=Menu

Semakan Brim 3.0 2014 Online LHDN. Semak Status Permohonan BR1M

semakan brim 3.0



Semakan Brim 3.0 2014 Online : Bermula Februari 2014, kepada kalangan anda yang sudah pun daftar Brim 3.0 2014 & dan juga kemaskini brim 2014 (SEPERTI DI SINI) anda sudah boleh mula buat semakan br1m 3.0 2014 online. Berita Semasa difahamkan yang mana pembayaran Brim 3.0 akan mula dilakukan selepas 15 Februari 2014 di mana Bantuan RM100 selesai diagihkan.

Cara Semakan Brim 3.0 2014 Online

Terdapat 4 cara untuk anda semak brim 3.0 2014 & keputusan status permohonan Brim 2014, antaranya ialah :

1) Semakan Brim 3.0 2014 Secara Pos

Anda akan menerima surat pengesahan apabila tarikh pembayaran Brim 3.0 2014 sudah semakin hampir.

2) Semakan Brim 3.0 2014 Secara Telefon

Anda boleh terus menghubungi no talian hotline LHDN 1-800-222-5000/-18000-88-2716 (waktu pejabat sahaja)

3) Semakan Brim 3.0 2014 Secara Emel

Anda boleh hantar persoalan terus melalui emel, [email protected] @ [email protected] yang mana biasanya akan akan menerima jawapan balas antara 1-2 hari bekerja. Nasihat Berita Semasa, hantarkan maklumat anda selengkapnya yang mungkin bagi membantu pegawai yang bertugas memabntu anda

4) 3) Semakan Brim 3.0 2014 Online :Anda hanya perlu masuk ke laman ini https://ebr1m.hasil.gov.my untuk semak status permohonan Brim 3.0 secara online.

semakan brim 2014

Cara Pembayaran BrimM 3.0 Online 2014

Berdasarkan maklumat akaun bank yang telah anda kongsikan, pembayaran Brim 3.0 2014 apada kali ini akan terus dimasukkan ke dalam akaun bank anda. Lebih mudah bukan?

P/S : Nantikan kemaksini laporan berita selanjutnya mengenai semakan BRim 2014 melibatkan status keputusan permohonan Bantuan Rakyat 1Malaysia 3.0 tahun 2014.

PP/S : Mohon kongsikan kelak keputusan semakan Brim 3.0 2014 yang telah anda lakukan. Berjaya menerimanya?


486 comments… add one

  • fauziah bt sidek
    Feb 4, 2014, 1:47 pm

    Salam saya telah mencuba sebanyak dua kali untuk memohon brim1 dan brim 2, malangnya semua yang saya mohon tidak lulus atas alasan saya adalah pembayar cukai tetap. ini menjadi satu kemusykilan pada saya, kerana sahabat yang berkerja satu pejabat dan pembayar cukai tetap seperti saya juga tetapi ia mendapat bantuan brim, dan sehingga kini saya tidak pernah mendapat surat yang mengatakan samada saya layak atau tidak mendapat bantuan ini,harap maklum sekian terima kaseh

  • Hanifah@ Hanie
    Feb 10, 2014, 9:57 pm

    Salam, masa brim 2.0 saya dapati ada surat menyatakan saya layak tapi tidak pernah dapat bantuan brim pun. yg tahun ini punya saya belum dapat lagi. harap maklum terima kasih.

  • aizul shafami bin ismail
    Feb 10, 2014, 10:49 pm

    Slm…sy nak tanya ..sy blm mendaftar lg brim 2014….adakah masih boleh lagi utk sy daftar?

  • K.ct
    Feb 11, 2014, 11:49 am

    Salam…
    Sy nk tny bg pihak adik sy yg bersatus ibu tunggal anak 3, ank2 dibawah jagaan ibu kami di kg…
    Kenapa dia tidak layak dapat Br1m ? Sepatutnya insan sebegini yg patut kita bantu..dia dh pergi ke LHDN tp menghampakan..alasan diberikan suami dah masukkan nama dia dan ank2 ms memohon Br1m yg pertama dulu.
    Bagaimana yer cara bg dia tuk dptkan apa2 jua jnis bantuan. untuk makluman adik saya nie mash muda 30thn dan tidak pernah mendpat apa2 pun jenis bantuan. Begitu juga dgn ank2 nya di kg.
    Harap ada pihak or sesiapa yg maklum boleh beri pandangan.
    terima kasih.

  • saridah bt sohib
    Feb 11, 2014, 12:39 pm

    sye tidak kemaskinikn utk brim 3.0.adakah sye boleh dpt juga utk brim 3.0 dan mcm mane kah sye hendak menyemak nama sye dapat @ tidak

  • LILISURIATI
    Feb 11, 2014, 6:00 pm

    salam,saya nak tanya.brim pertama saya tak dapat.brim kali ke 2 saya dapat.adakah brim ke 3 ini saya kene isi borang lagi?pada borang ke 2,saya tidak ingat sama ada saya sudah isi account bank saya atau belum.boleh bagi info.

  • Ayu
    Feb 11, 2014, 7:48 pm

    Salam … Nk Tanya kalau tak kemaskini borang BRIM adakah saya layak terima BRIM…?

  • kamariah bte mat arus
    Feb 11, 2014, 11:18 pm

    Brim 1 mak saya tak dpt brim 2 pun mak sy tak dpt brim ke 3 ni dah buat pemohonan baru adakah ia dapat atau tidak hei kesian warga mas mcm dia pun susah nak dapat sedikit bantuan dah lah hidup sebatangkara je fikir2kanlah

  • Anonymous
    Feb 12, 2014, 7:58 am

    Entahlah ek

  • bosku
    Feb 12, 2014, 8:42 am

    mne leh girl.agak2 ler kne isi borang ga ler lau x sape nk bg

  • Anonymous
    Feb 12, 2014, 10:26 am

    Buat rayuan dimana2 cawangan LHDN jika proses rayuan telah bermula.. -STAF BR1M 2014-

  • Anonymous
    Feb 12, 2014, 10:33 am

    Jika anda penerima br1m 2.0, maklumat anda dengan LHDN masih wujud walaupun tanpa kemaskini kecuali penerima baucar 2x, Suami dan isteri memohon dan lulus. Anda boleh buat semakan dimana-mana cawangan LHDN terdekat dengan anda.. -Staf BR1M 2014-

  • Anonymous
    Feb 12, 2014, 10:56 am

    tak dapat pasal permohonan gagal ker ataw tak dapat cari nama dalam senarai penerima bantuan.. kalau permohonan gagal kena buat rayuan.. -Staf BR1M 2014-

  • Anonymous
    Feb 12, 2014, 11:00 am

    Penah buat rayuan tak?

  • Anonymous
    Feb 12, 2014, 11:03 am

    Sila pergi ke LHDN terdekat untuk ketahui info lebih lanjut mengenai status permohonan anda.. -Staf BR1M 2014-

  • Haiqal Azra
    Feb 12, 2014, 1:13 pm

    Account CIMB sy tlh dikemaskini dan nombor akaun ditukar baru.. msih boleh ke nk update akaun bank?

  • Nor Amirah
    Feb 12, 2014, 2:04 pm

    saya layak br1m 2.0 dan mendapat surat terima dari br1m tetapi saya menuntut di cawangan kawasan saya, diorang cakap nama saya tiada dalam senarai… saya pun abaikan brim tu sebab malas nak ambil tahu dengan adun kawasan saya…
    untuk br1m 3.0 , saya telah menukar alamat ke kawasan tempat tinggal sekarang , adakah saya layak dapat untuk br1m 3.0..untuk maklumat saya tidak pernah mendapat brim ataupun bantuan sebelum ini.

  • Intan
    Feb 12, 2014, 3:14 pm

    Saya penerima brim2 dan utk br1m 3 saya tidak kemaskini no akaun bank..adakah saya masih layak utk menerimanya??

  • Anonymous
    Feb 12, 2014, 4:33 pm

    yes its un-fair..why some people get..and some people cannot get..I wondering

  • Anonymous
    Feb 12, 2014, 4:39 pm

    sudah dibagi tahu…kalau brim 1 dan ke 2 dpt.jadi brim 3 pasti dapt juga walaupun tidak sempat update baru-baru ni.

  • Putih
    Feb 12, 2014, 5:19 pm

    Tak boleh buka link di atas utk semak Br1m

  • Bro
    Feb 12, 2014, 7:36 pm

    Boleh atau tidak menggunakan akaun bank bkn nama penerima BRIM ?

  • Edward@On9 Games
    Feb 12, 2014, 7:54 pm

    Cuba saudari buat rayuan mugkin blh dapat. Mengikut pengalaman sendiri, Brim1 saya tak buat permohonan, Brim2 buat permohonan tapi tak dapat pada awalnya tetapi selepas buat rayuan, saya dapat. All the best. Rugi kalau tak dapat. Ni duit cukai kita juga.

  • eryne
    Feb 13, 2014, 2:38 am

    sy tidk mgemaskini no akuan bank sbb tiada akuan bank..adkah sy dpt?sbb sbelum nie mmg dpt brim pun..

  • eryne
    Feb 13, 2014, 2:45 am

    klu yg xkmaskini akuan and prmohonan mmg diterima nk dptkan byaran kt mne ye..akn dpt baucar mcm yv lepas2 ke..lgpun bru pndah rumh mggu nie..so alamat pun x dpt nk kmaskini..

  • Senah
    Feb 13, 2014, 12:34 pm

    kalau gaji 5k nak apply BR1M gak memang ler tak dapat kak he3

  • HENI
    Feb 13, 2014, 1:20 pm

    All the Best for Everyone. We hope everyone will get the BRIM .

  • mohamad nasir b.hj abdul rahim
    Feb 13, 2014, 2:10 pm

    saya pekak OKU ini. Saya minat tolong daftar BR1M 2014.

  • Anonymous
    Feb 13, 2014, 3:05 pm

    Ok tq for the info…

  • or kay u
    Feb 13, 2014, 3:47 pm

    pekak ke bisu ke buta ke bab duit mesti tau kira/guna.. kan??

  • Anonymous
    Feb 13, 2014, 5:34 pm

    Saya baru daftar agak2 dapat tak

  • Rafidah Bt Yusof@Abd Halim
    Feb 13, 2014, 8:34 pm

    Saya xpasti,mse sy daftar,sy ltak x no akaun sy..klu sy nk tahu mcm mne?

  • Mohd bin Saleh
    Feb 13, 2014, 9:37 pm

    Assalamualaikum…
    Saya telah mendaftar untuk BR1M3 secara atas talian pada 26/12/2013. Malangnya nak semak secara atas talian sehingga ini tidak dapat. Saya pun tak tahu di mana silapnya. Adakah saya layak untuk menerimanya nanti? Sehingga ini satu surat pun saya belum terima daripada pihak2 yang berkenaan.

  • Anonymous
    Feb 14, 2014, 12:22 am

    betul3x

  • Anonymous
    Feb 14, 2014, 12:54 am

    Aku pon sama. senyap je

  • shah pd
    Feb 14, 2014, 1:24 am

    pada tahun lepas saya telah menerima brim tapi dengan pembayaran melalui pemberian baucer..bagaimana dengan individu yang tiada akaun bank atau seseorang itu muflis,,bagaimana pembayaran dilakukan..t.kasih…

  • Mah
    Feb 14, 2014, 8:16 am

    sy pun sama..xdpt apa2 surat. first time register. register kat online. start je keluar form tu terus register. nk try la sbb dh x keje. harap dpt la..

  • mr.cool
    Feb 14, 2014, 9:42 am

    Kalau tahun lepas saya dapat BRIM, kali ini saya x nak boleh x. Saya x nak menerimanya. Bagilah org lain pula. Sapa nak, angkat tangan.

  • Upin Ipin
    Feb 14, 2014, 9:43 am

    Bagi aku, bagi aku

  • Anonymous
    Feb 14, 2014, 4:40 pm

    Die ckap x kmaskini,maknenye die dah usu la tu dulu,cume skang die lom cek blik,ade fham..

  • Anonymous
    Feb 14, 2014, 4:44 pm

    Ko xnak,amek duit tu msuk tbung msjid k,xyah nk bgtau stu malaysia..

  • syah
    Feb 14, 2014, 7:01 pm

    X pyh dah.nnt duit tu akn msuk jga

  • rafiah bt dullah
    Feb 14, 2014, 10:08 pm

    brim…..brim….brim….sabor ye…..nti dpt la tu……TUNGGU…..

  • Md5zal
    Feb 15, 2014, 12:44 pm

    Ni perkara senang.. masa dgn suami, brim atas nama dia. Bila di gelar ibu tunggal kena isi cara online mohon atas nama sendiri letak status ibu tunggal.. di borang ada dinyatakan
    Ibu tungga, cerai hidup / mati. Kena sertakan surat cerai/mati

  • Faten shamira
    Feb 15, 2014, 1:21 pm

    nak tanye sekiranya no akaun telah diganti dengan no akaun yang baru,sebab no akaun yang lam n dgn kad bank semuanya hilang sekali macam mana ea..

  • LECHIMY
    Feb 15, 2014, 7:08 pm

    LOT 5342 BATU 1 AIR HITUN DENGKIL SELANG.

  • tiff
    Feb 16, 2014, 12:02 am

    korang yg dapat ok ler,pakcik pencen dpt rm250 brim x tahu lg.pencen pun cuma dpt rm316/month sape le nk tlg nilai dgn ekonomi skrg.klu leh naikkn lah pencen pesara yg kurang rm400.00 .

  • azri ab aziz
    Feb 16, 2014, 9:40 am

    Anda kna isi semula borg utk kemaskini.sertakn no akaun bnk sekali.jgn lupa bwa ic photostat.tp syg tarikh tutup dh tamat tempoh..

  • hayati
    Feb 16, 2014, 6:13 pm

    saya nak tanya berapa hari bulan boleh dapatkan BR1M 3.0 itu sahaja saya nak tahu

  • roy
    Feb 16, 2014, 6:56 pm

    bley,tapi awk kena lah tggu?
    kalu tak dapat?awk kena pergi lhdn.

  • ayein
    Feb 16, 2014, 7:23 pm

    pernah declare tak ngan LHDN???

  • ayein
    Feb 16, 2014, 7:27 pm

    macam mana nak check online???…nk guna ID dan Kata Laluan siapa????

  • AliF
    Feb 16, 2014, 11:59 pm

    Sy nk tnya…mcm mna sy nk cek kptsn yg sy lulus menerima BR1M 3.0 atau x…bla sy tkn pda website BR1M iaitu E-BR1M….sy trpksa memaksukan ID PENGGUNA?…mslhnya skrg…mcm mna sy nk thu ID PENGGUNA spy sy dpt log in dn buat semakan nama sy…mohon penjelasan….

  • AliF
    Feb 17, 2014, 12:01 am

    Nasib ada yg brtnya mngenai mslh ID PENGGUNA……confius plk….mohon penjelasan dr pihak berkenaan….

  • wa
    Feb 17, 2014, 1:07 am

    Cmne ye xsempat nk isi no akaun aritu..agak2 kalo pegi isi kt lhdn terdekat bleh ke..kalo mak saye gune no akaun sy jugak bleh ke??

  • NONAZILAH
    Feb 17, 2014, 3:05 pm

    assalamualaikum,blh saya tahu bila start pembayaran brim?pembayaran brim 2014 mengikut akaun bank ?

  • Anonymous
    Feb 18, 2014, 12:32 am

    Nk duit

  • ABADAN SYAKURO
    Feb 18, 2014, 1:49 am

    BKN REZEKI AKAK LOO…kemungkinan besar gaji suami akak pun dh bsr…jd LHDN +-*÷ gaji akak n suami menjadikan x dpt br1m…psl kwn akak 2 mungkin usahanya lbh akak mengurus br1m ni…MINTAK MAAF BRABIS LAU KOMEN SAYA TECUCUK ATI AKAK…MOHON MAAF 10 JARI DR ANA “ABDAN SYAKURO”..

  • razak
    Feb 18, 2014, 8:52 pm

    cukai atau x bayar cukai, ini soal pemberian. Habis tu , nenek dan datuk aku tak bayar cukai ( sebab makan sayur kebun jiran je) dapat juga. kalau x dapat, x kecoh pun …..

