Masalah Air di Malaysia. Semakin Serius di Selangor & Kelantan? Barisan Nasional (BN) Mahu Bantu Anda Rakyat Kelantan & Selangor!

Masalah Air di Malaysia. Semakin Serius di Selangor & Kelantan? Barisan Nasional (BN) Mahu Bantu Anda Rakyat Kelantan & Selangor!

Nampaknya apa yang didakwa pihak Barisan Nasional sedang berlakunya krisis dan masalah air di Selangor yang semakin dahsyat di sana, kini mereka tampil ke hadapan dengan cuba memberikan komitmen yang lebih tinggi kepada rakyat Selangor amnya apabila Barisan Nasional memasukkan usaha membantu anda semua kalangan rakyat Selangor dengan cara menyelesaikan masalah bekalan air di Selangor.  Caranya?

Masalah Air

Caranya mudah sahaja sekiranya rakyat Selangor memilih Barisan Nasional sebagai kerajaan baru Selangor, mereka akan meluluskan semula untuk meneruskan projek mega Loji Langat 2 bernilai RM8.6 bilion yang telah mendapat halangan kerajaan pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim ketika ini.

Nampaknya Barisan Nasional bersungguh-sungguh untuk menawan semula negeri Selangor yang ketika ini memiliki rezab tunai sejumlah lebih RM2 bilion

Barisan Nasional : Sebab Rakyat Selangor Mesti Tolak Pakatan Rakyat Selangor?

Barisan Nasional ada menggariskan beberapa sebab-musabab mengapa rakyat Selangor patut menolak pemerintahan kerajaan Selangor di bawah Tan Sri Khalid Ibrahim

  1. Hampir menggagalkan sepenuhnya usaha Kerajaan Persekutuan untuk memastikan wujudnya bekalan air yang mencukupi di Selangor
  2. Pakatan Rakyat terus menafikan wujudnya masalah kekurangan bekalan air
  3. tidak mengeluarkan perintah pembangunan bagi Loji Rawatan Air Langat 2, yang merupakan komponen penting bagi projek pemindahan air mentah dari Pahang, yang kini 70 peratus siap

Diharapkan apa yang didakwa Barisan Nasional berlakunya masalah air yang serius di Selangor, dapat diselesaikan dengan cara yang terbaik tanpa menjejaskan kehidupan rakyat Selangor amnya.

Dan diharapkan juga selepas berjaya menyelesaikan isu air di Selangor dan Kelantan sepertimana akujanji mereka melalui Manifesto Barisan Nasional, jenguk-jenguklah juga keadaan dan permasalahan krisis air di sesetengah kawasan di negeri Pahang dan Johor juga. Mereka amat memerlukan keprihatinan anda semua.

Bagi kami bekalan air bersih sepatutnya tidak hanya tertumpu kepada negeri Kelantan, Selangor, Perak atau hanya tertumpu untuk sesetengah negeri sahaja. Tetapi seluruh rakyat malaysia daripada kawasan di tengah bandar besar di Selangor sehinggalah di pedalaman Sabah & Sarawak berhak mendapat keperluan asas yang mencukupi termasuklah bekalan air bersih ke kediaman mereka.

Apa kata rakyat Selangor, Kelantan, Johor dan Pahang amnya, bagaimana bekalan air bersih ketempat kediaman anda ketika ini?

Sambung Baca Lagi Artikel Terbaik Yang Ini Pula. Ada Kaitan Dengan Yang Di Atas :

2,020 Ibu Tunggal Nak Saman Kerajaan Selangor RM10.9 juta. MB Tipu Kami! Mengapa... 2,020 Ibu Tunggal Nak Saman Kerajaan Selangor RM10.9 juta. MB Tipu Kami! Mengapa Zalimi Kami! Kalau sebelum ini segelintir rakyat Selangor ada tuntut apa yang dikatakan hak mereka, supaya baki huta...
{ 205 Komen Bernas di Berita Semasa… add one }
  • 1 kaut Apr 9, 2013, 12:42 pm

    macam ni ka negeri termaju di Malaysia?

  • 2 puteri menangis.. Apr 9, 2013, 12:49 pm

    ish3………………………………………….

  • 3 laser Apr 9, 2013, 12:56 pm

    weii najib masalah air di pekan, pahang dah selesai?

  • 4 orang pahang Apr 9, 2013, 12:57 pm

    tak yah nak propa laaa…ni pahang yang konon kubu kuat BN ni pun asyik la takde air…naik tensen aku dah nak seminggu takde air.. selangor n klate sebok dok highlight..negeri sendiri pun sama je takde air

  • 5 Haji Mokhtar Apr 9, 2013, 12:58 pm

    minta maap nak cakap ye… saya dok selangor (selama pr memerintah) takde la kerap x ada air… barang 2-3 kali setahun je rasanya. krisis lagu mana depa maksudkan ni….

  • 6 ah chong lam Apr 9, 2013, 1:02 pm

    Di Sabah pun masih banyak lagi kawasan yang memerlukan air walhal di tadbir oleh BN, kenapa sibuk sangat nak ambil Selangor sedangkan negeri lain pun masih tidak terurus

  • 7 seksyen 17 Apr 9, 2013, 1:03 pm

    masalah air BeeEnd syabas yang buat. kenapa FT dan selangor selalu banjir? air tak cukup? Perlu ambil dari pahang. BeeEnd selalunya pedendam, belum dapat terima 2 party system atau ada nasi basi dalam tapau….itulah takut kena keluarkan.

  • 8 Bakar Apr 9, 2013, 1:04 pm

    Saya di kedah.. Tiada masalah air. Tahniah.

  • 9 Amran Pekuda Apr 9, 2013, 1:08 pm

    kat kl tempat aku lagi teruk, sampai kena
    cari kolam renang utk mandi, nak minum…
    tadah mineral water d ulu yam utk seminggu.

  • 10 Tai Pen San Apr 9, 2013, 1:10 pm

    Manyak betul itu ah chong……..
    gua seluju looo. kasi hentam itu BEE END

  • 11 echam78 Apr 9, 2013, 1:11 pm

    sebab dia mudah jer…selangor kami nak tawan…pahang plak…memang dah kami punya dan selamanya kami punya…..so orang Pahang apalagi….contoh dah ada kat selangor…so palagi..SAYA PILIH MENGUNDI JERLAHHHHHHHH

  • 12 Pak Awang Apr 9, 2013, 1:19 pm

    makin bodoh Bn nie
    bodoh betul isu ni…sendiri tutup air….sendiri kata ada masalah air…lepas tu paip meletop salahkan kerajaan negeri……
    woi tolong la balaci2 UMNO..celik sikit mata tu

  • 13 tun fatimah Apr 9, 2013, 1:28 pm

    ala aku dh lbh 40 tahun duk selangor, ok je.. mana de masalah air! siap air percuma lg sejak pr memerintah… mandai2 je nak tabur fitnah!

  • 14 JIWAKU Apr 9, 2013, 1:43 pm

    HEI..JANGANLAH BAGI BN SELESAIKAN PROJEK AIR NI…NANTI PROJEK RM20 JUTA BN REMBAT RM50 JUTA YANG RM30 JUTA TU MASUK POKET KRONI-KRONI UMNO.

  • 15 Paulinus joseph Apr 9, 2013, 2:07 pm

    Mana yang kurang baik itu,perbaiki lagi..tak payahlah asyik main tunding jari

  • 16 Penganalisis PRU Apr 9, 2013, 2:09 pm

    Tempoh rakyat beri pada BN dan PR untuk selesaikan isu air:-

    BN = 55 TAHUN
    PR = 5 TAHUN

    So ape yang dilakukan BN setelah mandat rakyat beri 50 tahun dulu untuk selesaikan isu air ini.Sepatutnya keperluan asas ini diutamakan dahulu tak kisahlah siapa pumn yang memerintah,lepas tu barulah buat projek pembangunan juta-juta.

  • 17 Atuk Apr 9, 2013, 2:12 pm

    Air Allah yg punya bukan BN atau PR…

  • 18 Anak Kampung Apr 9, 2013, 2:30 pm

    dulu, kampung saya pn macam tu jugak
    tp lepas kami buat rondaan, kami dapat tangkap depa
    dengan bantuan polis.

  • 19 Redzawan Apr 9, 2013, 2:47 pm

    Air ni patut free saja.
    Air ini limpahan dari tuhan bagi free saja.
    Sebab itu hujan banyak air masih tak cukup .

  • 20 pemantau Apr 9, 2013, 2:47 pm

    setiap negeri da masalah air..itu pun kes terpencil je

  • 21 ??? Apr 9, 2013, 2:54 pm

    ini semua POYO!!!!

