=Menu

Semakan Brim 3.0 2014 Online LHDN. Semak Status Permohonan BR1M

semakan brim 3.0

Semakan Brim 3.0 2014 Online : Bermula Februari 2014, kepada kalangan anda yang sudah pun daftar Brim 3.0 2014 & dan juga kemaskini brim 2014 (SEPERTI DI SINI) anda sudah boleh mula buat semakan br1m 3.0 2014 online. Berita Semasa difahamkan yang mana pembayaran Brim 3.0 akan mula dilakukan selepas 15 Februari 2014 di mana Bantuan RM100 selesai diagihkan.

Cara Semakan Brim 3.0 2014 Online

Terdapat 4 cara untuk anda semak brim 3.0 2014 & keputusan status permohonan Brim 2014, antaranya ialah :

1) Semakan Brim 3.0 2014 Secara Pos

Anda akan menerima surat pengesahan apabila tarikh pembayaran Brim 3.0 2014 sudah semakin hampir.

2) Semakan Brim 3.0 2014 Secara Telefon

Anda boleh terus menghubungi no talian hotline LHDN 1-800-222-5000/-18000-88-2716 (waktu pejabat sahaja)

3) Semakan Brim 3.0 2014 Secara Emel

Anda boleh hantar persoalan terus melalui emel, [email protected] @ [email protected] yang mana biasanya akan akan menerima jawapan balas antara 1-2 hari bekerja. Nasihat Berita Semasa, hantarkan maklumat anda selengkapnya yang mungkin bagi membantu pegawai yang bertugas memabntu anda

4) 3) Semakan Brim 3.0 2014 Online :Anda hanya perlu masuk ke laman ini https://ebr1m.hasil.gov.my untuk semak status permohonan Brim 3.0 secara online.

semakan brim 2014

Cara Pembayaran BrimM 3.0 Online 2014

Berdasarkan maklumat akaun bank yang telah anda kongsikan, pembayaran Brim 3.0 2014 apada kali ini akan terus dimasukkan ke dalam akaun bank anda. Lebih mudah bukan?

P/S : Nantikan kemaksini laporan berita selanjutnya mengenai semakan BRim 2014 melibatkan status keputusan permohonan Bantuan Rakyat 1Malaysia 3.0 tahun 2014.

PP/S : Mohon kongsikan kelak keputusan semakan Brim 3.0 2014 yang telah anda lakukan. Berjaya menerimanya?

486 Komen Bernas… add one

  • fauziah bt sidek Feb 4, 2014, 1:47 pm Balas Komen Ini

    Salam saya telah mencuba sebanyak dua kali untuk memohon brim1 dan brim 2, malangnya semua yang saya mohon tidak lulus atas alasan saya adalah pembayar cukai tetap. ini menjadi satu kemusykilan pada saya, kerana sahabat yang berkerja satu pejabat dan pembayar cukai tetap seperti saya juga tetapi ia mendapat bantuan brim, dan sehingga kini saya tidak pernah mendapat surat yang mengatakan samada saya layak atau tidak mendapat bantuan ini,harap maklum sekian terima kaseh

    • Anonymous Feb 12, 2014, 7:58 am Balas Komen Ini

      Entahlah ek

    • Anonymous Feb 12, 2014, 11:00 am Balas Komen Ini

      Penah buat rayuan tak?

    • Anonymous Feb 12, 2014, 4:33 pm Balas Komen Ini

      yes its un-fair..why some people get..and some people cannot get..I wondering

      • Faten shamira Feb 15, 2014, 1:21 pm Balas Komen Ini

        nak tanye sekiranya no akaun telah diganti dengan no akaun yang baru,sebab no akaun yang lam n dgn kad bank semuanya hilang sekali macam mana ea..

        • roy Feb 16, 2014, 6:56 pm

          bley,tapi awk kena lah tggu?
          kalu tak dapat?awk kena pergi lhdn.

        • Anonymous Feb 24, 2014, 10:15 pm

          Huuuu…..x adil kan….

        • lebai malang Feb 25, 2014, 1:58 am

          saya dari 22hb dh mula cek kat dalam akaun ckp dah brim dh masuk sampai sekarang dah25hb habuk duit pun tak ada cam ni ke kerajaan nak bantu rakyat yang sedih nya petang ni sye pi cek tak da ga kena beratur panjang pulk tu dan ada seorang pacik tu bawa anak seramai 5 orang pi cek ada masuk ke kesian kat anak anak dia merengek minta beli kan baju dan kasut baru pacik tu harap kan bantuan brim tu lah tapi hampa akaun dia kosong cm na nak cakap ngn ana anak yang belum mengerti pasti anak anak dia tu sedih kerana ayah dia tak tunai kan keinginan mereka,ada terfikir tak dalam fikiran setiap petugas yang di amanah kan oleh kerajaan menjaga kebajikan setiap rakyat nya mereka mana da terfikir cm tu sebab gaji mereka besar ramai rakyat yang terlepas dari mendapat kebajikan dari kerajaan semua ini menyusah kan rakyat ada yang berulang alik pergi ke mesin atm walau pun jauh sanggup berjalan kaki sehari kadang sampai 5 kali semata mata nak dapat kan bantuan yang telah kerajaan janji kan itu tapi semua hampa

        • Anonymous Feb 25, 2014, 12:47 pm

          Kasihan tengok pakcik tu bro

        • Lebai malang Feb 28, 2014, 2:50 am

          pada 25 hb sye telah pergi berjumpa dengan salah seorang petugas brim di counter lhdn damansara perdana untuk infomasi mengenai brim yang telah di janji kan oleh kerajaan itu mengapa masih ramai yang tak dapat dan terlepas dari pada petugas tersebut berkata brim kali ini tak semua yang akan di lulus kan permohonan mereka kerana pemberian kali ini mereka pilih cecara rawak yang sye tahu mengikut berita semasa melalui ucapan PM kita bantuan brim ini untuk semua rakyat malaysia mengikut prosedur yang kerajaan telah tetap kan mengapa pula di pilih cecara rawak jika cara ini di guna kan maka ramai lah rakyat malaysia ini akan terlepas dari pada mendapat kebajikan dari kerajaan dan dan golongan rakyat yang benar benar memerlu kan dan bantuan tersebut mungkin kan terlepas begitu saja, ,,,,,

        • Azmi Bin Lakimin Mar 14, 2014, 9:45 am

          Tolong Check Saya Punya Nama Dan IC
          Number Seperti Di Bawah Ni Lama Tunggu
          Surat Sampai Sekarang Tak Dapat Ada
          Problem

          Nama:Azmi Bin Lakimin
          ID:660306105053

        • mohammad kushairi bin daud Mar 4, 2014, 1:16 pm

          kalau kita dah bagi no akaun tapi x masuk macam mane plak

        • Anonymous Mar 12, 2014, 10:33 am

          kali ni sokong pkr,pas,bn penipu besar

        • arieputra Mar 19, 2014, 1:47 am

          Saya pulak dh dpt br1m 2 kali tapi thn ni permohonan saya ditolak…APA NIII..!!!! Bila di tanya apasal permohonan saya ditolakkk…senang ia menjawab i/c tak lengkap..kalau tak lengkap kenapa br1m 1.0 dan br1m 2.0 yg lepas ok jerr..menyusahkan rakyat hendak ulang-alik pergi bank atau pejabat japerun menannyakan pasal benda ni…mana slogan janji ditepati..rakyat didahulukan..ini smuanya takleh pakai..sebab apa.?banyak menyusahkan rakyat jer bukan nak menyenangkan…smuanya tak buat kerja..!!! Makan gaji buta jerr..bila nak pegi update yg baru ni..?senang ia jawab..yg mana dh dapt thn lepas tak payah update lagii…tnggu punya tunggu permohonan ditolak..APA NIII..!!!!ini bukan Bantuan rakyat lagi tapi Makan duit rakyat…

        • aidil Mar 19, 2014, 2:01 am

          Betul tuuu bro…BN banyak penipu besar nya..LHDN makan gaji buta jer..habiskan duit rakyat jerr..contoh di melaka..kerajaan dulu bagus smua rakyat dapat..masuk kerajaan baru ni semuanya disekat..saya tengok kt LHDN mitc lebih kurang 500 org bratur tk dapat BR1M 3.0 niiii…akan datang ni kasi UBAH….ok..

        • HAMBA ALLAH Jan 16, 2015, 10:44 am

          Ni la mnusia,bila dpt krjaan bgs sgt sb prihatin akan rkyat tp bila xdpt krjaan trus jd pnipu n mkn duit rkyt…ada org yg lg susah dari kita lnsg xdpt apa2 tp mreka ttp bsykur akan nikmat yg ada..x perlu asyk nk slhkn org lain bila kira xdpt kelebihan…fikir2 kn la…

        • sky lo lo Mar 15, 2014, 4:26 pm

          tahun lepas dapat …tahun ni kemas akaun .dah ikut peraturan ,,lepas tu cek akaun ..kwn2 semua dah dapat..kami ada brberapa org ta dapat,,mcm rosak kad sy selalu masuk mesin ,,ta juga ada2,mcm ta betul ja,

        • Anonymous Jun 4, 2014, 10:20 pm

          Sy xpenah dpt brim bln empat dh buat rayuan jnji bln lima masuk dlm akaun tapi skarang dh bln enam xmasuk2 lgi kena tipu lgi

    • Edward@On9 Games Feb 12, 2014, 7:54 pm Balas Komen Ini

      Cuba saudari buat rayuan mugkin blh dapat. Mengikut pengalaman sendiri, Brim1 saya tak buat permohonan, Brim2 buat permohonan tapi tak dapat pada awalnya tetapi selepas buat rayuan, saya dapat. All the best. Rugi kalau tak dapat. Ni duit cukai kita juga.

      • mantz Feb 25, 2014, 10:31 am Balas Komen Ini

        sebelum pru13..faham2 je la..

      • hamzah hashim Feb 27, 2014, 3:23 pm Balas Komen Ini

        camna cara2 nak buat rayuan? info plse…

      • Anonymous Mar 13, 2014, 8:44 am Balas Komen Ini

        Btul tu

    • Senah Feb 13, 2014, 12:34 pm Balas Komen Ini

      kalau gaji 5k nak apply BR1M gak memang ler tak dapat kak he3

    • ABADAN SYAKURO Feb 18, 2014, 1:49 am Balas Komen Ini

      BKN REZEKI AKAK LOO…kemungkinan besar gaji suami akak pun dh bsr…jd LHDN +-*÷ gaji akak n suami menjadikan x dpt br1m…psl kwn akak 2 mungkin usahanya lbh akak mengurus br1m ni…MINTAK MAAF BRABIS LAU KOMEN SAYA TECUCUK ATI AKAK…MOHON MAAF 10 JARI DR ANA “ABDAN SYAKURO”..

    • Anonymous Feb 19, 2014, 12:24 pm Balas Komen Ini

      Yes memang pun,tapi bila masa pembayaran yang datang suma pakai kereta mewah,apa sebenarnya terjadi dalam pemilihan kerajaan ni.?

      • Anonymous Feb 22, 2014, 12:36 pm Balas Komen Ini

        Tiada kejujuran dan penrtingkan diri sendiri semasa membuat permohonan.

        • Anonymous Feb 25, 2014, 10:47 am

          Kenape duit brim sy xmasok lg sampai skrg, walhal sume kwan2 sy da pom dpt merase duit bantuan dr kerajaa

        • Anonymous Feb 27, 2014, 9:54 pm

          sy blm dpt duit brim kenapa xmasuk dlm akaun bank sy redzuan

        • Anonymous Feb 27, 2014, 9:50 pm

          kenapa duit brim sy blm masuk dlm akaun bank

    • eddy Feb 22, 2014, 7:37 pm Balas Komen Ini

      ak dah update brim bln 12 ,knpa cek x msuk ag..jngn wat leceh noh??

    • danial Feb 23, 2014, 12:46 pm Balas Komen Ini

      sy ada msk no acount tp xmsk lg brim yu knpe ek?

    • Tak dapat jugak Feb 23, 2014, 2:01 pm Balas Komen Ini

      Komplen kat sini tak akan selesai kak. Pergilah ngadap LHDN tuh. Tak perlu malu dan kontrol cun.

      • Anonymous Feb 23, 2014, 8:11 pm Balas Komen Ini

        Thun LPs saye dh anta no acc. Thun ni. X kemaskini pun… dpt pon… ke dpt vaucer

    • snow Feb 24, 2014, 1:31 pm Balas Komen Ini

      cik fauziah .. saya masa brim 2 pun tak layak dapat … sedangkan gaji saya baru 1300 tapi saya buat rayuan dekat lhdn ..ada borang rayuan yang pihak lhdn sedia. hanya photostat payslip sahaja .

    • samsudin b srking Feb 25, 2014, 1:55 pm Balas Komen Ini

      Saya dah isi secara online. Tapi tak dapat2 pun.

    • connie Feb 25, 2014, 5:33 pm Balas Komen Ini

      knp blm dapat Brim sy…..

      • mus muharja Mar 30, 2014, 10:15 pm Balas Komen Ini

        tak tau la saya sape tipu siapa….ramai yang bagi no akaun tak dapat duit brim pergi cek kat LHDAN katanya tk lulus la macam alasan yg dibagi…….kalau macam ni ramai yg akan marah pada kerajaan pilihan raya tak lama lgi

    • mael@otai Feb 26, 2014, 2:43 pm Balas Komen Ini

      Askum smua..duit BR1M sya pn blum msuk2 lgi..
      da bnyak kali sya cek kt bank tpi x da jgak.sedangkn sya da update guna online.mta sahabat2 kat LHDN tlg2 la yer..

    • manda Feb 26, 2014, 2:49 pm Balas Komen Ini

      Salam 1 Malaysia smua yg gembira dpt BR1M atau yg sedang brsedih x dpt BR1M lgi.sabo laa..sya ne pn x dpat duit BR1M lgi.da bnyk kali sya cek ne p bank tpi hampee da lenguh da kaki sya ne..sya da update pn..mta pihak yg brkenaan dpat tlng..
      tq

      • boy Nov 26, 2014, 5:39 pm Balas Komen Ini

        now x payah tunggu lg kt bank la…. chk secara online banking kan ok….:) x paya la lg beratur kt bank… tul x ?

    • Anonymous Mar 4, 2014, 1:26 pm Balas Komen Ini

      Sama nasib dgn i

    • nrul Mar 11, 2014, 12:08 pm Balas Komen Ini

      Napew saya x dapat agi…owang lain semua dpt

      ..sya nie owang susah jgak….dah byak kali g cek..asyik kosong jew….g tgk…kat brim lulus…tpi duit x ad…dulu ok jew..x mcm nie

      • Anonymous May 11, 2014, 10:52 am Balas Komen Ini

        KKi

      • huzairi May 28, 2014, 9:53 am Balas Komen Ini

        ba.. nak tgok komen2 n ada hrapan n pkr mnang bila pilihan raya akan dtang npa rakyat x nak cuba .. alihkan sokongan kan bn da perntah ngara selama 25 thun jadi x salah kita cubah lg pemerinta baru.. mna taukan.. ia baik lagi.. jika tidak 5 thun bukan lma.. tukar la balik..

    • Ariff Mar 12, 2014, 1:57 pm Balas Komen Ini

      As salam… Pergi je LHDN buat semakan… Mudah je… Kalau tak lulus, buat rayuan… Saluran dah ada, gunakan je… Terus terang cakap manusia nak semua benda senang, tapi bila da ada cara pon merungut… Nak dapatkan BR1M ni pon kena tgk dekat diri dulu mcm mane… Rezeki dari Allah, bukan dari Kerajaan… Yang cepat dapat tu dipermudahkan oleh Allah… Yang lambat tu bersabar la…

    • hakim Mar 14, 2014, 3:23 pm Balas Komen Ini

      Nak siket…y berkeluarge semua da dapat ke blom???

    • Lau yong seng Mar 18, 2014, 5:40 pm Balas Komen Ini

      Sy yalah brim 2.0 bagaiman kasi bank a.c ??

    • Anonymous May 23, 2014, 8:56 pm Balas Komen Ini

      Saya dah mohon 2 kli x pi x dapat pun..sya pun x tahu lls ke x sebab surat blm smpai..

    • Anonymous May 28, 2014, 9:45 am Balas Komen Ini

      waa.. semua pasal brim kan.. ya kesian jga yng x dapat yng dpat ble la syum .. dlam masa yng sma.. ada yng bersedih… haaa.. mking kna..potong untuk bajit kepal hilang mking.. heee.. pappun x dpat 2 mking dari msaalah.. atasan yng urus.. bole jga balik telepon d pjbat lhdn 2 sampai d iorng bosan nma kita je lama.. diorng kirim la.. 2

  • Hanifah@ Hanie Feb 10, 2014, 9:57 pm Balas Komen Ini

    Salam, masa brim 2.0 saya dapati ada surat menyatakan saya layak tapi tidak pernah dapat bantuan brim pun. yg tahun ini punya saya belum dapat lagi. harap maklum terima kasih.

