Semakan BR1M 2016 Status BRIM 2016 Online. Semak Berjaya atau Gagal?


Semakan BR1M 2016 Status BRIM 2016 Online. Semak Berjaya atau Gagal?

semakan br1m

Berdasarkan semakan Berita Semasa melalui pembentangan Bajet 2016 Malaysia kali ini, rakyat Malaysia yang pendapatan rendah dan serdahana akan terus diberikan pelbagai bantuan bagi menghadapi gelombang kenaikan kos sara hidup disebalik pengumuman kenaikan harga minyak di Malaysia dan juga pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) 6 peratus.

Dan pemberian dan pembayaran Brim 2016 dikatakan akan terus membantu mengurangkan kenaikan inflasi naik 2016 yang mana berdasarkan kajian ahli ekonomi berpendapatan langkah kenaikan pembayaran BR1M 2016 adalah langkah-langkah yang membantu rakyat Malaysia untuk jangka masa pendek sahaja.

Ini kerana dijangka tahun 2016 adalah tahun yang cukup mencabar bagi rakyat Malaysia, untuk menempuh 12 bulan yang mendatang termasuklah dengan siri kenaikan pelbagai harga dan caj, gelombang kos sara hidup, ketidaktentuan ekonomi Malaysia.

Apa respon anda pula terutamanya penerima Br1M Malaysia?

Semakan BR1M 2016 BRiM 5.0 Online Malaysia : Kenaikan Pembayaran?

  • Pembayaran Untuk Isi Rumah Kurang RM3,000 sebulan : RM950
  • Pembayaran Untuk Isi Rumah RM3,000 – RM4,000 sebulan : RM750
  • Pembayaran Untuk Bujang berpendapatan RM2,000 dan ke bawah : RM350
  • Pembayaran untuk yang Daftar E Kasih : RM1,050

Maklumat dan berita terkini semakan BR1M 2016 akan Berita Semasa kemaskini di sini daripada masa ke semasa….

Seperti yang dijanjikan, Berita Semasa ingin kongsikan panduan lengkap kepada anda yang terlibat secara langsung bagi urusan pendaftaran dan isi borang BRiM 5.0 secara online atau manual dan juga prosedur kemaskini BRIM 2016 yang mana anda boleh KLIK setiap link di bawah ini :

Semakan BR1M 2016 : Permohonan, Kemaskini, Rayuan?

Untuk maklumat dan berita terkini yang Berita Semasa terima setakat ini, pembayaran BR1M 2016 akan mula dibayar kepada anda bermula bulan Januari 2016 ini. Nantikan….Semoga ia sedikit sebanyak membantu anda membuat persiapan tahun 2016 yang cukup mencabar tidak lagi lagi

Senarai Pautan Semakan Br1M 2016
Cara Daftar PermohonanKLIK SINI
Cara KemaskiniKLIK SINI
Punca Gagal Permohonan dan Cara RayuanKLIK SINI
Semakan Br1m Status OnlineKLIK SINI

P/S : Di bawah ini Berita Semasa kongsikan kepada anda panduan yang paling lengkap yang ditunjukkan dan diperjelaskan langkah demi langkah terutamanya yang baru mengunapakai portal E Brim bagi check status permohonan anda. KLIK gambar-gambar di bawah ini…

Tutorial Cara Semakan BRIM 2016 Yang Betul

Sambung Baca Lagi 2 Artikel Terbaik Yang Berkaitan Di Bawah:

Bayaran BR1M 2016 : Bila Tarikh Pembayaran Masuk Akaun Bank BRIM 2016? Sila Semak SIN... Bayaran BR1M 2016 : Bila Tarikh Pembayaran Masuk Akaun Bank BRIM ...
Borang Permohonan BR1M 2016 E Kasih Brim Online : Bujang, Isi Rumah dan E Kasih Borang Permohonan BR1M 2016 E Kasih Brim Online : Bujang, Pendapa...
{ 218 Komen Bernas di Berita Semasa… add one }
  • Abdullah Oct 9, 2014, 8:25 pm

    Dikabong..bnyk kes yg berlaku di kabong..tpt jam 11pm bnyk kes rompakan ,samseng jalanan..arak,gam,dadah, pil..yg mengancam ketenteraman awam..ini kerana pihak polis dan rela..tidak pernah buat rondaan pd jam itu..

    • Anonymous Oct 26, 2014, 2:16 pm

      Mne xnye dye org yg jual ….sampai bila pn xkn hbis……

    • Anonymous Mar 1, 2016, 10:00 am

      tak perlu polis dan rela..orang ramai perlu membantu juga..tengok orang dulu2 jiran2 membantu tiada kes pecah rumah, rompakan..orang sekarang selfish…

  • Sharaswathi a/p silvarajoo [email protected] com 790430_14_6130

    • Ang Jan 17, 2015, 12:33 pm

      Betul terima kasih .tapi nak dapat duit sampai bila pun tak tau.yang tau apa benda pun naik haga saja nasib baik minyak turun haga kalau tak mampus .gaji kita org susah tak boleh naik kenapa tak tau.tak kera apa krontrak macam2bawak lori ikut lorry lah gaji pun tak cukup.bukan org malaysia tak mau kerja gaji renda sanggat tu lah di malaysia org yg buat salah banyak samun ,rompak,curi,danlain2.kalau gaji tinggi masuk kerja 3ribu keratas org malaysia tak susah dah.nak cakap pun banyak dan panjang.org tak susah tak faham perasahan kita.tengok lah jaman dulu Rm 50 blh tahan berapa hari .jaman sekarang macam mana .tak boleh dah.jikalau di rumah tak mau keluar….skg pun tak tau nak cari kerja apa pun .nak kerja benda salah pun fikir2 takut kerananya anak kecil lagi.dulu bawak lorry kita pun bodoh buat bagi tauke jadi kaya ja.sampai tauke kaya kita ni kena pecat pula.sekarang cari kerja apa pun gaji rendah dulu blh lah jadi diapa punya anjing atau lembu buat bagi tauke naik .janji gaji boleh.kerja salah ja.kalau boleh mintak tak kira kerja apa pun gaji naiklah.anak malysia pun aman tak susah pun tak payah lari ke negara lain.saya anak malaysia yg cerdik semua cabut ke negara lain kerana gaji /aman rugi lah malaysia.anak malaysia cerdik nak habis dah kalau tak ubah.tinggal yg bengong saja.sekali ku ya…ubah lah malaysia baru boleh aman.

