Keputusan Sukan Olimpik Rio 2016. Pingat Emas Malaysia?

50


Keputusan Sukan Olimpik Rio 2016. Pingat Emas Malaysia?

Brazil yang dikenal sebagai sebuah negara yang kaya dengan tradisi dan kejayaan sukan bola sepak yang mana berjaya melahirkan ramai pemain handalan dunia telah berjaya mendapat hak penganjuran sebagai tuan rumah Sukan Olimpik 2016.

keputusan sukan olimpik

Mereka kini bakal menerima jutaan kehadiran daripada seluruh dunia yang akan berkampung dan merasai kemeriahan sukan terbesar di dunia ini.

Sukan Olimpik Rio 2016 Brazil : Rio de Janerio

Bab ekonomi dan menyediakan prasarana serta kemudahan lengkap tidak menjadi masalah bagi Brazil. Cuma apa yang perlu diambil perhatian yang serius aspek jenayah  dan tahap keselamatan di bandar Rio de Janerio. Ini yang cukup dirisaukan kalangan atlet dan pelancong yang ingin datang ke negara ke Sukan Olimpik Rio 2016 Brazil kali ini



Reaksi rakyat Brazil apabila diumumkan oleh Presiden IOC, Juan Antonio Samaranch di Copenhegan, Denmark yang mana Bandar Rio de Jenario, Brazil berjaya menewaskan 3 bandar besar lain termasuk Chicago, United States; Madrid, Spain; dan juga Tokyo, Japan untuk mendapatkan hak menjadi tuan rumah kali ini.

Tahniah kepada negara samba, Brazil

Keputusan Sukan Olimpik Rio 2016 : Kedudukan Terkini Pingat Malaysia?

Acara / Sukan Emas Perak.Gangsa Jumlah Pingat
Angkat Berat 0 0 0 0
Berbasikal 0 0 0 0
Badminton 0 0 0 0
Golf 0 0 0 0
Memanah 0 0 0 0
Menembak 0 0 0 0
Olahraga 0 0 0 0
Pelayaran 0 0 0 0
Renang 0 0 0 0
Terjun 0 1 0 1
Jumlah Keseluruhan 0 1 0 1

Acara Nama Atlet Keputusan Sukan Olimpik Rio 2016 bagi Malaysia Pingat
Recurve Individu Khairul Anuar Mohamad Tempat Ke-22 X
Recurve Berpasukan Khairul Anuar Mohamad;a Haziq Kamaruddin; Akmal Nor Hasrin (Round Of 16) X
10m Air Pistol Johnathan Wong Guanjie Tempat Ke-28 X
400m Gaya Bebas Welson Sim Tempat Ke-34 X
200m Gaya Bebas Welson Sim Tempat Ke-26 X
100m Kuak Dada Wanita Phee Jing En Tempat Ke-33 X
3m Papan Anjal Seirama Wanita Nur Dhabitah Sabri dan Cheong Jun Hoong Tempat Ke-5 X
Laser Standard Lelaki Khairulnizam Tempat Ke-34 X
Laser Radial Wanita Nur Shazrin Latif Tempat Ke-30 X
10m Platform Seirama Wanita Pandelela Rinong dan Cheong Jun Hoong Naib Juara Perak
Angkat Berat – 69 Kilogram Mohd Hafifi Mansor Tempat Ke-9 X

P/S : Bagaimana reaksi jutaan rakyat Brazil apabila negara mereka diangkat sebagai pemenang sekaligus menjadi tuan rumah sukan terbesar di dunia ini boleh anda tonton pada video di bawah ini.

PP/S : Diharap sangat keputusan Sukan Olimpik Rio 2016 ini, Malaysia berjaya memecah tembok besar untuk merangkul pingat emas pertama negara dalam sejarah suka negara. Moga-moga.