  • Anonymous
    Feb 19, 2014, 12:24 pm

    Yes memang pun,tapi bila masa pembayaran yang datang suma pakai kereta mewah,apa sebenarnya terjadi dalam pemilihan kerajaan ni.?

  • pool
    Feb 19, 2014, 12:32 pm

    br1m akan dibayar mulai 22 feb.mane yg dah kemskini akaun ,check je balance akaun.mane yg x buat online tgu surat smpi…mail box tu selalu la tgok..br1m akan di bayar dalam tempoh 20 hari dr tarikh td.kalo ade masalah layak tp tak dapat ,kene direct pegi lhdn.surat br1m dari kementerian kewangan malaysia.surat akan smpi beberapa hari sebelum agihan..

  • zulaikha
    Feb 19, 2014, 6:35 pm

    nak tanya. dlu xlayak trima brim sbb trima baucer buku tu.. tp time trima tuh sem akhir blaja.. dah lame abes blaja dah,tahun 2012.. skang mohon baru.. kalo ade rekod trima baucer buku tu..mmg xkan dapat ke brim ni??

  • maya mastura
    Feb 19, 2014, 8:54 pm

    Semak status
    Maya mastura binti abd ghani
    890109-10-5066

  • nazrul
    Feb 20, 2014, 1:10 am

    nak tanye law akaun bnk yg da mati,msh msuk jgk ke atau akan dgune cre pmbyaran cash.n akaun dlu bank ptanian skg dtkar name agro bnk,adkah msh masuk ke akaun yg sme.

  • Muhammad Faizal
    Feb 20, 2014, 3:20 pm

    kalau tahun lepas saya tak apply br1m..
    tahun ini saya baru apply, apakah saya akan dapat untuk tahun ini…?

  • Anonymous
    Feb 20, 2014, 4:14 pm

    lembu

  • yuoren
    Feb 20, 2014, 9:13 pm

    Dari br1m yg ptama lg sy lgsg x dpt.. tapi xpa sbb mn tau ada kali ke2 p bila yg kali ke2 sy apply sm jg sy x dpt…hampeh… sabar lg tggu yg kali ke3 ni harap2 masuk la duit tu ke akaun sy…

  • sipur
    Feb 20, 2014, 10:31 pm

    hahahahaha

  • Jenny
    Feb 21, 2014, 12:12 pm

    Nak tanya..sya br semak akaun sya. Ada duit masuk… Sebanyak RM450.. BR1m kah tu? Sbb sya mmg dpt BR1m selama ni.. mmg sya dapat RM500 2 thn sblmnya… ttp kenapa kali ni sya dapat RM450 je… gaji sya x sampi RM3k plus gji suami…

  • ZURA
    Feb 21, 2014, 12:16 pm

    Hari tu kata klu nk semak BRIM samada dpt tau x dpt kena tanya LHDN. Tapi bila cal LHDN diaorag kata x boleh nk semak plak kena tunggu surat.. bila kita tanya soalan lain plak dia nk marah2..macam la korang tu banyak sangat keje nak dibuat..lain kali cakap cuba elok2 skit dengan orang.. orang tanya baik-baik x perlu nk tinggikan suara..bodoh punya orang..

  • alip
    Feb 21, 2014, 12:30 pm

    torima kasih dehhhh kawe ucpkeeee kpdo mlaysia.bantu kawe gomo malaysia gomo…

  • Anonymous
    Feb 21, 2014, 12:45 pm

    Tahniah!!!br1m anda telah lebur melebur.

  • kay
    Feb 21, 2014, 1:22 pm

    Sy nk tnya,sy penuntut di ipts,sy ambil sijil,adakah sy x layak untuk trima baucer buku,lecture kata baucer buku hanya untuk pelajar diploma saja,sijil xlayak untuk menerima baucer buku,adakah btl ap yg dikatakan tu..

  • lina
    Feb 21, 2014, 1:36 pm

    sye bg pihak mak sye nk buat pertanyaan…mak sye mmg layak tahun lepas dpt 500, thn ni xdpt update brim 3.0 dan No acct pon xdpt masuk..adakah mak sye layak mendapt, kali ni dpt surat mcm thn lepas ker mcm ne..? sbb xde acct.try to call help line busy…pls.tq

  • zuriani binti zahid
    Feb 21, 2014, 2:09 pm

    Saya nak tahu mcm mana permohonan pertama bagi ibu tunggal terus masuk akaun atau macam mana.??

  • leya
    Feb 21, 2014, 2:16 pm

    Assalammualaikum..saya ada buat prmohonan br1m tp sya xdpt surat lg sdgkn kwn sya dh dpt pun jd mcm mna nk tau sama ada lulus atau x

  • maira
    Feb 21, 2014, 2:25 pm

    Cube mohon bntuan di baitulmal

  • is three may war
    Feb 21, 2014, 2:57 pm

    Lawak gila ayat ko..haha…weh napa aku xleh srmak agi dapat or x?

  • lee yaa
    Feb 21, 2014, 3:03 pm

    Saya xdapat ape2 surat pun
    .
    …kate dimaklumkan seminggu awal…call hotlink
    Memanjang line buzy
    …esok dah sabtu
    ….confirm off…

  • siti zulaikha
    Feb 21, 2014, 4:10 pm

    Assalammualaikum..saya nak tahu sye dpt kew x brim nie…nie kli prtama sye memohon brim…call asyk bzy jew….

  • pauziah
    Feb 21, 2014, 4:11 pm

    pendapatan isi rumah rm3k-rm4k dpt rm450 jer.
    pendapatan isi rumah bawah rm3k-dpt rm650

  • sitishwaran a/p paramasivam
    Feb 21, 2014, 4:11 pm

    kalau tak kemaskini .. macamana nak dapatkan duit bantuan brim 3.0

  • bujang
    Feb 21, 2014, 4:13 pm

    pelik rr…x sampai rm3k pun dpt rm450

  • bujang
    Feb 21, 2014, 4:15 pm

    kemaskini tu cuma nk pastilkan kita x tkr alamat/akaun no..tu jer

  • nadia
    Feb 21, 2014, 4:21 pm

    Nak tnye,nk semak brim bole lagi x..?? Dah tamat tempoh kea..??

  • bujang
    Feb 21, 2014, 4:25 pm

    in shaa Allah dpt
    thn lepas saya daftar online gek…surat sampai kt rmh…nnti check akaun la..ada masuk fulus tu..

  • ittew
    Feb 21, 2014, 5:08 pm

    awux senasib dengan ittew la..
    ittew x mohon un brim 3.0..
    ittew juz tkowt tux dpt jew..

  • Good girl
    Feb 21, 2014, 7:08 pm

    tak da pun brim masuk akaun sye…

  • jama'ayah Dollah
    Feb 21, 2014, 7:25 pm

    Gaji suami rm2k…..ot2 dptlh rm3k lebih sikit…..ot tu pn trmasuk dlm pendapatan lebih rm3k ke?…..bknnya tiap2 bln otnya….dpt rm450 je….wife x keja……

  • siti norainizah
    Feb 21, 2014, 7:32 pm

    nk tgok nme dpt ke x

  • mohd sukry
    Feb 21, 2014, 7:40 pm

    hari ni ada br1m masuk yang dah berkahwin bila masuk duit brim ni tadi check x masuk lg pun?

  • LONERANGER
    Feb 21, 2014, 8:27 pm

    brim tahun lepas dapat, brim kali ni saya tak dapat pon, ape pon tak boleh..

  • Anonymous
    Feb 21, 2014, 8:58 pm

    Brim 1 dan 2 dpt lpah tu saya Semak brim3 x dpt g tanya kata salah ic pasangan sedangkan kemas kini ari tu msk no akaun je x usik pun data2 lain.mcm mana tu saya blh buat rayuan ke

  • Anonymous
    Feb 21, 2014, 9:20 pm

    Lhdn.,n badan kerajaan yg menjalankan tgungjawab pemilihan n semakan bantuan ni kene lebih telus n betol sikit wt keje..brim yg lepas banyak je yg dtg naik mus.honda cina koperat(ke keparat) n mereka yg berpendapatan mewah terima brim aw..mase nk amik cek n duut kt kaki tgn bertugas pakai nye dh mccm bangla sawit hah..kuar je dr pusat tu..Honda CRv ko..kot la die pnjam jiran pnye xtaw la pulak..

  • Anonymous
    Feb 21, 2014, 9:54 pm

    sane lee hehehe

  • ieda
    Feb 21, 2014, 11:11 pm

    Pnh mohon brim2 tp x dpt dgn alasan alamat tlh dguna pkai…x de mohon brim3, mknenya x dpt la kan

  • Anonymous
    Feb 21, 2014, 11:38 pm

    Amin.dpt juga brim pada pkol 5ptg..smua lancar.

  • hantu raye
    Feb 22, 2014, 8:11 am

    ape kate kahwin dengan saya..saya pun bujang lagi ha

  • hantu bungkus
    Feb 22, 2014, 8:16 am

    ade anak tinggal kat kg?ish3 kesian..ei hantu raye..wat susah je kawen dngan org camtu..bek ko cari yang bjang..

  • aziezul
    Feb 22, 2014, 9:42 am

    kenapa dah kaskini no acc tp x masuk gak

  • bbbbbbbbbb
    Feb 22, 2014, 10:40 am

    Kite daftar brim pertengahan bulan 1 aritu, tp sampai skrg x nampak bayang duit masuk pon… mmg kene sabar @ perlu banyakkan bersabar?haha

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 11:32 am

    Setuju

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 12:36 pm

    Tiada kejujuran dan penrtingkan diri sendiri semasa membuat permohonan.

  • cici
    Feb 22, 2014, 1:01 pm

    npe ea da anta email x de feedback pon…kol pn asyik bz je…kata jawapan email akan dbalas antara 1-2 hari bekerja. berhari2 da nunggu nie,,,

  • nordin
    Feb 22, 2014, 1:13 pm

    Saya dah pernah dapat BRIM 2 kali. untuk 2014 ni saya tak kemaskini sebab sangka seperti tahun2 lepas. Lagi pun mis maklumat, dan baru tahu sebentar tadi . Nak kemaskini online rupanya dah tutup 31/01/2013.
    Saya nak tanya lah kepada sesiapa yang arif, berkenaan BRIM2014, Apa perlu saya buat , nak kemaskini lewat.

  • daniel
    Feb 22, 2014, 1:43 pm

    Ape pun tak boleh rm450…nak makan ape ni…..anak dah la ramai….

  • AISHAH
    Feb 22, 2014, 2:54 pm

    TAHUN LEPAS SY DPT BRIM.. TP UTK YG KALI NI SY DAH SEMAK DGN LHDN.. MASIH DLM PERMOHONAN& BELUM LULUS.. YG MEMBER2 SMUA DH LULUS.. ADA MASALAH KE DGN PERMOHONAN SY TU?

  • jon
    Feb 22, 2014, 3:06 pm

    aa..tu tolak utang le tu..

  • Najib
    Feb 22, 2014, 3:13 pm

    mmm..kwai tk isi pon borang tp dapat gak..650..camner plok tu..rezki

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 4:05 pm

    Thun lpas sy dpt thun ni sy tak kmas kni dpt kew ye??????

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 4:09 pm

    Thun lpas sy dpt thun ni sy tak kmas kni dpt kew ye??????

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 4:11 pm

    Thun lpas sy dpt thun ni sy tak kmas kni dpt kew ye??????

  • firdaus
    Feb 22, 2014, 4:31 pm

    Saya pnerima br1m 1 n 2 tp td sy check acc xde pon..pdahal sy da kmskini almat n no acc.. dlm 1 rumh tu dduk sma tp tnggunggn lain2..dpt ke x??

  • Pak umai
    Feb 22, 2014, 4:36 pm

    Korang ni sabar le ckit nak dpt duet ..free..daripada cukai rakyat kepada rakyat .
    elok lah lhdn sebagai pelaksana pantau petanyaan rakyat ni di media sosial untuk di ambil tindakan segera..keluarkan statement dari masa kesemasa di radio.tv .akbar untuk yang ada masalah boleh dijadikan panduan segera.
    Menteri pun ubah brim 3.0 masuk akaun last minute pun masalah kepada LHDN kot…berjuta akaun terlibat tua dan muda.Masa BRIM 2.0 ,byk pusat pembayaran dah efisien ,selesai hari yang sama. surat pun sampai ke alamat penerima lbh awal,kaunter bank pun dh banyak.

  • ridzuan
    Feb 22, 2014, 4:38 pm

    TAHUN LEPAS SY DPT BRIM.. TP UTK YG KALI NI SY DAH SEMAK DGN LHDN.. MASIH DLM PERMOHONAN& BELUM LULUS.. YG MEMBER2 SMUA DH LULUS.. ADA MASALAH KE DGN PERMOHONAN SY TU?

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 5:30 pm

    Sy pun tak masuk ke akaun lg duit brim….kata hari ni…..hampeh tul….takkanla hasil potong akaun?mahu ada hitam putih…gaji bwh 2k pun kena potongka cukai…

  • amirul fauzan
    Feb 22, 2014, 5:43 pm

    sy pnye pon lom msuk..dh mohon..tp x dpt lg..yg len dh dpt…

  • shahnor
    Feb 22, 2014, 5:48 pm

    mcm mane brim bley dpt rm450 sahaja… wahalll di janji kan dpt rm650 mcm mne bleh belaku nieh…. Adoiii

  • jiwa kacau
    Feb 22, 2014, 6:17 pm

    Dua thn dah dapat……….xkan nak tipu lg kut

  • rizal
    Feb 22, 2014, 6:45 pm

    macam mna nk buat semakan dan update status akaun?
    sebab saya keja kampung.. pagi menogreh getah,ptg plak jual air kelapa.tak reti nk update status masukkan no akaun.

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 6:48 pm

    Aku xdpt2 lg…pdhal DA kmskni Akaun…cek byk kli…xd jgk

  • azmin
    Feb 22, 2014, 7:19 pm

    dh 2 kali sblm ni sy dpt brim rm500..tp knpe kali ni sy chek akaun msuk rm450?

  • azrin tinan
    Feb 22, 2014, 7:34 pm

    saya pun nak tanya juga ini ,kalau lah br1m 1.0 dan br1m 2.0 dapat ,takkan br1m 3.0 ini kena apply ,kemaskini dan pohon baru .maklumat kita kan dah ada dengan lhdn kenapa masih mahu isi balik .itu kalau ada komputer di rumah ,kalau tak ada macammana ? kan membebankan rkyat .boolehkah tetapkan cara yang biasa yang selalu kita amalkan .?apa pendapat saudara saudari .

  • eddy
    Feb 22, 2014, 7:37 pm

    ak dah update brim bln 12 ,knpa cek x msuk ag..jngn wat leceh noh??

  • nadya
    Feb 22, 2014, 7:41 pm

    saya update no akaun menggunakan no akaun maybank saya, bile saya sedar rupenye akaun dah tak aktif. mcm mane nih ? hurmmmm xdapat ke BRIM ? :'(

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 7:42 pm

    sy dah berkahwin,10 kali cek duit xmsuk ag.taun lpas dapat lak..update pon dah,ada mslh ker ni??????

  • eddy
    Feb 22, 2014, 7:45 pm

    dah cek x msuk lagi..ada mslh ker lewat dpt??

  • NOR ROHAZAN BINTI MAT ZIN
    Feb 22, 2014, 7:54 pm

    saya pemohon baru,saya ingin tahu permohonan saya diluluskan atau pun tidak…jika tidak diluluskan,adakah saya perlu mengisi permohonan baru?????
    sekian terima kasih

  • nor farizan bin jusoh
    Feb 22, 2014, 8:01 pm

    saya pemohon baru,saya ingin tahu permohonan saya diluluskan atau pun tidak…jika tidak diluluskan,adakah saya perlu mengisi permohonan baru?????
    sekian terima kasih

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 8:25 pm

    sy xkmaskini brim..tp blh dpt brim ke thn ni?msh boleh kmaskini lg ke

  • shazwan
    Feb 22, 2014, 8:39 pm

    sy nk tanya brim 1 dlu sy x layak.phtu brin 2 sy bt permohonan bru.tp knpe cek dlm akaun xde,sy daftar online ari tu.blhke daftar online…

  • rina
    Feb 22, 2014, 9:00 pm

    salam sy ada satu pertanyaan…untuk ibu tungal atau pn janda.yg tiada tangungan berapa jumlah brim yg ptt diterima???adakah sama dgn individu bujang???