  • Seri Fairol Oct 10, 2014, 5:48 pm

    Pandangan saya. Lebih mudah jika memohon mengikut individu drpd isi kluarga. Kerana dgn cara ini lebih mudah utk hak masing2.

    • Anonymous Nov 25, 2014, 5:16 am

      Saya sokong pendapat& pandagan saudara itu sangat tepat.ini membolehkan suri rumah yang tidak berkerja.memperolehi pemberian brim kepada rakyat

  • muhammad shukri ali Oct 10, 2014, 10:16 pm

    b’trima ksh la pda PM kita sbab sudi naik kn brim..apa lgi mari undi BARISAN NASIONAL..HIDUP PM DAN BARISAN NASIONAL. I LOVE U PM.

    • Anonymous Nov 22, 2014, 6:43 pm

      xyah over sgt la

      • Anonymous Nov 26, 2014, 10:31 am

        Yihaaaaa

      • anonymous Jan 9, 2015, 4:42 am

        poyo r lu

        • Anonymous Jan 14, 2015, 1:07 pm

          hidup nik ajis, hidup anwar, hidup bersih 4.0 habuk pun tara.. poyo x?? :)

    • Dfgghh Dec 2, 2014, 12:39 pm

      Nak kemaskini br1m pun x boleh.. Nak sudah undi bn umno lagi…

    • Anonymous Dec 2, 2014, 1:36 pm

      Boleh nak undi BN tapi masalah lah pada rakyat yg nak kemaskini br1m tak boleh… Cuba bagi tahu macam mana… Dari semalam sambung hari ini pun tak boleh nak kemaskini.. Apa barang….

      • Anonymous Dec 2, 2014, 1:40 pm

        Terima surat, suruh mula kemaskini br1m bermula pada 1.12.2014 tapi sampai hari ini dah masuk 2.12.2014 pun masih tak boleh nak kemaskini… Apa case….!!!

      • Anonymous Dec 5, 2014, 2:25 am

        Btul3

        • ina Dec 15, 2014, 2:17 am

          Boleh,cubala buat dlm 12 mlm keatas,insyallah boleh

      • Anonymous Jan 15, 2015, 2:14 am

        yg bukak portal tu brapa org brader. lg ramai bukak dlm satu masa kompem2 server jd slow sikit. aku dulu time blaja nak bukak student portal pun server slow kalau skali ramai bukak. itu baru plajar universiti jer. inikan pula rakyat malaysia. akai letak kat lutot ka! bodo

  • yeoh kok seng Oct 12, 2014, 8:20 pm

    semakan keputusan br1m 2015

  • Anonymous Oct 15, 2014, 9:14 pm

    pandan saya bayaran br1m 3 kali tidak wajar,apa kata bayaran br1m buat secara sekali gus kerana boleh ibubapa buat persiapan bersekolahan anak.

    • Anonymous Oct 20, 2014, 11:32 am

      saya setuju pendapat saudara tu bayaran br1m buat sekali gus.

      • Anonymous Nov 10, 2014, 2:22 pm

        Saya setuju di bayaran sekali

        • Anonymous Dec 2, 2014, 12:41 pm

          Betul³… Saya setuju.. Buat bayaran ke akaun bank terus kesemua sekali..

        • Anonymous Dec 6, 2014, 9:33 pm

          Benda dpt free…..lantak la nak bg berapa kali pon………anda dah bayar cukai ke?……

      • Anonymous Dec 12, 2014, 4:14 pm

        STUJU BANYAK

  • faiezah md razi Oct 16, 2014, 11:59 am

    brim ni di beri kerana gaji di bwh 3000.adakah lembaga hasil melihat harta benda seseorang maksudnya jika beliau ada motor besar..hasil kerja keras dng membuat part time. .utk dptkan motor tersebut adakah beliau tidak kain memiliki brim sula jelaskan

    • Anonymous Oct 16, 2014, 12:04 pm

      hanya krn memiliki motor besar hasil titik peluh bekerja part time.adakah beliau tidak layak memiliki brim itu sedangkan pendptan beliau dibwh rm3000

  • Anonymous Oct 20, 2014, 11:44 am

    pendapat saya tidak perlu dikemaskini lagi,kerana rekod yang lama semua sudah ada,cuma perlu diproses sahaja.

  • Anonymous Oct 20, 2014, 11:56 am

    pandangan tentang saudara anonymous bayaran brim tidak perlu buat bayaran 3 kali,pendapat seluruh rakyat malaysia setuju brim buat bayaran sekali gus.

    • Anonymous Nov 13, 2014, 6:47 pm

      saya harap pembayaran dibuat sekali gus…. bagi sikit2 nak beli apa pun tak boleh…..habis belanja gitu aja…bukannya besar sangat 950 . barangan dah. mahal…gaji dok gitu juga….brim bolehla. menanmpong sikit..

      • Anonymous Nov 26, 2014, 10:33 am

        Ya…bt0l bt0l…

      • Anonymous Jan 16, 2015, 9:31 pm

        Bersyukur….bagi ckit2 atau skali gus ke xkisah janji pihak “Kerajaan menjalangkan tugas menbantu rakyat..!!!!

