UBER Malaysia. Bajet 2017, Pendapatan Pemandu Uber RM1500 Sebulan? Cara Daftar?

UBER Malaysia. Bajet 2017, Pendapatan Pemandu Uber RM1500 Sebulan? Cara Daftar?

Apa itu Uber? Dan, nampaknya akan lebih ramai pemandu Uber Malaysia selepas ini? Mungkin?

pendapatan pemandu uber malaysia



Kepada pemandu teksi di Malaysia, anda buat mogok dan demo kepada Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat iaitu SPAD supaya aplikasi perkhidmatan yang bersifat “ride sharing” seperti pemandu Uber Malaysia ini diharamkan, usaha anda boleh Berita Semasa katakan sia-sia sahaja.

Sebelum itu, jikalau driver dan pemandu teksi lihat dan perhatikan tindakan syarikat berkaitan dengan kerajaan GLC seperti Khazanah Nasional dan Kumpulan Wang Persaraan (KWAP) yang dilaporkan oleh akhbar seluruh dunia di mana kedua-dua syarikat dari Malaysia telah membuat pelaburan ke atas UBER, jadi anda boleh agak ke mana arah tuju dan dasar kerajaan Malaysia selepas itu.

Nah, melalui intipati ucapan pembentangan Bajet 2017 Malaysia bukan sahaja aplikasi UBER app ini tidak haram malah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sendiri mengalakkan anda semua terutamanya yang tergolong dalam kumpulan B40 (Pendapatan isi rumah RM3900 dan ke bawah di Malaysia) serta ada kenderaan sendiri daftar UBER Malaysia dan jadi pemandu dan driver UBER.

Semak Butiran dan Cara Daftar UBER malaysia?

Boleh semak info dan maklumat berkaitan pada jadual di bawah ini. Boleh pilih samada mahu UBERX, UBERXL, ataupun UBERBLACK

Perkara Butiran
Uber Incentives Boleh SEMAK SINI dan KLIK JUGA SINI
Cara Daftar Uber KLIK SINI
Jangkaan pendapatan Uber Malaysia Jikalau anda jadi pemandu Uber antara 10 jam hingga 40 jam dalam seminggu; anda boleh menikmati pendapatan sehingga RM1500 sebulan
Manakala jikalau anda jadi driver Uber Malaysia dan pandu lebih daripada 40 jam seminggu; anda boleh dapat lebih RM4300 sebulan
Download app Uber KLIK SINI (Google Play for Android)
Download app Uber KLIK SINI (Apple)
Uber Promo Code Jikalau anda mahu mendapatkan diskaun atau rebet ketika menggunakan perkhidmatan UBER boleh menggunakan kod ini (freer342ue)
Insentif Proton Proton Malaysia akan berikan rebet (rebat) sebanyak RM4 ribu jikalau anda berminat gunakannya untuk tujuan menjadi driver UBER
Insentif Kerajaan Tiada. Cuma kerajaan Malaysia galakkan anda gunakan bantuan Rakyat 1Malaysia BR1M sebahagian duit pendahuluan atau deposit untuk beli kereta baru

 

Selain dari UBER, anda juga boleh cuba perkhidmatan teksi persendirian yang lebih kurang sama seperti UBER iaitu GRAB (dahulu dikenali dengan Myteksi).

P/S : Antara UBER vs Grab, Berita Semasa kurang pasti mana yang terbaik. Mungkin kalangan yang pernah menjadi pemandu (driver) mahupun penumpang di aman telah menggunakan servis perkhidmatan kedua-dua aplikasi ini boleh bagi review dan pandangan masing-masing di sini.

PP/S : Rahsia untuk dapat duit dan income lebih lagi boleh tumpukan bandar dan kawasan seperti Bangsar, KLCC, Bukit Bintang.

PPP/S : Sekarang ini perkhidmatan UBeR sudah pun ada di Kota Kinabalu Sabah, Kuala Lumpur KL, Kuching Sarawak, Pulau Pinang Penang, Johor Bahru JB, Ipoh Perak, Shah Alam Selangor, Melaka


Kongsi dan Viralkan!

