Permohonan Rayuan BR1M 3.0 2014. Peluang Kedua Untuk Anda Dapat RM650 & RM300

rayuan br1m

Permohonan Rayuan BR1M 3.0 2014 : Jadual pembayaran Br1m 3.0 2014 akan bermula 22 februari 2014 ini (SEPERTI DI SINI). Dan yang mana tidak memiliki akaun bank, pastinya kaedah konvensional masih lagi terpakai, dengar ucapan daripada kalangan ADUN & Ahli Parlimen dan terima baucar BR1M 3.0 2014. Walaubagaimanapun…

Walaubagaimanapun kepada yang tidak berjaya nanti, andaikata apabila semakan keputusan BR1M 3.0 2014 menunjukkan anda gagal, terbaru menerusi kenyatan Lembaga hasil Dalam Negeri (LHDN), anda boleh menghantar permohonan rayuan BR1M 3.0 2014 dan LHDN bersedia untuk mempertimbangkan semula permohonan anda.

Cara Permohonan Rayuan BR1M 3.0 2014

  1. Individu perlu tampil sendiri ke pejabat LHDN berdekatan untuk menghantar permohonan rayuan BR1M 3.0 2014
  2. Individu berkenaan juga perlu mengemukakan semula pelbagai dokumen sokongan termasuk penyata gaji dan tanggungan lain untuk disemak semula oleh LHDN dan 10 lagi agensi lain termasuk Bank Negara dan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).
  3. Selepas individu terbabit mengemukakan dokumen sokongan dan rayuan bertulis kepada LHDN maka keputusan permohonan rayuan Br1M 3.0 2014 untuk mendapatkan BR1M akan diluluskan.
  4. Pembayaran Br1M 3.0 2014 akan dibuat ke akaun pemohon setelah keputusan menerima BR1M 3.0 diluluskan.

Pastinya dengan ledakan kenaikan kos sara hidup hari ini terutamanya melibatkan rakyat malaysia yang tinggal dan di kawasan bandar, permohonan rayuan BR1M 3.0 2014 andaikata dapat diluluskan sekurang-kurangnya dapat menampung penurunan belanja boleh guna (disposable income) rakyat Malaysia hari ini setiap bulan.

{ 113 Pendapat Bernas… Dikongsikan Setakat ini. Komen Anda Pula? }

  • Anonymous February 17, 2014, 10:54 am

    Bila nk dapat baucar buku..?

    Balas Komen Ini
    • anis February 25, 2014, 11:50 am

      kenapa saya punya brim tak masuk lagi????

      Balas Komen Ini
      • 777 February 25, 2014, 12:34 pm

        same la maybe sbb pemohon bru kot

        Balas Komen Ini
    • JIMMY February 25, 2014, 10:23 pm

      KENAPA SAMPAI SEKARANG SAYA TAK DAPAT LAGI BRIM…..

      Balas Komen Ini
    • Anonymous February 26, 2014, 8:49 am

      semua dokumen dah bagi, nak rayuan apa lagi. Kalo rayuan pn itu juga dokumen yg kena kasi. Ini semua nonesense.

      Balas Komen Ini
      • Anonymous March 19, 2014, 10:09 am

        yes..agreed…macam tak ikhlas jer nak bagi

        Balas Komen Ini
  • Clare February 17, 2014, 10:55 am

    I want to change my account number. How can i want to change my account number. Thanks.

    Balas Komen Ini
    • Puan Juliana February 17, 2014, 11:00 am

      try contact org LHDN. aritu saya buat boleh dapat tukar

      Balas Komen Ini
      • Anonymous February 18, 2014, 11:59 am

        lastweek try call but they said cannot change. how u do it?

        Balas Komen Ini
  • MissF February 17, 2014, 10:56 am

    Bila nk dapat baucar buku?

    Balas Komen Ini
  • YANG BERTANYA February 17, 2014, 12:12 pm

    Borang Rayuan BR1M 3.0 sudah keluar ke? Bila nak tau keputusan rayuan?

    Balas Komen Ini
    • ain February 22, 2014, 8:37 am

      mcm mane nk tahu keputusan rayuan…keputusan dapat ke x pun blm tahu….huhu

      Balas Komen Ini
  • kak ros February 17, 2014, 12:32 pm

    rasa2nya x berbaloi nak p buat rayuan….

    Balas Komen Ini
    • Anonymous February 21, 2014, 9:25 am

      betul tu.

      Balas Komen Ini
    • ina March 17, 2014, 12:28 am

      Br1m kali ni buat org penin..ramai yang masih belom dapat…br1m 2.0 lagi ok x payah buat org tertunggu….bukan nak menyenangkn menyusahkan saja

      Balas Komen Ini
  • ADO yang hilang February 17, 2014, 5:34 pm

    woi kak ros, ko pun kalo tak dapat BRIM cibai ni, ko pun akan buat rayuan jugak kan, lancau lah lu!!