    • azman Jan 19, 2015, 2:13 am

      kenapa nak sampai 3x bayaran?
      baik buat 12x bayaran lagi senang..aptb

  • Anonymous Oct 20, 2014, 12:10 pm

    Pendapat saya tentang brim tidak perlu kemaskini rekod lama semua sudah ada di lembaga hasil dalam negeri,cuma perlu buat bayaran terus pada penerima melalui akuan bank @ boucer masing-masing,kita sebagai rakyat malaysia bersatu suara bayaran brim buat sekali gus……….

  • Anonymous Oct 20, 2014, 12:15 pm

    BRIM TAHUN DEPAN SAYA HARAP PM NAIK KAN LAGI SEHINGGA RM1500

    • Anonymous Oct 26, 2014, 2:23 pm

      Naik RM3000 pun tak guna Bcoz harga barang pun naik….

      • Anonymous Nov 26, 2014, 10:34 am

        6000

      • Anonymous Dec 9, 2014, 10:46 pm

        tk da brim pn tk pa klo hrga getah d naikkan mcm dulu 2..bOLEHLAh…skrg ne,org pndlaman mcm kmi ne mna lh nk cri mkn..klo mcm ni..so krjaan prlu prtimbangkan…

    • Anonymous Dec 2, 2014, 12:46 pm

      Betul³.. X perlu di kemaskini lagi, rekod yg lama kan ada, buat apa nak kemaskini lagi…kena bagi tahu pada perdana menteri ni…

      • Anonymous Dec 2, 2014, 1:43 pm

        Terima surat, suruh mula kemaskini br1m bermula pada 1.12.2014 tapi sampai hari ini dah masuk 2.12.2014 pun masih tak boleh nak kemaskini… Apa case….!!!

        • Anonymous Dec 2, 2014, 4:45 pm

          Paparan terbaik menggunakan pelayar Internet Explorer 8.0 dengan resolusi skrin 1280 x 800

  • Anonymous Oct 20, 2014, 12:39 pm

    dapat duit brim tak guna juga,semua barang naik,bagi brim lebih sedikit harga semua barang terus melabong naik,cuba barang tak naik baru adil dapat duit brim tapi dalam 1 hari habislah duit brim,saya ingat bajet 2015 kurang memuaskan,mendasarkan semua naik.

    • Anonymous Nov 17, 2014, 8:01 pm

      Tuan,pikir la baik2 ye…pm tu lg susah berbandingkn kita rakyat malaysia sbb pm kena banyak memikirkan masalah negara & masalah kita sekali gus..x kesian ke kt pm kita tu?kalu mcm encik sajalah yg jd pm ye!!!!!!!!!

      • Anonymous Nov 24, 2014, 9:22 pm

        klau susah jgn jdi pm

        • cik upin Nov 30, 2014, 4:26 pm

          Betu_betul2

        • Anonymous Jan 14, 2015, 1:13 pm

          typical malaysian eh bukan malaysian typical melayu, duit ambik tp mulut menghina.. melayu pembangkang biasalah, rsa diri bgus dr org lain, ahli syurga lah konon nya.. mulut ckp itu ini bukan main lagi tp habuk tara… hidup nik ajis, hidup anwar, hidup hidup, hidup apa bnda ntah..

        • Anonymous Dec 26, 2015, 1:09 pm

          bg pada org yg lebih layak

      • Anonymous Dec 2, 2014, 12:48 pm

        Ya tu.. Jgn nak bodek sgt lah

      • Anonymous Dec 2, 2014, 1:45 pm

        Terima surat, suruh mula kemaskini br1m bermula pada 1.12.2014 tapi sampai hari ini dah masuk 2.12.2014 pun masih tak boleh nak kemaskini… Apa case….!!!

      • Anonymous Dec 3, 2014, 3:23 pm

        KESIAN ATOK ENGKAU

      • Anonymous Jan 13, 2015, 10:04 pm

        Looo p duduk dalam hutan..
        Pokok naik tinggi2
        Hujan ja yang turun

    • Anonymous Dec 9, 2014, 10:53 pm

      sya pn stuju gk..kenaikan harga minyak dn barang membebankan rakyat….

  • Anonymous Oct 20, 2014, 12:43 pm

    KAMI SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA DAN BERSATU SUARA BAYARAN BRIM BUAT SEKALI GUS KEPUTUSAN KAMI
    MUKLTAMAT…………!

    • Anonymous Nov 23, 2014, 12:34 am

      Tak payah byr 3x paling elok d byr 9x jimat ckit rakyat tak boros hahahahaha..

    • wan razali bin wan yaacob Dec 2, 2014, 1:13 pm

      BRIM-1 saya dapat selepas itu BRIM-2,3 saya tak dapat…takde terima apa² surat pun…..

  • Anonymous Oct 20, 2014, 12:51 pm

    KEATAS PRIHATIM PIHAK LHDN TIDAK PERLU KEMASKINI BRIM 2015,TERUS BUAT BAYARAN KEPADA PENERIMO MELALUI AKUAN BANK @ BOUCER MASING-MASING

    • Anonymous Nov 17, 2014, 8:06 pm

      Orang zaman skrng sanggup menipu untuk mendapatkn duit brim…

  • az Oct 21, 2014, 12:38 am

    brim 2015 wajar kah bujang dapat rm600 dan yg berkeluaraga rm950 di sini apa yg sya ingin kata kan . kenapa yang bujang dapat rm600 sedangkan mereka tk ada tangungan keluarga .dan kebanyakan orang bujang penting kan diri sendiri .sedang kan yang berkeluarga hanya dapat rm950 .mereka ada tangungan ahli keluarga .ada anak anak .kalau di ambil kira yang masih bujang lebih istimewa menerima brim .berbanding yang ada keluarga

    • muhammad azizol asry Oct 25, 2014, 11:21 am

      askum .. mintak maaf yoo .. x salh klau orng bujang dpt 600 kn .. sper kata orng bujang penting kn diri sendiri yo ..
      kita kena besyukur apa yg kerajaan bg ..x pelu nk beza kn duit bujang atau lain2 yer..