Sambung Baca Lagi Artikel Terbaik Yang Ini Pula. Ada Kaitan Dengan Yang Di Atas :

Bajet 2015 : Kenaikan Gaji Naik Tidak Cukup! Naik Elaun Kami & Bantu Nasib ... Bajet 2015 : Kenaikan Gaji Naik Tidak Cukup! Naik Elaun Kami dan Bantu Nasib 630,000 Kakitangan Awam di Malaysia Termasuk Guru, Jururawat, Polis & Tentera! Cuepacs Malaysia yang mewakili 1.5 juta...
{ 89 Komen Bernas di Berita Semasa… add one }
  • Anonymous Oct 23, 2016, 11:55 am

    Padan muka sykt teksi.
    Semua kroni dpt lesen teksi sampai beratus ratus buah.
    Sevis cam hampeh. Pemandu teruk tokey sykt teksi goyang kaki.
    Sekarang pemandu teksi pulang teksi jadi pandu uber grab.
    Tokey bayar hutang teksi beratus buah.

  • Anonymous Oct 23, 2016, 7:32 pm

    Projek kretapi ke timur tq pm terbaik Alhamdulillah semuga dpt redhaNya.Biarlh landasannya berkembar utk kcekapan trip

  • Anonymous Oct 23, 2016, 7:38 pm

    Kadang kita kna berkongsi jgn kita tamak sorg bukan nk mngata tapi jika ada sikap dmikianlh…uber mmblhkn individu mmiliki teksi sndiri.

  • Anonymous Oct 23, 2016, 7:47 pm

    Train timur ini akn bpusat dmntakab utk ke kuantan/trengganu dn ke kuala lipis dn seterusnya ke gmusang /tumpat selain drlaluan tadi.Itulh harapan semuga dberkatiNya

  • Anonymous Oct 23, 2016, 7:59 pm

    Ittaqullahafissolah

  • Anonymous Oct 23, 2016, 10:20 pm

    Agaknya klu pembangkang tak kuat kjaan bn ikhlas tak nk bagi brim ni ? Dlm firasat saya pru 14 akn dadakn hujung 2017 atau 2018

  • Anonymous Oct 24, 2016, 9:16 am

    Ittaqullahafissolaah Ittaqullahafissolaah Ittaqullahafissolaah

  • Pak Man Oct 24, 2016, 9:45 am

    Uber ka, Grab ka…. gasak pi hang pa laa….jgn nanti banyak kereta drp penumpang dah la. Pi mai pi mai dok tang tu jugak. tanggung hutang kereta la pulak.

  • Anonymous Oct 24, 2016, 2:41 pm

    55 bilion klu 5 tahun 5 fasa projek ini bermakna setahun 11 billion

  • Anonymous Oct 24, 2016, 8:49 pm

    Nal buat HSR KL Spore RM 60 bil. Nak buat train Pantai Timur ni RM 60 bil.
    DS Najib ni ada mesin cetak duit ke dlm rumah.

  • Anonymous Oct 25, 2016, 8:37 am

    Ini anggaran kasar yg besar…mmg mahal projek ini.Itulah belum tahu lagi.Klu ada tambahan/ BO lagi hu…

  • Anonymous Oct 25, 2016, 8:38 am

    Katakn kos projek 5.5 billion dn disiapkn dlm 5 tahun/5 fasa bermakna setahun 1.1 billion

  • Anonymous Oct 25, 2016, 8:41 am

    Hu hu

  • Anonymous Oct 25, 2016, 8:44 am

    Sblum p/raya parti tertentu akan melakukn perang saraf dn juga provoke/provokasi.Siapa yg sabar dia berjaya.Ingat ibu segala ilmu ialah sabar.Sabar itu separuh dr keimanan

  • Anonymous Oct 25, 2016, 8:46 am

    Landasan/jajaran/alignment baru pengangkutan awam ini blh mewujudkn kawasan pertumbuhan baharu.Saya rasa dgn kos yg mahal tu mungin landasan ini berkembar

  • Anonymous Oct 25, 2016, 10:39 am

    Itulh klemahan kburukn sistem demokrasi ala yahudi/nasara dkt p/raya tuduh mnuduh dn tpaksa ikut kmahuan syaitan walau slh/utk sokongan bbanding sistem zaman sahabat nabi maafkn saya

  • Anonymous Oct 25, 2016, 11:08 am

    Sepatutnya tiada siapa mndabik dada juara demokrasi nei mlainkn brani ia mnjawab d akhirat kelak

  • Anonymous Oct 25, 2016, 12:30 pm

    Sepatutnya tiada siapa mndabik dada juara demokrasi nei mlainkn brani ia mnjawab d akhirat kelak nnti

  • Anonymous Oct 25, 2016, 6:08 pm

    Dlm solah 5 waktu kita bdoa dlm bacaan surah al fatihah iaitu supaya jauhi jln yahudi/nasara nei .

