Borang Permohonan UPU 2014 / 2015 Online. Daftar Kemasukan!

{ 74 comments }

permohonan upu 2014

Borang Permohonan UPU 2014 / 2015 Online. Daftar Kemasukan : Bermula daripada bulan Februari 2014 sehinggalah kemuncaknya keputusan SPM 2013 kelak, agak sibuk dengan beberapa keluarnya beberapa keputusan peperiksaan. Dan untuk makluman semua, sekarang ini borang permohonan UPU 2014 / 2015 terus dibuka sejak 20 Januari 2014. Jadi….

Jadi kepada pelajar lepasan SPM, lepasan STPM, lepasan STAM, lepasan Diploma atau yang setaraf dijemput & tidak terlepas daftar borang permohonan UPU 2014.

Cara Daftar Borang Permohonan UPU 2014 : Datar Kemasukan Sesi 2014/2015

  • Pastikan terlebih dahulu anda beli no Pin Unik di bank BSN bagi membolehkan anda daftar borang permohonan UPU 2014 (SEPERTI DI SINI)

Kemudian, anda boleh layari untuk proses daftar borang permohonan UPU 2014 dengan cara pada LINK KHAS Portal Kementerian Malaysia (KPM) seperti di bawah ini : 

 Tarikh – Tarikh  Penting Selepas Daftar Borang Permohonan UPU 2014

  • Tarikh Tutup Permohonan UPU 2014 : 7 April 2014
  • Semakan Keputusan Permohonan UPU 2014 : May 2014
  • Pendaftaran Pelajar Baru : 25 May 2014
Semakan Keputusan UPU 2014 : KLIK SINI

Siarkan Komen Anda di Facebook

Komen Bernas di Berita Semasa

{ 74 comments… add one }

  • Marlina Mar 1, 2014, 12:10 pm

    Assalamualaikum,macam mana nak mohon.saya xdpt la

    Balas Komen Ini
  • MILA RENI BINTI BANJAR Mar 12, 2014, 2:37 pm

    Mcm mna nak isi borang permohonan kmasukn pelajar lapasan spm 2013 ???

    Balas Komen Ini
    • Anonymous Mar 30, 2014, 8:58 am

      Beli pin dari BSN Bank Simpanan Nasional macam rm10 jaj

      Balas Komen Ini
  • Jebat Mar 15, 2014, 3:01 pm

    saya ingin memohon belajar tapi tidak membeli kod upu..macam mana ??

    Balas Komen Ini
    • Zuka Apr 1, 2014, 9:04 am

      mesti beli jebat..sebab dekat borang tu dia nak no.id..

      Balas Komen Ini
  • Anonymous Mar 21, 2014, 12:56 pm

    SALAM saya bru je mendpt result spm baru2 ni.soalan saya adakah saya boleh memohon mktb perguruan tanpa mengisi borang upu….satu lagi apakah kepentingan borang upu andai kita ingin memohon untuk ke pusat pengajian tinggi??????????????

    Balas Komen Ini
    • fyza Apr 7, 2014, 9:18 pm

      better isi jk suma mktab and upu..=)

      Balas Komen Ini
    • aqilah_shinee Apr 16, 2014, 10:24 pm

      boley je mhon pguruan sbab sye da mhon n da g ujian klayakn lg…upu un kne mhon gak sbb bnde ni beza..gudluck!!!

      Balas Komen Ini
      • hanim May 3, 2014, 12:35 pm

        macam mana nak mohon perguruan

        Balas Komen Ini
  • Nadia Mar 21, 2014, 5:26 pm

    salam macam mana nak buat kemasukan online . Nabila tak berapa paham la

    Balas Komen Ini
    • Hisyam Jun 8, 2014, 8:43 pm

      sekejap Nadia, sekejap Nabila.

      Balas Komen Ini
  • Zarul Hiqmi Mar 23, 2014, 8:28 pm

    siapa yang nak masuk UPU dgn cara senang pakai kabel…meh sini aku tolong. tupun kalau naklah kan…

    Balas Komen Ini
    • Anonymous Mar 27, 2014, 10:20 am

      kabel besar mana????????

      Balas Komen Ini
    • hadi2013 Mar 28, 2014, 9:55 am

      masih available lagi ke tawaran kau tu??

      Balas Komen Ini
    • sallysanda Mar 28, 2014, 11:39 am

      benarkah kabel engko ni? nanti aku plak yang kantoi!! aku mmg sgh nak masuk keipta/politek ni.
      ape caranye? upu jgn main2 la

      Balas Komen Ini
    • ahaa.. Apr 14, 2014, 6:13 pm

      kabelll??? besar sngat ke kabell tuu??

      Balas Komen Ini
      • anonymous May 19, 2014, 12:11 pm

        org da kasi kabel tu terima jer la.. byk bunyik…

        Balas Komen Ini
    • chacha May 21, 2014, 12:27 pm

      bole kea . ? nakkkkkkk aaaa -.- pishang haku dok ruma neh .