  • zack
    Feb 22, 2014, 9:15 pm

    sya smak dlm bank hanya msuk $450 , mna prgi lgi $200. jnji $650. bolih tak siapa dri wakil pihak Brim jwap perkara ni.

    ,

  • zack
    Feb 22, 2014, 9:26 pm

    sya smak dlm bank hanya msuk $450 , mna prgi lgi $200. jnji $650. bolih tak siapa dri wakil pihak Brim jwap perkara ni.

    ,

  • mohammad syukri ibrahim
    Feb 22, 2014, 9:31 pm

    semak status
    mohammad syukri ibrahim
    890511065277

  • zack
    Feb 22, 2014, 9:33 pm

    sya smak dlm bank hanya msuk $450 , mna prgi lgi $200. jnji $650. bolih tak siapa dri wakil pihak Brim jwap perkara ni. mungkin sbab nak pilihan raya d kajang, duit x ckup maka byaran brim d kurangkn, hnya dpat $450. jnji biar la btul, bru rakyat akan skong BN.

    ,

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 9:34 pm

    mana boleh lg

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 9:34 pm

    jgn publish no ic

  • hanaaa
    Feb 22, 2014, 10:20 pm

    salammmm, saya bagi pihak kedua ibu bapa saya nak tanyaa, kenapa br1m bapa saya dapat rm450, sedangkan gaji mereka bawah rm3000, walhal orang lain juga ada terkena, janji untuk bayar rm650 untuk gahi bawah rm3000,tapi kenapa jai macam nie? saya nak tuntut semula rm200, saya ada bukti transaksi,samaada ada pihak yang tidak amanah ataupun sebaliknya,wallahhualam. tolonggg reply yaaa

  • eintan
    Feb 22, 2014, 11:06 pm

    klw tersalah kemaskini akaun bank camner ye??minta penjelasan…

  • tumpang lalu
    Feb 22, 2014, 11:37 pm

    tapi reti pulak nak taip komen kat sini.. huhu.

  • Anonymous
    Feb 23, 2014, 9:18 am

    sebenarnya kau p letup je pejabat BRIM3

  • Che khairulazmi bin Che Rajjab
    Feb 23, 2014, 9:40 am

    saya dah anta no akaun tapi x dpt pun..

  • Anonymous
    Feb 23, 2014, 10:05 am

    Brim x msk2 lg ni..pdhal thn lps dh dpt..ada mslh kt mana2 ke?pelik..pelik..

  • Nunur
    Feb 23, 2014, 10:06 am

    Brim 1.0 & Brim 2.0 saya dah dapat. permohonan Brim 3.0 saya dah kemas kini no acc. PM dah umum duit masuk pada 22/02/14 secara serentak. bila check duit tak masuk pun. apa cerita ni. mana slogan”janji di tepati”. tak kan tak dapat.

  • wid
    Feb 23, 2014, 10:11 am

    nape tak masuk brim lagi :( bujang kot . . . tawon lps tak dpt . . . tawon ni? ? ? huu . . . LHDN ! !

  • Nur Raisya
    Feb 23, 2014, 10:25 am

    Salam saya ni ibu tunggal umur 34 n ade ank 2, saya tak penah apply brim. Nak tanya wakil brim sebenarnya kelayakan gaji tu dikira gaji pokok atau keseluruhan gaji campur dgn elaun dan OT?? gaji sy skrg keseluruhan tambah OT rm4100 sbb confius sy x penah isi brim….thn lps sblm kenaikan gaji rm3100 sokmo lebih seratus…tp bila tengok rakan sekerja yg gaji dia lebih lg pd sy n wife siap bekerja lg bole dpt brim…..camner yerk sedangkn sy ibu tunggal kematian suami…diorang bekerja suami isteri pdapatan isi rumah 6k++…sy je jujur sgt lebih 100 je x apply itu pn klu OT.

  • Anonymous
    Feb 23, 2014, 10:42 am

    samala…. kitaorang pun dapat 450 jew… padahal gaji xsampai 3k pun… x adil laaa

  • zaimie
    Feb 23, 2014, 10:56 am

    rijm suami sis x tau g dpt or tak

  • zaimie
    Feb 23, 2014, 10:57 am

    brim suami sis x tau g dpt or tak

  • Anonymous
    Feb 23, 2014, 11:21 am

    Kerajaan memang penipu baru tahu…bg brim esok dah byak kena saman…

  • noraisyah
    Feb 23, 2014, 11:37 am

    knape sy chek bnyk kli dh kt bank ttp x masuk jgk brim???mcm mne sy bleh thu sy lulus ke x?sbb thun nie bru mhon….ada spe2 thu x

  • salleh
    Feb 23, 2014, 11:57 am

    Apa kata kahwini saya je nanti saya berikan anda brim setiap bulan untuk keluarga kita,amacam… saya tak pandang pada kecantikan tetapi saya pentingkan bab agama kepada keluarga saja..

  • ingin tahu
    Feb 23, 2014, 12:06 pm

    saya nak tanya,saya sudah dapat Brim 2.0.. semasa kemaskini online Brim3.0 saya tiada nombor akaun tetapi saya guna akaun maybank atas nama orang lain,tetapi sampai hari ini 23 febuari 2014 masih belum ada kemasukan duit Brim, adakah saya mendapat voucher atau macam mana?? tolong jawab. ingin kepastian.

  • AMIER.IZZAN
    Feb 23, 2014, 12:17 pm

    AKU PUN SAMER

  • BUKAN STAF BRIM
    Feb 23, 2014, 12:26 pm

    apasal aku punya BR1M tak masuk akaun lg nie der? pak pandir ckp masuk 22 feb bg yg ade akaun bank.. mintak tolong staf brim jwb la yer…

  • joe
    Feb 23, 2014, 12:37 pm

    aku dah tak kerja sejak nov 2013 kerana abis kontrak. sebagai ketua keluarga nak bagi makan isteri dan anak2. dah apply brim januari 2014 lalu tapi check balik2 dua tiga hari ni belum masuk akaun. Apa hal? tak adil lah mcm ni…kalo begini layanan kerajaan yg sedia ada ni…pru14 kamu kalah teruk..insyaallah

  • joe
    Feb 23, 2014, 12:39 pm

    Nunur….saya pun kena…Janji tak boleh diharap

  • wak jam
    Feb 23, 2014, 12:42 pm

    Aku pon belom msuk kt bnk islam..sabo je la..mmbr dpt 21hb accnt maybank..mngkin bnk islam lmbt kut

  • joe
    Feb 23, 2014, 12:42 pm

    saya pun tunggu2 dan cek balik2 kat bank tak dapat pun duit brim….janji tak ditepati

  • wak jam
    Feb 23, 2014, 12:46 pm

    3 rat oo0..kamon la.x msk g ni

  • danial
    Feb 23, 2014, 12:46 pm

    sy ada msk no acount tp xmsk lg brim yu knpe ek?

  • Iqah
    Feb 23, 2014, 1:19 pm

    Brim sy pun tak masuk2 lg…huhu…

  • epie sedan
    Feb 23, 2014, 1:52 pm

    Sy masih bujang knape sy xdpt brim pda Hal sy sudah brdsftar..gaji sy xsampai 2k ape sy perlu wt?

  • bersyukur
    Feb 23, 2014, 1:58 pm

    Org tak sedar diri macam ko memang tak layak dapat pun

  • bullshit
    Feb 23, 2014, 2:00 pm

    samala aku pun xmasuk2 lagi..
    Dah banyak kali pegi bank check ni..

  • Tak dapat jugak
    Feb 23, 2014, 2:01 pm

    Komplen kat sini tak akan selesai kak. Pergilah ngadap LHDN tuh. Tak perlu malu dan kontrol cun.

  • DAYOUNG
    Feb 23, 2014, 2:09 pm

    ADAKAH BR1M YANG 3.0 AKAN DIBAYAR BAGI YG DAH ISI BORANG TAPI BANYAK YANG X MASUK LAGI MACAM MANE NI SYA GUNA NO AKAUN MYBANK.

  • Ssssss!!!!!!!
    Feb 23, 2014, 2:19 pm

    PM dah umum 22 feb,Tp Yg tukang kasih masuk duit tu yg lembab…huhu…

  • tommy
    Feb 23, 2014, 2:22 pm

    tulah kan! nampak sgt ada agenda n propaganda tersembunyi kerajaan kan, x ikhlas nak bg brim, dah terlepas janji nak bg so sb tu lah xda kata muktamad or tarikh n masa yg confirm yg pasti yg bukan insyaallah yg bukan ‘bermula’ yg bukan ‘dijangka’ yg bukan berperingkat yg last2 rakyat terpinga pinga terkebil kebil tertunggu tunggu tertanya tanya tercari cari terpaksa berusaha mencari jln utk menyemak status permohonan melalui internet n telefon yg mana hanya meningkatkan harga bil sendiri shj, bil pulak wajib dibayar tiap bulan, sampai masa byr bil kita x pernah skip byr, bukan byr kat kedai kopi, walau skrg ni kononnya bleh buat bayaran itu ini kat kedai kopi tp hakikatnya duit2 bayaran kita lah yg tpaksa kita bg blk kat kerajaan! baik aku bg tauke cina yg kat kedai kopi tu drpd dpt brim namun dlm diam kita x sdr sdg memulangkn blk brim tu, malah dlm setahun jumlah yg kita dah ‘byr’ kat kerajaan adalah lebih byk drpd jumlah brim yg kerajaan bg hanya skali stahun ni! gst lah, subsidi lah, ada hati pulak nak buat cukai kepala utk stiap warganegara malaysial! eh silap, malaysia! aku ni melayu juga tp malu nak mengaku melayu sb nama bangsaku ini jelas2 menjelaskn maksud sesuatu yg sedang or semakin x segar n mati, dari layu ke melayu ke sehingga melayu sampai x nampak kesegaran apa pun dah! klau ada pilihan antara nak melayu ke nak menyegar? akan aku pilih yg menyegar! layu? melayu? melayukan? bleh buat ayat kan perkataan2 ni? klau buat ayat utk tumbuhan mesti kesimpulannya menunjukkan tumbuhan yg semakin mati kering! klau buat ayat utk manusia mesti kesimpulannya menunjukkan keadaan NEGARA MALAYSIA SEKARANG hasil drpd pimpinan yg melayu….. sorry to say tp dah tertaip so take it or leave it, pasni sila mengamuk n menghina komen aku ni, sb aku dah x heran n x kesah pon, maklumlah dah terbiasa sgt mendapat maklum bls drpd tunggul kayu, layu2 belaka lah komen2 yg aku dpt, dah sah2 yg membalas tu org2 yg dah melayu otaknya, klau aku reply blk komen drpd org2 mcm tu nanti aku pun akan sama juga melayu, syukurlah aku org yg berbangsa melayu tp bergaul dgn bangsa melayu berpelajaran tinggi n pemikiran kami x layu spt org2 melayu yg dah sedia layu sejak bergaul hanya sesama org yg melayu shj… pasti ada beza antara org yg melayu dgn org berbangsa melayu dgn bangsa melayu berfikiran terbuka dgn bangsa melayu islam fanatik, sb tu aku x heran sgt knp rakyat n negara kita ni semakin byk dilema n sandiwara politik, perundangan, keagamaan, perpaduan, kemakmuran, jumlah rakyat meningkat tp keadaan negara semakin layu melayu tanpa kesegaran jasmani, emosi, rohani, intelek n sosial! NEGARA MALAYSIA HANYA AKAN MAJU JAYA DGN RAKYATNYA MENDAPAT NIKMAT KEMAKMURAN N KESENANGAN HIDUP JIKA PEMIMPIN2 ATASAN YG BERBANGSA MELAYU YG JENIS BERPELAJARAN TINGGI, BERILMU PENGETAHUAN LUAS N BERPEMIKIRAN TERBUKA SHJ, BUKAN JENIS X TAHU MALU MENJANJIKAN SESUATU YG X PASTI, X HABIS2 MEMBINASAKAN PEMIMPIN BERBANGSA MELAYU YG XNAK JD LAYU SPT DIA, WALAUPUN SEBANGSA NAMUN TETAP NAK MENJATUHKAN. KLAU BUKAN SEBANGSA APA LG? SO TPAKSA RUJUK QADA N QADAR? KE NAK RUJUK INSYAALLAH? WAHAI BANGSA MELAYU SEKALIAN, JGNLAH JD BANGSA YG SEMAKIN LAYU, SB DAH RAMAI SGT ORG YG KELIHATAN MELAYU KEADAANNYA, BANGSA LAIN PULA SEMAKIN BERUSAHA MENYEGARKAN DIRI N PEMIKIRAN AGAR X MELAYU… (MELAYU=MENJADI LAYU), (MENYEGAR=MENJADI SEGAR), NAK MENGHIDUPKAN KE MEMATIKAN SAMA DGN NAK MENYEGARKAN KE MELAYUKAN BUKAN? kalau org melayu nak sgt membezakan maksud perkataan allah org kristian n islam yg mana spatutnya perkataan itu x lain x bukan tp pasti bmaksud TUHAN, lebih baik kita mengenali dulu maksud perkataan MELAYU yg bleh jd kata nama am or khas yg nampak sgt perkataan ini x sesuai dijadikan sbg nama utk bangsa sb mempunyai 2 maksud! PELIK! ORG2 MELAYU DGN X SDR DIRINYA NAK PERKATAAN ALLAH ITU HANYA DIGUNAKAN OLEH PENGANUT AGAMA ISLAM BERBANGSA N BERBAHASA MELAYU MALAYSIA SHJ DGN EKSKLUSIFNYA, KLAU ORG2 BUKAN MELAYU NAK PERKATAAN ‘MELAYU’ INI HANYA DIGUNAKAN UTK MAKSUD MEROSAK OR MEMBURUK OR SEGALA YG BMAKSUD X ELOK SB ADANYA ‘LAYU’, XNAK MENGANGGAP PERKATAAN ‘MELAYU’ ITU SBG SALAH 1 BANGSA DLM NEGARA MALAYSIA PULAK? TIAP AHAD LEPAS SELESAI IBADAT KAT GEREJA, GILIRAN SELURUH UMAT MEREKA PULA BERHIMPUN BERAMAI RAMAI MEMEGANG BANNER N SEPANDUK MEMBUAT TUNJUK PERASAAN UTK MENDESAK KERAJAAN SUPAYA MENGHARAMKN PERKATAAN ‘MELAYU’ DRPD DGUNAKAN UTK MENJADI NAMA BANGSA ‘ISLAM’ MALAYSIA? SPT UMAT BERBANGSA MELAYU ISLAM YG LEPAS SELESAI SOLAT JUMAAT KLAU BLEH 1 JEMAAH NAK TAYANG KEMARAHAN UTK TONTONAN SELURUH RAKYAT MALAYSIA, BIASANYA KLAU TUNJUK PERASAAN NI X LAH BENGIS N GANAS, INI X, SUNGGUH2 BUAT MUKA MARAH KONONNYA NAK TAYANG KEMARAHAN SB ISU KALIMAH ALLAH! ASTAGFIRULLAH……. AKU TGK CARA SELURUH UMAT MEREKA MENGHADAPI KRISIS INI X SETERUK UMAT KITA? KNP UMAT MEREKA KELIHATAN LEBIH PENYABAR N LEBIH BERIMAN TATKALA NAMA TUHAN YG MEREKA IMANI N GUNAKAN SEJAK BERKURUN LAMANYA SDG DIHARAMKAN OLEH ORG MELAYU ISLAM MALAYSIA MALAH PERKATAAN2 LAIN DLM KITAB SUCI MEREKA PUN SEMAKIN BANYAK DIHARAMKAN SEOLAH OLAH AGAMA MEREKA SEWENANGNYA DIKAWAL OLEH NEGARA ISLAM MALAYSIA? ISU KALIMAH DAH X MENONJOL SGT WALAUPUN KEPUTUSAN MUKTAMAD UTK ISU INI SEPATUTNYA DIPEROLEHI SELEWATNYA HUJUNG FEB NI, XDA TARIKH TETAP OR BERTUKAR TUKAR TARIKH JUGA KOT? SANDIWARA KERAJAAN, RANCANGAN UTK MENGURANGKN KETEGANGAN AGAMA DI NEGARA NI BERHASIL APABILA SKRG RAKYATNYA SDG SIBUK N MENGHARAP DUIT BRIM, SB APA KERAJAAN BIARKN KITA MENUNGGU? BUKANKAH MAKLUMAT PERIBADI KITA DAH WUJUD DLM REKOD PANGKALAN DATA KERAJAAN? YG PERNAH DPT BRIM KAN DAH SPATUTNYA XDA MASALAH UTK MENDAPATKN BRIM SETERUSNYA SB SISTEM SALURAN N URUSAN DATA SPATUTNYA DAH AUTO N SISTEMATIK? RAKAN SAYA BERAGAMA KRISTIAN….. KETIKA BANGSA KITA SDG SIBUK BERUSAHA MENDAPATKN JWPN BRIM SPT DAH XDA BENDA LAIN YG LEBIH PENTING MEMANDANGKN KERAJAAN DAH JANJI BG, RAKAN SAYA PULA SIBUK MENCARI PERKEMBANGAN BERITA MENGENAI KEPUTUSAN MAHKAMAH MENGENAI ISU KALIMAH ALLAH, BRIM DIA X DPT LG, SB KATANYA DIA PERCAYA JANJI KERAJAAN YG AKAN BG BRIM TU WALAUPUN AMIK MASA LAMA, NAMUN JANJI YG PERNAH KERAJAAN BERIKAN UTK KEBENARAN MENGGUNAKAN N MENCETAK ALKITAB VERSI BAHASA MELAYU DGN PERKATAAN ‘ALLAH’ N MENUBUHKAN SEBUAH KILANG MENCETAK ALKITAB UTK AGAMA KRISTIAN, MENUNGGU KEPUTUSAN MUKTAMAD DRPD MAHKAMAH LAH YG BUAT MEREKA X KESAH SGT HAL BRIM YG X DPT2 LG TU… ADA JUGA ORG2 BANGSA MELAYU YG PRIHATIN N X HENTI2 MEMBERIKAN SOKONGAN N MENJAGA PERASAAN ORG2 KRISTIAN NEGARA KITA WALAU DLM KEADAAN SKRG YG RATA2 RAKYAT BANGSA MELAYU KITA PULA X TERINGAT LANGSUNG ISU KALIMAH ALLAH TU….. BAGAIMANA KALAU KITA BERADA D TEMPAT MEREKA N MEREKA D TEMPAT KITA D SAAT INI? KERAJAAN KITA MENYERU KITA AGAR BIJAK BERBELANJA, PADAHAL KITA TPAKSA GUNAKAN BRIM WALAU SKADAR MEMBELI BARANGAN DAPUR PUN, KATALAH MEE SEGERA, DLM DIAM DUIT UTK BAYARAN MEE SEGERA PON BLK KPD KERAJAAN SB? DULU ADANYA MEE SEGERA IMPORT JENAMA INDOMIE OR PAMA, TGK BETUL2 JENAMA MEE SEGERA YG ADA SKRG? SEKALI IMBAS KELIHATAN SAMA JE MCM BIASA TP INDOMIE DAH JD IBUMIE, PAMA JD MAMA, MEGGY TETAP MEGGY CUMA TUKAR LG PEMBUNGKUS KONONNYA WAJAH BAHARU, YG BARU SMUA JD BAHARU, RASA PUN DAH X SDP, SKALI TGK SMUA TU DICIPLAK OLEH MALAYSIA DAH, SUSAHHH NAK CARI BRG DAPUR IMPORT YG LEBIH SDP N BKUALITI DAH, MOTIF? SDR X SDR KITA SDG SHOPPING BRG2 SETARAF DGN KUALITI PRODUK 1M WALAUPUN KAKI NI X TERHINGIN NAK PIJAK MASUK KE DLM KEDAI RAKYAT 1M! JD SALAH KE AKU MENGATAKAN NEGARA MALAYSIA IALAH NEGARA YG MELAYU DTAMBAH LG DGN PEMIMPIN2 ATASAN KERAJAAN PEMERINTAHNYA BERBANGSA MELAYU, YG BUKAN BANGSA MELAYU PUN TERLAYU, DILAYUKAN, DIMELAYUKAN, BANGSA MELAYU YG BERKUALITI N MAMPU MEMAKMURKAN NEGARA PULA SDG DILAYUKAN KLAU BLEH DSUMBAT KE PENJARA N DBIARKN MELAYU LAMA2 LAYU SAMPAI MATI! BIARLAH, ALLAH MAHA MELIHAT N MAHAKUASA LG MAHA ADIL, ALLAHKU DAHSYAT!