    • Anonymous Oct 26, 2014, 6:45 pm

      Ko amek sumw

      • Anonymous Nov 2, 2014, 10:35 pm

        Mmg xda otak.. Syukur la weh.. jelouse bujang dpt 600? Cerai kan isteri ko tu.. jdi bujang.. dpt 600.. nah amik ko palui.. xda otak.. otak letak d lutur ka toli?

        • Anonymous Nov 22, 2014, 9:55 pm

          Apa kecoh ni orang lain yg tk dapat brim pun tk kecoh ni pulk yg dah beberapa kali menerima nya sedikit banyak tu dah rezeki kita masing masing tuhan dah tentu kan bersyukur lh hidup di zaman ni macam2 kesenangan yg kita nikmati hasil susah payah orang2terdahulu yang telah memerdeka kan malyasia ni engkau orang tinggal terima je dah dapat nak kutuk pulk jika tak da langsung apa pulk yg ko orng nk ceta ,,,,,,,,,,,,,,,,,

        • Anonymous Dec 2, 2014, 12:50 pm

          Betul³

        • Anonymous Dec 2, 2014, 1:52 pm

          Syukur memang syukur… Tapi dah dpt Surat untuk kemaskini tapi bila x boleh nak kemaskini.. Pilihanraya akan dtg nak undi pas pulak… Mari ramai² keluar umno(BN) Jom join pas atau pkr.. Kata x menyusahkan rakyat tapi nak kemaskini dari semalam smpai hari INI pun x boleh… Bagi tahu kenapa?

        • anonymous admin Jan 9, 2015, 4:52 am

          walawei…korng undi pas ke pkr ke bn ..smua sama je..tkyah r nk provok politik lebh..org dah bgi bntuan tu bersyukur dah r dari langsng tk dapat ape…nape .korng undi parti masing2 korng dah tentu senang ek?
          .wei..wake up ..pikir pakai otak.
          yg snang tu dorang bukn korng..yg korng nk memberontak tu..bngsa agama korng gak! malu wei jadi keyboard warrior lam ni…aptb

    • NORA Nov 12, 2014, 2:55 pm

      sape kata budak bebujang cam kome nie xdek tangungngan….xsume budak bujang pentingkan diri sendiri….kalo yg xdek makbapak tu tp nak kna tanggung adk bradk dia…..cubalah pikir sbelum bercakap beb……!

    • rashiddi Nov 18, 2014, 10:16 pm

      bagaimana pulak dengan ayah tunggal .jangan fikirkan diri sendiri

    • Anonymous Jan 13, 2015, 8:42 pm

      ko xpernah bujang ke/..lahir2 dh ada bini..hhahahaha

    • shah rizal Jan 14, 2015, 11:19 am

      bujang patut dpt 600 sbbnya,kita jgn pentingkan diri sendiri ok,d sebabkan bujang jgn igat dia tk ada tanggung jawap ok,org yg tk biasa hidup susah saja yg ckp mcm t,tp bg org yg betul2 hidup susah dia akan membantu keluarganya seperti mak dan ayah yg kerja kampung,adi yng masih sekolah,dgn 600 itu dia boleh bantu keluarganya dr kemiskinan,so fikir panjang sebelum cakap

  • az Oct 21, 2014, 12:57 am

    dan apa yg saya nk kata kan .terima kasih juga kepada pm .dengan sara hidup makin hari makin meningkat. ada nya brim sekurangnya dapat meringgan kan beban rakyat . harap semua penerima brim dapat mengunakan nya dengan bijak .dan berharap pemberian brim dapat sekali gus.

  • oms Oct 21, 2014, 11:22 am

    Syukurlah lah apa yang kerjaaan kita bagi. Ini hanya “BANTUAN” , bukan nak bagi kita senang tampa usaha. Selebih nya kenahlah ada usaha kita jimat cermat, berhemat dan rajin. Mana-mana kerajaan pun tidak mampu memuaskan hati dan kehendak semua orang pada setiap masa. Syuykur.

  • DOL Oct 22, 2014, 11:30 pm

    Kepada semua rakyat Malaysia tidak kira apa bangsa dan jantina, pernahkah anda bersyukur di atas pemberian brim ini? Jawab pertanyaan saya ini dengan seikhlas mungkin!!

    • Anonymous Dec 2, 2014, 12:54 pm

      Nak kemaskini pun x boleh, buat apa nak bising²… Sampai kan perkara ni kepada PM dulu.. Masuk berita jam 8 di TV3.. Senang kan until rakyat.. Baru boleh undi BN pada pilihanraya akan daging.. Klu x, x perlu undi lah…

  • mastura Oct 23, 2014, 1:58 am

    Sy nk brim 2015 bg skli gus la …xpyh byk kli byr la byr hbs brim bln 1

    • Anonymous Nov 10, 2014, 2:32 pm

      Saya setuju bln1byr hbs

    • Anonymous Nov 17, 2014, 8:14 pm

      Saudara mastura,cuba saudara pikir kalu brim bg skali gus,hari2 yg mendatang kalu saudara susah perlukn duit,sapa nk bg?

    • aril Jan 17, 2015, 3:41 am

      semak setatus da di terime.. tpi brim da masok bank lom ek.. am bank..

  • Anonymous Oct 23, 2014, 8:32 pm

    Pendapat saudari mastura saya sokong 100% brim bayar habis

  • ariel Nov 2, 2014, 7:55 am

    sy hrap kenaikan BR1M yg d brikan pada tahun 2015 ne akan trus BERKEKALAN KE TAHUN-TAHUN SELANJUTNYA jika PM akan tetap meneruskannya setiap TAHUN..

    『TERIMA KASIH』
    →UNTUK←
    ~ BR1M 2015 INI~

  • adam toha Nov 10, 2014, 2:44 pm

    Saya setuju di bayaran bl n 1

  • Zaidi Intan Nov 13, 2014, 3:34 pm

    Terima kasih kepada PM sbb naikan brim 2015, ianya bnyak memberi manfaat kpda kmi rakyt, terutma yg sara hidup kos rendah….

