BREAKING NEWS : Berita Terkini Pesawat MH17 Jatuh Terhempas di Ukraine SEMAK BERITA SINI!

Borang Permohonan Skim Myhome Rumah Pertama?





Daftar Borang Permohonan Skim Myhome Rumah Mampu Milik. Bantuan Subsidi RM30,000

myhome

Daftar Borang Permohonan Skim Myhome Rumah Pertama (Mampu Milik) : Akhirnya dalam pada usaha pihak kerajaan Malaysia mahu membendung ledakan kenaikan harga rumah dan ketidakmampuan rakyat Malaysia yang berpendapatan rendah beli rumah pertama, kerajaan tawarkan bantuan beli rumah pertama yang berbentuk bantuan subsidi RM30,000 kepada anda, anda yang layak…

Daftar Borang Permohonan Skim Myhome : Bantuan Subsidi Beli Rumah Pertama?

  1. Dikenali sebagai Skim Perumahan Mampu Milik Swasta atau MyHone
  2. Program & skim MyHome merupakan sebuah lagi projek perumahan yang telah diluluskan mulai 1 Januari 2014 Peruntukan sebanyak RM300 juta di bawah seliaan Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan.
  3. Antara objektif atau matlamat utama skim MyHom, membantu rakyat memiliki kediaman sendiri dengan kos rendah dan sederhana.
  4. Program & Skim Myhome ini turut menawarkan bantuan beli rumah (subsidi) sehingga maksimum RM30,000 untuk setiap unit rumah kepada individu yang layak.
  5. Kerajaan akan membantu mereka yang layak membeli rumah pada harga rumah kos rendah dan perbezaan baki harga akan dibayar kerajaan kepada pemaju berkenaan.
  6. Terhad kepada 10,000 unit rumah sahaja

Daftar Borang Permohonan Skim Myhome : Syarat Kelayakan?

  1. Warganegara Malaysia
  2. Terbuka kepada pembeli rumah pertama
  3. Pendapatan bulanan isi rumah maksimum RM3,000 bagi kos rendah
  4. Pendapatan bulanan isi rumah maksimum RM6,000 bagi kos sederhana

Daftar Borang Permohonan Skim Myhome : Contoh pembayaran Subsidi?

  1. Subsidi beli rumah pertama ini akan diberikan kepada pemohon yang layak untuk membeli pada harga rumah kos rendah mengikut definisi yang ditetapkan kerajaan negeri.
  2. Jumlah maksimum subsidi adalah RM30,000
  3. Misalnya kalau kerajaan negeri menetapkan rumah kos rendah pada harga RM40,000, sedangkan pemaju terpaksa menjual rumah pada harga RM70,000, maka kalau pemaju dan pembeli berkenaan layak untuk mengambil bahagian dalam skim ini, maka rumah RM70,000 akan dijual pada harga RM40,000, dan baki RM30,000 dibayar kerajaan.

Cara & Tarikh Daftar Borang Permohonan Skim Myhome?

  • Orang ramai boleh memohon kepada Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan untuk mendapatkan borang permohonan bantuan Skim MyHome bermula pada 1 April 2014.
  • Daftar Borang Permohonan secara online Skim MyHome tidak disediakan.

Berita Daftar Borang Permohonan Skim MyHome Rumah Mampu Milik

P/S : Berminat daftar Borang Permohonan Skim Myhome bagi tujuan beli rumah pertama anda?

{ 112 Pendapat Bernas… Dikongsikan Setakat ini. Komen Anda Pula? }

  • Sha Liza February 14, 2014, 10:42 pm

    Macama mana nak dapatkan borang itu dan dimana…saya mohon sangat nak mohon…untuk umah pertamaku…coz saya tak ada rumah

    Balas Komen Ini
    • Anonymous February 16, 2014, 4:21 pm

      sama

      Balas Komen Ini
      • Anonymous February 17, 2014, 5:26 pm

        Saya pon nk mohon ..kerana saya tak de rumah..