    Balas Komen Ini
    • Anonymous February 21, 2014, 9:52 am

      ko tak paham ke statement ni??????

      “Individu berkenaan juga perlu mengemukakan semula pelbagai dokumen sokongan termasuk penyata gaji dan tanggungan lain untuk disemak semula oleh LHDN dan 10 lagi agensi lain termasuk Bank Negara dan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ)”.

      Ko tak faham ke karenah birokrasi kat malaysia ni? Org miskin nak apply bantuan dr Jab kebajikan pun ambil masa hampir 6 bulan utk approve disebabkan “prosedur” kononnya. sebab tu tak berbaloi utk buat rayuan.

      Balas Komen Ini
      • Isteri February 22, 2014, 10:55 am

        Yg tak dapat nak dokumen sokongan..yg dapat dorang tngk tak dokumen seperti slip gaji dll… betol kah dia layak dapat…yg layak dapat tak dapat…tp yg tak layak dapat pulak boleh dapat…

        Balas Komen Ini
        • ila February 23, 2014, 4:03 am

          2 la org ada tanah ada rumah sendiri siap ada rumah sewa apatah lg kenderaan blh dpt tp kte yg xd ape2 nie xdpt plak

          Balas Komen Ini
          • Anonymous March 6, 2014, 11:12 pm

            itu rezeki haram nama ye kalau org yg tau hukum tak bt benda ni

            Balas Komen Ini
        • Sham JURU February 24, 2014, 8:18 pm

          saya sokong tu..

          Balas Komen Ini
      • jim February 25, 2014, 12:37 pm

        aku buat rayuan dpt je xd mslah..ape y xberbaloi ny lol

        Balas Komen Ini
        • keliru February 25, 2014, 2:39 pm

          kena ad surat rayuan skali ke..

          Balas Komen Ini
      • apakehal February 25, 2014, 5:15 pm

        Tipon astro nak batalkan pakej pun sempat dgr abis hampir dua buah lagu menunggu…

        Balas Komen Ini
  • Anonymous February 18, 2014, 4:51 pm

    APA CER??

    Balas Komen Ini
  • MATHAN A/L EALANGGOVAN February 21, 2014, 3:07 pm

    ACCOUNT NOMBER-MAYBANK 112362346359

    Balas Komen Ini
  • dan February 21, 2014, 8:50 pm

    Nk bertanya sy masih belum bgi ac bank…ap yg leh bantu sya ..adkah sy masih ad peluang..

    Balas Komen Ini
  • Amir Epie February 21, 2014, 9:24 pm

    Mcm mna br1m sy xmsk lg ni kwn sy y lain smua dh msuk…no akaun bank pn sy da bg.

    Balas Komen Ini
  • mantera February 21, 2014, 11:41 pm

    bosan dgr ucapan

    Balas Komen Ini
  • ain February 22, 2014, 8:35 am

    kenapa xleh semak online ek?…mcm menyusahkan jer….nk kene call..kene g LHDN plak….hrp sape yg buat mcm tu berbaloi la…

    Balas Komen Ini
  • saya-lah February 22, 2014, 6:09 pm

    mane2 yg tak updated no akaun bank jgn RISAU..

    nnti ouls dpt surat dari ABNG POSMEN okeh…

    Balas Komen Ini
  • Suraya February 23, 2014, 12:45 am

    Sy nk th bla voucer brim nk kuar?
    klo thn lpas kna buat rayuan br dpt thn ni pn kna wt ryuan gk ke?
    ape2 pn tq pm..

    Balas Komen Ini
  • suraya February 23, 2014, 12:50 am

    Dpt brim pn x brsyukur bla x dpt nk maki hmun mcm orng gla..yg x dpt lg tu sba2 je menungu x nk kecoh2 sngt!ada rezeki msk la..

    Balas Komen Ini
    • um February 23, 2014, 2:32 pm

      mmng manusia ni serba x kena

      Balas Komen Ini
      • Anonymous February 25, 2014, 12:40 pm

        mmg org malaysia mcm ni haha.. semua bajet diri bagus n konon ny berpandangan ke hadapan.. pdahal IQ zero lol

        Balas Komen Ini
  • ila February 23, 2014, 4:07 am

    2 la org ada tanah ada rumah sendiri siap ada rumah sewa apatah lg kenderaan blh dpt tp kte yg xd ape2 nie xdpt plak