  • somphon sinarak Nov 13, 2014, 6:54 pm

    Brim brim brim….jangan brumm dah…bayaq sekali gus la…boh minyak pun x leh utang… nk bayaq lesen pun jpj x mau terima bayar 3x

  • mohamad ikhwan Nov 21, 2014, 2:39 am

    saLam…jgn Lupa akan pnciptamu!,

  • athan Nov 21, 2014, 1:50 pm

    kenapa saya tdk mendapat br1m 2014,surat myatakan saya tdk layak mendapat pun tdk ada,kenapa 2013 saya ada mendapat br1m,dgn tanggungan anak adik saya

    • tajudin mohamad yatim Nov 23, 2014, 8:02 pm

      sy pn sama gak,kali pertama sy dpt,kali kedua pn dpt.kali ketiga diwawarkan kemaskini akaun bank ,org lain dh dpt sy xjuga dpt..

  • Chan KH Nov 25, 2014, 10:25 am

    Itulah betul betul ” Kerajaan Rakyaat” maksudnya kerajaan yang dapat rasa nadi kehidupan rakyatnya.
    Dengan BRIM ,golongan yang perlu bantuan dapat manfaat sedikit banyak untuk meringankan beban mereka.
    Syabas Dan Terima Kasih kerajaan kami!

    • Anonymous Dec 2, 2014, 1:58 pm

      Bagi br1m pastu pungut lah balik kan. Buat road block bnyak²… Saman pun bnyak lah… Dapat lah duit semula… Pastu bagi br1m lagi.. Macam tu lah seterusnya…

      • Anonymous Dec 12, 2014, 10:24 am

        Betol2 ak baru lepas kena saman nie dengan jpj hawau

  • Anonymous Nov 26, 2014, 10:42 am

    Apakah

  • Anonymous Nov 27, 2014, 1:01 am

    Aku ton sudah tak leh

  • champion Nov 28, 2014, 5:21 pm

    Korang ni undi BN xnak, tapi duit BR1M kemain lagi siap mintak dibayar sekali gus la, minta naikkan amount la.. berterima kasih sahaja lah wahai manusia melayu sekalian.

    • Anonymous Dec 2, 2014, 12:56 pm

      NI SEMUA POYO

    • Anonymous Dec 2, 2014, 2:04 pm

      Ko undi bn dpt apa…aku pun undi BN jgk… Dpt Surat kemaskini br1m kenapa x boleh kemaskini dari semalam dan hari ini pun x boleh kemaskini.. Tu lah pasal… Ada je Alaskan nya… Konon nya boleh kemaskini pada 1.12 .2014 tapi sampai hari ni pun x boleh jgk.. Bagi komen sikit…

  • juan Miguel Nov 28, 2014, 7:07 pm

    im working to petronas sg2 penang..January..money brim to im just for petronas sg2..others people their can use for their daughter this is importantly.. im hope really to support im..

  • juan Miguel Nov 28, 2014, 7:21 pm

    01012015 im start petronas sg 2 penang brim to im for petronas others there for daughter im holp.

  • juan Miguel Nov 28, 2014, 7:32 pm

    hok cho peng hok brim rm950..hoh yehh..kawtim arr.accepted.

  • LAI TET LONG Nov 30, 2014, 4:55 pm

    belum terima surat

  • Anonymous Dec 1, 2014, 2:04 pm

    Brim naik …harga brang pon mningkat .. hmmm

  • Buhordeen Ali Dec 3, 2014, 12:31 pm

    Kenapa tak minta pandangan.rakyat ini kerana secara purata rakyat di negeri sarawak masih miskin.biar brim kita keluar sekali supaya dapat meringankan beban keluarga terbabit .kita takkan tahu .yang bujang dapat feadah .yang bekeluarga jadi mangsa mana tidak ya persekolhan tak lama lagi.bagi yang berkerja kerajaan tak apa yang binggung tiap tiap tahun bonus menanti.bagi kami brim ini lah bonus ….siapa kita tahu perit ya hidup si miskin ini

  • kak nyer Dec 3, 2014, 1:37 pm

    Mn nak kemaskini ni weii…menyusahkan btoii la…

  • farahIDP:539857 Dec 4, 2014, 6:01 pm

    assalamualaikum & salam 1 malaysia,
    alhamdulillah sy da daftar e-brim online.

  • Anonymous Dec 5, 2014, 2:29 am

    btul3

  • jumaya binti baddu Dec 6, 2014, 8:32 pm

    Mcm mn nak kemas kini BR1M

  • aque xie sanoy Dec 8, 2014, 1:13 pm

    assalamualaikum saya nak tanya jika saya warganegara dan isteri saya pasport tetapi kami ada sijil.nikah ada.kah saya layak menerima brim2015

  • watie Dec 9, 2014, 8:28 am

    Bersyukur dgn nikmat Yg diberikan allah.alhamdulillah.

  • Norazlina binti Che Berihim Dec 14, 2014, 5:19 am

    Jika BR1M sblum ini adalah nama suami.bleh kah untk BR1M 2015 nh,dtukar pda nma isteri krana sesuatu sbb

  • Suey Uddin Dec 15, 2014, 1:09 pm

    Sya nak tanya WAJIB ke buka akaun bank?

  • Suey Uddin Dec 15, 2014, 1:15 pm

    Jgn nak gduh2 apa yg pting pm dah bgi duit free kta tma je la…mna nak cri 950 dlm sthn free tuuuuuu……

  • ildiatiey Dec 15, 2014, 10:17 pm

    Syukur dpt lg brim buat kli ke3..thank pm

  • Anonymous Dec 20, 2014, 6:52 pm

    yg bujang 350 1thun…1thun 365 hari…350/365 brape je krjaan bg…tp krjaan ambik duit brpe stiap hari…huhuhu..

