Daftar Borang Permohonan Skim Myhome Rumah Mampu Milik. Bantuan Subsidi RM30,000


Daftar Borang Permohonan Skim Myhome Rumah Mampu Milik. Bantuan Subsidi RM30,000

myhome

Ramai yang mengeluh dengan gelombang kenaikan harga rumah hari ini. Akhirnya….

Akhirnya dalam pada usaha pihak kerajaan Malaysia mahu membendung ledakan kenaikan harga rumah dan ketidakmampuan rakyat Malaysia yang berpendapatan rendah beli rumah pertama, kerajaan tawarkan bantuan beli rumah pertama yang berbentuk bantuan subsidi RM30,000 kepada anda, anda yang layak.

Daftar Borang Permohonan Skim Myhome KPT : Bantuan Subsidi Beli Rumah Pertama?

  1. Dikenali sebagai Skim Perumahan Mampu Milik Swasta atau skim MyHome
  2. Program dan skim MyHome merupakan sebuah lagi projek perumahan yang telah diluluskan mulai 1 Januari 2014 dengan peruntukan sebanyak RM300 juta di bawah seliaan Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan KPKT
  3. Antara objektif atau matlamat utama skim ini ialah membantu rakyat memiliki kediaman sendiri dengan kos rendah dan sederhana.
  4. Menawarkan bantuan beli rumah (subsidi) sehingga maksimum RM30,000 untuk setiap unit rumah kepada individu yang layak.
  5. Kerajaan akan membantu mereka yang layak membeli rumah pada harga rumah kos rendah dan perbezaan baki harga akan dibayar kerajaan kepada pemaju berkenaan.
  6. Terhad kepada 10,000 unit rumah sahaja. Ayuh segerakan hantar borang permohonan.
PerkaraButiran dan Pautannya
Permohonan onlineKLIK SINI untuk daftar
KemaskiniKLIK SINI untuk kemaskini
Syarat Kelayakan
  • Warganegara Malaysia
  • Terbuka kepada pembeli rumah pertama
  • Setiap isi rumah hanya layak menerima satu unit sahaja
  • Pendapatan bulanan isi rumah antara RM3,000 hingga RM4,000 bagi jenis Myhome 1
  • Pendapatan bulanan isi rumah bermula RM4,000 hingga RM6,000 sebulan untuk jenis rumah MyHome 2
Jenis Nilai BantuanKLIK SINI
Cara pembayaran Subsidi
  • Subsidi beli rumah pertama ini akan diberikan kepada pemohon yang layak untuk membeli pada harga rumah mengikut definisi yang ditetapkan kerajaan negeri.
  • Jumlah maksimum subsidi adalah RM30,000
  • Misalnya kalau kerajaan negeri menetapkan rumah kos rendah pada harga RM40,000, sedangkan pemaju terpaksa menjual rumah pada harga RM70,000, maka kalau pemaju dan pembeli berkenaan layak untuk mengambil bahagian dalam skim ini, maka rumah RM70,000 akan dijual pada harga RM40,000, dan baki RM30,000 dibayar kerajaan.
HubungiJabatan Perumahan Negara
Aras 30-38, No 51
Persiaran Perdana, Presint 4
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan
62100 Putrajaya
Telefon Pusat Panggilan Khidmat Pelanggan MyHome di 03-8891 4313, 03-8891 4317 atau 03-8891 4322.

P/S : Berminat daftar Borang Permohonan Skim Myhome bagi tujuan beli rumah pertama anda?

Semak Berita Daftar Borang Permohonan Skim MyHome Rumah Mampu Milik

kpkt skim myhome rumah mampu milik

Sambung Baca Lagi 2 Artikel Terbaik Yang Berkaitan Di Bawah:

Borang Permohonan Rumah Mesra Rakyat SPNB 1 Malaysia RMR1M Online. Berminat? Borang Permohonan Rumah Mesra Rakyat SPNB 1 Malaysia RMR1M Online...
Permohonan Rumah PPR Online Program Perumahan Rakyat Permohonan Rumah PPR Online Program Perumahan RakyatIni mer...
{ 289 Komen Bernas di Berita Semasa… add one }
  • Sha Liza Feb 14, 2014, 10:42 pm

    Macama mana nak dapatkan borang itu dan dimana…saya mohon sangat nak mohon…untuk umah pertamaku…coz saya tak ada rumah

    • Anonymous Feb 16, 2014, 4:21 pm

      sama

      • Anonymous Feb 17, 2014, 5:26 pm

        Saya pon nk mohon ..kerana saya tak de rumah..