  • man boyak
    Feb 23, 2014, 2:38 pm

    ape ni brim tak masuk lg nie??mcm kene kencing je…

  • man boyak
    Feb 23, 2014, 2:40 pm

    dia kira basic la akak

  • man boyak
    Feb 23, 2014, 2:41 pm

    tak de rezeki la tu

  • man
    Feb 23, 2014, 2:43 pm

    call LHDN je

  • man
    Feb 23, 2014, 2:44 pm

    tak dapat kot

  • kedutaan
    Feb 23, 2014, 2:47 pm

    ko punya special sikit,diorang hantar duit kat umah,tunggu je kat umah

  • anuar
    Feb 23, 2014, 2:49 pm

    sy dpt rm 450 je sedangkan gj x smpai 3k, apa masalah plk ni ?tlng jawab

  • rauf
    Feb 23, 2014, 2:50 pm

    report polis je nek…

  • jang
    Feb 23, 2014, 2:51 pm

    jangan abah ko kje sane tu….

  • xxx
    Feb 23, 2014, 2:54 pm

    lu kena kencing gan najib

  • man boyak
    Feb 23, 2014, 2:55 pm

    mcm sama je nasib

  • man
    Feb 23, 2014, 2:56 pm

    dia suruh keje rajin sikit la tu…tak pe2 usaha lg taun depan

  • boy
    Feb 23, 2014, 2:57 pm

    bersyukur ar tu dpt gak,,, awk xdpt lngsung ni ape cer…

  • azlan renjis novtl
    Feb 23, 2014, 3:03 pm

    klau mcm tu cuba gna no acc sy..

  • josep
    Feb 23, 2014, 3:06 pm

    kenapa tak masuk memasuk lagi brim saya..
    dah brpuluh puluh kali saya cek..tetapi tidak masuk..
    saya mau bli spotrim ni..

  • zaki novo lc
    Feb 23, 2014, 3:22 pm

    aiya kawan serius la sikit kawan….

  • Aboy
    Feb 23, 2014, 3:22 pm

    Nape brim x msok lg nie

  • muhanin
    Feb 23, 2014, 3:23 pm

    yahoo sy dpat brim….

  • hantu
    Feb 23, 2014, 3:23 pm

    xda rezeki la ko tu

  • Anonymous
    Feb 23, 2014, 3:24 pm

    X msok lg.. Cmne nk cek?

  • Anonymous
    Feb 23, 2014, 3:25 pm

    Tp mase cek arie 2 die kate ok je

  • unai
    Feb 23, 2014, 3:44 pm

    berperingkat lah sayang …

  • unai
    Feb 23, 2014, 3:46 pm

    saya pun sama..guna maybank ta masok lagi..ape cer ?

  • aka
    Feb 23, 2014, 4:02 pm

    bersyukur la dah dpt dari xdp langsung lol

  • aka
    Feb 23, 2014, 4:06 pm

    sebat je klu dpa lol

  • who-know-me
    Feb 23, 2014, 4:06 pm

    hmmm mcm menipu je ni brim ni
    dh la xleh cek online
    up to date la sikit
    ayah aku dpt msg suh cek dpt brim
    cek dlm bank xdpt2 pon

    -_-

  • aka
    Feb 23, 2014, 4:09 pm

    klu nk duit kena keja.. harapkan pemberian sampai bila x maju diri sendiri. ngokkkk

  • aka
    Feb 23, 2014, 4:21 pm

    fuhhh… ayt power tue.. ape kata ko sendiri jadi PM atau otai org melayu. ko uruskan negara sendiri, pasti ramai org suka.. :p pasni xdok lgi org komen yg bukan2. hehehe. setahu aku, org yg pandai ckp xtau bikin ape2. cuma pandi ckap sampi ke langit jek.. hahahah

  • Razida
    Feb 23, 2014, 6:22 pm

    Salam sy terlepas pandang nak online Brim…x penah apply lg….baru tau sy layak sebenarnya….bl tau dh expired date…camner klu sy nk mohon bole lg ke???

  • lalalalala
    Feb 23, 2014, 7:27 pm

    Ko ckp bahasa ape ni labi? Teruk betul bahasa? Budak2 mana boleh dpt brim

  • Anonymous
    Feb 23, 2014, 7:30 pm

    Kalau tak kemaskini , nanti dpt voucer ke ? Tahun lepas dapat brim ..

  • hazrin
    Feb 23, 2014, 7:53 pm

    sy xde buat sebarang kemaskini utk brim br ni… yg lepas sy mohon dan dpt… sy br sambung belajar (master).. boleh dpt brim x? ke kena buat rayuan? atau dpt baucer buku je?

  • Anonymous
    Feb 23, 2014, 8:11 pm

    Thun LPs saye dh anta no acc. Thun ni. X kemaskini pun… dpt pon… ke dpt vaucer

  • Anonymous
    Feb 23, 2014, 8:28 pm

    Kenapa saya cek td xmasuk lagi? Biar betul dorang ni..sy semak aritu memg lulus n dah bg no akaun dah..tlg laaaa

  • harsleey
    Feb 23, 2014, 8:41 pm

    Sangat terkilan, sebab dulu beritahu RM650, bila cek dapat RM400 je. Kenapa jadi macam ni? Bukannya kita tak bersyukur tetapi tidak berpegang pada JANJI ….kata “JANJI DITEPATI” Kalau awal-awal beritahu taklah kita terkilan.

  • Anonymous
    Feb 23, 2014, 8:48 pm

    tAHUn lepas dapat .. tahun ni senyap je .. member2 lain semua dapat . satu kerja . kenapa saya x dapat . ermm .. x kisah pun kalau tak nak bagi .. tapi inilah kali terakhir BN mendapat undi saya :)

  • norhapipimohdnoor
    Feb 23, 2014, 10:54 pm

    saya ingin tahu…..semasa saya kemaskini br1m 3.0 saya ada masukkan nmbr akaun saya bsn..tapi yang menerima br1m 3.0 atas nama suami saya…….adakah itu dibenarkan atau tidak…….atau pun mcmmana itu???????

  • Anonymous
    Feb 23, 2014, 11:33 pm

    Cm good good je ko ni. Ckp tu bia b’pijak bumi ckit. Ktuk owg melayu mcm ko bkn owg melayu dh. Bangsa melayu gak yg merdekakn negara ni. Xsume bnde yg ko nk ko akn dpt. bersyukur pe yg ade. Kong negara lain, ko dpt x mcm mcm bantuan. Tak payah Jauh la. Singapore or Indonesia pon dh ckup. :)

  • sang arjuna tapa
    Feb 23, 2014, 11:46 pm

    taun lepas blum kawin,apply dapat taun nie update dh kawen dh ada tggungan anakpon dh 3bulan tp xdpt.apacer?

  • wan
    Feb 24, 2014, 12:02 am

    samala kita dpt 450 jer…muskil…gji xsmpi 3k

  • suriani
    Feb 24, 2014, 12:48 am

    Tahun lpas syw dpat tahun nu sye x kemas kini

  • Anonymous
    Feb 24, 2014, 1:47 am

    t

  • Anonymous
    Feb 24, 2014, 1:49 am

    bodoh bn penipu rakyak

  • Anonymous
    Feb 24, 2014, 1:56 am

    kalah teruk la bn 5tahun lagi kalu bn xmain tipu 1keluaga aku kne tipu

  • ery
    Feb 24, 2014, 1:58 am

    napa brim thun 2014 tolak rm 200..sepatutnya dpt rm 650…thun2 lps dpt rm500… jagan tipu rakyat lah woi….ke ade org main pusing duit..

  • pandir senyum
    Feb 24, 2014, 4:36 am

    bahasa melambangkan bangsa..teruk..teruk..

  • pandir senyum
    Feb 24, 2014, 4:38 am

    wassalam…boleh boh..tp brim4.0 la..

  • pandir senyum
    Feb 24, 2014, 4:40 am

    demo tu pm boh…buleh la x update pon….ko lagu mn najib?

  • ntahla
    Feb 24, 2014, 9:01 am

    nape aku x dapat lagi nie….sedih nyer…. Hmmmm…xpela….

  • amin
    Feb 24, 2014, 9:29 am

    sy pn sama..padahl sblm ni dpt rm500 ok je..kali ni dpt rm450 je..istri xkrje..gaji sy pn xsmpai 2k..xhalal sape yg cilok…

  • zack
    Feb 24, 2014, 9:32 am

    knpe lmbt sngt ni aizul…

  • nik
    Feb 24, 2014, 9:34 am

    korg undi pmbangkang ari 2 kot..

  • Nor Afidah Che Azmi
    Feb 24, 2014, 11:07 am

    Hi
    Saya tahun lepas dapat untuk bujang punya,
    but this year i dah kahwin terus tak dapat…
    total gaji i dan hubby pun tak sampai 4K tau.
    Hubby i lagi best..tahun lepas yang bujang punya pun tak dapat…
    is this fair???
    terbaik punya.Father i dapat 450 je….padahal gaji tak sampai 1k.
    what’s matter?
    please la double check balik….
    bukan nak marah dekat sesiapa.Tapi orang yg gaji 4k pun dapat 650 tau…macam family i ni di anak tirikan pulak..i bukan nak minta sedekah tapi that’s my money also….

  • Nor Afidah Che Azmi
    Feb 24, 2014, 11:08 am

    daripada yg i tahu..jika dah kahwin Duit BR1M akan dapat dekat husband…

  • ciro
    Feb 24, 2014, 11:12 am

    Sama la kita 450 jerr, sila beri perjelasan yg berkenaan..

  • mohd zafar
    Feb 24, 2014, 11:21 am

    assalammualaikum sy nk tnya knpe sy blum dpt lg br1m dh 3 kalisy pg bank tgk x msuk lg

  • hamba allah
    Feb 24, 2014, 11:23 am

    Adui aku pun x dapat brim la.. korang pun satu brim yg setahun sekali dapat pun nk gaduh .. pasal brim x dapat jer maki hamun dah dapat diam pulak.. aduiiii…. tp sabar la klu ada rezeki ada la 2 klu x ada x da rezeki la 2…

  • NUR SYAFEEQAH BT MOHD SUKRI
    Feb 24, 2014, 11:29 am

    salam,
    saya nak tnya knapa saya tidak layak dapat brim ye?
    berumur 22 tahun, kerja, gaji rm1000 je,, xkn xdpt kot.. mohon pencerahan..