      Balas Komen Ini
    • insan menanti Jun 6, 2014, 1:45 pm

      zarul hiqmi ,, boleh ke ? sy btol2 na masuk ipta :( boleh tlg saye ? cmne na guna kabel .

      Balas Komen Ini
    • basir Aug 17, 2014, 10:30 am

      salam..zarul..klau betol ko ada kebel besar..tolong aq…aqq nak sangat masuk ipta..apa apa wechat aq..ni id:basirabdrahim
      aq nak buat permohonan rayuan sekarang ni…

      Balas Komen Ini
  • Wanie Mar 24, 2014, 8:05 am

    aqilah, adalah kat link atas tu. Tak perasan ker awk?

    Balas Komen Ini
  • Anonymous Mar 25, 2014, 12:32 pm

    Utk sambung dgree x ada ke..??? Nk thu kos mne yg bleh ambil..

    Balas Komen Ini
  • lyda Mar 26, 2014, 12:05 pm

    dah try tp tak bleh msuk jgak.. :(

    Balas Komen Ini
    • eric Apr 2, 2014, 3:53 pm

      u buka kat mana?i mula2 buka kat mozila tapi tak leh buka trus i cuba pula kat explorer baru dapat

      Balas Komen Ini
  • ERIC Mar 26, 2014, 7:14 pm

    nape online borang upu tak leh open ni?ada sesiapa ke blh tolong?

    Balas Komen Ini
  • Anonymous Mar 29, 2014, 12:32 am

    Plik

    Balas Komen Ini
  • Hasan Mar 29, 2014, 11:22 am

    kenapa susah sangat nak buka borang upu ? nak kena install adobe reader bagai. padahal dah install banyak kali da. haishhh

    Balas Komen Ini
    • ammar zulhilmi Apr 1, 2014, 8:28 pm

      Salam saudara……ana cadangkan supaye anta pergie ke cc sahaje kerana ana pun susah untuk buke di hf…..

      Balas Komen Ini
  • ammar zulhilmi Apr 1, 2014, 8:24 pm

    Salam,ana ingin bertanya….adakah keputusan exam spm tidak perlu dimasukkan ke dalam borang upu yang ana isi……….?
    Dan adakah pihak tuan telah membuat link dgn lembaga peperiksaan untuk mendapatkan keputusan exam spm pelajar yang memohon upu itu…..?

    Balas Komen Ini
  • fathin Apr 1, 2014, 8:28 pm

    mcm mne nk semak balik khusus yg kita dh mohon.

    Balas Komen Ini
  • shahrir Apr 3, 2014, 10:09 am

    assalamualaikum..sy dah ambil muet tpi kptusan x keluar lagi,jadi mcm mane sy nak hantar sijil2 ke universiti yg sy pilih??adakah perlu tggu kptsan muet keluar dahuli atau terus hantar je??dah telefon upu tpi xboleh..

    Balas Komen Ini
  • PRIYAA A/P MANI Apr 4, 2014, 8:07 pm

    SALAM satu MALAYSIA..Saya pelajar lepasan 2013 ingin mengaplikasikan tentang upu …adakah saya layak mendapat permohonan upu sesi ke 2014..?

    Balas Komen Ini
  • NOORAZLIN HUSIN Apr 5, 2014, 5:28 pm

    saya baru sahaja habis spm 2013,saya adq beli no pin upu,cuma saya tak boleh bukan laman web upu dan tak boleh mengisi borang upu…help me…

    Balas Komen Ini
    • azrin Apr 22, 2014, 9:43 pm

      Permohonan da ditutup..
      Tarikh tutup upu 7april 2014..

      Balas Komen Ini
  • Anonymous Apr 6, 2014, 6:07 pm

    hai…… nak tanya sikit…….blh tak pihak upu extend tarikh pemohonan ini……..?

    Balas Komen Ini
  • nazatul_najwa Apr 7, 2014, 9:03 pm

    assalam ,, nak tanye sikit ley x ?? mcm mne nak isi borang online ,, saya xtau lha ..

    Balas Komen Ini
    • fyza Apr 7, 2014, 9:24 pm

      pegi je kat portal rasmi upu.cnfem ada.hari ni las tau

      Balas Komen Ini
      • nazatul_najwa Apr 7, 2014, 9:52 pm

        okay2 ,, thanks fiza ,, fiza bley x awk share link dy ,, sye da cri , tpy xjumpe2 un

        Balas Komen Ini
  • lala Apr 9, 2014, 12:52 pm

    Kenapa tak boleh cetal alip peemohonan? tatikh tutup untuk hantar 14 April kan. mcm maan i…

    Balas Komen Ini
  • nizam Apr 12, 2014, 6:50 pm

    apahal tak boleh bukak…. membazir je lha…. bwat malu jerr….