    • Anonymous Feb 12, 2014, 11:03 am Balas Komen Ini

      Sila pergi ke LHDN terdekat untuk ketahui info lebih lanjut mengenai status permohonan anda.. -Staf BR1M 2014-

      • zulaikha Feb 19, 2014, 6:35 pm Balas Komen Ini

        nak tanya. dlu xlayak trima brim sbb trima baucer buku tu.. tp time trima tuh sem akhir blaja.. dah lame abes blaja dah,tahun 2012.. skang mohon baru.. kalo ade rekod trima baucer buku tu..mmg xkan dapat ke brim ni??

        • Anonymous Mar 4, 2014, 7:24 am

          Saye pn sme,xfhm tl LA

      • Jenny Feb 21, 2014, 12:12 pm Balas Komen Ini

        Nak tanya..sya br semak akaun sya. Ada duit masuk… Sebanyak RM450.. BR1m kah tu? Sbb sya mmg dpt BR1m selama ni.. mmg sya dapat RM500 2 thn sblmnya… ttp kenapa kali ni sya dapat RM450 je… gaji sya x sampi RM3k plus gji suami…

        • pauziah Feb 21, 2014, 4:11 pm

          pendapatan isi rumah rm3k-rm4k dpt rm450 jer.
          pendapatan isi rumah bawah rm3k-dpt rm650

        • bujang Feb 21, 2014, 4:13 pm

          pelik rr…x sampai rm3k pun dpt rm450

        • mohd sukry Feb 21, 2014, 7:40 pm

          hari ni ada br1m masuk yang dah berkahwin bila masuk duit brim ni tadi check x masuk lg pun?

        • Anonymous Feb 22, 2014, 5:30 pm

          Sy pun tak masuk ke akaun lg duit brim….kata hari ni…..hampeh tul….takkanla hasil potong akaun?mahu ada hitam putih…gaji bwh 2k pun kena potongka cukai…

        • norizan Mar 15, 2014, 4:28 pm

          yalah.saya pun sama. gaji bawah rm3,000.anak 4 orang , masih belajar semuanya. ibu tunggal lak.
          janji kata nak beri brm3..0 rm650.00. tapi saya chek kat ac pada 21/2/14. cuma ada rm450 aje.
          kawan kawan yang sama senasib dng saya dapat rm650.00 . mana adil. lebih baik dapat rm500 macam dulu. untung juga rm50. ni rugi rm200 tu. jauh bezanya. cal ldhn , hot line nakkan penjelasan tapilah ni hotline tak leh pakai, manjang engage aje. tak best macam ni. adakah salah masukkan jumlah duit tu.

        • jon Feb 22, 2014, 3:06 pm

          aa..tu tolak utang le tu..

        • Anonymous Feb 23, 2014, 10:42 am

          samala…. kitaorang pun dapat 450 jew… padahal gaji xsampai 3k pun… x adil laaa

        • aka Feb 23, 2014, 4:02 pm

          bersyukur la dah dpt dari xdp langsung lol

        • akal2014 Feb 25, 2014, 8:08 pm

          aka . ko buat kenyataan ko mcm org bengong.. janji rm1200 tgll rm650,,, ini soal janjilah…kalau mak pak wa ko jnji nak bagi hadiah tp di mungkiri… apa rasa ko.. bersyukur ja lah ya…

        • wan Feb 24, 2014, 12:02 am

          samala kita dpt 450 jer…muskil…gji xsmpi 3k

        • nik Feb 24, 2014, 9:34 am

          korg undi pmbangkang ari 2 kot..

        • ery Feb 24, 2014, 1:58 am

          napa brim thun 2014 tolak rm 200..sepatutnya dpt rm 650…thun2 lps dpt rm500… jagan tipu rakyat lah woi….ke ade org main pusing duit..

        • amin Feb 24, 2014, 9:29 am

          sy pn sama..padahl sblm ni dpt rm500 ok je..kali ni dpt rm450 je..istri xkrje..gaji sy pn xsmpai 2k..xhalal sape yg cilok…

        • Anonymous Feb 24, 2014, 12:00 pm

          sepatutnya perlu rasa bersyukure kerana dapat BRIM.saya tak dapat pun tak penah nak merunggut.hairan dengan sikap manusia tak pernah puas dengan apa yang ada. dapat BRIM kereta pakai sampai dua.

        • Anonymous Feb 25, 2014, 10:34 am

          Salam saya berpendapatan bawah rm3k dan punyai tanggungan 7 orang, setakat 2 kali brim permohonan saya berjaya, tapi seperti dijanjikan pada 22 feb lepas semua melalui akaun bank terima tapu setakat hari ini 25.2.2014 masih belum ada hasil, harap tiada masalah

        • iynee bt yusoff Feb 26, 2014, 1:06 pm

          saya pun x dpat brim lagi dh tngok 5 kali x msuk pun dlam akaun

      • BUKAN STAF BRIM Feb 23, 2014, 12:26 pm Balas Komen Ini

        apasal aku punya BR1M tak masuk akaun lg nie der? pak pandir ckp masuk 22 feb bg yg ade akaun bank.. mintak tolong staf brim jwb la yer…

        • bersyukur Feb 23, 2014, 1:58 pm

          Org tak sedar diri macam ko memang tak layak dapat pun

        • bullshit Feb 23, 2014, 2:00 pm

          samala aku pun xmasuk2 lagi..
          Dah banyak kali pegi bank check ni..

        • Anonymous Mar 19, 2014, 1:32 pm

          mmm

      • Anonymous Feb 24, 2014, 11:33 am Balas Komen Ini

        Macam mana nak check brim ni tak masuk2.apply sama2 akak tapi akak dapat.napa aku tak dapat.padahal akaun sama2 maybank.. :(

      • Cik Kak Mar 13, 2014, 3:46 pm Balas Komen Ini

        As salam, nak tanya. Sekiranya permohonan Br1m di tolak, blh tak borang rayuan dan salinan dokumen di hantar melalui email sahaja? dan perlukah buat surat rayuan?

        • Anonymous Mar 13, 2014, 7:58 pm

          Saya nak tanya kalau isteri warga asing dapat tak. Tahun sudah dapat tahun ni tak da pulak

    • nydazid Apr 28, 2014, 11:12 pm Balas Komen Ini

      slm…knpe smpai skrng saya tk dpat lagi brim….alasnye sbb nmbor ic husbun tk dapat baca….brim sekarang cerewet lah pulak…sampi otok saya yang umur dh 70 thun pun tk dpt jge brim…knpe leh jadi mcm ne..

  • aizul shafami bin ismail Feb 10, 2014, 10:49 pm Balas Komen Ini

    Slm…sy nak tanya ..sy blm mendaftar lg brim 2014….adakah masih boleh lagi utk sy daftar?

    • Anonymous Feb 22, 2014, 9:34 pm Balas Komen Ini

      mana boleh lg

      • zack Feb 24, 2014, 9:32 am Balas Komen Ini

        knpe lmbt sngt ni aizul…

        • Anonymous Feb 24, 2014, 3:10 pm

          kenape ak p chek kat bank tadi…xde pun…..

        • Anonymous Mar 20, 2014, 3:06 pm

          saya pun suami ta daot lagi e2 BRIM samapi sekarang pun tiada..

  • K.ct Feb 11, 2014, 11:49 am Balas Komen Ini

    Salam…
    Sy nk tny bg pihak adik sy yg bersatus ibu tunggal anak 3, ank2 dibawah jagaan ibu kami di kg…
    Kenapa dia tidak layak dapat Br1m ? Sepatutnya insan sebegini yg patut kita bantu..dia dh pergi ke LHDN tp menghampakan..alasan diberikan suami dah masukkan nama dia dan ank2 ms memohon Br1m yg pertama dulu.
    Bagaimana yer cara bg dia tuk dptkan apa2 jua jnis bantuan. untuk makluman adik saya nie mash muda 30thn dan tidak pernah mendpat apa2 pun jenis bantuan. Begitu juga dgn ank2 nya di kg.
    Harap ada pihak or sesiapa yg maklum boleh beri pandangan.
    terima kasih.

    • Anonymous Feb 12, 2014, 10:26 am Balas Komen Ini

      Buat rayuan dimana2 cawangan LHDN jika proses rayuan telah bermula.. -STAF BR1M 2014-

      • Md5zal Feb 15, 2014, 12:44 pm Balas Komen Ini

        Ni perkara senang.. masa dgn suami, brim atas nama dia. Bila di gelar ibu tunggal kena isi cara online mohon atas nama sendiri letak status ibu tunggal.. di borang ada dinyatakan
        Ibu tungga, cerai hidup / mati. Kena sertakan surat cerai/mati

        • Anonymous Feb 22, 2014, 6:48 pm

          Aku xdpt2 lg…pdhal DA kmskni Akaun…cek byk kli…xd jgk

        • Anonymous Feb 23, 2014, 8:28 pm

          Kenapa saya cek td xmasuk lagi? Biar betul dorang ni..sy semak aritu memg lulus n dah bg no akaun dah..tlg laaaa

      • shima Mar 26, 2014, 5:52 pm Balas Komen Ini

        tahun lepas bujang blh dapat..tiba2 pas kawen…sy x keje..husband jer yg keje…tp blh x lulus plk..sakit hati jer..kalau gaji laki aku besar aku x kisah.

    • maira Feb 21, 2014, 2:25 pm Balas Komen Ini

      Cube mohon bntuan di baitulmal

    • hantu raye Feb 22, 2014, 8:11 am Balas Komen Ini

      ape kate kahwin dengan saya..saya pun bujang lagi ha

    • hantu bungkus Feb 22, 2014, 8:16 am Balas Komen Ini

      ade anak tinggal kat kg?ish3 kesian..ei hantu raye..wat susah je kawen dngan org camtu..bek ko cari yang bjang..

    • salleh Feb 23, 2014, 11:57 am Balas Komen Ini

      Apa kata kahwini saya je nanti saya berikan anda brim setiap bulan untuk keluarga kita,amacam… saya tak pandang pada kecantikan tetapi saya pentingkan bab agama kepada keluarga saja..

      • Kuntilanak Feb 25, 2014, 1:31 am Balas Komen Ini

        Mrs saleh sudi ke nak kwin ngn sye status sya ni kn pompuan ori lum buat pembedahan gi

  • saridah bt sohib Feb 11, 2014, 12:39 pm Balas Komen Ini

    sye tidak kemaskinikn utk brim 3.0.adakah sye boleh dpt juga utk brim 3.0 dan mcm mane kah sye hendak menyemak nama sye dapat @ tidak

    • Anonymous Feb 12, 2014, 10:33 am Balas Komen Ini

      Jika anda penerima br1m 2.0, maklumat anda dengan LHDN masih wujud walaupun tanpa kemaskini kecuali penerima baucar 2x, Suami dan isteri memohon dan lulus. Anda boleh buat semakan dimana-mana cawangan LHDN terdekat dengan anda.. -Staf BR1M 2014-

      • eryne Feb 13, 2014, 2:38 am Balas Komen Ini

        sy tidk mgemaskini no akuan bank sbb tiada akuan bank..adkah sy dpt?sbb sbelum nie mmg dpt brim pun..

        • eryne Feb 13, 2014, 2:45 am

          klu yg xkmaskini akuan and prmohonan mmg diterima nk dptkan byaran kt mne ye..akn dpt baucar mcm yv lepas2 ke..lgpun bru pndah rumh mggu nie..so alamat pun x dpt nk kmaskini..

        • ittew Feb 21, 2014, 5:08 pm

          awux senasib dengan ittew la..
          ittew x mohon un brim 3.0..
          ittew juz tkowt tux dpt jew..

        • lalalalala Feb 23, 2014, 7:27 pm

          Ko ckp bahasa ape ni labi? Teruk betul bahasa? Budak2 mana boleh dpt brim

        • Anonymous Feb 25, 2014, 8:33 am

          Kakakaka

        • walk jogos Mar 4, 2014, 8:07 am

          Lianciau la lu

        • pandir senyum Feb 24, 2014, 4:36 am

          bahasa melambangkan bangsa..teruk..teruk..

        • KAHKAH Feb 24, 2014, 3:38 pm

          TEROK BETOL EJAAN?MOHON BLAJA PANDAI2 YE DIK

    • Anonymous Mar 24, 2014, 2:19 am Balas Komen Ini

      Tolonglah whai kerjaan janganlah rakyat perbodohkan,bila nak mengundi mcam2janji habis mengundi janji di mungkiri,lembu kita ikat dengan tali mnusia kita pegang pada janji,janganlah kita tergolong dalam golongan munafik,kenapa brim 2014 mcam2masaalah klau yang gji besar o.klah kalau yang macam Kami yang gaji 600 ni mcamna?janganlah buatkan kami rasa di perbodohkan

  • LILISURIATI Feb 11, 2014, 6:00 pm Balas Komen Ini

    salam,saya nak tanya.brim pertama saya tak dapat.brim kali ke 2 saya dapat.adakah brim ke 3 ini saya kene isi borang lagi?pada borang ke 2,saya tidak ingat sama ada saya sudah isi account bank saya atau belum.boleh bagi info.

    • azri ab aziz Feb 16, 2014, 9:40 am Balas Komen Ini

      Anda kna isi semula borg utk kemaskini.sertakn no akaun bnk sekali.jgn lupa bwa ic photostat.tp syg tarikh tutup dh tamat tempoh..

      • zaimie Feb 23, 2014, 10:56 am Balas Komen Ini

        rijm suami sis x tau g dpt or tak

      • zaimie Feb 23, 2014, 10:57 am Balas Komen Ini

        brim suami sis x tau g dpt or tak

  • Ayu Feb 11, 2014, 7:48 pm Balas Komen Ini

    Salam … Nk Tanya kalau tak kemaskini borang BRIM adakah saya layak terima BRIM…?

    • bosku Feb 12, 2014, 8:42 am Balas Komen Ini

      mne leh girl.agak2 ler kne isi borang ga ler lau x sape nk bg

      • Anonymous Feb 14, 2014, 4:40 pm Balas Komen Ini

        Die ckap x kmaskini,maknenye die dah usu la tu dulu,cume skang die lom cek blik,ade fham..

        • bujang Feb 21, 2014, 4:15 pm

          kemaskini tu cuma nk pastilkan kita x tkr alamat/akaun no..tu jer

        • Najib Feb 22, 2014, 3:13 pm

          mmm..kwai tk isi pon borang tp dapat gak..650..camner plok tu..rezki

        • aka Feb 23, 2014, 4:06 pm

          sebat je klu dpa lol

        • pandir senyum Feb 24, 2014, 4:40 am

          demo tu pm boh…buleh la x update pon….ko lagu mn najib?

        • Anonymous Feb 26, 2014, 7:38 pm

          x

    • pandir senyum Feb 24, 2014, 4:38 am Balas Komen Ini

      wassalam…boleh boh..tp brim4.0 la..

  • kamariah bte mat arus Feb 11, 2014, 11:18 pm Balas Komen Ini

    Brim 1 mak saya tak dpt brim 2 pun mak sy tak dpt brim ke 3 ni dah buat pemohonan baru adakah ia dapat atau tidak hei kesian warga mas mcm dia pun susah nak dapat sedikit bantuan dah lah hidup sebatangkara je fikir2kanlah

    • Anonymous Feb 12, 2014, 10:56 am Balas Komen Ini

      tak dapat pasal permohonan gagal ker ataw tak dapat cari nama dalam senarai penerima bantuan.. kalau permohonan gagal kena buat rayuan.. -Staf BR1M 2014-

  • Haiqal Azra Feb 12, 2014, 1:13 pm Balas Komen Ini

    Account CIMB sy tlh dikemaskini dan nombor akaun ditukar baru.. msih boleh ke nk update akaun bank?

    • syah Feb 14, 2014, 7:01 pm Balas Komen Ini

      X pyh dah.nnt duit tu akn msuk jga

  • Nor Amirah Feb 12, 2014, 2:04 pm Balas Komen Ini

    saya layak br1m 2.0 dan mendapat surat terima dari br1m tetapi saya menuntut di cawangan kawasan saya, diorang cakap nama saya tiada dalam senarai… saya pun abaikan brim tu sebab malas nak ambil tahu dengan adun kawasan saya…
    untuk br1m 3.0 , saya telah menukar alamat ke kawasan tempat tinggal sekarang , adakah saya layak dapat untuk br1m 3.0..untuk maklumat saya tidak pernah mendapat brim ataupun bantuan sebelum ini.

