Daftar Borang Permohonan Skim Myhome Rumah Mampu Milik. Bantuan Subsidi RM30,000

343


Daftar Borang Permohonan Skim Myhome Rumah Mampu Milik. Bantuan Subsidi RM30,000.

Ramai yang mengeluh dengan gelombang kenaikan harga rumah hari ini. Akhirnya…

myhome

Akhirnya dalam pada usaha pihak kerajaan Malaysia mahu membendung ledakan kenaikan harga rumah dan ketidakmampuan rakyat Malaysia yang berpendapatan rendah beli rumah pertama, kerajaan tawarkan bantuan beli rumah pertama yang berbentuk bantuan subsidi RM30,000 kepada anda, anda yang layak.

Daftar Borang Permohonan Skim Myhome KPT : Bantuan Subsidi Beli Rumah Pertama?

Bersama-sama ini dikongsikan dengan butiran yang membabitkan skim yang cukup baik utnuk anda teliti ini daripada Kementerian Perumahan Tempatan.



  1. Dikenali sebagai Skim Perumahan Mampu Milik Swasta atau skim MyHome
  2. Program dan skim MyHome merupakan sebuah lagi projek perumahan yang telah diluluskan mulai 1 Januari 2014 dengan peruntukan sebanyak RM300 juta di bawah seliaan Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan KPKT
  3. Antara objektif atau matlamat utama skim ini ialah membantu rakyat memiliki kediaman sendiri dengan kos rendah dan sederhana.
  4. Menawarkan bantuan beli rumah (subsidi) sehingga maksimum RM30,000 untuk setiap unit rumah kepada individu yang layak.
  5. Kerajaan akan membantu mereka yang layak membeli rumah pada harga rumah kos rendah dan perbezaan baki harga akan dibayar kerajaan kepada pemaju berkenaan.
  6. Terhad kepada 10,000 unit rumah sahaja. Ayuh segerakan hantar borang permohonan.

Perkara Butiran dan Pautannya
Permohonan online KLIK SINI untuk daftar
Kemaskini KLIK SINI untuk kemaskini
Syarat Kelayakan Warganegara Malaysia
Terbuka kepada pembeli rumah pertama
Setiap isi rumah hanya layak menerima satu unit sahaja
Pendapatan bulanan isi rumah antara RM3 000 hingga RM4 000 bagi jenis Myhome 1
Pendapatan bulanan isi rumah bermula RM4 000 hingga RM6 000 sebulan untuk jenis rumah MyHome 2
Jenis Nilai Bantuan KLIK SINI

Perkara Butiran dan Pautannya
Cara pembayaran Subsidi a) Subsidi beli rumah pertama ini akan diberikan kepada pemohon yang layak untuk membeli pada harga rumah mengikut definisi yang ditetapkan kerajaan negeri.
b) Jumlah maksimum subsidi adalah RM30 000
c) Misalnya kalau kerajaan negeri menetapkan rumah kos rendah pada harga RM40 000; sedangkan pemaju terpaksa menjual rumah pada harga RM70 000; maka kalau pemaju dan pembeli berkenaan layak untuk mengambil bahagian dalam skim ini; maka rumah RM70 000 akan dijual pada harga RM40 000; dan baki RM30 000 dibayar kerajaan.
Hubungi Jabatan Perumahan Negara; Aras 30-38; No 51 Persiaran Perdana; Presint 4; Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan 62100 Putrajaya
Telefon Pusat Panggilan Khidmat Pelanggan MyHome di 03-8891 4313; 03-8891 4317 atau 03-8891 4322.

P/S : Berminat daftar Borang Permohonan Skim Myhome bagi tujuan beli rumah pertama anda?