Sambung Baca Lagi Artikel Terbaik Yang Ini Pula. Ada Kaitan Dengan Yang Di Atas :

Live Streaming Sukan Olimpik 2016. Siaran Langsung RTM Keputusan Pingat Malaysia Live Streaming Sukan Olimpik 2016. Siaran Langsung RTM Keputusan Pingat malaysia Sukan Olimpik 2016 datang lagi yang bakal berlangsung di negara Samba iaitu bandar Rio De Janeiro, Brazil. Seperti ...
SEBARKAN

50 Komen Bernas

  1. suka gila diorang ek? kalau Malaysia dapat jadi tuan rumah, bangga gile aku dibuatnya.. heheh.. apa2 pon, aku berharap, agar keterlibatan rakyat malaysia dalam olimpik akan mengharumkan nama neagara kita ini..malysia boleh!

  2. mesti la gembira kalau negara sendiri jadi tuan rumah..tak tau la bila Malaysia nak jadi tuan rumah Olimpik..angan-angan je kot?

  3. for sure dorang gembira, bile jadi host mesti kerajaan dorang akan wat pembangunan yang gile2 punye. ofcourse rakyat drang dpt tempias pembangunan2 tu. pastu peluang utk peniaga2 wat duit.
    just my 2cents :peace
    pape pon tahniah kpd brazil :tepuk

  4. betul tu..bila diorang dapat jadi penganjur..diorang yang untung…coz senang gak nanti diorang dapat pembangunan…silap-silap taraf ekonomi pun naik..boleh jual air kt tepi stadium..(cm aku penah buat kt Komenwel 1998..)..huhuhu :senyumkambing

  5. harap kita fokus dulu..sukan apa yang berpotensi dapat pingat….yang aku nampak sekarang, badminton jer..tapi kena fokus betul2..kan?? :curiga

  6. betol tu.. actually malaysia boleh.. cuma mentaliti atlet kita belum mantap lagi.. so, coach mesti latih mentaliti mereka dngn hard.. fizikal mereka ok.. kalu mentality kelas ketiga bagaimana malaysia nak berada di kelas pertama!

  7. oh yeke?? apa2 hal, ajaklah saya sekali..nak join.. hahaha.. bagus r kalu banyak event antarabangsa dibuat kat malaysia.. insyaallh boleh bagi untuk kat semua orang.. :joget

  8. sukan adalah memupuk semangat kekitaan walau berlainan k aum dan warna kulit.. berdoa agar sukan dapat membentuk silaturrahim yang besar dan membuatkan dunia aman tanpa perang..

    peace no war! :peace

  9. ya…sama-sama berdoa… acara paling saya minat badminton… tambah lagi masa final chong wei lawan lin dan…fuh berdebar-debar dibuatnya…
    satu lagi lumba lari…100m
    rasa cam nak berlari juga kat depan tv…haha

  10. ya, setuju!
    sukan boleh memupuk semangat kekitaan…
    tapi yang sedihnya, bila kalah diorang bergaduh lak…
    ish…tak patut-tak patut…
    redha je la…haha
    adat pertandingan/perlawanan
    ada kalah ada menang

  11. wah…memang best la kalau dapat pergi sana…
    lambat lagi tu kan…sempat kumpul duit nie.hahaha…
    sambil makan angin… :senyumkambing

  12. erm…basikal ada harapan…baru beberapa hari lepas kita dah dapat kalahkan juara dunia…ada harapan boleh pergi jauh lagi tu…
    lagipun pelumba kita muda lagi…
    lambat lagi nak sakit urat…hehehe(gurau je)

  13. Tahniah saya ucapkan kepada BRAZIL!! hmm..tak tahulah berapa billion depa keluarkan untk berbelanja buat persiapan event besar 2 .Harap-harap tiada kekecohan yang berlaku :duit

  14. Aku rasa susahla sikit kita nak jadi tuan rumah olimpik sebab kita ni dah la x cukup tanah..perbelanjaan guru2 di malaysia pun x larat nak bayar :senyumkambing cam na nak anjur klau diri sendiri pun x termampu…padang bola kita pun belum mencapai tahap seperti negara luar..ish ish..apa apa pun..Malaysia tetap boleh!! Insyaallah

