpt..asyik talian sibuk je..bile call jwpan dlm proses..smpai bile dlm proses pun tak tau..ape lah..kate bantuan rakyat..hampe betul….

  114. korang jangan banyak cakap, sekarang ni brim aku mane? dah berjanggut nih….. cogan kata baru janji tidak akan ditepati…

  115. Saya dulu BRIM 1 & 2 dapat, kini BRIM 3 , walaupun di kemaskinikan akaun bank tak juga dapat dapat lagu. Dah masuk Mac pula. Hei apa nak jadi. Kalau tak nak bagi bagitahu aje.

  116. pak hashim.. on

    brim 2 sy dpt melalui voucer rm500..brim 3 sy je lhdn madukan no akaun cimb…lain2 maklumat tk berubah…sampsi jam 1.25ptg 6hb march duit belum masuk….salah siapa??menteri kata salah rakyat sbb ramai tak ada no akaun bank sbb tu ada yg belum dapat..
    tu menteri bodoh yg cakap..sbb ramai yg bg no akaun pun masih tak dpt..
    masa brim 2 dulu dkt nak pru…semua yg mohon dapat…gaji rm5000 pun dpt..sekarang pru dah lepas..kena siasat betul2 la…
    salah siapa pun tak pasti..adakah pegawai lhdn yg proses permohonan tu lebih sudu dari kuah..anggap duit brim tu mwk bapak mereka punya..
    tunggu sampai habis bulan march..satu lsporan polis akan dibuat terhadap kerajaan kerana membohongi rakyat..

    • Betul tu pak Hashim…semasa memohon tu semua dokumen yang diperlukan sudah cukup lengkap…hanya menunggu masa sahaja nak dapat brim 0.3 ni…dulu brim 0.1 dan 0.2 memang mudah sahaja proses mendapatkannya…tapi tiba2 aje dalam account kosong x ada apa2…lepas tu pergi kat LHDN…diorang kata kena tunggu surat sesi kedua…la ni sampai sekarang x ada apa2…
      Akhirnya saya terpaksa pasrah kalau x dapat brim…kalau ada menteri2 yang kata account x aktif tu memanglah menteri tu seorang yang bodoh lagi dungu…adakah patut kata begitu kalau semuanya dah ok…seolah2 kesalahan tu kat kita pulak…bodoh punya manusia…
      Persoalannya disini ialah kemanakah perginya duit2 yang Najib peruntukkan tu?…siapa yang mendapat keuntungan?…

  117. ..diorang saja ckp dlm proses..padahal keputusan permohanan mmg xllus…t da nak dkt tarikh rayuan baru diorg bgtau yg permohanan anda tidak diluluskan…propa jela semua 2…

  118. semalam i kol lhdn die ckp permohonan dlm proses..td mntk kwn yg ada mmber keje kt lhdn cek die ckp permohonan tak llus sbb nme dlm tngunggan..knp thun lpas leh je dpt..mgkin sbb time 2 nk dkt pru..yang bengang 2 bila i kol tnye ckp jela mmg xllus…tak la tnggu cm pe..

  119. MOKTAR BIN HASSAN on

    TAK FAHAM KENAPA MASIH TAK DAPAT SURAT MENGATAKAN BR1M 3 DAPAT ATAU TAK…ADAKAH KAMI DI PUCHUNG YANG TAK ADA AKAUN BANK DI ANAKTIRIKAN OLEH KERAJAAN PERSEKUTUAN…

  120. JUST WANT TO FIND OUT THE STATUS OF BRIM 3 MY PARTICULARS AS FOLLOWS: 1) NAME:KAMARUDIN BIN SAMSUDIN 2) MY KAD NO: 520417-10-5609 3) RHB ISLAMIC BANKING. YOUR COOPERATION IN SOLVING THIS MATTER IS VERY MUCH APPRECIATED TQ

  121. Habuk pun xada…jgn beri harapan tinggi smpai skrg ni apa pun xde lg….lhdn pun klu cll bzz memanjang klu angkat byk alasan plk

  122. Sampai sekarang masih belum dapat BRIM lagi..sedangkan saya adalah penerima Brim1 dan Brim 2..dh naik letih g bank..