Sambung Baca Lagi Artikel Terbaik Yang Ini Pula. Ada Kaitan Dengan Yang Di Atas :

Bajet 2017 Pengeluaran KWSP Beli Rumah Pertama Dari Akaun Dua Kepada 40 Peratus Bajet 2017 Pengeluaran KWSP Beli Rumah Pertama Dari Akaun Dua Kepada 40 Peratus Sekurang-kurangnya cadangan ini jauh lebih baik dan cerdik berbanding cadangan Noh Omar yang mahu beri "lesen besar" ke...
SEBARKAN

343 Komen Bernas

  1. Macama mana nak dapatkan borang itu dan dimana…saya mohon sangat nak mohon…untuk umah pertamaku…coz saya tak ada rumah

  2. Kenapa tidak disediakan permohonan online?…bukankah ia memudahkan lagi urusan. Bagaimana pulak golongan OKU yang ingin memiliki rumah ini?..Harap, permohonan online dapat dibuat. kalau tidak dibuat secara online, Sudah tentu orang dalam akan dapatkan untuk kaum kerabat terdekat dahulu, yang lain kemudian atau langsung tidak dapat. Perkara ini memang berlaku. Mohon untuk dionline kan,.. pembahagian perlu TELUS dan JUJUR. golongan CACAT perlu diutamakan untuk mendapat rumah ini.

  3. Saya org srwk mnetap d sibu,nak tahu d sibu ads tak skim MyHome dan mcm mane nak isi borang tu,nak dptkn kt mane eyh….tlg explain lebih lanjut lg blh?TQ

  4. Saya pernah beli rumah kos rendah 12 tahun yg lalu dimana rumah itu tergengala pembinaannya sehingga hari ini. Adakah saya boleh memohon skim Myhome ini.

  5. Berharap dapat rumah sendiri .Lagipun umor saya sekarang sudah 48 puluh lapan tahun tidak ada rumah sendiri masih tinggal di rumah bapa.Berharap dapat dipertimbangkan permintaan.Trims kasih

  6. selamat pagi, tuan/puan.

    macam mana saya nak memohon perumahan nie.Disabah skim perumahan bergni ditempatkan dimana?

    sya berkerja kakitangan kerjaan layak kah memohon skim perumahan bgni…suami berkerja di company.
    syarat2 permohanan skim perumahan nie?

  7. harap2 dapatlah beli.. anak dah nak habis sekolah menengah tapi masih menyewa lagi.. huhuhu.. moga yang BERJAYA menerima bantuan ini benar2 yang ‘LAYAK’..

  8. Assalamualaikum. Saya mempunyai OKU. Di mana perumahan ini akan dijual? Mcmana nak mendaftar borang perumahan ini online??

  9. Tarikh tutup permohonan sampai bila. Pemohon yang kerja di semenanjung kalau Mohon untuk rumah di tempat kelahiran contohnya sabah dan sarawak boleh ke.

  10. saya dr sarawak menetap di Betong …macam mana nak dptkn borang…nak trn Kuching tidak ada masa disebabkan kerja…

  11. saya dr sarawak menetap di Betong …macam mana nak dptkn borang…nak trn Kuching tidak ada masa disebabkan kerja…

  12. Cara & Tarikh Daftar Borang Permohonan Skim Myhome?

    Orang ramai boleh memohon kepada Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan untuk mendapatkan borang permohonan bantuan Skim MyHome bermula pada 1 April 2014.
    Daftar Borang Permohonan secara online Skim MyHome tidak disediakan.

  13. Salam,

    Saya juga nak tahu jikalau orang bujang boleh memohon. Lagi-lagi jika ada perancangan untuk berkahwin dalam masa terdekat

  14. macam mana nak mohon ye..
    di lembah klang nak ambil borang dimana ya?
    saya nak mohon, sekarang saya nak beli rumah tak mampu,sebab harga rumah mahal2..