    • JURINAH Mar 13, 2014, 12:23 pm Balas Komen Ini

      saya layak br 1m 2.0 dan mendapat surat terima dari br 1m,baru2 ini saya memohon untuk br 1m 3.0 melalui online sahaja..tapi sampai sekarang belum ada surat atau info yang saya dapat,adakah saya masih berpeluang untuk terima bantuan br 1m seperti sebelum ini.

  • Intan Feb 12, 2014, 3:14 pm Balas Komen Ini

    Saya penerima brim2 dan utk br1m 3 saya tidak kemaskini no akaun bank..adakah saya masih layak utk menerimanya??

    • Anonymous Feb 18, 2014, 12:32 am Balas Komen Ini

      Nk duit

      • aka Feb 23, 2014, 4:09 pm Balas Komen Ini

        klu nk duit kena keja.. harapkan pemberian sampai bila x maju diri sendiri. ngokkkk

        • pine hijau Feb 25, 2014, 12:24 pm

          brim tak masuk lagi

        • Anonymous Mar 7, 2014, 2:09 am

          X yah ckp lg kite bako je.

  • Anonymous Feb 12, 2014, 4:39 pm Balas Komen Ini

    sudah dibagi tahu…kalau brim 1 dan ke 2 dpt.jadi brim 3 pasti dapt juga walaupun tidak sempat update baru-baru ni.

    • Anonymous Feb 13, 2014, 3:05 pm Balas Komen Ini

      Ok tq for the info…

      • fara Feb 24, 2014, 4:14 pm Balas Komen Ini

        saya nk tnya BRIM 3.0 yg lulus duit yg masuk dlm akaun sampi bile???sebln dua bln..??

    • Orang madura Mar 5, 2014, 10:52 pm Balas Komen Ini

      sye orang indon dah lama memetap di malaysia hampit 20thun ada ke sye layak juga untuk menerima bantuan dari kerajaan ya itu bantuan brim sesiapa boleh tolong sye belanja makan bakso atau soto

      • Anonymous Mar 7, 2014, 2:20 am Balas Komen Ini

        Alah…masakan kamu kami ni… Org org yg tebang utan duluan pon ngak dapet jugak lg. Udah capek lg nih…

  • Putih Feb 12, 2014, 5:19 pm Balas Komen Ini

    Tak boleh buka link di atas utk semak Br1m

  • Bro Feb 12, 2014, 7:36 pm Balas Komen Ini

    Boleh atau tidak menggunakan akaun bank bkn nama penerima BRIM ?

  • HENI Feb 13, 2014, 1:20 pm Balas Komen Ini

    All the Best for Everyone. We hope everyone will get the BRIM .

  • mohamad nasir b.hj abdul rahim Feb 13, 2014, 2:10 pm Balas Komen Ini

    saya pekak OKU ini. Saya minat tolong daftar BR1M 2014.

    • or kay u Feb 13, 2014, 3:47 pm Balas Komen Ini

      pekak ke bisu ke buta ke bab duit mesti tau kira/guna.. kan??

      • Anonymous Feb 13, 2014, 5:34 pm Balas Komen Ini

        Saya baru daftar agak2 dapat tak

      • is three may war Feb 21, 2014, 2:57 pm Balas Komen Ini

        Lawak gila ayat ko..haha…weh napa aku xleh srmak agi dapat or x?

        • menteri pasola Feb 25, 2014, 8:24 am

          daftar ko sorang jgn bawa org

        • Mala petaka Mar 5, 2014, 11:06 pm

          Mungkin brim engkau orng semua dah di sedut langsuir tu yng tunggu tk da tu ha ha ha

        • nora Mar 7, 2014, 12:36 pm

          saye pn smp skrg tk dapat.letih g bank.

  • Rafidah Bt Yusof@Abd Halim Feb 13, 2014, 8:34 pm Balas Komen Ini

    Saya xpasti,mse sy daftar,sy ltak x no akaun sy..klu sy nk tahu mcm mne?

  • Mohd bin Saleh Feb 13, 2014, 9:37 pm Balas Komen Ini

    Assalamualaikum…
    Saya telah mendaftar untuk BR1M3 secara atas talian pada 26/12/2013. Malangnya nak semak secara atas talian sehingga ini tidak dapat. Saya pun tak tahu di mana silapnya. Adakah saya layak untuk menerimanya nanti? Sehingga ini satu surat pun saya belum terima daripada pihak2 yang berkenaan.

    • Anonymous Feb 14, 2014, 12:54 am Balas Komen Ini

      Aku pon sama. senyap je

      • Mah Feb 14, 2014, 8:16 am Balas Komen Ini

        sy pun sama..xdpt apa2 surat. first time register. register kat online. start je keluar form tu terus register. nk try la sbb dh x keje. harap dpt la..

        • bujang Feb 21, 2014, 4:25 pm

          in shaa Allah dpt
          thn lepas saya daftar online gek…surat sampai kt rmh…nnti check akaun la..ada masuk fulus tu..

  • shah pd Feb 14, 2014, 1:24 am Balas Komen Ini

    pada tahun lepas saya telah menerima brim tapi dengan pembayaran melalui pemberian baucer..bagaimana dengan individu yang tiada akaun bank atau seseorang itu muflis,,bagaimana pembayaran dilakukan..t.kasih…

  • mr.cool Feb 14, 2014, 9:42 am Balas Komen Ini

    Kalau tahun lepas saya dapat BRIM, kali ini saya x nak boleh x. Saya x nak menerimanya. Bagilah org lain pula. Sapa nak, angkat tangan.

    • Upin Ipin Feb 14, 2014, 9:43 am Balas Komen Ini

      Bagi aku, bagi aku

    • Anonymous Feb 14, 2014, 4:44 pm Balas Komen Ini

      Ko xnak,amek duit tu msuk tbung msjid k,xyah nk bgtau stu malaysia..

  • rafiah bt dullah Feb 14, 2014, 10:08 pm Balas Komen Ini

    brim…..brim….brim….sabor ye…..nti dpt la tu……TUNGGU…..

  • LECHIMY Feb 15, 2014, 7:08 pm Balas Komen Ini

    LOT 5342 BATU 1 AIR HITUN DENGKIL SELANG.

  • tiff Feb 16, 2014, 12:02 am Balas Komen Ini

    korang yg dapat ok ler,pakcik pencen dpt rm250 brim x tahu lg.pencen pun cuma dpt rm316/month sape le nk tlg nilai dgn ekonomi skrg.klu leh naikkn lah pencen pesara yg kurang rm400.00 .

  • hayati Feb 16, 2014, 6:13 pm Balas Komen Ini

    saya nak tanya berapa hari bulan boleh dapatkan BR1M 3.0 itu sahaja saya nak tahu

  • ayein Feb 16, 2014, 7:27 pm Balas Komen Ini

    macam mana nak check online???…nk guna ID dan Kata Laluan siapa????

    • AliF Feb 17, 2014, 12:01 am Balas Komen Ini

      Nasib ada yg brtnya mngenai mslh ID PENGGUNA……confius plk….mohon penjelasan dr pihak berkenaan….

      • menteri pasola Feb 25, 2014, 8:28 am Balas Komen Ini

        KATA LALUAN-tumpang lalu

        • faris Feb 25, 2014, 10:52 am

          Smpai skrg duit brim sy blm dpt merase lagi

        • Anonymous Feb 27, 2014, 11:06 pm

          Aku same … najib2

  • AliF Feb 16, 2014, 11:59 pm Balas Komen Ini

    Sy nk tnya…mcm mna sy nk cek kptsn yg sy lulus menerima BR1M 3.0 atau x…bla sy tkn pda website BR1M iaitu E-BR1M….sy trpksa memaksukan ID PENGGUNA?…mslhnya skrg…mcm mna sy nk thu ID PENGGUNA spy sy dpt log in dn buat semakan nama sy…mohon penjelasan….

  • wa Feb 17, 2014, 1:07 am Balas Komen Ini

    Cmne ye xsempat nk isi no akaun aritu..agak2 kalo pegi isi kt lhdn terdekat bleh ke..kalo mak saye gune no akaun sy jugak bleh ke??

  • NONAZILAH Feb 17, 2014, 3:05 pm Balas Komen Ini

    assalamualaikum,blh saya tahu bila start pembayaran brim?pembayaran brim 2014 mengikut akaun bank ?

  • razak Feb 18, 2014, 8:52 pm Balas Komen Ini

    cukai atau x bayar cukai, ini soal pemberian. Habis tu , nenek dan datuk aku tak bayar cukai ( sebab makan sayur kebun jiran je) dapat juga. kalau x dapat, x kecoh pun …..

  • pool Feb 19, 2014, 12:32 pm Balas Komen Ini

    br1m akan dibayar mulai 22 feb.mane yg dah kemskini akaun ,check je balance akaun.mane yg x buat online tgu surat smpi…mail box tu selalu la tgok..br1m akan di bayar dalam tempoh 20 hari dr tarikh td.kalo ade masalah layak tp tak dapat ,kene direct pegi lhdn.surat br1m dari kementerian kewangan malaysia.surat akan smpi beberapa hari sebelum agihan..

  • maya mastura Feb 19, 2014, 8:54 pm Balas Komen Ini

    Semak status
    Maya mastura binti abd ghani
    890109-10-5066

  • nazrul Feb 20, 2014, 1:10 am Balas Komen Ini

    nak tanye law akaun bnk yg da mati,msh msuk jgk ke atau akan dgune cre pmbyaran cash.n akaun dlu bank ptanian skg dtkar name agro bnk,adkah msh masuk ke akaun yg sme.

  • Muhammad Faizal Feb 20, 2014, 3:20 pm Balas Komen Ini

    kalau tahun lepas saya tak apply br1m..
    tahun ini saya baru apply, apakah saya akan dapat untuk tahun ini…?

  • Anonymous Feb 20, 2014, 4:14 pm Balas Komen Ini

    lembu

  • yuoren Feb 20, 2014, 9:13 pm Balas Komen Ini

    Dari br1m yg ptama lg sy lgsg x dpt.. tapi xpa sbb mn tau ada kali ke2 p bila yg kali ke2 sy apply sm jg sy x dpt…hampeh… sabar lg tggu yg kali ke3 ni harap2 masuk la duit tu ke akaun sy…

  • sipur Feb 20, 2014, 10:31 pm Balas Komen Ini

    hahahahaha

  • ZURA Feb 21, 2014, 12:16 pm Balas Komen Ini

    Hari tu kata klu nk semak BRIM samada dpt tau x dpt kena tanya LHDN. Tapi bila cal LHDN diaorag kata x boleh nk semak plak kena tunggu surat.. bila kita tanya soalan lain plak dia nk marah2..macam la korang tu banyak sangat keje nak dibuat..lain kali cakap cuba elok2 skit dengan orang.. orang tanya baik-baik x perlu nk tinggikan suara..bodoh punya orang..

  • alip Feb 21, 2014, 12:30 pm Balas Komen Ini

    torima kasih dehhhh kawe ucpkeeee kpdo mlaysia.bantu kawe gomo malaysia gomo…

  • kay Feb 21, 2014, 1:22 pm Balas Komen Ini

    Sy nk tnya,sy penuntut di ipts,sy ambil sijil,adakah sy x layak untuk trima baucer buku,lecture kata baucer buku hanya untuk pelajar diploma saja,sijil xlayak untuk menerima baucer buku,adakah btl ap yg dikatakan tu..

  • lina Feb 21, 2014, 1:36 pm Balas Komen Ini

    sye bg pihak mak sye nk buat pertanyaan…mak sye mmg layak tahun lepas dpt 500, thn ni xdpt update brim 3.0 dan No acct pon xdpt masuk..adakah mak sye layak mendapt, kali ni dpt surat mcm thn lepas ker mcm ne..? sbb xde acct.try to call help line busy…pls.tq

  • zuriani binti zahid Feb 21, 2014, 2:09 pm Balas Komen Ini

    Saya nak tahu mcm mana permohonan pertama bagi ibu tunggal terus masuk akaun atau macam mana.??

  • leya Feb 21, 2014, 2:16 pm Balas Komen Ini

    Assalammualaikum..saya ada buat prmohonan br1m tp sya xdpt surat lg sdgkn kwn sya dh dpt pun jd mcm mna nk tau sama ada lulus atau x

  • lee yaa Feb 21, 2014, 3:03 pm Balas Komen Ini

    Saya xdapat ape2 surat pun
    .
    …kate dimaklumkan seminggu awal…call hotlink
    Memanjang line buzy
    …esok dah sabtu
    ….confirm off…

    • Anonymous Feb 26, 2014, 4:03 pm Balas Komen Ini

      Sabar je la…. aku pon blom dapat lagi

    • royyy Mar 1, 2014, 10:54 am Balas Komen Ini

      saya pun tak dapekk lagiiieee..

      • Anonymous Mar 12, 2014, 5:28 pm Balas Komen Ini

        sye pun x dpt lagiiiii…… lagiiii sye ni ibu tunggal dah 2x gi LHDN buat semakan. jawapan yg di terime masih dlm prosesssss….. brim1 x dpt brim2 sye dapat….yg ke3 ni da buat kemaskini bagi no acc bank. sampai sekarang x dpt2……ape citer….

  • siti zulaikha Feb 21, 2014, 4:10 pm Balas Komen Ini

    Assalammualaikum..saya nak tahu sye dpt kew x brim nie…nie kli prtama sye memohon brim…call asyk bzy jew….

  • sitishwaran a/p paramasivam Feb 21, 2014, 4:11 pm Balas Komen Ini

    kalau tak kemaskini .. macamana nak dapatkan duit bantuan brim 3.0

  • nadia Feb 21, 2014, 4:21 pm Balas Komen Ini

    Nak tnye,nk semak brim bole lagi x..?? Dah tamat tempoh kea..??

  • Good girl Feb 21, 2014, 7:08 pm Balas Komen Ini

    tak da pun brim masuk akaun sye…

  • jama'ayah Dollah Feb 21, 2014, 7:25 pm Balas Komen Ini

    Gaji suami rm2k…..ot2 dptlh rm3k lebih sikit…..ot tu pn trmasuk dlm pendapatan lebih rm3k ke?…..bknnya tiap2 bln otnya….dpt rm450 je….wife x keja……

  • siti norainizah Feb 21, 2014, 7:32 pm Balas Komen Ini

    nk tgok nme dpt ke x

  • LONERANGER Feb 21, 2014, 8:27 pm Balas Komen Ini

    brim tahun lepas dapat, brim kali ni saya tak dapat pon, ape pon tak boleh..

  • Anonymous Feb 21, 2014, 8:58 pm Balas Komen Ini

    Brim 1 dan 2 dpt lpah tu saya Semak brim3 x dpt g tanya kata salah ic pasangan sedangkan kemas kini ari tu msk no akaun je x usik pun data2 lain.mcm mana tu saya blh buat rayuan ke

  • Anonymous Feb 21, 2014, 9:20 pm Balas Komen Ini

    Lhdn.,n badan kerajaan yg menjalankan tgungjawab pemilihan n semakan bantuan ni kene lebih telus n betol sikit wt keje..brim yg lepas banyak je yg dtg naik mus.honda cina koperat(ke keparat) n mereka yg berpendapatan mewah terima brim aw..mase nk amik cek n duut kt kaki tgn bertugas pakai nye dh mccm bangla sawit hah..kuar je dr pusat tu..Honda CRv ko..kot la die pnjam jiran pnye xtaw la pulak..

  • ieda Feb 21, 2014, 11:11 pm Balas Komen Ini

    Pnh mohon brim2 tp x dpt dgn alasan alamat tlh dguna pkai…x de mohon brim3, mknenya x dpt la kan

  • Anonymous Feb 21, 2014, 11:38 pm Balas Komen Ini

    Amin.dpt juga brim pada pkol 5ptg..smua lancar.

  • aziezul Feb 22, 2014, 9:42 am Balas Komen Ini

    kenapa dah kaskini no acc tp x masuk gak

  • bbbbbbbbbb Feb 22, 2014, 10:40 am Balas Komen Ini

    Kite daftar brim pertengahan bulan 1 aritu, tp sampai skrg x nampak bayang duit masuk pon… mmg kene sabar @ perlu banyakkan bersabar?haha

  • cici Feb 22, 2014, 1:01 pm Balas Komen Ini

    npe ea da anta email x de feedback pon…kol pn asyik bz je…kata jawapan email akan dbalas antara 1-2 hari bekerja. berhari2 da nunggu nie,,,

  • nordin Feb 22, 2014, 1:13 pm Balas Komen Ini

    Saya dah pernah dapat BRIM 2 kali. untuk 2014 ni saya tak kemaskini sebab sangka seperti tahun2 lepas. Lagi pun mis maklumat, dan baru tahu sebentar tadi . Nak kemaskini online rupanya dah tutup 31/01/2013.
    Saya nak tanya lah kepada sesiapa yang arif, berkenaan BRIM2014, Apa perlu saya buat , nak kemaskini lewat.