        • Anonymous Feb 17, 2014, 8:27 pm

          sa pun hehe

        • RUBIAH BINTI LAHAMA Feb 18, 2014, 8:45 am

          saya pon nak jgk…cam mna nak mohon nie?

        • zulhazi b kudus Feb 18, 2014, 12:11 pm

          saya pun nak…..kat mana nak dapat kan borang ni..

    • Betty anak Gabrial Feb 18, 2014, 10:24 am

      Berharap dapat rumah sendiri .Lagipun umor saya sekarang sudah 48 puluh lapan tahun tidak ada rumah sendiri masih tinggal di rumah bapa.Berharap dapat dipertimbangkan permintaan.Trims kasih

    • mohd firdaus b mat isa Jul 1, 2014, 11:15 pm

      Sya nk mohon rumah kos rendah kerana sya x sgp sewa rumah

    • mohd sulaiman b abd aziz Oct 14, 2014, 3:53 am

      saya pun nak rumah petama ku..tpi macamne saya nk mohon borang ..saya berhrap akan rumah in ..saya pun skrang menewa..kos sewa tnggi..gaji kecil..rumah peyama ku mahu..macam mane tu!!!

    • Anonymous Dec 16, 2014, 2:43 pm

      kalau takde rumah tinggal saja dengan saya,,.,.nak tak..

  • pn fiza Feb 15, 2014, 11:11 pm

    Saya nak bertanya dimana lokasi rumah my home ni….dan kat mana nak dapatkan borang….

  • jeff khor Feb 16, 2014, 4:29 pm

    dimana dapat isi borang,di purtra jaya mana?

  • man Feb 16, 2014, 10:48 pm

    Kementerian Perumahan kerajaan tempatan”cawangan wilayah persekutuan di mana ye?

  • izham Feb 16, 2014, 11:18 pm

    as salam,, orang bujang macam saya boleh tak memohan myhome ni..

    • mohd nasir Feb 17, 2014, 8:49 am

      As,kum,,,,,,,sy nk mohon myhome macam mana nk
      Dapat kan borong???????

    • Abdul Wahid Feb 18, 2014, 3:49 pm

      Salam,

      Saya juga nak tahu jikalau orang bujang boleh memohon. Lagi-lagi jika ada perancangan untuk berkahwin dalam masa terdekat

  • shah Feb 17, 2014, 8:50 am

    Kenapa tidak disediakan permohonan online?…bukankah ia memudahkan lagi urusan. Bagaimana pulak golongan OKU yang ingin memiliki rumah ini?..Harap, permohonan online dapat dibuat. kalau tidak dibuat secara online, Sudah tentu orang dalam akan dapatkan untuk kaum kerabat terdekat dahulu, yang lain kemudian atau langsung tidak dapat. Perkara ini memang berlaku. Mohon untuk dionline kan,.. pembahagian perlu TELUS dan JUJUR. golongan CACAT perlu diutamakan untuk mendapat rumah ini.

    • Siti Feb 18, 2014, 12:04 am

      belom ada rmh d usia saya ini.

    • ct Feb 21, 2014, 1:02 am

      betul 2..kata zaman IT semua pun blh online jer kalo nk buat lgpun IT tu kan ke utk memudahkan urusan..hmmm..IT la sangat Malaysia nie yea..:)

    • ziema cooler Mar 19, 2014, 7:58 pm

      sokong 100% apa yg dktakn…..hrp ape yg dkatakn x tejdi hendakye…harapan rakyat yg mmg tdak memiliki rumah langsung dpat memiliki skim my home dr kerajaan….

  • Atok Feb 17, 2014, 2:53 pm

    benda terhad mmg takda la online..

  • tamilmani Feb 17, 2014, 3:05 pm

    Saya ingin memilik sebuah rumah, semampu yang saya…

  • ati Feb 17, 2014, 4:03 pm

    Di sabah ade x?

  • Anonymous Feb 17, 2014, 4:19 pm

    Langkawi ada tak??? Di mana nak ambil borang kalau ada???

  • muhd shazuan Feb 17, 2014, 5:44 pm

    Kat melaka ada x

  • norfahizah Feb 17, 2014, 7:34 pm

    Sy nk beli umh sbb sy xada rumah

  • lyana Feb 17, 2014, 8:09 pm

    Kalau d sarawak area miri ada tak rumah kos rendah ni????dah dmna nak dptkan borang tu

  • sam Feb 17, 2014, 9:23 pm

    Sy pun nak la…

  • sam Feb 17, 2014, 9:24 pm

    Kalau kat tawau ada ka..kalau ada sy nak la kat tawau….

