=Menu

Daftar Rayuan BRIM 2014 Bermula 15 Mac 2014 (LHDN) : Tak Dapat Lagi BR1M? Pembayaran BRIM 3.0 SeHingga 15 Mac 2014!

Borang Rayuan BRIM


Daftar Rayuan BRIM 2014 – Tak Dapat Lagi BR1M 3.0 : Dengan sekitar 17,000 penerima BR1M yang layak menolak untuk menerimanya & kerajaan Malaysia membuka ruang rayuan BRIM, memberikan sedikit sebanyak sinar harapan kepada pemohon yang tak dapat lagi BRIM berdasarkan masalah yang diadukan sendiri yang dihantarkan mereka (DI SINI). Berdasarkan….

Berdasarkan semakan Berita Semasa di Facebook Barisan Nasional (BN) memaklumkan yang mana masih mendapati BR1M tak dapat lagi BRIM 3.0, pembayaran BR1M 2014 3.0 akan dibayar secara berperingkat-peringkat selewat-lewatnya 15 Mac 2014 ini.

rayuan brim 2014

Tak Dapat Lagi BR1M 2014? Lagi Contoh BRIM Bagi Impak Seperti Di bawah Ini

Pelbagai barangan dapat dibeli, pun masih lagi berbaki RM22.10. Infografik disediakan oleh kerajaan Malaysia

Tak Dapat Lagi BR1M? Hubungi Talian Hotline @ Terus Hadir Ke Pejabat LHDN

  • TALIAN HOTLINE :
  • TALIAN BR1M – 1-800-88-2716
  • INSURAN BR1M (i-BR1M) – 03-2716 2716

Dan berdasarkan kunjungan Berita Semasa ke Lembaga Hasil Dalam negeri (LHDN), Berita Semasa difahamkan jikalau anda terus menunggu dan menunggu sehingga 15 Mac 2014 ini tetapi BR1M tak dapat lagi BRIM 2014 @ ditolak permohonan BR1M anda, anda masih mempunyai peluang dengan cara daftar rayuan BRiM 2014 3.0 di mana-mana cawangan LHDN yang berdekatan selepas itu.

daftar rayuan brim


Cara Daftar Rayuan BRIM 2014 3.0 Jika Tak Dapat Lagi Br1M?

  1. Anda datang sendiri ke pejabat LHDN berdekatan untuk menghantar permohonan rayuan BRIM 3.0 2014 bermula 15 Mac 2014 ini
  2. Di pejabat LHDN, pastikan segala dokumen sokongan seperti penyata gaji dan tanggungan lain untuk semakan semula LHDN dan 10 lagi agensi lain termasuk Bank Negara dan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) melibatkan permohonan rayuan BRIM anda
  3. Pastikan juga, anda hantar dokumen sokongan + berserta rayuan bertulis kepada LHDN maka keputusan permohonan rayuan BRIM 3.0 2014 untuk mendapatkan BR1M akan diluluskan sangat cerah.
  4. Pembayaran rayuan BRIM 3.0 2014 akan dibuat ke akaun bank anda.

P/S : Nasihat Berita Semasa yang masih tidak tahu lagi status BR1M anda, terus hadir ke pejabat LHDN untuk melakukan semakan BRiM di sana.

Siarkan Komen Anda di Facebook

Komen Bernas di Berita Semasa

272 comments… add one

  • yoyo
    Feb 26, 2014, 11:39 am

    baucer macam dulu lagi senang.

  • kerja kilang
    Feb 26, 2014, 1:22 pm

    siapa2 belum dapat… boleh hubungi Kak Senah Atau UMNO muda….

  • Putarjaya
    Feb 26, 2014, 2:15 pm

    Kiraan yang dibuat dlm gambar tu pun nmpk sgt nk tipu. xsemua barangan tu didarab 12 pun. klu semua darab 12 mmg lebih dr 650.

  • AYU
    Feb 26, 2014, 2:44 pm

    Brim 2014 kami ditolak..harap sangat dapat buat rayuan.2 tahun sebelum ni tak ada masalah je..tahun sebelum ni dapat je

  • orang timur
    Feb 26, 2014, 3:39 pm

    gaji isi rumah 3800.tp
    ada rumah 3 biji
    kereta 2 biji
    superbike sebiji.

    agaknye sbb ni ke BR1M rm450 tak dapat?

  • sivaanand a/l G.parameswaran
    Feb 26, 2014, 4:42 pm

    SAYA MENDAPAT BRIM PERTAMA SEBANYAK RM500 TETAPI KALI KEDUA SAYA TIDAK DPT BRIM.SEMASA SAYA PANGGIL TEMPAT SAYA DAFTAR MEREKA MENGATA TUNGGU,SAMPAI HARI INI BRIM 2 SAYA TAK DAPAT….UNTUK BRIM 2014 SAYA MENDAFTAR ONLINE TETAPI KEBANYAKKAN ORG DI KAWASAN SAYA DPT TETAPI SAYA MASIH BELUM DAPAT LAGI….APA SEPATUTNYA SAYA BUAT??..

  • Wan
    Feb 26, 2014, 5:22 pm

    Harga barangan naik, BR1M turun! Dulu dpt 500 sekarang 450! Saya & isteri tidak kerja lagi tak ade pendapatan, pesara pencen kami pun tidak lebih 2000. Kenapa hanya 450? Bukankah kami layak 650? Mana ini 200 hilang ke?

    kawan2 pun hanya dpt 450 kali ini. Siapa yg dpt 650?

  • nabila
    Feb 26, 2014, 6:03 pm

    Mcm mne ye? Saya belum dpt

  • janji??
    Feb 26, 2014, 6:40 pm

    Duhai kerajaan, janganlah hilangkan kepercayaan kami kpada anda. Buktikan janji2 yg pernah kerajaan taburkan sebelum ini. Mengapa sebelum mengundi beri kami wang , tetapi setelah kmi mengundi janji hanya tinggal janji ? Apa2 pun, kita sebagai rakyat yg profesional harus menyokong dan memberi semangat kpda kerajaan dlm memimpin negara. Bukan bodoh, tapi secara matangnya, anggaplah rezeki itu ada. Kita manusia memang tak pernah puas dengan harta duniawi. Terima kasih

  • nora
    Feb 27, 2014, 7:21 am

    Br1m tak masuk lagi.hmm. memang taj dptkah sya?

  • fahri witwiky
    Feb 27, 2014, 9:13 am

    tak guna la BRIM tu. Lanco

  • idaah binti zainal
    Feb 27, 2014, 9:46 am

    merupakan permohonan baru ..daftar melalui online je hari tu…ada msk kan num akaun may bank…tp msh x msk jg?mcm mn tu?

  • mambang
    Feb 27, 2014, 11:26 am

    Memang la x semua darap dgn 12..contohnya garam..sbb dia andaikan takkanlah setiap bulan sebungkus garam habis..dan dia andaikan 10 bungkus untuk setahun…sebab tu darap dgn 10…kalaulah boleh beli garam 3/4 bungkus kat kedai…kemungkinan dia akan darap dgn 12…Begitulah penjelasannya

  • cinta
    Feb 27, 2014, 11:27 am

    Hampa…brim x dapat…bru je dr lhdn…kata nya nama msk dlm tgungan ibu…tu sebab x dpt…kena tgu kaunter rayuan d buka.first memohon brim tp xpdt jg…sabar je la…

  • Anonymous
    Feb 27, 2014, 11:37 am

    Hantu mkn la…tk pon mesin tu telan!

  • kangkung
    Feb 27, 2014, 11:57 am

    penerima brim 2.0 secara automatik terima jugak brim 3.0…smpai arini xdpt lg brim..nk jemu nk cek akaun…knp nk rayuan klu pihak LHDN ada maklumat yg sama..citt..poodah…aku anggap xde rezeki ni…

  • Sharnaaz Ahmad
    Feb 27, 2014, 1:27 pm

    korang tau apsal gua marah sangat kat Lisdawati dengan laki dia? sebab gua tak dapat br1m lah. lancau betol. ingat gaji pelakon ni mahal ke? gua dah lah kering bulan ni, projek baru tak masuk2 lagi. kang dah kena Lisdawati tu, tak pasal2 1 malaysia tau perangai gua yg baran ni. gua memang tak boleh dengan LHDN ni, berani diorang bikin langsi dengan gua, gua kasi tanam itu pengarah LHDN, siap ko!!!

  • OrgTua
    Feb 27, 2014, 2:42 pm

    Nak tanya sesiapa pesara kerajaan, anda dpt 450 atau 650? kwn2 banyak yg dpt 450 tapi seorang taruh nama isteri dulu then taruh nama pesara kedua dia yg dpt 650!

    Susah hati saya tengok kerajaan tidak mengikuti janji kepada org yg pendapatan kurang drp 3000.

  • ZAM
    Feb 27, 2014, 6:03 pm

    Akupun x dpt BRIM lg….. p hal kawan2 sama update acc bank dah dpt aku tak dpt lg…..tak de rezeki kut mmmm

  • Anonymous
    Feb 27, 2014, 6:51 pm

    kerajaan kiranya takda duitlah tu,citanya bank ada masalah teknikal,tp takkanlh berhari hari

  • mat tree four
    Feb 27, 2014, 6:56 pm

    hubungi lhdn pun bknya dpt,malahan network busy adalah.asyik asyik srh check kat bank,bgs klu mesin atm tu bapa dia psng kat rmh kta,ni tpksa ikut berbaris panjang.

  • Anonymous
    Feb 27, 2014, 7:00 pm

    takyah tunggu ,tunggu pkr memerintah baru kamu dpt tu

  • Anonymous
    Feb 27, 2014, 7:03 pm

    mcmna kmu dpt,gji kmu tu mengalahkan gji pegawai lhdn.

  • anwar
    Feb 27, 2014, 7:10 pm

    ntah kan dah diwar warkan oleh najib hri tu time perasmian br1m, dia ckp sapa yg mnggunakan akaun bank akan dkrdtkn semua,skrng lain pula tertpaksa menunggu brperingkat prngkat.takkn kerajaan dah kehabisan duit

  • mohd ramdan
    Feb 27, 2014, 9:00 pm

    brim xdapt thun ni knp ye thun lpas dapt

  • botak
    Feb 27, 2014, 9:36 pm

    Sya pun tk dpt lagi brim.jnji 2hari kalau msuk akaun tapi dah 27 hbulan masih tkde.pgi bank pun isi mnyak.pnat mnunggu.rakyat di dhulukan.brim diutama kan.

