Misteri Kehilangan MH370 Terkini. Pesawat MH370 Adalah Konspirasi Peringkat Tertinggi dan Permainan Pengganas Bertaraf Dunia?

Misteri Kehilangan MH370 Terkini. Pesawat MH370 Adalah Konspirasi Peringkat Tertinggi dan Permainan Pengganas Bertaraf Dunia?

Tun Dr Mahathir Mohamad tidak boleh dinafikan figura politik yang gemar membaca dan menganalisa setiap laporan, topik mahupun isu semasa yang berbangkit di Malaysia.

Berita Semasa boleh katakan di sini Tun Dr Mahathir Mohamad adalah Perdana Menteri Malaysia yang terbaik daripada sudut berkata-kata dan hujah yang cuba disampaikan kepada media.

Semuanya kerana “ilmu” dan sikapnya yang suka membaca. Ada benarnya dan ada juga “kurang tepat”.

MH370 Mahathir Mohamad

Siapa sangka sebuah kapal terbang sepanjang 63 meter boleh hilang begitu sahaja tanpa khabar berita sehingga ke hari ini setelah 4 bulan berlalu setelah aspek teknikal dan faktor manusia digunakan. Tiada langsung.

  • Meletup pun tidak
  • Samada dirampas pun tidak pasti
  • Terhempas pun bukan
  • Tetapi hilang…..hilang di mana sehingga ke hari ini tiada lokasi yang spesifik dan petunjuk yang lebih meyakinkan
  • Bangkai pesawat dan serpihan pesawat Mh370 apatah lagi, jauh sekali untuk dijumpai
  • Semuanya bertitik tolak kepada kemungkinan, mungkin, mungkin dan mungkin
  • Dan kapal terbang MH370 terus kekal misteri

Misteri Kehilangan MH370 Terkini : Analisa Tun Mahathir?

Misteri Kehilangan MH370

Sangat tidak logik bunyi tetapi seluruh dunia umumnya dan industri perbengan dunia telah pun tercacat sejarah di mana pesawat MH370 telah hilang “di dunia” walaupun Datuk Seri Najib Razak telah mengumumkan MH370 telah “berakhir” lautan Hindi.

Tetapi masih ramai lagi yang masih sangsi dan sukar untuk mempercayainya. Termausklah Tun Dr Mahathir, mantan Perdana Menteri Malaysia

  1. Tun Dr Mahathir ada bertanyakan kepada pakar-pakar penerbangan dunia, semuanya tidak pasti status misteri pesawat MH370
  2. Malah Tun Mahathir sangat yakin pesawat MH370 sebenarnya tidak terhempas pun tetapi Tun Mahathir mengatakan kemungkinan besar Agensi Pusat Perisikan CIA dan syarikat Boeing yang bertanggungjawab dalam tragedi MH370 kali ini
  3. Tun Mahathir mengatakan sesuatu yang membazir wang dan masa mencari kononnya serpihan pesawat Mh370 di lautan Hindi
  4. Tun Mahathir mengatakan sebenarnya pesawat MH370 telah disembunyikan pada ketika ini di suatu lokasi yang tidak diketahui yang mana identiti dan logo MAS telah dibuang
  5. Tun Mahathir mengatakan ada kemungkinan CIA telah “merampas” kawalan kapal terbang MH370 Malaysia Airlines dari jarak jauh sehingga menyebabkan penerbangan autopilot MH370 telah terganggu di udara

Tun Mahathir merasakan pesawat MH370 yang berada jauh di udara pasti akan turun ke permukaan muka samada berjaya mendarat dengan selamat ataupun terhempas, bukannya hilang begitu sahaja tanpa petunjuk dan khabar berita

Apatah lagi dengan sistem komunikasi yang berteknologi tinggi, radio, satelit pengesan dan kamera perakam yang mampu merakam diseluruh pelusuk dunia sepanjang masa dengan jelas pada kapasiti yang besar lebih-lebih melibatkan peralatan tentera termasuk mengesan siapa yang mahu membangunkan teknologi nuklear, bom dan pasang roket
Di zaman ini tidak boleh sembunyi.

Misteri Kehilangan MH370 Terkini : Laporan FlightGlobal

Misteri MH370

Dan mengejutkan, apabila berdasarkan laporan artikel Flightglobal.com oleh John Croft pada 1 Disember 2006 telah menunjukkan di sini :

  • Boeing telah mendapat paten teknologi yang mana mereka boleh pasangkan paralatan pada sesuatu pesawat upaya boleh mengambil alih kawalan kapal terbang dari jarak jauh daripada juruterbang. Juruterbang tidak boleh buat apa-apa
  • Penerbangan autopilot yang dinyahaktifkan samada oleh juruterbang ataupun “daripada jarak jauh” oleh agensi-agensi berkaitan termasuklah Agensi Pusat Perisikan andaikata terdapat pengganas yang cuba mengambil kawalan terhadap penerbangan sediaadake lokasi pendaratan yang telah ditetapkan
  • Bermakna, juruterbang pesawat hari ini boleh hilang kawalan di udara secara “tiba-tiba” atas arahan “peringkat tertinggi” atas “sebab-sebab tertentu”.

Lagi Dokumen Flight Global

Tun Mahathir menegaskan di zaman moden dan canggih hari ini, kapal terbang sebenar 63 meter tidak boleh hilang sama sekali tanpa siapa tahu, mustahil.

  • Yang mana semua penerbangan telah direkod oleh satelit yang bukan milik Malaysia, di mana ke mana pesawat ini. Tetapi malangnya kita tidak dimaklumkan mengenai rekod tersebut
  • Andaikata pesawat MH370 jatuh terhempas di Lautan Hindi sekalipun, tidak dapat tidak pesawat MH370 mesti pecah terdapat serpihannya pada bahagian tertentu
  • Masakan pesawat jatuh terhempas dan terbenam ke dasar laut tanpa meninggal sebarang serpihan sekalipun? Kita hidup di zaman apa sekarang ini? 20an, 50an 70an, 90an?

Berita Terkini MH370

Punca Pesawat MH370 Menjadi sasaran?