  • 22 mata hati Apr 9, 2013, 2:57 pm

    masalah air di pahang pon xselesaikan, nak cite air kt tmpt org?ape daa..ni lah sikap org BE END..sibuk cr kesalahan org, salah sendri nk ditutup2..

  • 23 Anti Tipu Apr 9, 2013, 3:01 pm

    Bekalan air terawat d Selangor sehari 5 juta liter. Penggunaan sehari 3.5 juta liter. Hilang (NRW) 1.5 juta liter. Perjanjian syabas patut guna duit untuk kurangkan NRW. Tapi syabas repair pejabat dan beli kereta kompeni dulu baru nak urus NRW.

    Projek Air Langat 2 tebuk gunung adalah projek BN. Sebenarnya ada pilihan lebih murah tapi menteri tak mau sebab projek billion billion libatkan kroni. Perkara ini ada dalam draf pembangunan air selangor.

    Adun UMNO suruh kerajaan PR keluarkan CAPEX utk bantu syabas. Buat apa? lebih baik kerajaan negeri ambil terus syabas.

    Penyokong PR dan pencacai UMNO boleh rujuk sidang DUN Selangor. Banyak maklumat air dan tanah didedahkan. Pencacai jangan hanya baca UTUSAN PEMBOHONG dan TV 3 SUKU.

  • 24 sabahan Apr 9, 2013, 3:10 pm

    mangkuk tandas betul BN ni…negeri aku di sabah ni yang kualiti tahap air sungai dan memang guna air sungai tanpa di proses terlebih dahulu di majoriti di negeri sabah terutama pendalaman termasuk di pekan kecil bukan dalam hutan ya.. ndak ada siapa kisah ke…………TOLONGGGGGGGGG le

  • 25 seekers Apr 9, 2013, 3:12 pm

    langkah pencegahan krisis air tu ok. tp cara pelaksanaan nye tu. awat amik air jauh dr pahang tu? sumber air mentah xcukup lg ke dgn hujan sampai banjir tu? knp xwat kolam tadahan air n loji proses air bersih dalam kawasan kerap banjir kat selangor je. pembinaan SMART utk alih air ke luar. pastu wat LANGAT2 utk alir air masuk balik? bijak btul sape yg rancang ni.

    masalah kedua, sape yg nak tanggung kos proses loji LANGAT2 tu nanti. takut2 kerajaan nnt akan ckp ‘ kite dah buat loji utk cegah krisis air, so skrg masa balas budi, bil air akan naik lagi’

    sape mastermind kat belakang projek LANGAT2 ni mmg btul2 genius. bukan je dpt generate projek berbillion ringgit. malah dpt generate income stp bulan dr peningkatan bil pengguna nnt. tahniah la taikun2 air

  • 26 najis Apr 9, 2013, 3:18 pm

    masalah air kat selangor tu sebab kerajaan pakatan nak halau penyangak yg jadi ceo syabas ni,dia boleh naikkan harga air sesuka hati..gaji dekat sejuta sebulan,giler apa..baik syabas di pegang oleh gov,bukan swasta..kalau BN amik alih selangor,memey senang lah diorg,swastakan air selangor tu..

  • 27 Abuamir Apr 9, 2013, 3:23 pm

    Sekarang ni musim hujan lebat hingga banjir. bn kata kita kena naikkan harga air sebab kita kekurangan air yg dak dibersihkan. Air hujan sampai banjir dia kata krisis air mentah pada hal air banyak sampai banjir kenapa Syabas tak proses? Sssss……..kalau tiada krisis air kat selangor macam mana kita(bn) nak tawan selangor.

    syabas : cepat2 tutup paip besar kita kurang air………….
    bn : bijak betul kau anak ku sazali…..

    Syaitan yg dikenali = umno /bn

  • 28 penyokongBARISAN Apr 9, 2013, 3:25 pm

    Dari lahir sampai besar sekarang
    Di bawah Barisan Nasional
    Adalah sesekali berlaku krisis air
    Tapi taklah sampai ada orang mati tak minum
    Tak adalah sampai orang matio tak mandi

    Kenapa baru sekarang penyokong PR ni buat kecoh ???

  • 29 Redzawan Apr 9, 2013, 3:37 pm

    Hang ni buta hati.nak kata bn semua betul.
    Cakap macam …..malas nak habak.
    Hang dapat apa dari bn. Tadi hang kata orang pr miskin tak perlu
    Dalam bn.
    Aku rasa hang pi main jauh jauh.

  • 30 pengundi Apr 9, 2013, 3:39 pm

    hahahaha…selangor kan negeri emas..kalau nak rebut balik, rebut cara sama rata..bukan tertumpu pada negeri tertentu je..siap merayu-rayu lagi pada para pengundi selangor & buat lagu khas untuk selangor lagi…untuk pengundi di negeri lain mana lagu mereka?

  • 31 Senah Apr 9, 2013, 3:42 pm

    Masalah air di Selangor bukan salah Pakatan Rakyat, ini bermula dari zaman BN lagi, di sabah kekurangan air sampai dua minggu dan dilain lain tempat langsung tiada air selama 10 hari tidak pun orang sabah hentam Musa Aman, Pembangkang sabah pun tidak hentam BN, tidak suka kasih masuk TV dan Media cetak, apa dah jadi masyarakat selangor, kenapa dekat pilihanraya baru buat masalah, yang sengaja buat masalah ini ada syarikat tersebut supaya rakyat Selangor tiada air. Tidak lojik dekat dekat PRU13 baru ada masalah..;INILAH DINAMAKAN KONSPIRASI …siap???? semua faham.

  • 32 Senah Apr 9, 2013, 3:45 pm

    Buang masalah penyokong Barisan, kenapa dekat PRU13 baru nak buat hal……………lebih baik kamu ini buat program komuniti untuk masyarakat. Atau goreng pisang jual kat pasar dapat duit lagi.

  • 33 Minachi Apr 9, 2013, 3:46 pm

    ada x lalat terbang atas kepala, appa!!!

  • 34 Senah Apr 9, 2013, 3:48 pm

    Sebab tu lah, kalau Pakatan KALAH, tak berapa sakit, tapi kalau BN kalah, banyak YAB dan YB menganggur, tiada pendapatan lagi, kalau ada pun ala kadar saja. Dorang biasa dapat duit juta juta, kita nak pinjam sikit bukan main susah, terpaksa pinjam along. Ada juga tempat meminjam yang dinamakan Peminjam Wang Berlesen, tapi tidak ikut syarat.

  • 35 ANWAR TELO Apr 9, 2013, 3:55 pm

    ayat-ayat dan tanda-tanda nak kalah…balaci-balaci PR sedang ketakutan sekarang dgn AKU JANJI NAJIB yang diterima baik seluruh rakyat Malayisa… Jangan la takut kawan2… penyokong BN semua rileks je skang… xde menyalak mcm anjing anjing PR dalam FORUM ni… kite tggu je pilihanraya… tgk sape yg kene….. cabutzzz….

  • 36 BARISANsansansan Apr 9, 2013, 3:57 pm

    Aku rasa penyokong PR yang pergi merempat jauh2
    ganggu kami penyokong BN yang dah amat selesa nih
    cisss

  • 37 JORAN Apr 9, 2013, 3:58 pm

    sokong…………INI KALI LAH

  • 38 JORAN Apr 9, 2013, 3:59 pm

    um NO TAK MAU D SABAH………INI KALI LAH

  • 39 BARISANsansansan Apr 9, 2013, 3:59 pm

    Kat negara UAE air amat mahal
    Kalau rakyat komen banyak sangat macam penyokong pembangkang di sini
    Kerajaan UAE pancung saja mereka ni

  • 40 BARISANsansansan Apr 9, 2013, 4:05 pm

    Apa bising2 ni PR oiii
    Air kat Shell pun ada jual
    satu kotak belas2 ringgit saja
    Itu pun nak kecoh

  • 41 BARISANsansansan Apr 9, 2013, 4:06 pm

    Engkorang ni penyoikong PR
    Masing2 dah ada yg obesiti sebab kesenangan yang BN bina
    Bersyukur aja lah

  • 42 nurin Apr 9, 2013, 4:07 pm

    betul tu,kita kena bijak cari maklumat,jangan mudah terpedaya….ini kalila kasi tukar…moga2,lebih baik dari sebelum ini…

  • 43 akuBUDAKumno Apr 9, 2013, 4:08 pm

    Bercerita pasal air ni rasanya ini konspirasi penasihat PKR. Belioau yg guna banyak air sebab aktif mengeluarkan air … semasa aktiviti rakaman video tu.
    Dialah puncanya.

