=Menu

Borang Permohonan UPU 2014 / 2015 Online. Daftar Kemasukan!



permohonan upu 2014

Borang Permohonan UPU 2014 / 2015 Online. Daftar Kemasukan : Bermula daripada bulan Februari 2014 sehinggalah kemuncaknya keputusan SPM 2013 kelak, agak sibuk dengan beberapa keluarnya beberapa keputusan peperiksaan. Dan untuk makluman semua, sekarang ini borang permohonan UPU 2014 / 2015 terus dibuka sejak 20 Januari 2014. Jadi….

Jadi kepada pelajar lepasan SPM, lepasan STPM, lepasan STAM, lepasan Diploma atau yang setaraf dijemput & tidak terlepas daftar borang permohonan UPU 2014.

Cara Daftar Borang Permohonan UPU 2014 : Datar Kemasukan Sesi 2014/2015

  • Pastikan terlebih dahulu anda beli no Pin Unik di bank BSN bagi membolehkan anda daftar borang permohonan UPU 2014 (SEPERTI DI SINI)

Kemudian, anda boleh layari untuk proses daftar borang permohonan UPU 2014 dengan cara pada LINK KHAS Portal Kementerian Malaysia (KPM) seperti di bawah ini : 

 Tarikh – Tarikh  Penting Selepas Daftar Borang Permohonan UPU 2014

  • Tarikh Tutup Permohonan UPU 2014 : 7 April 2014
  • Semakan Keputusan Permohonan UPU 2014 : May 2014
  • Pendaftaran Pelajar Baru : 25 May 2014
Semakan Keputusan UPU 2014 : KLIK SINI

Siarkan Komen Anda di Facebook

Komen Bernas di Berita Semasa

74 comments… add one

  • Marlina
    Mar 1, 2014, 12:10 pm

    Assalamualaikum,macam mana nak mohon.saya xdpt la

  • MILA RENI BINTI BANJAR
    Mar 12, 2014, 2:37 pm

    Mcm mna nak isi borang permohonan kmasukn pelajar lapasan spm 2013 ???

  • Jebat
    Mar 15, 2014, 3:01 pm

    saya ingin memohon belajar tapi tidak membeli kod upu..macam mana ??

  • Anonymous
    Mar 21, 2014, 12:56 pm

    SALAM saya bru je mendpt result spm baru2 ni.soalan saya adakah saya boleh memohon mktb perguruan tanpa mengisi borang upu….satu lagi apakah kepentingan borang upu andai kita ingin memohon untuk ke pusat pengajian tinggi??????????????

  • Nadia
    Mar 21, 2014, 5:26 pm

    salam macam mana nak buat kemasukan online . Nabila tak berapa paham la

  • Zarul Hiqmi
    Mar 23, 2014, 8:28 pm

    siapa yang nak masuk UPU dgn cara senang pakai kabel…meh sini aku tolong. tupun kalau naklah kan…

  • Wanie
    Mar 24, 2014, 8:05 am

    aqilah, adalah kat link atas tu. Tak perasan ker awk?

  • Anonymous
    Mar 25, 2014, 12:32 pm

    Utk sambung dgree x ada ke..??? Nk thu kos mne yg bleh ambil..

  • lyda
    Mar 26, 2014, 12:05 pm

    dah try tp tak bleh msuk jgak.. :(

  • ERIC
    Mar 26, 2014, 7:14 pm

    nape online borang upu tak leh open ni?ada sesiapa ke blh tolong?

  • Anonymous
    Mar 26, 2014, 9:02 pm

    i bukak ok je
    https://online.moe.gov.my/upu/onlineupu/
    problem apa eric?

  • Anonymous
    Mar 27, 2014, 10:20 am

    kabel besar mana????????

  • hadi2013
    Mar 28, 2014, 9:55 am

    masih available lagi ke tawaran kau tu??

  • sallysanda
    Mar 28, 2014, 11:39 am

    benarkah kabel engko ni? nanti aku plak yang kantoi!! aku mmg sgh nak masuk keipta/politek ni.
    ape caranye? upu jgn main2 la

  • Anonymous
    Mar 29, 2014, 12:32 am

    Plik

  • Hasan
    Mar 29, 2014, 11:22 am

    kenapa susah sangat nak buka borang upu ? nak kena install adobe reader bagai. padahal dah install banyak kali da. haishhh

  • Anonymous
    Mar 30, 2014, 8:58 am

    Beli pin dari BSN Bank Simpanan Nasional macam rm10 jaj

  • Zuka
    Apr 1, 2014, 9:04 am

    mesti beli jebat..sebab dekat borang tu dia nak no.id..

  • ammar zulhilmi
    Apr 1, 2014, 8:24 pm

    Salam,ana ingin bertanya….adakah keputusan exam spm tidak perlu dimasukkan ke dalam borang upu yang ana isi……….?
    Dan adakah pihak tuan telah membuat link dgn lembaga peperiksaan untuk mendapatkan keputusan exam spm pelajar yang memohon upu itu…..?

