Semakan BR1M 2017 Status BRIM 2017 Online. Semak Berjaya atau Gagal?

256


Semakan BR1M 2017 Status BRIM 2017 Online. Semak Berjaya atau Gagal?

Berdasarkan semakan Berita Semasa melalui pembentangan Bajet 2017 Malaysia kali ini, rakyat Malaysia yang pendapatan rendah dan serdahana akan terus diberikan pelbagai bantuan.

semakan br1m

Ini semua dilakukan bagi menghadapi gelombang kenaikan kos sara hidup disebalik pengumuman kelembapan ekonomi di Malaysia dan juga impak pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) 6 peratus.

Dan pemberian dan pembayaran Brim 2017 dikatakan akan terus membantu mengurangkan kenaikan inflasi naik 2017 yang mana berdasarkan kajian ahli ekonomi berpendapatan langkah kenaikan pembayaran BR1M 2017 adalah langkah-langkah yang membantu rakyat Malaysia untuk jangka masa pendek sahaja.



Ini kerana dijangka tahun 2017 adalah tahun yang cukup mencabar bagi rakyat Malaysia, untuk menempuh 12 bulan yang mendatang termasuklah dengan siri kenaikan pelbagai harga dan caj, gelombang kos sara hidup, ketidaktentuan ekonomi Malaysia. Adakah anda semua sudah bersedia dengan cabaran hebat seperti ini untuk tahun ini. Apa respon anda pula terutamanya penerima Br1M Malaysia?

Semakan BR1M 2017 BRiM Online Malaysia : Kenaikan Pembayaran?

Butiran terkini dikemaskinikan untuk anda seperti di bawah :

  • Pembayaran Untuk Isi Rumah Kurang RM3,000 sebulan : RM1,200
  • Pembayaran Untuk Isi Rumah RM3,000 – RM4,000 sebulan : RM900
  • Pembayaran Untuk Bujang berpendapatan RM2,000 dan ke bawah : RM450
  • Pembayaran untuk yang Daftar E Kasih : RM1,200

Maklumat dan berita terkini semakan BR1M 2017 akan Berita Semasa kemaskini di sini daripada masa ke semasa….

Seperti yang dijanjikan, Berita Semasa ingin kongsikan panduan lengkap kepada anda yang terlibat secara langsung bagi urusan pendaftaran dan isi borang BRiM 6.0 secara online atau manual dan juga prosedur kemaskini BRIM 2017 yang mana anda boleh KLIK setiap link di bawah ini :

Semakan BR1M 2017 : Permohonan, Kemaskini, Rayuan?

Untuk maklumat dan berita terkini yang Berita Semasa terima setakat ini, pembayaran BR1M 2016 akan mula dibayar kepada anda bermula bulan Januari 2017 ini. Nantikan….Semoga ia sedikit sebanyak membantu anda membuat persiapan tahun 2017 yang cukup mencabar tidak lagi lagi.

Senarai Pautan Semakan Br1M 2017 Butirannya
Cara Daftar Permohonan KLIK SINI
Cara Kemaskini KLIK SINI
Punca Gagal Permohonan dan Cara Rayuan KLIK SINI
Semakan Br1m Status Online KLIK SINI

P/S : Di bawah ini Berita Semasa kongsikan kepada anda panduan yang paling lengkap yang ditunjukkan dan diperjelaskan langkah demi langkah terutamanya yang baru mengunapakai portal E Brim bagi check status permohonan anda. KLIK gambar-gambar di bawah ini…

Tutorial Cara Semakan BRIM 2017 Yang Betul ada dikongsikan seperti di bawah ini :


Sambung Baca Lagi Artikel Terbaik Yang Ini Pula. Ada Kaitan Dengan Yang Di Atas :

Bajet 2016 Cukai Naik Dan Juga BRIM 2016 Naik Antara RM100 Hingga RM150? Apa Kat... Bajet 2016 Cukai Naik Dan Juga BRIM 2016 Naik Lagi Antara RM100 Hingga RM150? Apa Kata Anda? Ringgit Malaysia sempat mengukuh sehingga RM4.09 bagi satu dolar Amerika pada 9 Oktober 2015 tetapi se...
SEBARKAN

256 Komen Bernas

  1. Dikabong..bnyk kes yg berlaku di kabong..tpt jam 11pm bnyk kes rompakan ,samseng jalanan..arak,gam,dadah, pil..yg mengancam ketenteraman awam..ini kerana pihak polis dan rela..tidak pernah buat rondaan pd jam itu..