  • Anonymous Oct 25, 2016, 6:45 pm

    Kita kna istighfar. Amal baik spt solahpn kita kna beristighfar stiap kali selesai mengerjakannya
    Apa lagi amalan yg lbih utama dr solah fardhu itu yg ibaratnya spt kepala kpd badn/manusia ?

  • Anonymous Oct 25, 2016, 7:46 pm

    Szbda nabi s.a.w Ittaqullahafissolaah Ittaqullahafissolaah Ittaqullahafissolah

  • Anonymous Oct 26, 2016, 11:16 am

    Sabda nabi s.a.w Ittaqullahafissolaah Ittaqullahafissolaah Ittaqullahafissolah

  • Anonymous Oct 26, 2016, 3:31 pm

    Apabila matahari terbit dr tempat terbenamnya/sebelah barat maka org yg sebelumnya tak beriman baru nak beriman (slps terbit dr sebelah barat) maka imannya tak diterima begitu juga yg sebelumnya beriman tapi tak beramal baru nak bermal slps terbit matahari sbelah barat tadi juga dikatakn tak diterima amalnya.Nauzubillah dr terjadi yg demikian itu

  • Anonymous Oct 26, 2016, 9:56 pm

    Prebet sapu juga yang best.

  • Anonymous Oct 27, 2016, 10:02 am

    Rezki masing2

  • Anonymous Oct 27, 2016, 10:06 am

    Tuhan al-Rahman yg memiliki/menguasai arash dn ,tujuh petala langit dn tujuh petala bumi

  • Anonymous Oct 27, 2016, 10:09 am

    ………tiada suatupun yg tersembunyi daripadaNya

  • Anonymous Oct 27, 2016, 7:42 pm

    ……dn tiada sekutu bagiNya.

  • Anonymous Oct 27, 2016, 7:48 pm

    ……dn tiadalh bagiNya sesuatu yg menyerupaiNya.

  • Anonymous Oct 27, 2016, 8:44 pm

    ……dn tiadalh bagiNya sesuatu yg menyerupaiNya

  • Anonymous Oct 28, 2016, 7:45 am

    Tuhan yang menguasai hari pengadilan.
    Pencuri duit rakyat bila nak bertaubat.

  • Anonymous Oct 30, 2016, 8:37 am

    Bila nyawa/roh ssmpai di halkum taubat ssorg pd masa tu takkn dtrima lagi.Nauzubillah kita dr melewat2kn taubat sdgkn nabi s.a.w yg maksom/yg tiada dosapun beristigfar mohon ampun 70 kali sehari

  • Anonymous Oct 30, 2016, 8:56 am

    Sorg Islam yg bdosa ttp dlm hati ada iman akn dazab dn dibakar dlm api neraka.Nauzubillah.Tahankh manusia
    sdgkn api duniapun manusia tak tahan kepanasannya! Fikir fikirknlah….

  • Anonymous Oct 30, 2016, 9:16 am

    Suirga dn neraka adalah realiti ,kna terima hakikat ini bukan main2. Jgn kita ditipu dn diperdaya dgn iblis dn kuncu2nya .Klu t’lalu cinta dunia ini akn mudah tertipu olh iblis dn kuncu2nya.Nauzubillh

  • Anonymous Oct 30, 2016, 9:57 am

    Nauzubillah .Bila ikut iblis dn kuncu2nya serta nafsu dlm diri manusia akn mudah tertipu dgn keduniaan ini dn lupa kmatian dn pmbalasan d akhirat
    Nauzubillah..

  • Anonymous Oct 30, 2016, 10:15 am

    Kjayaan kita dlm ugama Islam dn ikut sunnah kekasihNya nabi s.a.w

  • Anonymous Oct 30, 2016, 3:30 pm

    Nabi muhammad kalau minum susu dia minum selepas semua sahabat minum.
    Pemimpin sekarang dia kenyang dulu. Lepas tu anak beranak. Lepas tu kroni. Rakyat makan dedak cukuplah.