    Balas Komen Ini
  • bang rajan February 23, 2014, 4:08 am

    . Bantuan sepatutnya bukan dlm bentuk wang tunai. Kalau nak bantu rakyat, kawal monopoli2 yang ada supaya tak biarkan segala keperluan naik sesuka hati. Tak perlu subsidi sebenarnya sbb pemonopoli memang untung, cuma banyak atau sikit.
    Tp jangan harapkan kerajaan semata. Kata gomen tak buat keje bagai. kita sama-sama membantu banteras jenayah, penyelewengan dan rasuah. Kita juga yang untung bukan penjenayah.
    Bagi ‘orang kita’ yang dah terbiasa subsidi (makan disuapkan) menjadi malas. semua harap bantuan.
    Ini menyebabkan pendatang asing lebih mudah dapat rezeki dlm negara kita berbanding ‘orang kita’. Bila dah ramai penganggur, tu yg ramai jd peragut, perompak, penyamun, penipuan, perempit dan pengemis. Org kita dah jd stereotaip sebagai malas kerja, makan disuap oleh bangsa lain. Tapi kita sebenarnya Bagus, Bijak dan Rajin (bagi org yang berusaha tanpa mengharapkan bantuan). Untuk pengetahuan, pihak kerajaan dah banyak buat program2 pembangunan dan keusahawanan. Tak dinafikan terdapat program2 yang tak perlu (lebih kepada program2 politik) Malangnya, byk jd gajah putih sbb sambutan orang kita kurang dan hanya harapkan kepada peruntukan kerajaan semata berbanding usaha kumpul peruntukan sendiri. Tp projek2 tu pulak dipersalahkan. membazirkan wang rakyat bagai. Wallahualam…

    Balas Komen Ini
    • Anonymous February 25, 2014, 12:44 pm

      haha btol tu.. tp bantan dlm bentuk wang tnai ni pon bgus jga..sedikit sbyk ley bantu tuk langsai kn utang.. gaji kecik utang byk ni haha

      Balas Komen Ini
  • amy February 24, 2014, 12:27 am

    Macam mana kalau tiada suami tiada slip gaji dan tidak berkerja ada tangunggan pula ? Adakah brim sya diluluskan. Mohontgu reply keputusan ini. Patut keep sya buat rayuan?

    Balas Komen Ini
  • resah February 24, 2014, 11:13 am

    kol hotline BR1M..line busy kate ny~~cmne nk cek ni..

    Balas Komen Ini
  • Anonymous February 24, 2014, 11:33 am

    Bnyak betul karenah..sediakn rayuan on9 jew, rasanya bende2 mcm ini pon dpt memudahkan semua org

    Balas Komen Ini
  • kongkang February 24, 2014, 11:54 am

    Saya masih tak faham… nak kata tak dapat pun tak… tapi di mana tempat sumber nya nak check kita punya BR1M dapat ke tidak… pasal tahun lepas ok je.. cuma kali nie aku penin… asal x masyuk2 lagi kata last senin nie… pepagi bote kawe tunggu depan meseng… tup tup tak ada jugok… hampe kawe…

    Balas Komen Ini
  • Rohaida February 24, 2014, 3:19 pm

    Nape Duit BR1M tak masuk2 lagi..kata nak menyenakkan rakyat,tp rasa lg menyusahkan rakyat..mohon pihak LHDN buat la on9 untuk semakan permohonan dari Berjaya @ Tidak Berjaya,jgn menyusahkan rakyat untuk tertunggu2 dan mengharap..

    Balas Komen Ini
    • budak sihat February 24, 2014, 10:30 pm

      Entah lah apa lah nasib apa yg di harap kan x juga menjelma..mana janji2 ko pm..ke pm nk tunggu ayam katik bg kelulusan dulu..

      Balas Komen Ini
      • Anonymous February 25, 2014, 12:47 pm

        apsal lak pm plak y kne.. bodo ke ap mung ni.. base otok dok celoh buku lali..sume mnde pm y kne.. bkn pm y cek nk bg kelulusan..nk mmbangkang bior la kne pd tmpat ny.. jgn tunjuk kn kebodohan anda please..

        Balas Komen Ini
        • Anonymous February 26, 2014, 11:53 am

          Mu tu bodoh..sepatut nya sebelum pm buat kata putus untuk kredit kan dlm akaun dia kena bincang dulu ngan LHDN bru buat keputusan..ni ckp meletop2 smpai masa habuk pun xada..berjanji aje pandai smpai msa mcm2 alasan di bg..gua pun penah la keje kerajaan gua tahu sgt dah mcm mana diorg buat keja

          Balas Komen Ini
  • kinki February 24, 2014, 3:50 pm

    Sudah kehilangan kerja , lagi tak dapat br1m3
    Tak lulus
    Matilah saya
    Tanya kenapa
    Jawapannya tak tahu

    Balas Komen Ini
  • Anonymous February 24, 2014, 8:28 pm

    saya setuju dengan apa yang dinyatakan oleh kawan2 diatas. Orang yang layak dapat tapi tdk dapat,yang tdk layak blh dapat. Dimanakah ketulusan mereka mengenai pemberian ini. Jika di lihat dari apa yang dinyatakan BR1M. untuk 1 malaysia. Kenapa lagi mau pilih kasih . Berikan saja semua rakyat Malaysia yang menjadi penduduk tetap. Ini pendatang tanpa izin pun boleh dapat……Apa cerita?????????????????????????????????????

    Balas Komen Ini
    • Anonymous February 25, 2014, 12:50 pm

      oo yeke ad y layak tp xdpt.. wa heran gk spa y lu cita ni..bole kasi nama n ic dia x nanti wa rujuk dgn pm one by one ok?