  15. mana nak dapat kan borang myhome tu….,saya dah belasan tahun menyewa,anak2 pun dah besar…tapi masih juga belom dapat RUMAH SENDIRI……

  16. Saya ingin beli rumah pertama ku, sebab saya seorang ibu tunggal.ada anak dua.

  17. assalamualaikum, saya ingin memohon untk membeli rumah kos murah seperti yang telah diwartakan tetapi saya masih belum bekerja dan masih belajar diperingkat degree sebuah ipts, adkh saya layak memohon?

  18. salam.di mana boleh ambil borang, di kl atau putrajaya. coz nak ambil cuti. nak tunggu awal 1 hari, takut borang habis.t kasih sebab buat rumah murah.saya tak mampu beli rumah kat lang valley ni.saya kerja di shah alam.t kasih

  19. Saya pun berhajat sagat nak beli rumah ni sbb umur dh menigkat rumah tk ada lagi anak2 pun dh membesar, rumah bandar (kl)ni pun tk mampu…
    Harap kerajaan bagi betul2 pada org yg memerlukan…

  20. saya beli rumah tapi rumah belum siap dah hampir 9thn
    tunggu tapi tak ada respon pemaju sudah muflis sekarang
    nak beli rumah pun susah nama dah blacklist

  21. Slmt pagi sir,,,
    Macan mane nak dapatkan permohonan……..
    Sbb sy tak dah rumah,,,,,
    Sy berminat untuk beli Rumah ni

  22. sy mahu umah sendiri tetapi suami sy ade beli umah itu pon share 3 nama ,agak2 sy bole memiliki umah x .sy ingin umah sendiri..

  23. Orang ramai boleh memohon kepada Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan untuk mendapatkan borang permohonan bantuan Skim MyHome bermula pada 1 April 2014.
    Daftar Borang Permohonan secara online Skim MyHome tidak disediakan.

  24. betul 2..kata zaman IT semua pun blh online jer kalo nk buat lgpun IT tu kan ke utk memudahkan urusan..hmmm..IT la sangat Malaysia nie yea..:)

  25. Macan mane nak dapatkan permohonan……..
    Sbb sy tak dah rumah,,,,,
    Sy berminat untuk beli Rumah ni..

  26. Sy pn turut iginkan rumah sendiri…adakah di selangor rumah mampu milik ini sudah d laksana….????

  27. Alhamdulillah kerajaan perihatin,sediakan kemudahan rumah yg mampu dimiliki, Terutamanya org macam saya yg masih lagi menyewa sebanyak Rm800 sebulan,kerana tidak layak memohon rumah pada harga ratusan ribu..
    dengan ini, saya berharap sangat untuk memohon..
    sekian terima kasih…

  28. sy hrap sgt2,kali ini krjaan dpat membri sy perluang memiliki rumah sendiri,rumah petama ku,krajaan sgt2 berperihatin terhadap rakyat2nya thankz you so much!!!!kpada pedana menteri malaysia

  29. korang smua xbaca eh entry kat atas 2? baca lah dulu..alahaiiii….1) Orang ramai boleh memohon kepada Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan untuk mendapatkan borang permohonan bantuan Skim MyHome bermula pada 1 April 2014.
    2) Daftar Borang Permohonan secara online Skim MyHome tidak disediakan.

  30. Sya brsal dr srwk,dn bkrj d slngor.bleh ke memohon myhome d slngor,klau alamat dlm IC kat srwk????

  31. Salam 1 malaysia saya amat2 berharap sebelah sarawak ada bantuan rumah ini untuk ibu tunggal seperti saya yang tak mempunyai rumah lagi.Bagaimana cara untuk memohon ni.

  32. sokong 100% apa yg dktakn…..hrp ape yg dkatakn x tejdi hendakye…harapan rakyat yg mmg tdak memiliki rumah langsung dpat memiliki skim my home dr kerajaan….