  • Tun Mahathir tidak mahu komen lanjut mengenai persoalan tersebut kerana beliau tidak pasti dan tidak tahu. Tetapi yang menarik Tun Mahathir ada membidas kalangan yang menuduh Kapten Zaharie kerana Tun Mahathir sama sekali tidak percaya tuduhan seperti itu. (BUKTINYA DI SINI)
  • Walaubagaimanapun, Tun Mahathir merasakan situasi di dalam kokpit cukup genting pada waktu kejadian yang mana besar kemungkinan Kapten Zaharie dan Co Pilot telah mati. Besar kemungkinan
  • Manakala krew kapal terbang MH370 yang lain termasuk penumpang “sudah tiada upaya lagi”

Gambar Terkini MH370

Tun Mahathir pada mulanya merasakan tragedi Mh370 adalah kemalangan biasa, jatuh dan terhempas ke dalam laut. Tetapi apabila keluarnya laporan rasmi yang mengatakan MH370 telah belok ke kiri dan berpatah balik merentasi pula Semenanjung Malaysia dan “berakhir” dan hilang di Lautan Hindi” tanpa apa-apa petunjuk yang lebih meyakinkan. Tambahan pula pesawat MH370 “memilih” untuk Lautan Hindi lokasi yang cukup misteri dan mencabar. Jadi adalah sangat tidak munasabah plot cerita tragedi MH370 yang diberitahu kepada umum ketika ini

Tun Mahathir menegaskan sekali lagi tragedi Mh370 adalah permainan “licik” pengganas bertaraf dunia. Sekarang ini Malaysia dibebankan pula dengan nahas MH17 (KLIK SINI)

P/S : Di zaman ini sebuah pesawat MH370 yang sebenar 64 meter yang membawa 239 orang boleh hilang di dunia begitu sahaja adalah tidak munasabah

PP/S : Tragedi Air France di Lautan Atlantik, Airbus menawarkan 16 juta Euro untuk operasi membantu manakala Boieng untuk tragedi MH370 hanya mampu diam membisu.

PPP/S : Hakikatnya, hari ini bukan sahaja duit syiling yang jatuh bawah kerusi boleh hilang tetapi misteri kehilangan MH370 telah membuktikan bahawa ia “mampu terjadi dan telah berlaku”


Kongsi dan Viralkan!

Sambung Baca Lagi 2 Artikel Terbaik Yang Berkaitan Di Bawah:

Isu Topup GST : Cukai Jualan Topup 6% Terhadap Telco Maxis, U Mobie, Maxis, Digi... Isu Topup GST : Cukai Jualan Topup 6% Terhadap Telco Maxis, U Mobie, Maxis, Digi, Celcom Mansuh Tapi Rakyat Malaysia Tetap Kena GST 6% (Panggilan dan ...
Hukum Forex Haram – Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan!! Sebelum ini persoalan membabitkan hukum Forex haram atau halal acapkali menjadi perdebatan dan persoalan dikalangan apa yang boleh kami istilahkan se...
{ 151 Komen Bernas di Berita Semasa… add one }
  • Junta Jul 24, 2014, 12:28 pm

    ada betol jugak. Nak2..sekarang ni Najib lembik betul tadbir negara
    tu yang orang luar senang betul pijak kita. Aduyaiii…apalah malang dapat PM cmni

    • JAWS Jul 24, 2014, 1:20 pm

      Apa kena pihak inteligen Malaysia? Takkan semua benda nak tunggu DR.M. Semua ni ada tangan2 yg sedang bermain catur arah tuju negara.

      • Anonymous Jul 24, 2014, 8:55 pm

        Mahadthir pun sama lah. sapa bagi ic kat pati di sabah supaya undi umno

        • obams Jan 9, 2015, 11:50 am

          wei, cakap jangan macam orang yang tiada pelajaran.

      • Gurkha Pencen Jul 24, 2014, 11:20 pm

        Dari segi logik akal bagi aku yang bersekolah atap ni,korang tanya dgn navy kee…maritim ke… Apabila benda yang berenjin atas air ni dikesan oleh radar atau tidak… kalau jawapannya dapat dikesan…dan dirakam tak maknanya sitem radar tersebut adalah baik dan canggih. Kalaulah satu peluru berpandu masuk ruang udara Malaya ni radar dapat kesan ke atau tidak ? Macam mana dengan pesawat pejuang atau pesawat biasa pergerakan peluru berpandu dapat kesan tak didalam radar pesawat masing-masing….? Kalau jawapannya ya boleh terkesan dalam radar maknanya segala besi yang berengin atau mengeluarkan haba akan dikesan didalam radar… Mustahil kapalterbang tutup engine dan terbang guna sayap dengan engine yang sejuk melalui ruang udara kita dan tidak dapat dikesan jejaknya melelui radar.Paling lucu apabila Vietnam dah memusing dua hari cari kat laut mereka, lepas tu kita cakap pesawat buat U turn pulak Laut Hindi..Di situ dah buang masa dan tenaga cari kat Vietnam…Aku pun pelik kat mana puak ni beli radar… Itu yang Tun pelik pasal MH 370 tu…..

    • junta bajet Jul 24, 2014, 3:19 pm

      adoi junta..sembang supo tahi..malang nye malaysia de rakyat cm ko

      • jibby mung Jul 27, 2014, 12:59 pm

        ko sokong jibby bajet nak brim ler tuh…puiii…pencacai UMNGOK

    • Anonymous Jul 24, 2014, 9:02 pm

      Malaysia kan finatik. sibuk sangat hal luar negara. sekarang apa jadi? dapat selasai ke? *masalah ni?

    • rashidi Perkasa Jul 27, 2014, 6:38 am

      Siasat apa sebnarnya permainan anwar ibrahim yg tergamak bersetongkol dgn pemisah ukraine dan CIA utk menghapuskan MH370

      • Anonymous Jul 30, 2014, 2:43 pm

        Ukraine trlibat k dlm rencana mh370???

      • MIE Aug 1, 2014, 1:01 pm

        rashidi, mu ni ikut perkembangan ke dok? yg jatuh kat ukhraine tu MH 17…MH 370 tu tragedi pd mac lalu. Mu kata ni pakatan Anuar…boleh diumumkan dari sumber mana kau dpt maklumat. Tentu sume orang nk tau kalau ia ada kaitan dgn Anuar terutama PM dan semua pemimpin dunia.

      • Anonymous Jan 10, 2015, 5:57 am

        Wahai bangsa kita bercakap tentang MH370 yang hilang dalam misteri kenapa mengambil kesempatan masih mahu bersengketa sesama kita. Hentikanlah bersatulah kita wahai bangsa Melayu…

    • cty Aug 1, 2014, 12:39 pm

      KALO ANWAR TK BURUKKN NEGARA KT NEGARA LUAR ORG TK BERANI JENTIK MALAYSIA. TENGOK ZAMAN DR MAHATHIR WALAAOUPUN CHIN PENG TUE KENA BUANGAN TAK DER MCM ANWAR SURUH INDONESIA FILIPINA AMERIKA MASOK CAMPUR URUSAN DALAM MALAYSIA NIE. ANWAR TUE MEMANG PEROSAK NEGARA TERBESAR.

      • SambalBelacan Aug 2, 2014, 1:04 am

        Sebenarnya Anwar tu lah yang komunis bebas zaman kini…

      • Anonymous Jan 10, 2015, 6:01 am

        Anwar jadi macam tu kerana dia kena fitnah besaq dari bangsa dia sendiri yang tidak berpaksa kepada lunas Islam.Sebabtulah kita kena bersatu . bersatu…..bukan bersengketa. Sedarlah wahai bangsaku.