  • GAN Feb 17, 2014, 10:01 pm

    nak tanya ni rumah ni didiri dekat mana?

  • madpad padle Feb 17, 2014, 10:12 pm

    Saya ingin membeli Di kedah ada tak?

  • haslam Feb 18, 2014, 3:09 am

    Sy ingin memohon tapi bagaimana? Boleh info detail

  • LINA BINTI JOL Feb 18, 2014, 3:55 am

    Saya org srwk mnetap d sibu,nak tahu d sibu ads tak skim MyHome dan mcm mane nak isi borang tu,nak dptkn kt mane eyh….tlg explain lebih lanjut lg blh?TQ

  • zulaiha Feb 18, 2014, 8:37 am

    Saya pernah beli rumah kos rendah 12 tahun yg lalu dimana rumah itu tergengala pembinaannya sehingga hari ini. Adakah saya boleh memohon skim Myhome ini.

  • Neo Sze Ang Feb 18, 2014, 10:14 am

    Saya ingin membeli Di kluang area ada tak?

  • leeyna Feb 18, 2014, 10:35 am

    selamat pagi, tuan/puan.

    macam mana saya nak memohon perumahan nie.Disabah skim perumahan bergni ditempatkan dimana?

    sya berkerja kakitangan kerjaan layak kah memohon skim perumahan bgni…suami berkerja di company.
    syarat2 permohanan skim perumahan nie?

  • alang Feb 18, 2014, 10:37 am

    harap2 dapatlah beli.. anak dah nak habis sekolah menengah tapi masih menyewa lagi.. huhuhu.. moga yang BERJAYA menerima bantuan ini benar2 yang ‘LAYAK’..

  • Farid mahmud Feb 18, 2014, 11:27 am

    Assalamualaikum. Saya mempunyai OKU. Di mana perumahan ini akan dijual? Mcmana nak mendaftar borang perumahan ini online??

  • Martin Feb 18, 2014, 12:52 pm

    Tarikh tutup permohonan sampai bila. Pemohon yang kerja di semenanjung kalau Mohon untuk rumah di tempat kelahiran contohnya sabah dan sarawak boleh ke.

  • jimmy jasper junior Feb 18, 2014, 1:30 pm

    salah satu langkah krjaan mnunjukan betapa prihatin kpd msyrakat..

  • asma Feb 18, 2014, 2:44 pm

    saya dr sarawak menetap di Betong …macam mana nak dptkn borang…nak trn Kuching tidak ada masa disebabkan kerja…

  • ZARIMA BINTI ZAKARIA Feb 18, 2014, 3:10 pm

    saya dr sarawak menetap di Betong …macam mana nak dptkn borang…nak trn Kuching tidak ada masa disebabkan kerja…

    • mohd farid Feb 18, 2014, 3:50 pm

      saya dari jb tapi duduk sabah boleh ke aplly macm mna cara

  • Anonymous Feb 18, 2014, 3:21 pm

    Cara & Tarikh Daftar Borang Permohonan Skim Myhome?

    Orang ramai boleh memohon kepada Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan untuk mendapatkan borang permohonan bantuan Skim MyHome bermula pada 1 April 2014.
    Daftar Borang Permohonan secara online Skim MyHome tidak disediakan.

    • Zachary Peter Lomax Jun 11, 2016, 9:14 pm

      Pertanyaan…sy dah hantar permohonan rumah mampu milik melalui pos ekspress kepada pihak yg berkenaan pd tahun 2014.tetapi blom ade mklum balas smpai skg.

  • atie kamil Feb 18, 2014, 3:32 pm

    saya nak mohon juga.. kat mana yea kalau nak amik borang permohonan tu…

  • Nana Feb 18, 2014, 4:42 pm

    Kat Bintulu area mana nak wat rumah ni? seronok dapat tahu da rumah mampu milik ni..

  • syaza Feb 18, 2014, 5:14 pm

    macam mana nak mohon ye..
    di lembah klang nak ambil borang dimana ya?
    saya nak mohon, sekarang saya nak beli rumah tak mampu,sebab harga rumah mahal2..

  • wan Feb 18, 2014, 5:33 pm

    macam mana cara nak memohon Skim Myhome nie….
    sbb tiada alamat…

  • doreen Feb 18, 2014, 5:38 pm

    saya pun nak juga area miri kat.mana ambil borang

  • zulhazi b kudus Feb 18, 2014, 5:58 pm

    mana nak dapat kan borang myhome tu….,saya dah belasan tahun menyewa,anak2 pun dah besar…tapi masih juga belom dapat RUMAH SENDIRI……

  • anita Feb 18, 2014, 8:25 pm

    saya juga berminat.