  2. Pandangan saya. Lebih mudah jika memohon mengikut individu drpd isi kluarga. Kerana dgn cara ini lebih mudah utk hak masing2.

  3. pandan saya bayaran br1m 3 kali tidak wajar,apa kata bayaran br1m buat secara sekali gus kerana boleh ibubapa buat persiapan bersekolahan anak.

  4. brim ni di beri kerana gaji di bwh 3000.adakah lembaga hasil melihat harta benda seseorang maksudnya jika beliau ada motor besar..hasil kerja keras dng membuat part time. .utk dptkan motor tersebut adakah beliau tidak kain memiliki brim sula jelaskan

  5. hanya krn memiliki motor besar hasil titik peluh bekerja part time.adakah beliau tidak layak memiliki brim itu sedangkan pendptan beliau dibwh rm3000

  6. pendapat saya tidak perlu dikemaskini lagi,kerana rekod yang lama semua sudah ada,cuma perlu diproses sahaja.

  7. pandangan tentang saudara anonymous bayaran brim tidak perlu buat bayaran 3 kali,pendapat seluruh rakyat malaysia setuju brim buat bayaran sekali gus.

  8. Pendapat saya tentang brim tidak perlu kemaskini rekod lama semua sudah ada di lembaga hasil dalam negeri,cuma perlu buat bayaran terus pada penerima melalui akuan bank @ boucer masing-masing,kita sebagai rakyat malaysia bersatu suara bayaran brim buat sekali gus……….

  9. dapat duit brim tak guna juga,semua barang naik,bagi brim lebih sedikit harga semua barang terus melabong naik,cuba barang tak naik baru adil dapat duit brim tapi dalam 1 hari habislah duit brim,saya ingat bajet 2015 kurang memuaskan,mendasarkan semua naik.

  10. KAMI SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA DAN BERSATU SUARA BAYARAN BRIM BUAT SEKALI GUS KEPUTUSAN KAMI
    MUKLTAMAT…………!

  11. KEATAS PRIHATIM PIHAK LHDN TIDAK PERLU KEMASKINI BRIM 2015,TERUS BUAT BAYARAN KEPADA PENERIMO MELALUI AKUAN BANK @ BOUCER MASING-MASING

  12. brim 2015 wajar kah bujang dapat rm600 dan yg berkeluaraga rm950 di sini apa yg sya ingin kata kan . kenapa yang bujang dapat rm600 sedangkan mereka tk ada tangungan keluarga .dan kebanyakan orang bujang penting kan diri sendiri .sedang kan yang berkeluarga hanya dapat rm950 .mereka ada tangungan ahli keluarga .ada anak anak .kalau di ambil kira yang masih bujang lebih istimewa menerima brim .berbanding yang ada keluarga

  13. dan apa yg saya nk kata kan .terima kasih juga kepada pm .dengan sara hidup makin hari makin meningkat. ada nya brim sekurangnya dapat meringgan kan beban rakyat . harap semua penerima brim dapat mengunakan nya dengan bijak .dan berharap pemberian brim dapat sekali gus.

  14. Syukurlah lah apa yang kerjaaan kita bagi. Ini hanya “BANTUAN” , bukan nak bagi kita senang tampa usaha. Selebih nya kenahlah ada usaha kita jimat cermat, berhemat dan rajin. Mana-mana kerajaan pun tidak mampu memuaskan hati dan kehendak semua orang pada setiap masa. Syuykur.

  15. Kepada semua rakyat Malaysia tidak kira apa bangsa dan jantina, pernahkah anda bersyukur di atas pemberian brim ini? Jawab pertanyaan saya ini dengan seikhlas mungkin!!

  16. askum .. mintak maaf yoo .. x salh klau orng bujang dpt 600 kn .. sper kata orng bujang penting kn diri sendiri yo ..
    kita kena besyukur apa yg kerajaan bg ..x pelu nk beza kn duit bujang atau lain2 yer..