  123. bila lah agaknya br1m 3.0 dapat ya…?
    dah jemu yg tunggu, smpai akrg pun habuk tkda
    tunggu dok tunggu last2 tk dapat,
    sape yg tak sakit hati….
    tapi harap2 dpat ja lah… sebb nak buat tolong emmak dan adik sy

  124. Br1m2nightmare on

    kasihan pada warga emas dan ibu tunggal yang masih belum terima bantuan. pelbagai masalah dihadapi

  125. Assalamualaikum n slmt sejahtera.Mtk maaf mnyampuk.. pd y xdpt lg tu harap bsabar (sy pn xdpt lg).. yg mane pernah dpt sblm ni ttbe xdpt, ttbe dpt sket.. die tgk pd KWSP, pd pndapatan isi rumah, name penuh pd IC. Law dpt alasan IC xwujud di JPN tu sbb name mce isi form xm’ikut IC.. pd y xdpt sb alasan menerima baucer buku tpi da abeh blaja, nty tunjuk kt pgawai BR1M y anda da abeh blaja.. (law ad rayuan nty)

  126. aku dah maki org LHDN…ckp pon blagak..ni ke budi bahasa org GOvmt…die ingt kite hdap sgt duit brim…
    puas hati after maki bdk lhdn tu…(blgak kalahkan pegawai wlaupun just kerani cabuk)!!

  127. Br1m kali ni amat menyusahkan pergi sana pergi sini tapi tak dapat juga. Kalau tak nak bagi cakap je
    Jangan menyusahkan rakyat.

  128. KENAPA BRIM 2014 LAMBAT… ORG YANG ADA AKAUN BANK PUN LAMBAT YANG TAK ADA AKAUN BANK LAGI LAMBAT. DLU LAGI SENANG WALAUPUN BERATUR PANJANG TAPI STILL DAPAT. SEKARANG NIE MENYUSAHKAN RAKYAT JE… SAMPAI SEKARANG TAK DAPAT LAGI…

  129. BRIM menyakitkan hati je ayah sy yang bukan la orang senag hanya kerja kampung sampai sekarang tak dapat dapat brim bile telifon cakap dalam proses..tidak adil sebab yang status bujang senang je dapat..

  130. dulu nak pilihanraya dia tabur duit brim cam tabur dedak….skang dah menang…paham2 je laaaaa…

  131. Suami dan saya baru tahun ini hendak apply BRIM kerana saya sudah bersara dari perkhidmatan. Tapi tunggu punya tunggu ,pergi bank update buku berkali kali tak juga masuk. Masa tengok kat tv najib cakap duit BRIM dah masuk akaun dan semasa berucap ini orang tengah beratur hendak ambil duit.

  132. mohamadabdullah on

    salam,knpa saya di tawau chiek br1m pasa 3 masih lagi dalam proses knpa?lagi satu ada mengatakan sbb apa permohonan dalam proses di sebabkan suami mykad dan pasangannya pasport…..ada juga pengawal LHDN mengatakan pada orang awam sila buat pengesan surat kahwin,pengesan mykad di JPN dan pasport pasangan di konsult…bagi yang pasport indonesia…..ini semua bukan menyenangkan rakyat tapi menyeluitkan pemerentahan rakyat….knpa la tak di bagitahu terus terang pada seorang pemohon bahawa permohonan anda di tolak atas sebab seorang pemohon berkahwin dengan seorang pasport…..knpa tidak di bagitahu semasa br1m pasa 1/2….knpa br1m pasa 3 ada saja di sulitkan….tidak ada gunanya kami memegang mykad malaysia….kami juga menyokong kerajan BARISAN NASINOL….kalau la sedemikian rupanya kejadian itu lebih baik kami menyokong PEMBANGKANG!!!!!