  • ???
    Feb 27, 2014, 9:46 pm

    Tunggu pkr lg langsung xdpt..

  • ???
    Feb 27, 2014, 9:52 pm

    ckp 2 lenkali pkai akal…mustahil bleh settlekn mslh bank yang handlekn akaun lbih dr 5juta org dlm masa singkat..

  • nor asiah mohd don
    Feb 27, 2014, 10:15 pm

    Ramai dikalangan kaya dan berkereta mewah ambil br1m sedangkan yang benar2 layak tak dpt.kalau berpendapatan kurang segala segi diselidik untuk br1m .mana keadilannya?

  • amelianaser
    Feb 27, 2014, 11:49 pm

    Tarikh akhir pmberian br1m melalui akaun bila ye? Sy belum dpt smpai skrg

  • jebat Sh
    Feb 28, 2014, 12:12 am

    wa tak kisah Masuk hospital…tp wa kisah kuar Masuk bank 10x shari cek BRIM….

  • husin
    Feb 28, 2014, 4:37 am

    bukan rakyat yg didulu kan,,,,hehe org kerajaan di dahulu kan,,pasal tu la tak dapat2, kalau dapat pun x merasa la 650tu haha, selebih nya masuk poket lhdn

  • wily
    Feb 28, 2014, 11:38 am

    brim kurang saya sangat kecewa ,ckp gaji kurang 3000 dapat 650 .

  • [email protected] tamade73
    Feb 28, 2014, 12:17 pm

    Mcmne ni dh28 aribln brim3.0 xmsuk lg..no akaun dh bg tiap2 ari nk ck kot..mne jnji kerajaan kata terus masuk akaun…?tlglh amik perhatian pihak kerajaan yg bhagi brim nti kita malu gn pembangkang sya pengundi BN sya xnk BN malu..hidup BN- hidup PM NAJIB..keluhaan rakyat..

  • orang timur
    Feb 28, 2014, 12:34 pm

    gaji bawah rm4000 kn dpt 450 brim.
    saya redha klu tak dapat pun.cuma nk tahu je.
    rumah 3biji pun dah dkt 20tahun.duduk 1 rumah je.lg 2biji sewakan..
    sy bole beli rumah pun sbb ada pendapatan sampingan spt sawit,sewa rumah.
    bkn beli aset dgn cara yg salah.

    cuma sy nk tahu,brim ni diberi atas gaji SAHAJA bawah 4000 atau dgn tambah pendapatan sampingan yg lain..
    sbb aset sy byk ke tak layak brim?
    sy tahu,mslh ni bkn mslh sy sorang.ramai lg berdepan situasi ni..

  • syah
    Feb 28, 2014, 12:47 pm

    br1m thun lpas sy tk memohon.. tpi br1m3.0 ni sy ada memohon mlalui online tpi smpai skrng tk dapat pun.. ingatkn org yg tk prnah memohon akan dapt tpi tk juga.. ermmmmmm

  • tealo
    Feb 28, 2014, 12:55 pm

    Salam..hehhehhe..mkin dapat atau tk dapat..bile time nk g LHDN cek isnin sampai jmaat pun keje…tuggu jer la…tp hati ad sakit jugak hahahahaha……

  • Anonymous
    Feb 28, 2014, 2:03 pm

    Kena tipu lah kita ni….

  • Anonymous
    Feb 28, 2014, 2:08 pm

    Takde duit dah…dah pakai utk pilihanraya lepas dgn nak pakai utk praya kecil Kajang dgn Di Sarawak….jadi anggap jelah xde..

  • lieza
    Feb 28, 2014, 3:42 pm

    Suami msih x dpt brim lg, cal lhdn dy ckp name ada mkin dlm proses, tpi spai arini x da ape pn.

  • Fauzi Nawawi
    Feb 28, 2014, 4:10 pm

    lu jgn nk langsi sharnaaz..lu mnta maaf dgn LHDN.. klu x gua sailang sama lu..

  • mat sakit jiwa
    Feb 28, 2014, 4:16 pm

    najib dh lps tgn dh..xde dh nk pk psl brim2 ni…dia dh xambil tau ada dikalangan rakyat masih tidak menerima brim..ape yg dia tau brim msuk ke akaun rakyat serentak pd 22hb..baca skrip..puihhh…haakkk tuihhh…

  • franklin
    Feb 28, 2014, 8:37 pm

    aku tak faham laa.. dgan BR1M tahun ini serta kerajaan negara malaysia ni.. nak bagi BR1M tapi takde juga,
    tahun lalu dapat.. kalau nak bagi BR1M tu, bagi je laa.. itu pun adalah jua sebahagian hak rakyat daripada collection
    in comtex, macam mana rakyat nak mengundi parti krajaan kalau rakyat nya tak di peduli, mana pergi nya BERSATU KITA TEGUH” BERCERAI KITA ROBOH,

  • Kenari
    Mar 1, 2014, 4:31 am

    Dalam ramai ramai yg bising dalam ni, ada yg kat luar sana yg tak sempat nak guna komputer, tak sempat nak pergi pejabat pejabat untuk daftar br1m. Dapat tak dapat bersyukur je la Tuhan yg turunkan rezeki. Rezeki bukan dari br1m je. Sekian.

  • Anonymous
    Mar 1, 2014, 8:48 am

    Banganga kerajaan ni. Janji pastu tak tepati. Konon prmbela melayu. Prgi mamps!

  • Sofhian Pian
    Mar 1, 2014, 12:20 pm

    Sya ini tahu knp tahun ini sya tk dpt brim sebelum

    ini dt

  • Saring Binti And. Latif
    Mar 1, 2014, 2:41 pm

    dulu saya ada mohon tapi tak dapat (tahun lepas)

  • Sabrina latif
    Mar 1, 2014, 3:00 pm

    nak daftar kata mane

  • akim
    Mar 1, 2014, 4:17 pm

    Saya tk dpt br1m lagi. Huhu.. mana br1m ni?? Sedih la kerajaan buat macam ni. Tahun lepas elok je dpt. Tahun ni jadi leceh pulak.

  • BudakBaikSgt
    Mar 1, 2014, 5:52 pm

    Bersyukurlah pada yg Illahi dgn segala kenikmatan dan kemakmuran yg Allah swt telah berikn kpd kita semua.

    Dibandingkan dgn negara luar yg masih kacau bilau dengan peperangan… demonstrasi yg tidak terkawal, negara kita msih selamat aman sejahtera…

  • boring
    Mar 2, 2014, 9:38 am

    tu semua politik,, klau byk tmpt pilihan raya kalah ritu agak2 dpt ke brim tu?? klau mng ritu brp die ckp nak bagi?? this is THE POWER OF MONEY…

  • BORING
    Mar 2, 2014, 9:42 am

    KNP NAK UNDI SBB DUIT?? UNDI DEMI PERTAHAN KAN AGAMA LG BGUS..

  • ayoyo
    Mar 2, 2014, 10:31 am

    rakyat hya memandang kemampuan Najib menguruskn janji BN….terlalu byk kompromi dlm penagihan BR1M…pada yg belum dapat….buat rayuan, jika gagal….jangan percaya lagi janji yg tak akan ditepati…huhu

  • ayoyo
    Mar 2, 2014, 10:34 am

    amboiii….rumah da 3 biji….nk br1m lg…jgn tamak , syukur dgn apa yg ada…bg peluang pd yg layak…

  • ayoyo
    Mar 2, 2014, 10:35 am

    itulah cara politik utk mengaburi mata rakyat yg setia menanti br1m yg belum pasti ditunaikn.

  • ayoyo
    Mar 2, 2014, 10:41 am

    br1m 2.0 Najib bg semua dlm satu masa yg singkat, yg mana daftar telah dpt ….br1m 3.0 Najib kurang peka sbb prk kajang dn serawak….rakyat hya memandang kewibawaan BN seperti yg dilaungkn…janji ditepati….moga BR1m 3.0 jgn gagal…kerna jika gagal…maka gagalh usaha Najib utk memperoleh hati rakyat…

  • za
    Mar 2, 2014, 3:40 pm

    td bru check brim mak rpa nya x rekod dia.sblm ni arwah ayah yg dpt.brim thn lps nma ayah pas tu pgwai LHDN tlg isi brg lain atas nma mak.msa tu aku x dak kt kg.thn ni x check blk sbb dok arap yg pgwai tu isi.sian kt mak aku…nk bgtau pn x smpai ati.huk3 maap la mak.

  • za
    Mar 2, 2014, 3:56 pm

    td check brim suami.wt tentera klu lum msk akuan nnti dpt baucer sbb msa isi borang gna ic awam.gaji lak no tentera dh jd brtndh.klu nk pasti lg fon trs kat lhdn.kna rjn tnya la ye?klu dok dngr ckp2 yg x psti mmg jiwa kcau kit.sblm ni pn hairan awat xdpt lg skrag jwpn dh trungkai.

  • felvin bin monikar
    Mar 2, 2014, 5:03 pm

    sya belum dpt

  • Anonymous
    Mar 2, 2014, 5:24 pm

    x tau mcm mn sistem utk pengagihan brim nie…sbb kwn ofis sy suami isteri dpt dpt…sy spai skrg x dpt2 lg…kdg bile tgk mcm x adil gak sbb org yg gaji byk pun blh dpt tp kite yg gaji kecik nie xdpt…nak kol hotline lhdn mmg xdpt la sbb line dia memanjang je bz…

  • nadia
    Mar 2, 2014, 6:23 pm

    Cian awak.

  • alan
    Mar 2, 2014, 6:56 pm

    hari ini sudah 2/3/14…dah nak 10ari sy berulang ke bank cimb cek bal,tp masih tak masuk2…knpa dgn permohonan saya?ada masalah ke?nk call lhdn mmg tak kan dapat la,bz memanjang…pada siapa nak mengadu?kebanyakan kwan2 smua dah dapat…aduhhhaiiiii…tlg la….

  • SYAMSUL YUSOF
    Mar 2, 2014, 7:25 pm

    Sekarang tak kira lu LHDN ka, BN ka, Kangkung ka , ini BRIM gua pegang!

  • mawar
    Mar 2, 2014, 8:47 pm

    Saye pun tk dpt lgi br1m.

  • ctsarina
    Mar 2, 2014, 9:14 pm

    Janji 22 hb. Tp skrg dh 2 mac. Tk fhm. Ape game ni?