  • 44 loveUmno Apr 9, 2013, 4:13 pm

    Anwar Telo
    Bosan juga dengar salakkan anjing PR ni
    tapi hai wan ni menyalak semacam aja
    kalau buka BS ni tengah malam
    Seriau jugak salakannya
    macam cerita hantu

  • 45 INSAN TULUS Apr 9, 2013, 4:17 pm

    hang nak tau sbb ape dia nak sangat SELANGOR. Nak perabih duit rizab 2.8 Billion tu yg penat2 PR carik, Kumpul dan simpan. Senang-senang depa nak joli buat Langat 2. Hangpa yg sokong BN BUKAKLA BIJIK MATA HATI 2.

  • 46 loveUmno Apr 9, 2013, 4:17 pm

    Kit Siang dan Guan Eng yang paling buat selamba saja pasal isu air ni. Mereka trak pernah mengamuk, komen di akhbar dsb nya. Mereka tak pernah jadikan isu utama dalam apa2 mesyuarat parti. Bila di tanya pemberita mereka menjawab ” Wa tatak helan itu air tak ale. Wa mukan nye basoh belak pakai air. Wa pakai tisu sa ha ja maaa “

  • 47 loveUmno Apr 9, 2013, 4:24 pm

    Isu air……
    Tambah Guan Eng lagi ” Wa kena cilit bilit ka, belak cair ka, itu air tatak perlu. Wa simbahyang pon satu hali satu kali. Tatak pakai air maaa. Mulan puase pon kite puase jugeeee maaa”
    Kit Siang mencelah, “Itu pinyokong PKR manyak pakai air. Bila dia olang berdemo, talak puase punyeee”

  • 48 ANTI DAP&PKR Apr 9, 2013, 4:29 pm

    mertua aku duk kuala krai kelantan.sepanjang aku kawin ngn bini aku,mandi perigi je la tiap hari klu balik kmpg..
    nak harap air paip kelantan?meter pn tak nampak.
    ni pngalaman sendiri.siapa yg duk kelantan rasa la.kelantan bkn kota bharu je tau..

  • 49 anak perantau Apr 9, 2013, 4:36 pm

    tahu takpe.. kat kuantan plak tu…. masjid2 pun boleh kering air.. lagi kesian kat budak2 kolej sekitar yg seminggu tak jumpa air.. serius, mana ertinya ikhlas membantu?

  • 50 penanam sayur Apr 9, 2013, 4:40 pm

    Setuju sangat-sangat, di Pahang asyik tak ada air. Ramai penduduk Jaya Gading akan mengundi PR pada kali ini hanya disebabkan air.

  • 51 korok mung Apr 9, 2013, 4:46 pm

    kuala krai kat celah mana ko duduk tu? kampung mana? acu royak gak.

  • 52 keadilan hak semua Apr 9, 2013, 4:46 pm

    itu lah sikap pemimpin bn asik nak salah orang lain je.mereka cakap kekurangan negeri yang diperintah pr sedangkan kat sarawak air dikawasan pendalaman selalu terputus bekalan.air sungai dulu bersih kini menjadi coklat dek kerana pembalakkan dan ladang.bayak tanah diteroka penduduk asal di jadikan ladang tanpa pampasan dan sebagainya.

  • 53 lala Apr 9, 2013, 4:48 pm

    keh3 macai bn bagi komen sekelompok je.macam baru lepas kandang je

  • 54 ANTI DAP&PKR Apr 9, 2013, 4:48 pm

    mengkebang.ingt aku tipu ke?

  • 55 Mapin Apr 9, 2013, 4:50 pm

    Periksa betul-betul along-along dan Peminjam Wang Berlesen ni pun director-director dia adalah kroni-kroni UMNO. Itu yang aku bangang ni. Peminjam Wang Berlesen ni tumbuh macam cendawan lepas hujan. Sepatutnya kerajaan menjalani siasatan rapi dan tindakan tegas terhadap Syarikat-Syarikat ini kerana mengenakkan bunga yang cukup-cukup tinggi dan tidak mematuhi syarat seperti menipu peminjam, tidak ada statement yang diberikan, menggunakan kekerasan dan macam-macam masalah lagi. Yang jadi mangsa kebanyakannya penjawat awam dan orang miskin. Dahlah miskin meminjam lagi kerana harga barang yang semakin naik dan susahnya mencari nafkah hidup.

  • 56 din Apr 9, 2013, 4:52 pm

    yg sekelompok lg macai PR.baru masuk kandang utk disembelih.kih kih kih

  • 57 lala Apr 9, 2013, 4:53 pm

    sekolah kat teluk intan dulu pun selalu xdak air.igt lagi panjat koridor sekolah sebab nak mandi kat tepi lab.gilo kalu jatuh naya,time tu BN pegang tau.

  • 58 SHAH Apr 9, 2013, 4:57 pm

    x pe la..diorang ni dah biasa x de air.. Tambah 5 Tahun lagi x de air pun x pe.x payah mandi,cepat sikit pi keje,keje je simpan duit banyak2.

  • 59 Jack hawk Apr 9, 2013, 5:09 pm

    ala…apelah…kami disabah juga guna air paip graviti saja…bila kemarau tiada air juga…ni sabah bawah kjn BN….jalan raya pun tak baiki sejak zaman PBS( Parti Bersatu Sabah)….mana sabah baharu yang dilaung-laungkan sewaktu PRU-11 yang lalu…dlm PRU-12 pun banyak janji tinggal janji….tanah yang telah dipohon lebih 40 tahun pun tidak ukur…baik tukar dgn PR saja…walaupun PR tidak menjajikan apa2 tetapi sekurang2nya kita dapat luahkan kekecewaan kita dari parti BN.

    Untuk graduan yang masih berhutang belasan ribu denganPTPTN tu…pilihlah PR yang menjanjikan ia akan ditukar kepada biasiswa…kalau BN menang kita tidak dapat tu…so undilah parti yang menjanjikan bulan dan bintang kerana ianya pasti kita dapat kerana kita ada roket untuk ke bulan dan bintang…heheh…..

    kalau setakat Timbangan…ia hanya timbang hutang dan kira kenaikan barang keperluan…dan jangan lupa AES masih disarung…kalau BN menang 2/3 siaplah dia akan keluarkan AES….siapa kena?…kita semua yang kena….KRONI ketawa…sebelum terlambat….Jom ubah!

  • 60 sampuk Apr 9, 2013, 5:24 pm

    sedar lah wahai rakyat m,sia semua, bahawa tidak semua benda boleh di politikkan. apabila ia dipolitikkan mcm ni lah jadinya. apa yg jelas adalah para pemimpin kita sekarang ni asyik berebut kuasa tanpa hiraukan keperluan rakyat. air adalah keperluan hidup, jadi kenapa perlu menang pilihanraya dulu baru boleh selesaikan masalah? ada yg jawap bagi memudahkan proses pelaksanaan projek. cuba pikirkan balik adakah sukar utk bekerjasama kalau berlainan parti demi kebaikan rakyat. kalau sukar bermakna rakyat tak perlu keluar mengundi dlm pru13 nanti kerana undi mereka akan menyusahkan mereka sendiri. fikir2kanlah. sedah sampai masanya kita sebagai rakyat m,sia perlu menilai seorg pemimpin yg boleh menjamin kesejahteraan kepada kita semua nanti

  • 61 sepupu najib telo Apr 9, 2013, 5:25 pm

    bukan apa puak-puak pr ni tak bayar bil tu yang tak da air,,dia orang dah lupa pak nuar ckp semua free tu yang tak bayar,,salah kan umno/bn gak,,dah dasar pembangkang,,sampai bila pun pembangkang….hu hu hu

  • 62 ayu senyum Apr 9, 2013, 5:25 pm

    Undilah Barisan Nasional….

  • 63 Cuba2 Apr 9, 2013, 5:47 pm

    Sokong Haji Moktar..aku duk PJ ok ja….sampai buang2 air coz anak2 mandi dalam kolam…saje ja depa nak amik Selangor n kroni gelisah xdapat projek Langat yang xmemberi kesan pada kami RAKYAT SELANGOR…terima kasih MB Selangor Khalid Ibrahim dengan pemberian 20meter padu percuma..Menang nanti tambah lagi kuantiti air meter padunya…HIDUP PR>>

  • 64 najib telo Apr 9, 2013, 6:00 pm

    katak siam dah meleleh air liur bila tengok rizab selangor dah ada rm2bilion..itu yang meroyan sangat nak tawan selangor..