  • Anonymous
    Feb 24, 2014, 11:33 am

    Macam mana nak check brim ni tak masuk2.apply sama2 akak tapi akak dapat.napa aku tak dapat.padahal akaun sama2 maybank.. :(

  • ciro
    Feb 24, 2014, 11:36 am

    Assalammualaikum sya nk tnya, knapa sya dpt 450 jer, sblum ni dpt ok ja, jnji 650..tpi dpt 450, pdahal gaji x sampai 3 ribu, ape cer nieeeeeeee…beri penjelasan sat…

  • nasaruddin aziz
    Feb 24, 2014, 11:37 am

    dah check kek maybank2u …tak masuk pun…pombongak boto lahh..kalau x dapek..bagi la tau..jgn buek org mengharap….tel LHDN.. manjang sibuk yo

  • zira khashim
    Feb 24, 2014, 11:40 am

    husband sy pon blom masuk lg brim , ke acc cimb mmg lmbt masuk duit tu ? masa kemaskini tu xtukar ape-ii sbb smua betul n xde perubahan , lpas tu bila nak cek guna email mtk id pengguna , id pengguna tu nk amk dari mane ? sbb mase kemaskini xde pon dorg id tu semua , taun lepas dh dpt brim 2.0 . taun nie xtawu sbb xde surat or ape-ii yg berkenaan , tertunggu-tunggu status sama ada layak ke x . call lhdn line bz je , cek guna emial xbole , tgu surat xdpt pon , rakyat marah sbb janji xditepati , sape yg dh dpt tu alhamdulillah .

  • ntahla
    Feb 24, 2014, 11:43 am

    Saya pun maybank gak.,,xdpt pon lg…… Ade masalah kot kat bank…

  • zarina
    Feb 24, 2014, 11:49 am

    as salam saya pun penerima brim 2 tahun lepas tapi pelik nya tahun ni saya x layak knape ye

  • Anonymous
    Feb 24, 2014, 11:58 am

    ckp tak serupa bikin……

  • Anonymous
    Feb 24, 2014, 12:00 pm

    sepatutnya perlu rasa bersyukure kerana dapat BRIM.saya tak dapat pun tak penah nak merunggut.hairan dengan sikap manusia tak pernah puas dengan apa yang ada. dapat BRIM kereta pakai sampai dua.

  • aisyah
    Feb 24, 2014, 12:26 pm

    Samalh…sayapun lom dpt brim lagi…sabar jerlah…..insyaallah ada rezeki dapatlh…

  • rohani
    Feb 24, 2014, 12:30 pm

    saya nak tanya knapa brim saya dapat 450 rm sedang kan yg lain dapat 650rm ..napa hilang 200rm… tak baik lah sedang kan gaji saya kurang 3000rm… tolong jwap knapa mcm nie…..jgn buat org mcm nie

  • Mohd Rafdzi
    Feb 24, 2014, 12:42 pm

    Yea dah ade no akuan bank tak masuk pun BRiM

  • paktam
    Feb 24, 2014, 12:53 pm

    kepada semua penerima brim sabarlah sikit…. 7 juta penerima kena ingat bukan senang nak masukan duit tu janji dapat……. kalau dah penat semak banyak kali tak masuk lagi… tukar dengan jaga kat bank tu…duduk kat bank tak ulang alik nak …..jangan sampai skrin bank tu tunjuk penumbuk dah lah…

  • axri
    Feb 24, 2014, 1:04 pm

    br1m xdapat lagi lah dah kemasikin pa pun tara ada habuk pon tak nampk balik2 cek bank mcm org gila pon ada tebal muka hari2 p bank pa la urusan xbetul..

  • aku
    Feb 24, 2014, 1:06 pm

    saya syorkan gov buat semakan status permohonan brim, wujudkanlah, memudahkan semua org semak lulus ke tidak, email ke lhdn, no reply, call dri pagi sampai ptg tak berangkat, fikirlah sikit untuk yg duk di kg tu, wujudkan mekanisme yg lebih relevan, apply brim, updates brim boleh je online nak check status permohonan takkan tak boleh kot?

    internet di hujung jari sekarang…

  • azri
    Feb 24, 2014, 1:07 pm

    rakyat didahulukan mencapaian diutamakan
    pa pon tara ada nak dekat pilihan ray janji manis kalah kalah madu lepas je pilihan raya pa pon tkda,nak katakn br1m ramai lagi yg xdapat susah lah…

  • azri
    Feb 24, 2014, 1:09 pm

    saya pon xdapat guna maybank,balik2 dah cek tpi xmasuk dah daftar scra online tpi xjga ada,kwn yg lain dapat pula pelik lah

  • karim
    Feb 24, 2014, 1:27 pm

    saya org malaysia jugak kenapa tidak dapat brim ? mmg saya tidak layak utk dapat brim tp apa keistimewaan pembayar income tax ribu2 kpd negara

  • zak
    Feb 24, 2014, 1:29 pm

    Apalah paktam ckp mcm tu, kita paham tp jgnlah sampai suruh jd jaga pulak. Mrk ulang alik tu just nak pastikan dah masuk belum kerana tak de informasi dari LHDN mau pun bank yg duit dah masuk ke belum tak mcm Bank Islam. No phone dah bagi masa pendaftaran….jd what is the function do they need that number for?

  • snow
    Feb 24, 2014, 1:31 pm

    cik fauziah .. saya masa brim 2 pun tak layak dapat … sedangkan gaji saya baru 1300 tapi saya buat rayuan dekat lhdn ..ada borang rayuan yang pihak lhdn sedia. hanya photostat payslip sahaja .

  • zak
    Feb 24, 2014, 1:34 pm

    Setuju sangat. Den dari jumaat sampai somalam adolah poei ko atm di stesen minyak nak tau dah ada ko bolom sampai muko nie naik toba hah bilo masuk yo bebudak pam minyak tu sonyum somacam jo. Dari pagi tadi talipon nombo yg ado tu, langsung tak ado apo-apo. masuk internet nak semak on line katonyo nak id lah pulak…dah tu hanyo beberapo agensi jo yg buleh check tak ko sakit ati di bueknyo.

  • z
    Feb 24, 2014, 1:39 pm

    PM kata 22hb Feb semua penerima BR1M yg ada akaun akan terima. Tak pulak diberitahu date linenya. Katanya pd “22hb” bermaksud pada tarikh tu semua akan dapat (yg dah update akaun bank). Tapi sampai hari ni takde jugak. Pihak LHDN boleh tak beri penjelasan sedikit mcmane.

  • HABSAH
    Feb 24, 2014, 1:40 pm

    KAMI TAK DAPAT LAGI PUN

  • aku
    Feb 24, 2014, 1:59 pm

    tahu takpo, naik longoh kaki nie pi check.

  • farid
    Feb 24, 2014, 2:19 pm

    Gilo…chek duit hari2…tak masuk2 jg…

  • kamis
    Feb 24, 2014, 2:33 pm

    hai xkn nk bawa katil tido sebelah ATM….hadoiii asik nk test je dh masuk ke belum dulu time pakai boucer senang je…gat pakai bank senang lg payah nasib x patah kad ATM asik cucuk je….duit BR1M x kuar gak…..

  • adoiyai
    Feb 24, 2014, 2:50 pm

    member2 lain dh masuk dh duit BR1M , ya kita ni bila lg oi, pnya lah lambat

  • asri
    Feb 24, 2014, 2:51 pm

    salam..saya telah mengemaskini no akaun..yang mana masa itu saya tak tahu cimb telah tukar no akaun baru..jadi waktu itu saya telah hantar guna akaun
    lama..macamana ya?

  • salim
    Feb 24, 2014, 2:58 pm

    selepas semak keputusan didapati saya tak lulus..mengapa ya?..sebab gaji saya bawah rm3000.00…brim 1 dan brim 2 lulus..pelikkkk…kawan saya yang sepejabat dengan saya yang gajinya lebih tinggi daripada saya lulus..

  • L.O dan H.O
    Feb 24, 2014, 2:59 pm

    ksian btul rakyat2 dlm ni bila aku bce dari mula smpai la abis.hampir smua komen menunjukkan msih blm terima BR1M 3.0 ni sperti yg dijanjikan(termasuklah aku),yg terima plak tk same jumlah yg sepatutnye,cmne tu??.bila tel LHDN,stiap saat talian dia BUSY.jd ngadu kat sni pun ntah ade ke tk yg bce dan ketengahkan isu ni.haiiii….. duit duit,dimana kau duit.

  • mat
    Feb 24, 2014, 3:08 pm

    Salam semua..nape blum masuk lg brim ni…nk check lulus ke tk melalui mn ek??

  • Anonymous
    Feb 24, 2014, 3:10 pm

    kenape ak p chek kat bank tadi…xde pun…..

  • putera
    Feb 24, 2014, 3:18 pm

    dah lengkapkan semua yg dikehendaki,tetapi masih lagi tak dapat sehingga kehari ini..sedangkan kawan2 yg lain sudah ramai yang dah dapat…brim 1 dan 2 ok ja….yg plak buat hal……nasib2.

  • tun
    Feb 24, 2014, 3:29 pm

    tulah pasal,aku mcm iya2 jer hari sabtu pegi atm bank..cek blance belum msuk,padahal dah update status..sekali petang abg aku yg belum update apa2,sekali cucuk terus dapat…ni jelas menunjukkan staff2 & pgawai2 lhdn xefektif dlm melaksanakan tugas,xda latihan,ataupun suka2 mau kerja atau x..padahal kalu pasal xbyar cukai,smpai kubur pun dorang cari suru byar..

  • KAHKAH
    Feb 24, 2014, 3:38 pm

    TEROK BETOL EJAAN?MOHON BLAJA PANDAI2 YE DIK

  • role
    Feb 24, 2014, 3:46 pm

    saya belum dapat juga.. asyik cek dari hari tu lagi.. sampai hari ni x dapat2.. huhuhuuu

  • faze
    Feb 24, 2014, 3:47 pm

    saya wakil kepada ibu saya ingin menyatakan bahawa br1m 3.0 yang dikreditkan ke dalam akaun ibu saya hanya dapat RM400 sahaja..sedangkan ibu dan bapa saya tidak bekerja.sepatutnya mereka dapat RM 650 seperti yang dijanjikan tetapi sebaliknya..br1m yang pertama dan kedua ok je dapat vaucher RM500.

  • jeb
    Feb 24, 2014, 3:50 pm

    ini semua poyo..

  • nurulaida
    Feb 24, 2014, 3:54 pm

    Shamsol bin awang
    No ic 880427235617
    Tk kn la tk dpt,sbb thn lpas suami sye dpt brim….

  • Tau tak ape...
    Feb 24, 2014, 3:55 pm

    Bkn bank masalah…tp LHDN kot…huhu..

  • fara
    Feb 24, 2014, 4:14 pm

    saya nk tnya BRIM 3.0 yg lulus duit yg masuk dlm akaun sampi bile???sebln dua bln..??

  • Amar
    Feb 24, 2014, 4:48 pm

    harian metro semalam mengatakan pihak berwajib yg buat agihan duit brim akan di selesaikan selewat lewat nya pada 24hb … baru sat tadi saya gi chek kat bank…hampa x masuk lagi…mana pergi janji ni…. semuanya tipu belaka.. nampak gayanya..hilang lagi satu undi untuk BN…janji x ditepati

  • shaashaa
    Feb 24, 2014, 4:53 pm

    Sy dh email 2x masih x de jawapan dari lhdn. Sdh 2 thn x dpt kesian aku. Tgg je kali ini……

  • sulaiman
    Feb 24, 2014, 5:00 pm

    osah lah loteh eh ulang alik kek bank hari..minyak moto laie nak kono isi….duit eh x yo dapek2 laie… menyusah an boto la buek caro ni…

  • Mycherita
    Feb 24, 2014, 5:06 pm

    tahniah kepada yg berjaya dapat br1m, gunakan la dengan sebaik mungkin.ok.. :-)

  • sulaiman desa
    Feb 24, 2014, 5:11 pm

    samo lah kito…dah duo hari ulang alik kek atm..duit eh x yo dapek2 laie..boto2 menyusahan lah caro ni..

  • azman
    Feb 24, 2014, 5:19 pm

    loteh asyik poie chek kek atm..duit eh x yo ado2…menyusah an boto lahhhhh

  • luaskan kuasamu
    Feb 24, 2014, 6:40 pm

    Tumpang lalu…semua harap bersabar
    ..jgn buat perkara yg diluar jangkauwan .sekiranya tidak berpuas hati ..sila rujuk kpd pejabat brim3. ..jgn keruhkan lagi keadaan…….subanallah. ..subanallah

  • NAZARUDDIN
    Feb 24, 2014, 7:51 pm

    NAZARUDDIN BIN SOLHI SEMAK DULU

  • Anonymous
    Feb 24, 2014, 8:44 pm

    Duit blom woiii…apa citar!!!!

  • muniamah a\p murugan
    Feb 24, 2014, 9:16 pm

    saya hendahcaribrimnamamuniamahapmurugan
    icno
    920704;-14-6166no

    sno,415,biockdpesiaran1,desaserdang

  • Anonymous
    Feb 24, 2014, 10:15 pm

    Huuuu…..x adil kan….

  • stev
    Feb 24, 2014, 10:46 pm

    BRIM rasuah kerajaan utk org2 utk undi Barisan….

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 1:03 am

    entahlah,dah pokai krjaan ni

  • Kuntilanak
    Feb 25, 2014, 1:31 am

    Mrs saleh sudi ke nak kwin ngn sye status sya ni kn pompuan ori lum buat pembedahan gi

  • lebai malang
    Feb 25, 2014, 1:58 am

    saya dari 22hb dh mula cek kat dalam akaun ckp dah brim dh masuk sampai sekarang dah25hb habuk duit pun tak ada cam ni ke kerajaan nak bantu rakyat yang sedih nya petang ni sye pi cek tak da ga kena beratur panjang pulk tu dan ada seorang pacik tu bawa anak seramai 5 orang pi cek ada masuk ke kesian kat anak anak dia merengek minta beli kan baju dan kasut baru pacik tu harap kan bantuan brim tu lah tapi hampa akaun dia kosong cm na nak cakap ngn ana anak yang belum mengerti pasti anak anak dia tu sedih kerana ayah dia tak tunai kan keinginan mereka,ada terfikir tak dalam fikiran setiap petugas yang di amanah kan oleh kerajaan menjaga kebajikan setiap rakyat nya mereka mana da terfikir cm tu sebab gaji mereka besar ramai rakyat yang terlepas dari mendapat kebajikan dari kerajaan semua ini menyusah kan rakyat ada yang berulang alik pergi ke mesin atm walau pun jauh sanggup berjalan kaki sehari kadang sampai 5 kali semata mata nak dapat kan bantuan yang telah kerajaan janji kan itu tapi semua hampa

  • bob besar
    Feb 25, 2014, 3:38 am

    LHDn ni kalo antar surat saman laju Je post….siap interest lagi……

  • menteri pasola
    Feb 25, 2014, 8:24 am

    daftar ko sorang jgn bawa org

  • menteri pasola
    Feb 25, 2014, 8:28 am

    KATA LALUAN-tumpang lalu

  • menteri pasola
    Feb 25, 2014, 8:31 am

    mungkin angkara makhlok halus

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 8:33 am

    Kakakaka

  • Syikhanna Bin Zayadi
    Feb 25, 2014, 8:45 am

    Saya layak mendapat bantuan BR1M, tapi kenapa sampai ke hari ini 25hb February 2014, duit tersebut masih tidak dimasukkan lagi kedalam akaun saya.Boleh tolong perjelaskan kenapa, kerana ada yang sudah masuk pada 21hb February 2014.

  • sumathy a/p vyran
    Feb 25, 2014, 8:50 am

    Wang tak masuk account saya.

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 9:40 am

    klu tak nak tak payah lah jadi batu nesan kepada org lain

  • n9
    Feb 25, 2014, 9:46 am

    kepada semua penerima brim brsabar dalam hal ni rezeki tu kalau dah ada tak kan kemana kepada yg tak layak kna terima hakikat kepada yang tak nak jangan dengki kata rasuah lah macam2 lagi kalu buruk perangai jangan ajak orang lain turut sama rezeki tuhan dah bagi terima dengan rasa syukur.

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 10:22 am

    Sampai hari ini pun belum dapat BRIM…. Macam mana nak tahu?,,,,,,,,

  • mantz
    Feb 25, 2014, 10:31 am

    sebelum pru13..faham2 je la..