    • Anti-Pengganas Jan 15, 2015, 6:38 pm

      Pengganas Bertaraf Dunia ialah Amerika Syarikat dan CIA, Israel dan Mossad dan sekutu-sekutu mereka yang menyerang dan melakukan keganasan di Palestine, Iraq, Somalia, Libya, Mesir, Syria, Yaman dll yang menyebabkan kematian berjuta-juta orang Islam yang tidak bersalah dan kemusnahan harta benda, masjid, sekolah, pasar, infrastruktur dll.

  • kanopi Jul 24, 2014, 1:14 pm

    Feri korea karam…

    • rashidi Perkasa Jul 27, 2014, 6:41 am

      Hnya datuk Najib dan pemimpin BN tempat kita mwngdu kasih. Jatuhnya MH17 dan kejayaan PM mengarahkan ketua pemisah mngejutkan Putin dan Obama. Nampk sgt PM pemimpin terbaik dunia dan kita wajib sokongnya dan undi BN

      • jibby mung Jul 27, 2014, 1:01 pm

        tak der maknanyer…aku lebih rela anwr yg bijak jadi pm cari jibby yg ZZZZZZZZZZZZ

      • UNDI BN jahanam Jul 30, 2014, 12:45 am

        ….sebab najib tak pandai tadbir la abis naik harga barang,inyak..natetuh sedap make pitis rakyat..puiiiundi bn jahanam

      • Anonymous Jul 30, 2014, 2:35 pm

        Yg tlg pn bkn najib..tp tun.m..

        • cty Aug 1, 2014, 12:41 pm

          NAJIB SOKONG TUN TUN SOKONG NAJIB BAGUSLAH TUE.

      • aki mat Aug 18, 2014, 6:33 pm

        ha,..iyerlah tuuuu..terbaeklah sgt…

  • shila Jul 24, 2014, 1:17 pm

    ada benarnya apa Tun M cakap, mungkin sbb tu MH17 jadi sasaran untuk kabur mata kita supaya tertumpu kat MH17 pulak..

  • SILARA Jul 24, 2014, 1:38 pm

    benar kata Tun tu, yg heran knapa pgganas menyasarkan kepentingan2 negara kita. kita bmbang slpas ni mgkin jmbatan p.pinang jd objek berikutnya

    • rakyat ukrine Jul 24, 2014, 2:23 pm

      lapangan terbang pun boleh jadi sebab penganas target kapal terbang sahaja.

    • Anonymous Jul 24, 2014, 9:04 pm

      nanti jambatan pulau pinang dan twin tower pula yang roboh. aduhai……. anak semut nak lawan gajah

  • PUTIN Jul 24, 2014, 2:30 pm

    apa kaitan feri korea yg karam tu dgn isu serangan pgganas ke ats kpntingan2 ngara kita…

    • rashidi Perkasa Jul 27, 2014, 6:47 am

      Sindiket pengganas dunia yg dibiayai israel dan Isis menyebabkan proksi mereka di malaysia iaitu pas, dap, pkr, bersih dan suhakam semakin biadap dan kurg ajar menghina melayu. Jelas pembela nelayu terunggul PERKASA, MJMM, PEKIDA, JATI, GENKI SEVEN dan pemuda Umno terpaksa berjihad habis2an mempertahankan maruah bangsa. Otg mrlayu dimunta insaf dgn tragedi2 negara yg dsebab
      kan keganasan pembangkg semakin mjadi

      • Anonymous Jul 27, 2014, 8:52 pm

        Ulasan orang tak cerdik. Punya banyak tanah orang melayu tergadai kat malaysia ni. Mana suara jati pekida perkosa dan pemuda umno. Perangai macam samseng.

      • BorgWarner Jul 29, 2014, 11:57 am

        Saya sebagai orang Melayu terasa terhina dengan kenyataan sebegini. Ia menggambarkan orang Melayu satu bangsa mempunya minda terhijab disebabkan semangat patriotik yang membuta tuli di dalam sebuah masyarakat majmuk.

        Apa yang saya lihat, perjuangan UMNO tiada beza dengan perjuangan kumpulan pelampau Ku Klux Klan (KKK) dan Neo-Nazi yang akan mencetuskan huru-hara di dalam sebuah masyarakat majmuk.

        UMNO dengan slogan “Ketuanan Melayu” dan Ku Klux Klan dengan slogan “White Supremacy” dan tiada perbezaan. Bagaimanapun, slogan “White Supremacy” sudah lama dihapuskan dan hasilnya ia berjaya menghasilkan sebuah negara yang maju dan mendominasi dunia iaitu Amerika Syarikat. Buktinya “Pak Hitam” Barack Obama telah menjadi Presiden Amerika Syarikat yang ke 44. Sebelum ia dihapuskan, telah berlaku pertumpahan darah yang hampir memusnahkan negara mereka.

        Pada masa kini, Kulit Hitam sudah mempunyai hak sama rata dengan Kulit Putih dari segi pendidikan, kerjaya dan pemilikan harta berdasarkan merit mereka. Saya bukan Pro-Amerika tetapi saya berpendapat yang baik dijadikan tauladan yang buruk dijadikan sempadan, supaya bangsa lain tidak mempunyai perasaan benci kepada bangsa Melayu lalu berlaku pertumpahan darah.

        “Ketuanan Melayu” hanyalah slogan yang dicanang golongan Melayu elite untuk terus berkuasa sedangkan masih ramai bangsa melayu yang tidak terbela. Saya bukan pessimist mahupun optimist, sebaliknya saya seorang realist yang berpijak dibumi nyata.

      • Anonymous Jul 30, 2014, 2:39 pm

        Pas menghina islam??? Spe yg xnk jalankn hudud dekat malaysia?? Pas k??

        • cty Aug 1, 2014, 12:42 pm

          TK BUAD HUDUD BUKAN JDIK KAPIR PUN…

        • Anonymous Aug 18, 2014, 3:48 pm

          ya x jadi kapir, mu relalah ikut hukum kapir
          dunia ni kena pa yg hak

  • PANGKAH Jul 24, 2014, 2:36 pm

    mungkin kita kena beli lagi ktrbang dan kplselam yg lebih canggih, scorpion kita yg ada pun x bleh mnyelam..

    • Kak Pah Jul 24, 2014, 3:32 pm

      Bila masa pulak Malaysia ada kapal selam SCORPION…????

      • Enonimus Jul 24, 2014, 8:09 pm

        Nampak sangat keBODOHan diri. Scorpene dikata scorpion. Tambah BANGANG dikata tak boleh menyelam. Yang Lim Guang Eng naik dulu tu pebenda? TONGKANG???

        • Anonymous Sep 29, 2015, 3:40 pm

          Itu scorpene(kapal selam) kasi ternak cicak tokek lagi cantek

      • SambalBelacan Aug 5, 2014, 11:44 pm

        Kumpulan rock ‘Scorpion’ tu ada laa…

    • anonymous Jul 25, 2014, 5:14 am

      Scorpion?
      Bo-do betul si PANGKAH ni.