  • daniel Feb 22, 2014, 1:43 pm Balas Komen Ini

    Ape pun tak boleh rm450…nak makan ape ni…..anak dah la ramai….

    • Anonymous Feb 22, 2014, 4:09 pm Balas Komen Ini

      Thun lpas sy dpt thun ni sy tak kmas kni dpt kew ye??????

  • AISHAH Feb 22, 2014, 2:54 pm Balas Komen Ini

    TAHUN LEPAS SY DPT BRIM.. TP UTK YG KALI NI SY DAH SEMAK DGN LHDN.. MASIH DLM PERMOHONAN& BELUM LULUS.. YG MEMBER2 SMUA DH LULUS.. ADA MASALAH KE DGN PERMOHONAN SY TU?

    • Anonymous Feb 22, 2014, 4:11 pm Balas Komen Ini

      Thun lpas sy dpt thun ni sy tak kmas kni dpt kew ye??????

  • Anonymous Feb 22, 2014, 4:05 pm Balas Komen Ini

    Thun lpas sy dpt thun ni sy tak kmas kni dpt kew ye??????

  • firdaus Feb 22, 2014, 4:31 pm Balas Komen Ini

    Saya pnerima br1m 1 n 2 tp td sy check acc xde pon..pdahal sy da kmskini almat n no acc.. dlm 1 rumh tu dduk sma tp tnggunggn lain2..dpt ke x??

  • Pak umai Feb 22, 2014, 4:36 pm Balas Komen Ini

    Korang ni sabar le ckit nak dpt duet ..free..daripada cukai rakyat kepada rakyat .
    elok lah lhdn sebagai pelaksana pantau petanyaan rakyat ni di media sosial untuk di ambil tindakan segera..keluarkan statement dari masa kesemasa di radio.tv .akbar untuk yang ada masalah boleh dijadikan panduan segera.
    Menteri pun ubah brim 3.0 masuk akaun last minute pun masalah kepada LHDN kot…berjuta akaun terlibat tua dan muda.Masa BRIM 2.0 ,byk pusat pembayaran dah efisien ,selesai hari yang sama. surat pun sampai ke alamat penerima lbh awal,kaunter bank pun dh banyak.

    • Anonymous Feb 26, 2014, 12:20 pm Balas Komen Ini

      Betul tu

    • gg Feb 26, 2014, 12:42 pm Balas Komen Ini

      Wahai kwn2 semua x yah la jadi baik konon yg x dapat brim tu or yg complain tu x bersyukur la apa la……masing2 ada masalah sendiri. Ada yg susah ada yg serdahana ada yg senang. Jadi jgn la suka2 ckp. Just tolong je mana2 yg perlu bantuan. Apa yg anda tau. Kerajaan pun satu suka ckp Tapi X de details terperinci. …semua pertanyaa jawapan mcm x yakin. Hari ni ckp mcm ni….Sok ckp mcm tu. Ha.. Skg tampil la ……Jwp Semua soalan org ramai.

    • Anonymous Feb 26, 2014, 7:54 pm Balas Komen Ini

      awal mende nya surat dtg…aku punya surat tahun lepas 2 minggu lepas brim kluar baru nak antar…hangus camtu je duit…

  • ridzuan Feb 22, 2014, 4:38 pm Balas Komen Ini

    TAHUN LEPAS SY DPT BRIM.. TP UTK YG KALI NI SY DAH SEMAK DGN LHDN.. MASIH DLM PERMOHONAN& BELUM LULUS.. YG MEMBER2 SMUA DH LULUS.. ADA MASALAH KE DGN PERMOHONAN SY TU?

  • amirul fauzan Feb 22, 2014, 5:43 pm Balas Komen Ini

    sy pnye pon lom msuk..dh mohon..tp x dpt lg..yg len dh dpt…

  • shahnor Feb 22, 2014, 5:48 pm Balas Komen Ini

    mcm mane brim bley dpt rm450 sahaja… wahalll di janji kan dpt rm650 mcm mne bleh belaku nieh…. Adoiii

  • jiwa kacau Feb 22, 2014, 6:17 pm Balas Komen Ini

    Dua thn dah dapat……….xkan nak tipu lg kut

  • rizal Feb 22, 2014, 6:45 pm Balas Komen Ini

    macam mna nk buat semakan dan update status akaun?
    sebab saya keja kampung.. pagi menogreh getah,ptg plak jual air kelapa.tak reti nk update status masukkan no akaun.

    • tumpang lalu Feb 22, 2014, 11:37 pm Balas Komen Ini

      tapi reti pulak nak taip komen kat sini.. huhu.

  • azmin Feb 22, 2014, 7:19 pm Balas Komen Ini

    dh 2 kali sblm ni sy dpt brim rm500..tp knpe kali ni sy chek akaun msuk rm450?

  • azrin tinan Feb 22, 2014, 7:34 pm Balas Komen Ini

    saya pun nak tanya juga ini ,kalau lah br1m 1.0 dan br1m 2.0 dapat ,takkan br1m 3.0 ini kena apply ,kemaskini dan pohon baru .maklumat kita kan dah ada dengan lhdn kenapa masih mahu isi balik .itu kalau ada komputer di rumah ,kalau tak ada macammana ? kan membebankan rkyat .boolehkah tetapkan cara yang biasa yang selalu kita amalkan .?apa pendapat saudara saudari .

    • tommy Feb 23, 2014, 2:22 pm Balas Komen Ini

      tulah kan! nampak sgt ada agenda n propaganda tersembunyi kerajaan kan, x ikhlas nak bg brim, dah terlepas janji nak bg so sb tu lah xda kata muktamad or tarikh n masa yg confirm yg pasti yg bukan insyaallah yg bukan ‘bermula’ yg bukan ‘dijangka’ yg bukan berperingkat yg last2 rakyat terpinga pinga terkebil kebil tertunggu tunggu tertanya tanya tercari cari terpaksa berusaha mencari jln utk menyemak status permohonan melalui internet n telefon yg mana hanya meningkatkan harga bil sendiri shj, bil pulak wajib dibayar tiap bulan, sampai masa byr bil kita x pernah skip byr, bukan byr kat kedai kopi, walau skrg ni kononnya bleh buat bayaran itu ini kat kedai kopi tp hakikatnya duit2 bayaran kita lah yg tpaksa kita bg blk kat kerajaan! baik aku bg tauke cina yg kat kedai kopi tu drpd dpt brim namun dlm diam kita x sdr sdg memulangkn blk brim tu, malah dlm setahun jumlah yg kita dah ‘byr’ kat kerajaan adalah lebih byk drpd jumlah brim yg kerajaan bg hanya skali stahun ni! gst lah, subsidi lah, ada hati pulak nak buat cukai kepala utk stiap warganegara malaysial! eh silap, malaysia! aku ni melayu juga tp malu nak mengaku melayu sb nama bangsaku ini jelas2 menjelaskn maksud sesuatu yg sedang or semakin x segar n mati, dari layu ke melayu ke sehingga melayu sampai x nampak kesegaran apa pun dah! klau ada pilihan antara nak melayu ke nak menyegar? akan aku pilih yg menyegar! layu? melayu? melayukan? bleh buat ayat kan perkataan2 ni? klau buat ayat utk tumbuhan mesti kesimpulannya menunjukkan tumbuhan yg semakin mati kering! klau buat ayat utk manusia mesti kesimpulannya menunjukkan keadaan NEGARA MALAYSIA SEKARANG hasil drpd pimpinan yg melayu….. sorry to say tp dah tertaip so take it or leave it, pasni sila mengamuk n menghina komen aku ni, sb aku dah x heran n x kesah pon, maklumlah dah terbiasa sgt mendapat maklum bls drpd tunggul kayu, layu2 belaka lah komen2 yg aku dpt, dah sah2 yg membalas tu org2 yg dah melayu otaknya, klau aku reply blk komen drpd org2 mcm tu nanti aku pun akan sama juga melayu, syukurlah aku org yg berbangsa melayu tp bergaul dgn bangsa melayu berpelajaran tinggi n pemikiran kami x layu spt org2 melayu yg dah sedia layu sejak bergaul hanya sesama org yg melayu shj… pasti ada beza antara org yg melayu dgn org berbangsa melayu dgn bangsa melayu berfikiran terbuka dgn bangsa melayu islam fanatik, sb tu aku x heran sgt knp rakyat n negara kita ni semakin byk dilema n sandiwara politik, perundangan, keagamaan, perpaduan, kemakmuran, jumlah rakyat meningkat tp keadaan negara semakin layu melayu tanpa kesegaran jasmani, emosi, rohani, intelek n sosial! NEGARA MALAYSIA HANYA AKAN MAJU JAYA DGN RAKYATNYA MENDAPAT NIKMAT KEMAKMURAN N KESENANGAN HIDUP JIKA PEMIMPIN2 ATASAN YG BERBANGSA MELAYU YG JENIS BERPELAJARAN TINGGI, BERILMU PENGETAHUAN LUAS N BERPEMIKIRAN TERBUKA SHJ, BUKAN JENIS X TAHU MALU MENJANJIKAN SESUATU YG X PASTI, X HABIS2 MEMBINASAKAN PEMIMPIN BERBANGSA MELAYU YG XNAK JD LAYU SPT DIA, WALAUPUN SEBANGSA NAMUN TETAP NAK MENJATUHKAN. KLAU BUKAN SEBANGSA APA LG? SO TPAKSA RUJUK QADA N QADAR? KE NAK RUJUK INSYAALLAH? WAHAI BANGSA MELAYU SEKALIAN, JGNLAH JD BANGSA YG SEMAKIN LAYU, SB DAH RAMAI SGT ORG YG KELIHATAN MELAYU KEADAANNYA, BANGSA LAIN PULA SEMAKIN BERUSAHA MENYEGARKAN DIRI N PEMIKIRAN AGAR X MELAYU… (MELAYU=MENJADI LAYU), (MENYEGAR=MENJADI SEGAR), NAK MENGHIDUPKAN KE MEMATIKAN SAMA DGN NAK MENYEGARKAN KE MELAYUKAN BUKAN? kalau org melayu nak sgt membezakan maksud perkataan allah org kristian n islam yg mana spatutnya perkataan itu x lain x bukan tp pasti bmaksud TUHAN, lebih baik kita mengenali dulu maksud perkataan MELAYU yg bleh jd kata nama am or khas yg nampak sgt perkataan ini x sesuai dijadikan sbg nama utk bangsa sb mempunyai 2 maksud! PELIK! ORG2 MELAYU DGN X SDR DIRINYA NAK PERKATAAN ALLAH ITU HANYA DIGUNAKAN OLEH PENGANUT AGAMA ISLAM BERBANGSA N BERBAHASA MELAYU MALAYSIA SHJ DGN EKSKLUSIFNYA, KLAU ORG2 BUKAN MELAYU NAK PERKATAAN ‘MELAYU’ INI HANYA DIGUNAKAN UTK MAKSUD MEROSAK OR MEMBURUK OR SEGALA YG BMAKSUD X ELOK SB ADANYA ‘LAYU’, XNAK MENGANGGAP PERKATAAN ‘MELAYU’ ITU SBG SALAH 1 BANGSA DLM NEGARA MALAYSIA PULAK? TIAP AHAD LEPAS SELESAI IBADAT KAT GEREJA, GILIRAN SELURUH UMAT MEREKA PULA BERHIMPUN BERAMAI RAMAI MEMEGANG BANNER N SEPANDUK MEMBUAT TUNJUK PERASAAN UTK MENDESAK KERAJAAN SUPAYA MENGHARAMKN PERKATAAN ‘MELAYU’ DRPD DGUNAKAN UTK MENJADI NAMA BANGSA ‘ISLAM’ MALAYSIA? SPT UMAT BERBANGSA MELAYU ISLAM YG LEPAS SELESAI SOLAT JUMAAT KLAU BLEH 1 JEMAAH NAK TAYANG KEMARAHAN UTK TONTONAN SELURUH RAKYAT MALAYSIA, BIASANYA KLAU TUNJUK PERASAAN NI X LAH BENGIS N GANAS, INI X, SUNGGUH2 BUAT MUKA MARAH KONONNYA NAK TAYANG KEMARAHAN SB ISU KALIMAH ALLAH! ASTAGFIRULLAH……. AKU TGK CARA SELURUH UMAT MEREKA MENGHADAPI KRISIS INI X SETERUK UMAT KITA? KNP UMAT MEREKA KELIHATAN LEBIH PENYABAR N LEBIH BERIMAN TATKALA NAMA TUHAN YG MEREKA IMANI N GUNAKAN SEJAK BERKURUN LAMANYA SDG DIHARAMKAN OLEH ORG MELAYU ISLAM MALAYSIA MALAH PERKATAAN2 LAIN DLM KITAB SUCI MEREKA PUN SEMAKIN BANYAK DIHARAMKAN SEOLAH OLAH AGAMA MEREKA SEWENANGNYA DIKAWAL OLEH NEGARA ISLAM MALAYSIA? ISU KALIMAH DAH X MENONJOL SGT WALAUPUN KEPUTUSAN MUKTAMAD UTK ISU INI SEPATUTNYA DIPEROLEHI SELEWATNYA HUJUNG FEB NI, XDA TARIKH TETAP OR BERTUKAR TUKAR TARIKH JUGA KOT? SANDIWARA KERAJAAN, RANCANGAN UTK MENGURANGKN KETEGANGAN AGAMA DI NEGARA NI BERHASIL APABILA SKRG RAKYATNYA SDG SIBUK N MENGHARAP DUIT BRIM, SB APA KERAJAAN BIARKN KITA MENUNGGU? BUKANKAH MAKLUMAT PERIBADI KITA DAH WUJUD DLM REKOD PANGKALAN DATA KERAJAAN? YG PERNAH DPT BRIM KAN DAH SPATUTNYA XDA MASALAH UTK MENDAPATKN BRIM SETERUSNYA SB SISTEM SALURAN N URUSAN DATA SPATUTNYA DAH AUTO N SISTEMATIK? RAKAN SAYA BERAGAMA KRISTIAN….. KETIKA BANGSA KITA SDG SIBUK BERUSAHA MENDAPATKN JWPN BRIM SPT DAH XDA BENDA LAIN YG LEBIH PENTING MEMANDANGKN KERAJAAN DAH JANJI BG, RAKAN SAYA PULA SIBUK MENCARI PERKEMBANGAN BERITA MENGENAI KEPUTUSAN MAHKAMAH MENGENAI ISU KALIMAH ALLAH, BRIM DIA X DPT LG, SB KATANYA DIA PERCAYA JANJI KERAJAAN YG AKAN BG BRIM TU WALAUPUN AMIK MASA LAMA, NAMUN JANJI YG PERNAH KERAJAAN BERIKAN UTK KEBENARAN MENGGUNAKAN N MENCETAK ALKITAB VERSI BAHASA MELAYU DGN PERKATAAN ‘ALLAH’ N MENUBUHKAN SEBUAH KILANG MENCETAK ALKITAB UTK AGAMA KRISTIAN, MENUNGGU KEPUTUSAN MUKTAMAD DRPD MAHKAMAH LAH YG BUAT MEREKA X KESAH SGT HAL BRIM YG X DPT2 LG TU… ADA JUGA ORG2 BANGSA MELAYU YG PRIHATIN N X HENTI2 MEMBERIKAN SOKONGAN N MENJAGA PERASAAN ORG2 KRISTIAN NEGARA KITA WALAU DLM KEADAAN SKRG YG RATA2 RAKYAT BANGSA MELAYU KITA PULA X TERINGAT LANGSUNG ISU KALIMAH ALLAH TU….. BAGAIMANA KALAU KITA BERADA D TEMPAT MEREKA N MEREKA D TEMPAT KITA D SAAT INI? KERAJAAN KITA MENYERU KITA AGAR BIJAK BERBELANJA, PADAHAL KITA TPAKSA GUNAKAN BRIM WALAU SKADAR MEMBELI BARANGAN DAPUR PUN, KATALAH MEE SEGERA, DLM DIAM DUIT UTK BAYARAN MEE SEGERA PON BLK KPD KERAJAAN SB? DULU ADANYA MEE SEGERA IMPORT JENAMA INDOMIE OR PAMA, TGK BETUL2 JENAMA MEE SEGERA YG ADA SKRG? SEKALI IMBAS KELIHATAN SAMA JE MCM BIASA TP INDOMIE DAH JD IBUMIE, PAMA JD MAMA, MEGGY TETAP MEGGY CUMA TUKAR LG PEMBUNGKUS KONONNYA WAJAH BAHARU, YG BARU SMUA JD BAHARU, RASA PUN DAH X SDP, SKALI TGK SMUA TU DICIPLAK OLEH MALAYSIA DAH, SUSAHHH NAK CARI BRG DAPUR IMPORT YG LEBIH SDP N BKUALITI DAH, MOTIF? SDR X SDR KITA SDG SHOPPING BRG2 SETARAF DGN KUALITI PRODUK 1M WALAUPUN KAKI NI X TERHINGIN NAK PIJAK MASUK KE DLM KEDAI RAKYAT 1M! JD SALAH KE AKU MENGATAKAN NEGARA MALAYSIA IALAH NEGARA YG MELAYU DTAMBAH LG DGN PEMIMPIN2 ATASAN KERAJAAN PEMERINTAHNYA BERBANGSA MELAYU, YG BUKAN BANGSA MELAYU PUN TERLAYU, DILAYUKAN, DIMELAYUKAN, BANGSA MELAYU YG BERKUALITI N MAMPU MEMAKMURKAN NEGARA PULA SDG DILAYUKAN KLAU BLEH DSUMBAT KE PENJARA N DBIARKN MELAYU LAMA2 LAYU SAMPAI MATI! BIARLAH, ALLAH MAHA MELIHAT N MAHAKUASA LG MAHA ADIL, ALLAHKU DAHSYAT!