  • puas menunggu
    Mar 3, 2014, 6:58 am

    suh daftar da daftar.. Dlm TV dok ckp klu smlm x msk dlm akaun hari ni msk… Cehhhhh puiiihhh smpai leni x msk2.. Cl lhdn memanjang bz.. mane JANJI DITEPATI.. bkn nk menagih simpati tp nk mntk depa tunaikan janji… Harap maklum

  • sgt kecewa
    Mar 3, 2014, 7:21 am

    ini semua poyo lh….yang dpt BRIM ni pon mungkin stakat 450 org jer…..penipu semuanya…

  • Lisdawati
    Mar 3, 2014, 7:31 am

    bg oji
    …BRIM x msk lg la , doktor kata pengarah LHDN MC kena gaot…

  • Cik Nora
    Mar 3, 2014, 9:44 am

    Tahun ini saya gagal. Sebab Saya masih di bawah tanggungan Ibu. Agak kelakar juga sebab saya dah pun 31 tahun & dan bekerja pun. Apa la sistem LHDN ni. Macam lawak je. Tahun lepas dapat RM250. Tahun ni, tak dapat sebab masih di bawah tanggungan.

    Yang paling berkesan sistem LHDN ini, ada yang bujang boleh dapat RM650.00 , ada yang suami isteri pun dapat RM650.00 setiap seorang. Terima kasih pegawai yang bertanggungjawab dalam sistem BRIM di LHDN. Sebab macam pelik je. & Syabas kepada yang jujur dalam tugasan.

  • Lee Geok Ngor
    Mar 3, 2014, 10:00 am

    Saya belum menerima BR1M untuk tahun ini sebab I belum bagi bank akaun nbr.. Tolong beritahu saya macam mana saya dapat memberitahu mereka berkenaan ini.. Jawapan puan amat dihargai. Terima kasih

  • Nafisa
    Mar 3, 2014, 10:28 am

    Salam,
    Semalam saya dapat brim penuh rm650,bukan melalui
    bank.Pak imam hantar surat ke rumah seperti yg pernah dapat dulu-dulu.Pemberian brim dapat pada hari itu juga di tempat yang sama.Terima kasih BN.

  • Cik Nora
    Mar 3, 2014, 10:50 am

    En. Lee, setahu saya, kalau u tak update nombor acc masa tempoh kemaskini hari tu, u akan terima boucer macam tahun lepas juga. :)

  • ilyahanis
    Mar 3, 2014, 11:25 am

    Saya tak tahu status sy smada dpt or x. Sebelum ni sy dh kasi num akaun. Tp smpai skrg belum lagi masuk

  • Anonymous
    Mar 3, 2014, 12:13 pm

    apa punya bongok org atas ni…brim ni janji sape? pkr ada buat janji nk bg brim ke???

  • joe labi
    Mar 3, 2014, 1:31 pm

    same le kite..

  • comel
    Mar 3, 2014, 2:41 pm

    可哪怕 所以 北路卖 大帕托 来 brim 3.0

  • siti nurhaslena balqis
    Mar 3, 2014, 3:15 pm

    Aduan brim take dpt

  • Anonymous
    Mar 3, 2014, 4:19 pm

    Ni semua bohong…memperbodohkn rakyat jer….puiiiiii…………..

  • Anonymous
    Mar 3, 2014, 4:27 pm

    Mcm sial jerrrrr…..bodoh kn org…..mcm la gaji kite ni besar sgt2….org yg gaji besar plak dpt……puiiiii……..

  • makjon
    Mar 3, 2014, 8:08 pm

    aah..kalu pkr lg baham bodo..tu parti bapok penipu..

  • ND LALA
    Mar 3, 2014, 8:19 pm

    tpanggil aku ni nk wt statement ni..nsib baik kes brim..kna bgabung nihhhh..

  • makjon
    Mar 3, 2014, 8:24 pm

    daftar kt kedai kak ton..comelnya..

  • ninilulu
    Mar 3, 2014, 9:43 pm

    Boleh tak kasi tahu sy smada sy puny permohanan diluluskan atau tdk? Sebenarnya dh lma sy tgu, smpai skrg tk masuk. Sy dh lma kemaskini. Dpt or tk sy perlu tahu. Bnyk benda yg sy dh rncang tp tak terjalan memandangkan tahun lepas sy dpt. Harap sgt kerajaan bertimbang rasa . Tq

  • Anonymous
    Mar 3, 2014, 11:58 pm

    ni bkn sistem LHDN ler…baik call talian BR1M, tanya caner.

  • Anonymous
    Mar 4, 2014, 12:00 am

    call ler hotline BR1M…1-800-88-2716

  • Anonymous
    Mar 4, 2014, 12:02 am

    dh cube hotline BR1M 1-800-88-2716??

  • Shila Amzah
    Mar 4, 2014, 8:06 am

    emmm….Patah seribu…aku menunggu BRIM

  • Liew Siew Ching
    Mar 4, 2014, 9:38 am

    kenapa tak ada reply? belum dapat lagi? why….?

  • megatanuar
    Mar 4, 2014, 10:35 am

    Sy pun masih tunggu status sy. Tak dpt2 smpai skrg. Huh. Seksanya

  • sheela
    Mar 4, 2014, 11:39 am

    Selamat Pagi,
    Saya telah menerima br1m 1.0, tetapi sampai sekarang saya tidak mendapat br1m 2.0, setiap kali saya buat pangilan kpd br1m.. mereka megatakan bahawa permohonan saya telah diluluskan.. dan saya akan menerima surat…. tetapi sampai sekarang saya tidak mendapat surat utk br1m 2.0, bagaiman saya akan mendapat br1m 2.0 sekarang… sedangkan saya patut menerima surat daripada br1m..
    Saya juga seharusnya menerima br1m 3.0…tetapi sampai sekarang saya tidak mendapat surat dari pihak br1m…ini amat mengecewakan…saya harap pihak yang berkenaan dapat membantu saya utk mendapatkan br1m 2.0,yang sudah lama tertanggung, dan juga br1m 3.0 yang sampai skrg tidak menerima surat lagi……. Terima kasih

  • Yeap
    Mar 4, 2014, 12:48 pm

    Jika belum dapat BRIM3.0 macam mana??
    kali pertama dan kedua ada dapat tetapi kali ini tidak dapat, Jika lupa bagi bank acc? skrg boleh bagi lagi x???

  • Anonymous
    Mar 4, 2014, 1:05 pm

    Bodoh laaaaa,,’ kalau xdpt bgthu ar,, xpyh la nk bg org mngharap

  • purple
    Mar 4, 2014, 2:00 pm

    smpai skrg brim blom dpt..masa update BERJAYA DIKEMASKINI..sya update sama2 gan mak n akak drg da dpt tp sya blom lg..sya da email tp mgkin komptr yg rply 5min je dpt rply ..su tgu je..nak kol smpat ke ckp hbis sblum khbisan crdt tu…hmmm…pe la bek guna vchr je..bg no acc bkn nya bg sng bg ssh adala…sorry to say brim taun ni soo bad sya bg 1 bintang hahaha

  • cheong
    Mar 4, 2014, 2:19 pm

    I did not get the BRIM3.0 notice. How do I appeal?

  • azizah
    Mar 4, 2014, 3:25 pm

    Mengemas Kini itu kah alasan untuk LHDN…..perkara yang mustahil, persoalannya kenapa org bujang boleh dapat rm 650….haraf pihak atasan jujur dan amanah menjalan tugas….saya adalah mangsa keadaan yang tidak dapat BRIM3.0…

  • lieza
    Mar 4, 2014, 3:50 pm

    Da byk kali cal lhdn, tpi msih same gak dlm proses dy ckp. Sy surirumah ank sy 3 org smua kne dmam pnas, suami da 4 bln tiada pkerjaan, krana ada masalah.sbelum ni suami bkerja gaji just rm1000-1200. Jdi skrg sy sgt memerlukn wang brim yg djanjikn,thn2 lpas tiada masalah dengan brim, tpi thn ni cam ssah plak nk dpt brim.

  • Anonymous
    Mar 4, 2014, 9:05 pm

    It s already 4 march. Until now i have not received any money from br1m.

  • poyo
    Mar 5, 2014, 12:45 pm

    Saya masih belum dapat lagi.

    Dua tahun lepas sudah dapat lepas tu tahun ini pulak macam gampang. Ape cerita ni ? Kata rakyat di dahulu kan pencapaian di utamakan.. Ada kah ini kata2 poyo semata-mata ?.Phuiiiiiii…….

    Baru-2 ini sy ade dgr cerita yg msh lom dpat kerana atas kerelaan hati menolak penerimaan….Adakah ini benar ? Sekiranya atas kerelaan hati mana bukti nya…. ?

    Sebelum pilihanraya 2013 kebanyakkan rakyat berkelayakan untuk menerima BRIM semua dapat….lepas pilihanraya…. Ade dpt…. Ade x dpt… Ape semua ni……?

  • poyo
    Mar 5, 2014, 12:46 pm

    Saya masih belum dapat lagi.

    Dua tahun lepas sudah dapat lepas tu tahun ini pulak macam gampang. Ape cerita ni ? Kata rakyat di dahulu kan pencapaian di utamakan.. Ada kah ini kata2 poyo semata-mata ?.Phuiiiiiii…….

    Baru-2 ini sy ade dgr cerita yg msh lom dpat kerana atas kerelaan hati menolak penerimaan….Adakah ini benar ? Sekiranya atas kerelaan hati mana bukti nya…. ?

    Sebelum pilihanraya 2013 kebanyakkan rakyat berkelayakan untuk menerima BRIM semua dapat….lepas pilihanraya…. Ade dpt…. Ade x dpt… Ape semua ni……?

  • poyo
    Mar 5, 2014, 12:47 pm

    Saya masih belum dapat lagi.

    Dua tahun lepas sudah dapat lepas tu tahun ini pulak macam gampang. Ape cerita ni ? Kata rakyat di dahulu kan pencapaian di utamakan.. Ada kah ini kata2 poyo semata-mata ?.Phuiiiiiii…….

    Baru-2 ini sy ade dgr cerita yg msh lom dpat kerana atas kerelaan hati menolak penerimaan….Adakah ini benar ? Sekiranya atas kerelaan hati mana bukti nya…. ?