    • mat rempit IJOY Jul 27, 2014, 8:05 am

      Penyokong pakatan mmg bingai. Scorpion pale otak lu. Pendekar la namanya

      • Anonymous Jul 27, 2014, 8:54 pm

        Pangkah tu penyokong umno le. Sebab tu eja pun salah.

  • LEEBAI Jul 24, 2014, 2:39 pm

    tu tanda Allah marah

    • SambalBelacan Jul 27, 2014, 4:38 am

      Jangan memandai2 kata Allah marah…kalau Allah marah musnahlah alam semesta ini…semuanya yang ada akan hancur lebur…katakanlah bahawa Allah itu Maha Pengasih dan Penyayang…lagi Maha Pengampun…

  • Apala Jul 24, 2014, 4:08 pm

    sapa penah tgk cerita “Lost”??

    • Tok imam Jul 24, 2014, 4:12 pm

      Sape penah tgk cerita tanah kubur?..

      • Tok Bilal Jul 24, 2014, 5:26 pm

        Sape penah tengok cerita doraemon?

        • VWfan Jul 25, 2014, 8:43 am

          sape penah tengok cerita sin chan?

        • Whaha Jul 25, 2014, 10:13 am

          sape penah tgk cerita pirate of carribean??

        • Anonymous Jul 25, 2014, 4:38 pm

          Sayaaaa..haha

        • SambalBelacan Jul 25, 2014, 4:48 pm

          Sape penah tengok cerita Aku Tak Bodoh?

        • Anonymous Jan 3, 2015, 7:13 am

          sapa pernah tengok cetabwg putih bwg merah

  • Anonymous Jul 24, 2014, 11:08 pm

    Msia penuh maksiat tiada keberkatan dlm negara!

    • fjustice Jul 25, 2014, 6:41 am

      Pas kata,Bermaksiat kepada ALLAH.

    • Anonymous Jul 26, 2014, 7:07 am

      Ini baru betul.

    • mat rempit IJOY Jul 27, 2014, 8:09 am

      Merusuh dan membunuh polis mcm rusuhan Bersih tubagus ke? Nasib baik golongan mat rempit nasih mampu bersabar dgn puak2 lebai ni. Jgn sampai kitorg asapkan surau ms terawih nnt.

      • Anonymous Jul 27, 2014, 8:55 pm

        Yang langgar polis sampai patah dan mati tu mat rempit daun ketum cam kau ijoi. Bodoh ngalahkan lembu kak ijat.

      • Anonymous Jul 27, 2014, 9:17 pm

        Mat rempit hisap dadah boleh le.

        • Anonymous Jul 30, 2014, 11:23 am

          Mat rempit pun 2×5.

  • SambalBelacan Jul 24, 2014, 11:51 pm

    Benar jugak seperti yang dikatakan Tun Mahadhir tu…sebagai manusia biasa kita jugak harus mengikut logik fikiran…kalau kalau MH370 terhempas tentulah ada serpihan2 tertentu sebagai tanda terhempas yang ditinggalkan samada dilautan mahupun didaratan…kalau diikutkan secara logik, x mungkin MH370 boleh terhempas atau tenggelam secara ‘bersih’ tanpa meniggalkan sebarang kesan…

    Tidak mungkin kapalterbang sebesar itu boleh ghaib tanpa dapat dikesan…satu dunia sudah berusaha mencari…tetapi masih tiada apa2 klu untuk dibongkarkan akan misteri kehilangan MH370 ini…persoalannya disini, adakah kita akan melupakan terus misteri kehilangan MH370 ini?…

    Kalau MH370 berada diruang udara Bermuda Triangle tentulah kita sedia maklum tentang misteri yang sudah pernah berlaku disana…tetapi MH370 tidak melalui diruang udara tersebut (Bermuda Triangle)…

    Amat misteri dan memeranjatkan sekali sekiranya MH370 sudah dirancang kehilangannya oleh pihak2 tertentu…kita juga harus mengkaji, barangkali didalam MH370 adanya aset2 tertentu yang amat bernilai buat pihak2 tertentu samada dari segi jiwa manusia atau material…kerana MH370 adalah sebuah pesawat ‘remote auto-control pilot’ yang barangkali ia boleh dikawal pergerakannya dari mana2 sudut dunia oleh pihak2 tertentu…

    Kini seluruh dunia, lebih2 lagi rakyat Malaysia amat ingin mengetahui misteri punca kehilangan MH370 ini…secara logiknya jugak barangkali sesiapa yang berada didalam MH370 tersebut telah ditidurkan (dimatikan) tanpa sedar sebelum MH370 diremote menuju ke suatu destinasi rahsia…tidak mustahil jugak dikatakan sekiranya MH370 masih lagi ujud sehingga kini tetapi mungkin telah diubahsuaikan fizikalnya supaya ia tidak kelihatan lagi seperti MH370 yang sebenar…

    Disini juga terlalu banyak persoalan yang timbul…tidak mungkin MH370 boleh ghaib hilang begitu sahaja…semestinya tentulah ada pihak2 bertanggungjawab yang mengetahuinya boleh menjawab akan kebenaran kehilangan MH370…

    • BorgWarner Aug 9, 2014, 12:32 pm

      Kau nak tahu apa yang berlaku pada MH370? Ia sudah meletup dan berkecai di udara pada ketinggian melebihi 25, 000 kaki dari aras laut. Ia berlaku sebaik sahaja MH370 hilang dari skrin radar ATM.

      Sebelum ia meletup, juruterbang hilang kawalan dan menyebabkan ATM menyangka MH370 membuat pusingan U dan mahu mendarat semula ke KLIA, sedangkan pusingan U itu menunjukkan juruterbang hilang kawalan. Situasi ini sama seperti pemandu kereta yang terbabas disebabkan hilang kawalan.

      Satelit pengesan haba Amerika Syarikat gagal mengesan sebarang perubahan haba kerana satelit mereka tiada ditempat kejadian ketika kejadian ini berlaku. Satelit tidak statik disatu tempat sebaliknya ia mengorbit bumi dengan halaju tertentu.

      Katakan, satelit tersebut mengambil masa 24 jam untuk membuat satu orbit yang lengkap dan letupan yang berlaku mengambil masa 1 jam sebelum ia mencapai keseimbangan haba (“thermal equilibrium”) terhadap suhu persekitarannya, maka kebarangkalian satelit tersebut untuk mengesan perubahan haba ialah:

      1 jam/24jam x 100% = 0.04%

      Letupan yang berlaku pada ketinggian melebihi 25,000 kaki dari aras laut menyebabkan bahan-bahan yang diperbuat dari bukan logam (bahan yang kurang tumpat dari air) bertukar menjadi abu sebelum sempat sampai ke permukaan laut/bumi. Manakala bahan-bahan berasaskan logam (bahan yang lebih tumpat dari air) menjadi serpihan serpihan kecil dan tenggelam di dasar laut. Tiada minyak dikesan kerana ia mudah terbakar dan telah bertukar menjadi gas.