  • 65 najib telo Apr 9, 2013, 6:03 pm

    perangai katak siam bacul sebijik macam najib..seko suka tukar2 nick seko lagi berani cakap dari jauh je..

  • 66 adun_Pandan@P100 Apr 9, 2013, 6:05 pm

    ni sume game geng umngok jekkkk…..sehari selepas perhimpunan bersih 3.0 trus ad air balik kt umah aku….nmpk sgt dorg saje nk myusahkn org selangor……dorg ingt dorg xbg air org xleh gi BERSIH kerrrr????hahahahaa……taktikal lapuk!!!!!…..lawan tetap lawan!!!!!…..

  • 67 biropromosi Apr 9, 2013, 6:25 pm

    Setuju dgn kamu……beberapa tahun yang lepas cerita pasal pegawai kanan polis ada syarikat kawalan keselamatan. Syarikat ni di sub-sub menjadi nama2 berlainan tapi 1 tokey. Kerajaan PR perintah kita minta siasat syarikat kawalan keselamatan & syarikat kewangan yang tumbuh bak cendawan pas hujan ni….

  • 68 sepupu najib telo Apr 9, 2013, 6:27 pm

    10 kali perhimpunan bersih pun otak puak pr tak akan bersih gak,,dah tak boleh cuci,,nak pulak sepupu aku tu najib telo hati dah hitam macam pr gak,,

    dah nasihat tak dengar,,balik lah ke pangkal jalan macai-macai pr..

  • 69 sepupu najib telo Apr 9, 2013, 6:42 pm

    marilah kawan-kawan semua kita besatu untuk menegak kan bangsa agama dan negara,,undi lah BN,sudah pasti akan membawa kesejahteraan kepada semua rakyat Malaysia,,kita akan kubur kan pr kat lautan,,,,,lautan apa yek yang dalam???

  • 70 bolok wek Apr 9, 2013, 7:26 pm

    kg org asli tu,, xperlu paip air.. air sungai banyak

  • 71 jagindas707@yahoo.com Apr 9, 2013, 7:35 pm

    aku anak kedah,kj kat selangor.dl masa bn perintah air kotor di kedah atau selangor.skrg pr pegang air baru bersih.mcm mane hati pemimpin,mcm 2lah warna air

  • 72 warga selangor Apr 9, 2013, 7:47 pm

    entah, sibuk2 nak hantar air ke selangor buat apa. kesiankan rakyat sendiri (pahang) dulu daripada untuk kroni. mana dia rakyat didahulukan- ces janji di capati

  • 73 warga selangor Apr 9, 2013, 7:51 pm

    Tahniah kepada PR terutama Khalid Ibrahim yang nak swastakan air kepada rakyat selepas pengambil alihan syabas. Setiap sen yang warga selangor bayar ada nilai duit yang terkumpul dan akan dibayar semula kepada rakyat.

  • 74 jacki Apr 9, 2013, 8:16 pm

    sgt setuju!
    kalau bn bagus sgt taklah rakyat tak undi bn n ahli bn pun tak akan keluar parti. apa yg bn ckp semuanya mrk sj betul, rakyat semua tak betil n bodoh kerana pilih bn !
    ni ke bn demi rakyat malysia. lainlah kalau rakyat bn .
    amin.

  • 75 jacki Apr 9, 2013, 8:22 pm

    hahaha,….
    dari yg sy tahu bn dah goyang n skrg bagi itu ini pada semua penjawat awam n bekas penjawat awam. itu je lah cara terakhir yg dia mampu n lg kalau rasa tak betul mrk akan buat rusuhan supaya rakyat malaysia takut n tak undi pr. tapi rakyat malaysia kalau nak ubah hidup anda selama ini dikianati jgn takut tapi bangkit n tawan kembali hak rakyat . bumi malaysia bukan mrk punya tapi semua rakyat malaysia punya. amin.

  • 76 anaksarawak Apr 9, 2013, 8:24 pm

    ni ayat untuk BN…….’pembulakkkk”……pangkah PR…neh.

  • 77 abu Apr 9, 2013, 8:44 pm

    BN memang “pembulak” , kwsn kami di Swak lagi teruk, ladang kelapa sawit dihulu loji penapis air.Siapalah jadah meluluskan projek tu, kalau tak pemimpin BN.

  • 78 BEE END Apr 9, 2013, 9:04 pm

    LAGI SATU MAU CAKAP NEH,,,KASI UBAH MAAA…..SUDAH LAMAA…

  • 79 ABU TOMPOK Apr 9, 2013, 9:07 pm

    Dah nampak dah PR nak sembah bumi. Tunggu runtuh aja masuk ke LONGKANG.

  • 80 machester united Apr 9, 2013, 9:17 pm

    bingai machai bn sebenarnye,

    50 tahun masih kene tipu lagi dengan bn/umno..

    semoga Allah swt memberi petunjuk dan hidayah kepada u all semua.. amin

  • 81 machester united Apr 9, 2013, 9:20 pm

    sorang yang b o do

  • 82 machester united Apr 9, 2013, 9:21 pm

    sorang yang b o do

  • 83 machester united Apr 9, 2013, 9:21 pm

    sorang yang b o do

  • 84 machester united Apr 9, 2013, 9:22 pm

    sorang yang b o do

  • 85 mat rafi kg baru Apr 9, 2013, 9:49 pm

    ini kali pr menang besar…….aku berani jamin,,,putrajaya milik pr,,,,,allah hu akbar, ya allah hapuskan perasuah,pembunuh, penggalak maksiat dan penjenayah di bumi mesia ini….amin

  • 86 hahaha Apr 9, 2013, 9:54 pm

    ak ni da seminggu xda air kt kuatan… pak najib tlg la mai tgk… sedih ase.. nak angkat wuduk pn payah… tv 3 xnk ambil tahu ke????

  • 87 kak Mah gebu Apr 9, 2013, 9:57 pm

    hok alohhh…aku pg kuantan ..kat Tanjung Lumpur masa cuti sekolah baru ni..air takde jugak..pastu balik Kota Tinggi pun takdok air jugak..sakit hati tul..bila travel byk baju nak cuci..tp jgnkan nak cuci..nak mandi pun beli air mineral…majulah sangat ng bwh BN..paku dulang paku serpih..kata ng pembangkang .tp ng BN lagilah teruk lebih :(
    Isu kat Selangor pulak…semala berpuluh2 tahun BN perintah..buat apa kat sana..tak peduli pun mslh air..skrg ni PKR mewarisi negeri Selangor yg tenat semasa org2 BN perintah..apa taknya asyik penuhkan poket kroni masing2 jer..dh nak tersungkur skrg ni baru sibuk nak bg gula2 kat rakyat..ingat rakyat ni bodoh sangat kerrr..

  • 88 Terrano Apr 9, 2013, 10:11 pm

    Langat 2 dah lulus sebelum PR ambik alih pemerintahan….

  • 89 sepupu najib telo Apr 9, 2013, 10:13 pm

    hok alohh,, kak mah gebu,,demo g mano tak dok air tu,,demo g maso air surut ko??kita doh lama duk kuantan ok jah,,tak payoh nak fitnah kak mah bedoso jah,,jatuh ko maruoh orang pahang jah,,kelantan macam mano kak mah weh air belebih ko??sampi nok basuh kecin pun susah bakpo tak royak..

  • 90 Terrano Apr 9, 2013, 10:16 pm

    Mmg air free… Tapi air yg belum diproses dan dirawat…. Nak buat semua tu kenalah guna duit buat empangan, loji rawatan…. Barulah salur ke paip setiap umah kita… Semua tu free ke? Ko nak free gi tadah air hujan… Takde meter air… Dungu piang!

  • 91 Redzawan Apr 9, 2013, 10:29 pm

    Di sini pun pejuang bn tinggal berapa kerat saja.

  • 92 najib telo Apr 9, 2013, 10:32 pm

    bik mama kan banyak air..nape najib macam x cukup air je..ke air bik mama dah kering..

  • 93 najib telo Apr 9, 2013, 10:35 pm

    katak siam tu memang la cukup air..orang asli mandi air sungai je..

  • 94 Terrano Apr 9, 2013, 10:37 pm

    Tak salah nak tukar kerajaan… Cuma byk sgt kepincangan utk bentuk kerajaan baru… Ada 3 kepala yg sebenarnya tak sebulu… Tapi berlakon mcm rapat sgt….

  • 95 abg rogayah Apr 9, 2013, 10:42 pm

    Aku akan pastikan selangor kekal bersama pakatan…hidup pr..

