=Menu

Permohonan Rayuan BR1M 3.0 2014. Peluang Kedua Untuk Anda Dapat RM650 & RM300

rayuan br1m

Permohonan Rayuan BR1M 3.0 2014 : Jadual pembayaran Br1m 3.0 2014 akan bermula 22 februari 2014 ini (SEPERTI DI SINI). Dan yang mana tidak memiliki akaun bank, pastinya kaedah konvensional masih lagi terpakai, dengar ucapan daripada kalangan ADUN & Ahli Parlimen dan terima baucar BR1M 3.0 2014. Walaubagaimanapun…

Walaubagaimanapun kepada yang tidak berjaya nanti, andaikata apabila semakan keputusan BR1M 3.0 2014 menunjukkan anda gagal, terbaru menerusi kenyatan Lembaga hasil Dalam Negeri (LHDN), anda boleh menghantar permohonan rayuan BR1M 3.0 2014 dan LHDN bersedia untuk mempertimbangkan semula permohonan anda.

Cara Permohonan Rayuan BR1M 3.0 2014

  1. Individu perlu tampil sendiri ke pejabat LHDN berdekatan untuk menghantar permohonan rayuan BR1M 3.0 2014
  2. Individu berkenaan juga perlu mengemukakan semula pelbagai dokumen sokongan termasuk penyata gaji dan tanggungan lain untuk disemak semula oleh LHDN dan 10 lagi agensi lain termasuk Bank Negara dan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).
  3. Selepas individu terbabit mengemukakan dokumen sokongan dan rayuan bertulis kepada LHDN maka keputusan permohonan rayuan Br1M 3.0 2014 untuk mendapatkan BR1M akan diluluskan.
  4. Pembayaran Br1M 3.0 2014 akan dibuat ke akaun pemohon setelah keputusan menerima BR1M 3.0 diluluskan.

Pastinya dengan ledakan kenaikan kos sara hidup hari ini terutamanya melibatkan rakyat malaysia yang tinggal dan di kawasan bandar, permohonan rayuan BR1M 3.0 2014 andaikata dapat diluluskan sekurang-kurangnya dapat menampung penurunan belanja boleh guna (disposable income) rakyat Malaysia hari ini setiap bulan.

113 Komen Bernas… add one

  • Anonymous Feb 17, 2014, 10:54 am Balas Komen Ini

    Bila nk dapat baucar buku..?

    • anis Feb 25, 2014, 11:50 am Balas Komen Ini

      kenapa saya punya brim tak masuk lagi????

      • 777 Feb 25, 2014, 12:34 pm Balas Komen Ini

        same la maybe sbb pemohon bru kot

    • JIMMY Feb 25, 2014, 10:23 pm Balas Komen Ini

      KENAPA SAMPAI SEKARANG SAYA TAK DAPAT LAGI BRIM…..

    • Anonymous Feb 26, 2014, 8:49 am Balas Komen Ini

      semua dokumen dah bagi, nak rayuan apa lagi. Kalo rayuan pn itu juga dokumen yg kena kasi. Ini semua nonesense.

      • Anonymous Mar 19, 2014, 10:09 am Balas Komen Ini

        yes..agreed…macam tak ikhlas jer nak bagi

  • Clare Feb 17, 2014, 10:55 am Balas Komen Ini

    I want to change my account number. How can i want to change my account number. Thanks.

    • Puan Juliana Feb 17, 2014, 11:00 am Balas Komen Ini

      try contact org LHDN. aritu saya buat boleh dapat tukar

      • Anonymous Feb 18, 2014, 11:59 am Balas Komen Ini

        lastweek try call but they said cannot change. how u do it?

  • MissF Feb 17, 2014, 10:56 am Balas Komen Ini

    Bila nk dapat baucar buku?

  • YANG BERTANYA Feb 17, 2014, 12:12 pm Balas Komen Ini

    Borang Rayuan BR1M 3.0 sudah keluar ke? Bila nak tau keputusan rayuan?

    • ain Feb 22, 2014, 8:37 am Balas Komen Ini

      mcm mane nk tahu keputusan rayuan…keputusan dapat ke x pun blm tahu….huhu

  • kak ros Feb 17, 2014, 12:32 pm Balas Komen Ini

    rasa2nya x berbaloi nak p buat rayuan….

    • Anonymous Feb 21, 2014, 9:25 am Balas Komen Ini

      betul tu.

    • ina Mar 17, 2014, 12:28 am Balas Komen Ini

      Br1m kali ni buat org penin..ramai yang masih belom dapat…br1m 2.0 lagi ok x payah buat org tertunggu….bukan nak menyenangkn menyusahkan saja

  • ADO yang hilang Feb 17, 2014, 5:34 pm Balas Komen Ini

    woi kak ros, ko pun kalo tak dapat BRIM cibai ni, ko pun akan buat rayuan jugak kan, lancau lah lu!!