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 10:34 am

    Salam saya berpendapatan bawah rm3k dan punyai tanggungan 7 orang, setakat 2 kali brim permohonan saya berjaya, tapi seperti dijanjikan pada 22 feb lepas semua melalui akaun bank terima tapu setakat hari ini 25.2.2014 masih belum ada hasil, harap tiada masalah

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 10:47 am

    Kenape duit brim sy xmasok lg sampai skrg, walhal sume kwan2 sy da pom dpt merase duit bantuan dr kerajaa

  • faris
    Feb 25, 2014, 10:52 am

    Smpai skrg duit brim sy blm dpt merase lagi

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 11:01 am

    Lepas ni pangkah lah lagi BN. BN kan barisan natang

  • mantz
    Feb 25, 2014, 11:18 am

    kata guna acc bank lagi episen….dah 4 hari tunggu x masuk2 jugak..letih dah tunggu…lebih baik pakai baucer lagi senang ..daripada cara sekarang yg tunggu buah x gugur2..dapat ke x dapat ..info pon xde….
    mane menteri2 yg cakap banyak tuh..tolong jawab
    benci plak aku ngan kerajaan nih..

  • saya
    Feb 25, 2014, 12:10 pm

    sy dh semak…lhdn kata salah ic pasangan..pelik gak..bila masa lak update ic..sblm ni brim 2 try mtk dpt..adoiiii..ramai lak tu member2 yg tak dpt kata salah ic……brim ni kira gaji basic ke atau gaji kasar..

  • pine hijau
    Feb 25, 2014, 12:24 pm

    brim tak masuk lagi

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 12:47 pm

    Kasihan tengok pakcik tu bro

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 12:48 pm

    setuju

  • din
    Feb 25, 2014, 1:28 pm

    aku baru gi ambik dapat 450 je yang lain mesin kerajaan telan kot………

  • din
    Feb 25, 2014, 1:32 pm

    kawan punya akaun dah ambik makan kfc diam diam………….

  • din
    Feb 25, 2014, 1:35 pm

    akaun maybank boleh public bank bsn cimb aku pun tengok belakang boucer tu ja…..

  • din
    Feb 25, 2014, 1:54 pm

    cuba semak akaun rosmah munkin ada lagi rm 200 tu……..

  • samsudin b srking
    Feb 25, 2014, 1:55 pm

    Saya dah isi secara online. Tapi tak dapat2 pun.

  • din
    Feb 25, 2014, 1:59 pm

    setahu aku pergi pejabat lhdn berdkatan bagi ic kasi tau dia mau cek brim………. kalau call karut tak kan dapat busy eemail pun belum tentu lagi kalau nak cepat pergi LHDN buat semakan………

  • anonnymos
    Feb 25, 2014, 3:00 pm

    natang mu

  • zeera
    Feb 25, 2014, 3:15 pm

    sehingga ke saat ni, masih tiada tanda-tanda duit br1m masuk…ape ni…

  • Nur Atikah Alice Binti Abdullah
    Feb 25, 2014, 3:49 pm

    Sampai sekarang apabila cek di Bank ..Blm ada kemasukan BR1M lagi..Bru tahu dari org , mereka kata yg blm trima pada bulan ni akan di masukan pada bulan april mengikut DUN masing2x

  • keliru
    Feb 25, 2014, 3:56 pm

    macam-macam peeeell

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 4:01 pm

    ibu saya pun sama duit masuk rm 400 saja. dah lah org tua tak kerja. masih ada orang ambil kesempatan.

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 4:51 pm

    sama la

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 5:16 pm

    Saya pun setuju……

  • connie
    Feb 25, 2014, 5:33 pm

    knp blm dapat Brim sy…..

  • lieza
    Feb 25, 2014, 7:35 pm

    Last cek 7pm ni.msih x msuk lg. Ape masalah spai lbat mcam ni.
    Public bank

  • Sivanesan a/l Shanmugam
    Feb 25, 2014, 8:02 pm

    Masih tidak mendapat jawapan & wang daripada pihak tuan.Sekian.Terima Kasih.”Salam 1 Malaysia…”.

  • Sivaprakash
    Feb 25, 2014, 8:06 pm

    Feras,fears,feras tak masuk lagi duit BRIM.Bilalah nak dapat

  • akal2014
    Feb 25, 2014, 8:08 pm

    aka . ko buat kenyataan ko mcm org bengong.. janji rm1200 tgll rm650,,, ini soal janjilah…kalau mak pak wa ko jnji nak bagi hadiah tp di mungkiri… apa rasa ko.. bersyukur ja lah ya…

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 8:11 pm

    Saya juga amat setuju.Nak bayar balik duit kita pun banyak sangat loket

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 8:15 pm

    Saya juga amat sangat setuju.Nak bayar balik duit kita pun banyak loket.Hus!hus!hus!

  • HANIF-HANIFAH BT MUSTAFA
    Feb 25, 2014, 8:30 pm

    Kenapa x dapat ye?

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 8:58 pm

    Sy nok kabo eh. Sy n kwn duk sekampong je tapi dye buleh,tp hk pelikny kte xleh pm,…berase ati gop kadang2 tobat pm

  • thedaus
    Feb 25, 2014, 9:28 pm

    saye memang dah dpt ..tapi bukan brim..dapat bruum degn breem..satu lgi dapt broom bang broom…kikiki

  • CLU
    Feb 25, 2014, 10:55 pm

    Bila nak kutip cukai memang cepat, bila nak bayar balik kepada rakyat memang lambat. kata 22hb bayar sampai hari ini tak der lagi.

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 11:15 pm

    janji tidak ditepati, rakyat tidak didahulukan.

  • Anonymous
    Feb 26, 2014, 12:45 am

    sya bkerje tp buat part time study.. rugi rm 50 sbb dpt baucer buku so xdapat brim.. sepatunye bagi la plihan kt org ug kes cm sya ni sbb kami still bkerje bkn full time student.. ape pendapat korang..

  • Anonymous
    Feb 26, 2014, 12:20 pm

    Betul tu

  • MOHD.ADZHAR
    Feb 26, 2014, 12:34 pm

    keliru………………………..dh masuk ke tak masuk lagi pun saya x tau sebab setiap hari ,,sebelum pergi kerja saya pergi bank dulu…..balik untuk lunch time pun pergi bank dulu,,balik kerja pu jumpa bank dulu…hampeh….

  • gg
    Feb 26, 2014, 12:42 pm

    Wahai kwn2 semua x yah la jadi baik konon yg x dapat brim tu or yg complain tu x bersyukur la apa la……masing2 ada masalah sendiri. Ada yg susah ada yg serdahana ada yg senang. Jadi jgn la suka2 ckp. Just tolong je mana2 yg perlu bantuan. Apa yg anda tau. Kerajaan pun satu suka ckp Tapi X de details terperinci. …semua pertanyaa jawapan mcm x yakin. Hari ni ckp mcm ni….Sok ckp mcm tu. Ha.. Skg tampil la ……Jwp Semua soalan org ramai.

  • iynee bt yusoff
    Feb 26, 2014, 1:06 pm

    saya pun x dpat brim lagi dh tngok 5 kali x msuk pun dlam akaun

  • Anonymous
    Feb 26, 2014, 1:13 pm

    KERAJAAN MENIPU RAKYAT!!!sekian…PUUIH!

  • OKU
    Feb 26, 2014, 1:25 pm

    Watpe smpi skre dok masuk lg.. Kawe ni org kuat Umno dop dpt lg.. Ari2 cek Akaun dop masuk.. Guane ni Yb

  • mael@otai
    Feb 26, 2014, 2:43 pm

    Askum smua..duit BR1M sya pn blum msuk2 lgi..
    da bnyak kali sya cek kt bank tpi x da jgak.sedangkn sya da update guna online.mta sahabat2 kat LHDN tlg2 la yer..

  • manda
    Feb 26, 2014, 2:49 pm

    Salam 1 Malaysia smua yg gembira dpt BR1M atau yg sedang brsedih x dpt BR1M lgi.sabo laa..sya ne pn x dpat duit BR1M lgi.da bnyk kali sya cek ne p bank tpi hampee da lenguh da kaki sya ne..sya da update pn..mta pihak yg brkenaan dpat tlng..
    tq

  • Anonymous
    Feb 26, 2014, 4:03 pm

    Sabar je la…. aku pon blom dapat lagi

  • Anonymous
    Feb 26, 2014, 4:21 pm

    Kwn tiap 2 jam cek tp hampa tadak lg, mane janji2 najib

  • Anonymous
    Feb 26, 2014, 7:38 pm

    x

  • Anonymous
    Feb 26, 2014, 7:54 pm

    awal mende nya surat dtg…aku punya surat tahun lepas 2 minggu lepas brim kluar baru nak antar…hangus camtu je duit…

  • mira
    Feb 26, 2014, 10:11 pm

    salam..saya nak tanya kalau nk tukar no akaun macam mana??
    yang bagi haritu akaun x aktif sebenarnya..
    tlg selesaikan masalah ini
    tq

  • michelle
    Feb 27, 2014, 9:54 am

    where can check br1m 3.0 result

  • harapak
    Feb 27, 2014, 10:13 am

    Saya Dah CALL LHDN…Dia Kata dalam PROSES..26.2.2014…….Kepala otak dia dlm proses….(LUlus ke Tidakkk) tak tahu lagi

  • yati
    Feb 27, 2014, 10:17 am

    keliru..thn lepas sya dpt brim..thn ni saya diberitahu tidak layak mendapat brim alasan gj 2k..tp ada kwn sya yg gj 2k boleh dpt brim bru2 ni..tak fhm..kerajaan hai kerajaan ..ermmmm..

  • kangkung
    Feb 27, 2014, 11:38 am

    bleh wt rayuan…kne cek web cmne nk wt rayuan tu

  • robocop
    Feb 27, 2014, 11:42 am

    smpai arini, sy pn blom dpt..dh fedup nk mgharap..klu ada, ada le..klu x, xde rezeki la tu..sbgai rakyat biasa xde tmpt pn kite nk ngadu..klu direct bleh adu kt PM senang citer.. nk komplen kt LHDN pn xguna gak..yg jwp call dh disediakn jwpnnye..depa bkn tau ape pn..just tukang jwpn pnggilan tpon..apa pn sabor je la..

  • comel
    Feb 27, 2014, 12:02 pm

    Salam..saya dah cek berapa kali tp saya still tak terima lagi BR1M 3.0.. Sedangkan di kawasan saya mostly semua dah dapat. Even my mother pon tak dapat lagi. Masa BR1M 2.0 saya dapat. Even my mother & my brother pon dapat gak. So is it possible untuk saya terima BR1M 3.0 kali ni? Anyone can answer me please. Really appreciate ur kidness. Thanks.

  • hamzah hashim
    Feb 27, 2014, 3:23 pm

    camna cara2 nak buat rayuan? info plse…

  • harapak
    Feb 27, 2014, 3:25 pm

    Tak payah lah chek akaun bank..LHDN bagi tahu dia akan hantar surat……untuk ambik baucer…dah tak masuk dlm bank lagi….siapa ada rezeki ada lah…..Aku dah tak harap lah…..

  • KUDA HITAM
    Feb 27, 2014, 3:29 pm

    Nak tanya ek apa kena mengena bantuan br1m ngan sijil nikah ek,saya masuk melalui akaun telah dikemaskini jolok2 x masuk lai tipon talian 1800 tu dia jawab pn ada masallah kat lhdn sikitlah sila bawak sijil nikah dan salinan ic suami di lhdn adoiiiii br1m 1 dan 2 tak perlu sijil nikah br1m 3 plak perlu sijil nikah aku masih isteri org lai ler suami yg sama,tak tahu apa sebab

  • rizal
    Feb 27, 2014, 3:53 pm

    kenapa ada insuran kena bayar 50 dengan duit brim

  • sulo
    Feb 27, 2014, 4:31 pm

    tak masuk sabar lah mungkin kemaskini tak buat kut. kita org buat last minit pun dapat

  • abdul kasim bin sulaiman
    Feb 27, 2014, 8:21 pm

    Mengapa bbr1m kepada yg tidak dapat dan yg masiah tertunggu tidak dilayan dgn sebarang pertanya

  • ain farhana bt jamaludin
    Feb 27, 2014, 8:45 pm

    macam mane nak semak dapat brim guna online sedangkan semakan status brim yang ad kat situ utk pegawai die sahaja?? x cekap betol pengurusan,,bertimbang rasa untuk orang yang xde internet!!

  • S Afendi Saat
    Feb 27, 2014, 9:31 pm

    Tahun lepas anak 5 dpt tahun ni 6 x dpt, X faham lah apa masalah Najib.

  • Anonymous
    Feb 27, 2014, 9:50 pm

    kenapa duit brim sy blm masuk dlm akaun bank

  • Anonymous
    Feb 27, 2014, 9:54 pm

    sy blm dpt duit brim kenapa xmasuk dlm akaun bank sy redzuan

  • Anonymous
    Feb 27, 2014, 11:06 pm

    Aku same … najib2

  • Lebai malang
    Feb 28, 2014, 2:50 am

    pada 25 hb sye telah pergi berjumpa dengan salah seorang petugas brim di counter lhdn damansara perdana untuk infomasi mengenai brim yang telah di janji kan oleh kerajaan itu mengapa masih ramai yang tak dapat dan terlepas dari pada petugas tersebut berkata brim kali ini tak semua yang akan di lulus kan permohonan mereka kerana pemberian kali ini mereka pilih cecara rawak yang sye tahu mengikut berita semasa melalui ucapan PM kita bantuan brim ini untuk semua rakyat malaysia mengikut prosedur yang kerajaan telah tetap kan mengapa pula di pilih cecara rawak jika cara ini di guna kan maka ramai lah rakyat malaysia ini akan terlepas dari pada mendapat kebajikan dari kerajaan dan dan golongan rakyat yang benar benar memerlu kan dan bantuan tersebut mungkin kan terlepas begitu saja, ,,,,,

  • ELLICE BINTI OLIAM
    Feb 28, 2014, 11:24 am

    ye betul tu saya telfn pun tak dapt rangkaian sibuk.

  • rosmah
    Feb 28, 2014, 4:52 pm

    najib bodoh. taktik kotor konon minta nombor akaun sebab taknak bg voucher. padahal memang niat taknak masukkan dalam akaun orang. bangsat! duit BRIM pn korg nk rembat. xcukup2 lagi ke?

  • no-d
    Mar 1, 2014, 12:50 am

    entah laaaa…. aku pun dah x berharap sgt dgn duit brim nih.sampai hari ni xmasuk pun lagi dalam akaun.xlayak kah aku dengan gaji 1800 anak ada 3.

  • mat
    Mar 1, 2014, 12:54 am

    hehe..doa je la cik mira oooii.rmai yg akaun aktif pun xdpt2 lg.

  • shar la la
    Mar 1, 2014, 2:56 am

    najib main kutu….org brim yg thn lpas kutu utk org baru…..sori to say……klu x ikut dia langsiii….

  • azira
    Mar 1, 2014, 9:05 am

    kenapa sy tk dpt lg? sedangkan sy layak.. dan sy ibu tunggal 1 orang ank?

  • junaina
    Mar 1, 2014, 9:19 am

    nak tanya brim saya dpt ke x??

  • budak tuaran
    Mar 1, 2014, 9:55 am

    dah 2 tahun saya tak dapat brim .. nama saya n anak saya bekas suami saya guna tuk dia dapat duit begini.. sekarang saya dah ada kahwin baru. saya dah mohon permohonan baru hari itu. Ada kah saya dapat juga tuk brim 3.0 ni? sedangkan anak saya yang tanggung .

  • sridevi a/p johulo
    Mar 1, 2014, 10:31 am

    saya apply 2 kali brim tak dapat juga . saya tidak ada kerja duduk rumah juga. tetapi saya apply brim juga tak dapat .

  • akkammah a/p babully simanchalam
    Mar 1, 2014, 10:37 am

    saya sudah tua .umur saya 70 tahun , dua kali saya apply brim tetapi saya tak dapat juga . kerajaan tidak tolong saya . saya pun anak malaysia juga. bila nak dapat .

    alamat saya . no 9 jln taming emas 3, tmn taming emas ,
    kajang selangor 43000.

  • royyy
    Mar 1, 2014, 10:54 am

    saya pun tak dapekk lagiiieee..