      • aka Feb 23, 2014, 4:21 pm Balas Komen Ini

        fuhhh… ayt power tue.. ape kata ko sendiri jadi PM atau otai org melayu. ko uruskan negara sendiri, pasti ramai org suka.. :p pasni xdok lgi org komen yg bukan2. hehehe. setahu aku, org yg pandai ckp xtau bikin ape2. cuma pandi ckap sampi ke langit jek.. hahahah

        • Anonymous Feb 23, 2014, 11:33 pm

          Cm good good je ko ni. Ckp tu bia b’pijak bumi ckit. Ktuk owg melayu mcm ko bkn owg melayu dh. Bangsa melayu gak yg merdekakn negara ni. Xsume bnde yg ko nk ko akn dpt. bersyukur pe yg ade. Kong negara lain, ko dpt x mcm mcm bantuan. Tak payah Jauh la. Singapore or Indonesia pon dh ckup. :)

        • hamba allah Feb 24, 2014, 11:23 am

          Adui aku pun x dapat brim la.. korang pun satu brim yg setahun sekali dapat pun nk gaduh .. pasal brim x dapat jer maki hamun dah dapat diam pulak.. aduiiii…. tp sabar la klu ada rezeki ada la 2 klu x ada x da rezeki la 2…

        • IDRIS MAHMUD Mar 13, 2014, 3:49 pm

          K/P saya: 400617055179
          Masih belum dapat bayaran brim atau masuk
          dalam akaun saya.
          Tolong semak. Terima kasih

        • Anonymous Mar 7, 2014, 2:40 am

          Bila ade yg menegur katenye cam bagus sangat .org yg salah kene tegur di bela pulak… Sbnrnya pemimpin kene buat betol dulu .ape2 hal tu ckp biar terang. Bikin cakap. Kite ade buku care pimpinan islam kenape tak guna .ikut sedap dia la tu.

        • orang minyak Mar 5, 2014, 10:57 pm

          Ha ha ha hantar je dia kat negri pasir bedengung sana tak da raja tabal kan dia memerintah

  • nadya Feb 22, 2014, 7:41 pm Balas Komen Ini

    saya update no akaun menggunakan no akaun maybank saya, bile saya sedar rupenye akaun dah tak aktif. mcm mane nih ? hurmmmm xdapat ke BRIM ? :'(

  • Anonymous Feb 22, 2014, 7:42 pm Balas Komen Ini

    sy dah berkahwin,10 kali cek duit xmsuk ag.taun lpas dapat lak..update pon dah,ada mslh ker ni??????

  • eddy Feb 22, 2014, 7:45 pm Balas Komen Ini

    dah cek x msuk lagi..ada mslh ker lewat dpt??

  • NOR ROHAZAN BINTI MAT ZIN Feb 22, 2014, 7:54 pm Balas Komen Ini

    saya pemohon baru,saya ingin tahu permohonan saya diluluskan atau pun tidak…jika tidak diluluskan,adakah saya perlu mengisi permohonan baru?????
    sekian terima kasih

    • din Feb 25, 2014, 1:59 pm Balas Komen Ini

      setahu aku pergi pejabat lhdn berdkatan bagi ic kasi tau dia mau cek brim………. kalau call karut tak kan dapat busy eemail pun belum tentu lagi kalau nak cepat pergi LHDN buat semakan………

  • nor farizan bin jusoh Feb 22, 2014, 8:01 pm Balas Komen Ini

    saya pemohon baru,saya ingin tahu permohonan saya diluluskan atau pun tidak…jika tidak diluluskan,adakah saya perlu mengisi permohonan baru?????
    sekian terima kasih

  • Anonymous Feb 22, 2014, 8:25 pm Balas Komen Ini

    sy xkmaskini brim..tp blh dpt brim ke thn ni?msh boleh kmaskini lg ke

    • shazwan Feb 22, 2014, 8:39 pm Balas Komen Ini

      sy nk tanya brim 1 dlu sy x layak.phtu brin 2 sy bt permohonan bru.tp knpe cek dlm akaun xde,sy daftar online ari tu.blhke daftar online…

      • zack Feb 22, 2014, 9:26 pm Balas Komen Ini

        sya smak dlm bank hanya msuk $450 , mna prgi lgi $200. jnji $650. bolih tak siapa dri wakil pihak Brim jwap perkara ni.

        ,

        • Anonymous Feb 23, 2014, 11:21 am

          Kerajaan memang penipu baru tahu…bg brim esok dah byak kena saman…

  • rina Feb 22, 2014, 9:00 pm Balas Komen Ini

    salam sy ada satu pertanyaan…untuk ibu tungal atau pn janda.yg tiada tangungan berapa jumlah brim yg ptt diterima???adakah sama dgn individu bujang???

  • zack Feb 22, 2014, 9:15 pm Balas Komen Ini

    sya smak dlm bank hanya msuk $450 , mna prgi lgi $200. jnji $650. bolih tak siapa dri wakil pihak Brim jwap perkara ni.

    ,

  • zack Feb 22, 2014, 9:33 pm Balas Komen Ini

    sya smak dlm bank hanya msuk $450 , mna prgi lgi $200. jnji $650. bolih tak siapa dri wakil pihak Brim jwap perkara ni. mungkin sbab nak pilihan raya d kajang, duit x ckup maka byaran brim d kurangkn, hnya dpat $450. jnji biar la btul, bru rakyat akan skong BN.

    ,

    • din Feb 25, 2014, 1:54 pm Balas Komen Ini

      cuba semak akaun rosmah munkin ada lagi rm 200 tu……..

  • hanaaa Feb 22, 2014, 10:20 pm Balas Komen Ini

    salammmm, saya bagi pihak kedua ibu bapa saya nak tanyaa, kenapa br1m bapa saya dapat rm450, sedangkan gaji mereka bawah rm3000, walhal orang lain juga ada terkena, janji untuk bayar rm650 untuk gahi bawah rm3000,tapi kenapa jai macam nie? saya nak tuntut semula rm200, saya ada bukti transaksi,samaada ada pihak yang tidak amanah ataupun sebaliknya,wallahhualam. tolonggg reply yaaa

    • rauf Feb 23, 2014, 2:50 pm Balas Komen Ini

      report polis je nek…

      • Anonymous Feb 24, 2014, 1:47 am Balas Komen Ini

        t

        • menteri pasola Feb 25, 2014, 8:31 am

          mungkin angkara makhlok halus

        • din Feb 25, 2014, 1:28 pm

          aku baru gi ambik dapat 450 je yang lain mesin kerajaan telan kot………

  • eintan Feb 22, 2014, 11:06 pm Balas Komen Ini

    klw tersalah kemaskini akaun bank camner ye??minta penjelasan…

  • Anonymous Feb 23, 2014, 9:18 am Balas Komen Ini

    sebenarnya kau p letup je pejabat BRIM3

    • jang Feb 23, 2014, 2:51 pm Balas Komen Ini

      jangan abah ko kje sane tu….

  • Che khairulazmi bin Che Rajjab Feb 23, 2014, 9:40 am Balas Komen Ini

    saya dah anta no akaun tapi x dpt pun..

  • Anonymous Feb 23, 2014, 10:05 am Balas Komen Ini

    Brim x msk2 lg ni..pdhal thn lps dh dpt..ada mslh kt mana2 ke?pelik..pelik..

  • Nunur Feb 23, 2014, 10:06 am Balas Komen Ini

    Brim 1.0 & Brim 2.0 saya dah dapat. permohonan Brim 3.0 saya dah kemas kini no acc. PM dah umum duit masuk pada 22/02/14 secara serentak. bila check duit tak masuk pun. apa cerita ni. mana slogan”janji di tepati”. tak kan tak dapat.

    • joe Feb 23, 2014, 12:39 pm Balas Komen Ini

      Nunur….saya pun kena…Janji tak boleh diharap

      • Ssssss!!!!!!! Feb 23, 2014, 2:19 pm Balas Komen Ini

        PM dah umum 22 feb,Tp Yg tukang kasih masuk duit tu yg lembab…huhu…

        • Anonymous Feb 24, 2014, 1:56 am

          kalah teruk la bn 5tahun lagi kalu bn xmain tipu 1keluaga aku kne tipu

  • wid Feb 23, 2014, 10:11 am Balas Komen Ini

    nape tak masuk brim lagi :( bujang kot . . . tawon lps tak dpt . . . tawon ni? ? ? huu . . . LHDN ! !

    • noraisyah Feb 23, 2014, 11:37 am Balas Komen Ini

      knape sy chek bnyk kli dh kt bank ttp x masuk jgk brim???mcm mne sy bleh thu sy lulus ke x?sbb thun nie bru mhon….ada spe2 thu x

      • joe Feb 23, 2014, 12:42 pm Balas Komen Ini

        saya pun tunggu2 dan cek balik2 kat bank tak dapat pun duit brim….janji tak ditepati

        • Iqah Feb 23, 2014, 1:19 pm

          Brim sy pun tak masuk2 lg…huhu…

      • man Feb 23, 2014, 2:43 pm Balas Komen Ini

        call LHDN je

    • kedutaan Feb 23, 2014, 2:47 pm Balas Komen Ini

      ko punya special sikit,diorang hantar duit kat umah,tunggu je kat umah

  • Nur Raisya Feb 23, 2014, 10:25 am Balas Komen Ini

    Salam saya ni ibu tunggal umur 34 n ade ank 2, saya tak penah apply brim. Nak tanya wakil brim sebenarnya kelayakan gaji tu dikira gaji pokok atau keseluruhan gaji campur dgn elaun dan OT?? gaji sy skrg keseluruhan tambah OT rm4100 sbb confius sy x penah isi brim….thn lps sblm kenaikan gaji rm3100 sokmo lebih seratus…tp bila tengok rakan sekerja yg gaji dia lebih lg pd sy n wife siap bekerja lg bole dpt brim…..camner yerk sedangkn sy ibu tunggal kematian suami…diorang bekerja suami isteri pdapatan isi rumah 6k++…sy je jujur sgt lebih 100 je x apply itu pn klu OT.

  • ingin tahu Feb 23, 2014, 12:06 pm Balas Komen Ini

    saya nak tanya,saya sudah dapat Brim 2.0.. semasa kemaskini online Brim3.0 saya tiada nombor akaun tetapi saya guna akaun maybank atas nama orang lain,tetapi sampai hari ini 23 febuari 2014 masih belum ada kemasukan duit Brim, adakah saya mendapat voucher atau macam mana?? tolong jawab. ingin kepastian.

    • man Feb 23, 2014, 2:44 pm Balas Komen Ini

      tak dapat kot

      • din Feb 25, 2014, 1:32 pm Balas Komen Ini

        kawan punya akaun dah ambik makan kfc diam diam………….

  • joe Feb 23, 2014, 12:37 pm Balas Komen Ini

    aku dah tak kerja sejak nov 2013 kerana abis kontrak. sebagai ketua keluarga nak bagi makan isteri dan anak2. dah apply brim januari 2014 lalu tapi check balik2 dua tiga hari ni belum masuk akaun. Apa hal? tak adil lah mcm ni…kalo begini layanan kerajaan yg sedia ada ni…pru14 kamu kalah teruk..insyaallah

  • wak jam Feb 23, 2014, 12:42 pm Balas Komen Ini

    Aku pon belom msuk kt bnk islam..sabo je la..mmbr dpt 21hb accnt maybank..mngkin bnk islam lmbt kut

    • wak jam Feb 23, 2014, 12:46 pm Balas Komen Ini

      3 rat oo0..kamon la.x msk g ni

      • Anonymous Feb 23, 2014, 7:30 pm Balas Komen Ini

        Kalau tak kemaskini , nanti dpt voucer ke ? Tahun lepas dapat brim ..

  • epie sedan Feb 23, 2014, 1:52 pm Balas Komen Ini

    Sy masih bujang knape sy xdpt brim pda Hal sy sudah brdsftar..gaji sy xsampai 2k ape sy perlu wt?

  • DAYOUNG Feb 23, 2014, 2:09 pm Balas Komen Ini

    ADAKAH BR1M YANG 3.0 AKAN DIBAYAR BAGI YG DAH ISI BORANG TAPI BANYAK YANG X MASUK LAGI MACAM MANE NI SYA GUNA NO AKAUN MYBANK.

    • azlan renjis novtl Feb 23, 2014, 3:03 pm Balas Komen Ini

      klau mcm tu cuba gna no acc sy..

      • unai Feb 23, 2014, 3:46 pm Balas Komen Ini

        saya pun sama..guna maybank ta masok lagi..ape cer ?

        • din Feb 25, 2014, 1:35 pm

          akaun maybank boleh public bank bsn cimb aku pun tengok belakang boucer tu ja…..

    • ntahla Feb 24, 2014, 11:43 am Balas Komen Ini

      Saya pun maybank gak.,,xdpt pon lg…… Ade masalah kot kat bank…

      • Tau tak ape... Feb 24, 2014, 3:55 pm Balas Komen Ini

        Bkn bank masalah…tp LHDN kot…huhu..

  • man boyak Feb 23, 2014, 2:38 pm Balas Komen Ini

    ape ni brim tak masuk lg nie??mcm kene kencing je…

  • anuar Feb 23, 2014, 2:49 pm Balas Komen Ini

    sy dpt rm 450 je sedangkan gj x smpai 3k, apa masalah plk ni ?tlng jawab

    • boy Feb 23, 2014, 2:57 pm Balas Komen Ini

      bersyukur ar tu dpt gak,,, awk xdpt lngsung ni ape cer…

  • man Feb 23, 2014, 2:56 pm Balas Komen Ini

    dia suruh keje rajin sikit la tu…tak pe2 usaha lg taun depan

  • josep Feb 23, 2014, 3:06 pm Balas Komen Ini

    kenapa tak masuk memasuk lagi brim saya..
    dah brpuluh puluh kali saya cek..tetapi tidak masuk..
    saya mau bli spotrim ni..

    • zaki novo lc Feb 23, 2014, 3:22 pm Balas Komen Ini

      aiya kawan serius la sikit kawan….

  • Aboy Feb 23, 2014, 3:22 pm Balas Komen Ini

    Nape brim x msok lg nie

  • who-know-me Feb 23, 2014, 4:06 pm Balas Komen Ini

    hmmm mcm menipu je ni brim ni
    dh la xleh cek online
    up to date la sikit
    ayah aku dpt msg suh cek dpt brim
    cek dlm bank xdpt2 pon

    -_-

  • Razida Feb 23, 2014, 6:22 pm Balas Komen Ini

    Salam sy terlepas pandang nak online Brim…x penah apply lg….baru tau sy layak sebenarnya….bl tau dh expired date…camner klu sy nk mohon bole lg ke???

  • hazrin Feb 23, 2014, 7:53 pm Balas Komen Ini

    sy xde buat sebarang kemaskini utk brim br ni… yg lepas sy mohon dan dpt… sy br sambung belajar (master).. boleh dpt brim x? ke kena buat rayuan? atau dpt baucer buku je?