    • Anonymous Feb 21, 2014, 9:52 am Balas Komen Ini

      ko tak paham ke statement ni??????

      “Individu berkenaan juga perlu mengemukakan semula pelbagai dokumen sokongan termasuk penyata gaji dan tanggungan lain untuk disemak semula oleh LHDN dan 10 lagi agensi lain termasuk Bank Negara dan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ)”.

      Ko tak faham ke karenah birokrasi kat malaysia ni? Org miskin nak apply bantuan dr Jab kebajikan pun ambil masa hampir 6 bulan utk approve disebabkan “prosedur” kononnya. sebab tu tak berbaloi utk buat rayuan.

      • Isteri Feb 22, 2014, 10:55 am Balas Komen Ini

        Yg tak dapat nak dokumen sokongan..yg dapat dorang tngk tak dokumen seperti slip gaji dll… betol kah dia layak dapat…yg layak dapat tak dapat…tp yg tak layak dapat pulak boleh dapat…

        • ila Feb 23, 2014, 4:03 am

          2 la org ada tanah ada rumah sendiri siap ada rumah sewa apatah lg kenderaan blh dpt tp kte yg xd ape2 nie xdpt plak

        • Anonymous Mar 6, 2014, 11:12 pm

          itu rezeki haram nama ye kalau org yg tau hukum tak bt benda ni

        • Sham JURU Feb 24, 2014, 8:18 pm

          saya sokong tu..

        • Anonymous Apr 15, 2014, 7:31 am

          Saya sokong tu

      • jim Feb 25, 2014, 12:37 pm Balas Komen Ini

        aku buat rayuan dpt je xd mslah..ape y xberbaloi ny lol

        • keliru Feb 25, 2014, 2:39 pm

          kena ad surat rayuan skali ke..

      • apakehal Feb 25, 2014, 5:15 pm Balas Komen Ini

        Tipon astro nak batalkan pakej pun sempat dgr abis hampir dua buah lagu menunggu…

  • Anonymous Feb 18, 2014, 4:51 pm Balas Komen Ini

    APA CER??

  • MATHAN A/L EALANGGOVAN Feb 21, 2014, 3:07 pm Balas Komen Ini

    ACCOUNT NOMBER-MAYBANK 112362346359

  • dan Feb 21, 2014, 8:50 pm Balas Komen Ini

    Nk bertanya sy masih belum bgi ac bank…ap yg leh bantu sya ..adkah sy masih ad peluang..

  • Amir Epie Feb 21, 2014, 9:24 pm Balas Komen Ini

    Mcm mna br1m sy xmsk lg ni kwn sy y lain smua dh msuk…no akaun bank pn sy da bg.

  • mantera Feb 21, 2014, 11:41 pm Balas Komen Ini

    bosan dgr ucapan

  • ain Feb 22, 2014, 8:35 am Balas Komen Ini

    kenapa xleh semak online ek?…mcm menyusahkan jer….nk kene call..kene g LHDN plak….hrp sape yg buat mcm tu berbaloi la…

  • saya-lah Feb 22, 2014, 6:09 pm Balas Komen Ini

    mane2 yg tak updated no akaun bank jgn RISAU..

    nnti ouls dpt surat dari ABNG POSMEN okeh…

  • Suraya Feb 23, 2014, 12:45 am Balas Komen Ini

    Sy nk th bla voucer brim nk kuar?
    klo thn lpas kna buat rayuan br dpt thn ni pn kna wt ryuan gk ke?
    ape2 pn tq pm..

  • suraya Feb 23, 2014, 12:50 am Balas Komen Ini

    Dpt brim pn x brsyukur bla x dpt nk maki hmun mcm orng gla..yg x dpt lg tu sba2 je menungu x nk kecoh2 sngt!ada rezeki msk la..

    • um Feb 23, 2014, 2:32 pm Balas Komen Ini

      mmng manusia ni serba x kena

      • Anonymous Feb 25, 2014, 12:40 pm Balas Komen Ini

        mmg org malaysia mcm ni haha.. semua bajet diri bagus n konon ny berpandangan ke hadapan.. pdahal IQ zero lol

  • ila Feb 23, 2014, 4:07 am Balas Komen Ini

    2 la org ada tanah ada rumah sendiri siap ada rumah sewa apatah lg kenderaan blh dpt tp kte yg xd ape2 nie xdpt plak