        Balas Komen Ini
        • Anonymous February 17, 2014, 8:27 pm

          sa pun hehe

          Balas Komen Ini
          • RUBIAH BINTI LAHAMA February 18, 2014, 8:45 am

            saya pon nak jgk…cam mna nak mohon nie?

            Balas Komen Ini
            • zulhazi b kudus February 18, 2014, 12:11 pm

              saya pun nak…..kat mana nak dapat kan borang ni..

    • Betty anak Gabrial February 18, 2014, 10:24 am

      Berharap dapat rumah sendiri .Lagipun umor saya sekarang sudah 48 puluh lapan tahun tidak ada rumah sendiri masih tinggal di rumah bapa.Berharap dapat dipertimbangkan permintaan.Trims kasih

      Balas Komen Ini
    • mohd firdaus b mat isa July 1, 2014, 11:15 pm

      Sya nk mohon rumah kos rendah kerana sya x sgp sewa rumah

      Balas Komen Ini
  • pn fiza February 15, 2014, 11:11 pm

    Saya nak bertanya dimana lokasi rumah my home ni….dan kat mana nak dapatkan borang….

    Balas Komen Ini
  • jeff khor February 16, 2014, 4:29 pm

    dimana dapat isi borang,di purtra jaya mana?

    Balas Komen Ini
  • man February 16, 2014, 10:48 pm

    Kementerian Perumahan kerajaan tempatan”cawangan wilayah persekutuan di mana ye?

    Balas Komen Ini
  • izham February 16, 2014, 11:18 pm

    as salam,, orang bujang macam saya boleh tak memohan myhome ni..

    Balas Komen Ini
    • mohd nasir February 17, 2014, 8:49 am

      As,kum,,,,,,,sy nk mohon myhome macam mana nk
      Dapat kan borong???????

      Balas Komen Ini
    • Abdul Wahid February 18, 2014, 3:49 pm

      Salam,

      Saya juga nak tahu jikalau orang bujang boleh memohon. Lagi-lagi jika ada perancangan untuk berkahwin dalam masa terdekat

      Balas Komen Ini
  • shah February 17, 2014, 8:50 am

    Kenapa tidak disediakan permohonan online?…bukankah ia memudahkan lagi urusan. Bagaimana pulak golongan OKU yang ingin memiliki rumah ini?..Harap, permohonan online dapat dibuat. kalau tidak dibuat secara online, Sudah tentu orang dalam akan dapatkan untuk kaum kerabat terdekat dahulu, yang lain kemudian atau langsung tidak dapat. Perkara ini memang berlaku. Mohon untuk dionline kan,.. pembahagian perlu TELUS dan JUJUR. golongan CACAT perlu diutamakan untuk mendapat rumah ini.

    Balas Komen Ini
    • Siti February 18, 2014, 12:04 am

      belom ada rmh d usia saya ini.

      Balas Komen Ini
    • ct February 21, 2014, 1:02 am

      betul 2..kata zaman IT semua pun blh online jer kalo nk buat lgpun IT tu kan ke utk memudahkan urusan..hmmm..IT la sangat Malaysia nie yea..:)

      Balas Komen Ini
    • ziema cooler March 19, 2014, 7:58 pm

      sokong 100% apa yg dktakn…..hrp ape yg dkatakn x tejdi hendakye…harapan rakyat yg mmg tdak memiliki rumah langsung dpat memiliki skim my home dr kerajaan….

      Balas Komen Ini
  • Atok February 17, 2014, 2:53 pm

    benda terhad mmg takda la online..

    Balas Komen Ini
  • tamilmani February 17, 2014, 3:05 pm

    Saya ingin memilik sebuah rumah, semampu yang saya…

    Balas Komen Ini
  • ati February 17, 2014, 4:03 pm

    Di sabah ade x?

    Balas Komen Ini
  • Anonymous February 17, 2014, 4:19 pm

    Langkawi ada tak??? Di mana nak ambil borang kalau ada???