  • 96 anak pekan Apr 9, 2013, 10:47 pm

    Pui..lah bn..kat pekan ni asyik takde air je..aku dan member2 lain kat pekan ni akan pastikan bn jatuh tersungkur kali ni..

  • 97 sepupu najib telo Apr 9, 2013, 10:47 pm

    teruk sunguh dah sepupu aku ni,,ingat dh tebuka hati,,masih bekarat lg,tak boleh cuci dh weh,,tak bayar bil nak salah kan kerajaan gak ke,kalau tak da air datang je rumah aku,,free je tak payah bayar,bukan pak nuar je boleh bagi free,aku pun boleh,,setakat air la,

  • 98 anak pekan Apr 9, 2013, 10:49 pm

    kirim slm ye…tunggu bn bungkus..

  • 99 sepupu najib telo Apr 9, 2013, 10:53 pm

    anak pekan ni sebenar nya kecewa tak dapat tempat dalam umno,,tu la melayu,kalau tak dapat suatu benda keluarga dia sangup tingal,,pendek sunguh akal pikiran,,tu la tahap pembangkang sebenar….

  • 100 Redzawan Apr 9, 2013, 11:10 pm

    Siapa yang pendek akal.
    Aku rasa hanglah .
    Macam dainasur dah pupuspun.
    Jangan buat andaian yang lemah.

  • 101 Totok PKR & Anwar Apr 9, 2013, 11:12 pm

    Tak pe pr akan membantu! Kami janji akan membantu. Tetapi bukan kewajipan kami utk menunaikan janji. Pokoknya undilah kami.

    Segalanya akan jadi murah, segalanya akan terbela, semuanya akan free- ptptn free, air free, petrol free, rumah free, toll free, sekolah free,universiti free, hospital free, kereta boleh jadi free, pengangkutan awam free-naiklah ke mana shj, tambang MAS, Air Asia dan Firefly akan lebih murah-almost free-semua boleh terbang, org Islam boleh pergi hj percuma, keluarga Melayu akan dpt pencen bulanan min.rm 3000 sebulan free, pelajar Melayu di universiti tak perlu study hard-semua akan diberi kelulusan free- kelas satu lagi!

    Oleh itu, gunakan akal tanpa emosi sebelum undi kami calon PR, dlm pru nanti!

  • 102 Terrano Apr 9, 2013, 11:14 pm

    Next time byr bil air…elakkan dipotong…

  • 103 iknowuaregood Apr 9, 2013, 11:16 pm

    apa lah korang gaduh2 mcm budak2 kat sini..PR menang ke, BN menang ke..diorang yang kaya..komen yang berilmiah sikit kan sedap baca..

  • 104 albab Apr 9, 2013, 11:16 pm

    aah la… susah la xda air kt kuantan ni.. nk mandi wajib pn xleh..

  • 105 Redzawan Apr 9, 2013, 11:17 pm

    Aku juga teringat pada orang asli.
    Bila tak maju jangan salahkan kerajaan negeri.
    Sebenarnya orang asli dalam senarai persekutuan.
    Jadi tanggung jawab kerajaan persekutuan untuk majukan orang asli.
    Haram bagi aku kalau menerima apa apa imbuhan dari pr.
    Aku bukan orang suruhan mana mana parti.
    Aku guna satu akaun saja.

  • 106 sepupu najib telo Apr 9, 2013, 11:20 pm

    hang duk ambil berita dari harakah memang la,,andaian yang teramat salah,,harakah ni keja dia dok hemtam kerajaan je,,kalau penuh poket dia diam la,,semua tak betul,,bagi apa pun semua ta betul,tak bagi lagi la tak betul,,tu yang pendek pikiran tu,,kalau yang elok tak payah nak hentam,,hentam la yang tak betul,,pembangkang yang sejati adalah pr…

  • 107 Atas Pagar.!!*@*.. Apr 9, 2013, 11:24 pm

    chua soi lek pun itu mcm mcm ma..belak tatak cuci.!abis tu shake-hand sama rosma.!hahaha..

  • 108 Terrano Apr 9, 2013, 11:25 pm

    Masalah air boleh selesai ke kalau PR memerintah??? Anwar konfem busy nak menyaman musuh2 politiknya…. Kita siang busy nak gubal undang2 kasi padam hak istimewa org melayu, nik aziz plak sibuk nak laksana hudud kot…

  • 109 sepupu najib telo Apr 9, 2013, 11:34 pm

    betu tul terrano,,bila bn merintah rasuah la,,kalau pr merintah boleh abis ke rasuah,,manusia bro,,temasuk la macai pr,,tak nak duit penuh poket ke?yang beserban pun tak tentu baik lagi kalau dengan duit,,sapa-sapa pun jadi menteri dah tentu rasuah punya,,kecuali letak kambing boleh la tak makan rasuah,,kambing tak pandai guna duit,,puiiii,bangang punya pr..

  • 110 Redzawan Apr 9, 2013, 11:43 pm

    Yang betul cakap betul.aku pun tak langgan harakah.
    Kecuali tentang johor.
    Macam hadi awang idea lemah sikit. Tapi tg nik aziz aku sanjung.
    Kadang cuba hang pikir kita ni agama apa?
    Tapi bila ketepikan undang tuhan macam mana.
    Kita islam tak percaya islam apa hukum nya.
    Sebagai islam kita mesti letakan islam itu tempat yang tinggi.
    Merendahkan islam sama dengan merndahkan.yang satu.

  • 111 Redzawan Apr 9, 2013, 11:47 pm

    Air tu pekara kecil saja. Jangan buat andaian bodoh.
    Hak melayu tak boleh hapus ,kucuali atas kehendak orang melayu,
    Seperti mahathir
    Sekarang najib ikut langkah.

  • 112 Atas Pagar.!!*@*.. Apr 9, 2013, 11:49 pm

    hari2 tonton ‘maharaja lawak’ kul 8pm-8.29pm kat tv3 lepas baca cerita2 ‘lawak’ kat utusan..hahaha…

  • 113 Melayu MudahLupa Apr 9, 2013, 11:49 pm

    Memang tak ada masalah krn hujan hari2 kat KL, dam pun melimpah. Yg masalahnya sistem pengurusan syabas yg pincang krn ceo asyik nampak peluang nak cekik rakyat dgn tuntutan naik tarif,

  • 114 ABU Apr 9, 2013, 11:59 pm

    PERCAYAlah selamanya….pemipin BNUMNO sentiasa mengintai-intai peluang kekayaan disebalik kesusahan rakyat.Baik di jalanraya dengan projek AESnya, rumah dengan PPRTnya, ibadat dengan projek masjidnya , ict dengan Ebooknya , nak jaga kesihatan rakyat denga harga gulanya , nak jaga pencemaran dengan naik harga petrol/hapus subsidinya , keselamatan dengan beli kapalselam , heli dsb….banyak lagi.Nampak luarannya memang canti.memang patut buat .Itu perkiraan atas kertas.TAPI coba kamu renung teliti betul2…akan RM nya..pasti akan melampau harga yang munasabah.tidak heranlah masalah KETIRISAN mencapai RM20 ribu juta oleh Jabatan Audit Negara.JAHANAM…itulah perkataan yang selayaknya buat pemimpin tamak….menipu rakyat.

  • 115 sepupu najib telo Apr 10, 2013, 12:03 am

    ya betul kita kena naik kan mertabat islam,kena pejuang kan utuk islam,,tapi kalau tok guru nik aziz sendiri mendiam kan diri dalam soal nama islam apa cita ni??mengapa perlu takut pada karpal sing,,tu la aku cakap kena cermin diri kita dulu,,apa pengorbana kita pada ugama,,bn pun tak pernah abai kan ugama,,banyak peruntukan untuk agama,,apa pun aku hormati tuk guru,,,cuma kesal mengapa takut pada orang lain untuk menegak kan islam,,,,fikir-fikir la ya,,,,

  • 116 ABU Apr 10, 2013, 12:08 am

    Ko la yang bangang .Patutpun sepupu Najib…perangai sama.Tengoklah fakta nak jawab.Catatkan diruangan ini…aku cabar…sorang wakil rakyat di negeri PR perintah yang didakwa kerana rasuah.Hujah pakai kepala lutut….pergi sembang dengan budak2 sekolah rendah sudahla.Fanatikbuta.