  • bang rajan Feb 23, 2014, 4:08 am Balas Komen Ini

    . Bantuan sepatutnya bukan dlm bentuk wang tunai. Kalau nak bantu rakyat, kawal monopoli2 yang ada supaya tak biarkan segala keperluan naik sesuka hati. Tak perlu subsidi sebenarnya sbb pemonopoli memang untung, cuma banyak atau sikit.
    Tp jangan harapkan kerajaan semata. Kata gomen tak buat keje bagai. kita sama-sama membantu banteras jenayah, penyelewengan dan rasuah. Kita juga yang untung bukan penjenayah.
    Bagi ‘orang kita’ yang dah terbiasa subsidi (makan disuapkan) menjadi malas. semua harap bantuan.
    Ini menyebabkan pendatang asing lebih mudah dapat rezeki dlm negara kita berbanding ‘orang kita’. Bila dah ramai penganggur, tu yg ramai jd peragut, perompak, penyamun, penipuan, perempit dan pengemis. Org kita dah jd stereotaip sebagai malas kerja, makan disuap oleh bangsa lain. Tapi kita sebenarnya Bagus, Bijak dan Rajin (bagi org yang berusaha tanpa mengharapkan bantuan). Untuk pengetahuan, pihak kerajaan dah banyak buat program2 pembangunan dan keusahawanan. Tak dinafikan terdapat program2 yang tak perlu (lebih kepada program2 politik) Malangnya, byk jd gajah putih sbb sambutan orang kita kurang dan hanya harapkan kepada peruntukan kerajaan semata berbanding usaha kumpul peruntukan sendiri. Tp projek2 tu pulak dipersalahkan. membazirkan wang rakyat bagai. Wallahualam…

    • Anonymous Feb 25, 2014, 12:44 pm Balas Komen Ini

      haha btol tu.. tp bantan dlm bentuk wang tnai ni pon bgus jga..sedikit sbyk ley bantu tuk langsai kn utang.. gaji kecik utang byk ni haha

  • amy Feb 24, 2014, 12:27 am Balas Komen Ini

    Macam mana kalau tiada suami tiada slip gaji dan tidak berkerja ada tangunggan pula ? Adakah brim sya diluluskan. Mohontgu reply keputusan ini. Patut keep sya buat rayuan?

  • resah Feb 24, 2014, 11:13 am Balas Komen Ini

    kol hotline BR1M..line busy kate ny~~cmne nk cek ni..

  • Anonymous Feb 24, 2014, 11:33 am Balas Komen Ini

    Bnyak betul karenah..sediakn rayuan on9 jew, rasanya bende2 mcm ini pon dpt memudahkan semua org

  • kongkang Feb 24, 2014, 11:54 am Balas Komen Ini

    Saya masih tak faham… nak kata tak dapat pun tak… tapi di mana tempat sumber nya nak check kita punya BR1M dapat ke tidak… pasal tahun lepas ok je.. cuma kali nie aku penin… asal x masyuk2 lagi kata last senin nie… pepagi bote kawe tunggu depan meseng… tup tup tak ada jugok… hampe kawe…

  • Rohaida Feb 24, 2014, 3:19 pm Balas Komen Ini

    Nape Duit BR1M tak masuk2 lagi..kata nak menyenakkan rakyat,tp rasa lg menyusahkan rakyat..mohon pihak LHDN buat la on9 untuk semakan permohonan dari Berjaya @ Tidak Berjaya,jgn menyusahkan rakyat untuk tertunggu2 dan mengharap..

    • budak sihat Feb 24, 2014, 10:30 pm Balas Komen Ini

      Entah lah apa lah nasib apa yg di harap kan x juga menjelma..mana janji2 ko pm..ke pm nk tunggu ayam katik bg kelulusan dulu..

      • Anonymous Feb 25, 2014, 12:47 pm Balas Komen Ini

        apsal lak pm plak y kne.. bodo ke ap mung ni.. base otok dok celoh buku lali..sume mnde pm y kne.. bkn pm y cek nk bg kelulusan..nk mmbangkang bior la kne pd tmpat ny.. jgn tunjuk kn kebodohan anda please..

        • Anonymous Feb 26, 2014, 11:53 am

          Mu tu bodoh..sepatut nya sebelum pm buat kata putus untuk kredit kan dlm akaun dia kena bincang dulu ngan LHDN bru buat keputusan..ni ckp meletop2 smpai masa habuk pun xada..berjanji aje pandai smpai msa mcm2 alasan di bg..gua pun penah la keje kerajaan gua tahu sgt dah mcm mana diorg buat keja

  • kinki Feb 24, 2014, 3:50 pm Balas Komen Ini

    Sudah kehilangan kerja , lagi tak dapat br1m3
    Tak lulus
    Matilah saya
    Tanya kenapa
    Jawapannya tak tahu

  • Anonymous Feb 24, 2014, 8:28 pm Balas Komen Ini

    saya setuju dengan apa yang dinyatakan oleh kawan2 diatas. Orang yang layak dapat tapi tdk dapat,yang tdk layak blh dapat. Dimanakah ketulusan mereka mengenai pemberian ini. Jika di lihat dari apa yang dinyatakan BR1M. untuk 1 malaysia. Kenapa lagi mau pilih kasih . Berikan saja semua rakyat Malaysia yang menjadi penduduk tetap. Ini pendatang tanpa izin pun boleh dapat……Apa cerita?????????????????????????????????????