  • harsleey Feb 23, 2014, 8:41 pm Balas Komen Ini

    Sangat terkilan, sebab dulu beritahu RM650, bila cek dapat RM400 je. Kenapa jadi macam ni? Bukannya kita tak bersyukur tetapi tidak berpegang pada JANJI ….kata “JANJI DITEPATI” Kalau awal-awal beritahu taklah kita terkilan.

  • Anonymous Feb 23, 2014, 8:48 pm Balas Komen Ini

    tAHUn lepas dapat .. tahun ni senyap je .. member2 lain semua dapat . satu kerja . kenapa saya x dapat . ermm .. x kisah pun kalau tak nak bagi .. tapi inilah kali terakhir BN mendapat undi saya :)

  • norhapipimohdnoor Feb 23, 2014, 10:54 pm Balas Komen Ini

    saya ingin tahu…..semasa saya kemaskini br1m 3.0 saya ada masukkan nmbr akaun saya bsn..tapi yang menerima br1m 3.0 atas nama suami saya…….adakah itu dibenarkan atau tidak…….atau pun mcmmana itu???????

  • sang arjuna tapa Feb 23, 2014, 11:46 pm Balas Komen Ini

    taun lepas blum kawin,apply dapat taun nie update dh kawen dh ada tggungan anakpon dh 3bulan tp xdpt.apacer?

  • suriani Feb 24, 2014, 12:48 am Balas Komen Ini

    Tahun lpas syw dpat tahun nu sye x kemas kini

  • ntahla Feb 24, 2014, 9:01 am Balas Komen Ini

    nape aku x dapat lagi nie….sedih nyer…. Hmmmm…xpela….

  • Nor Afidah Che Azmi Feb 24, 2014, 11:07 am Balas Komen Ini

    Hi
    Saya tahun lepas dapat untuk bujang punya,
    but this year i dah kahwin terus tak dapat…
    total gaji i dan hubby pun tak sampai 4K tau.
    Hubby i lagi best..tahun lepas yang bujang punya pun tak dapat…
    is this fair???
    terbaik punya.Father i dapat 450 je….padahal gaji tak sampai 1k.
    what’s matter?
    please la double check balik….
    bukan nak marah dekat sesiapa.Tapi orang yg gaji 4k pun dapat 650 tau…macam family i ni di anak tirikan pulak..i bukan nak minta sedekah tapi that’s my money also….

    • ciro Feb 24, 2014, 11:12 am Balas Komen Ini

      Sama la kita 450 jerr, sila beri perjelasan yg berkenaan..

  • mohd zafar Feb 24, 2014, 11:21 am Balas Komen Ini

    assalammualaikum sy nk tnya knpe sy blum dpt lg br1m dh 3 kalisy pg bank tgk x msuk lg

  • NUR SYAFEEQAH BT MOHD SUKRI Feb 24, 2014, 11:29 am Balas Komen Ini

    salam,
    saya nak tnya knapa saya tidak layak dapat brim ye?
    berumur 22 tahun, kerja, gaji rm1000 je,, xkn xdpt kot.. mohon pencerahan..

  • ciro Feb 24, 2014, 11:36 am Balas Komen Ini

    Assalammualaikum sya nk tnya, knapa sya dpt 450 jer, sblum ni dpt ok ja, jnji 650..tpi dpt 450, pdahal gaji x sampai 3 ribu, ape cer nieeeeeeee…beri penjelasan sat…

  • nasaruddin aziz Feb 24, 2014, 11:37 am Balas Komen Ini

    dah check kek maybank2u …tak masuk pun…pombongak boto lahh..kalau x dapek..bagi la tau..jgn buek org mengharap….tel LHDN.. manjang sibuk yo

    • azri Feb 24, 2014, 1:09 pm Balas Komen Ini

      saya pon xdapat guna maybank,balik2 dah cek tpi xmasuk dah daftar scra online tpi xjga ada,kwn yg lain dapat pula pelik lah

  • zira khashim Feb 24, 2014, 11:40 am Balas Komen Ini

    husband sy pon blom masuk lg brim , ke acc cimb mmg lmbt masuk duit tu ? masa kemaskini tu xtukar ape-ii sbb smua betul n xde perubahan , lpas tu bila nak cek guna email mtk id pengguna , id pengguna tu nk amk dari mane ? sbb mase kemaskini xde pon dorg id tu semua , taun lepas dh dpt brim 2.0 . taun nie xtawu sbb xde surat or ape-ii yg berkenaan , tertunggu-tunggu status sama ada layak ke x . call lhdn line bz je , cek guna emial xbole , tgu surat xdpt pon , rakyat marah sbb janji xditepati , sape yg dh dpt tu alhamdulillah .

  • zarina Feb 24, 2014, 11:49 am Balas Komen Ini

    as salam saya pun penerima brim 2 tahun lepas tapi pelik nya tahun ni saya x layak knape ye

  • Anonymous Feb 24, 2014, 11:58 am Balas Komen Ini

    ckp tak serupa bikin……

    • Mohd Rafdzi Feb 24, 2014, 12:42 pm Balas Komen Ini

      Yea dah ade no akuan bank tak masuk pun BRiM

  • aisyah Feb 24, 2014, 12:26 pm Balas Komen Ini

    Samalh…sayapun lom dpt brim lagi…sabar jerlah…..insyaallah ada rezeki dapatlh…

  • rohani Feb 24, 2014, 12:30 pm Balas Komen Ini

    saya nak tanya knapa brim saya dapat 450 rm sedang kan yg lain dapat 650rm ..napa hilang 200rm… tak baik lah sedang kan gaji saya kurang 3000rm… tolong jwap knapa mcm nie…..jgn buat org mcm nie

  • paktam Feb 24, 2014, 12:53 pm Balas Komen Ini

    kepada semua penerima brim sabarlah sikit…. 7 juta penerima kena ingat bukan senang nak masukan duit tu janji dapat……. kalau dah penat semak banyak kali tak masuk lagi… tukar dengan jaga kat bank tu…duduk kat bank tak ulang alik nak …..jangan sampai skrin bank tu tunjuk penumbuk dah lah…

    • zak Feb 24, 2014, 1:29 pm Balas Komen Ini

      Apalah paktam ckp mcm tu, kita paham tp jgnlah sampai suruh jd jaga pulak. Mrk ulang alik tu just nak pastikan dah masuk belum kerana tak de informasi dari LHDN mau pun bank yg duit dah masuk ke belum tak mcm Bank Islam. No phone dah bagi masa pendaftaran….jd what is the function do they need that number for?

  • axri Feb 24, 2014, 1:04 pm Balas Komen Ini

    br1m xdapat lagi lah dah kemasikin pa pun tara ada habuk pon tak nampk balik2 cek bank mcm org gila pon ada tebal muka hari2 p bank pa la urusan xbetul..

  • aku Feb 24, 2014, 1:06 pm Balas Komen Ini

    saya syorkan gov buat semakan status permohonan brim, wujudkanlah, memudahkan semua org semak lulus ke tidak, email ke lhdn, no reply, call dri pagi sampai ptg tak berangkat, fikirlah sikit untuk yg duk di kg tu, wujudkan mekanisme yg lebih relevan, apply brim, updates brim boleh je online nak check status permohonan takkan tak boleh kot?

    internet di hujung jari sekarang…

    • zak Feb 24, 2014, 1:34 pm Balas Komen Ini

      Setuju sangat. Den dari jumaat sampai somalam adolah poei ko atm di stesen minyak nak tau dah ada ko bolom sampai muko nie naik toba hah bilo masuk yo bebudak pam minyak tu sonyum somacam jo. Dari pagi tadi talipon nombo yg ado tu, langsung tak ado apo-apo. masuk internet nak semak on line katonyo nak id lah pulak…dah tu hanyo beberapo agensi jo yg buleh check tak ko sakit ati di bueknyo.

      • aku Feb 24, 2014, 1:59 pm Balas Komen Ini

        tahu takpo, naik longoh kaki nie pi check.

  • azri Feb 24, 2014, 1:07 pm Balas Komen Ini

    rakyat didahulukan mencapaian diutamakan
    pa pon tara ada nak dekat pilihan ray janji manis kalah kalah madu lepas je pilihan raya pa pon tkda,nak katakn br1m ramai lagi yg xdapat susah lah…

  • karim Feb 24, 2014, 1:27 pm Balas Komen Ini

    saya org malaysia jugak kenapa tidak dapat brim ? mmg saya tidak layak utk dapat brim tp apa keistimewaan pembayar income tax ribu2 kpd negara

  • z Feb 24, 2014, 1:39 pm Balas Komen Ini

    PM kata 22hb Feb semua penerima BR1M yg ada akaun akan terima. Tak pulak diberitahu date linenya. Katanya pd “22hb” bermaksud pada tarikh tu semua akan dapat (yg dah update akaun bank). Tapi sampai hari ni takde jugak. Pihak LHDN boleh tak beri penjelasan sedikit mcmane.

    • tun Feb 24, 2014, 3:29 pm Balas Komen Ini

      tulah pasal,aku mcm iya2 jer hari sabtu pegi atm bank..cek blance belum msuk,padahal dah update status..sekali petang abg aku yg belum update apa2,sekali cucuk terus dapat…ni jelas menunjukkan staff2 & pgawai2 lhdn xefektif dlm melaksanakan tugas,xda latihan,ataupun suka2 mau kerja atau x..padahal kalu pasal xbyar cukai,smpai kubur pun dorang cari suru byar..

  • HABSAH Feb 24, 2014, 1:40 pm Balas Komen Ini

    KAMI TAK DAPAT LAGI PUN

  • farid Feb 24, 2014, 2:19 pm Balas Komen Ini

    Gilo…chek duit hari2…tak masuk2 jg…

  • kamis Feb 24, 2014, 2:33 pm Balas Komen Ini

    hai xkn nk bawa katil tido sebelah ATM….hadoiii asik nk test je dh masuk ke belum dulu time pakai boucer senang je…gat pakai bank senang lg payah nasib x patah kad ATM asik cucuk je….duit BR1M x kuar gak…..

  • adoiyai Feb 24, 2014, 2:50 pm Balas Komen Ini

    member2 lain dh masuk dh duit BR1M , ya kita ni bila lg oi, pnya lah lambat

  • asri Feb 24, 2014, 2:51 pm Balas Komen Ini

    salam..saya telah mengemaskini no akaun..yang mana masa itu saya tak tahu cimb telah tukar no akaun baru..jadi waktu itu saya telah hantar guna akaun
    lama..macamana ya?

  • salim Feb 24, 2014, 2:58 pm Balas Komen Ini

    selepas semak keputusan didapati saya tak lulus..mengapa ya?..sebab gaji saya bawah rm3000.00…brim 1 dan brim 2 lulus..pelikkkk…kawan saya yang sepejabat dengan saya yang gajinya lebih tinggi daripada saya lulus..

  • L.O dan H.O Feb 24, 2014, 2:59 pm Balas Komen Ini

    ksian btul rakyat2 dlm ni bila aku bce dari mula smpai la abis.hampir smua komen menunjukkan msih blm terima BR1M 3.0 ni sperti yg dijanjikan(termasuklah aku),yg terima plak tk same jumlah yg sepatutnye,cmne tu??.bila tel LHDN,stiap saat talian dia BUSY.jd ngadu kat sni pun ntah ade ke tk yg bce dan ketengahkan isu ni.haiiii….. duit duit,dimana kau duit.

  • mat Feb 24, 2014, 3:08 pm Balas Komen Ini

    Salam semua..nape blum masuk lg brim ni…nk check lulus ke tk melalui mn ek??

  • putera Feb 24, 2014, 3:18 pm Balas Komen Ini

    dah lengkapkan semua yg dikehendaki,tetapi masih lagi tak dapat sehingga kehari ini..sedangkan kawan2 yg lain sudah ramai yang dah dapat…brim 1 dan 2 ok ja….yg plak buat hal……nasib2.

  • role Feb 24, 2014, 3:46 pm Balas Komen Ini

    saya belum dapat juga.. asyik cek dari hari tu lagi.. sampai hari ni x dapat2.. huhuhuuu

    • sulaiman desa Feb 24, 2014, 5:11 pm Balas Komen Ini

      samo lah kito…dah duo hari ulang alik kek atm..duit eh x yo dapek2 laie..boto2 menyusahan lah caro ni..

  • faze Feb 24, 2014, 3:47 pm Balas Komen Ini

    saya wakil kepada ibu saya ingin menyatakan bahawa br1m 3.0 yang dikreditkan ke dalam akaun ibu saya hanya dapat RM400 sahaja..sedangkan ibu dan bapa saya tidak bekerja.sepatutnya mereka dapat RM 650 seperti yang dijanjikan tetapi sebaliknya..br1m yang pertama dan kedua ok je dapat vaucher RM500.

    • Anonymous Feb 25, 2014, 4:01 pm Balas Komen Ini

      ibu saya pun sama duit masuk rm 400 saja. dah lah org tua tak kerja. masih ada orang ambil kesempatan.

  • jeb Feb 24, 2014, 3:50 pm Balas Komen Ini

    ini semua poyo..

  • nurulaida Feb 24, 2014, 3:54 pm Balas Komen Ini

    Shamsol bin awang
    No ic 880427235617
    Tk kn la tk dpt,sbb thn lpas suami sye dpt brim….

  • Amar Feb 24, 2014, 4:48 pm Balas Komen Ini

    harian metro semalam mengatakan pihak berwajib yg buat agihan duit brim akan di selesaikan selewat lewat nya pada 24hb … baru sat tadi saya gi chek kat bank…hampa x masuk lagi…mana pergi janji ni…. semuanya tipu belaka.. nampak gayanya..hilang lagi satu undi untuk BN…janji x ditepati

  • shaashaa Feb 24, 2014, 4:53 pm Balas Komen Ini

    Sy dh email 2x masih x de jawapan dari lhdn. Sdh 2 thn x dpt kesian aku. Tgg je kali ini……

  • sulaiman Feb 24, 2014, 5:00 pm Balas Komen Ini

    osah lah loteh eh ulang alik kek bank hari..minyak moto laie nak kono isi….duit eh x yo dapek2 laie… menyusah an boto la buek caro ni…

  • Mycherita Feb 24, 2014, 5:06 pm Balas Komen Ini

    tahniah kepada yg berjaya dapat br1m, gunakan la dengan sebaik mungkin.ok.. :-)

  • azman Feb 24, 2014, 5:19 pm Balas Komen Ini

    loteh asyik poie chek kek atm..duit eh x yo ado2…menyusah an boto lahhhhh

  • luaskan kuasamu Feb 24, 2014, 6:40 pm Balas Komen Ini

    Tumpang lalu…semua harap bersabar
    ..jgn buat perkara yg diluar jangkauwan .sekiranya tidak berpuas hati ..sila rujuk kpd pejabat brim3. ..jgn keruhkan lagi keadaan…….subanallah. ..subanallah

  • NAZARUDDIN Feb 24, 2014, 7:51 pm Balas Komen Ini

    NAZARUDDIN BIN SOLHI SEMAK DULU

  • Anonymous Feb 24, 2014, 8:44 pm Balas Komen Ini

    Duit blom woiii…apa citar!!!!

  • muniamah a\p murugan Feb 24, 2014, 9:16 pm Balas Komen Ini

    saya hendahcaribrimnamamuniamahapmurugan
    icno
    920704;-14-6166no

    sno,415,biockdpesiaran1,desaserdang

  • stev Feb 24, 2014, 10:46 pm Balas Komen Ini

    BRIM rasuah kerajaan utk org2 utk undi Barisan….

    • Anonymous Feb 25, 2014, 9:40 am Balas Komen Ini

      klu tak nak tak payah lah jadi batu nesan kepada org lain

  • Anonymous Feb 25, 2014, 1:03 am Balas Komen Ini

    entahlah,dah pokai krjaan ni

  • bob besar Feb 25, 2014, 3:38 am Balas Komen Ini

    LHDn ni kalo antar surat saman laju Je post….siap interest lagi……

  • Syikhanna Bin Zayadi Feb 25, 2014, 8:45 am Balas Komen Ini

    Saya layak mendapat bantuan BR1M, tapi kenapa sampai ke hari ini 25hb February 2014, duit tersebut masih tidak dimasukkan lagi kedalam akaun saya.Boleh tolong perjelaskan kenapa, kerana ada yang sudah masuk pada 21hb February 2014.

  • sumathy a/p vyran Feb 25, 2014, 8:50 am Balas Komen Ini

    Wang tak masuk account saya.

    • sulo Feb 27, 2014, 4:31 pm Balas Komen Ini

      tak masuk sabar lah mungkin kemaskini tak buat kut. kita org buat last minit pun dapat

  • n9 Feb 25, 2014, 9:46 am Balas Komen Ini

    kepada semua penerima brim brsabar dalam hal ni rezeki tu kalau dah ada tak kan kemana kepada yg tak layak kna terima hakikat kepada yang tak nak jangan dengki kata rasuah lah macam2 lagi kalu buruk perangai jangan ajak orang lain turut sama rezeki tuhan dah bagi terima dengan rasa syukur.