    Balas Komen Ini
  • Arden Apr 12, 2014, 9:28 pm

    Macam mana nak print maklumat permohonan upu untuk di hantar ke universiti yg di pohon

    Balas Komen Ini
  • JEOJY ANAK BUJANG Apr 14, 2014, 7:36 pm

    kenapa tarikh semakan tak dipaparkan

    Balas Komen Ini
  • pika adila Apr 15, 2014, 5:42 pm

    Nk tanye kalau dh trlepas bli pin upu mcm ne nk mohon masuk ipta..? Mohon bantuan,……

    Balas Komen Ini
    • Azea Apr 16, 2014, 9:48 pm

      so amcm awk dha dpt rspon ke,,mslh kta lbih krang sma ja,,btw klau awk da dpt rspon awk share ngn sya ble,,rsau nyerr sya..

      Balas Komen Ini
      • Anonymous Apr 20, 2014, 1:50 am

        tggu utk thn dpn la…

        Balas Komen Ini
        • nurul Apr 21, 2014, 12:55 pm

          admin, bila pula yer intake seterusnya..?
          dan bila bulan yg perlu mohon.? takot terlepas lagi…

          syukran

          Balas Komen Ini
  • Azea Apr 16, 2014, 9:45 pm

    sya ada bli pin upu tp tlepas trikh mndftar,,mcm mna lh tu ye??help me!!!!

    Balas Komen Ini
  • anisthasia Apr 16, 2014, 9:53 pm

    ada ssiapa tau mcm mna mau update upu.. sbnarnya bkn mau update.. sya mau print smua yg sya apply 2.. sya lupa apa kos yg sya plih untk stiap uni yg sya apply… ada sapa2 tau??

    Balas Komen Ini
  • Anonymous Apr 22, 2014, 4:59 pm

    hello…..nak tanya sikit….lepas ini ada tak pemohonan upu intake kedua….? blh mohon tak? atau kena tunggu sampai thn depan…..? sesiapa tlg jawap soalan saya……plssss

    Balas Komen Ini
  • ayafiha Apr 22, 2014, 5:56 pm

    salam sejahtera…nak tanya ni…kalau kita terlupa nak print borang permohonan macam mana ya? tarikhnya dah lepas ni… waktu buat semakan nanti borang tu boleh print tak?

    Balas Komen Ini
    • azrin Apr 22, 2014, 9:47 pm

      Boleh..buat semakan dekat portal upu,then print

      Balas Komen Ini
  • anonymus96 Apr 27, 2014, 11:31 pm

    aku ingat aku sorg jer terlepas nk isi borang upu

    Balas Komen Ini
  • solyha96 May 4, 2014, 11:10 am

    bile bley semak upu nie??

    Balas Komen Ini
  • JESSICA May 8, 2014, 2:25 am

    macam mana nak semak now is 8.5.2014 dah… please admin. give the reason. hehehehe

    Balas Komen Ini
  • ismail May 11, 2014, 9:32 am

    Saya student uia yg baru sahaja abes final exam. Mcm mne klaw2 saya fail this sem dan dibuang universiti. Adakah saya kne apply blik upu dan peluang untk dpt ipta itu sangat nipis? Fyi, saya baru je habis exam 11.5.2014. Tolong saya ye.

    Balas Komen Ini
  • Anonymous May 21, 2014, 10:54 pm

    Hai……. nk tanya sekarang blh mohon utk upu ke? ada intake ke?

    Balas Komen Ini
  • FELISCIA MUJAN May 22, 2014, 1:48 am

    Hai, saya nak tanya , bila pin dibuka untuk intake kedua kemasukkan upu???

    Balas Komen Ini
  • kausaalia ginisen Jun 25, 2014, 2:16 pm

    Hello! blh sy tanya bila tarikh pemohanan kedua untuk kemasukan poli tahun 2015

    Balas Komen Ini
  • aini Sep 5, 2014, 3:56 am

    nak tanya, kalau result muet baru keluar. dkat upu auto update tak? sbb upu 1st intake muet tak ada. tak cukup syarat. so tak dapat. or kena mhon upu yg lain?

    Balas Komen Ini
  • aa Dec 7, 2014, 2:00 pm

    bila upu untuk lepasan spm 2014 ? atau , upu 2015/16

    Balas Komen Ini
  • izz Mar 4, 2015, 10:30 pm

    salam , mcm mana nak kemaskini borang upu klu dah mohon ???

    Balas Komen Ini
  • Anonymous Mar 5, 2015, 3:32 pm

    mcm mna nk isi borang upu utk lepasan spm 2014…tlg sya please…
    ad link x…

    Balas Komen Ini
  • kakSyaff Apr 16, 2015, 4:16 pm

    Saya nak tanya . Saya dah hanta borang permohonan upu tu tapi saya ta print . Terlupe . Mcm mane ye ? Hmm

    Balas Komen Ini
  • mimie Apr 19, 2015, 12:10 am

    Kalau tarikh permohonan da ttup .. nk kemaskini pun tak boleh lah eah ??

    Balas Komen Ini