      • BorgWarner Aug 9, 2014, 12:43 pm

        Oops, berlaku kesilapan di sini.

        1jam/24jam x 100% = 0.04 x 100% = 4%.

        • SambalBelacan Aug 21, 2014, 4:07 pm

          Jawapan komen mudah pembengap yang pernah aku baca…kalau macam tu tutup kes aje…end of story…

        • anuar Aug 21, 2014, 5:28 pm

          Ada berita mh370 berada dihong kong….cuba pegi cari cara rahsia…klu tanya gtu2 bnyak pihak akan diamkann..

  • Code Tango Jul 25, 2014, 7:42 am

    Masaalah dgn idea patent remote control anti-hijack tu, MAS terima jet MH370 tahun 2002, patent tu pula 2006 baru granted, dan sampai sekarang Boeing tak pernah pasang pada mana2 jet yg dikeluarkannya sebab tidak/belum diberi kelulusan. Tapi sistem kawalan autonomous pesawat terbang sudah dibangunkan jauh lebih awal dari 2006 untuk patent tersebut menjadi isu, maknanya rancangan nak lenyapkan MH370 kena dirancang sebelum penghantaran 2002 lagi…karut. Dan jika ada alat tambahan dipasang pada jet, tentu jurutera MAS tentu akan detect ketika scheduled maintenance…melainkan jurutera MAS yg terakhir buat maintenance tu sendiri yang pasang. Dan, seseorang kena palsukan signal satelit Inmarsat.

    • rashidi Perkasa Jul 27, 2014, 6:50 am

      Ko apa tau. Biadap pnya org pmbgkg. Dr kajian kami sah USA dan RUSSIA sabotaj kerana bimbang kejayaan dan kehebatan pemimpin BN.

      • Anonymous Jul 30, 2014, 2:42 pm

        Russia sekutu malaysia xsilap aku la..n nape russia nk sabotaj?? N aku dgr byk negara2 bsr kt dunia komen yg malaysia xpnh lgsg brtukar parti yg negara..n mgkn sbb byk black out kot??

      • Anonymous Jul 30, 2014, 2:53 pm

        Setahu aku la russia bkn k sekutu malaysia..n npe lak russia nk sabotaj malaysia?? Aah mmg btul bn berkerjaya dan hebat sbb selepas merdeka xpnh agi parti lain pgg..n negara2 besar yg lain pn ckp..n mgkn sbb byk blackout dan indon bangla undi bn tu pgg smpai sudah..

        • cty Aug 1, 2014, 12:43 pm

          MEMANG RUSIA BUKAN SEKUTU MALAYSIA TP SEKUTU ANWAR.

        • SambalBelacan Aug 5, 2014, 11:40 pm

          Sebab tu Nuar Berahim pernah berangan2 kalau dia jadi PM la (kononnya *agaknya bermimpi siang hari) mungkin dia tahu MH370 kat mana…

  • ahmad Jul 25, 2014, 8:14 am

    Tiada sebarang pampasan yang dibayar kepada pemberontak di Donestk. Sebenarnya, 1st lady Malaysia telah berhubung dengan isteri Borodai meminta suaminya berikan semula kotak hitam dan serahkan mayat2 untuk diautopsi. Tahniah 1st lady.

    • VWfan Jul 25, 2014, 8:44 am

      tahniah kak mah kerana telah berjaya berunding dengan borodai

    • Sahak Jul 25, 2014, 9:34 am

      Memang kak mah terbaik. Malaysia beruntung ada isteri PM begini.

    • suhani Jul 25, 2014, 2:24 pm

      Banyak dah jasa kak mah. Permata pun banyak naikkan potensi anak-anak Malaysia terutamanya anak2 melayu.

      • Kogutan Aug 8, 2014, 8:58 am

        mcm cerita 24 pula seasons 6 hampehh!!

  • Kak Ton Jul 25, 2014, 8:19 am

    Mahathir paling banyak menghilangkan khazanah Negara dan dibahagi-bahagikan kepada krooni

    • SambalBelacan Jul 27, 2014, 2:44 am

      Samalah jugak dengan Nuar Berahim dan Nik Aziz tu…termasuk jugak sorang cina tu…yang india tu dah selamat dah ‘jalan’ tapi sorang lagi cina tu belum ‘jalan’ lagi…

      • Anonymous Jul 27, 2014, 8:58 pm

        Dr m bila nak jln. Terang terang sokong kassim ahmad tolak hadis. Bodoh cam perkasa.

      • cty Aug 1, 2014, 12:44 pm

        BETOL SAMBAL. I LIKE YOU HEHHEHE

      • wak Jan 3, 2015, 7:15 am

        yang baik dari allah,yg buruk dari manusia

  • ADIK Jul 25, 2014, 11:06 am

    korg ckap jer lbih, nyampah..dkat plhanraya dpt duit ckit, jiwa trgadai…org mlayu ckap gdepang2, npak jer duit dpan mata…hbis!!!

  • ABANG Jul 25, 2014, 11:23 am

    Ton, ko tau skurang2nya mahathir tlong bngunkan tanah2 org mlayu yg. terbiar, ubah cara hidup org mlayu tinggal kt flat, guna knderaan mewah, hdup cara korporat klau nk cpat kaya…teknologi juga prlu brubah spt mobil fon, intrnet, gajet2 baru yg canggih, prniagaan on line yg dh msuk pasaran trbuka global

  • LEEBAI Jul 25, 2014, 11:43 am

    minta pihak brkuasa pantau. mat2 dadah yg guna rumah2 kmpong jd sarang. dan port operasi di alor setar

    • mat rempit IJOY Jul 27, 2014, 8:02 am

      Ijoy kesal dgn kenyataan yg dikriminasi golongan mat rempit dan pengguna dadah. Bnyak jasa lgsg x dipandang. Mcm la pi surau tu bagus sgt. Kurg2 kami byk mmbntu kempen pilihanraya dan menjaga keselamatan taman dan kampung

  • ABUNG Jul 25, 2014, 11:44 am

    Jaga-jaga…dgn kak mah tu…jangan ada udang sebalik mee udahlah..lain di runding lain pulak padah terima nanti..we all terima akibat nanti…haha..

  • ADIK Jul 25, 2014, 11:48 am

    wey leebai kot repot polis/narkotik la. apa susah… polis kita pasukan yg trbaik d dunia,

    • Anonymous Jul 27, 2014, 8:11 am

      Tervaik la sgt tetiap minggu kena pau rm10 kalo xnkkena saman

  • Pak Long Jul 25, 2014, 11:55 am

    pak long dok cari adik angkat, ada sapa2 mau?

  • fjustice Jul 25, 2014, 12:20 pm

    MH 17 was caught in the crossfire. Disepit antara dua gajah besar.What a tragic day for the country.