  • Anonymous Nov 4, 2016, 7:50 am

    Org bersedekah/berderma dgn ikhlas walaupun seringgit mnjadi benteng dr api neraka

  • Anonymous Nov 4, 2016, 7:56 am

    Apapn solah kna amalkn dn aqidah btul sbagai syarat penerimaan amal

  • Anonymous Nov 4, 2016, 8:04 am

    Amalkn sunah nabi spt solah berjemaah

  • Anonymous Nov 4, 2016, 8:09 am

    Barangsiapa buat 1 kebajikn dpt pahala 10 ttp klu niat shj ttp tak buat dpt 1

  • Anonymous Nov 4, 2016, 8:15 am

    Org yg niat nk buat jahat klu lakukn dpt 1 dosa.Klau tak jadi buat tak dpt dosa.Itulh pemurah Tuhan Rabbul’alamin yg tiada sekutu bagiNya

  • Anonymous Nov 4, 2016, 8:19 am

    Org yg niat nk buat jahat klu lakukn dpt satu dosa .Kalau tak jadi lakukn tak dpt dosa.Begitulh pemurahnya Tuhan Rabbul’alim yg tiada sekutu bagiNya

  • Anonymous Nov 4, 2016, 8:25 am

    Sama juga solah fardhu 5 waktu dpt pahala 50 waktu yg asal sepatut dilakukn semasa nabi s.a.w terima perintah fardhu ini .

  • Anonymous Nov 4, 2016, 8:30 am

    Klu tak agaknya kita tunggu solah demi solah agaknya .Sebenarnya kita kna letak akhrat depan kita dahulu.

  • Anonymous Nov 4, 2016, 8:37 am

    Btultu sebenarnya apapun yg kita buat kita kna letakkn akhirat dn soal kubur di depan supaya dpt redhaNya

  • Anonymous Nov 4, 2016, 8:45 am

    Benar supaya kita mndpt redha dn rahmatNya

  • Anonymous Nov 4, 2016, 8:46 am

    Baru hidup kita dberkati

  • Anonymous Nov 4, 2016, 8:59 am

    Hari jumaat adalh penghulu segala hari .Dtglh awal2 ke masjid akn mndpt pahala spt mensedahkn seekor unta(saat awal-mungkin 10 pagi dn seterusnya sehinggalh pahala sed.seekor burung ciak/telur atau tak dpt walau pahala sebiji telur apabila malaikat tutup buku kehadiran waktu solah utk jumaat bila khatib berada di mimbar utk berkhutbah sbb malaikat tadi akn sama2 mndengarnya

  • Anonymous Nov 4, 2016, 9:04 am

    Mnjadi salah satu syarat khutbah utk mengingatkn makmum smasa berkhutbah akn ittaqullah/supaya bertakwa dn makmum semua kna diam dm mndengar khutbah dn jgnlh pulak tertidur

  • Anonymous Nov 4, 2016, 9:12 am

    Dua khutbah mnggantikn dua rakaat jadi jgn trtinggal khutbah krn dikatakn tiada jumaatnya.Minta jauh/ nauzubillah.Begitu juga org brckp smasa imam mmbaca khutbah akn sia2 jumaatnya.Minta jauh/nauzubillah

  • Anonymous Nov 4, 2016, 9:25 am

    Ingatlh tdklh berlaku kiamat melainkn hr jumaat

  • Anonymous Nov 4, 2016, 9:46 am

    Benar.Sebelum msk waktu zohor blhlh berzikir ,baca al-Quran berselawat ,taklim taklum / mngajar-bljr/mndgr.Penuhkn bahagian dpn .Penuhkn saf prtama dahulu dn jgn lupa niat iktikaf dn sblum duduk jgn lupa solah tahyatul masjd/hormat sbgi adab kita kpd msjd

  • Anonymous Nov 5, 2016, 9:51 am

    Basahilh lidah dgn berzikir,Klu ada org mengajar/taklim dudulh mndengr/bljr dlm majlis ilmu itu sementara msk waktu zohor/jumaat.