    Sebelum pilihanraya 2013 kebanyakkan rakyat berkelayakan untuk menerima BRIM semua dapat….lepas pilihanraya…. Ade dpt…. Ade x dpt… Ape semua ni……?

  • poyo
    Mar 5, 2014, 12:51 pm

    Saya masih belum dapat lagi.

    Dua tahun lepas sudah dapat lepas tu tahun ini pulak macam gampang. Ape cerita ni ? Kata rakyat di dahulu kan pencapaian di utamakan.. Ada kah ini kata2 poyo semata-mata ?.Phuiiiiiii…….

    Baru-2 ini sy ade dgr cerita yg msh lom dpat kerana atas kerelaan hati menolak penerimaan….Adakah ini benar ? Sekiranya atas kerelaan hati mana bukti nya…. ?

    Sebelum pilihanraya 2013 kebanyakkan rakyat berkelayakan untuk menerima BRIM semua dapat….lepas pilihanraya…. Ade dpt…. Ade x dpt… Ape semua ni……?

  • poyo
    Mar 5, 2014, 12:53 pm

    Saya masih belum dapat lagi.

    Dua tahun lepas sudah dapat lepas tu tahun ini pulak macam gampang. Ape cerita ni ? Kata rakyat di dahulu kan pencapaian di utamakan.. Ada kah ini kata2 poyo semata-mata ?.Phuiiiiiii…….

    Baru-2 ini sy ade dgr cerita yg msh lom dpat kerana atas kerelaan hati menolak penerimaan….Adakah ini benar ? Sekiranya atas kerelaan hati mana bukti nya…. ?

    Sebelum pilihanraya 2013 kebanyakkan rakyat berkelayakan untuk menerima BRIM semua dapat….lepas pilihanraya…. Ade dpt…. Ade x dpt… Ape semua ni……?

  • fairy
    Mar 5, 2014, 1:14 pm

    x masuk pun….slalu masuk awal skrg lambat…..

  • KasiTukarAkanDatang
    Mar 5, 2014, 1:17 pm

    Janji dimasukkan duit pd 22hb yg lalu pada sesiapa yg ada akaun bank,BRIM1 dpt surat jemputan ambil baucer,pergi beratur dr pukul 8.00 pagi,ambik tpt duduk ikut giliran,kemudian dtg somebody bg `tazkirah` jap dlm 10-15minit,kemudian beratur blk ikut giliran ,salam somebody tu,muka kena senyum,tunjuk isyarat 1malaysia….BRIM 2 call HOTLINE BRIM sampai bulan 4,baru bg tempat utk collect baucer,tak da surat pemakluman apa2 pun….ambik jugaklah walaupun tertunggu-tunggu surat makluman.BRIM 3.0 sampai sekarang tak dpt2 lg…telefon HOTLINE BRIM pd 24/2 hari tu,masih dlm proses…! Rasanya mmg tak da lah..jawapnya…Terima kasih Kerajaan Malaysia…Inilah yg dikatakan RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN……

  • rakyat
    Mar 6, 2014, 2:15 am

    plg senang, jgn harapkan duit kerajaan. usaha je sendiri cari duit utk hidup. d mana ada kemahuan, di situ ada jln. sbb tu lh sy mls nk apply2 bagai wlaupn status ibu tunggal ni sah2 layak

  • yurman asmawi jusoh
    Mar 6, 2014, 11:40 am

    akum..saya dah check kat lhdn..status gagal.sebab dia nama isteri tiada dalam rekod pejabat pendaftaran..isteri saya warganegara asing.jadi memang tiada rekod..dia pakai visa..rekod ada kat imigresen la..camne nak buat..

  • anneahmad
    Mar 6, 2014, 12:32 pm

    salam nk tnye mcamane dgn pemohonan saya …yg dulu2 alhamdulillah xde masalah tp twon ni x tau ak nape lmbat..ble call tlian htline br1m kate still on proses so nnti klau dpt bole bgtau melalui email ke…

  • vidya
    Mar 6, 2014, 12:53 pm

    Saya seharusnya menerima br1m 3.0…tetapi sampai sekarang saya tidak mendapat surat dari pihak br1m…ini amat mengecewakan…saya harap pihak yang berkenaan dapat membantu saya utk mendapatkan br1m 2.0,yang sudah lama tertanggung, dan juga br1m 3.0 yang sampai skrg tidak menerima surat lagi……. Terima kasih

  • takdapatbr1m
    Mar 6, 2014, 1:36 pm

    Sy tk dpt br1m pun

  • pak hashim
    Mar 6, 2014, 1:38 pm

    brim yg lpas senang dpt sebab nak pru….brim3 ni payah la..pru dah lpas….suruh bg no akaun..rakyat patuh…tk juga masuk duit dlm akaun..
    tunggu sampai habis bulan march..satu laporan polis terhadap kerajaan akan dibuat atas tuduhan menyusahkan rakyat..ramai yg terinanya kerana Brim…

  • hrmmm
    Mar 6, 2014, 9:19 pm

    Brim thn ni saya x dpt..tapi thn sblmnya saya dpt..thn ni x dpt sbb nama saya dlm tangungan ibu..kalau saya x isi nama saya dlm tanggungan ibu maka ibu saya x dpt la rm650 so camne tu adil atau tidak sedangkan saya individu bujang berpendapatan x sampai rm1000 pun sebulan..

  • MOHAMADABDULLAH
    Mar 6, 2014, 9:42 pm

    assalam tuan,kenapa kita di sabah masih lagi menunggu/masih dalam proses?????

  • MOHAMADABDULLAH
    Mar 6, 2014, 10:02 pm

    di Tawau pula lain ceritanya pasal br1m….khabar angin mengatakan seorang mykad(suami) pasport(isteri) tidak dapat menerima br1m kenapa?sedangkan bukan isteri pasport yang pergi memohon br1m tapi suami…..kalau la betul..kenapa tidak di bagitahu semasa dalam kemas kini daftar sebelum br1m di lancarkan oleh datuk sri najib bin datuk razak????ini bukannya menyenangkan rakyat tapi menipu rakyat…..

  • republicofbesut
    Mar 6, 2014, 10:52 pm

    kena tipulah tu…..jangan haraplah cari sendiri lagi bagus cthnya….curi pisang,getah sekerap dan lembu….ha ha ha kena tipu

  • mangsa brim
    Mar 7, 2014, 9:33 am

    Semua karut je kita commen pun dia orang tu buat de’ . Dia org ni sebenarnya dah allocate katakan 10juta selebihnya nasib la siapa yg xdapat. Lepas tu heboh bagi brim untuk rakyat gomen bagus. Ini semua taktik saja kelabu mata org org macam kita rakyat ni. Minyak naik saving 10billion bagi brim 10million. Lain lain projek mega untuk kroni.

  • ragunathan
    Mar 7, 2014, 10:59 am

    Ragunathan 541111-10-5369

    2012 years got brim RM500.00 & 2013 got RM500.00. Now 2014 nothing…. my wife & 1 are jobless. I have got lung cancer dignosed last year only. How I going to buy pampers, cancer milk, my medication. my wifew & I voted for BN….is this how you treat a sincere citizen. Please be serious. look into our problem and bank the money ito my account.

  • azmi
    Mar 8, 2014, 11:51 am

    kalau tak register untuk tahun ni tak dapat ke..

  • mail lambung
    Mar 8, 2014, 3:30 pm

    pilihanraya akan datang kita tukarlah…………asyik kena tipu jer rakyat ni……harga barang makin naik,gaji macam tu juga…semua nak kena bayar,cukai pintu,cukai tanah,tol,parking kereta……..ini kalilah…………

  • ustaz azhar idrus
    Mar 8, 2014, 7:17 pm

    bodomu mcm lembu..

  • anuar ibrahim
    Mar 8, 2014, 7:18 pm

    ini kali lah wa mau sailang ini najib

  • jebon
    Mar 8, 2014, 7:49 pm

    Memang betul kata awak tu ..semua ini poyooooo…saya dua tahun lepas dapat tahun ni asik dlam proses ja berapa lama nak proses 5 tahun tunggu PRU lagi kot,…itu kerajaan BN ..

  • Anonymous
    Mar 9, 2014, 12:36 pm

    Haaaaa tunggu pkr ?bos pkr pon dah kna sumbat lokap

  • xikeyn asikin
    Mar 10, 2014, 8:28 am

    Semua yg brlaku ada hikmah,Allah maha adil & maha mmberi rezeki,.Muhasabah diri,ingat,rezeki yg kita dapat bukan semuanya milik kita,.Renungkan hari2 semalam kita,apa yg kita beri?,hari ni kita dapat,..wallahua’lam

  • YASOTHA
    Mar 10, 2014, 10:42 am

    SAYA BELUM DAPAT LAGI BRIM

  • m.asri
    Mar 10, 2014, 10:47 am

    Brim 1,2….dpt . brim3 x lulus,bg alasan tangugan x wujud.KEPALA BAPAK AMPA

  • mysara
    Mar 10, 2014, 5:39 pm

    Suami sy dah mohon.. Yg lps dpt.. Ttbe pjbt cko yg suami sy xde dlm senarai pemohon.. Apakah ini?? Siap g sane isi borang n bg no akaun ttbe ckp xde dlm se.arai pemohon.. Hmm..

  • Anonymous
    Mar 10, 2014, 7:13 pm

    saya tak memohon untuk tahun ini sebab terlepas tarikh..tapi alhamdullillah..sampai surat di rumah untuk ambil baucer bayaran di tempat yg diberitahu..

  • !!
    Mar 11, 2014, 11:35 am

    BN yg tak tepati janji pkr yg disalahkan, sekarang BN dah penjarakan Anwar Ibrahim, lps ni mungkin rakyat boleh terima GST, boleh terima kenaikan harga minyak….. itu la kalau dah bodoh tu bodoh jgk, umno igt anwar ibrahim yg menghasut rakyat padehal kenaikan harga minyak tidak ada sangkut paut dgn anwar ibrahim, penjarakanlah semua pemimpin pkr namun boleh ke nak sekat kemarahan rakyat akibat kenaikan kos sara hidup? kenaikan kos sara hidup disebabkan oleh najib apabila dia umumkan kenaikan harga minyak. Kerajaan umno nak tolong rakyat bagi BR1M supaya dpt membantu kurangkan beban kos sara hidup tapi last2 brim pon tak dapat ape citer? janji dicapati kah kah kah…..