    Balas Komen Ini
  • muhd shazuan February 17, 2014, 5:44 pm

    Kat melaka ada x

    Balas Komen Ini
  • norfahizah February 17, 2014, 7:34 pm

    Sy nk beli umh sbb sy xada rumah

    Balas Komen Ini
  • lyana February 17, 2014, 8:09 pm

    Kalau d sarawak area miri ada tak rumah kos rendah ni????dah dmna nak dptkan borang tu

    Balas Komen Ini
  • sam February 17, 2014, 9:23 pm

    Sy pun nak la…

    Balas Komen Ini
  • sam February 17, 2014, 9:24 pm

    Kalau kat tawau ada ka..kalau ada sy nak la kat tawau….

    Balas Komen Ini
  • GAN February 17, 2014, 10:01 pm

    nak tanya ni rumah ni didiri dekat mana?

    Balas Komen Ini
  • madpad padle February 17, 2014, 10:12 pm

    Saya ingin membeli Di kedah ada tak?

    Balas Komen Ini
  • haslam February 18, 2014, 3:09 am

    Sy ingin memohon tapi bagaimana? Boleh info detail

    Balas Komen Ini
  • LINA BINTI JOL February 18, 2014, 3:55 am

    Saya org srwk mnetap d sibu,nak tahu d sibu ads tak skim MyHome dan mcm mane nak isi borang tu,nak dptkn kt mane eyh….tlg explain lebih lanjut lg blh?TQ

    Balas Komen Ini
  • zulaiha February 18, 2014, 8:37 am

    Saya pernah beli rumah kos rendah 12 tahun yg lalu dimana rumah itu tergengala pembinaannya sehingga hari ini. Adakah saya boleh memohon skim Myhome ini.

    Balas Komen Ini
  • Neo Sze Ang February 18, 2014, 10:14 am

    Saya ingin membeli Di kluang area ada tak?

    Balas Komen Ini
  • leeyna February 18, 2014, 10:35 am

    selamat pagi, tuan/puan.

    macam mana saya nak memohon perumahan nie.Disabah skim perumahan bergni ditempatkan dimana?

    sya berkerja kakitangan kerjaan layak kah memohon skim perumahan bgni…suami berkerja di company.
    syarat2 permohanan skim perumahan nie?

    Balas Komen Ini
  • alang February 18, 2014, 10:37 am

    harap2 dapatlah beli.. anak dah nak habis sekolah menengah tapi masih menyewa lagi.. huhuhu.. moga yang BERJAYA menerima bantuan ini benar2 yang ‘LAYAK’..

    Balas Komen Ini
  • Farid mahmud February 18, 2014, 11:27 am

    Assalamualaikum. Saya mempunyai OKU. Di mana perumahan ini akan dijual? Mcmana nak mendaftar borang perumahan ini online??

    Balas Komen Ini
  • Martin February 18, 2014, 12:52 pm

    Tarikh tutup permohonan sampai bila. Pemohon yang kerja di semenanjung kalau Mohon untuk rumah di tempat kelahiran contohnya sabah dan sarawak boleh ke.

    Balas Komen Ini
  • jimmy jasper junior February 18, 2014, 1:30 pm

    salah satu langkah krjaan mnunjukan betapa prihatin kpd msyrakat..

    Balas Komen Ini
  • asma February 18, 2014, 2:44 pm

    saya dr sarawak menetap di Betong …macam mana nak dptkn borang…nak trn Kuching tidak ada masa disebabkan kerja…

    Balas Komen Ini
  • ZARIMA BINTI ZAKARIA February 18, 2014, 3:10 pm

    saya dr sarawak menetap di Betong …macam mana nak dptkn borang…nak trn Kuching tidak ada masa disebabkan kerja…

    Balas Komen Ini
    • mohd farid February 18, 2014, 3:50 pm

      saya dari jb tapi duduk sabah boleh ke aplly macm mna cara

      Balas Komen Ini
  • Anonymous February 18, 2014, 3:21 pm

    Cara & Tarikh Daftar Borang Permohonan Skim Myhome?

    Orang ramai boleh memohon kepada Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan untuk mendapatkan borang permohonan bantuan Skim MyHome bermula pada 1 April 2014.
    Daftar Borang Permohonan secara online Skim MyHome tidak disediakan.