      Balas Komen Ini
  • Kamarolzaman February 24, 2014, 10:07 pm

    …Bersyukur tu hendaknya biarlah sebelum , semasa dan selepas solat jgn buat masa solat bersyukur mcm nak Rak’..lepas solat kibas2 sejadah lipat tepi katil..pastu mulut , mata dan lain2 anggota mula mencari cari kesalahan yg telah ditentukanNya..rezki yg banyak ALLAH yg beri..kalau yg sedikit ada Allah lain beri ke…Alhamdulillah…jom kita renung2kan…..

    Balas Komen Ini
  • budak sihat February 24, 2014, 10:13 pm

    Letih dah menunggu brim ni..ckp last hri ni..hri ni aje dah 6-7 kali pergi check xada..last2 call lhdn kta msih dlm proses..dah la call lhdn beratus kali baru dapat…mcm ni ke perkerja yg berhemah angkat fon pun mls..kalau xada ckp xada x payah mengharap..

    Balas Komen Ini
    • budak sihat February 24, 2014, 10:18 pm

      Bkn la nak harap sgt tpi dah pm sendiri yg janji..jgn la jnji tinggal jnji..smlm mentri kewangan ke 2 dah ckp dlm akbar selewat lewat hri ni tapi habuk pun xada..yg lepas2 ok je senang je tahun ni byk btl ragam ni..kalau x lulus ckp senang jgn bagi harapan…ingat sikit janji tu jgn janji tinggl janji..jgn buat rakyat hilang kepercyaan pm..

      Balas Komen Ini
      • budak sihat February 24, 2014, 10:23 pm

        Kalau dah nak smpai buat rayuan x payah lah..dah mcm minta sedekah pulak..bg je la pm kita suruh beli beras duit ti lagi senang..

        Balas Komen Ini
        • keliru February 25, 2014, 2:44 pm

          jwpn yg sy dpt sma gak..masih dlm proses..agknye klu g lhdn jwpn yg sma jgak dpt ker?????

          Balas Komen Ini
          • sape je February 25, 2014, 5:19 pm

            saya kol LHDN banyak kali line asik bertunang je
            mcmana nak semak sya layak ke x
            dh dekat 2mgu ni xdpt pun BRIM
            knp thn lepas dpt thn ni xdpt

            Balas Komen Ini
    • minah gebus February 25, 2014, 3:42 pm

      saya pun sama gak semalam dah call lhdn jawapan Nye dalam proses,dah dua tahun sy dapat sebelum ni senang jer,tahun ni pulak macam hampeh…saya cuma nak tau lulus ke tidak,ini x dia cakap masih dalam proses…lembap betul….

      Balas Komen Ini
      • keliru February 25, 2014, 3:52 pm

        hmmmm sabor aje la..

        Balas Komen Ini
      • Anonymous February 25, 2014, 8:01 pm

        Memang lembab lhdn ni..smlm dah kuar paper dia lhdn ckp akan di selesai kan sebelum khamis..kita tengok smpai hri khamis kalau xada juga kita tengok apa pulak dia nk pusing cita..

        Balas Komen Ini
        • Anonymous February 25, 2014, 8:09 pm

          Kenapa ek jd mcm ni..sedng kan tahun2 yg sebelum ni dah ada record nape susah sgt..sepatut nya pihak lhdn kena utama kan yg dah ada record sebelum ni..kalau kita ni pemohon bru xpe la blh terima alasan lhdn kta dlm proses..ini yg org yg ada record kata msih dlm proses..apa cita…wahai pegawai dan staff lhdn ubah lah cra anda berkerja..buat lah yg terbaik untuk keyakinan kami semua..

          Balas Komen Ini
  • soon teck February 24, 2014, 10:26 pm

    Betul tu budak sihat..janji tak ditepati.cakap tak serupa bikin.pergi mati lagi baik lo..

    Balas Komen Ini
    • Anonymous February 25, 2014, 12:52 pm

      lu y pg mati la..lu nk manyak munyi pg blek negara lu la.. lu manyak buat srabut ini country maa

      Balas Komen Ini
  • kamal admi February 25, 2014, 10:06 am

    Asalmuaalikom saya belum mendapat brim lagi.bila kah pihak LHDN dpt memberi tahu kepada sesiapa yang belum menerima brim…lagi pun pihak kami sudah membuat semakan di pjbt LHDN. dan harapan kami dapat pihak LHDN memberi jawapan sacepat munkin.dan harap kerja sama bagi pihak tuan sangat
    Di hargai.sekian w.salam….

    Balas Komen Ini
  • memen segamat February 25, 2014, 10:19 am

    Kawan2 dah dapat br1m..kita tak dapat lg..camne ni org yg patut dapat tpi tak dapat2 lg..