  • rifana
    Mar 11, 2014, 12:09 pm

    mmg xdpt lg. thn lpd dpt. thn ni x dpt plk

  • Anonymous
    Mar 11, 2014, 1:54 pm

    org yang tak sekolah, tak tau ekonomi yang kuar kan statement mcm ni

  • Asyik menunggu....
    Mar 11, 2014, 4:37 pm

    Betul2 saya setujuh…..ni semua permainan jer….

  • Sabah......
    Mar 11, 2014, 4:42 pm

    Mak sy di sabah pun tak dapat lg,asyik dlm proses jer…proses apa pun tak tau la….kesihan mak saya…huhu…

  • edy
    Mar 11, 2014, 10:12 pm

    trima kasih malaysia

  • ZACK
    Mar 12, 2014, 2:53 pm

    sy xdpt BRIM SBB ada org edit nama sy di letakkan tanggungan di bawah nama ibu sy,sedangkan sy yg tanggung ibu saya..akhirnya sy dah ibu sy x dpt langsung,tengoklah buat rayuan kalau xdpt juga xpelah..bkn rezeki sy tahun ini

  • Man
    Mar 12, 2014, 9:46 pm

    Masa ari pelancaran….bukan main lagi! Lepas tu lgsung x nak sebut pasai brim.malula tu!

  • fried
    Mar 12, 2014, 10:44 pm

    sya belum pernah dapat brim ni..saya harap agar saya dpt..tq.

  • kindy
    Mar 12, 2014, 11:00 pm

    Kenapa x dpat brim lg?APA msalah??bila call hotline x dpat langsung?…kenapa??

  • Anonymous
    Mar 13, 2014, 2:59 am

    Saya rasa kerajaan dah kehabisan duit kod pasal tu ada yg x dapat brim..ini lah kata2 pemempin yg x pembohong…klu nak tunggu la 5tahun lg….

  • jumain
    Mar 13, 2014, 3:56 am

    Dalam keadaan negara d timpa msaalah,kita masih asyik cerita BR1M sedangkan negara mengeluarkan kos untuk misi menyelamat ,untuk siapa tu? bukankn utk rakyat mlysia dan saudara kita juga….walau tidak banyak duit tapi tidak sampai menagih simpati…………

  • john
    Mar 13, 2014, 6:03 am

    jgn sokong BN ,,,, penipu x dpat pun brim,,,,yg dapat org kaya je .. org kerajaan di dulu kan ,,,,, JGN SOKONG BN

  • AMUAR
    Mar 13, 2014, 6:05 am

    NI LA DI NAMA KAN KERAJAAN PENIPU DUIT RAKYAT

  • DFDSF
    Mar 13, 2014, 6:07 am

    KALAU DAH BELACAN YANG SEMAK NI LA JADI NYE

  • ikin
    Mar 13, 2014, 10:51 am

    Same la lieza..g pjbt lhdn..check2 dah lulus permohonan..kne tggu surat smpai.smpai skrg xsmpai2 lg surat nye. Lg senang mcm thn lpas..bg baucer tros..xyh tggu2 cm nie.nyusahkn btol larh.da la nk pkai duit..byr sws rmh..kereta..ank lg.Ble nk smpai surat Brim ni.????

  • wanira
    Mar 13, 2014, 10:54 am

    thn 2014 mata pencarian aku direntap principle sek swasta.Harapan aku brim 3.0 sbg penawar..tp hampesss. Tlg cari kaunselor yang berkiblatkan agama utk mengisi tabung sabar!

  • Anonymous
    Mar 13, 2014, 10:57 am

    rendahkan diri masing2 sblm nak menuding jari cari kesalahan orang….kerana BRIM mulut lancang berkata2 sampai x perasan itu semua penambah dosa. Alalh dah janjikan setiap orang ader rezeki masing2. Cepat, lambat, x dapat itu merupakan ujian Allah belaka. Apakata dari duk mengata lebih baik angkat tangan menadah doa ke HAdrat Ilahi.

  • Min
    Mar 13, 2014, 11:56 am

    Hari ini sudah 13/3/2014, Aku seorang bujang masih belum dpt Rm300 tiap tiap hari pergi cek atm tak ade. Dah pergi ke LHDN, mereka kata masih dalam process tapi tahun dulu sudah pernah dapat. Mereka beritahu aku jangan mari lagi and nanti selepas april baru mari tapi I aku dah cakap bukankah daftar rayuan selepas 15/3/2014 mereka kata itu untk orang yang ditolak dari dapat duit. Apa ini cakap boleh dapat 22 Feb Ini janji kerajaan!

  • Anonymous
    Mar 13, 2014, 2:14 pm

    mangkok hayun betoll…

  • mie
    Mar 13, 2014, 4:22 pm

    bukan masalah asyik cerita.. nie masalah janji.. sebenarnya BR1M nie tak payah kasi langsung pun takpe.. gunakan untuk turunkan harga minyak ke atau kurangkan kos sara hidup rakyat.. baru sume dapat merasa.. nie ada yang dapat ada yang takdapat.. yg tak dapat tu still kena bayar cukai jugak pada kerajaan..

  • Br1m Tipu
    Mar 13, 2014, 7:30 pm

    Kenapa talipon banyak kali tapi kata masih proses lagi, kalau tak dapat cakap lah macam kena tipu Br1m kali ni???

  • roy ganu
    Mar 13, 2014, 8:06 pm

    kecewe tol r…taun ni x dapat…kite bukan main beria2 g benk kemaskini buku..eh2 duit x msk…taun leps dapt 6pe taun ni x///

  • roy ganu
    Mar 13, 2014, 8:08 pm

    nak wat rayuan ganew pulop eyyyy….

  • nurul
    Mar 13, 2014, 10:12 pm

    Semngat nk trime wet sbb poket kosong gile tp due kali check kat bank xdpt2 pon tggu surat pon xsampai2 dapat ke x ni..kawan2 len sume dah dpt..

  • Same Leee Kiteee
    Mar 14, 2014, 1:06 am

    Tak de rezeki kot…

  • mohamad sabri bin ishak
    Mar 14, 2014, 2:23 am

    saya tunggu brim 3 2014 belum sampai lagi orang lain dah dapat kenapa saya belum lagi atau oleh kerana saya tak kemaskini ke yang saya tahu saya tak ada akuan bank tak payah kemaskini tapi ada orang tak kemaskini dah dapat kenapa saya tidak

  • zira khashim
    Mar 14, 2014, 10:59 am

    suami saya pon belum dapat..sedangkan dah buat apa yang dorg suruh..ingat bila dapat duit brim tu boleh tampung keperluan dapur dan duit anak..tapi harapan je..my dad pon xdapat jugak..pegawai lhdn tu bg mcm2 alasan..sedangkan gaji ayah saya cuma rm850 keje sebagai guard…kerajaan jangan terus aniayai rakyat mcm nie..takut nanti pilihan raya nasib tak menyebelahi BN lg..

  • jimmy
    Mar 14, 2014, 11:26 am

    BR1M tidak telus. Mereka yang layak ramai yang terima BR1M. Tak perlu tengok jauh, orang sebelah menyebelah di tempat tinggal saya sudah membuktikan kepincangan ini. Bagi mereka, gomen nak bagi ambik ajalah duit tu.

  • pasrah
    Mar 14, 2014, 3:44 pm

    Pasrah… Brim xdpt ..huh hanya menungu sahaja.. Biar lah itu semua janji .. Jika xda fikir sendiri.. Puih.. Biasa lah rakyat ni xda kuasa.. Hanya mengikut.. Yg ade kuasa tu pikir lah.. Dah janji tunai lah kan..

  • faiz
    Mar 14, 2014, 4:11 pm

    pendapatan isi rumah kurang rm3000.. tp nape dpt rm450 je sdngkan lyk rm650.. sblm ni tkde apa2 masalah sng je dpt penuh rm500..(brim sblm ni)check kan lhdn bgth ada kslpn pd gaji saya..kononnye gaji saya rm2682.58.. padahal hakikat sbnr tak sampai pun baru rm1386.58..cmpr ngan suami pun msh bwh rm3000..skrg ni byk kali tel lhdn asyik tk dpt je..apa cite??

  • Anonymous
    Mar 14, 2014, 10:26 pm

    Sudah cek..tak lulus boleh buat rayuan ke skrg?

  • salahudean
    Mar 14, 2014, 11:03 pm

    Bila gajah bertempur..kancil yang tersepit..
    Jgn jd anjing menyalak bukit.
    Jgn suka cr kesalahan org..
    Pikir diri sndri lg baik..
    Mcmn nk maju..tk payah meminta2..
    Tak payah tuding jari..
    Esok lusa kita mati juga..
    Siapa yg jwb dosa kita..
    KITA JUGA

  • Cik Ros
    Mar 15, 2014, 8:52 am

    Dah tanya LHDN, mereka kata dlm process! Aku pernah dpt sebelum ini! Apa nak lagi process? Tidak boleh buat aduan/rayuan sekarang! Hanya boleh buat Rayuan/Aduan pada Mei! Laman web ini beritahu boleh buat rayuan 15/3 LHDN kata Mei!

  • AQ BGG
    Mar 15, 2014, 5:25 pm

    lembab pusat…hari2 mnunggu surat…

  • mai
    Mar 15, 2014, 6:01 pm

    As salam. BRIM… Janji gaji rm 4000 ke bwh semua lulus . saya dah 2 kali reply tak pernah dpt. Thn 2014 pun tak dpt. Mcm mn pulak ni. ? Janji melayu…

  • maisarah
    Mar 16, 2014, 1:56 pm

    Bnyk lagi org tak dpt upanye.. sy pun tk dpt & sy dah GIVE UP menunggu benda yg tak pasti. Bukan ape, klau dh tk dpt bgitahu la. Ni buatkan rakyt tertunggu2. Hrini dh 16 mac. Surat ape pun tk dpt lgi. Memangla ade pendapatan sendri, tpi kita telah dijanjikan. Dan kita berhak utk menuntut janji. Bukan kita mintk utk dijanjikan. Tahun lepas ok je dpt. Tp thun ni tak da berita lgsung. Kate sesape yg dpt thun lpas, automatik dpt thun ni .

