UMNO dan BN Kalah Keputusan Pilihanraya Umum ke 14 Jikalau Esok Pilihanraya! Ahmad Maslan VS Muhyiddin & Utusan!


UMNO dan BN Kalah Keputusan Pilihanraya Umum ke 14 Jikalau Esok Pilihanraya! Ahmad Maslan VS Muhyiddin & Utusan!

Jika sebelum ini, Mahathir pernah mengkritik Ahmad Maslan sebagai figura politik yang acapkali memberikan kenyataan seperti tidak mengambarkan yang beliau adalah seorang Timbalan Menteri kewangan Malaysia.

keputusan pilihanraya umum 14

Ahmad Maslan sememangnya dikenali sebagai seorang pemimpin politik yang dilihat seperti tidak berfikir dua kali setiap kali berkata-kata atau mengeluarkan kenyataan walaupun pernah melaung-laungkannya sebagai seorang menteri yang mempunyai CGPA 3.85. Lebih kepada kenyataan menyanjung, memuja, membodek pemimpin di atas atas nama survival politiknya. Itu cukup dengan itu, Utusan Malaysia menerusi tulisan Awang Selamat telah menegur dan memperingatkan Ahmad Maslan supaya lebih cerdik ketika berbicara supaya rakyat Malaysia tidak jelik mendenagar pandangan yang dikeutarakannya.

Benarkah UMNO dan BN Boleh Kalah Keputusan Pilihanraya Umum ke 14?

Walaubagaimanapun, Ahmad Maslan kelihatan tidak berhenti apabila terus menghiburkan rakyat Malaysia dengan lawak antarabangsa yang terbaru disebalik responbalasnya kepada kenyataan terbaru Tan sri Muhyiddin Yaasin bahawa jikalau masalah 1MDB dan budaya kepimpinan UMNO serta gerak kerja UMNO tidak berubah tidak mustahil UMNO akan kalah Keputusan Pilihanraya Umum ke 14 jikalau parlimen bubar pada esok oleh Datuk Seri Najib Razak.

Tapi kelihatan Ahmad Maslan yang cukup lurus, dengan yakinnya menyanggah kenyataan nasib UMNO bagi keputusan Keputusan Pilihanraya Umum ke 14 kerana katanya tidak ada apa yang perlu dirisaukan kerana esok katanya mana bukan boleh berlaku Pilihanraya umum ke 14. Ermmmm…..

P/S : Ahmad Maslan? What do you expect?

PP/S : Seorang ibu tanya anaknya apa dia hendak jadi bila dia besar dan anaknya jawab ‘esok saya masih budak, mak’. Errrmmmm….

Sambung Baca Lagi Artikel Terbaik Yang Ini Pula. Ada Kaitan Dengan Yang Di Atas :

Ahmad Maslan : Kakitangan Awam, Pekerja Swasta Buat Kerja Part Time Untuk Atasi ... Ahmad Maslan : Kakitangan Awam, Pekerja Swasta Buat Kerja Part Time Untuk Atasi Kos Sara Hidup! Dahulu Ahmad Maslan sendiri yang mengatakan GST akan menyebabkan harga barang jadi murah, harga barang ...
{ 33 Komen Bernas di Berita Semasa… add one }
  • 1 Anonymous 11:24 am

    pelawak terkenal malaysia..boleh masuk maharaja lawak mamat ni..

  • 2 Anonymous 12:10 pm

    pegawai penerangan kemboja

  • 3 streets walker 12:11 pm

    ha2 aku no 2

  • 4 Anonymous 12:13 pm

    buat habis duit rakyat bayar gaji menteri tinggi tapi buat keja bodoh

  • 5 jacki 12:18 pm

    Jilake…terlepas no 1

  • 6 streets walker 12:18 pm

    Serupa kita kata kena buat jamban bgi cantik dan bersih, mat maslan nti kata buat apa elok2, kita bukan nk tido dlm tu

  • 7 Nuar Jin 12:20 pm

    Ni jenis Timb. Menteri yang sanggup membodoh bodoh kan diri serta membodohkan orang lain, asalkan hasrat nak jadi pengampu no 1 tercapai.

  • 8 streets walker 12:20 pm

    Memang ramai yg ramal BN akan kalah teruk PRU 14 nti

  • 9 Nuar Jin 12:21 pm

    Agaknya Mat Maslan ni…jika kita tanya dia mengapa tak sembahyang…dia mesti jawab, esok belum nak kiamat lagi.

  • 10 Anonymous 1:13 pm

    Mat maslan tak digugurkan oleh najib sebab dia satu2nya pelawak no.1 dlm parlimen najib, dh mcm cite p.ramle mesti ada sorg watak yg lurus bendul dan kurang cerdik sbg penghibur. Mungkin CGP3.85 mat maslan ni dlmm bidang lawak.

  • 11 Anonymous 2:12 pm

    Esok mat maslan akan tua.
    Mat maslan jawab esok. Tak tua pun.

  • 12 Anonymous 3:32 pm

    Takpe. hari ni Dollar Amerika telah pun mencapai RM Ahmad Maslan 1USD=RM3.85. Tahniah En. Ahmad.