    Balas Komen Ini
  • zamani February 25, 2014, 10:39 am

    keje office boy pun tak dpat apa cerita………………… benggang

    Balas Komen Ini
  • Anonymous February 25, 2014, 11:08 am

    diorg nk dokumen sokongan.tp suri rumah mcm ku ni mana ade gj. rm00.00. nk bg slip gj mcne..husbnd pun nege kck2 punm mana ade slip gj.. -.-

    Balas Komen Ini
  • KK February 25, 2014, 2:20 pm

    KNP BR1M SAYA TAK MASUK LAGI ? KAWAN2 SAYA SEMUA SUDAH DAPAT ,KENAPA SAYA BELUM DAPAT LAGI ??? KITA DAFTAR PADA HARI YANG SAMA JUGA ,KENAPA MEREKA DAPAT SAYA TAK DAPAT???

    Balas Komen Ini
  • Imang Languok February 25, 2014, 2:37 pm

    Saya penerima Br1m yang sedia ada. Isi pendapatan bulanan bawah RM3000. (Jumlah gaji termasuk alaun) Kenapa saya terima Br1m sebanyak 450.00. Kemana lagi RM200? Sepatutnya RM650

    Balas Komen Ini
  • ninja hatori February 25, 2014, 3:06 pm

    salam . Nk tnye la pd korang yg dah pun buat rayuan tuk br1m 2014 ni . Dokumen ape je yg d perlukan tuk kemukakan kat LHDN tu nty ..?? Hrp dpt beri keje sama . Tq .

    Balas Komen Ini
  • jiwa kacau February 25, 2014, 3:57 pm

    bodoh aku xnak undi bn lg…aku ni punya lah setia giler dari dulu spai sekarang dgn bn,sekarang ni xdapat brim pulak….kate nak tolong rakyat,gaji aku ni layak lah nak terima brim…orang yg pi minta brim laki bini boleh dapat,yg aku ni langsung xdapat….cam sial la korang….

    Balas Komen Ini
  • susah hati February 25, 2014, 3:58 pm

    Inilah padah mengundi BN…..nah terima la hikayat kerajaan BN…pandai tipu masyarakat…..bukannya masyarakat m’sia semuanya kaya…kami miskin la…..cube ler pandang kat luar…….kak ros…..

    Balas Komen Ini
    • Anonymous March 6, 2014, 11:23 pm

      kalau dh malas memang la macam tu usaha sikit jgn dok umah pas dok besar perut je BT LA benda yg bole untung diri ni dok salah gomen

      Balas Komen Ini
  • jiwa lara February 25, 2014, 4:05 pm

    bodoh punya bn,aku ni punyalah setia mengundi ,last2 aku xdapat brim…oi mana brim aku lah….bila call lhdn dalam proses….orang yang minta laki bini dua2 boleh dapat,aku yg minta sebatang kara ni habuk pun takda….mmg cam gampang tul lah ……

    Balas Komen Ini
    • Anonymous March 6, 2014, 11:02 pm

      org yg membangkang memang mcm idup no senang to kutuk kerajaan kalau berani jgn ambik brim kan duit kerajaan

      Balas Komen Ini
  • jiwa lara February 25, 2014, 4:11 pm

    hi dah ler brim i xdapat…komen i pun tak keluar…giler ni…

    Balas Komen Ini
    • budak sihat February 25, 2014, 7:57 pm

      Tahun ni entah lah..yg lepas2 senang je..hri ni dpt call lhdn tapi kata msih dlm proses

      Balas Komen Ini
  • eryne February 25, 2014, 8:13 pm

    Huhu..bru ingt nk g lhdn besok..nmpk nye xjd la..nnti pergi sesie je xdpt ape..dh rr cuti xbrgaji..klu prgi dpt baucer trus kn senag..rhun lpas senag je..xdpat aurat leh g check kt icu..dpt baucer trus..thun nie jgn kate baucer..nk check kt icu tu pun xleh..klu la lhdn tu dekt xpe..klu pergi ade hasil brbaloi rr..klu g tpi dpt jwpan MASIH DALAM PROSES mmg hampeh rr

    Balas Komen Ini
  • marque February 25, 2014, 9:30 pm

    saya dan kawan sepenjabat isi borang BR1M guna internet…… sampai hari ni tak dapat…… pas tu call LHDN. Petugas LHDN kata data maklumat saya dan kawan saya TIADA….. dia kata lagi, saya tak hantar borang menerusi online….. kenapa jadi macam ni? saya hantar sekali dan kawan saya hantar 2 kali…….

    Balas Komen Ini
  • malang February 26, 2014, 8:59 am

    LHDN pun xkan xtau dia org boleh chek semua melalui kwsp jabatan agama nama isteri. Kslau cakap pasal kecekapan dia org the best among the best. Semuanya qualification top top belaka. Rayuan pun the same document to be submitted. Org sekarang semuanya sekolah bukan xfaham syarat syarat yg layak apa perlu rayuan. Fikir fikirkan lah

    Balas Komen Ini
  • NOORHAYATI February 26, 2014, 9:01 am

    knapa ada org suami isteri blh dpt pada hal dua – dua kerja LHDN tak cheeck ke penipuan berlaku ni…..