  133. MOHAMADABDULLAH on

    saya di tawau kenapa belum lagi dapat br1m pasa 3.0,yang lain dapat sudah KENAPA????atas masalah apa saya tak dapat menerima br1m 3?????

  134. mengemas kini permohonan BRIM dengan memasukkan no akuan yang tidak aktif

    adakah akan mendapat secara pemberian voucher manual?

  135. mohd husin bin mohd hasan on

    lhdn kenapa tak buat macam spr… taip je no ic dah tau keputusan…tak perlu nak buat panggilan untuk tanya status…sebab sampai sekarang saya belum dapat lagi br1m 3.0

    • dah laaaaas tak dapat brim cukup lah, 2kan hak pm biarlah deme yang tentukan siapa yang nak di beri. yg penting sekarang ni harga kangkung dah turun nak kecoh apa lagi,,,,,,,,,,

  136. kangkungkang on

    mama suka kangkung turun harga.. papa pun suka kangkung turun harga…kangkung ku popo… huahuahua

  137. rasa sabar dah hilang,
    tunggu bukan main tunggu…
    smpai skrg ni lum dpat lagi, br1m 3.0
    klo tk nak bagi, cakap lah, sekurang_kurang tk da lah org nak tunggu, benda yg tk pasti

  138. thun sudah sye dpt brim!!!!!tapi knp lak thun ni sye xdpt???hri2 duk g cucuk hrp2 ada…tpi hampeh!!!!bkn nk kecoh atau apa lh kan..tpi rasa xpuas hti tu tetap ada sbb thun lepas dpt…..xtau atas alasan apa thun ni xdpt..surat apa pun xda!!!btl2 kecewa…

  139. sy sperti nme di ats….sy nk thu knp
    Br1m thun ni lmbt proses sy pnt dh Menunggu
    ble kol LHDN die kte dh llus..tpi tggu xd
    pon lgi……tlg bgthu knp bleh???

  140. saya nak tanye berapa lama proses BRIM 3.0 selepas kite buat rayuan…
    cara dia bayar masok akuan bank ke…

  141. [email protected] Musa on

    Kenape susah sangat tahun ni..
    Kalau saya org senang,saya tak perlukan brim ni.
    Macam mintak sedekah.

  142. bungai terung bungai kenusung on

    nak tanya ne…brim tak dpt ler….kata tggu kputsan 1hb 6…tapi bila cheek 2hb 3hb..tak masuk lagi..kenapa agak nyak..nama semua btul..

  143. bonny tumbil on

    kenapa…bila call kat cawangan brim..tak dapat pulak…buat rayuan pun dah jugak..sama ada sy dapat atau tak erkkk…..

  144. kenapa brim xmsukk2 lgiii ?? haishhh minyak naik,barang naikk . tapi brim ?? xmsukk2 … penipu besarrrrrr . taunn lepas dpat , tahun ni xdapat , kalau org yg dpat brim hebohh kn , nk tnjuk PM kite ni bguss . tapiiiiii hampehhhhhhhhhh .

  145. Ni saya tuju khas pada pegawai LHDN…KLO XBLEH NAK JAWAB TERUS KE MENTERI KEWANGAN…saya cume nak tahu kenapa tahun ni BRIM tlalu ramai rakyat yg xdapat….ade ape masaalah…kami bukan nak kondem kerajaan..dan bukan sakit hati xdapat..tapi kami cuma nak tahu KENAPE??..MASALAH TAHUN LEPAS OK JER…PM DA BG TAU BRIM DI BAYAR 3 KALI…TAPI MSIH DALAM TERMANGU2..CUBE Beri jawapan agar rakyat paham dan tidak mengutuk2…dan tertungu2…harga MAKNUSIA PADA JANJI…kalo da jnji pun xlei tunai n penerangan pun xde yg resmi..AGAK2 KORANG YG TERLIBAT TU ADE KE HARGA SEBAGAI MAKNUSIA….JAWAB.

Kongsikan Pandangan Bernas Anda Mengenai Isu & Berita Ini Di Bawah Ini

https://plus.google.com/+BeritasemasaMy