  • Anonymous
    Mar 17, 2014, 3:58 pm

    Ni semua bohong!!!!!! Klu byak alasan x bley nk bagi,jangan nak berjanji…dah habis mengundi ni la jadi nyer…tahun sebelum ni ok jer,sbb blum lepas mengundi….huhu…

  • eywan
    Mar 17, 2014, 4:09 pm

    btl2 sy pon xdpt jgk…janji tinggal janji

  • Norina Abdullah
    Mar 18, 2014, 12:30 pm

    Sy bru dpt thu yg sy xlyak tu pun sy tel lhdn sebb tnggungn sy ank sy bekas suami sy dh buat.tu yg thun ni sy xdpt.surt pun xspu brthu sy xlyak dpt.disini sy nk brthu cm ne sy nk buat permohonan bru?????

  • MOHAMAD
    Mar 18, 2014, 12:42 pm

    semuanya PENIPU rakyat…….

  • acekandar
    Mar 18, 2014, 1:18 pm

    LHDN CWGAN KLUANG BAYAK MKN GAJI BUTA,rakyat buat kemaskini utk BRIM,tapi ape yg dia org buat,die tgk je,x de pun nak but pembetulan sagala maklumat yg salah dalam borang pemohon.yg dia org tau nk cakap,x SOP utk memperbetulkan maklumat pemohon.

  • Ada Fuyoo
    Mar 18, 2014, 2:08 pm

    Sy pon…xdpt..:(

  • minah
    Mar 18, 2014, 2:50 pm

    nombor yang anda dail tidak dpt dihubungi. sila cuba sebentar lg..terima kasih..

  • Juraini
    Mar 18, 2014, 3:39 pm

    AsSalam… kakak saya kematian suami dan ada anak umur setahun lebih. Adik lelaki saya masih bujang, berumur 24 tahun. Mereka berdua adalah penerima BRIM pertama dan kedua mengikut kategori masing2. Tetapi BRIM kali ini, mereka tidak mendapat bantuan tersebut sedangkan maklumat akaun sudah dikemaskini seperti syarat yang diminta. Sudah jemu saya membuat panggilan ke 1800882716. Saya mula membuat panggilan sejak selepas 22/2 sehingga kini. Jangankan mendapat jawapan, nada panggilan juga tidak wujud. Boleh sesiapa bagi pandangan ataupun pertolongan?

  • adoi
    Mar 18, 2014, 4:53 pm

    cuba call yg nie
    03 40276400
    lhdn wangsamaju

  • ibu tunggal
    Mar 18, 2014, 10:36 pm

    No tepon 1-800 tu setakat perhiasan je.. call tk fungsi pon!!! Dulu lg cpt proses..!!

  • KAROOT
    Mar 19, 2014, 11:31 am

    NAJID DAN KUNCU2NYA MKN DUIT BRIM…PATUT DPT 650 TP DPT 450..ANAK HRM NAJID

  • pengangur
    Mar 19, 2014, 11:35 am

    Spa yg sokong anuar org bdoh..nsib baik bn pegang,wlaupun aku pengangur,tak dpt brim,tp ada aku slhkan kerajaan..bn pgang,kita msih bebas utk kmana shja,mkn sdap2..klu pkr pgang,tah2 jd mcm ngara lain,ulat pun jd mknan sbb x ckup mkn..jd bersyukurlh..jgn nti allah bg ngara kita mcm ngara lain,bru thu..

  • pengangur
    Mar 19, 2014, 11:50 am

    Wlaupun layak dpt,tp aku tak amik brim..rmai lg yg msih mmerlukan dr aku wlaupun aku mmrlukan duit..bg aku yg plg pntg,bl BN pgang kte bebas ke mn shja sprti burung,mkn pn ok..aku bsyukur,sbb ngara kita tak mcm ngara lain..aku hrap smua d atas dpt berfikir dgn baik..

  • Anonymous
    Mar 19, 2014, 11:54 am

    Fkir sblm ckp..aku tak dpt,tp syukur aku msih bleh mkn yg sdap wlaupun x dpt..jgn nti allah bg ngara perang bru kita myesal..

  • zulina
    Mar 19, 2014, 4:56 pm

    Sy single mom. Dah 2 thn xpnh dpt. Status dh update. Sy xberkerja jd mcm mn nk buat rayuan kalau pay slip xade. Jgn nk bg byk excuse klau xnk bg. Sy btl2 kecewa..

  • zulina
    Mar 19, 2014, 5:22 pm

    Dah la sy xdpt. Ayah sy pun xdpt jgk. Pkr la warga emas berusia 70 an masih xlayak ke terima brim tu. 2 tahun dpt je. Knp thn ni xdpt. Htr srt knp xdpt. Xada lah kita trtye2 knp xdpt. Pada org kaya uit mknan kucing dye lg mhl dr duit brim tu

  • smile
    Mar 19, 2014, 8:30 pm

    setuju sgt….

  • bad
    Mar 20, 2014, 9:00 am

    saya pun xdpt dah call kat lhdn, dia kata xlulus, kerajaan kata gaji bawa 3000 dpt 650 & gaji bawa 4000 dpt 450…

    gaji saya sekarang ni baru 2300 xsampai pun 3000 pa ceta ni…..kenapa kerajaan atau pun LHDN xbagi lulus pa sebabnye…..klu org2 kat LHDN xtau nk buat keja bagu berhenti letak jawatan jeee, ni tidak menyusahkn rakyat jeee

  • zulkefley
    Mar 21, 2014, 1:34 am

    Memang penipu dia orang ni mcm gampang.pergi ulang alik kat lhdn dia kata salah tulis no ic isteri.sedangkan tahun2yg lepas dapat.kesilapan sendiri oleh lhdn tak nak mengaku.sedangkan tahun ni tak isi borang pun hanya updete status saya je sebagi ketua isi rumah.yg salah dia orang ket in dalam sistem silap, nak salahkan kita silap mcm gampang lhdn.senang kata memang gampang lhdn kerajaan dah dapat apa yg mereka nak janji tinggal janji.rakyat dudahu kan konon.mana dia…..janji haprak.tak boleh pakai.wajip tukar je peminpin mcm ni.menyusahkan rakyat je.

  • itajb
    Mar 21, 2014, 9:40 am

    thn lepas dpt..thn ni bleh plak kata x layak..pastu kata bleh antar rayuan…ermmmm dh mcm pemintak sedekah nk rayu-rayu yer…kerajaan sgttttt…

  • ahmad zaidi
    Mar 21, 2014, 11:24 am

    KALAU X DAPAT PUN HANTAR LA SURAT..

  • Aj
    Mar 21, 2014, 1:41 pm

    alasan beli kereta permohonan rejek.takat proton tuee. yg beli kereta import permohonan BRIM pulak lulus.. poyo betul…

  • tok janggut
    Mar 23, 2014, 11:31 pm

    Kenapa saya balum dapat brim lagi?? Adakah kerajaan habis duit ke???

  • ashyuslee
    Mar 24, 2014, 11:17 am

    sabar

  • sh.norhayati aljunied
    Mar 24, 2014, 11:41 am

    hi org Brunai untungnya korg….x payah jadi org tak da muka. Oh.. orang terengganu…ruginya! tidak bijaksana sungguh orang dulu-dulu buat keputusan habis sengsara orang sekarang…YANG SEBENARNYA.

  • antibodoh
    Mar 25, 2014, 11:42 am

    bodoh..ape kena mengena brim dgn perang. nk backup pn agak2 la. jenis otak bodoh lbh dr otak lembu

  • linny
    Mar 27, 2014, 2:05 pm

    saya tidak dapat lagi br1m, tahun lepas dapat, kenapa tahun ini tidak dapat.

  • penyokong setia bn
    Mar 30, 2014, 12:48 am

    Klu xlayak hantar la surat jgn buat org tertunggu tungu kn senang xpayah pergi bank asyik cek bal xmasuk juga

  • penyokong setia bn
    Mar 30, 2014, 12:48 am

    Klu xlayak hantar la surat jgn buat org tertunggu tungu kn senang xpayah
    pergi bank asyik cek bal xmasuk juga

  • Anonymous
    Mar 30, 2014, 3:22 am

    ei

  • Anonymous
    Mar 30, 2014, 3:29 am

    eii korang smua mcm bdak2 khilangan susu. lokek.! berebut. tu lah kecik2 dlu tak nak blajar,kalau blajar baik2 dah jdi pegawai dpat bantu kerajaan ni nak mufliskan
    kerajaan. org skrg ni ckp sja lebih mahu itu mahu ini tpi sndiri tdk usaha. tak malu.!!

  • H.Y.YAHAYA
    Mar 30, 2014, 7:25 pm

    NIAT NK JIMATLAH JANJI DIMUNGKIRI… TAPI RUGI LG BANYAK..ALLAH S.W.T MAHA MERANCANG.

  • mat jusoh
    Mar 31, 2014, 1:45 am

    taun lps aku dpt..taun ni x dpt plak…aku pangkah bn jugok..keluarga aku x de pembankang pn…pas ni komfirm aku bangkang dah…x nk trus ditipu….

  • dino
    Apr 1, 2014, 2:07 pm

    knp harus terjadi begini sedang kan yang tahun lepas dengan mudah dan jayanya.what the problem malasian,you are the best

  • Syed Azman bin Syed Sagaf
    Apr 4, 2014, 9:04 am

    Asalamualaikum dan Salam Satu Malaysia,
    Masalah Kenapa Tahun ini saya tak lulus BRIM,Sedangkan tiap-tiap tahun dapat,sedangkan BRIM dibagi pada orang yang sokong UMNO dan Kerajaan,Saya AJK bahagian PBTM Bekas Perajurit semasa menyokong saya memperjuang untuk sokong Kerajaan untuk menang ,tapi yang banyak dapat pembangkang, Sedangkan selama ini merekalah banyak kutuk UMNO Kerajaan, sekarang terbalik pula,sepatutnya utama Ahli UMNO dulu, baru utama pembangkang dan ada tandatangan ketua UMNO bagi susah sikit pembangkang baru pembangkang kenang perjuang UMNO,Saya harap perkara begini tak akan berlaku,dan Rayuan disemak semula,no i/c 660810-07-5201,dan alamat 619,Lorong Ria 6/1, Taman Ria,09400, Padang Serai, Kedah, mengundi kawasan Sungai Dua Butterworth,Pulau-Pinang,Pandangan BRIM diberi oleh UMNO untuk bersatu menguatkan AHLI UMNO yang setia berjuang, bukan utama pembangkang yang selalu mengutuk UMNO,BERJUANG UNTUK UMNO.

  • sawfiey
    Apr 4, 2014, 9:06 pm

    Alhamdulillah, adik beradik yang layak telah terima brim. Tak dak msalahpun, terima kasih kerajaan yang memerintah sekarang . PKR belum pasti………..