    Balas Komen Ini
  • Puan Wan February 26, 2014, 9:14 am

    Sya x layak sedangkan gaji Rm900 ja dan suami x pendapatan tetap hanya kerana suami ic suami x jelas di JPN. Tp, kwn yg gaji melebihi Rm4k suami istri dapat? Macamana tu? Pemohon yg sdh kemaskini akaun bank tp x dpt selepas 25hb, mmg confirm x lah tu…

    Balas Komen Ini
    • Anonymous March 6, 2014, 11:16 pm

      Nepal kot suami huahuah

      Balas Komen Ini
      • Anonymous March 20, 2014, 2:10 pm

        Kau ni memang barua murahan pro BN.

        Balas Komen Ini
  • aizat February 26, 2014, 9:38 am

    salam…kena x dapat ag nie brim..adoii la..bila last dapat pun x tahu..semua pasal brim x jelas langsung..semua rakyat x de info langsung pasal brim padahal smua tu adalah hak rakyat..kalau pembangkang menang parlimen..mesti ada brim juga bab itu adalah hak rakyat..

    Balas Komen Ini
  • mcm kene tipu jer February 26, 2014, 9:45 am

    Alhmdullilah…x dpt br1m…..tp nti kte jgn lg undi cap dacing tu yer….

    Balas Komen Ini
  • anis February 26, 2014, 12:04 pm

    Salam…knp br1m x masuk lagi…skg da 26 hb…bingung..satu family x dpt…xkn nak bt rayuan lagi…kan automatik dpt..tahun lpas dpt…

    Balas Komen Ini
  • tingtong February 26, 2014, 2:42 pm

    BR1M!! BR1M!!

    Balas Komen Ini
  • lantakkaulah February 26, 2014, 6:13 pm

    Najib: BRIM dah bagi kenapa tak puji kerajaan???
    Macai: errrrrrrrr
    PR: hahahahahahahahahahaha!

    Balas Komen Ini
    • Anonymous March 6, 2014, 11:19 pm

      mau undo datuk sri kaki bontot ka busuk punya olang wo

      Balas Komen Ini
  • mangsa penipuan February 26, 2014, 7:17 pm

    knapa br1m masih tak dapat lagi ??!! kata byr melalui bank lebih efficient. Penipu je lebih !!
    tak mampu bg ckp je laa tak mampu ..

    Balas Komen Ini
  • malang February 26, 2014, 8:38 pm

    Rujuk penulis 76, LHDN kena buat sesuatu kalo reject org public cukup mudah, itu lah ini lah.
    Kita nak buat apa apa keja pun mestilah tulus itu lah amalan islamik. Janji adalah tetap janji terhadap rakyat kalo tidak susah kemudian hari. Kesian lah kita sesama islam.

    Balas Komen Ini
    • Anonymous March 6, 2014, 11:09 pm

      kan rezeki tu Allah yg bg Klau tak dpt redha he la Allah talk makbulkan.bersabar usaha kuat dan berdoa. bkn maki hamun dan salah org lain.cermin diri.

      Balas Komen Ini
  • hamba Allah February 27, 2014, 10:22 am

    rasa nya pemberian br1m tahun ni betul-betul jadi kucar-kacir. yang sepatut nya dapat dulu, sampai sekarang tak dapat lagi. pelik betul la. apa masalah pun tak tau la. dah cuba call hotline br1m tapi line busy je. call LDHN pun tak lepas jugak.

    Balas Komen Ini
  • teraniaya March 1, 2014, 4:56 am

    Saya penerima BR1M dua tahun sebelum ni…Untuk tahun ni sy x dpt lg…kawan2 lain sume da dpt..Apa lg kite pn kol talian 1800882716..beratus kali kol bru la dpt tup2 pegawai die ckp ade masalah no IC isteri yg x betul..pastu diminta hantar satu salinan IC isteri di LHDN yg berdekatan..selain itu permohonan sy dikatakan masih dlm proses..sy agak keliru dgn masalah yg berlaku,sdgkn masa sy menerima BR1M 1.0,maklumat isteri sy sudah diberikan berserta dgn salina IC..Mcm mana bole salaH?Klu salah sape yg buat?Bknnya kali pertama sy dpt BR1M da 2 kali.X kn la maklumat sy x der dlm rekod @ sistem yg bole dijadikan rujukan?…Emmm Pening Laa..X pe kita ikut nasihat peg talian 1800882716.. Sy pn pg LHDN yg berdekatan..Hasilnya….peg LHDN kata,tunggu surat dr Posmen,klu gagal..buat rayuan..sbb sy hantar salinan IC isteri lewat…tp dia akn cuba sebaik mungkin untuk serahkan maklumat tersebut di HQ Cyberjaya..Kekeliruan berlaku lg,pertama mcm mana sy x lewat bg,lepas beratus kali kol bru dpt itupn seb baik dpt dan tahu masalahnya…klu x pk2kn la..pastu jawapan Peg LHDN dan Peg talian 1800882716 x sama..satu bg harapan dan satu lg cam x dapattt jeeee..x pe la mgkin x der rezeki sy,cuma apa yg sy nmpk tahun ni mungkin x penat beratur ttp agak kucar kacir…sepatutnya untuk membuat semakan status permohonan adalah lebih mudah..bukan hanya menggunakan talian tel..tetapi spt tahun 2013 dimana pej2 LHDN juga menyediakan perkhidmatan semakan BR1M…bukan ke ia lebih memudahkan rakyat..Emmm BR1M…BR1M.