    • Anonymous Feb 25, 2014, 12:50 pm Balas Komen Ini

      oo yeke ad y layak tp xdpt.. wa heran gk spa y lu cita ni..bole kasi nama n ic dia x nanti wa rujuk dgn pm one by one ok?

  • Kamarolzaman Feb 24, 2014, 10:07 pm Balas Komen Ini

    …Bersyukur tu hendaknya biarlah sebelum , semasa dan selepas solat jgn buat masa solat bersyukur mcm nak Rak’..lepas solat kibas2 sejadah lipat tepi katil..pastu mulut , mata dan lain2 anggota mula mencari cari kesalahan yg telah ditentukanNya..rezki yg banyak ALLAH yg beri..kalau yg sedikit ada Allah lain beri ke…Alhamdulillah…jom kita renung2kan…..

  • budak sihat Feb 24, 2014, 10:13 pm Balas Komen Ini

    Letih dah menunggu brim ni..ckp last hri ni..hri ni aje dah 6-7 kali pergi check xada..last2 call lhdn kta msih dlm proses..dah la call lhdn beratus kali baru dapat…mcm ni ke perkerja yg berhemah angkat fon pun mls..kalau xada ckp xada x payah mengharap..

    • budak sihat Feb 24, 2014, 10:18 pm Balas Komen Ini

      Bkn la nak harap sgt tpi dah pm sendiri yg janji..jgn la jnji tinggal jnji..smlm mentri kewangan ke 2 dah ckp dlm akbar selewat lewat hri ni tapi habuk pun xada..yg lepas2 ok je senang je tahun ni byk btl ragam ni..kalau x lulus ckp senang jgn bagi harapan…ingat sikit janji tu jgn janji tinggl janji..jgn buat rakyat hilang kepercyaan pm..

      • budak sihat Feb 24, 2014, 10:23 pm Balas Komen Ini

        Kalau dah nak smpai buat rayuan x payah lah..dah mcm minta sedekah pulak..bg je la pm kita suruh beli beras duit ti lagi senang..

        • keliru Feb 25, 2014, 2:44 pm

          jwpn yg sy dpt sma gak..masih dlm proses..agknye klu g lhdn jwpn yg sma jgak dpt ker?????

        • sape je Feb 25, 2014, 5:19 pm

          saya kol LHDN banyak kali line asik bertunang je
          mcmana nak semak sya layak ke x
          dh dekat 2mgu ni xdpt pun BRIM
          knp thn lepas dpt thn ni xdpt

    • minah gebus Feb 25, 2014, 3:42 pm Balas Komen Ini

      saya pun sama gak semalam dah call lhdn jawapan Nye dalam proses,dah dua tahun sy dapat sebelum ni senang jer,tahun ni pulak macam hampeh…saya cuma nak tau lulus ke tidak,ini x dia cakap masih dalam proses…lembap betul….

      • keliru Feb 25, 2014, 3:52 pm Balas Komen Ini

        hmmmm sabor aje la..

      • Anonymous Feb 25, 2014, 8:01 pm Balas Komen Ini

        Memang lembab lhdn ni..smlm dah kuar paper dia lhdn ckp akan di selesai kan sebelum khamis..kita tengok smpai hri khamis kalau xada juga kita tengok apa pulak dia nk pusing cita..

        • Anonymous Feb 25, 2014, 8:09 pm

          Kenapa ek jd mcm ni..sedng kan tahun2 yg sebelum ni dah ada record nape susah sgt..sepatut nya pihak lhdn kena utama kan yg dah ada record sebelum ni..kalau kita ni pemohon bru xpe la blh terima alasan lhdn kta dlm proses..ini yg org yg ada record kata msih dlm proses..apa cita…wahai pegawai dan staff lhdn ubah lah cra anda berkerja..buat lah yg terbaik untuk keyakinan kami semua..

  • soon teck Feb 24, 2014, 10:26 pm Balas Komen Ini

    Betul tu budak sihat..janji tak ditepati.cakap tak serupa bikin.pergi mati lagi baik lo..

    • Anonymous Feb 25, 2014, 12:52 pm Balas Komen Ini

      lu y pg mati la..lu nk manyak munyi pg blek negara lu la.. lu manyak buat srabut ini country maa

  • kamal admi Feb 25, 2014, 10:06 am Balas Komen Ini

    Asalmuaalikom saya belum mendapat brim lagi.bila kah pihak LHDN dpt memberi tahu kepada sesiapa yang belum menerima brim…lagi pun pihak kami sudah membuat semakan di pjbt LHDN. dan harapan kami dapat pihak LHDN memberi jawapan sacepat munkin.dan harap kerja sama bagi pihak tuan sangat
    Di hargai.sekian w.salam….

  • memen segamat Feb 25, 2014, 10:19 am Balas Komen Ini

    Kawan2 dah dapat br1m..kita tak dapat lg..camne ni org yg patut dapat tpi tak dapat2 lg..