  17. sy hrap kenaikan BR1M yg d brikan pada tahun 2015 ne akan trus BERKEKALAN KE TAHUN-TAHUN SELANJUTNYA jika PM akan tetap meneruskannya setiap TAHUN..

    『TERIMA KASIH』
    →UNTUK←
    ~ BR1M 2015 INI~

  18. Mmg xda otak.. Syukur la weh.. jelouse bujang dpt 600? Cerai kan isteri ko tu.. jdi bujang.. dpt 600.. nah amik ko palui.. xda otak.. otak letak d lutur ka toli?

  19. sape kata budak bebujang cam kome nie xdek tangungngan….xsume budak bujang pentingkan diri sendiri….kalo yg xdek makbapak tu tp nak kna tanggung adk bradk dia…..cubalah pikir sbelum bercakap beb……!

  20. Terima kasih kepada PM sbb naikan brim 2015, ianya bnyak memberi manfaat kpda kmi rakyt, terutma yg sara hidup kos rendah….

  21. saya harap pembayaran dibuat sekali gus…. bagi sikit2 nak beli apa pun tak boleh…..habis belanja gitu aja…bukannya besar sangat 950 . barangan dah. mahal…gaji dok gitu juga….brim bolehla. menanmpong sikit..

  22. Brim brim brim….jangan brumm dah…bayaq sekali gus la…boh minyak pun x leh utang… nk bayaq lesen pun jpj x mau terima bayar 3x

  23. Tuan,pikir la baik2 ye…pm tu lg susah berbandingkn kita rakyat malaysia sbb pm kena banyak memikirkan masalah negara & masalah kita sekali gus..x kesian ke kt pm kita tu?kalu mcm encik sajalah yg jd pm ye!!!!!!!!!

  24. Saudara mastura,cuba saudara pikir kalu brim bg skali gus,hari2 yg mendatang kalu saudara susah perlukn duit,sapa nk bg?

  25. kenapa saya tdk mendapat br1m 2014,surat myatakan saya tdk layak mendapat pun tdk ada,kenapa 2013 saya ada mendapat br1m,dgn tanggungan anak adik saya

  26. Apa kecoh ni orang lain yg tk dapat brim pun tk kecoh ni pulk yg dah beberapa kali menerima nya sedikit banyak tu dah rezeki kita masing masing tuhan dah tentu kan bersyukur lh hidup di zaman ni macam2 kesenangan yg kita nikmati hasil susah payah orang2terdahulu yang telah memerdeka kan malyasia ni engkau orang tinggal terima je dah dapat nak kutuk pulk jika tak da langsung apa pulk yg ko orng nk ceta ,,,,,,,,,,,,,,,,,

  27. sy pn sama gak,kali pertama sy dpt,kali kedua pn dpt.kali ketiga diwawarkan kemaskini akaun bank ,org lain dh dpt sy xjuga dpt..

  28. Saya sokong pendapat& pandagan saudara itu sangat tepat.ini membolehkan suri rumah yang tidak berkerja.memperolehi pemberian brim kepada rakyat

  29. Itulah betul betul ” Kerajaan Rakyaat” maksudnya kerajaan yang dapat rasa nadi kehidupan rakyatnya.
    Dengan BRIM ,golongan yang perlu bantuan dapat manfaat sedikit banyak untuk meringankan beban mereka.
    Syabas Dan Terima Kasih kerajaan kami!

  30. Korang ni undi BN xnak, tapi duit BR1M kemain lagi siap mintak dibayar sekali gus la, minta naikkan amount la.. berterima kasih sahaja lah wahai manusia melayu sekalian.

  31. im working to petronas sg2 penang..January..money brim to im just for petronas sg2..others people their can use for their daughter this is importantly.. im hope really to support im..

  32. 01012015 im start petronas sg 2 penang brim to im for petronas others there for daughter im holp.

  33. Betul³.. X perlu di kemaskini lagi, rekod yg lama kan ada, buat apa nak kemaskini lagi…kena bagi tahu pada perdana menteri ni…

  34. Nak kemaskini pun x boleh, buat apa nak bising²… Sampai kan perkara ni kepada PM dulu.. Masuk berita jam 8 di TV3.. Senang kan until rakyat.. Baru boleh undi BN pada pilihanraya akan daging.. Klu x, x perlu undi lah…

  35. BRIM-1 saya dapat selepas itu BRIM-2,3 saya tak dapat…takde terima apa² surat pun…..

  36. Boleh nak undi BN tapi masalah lah pada rakyat yg nak kemaskini br1m tak boleh… Cuba bagi tahu macam mana… Dari semalam sambung hari ini pun tak boleh nak kemaskini.. Apa barang….