    Balas Komen Ini
    • putri March 1, 2014, 2:25 pm

      Janji pada rakyat harus di sempurna kan….sebab itu lar sukar umno nak pertingkatkan kedudukan kerusi ….kerana rakyat di perlekehkan …alasan penduduk rakyat malaysia bukan sedikt..aishhhh…cuba lar buat kerja dengan teratur dan bijaksana (systematic)…malu negara lain dapat tahu tentang perkara seperti ini …BRIM every country know about it ..interesting..sedikit sebanyak they try to peep.. end up cock up..adesss….so embarassing…cubit peha kanan peha kiri terasa..takde potential langsung! sepatut nya have to be prepare after minister announcement …part time staff juga diperlukan untuk memudahkan lagi process tersebut…sepatut nya system yang baru ini memang memudahkan pengurusan tersebut.. but must use alot of iniatiative…bukan ambil sebagai lewa sahaja…when the times come..lihat apa jadi…sebahgian dapat sebahgian tidak …kerana kelembaban pekerja dalam mengendalikan nya…data entry thru account lembab! lack of manpower maybe…back to square one …under process tunggu surat ambil voucher ..hmmmm… sampai bila camni…sebagai rakyat malaysia, saya berasa malu dan kecewa..do something malaysia…show that we can do it …lebeh2 lagi pekerja2 nya yang mengendalikan system nie…government introduce new thing we have to make it happening…think about it…

      Balas Komen Ini
  • putri March 1, 2014, 1:37 pm

    untuk memenuhi cita2 negara yang maju….untuk rakyat harus di kemaskini dengan sempurna ….sebab itu lar sukar umno nak pertingkatkan kedudukan kerusi ….kerana rakyat di perlekehkan ….cuba lar buat kerja dengan teratur dan bijaksana …malu negara lain dapat tahu tentang perkara seperti ini …adesss….how do i wish ..takde potential langsung! buat lar kerja dengan jujur …apa yang diberi buat dengan segera …

    Balas Komen Ini
  • putri March 1, 2014, 2:08 pm

    Janji pada rakyat harus di sempurna kan….sebab itu lar sukar umno nak pertingkatkan kedudukan kerusi ….kerana rakyat di perlekehkan …alasan penduduk rakyat malaysia bukan sedikt..aishhhh…cuba lar buat kerja dengan teratur dan bijaksana (systematic)…malu negara lain dapat tahu tentang perkara seperti ini …BRIM every country know about it ..interesting..sedikit sebanyak they try to peep.. end up cock up..adesss….so embarassing…cubit peha kanan peha kiri terasa..takde potential langsung! sepatut nya have to be prepare after minister announcement …part time staff juga diperlukan untuk memudahkan lagi process tersebut…sepatut nya system yang baru ini memang memudahkan pengurusan tersebut.. but must use alot of iniatiative…bukan ambil sebagai lewa sahaja…when the times come..lihat apa jadi…sebahgian dapat sebahgian tidak …kerana kelembaban pekerja dalam mengendalikan nya…data entry thru account lembab! lack of manpower maybe…back to square one …under process tunggu surat ambil voucher ..hmmmm… sampai bila camni…sebagai rakyat malaysia, saya berasa malu dan kecewa..do something malaysia…show that we can do it …lebeh2 lagi pekerja2 nya yang mengendalikan system nie…government introduce new thing we have to make it happening…think about it…

    Balas Komen Ini
  • Hamba Allah March 3, 2014, 7:45 am

    LHDN ni kekurangan kakitangan kot… Sebab tu susah nak angkat call. Bila dah angkat call, bg jawapan, “Dalam Proses”… Kalau betul dalam proses, bukak la jawatan kosong untuk graduan yang ramai menganggur kat luar sana tu. At least, ramai staff, xde la asyik jawab “Dalam Proses” aje…. huhuhuhu~~~

    Balas Komen Ini
  • malang March 3, 2014, 2:22 pm

    End up nothing to do with me, agaknya itulah prisip yang dipegang oleh staff LHDN. Itu sebab umno akan menghadapi dalam kedelimaan for the next election. Berita sana sini yg sepatut dapat tidak dapat, kononya buat rayuan bagi yg tidak berjaya. Untuk apa sebab dokumen yg sama juga akan disertakan. Stupid job.