  • Sundra Dec 22, 2014, 7:57 pm

    beberapa permohonan baru dan kemaskinikan atau semak semula adalah melalui satua email

    Harap memudahkan sistem oneline

  • Jun Jan 13, 2015, 3:05 pm

    Suami sy mohon brim dh diterima tp kami tak dpt duit brim kerana pihak bank memotong pinjaman lama dr agro bank tp bank yg kami mohon bsn mohon bantuan..sy tak nak brim sy kali ni disekat lg

  • gddgb Jan 13, 2015, 10:05 pm

    Ppo

  • puan nur Jan 14, 2015, 12:31 pm

    mntk tlg sy tak tahu mcm mana nak kemas kini. sy dh pernah dptr tahun lepas via online succezs tpi sy x dpt apapa info sama ada lulus or gagal skrg nak check balik status tpi tak tahu nak proceed mcm mana. ade sesiapa yang boleh bantu?

  • Mohamad..fiz Jan 14, 2015, 5:25 pm

    Askum cm mana nk kemaskni

  • Anonymous Jan 14, 2015, 11:13 pm

    Semak status brim2015

  • bullan lovelly Jan 14, 2015, 11:37 pm

    chek status “permohonan di terima” tp x kemaskini pun…nie tuk kategori bujang
    adakah maksudnya pemohon tetap akan menerima Brim..?

  • syed Jan 16, 2015, 1:50 pm

    Napa sya xmsuk lg brim

  • suko Jan 16, 2015, 6:26 pm

    Bersyukurlah kita kpd Allah maha kuasa. Yg telah mmberi rezeki Dan pnjngkan USIA sesunguhnye Allah maha pngasih Dan pnyayang pads mahluknye.

  • alfadhasapiee Jan 16, 2015, 8:24 pm

    saya nak tanya kalau bagi (yang bekeluarga) yang telah lulus n dah terima first payment bulan ni tapi payment RM350 sedangkan menurut apa yang diberitahu sebelum ni adalah 3x payment..first n second RM300 n last payment RM350..tapi saya telah menerima RM350 pada bulan pertama..ADAKAH SAYA TERMAUK DALAM KATEGORI BUJANG SEDANGKAN SAYA TELAH BERUMAHTANGGA..HARAP MAKLUM N HARAP BANTUAN….

  • muhamat akmal bin nasir Jan 16, 2015, 9:31 pm

    kenape saya belom masok lagi brim….saya dah dua kali kemas kini pon tak dapat….

  • Mohd Kamaruzaman Kamarul Jan 16, 2015, 9:38 pm

    Bersyukur….bagi ckit2 atau skali gus ke xkisah janji pihak “Kerajaan menjalangkan tugas menbantu rakyat..!!!!

  • zainudin tirmizi Jan 16, 2015, 10:57 pm

    Terlebih dahulu saya ucapkan t.kasih kepd PM krna menaikkan bayaran br1m tahun ini. Cuma saya rasa dukacita sikit sebab tahun ini saya masih tak dapat bayaran br1m sedangkan saya telah pun mengemaskini borang br1m 2015. Tahun lepas tak ada masalah wang masuk dalam bank mengikut tarikh yang diumumkan. Apa yang menyebabkan masalah ini terjadi mohon beri penjelasan.

  • Jaidi Jan 18, 2015, 3:20 am

    saya dapat ke..

  • Anonymous Jan 18, 2015, 9:43 am

    Pasal brim pn nk bising ke… Dpt ke x crite nti2 g naik pjbt sne… Lg mudah. Dri pd nk ckp2 yg tah ape2 knpe?? Hdup sngtlh pas n pkr 2… Npe x skong DAP je… Blh trbng ke bulan… Hahaha dok sne diam2…

  • Rosiah bte Radzli Jan 18, 2015, 3:26 pm

    Suami sy mohd hairani & nak sy rugiah m.esa
    xdpt lg nape

  • aku pewaris Jan 18, 2015, 3:34 pm

    woi ANONYMOUS
    mg ni byk bnyi lah. .
    cacing mg ni.
    ke cacat.
    dri tahun lpas pah thn ni sma je ak tgk

  • shafiq Jan 21, 2015, 1:29 am

    knape brim x dpt lg

  • HADI BIN ABD RAHIM Jan 21, 2015, 4:28 pm

    620413086007

  • Suhailey bin ebis Jan 23, 2015, 8:20 pm

    Mekum sya da bnyk kli semak nama sya melalui online..Blh d kata kn hri2 sya cek g bank bsn,tp xda jgk msuk brim sya,,blh tlg sya,

  • sadiam bte mijan Jan 24, 2015, 7:09 pm

    K/ pengenalaan 230828-01-5178

  • mohd zaipree bin zakaria Jan 25, 2015, 2:55 pm

    891120105459… X dpat lg… Plz update.. Tq

  • Din_Ketey Jan 27, 2015, 7:57 pm

    bujan bile akan dpt…plezzz

  • fikri Jan 30, 2015, 11:56 am

    Bile la nk dpt brim

  • Anonymous Feb 6, 2015, 9:58 pm

    akaun bsn duit brim belom masok2..knpa?

  • yakuza Feb 13, 2015, 1:17 pm

    brim saya blum msuk lgi la. kira2 mahu beli tayar keta dh botak hlus siap kluar benang lgi huhuhu… tolgla bank in bro..

  • faiz Feb 16, 2015, 11:52 am

    Ble tarikh brim yg btl..jp 12 jp 16..

  • mohamad b Hussin Feb 17, 2015, 10:24 pm

    Semakan keputusan permohonan Bantuan Rakyat 1 Malaysia

  • Anonymous Feb 18, 2015, 4:57 pm

    Ckp dah lulus tapi duit masih xmasuk knape ya

  • habibah bt Abu bakar Feb 22, 2015, 3:00 pm

    Knapa brim x dpt lg utk Kami yg x guna akaun

  • Amin Karim Feb 24, 2015, 2:39 pm

    Sampai bila la nak tunggu…..