    Balas Komen Ini
  • atie kamil February 18, 2014, 3:32 pm

    saya nak mohon juga.. kat mana yea kalau nak amik borang permohonan tu…

    Balas Komen Ini
  • Nana February 18, 2014, 4:42 pm

    Kat Bintulu area mana nak wat rumah ni? seronok dapat tahu da rumah mampu milik ni..

    Balas Komen Ini
  • syaza February 18, 2014, 5:14 pm

    macam mana nak mohon ye..
    di lembah klang nak ambil borang dimana ya?
    saya nak mohon, sekarang saya nak beli rumah tak mampu,sebab harga rumah mahal2..

    Balas Komen Ini
  • wan February 18, 2014, 5:33 pm

    macam mana cara nak memohon Skim Myhome nie….
    sbb tiada alamat…

    Balas Komen Ini
  • doreen February 18, 2014, 5:38 pm

    saya pun nak juga area miri kat.mana ambil borang

    Balas Komen Ini
  • zulhazi b kudus February 18, 2014, 5:58 pm

    mana nak dapat kan borang myhome tu….,saya dah belasan tahun menyewa,anak2 pun dah besar…tapi masih juga belom dapat RUMAH SENDIRI……

    Balas Komen Ini
  • anita February 18, 2014, 8:25 pm

    saya juga berminat.

    Balas Komen Ini
  • nazira mustaffa February 18, 2014, 9:13 pm

    Kalau black list boleh tak??

    Balas Komen Ini
  • damian logen February 18, 2014, 9:17 pm

    Skim ini trdapat diseluruh negeri di Msia ke?

    Balas Komen Ini
  • Rajeswary A/P Rasavel February 18, 2014, 9:21 pm

    Saya ingin beli rumah pertama ku, sebab saya seorang ibu tunggal.ada anak dua.

    Balas Komen Ini
  • nazira mustaffa February 18, 2014, 9:38 pm

    Kalau blacklisk boleh tak?

    Balas Komen Ini
  • hadi February 18, 2014, 9:51 pm

    assalamualaikum, saya ingin memohon untk membeli rumah kos murah seperti yang telah diwartakan tetapi saya masih belum bekerja dan masih belajar diperingkat degree sebuah ipts, adkh saya layak memohon?

    Balas Komen Ini
    • shalini February 18, 2014, 10:28 pm

      Macam mana nak dapatkan borang permohonan….saya berminat untuk beli rumah.terima kasih.

      Balas Komen Ini
  • zarina binti saleha February 18, 2014, 10:58 pm

    Saya berminat nak membeli.di mana boleh dapatkan borang.

    Balas Komen Ini
  • siti fairus February 18, 2014, 11:19 pm

    Klo kat miri, swk maner nak dapatkan borang tue…

    Balas Komen Ini
  • ROSBI BIN ADAM February 19, 2014, 12:31 am

    bla ble dpt borangnya?

    Balas Komen Ini
  • keong February 19, 2014, 11:43 am

    kat sarawak ada ka?area mana?

    Balas Komen Ini
  • rebecca michael February 19, 2014, 2:25 pm

    selamat petang, mcm mna ya mau dftr rumah pertamaku?
    sya pn mau jga ada rumah sendri. pm yer.. plss sngat2..

    Balas Komen Ini
  • Mohd Abdul Halim bin Jawaran February 19, 2014, 6:56 pm

    Saya nak mohon perumahan di laha datu sabah

    Balas Komen Ini
  • Jeffrey Linjungan February 19, 2014, 8:08 pm

    Saya mau memohon rumah mampu milik

    Balas Komen Ini
  • emalin February 19, 2014, 8:33 pm

    salam.di mana boleh ambil borang, di kl atau putrajaya. coz nak ambil cuti. nak tunggu awal 1 hari, takut borang habis.t kasih sebab buat rumah murah.saya tak mampu beli rumah kat lang valley ni.saya kerja di shah alam.t kasih