  37. Terima surat, suruh mula kemaskini br1m bermula pada 1.12.2014 tapi sampai hari ini dah masuk 2.12.2014 pun masih tak boleh nak kemaskini… Apa case….!!!

  38. Terima surat, suruh mula kemaskini br1m bermula pada 1.12.2014 tapi sampai hari ini dah masuk 2.12.2014 pun masih tak boleh nak kemaskini… Apa case….!!!

  39. Terima surat, suruh mula kemaskini br1m bermula pada 1.12.2014 tapi sampai hari ini dah masuk 2.12.2014 pun masih tak boleh nak kemaskini… Apa case….!!!

  40. Syukur memang syukur… Tapi dah dpt Surat untuk kemaskini tapi bila x boleh nak kemaskini.. Pilihanraya akan dtg nak undi pas pulak… Mari ramai² keluar umno(BN) Jom join pas atau pkr.. Kata x menyusahkan rakyat tapi nak kemaskini dari semalam smpai hari INI pun x boleh… Bagi tahu kenapa?

  41. Bagi br1m pastu pungut lah balik kan. Buat road block bnyak²… Saman pun bnyak lah… Dapat lah duit semula… Pastu bagi br1m lagi.. Macam tu lah seterusnya…

  42. Ko undi bn dpt apa…aku pun undi BN jgk… Dpt Surat kemaskini br1m kenapa x boleh kemaskini dari semalam dan hari ini pun x boleh kemaskini.. Tu lah pasal… Ada je Alaskan nya… Konon nya boleh kemaskini pada 1.12 .2014 tapi sampai hari ni pun x boleh jgk.. Bagi komen sikit…

  43. Paparan terbaik menggunakan pelayar Internet Explorer 8.0 dengan resolusi skrin 1280 x 800

  44. Kenapa tak minta pandangan.rakyat ini kerana secara purata rakyat di negeri sarawak masih miskin.biar brim kita keluar sekali supaya dapat meringankan beban keluarga terbabit .kita takkan tahu .yang bujang dapat feadah .yang bekeluarga jadi mangsa mana tidak ya persekolhan tak lama lagi.bagi yang berkerja kerajaan tak apa yang binggung tiap tiap tahun bonus menanti.bagi kami brim ini lah bonus ….siapa kita tahu perit ya hidup si miskin ini

  45. Benda dpt free…..lantak la nak bg berapa kali pon………anda dah bayar cukai ke?……

  46. assalamualaikum saya nak tanya jika saya warganegara dan isteri saya pasport tetapi kami ada sijil.nikah ada.kah saya layak menerima brim2015

  47. tk da brim pn tk pa klo hrga getah d naikkan mcm dulu 2..bOLEHLAh…skrg ne,org pndlaman mcm kmi ne mna lh nk cri mkn..klo mcm ni..so krjaan prlu prtimbangkan…

  48. Jika BR1M sblum ini adalah nama suami.bleh kah untk BR1M 2015 nh,dtukar pda nma isteri krana sesuatu sbb

  49. Jgn nak gduh2 apa yg pting pm dah bgi duit free kta tma je la…mna nak cri 950 dlm sthn free tuuuuuu……

  50. yg bujang 350 1thun…1thun 365 hari…350/365 brape je krjaan bg…tp krjaan ambik duit brpe stiap hari…huhuhu..