  33. Saya amat berharap mendapatkan rumah baru. Diharapkan kerajaan boleh mempertimbangkan permintaan saya ini. Saya sekarang masih lagi menumpang rumah saudara mara… kalau boleh.. tunaikanlah permintaan dari saya dan juga pengguna yang lain… sekian…

  34. Salam mcm sy nak mohon rumah mampu milik..sy sudah bkahwin..nak beli name pun blist.kerja same anda amat kami knangi.amin

  35. Saya teringin nak ada rumah sendiri umur dh 38 tahun anak ada 5 orang sy berniaga sendiri,tapi dgn kos hidup yg bertambah,hendak mmbeli rumah susah kalau sy cuba nak mohon myhome dari kerajaan harap dapat mmbntu bagaimana nak mohon nyer…

  36. Ingin mempunyai rumah sendiri,memandangkan dh lama duduk dngan mentua..anak dh 2 org..tambh lagi ipar duai juga masih tinggal sembumbung dengan mentua di sini…dh lama ingin ada rumah sendiri tapi sara hidup sekarang terlalu tinggi dan harga rumah juga mahal…

  37. Ingin mempunyai rumah sendiri,memandangkan dh lama duduk dngan mentua..anak dh 2 org..tambh lagi ipar duai juga masih tinggal sembumbung dengan mentua di sini…dh lama ingin ada rumah sendiri tapi sara hidup sekarang terlalu tinggi dan harga rumah juga mahal…Harap dengan ada nya bantuan kerajaan ini dpt mringankan beban rakyat..TERIMA KASIH PM KITA..

  38. Kenapa permohonan online tidak diwujudkan…bagaimana hendak memohon? Kenapa tidak diperluaskan borang permohonan ke negeri-negeri? Kalau dipusatkan di pejabat Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan, keupayaan masyarakat di luar kawasan dan kurang upaya yang memang memerlukan rumah adalah sukar…diharapkan cara pemohonan skim ini dikaji semula demi kesejahteraan rakyat…saya salah seorang rakyat yang sangat memerlukan subseidi sebergini

  39. kena ada slip gaji ka ??napa kt perlis xda rumah rmm??macam mana nk mohon rumah luaq tempat kita

  40. Sy memohon myhome kerna sy tiada rumah dan tanah.rumah ini ,kami amat memerlukan.Harap pihak atasan menerima permohonan kami yg tiada rumah.

  41. saya memohon my home kerana saya perlukan sangat rumah sendiri sebab susah na bayar rumah sewa. macam mana na dapatkan borang ini?

  42. Askum dn selamat tengah hari , mcm mna klau pendapatan kurang dr pda rm 3000 Ada sya layak memohon

  43. Assalamualaikum sy pun nak juga memiliki umah sediri tapi tak dapat lagi..Akak dah 4 org tp still duduk menyewa dgn bayaran rm750 harap permintaan dik pertimbangkan.Tq.

  44. Bagaimana dan di manakah saya boleh dapatkan borang …saya sangat nak mohon untuk rumah pertama. Saya amat berharap mendapatkan rumah baru. Diharapkan kerajaan boleh mempertimbangkan permintaan saya ini. Saya sudah kahwin, masih tinggal di rumah sewa… kalau boleh.. tunaikanlah permintaan dari saya dan juga pengguna yang lain….

  45. Di mana boleh mohon klu d tawau….berapa kali dah mohon rumah masih lg x dapat…..sekarang sy menumpang rumah orang tua. …

  46. saya berminat hendak beli rumah sendiri, beli melalui bank kena rejected, tapi kenapa saya mampu sewa rumah dengan bayaran bulanan rm500-rm800. bagaimana hendak mohon rumah PR1MA atau Skim MyHome yang disyorkan oleh PM. kami penjawat awam bergaji rendah mengharapkan bantuan pembelian rumah mampu milik terutamanya dekat dengan kampong halaman, SARAWAK. harap maklum, terima kasih.