    Balas Komen Ini
  • norri February 19, 2014, 9:18 pm

    Saya pun berhajat sagat nak beli rumah ni sbb umur dh menigkat rumah tk ada lagi anak2 pun dh membesar, rumah bandar (kl)ni pun tk mampu…
    Harap kerajaan bagi betul2 pada org yg memerlukan…

    Balas Komen Ini
  • azhar February 19, 2014, 10:46 pm

    saya beli rumah tapi rumah belum siap dah hampir 9thn
    tunggu tapi tak ada respon pemaju sudah muflis sekarang
    nak beli rumah pun susah nama dah blacklist

    Balas Komen Ini
  • Anonymous February 20, 2014, 12:31 am

    Sy pon nk gak

    Balas Komen Ini
  • MANIVANNAN February 20, 2014, 1:11 am

    Slmt pagi sir,,,
    Macan mane nak dapatkan permohonan……..
    Sbb sy tak dah rumah,,,,,
    Sy berminat untuk beli Rumah ni

    Balas Komen Ini
  • sakura bte ibrahim February 20, 2014, 1:05 pm

    sy mahu umah sendiri tetapi suami sy ade beli umah itu pon share 3 nama ,agak2 sy bole memiliki umah x .sy ingin umah sendiri..

    Balas Komen Ini
  • Helen Chong February 20, 2014, 5:33 pm

    Ingin miliki umah sendiri. ..skrg umur z33

    Balas Komen Ini
  • Jimmy February 20, 2014, 8:07 pm

    Where can i get the form?

    Balas Komen Ini
  • Anonymous February 20, 2014, 8:20 pm

    mana dapat borang

    Balas Komen Ini
  • zainal February 20, 2014, 9:05 pm

    Orang ramai boleh memohon kepada Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan untuk mendapatkan borang permohonan bantuan Skim MyHome bermula pada 1 April 2014.
    Daftar Borang Permohonan secara online Skim MyHome tidak disediakan.

    Balas Komen Ini
  • Pushpa February 21, 2014, 3:57 pm

    Thank u for information sir….

    Balas Komen Ini
  • arlini arsab February 21, 2014, 10:36 pm

    Kat mane blh ambil borang , kalau kat trg ambil borang kat mane.

    Balas Komen Ini
  • mdazhari February 21, 2014, 11:29 pm

    Macan mane nak dapatkan permohonan……..
    Sbb sy tak dah rumah,,,,,
    Sy berminat untuk beli Rumah ni..

    Balas Komen Ini
  • meriam@mariam jenakal @karim February 23, 2014, 10:55 pm

    Kawasan kotakinabalu adakah?

    Balas Komen Ini
  • zakin haslan bin zakaria February 25, 2014, 1:57 pm

    Sy pn turut iginkan rumah sendiri…adakah di selangor rumah mampu milik ini sudah d laksana….????

    Balas Komen Ini
  • everlyn February 25, 2014, 6:49 pm

    Mcn mana nak dapat borang ni ,saya teringgin beli

    Balas Komen Ini
  • everlyn February 25, 2014, 6:52 pm

    Ada apa boleh bagi tau ,saya sekarang tak ada rumah

    Balas Komen Ini
  • Iman Nurizman February 26, 2014, 5:18 am

    Alhamdulillah kerajaan perihatin,sediakan kemudahan rumah yg mampu dimiliki, Terutamanya org macam saya yg masih lagi menyewa sebanyak Rm800 sebulan,kerana tidak layak memohon rumah pada harga ratusan ribu..
    dengan ini, saya berharap sangat untuk memohon..
    sekian terima kasih…

    Balas Komen Ini
  • Iman Nurizman February 26, 2014, 5:28 am

    Adakah Pemohonan ini hanya untuk kakitangan kerajaan sahaja???

    Balas Komen Ini
  • nur amirah binti md ali February 26, 2014, 4:13 pm

    sy hrap sgt2,kali ini krjaan dpat membri sy perluang memiliki rumah sendiri,rumah petama ku,krajaan sgt2 berperihatin terhadap rakyat2nya thankz you so much!!!!kpada pedana menteri malaysia

    Balas Komen Ini
  • Wak Tago March 5, 2014, 11:13 pm

    borang nk dapatkan dimana?