  • afizul izwan Mar 3, 2015, 8:58 pm

    Mcm mne nih sy xdpt ag brim smpai skrg sdgkn status lulus n tahun lepas dpt tiba2 tahun ni x dpt apa hal ni sy mhrp dpt merasa brim trr utk mnmpung perbelnjaan umh mkn minum istri n anak tp kecewa sgt2 plz..cmner sy nk mohon blk

  • MUHAMMAD ADZEE BIN OSMAN Jun 3, 2015, 8:41 am

    DARI PETAME SAMPAI SKRG X DAPAT BR1M

  • suhailey bin ebis Sep 7, 2015, 10:02 pm

    Comment: sya nk tau bila ka duit brim sya yg ke 2&3 d credit kn k
    e akaun Sya

  • razali Sep 23, 2015, 7:55 am

    Bila nk msuk brim ni

  • Anonymous Nov 17, 2015, 9:38 pm

    Brim arwah ayah byran 2 xdapat lg

  • mohamad affendi bin su'ut Dec 10, 2015, 11:09 am

    bila brim dikeluarkan

  • mohamad affendi bin su'ut Dec 10, 2015, 11:10 am

    bilakah,,br1m 2016 dikeluarkan,,,?

  • mohammad bin kamal bacha Dec 21, 2015, 4:55 pm

    871022086209

  • Haris Jan 22, 2016, 12:49 am

    Jika sy kemaskini 2015 and 2016 x kemaskini.. Dpt ke brim ni

  • tokwan dagu Jan 23, 2016, 12:52 pm

    Br1m 2016 dah masuk akaun

  • ravin thevara/l kalidass thevar Jan 23, 2016, 3:15 pm

    bagi pendapatan saya lah ada kah karajan mebagi brm1malaysia untuk bantun rayak malaysia

  • Miziey Jan 27, 2016, 9:40 pm

    Bila duit sy nk masuk?

  • Rizzam Jan 28, 2016, 5:35 am

    Brm xmasok lgi…tgah kering ni

  • Anonymous Jan 28, 2016, 5:37 am

    Tahun dpn kot bru dpt

  • Rizzam Jan 28, 2016, 5:38 am

    Pokit dh kosong ni..bile duit nk masok

  • Patduran anak bakir Jan 28, 2016, 8:00 pm

    Saya ingin bertanya bila brim masuk akaun bank iaitu ambank..saya check pagi tadi belum juga msuk akaun bank.. Dalam tahun2015 awal juga brim msuk bank..ini 2016 knp lambat..

  • mohd baihakhi bin awang Jan 28, 2016, 8:36 pm

    saya nak cek saya punya brim 2016 ada dalam senarai ke tK.

  • yaya Jan 28, 2016, 8:53 pm

    Kalau pemohon yg prnah dpt br1m tahun lepas..lupa nk kemaskini nama waris tu..bole layak dpt lgi tak?

  • muhamad firdaus Jan 30, 2016, 1:05 pm

    Saya nk tanye berkenaan dgan br1m…sye dah mohon tapi x dpt lagi

  • Anonymous Jan 30, 2016, 4:50 pm

    knpe brim aku x msk lgi.

  • jull Jan 30, 2016, 8:46 pm

    Mna br1m aq belum ada haaaa.

  • Sugumaran a/l rengasamy Jan 30, 2016, 9:56 pm

    Sebab sebab gagal brim says

  • aliza bt abd aziz Jan 31, 2016, 2:55 am

    Saya nak tahu brim 2016 ,,,lulus @ tidak lulus?

  • Ganesan a/l sinnagengan Jan 31, 2016, 1:07 pm

    751112-08-6193

  • Ganesan a/l sinnagengan Jan 31, 2016, 1:09 pm

    Tak masuk a/c saya sebab APA

  • preavin nair a/l ragu Jan 31, 2016, 9:37 pm

    Saya nak tahu brim 2016 lulus atau tak lulus

  • Anonymous Jan 31, 2016, 9:55 pm

    Br1m sy pn x msuk lg ke Kaun maybank kenapa sy cek status permohonan x boleh

  • sia sung slew Feb 1, 2016, 3:26 pm

    G

  • Mahmud Feb 2, 2016, 3:19 pm

    Br1m dh lulus tp chk acc MBB xde lg….aduiii…

  • Anonymous Feb 2, 2016, 4:47 pm

    Yg baucer Tak masuk knp

  • Syafiq Feb 2, 2016, 4:49 pm

    Yg baucer Tak masuk knp

  • Anonymous Feb 2, 2016, 4:53 pm

    Tlg La cpt baucer brim sy nak pakai duit beli Adik punya brang sklah Lagi…

  • putrazio Feb 2, 2016, 11:59 pm

    assalamualaikum….
    sy sudh buat br1m…
    tp sampai skrg blm dpt2….
    ape citer….ade pihak yg makan ker br1m sy……tu baru sy…msh bnyak lg yg belum dpt..
    sy nk tahu dn alasan2 bahawa sy tidak dpt…
    tolong balas

  • kukang Feb 3, 2016, 4:00 am

    haha tak ada brim.. kempunan nak makan kfc

  • gg Feb 3, 2016, 10:27 am

    status brim saya masih dalam proses sampai kehari ini.saya cuba2 kalau2 dah masuk akaun maybank saya,tapi belum juga masuk.2.lama lagikah?