  • Anti Israel Jul 25, 2014, 12:53 pm

    Selagi mana Malaysia masih mengikat hubungan diplomatik dengan US, Selagi itu lah Malaysia akan terus menjadi Pak Turut Negara Uncle Sam..Dalam hal ini, Rusia tidak terlibat , tetapi US Mungkin sengaja mengunakan isu ini untuk mengenakan Rusia.

    • rashidi Perkasa Jul 27, 2014, 7:59 am

      Ko nk kena terajang ke. Tahu la BN nk buat apa. LgpunDatuk Sri Najib nk meluaskan Islam d sana sgn mudah

      • Anonymous Jul 27, 2014, 9:13 pm

        Nak sebarkan islam. Lawak kau ni.

        • cty Aug 1, 2014, 12:46 pm

          TK MUSTAHIL SEBAB YBERTELAGAH NEGARA KAPIR MANGSA NEGARA ISLAM. SAPA TAWU ISLAM BOLEH BERKEMBANG DENGAN KEWIBAWAAN NAJIB DAN USAHA YDIMULAKAN OLEH DR MAHATHIR,

  • K Jul 25, 2014, 2:44 pm

    Salam semua..
    Cukup lah MALAYSIA sekadar BERSUARA atas apa-apa isu yang berlaku didunia kerana AWAS kita sekarang diperhatikan oleh kuasa-kuasa besar dunia. Apa yang berlaku sekarang dan seterusnya…??? terpulang pada MALAYSIA kita sebuah negara yang kecil jangan terlalu MALAYSIA BOLEH!!!

  • Bone81 Jul 25, 2014, 8:20 pm

    selama nie nonton filem2 luar negara mngenai konspirasi jahat , pengkhianatan dan gerakan bawah tanah (underground) mcm benar2 trjadi pd mse skrg..walaupun dilakukan dlm filem sdikit sbnyk menjadi cerita realiti…seram mendengarnya..hnya org yg rajin menyiasat dn berani shj boleh mebongkarkn misteri yg trjadi…ttpi ianya memerlukan kekebalan politik atau kselamatn yg tinggi tkut mnjadi ancman kpd ssorg itu…hurmm…

    • SambalBelacan Jul 27, 2014, 2:39 am

      Barangkali ditahun2 akan datang ni Hollywood pasti berminat nak buat filem berkisar tentang misteri kehilangan MH370 ni…

    • rashidi Perkasa Jul 27, 2014, 6:54 am

      Filem bkenaan kehebatan datuk Najib pastilah bix office 100%. We ♡ PM.

  • dyg Jul 25, 2014, 11:01 pm

    SOMETHING WRONG SOMEWHERE…semuanya sudah dirancang…hanya menunggu masa..inilah zaman fitnah dajal.

    • K Jul 26, 2014, 8:51 am

      Sejak kebelakangan ini MALAYSIA terlalu lantang dan menyokong kadang-kadang berlebih2 seolah2 MALAYSIA BOLEH atasi kuasa besar dunia AWAS kini MALAYSIA diperhatikan dan dalam bahaya jika MAHU teruskan..kerana MALAYSIA sebuah negara yang kecil..cukuplah sekadar bersuara di PBB..biarlah negara yang berdekatan dan sebangsa dengan mereka yang membebaskan tanah air dari XXX yang disokong kuat oleh kuasa besar XXX. Lihat lah apa yang berlaku pada negara IRAQ AFGHANISTAN LIBYA SYRIA MESIR.. JORDAN dan IRAN pula dikenakan sekatan. MALAYSIA bernasib baik kerana jauh…..ok

  • VORIANX Jul 26, 2014, 3:04 pm

    SEMUA ORANG DI SINI ANDA SEDANG DIPERHATIKAN

    • Mirandah Jul 26, 2014, 7:09 pm

      Erm..

    • SambalBelacan Jul 27, 2014, 2:35 am

      CCTV pun banyak kat Malaysia ni…dalam toilet pun ada…awas!…perbuatan anda diperhatikan…hahahaaa…

  • bomo kmpong Jul 27, 2014, 3:11 am

    ni tok mo nk habaq na tok mo smua crita ni, tapi tok mo x mau ckap naaahhh satgi org maqah org tgkp, tapi pasai ksian pnya pasai tok mo habaq sikit2 dah la nooo…. dngaq naaahhh… hat mh370 tu dia dok ada, pasai gambaq dlm mgkuk ni tnjuk byg dok elok lgi, hat pnumpang dia tnjuk pulak..tmpat x leh hbaq la naahhh.

    • SambalBelacan Jul 27, 2014, 4:45 am

      Awat x habaq?…la ni x sabaq nak dengaq cita terkini MH370…lagi ada gambaq apa dalam mangkuk hang tu?…habaq laa…

      • bomo kmpong Jul 28, 2014, 11:06 am

        ni mai nk hbaq bgi naahhh, hari ni aku tgok dlm mgkuk ni npak lgi kalut, ayaq dlm mgkuk ni brbuih2 sampai kluaq asap .. tok jengok2 dia brkuap panas kluaq wap oooo… keqin daqah2 tok ingat kot piii pulak dah sbijik lgi kpltrbang kita hat mana pulak? tok dkat2 nk qebah tau kaaa… tapi tok sabaq sat, org pmpuan tok mai uqut tang dada, dia jelom ayaq baqu lega ckit… lpas tu baqu tok mo pi jngok skali lgi flm mgkuk tu… MASYAALAH ..qupa2nya asap tu asap bdak2 main meqcun, yg bebuih tu ayaq dpa qebuih ktupat, pelax bdak2 buat bgi aku keqin daqah2 ingat kot shot down sbijik lgi …

  • bomo kmpong Jul 27, 2014, 3:28 am

    ntapii pasai hat mh17 pun tok mo tau…. dpa tmbak dr bawah nek atas mcm2 bdak2 min mecun roket nu, dia pnya pluru bleh ligan ktrbang tuu kaaa…dpa hala nk blik mai mlysia org. jahat hat ganas ni tembak, kna tang sayap looo, tang tu ada tgki mnyak tu dia. mletup, smua dlm tu mati naaahhh…crita ni pun jd jauh jugak naahhh nu kat kpg grabovo, ukraine nuuu… hat ni dia mcm tunjuk kata dgn. kapai dgn org smua dh x dak dah dlm mgkuk nih….t

  • cik nen Jul 27, 2014, 3:34 am

    nasib baik bg mad hg x naik ktrbang

  • cik nen Jul 27, 2014, 3:40 am

    cik nen kdg2 heqan tau pasai apa jd mcm2 kt mlaysia la ni, kita baik dgn org, tulong org tapi. org. dok. nk. buat kita jugak

  • bomo kmpong Jul 27, 2014, 8:18 pm

    wey ni tok mo nk hbaq ni kt hampa smua naaahh… esok RAYA AIDILFITRI … smua umat islam bermaaf maafan dan bgmbira mrayakan kmenangan di 1 SYAWAL yg mulia

  • cik nen Jul 27, 2014, 9:04 pm

    dlm kgmbiraan mnyambut syawal jgn lupa kpd pndritaan sdara mara kita di palestine & sahabat hndai kita mgsa mh370 dan mh17…ksdihan dan air mata ini akn diganjar… INSYAALLAH

  • kik kik Jul 28, 2014, 4:09 am

    heran gak nape diaorang tak minta dan x kasi bmoh2 yg pndai2 tengok2kan kptrbg mh 370 yg hilang tu…
    pelik gak naahhh…
    klau mtorsikal, lmbu kerbau @ org hilang …kita cpat2 minta bmoh tilikkan !!!!