  • zamani Feb 25, 2014, 10:39 am Balas Komen Ini

    keje office boy pun tak dpat apa cerita………………… benggang

  • Anonymous Feb 25, 2014, 11:08 am Balas Komen Ini

    diorg nk dokumen sokongan.tp suri rumah mcm ku ni mana ade gj. rm00.00. nk bg slip gj mcne..husbnd pun nege kck2 punm mana ade slip gj.. -.-

  • KK Feb 25, 2014, 2:20 pm Balas Komen Ini

    KNP BR1M SAYA TAK MASUK LAGI ? KAWAN2 SAYA SEMUA SUDAH DAPAT ,KENAPA SAYA BELUM DAPAT LAGI ??? KITA DAFTAR PADA HARI YANG SAMA JUGA ,KENAPA MEREKA DAPAT SAYA TAK DAPAT???

  • Imang Languok Feb 25, 2014, 2:37 pm Balas Komen Ini

    Saya penerima Br1m yang sedia ada. Isi pendapatan bulanan bawah RM3000. (Jumlah gaji termasuk alaun) Kenapa saya terima Br1m sebanyak 450.00. Kemana lagi RM200? Sepatutnya RM650

  • ninja hatori Feb 25, 2014, 3:06 pm Balas Komen Ini

    salam . Nk tnye la pd korang yg dah pun buat rayuan tuk br1m 2014 ni . Dokumen ape je yg d perlukan tuk kemukakan kat LHDN tu nty ..?? Hrp dpt beri keje sama . Tq .

  • jiwa kacau Feb 25, 2014, 3:57 pm Balas Komen Ini

    bodoh aku xnak undi bn lg…aku ni punya lah setia giler dari dulu spai sekarang dgn bn,sekarang ni xdapat brim pulak….kate nak tolong rakyat,gaji aku ni layak lah nak terima brim…orang yg pi minta brim laki bini boleh dapat,yg aku ni langsung xdapat….cam sial la korang….

  • susah hati Feb 25, 2014, 3:58 pm Balas Komen Ini

    Inilah padah mengundi BN…..nah terima la hikayat kerajaan BN…pandai tipu masyarakat…..bukannya masyarakat m’sia semuanya kaya…kami miskin la…..cube ler pandang kat luar…….kak ros…..

    • Anonymous Mar 6, 2014, 11:23 pm Balas Komen Ini

      kalau dh malas memang la macam tu usaha sikit jgn dok umah pas dok besar perut je BT LA benda yg bole untung diri ni dok salah gomen

  • jiwa lara Feb 25, 2014, 4:05 pm Balas Komen Ini

    bodoh punya bn,aku ni punyalah setia mengundi ,last2 aku xdapat brim…oi mana brim aku lah….bila call lhdn dalam proses….orang yang minta laki bini dua2 boleh dapat,aku yg minta sebatang kara ni habuk pun takda….mmg cam gampang tul lah ……

    • Anonymous Mar 6, 2014, 11:02 pm Balas Komen Ini

      org yg membangkang memang mcm idup no senang to kutuk kerajaan kalau berani jgn ambik brim kan duit kerajaan

  • jiwa lara Feb 25, 2014, 4:11 pm Balas Komen Ini

    hi dah ler brim i xdapat…komen i pun tak keluar…giler ni…

    • budak sihat Feb 25, 2014, 7:57 pm Balas Komen Ini

      Tahun ni entah lah..yg lepas2 senang je..hri ni dpt call lhdn tapi kata msih dlm proses

  • eryne Feb 25, 2014, 8:13 pm Balas Komen Ini

    Huhu..bru ingt nk g lhdn besok..nmpk nye xjd la..nnti pergi sesie je xdpt ape..dh rr cuti xbrgaji..klu prgi dpt baucer trus kn senag..rhun lpas senag je..xdpat aurat leh g check kt icu..dpt baucer trus..thun nie jgn kate baucer..nk check kt icu tu pun xleh..klu la lhdn tu dekt xpe..klu pergi ade hasil brbaloi rr..klu g tpi dpt jwpan MASIH DALAM PROSES mmg hampeh rr

  • marque Feb 25, 2014, 9:30 pm Balas Komen Ini

    saya dan kawan sepenjabat isi borang BR1M guna internet…… sampai hari ni tak dapat…… pas tu call LHDN. Petugas LHDN kata data maklumat saya dan kawan saya TIADA….. dia kata lagi, saya tak hantar borang menerusi online….. kenapa jadi macam ni? saya hantar sekali dan kawan saya hantar 2 kali…….

  • malang Feb 26, 2014, 8:59 am Balas Komen Ini

    LHDN pun xkan xtau dia org boleh chek semua melalui kwsp jabatan agama nama isteri. Kslau cakap pasal kecekapan dia org the best among the best. Semuanya qualification top top belaka. Rayuan pun the same document to be submitted. Org sekarang semuanya sekolah bukan xfaham syarat syarat yg layak apa perlu rayuan. Fikir fikirkan lah

  • NOORHAYATI Feb 26, 2014, 9:01 am Balas Komen Ini

    knapa ada org suami isteri blh dpt pada hal dua – dua kerja LHDN tak cheeck ke penipuan berlaku ni…..