  • fathin
    Apr 1, 2014, 8:28 pm

    mcm mne nk semak balik khusus yg kita dh mohon.

  • ammar zulhilmi
    Apr 1, 2014, 8:28 pm

    Salam saudara……ana cadangkan supaye anta pergie ke cc sahaje kerana ana pun susah untuk buke di hf…..

  • eric
    Apr 2, 2014, 3:38 pm

    Anonymous.
    ok dah,mula2 buka tu kat mozila,tapi tak leh buka,pas try dua 3 kali tak dapat,try pula buka kat explorer,baru dapat buka…

  • eric
    Apr 2, 2014, 3:53 pm

    u buka kat mana?i mula2 buka kat mozila tapi tak leh buka trus i cuba pula kat explorer baru dapat

  • eric
    Apr 2, 2014, 3:55 pm

    hari tu memang tak leh buka tu yang aq bingung tu

  • shahrir
    Apr 3, 2014, 10:09 am

    assalamualaikum..sy dah ambil muet tpi kptusan x keluar lagi,jadi mcm mane sy nak hantar sijil2 ke universiti yg sy pilih??adakah perlu tggu kptsan muet keluar dahuli atau terus hantar je??dah telefon upu tpi xboleh..

  • PRIYAA A/P MANI
    Apr 4, 2014, 8:07 pm

    SALAM satu MALAYSIA..Saya pelajar lepasan 2013 ingin mengaplikasikan tentang upu …adakah saya layak mendapat permohonan upu sesi ke 2014..?

  • lolipop
    Apr 5, 2014, 12:42 pm

    try google.

  • NOORAZLIN HUSIN
    Apr 5, 2014, 5:28 pm

    saya baru sahaja habis spm 2013,saya adq beli no pin upu,cuma saya tak boleh bukan laman web upu dan tak boleh mengisi borang upu…help me…

  • Anonymous
    Apr 6, 2014, 6:07 pm

    hai…… nak tanya sikit…….blh tak pihak upu extend tarikh pemohonan ini……..?

  • nazatul_najwa
    Apr 7, 2014, 9:03 pm

    assalam ,, nak tanye sikit ley x ?? mcm mne nak isi borang online ,, saya xtau lha ..

  • fyza
    Apr 7, 2014, 9:18 pm

    better isi jk suma mktab and upu..=)

  • fyza
    Apr 7, 2014, 9:24 pm

    pegi je kat portal rasmi upu.cnfem ada.hari ni las tau

  • nazatul_najwa
    Apr 7, 2014, 9:52 pm

    okay2 ,, thanks fiza ,, fiza bley x awk share link dy ,, sye da cri , tpy xjumpe2 un

  • lala
    Apr 9, 2014, 12:52 pm

    Kenapa tak boleh cetal alip peemohonan? tatikh tutup untuk hantar 14 April kan. mcm maan i…

  • Anonymous
    Apr 11, 2014, 5:20 pm

    7 april tarikh tutup

  • nizam
    Apr 12, 2014, 6:50 pm

    apahal tak boleh bukak…. membazir je lha…. bwat malu jerr….

  • qamarullail
    Apr 12, 2014, 6:54 pm

    ye lha ko nie nizam.,,, aku okey je…. ko ni bwat serabut lha… mcam nepal dha…

  • qamarullail
    Apr 12, 2014, 6:54 pm

    farzizad hensem

  • harith ameear
    Apr 12, 2014, 6:55 pm

    aku pon hensem lha…

  • harith ameear
    Apr 12, 2014, 6:57 pm

    sidek pon hensem

  • Arden
    Apr 12, 2014, 9:28 pm

    Macam mana nak print maklumat permohonan upu untuk di hantar ke universiti yg di pohon

  • ahaa..
    Apr 14, 2014, 6:13 pm

    kabelll??? besar sngat ke kabell tuu??

  • JEOJY ANAK BUJANG
    Apr 14, 2014, 7:36 pm

    kenapa tarikh semakan tak dipaparkan

  • pika adila
    Apr 15, 2014, 5:42 pm

    Nk tanye kalau dh trlepas bli pin upu mcm ne nk mohon masuk ipta..? Mohon bantuan,……

  • Azea
    Apr 16, 2014, 9:45 pm

    sya ada bli pin upu tp tlepas trikh mndftar,,mcm mna lh tu ye??help me!!!!

  • Azea
    Apr 16, 2014, 9:48 pm

    so amcm awk dha dpt rspon ke,,mslh kta lbih krang sma ja,,btw klau awk da dpt rspon awk share ngn sya ble,,rsau nyerr sya..

  • anisthasia
    Apr 16, 2014, 9:53 pm

    ada ssiapa tau mcm mna mau update upu.. sbnarnya bkn mau update.. sya mau print smua yg sya apply 2.. sya lupa apa kos yg sya plih untk stiap uni yg sya apply… ada sapa2 tau??