  • 117 sepupu najib telo Apr 10, 2013, 12:20 am

    abu,,,kalau awak jadi menteri pun dah tentu gasak abis-abisan duit rakyat,,nama dah pun abu lebih teruk dari arang,,sebelum jadi pemerintah semua boleh cakap,,puiiii….bangang tak abis-abis

  • 118 ANWAR TELO Apr 10, 2013, 12:35 am

    betul tu, balaci2 najib pun ketakutan jugak sebab bn terpaksa tiru manifesto pakatan. jangan takut la kawan2, doakan kemenangan pakatan rakyat. amin..

  • 119 ANTI DAP&PKR Apr 10, 2013, 12:38 am

    InsyaAllah aku undi pas..

  • 120 Redzawan Apr 10, 2013, 12:59 am

    Ini politik .
    Mesti macam tarik rambut dalam tepung.
    Nik aziz tak takut pada pada kapalkah ,pada boat.
    Tapi ini strategi.perlu berhati hati.

  • 121 barcalona Apr 10, 2013, 2:45 am

    mmg bingai machai pokjib dan anakbuahnye.. puihh

  • 122 sam Apr 10, 2013, 3:07 am

    nak selesaikan masalah air undi PAKATAN RAKYAT

  • 123 Si Buruk Apr 10, 2013, 4:35 am

    Setuju…kat shah alam pun sgt2 jarang takde air. Byk ada dari takde. Camne lak kata takde air?

  • 124 Si Buruk Apr 10, 2013, 4:41 am

    Haaa tu lah…bn kalah kt selangor dlu sebab toyo & kroni punyer pasal la. Toyo & kroni leh wat rumah smpai juta2 kt shah alam, rakyat jelata duk flat murah pkns yg buruk & terbiar.

  • 125 Si Buruk Apr 10, 2013, 4:45 am

    Betul tu atuk…tapi jadi amanah pd bn & pr utk urus sumber air dgn bijak dan telus

  • 126 Si Buruk Apr 10, 2013, 4:47 am

    Bereh tuuuuuuuu!!!!!

  • 127 kereta kayu Apr 10, 2013, 5:01 am

    undi adalah rahsia. saya pilih mengundi

  • 128 kereta kayu Apr 10, 2013, 5:09 am

    yer betul….tak caya gi tgk rumah kroni2 umno kt seksyen 11, seksyen 7 & seksyen 8 shah alam. mak aihh…besor nyer rumah!!! rakyat keje rajin berpuluh2 tahun & sampai mati pun ttp tak mampu buat rumah besar camtu.

  • 129 haruan Apr 10, 2013, 6:28 am

    pengundi comel , pengundi comot?

  • 130 haruan Apr 10, 2013, 6:32 am

    kalau tak silapnya , ada ayat kat dalam AlQuran yang mengatakan air adalah wajib diuruskan olih pemerintah.

    jadi, yang bijak pandai bab Alquran ni tolonglah cari ayat tu, dan bagi makluman kepada sapa yang jadi pemerintah, tak kisah lah sapa yang diundi.

    air kat negeri Kelantan tu banyak , tapi pemerosesan dan paipnya perlu duit. kalau duit tak diberi, macam mana pemerintah kelantan nak uruskan?

  • 131 barcalona Apr 10, 2013, 7:50 am

    ni sumer salah bn..

    maju sangat la negara.. puihhh

  • 132 abang toko Apr 10, 2013, 8:03 am

    PELIK SKRG KAT NGERI PAHANG,KUANTAN PUN TKDOK AIR NI.APA MSALAHNYA.

  • 133 Mapin Apr 10, 2013, 8:06 am

    Pintar…kamu ni ABU betul sekali hang cakap ni..aku sokong..BN ni penipu besar.

  • 134 Terrano Apr 10, 2013, 8:21 am

    Sama je la PR ke BN ke…Pas ke… Rasuah ni penyakit masyarakat…. Samada secara lansung atau tak lansung…. Ada ke org nak ngaku dia mkn rasuah…

  • 135 mamagomo Apr 10, 2013, 8:30 am

    ape ko merepek ni bro..boleh cakap sket ape sumbangan bn kat orang melayu ngan agama islam???

  • 136 ABU TOMPOK Apr 10, 2013, 8:30 am

    Tak lama lagi masuk kubur lah semua ahli2 PR bersama2 dengan ketua mereka yg bernama ANWAR. Tanah perkuburan mereka telah siap sedia di merata2 tempat di malaysia ni.

  • 137 tuan hamba Apr 10, 2013, 8:34 am

    Pencacai UMNO ni tulah saja modal hujah dia…..Kalau itu, kalau ini.
    Sikap skeptikal pada lawan dia tak pernah berubah….sebab dia tak boleh lawan dengan hujah/fakta pun.Dia teruk….so dia anggap orang lain macam dia jugak…teruk.Buruk sangka tanpa fakta, fitnah,putar belit …itu modal besar BNUMNO.

  • 138 akutrg Apr 10, 2013, 8:47 am

    BN pun takde telo… jika BN ni bagus aku pun tak sokong PR… jika BN penjara semua Ahli2 dan pegawai kerajaan yg salah guna kuasa dan rasuah sebelum PR13… comfirm aku sokong BN…. ketua kampung aku baru setahun lebih dilantik pengerusi jkkk dah rembat projek balak RM1juta… ini kali jer lah…. pui…

  • 139 Pale air pili Apr 10, 2013, 8:50 am

    D srwk ni trutama Rumah pjg yg brkonsepkn moden jgn kate air,pale paip pn takde…binawwayy……

  • 140 orang_susah Apr 10, 2013, 9:06 am

    kepada saudara Barisan,

    Harga air di UAE adalah mahal kerana disana kekurangan air dan mempunyai minyak yang yang banyak..tetapi KERAJAAN UAE bagus,harga barang mentah dikurangkan untuk tidak membebankan rakyat mereka,harga kereta disana amat murah walaupun mereka biasanya menaiki unta,system gaji disana diselaraskan dan mempunyai sistem gaji minima,rakyat mereka tidak mempunyai masalah langsung walaupun air mineral 500ml dijual pada harga rm4.00++…Di Malaysia, kita mempunyai air dan yang minyak yang sama banyak,hasil bumi yang banyak dan macam2 lagi..kalau anda nak bandingkan kita dengan UAE,boleh saja…bandingkan dulu harga kereta di Malaysia dan di UAE…jangan mudah memberikan jawapan, selidiki dahulu kerana anda telah tunjukkan kepada semua orang tahap pemikiran anda YANG RENDAH tu
    .

  • 141 lala Apr 10, 2013, 9:16 am

    BN ade yang kantoi tapi boleh keluar kat tv lagi bagi komen

  • 142 Honey Apr 10, 2013, 9:35 am

    Perasan kononnya rakyat terima AKU JANJI NAJIB. BN ni x abeh2 nk syok sendiri, rakyat dh tolak parti yg nk rebah ni lagi mau laung dulu, kini & selamanya. Dah blh liquid paperkan slogan tu

  • 143 Honey Apr 10, 2013, 9:41 am

    Ajengan iye.. bodo le barisansan nihh.. UAE ayor mahai pun myk, kereta, barang2 murah.. ‘Harga minyak M’sia adalah yang termurah berbanding dgn negara2 jiran’ – x ke tongong bandingkan harga dgn negara2 yg tkde myk.

  • 144 Honey Apr 10, 2013, 9:43 am

    Ni sorang lagi bodo.. Mencari dosa kering je

  • 145 Honey Apr 10, 2013, 9:48 am

    Ehh.. Ayu Senyum. Ko pegi kempen dacing ke? Sat g blh la pkai BMW. Najib dh janji mau turun harga kereta kalo menang, tu pun kalau Bik Mama luluskan.

  • 146 Anti Tipu Apr 10, 2013, 9:50 am

    Kos rumah PM dan TPM 2006-2010.
    1. Sewa RM 33 juta
    2. Maintenance RM 48 juta
    3. Bil api RM 10.2 juta
    4. Bil air RM 1.9 juta
    5. Kos bulanan air adalah RM 31 000 sebulan.

    Rakyat biasa dah macam sampah sarap je bagi pemimpin UMNO BN ni.

    Ini bukan fitnah. Boleh tonton Malaysiakini di youtube.

  • 147 Redzawan Apr 10, 2013, 9:50 am

    Tunggu dan tengok sapa yang masuk kubur.

  • 148 VWfan Apr 10, 2013, 10:47 am

    kat selangor dapat free 20m3 beb…..dah bertahun2 tak payah bayar bil air….korng ada?