  • SambalBelacan Jul 28, 2014, 4:23 am

    Tu la masalah org sekarang, depa x mau tradisi yg dianggap lapuk dan usang menyaingi atau mnandingi teknoloji moden skrg

    • SambalBelacan Jul 30, 2014, 2:01 am

      Ni sorang lagi mangkuk hayun…x tau ke nak guna nama lain…nama pena SambalBelacan aku jugak yang nak digunakan…ni lah dia perangai orang melayu…suka nak meniru nama (SambalBelacan) yang sama…kalau macam ni aku aku terpaksa ubah nama pena lain…aku x selesa nama jenama aku digunakan…

      • Anonymous Aug 4, 2014, 10:12 pm

        Guna nama sambalbodoh boleh gak.

        • SambalBelacan Aug 6, 2014, 6:24 pm

          Hahahaa…memang lawak sungguh…

  • bomo kmpong Jul 28, 2014, 4:36 am

    sabaq ..kita x bleh kelam kabut, kdg2 ayaq dlm mgkuk ni bkocak-kocak tu…pasai tu tok mo nk tgok jd kabuq.. kdg2 gmbaq dia tunjuk mai jdi klabu naahhh…tapi gmbaq org x dak tnjuk pun naahhh, klau ada gmbaq ni dia menget menget… kot dia ubah pi tang len x taw la nooohhh… x kan nk dok dlm tu lama2, accond x dak , dia hangat nk mpuih…

  • bomo kmpong Jul 28, 2014, 4:50 am

    apa pun kita kna seqah balik kt tuhan noohhh, jgn dok buat main2 naaahh…kita dia buat mai, dia nk ambik kita balik bila2 dia boleh ambik nooohhh… kita pakat2 doa & qetiaq la naaahhh, Tun pun kata benda ni mcm org smbunyi nohhh… klaw jatuh dlm ayaq pun ada jumpa serpih2 dia noohh kurang2 pun mnyak dia ka noohh, klau trbakaq npak asap ooo …pastu dia mletup, ni hilang smpai radar dgn satelit pun x leh kesan ooo… ni krja org yg ckup pndai noohhh…sabaq la nooohh… kita pakat2 doa la noohhh…

    • Anonymous Aug 4, 2014, 10:08 am

      STOP NONSENSE STUPID!!apa punya bahasa yg ko gune pening aku baca

  • bomo kmpong Jul 28, 2014, 5:00 am

    tok nk hbaq lbih2 pun x bqani… tapi klaw hmpa nk tau hmpa bca apa hat Tun tulih.. kdg2 apa yg tok mo npak dlm mgkuk ni, gaya tok nk hbaq… esok dia kluaq dlm srt kabaq sbijik mcm hat Tun kata… tu la ni tok mo respect pndpat Tun… ilmu dia tinggi…hmpa paham la kot noohhh…

  • kak tun Jul 29, 2014, 8:45 pm

    rasa kak tun la kan, era mantan Tun dlu negara lbih maju, cabaran lbih hebat & kemajuan yg dicapai lbih besar, sukar nk dpt pgganti mcm Tun…x lah mstahil klau Tun diberi pluang skali lgi bliau dpt mngatasi kmelut yg mlanda ngara skrg …bleh kan?

  • MANTAN Jul 29, 2014, 8:55 pm

    SETUJU

  • BorgWarner Jul 29, 2014, 9:39 pm

    Kenyataan dari “Tai Chi Master” yang hendak menunding jari kepada pihak lain untuk menutup kesilapan sendiri. Apa beza MH370 dirampas menggunakan sistem kawalan jauh ataupun rampasan dilakukan juruterbang terlatih? Hakikatnya sistem pertahanan Malaysia sangat longgar.

    MH370 adalah pesawat komersil yang tidak dilengkapi teknologi halimunan (stealth technology), namum ia hilang untuk seketika dari RADAR tentera setelah dikatakan membuat pusingan U.

    RADAR tentera dikatakan mengesan kembali MH370 di sekitar Selat Melaka dan Laut Andaman tetapi Tentera Udara Diraja Malaysia yang dihebohkan membeli pesawat pejuang canggih dari Russia gagal memintas MH370 dan mengarahkannya mendarat di landasan yang sepatutnya.

    Tentara Laut Diraja Malaysia dihebohkan mempunyai Kapal Selam dilengkapi sistem sonar, tetapi tidak diarahkan untuk operasi mencari dan menyelamat.

    Hakikatnya Boeing tentu mahu menjaga nama baiknya supaya jualan produk mereka tidak merosot. Jika benar sekalipun mereka yang merampas MH370 melalui sistem kawalan jauh, syarikat penerbangan yang lain beranggapan pesawat Boeing mudah dirampas dan ini menguntungkan pesaing mereka.

    Tidak perlu saya ulas lebih panjang kerana isinya sudah pun diulang-ulang dan dicedok dari penulis lain. Saya fikir Tun Dr. Mahathir mahu memesongkan isu sebenar dengan menimbulkan spekulasi fiksyen dan berharap para pembaca percaya padanya.

  • Jul 30, 2014, 2:27 am

  • SambalBelacan Jul 30, 2014, 12:10 pm

    Apa kata kita bagi Dr. M peluang jadi PM semula…Lee Kuan Yew tu sampai nak mampus pun boleh jadi PM…sama jugak Nik Aziz tu…dan jugak menteri tua ganyut Sarawak Taib Mahmood tu…

  • BorgWarner Aug 1, 2014, 11:33 am

    “Freedom of Speech is like money, some people have more than the others”

    Saya tak pasti mengapa komen terdahulu saya tidak disiarkan di ruangan ini. Adakah pihak Berita Semasa menapisnya terlebih dahulu?

  • ad hoc Aug 1, 2014, 1:59 pm

    kpmpinan semula Tun memg dirasakan perlu, dlm saat ngara dlanda krisis sbegini rupa pngalaman, kematangan & kewibawaan Tun mgkin dpt mnangani prmasalahan ini… dunia lbih mghormati Tun ats sifat2 peribadi, kpimpinan & tindakan2 dlm kmelut domestik & abgsa…. mgkin pndangan kak ton & smbal belacan ada juga benarnya…. ini pndapat saja…kan? atau Tun bleh mbantu pm mgkaji & mleraikan kmelut yg amat sukar ini

  • sorry lah..... Aug 2, 2014, 11:02 pm

    Ni…Tun Mahathir..belum meninggal lagi…Malaysia dah kalamkabut…kalau Tun tak ada lagi…Mau Malaysia ni HANCUR….Ya Allah…hambamu mohon padamu..panjangkan lah umur barakah dan memberi kekuatan pada Tun…supaya Tun dapat memcurah bakti kapada raayat yang masih memelukan khimat beliau…..aminnnn.