  51. walawei…korng undi pas ke pkr ke bn ..smua sama je..tkyah r nk provok politik lebh..org dah bgi bntuan tu bersyukur dah r dari langsng tk dapat ape…nape .korng undi parti masing2 korng dah tentu senang ek?
    .wei..wake up ..pikir pakai otak.
    yg snang tu dorang bukn korng..yg korng nk memberontak tu..bngsa agama korng gak! malu wei jadi keyboard warrior lam ni…aptb

  52. Suami sy mohon brim dh diterima tp kami tak dpt duit brim kerana pihak bank memotong pinjaman lama dr agro bank tp bank yg kami mohon bsn mohon bantuan..sy tak nak brim sy kali ni disekat lg

  53. bujang patut dpt 600 sbbnya,kita jgn pentingkan diri sendiri ok,d sebabkan bujang jgn igat dia tk ada tanggung jawap ok,org yg tk biasa hidup susah saja yg ckp mcm t,tp bg org yg betul2 hidup susah dia akan membantu keluarganya seperti mak dan ayah yg kerja kampung,adi yng masih sekolah,dgn 600 itu dia boleh bantu keluarganya dr kemiskinan,so fikir panjang sebelum cakap

  54. mntk tlg sy tak tahu mcm mana nak kemas kini. sy dh pernah dptr tahun lepas via online succezs tpi sy x dpt apapa info sama ada lulus or gagal skrg nak check balik status tpi tak tahu nak proceed mcm mana. ade sesiapa yang boleh bantu?

  55. typical malaysian eh bukan malaysian typical melayu, duit ambik tp mulut menghina.. melayu pembangkang biasalah, rsa diri bgus dr org lain, ahli syurga lah konon nya.. mulut ckp itu ini bukan main lagi tp habuk tara… hidup nik ajis, hidup anwar, hidup hidup, hidup apa bnda ntah..

  56. chek status “permohonan di terima” tp x kemaskini pun…nie tuk kategori bujang
    adakah maksudnya pemohon tetap akan menerima Brim..?

  57. yg bukak portal tu brapa org brader. lg ramai bukak dlm satu masa kompem2 server jd slow sikit. aku dulu time blaja nak bukak student portal pun server slow kalau skali ramai bukak. itu baru plajar universiti jer. inikan pula rakyat malaysia. akai letak kat lutot ka! bodo

  58. Bersyukurlah kita kpd Allah maha kuasa. Yg telah mmberi rezeki Dan pnjngkan USIA sesunguhnye Allah maha pngasih Dan pnyayang pads mahluknye.

  59. saya nak tanya kalau bagi (yang bekeluarga) yang telah lulus n dah terima first payment bulan ni tapi payment RM350 sedangkan menurut apa yang diberitahu sebelum ni adalah 3x payment..first n second RM300 n last payment RM350..tapi saya telah menerima RM350 pada bulan pertama..ADAKAH SAYA TERMAUK DALAM KATEGORI BUJANG SEDANGKAN SAYA TELAH BERUMAHTANGGA..HARAP MAKLUM N HARAP BANTUAN….

  60. Bersyukur….bagi ckit2 atau skali gus ke xkisah janji pihak “Kerajaan menjalangkan tugas menbantu rakyat..!!!!

  61. kenape saya belom masok lagi brim….saya dah dua kali kemas kini pon tak dapat….

  62. Terlebih dahulu saya ucapkan t.kasih kepd PM krna menaikkan bayaran br1m tahun ini. Cuma saya rasa dukacita sikit sebab tahun ini saya masih tak dapat bayaran br1m sedangkan saya telah pun mengemaskini borang br1m 2015. Tahun lepas tak ada masalah wang masuk dalam bank mengikut tarikh yang diumumkan. Apa yang menyebabkan masalah ini terjadi mohon beri penjelasan.

  63. Betul terima kasih .tapi nak dapat duit sampai bila pun tak tau.yang tau apa benda pun naik haga saja nasib baik minyak turun haga kalau tak mampus .gaji kita org susah tak boleh naik kenapa tak tau.tak kera apa krontrak macam2bawak lori ikut lorry lah gaji pun tak cukup.bukan org malaysia tak mau kerja gaji renda sanggat tu lah di malaysia org yg buat salah banyak samun ,rompak,curi,danlain2.kalau gaji tinggi masuk kerja 3ribu keratas org malaysia tak susah dah.nak cakap pun banyak dan panjang.org tak susah tak faham perasahan kita.tengok lah jaman dulu Rm 50 blh tahan berapa hari .jaman sekarang macam mana .tak boleh dah.jikalau di rumah tak mau keluar….skg pun tak tau nak cari kerja apa pun .nak kerja benda salah pun fikir2 takut kerananya anak kecil lagi.dulu bawak lorry kita pun bodoh buat bagi tauke jadi kaya ja.sampai tauke kaya kita ni kena pecat pula.sekarang cari kerja apa pun gaji rendah dulu blh lah jadi diapa punya anjing atau lembu buat bagi tauke naik .janji gaji boleh.kerja salah ja.kalau boleh mintak tak kira kerja apa pun gaji naiklah.anak malysia pun aman tak susah pun tak payah lari ke negara lain.saya anak malaysia yg cerdik semua cabut ke negara lain kerana gaji /aman rugi lah malaysia.anak malaysia cerdik nak habis dah kalau tak ubah.tinggal yg bengong saja.sekali ku ya…ubah lah malaysia baru boleh aman.