  • 149 VWfan Apr 10, 2013, 10:49 am

    aku pun pelik…tempat aku ada masalah sebab pihak JMB tak bayar kat syabas je…lain masalah takde….saja BN tu propa bagi takut rakyat selangor…aku akan terus sokong kerajaan Selangor skang selagi diaorang adil dan saksama

  • 150 org sabah kerja kat selangor Apr 10, 2013, 11:02 am

    betul tu bro..dah bertahun2 aku tak pernah bayar bil air..duduk 4 sekeluarga dekat rumah..tak da maslah air pun..bil letrik dulu tak pernah bayar sbb tak sampai rm20..ada pun kadang2 jak baru bayar..sejak tukar meter baru ni..mcm setiap bulan pulak aku membayar..mcm kena tipu..

  • 151 penjejakAwan Apr 10, 2013, 11:23 am

    mana ko nampak PR nak sembah bumi…cuba bgtau sket…aku rasa skrg BN nak menyembah bumi…bg ceramah kerusi yang tgk n terpekik….

  • 152 mana air? Apr 10, 2013, 12:00 pm

    Betoi tu…tp lubuk duit kn kt sgor tu pasai la cbuk bangkit isu air kt sgor ..masaalah terlebih air banjir ada la…

  • 153 mana air? Apr 10, 2013, 12:03 pm

    Ya sy sokong tu…air free je…tp karan mak aii mcm air paip bila nk bayar.

  • 154 ANWAR TELO Apr 10, 2013, 12:08 pm

    Balaci balaci PR tgh ketakutan…. hahahha… fans of BN kite semua rileks je… cm aku ckp xperlu nak menyalak… AKU JANJI Najib dah bukak mata ramai pihak… ANWAR Telo kecik pun xsdap duduk skang… kah3

  • 155 ANWAR TELO Apr 10, 2013, 12:14 pm

    BALACI BALACI PR dalam forum ni sume blaja SPM je… bile dah bodoh tu xdpt keje bgs gaji kecik mula la nak mintak mcm2 kt kerajaan..nak tu nak ni… ko sape kerajaan nak bagi tu ni… nak duit banyak blaja smpai master.. mak bpk anta g skolah ko g layan video anwar tu yg jd bengap tu… kah3… kesian…. cm pengemis plak meminta2 kat goverment…

  • 156 Din Cheras Apr 10, 2013, 12:31 pm

    Salam semua,

    Saya sudah lebih 4 tahun pindah ke Selangor. Tidak pernah sekalipun menghadapi masalah air. Dapat air free lagi seperti komen rakan-rakan diatas… Jadi Fikir-fikirkanlah….

  • 157 9A Apr 10, 2013, 12:35 pm

    Ko lg bebal pegang master 50thn jd kuda lumba….

  • 158 ABU TOMPOK Apr 10, 2013, 12:53 pm

    Najib ada master of economic

    Anwar hanya ada degree Sastera yg pointer nya 2.00 sahaja… cukup makan.

  • 159 cmana Apr 10, 2013, 1:00 pm

    Kepada sepupu najib telo

    `Eh bukan ke UMNO adalah pembankang kat Selangor? PR ada pemerintah kerajaan negeri Selangor?
    Mng betul lah salah UMNO pembankang negeri selangor ..
    confirm salah pembankang nie

  • 160 power Apr 10, 2013, 1:15 pm

    Redzawan antara pandangan terbodoh pernah di terbitkan di berita semasa ni

  • 161 Pak Abu Apr 10, 2013, 3:56 pm

    Saya simpati dengan rakyat Pahang. Dan bertahun-tahun masalah air ini mereka tanggung. Anak-anak terpaksa mengandar air terlebih dahulu selepas subuh, untuk keperluan adik-adik di rumah, sebelum ke sekolah. YAB PM dan YAB Menteri Besar perlu melihat perkara ini. Tak payahlah nak bantu Kelantan dan negeri lain, atasi dulu masalah air di Pahang ini. Malu rasanya kepada rakyat negeri lain, kata negeri itu, negeri ini bermasalah air, sedangkan negeri sendiri lagi teruk. Orang Kuantan, warga Felda – tanyalah mereka, benar atau tidaknya.

  • 162 IMerc Perfume Apr 10, 2013, 4:14 pm

    Saya duduk di Ulu Yam Bharu, Batang Kali, tidak timbul masalah air pun, masalah air ke, masalah sampah ke tak timbul langsung..Duit air tak pernah bayar sejak 4 tahun lalu, tak tahu sebab apa, bil asyik negetif aje, tapi bil elektrik sentiasa tinggi…kata dah ada diskaun, tapi masih tinggi melambung…apa hal entah..

  • 163 IMerc Perfume Apr 10, 2013, 4:16 pm

    Tak apalah, tapi dari segi kebijaksanaan, Anwar lagi terserlah, Najib menonjol sebab dia ada kuasa jer…Cuba Anwar di berikuasa, pasti ia akan jadi PM yang hebat…dimata dunia

  • 164 IMerc Perfume Apr 10, 2013, 4:24 pm

    oooo…Patutlah rupanya BN ne dia plann, panggil lori Syabas dan lantik pencacai-pencacai beratur ambil air dekat lori tersebut, panggil pemberita untuk mengambil gambar bagi memburukan Kerajaan Negeri Selangor, sebab cuba perhatikan betul-betul, tong-tong air tersebut semuanya baru, ditaja pula 1 Malaysia…nampak sangatlah penipu, Ya Allah ya Tuhan ku, jadikanlah air yang di ambil mereka ini, menjadi racun yang boleh menyembuhkan penyakit-penyakit penipu mereka..

  • 165 inikalilah Apr 10, 2013, 4:26 pm

    isu ni macam sunyi je puak2 bee end??kenapa??pelik..isu lain ramai lak melalaknya

  • 166 semut merah Apr 10, 2013, 4:32 pm

    btl tu,dlm tv1 tv3 utusan Be end boleh lah melalak. BN hanya target org kampung pedalaman je.ini kalilah!!

  • 167 nak tanya Apr 10, 2013, 5:55 pm

    Siapaye Mohamed Razali Bin Abd Rahman
    Bekas Su Organisasi DAP/Timbalan Ketua Pemuda DAP?

  • 168 Redzawan Apr 10, 2013, 5:57 pm

    Orang bodohpun boleh dapat master atau phd.
    Orang lebih dari itupun tak nak canangkan.
    Orang bijak kalau kerja dengan kerajaanpun berenti awal. Tak bergantung
    Pada gaji orang bagi.
    Macam merak buih saja.

  • 169 along Apr 10, 2013, 7:02 pm

    alahai manusia malaysia…kalau setakat setahun dua kena masalah air yang tak menentu …baru cikit…kat pahang…dah 40 tahun…dah 8 kali menang pilihanraya…masalah air tak pernah selesai….dah nak bercucu pun masih kena catu air…tak guna punya kepala menteri dan wakil rakyat yang makan hasil keringat, tangis dan darah rakyat…TUKARRRRRR SEKARRRANG!

  • 170 sepupu najib telo Apr 10, 2013, 9:58 pm

    ya betul tu along kita tukar sekarang,terutama nya empat negeri pembangkang dulu…..

  • 171 koyal abc Apr 10, 2013, 10:24 pm

    yg sebenarnya yg bermasalah hanya kaki bangkang jer.dah xda keje..untuk pengetahuan anda,baru saja BN telah berjaya dan akan berjaya selama2nya.kaki bangkang tengok jela..sembang kosong jer..air kosong je watpe..

  • 172 sepupu najib telo Apr 10, 2013, 11:31 pm

    kalau masih belarutan masalah air senang je,,pindah je duk tepi sungai tak abis-abis air,,semua hal salah kan kerajaan,,puiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 173 Redzawan Apr 10, 2013, 11:41 pm

    Tapi bn dah perintah lebih 55tahun.
    Kata bijak sangat

  • 174 Varo Apr 11, 2013, 8:52 am

    Kat tempat saya di Sarawak pun sama, kata kubu kuat BN tapi jangankan air bersih , apa2 yang berkaitan dengan bekalan air langsung x nampak. Kaw. pedalaman masa undi dekat p/raya baru nampak YB BN jenguk. Air sungai yang dipakai pun tercemar dek pembalakan. Harapkan air hujan pun belum tentu bersih sebab bercampur asap, debu & habuk. Alahai nasib..harap ramai yang sedar BN perlu ditukar dengan pentadbiran baru.