  47. macam mana & dimana nak dapatkan borang permohonan? kita yang berjawatan rendah amat2 memerlukan rumah ni.dari sarawak

  48. saya pun nak rumah petama ku..tpi macamne saya nk mohon borang ..saya berhrap akan rumah in ..saya pun skrang menewa..kos sewa tnggi..gaji kecil..rumah peyama ku mahu..macam mane tu!!!

  49. menawarkan pinjaman

    Apakah Anda memerlukan pinjaman mendesak? Jika ya hubungi kami di (excelservices.managementonline@gmail.com) untuk informasi lebih lanjut.

  50. saya berminat hendak beli rumah sendiri, beli melalui bank kena rejected, tapi kenapa saya mampu sewa rumah dengan bayaran bulanan rm500-rm800. bagaimana hendak mohon rumah PR1MA atau Skim MyHome yang disyorkan oleh PM. kami penjawat awam bergaji rendah mengharapkan bantuan pembelian rumah mampu milik terutamanya dekat dengan kampong halaman, tawau. harap maklum, terima kasih.

  51. Di mana boleh mohon klu d tawau….berapa kali dah mohon rumah masih lg x dapat…..sekarang sy menumpang rumah orang tua. …

  52. Di mana boleh mohon klu d tawau….berapa kali dah mohon rumah masih lg x dapat…..sekarang sy sewa rumah …

  53. saya berminat hendak beli rumah sendiri, beli melalui bank kena rejected, tapi kenapa saya mampu sewa rumah dengan bayaran bulanan rm500-rm800. bagaimana hendak mohon rumah PR1MA atau Skim MyHome yang disyorkan oleh PM. kami penjawat awam bergaji rendah mengharapkan bantuan pembelian rumah mampu milik terutamanya dekat dengan kampong halaman, tawau. harap maklum, terima kasih.

  54. Saya perlu sangat rumah Sy memohon myhome kerna sy tiada rumah dan tanah.rumah ini ,kami amat memerlukan.Harap pihak atasan menerima permohonan kami yg tiada rumah. bayar sewa lebih baik bayar rumah sendiri.

  55. Di nak dpt brng ni.now kat tawau sabah ada kah ya….
    Tringin sngt nak rumah sndri…

  56. Saya ingin beli rumah pertamaku.but how to get form to apply.kindly reply me as soon as possible.thank u

  57. kalau xder slip gaji boleh mohon tak?
    mmg mohon sesangat sebuah rumah..
    masih menumpang tinggal dengan ibu bapa
    nak menyewa mmg tak mampu

  58. Hello,nak isi melalui borang online mcm mana erk?dh lama duduk menumpang dgn org tua,adik2 ramai.bagi sy yg berkeluarga pasti Byk dugaannya..emailkan pada saya admin.tq

  59. Myhome hanya layak untuk isirumah yang berpendapatan rm3000 ke atas, bagaimana pula nasib orang yang berpendapatan kurang daripada rm3000, bagaimana mereka memperolehi rumah sendiri??

  60. I nk daftar.I xde umah..lg pun I seorg oku TDK mampu nk beli.isteri I seorg je keje..nak beli umah tlg

  61. Saya seorang yg bkerja,tapi tak dapat beli rumah kat bintulu krna terlalu mahal..bolehkah saya memiliki rumah kos rendah tersebut?tolong…

  62. Sye ingin ada rumah sendiri tapi gaji rendah mana nak dapat borang permohonan nie..

  63. assalamualaikum…..ingin juga ada rumah sendiri…berapa kian lamanya sudah daftar melalui online tapi xda jua kena respone…yg bgaji 3000 saja dapat bntuan mcm manapula yg bgaji rendah seperti saya? xadilkan harap di dpertimbangkan sekali lagi tq.

  64. saya nak beli rumah 1 malaysia tapi beli dekat mana rumah nama saya jason jpj org paggil saya mcm itu hp num saya 01112140037 saya ade anak 3 org je tapi seorang kerja je tolong bagi tahu saya ade rumah tak untuk belik rumah 1 malaysia gaji saya rendah rm 800.00 saja

  65. sye dh lme apply,smpai skrg masih tak de respon.bgi org gaji 3000 je di layan.tp bg gaji yg tak sampai 3000 tak di layan.hbs utk ape rumah kos rendah tu.harap dpt di pertimbgkn permohonan sye.