  • Anonymous Feb 25, 2014, 10:22 am Balas Komen Ini

    Sampai hari ini pun belum dapat BRIM…. Macam mana nak tahu?,,,,,,,,

  • Anonymous Feb 25, 2014, 11:01 am Balas Komen Ini

    Lepas ni pangkah lah lagi BN. BN kan barisan natang

  • mantz Feb 25, 2014, 11:18 am Balas Komen Ini

    kata guna acc bank lagi episen….dah 4 hari tunggu x masuk2 jugak..letih dah tunggu…lebih baik pakai baucer lagi senang ..daripada cara sekarang yg tunggu buah x gugur2..dapat ke x dapat ..info pon xde….
    mane menteri2 yg cakap banyak tuh..tolong jawab
    benci plak aku ngan kerajaan nih..

    • Anonymous Feb 25, 2014, 12:48 pm Balas Komen Ini

      setuju

      • Anonymous Feb 25, 2014, 5:16 pm Balas Komen Ini

        Saya pun setuju……

        • Anonymous Feb 25, 2014, 8:15 pm

          Saya juga amat sangat setuju.Nak bayar balik duit kita pun banyak loket.Hus!hus!hus!

        • MOHD.ADZHAR Feb 26, 2014, 12:34 pm

          keliru………………………..dh masuk ke tak masuk lagi pun saya x tau sebab setiap hari ,,sebelum pergi kerja saya pergi bank dulu…..balik untuk lunch time pun pergi bank dulu,,balik kerja pu jumpa bank dulu…hampeh….

  • saya Feb 25, 2014, 12:10 pm Balas Komen Ini

    sy dh semak…lhdn kata salah ic pasangan..pelik gak..bila masa lak update ic..sblm ni brim 2 try mtk dpt..adoiiii..ramai lak tu member2 yg tak dpt kata salah ic……brim ni kira gaji basic ke atau gaji kasar..

  • zeera Feb 25, 2014, 3:15 pm Balas Komen Ini

    sehingga ke saat ni, masih tiada tanda-tanda duit br1m masuk…ape ni…

    • Nur Atikah Alice Binti Abdullah Feb 25, 2014, 3:49 pm Balas Komen Ini

      Sampai sekarang apabila cek di Bank ..Blm ada kemasukan BR1M lagi..Bru tahu dari org , mereka kata yg blm trima pada bulan ni akan di masukan pada bulan april mengikut DUN masing2x

  • lieza Feb 25, 2014, 7:35 pm Balas Komen Ini

    Last cek 7pm ni.msih x msuk lg. Ape masalah spai lbat mcam ni.
    Public bank

  • Sivanesan a/l Shanmugam Feb 25, 2014, 8:02 pm Balas Komen Ini

    Masih tidak mendapat jawapan & wang daripada pihak tuan.Sekian.Terima Kasih.”Salam 1 Malaysia…”.

    • Anonymous Feb 25, 2014, 8:11 pm Balas Komen Ini

      Saya juga amat setuju.Nak bayar balik duit kita pun banyak sangat loket

  • Sivaprakash Feb 25, 2014, 8:06 pm Balas Komen Ini

    Feras,fears,feras tak masuk lagi duit BRIM.Bilalah nak dapat

    • Anonymous Feb 25, 2014, 8:58 pm Balas Komen Ini

      Sy nok kabo eh. Sy n kwn duk sekampong je tapi dye buleh,tp hk pelikny kte xleh pm,…berase ati gop kadang2 tobat pm

  • HANIF-HANIFAH BT MUSTAFA Feb 25, 2014, 8:30 pm Balas Komen Ini

    Kenapa x dapat ye?

  • thedaus Feb 25, 2014, 9:28 pm Balas Komen Ini

    saye memang dah dpt ..tapi bukan brim..dapat bruum degn breem..satu lgi dapt broom bang broom…kikiki

  • CLU Feb 25, 2014, 10:55 pm Balas Komen Ini

    Bila nak kutip cukai memang cepat, bila nak bayar balik kepada rakyat memang lambat. kata 22hb bayar sampai hari ini tak der lagi.

    • Anonymous Feb 25, 2014, 11:15 pm Balas Komen Ini

      janji tidak ditepati, rakyat tidak didahulukan.

  • Anonymous Feb 26, 2014, 12:45 am Balas Komen Ini

    sya bkerje tp buat part time study.. rugi rm 50 sbb dpt baucer buku so xdapat brim.. sepatunye bagi la plihan kt org ug kes cm sya ni sbb kami still bkerje bkn full time student.. ape pendapat korang..

  • Anonymous Feb 26, 2014, 1:13 pm Balas Komen Ini

    KERAJAAN MENIPU RAKYAT!!!sekian…PUUIH!

  • OKU Feb 26, 2014, 1:25 pm Balas Komen Ini

    Watpe smpi skre dok masuk lg.. Kawe ni org kuat Umno dop dpt lg.. Ari2 cek Akaun dop masuk.. Guane ni Yb

  • Anonymous Feb 26, 2014, 4:21 pm Balas Komen Ini

    Kwn tiap 2 jam cek tp hampa tadak lg, mane janji2 najib

  • mira Feb 26, 2014, 10:11 pm Balas Komen Ini

    salam..saya nak tanya kalau nk tukar no akaun macam mana??
    yang bagi haritu akaun x aktif sebenarnya..
    tlg selesaikan masalah ini
    tq

    • kangkung Feb 27, 2014, 11:38 am Balas Komen Ini

      bleh wt rayuan…kne cek web cmne nk wt rayuan tu

    • mat Mar 1, 2014, 12:54 am Balas Komen Ini

      hehe..doa je la cik mira oooii.rmai yg akaun aktif pun xdpt2 lg.

  • michelle Feb 27, 2014, 9:54 am Balas Komen Ini

    where can check br1m 3.0 result

  • harapak Feb 27, 2014, 10:13 am Balas Komen Ini

    Saya Dah CALL LHDN…Dia Kata dalam PROSES..26.2.2014…….Kepala otak dia dlm proses….(LUlus ke Tidakkk) tak tahu lagi

  • yati Feb 27, 2014, 10:17 am Balas Komen Ini

    keliru..thn lepas sya dpt brim..thn ni saya diberitahu tidak layak mendapat brim alasan gj 2k..tp ada kwn sya yg gj 2k boleh dpt brim bru2 ni..tak fhm..kerajaan hai kerajaan ..ermmmm..

    • KUDA HITAM Feb 27, 2014, 3:29 pm Balas Komen Ini

      Nak tanya ek apa kena mengena bantuan br1m ngan sijil nikah ek,saya masuk melalui akaun telah dikemaskini jolok2 x masuk lai tipon talian 1800 tu dia jawab pn ada masallah kat lhdn sikitlah sila bawak sijil nikah dan salinan ic suami di lhdn adoiiiii br1m 1 dan 2 tak perlu sijil nikah br1m 3 plak perlu sijil nikah aku masih isteri org lai ler suami yg sama,tak tahu apa sebab

  • robocop Feb 27, 2014, 11:42 am Balas Komen Ini

    smpai arini, sy pn blom dpt..dh fedup nk mgharap..klu ada, ada le..klu x, xde rezeki la tu..sbgai rakyat biasa xde tmpt pn kite nk ngadu..klu direct bleh adu kt PM senang citer.. nk komplen kt LHDN pn xguna gak..yg jwp call dh disediakn jwpnnye..depa bkn tau ape pn..just tukang jwpn pnggilan tpon..apa pn sabor je la..

  • comel Feb 27, 2014, 12:02 pm Balas Komen Ini

    Salam..saya dah cek berapa kali tp saya still tak terima lagi BR1M 3.0.. Sedangkan di kawasan saya mostly semua dah dapat. Even my mother pon tak dapat lagi. Masa BR1M 2.0 saya dapat. Even my mother & my brother pon dapat gak. So is it possible untuk saya terima BR1M 3.0 kali ni? Anyone can answer me please. Really appreciate ur kidness. Thanks.

  • harapak Feb 27, 2014, 3:25 pm Balas Komen Ini

    Tak payah lah chek akaun bank..LHDN bagi tahu dia akan hantar surat……untuk ambik baucer…dah tak masuk dlm bank lagi….siapa ada rezeki ada lah…..Aku dah tak harap lah…..

  • rizal Feb 27, 2014, 3:53 pm Balas Komen Ini

    kenapa ada insuran kena bayar 50 dengan duit brim

  • abdul kasim bin sulaiman Feb 27, 2014, 8:21 pm Balas Komen Ini

    Mengapa bbr1m kepada yg tidak dapat dan yg masiah tertunggu tidak dilayan dgn sebarang pertanya

  • ain farhana bt jamaludin Feb 27, 2014, 8:45 pm Balas Komen Ini

    macam mane nak semak dapat brim guna online sedangkan semakan status brim yang ad kat situ utk pegawai die sahaja?? x cekap betol pengurusan,,bertimbang rasa untuk orang yang xde internet!!

  • S Afendi Saat Feb 27, 2014, 9:31 pm Balas Komen Ini

    Tahun lepas anak 5 dpt tahun ni 6 x dpt, X faham lah apa masalah Najib.

  • rosmah Feb 28, 2014, 4:52 pm Balas Komen Ini

    najib bodoh. taktik kotor konon minta nombor akaun sebab taknak bg voucher. padahal memang niat taknak masukkan dalam akaun orang. bangsat! duit BRIM pn korg nk rembat. xcukup2 lagi ke?

  • no-d Mar 1, 2014, 12:50 am Balas Komen Ini

    entah laaaa…. aku pun dah x berharap sgt dgn duit brim nih.sampai hari ni xmasuk pun lagi dalam akaun.xlayak kah aku dengan gaji 1800 anak ada 3.

  • shar la la Mar 1, 2014, 2:56 am Balas Komen Ini

    najib main kutu….org brim yg thn lpas kutu utk org baru…..sori to say……klu x ikut dia langsiii….

  • azira Mar 1, 2014, 9:05 am Balas Komen Ini

    kenapa sy tk dpt lg? sedangkan sy layak.. dan sy ibu tunggal 1 orang ank?

    • mohd sali bin mael Mar 8, 2014, 2:13 pm Balas Komen Ini

      kenpa sya belm lgi dpat brim apa masalah nya sedng kan dulu sya sda menrma dua kli knpa skarng belm masuk sedang kn sya sda kems kni>>awl january>>>>this is my acount # 160027357598 maybank>>thnk u>>ur cooprtion is must

  • junaina Mar 1, 2014, 9:19 am Balas Komen Ini

    nak tanya brim saya dpt ke x??

  • budak tuaran Mar 1, 2014, 9:55 am Balas Komen Ini

    dah 2 tahun saya tak dapat brim .. nama saya n anak saya bekas suami saya guna tuk dia dapat duit begini.. sekarang saya dah ada kahwin baru. saya dah mohon permohonan baru hari itu. Ada kah saya dapat juga tuk brim 3.0 ni? sedangkan anak saya yang tanggung .

  • sridevi a/p johulo Mar 1, 2014, 10:31 am Balas Komen Ini

    saya apply 2 kali brim tak dapat juga . saya tidak ada kerja duduk rumah juga. tetapi saya apply brim juga tak dapat .

  • akkammah a/p babully simanchalam Mar 1, 2014, 10:37 am Balas Komen Ini

    saya sudah tua .umur saya 70 tahun , dua kali saya apply brim tetapi saya tak dapat juga . kerajaan tidak tolong saya . saya pun anak malaysia juga. bila nak dapat .

    alamat saya . no 9 jln taming emas 3, tmn taming emas ,
    kajang selangor 43000.

  • lije Mar 1, 2014, 10:59 am Balas Komen Ini

    brim saya tidak keluar lagi,

  • Esther Foong Mar 2, 2014, 10:08 pm Balas Komen Ini

    Br1m mak saya mungkin telah ditentang balik sebab buku akaun yg dia kasi tu dah dormant. Mcm mana kalau nak tlg dia apply balik. Bantuan tuan sangat dihargai. Apa yg perlu kita buat utk menguruskan hal ni. Terima kasih

  • nak tau Mar 2, 2014, 10:23 pm Balas Komen Ini

    bagi orang tua-tua yang tiada akaun bank macamana????

  • Nor Lela Mar 3, 2014, 9:36 am Balas Komen Ini

    Sya rsa rmai g yg blm dpt BRIM…kesian mreka ngan keluarga mreka..pe pndpt korang…org yg gaji ribu2 pla dpt duluan…ada ke patut…hmmmmm..komen anda….

    • Anonymous Mar 5, 2014, 1:38 pm Balas Komen Ini

      sm la dkt opis sy pun gaji dia 3k (x termasuk gaji suami dia) tp dia dah dpt brim ms 22hb…sy spai skrg xdpt2 lg…td kol lhdn dorg kate dlm proses…even sblm2 nie sy dpt tp taun nie x tentu blh dpt ke x…

      • Anonymous Mar 5, 2014, 1:40 pm Balas Komen Ini

        brim nie mcm x adil…tmpt keje sy pun gaji dia 3k x termsk gaji suami dia…tp yg heran dia n suami dia dua2 dpt brim pd 22hb…bile pk2 mcm x adil lak…kate slh sorg je yg dpt tp nie suami isteri dpt..

  • Abu Kasim Kamarudin Mar 3, 2014, 11:08 am Balas Komen Ini

    Nak tanya…klu yg tak de no acc bank… nak ambil brim di mana…sampai skarang lom ade ape2 maklumat diterima…minta berikan penjelasan sikit tkaseh.

    • Anonymous Mar 3, 2014, 11:54 am Balas Komen Ini

      semak online status permohonan brim dah tak bolih masuk….ada cara lain tak nak semak.

  • emar Mar 3, 2014, 1:43 pm Balas Komen Ini

    sebelum ada terima BRIM.smlm check kat lhdn KALI NI x dapat brim sbb suami PR (PEMASTAUTIN TETAP).pegawai yang bertugas ada inform minta tunggu,sehingga lhdn hantar surat samada layak atau tidak terima brim.masalahnya saya warganegara dan mempunyai anak seramai 8 orang semuanya WARGANEGARA juga adakah saya tidak layak terima bantuan??

  • hnya luahan hati Mar 4, 2014, 4:55 pm Balas Komen Ini

    Harini dh 4 mac 2014..pigi lhdn mggu lepas drng ckp dh lulus,sruh tggu surat,.tggu2 smpi lh hrini ni 4mac surat pun xde,tggu surat br1m yg dpt bil api,bil air..huhuhu..dhlah gaji suami pun ckup2 mkn jer..huhu..mne nk byr sewa umh nk beli brg dpur lgi..huhuhu…bila lh nk dpt br1m ni,.pigi pjbt umno cek nk tebus baucer,drng ckp kena ade surat,..xble ke drng bgi jer baucer tu tanpa surat,klu dh ade nama tersenarai knpe nk surat bagai..surat tu bkn ape pun cuma dia bgitau tarikh dn tmpt nk tebus baucer jer..knpe plak nk tunjuk surat bru ble dpt baucer…kn baucer tu ade tertera gak nama c pernerima..ntahlah,ssh jgk nk dpt br1m0.3 ni…buat hati kita sakit pun ade gak..huhuhu…buat kerja main2 kot..huhuhuhu

  • sally Mar 5, 2014, 3:43 pm Balas Komen Ini

    bile lah laki aku punye brim ni nak dpt,,dh brp lme dh..call lhdn xpenh yg dpt..asyik talian sibuk je..bile call jwpan dlm proses..smpai bile dlm proses pun tak tau..ape lah..kate bantuan rakyat..hampe betul….

  • panas hati Mar 5, 2014, 11:14 pm Balas Komen Ini

    korang jangan banyak cakap, sekarang ni brim aku mane? dah berjanggut nih….. cogan kata baru janji tidak akan ditepati…

  • Hj. Amin Mar 6, 2014, 10:04 am Balas Komen Ini

    Saya dulu BRIM 1 & 2 dapat, kini BRIM 3 , walaupun di kemaskinikan akaun bank tak juga dapat dapat lagu. Dah masuk Mac pula. Hei apa nak jadi. Kalau tak nak bagi bagitahu aje.