  • 13 mysterio 3:37 pm

    aku tngok muka ahmad maslan ni pun ade iras skit2 dgn jep sepahtu…hmmmm…klu ade maharaja lawak mega 2015, shuib x perlu risau lg kerana pengganti jep boleh dipanggil bila2 masa utk melontarkan lawak yg lebih kelakar dari jep sendiri…

  • 14 jacki 3:46 pm

    kalo esok rokok surya naik harga macam mana?
    esok aku hisap dunhill

    bak surya sepam

  • 15 ahmaT bin maslanG 5:17 pm

    hehehehehehehehe..< oWh ahmad bin maslan..ku sangkakan jambol..rupanya dongol..oWh ya! kirim salam pada raja bugis skali..^

  • 16 Anonymous 5:31 pm

    pada suatu malam yg hening…..Isteri: bang! esok nak masak apa?..saya nak g pasar ahmadmaslan: tak yah siboQ lg..esok tak tentu hidup lagi….phebbb..< (tahan gelaq)

  • 17 boy 6:28 pm

    dis buffoon is clearly making humor as he knew another billions for d next ne14 is ready to buy d kpg dayak n asli goons.

  • 18 Anonymous 9:38 pm

    Esok abg nak mkn apa. Tanya isteri.
    Esok bukan pru. Jawab abg mat.

  • 19 rohana 9:46 pm

    che mamat mula mula GST LEPAS tu TST

  • 20 Ahmad Maslan (bugis ori) 1:41 am

    mungkin pada anda semuq nampak saya macam bodoh dan pak turut, tapi hakikatnya apa yang saya mahu, pangkat, kedudukan dan wang semua saya dapat dan ada, kau orang semua HADO !?

  • 21 rahman bin maslan ahmad 8:50 am

    tengok c rahman dahlan skg rasa makin mElOyA pulak membodohkan diri sendiri dgn lagak yang ala2 mcm terlebih bijak sgt dalam statment2 menutup bau busuk bangkai ‘the big bos’,’duit sumbabagan RB2.6++ bilion’ dan ‘1mdb’….serius,,memang dah makin meloya tahap bakal nak MuntaH dah ne..

  • 22 Pak Man 9:34 am

    Nak buat mcm mana. Tu aja la pemimpin kita yang ada…

  • 23 Nuar Jin 10:09 am

    Baru je ditegur dek Awang Selamat Mingguan Malaysia…dia keluar balik kenyataan-kenyataan tak sekolah nya tu. Apa boleh buat..org-org mcm ni je yg Najib ada…yang bijak-bijak pandai semua ada kat parti lawan.

  • 24 Anonymous 1:39 pm

    Menteri ni campak je kat tong sampah.. meluat… menyampah ku tenggok badut ni kat tv
    selalu.

  • 25 DAM IT 4:41 pm

    Dato ahmad maslan ni bergurau plak.kepala botak ko jawab mcm tu!Sangup jd bodo sbb najib…

  • 26 SambalBelacan 5:45 pm

    Ahmad maslan semakin menjadi lawak bodoh…orang ketawakan dia pun dia x sedar…bodoh semakin bertingkat…

  • 27 SambalBelacan 6:41 pm

    Mat maslan ni makan apa ye?…bodoh tu semakin bertingkat…aku rasa mamat ni memang x pernah baca buku atau suratkhabar…memang mamat ni manusia x berilmu…

  • 28 Awan Putih 1:26 am

    UMNO/BN tidak akan kalah di PRU14…kemungkinan PR akan gagal mempertahankan kawasan dan negeri yang dimenangi sebelum ini…undi PR sudah berpecah…BN menjadi semakin kuat selagi “kuasa kerajaan” masih didominasi olih mereka.

  • 29 SambalBelacan 4:10 pm

    Mat maslan…mat maslan!…kenapalah kau ni dungu sangat?!…

  • 30 SambalBelacan 7:25 pm

    …sebab tu Najib suka kat mat maslan…mat maslan telah berjaya buat Rosmah ketawa terbahak2 kerana dungunya mamat ni…

  • 31 Anonymous 8:23 am

    rakyat telah lama menderita , terus menderita dan terus ditipu setiap masa. alahai malang sungguh nasih rakyat malaysia dijaga oleh sang penyamun ,sang bedal dan sang penipu

  • 32 Johortham dark knight 3:44 pm

    Bn akan kalah tapi boleh bangkit dengan bantuan org melayu Singapore.Tutup laluan Lori tolak ke second link,kastam lorii bukak utk bas awam sekaranggggg.Bn sekaranggg.

  • 33 DR. 8:52 am

    pemimpin masa hdpn akn tergolong lebih jahil dr yg sblmnya jika semua pemimpin yg bijak dan bsuara lantang d ‘CANTAS’. Pemimpin sptutnya bangga jika ada yg d bwhnnya yg bijak dlm mnyuarakn pndpt & mempunyai idea. Ini menunjukkan bhw ada masa dpn dlm kepimpinan. Tiada istilah ‘LWN TOKE’ dsbnya. (HANG NADIM). Saling hormat dan ikhlas mlksanakn amanah rkyt. Pemimpin bkn tuhan yg MAHA segalanya walaupn kdgkala d puja n d raikn spt Sang Pencipta.

Tinggal Komen Bernas Bagi Topik Ini