  • Anonymous Nov 5, 2016, 12:24 pm

    Dajjal sebenar akn kluar apabila lake of galilie d utara Israel kering

  • Anonymous Nov 5, 2016, 12:30 pm

    Hasil pemerhatian/kajian didpti lake/sea of galilia/Tasik tiberias semakin surut/semakin kering yg akn menjurus kpd kmunculan dajal

  • Anonymous Nov 5, 2016, 12:34 pm

    Mmg tanda2 ala dajjal nei dh bnyk skrg ini.Dajjal ini ada kaitan dgn Yahudi .Antara contoh sistem riba yahudi

  • Anonymous Nov 5, 2016, 12:35 pm

    Kenapa punca berlaku inflasi antaranya krn sistem riba nei

  • Anonymous Nov 5, 2016, 12:38 pm

    Contoh lain antaranya penindasan ekonomi yg blaku juga ada kaitan dgn yahidi

  • Anonymous Nov 5, 2016, 12:43 pm

    Mmg yahudi skrg ini kita kna hati2 jgn msk perangkap atau lubang mereka yg mrugikn kita dunia akhirat.Nsuzubillah

  • Anonymous Nov 5, 2016, 12:46 pm

    Btul tu jgn kita rugi dsbbkn yahudi skrg ni.Minta jauhlh dr terjadi dmikian

  • Anonymous Nov 5, 2016, 1:37 pm

    Kaum yahudi juga zalim.Cth ada antara mereka sanggup membunuh nabi yg dihantar Tuhan Rabbul’alamin kpd mereka namun ada yg biman.Cth nabi Zakaria a.h. Kesian nabi Zakaria a.h merupakn ujian kpd nabi Zakaria a.h.

  • Anonymous Nov 5, 2016, 1:44 pm

    Krn dengki mereka tak nak biman kpd Nabi Muhammad s.a.w .

  • Anonymous Nov 5, 2016, 2:03 pm

    Walau mereka antara tamadun/civilization awal dunia ttp krn kkufuran dn keengganan beriman mereka akn diazab

  • Anonymous Nov 5, 2016, 2:17 pm

    Antara sunnah nabi s.a.w adalh memakai alas kaki/kasut smasa bjalan dn mnutup aurat (mmg wajib) .Stngh org asli ada tak pakai kasut jadi pakailh alas kaki.Anda juga jgn tonjolkn gaya hampir bogeltu…..takkn takdak duit nk bli pakaian

  • Anonymous Nov 5, 2016, 2:31 pm

    ….tutama yg Islam ….maaf klu saya silap .Alhamdulillah sama2 kita amslkn syariat islam sebenar

  • Anonymous Nov 5, 2016, 2:50 pm

    Walau anda dimanapn
    masuklah semua ke dalam Islam sebenar dn beramal dgnnya baru adanya kejayaan

  • Anonymous Nov 5, 2016, 2:57 pm

    Biar kita msk syurga.Jgn kita dazab/msk neraka.Nauzubillah/minta jauh dr dazab tersebut.

  • Anonymous Nov 5, 2016, 3:15 pm

    Mmbaca surah al Ikhlas 3 kali mndapat pahala spt khatam satu Al Quran.Walaupun begitu surah2 lain perlu dbaca dn khatam 2 kali setahun sekurangnya krn dikatakn itu hak al-Quran disamping mngamalkn dn menghayatinya sedaya upaya.Bagaimana nk jb dlm kubur berkaitan kitab al Quran ini klu kita tak mmbacanya?

  • Anonymous Nov 5, 2016, 3:25 pm

    Yg penting kita baca dn baca lama2 akn habis.di samping mnghindari dr hati mnjadi berkarat dn mngelak kita dr mnjadi org yg lalai.Baca dn buatlah halaqah al Quran utk semua ahli2 di rumah seblh mungkin

  • Anonymous Nov 5, 2016, 5:38 pm

    Org yg paling mulia ialah yg paling ketakwaannya

  • Anonymous Nov 5, 2016, 5:47 pm

    Btul tu org yg paling tinggi/bnyk takwanya ialah yg paling mulia di sisi Tuhan Rabbul,alamin pemilik arasy dn 7 petala langit dn 7 petala bumi yg tiada sekutu bagiNya Maha melihat lagi Maha mendengar yang tiada tuhan selainNYA

  • Anonymous Nov 7, 2016, 4:11 pm

    Kalau sesiapa yg berkemampuan zahir/batin nikah(dn blh adil) blhlah nikah/kahwin 2 org isteri dibenarkan.Kalau tak sorgpun cukup.Dlm syurga Tuhan akn cabut dr hati sifat cemburu tiada kebencian dn dengki melainkn kasih syg jua…..4? huh mampukah?