  • lije
    Mar 1, 2014, 10:59 am

    brim saya tidak keluar lagi,

  • Esther Foong
    Mar 2, 2014, 10:08 pm

    Br1m mak saya mungkin telah ditentang balik sebab buku akaun yg dia kasi tu dah dormant. Mcm mana kalau nak tlg dia apply balik. Bantuan tuan sangat dihargai. Apa yg perlu kita buat utk menguruskan hal ni. Terima kasih

  • nak tau
    Mar 2, 2014, 10:23 pm

    bagi orang tua-tua yang tiada akaun bank macamana????

  • Nor Lela
    Mar 3, 2014, 9:36 am

    Sya rsa rmai g yg blm dpt BRIM…kesian mreka ngan keluarga mreka..pe pndpt korang…org yg gaji ribu2 pla dpt duluan…ada ke patut…hmmmmm..komen anda….

  • Abu Kasim Kamarudin
    Mar 3, 2014, 11:08 am

    Nak tanya…klu yg tak de no acc bank… nak ambil brim di mana…sampai skarang lom ade ape2 maklumat diterima…minta berikan penjelasan sikit tkaseh.

  • Anonymous
    Mar 3, 2014, 11:54 am

    semak online status permohonan brim dah tak bolih masuk….ada cara lain tak nak semak.

  • emar
    Mar 3, 2014, 1:43 pm

    sebelum ada terima BRIM.smlm check kat lhdn KALI NI x dapat brim sbb suami PR (PEMASTAUTIN TETAP).pegawai yang bertugas ada inform minta tunggu,sehingga lhdn hantar surat samada layak atau tidak terima brim.masalahnya saya warganegara dan mempunyai anak seramai 8 orang semuanya WARGANEGARA juga adakah saya tidak layak terima bantuan??

  • Anonymous
    Mar 4, 2014, 7:24 am

    Saye pn sme,xfhm tl LA

  • walk jogos
    Mar 4, 2014, 8:07 am

    Lianciau la lu

  • mohammad kushairi bin daud
    Mar 4, 2014, 1:16 pm

    kalau kita dah bagi no akaun tapi x masuk macam mane plak

  • Anonymous
    Mar 4, 2014, 1:26 pm

    Sama nasib dgn i

  • hnya luahan hati
    Mar 4, 2014, 4:55 pm

    Harini dh 4 mac 2014..pigi lhdn mggu lepas drng ckp dh lulus,sruh tggu surat,.tggu2 smpi lh hrini ni 4mac surat pun xde,tggu surat br1m yg dpt bil api,bil air..huhuhu..dhlah gaji suami pun ckup2 mkn jer..huhu..mne nk byr sewa umh nk beli brg dpur lgi..huhuhu…bila lh nk dpt br1m ni,.pigi pjbt umno cek nk tebus baucer,drng ckp kena ade surat,..xble ke drng bgi jer baucer tu tanpa surat,klu dh ade nama tersenarai knpe nk surat bagai..surat tu bkn ape pun cuma dia bgitau tarikh dn tmpt nk tebus baucer jer..knpe plak nk tunjuk surat bru ble dpt baucer…kn baucer tu ade tertera gak nama c pernerima..ntahlah,ssh jgk nk dpt br1m0.3 ni…buat hati kita sakit pun ade gak..huhuhu…buat kerja main2 kot..huhuhuhu

  • Anonymous
    Mar 5, 2014, 1:38 pm

    sm la dkt opis sy pun gaji dia 3k (x termasuk gaji suami dia) tp dia dah dpt brim ms 22hb…sy spai skrg xdpt2 lg…td kol lhdn dorg kate dlm proses…even sblm2 nie sy dpt tp taun nie x tentu blh dpt ke x…

  • Anonymous
    Mar 5, 2014, 1:40 pm

    brim nie mcm x adil…tmpt keje sy pun gaji dia 3k x termsk gaji suami dia…tp yg heran dia n suami dia dua2 dpt brim pd 22hb…bile pk2 mcm x adil lak…kate slh sorg je yg dpt tp nie suami isteri dpt..

  • sally
    Mar 5, 2014, 3:43 pm

    bile lah laki aku punye brim ni nak dpt,,dh brp lme dh..call lhdn xpenh yg dpt..asyik talian sibuk je..bile call jwpan dlm proses..smpai bile dlm proses pun tak tau..ape lah..kate bantuan rakyat..hampe betul….

  • Orang madura
    Mar 5, 2014, 10:52 pm

    sye orang indon dah lama memetap di malaysia hampit 20thun ada ke sye layak juga untuk menerima bantuan dari kerajaan ya itu bantuan brim sesiapa boleh tolong sye belanja makan bakso atau soto

  • orang minyak
    Mar 5, 2014, 10:57 pm

    Ha ha ha hantar je dia kat negri pasir bedengung sana tak da raja tabal kan dia memerintah

  • Mala petaka
    Mar 5, 2014, 11:06 pm

    Mungkin brim engkau orng semua dah di sedut langsuir tu yng tunggu tk da tu ha ha ha

  • panas hati
    Mar 5, 2014, 11:14 pm

    korang jangan banyak cakap, sekarang ni brim aku mane? dah berjanggut nih….. cogan kata baru janji tidak akan ditepati…

  • Hj. Amin
    Mar 6, 2014, 10:04 am

    Saya dulu BRIM 1 & 2 dapat, kini BRIM 3 , walaupun di kemaskinikan akaun bank tak juga dapat dapat lagu. Dah masuk Mac pula. Hei apa nak jadi. Kalau tak nak bagi bagitahu aje.

  • pak hashim..
    Mar 6, 2014, 1:27 pm

    brim 2 sy dpt melalui voucer rm500..brim 3 sy je lhdn madukan no akaun cimb…lain2 maklumat tk berubah…sampsi jam 1.25ptg 6hb march duit belum masuk….salah siapa??menteri kata salah rakyat sbb ramai tak ada no akaun bank sbb tu ada yg belum dapat..
    tu menteri bodoh yg cakap..sbb ramai yg bg no akaun pun masih tak dpt..
    masa brim 2 dulu dkt nak pru…semua yg mohon dapat…gaji rm5000 pun dpt..sekarang pru dah lepas..kena siasat betul2 la…
    salah siapa pun tak pasti..adakah pegawai lhdn yg proses permohonan tu lebih sudu dari kuah..anggap duit brim tu mwk bapak mereka punya..
    tunggu sampai habis bulan march..satu lsporan polis akan dibuat terhadap kerajaan kerana membohongi rakyat..

  • Anonymous
    Mar 6, 2014, 3:38 pm

    ..diorang saja ckp dlm proses..padahal keputusan permohanan mmg xllus…t da nak dkt tarikh rayuan baru diorg bgtau yg permohanan anda tidak diluluskan…propa jela semua 2…

  • Anonymous
    Mar 6, 2014, 3:42 pm

    semalam i kol lhdn die ckp permohonan dlm proses..td mntk kwn yg ada mmber keje kt lhdn cek die ckp permohonan tak llus sbb nme dlm tngunggan..knp thun lpas leh je dpt..mgkin sbb time 2 nk dkt pru..yang bengang 2 bila i kol tnye ckp jela mmg xllus…tak la tnggu cm pe..

  • Anonymous
    Mar 7, 2014, 2:09 am

    X yah ckp lg kite bako je.

  • Anonymous
    Mar 7, 2014, 2:20 am

    Alah…masakan kamu kami ni… Org org yg tebang utan duluan pon ngak dapet jugak lg. Udah capek lg nih…

  • Anonymous
    Mar 7, 2014, 2:40 am

    Bila ade yg menegur katenye cam bagus sangat .org yg salah kene tegur di bela pulak… Sbnrnya pemimpin kene buat betol dulu .ape2 hal tu ckp biar terang. Bikin cakap. Kite ade buku care pimpinan islam kenape tak guna .ikut sedap dia la tu.

  • MOKTAR BIN HASSAN
    Mar 7, 2014, 10:56 am

    TAK FAHAM KENAPA MASIH TAK DAPAT SURAT MENGATAKAN BR1M 3 DAPAT ATAU TAK…ADAKAH KAMI DI PUCHUNG YANG TAK ADA AKAUN BANK DI ANAKTIRIKAN OLEH KERAJAAN PERSEKUTUAN…

  • kamarudin
    Mar 7, 2014, 11:19 am

    JUST WANT TO FIND OUT THE STATUS OF BRIM 3 MY PARTICULARS AS FOLLOWS: 1) NAME:KAMARUDIN BIN SAMSUDIN 2) MY KAD NO: 520417-10-5609 3) RHB ISLAMIC BANKING. YOUR COOPERATION IN SOLVING THIS MATTER IS VERY MUCH APPRECIATED TQ

  • nora
    Mar 7, 2014, 12:36 pm

    saye pn smp skrg tk dapat.letih g bank.

  • roslan
    Mar 7, 2014, 12:50 pm

    Habuk pun xada…jgn beri harapan tinggi smpai skrg ni apa pun xde lg….lhdn pun klu cll bzz memanjang klu angkat byk alasan plk

  • mohd sali bin mael
    Mar 8, 2014, 2:13 pm

    kenpa sya belm lgi dpat brim apa masalah nya sedng kan dulu sya sda menrma dua kli knpa skarng belm masuk sedang kn sya sda kems kni>>awl january>>>>this is my acount # 160027357598 maybank>>thnk u>>ur cooprtion is must

  • Zaidi
    Mar 8, 2014, 2:18 pm

    Sampai sekarang masih belum dapat BRIM lagi..sedangkan saya adalah penerima Brim1 dan Brim 2..dh naik letih g bank..

  • Anonymous
    Mar 9, 2014, 2:38 pm

    pa cer plak yg xdpt2 lgi wei

  • mengharap
    Mar 10, 2014, 1:07 pm

    bila lah agaknya br1m 3.0 dapat ya…?
    dah jemu yg tunggu, smpai akrg pun habuk tkda
    tunggu dok tunggu last2 tk dapat,
    sape yg tak sakit hati….
    tapi harap2 dpat ja lah… sebb nak buat tolong emmak dan adik sy

  • Br1m2nightmare
    Mar 10, 2014, 1:32 pm

    kasihan pada warga emas dan ibu tunggal yang masih belum terima bantuan. pelbagai masalah dihadapi

  • taianuare
    Mar 10, 2014, 3:07 pm

    mana kah janji kerajaan>lau rakyat lambat bayar nk di samannya.cmni pnya kes cmna

  • Anonymous
    Mar 10, 2014, 3:10 pm

    sabar>mh370 pun x jumpa lagi.sibok cari ni

  • Anonymous
    Mar 10, 2014, 9:02 pm

    Assalamualaikum n slmt sejahtera.Mtk maaf mnyampuk.. pd y xdpt lg tu harap bsabar (sy pn xdpt lg).. yg mane pernah dpt sblm ni ttbe xdpt, ttbe dpt sket.. die tgk pd KWSP, pd pndapatan isi rumah, name penuh pd IC. Law dpt alasan IC xwujud di JPN tu sbb name mce isi form xm’ikut IC.. pd y xdpt sb alasan menerima baucer buku tpi da abeh blaja, nty tunjuk kt pgawai BR1M y anda da abeh blaja.. (law ad rayuan nty)

  • momo
    Mar 10, 2014, 11:31 pm

    xpyh mgharap….sape suruh undi bn msa PRU13…. ni la janji d capati….huhuhu tipah tertipu lg……

  • huhu
    Mar 10, 2014, 11:39 pm

    aku dah maki org LHDN…ckp pon blagak..ni ke budi bahasa org GOvmt…die ingt kite hdap sgt duit brim…
    puas hati after maki bdk lhdn tu…(blgak kalahkan pegawai wlaupun just kerani cabuk)!!

  • nrul
    Mar 11, 2014, 12:08 pm

    Napew saya x dapat agi…owang lain semua dpt

    ..sya nie owang susah jgak….dah byak kali g cek..asyik kosong jew….g tgk…kat brim lulus…tpi duit x ad…dulu ok jew..x mcm nie

  • mad7
    Mar 11, 2014, 5:13 pm

    Br1m kali ni amat menyusahkan pergi sana pergi sini tapi tak dapat juga. Kalau tak nak bagi cakap je
    Jangan menyusahkan rakyat.

  • Anonymous
    Mar 12, 2014, 10:33 am

    kali ni sokong pkr,pas,bn penipu besar

  • SUZIE
    Mar 12, 2014, 11:50 am

    KENAPA BRIM 2014 LAMBAT… ORG YANG ADA AKAUN BANK PUN LAMBAT YANG TAK ADA AKAUN BANK LAGI LAMBAT. DLU LAGI SENANG WALAUPUN BERATUR PANJANG TAPI STILL DAPAT. SEKARANG NIE MENYUSAHKAN RAKYAT JE… SAMPAI SEKARANG TAK DAPAT LAGI…

  • Ariff
    Mar 12, 2014, 1:57 pm

    As salam… Pergi je LHDN buat semakan… Mudah je… Kalau tak lulus, buat rayuan… Saluran dah ada, gunakan je… Terus terang cakap manusia nak semua benda senang, tapi bila da ada cara pon merungut… Nak dapatkan BR1M ni pon kena tgk dekat diri dulu mcm mane… Rezeki dari Allah, bukan dari Kerajaan… Yang cepat dapat tu dipermudahkan oleh Allah… Yang lambat tu bersabar la…

  • Anonymous
    Mar 12, 2014, 5:28 pm

    sye pun x dpt lagiiiii…… lagiiii sye ni ibu tunggal dah 2x gi LHDN buat semakan. jawapan yg di terime masih dlm prosesssss….. brim1 x dpt brim2 sye dapat….yg ke3 ni da buat kemaskini bagi no acc bank. sampai sekarang x dpt2……ape citer….

  • Anonymous
    Mar 13, 2014, 8:44 am

    Btul tu

  • 1four3
    Mar 13, 2014, 10:08 am

    BRIM menyakitkan hati je ayah sy yang bukan la orang senag hanya kerja kampung sampai sekarang tak dapat dapat brim bile telifon cakap dalam proses..tidak adil sebab yang status bujang senang je dapat..

  • JURINAH
    Mar 13, 2014, 12:23 pm

    saya layak br 1m 2.0 dan mendapat surat terima dari br 1m,baru2 ini saya memohon untuk br 1m 3.0 melalui online sahaja..tapi sampai sekarang belum ada surat atau info yang saya dapat,adakah saya masih berpeluang untuk terima bantuan br 1m seperti sebelum ini.

  • Cik Kak
    Mar 13, 2014, 3:46 pm

    As salam, nak tanya. Sekiranya permohonan Br1m di tolak, blh tak borang rayuan dan salinan dokumen di hantar melalui email sahaja? dan perlukah buat surat rayuan?

  • IDRIS MAHMUD
    Mar 13, 2014, 3:49 pm

    K/P saya: 400617055179
    Masih belum dapat bayaran brim atau masuk
    dalam akaun saya.
    Tolong semak. Terima kasih

  • Anonymous
    Mar 13, 2014, 6:07 pm

    dok baik kata gitu

  • Anonymous
    Mar 13, 2014, 7:58 pm

    Saya nak tanya kalau isteri warga asing dapat tak. Tahun sudah dapat tahun ni tak da pulak

  • Azmi Bin Lakimin
    Mar 14, 2014, 9:45 am

    Tolong Check Saya Punya Nama Dan IC
    Number Seperti Di Bawah Ni Lama Tunggu
    Surat Sampai Sekarang Tak Dapat Ada
    Problem

    Nama:Azmi Bin Lakimin
    ID:660306105053

  • Nolis
    Mar 14, 2014, 10:35 am

    Sampai skrg surat brim saya blum dpt..thn lps dpt..muskil tnpa penjelasan LHDN

  • Iswandi
    Mar 14, 2014, 11:39 am

    sya pun blum dpat juga B1RM skrng ni

  • Anonymous
    Mar 14, 2014, 11:48 am

    don’t simply publish your personal details, pak cik

  • hakim
    Mar 14, 2014, 3:23 pm

    Nak siket…y berkeluarge semua da dapat ke blom???