  • pak hashim.. Mar 6, 2014, 1:27 pm Balas Komen Ini

    brim 2 sy dpt melalui voucer rm500..brim 3 sy je lhdn madukan no akaun cimb…lain2 maklumat tk berubah…sampsi jam 1.25ptg 6hb march duit belum masuk….salah siapa??menteri kata salah rakyat sbb ramai tak ada no akaun bank sbb tu ada yg belum dapat..
    tu menteri bodoh yg cakap..sbb ramai yg bg no akaun pun masih tak dpt..
    masa brim 2 dulu dkt nak pru…semua yg mohon dapat…gaji rm5000 pun dpt..sekarang pru dah lepas..kena siasat betul2 la…
    salah siapa pun tak pasti..adakah pegawai lhdn yg proses permohonan tu lebih sudu dari kuah..anggap duit brim tu mwk bapak mereka punya..
    tunggu sampai habis bulan march..satu lsporan polis akan dibuat terhadap kerajaan kerana membohongi rakyat..

    • Geram Mar 23, 2014, 11:07 am Balas Komen Ini

      Betul tu pak Hashim…semasa memohon tu semua dokumen yang diperlukan sudah cukup lengkap…hanya menunggu masa sahaja nak dapat brim 0.3 ni…dulu brim 0.1 dan 0.2 memang mudah sahaja proses mendapatkannya…tapi tiba2 aje dalam account kosong x ada apa2…lepas tu pergi kat LHDN…diorang kata kena tunggu surat sesi kedua…la ni sampai sekarang x ada apa2…
      Akhirnya saya terpaksa pasrah kalau x dapat brim…kalau ada menteri2 yang kata account x aktif tu memanglah menteri tu seorang yang bodoh lagi dungu…adakah patut kata begitu kalau semuanya dah ok…seolah2 kesalahan tu kat kita pulak…bodoh punya manusia…
      Persoalannya disini ialah kemanakah perginya duit2 yang Najib peruntukkan tu?…siapa yang mendapat keuntungan?…

  • Anonymous Mar 6, 2014, 3:38 pm Balas Komen Ini

    ..diorang saja ckp dlm proses..padahal keputusan permohanan mmg xllus…t da nak dkt tarikh rayuan baru diorg bgtau yg permohanan anda tidak diluluskan…propa jela semua 2…

  • Anonymous Mar 6, 2014, 3:42 pm Balas Komen Ini

    semalam i kol lhdn die ckp permohonan dlm proses..td mntk kwn yg ada mmber keje kt lhdn cek die ckp permohonan tak llus sbb nme dlm tngunggan..knp thun lpas leh je dpt..mgkin sbb time 2 nk dkt pru..yang bengang 2 bila i kol tnye ckp jela mmg xllus…tak la tnggu cm pe..

  • MOKTAR BIN HASSAN Mar 7, 2014, 10:56 am Balas Komen Ini

    TAK FAHAM KENAPA MASIH TAK DAPAT SURAT MENGATAKAN BR1M 3 DAPAT ATAU TAK…ADAKAH KAMI DI PUCHUNG YANG TAK ADA AKAUN BANK DI ANAKTIRIKAN OLEH KERAJAAN PERSEKUTUAN…

  • kamarudin Mar 7, 2014, 11:19 am Balas Komen Ini

    JUST WANT TO FIND OUT THE STATUS OF BRIM 3 MY PARTICULARS AS FOLLOWS: 1) NAME:KAMARUDIN BIN SAMSUDIN 2) MY KAD NO: 520417-10-5609 3) RHB ISLAMIC BANKING. YOUR COOPERATION IN SOLVING THIS MATTER IS VERY MUCH APPRECIATED TQ

    • Anonymous Mar 14, 2014, 11:48 am Balas Komen Ini

      don’t simply publish your personal details, pak cik

  • roslan Mar 7, 2014, 12:50 pm Balas Komen Ini

    Habuk pun xada…jgn beri harapan tinggi smpai skrg ni apa pun xde lg….lhdn pun klu cll bzz memanjang klu angkat byk alasan plk

  • Zaidi Mar 8, 2014, 2:18 pm Balas Komen Ini

    Sampai sekarang masih belum dapat BRIM lagi..sedangkan saya adalah penerima Brim1 dan Brim 2..dh naik letih g bank..

  • Anonymous Mar 9, 2014, 2:38 pm Balas Komen Ini

    pa cer plak yg xdpt2 lgi wei

  • mengharap Mar 10, 2014, 1:07 pm Balas Komen Ini

    bila lah agaknya br1m 3.0 dapat ya…?
    dah jemu yg tunggu, smpai akrg pun habuk tkda
    tunggu dok tunggu last2 tk dapat,
    sape yg tak sakit hati….
    tapi harap2 dpat ja lah… sebb nak buat tolong emmak dan adik sy

  • Br1m2nightmare Mar 10, 2014, 1:32 pm Balas Komen Ini

    kasihan pada warga emas dan ibu tunggal yang masih belum terima bantuan. pelbagai masalah dihadapi

  • taianuare Mar 10, 2014, 3:07 pm Balas Komen Ini

    mana kah janji kerajaan>lau rakyat lambat bayar nk di samannya.cmni pnya kes cmna

    • Anonymous Mar 10, 2014, 3:10 pm Balas Komen Ini

      sabar>mh370 pun x jumpa lagi.sibok cari ni

  • Anonymous Mar 10, 2014, 9:02 pm Balas Komen Ini

    Assalamualaikum n slmt sejahtera.Mtk maaf mnyampuk.. pd y xdpt lg tu harap bsabar (sy pn xdpt lg).. yg mane pernah dpt sblm ni ttbe xdpt, ttbe dpt sket.. die tgk pd KWSP, pd pndapatan isi rumah, name penuh pd IC. Law dpt alasan IC xwujud di JPN tu sbb name mce isi form xm’ikut IC.. pd y xdpt sb alasan menerima baucer buku tpi da abeh blaja, nty tunjuk kt pgawai BR1M y anda da abeh blaja.. (law ad rayuan nty)

  • momo Mar 10, 2014, 11:31 pm Balas Komen Ini

    xpyh mgharap….sape suruh undi bn msa PRU13…. ni la janji d capati….huhuhu tipah tertipu lg……

  • huhu Mar 10, 2014, 11:39 pm Balas Komen Ini

    aku dah maki org LHDN…ckp pon blagak..ni ke budi bahasa org GOvmt…die ingt kite hdap sgt duit brim…
    puas hati after maki bdk lhdn tu…(blgak kalahkan pegawai wlaupun just kerani cabuk)!!

  • mad7 Mar 11, 2014, 5:13 pm Balas Komen Ini

    Br1m kali ni amat menyusahkan pergi sana pergi sini tapi tak dapat juga. Kalau tak nak bagi cakap je
    Jangan menyusahkan rakyat.

  • SUZIE Mar 12, 2014, 11:50 am Balas Komen Ini

    KENAPA BRIM 2014 LAMBAT… ORG YANG ADA AKAUN BANK PUN LAMBAT YANG TAK ADA AKAUN BANK LAGI LAMBAT. DLU LAGI SENANG WALAUPUN BERATUR PANJANG TAPI STILL DAPAT. SEKARANG NIE MENYUSAHKAN RAKYAT JE… SAMPAI SEKARANG TAK DAPAT LAGI…

  • 1four3 Mar 13, 2014, 10:08 am Balas Komen Ini

    BRIM menyakitkan hati je ayah sy yang bukan la orang senag hanya kerja kampung sampai sekarang tak dapat dapat brim bile telifon cakap dalam proses..tidak adil sebab yang status bujang senang je dapat..

  • Nolis Mar 14, 2014, 10:35 am Balas Komen Ini

    Sampai skrg surat brim saya blum dpt..thn lps dpt..muskil tnpa penjelasan LHDN

  • Iswandi Mar 14, 2014, 11:39 am Balas Komen Ini

    sya pun blum dpat juga B1RM skrng ni

  • suzie Mar 17, 2014, 9:40 pm Balas Komen Ini

    lhdn telan duit kot

  • komeng Mar 17, 2014, 9:50 pm Balas Komen Ini

    biasa la…macam bagi ayam makan ada yg dapat ada yg x dapat …heheheheh

  • Anonymous Mar 17, 2014, 9:53 pm Balas Komen Ini

    dulu nak pilihanraya dia tabur duit brim cam tabur dedak….skang dah menang…paham2 je laaaaa…

  • Hamidah Mar 17, 2014, 10:12 pm Balas Komen Ini

    Suami dan saya baru tahun ini hendak apply BRIM kerana saya sudah bersara dari perkhidmatan. Tapi tunggu punya tunggu ,pergi bank update buku berkali kali tak juga masuk. Masa tengok kat tv najib cakap duit BRIM dah masuk akaun dan semasa berucap ini orang tengah beratur hendak ambil duit.

  • mohamadabdullah Mar 18, 2014, 12:16 pm Balas Komen Ini

    salam,knpa saya di tawau chiek br1m pasa 3 masih lagi dalam proses knpa?lagi satu ada mengatakan sbb apa permohonan dalam proses di sebabkan suami mykad dan pasangannya pasport…..ada juga pengawal LHDN mengatakan pada orang awam sila buat pengesan surat kahwin,pengesan mykad di JPN dan pasport pasangan di konsult…bagi yang pasport indonesia…..ini semua bukan menyenangkan rakyat tapi menyeluitkan pemerentahan rakyat….knpa la tak di bagitahu terus terang pada seorang pemohon bahawa permohonan anda di tolak atas sebab seorang pemohon berkahwin dengan seorang pasport…..knpa tidak di bagitahu semasa br1m pasa 1/2….knpa br1m pasa 3 ada saja di sulitkan….tidak ada gunanya kami memegang mykad malaysia….kami juga menyokong kerajan BARISAN NASINOL….kalau la sedemikian rupanya kejadian itu lebih baik kami menyokong PEMBANGKANG!!!!!

  • MOHAMADABDULLAH Mar 18, 2014, 12:22 pm Balas Komen Ini

    saya di tawau kenapa belum lagi dapat br1m pasa 3.0,yang lain dapat sudah KENAPA????atas masalah apa saya tak dapat menerima br1m 3?????

  • MOHAMAD Mar 18, 2014, 12:26 pm Balas Komen Ini

    di mana keadailan ini…..????????

  • Bryan Mar 18, 2014, 5:44 pm Balas Komen Ini

    Bagaimana kasi bank a.c ..??atau di mana angat Wang??

  • Kitty Mar 18, 2014, 6:08 pm Balas Komen Ini

    mengemas kini permohonan BRIM dengan memasukkan no akuan yang tidak aktif

    adakah akan mendapat secara pemberian voucher manual?

  • mirul Mar 20, 2014, 12:22 am Balas Komen Ini

    tadi pergi cek kat bank, tengok2 wet brim baru je keluar… alhamdulillah….

  • Anonymous Mar 20, 2014, 1:57 pm Balas Komen Ini

    bersyukurlah dengan apa yg diberi….

  • mysikap Mar 23, 2014, 12:56 am Balas Komen Ini

    bodoh punya melayu!!.tak reti2 bersyukur.tak faham2 rezeki tu ditangan Tuhan.Melayu mcm ni tak hidup pn takpe.hidup menyusahkan orang!!

  • mysikap yg bodoh. Mar 23, 2014, 8:31 am Balas Komen Ini

    ini ruang untuk meluahkan perasaan, bukan nak kutuk2 orng yg susah.

  • mohd husin bin mohd hasan Mar 24, 2014, 2:25 pm Balas Komen Ini

    lhdn kenapa tak buat macam spr… taip je no ic dah tau keputusan…tak perlu nak buat panggilan untuk tanya status…sebab sampai sekarang saya belum dapat lagi br1m 3.0

    • mohd Mar 25, 2014, 1:35 pm Balas Komen Ini

      dah laaaaas tak dapat brim cukup lah, 2kan hak pm biarlah deme yang tentukan siapa yang nak di beri. yg penting sekarang ni harga kangkung dah turun nak kecoh apa lagi,,,,,,,,,,

  • kangkungkang Mar 28, 2014, 10:53 am Balas Komen Ini

    mama suka kangkung turun harga.. papa pun suka kangkung turun harga…kangkung ku popo… huahuahua

  • navinder kaur a/p banta singh Mar 28, 2014, 11:57 am Balas Komen Ini

    No5 Jalan Sierra Perdana 2/3 Taman Sierra Perdana 81750 Masai Johor.

  • lama Mar 28, 2014, 1:34 pm Balas Komen Ini

    rasa sabar dah hilang,
    tunggu bukan main tunggu…
    smpai skrg ni lum dpat lagi, br1m 3.0
    klo tk nak bagi, cakap lah, sekurang_kurang tk da lah org nak tunggu, benda yg tk pasti

  • rozalinda lokman hakim Apr 1, 2014, 4:00 pm Balas Komen Ini

    thun sudah sye dpt brim!!!!!tapi knp lak thun ni sye xdpt???hri2 duk g cucuk hrp2 ada…tpi hampeh!!!!bkn nk kecoh atau apa lh kan..tpi rasa xpuas hti tu tetap ada sbb thun lepas dpt…..xtau atas alasan apa thun ni xdpt..surat apa pun xda!!!btl2 kecewa…

  • ana Apr 1, 2014, 9:21 pm Balas Komen Ini

    Askum maaf lau myampuk sy pn blm dpt lg.cma kte kna brsaba..rezeki ada

  • Anonymous Apr 5, 2014, 1:27 pm Balas Komen Ini

    tak dapat brim1 no akuan tak sama .

  • norsina Apr 8, 2014, 8:44 am Balas Komen Ini

    Td saya dpt baucer rm1000 saya blm pilih dah keluar blk.

  • nor hayat Apr 12, 2014, 10:06 pm Balas Komen Ini

    sy sperti nme di ats….sy nk thu knp
    Br1m thun ni lmbt proses sy pnt dh Menunggu
    ble kol LHDN die kte dh llus..tpi tggu xd
    pon lgi……tlg bgthu knp bleh???

  • zack Apr 22, 2014, 12:37 pm Balas Komen Ini

    saya nak tanye berapa lama proses BRIM 3.0 selepas kite buat rayuan…
    cara dia bayar masok akuan bank ke…

  • [email protected] Musa Apr 28, 2014, 12:40 am Balas Komen Ini

    Kenape susah sangat tahun ni..
    Kalau saya org senang,saya tak perlukan brim ni.
    Macam mintak sedekah.

    • mahani Apr 28, 2014, 10:20 am Balas Komen Ini

      rayuan untuk mendapatkan brim 2014

      • Anonymous May 24, 2014, 8:36 am Balas Komen Ini

        dah buat rayuan..tp bila blh dpt..cuma nak tau sama ada duit brim tu wujud lg ke utk org yg wat rayuan..?? tq

  • bungai terung bungai kenusung Jun 3, 2014, 11:16 am Balas Komen Ini

    nak tanya ne…brim tak dpt ler….kata tggu kputsan 1hb 6…tapi bila cheek 2hb 3hb..tak masuk lagi..kenapa agak nyak..nama semua btul..

  • bonny tumbil Jun 3, 2014, 11:27 am Balas Komen Ini

    kenapa…bila call kat cawangan brim..tak dapat pulak…buat rayuan pun dah jugak..sama ada sy dapat atau tak erkkk…..

  • kenny Jun 25, 2014, 12:18 pm Balas Komen Ini

    dah cek kat pejabat,cakap dah lulus tapi tak dapat lagi,mcm mn?

  • aliyaaa Jul 14, 2014, 7:34 am Balas Komen Ini

    kenapa brim xmsukk2 lgiii ?? haishhh minyak naik,barang naikk . tapi brim ?? xmsukk2 … penipu besarrrrrr . taunn lepas dpat , tahun ni xdapat , kalau org yg dpat brim hebohh kn , nk tnjuk PM kite ni bguss . tapiiiiii hampehhhhhhhhhh .

  • pok ya Feb 11, 2015, 9:16 pm Balas Komen Ini

    Ni saya tuju khas pada pegawai LHDN…KLO XBLEH NAK JAWAB TERUS KE MENTERI KEWANGAN…saya cume nak tahu kenapa tahun ni BRIM tlalu ramai rakyat yg xdapat….ade ape masaalah…kami bukan nak kondem kerajaan..dan bukan sakit hati xdapat..tapi kami cuma nak tahu KENAPE??..MASALAH TAHUN LEPAS OK JER…PM DA BG TAU BRIM DI BAYAR 3 KALI…TAPI MSIH DALAM TERMANGU2..CUBE Beri jawapan agar rakyat paham dan tidak mengutuk2…dan tertungu2…harga MAKNUSIA PADA JANJI…kalo da jnji pun xlei tunai n penerangan pun xde yg resmi..AGAK2 KORANG YG TERLIBAT TU ADE KE HARGA SEBAGAI MAKNUSIA….JAWAB.

Sila Kongsikan Komen Bernas Anda Di Bawah :