  • Puan Wan Feb 26, 2014, 9:14 am Balas Komen Ini

    Sya x layak sedangkan gaji Rm900 ja dan suami x pendapatan tetap hanya kerana suami ic suami x jelas di JPN. Tp, kwn yg gaji melebihi Rm4k suami istri dapat? Macamana tu? Pemohon yg sdh kemaskini akaun bank tp x dpt selepas 25hb, mmg confirm x lah tu…

    • Anonymous Mar 6, 2014, 11:16 pm Balas Komen Ini

      Nepal kot suami huahuah

      • Anonymous Mar 20, 2014, 2:10 pm Balas Komen Ini

        Kau ni memang barua murahan pro BN.

  • aizat Feb 26, 2014, 9:38 am Balas Komen Ini

    salam…kena x dapat ag nie brim..adoii la..bila last dapat pun x tahu..semua pasal brim x jelas langsung..semua rakyat x de info langsung pasal brim padahal smua tu adalah hak rakyat..kalau pembangkang menang parlimen..mesti ada brim juga bab itu adalah hak rakyat..

  • mcm kene tipu jer Feb 26, 2014, 9:45 am Balas Komen Ini

    Alhmdullilah…x dpt br1m…..tp nti kte jgn lg undi cap dacing tu yer….

  • anis Feb 26, 2014, 12:04 pm Balas Komen Ini

    Salam…knp br1m x masuk lagi…skg da 26 hb…bingung..satu family x dpt…xkn nak bt rayuan lagi…kan automatik dpt..tahun lpas dpt…

  • tingtong Feb 26, 2014, 2:42 pm Balas Komen Ini

    BR1M!! BR1M!!

  • lantakkaulah Feb 26, 2014, 6:13 pm Balas Komen Ini

    Najib: BRIM dah bagi kenapa tak puji kerajaan???
    Macai: errrrrrrrr
    PR: hahahahahahahahahahaha!

    • Anonymous Mar 6, 2014, 11:19 pm Balas Komen Ini

      mau undo datuk sri kaki bontot ka busuk punya olang wo

  • mangsa penipuan Feb 26, 2014, 7:17 pm Balas Komen Ini

    knapa br1m masih tak dapat lagi ??!! kata byr melalui bank lebih efficient. Penipu je lebih !!
    tak mampu bg ckp je laa tak mampu ..

  • malang Feb 26, 2014, 8:38 pm Balas Komen Ini

    Rujuk penulis 76, LHDN kena buat sesuatu kalo reject org public cukup mudah, itu lah ini lah.
    Kita nak buat apa apa keja pun mestilah tulus itu lah amalan islamik. Janji adalah tetap janji terhadap rakyat kalo tidak susah kemudian hari. Kesian lah kita sesama islam.

    • Anonymous Mar 6, 2014, 11:09 pm Balas Komen Ini

      kan rezeki tu Allah yg bg Klau tak dpt redha he la Allah talk makbulkan.bersabar usaha kuat dan berdoa. bkn maki hamun dan salah org lain.cermin diri.

  • hamba Allah Feb 27, 2014, 10:22 am Balas Komen Ini

    rasa nya pemberian br1m tahun ni betul-betul jadi kucar-kacir. yang sepatut nya dapat dulu, sampai sekarang tak dapat lagi. pelik betul la. apa masalah pun tak tau la. dah cuba call hotline br1m tapi line busy je. call LDHN pun tak lepas jugak.

  • teraniaya Mar 1, 2014, 4:56 am Balas Komen Ini

    Saya penerima BR1M dua tahun sebelum ni…Untuk tahun ni sy x dpt lg…kawan2 lain sume da dpt..Apa lg kite pn kol talian 1800882716..beratus kali kol bru la dpt tup2 pegawai die ckp ade masalah no IC isteri yg x betul..pastu diminta hantar satu salinan IC isteri di LHDN yg berdekatan..selain itu permohonan sy dikatakan masih dlm proses..sy agak keliru dgn masalah yg berlaku,sdgkn masa sy menerima BR1M 1.0,maklumat isteri sy sudah diberikan berserta dgn salina IC..Mcm mana bole salaH?Klu salah sape yg buat?Bknnya kali pertama sy dpt BR1M da 2 kali.X kn la maklumat sy x der dlm rekod @ sistem yg bole dijadikan rujukan?…Emmm Pening Laa..X pe kita ikut nasihat peg talian 1800882716.. Sy pn pg LHDN yg berdekatan..Hasilnya….peg LHDN kata,tunggu surat dr Posmen,klu gagal..buat rayuan..sbb sy hantar salinan IC isteri lewat…tp dia akn cuba sebaik mungkin untuk serahkan maklumat tersebut di HQ Cyberjaya..Kekeliruan berlaku lg,pertama mcm mana sy x lewat bg,lepas beratus kali kol bru dpt itupn seb baik dpt dan tahu masalahnya…klu x pk2kn la..pastu jawapan Peg LHDN dan Peg talian 1800882716 x sama..satu bg harapan dan satu lg cam x dapattt jeeee..x pe la mgkin x der rezeki sy,cuma apa yg sy nmpk tahun ni mungkin x penat beratur ttp agak kucar kacir…sepatutnya untuk membuat semakan status permohonan adalah lebih mudah..bukan hanya menggunakan talian tel..tetapi spt tahun 2013 dimana pej2 LHDN juga menyediakan perkhidmatan semakan BR1M…bukan ke ia lebih memudahkan rakyat..Emmm BR1M…BR1M.