  66. Suami nak beli rumah..dimana nak ambil borang..ini no hp saya 0194380449&0168081722..nak beli area miri sarawak..

  67. Tak pernah dpt subsidi walaupun dah beli rumah.Boleh memohon kah.Dah banyak orang komen tak ada respon.

  68. Saya berminat membeli rumah ni kerana x ada rumah masih menyewa dinilai sebulan rm700 akan dtg akan naik harga sewa rumah

  69. Salam..rumah niAlhamdulliah saya dah dapat twran..ikut pemaju..ada yg tempt ada cam tmerloh..sng gnila..tpon…pus at pggln satu Malaysia..pastu ckp smbgkn ke unit my home kpkt…saya by beli RM 153k..basal rm183k

  70. Sya rmai anak 9 org,tpi sya ingin rmh sdiri,mcm mn cra sya tak brkemampuan,tpi hti tringin nk rmh sdiri,ada cranya tak.

  71. Number saya 0143685090. Sayapun nak apply untuk rumah ini. Mana saya boleh dapat borang itu..

  72. I wanted to apply my first applying for house..kindly inform the details to apply..tq

  73. bunyinya sedap rumah mampu milik. tp yg memiliki rumah2 nie org2 yg lebih mampu kemudian rumah nie disewakan pd mereka yg sepatutnya memiliki rumah mampu milik nie. dimn kat sini keadilan. bkn salah pm tp org2 yg diarahkan diamanahkan meguruskan hal2 nie. mereka yg x jujur.

  74. Ingin mau beli rmh,sebab i tompang dgn rmh kawan suami
    Kalau nak fom apply rmh ini ambik dkt mane ye?

  75. Bagaimana nak daftar rumah. Saya nak beli rumah mampu milik kerana saya belum ada rumah 25 tahun saya duduk rumah sewa. suami OKU anak 4 orang saya tak mampu bayar sewa lagi. Tolong ajar saya bagaimana boleh dapat borang rumah atau call saya 0166040873 TQ

  76. Saya pun belum memiliki rumah sendiri,asyik menyewa rumah aje.macam mana nk memohon rumah Myhome ini.

  77. salam nak tahu bila agak2 surat temuduga utk perumahan kos rendah ni utk thun 2016 ni dihantar..

  78. Macammana nak dapatkan borong..saya ingin memohon..diharap ade pihak membantu…

  79. Ini betul ke ada tawaran atau sendikit palsu sahaja. Ada motif tertentu oleh pihak2 yg ada motif tertentu. kalau bettul saya nak daftar sekarang..
    No. K/P tak nak ke..!!

  80. Assalammualaikum..
    Tuan sy disini ingin memohon rumah jika layak sy bersyukur..

  81. Assalamualaikum..jika diberi keizinan allah s.w.t untuk saya memperolehi rumah sendiri..saya amat2 bersyukur..di manakah harus saya perolehi borang subsidi 30k ni tuan/puan..

  82. nak beli rumah belum ada rumah sendiri, di mana ambil borang kawasan kluang ada x , Nombor I 01140463070

  83. Rumah yang di Pamer oleh Facebook dari tempat mana yang ilkan rumah rm 30000

  84. Kami tiada ade rumah sendiri sekarang kami tinggal di rumah sewa
    Dengan ini saya minta kerajaan tolong kami untuk mendapat rumah tersebut

  85. Sy berumur 37 thn..sy seorg ibu tunggal..dkurniakan ank 3 org..klu blh sy ingin memiliki rmh kediaman sendiri..mohon reply utk sy memiliki kediaman yg tertera d atas..t.kasih…

  86. Di seberang jaya pulau pinang ada ka.. Kalau ada dekat mana nak apply.. Tak nampak ada apply apa-apa pon dekat sini..