  64. Pasal brim pn nk bising ke… Dpt ke x crite nti2 g naik pjbt sne… Lg mudah. Dri pd nk ckp2 yg tah ape2 knpe?? Hdup sngtlh pas n pkr 2… Npe x skong DAP je… Blh trbng ke bulan… Hahaha dok sne diam2…

  65. woi ANONYMOUS
    mg ni byk bnyi lah. .
    cacing mg ni.
    ke cacat.
    dri tahun lpas pah thn ni sma je ak tgk

  66. Mekum sya da bnyk kli semak nama sya melalui online..Blh d kata kn hri2 sya cek g bank bsn,tp xda jgk msuk brim sya,,blh tlg sya,

  67. brim saya blum msuk lgi la. kira2 mahu beli tayar keta dh botak hlus siap kluar benang lgi huhuhu… tolgla bank in bro..

  68. Mcm mne nih sy xdpt ag brim smpai skrg sdgkn status lulus n tahun lepas dpt tiba2 tahun ni x dpt apa hal ni sy mhrp dpt merasa brim trr utk mnmpung perbelnjaan umh mkn minum istri n anak tp kecewa sgt2 plz..cmner sy nk mohon blk

  69. Saya ingin bertanya bila brim masuk akaun bank iaitu ambank..saya check pagi tadi belum juga msuk akaun bank.. Dalam tahun2015 awal juga brim msuk bank..ini 2016 knp lambat..

  70. Kalau pemohon yg prnah dpt br1m tahun lepas..lupa nk kemaskini nama waris tu..bole layak dpt lgi tak?

  71. assalamualaikum….
    sy sudh buat br1m…
    tp sampai skrg blm dpt2….
    ape citer….ade pihak yg makan ker br1m sy……tu baru sy…msh bnyak lg yg belum dpt..
    sy nk tahu dn alasan2 bahawa sy tidak dpt…
    tolong balas

  72. status brim saya masih dalam proses sampai kehari ini.saya cuba2 kalau2 dah masuk akaun maybank saya,tapi belum juga masuk.2.lama lagikah?

  73. saya benar2 kecewa sebab brim saya tidak d luluskan atas sebab,nama saya sudah d gunakan untuk tanggungan atas nama orang lain.bolehkah orang lain gunakan nama kita untuk tanggungan mereka,padahal kita tiada kena mengena dengan orang tu.saya nak kepastian jugalah pada pihak yg bertugas,terangkan pada saya kenapa nama saya boleh ada dalam tanggungan orang lain sedangkan saya berstatus bujang.dan tolong periksa pada orang yg pandai2 gunakan nama saya sebagai tanggungannya.macammana boleh lulus brim orang yg gunakan nama saya tu ya.saya anak sulung dalam enam adik beradik.lima adik beradik saya semua sudah berumahtangga.saya yang kakak ni sampai sekarang belum khawin lagi.bapa saya sudah meninggal duniasaya tinggal dengan emak saya..kami pekebun kecil saja.dengan pendapatan 1000 sebulan kadang2 tidak sampai 1000 pun pendapatan kami.adik2 saya ada 4 orang lulus untuk terima brim.saya yg masih bujang ni tak lulus pula.jadi yg gunakan nama saya tu untuk tanggungannya sedap2 gunakan duit tu.d pada hal pakai nama org untuk dapatkan brim.tolong periksa orang ni..geram betul saya ni.saya tidak pernah dapat duit brim dari pertama sampailah sekarang ni.saya nak buat rayuan ni,minta tolong pada lembaga hasil dalam negeri bantu saya selesaikan masalah saya ni…terima kasih dan tolong balas.