  • 175 sayang PAS Apr 11, 2013, 10:50 am

    kawan dlm SYABAS bagitau..paip utama ditutup,bukan takda air..kerana unsur politik mereka tutup paip utama di selangor

  • 176 Zan Apr 11, 2013, 1:17 pm

    Entah la, aku duduk selangor takde masalah air pun kat tempat aku.. Lagi dapat air murah adalah. Sejak PR jd kerajaan selangor, bil air aku tak lebih RM3 sebulan. Tu duduk dgn 5 org isi rumah setiap hari dan masa. Menyibuk je Najib ni kat negeri org, tu pegi selamatkan rakyat ko dulu kat pahang tu…. adik aku study kt sana katanya dlm sebulan beberapa kali takde air….. Pahang adalah negeri Najib Razak.. malu jer….

  • 177 Zan Apr 11, 2013, 1:19 pm

    Aku duduk Selangor ok je takde masalah air… bil air tiap bulan lagi murah ada ler…. sebulan mesti tak lebih RM3 bil air… aku duduk dgn 5 org isi rumah… elok pegi selamatkan masalah air Pahang dulu…

  • 178 Zan Apr 11, 2013, 1:21 pm

    Totok PKR & Anwar, poyo sgt kenyataan ko ni… Ingat PR nak bg semua free sampai petrol pun free… ko mmg poyo… petrol akan diturunkan harga seluruh Malaysia dalam 24jam selepas PR angkat sumpah jadi kerajaan… Turun harga bukan free.. yg poyo ckp free penyokong UMNO toktok je… puiii

  • 179 Zan Apr 11, 2013, 1:25 pm

    Rumah aku pun sama, sejak tukar meter baru ni laju kemain… beratus gak bil rumah aku tetiba padahal sama je guna… naik RM50++ sejak dua menjak ni.. puiiihhhh

  • 180 Rajaali Apr 11, 2013, 1:27 pm

    orang yang bertopi itu pernah joget punggong dirumah ambiga
    berapa agaknya umno/bn bayar.
    sudah tentu tak lumayan sebab selepas episod ini
    dia minta tanah peruntukkan perajurit

    goyang punggong sampai pecah umno/bn tak akan bagi tanah pada kamu.

    hidup melayu

  • 181 fiza Apr 11, 2013, 4:34 pm

    3 hari ddk Kuantan, 3 hari 2 la x de air kat Bukit Setongkol., sian mak ayah, dah tua2 kena angkut air dr lori2 air msuk rumah.., smnjk diswasta’n kot makin m’jd isu air kat Kuantan ni..

  • 182 careless whisper Apr 11, 2013, 10:33 pm

    xcukup 55 tahun.kena la selama2nya..ibarat panglima itula BN..BN terus Bangkit Nanti pembankang tengok jelaa..

  • 183 Dakwah Apr 12, 2013, 8:52 am

    Apabila maksiat berleluasa, dan urusan agama dikendalikan oleh mereka yang bukan Ahli, maka BALA turun, oleh itu kepada muslimin dan muslimat tinggatkan amalan islam, cegah kemungkaran

  • 184 pemerhati Apr 12, 2013, 2:29 pm

    beza pendapat tp tak tipu rakyat mcm Be eNd

  • 185 pemerhati Apr 12, 2013, 2:31 pm

    pengurusan fail…

  • 186 pemerhati Apr 12, 2013, 2:33 pm

    tapi tak tipu tu yang penting..

  • 187 pemerhati Apr 12, 2013, 2:37 pm

    Diorang mengharap dpt…usaha tangga kejayaan maa..

    hidup melayu..

  • 188 T0m0k Apr 12, 2013, 10:36 pm

    Org2 yg banyak sgt tgok tv 3suku la dok dlm fikiran lau pr perintah takda air,.lau bukan rakyat selang0r jgn nak mandai2. .

  • 189 Mahasiswa Apr 13, 2013, 3:51 am

    anjing UMNO mmg takde dalam forum nie, dorang sibuk menabur fitnah di blog jahanam UMNO, pi la sana, hahaha

    maaf bahasa

  • 190 Mahasiswa Apr 13, 2013, 3:54 am

    orang_susah, anda kurang cerdik kerana memberikan perbandingan logik yg masuk akal namun bertentangan dgn aspirasi UMNO kepada pencacai UMNO, pendapat anda ditolak! cuba lagi

  • 191 HUSSEIN BOTOK Apr 15, 2013, 3:04 pm

    SPAN LAP SYABAS
    SATU SAINS PAIP
    AKSB PAS SADAR
    SAJH KENA SAR

  • 192 akulah Apr 15, 2013, 3:20 pm

    hahaha… en. HB senaraikan semua yg brkaitn dgn pengurusan air di Malaysia… walaupun tak merangkumi semua, tapi best betul apabila akronim tu digabungkan…
    yang paling best tu SPAN LAP SYABAS… aku setuju sangat2…
    bagi sental syabas tu smpai berkilat… x kiralah guna span dan pencuci apa..

  • 193 awang goneng Apr 15, 2013, 3:49 pm

    air tanggungjawab kerajaan pusat. cukai rakyat masuk ke pusat, bantulah semua negeri untuk selesaikan masalah air, jangan pilih2 negeri untuk beri bantuan, negara israel pun beri balik hasil cukai yang dipungut kepada palestin. tukar paip lama, tingkatkan prasarana air, jangan seksa rakyat dengan masalah air ni, ini keperluan asas, semua rakyat bayar cukai langsung atau tak langsung, jangan mengugut rakyat selagi tak pangkah bn jangan harap peruntukan akan diberi, terutama di kelantan.kita tak mahu budaya dendam ini menjadi ikutan pemerintah akan datang, anak cucu kita akan menderita ….ketika itu kita telah tiada

  • 194 lebui Apr 15, 2013, 11:01 pm

    Siapa yg guna otak?…siapa yg guna emosi?….

  • 195 lebui Apr 15, 2013, 11:09 pm

    Syabas be end kerana berjaya menggunakan media arus perdana menyampaikan maklumat…..tapi saya tercari-cari kerakusan ketua menteri sarawak dlm memonopoli hasil kekayaan bumi sarawak satu habuk pun tidak dihebahkan melalui arus perdana. Ini secara tidak langsung menutup kelemahan pemimpin dan tidak menunjukkan nilai integriti.

  • 196 lebui Apr 15, 2013, 11:18 pm

    Buka mata…..tengok youtube dan cari global witness…nak lebih lagi cari taib mahmud dan kroni…

  • 197 parjo Apr 16, 2013, 12:25 pm

    Nak tahu Orang yang pakai baju itam ambik air tu lagi penyangak
    nak tolong orang Selangor. pada akhir 2011 hari tu depa bagi projek
    pusat kat office nya kat mont kiara. (saya raya negeri Selangor) kena
    lelong ade ler…

  • 198 Ellisa Apr 16, 2013, 2:42 pm

    parents saya kat kelantan memang sengaja tak pasang paip air kerajaan sbb lebih suka sedut/pump air dlm perigi, lagi bersih mcm air mineral..air minum plak mmg suka beli air dlm botol besar tu, xyah masak senang..org kelantan kan kaya banyak duit..haha

  • 199 Ellisa Apr 16, 2013, 2:46 pm

    saya di KL, xderr air dah 5 hari..nasib baik pi bercuti oversea..hehe

  • 200 Ellisa Apr 16, 2013, 2:54 pm

    cuba ko tanya mertua ko tu dia sengaja tak pasang paip ke apa? sbb kat sana org dah terbiasa dengan air telaga, sumber free dari Allah..so mcm what the heck je la air paip, malas nak pasang

  • 201 Ellisa Apr 16, 2013, 2:56 pm

    cuba ko tanya mertua ko tu dia sengaja tak pasang paip ke apa? sbb kat sana org dah terbiasa dengan air telaga, sumber free dari Allah..so mcm ahh lantak la malas nak ambil peduli camtu kan..yeah saya anak kelantan tapi di besarkan di merata negeri tapi tetap dengan pendirian Kelantan terbaik!

  • 202 Ellisa Apr 16, 2013, 3:00 pm

    wahai sepupu najib telo, anak pekan tu bercakap pasal pengalaman dia kenapa plak ko nak buat statement mcm org pendek akal kat plak

  • 203 Aku Apr 25, 2013, 1:31 am

    Aku sokonggg hang! Kt kg aku ni dr dulu problem ayaq,.. Smpi msk tv3,,.. Xdak respon pn,.. Pak jib dok sibuk cr problem ngri len,. Ngri sdiri x amik tau.. Cam nie la Pemimpin berjiwa rakyat,.. Haqqqtuiiih,,.

  • 204 Aku Apr 25, 2013, 1:37 am

    Eiiiiii takutnye!,.. Haha,.. Wait n see la macai umno,.. Kt tgk sape yg kena,.. Ini kali la tukar,..