  87. Saya belum memiliki rumah lagi.minta tolong dapatkan maklumat tentang my home.Saya amat memerlukanya. terima kasih

  88. Saya tinggal rumah sewa,sebab saya tak mampu bayar sewa,sebab itu lah saya nak beli rumah

  89. Saya tinggal rumah sewa,sebab saya tak mampu bayar sewa,sebab itu lah saya nak beli rumah…

  90. I’m 26 years old , I’m a independent , until now I haven’t buy any house , please help me to buy my first House

    TQ

  91. saya kesian kan pada emak n ayah saya da bertahun kami myewa . dimana sy boleh dapat kan borang

  92. B-0-10 flat tmn casurina,
    Persiaran tok dagang,
    70400 Paroi,
    Seremban,N.Sembilan.

  93. Sya nk sngt rumah mmpu milik krna sya blm ada rumah.. Umur skrg dh 36 msh juga mnyewa sya hrp sngt dpt mmpunyai rmh mmpu milik kat miri srawak.

  94. Saya muhammad aidil zafuan baru masuk islam harapkan tuan dapat tolong saya dapatkan rumah

  95. Saya harap tuan ,puan bantu saya mualaf nak cuba mohon rumah kalau dapat bantu

  96. Askum saya berharap tuan puan ,bantu rumah ppr dpt semdiri ,lagipun umur saya 33 thn tidak ada rumah sendiri ,masih peyewa bilik ,saya harap kerjaan dipertimbangkan prrminta , sngt harap dpt rumah ppr mmpu milik kat ,tawau sabah.

  97. Kalau ada di miri sarawak,dimana nak dapatkan borang atau mcm mana nak memohon???boleh bagi tahu ka??atau call terus ke 0198759336
    Teramat sangat nak memohon,susah hidup menyewa….

  98. Pertanyaan…sy dah hantar permohonan rumah mampu milik melalui pos ekspress kepada pihak yg berkenaan pd tahun 2014.tetapi blom ade mklum balas smpai skg.

  99. saya tinggal di pujut miri macan mana saya hendak minta borang PPR mampu milik..

  100. KALAU GAJI RM1000 KEBAWAH CAMNA NAK APPLY ,,HARAP DIPERTTIMBANGKAN.KALAU GAJI DAH RM3000 KEATAS MEMANG BOLEH BELI RUMAH…TERIMA KASIH ,,,

  101. Rakann saya sudahpun membeli rumah kos rendah sederhana (LMC) dan prosess kelulusan bank sudah diperolehi dan dibayaran mula dipotong…. Bolihkah beliau masih bolih memhon untuk Skim MyHome Mampu Milik bagi mendapatkan subsidi RM 30,000.00. Terima kasih

  102. assalammualaikum.saya nak tanya macam mana mohon pprt sebab tiada tempat tinggal yang kekal .saya perlu kan sangat rumah pprt bahagian kota kinabalu sekarang saya sewa bilik aje tolong pertimbang kn ya ni nombor whatsapp saya 0146251873. sekian terimah kasih

  103. harapan saya kerajaan negeri jangan tengok mereka yang bergaji tinggi tapi tengok kumpulan sokongan macam saya ni sampai hari ini dah nak pencen pun belum ada rumah ! Harapan saya kerajaan dapat bantu segera kakitangan seperti saya ini dan commitmen saya sungguh padu

    Terima kasih

  104. Tahun nie dh masuk 2tahun kami mohon tapi ape2 keputusan pun x ade lg Bila LA nk dpt rumah sendiri

  105. di mana area rmh mampuh milik ni..semua org mau memiliki rmh mampuh milik…termasuk saya..walaupn rata2 rakyat Malaysia ada yg kerja kerajaan atau swasta..tpi mereka juga berhak memiliki rmh mampuh milik sendiri..apa lgi yg bekerja sendiri..kmi sangat2 memerlukannya…