    Balas Komen Ini
  • aku March 10, 2014, 1:01 pm

    korang smua xbaca eh entry kat atas 2? baca lah dulu..alahaiiii….1) Orang ramai boleh memohon kepada Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan untuk mendapatkan borang permohonan bantuan Skim MyHome bermula pada 1 April 2014.
    2) Daftar Borang Permohonan secara online Skim MyHome tidak disediakan.

    Balas Komen Ini
  • azmi March 17, 2014, 8:33 am

    Sya brsal dr srwk,dn bkrj d slngor.bleh ke memohon myhome d slngor,klau alamat dlm IC kat srwk????

    Balas Komen Ini
  • Aida March 18, 2014, 11:47 am

    Salam 1 malaysia saya amat2 berharap sebelah sarawak ada bantuan rumah ini untuk ibu tunggal seperti saya yang tak mempunyai rumah lagi.Bagaimana cara untuk memohon ni.

    Balas Komen Ini
  • charles mayour anak jowing@jaweng March 20, 2014, 9:02 pm

    Saya amat berharap mendapatkan rumah baru. Diharapkan kerajaan boleh mempertimbangkan permintaan saya ini. Saya sekarang masih lagi menumpang rumah saudara mara… kalau boleh.. tunaikanlah permintaan dari saya dan juga pengguna yang lain… sekian…

    Balas Komen Ini
  • syed mohd redzuan March 22, 2014, 12:03 pm

    Salam mcm sy nak mohon rumah mampu milik..sy sudah bkahwin..nak beli name pun blist.kerja same anda amat kami knangi.amin

    Balas Komen Ini
  • mohd azizi March 23, 2014, 4:00 pm

    Dimana pejabat Kementerian. Perumahan danTempatan di Shah Alam?

    Balas Komen Ini
    • mohd amrizul March 28, 2014, 9:25 pm

      kalau nama senarai hitam,layak ke mohon skim ini.

      Balas Komen Ini
  • Fatimah bt youp March 28, 2014, 4:27 am

    Saya teringin nak ada rumah sendiri umur dh 38 tahun anak ada 5 orang sy berniaga sendiri,tapi dgn kos hidup yg bertambah,hendak mmbeli rumah susah kalau sy cuba nak mohon myhome dari kerajaan harap dapat mmbntu bagaimana nak mohon nyer…

    Balas Komen Ini
  • wati(miri sarawak) March 29, 2014, 2:11 am

    Ingin mempunyai rumah sendiri,memandangkan dh lama duduk dngan mentua..anak dh 2 org..tambh lagi ipar duai juga masih tinggal sembumbung dengan mentua di sini…dh lama ingin ada rumah sendiri tapi sara hidup sekarang terlalu tinggi dan harga rumah juga mahal…

    Balas Komen Ini
    • wati(miri sarawak) March 29, 2014, 2:18 am

      Ingin mempunyai rumah sendiri,memandangkan dh lama duduk dngan mentua..anak dh 2 org..tambh lagi ipar duai juga masih tinggal sembumbung dengan mentua di sini…dh lama ingin ada rumah sendiri tapi sara hidup sekarang terlalu tinggi dan harga rumah juga mahal…Harap dengan ada nya bantuan kerajaan ini dpt mringankan beban rakyat..TERIMA KASIH PM KITA..

      Balas Komen Ini
    • Rozelawati Junaidi June 18, 2014, 4:32 am

      Di mana boleh mohon klu d tawau….berapa kali dah mohon rumah masih lg x dapat…..sekarang sy menumpang rumah orang tua. …

      Balas Komen Ini
  • Anonymous March 30, 2014, 5:53 pm

    saya pun mau juga…

    Balas Komen Ini
  • isa April 1, 2014, 7:53 am

    Saya perlu sangat rumah sendiri.daripada bayar sewa lebih baik bayar rumah sendiri.

    Balas Komen Ini
  • noor April 1, 2014, 1:13 pm

    cam ne nk isi borang.sy pun nk ada rumah sendiri..