  • Anonymous Nov 7, 2016, 5:33 pm

    Baik jugak tu dr membuat maksiat kat luar sana tu….baiklah halal

  • Anonymous Nov 7, 2016, 5:34 pm

    Suami/isteri hendaklah jugak sebenarnya masing2 berhias utk suami/isteri

  • Anonymous Nov 7, 2016, 5:38 pm

    Di dlm al Quran dah termaktub yang bermaksud jgn kamu hampiri zina dah tak blh sementalah melakuknnya adalh lagi tak blh/ bdosa besar

  • Anonymous Nov 7, 2016, 5:45 pm

    Nabi Adam a.h dn siti hawa smasa di dlm syurga tlh dperingati supaya jgn mendekati satu pokok (klu tak silap) pokok khuldi ttp syaitan yg menyamar tlh menipu daya bahawa dekat shj tak blh mkn tak pe.Lantas tanpa fikir pjg Siti Hawa dn nabi Adam a.h tlh termkn pujukn dan memakn buah sebenar dilarang tersebut lantas diturunkn ke bumi sampailah kita yg ada kat bumi skrg ini.Jadi kita dipimpin utk kembali ke tempal asal (Syurga melalui utusan2Nya iaitu para nabi/rasul )

  • Anonymous Nov 7, 2016, 6:35 pm

    Kita ikutlh nabi/rasul s.a.w

  • Anonymous Nov 7, 2016, 6:44 pm

    Itulh jln benar dn ittaqullah

  • Anonymous Nov 7, 2016, 6:46 pm

    Itulh jln benar dn lurus

  • Anonymous Nov 8, 2016, 11:06 am

    Rabb mengajak kita semua masuk kedlm negeri Darussalam iaitu syurga yg luasnya antara langit dn bumi.

  • Anonymous Nov 8, 2016, 11:28 am

    Justeru kita kena beriman,beramal soleh dn tabah menghadapi ujian yg kita hadapi/ditentukn kpd kita olehNya

  • Anonymous Nov 8, 2016, 11:48 am

    …….btultu…kita kenalah redha pdNya

  • Anonymous Nov 8, 2016, 12:05 pm

    Surah al Ankabut ayat 64 :”Dan tiadalh kehidupan dunia itu melainkan sendagurau dn main2.Dan sesungguhnya akhirat itulh sebenarnya kehidupan kalau mereka mengetahui”

  • Anonymous Nov 8, 2016, 12:13 pm

    Maksudnya lbh kurang kita kna tukar persepsi kita tentang kehidupan ini dgn meletakkn syariah itu di atas sekali dn bersungguh beramal utk akhirat,Yakni sepatutnya akhirat itu yg lbh diseriuskn berbanding dgn apa yg berlaku dlam kehidupan yg kita lihat hari ini yg mana soal akhirat nampak santai dunia begitu bersungguh.Sepatutnya kita sebaliknya.

  • Anonymous Nov 11, 2016, 9:32 am

    Btunang/kawan baik/rapat bukanlh tiket utk melakukn maksiat dn dosa besar.Ingat Dia Maha Melihat apa kita kerjakn

  • Anonymous Nov 11, 2016, 9:44 am

    Nabi Adam a.h tlh dinikahkn dgn Siti hawa di dlm syurga terlebih dahulu olh Tuhan yg Esa/Satu dahulu sebelum dpt bersama dgn beremas kahwinkn ( klu tak silap salawat kpd Rasulullah s.a.w).Mmg(memang) peristiwa yg tlh berlaku yg mnyebabkn nabi Adan dn Siti Hawa di turunkn kdunnia/bumi ini ada hikmah di sisi Tuhan Rabbul’alamin

  • Anonymous Nov 11, 2016, 9:48 am

    Btultu peristiwa nabi Adam a.h dn isterinya Siti Hawa moyang semua manusia nei ada hikmahnya

  • Anonymous Nov 22, 2016, 2:32 pm

    ITULAH ASAL KITA MANUSIA DARIPADA NABI ADAM ALAIHISSALAM DAN SITI HAWA

Tinggal Komen Bernas Bagi Topik Ini

shares