  • jojie Feb 3, 2016, 11:00 am

    saya benar2 kecewa sebab brim saya tidak d luluskan atas sebab,nama saya sudah d gunakan untuk tanggungan atas nama orang lain.bolehkah orang lain gunakan nama kita untuk tanggungan mereka,padahal kita tiada kena mengena dengan orang tu.saya nak kepastian jugalah pada pihak yg bertugas,terangkan pada saya kenapa nama saya boleh ada dalam tanggungan orang lain sedangkan saya berstatus bujang.dan tolong periksa pada orang yg pandai2 gunakan nama saya sebagai tanggungannya.macammana boleh lulus brim orang yg gunakan nama saya tu ya.saya anak sulung dalam enam adik beradik.lima adik beradik saya semua sudah berumahtangga.saya yang kakak ni sampai sekarang belum khawin lagi.bapa saya sudah meninggal duniasaya tinggal dengan emak saya..kami pekebun kecil saja.dengan pendapatan 1000 sebulan kadang2 tidak sampai 1000 pun pendapatan kami.adik2 saya ada 4 orang lulus untuk terima brim.saya yg masih bujang ni tak lulus pula.jadi yg gunakan nama saya tu untuk tanggungannya sedap2 gunakan duit tu.d pada hal pakai nama org untuk dapatkan brim.tolong periksa orang ni..geram betul saya ni.saya tidak pernah dapat duit brim dari pertama sampailah sekarang ni.saya nak buat rayuan ni,minta tolong pada lembaga hasil dalam negeri bantu saya selesaikan masalah saya ni…terima kasih dan tolong balas.

  • rakyat malaysia Feb 4, 2016, 5:06 am

    knape susah sgt nak kemaskini? mulanya dah lulus, skrang ni dalam proses plak…….

  • Umassuden Feb 4, 2016, 10:26 am

    Brim suda masuk ke

  • Anonymous Feb 4, 2016, 2:22 pm

    Saya pon x dapat gi.

  • muhamad jefri Feb 5, 2016, 6:22 pm

    Bila br1m nk msk dh 1900 kli cek kt bnk tpi ksng

  • hamdin Feb 7, 2016, 1:16 am

    Knpa brim blum msuk2 lg ni

  • stp Feb 7, 2016, 9:43 am

    Cek brim dh masuk.tp bakpe cek dlm bank xdok pitih pon..marah kita.

  • zaida Feb 11, 2016, 1:28 pm

    Knapa brim says lom msk lgi

  • Daim @ Deen Erwan Bin Gunda Feb 12, 2016, 1:40 pm

    Assalamualaikum…
    Saya belum menerima BR1M 2016. Apakah saya masih layak menerima atau sebaliknya.

    Sekian dan terima kasih
    12 Februari 2016

  • Muhammad bin roslan Feb 12, 2016, 6:16 pm

    Saya belum kemas kini…brim…l

  • nurul ambia bte mahat Feb 15, 2016, 7:11 pm

    Sy heran la sy dh chek brim lulus.tpi spai skg x dpat lg sy perlu kn dwet untk nk blja

  • Lukman Feb 15, 2016, 8:45 pm

    15 Feb 2016…. kalau check kat web dah lama lulus.. tapi BR1M tak dapat2… sedihnya..

  • Abdullah Mar 19, 2016, 12:23 am

    Najib ok, dialah satu2 pm yg bg cash money. Yg lain tak ada. Org kaya mmglah tak heran tp miskin sgt heran . Pembangkang paling byk ambik brim tp lepas tu kutuk . Adun pembngkang bole bg ke jk perintah negara. Silap hemat jd singapore atau penang. Mcm pak kaduk. Org melayu wajib bersatu buat mcm anti malayan union dulu . Najib sbnr lebih baik dari presiden joko , bg masa dia buktikan dulu . Jgn kita gadaikan kedai2 kita pd bngsa asing dulu mcm tok nenek silap buat. Melayu skrg ni nbr 3 maju dari cina atau india. Kita bngsa melayu tulin . Org bugis berjiwa pahlawan

  • Anonymous Apr 17, 2016, 1:34 pm

    Chek dlu brim sy..920919126410 werineh binti ulang

  • werineh ulang Apr 17, 2016, 1:36 pm

    Chek lu brim sy..920919126410

  • kunasehari a/p avadayar Apr 26, 2016, 10:49 am

    Check birim sy 820901105832

  • Azrah Suhel Apr 29, 2016, 5:43 pm

    Sayaa kemaskini tahun lepas status tetap sama ibu tunggal tapi saya dapat brim rm400 yg untuk bujang … macamana plak skrng nie ?? Kemaskini status tetap sama ibu tunggal pelik tahun lepas bleh dapat rm950 thun 2016 pulak dapat rm400 sedangkan masih lagi ibu tunggal sila beri balas yea terima kasih

  • Ho Kim seng 550122045079 May 4, 2016, 11:13 am

    Belum dapat lagi.?

  • Ho Kim seng 550122045079 May 4, 2016, 11:17 am

    Tak dapat lagi ?550122 04 5079

  • Anonymous May 9, 2016, 1:45 pm

    sy cadang kan klu masih blum dapat br1m cuba kmu bagi alamt dan tel yang batul ok

  • Mohammad ridzuan bin imran May 10, 2016, 8:54 pm

    Knp saya tahun ni xdpt lagi brim sedangkn saya dah buat rayuan buln 4 /2016

    • Tan Kelvin Jul 19, 2016, 8:19 am

      Anda lihatlah laman web ini sudah tahu kaki-tangan BRIM macam mana. Mereka mana boleh kerja dengan betul ?????

  • hafiezam Jun 7, 2016, 11:29 pm

    tahun lepas sy dpat br1m.tp thun ni blum dpt2 lg. knpa??

  • Anonymous Jun 11, 2016, 1:26 am

    saya tidak terima brim

  • Tan Kelvin Jul 19, 2016, 8:15 am

    Sedbagai satu kerajaan tak rasa malu membuatkan satu laman web mengguna huruf kecil seperti nyamok dan mempunyai banyak iklan.

    Selian ini, kena bukan menggunkan huruf hitam putih dan kenapa mengguna tempat hitam-hitam macam ini untuk menulis ?. Du ingat semua orang berumur 18 tahun ke ?????

    Jika tak tahu macam mana buatr laman web pergi balajar dengan kerajaan UK atau Singapore. Lihat orang punyai laman web macam mana.

    Malulah. laman web ini.

Tinggal Komen Bernas Bagi Topik Ini