    Balas Komen Ini
  • Meera Maya April 1, 2014, 10:27 pm

    Sy ingin juga rumah ini. Tapi tatau reziki Sy. Sy seorg ibu tungal.

    Balas Komen Ini
  • dib(sarawak) April 2, 2014, 12:02 am

    Kenapa permohonan online tidak diwujudkan…bagaimana hendak memohon? Kenapa tidak diperluaskan borang permohonan ke negeri-negeri? Kalau dipusatkan di pejabat Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan, keupayaan masyarakat di luar kawasan dan kurang upaya yang memang memerlukan rumah adalah sukar…diharapkan cara pemohonan skim ini dikaji semula demi kesejahteraan rakyat…saya salah seorang rakyat yang sangat memerlukan subseidi sebergini

    Balas Komen Ini
  • am April 2, 2014, 2:36 pm

    boleh daftar kat sini,, saya dah daftar,,,
    http://myhome.kpkt.gov.my/myhome/index.php/home.

    Balas Komen Ini
  • Anonymous April 2, 2014, 5:11 pm

    Di mane lokasi my home ni n dmna utk dptkn borang?

    Balas Komen Ini
  • Anonymous April 3, 2014, 9:32 am

    Kat bintulu ada ke,,,,kat mana boleh dpt borang…

    Balas Komen Ini
  • riduan April 3, 2014, 7:54 pm

    mana nk dapat borang nye???????

    Balas Komen Ini
  • hani April 5, 2014, 6:28 pm

    kena ada slip gaji ka ??napa kt perlis xda rumah rmm??macam mana nk mohon rumah luaq tempat kita

    Balas Komen Ini
  • mohd ramadhan b hanafiah April 13, 2014, 7:30 pm

    Kt Kedah….

    Balas Komen Ini
  • rose April 27, 2014, 3:16 pm

    Sy memohon myhome kerna sy tiada rumah dan tanah.rumah ini ,kami amat memerlukan.Harap pihak atasan menerima permohonan kami yg tiada rumah.

    Balas Komen Ini
  • Belinda April 28, 2014, 9:26 pm

    saya memohon my home kerana saya perlukan sangat rumah sendiri sebab susah na bayar rumah sewa. macam mana na dapatkan borang ini?

    Balas Komen Ini
  • Farah nazwa May 5, 2014, 1:08 pm

    Askum dn selamat tengah hari , mcm mna klau pendapatan kurang dr pda rm 3000 Ada sya layak memohon

    Balas Komen Ini
  • Nur aisyah collia binti abdullah May 20, 2014, 6:22 pm

    Assalamualaikum sy pun nak juga memiliki umah sediri tapi tak dapat lagi..Akak dah 4 org tp still duduk menyewa dgn bayaran rm750 harap permintaan dik pertimbangkan.Tq.

    Balas Komen Ini
  • THAMIL SELVY A/PRAMAN June 10, 2014, 1:40 am

    Bagaimana dan di manakah saya boleh dapatkan borang …saya sangat nak mohon untuk rumah pertama. Saya amat berharap mendapatkan rumah baru. Diharapkan kerajaan boleh mempertimbangkan permintaan saya ini. Saya sudah kahwin, masih tinggal di rumah sewa… kalau boleh.. tunaikanlah permintaan dari saya dan juga pengguna yang lain….

    Balas Komen Ini
  • BROLEE June 27, 2014, 4:07 pm

    saya berminat hendak beli rumah sendiri, beli melalui bank kena rejected, tapi kenapa saya mampu sewa rumah dengan bayaran bulanan rm500-rm800. bagaimana hendak mohon rumah PR1MA atau Skim MyHome yang disyorkan oleh PM. kami penjawat awam bergaji rendah mengharapkan bantuan pembelian rumah mampu milik terutamanya dekat dengan kampong halaman, SARAWAK. harap maklum, terima kasih.

    Balas Komen Ini
  • esahmat esahina July 15, 2014, 8:36 am

    Salam nak tahu rumah myhome ipoh kat mana? Nak ambik borang kat ne? Di harap pihak tuan dpt tolong saya..

    Balas Komen Ini