  • aqilah_shinee
    Apr 16, 2014, 10:24 pm

    boley je mhon pguruan sbab sye da mhon n da g ujian klayakn lg…upu un kne mhon gak sbb bnde ni beza..gudluck!!!

  • Anonymous
    Apr 20, 2014, 1:48 am

    knp korg isi lmbt sgt,..mmm..

  • Anonymous
    Apr 20, 2014, 1:50 am

    tggu utk thn dpn la…

  • nurul
    Apr 21, 2014, 12:55 pm

    admin, bila pula yer intake seterusnya..?
    dan bila bulan yg perlu mohon.? takot terlepas lagi…

    syukran

  • Anonymous
    Apr 22, 2014, 4:59 pm

    hello…..nak tanya sikit….lepas ini ada tak pemohonan upu intake kedua….? blh mohon tak? atau kena tunggu sampai thn depan…..? sesiapa tlg jawap soalan saya……plssss

  • ayafiha
    Apr 22, 2014, 5:56 pm

    salam sejahtera…nak tanya ni…kalau kita terlupa nak print borang permohonan macam mana ya? tarikhnya dah lepas ni… waktu buat semakan nanti borang tu boleh print tak?

  • azrin
    Apr 22, 2014, 9:43 pm

    Permohonan da ditutup..
    Tarikh tutup upu 7april 2014..

  • azrin
    Apr 22, 2014, 9:47 pm

    Boleh..buat semakan dekat portal upu,then print

  • anonymus96
    Apr 27, 2014, 11:31 pm

    aku ingat aku sorg jer terlepas nk isi borang upu

  • hanim
    May 3, 2014, 12:35 pm

    macam mana nak mohon perguruan

  • solyha96
    May 4, 2014, 11:10 am

    bile bley semak upu nie??

  • JESSICA
    May 8, 2014, 2:25 am

    macam mana nak semak now is 8.5.2014 dah… please admin. give the reason. hehehehe

  • ismail
    May 11, 2014, 9:32 am

    Saya student uia yg baru sahaja abes final exam. Mcm mne klaw2 saya fail this sem dan dibuang universiti. Adakah saya kne apply blik upu dan peluang untk dpt ipta itu sangat nipis? Fyi, saya baru je habis exam 11.5.2014. Tolong saya ye.

  • anonymous
    May 19, 2014, 12:11 pm

    org da kasi kabel tu terima jer la.. byk bunyik…

  • chacha
    May 21, 2014, 12:27 pm

    bole kea . ? nakkkkkkk aaaa -.- pishang haku dok ruma neh .

  • Anonymous
    May 21, 2014, 10:54 pm

    Hai……. nk tanya sekarang blh mohon utk upu ke? ada intake ke?

  • FELISCIA MUJAN
    May 22, 2014, 1:48 am

    Hai, saya nak tanya , bila pin dibuka untuk intake kedua kemasukkan upu???

  • insan menanti
    Jun 6, 2014, 1:45 pm

    zarul hiqmi ,, boleh ke ? sy btol2 na masuk ipta :( boleh tlg saye ? cmne na guna kabel .

  • Hisyam
    Jun 8, 2014, 8:43 pm

    sekejap Nadia, sekejap Nabila.

  • kausaalia ginisen
    Jun 25, 2014, 2:16 pm

    Hello! blh sy tanya bila tarikh pemohanan kedua untuk kemasukan poli tahun 2015

  • basir
    Aug 17, 2014, 10:30 am

    salam..zarul..klau betol ko ada kebel besar..tolong aq…aqq nak sangat masuk ipta..apa apa wechat aq..ni id:basirabdrahim
    aq nak buat permohonan rayuan sekarang ni…

  • aini
    Sep 5, 2014, 3:56 am

    nak tanya, kalau result muet baru keluar. dkat upu auto update tak? sbb upu 1st intake muet tak ada. tak cukup syarat. so tak dapat. or kena mhon upu yg lain?

  • aa
    Dec 7, 2014, 2:00 pm

    bila upu untuk lepasan spm 2014 ? atau , upu 2015/16

  • izz
    Mar 4, 2015, 10:30 pm

    salam , mcm mana nak kemaskini borang upu klu dah mohon ???

  • Anonymous
    Mar 5, 2015, 3:32 pm

    mcm mna nk isi borang upu utk lepasan spm 2014…tlg sya please…
    ad link x…

  • kakSyaff
    Apr 16, 2015, 4:16 pm

    Saya nak tanya . Saya dah hanta borang permohonan upu tu tapi saya ta print . Terlupe . Mcm mane ye ? Hmm

  • mimie
    Apr 19, 2015, 12:10 am

    Kalau tarikh permohonan da ttup .. nk kemaskini pun tak boleh lah eah ??