    -proud to be malaysian-

  15. sebut ja tahun 2020…saya teringat slogan kedah.. “KEDAH MAJU 2010″…tapi aku tengok skrang ni apa sngat perubahan yang dibuat oleh kerajaan kedah…ni dah nak masuk 2010…nampak macm x mencapai sasaran/matlamat ja.hehehe

  16. Memang Brazil akan dapat pulangan yg lumayan time olimpik 2016.Ramai laa yg bersamba kat Brazil nanti.Tak sabar nak tgk ada ke atlit Malaysia yg bawak balik pingat emas nanti..

  17. erm..agaknya berapa belanja untuk satu satu event ye? sah, memang banyak cuma nak tahu jumlah yang tepat. ada sapa sapa tahu?

  18. jom kawan-kawan…
    kita melancong ke brazil…hehe
    tapi…
    bukan sekarang…
    hehe…
    kumpul duit dulu ek…

  19. harap-harap tahun 2016 nanti tiada apa-apa berlaku…
    gempa bumi ke…banjir ke… peperangan ke(hehe)…
    apa-apalah yer…
    semoga berjalan dengan lancar…
    2016…brazil…wait for me :ejek

  20. fuh bro…
    jangan duk fikir lain…haha
    2016 lambat lagi…
    kalau nak pegi bawa bini sekali/bakal bini…
    honeymoon…

  21. memang sah pun..tengok bila kerajaan bina litar Sepang..
    sanggup perabis berjuta..

    kalau terpilih, ntah2 bajet x cukup tahun tu.. :senyumkambing

  22. bajet sentiasa tak cukup…
    dan selalunya kita berhutang dengan orang lain..(dikhabarkan)
    entah kemana hilang duit tu…
    di ambil toyol agaknya…hahaha
    dan bila jadi tuan rumah, nama je kot yang dpat…untungna tuk dibayar hutang kembali…huhuhu

  23. Malaysia nak jadi tuan rumah Piala Dunia!
    Nak sepak bola pun tak kena, macamana ni…
    Satu muka rakyat Malaysia pun tak ada yang menonjol diperingkat Asia, apalagi antarabangsa – jangan mimpi la…

  24. Zaman Mokhtar Dahari, Malaysia selalu mengalahkan Korea Selatan semasa acara tahunan Pesta Bola Merdeka. Selepas ketiadaan Pesta Bola Merdeka dan pemain-pemain seangkatan Mokhtar Dahari telah ramai bersara, mutu permainan bolasepak Malaysia semakin malap tetapi mutu permainan bolasepak Korea Selatan semakin terang dan sehingga kini telah berjaya menjejaki ke Piala Dunia. Apakah rahsia kejayaan itu, Malaysia kena cari formula yang Korea Selatan gunakan dan pasti berjaya. Rahsia pertama yang saya nampak adalah sifat terlampau rajin selama 90 minit diutamakan dan seterusnya barulah yang lain-lain. Orang Melayu dari zaman British hingga sekarang sifatnya memang di label oleh bangsa asing sebagai pemalas, jadi mulai sekarang kita buangkan tanggapan itu supaya bangsa Melayu tidak di label sebagai pemalas.

  25. yazidsalikan:
    mari kita g brazil!! hehe.. malaysia masukx ek?

    salam…anda ingin ke brazil ker?saya ada wang brazil 5000.gambarnya orang yang pakai cermin mata…saya nak tawarkan harga RM6000..sbb saya memerlukan wang sekarang ini..utk maklumat lanjut sila email kepada saya : matahariku4345@yahoo.com..sekian, terima kasih…

  26. Asalamulaikum wbt…sy sngat gmbira sekiranya malaysi jadi tuan rumah..tak sabar nak tngok pelari jamaica berlari depan mata heheh.e.

Kongsikan Pandangan Bernas Bersama Kami Di Sini. Bincangkan..

Please enter your comment!
Please enter your name here