    Balas Komen Ini
  • SentiasaPanas March 3, 2014, 4:44 pm

    Pemberian BR!M 3.0 kali ini agak kucar-kacir. Sistem yang digunakan agak mengelirukan..

    Balas Komen Ini
  • Anonymous March 4, 2014, 2:20 pm

    tahun lepas dapat,tapi tahun nie x dapat..

    Balas Komen Ini
  • corinna chong pooi yow March 4, 2014, 2:59 pm

    tahun 2013 BR1M saya dapat..sekarang saya tak dapat BR1M..kenapa..saya ibu tunngal ada 4 orang anak..memang benar masa tahun 2011 saya mohon borang BR1M saya tulis semua nama anak di atas borang BR1M..pada tahun 2012 anak saya Chong Ka Hin dah kahwin dah ada isteri anak dan tinggal di johor,mereka setahun perayaan tahun baru cina baru balik ke rumah….selama ini anak saya Chong Ka Hin tak perlu saya tanggungan..anak saya Chong Mei Chan pada bulan December 2013 dah habis belajar,sekarang dah bekerja dan tak perlu saya tanggungan..anak Chong Ka Weng sedang tunggu keputusan SPM bulan March ini.dia sekarang tengah kerja sambilan di Johor..sekarang masih seorang anak sedang belajar tahun 6 saya perlu tanggungan anak yang sedang bersekolah..saya harap pihak LHDN dapat terima surat rayuan saya..mohon saya dapat BR1M kembali… saya kata diatas semuanya adalah benar..

    Balas Komen Ini
  • Anonymous March 12, 2014, 8:45 am

    Aq xphm la krjn n…. kte da dpt thn lps xpyh mohn lg…bile cek xlulus…sbr je la… kte yg bujg xley ad tggung lk…klw iye pon xckp la awl2 kn sng ….xpn cncl je la tggungn tu… ni nk ssh kn kite plk nk kne turun naik bg dsbbkn wit 350 je…. nk kc wit pn ssh cgt ,,

    Balas Komen Ini
  • Ady March 13, 2014, 6:59 pm

    Tak, dapat brim lagi ni oi.Dulu dapat sekaramg tak dapat?

    Balas Komen Ini
  • Roszalina March 17, 2014, 5:43 pm

    sudah dua tahun saya dapat Brim.tapi tahun ini kenapa sampai sekarang saya belum dapat keputusan samada dapat atau tidak.surat dukacita tiada manakala kalau nak kata berjaya dalam akaun tak ada.macamana ni.nak buat rayuan apa lagi.saya ni tidak bekerja yg memungkinkan saya perlu kemaskini penyata gaji dan tanggungan.so,apa yg perlu saya buat????kalau rasanya tak perlu bagi lagi beritahu la tak la kita ternanti2.ni dah sampai tarikh akhir penerimaan brim3 masih takda apa2.cuba cerita sikit apa masalahnya.ingin sangat nak tahu kenapa???????

    Balas Komen Ini
  • eyza March 17, 2014, 6:53 pm

    kerajaan x adil. pemberian BRIM kali ini mmg permainan kerajaan… Najib heboh ckp BRIM da bg 22hb… tp kenyataannye masih ramai yang x dapat… kita rakyat x boleh buat ape… nk tipu rakyat pon agak2 ler…

    Balas Komen Ini
    • Anonymous March 19, 2014, 10:21 am

      saya call lhdn, katanya x lulus…coz gaji dah lebih 4k
      sedangkan gaji saya dan suami x lebih pun dari 3k…tahun lepas lulus lak…hairan bin ajaib…adakah ini mainan kerajaan…emmmm, abis tu nak kena buat rayuan mcm2 dokumen nak kena bawa…susahnya nak dapat brim bagi org yang susah dan gaji kecik seperti kami.

      Balas Komen Ini
  • hampa March 26, 2014, 12:28 am

    thun lepas..brim dpt..thun ni..brim x lulus plk..heran..mgkin time pru bru kna lulus lgi..

    Balas Komen Ini
  • cbvdxb April 2, 2014, 5:09 pm

    shagfdwkahfl;ekjgv,hnkjehgrlkmg;rg453r4hb86t7 ah4bweg577

    Balas Komen Ini
  • djkxklwsfhoij4e April 2, 2014, 5:10 pm

    qiwhfoc32oqgvjkclhoerjtger0iyw34jh[yg,l.kwur1
    2rgko[e[69eg9pri923-jfdk.u923otlf;cjgi3oldfgsdgtdtsjher

    Balas Komen Ini
  • lancau April 9, 2014, 2:14 am

    sy blm merayu tapi merayu pun tak gune, buang masa sje xnya.

    Balas Komen Ini

Respon Anda? Kongsikan Ulasan Bernas Anda & Berdiskusi Dengan Pembaca Lain Di sini…(Sila BACA DI SINI untuk Syarat2nya Sebelum Berkongsi Komen Anda Di Sini.)