  • ray
    Apr 7, 2014, 1:24 pm

    tidak lulus krn alasan yg tak berapa logik.pada sy mungkin dah kosong kena adjust dari sana dari sini baru ada,ha…bolihla bagi.kalau belum ada lagi,alasan baru lagi kau ni bkn warganegara berenang ikut selat melaka dari indon.

  • Anonymous
    Apr 8, 2014, 12:47 am

    s

  • lolastichio
    Apr 8, 2014, 9:29 am

    Salam..
    Sy nk tye knp warga tue yg ssh pn ble x dpt brim..
    Dh buat rayuan tp jwpn x logik ” nama pasangan anda tidak wujud dlm jabatan pendaftaah teran negara (JPN)dah tentu org tue tu ad ic yg dftr kt jpn..
    Sblm nie xde masalah pasal ic..

  • bung mokhtari
    Apr 8, 2014, 10:47 am

    ang ada kabel lam kot…

  • Anonymous
    Apr 9, 2014, 9:02 pm

    ?++++ SETUJU

  • :-)
    Apr 9, 2014, 9:05 pm

    BETOIII….5000%

  • Anonymous
    Apr 10, 2014, 4:51 pm

    Nk ambk hak kita pn mcm2 halangannyer….fuck la krjaan…

  • Anonymous
    Apr 10, 2014, 4:57 pm

    Sebab org yg percaya pd bn ni IQ rendah…fikir la jauh skit, mgkin bn yg dlu pemimpinan kearah pembgunan rakyat…tp skg tdk..kmane perginyer hasil bumi mlysia kalu smu harga brg melambung tinggi tp taraf pndapatan tahap miskin…..blh bn bahas kn…..

  • Anonymous
    Apr 11, 2014, 11:38 am

    Jgn ckp bnyk lo kerajaan skrg penipu besar n skrg bala mari oooooo
    I

  • SambalBelacan
    Apr 11, 2014, 3:55 pm

    Betul tu…yang sokong kerajaan x dapat, tapi yang pembangkang tu senang pulak dapat brim…siapa nak jawab tu???…

  • Anonymous
    Apr 12, 2014, 12:29 pm

    Btul tu..krjaan dulu tlg rakyat..krjaan skrg ni apa ya..?? Mkn rakyat…

  • Anonymous
    Apr 12, 2014, 12:39 pm

    Kah kah kah.!!! Mesin mulut sapa ya…

  • Anonymous
    Apr 12, 2014, 12:57 pm

    Aku lg tak dpt..rumah takde..keta sbijik je gji baru 1050..pun tak layak juga…

  • Anonymous
    Apr 12, 2014, 1:11 pm

    Dah lmbat da…bn dah mnang dah…bila2 pun bn tetap menangggg….

  • Anonymous
    Apr 12, 2014, 1:22 pm

    Dia tu mmang bodo…ingat makan je…

  • Anonymous
    Apr 12, 2014, 1:35 pm

    Klau bkn bn pgang pun kita msih bleh bebas trbang spt burung…klau pkr pegang lagi lah bebas engkau nak kemana…ke lubang cacing pun engkau boleh….ada faham ka…

  • bomoh malaysia
    Apr 12, 2014, 5:30 pm

    ISH KORANG SUMA NI..KEJAPLAH! AK NAK TEROPONG BR1M KORANG NI..KANG AK TAMPO MACAM BOYA BARU TAU

  • kecewa
    Apr 13, 2014, 10:55 pm

    kata last year ada brim, this year MESTI ada, tapi…….. TIDAK DILULUSKAN pula……
    ?????????????????????????

  • siti zura ain bte esa
    Apr 13, 2014, 11:10 pm

    Hbungi muda cpe tu?cmne nk hbungi?bpe ni no nye?

  • jerry
    Apr 14, 2014, 12:48 am

    hai engkau nie mcm pandai sangt ko nk ceto pasal IQ..ko bangang ko apo..bn slh LA..ko tahu bonar ko psl pkr..dgn bn..den org felda..dulu maso den koci2 org felda nie di pandang hino..lopeh felda naik Jo..pkr LA pas LA..dap LA..dtg nk minta undi..apasal nk kaut duit felda ko..dh pkr r turn kwn dengan america maklaun tu.pkr mong Jo dio nk brngan USA jual KT Malaysia..nk tkr duit RM pd dollar nk buat pe..nk harumkan malaun America nyo duit ko..AQ hidup sbagai bank Malaysia biar duit Malaysia jadi suit paling digeruni..den x nk tunduk Paso orng puteh lg..

  • Anonymous
    Apr 15, 2014, 10:06 am

    Thn lepas dpt thn ni apa citer?

  • kojek
    Apr 15, 2014, 10:09 am

    Mcm2 yg tak ada

  • Anonymous
    Apr 15, 2014, 10:11 am

    Ade ke no ic tk wujuk kt jpn ape kejadah nya

  • Anonymous
    Apr 16, 2014, 12:45 am

    bkn salah bn atau Dseri najib tp pihak atasan jbtn LHDN yg luluskan atau tidak pemberian brim

  • sal
    Apr 16, 2014, 12:48 am

    bkn salah bn atau Dseri najib tp pihak atasan jbtn LHDN yg luluskan atau tidak pemberian brim

  • Kl
    Apr 16, 2014, 12:56 am

    bkn salah bn atau Dseri najib tp pihak atasan jbtn LHDN yg luluskan atau tidak pemberian brim .saya sokong .dh sah mereka pembangkang tp senang dpt.

  • [email protected]
    Apr 17, 2014, 10:04 pm

    as’kum. sye hnya brgaji rm650 sbulan umr 24 bujang malah sye hdup susah,payah sperti nyawa di kandung badan dan klu dikatakan mmang layak 100%. tpi sejak dri awl brim dilaksanakan sye tdk prnah mndaftar brim sbb sye tak mampu bgi apa2 untk negara ckuplah sye hnya brsyukur d ngara ini yg aman dan dmai ngara yg byk rezeki ble d cari tnpa mmnta apa2. wasslam .

  • Anonymous
    Apr 17, 2014, 10:12 pm

    ye

  • daniall
    Apr 17, 2014, 10:59 pm

    sye tgok korang smua ni mngalahkan monyet tak ckup mkan.! eii bnyk sgguh rezeki2 d ngara ni belambak dah..tak pyah lah nak mminta mcm2 dri ngara ni blum tntu apa korang bleh bgi unk ngara. brsyukur lah sikit..tu lah msa kecil tk mau belajar,bila dah bsar mlas krja. ewah ewah tak malu tak kn lah smpai ke rmbut uban pun msih nak mnta mkan dgn ngara.

  • Chandrasekran Krishnan
    Apr 19, 2014, 9:26 am

    Sudah pension dan tak dapat BRIM 1
    Sedih

  • wan norman
    Apr 19, 2014, 11:13 am

    MUNGKINKAH ADA KEPINCANGAN LHDN BRIM 2014 DGN SISTEM MESRA RAKYAT YG TERBAIK DARI PM KITA UTK RAKYAT tetapi telah gagal dilaksanakan seperti yg pm harapkan.pelbagai masalah Jedo Ami yg merugikan rakyat .contohnya brim 1&2 dapat n xde masalahpun dgn no i/c isteri tiada dlm rekod jpn //pembayaran tidak tepat 650 dpt 450///no i/c pasangan tidak sama….
    @dgn pembayaran terus ke akaun penerima brim 3 dgn sistem amat terbaiklah sb kakitgn awam yg layak trima brim xlah perlu menonjol brsama public …..mungkinkah dgn sistem sbegini ada staf lhdn yg ambil kesempatan ……x jujur….

  • Anonymous
    Apr 19, 2014, 2:32 pm

    sama kes dgn sy.. mmg x puas hati sgt2…bengong kata no i.c ank x wujud kat JPN..tahun lepas OK je.. sy dh pergi buat rayuan..kalau ada rezeki ada la..tp kesian sgt bila tgk terlalu ramai yg x lulus dgn alasan yg x munasabah..org tua, OKU, org yg betul2 susah..pelik kenapa tahun ni x lulus.. lg satu no giliran di LHDN pagi tu dr 1hingga 300..pukul 10.45 nombor dh abis..yg beratur nk ambik nombor ramai lg..senang2 dorg kata dtg lepas waktu rehat tengahari.. hmmm…x tau nk kata apa dh….

  • BerukMokYeah
    Apr 20, 2014, 3:33 pm

    Dak kemaruk sangat ke sampai masuk tv tak dapat br1m! Dah dapat rm450 pun merungut juga, nak bagi boleh dapat yg rm600. Cikai tul, kerja dahlah memilih, malas lak tu pastu kaki tuang! Sengkek sangat dah ke?

  • Aeril86
    Apr 22, 2014, 7:56 am

    Sehingga kini saya amat kecewa dengan pengagihan br1m dan surat dari lembaga hasil pun tidak satu pun sampai ke rumah. Apakah yang telah terjadi adakah susah untuk memaklumkan ketidaklayakan saya menerima br1m wahal pendapatan gaji bulanan saya hanya sekitar Rm2000 kebawah saja. Saya amat- amat kecewa kerana pengagihan br1m tidak tulus dan ikhlas. Saya telah membuat rayuan dengan menghadirkan diri ke pejabat lembaga hasil yang terdekat sampai saat ini…..tiada apa-apa sungguh kecewa. Adakah kerajaan tidak mampu untuk memberi bantuan br1m ini, jikalau tak mampu tak apa asalkan harga barangan keperluan dan minyak petroleum di turunkan sudah memadai bagi kami…….untuk meneruskan kehidupan seharian :( :(

  • Anonymous
    Apr 24, 2014, 10:56 pm

    Bukan ada org edit..tp mak ada letak nma awak dlm borg mak sebelum ni..klu awak nk mohon brim,sepatutnya mak pun isi borg kemaskini tanggungan utk keluarkan nama awak dr permohonan mak..mohon secara berasingan.bru la nama x bertindih..boleh buat rayuan..klu xfhm sistem dan syarat brim,boleh tny pada staf brim..jgn tny pd org yg sme2 mintak brim.mesti dpt jwpn negatif..boleh search no lhdn dlm malaysia ni,sambung ke unit brim..xsmestinya kol hotline je..jgn la tepon time lunch hour..mmg la xangkat..