  74. knape susah sgt nak kemaskini? mulanya dah lulus, skrang ni dalam proses plak…….

  75. Assalamualaikum…
    Saya belum menerima BR1M 2016. Apakah saya masih layak menerima atau sebaliknya.

    Sekian dan terima kasih
    12 Februari 2016

  76. Sy heran la sy dh chek brim lulus.tpi spai skg x dpat lg sy perlu kn dwet untk nk blja

  77. tak perlu polis dan rela..orang ramai perlu membantu juga..tengok orang dulu2 jiran2 membantu tiada kes pecah rumah, rompakan..orang sekarang selfish…

  78. Najib ok, dialah satu2 pm yg bg cash money. Yg lain tak ada. Org kaya mmglah tak heran tp miskin sgt heran . Pembangkang paling byk ambik brim tp lepas tu kutuk . Adun pembngkang bole bg ke jk perintah negara. Silap hemat jd singapore atau penang. Mcm pak kaduk. Org melayu wajib bersatu buat mcm anti malayan union dulu . Najib sbnr lebih baik dari presiden joko , bg masa dia buktikan dulu . Jgn kita gadaikan kedai2 kita pd bngsa asing dulu mcm tok nenek silap buat. Melayu skrg ni nbr 3 maju dari cina atau india. Kita bngsa melayu tulin . Org bugis berjiwa pahlawan

  79. Sayaa kemaskini tahun lepas status tetap sama ibu tunggal tapi saya dapat brim rm400 yg untuk bujang … macamana plak skrng nie ?? Kemaskini status tetap sama ibu tunggal pelik tahun lepas bleh dapat rm950 thun 2016 pulak dapat rm400 sedangkan masih lagi ibu tunggal sila beri balas yea terima kasih

  80. Knp saya tahun ni xdpt lagi brim sedangkn saya dah buat rayuan buln 4 /2016

  81. Sedbagai satu kerajaan tak rasa malu membuatkan satu laman web mengguna huruf kecil seperti nyamok dan mempunyai banyak iklan.

    Selian ini, kena bukan menggunkan huruf hitam putih dan kenapa mengguna tempat hitam-hitam macam ini untuk menulis ?. Du ingat semua orang berumur 18 tahun ke ?????

    Jika tak tahu macam mana buatr laman web pergi balajar dengan kerajaan UK atau Singapore. Lihat orang punyai laman web macam mana.

    Malulah. laman web ini.

  82. Anda lihatlah laman web ini sudah tahu kaki-tangan BRIM macam mana. Mereka mana boleh kerja dengan betul ?????

  83. STATUS PERMOHO NAN – LULUS
    TEMPOH RAYUAN – 15 MAC 2016 SEHINGGA 15 APRIL 2016
    NO. KELOMPOK – Kelompok 3 – Bayaran Mulai 29/02/2016

    tapi dalam account saya tak masuk…? kenape ya..?

  84. Kenapa abang saya berusia 58 thn ..bujang. sampai bulan 0ct 2016 pun tak dpt brim LG.

  85. knp BR1M 16 boleh suka suki ada hak tukar status pemohon? boleh saman x dorang2 nie. rayuan semula dah pun di pohon walaupun miss take data entry from BR1M. Bila call tanya keputusan rayuan … pegawai yg bertanggung jawap … “permohonan puan di tolak …” bila di tanya apa yg boleh saya lakukan? jawapan saya terima … “x da apa … ini adalah balasan krn penipuan yg puan lakukan. X masuk akal langsung sbb pada BRIM 15 saya telah ke LHDN Shah Alam krn selepas 4 tahun no kad pengenalan anak bermasalah. skrg nie saya nk tanya apa fungsi borang permohonan semula yg harus di isi sebagai borang up date … apa yg data entry clerk tu update? klu nie hukuman bg bkn kesalahan saya knp 5 tahun lepas bantuan yg di terima penuh. knp tahun ni bantuan yg di terima cuma RM400 ? harus x take action kat dorang2 yg x jujur nie

  86. kenapa suri rumah x d bagi sagu hati…kan bagus kalau suri rumah iyaitu isteri kepada ketua keluarga di bgi juga br1m…tidak lh juga muncung2@marah2 c isteri…tidak semuanya c suami ini berbagi bagi duit br1m yg dia dapat tu…saja bagi pendapat