  • menghrap
    Mar 15, 2014, 1:11 pm

    betul tu

  • sky lo lo
    Mar 15, 2014, 4:26 pm

    tahun lepas dapat …tahun ni kemas akaun .dah ikut peraturan ,,lepas tu cek akaun ..kwn2 semua dah dapat..kami ada brberapa org ta dapat,,mcm rosak kad sy selalu masuk mesin ,,ta juga ada2,mcm ta betul ja,

  • norizan
    Mar 15, 2014, 4:28 pm

    yalah.saya pun sama. gaji bawah rm3,000.anak 4 orang , masih belajar semuanya. ibu tunggal lak.
    janji kata nak beri brm3..0 rm650.00. tapi saya chek kat ac pada 21/2/14. cuma ada rm450 aje.
    kawan kawan yang sama senasib dng saya dapat rm650.00 . mana adil. lebih baik dapat rm500 macam dulu. untung juga rm50. ni rugi rm200 tu. jauh bezanya. cal ldhn , hot line nakkan penjelasan tapilah ni hotline tak leh pakai, manjang engage aje. tak best macam ni. adakah salah masukkan jumlah duit tu.

  • suzie
    Mar 17, 2014, 9:40 pm

    lhdn telan duit kot

  • komeng
    Mar 17, 2014, 9:50 pm

    biasa la…macam bagi ayam makan ada yg dapat ada yg x dapat …heheheheh

  • Anonymous
    Mar 17, 2014, 9:53 pm

    dulu nak pilihanraya dia tabur duit brim cam tabur dedak….skang dah menang…paham2 je laaaaa…

  • Hamidah
    Mar 17, 2014, 10:12 pm

    Suami dan saya baru tahun ini hendak apply BRIM kerana saya sudah bersara dari perkhidmatan. Tapi tunggu punya tunggu ,pergi bank update buku berkali kali tak juga masuk. Masa tengok kat tv najib cakap duit BRIM dah masuk akaun dan semasa berucap ini orang tengah beratur hendak ambil duit.

  • mohamadabdullah
    Mar 18, 2014, 12:16 pm

    salam,knpa saya di tawau chiek br1m pasa 3 masih lagi dalam proses knpa?lagi satu ada mengatakan sbb apa permohonan dalam proses di sebabkan suami mykad dan pasangannya pasport…..ada juga pengawal LHDN mengatakan pada orang awam sila buat pengesan surat kahwin,pengesan mykad di JPN dan pasport pasangan di konsult…bagi yang pasport indonesia…..ini semua bukan menyenangkan rakyat tapi menyeluitkan pemerentahan rakyat….knpa la tak di bagitahu terus terang pada seorang pemohon bahawa permohonan anda di tolak atas sebab seorang pemohon berkahwin dengan seorang pasport…..knpa tidak di bagitahu semasa br1m pasa 1/2….knpa br1m pasa 3 ada saja di sulitkan….tidak ada gunanya kami memegang mykad malaysia….kami juga menyokong kerajan BARISAN NASINOL….kalau la sedemikian rupanya kejadian itu lebih baik kami menyokong PEMBANGKANG!!!!!

  • MOHAMADABDULLAH
    Mar 18, 2014, 12:22 pm

    saya di tawau kenapa belum lagi dapat br1m pasa 3.0,yang lain dapat sudah KENAPA????atas masalah apa saya tak dapat menerima br1m 3?????

  • MOHAMAD
    Mar 18, 2014, 12:26 pm

    di mana keadailan ini…..????????

  • rimen anak ampang
    Mar 18, 2014, 3:21 pm

    5

  • Lau yong seng
    Mar 18, 2014, 5:40 pm

    Sy yalah brim 2.0 bagaiman kasi bank a.c ??

  • Bryan
    Mar 18, 2014, 5:44 pm

    Bagaimana kasi bank a.c ..??atau di mana angat Wang??

  • Kitty
    Mar 18, 2014, 6:08 pm

    mengemas kini permohonan BRIM dengan memasukkan no akuan yang tidak aktif

    adakah akan mendapat secara pemberian voucher manual?

  • arieputra
    Mar 19, 2014, 1:47 am

    Saya pulak dh dpt br1m 2 kali tapi thn ni permohonan saya ditolak…APA NIII..!!!! Bila di tanya apasal permohonan saya ditolakkk…senang ia menjawab i/c tak lengkap..kalau tak lengkap kenapa br1m 1.0 dan br1m 2.0 yg lepas ok jerr..menyusahkan rakyat hendak ulang-alik pergi bank atau pejabat japerun menannyakan pasal benda ni…mana slogan janji ditepati..rakyat didahulukan..ini smuanya takleh pakai..sebab apa.?banyak menyusahkan rakyat jer bukan nak menyenangkan…smuanya tak buat kerja..!!! Makan gaji buta jerr..bila nak pegi update yg baru ni..?senang ia jawab..yg mana dh dapt thn lepas tak payah update lagii…tnggu punya tunggu permohonan ditolak..APA NIII..!!!!ini bukan Bantuan rakyat lagi tapi Makan duit rakyat…

  • aidil
    Mar 19, 2014, 2:01 am

    Betul tuuu bro…BN banyak penipu besar nya..LHDN makan gaji buta jer..habiskan duit rakyat jerr..contoh di melaka..kerajaan dulu bagus smua rakyat dapat..masuk kerajaan baru ni semuanya disekat..saya tengok kt LHDN mitc lebih kurang 500 org bratur tk dapat BR1M 3.0 niiii…akan datang ni kasi UBAH….ok..

  • Anonymous
    Mar 19, 2014, 1:32 pm

    mmm

  • mirul
    Mar 20, 2014, 12:22 am

    tadi pergi cek kat bank, tengok2 wet brim baru je keluar… alhamdulillah….

  • Anonymous
    Mar 20, 2014, 1:57 pm

    bersyukurlah dengan apa yg diberi….

  • Anonymous
    Mar 20, 2014, 3:06 pm

    saya pun suami ta daot lagi e2 BRIM samapi sekarang pun tiada..

  • hamdin bin sepawi
    Mar 21, 2014, 8:36 pm

    Pernah,tapi belum ada?

  • mysikap
    Mar 23, 2014, 12:56 am

    bodoh punya melayu!!.tak reti2 bersyukur.tak faham2 rezeki tu ditangan Tuhan.Melayu mcm ni tak hidup pn takpe.hidup menyusahkan orang!!

  • mysikap yg bodoh.
    Mar 23, 2014, 8:31 am

    ini ruang untuk meluahkan perasaan, bukan nak kutuk2 orng yg susah.

  • Geram
    Mar 23, 2014, 11:07 am

    Betul tu pak Hashim…semasa memohon tu semua dokumen yang diperlukan sudah cukup lengkap…hanya menunggu masa sahaja nak dapat brim 0.3 ni…dulu brim 0.1 dan 0.2 memang mudah sahaja proses mendapatkannya…tapi tiba2 aje dalam account kosong x ada apa2…lepas tu pergi kat LHDN…diorang kata kena tunggu surat sesi kedua…la ni sampai sekarang x ada apa2…
    Akhirnya saya terpaksa pasrah kalau x dapat brim…kalau ada menteri2 yang kata account x aktif tu memanglah menteri tu seorang yang bodoh lagi dungu…adakah patut kata begitu kalau semuanya dah ok…seolah2 kesalahan tu kat kita pulak…bodoh punya manusia…
    Persoalannya disini ialah kemanakah perginya duit2 yang Najib peruntukkan tu?…siapa yang mendapat keuntungan?…

  • Anonymous
    Mar 24, 2014, 2:19 am

    Tolonglah whai kerjaan janganlah rakyat perbodohkan,bila nak mengundi mcam2janji habis mengundi janji di mungkiri,lembu kita ikat dengan tali mnusia kita pegang pada janji,janganlah kita tergolong dalam golongan munafik,kenapa brim 2014 mcam2masaalah klau yang gji besar o.klah kalau yang macam Kami yang gaji 600 ni mcamna?janganlah buatkan kami rasa di perbodohkan

  • mohd husin bin mohd hasan
    Mar 24, 2014, 2:25 pm

    lhdn kenapa tak buat macam spr… taip je no ic dah tau keputusan…tak perlu nak buat panggilan untuk tanya status…sebab sampai sekarang saya belum dapat lagi br1m 3.0

  • mohd
    Mar 25, 2014, 1:35 pm

    dah laaaaas tak dapat brim cukup lah, 2kan hak pm biarlah deme yang tentukan siapa yang nak di beri. yg penting sekarang ni harga kangkung dah turun nak kecoh apa lagi,,,,,,,,,,

  • shima
    Mar 26, 2014, 5:52 pm

    tahun lepas bujang blh dapat..tiba2 pas kawen…sy x keje..husband jer yg keje…tp blh x lulus plk..sakit hati jer..kalau gaji laki aku besar aku x kisah.

  • kangkungkang
    Mar 28, 2014, 10:53 am

    mama suka kangkung turun harga.. papa pun suka kangkung turun harga…kangkung ku popo… huahuahua

  • navinder kaur a/p banta singh
    Mar 28, 2014, 11:57 am

    No5 Jalan Sierra Perdana 2/3 Taman Sierra Perdana 81750 Masai Johor.

  • lama
    Mar 28, 2014, 1:34 pm

    rasa sabar dah hilang,
    tunggu bukan main tunggu…
    smpai skrg ni lum dpat lagi, br1m 3.0
    klo tk nak bagi, cakap lah, sekurang_kurang tk da lah org nak tunggu, benda yg tk pasti

  • mus muharja
    Mar 30, 2014, 10:15 pm

    tak tau la saya sape tipu siapa….ramai yang bagi no akaun tak dapat duit brim pergi cek kat LHDAN katanya tk lulus la macam alasan yg dibagi…….kalau macam ni ramai yg akan marah pada kerajaan pilihan raya tak lama lgi

  • apih
    Apr 1, 2014, 3:46 pm

    jdyw7ydyi38tryh2

  • rozalinda lokman hakim
    Apr 1, 2014, 4:00 pm

    thun sudah sye dpt brim!!!!!tapi knp lak thun ni sye xdpt???hri2 duk g cucuk hrp2 ada…tpi hampeh!!!!bkn nk kecoh atau apa lh kan..tpi rasa xpuas hti tu tetap ada sbb thun lepas dpt…..xtau atas alasan apa thun ni xdpt..surat apa pun xda!!!btl2 kecewa…

  • ana
    Apr 1, 2014, 9:21 pm

    Askum maaf lau myampuk sy pn blm dpt lg.cma kte kna brsaba..rezeki ada

  • Anonymous
    Apr 5, 2014, 1:27 pm

    tak dapat brim1 no akuan tak sama .

  • Aleng
    Apr 7, 2014, 1:15 pm

    I

  • norsina
    Apr 8, 2014, 8:44 am

    Td saya dpt baucer rm1000 saya blm pilih dah keluar blk.

  • nor hayat
    Apr 12, 2014, 10:06 pm

    sy sperti nme di ats….sy nk thu knp
    Br1m thun ni lmbt proses sy pnt dh Menunggu
    ble kol LHDN die kte dh llus..tpi tggu xd
    pon lgi……tlg bgthu knp bleh???

  • zack
    Apr 22, 2014, 12:37 pm

    saya nak tanye berapa lama proses BRIM 3.0 selepas kite buat rayuan…
    cara dia bayar masok akuan bank ke…

  • [email protected] Musa
    Apr 28, 2014, 12:40 am

    Kenape susah sangat tahun ni..
    Kalau saya org senang,saya tak perlukan brim ni.
    Macam mintak sedekah.

  • mahani
    Apr 28, 2014, 10:20 am

    rayuan untuk mendapatkan brim 2014

  • nydazid
    Apr 28, 2014, 11:12 pm

    slm…knpe smpai skrng saya tk dpat lagi brim….alasnye sbb nmbor ic husbun tk dapat baca….brim sekarang cerewet lah pulak…sampi otok saya yang umur dh 70 thun pun tk dpt jge brim…knpe leh jadi mcm ne..

  • Anonymous
    May 11, 2014, 10:52 am

    KKi

  • Anonymous
    May 23, 2014, 8:56 pm

    Saya dah mohon 2 kli x pi x dapat pun..sya pun x tahu lls ke x sebab surat blm smpai..

  • Anonymous
    May 24, 2014, 8:36 am

    dah buat rayuan..tp bila blh dpt..cuma nak tau sama ada duit brim tu wujud lg ke utk org yg wat rayuan..?? tq

  • Anonymous
    May 28, 2014, 9:45 am

    waa.. semua pasal brim kan.. ya kesian jga yng x dapat yng dpat ble la syum .. dlam masa yng sma.. ada yng bersedih… haaa.. mking kna..potong untuk bajit kepal hilang mking.. heee.. pappun x dpat 2 mking dari msaalah.. atasan yng urus.. bole jga balik telepon d pjbat lhdn 2 sampai d iorng bosan nma kita je lama.. diorng kirim la.. 2

  • huzairi
    May 28, 2014, 9:53 am

    ba.. nak tgok komen2 n ada hrapan n pkr mnang bila pilihan raya akan dtang npa rakyat x nak cuba .. alihkan sokongan kan bn da perntah ngara selama 25 thun jadi x salah kita cubah lg pemerinta baru.. mna taukan.. ia baik lagi.. jika tidak 5 thun bukan lma.. tukar la balik..

  • bungai terung bungai kenusung
    Jun 3, 2014, 11:16 am

    nak tanya ne…brim tak dpt ler….kata tggu kputsan 1hb 6…tapi bila cheek 2hb 3hb..tak masuk lagi..kenapa agak nyak..nama semua btul..

  • bonny tumbil
    Jun 3, 2014, 11:27 am

    kenapa…bila call kat cawangan brim..tak dapat pulak…buat rayuan pun dah jugak..sama ada sy dapat atau tak erkkk…..

  • Anonymous
    Jun 4, 2014, 10:20 pm

    Sy xpenah dpt brim bln empat dh buat rayuan jnji bln lima masuk dlm akaun tapi skarang dh bln enam xmasuk2 lgi kena tipu lgi

  • kenny
    Jun 25, 2014, 12:18 pm

    dah cek kat pejabat,cakap dah lulus tapi tak dapat lagi,mcm mn?

  • aliyaaa
    Jul 14, 2014, 7:34 am

    kenapa brim xmsukk2 lgiii ?? haishhh minyak naik,barang naikk . tapi brim ?? xmsukk2 … penipu besarrrrrr . taunn lepas dpat , tahun ni xdapat , kalau org yg dpat brim hebohh kn , nk tnjuk PM kite ni bguss . tapiiiiii hampehhhhhhhhhh .

  • boy
    Nov 26, 2014, 5:39 pm

    now x payah tunggu lg kt bank la…. chk secara online banking kan ok….:) x paya la lg beratur kt bank… tul x ?

  • HAMBA ALLAH
    Jan 16, 2015, 10:44 am

    Ni la mnusia,bila dpt krjaan bgs sgt sb prihatin akan rkyat tp bila xdpt krjaan trus jd pnipu n mkn duit rkyt…ada org yg lg susah dari kita lnsg xdpt apa2 tp mreka ttp bsykur akan nikmat yg ada..x perlu asyk nk slhkn org lain bila kira xdpt kelebihan…fikir2 kn la…

  • pok ya
    Feb 11, 2015, 9:16 pm

    Ni saya tuju khas pada pegawai LHDN…KLO XBLEH NAK JAWAB TERUS KE MENTERI KEWANGAN…saya cume nak tahu kenapa tahun ni BRIM tlalu ramai rakyat yg xdapat….ade ape masaalah…kami bukan nak kondem kerajaan..dan bukan sakit hati xdapat..tapi kami cuma nak tahu KENAPE??..MASALAH TAHUN LEPAS OK JER…PM DA BG TAU BRIM DI BAYAR 3 KALI…TAPI MSIH DALAM TERMANGU2..CUBE Beri jawapan agar rakyat paham dan tidak mengutuk2…dan tertungu2…harga MAKNUSIA PADA JANJI…kalo da jnji pun xlei tunai n penerangan pun xde yg resmi..AGAK2 KORANG YG TERLIBAT TU ADE KE HARGA SEBAGAI MAKNUSIA….JAWAB.