    • putri Mar 1, 2014, 2:25 pm Balas Komen Ini

      Janji pada rakyat harus di sempurna kan….sebab itu lar sukar umno nak pertingkatkan kedudukan kerusi ….kerana rakyat di perlekehkan …alasan penduduk rakyat malaysia bukan sedikt..aishhhh…cuba lar buat kerja dengan teratur dan bijaksana (systematic)…malu negara lain dapat tahu tentang perkara seperti ini …BRIM every country know about it ..interesting..sedikit sebanyak they try to peep.. end up cock up..adesss….so embarassing…cubit peha kanan peha kiri terasa..takde potential langsung! sepatut nya have to be prepare after minister announcement …part time staff juga diperlukan untuk memudahkan lagi process tersebut…sepatut nya system yang baru ini memang memudahkan pengurusan tersebut.. but must use alot of iniatiative…bukan ambil sebagai lewa sahaja…when the times come..lihat apa jadi…sebahgian dapat sebahgian tidak …kerana kelembaban pekerja dalam mengendalikan nya…data entry thru account lembab! lack of manpower maybe…back to square one …under process tunggu surat ambil voucher ..hmmmm… sampai bila camni…sebagai rakyat malaysia, saya berasa malu dan kecewa..do something malaysia…show that we can do it …lebeh2 lagi pekerja2 nya yang mengendalikan system nie…government introduce new thing we have to make it happening…think about it…

  • putri Mar 1, 2014, 1:37 pm Balas Komen Ini

    untuk memenuhi cita2 negara yang maju….untuk rakyat harus di kemaskini dengan sempurna ….sebab itu lar sukar umno nak pertingkatkan kedudukan kerusi ….kerana rakyat di perlekehkan ….cuba lar buat kerja dengan teratur dan bijaksana …malu negara lain dapat tahu tentang perkara seperti ini …adesss….how do i wish ..takde potential langsung! buat lar kerja dengan jujur …apa yang diberi buat dengan segera …

  • putri Mar 1, 2014, 2:08 pm Balas Komen Ini

    Janji pada rakyat harus di sempurna kan….sebab itu lar sukar umno nak pertingkatkan kedudukan kerusi ….kerana rakyat di perlekehkan …alasan penduduk rakyat malaysia bukan sedikt..aishhhh…cuba lar buat kerja dengan teratur dan bijaksana (systematic)…malu negara lain dapat tahu tentang perkara seperti ini …BRIM every country know about it ..interesting..sedikit sebanyak they try to peep.. end up cock up..adesss….so embarassing…cubit peha kanan peha kiri terasa..takde potential langsung! sepatut nya have to be prepare after minister announcement …part time staff juga diperlukan untuk memudahkan lagi process tersebut…sepatut nya system yang baru ini memang memudahkan pengurusan tersebut.. but must use alot of iniatiative…bukan ambil sebagai lewa sahaja…when the times come..lihat apa jadi…sebahgian dapat sebahgian tidak …kerana kelembaban pekerja dalam mengendalikan nya…data entry thru account lembab! lack of manpower maybe…back to square one …under process tunggu surat ambil voucher ..hmmmm… sampai bila camni…sebagai rakyat malaysia, saya berasa malu dan kecewa..do something malaysia…show that we can do it …lebeh2 lagi pekerja2 nya yang mengendalikan system nie…government introduce new thing we have to make it happening…think about it…

  • Hamba Allah Mar 3, 2014, 7:45 am Balas Komen Ini

    LHDN ni kekurangan kakitangan kot… Sebab tu susah nak angkat call. Bila dah angkat call, bg jawapan, “Dalam Proses”… Kalau betul dalam proses, bukak la jawatan kosong untuk graduan yang ramai menganggur kat luar sana tu. At least, ramai staff, xde la asyik jawab “Dalam Proses” aje…. huhuhuhu~~~

  • malang Mar 3, 2014, 2:22 pm Balas Komen Ini

    End up nothing to do with me, agaknya itulah prisip yang dipegang oleh staff LHDN. Itu sebab umno akan menghadapi dalam kedelimaan for the next election. Berita sana sini yg sepatut dapat tidak dapat, kononya buat rayuan bagi yg tidak berjaya. Untuk apa sebab dokumen yg sama juga akan disertakan. Stupid job.