  • anonymous Aug 4, 2014, 8:42 am

    Malaysia merosot dlm commonwealth game.apa sudah terjadi kepada Sukan ??

    • bakalguru Aug 4, 2014, 8:51 am

      Isma dan Perkasa buat analisis sendiri,apakah sumbangan non-muslim to Malaysia ?
      3 pingat emas badminton, 1 pgt emas Skuasy dan Terjun Air,
      Sumbangan itu dari siapa ?.Ahli u kah ?

    • prs Aug 4, 2014, 9:54 am

      Singapore dgn populasi 5 juta berbanding 30 Msia 30 juta mencapai keputusan lebih baik dri Msia.

      • anonymous Aug 4, 2014, 10:04 am

        Selagi Meritocracy diketpikan, dlm apa jua perjuangan dan persiangan Msia akan menghadapi maslah.

        • SambalBelacan Aug 5, 2014, 4:49 pm

          Singapura adalah sebuah pulau…ibaratkanlah ditengah2nya Singapura tu apabila seseorang meneropong, maka bolehlah nampak sekelilingnya…pointnya disini adalah Singapura sebuah pulau negara kecil, tentulah kerajaannya dapat mengawal segala2nya dari segi ekonomi, sosial dan sebagainya…

          Tetapi Malaysia negara besar (bukan pulau sebagaimana Singapura)…maka tidaklah sesuai sekiranya anda membandingkan Malaysia dengan Singapura…

        • Kogutan Aug 8, 2014, 9:11 am

          Bagi sa advantagenya lebih pada malaysia kerana sumbernya..pointnya kecekapan pentadbiran, exploitasi sumber secara maksima..

        • SambalBelacan Aug 8, 2014, 6:44 pm

          Yaa!…sebab tulah Singapura menutup ketat mulut2 para pembangkang…banyak cerita pegilah kat mahkamah…sampai ada yang muflis kerana tiada yang menang kes kerana juga mahkamahnya sentiasa berpegang ‘pemimpin adalah benar’…so…hak orangramai hanyalah cakap2 belakang aje…nak cakap kat internet pun kena tapis dulu…mereka jugak sentiasa dimomokkan dengan ketakutan oleh pemimpin2 mereka…

  • Hamba Hutang Aug 4, 2014, 10:46 am

    Mohon Bonus 2 bulan gaji, nak bayar hutang Maybank..

    • SambalBelacan Aug 5, 2014, 4:52 pm

      Topik kat sini tiada kena mengena dengan bonus 2 bulan…think again!…

  • NO NAME Aug 4, 2014, 12:27 pm

    PEMIMPIM2 BN YG BANYAK RASUAH, PENYELEWENGAN, SALAH GUNA KUASA DAN MACAM2 LAGI TU NAK BUAT APA DISOKONG…..BOLEH BELAH BN

    • SambalBelacan Aug 5, 2014, 11:52 pm

      Ya…Nuar Berahim tu yang betul…sebab tu Uncle Sam suka…

  • anwar Aug 11, 2014, 10:21 am

    kesimpulannya adalah kesemua macai anwar adalah bodoh yg tak boleh diajar lagi

  • awang Aug 18, 2014, 2:39 pm

    BERSABAR & TERUS BERSABAR…. KITA YG TRLEPAS DUIT BRIM & DANA2 KHAS RAYA, SEKADAR TERIMA 500rgt, MGHARAPKAN BONUS 2 BULAN GAJI HUJUNG TAHUN INI….APATAH LAGI MUSIM PERSEKOLAHAN AKAN BERMULA, GST PUN DH NAK TIBA DAN CUKAI PENDAPATAN YG NK KENA DIBAYAR

  • fa Aug 18, 2014, 4:22 pm

    ADSDF

  • ASATALAVESTA BABY Aug 20, 2014, 12:03 pm

    AKHIR ZAMAN,,semua boleh berlaku,,,

  • anonymous Oct 31, 2014, 2:29 pm

    Diharap selepas tragedi sebegini rakyat Malaysia bersatu. Ini tidak, makin bergaduh antara satu sama lain hanya kerana perbezaan politik. Sudah2 la tu dik berpolitik. Tak kemana dik. Kuasa besar gelakkan je awak2 semua bergaduh. Lagi senang pada masa akan datang kuasa besar ni nak porak peranda negara ni kerana rakyat yang bergaduh kerana politik. Tergelak terkentut meraka lihat gelagat bodoh adik2 kat sini. Cakap guna nafsu!

  • Anonymous Nov 11, 2014, 4:11 pm

    sakgoba2

  • mahatdir Jan 1, 2015, 12:39 am

    Buat apa nk slahkan org lain… slahkanlah dri tu… knapa d lhirkan di malaysia…. klau anda xmampu buat apa2 jgn mngata org yg sdang usha…..

  • Olga Jan 4, 2015, 2:35 am

    Kelakar la korang ni…tekentut2 aku gelak…aku rasa elok anuar berahim n the gang ngan najib n the gang yg ade dlm pesawat MH 370 tu…mesti korang mati kutu nk bg komen ape…hahaha..hentikn la obses mengarut korang ni…

  • pening Jan 7, 2015, 9:31 pm

    aku pelik betul lar rakyat malaysia nie.. suka sangat politik kan sesuatu kejadian.. kat mana2 politik.. cukup2 lar politik.. dari tragedi mh370 tukar ke umno/pakatan… x paham betol aku.. langsung tak nak bersatu.. salah sini salah sana..sampai bila pun x setel… pikir2 lar… next pru nnti korang berkempen lar sampai muntah darah… skang nie korang fokus lar pada topik utama.. doa lar bnyak2 utk mh370

  • pray4mh370 Jan 10, 2015, 12:13 pm

    mh370 ada di kem tentera bawah tanah ukraine. entah hidup ke tidak penumpang tu.

  • samir Feb 9, 2015, 9:57 pm

    tak tau pa kna ngn malaysia …. bkn nk mnkritik. .tpi sja nk bgtau … klau negara sprti palestine,iraq,libya,syria dll d timpa bencana…terus d arahkan hantar bantuan secpt mngkin ….tpi pabila malaysia dilanda masalah kehilngn peswt mh370 …. ada tak negara2 seperti palestine,iraq,libya,syria mnghntar bantuan ?? sprti kpal2 tentera … pesawat perjuangn… tpi tak da kan ? yg mnghntr bntuan hnya lh negara2 sprti Amerika ..China …Perancis …Austrilia …dn ngra yg lain2. . mna tuju nya bantuan dri ngra timur .?? tk smpai pun