  87. Alhamdilillah brim thn 2015 suami dpt duit tpi…….Tk cukup rm100 sya tya pihak yg bg duit dah bank in penuh rm500 mereka suh tya pihak bank ..diorang ckp kak jgn salahkn bank .habis mcmna? Thn tu mmg ramai yg kena jiran sy kena jd nk slhkn siapa.Tk elokla kalau bt mcmnie cian kami….mint a ambil perhatian tknakla thn nie jd mcmtu lg

  88. Bagus brim dapat tiap jadual jgn bgi sekali gus..biar cikit janji ade dapat ikut jaduit tq gov

  89. Kepada org2 miskin jgn dimarah org kaya. Tangan2 org kaya ni lah yg dok bayar cukai untuk hampa dpt brim. Kalau x sebab najib kebas mcm2 jenis duit cukai. Org miskin pun byr cukai tp sikit sj laaa. Si jgn dok bising minta macam2 nanti org2 kaya lari ke luar negara. Nak hrp najib bg duit percuma, mimpi la kau! Bg duit tp lepas tu kevas duit hari2 d r rakyat. Cadangn paling bangang nak naikkn brim jd rm1200 tp syaratnya kena petrol rm3 seliter. Lepas nu org susah bukan sj susah nak hidup tapi langsung x boleh hidup. Bukan petrol sj naik tp harga barang2 akan melambung tinggi. Inflasi makin tinggi. Ingat jgb termakan dgn tipu helah rasuah brim naik kalau petrol rm3 seliter. Mampus la hampa semua org susah nak makan kalau petrol naik harga smpai 3ringgit!!!

  90. kenapa nak kemaskini lagi.bagi yg tidak ada perubahan tak perlulah .penat nak bebaris panjang ,sesiapa yg dah tahu dia yg ada apa2perubahan dia saja yg kemaskini ,kalau semua nak kemaskini susahlah.

  91. sometimes laman web ni mempunyai masalah juga .. dah kita letak jawapan betul bagi soalan keselamatan masih juga salah .. bila dah gagal menjawab , aku cuba sekali lagi di sruh nya aku rujuh ke LHDN atau call talian bebas tol untuk set semula soalan keselamatan .. adakah itu menjejaskan proses proses tertentu ?.. kepada pihak yang bertanggung jawab atau bertugas mohon jawab soalan aku ni .. aku dah jadi bebal berbaris tggu dlm bank untuk check account aku jika individu bujang punya fasa dah masuk sekali gus .. ternyata hanya tau memberi harapan bagai .. sekali cakap sekaligus di bank maka kamu harus buat seperti yang kami sedia maklum sebagai penerima E-BR1M 2017 individu bujang .. kami tak susah kan korang so , apa kata jangan susah kan kami pula .. tapi aku bersyukur di beri bantuan ini terima kasih .. mohon muncul untuk jwb pertanyaan di atas ini …

  92. aku dengan member aku ni seorang penerima bkeluarga dah dapat RM400 bagi pertama punya bayaran ..

  93. Brim x msk knp erk . saya nak pakai duitni . sbb ahad ni ada org nak masuk meminang . saya nak guna brim tu utk bli mknan . alahaiiiii .

  94. Br1m sekali setahun tapi harga naik setahun 10Kali kalau macam ni lagi baik tak mau kasi br1m untuk rakyat malaysia kalau takda br1m rakyat tak payah susah dalam hidup dan gst pun tak da.sebab br1m wang pakai manusia tak cukup

  95. KENAPA KEMASUKAN BRIM TIDAK SELARAS SEDANGKAN NEGARA KITA DIKATAKAN NEGARA MAJU. RAMAI DIANTARA GOLONGAN TUA, MUDA, MISKIN DAN SEDERHANA KERAP BERULANG ALIK SEMATA-MATA MAHU MENGELUARKAN BR1M NAMUN MASIH TIADA WANG BR1M DIDALAM AKAUN. ADAKAH WUJUD KONSPIRASI DALAM PEMBERIAN BR1M SEHINGGAKAN MENYUKARKAN PENERIMA?

Kongsikan Pandangan Bernas Bersama Kami Di Sini. Bincangkan..

Please enter your comment!
Please enter your name here