  • wan
    Apr 24, 2014, 11:02 pm

    Dlm borg mak dulu,ada nma awak.mak xkemaskini keluarkan nma awak,tat’s y thun ni kne wat rayuan.pls search no lhdn dlm msia ni utk tny mgenai brim.klu seribu kol hotline dlm mse yg sme,mmg xdpt kol la kan..line busy..cr inisiatif lain.usaha sket,jgn tgu duit kedebuk jtuh dpn mata.x tau,tlg tny pd yg bkenaan,bukan pd yg xdpt brim jgk.

  • wan
    Apr 24, 2014, 11:09 pm

    Xperlu permohonan baru.cuma buat rayuan.klu puan yg jg anak puan,bwa dokumen perceraian,maklumat tanggungan dan dokumen hak penjagaan anak.klu ada dokumen lengkap utk sokong rayuan,rayuan akan diluluskan dan bekas suami xblh lg gunakan nme anak utk dpt jumlah brim 650.

  • wan
    Apr 24, 2014, 11:13 pm

    Search no lhdn seluruh msia..boleh tepon mne2 je..antara yg selalu jwb pggilan lhdn taiping,ipoh,atau alor setar.

  • wan
    Apr 24, 2014, 11:18 pm

    Tny la npe dpt 450.tny la blh wt rayuan utk tmbh lg 200 ke x.tny la nk wat rayuan cmne.malu bertanya,habuk yg dpt.malas bertanya,umpama tgu bulan jatuh ke riba.salah bertanya,ni la jdnya..maki org xtentu pasal.

  • wan
    Apr 24, 2014, 11:21 pm

    Klu xde pay slip/xbekerja,blh buat surat pengesahan pendapatan,mintak penghulu sahkan yg puan tiada pendapatan.

  • wan
    Apr 24, 2014, 11:43 pm

    Kod 27-no ic psgn/tggungan tiada di jpn.
    Simple jwpnnya..smada isi borg salah/tulisan ckr aym/sengaja tulis salah sbb laki bini nk mohon/kesilapan key in borg.
    Tny la bpe ramai yg letak nama mak ayah yg dh meninggal utk dpt brim 1&brim2 sbyk 500&500 utk ktegori bujang ada tanggungan.sggup tipu utk dpt brim.bila thun ni sistem detect no ic salah maknanya xde di jpn sebab isi slh/letak ic org yg dh meninggal.
    Ada yg letak nme ntah spe2 jd tggungan,no ic mmg xwujud.
    Kita ada hak.memang ada hak.jadi,bila brim bukaka semua ada hak utk buat semakan smada maklumat yg diberi adalah betul atau perlu dikemaskini semula.semak dgn mata sendiri.betul ke x no ic tu.betul ke ejaan nama.alamat.no akaun.pls check smua details.ni x,duk gyg kaki tgu duit msuk.
    Spe yg x lulus,boleh buat rayuan sehingga bulan 5 ni.sila kemukakan dokumen lengkap utk sokong rayuan yg related dgn alasan xlulus.jgn la bg borg rayuan sekeping je.
    Kod 5- bg slip gaji laki bini
    Kod 6- bg slip gaji sendiri
    Kod 18/20-dokumen cerai.klu masih laki bini,xpyh pulun la sbb pasangan dh dpt brim kan.
    Kod 19- cuba la wt rayuan.
    Kod 7-dh dpt baucer buku kan..xpyh la mintak brim.tp klu dh kawen,blh try wt ryuan.
    Kod 33- tlg b pasport psgn yg belum tmt tempoh..ni x,bg yg expired thun 1970.boleh pkai ka?
    Kod34-tlg la tukar surat beranak tanggungan tu guna no mykid/mykad..ni x,yg dh umor 30 pun,letak no surat beranak lg,xnk bg ic..

  • mohd ali bin adam
    Apr 30, 2014, 8:45 am

    keal sikap org atasan yg mehjalankan tugas. brim 1.2 saya dapat yang ketiga tak dapat yang pelek nya tk bekerja dari tahun akhir 2001 hingga sekarang .pihak kementerian kata saya pendapatan rm 4,000.00 itu yg meyedehkan saya meyusahkan rakyat apa yang diorang buat kerja.harap saya akan datang berhati hati bila membuat kerja.saya bercakap ini kerana allah
    sekian terima kasih.harap maaf

  • WAN
    Apr 30, 2014, 12:06 pm

    ORANG2 LHDN LER TUUUUUUUUUUU

  • bunga
    May 4, 2014, 12:02 am

    I have checked yours..ur son got 4k per month..another got big salary too..why did u put ur children names in the form?their salaries will be counted as yours..please do appeal at lhdn near your place..n dont appeal here as no one can help you..

  • bunga
    May 4, 2014, 12:10 am

    I have checked yours too..ur wife got almost 6k per month..stil want to lie by putting rm0 at wife’s income?

  • eysha
    May 6, 2014, 1:36 am

    Sy dh buat rayuan untuk kali yg kedua pada awl april..tpi msih tak dapt jugak…sy pn ibu tunggal n gaji bwh 1000…tpi msih xdpt

  • Anonymous
    May 7, 2014, 1:17 am

    Ari ni aku cal lhdn tnya pasal brim apa jwpan yg d beritahu tunggu bln 6 pulak itu kata bln 5

  • Anonymous
    May 7, 2014, 1:45 am

    Hampeh sampai sekarang maseh x pat lg poyo

  • Anonymous
    May 8, 2014, 10:11 am

    sabar le bnyak lagi org susah

  • MEERA SHAIK MOHAMAD ALI
    May 9, 2014, 3:59 pm

    TERIMAKASIH PADA P.M SEBAB TOLONG RAKYAT DAN RAKYAT MALAYSIA

  • Anonymous
    May 18, 2014, 10:42 am

    kerajaan tak ada duit ke????????

  • ehing bin sakumbang
    May 27, 2014, 1:28 pm

    Saya sungguh kecewa pada tahun ini 2014 sebb tidak dapat brim kerana dengan alasan permohonan tidak lulus,dan mcm2 lgi alasan sedangkan alasan itu tidak betul,sebab 2tahun sebelum ini saya layak mendpt br1m tapi tahun tidak dpt kerana alasan yg tidak berasas?..saya harap petugas2 akan semak betul2 supaya yg memerlu akan mendpt apa mereka harapkan tercapai..sekian terima kasih..

  • onimusha
    May 28, 2014, 8:37 pm

    Brim xdapat 2014 APA cerita kami menuggu sampai lupa register

  • mohd rais bin taib
    May 29, 2014, 9:06 pm

    tulah dahlah aku ni OKU terasa pulak bila disuruh ke LHDN berhampiran.bukan ape ok skrg aku nk gerak sanasini pon payah.aritu bln 4 aku dah wat rayuan dia ckp kat aku bulan6.harap2 bukan alasanlah jawapannya kali ni

  • md zabri bin ismail
    Jun 2, 2014, 1:40 am

    Mana ne kata bulan 5 dh spy birthday pn xda berita pwn penat dh ne umah sewa anak2 sekolah gaji rendah eletric pn dh kena poton kerja pn xda trip utang makin btambah anak2 p skolah bwk bekal ja 1 sen pn xbwk

  • azreen b. haris azman
    Jun 5, 2014, 11:28 am

    Kata janji dtepati tp brim tak dapat lg geramnya.pg pjbt hsil bkn trus dpt duitnya.dh nk beratur panjang.skit ati.

  • Anonymous
    Jun 10, 2014, 11:47 am

    hampa…..tak dpt brim

  • Anonymous
    Jun 11, 2014, 11:51 am

    Saya baru dapat rayuan BRIM 14 tu. Semalam semak kat akaun bank, dah ada RM650. Alhamdulillah, rezeki anak-anak.

  • Anonymous
    Jun 25, 2014, 10:16 pm

    Btl tu….

  • aspar
    Jun 27, 2014, 7:08 am

    trima ka c…brim dh dapat semlm..rezeki bulan puasa

  • aspar
    Jun 27, 2014, 7:13 am

    harap2 tahun akn dtng,dapat lg!!!
    yg x dpt tu,jgn putus asa……

  • YAP TENG SIN
    Jul 16, 2014, 8:05 am

    YAP TENG SIN ,KP:590101-03-5695 ,SAYA YAP TENG SIN INGIN BERTANYA TENTANG BRIM 2014

  • Anonymous
    Jul 16, 2014, 11:49 am

    tw xp lain x payah undi la pn…

  • najib bangang seputar alam
    Jul 17, 2014, 8:36 pm

    Xdpt2 najib n konconya mcm bangang

  • ahmad tarmizi
    Jul 17, 2014, 8:37 pm

    sy thun lps dpt brim knapa thun ni,sy xdpt..sy angkasa dh la byk potongan..klau campur gaji isteri pn. mmg xcukup pn seribu sbln..ambe pn org barisan jugok ni..jgn sapa sy jadi berubah ati..sbb barisan dh tersemadi di hati.gaji sy dgn isteri campur nk buat simpanan satu ringgit sbln pn xdpt

  • Anonymous
    Aug 26, 2014, 7:22 pm

    kerajaan-cita-cita- nk naikkn duit malaysia sama dgn negara eropah-jepun, uk,amerika syarikat, tanya mereka adakah mudah tuk jadi negara maju- br1m x dpt dosa dia kpd allah, hak kita hanya menyuruh kpda kebaikan- jgn merungut- ni lah lemahnya media sosial

  • Anonymous
    Oct 15, 2014, 11:21 am

    BN lagi bodo ….janji jah pandai x pnah nk tunai ..rakyat hok otok punah je sokong bn

  • Jojie Zuziyanti
    Oct 16, 2014, 11:14 pm

    Sepatutnya BR1M Di Bayar Full 950 Tpi Kenapa Dibayar Separuh2 Je Bulan Januari 300 Bulan Mei 300 Bulan September 350 3 Kali Dibayar Dalam Setahun…..?

  • imelda
    Oct 19, 2014, 11:27 am

    btl tu, sya dpt brim 2.0 lps PRU sya x dpt brim 3.0 dah dlm surat bls sya x layak. Mcm mn sya x layak sedangkan brim 2.0 sya layak.

  • Bondastlipurlara
    Oct 21, 2014, 6:44 pm

    Selama rhyat menerima brin sy x pernah sekali pn mendapatkanya.tiap kali sy mh0n mesti gagal.sdangkan sy dh bercerai

  • lia