  106. Assalammualaikum.sye nak tnya? Mcm mama nak daptkn borng permohonan rumah mampu milik niy?

  107. Assalamualaikum,.sy pn nk mohon sbb blum ada rumah lagi..kat mana lokasi ni.?dan nak dapt kat mana borang ni?

  108. Asalammua’alaikum. Sy firdaus sblm ni sy dah mohon 3kaki,masih tidak dpt. Sy mohon sgt2 permohonan rumah mampu milik ni dpt pada sy,tak kisah jauh atau pun dkt.

  109. saya angsung xde rumah sekrang ni jadi penghuni rumah orang tua di kajang tolong la berikn satu untuk saya rumah ini ..

  110. Ini betu2 atau cobaan x pnh dpt rumah mohon selalu anak pon dh besar2 1thn yg kecil 17 yg besar 6 meh kasi se kat aku

  111. Mohon selalu x dpd2 dari bujang sampai anak 6 belum berjaya dpt rumah meh kasi satu kat aku anak pon dh bujang..x larat jentera dh..

  112. Jika berkerja sendiri pendapatan tak menentu dan tiada rekod dlm bank tapi berminat nak dapatkan bantuan apakah ada kelayakan?

  113. pakat dok tanya borang…..kan ka ataih tu bulih isi online (klik sini) klik pastu isi la sy x layak x upaya la tk

  114. kerajaan nak bagi subsidi rm30000???? macam penipu je, makan duit rakyat buat GST ada la……..

  115. Umur saya dah 55 tahun tanah tak ada rumah sewa klu dapat rumah sendiri memang sangat2 berharap..

  116. Saya ibu tungal anak Dua saya tak ada rumah lagi
    Ini rumah apply dekat mana
    Tholong balas saya mail

  117. Assalamualaikum.sy Nk tnya mcm Mn Nk dptkn borang rumah pertamaku…sy Da is I borang online.n cm Mn Nk Thu dpt ke X…

  118. Saya pun nk mohon rumah bab skrg ni sy dn isteri dn ank2 tumpang rumah mak tolong la nk sewa rumah sy xmampu kerna ank sy de 5 org yg brsekolah 4 org.

  119. Poyo je semua ni.. jgn percaya laa.. kesian aku baca komen dr 2014 lg..satu komen pun puak diorg ni tk reply.. 1 Malaysia kena kencing

  120. Saya dah Mohon… N la rumah pertama setelah Lama memohon tp x Ada rezeki anak lagi..bila bleh dpt keput

  121. Dah lama teringin dapat rumah sendiri..lagipun dh lama sangat menyewa.nak memohon macam mana??

  122. Saya pun nak believe rumah saya tidak bekerja husband saya bekerja sendiri

  123. Macam mana nak mohon rumah mampu milik.skrg I tingal rumah sewa dgn 3 org anak dan isteri.saya seorang je kerja.

  124. SAYA BERMINAT DENGAN PEMBELIAN RUMAH KOS RENDAH KERANA SAMPAI SEKARANG SAYA BELUM MEMILIKI RUMAH SENDIRI BANTU SAYA KERANA SAYA BERKERJA SEORANG DAN MEMPUNYAI 3 ORANG CAHAYA MATA BERSAMA ISTERI YANG MENJADI SURI RUMAH AKIBAT TARAF HIDUP YANG TINGGI KOS PEGASUH ANAK SEKARANG JUGA CUKUP TINGGI BANTU SAYA -WHATSAAP 0194478671 MOGA KERAJAAN SUDI MEMBANTU SUDAH LAMA HIDUP MENYEWA/MENUMPANG

Kongsikan Pandangan Bernas Bersama Kami Di Sini. Bincangkan..

Please enter your comment!
Please enter your name here