  • SentiasaPanas Mar 3, 2014, 4:44 pm Balas Komen Ini

    Pemberian BR!M 3.0 kali ini agak kucar-kacir. Sistem yang digunakan agak mengelirukan..

  • Anonymous Mar 4, 2014, 2:20 pm Balas Komen Ini

    tahun lepas dapat,tapi tahun nie x dapat..

  • corinna chong pooi yow Mar 4, 2014, 2:59 pm Balas Komen Ini

    tahun 2013 BR1M saya dapat..sekarang saya tak dapat BR1M..kenapa..saya ibu tunngal ada 4 orang anak..memang benar masa tahun 2011 saya mohon borang BR1M saya tulis semua nama anak di atas borang BR1M..pada tahun 2012 anak saya Chong Ka Hin dah kahwin dah ada isteri anak dan tinggal di johor,mereka setahun perayaan tahun baru cina baru balik ke rumah….selama ini anak saya Chong Ka Hin tak perlu saya tanggungan..anak saya Chong Mei Chan pada bulan December 2013 dah habis belajar,sekarang dah bekerja dan tak perlu saya tanggungan..anak Chong Ka Weng sedang tunggu keputusan SPM bulan March ini.dia sekarang tengah kerja sambilan di Johor..sekarang masih seorang anak sedang belajar tahun 6 saya perlu tanggungan anak yang sedang bersekolah..saya harap pihak LHDN dapat terima surat rayuan saya..mohon saya dapat BR1M kembali… saya kata diatas semuanya adalah benar..

  • Anonymous Mar 12, 2014, 8:45 am Balas Komen Ini

    Aq xphm la krjn n…. kte da dpt thn lps xpyh mohn lg…bile cek xlulus…sbr je la… kte yg bujg xley ad tggung lk…klw iye pon xckp la awl2 kn sng ….xpn cncl je la tggungn tu… ni nk ssh kn kite plk nk kne turun naik bg dsbbkn wit 350 je…. nk kc wit pn ssh cgt ,,

  • Ady Mar 13, 2014, 6:59 pm Balas Komen Ini

    Tak, dapat brim lagi ni oi.Dulu dapat sekaramg tak dapat?

  • Roszalina Mar 17, 2014, 5:43 pm Balas Komen Ini

    sudah dua tahun saya dapat Brim.tapi tahun ini kenapa sampai sekarang saya belum dapat keputusan samada dapat atau tidak.surat dukacita tiada manakala kalau nak kata berjaya dalam akaun tak ada.macamana ni.nak buat rayuan apa lagi.saya ni tidak bekerja yg memungkinkan saya perlu kemaskini penyata gaji dan tanggungan.so,apa yg perlu saya buat????kalau rasanya tak perlu bagi lagi beritahu la tak la kita ternanti2.ni dah sampai tarikh akhir penerimaan brim3 masih takda apa2.cuba cerita sikit apa masalahnya.ingin sangat nak tahu kenapa???????

  • eyza Mar 17, 2014, 6:53 pm Balas Komen Ini

    kerajaan x adil. pemberian BRIM kali ini mmg permainan kerajaan… Najib heboh ckp BRIM da bg 22hb… tp kenyataannye masih ramai yang x dapat… kita rakyat x boleh buat ape… nk tipu rakyat pon agak2 ler…

    • Anonymous Mar 19, 2014, 10:21 am Balas Komen Ini

      saya call lhdn, katanya x lulus…coz gaji dah lebih 4k
      sedangkan gaji saya dan suami x lebih pun dari 3k…tahun lepas lulus lak…hairan bin ajaib…adakah ini mainan kerajaan…emmmm, abis tu nak kena buat rayuan mcm2 dokumen nak kena bawa…susahnya nak dapat brim bagi org yang susah dan gaji kecik seperti kami.

  • hampa Mar 26, 2014, 12:28 am Balas Komen Ini

    thun lepas..brim dpt..thun ni..brim x lulus plk..heran..mgkin time pru bru kna lulus lgi..

  • cbvdxb Apr 2, 2014, 5:09 pm Balas Komen Ini

    shagfdwkahfl;ekjgv,hnkjehgrlkmg;rg453r4hb86t7 ah4bweg577

  • djkxklwsfhoij4e Apr 2, 2014, 5:10 pm Balas Komen Ini

    qiwhfoc32oqgvjkclhoerjtger0iyw34jh[yg,l.kwur1
    2rgko[e[69eg9pri923-jfdk.u923otlf;cjgi3oldfgsdgtdtsjher

  • lancau Apr 9, 2014, 2:14 am Balas Komen Ini

    sy blm merayu tapi merayu pun tak gune, buang masa sje xnya.

Sila Kongsikan Komen Bernas Anda Di Bawah :