  • nazira mustaffa Feb 18, 2014, 9:13 pm

    Kalau black list boleh tak??

  • damian logen Feb 18, 2014, 9:17 pm

    Skim ini trdapat diseluruh negeri di Msia ke?

  • Rajeswary A/P Rasavel Feb 18, 2014, 9:21 pm

    Saya ingin beli rumah pertama ku, sebab saya seorang ibu tunggal.ada anak dua.

  • nazira mustaffa Feb 18, 2014, 9:38 pm

    Kalau blacklisk boleh tak?

  • hadi Feb 18, 2014, 9:51 pm

    assalamualaikum, saya ingin memohon untk membeli rumah kos murah seperti yang telah diwartakan tetapi saya masih belum bekerja dan masih belajar diperingkat degree sebuah ipts, adkh saya layak memohon?

    • shalini Feb 18, 2014, 10:28 pm

      Macam mana nak dapatkan borang permohonan….saya berminat untuk beli rumah.terima kasih.

  • zarina binti saleha Feb 18, 2014, 10:58 pm

    Saya berminat nak membeli.di mana boleh dapatkan borang.

  • siti fairus Feb 18, 2014, 11:19 pm

    Klo kat miri, swk maner nak dapatkan borang tue…

  • ROSBI BIN ADAM Feb 19, 2014, 12:31 am

    bla ble dpt borangnya?

  • keong Feb 19, 2014, 11:43 am

    kat sarawak ada ka?area mana?

  • rebecca michael Feb 19, 2014, 2:25 pm

    selamat petang, mcm mna ya mau dftr rumah pertamaku?
    sya pn mau jga ada rumah sendri. pm yer.. plss sngat2..

  • Mohd Abdul Halim bin Jawaran Feb 19, 2014, 6:56 pm

    Saya nak mohon perumahan di laha datu sabah

  • Jeffrey Linjungan Feb 19, 2014, 8:08 pm

    Saya mau memohon rumah mampu milik

  • emalin Feb 19, 2014, 8:33 pm

    salam.di mana boleh ambil borang, di kl atau putrajaya. coz nak ambil cuti. nak tunggu awal 1 hari, takut borang habis.t kasih sebab buat rumah murah.saya tak mampu beli rumah kat lang valley ni.saya kerja di shah alam.t kasih

  • norri Feb 19, 2014, 9:18 pm

    Saya pun berhajat sagat nak beli rumah ni sbb umur dh menigkat rumah tk ada lagi anak2 pun dh membesar, rumah bandar (kl)ni pun tk mampu…
    Harap kerajaan bagi betul2 pada org yg memerlukan…

  • azhar Feb 19, 2014, 10:46 pm

    saya beli rumah tapi rumah belum siap dah hampir 9thn
    tunggu tapi tak ada respon pemaju sudah muflis sekarang
    nak beli rumah pun susah nama dah blacklist

  • Anonymous Feb 20, 2014, 12:31 am

    Sy pon nk gak

  • MANIVANNAN Feb 20, 2014, 1:11 am

    Slmt pagi sir,,,
    Macan mane nak dapatkan permohonan……..
    Sbb sy tak dah rumah,,,,,
    Sy berminat untuk beli Rumah ni

  • sakura bte ibrahim Feb 20, 2014, 1:05 pm

    sy mahu umah sendiri tetapi suami sy ade beli umah itu pon share 3 nama ,agak2 sy bole memiliki umah x .sy ingin umah sendiri..

  • Helen Chong Feb 20, 2014, 5:33 pm

    Ingin miliki umah sendiri. ..skrg umur z33

  • Jimmy Feb 20, 2014, 8:07 pm

    Where can i get the form?

  • Anonymous Feb 20, 2014, 8:20 pm

    mana dapat borang

  • zainal Feb 20, 2014, 9:05 pm

    Orang ramai boleh memohon kepada Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan untuk mendapatkan borang permohonan bantuan Skim MyHome bermula pada 1 April 2014.
    Daftar Borang Permohonan secara online Skim MyHome tidak disediakan.

  • Pushpa Feb 21, 2014, 3:57 pm

    Thank u for information sir….

  • arlini arsab Feb 21, 2014, 10:36 pm

    Kat mane blh ambil borang , kalau kat trg ambil borang kat mane.

  • mdazhari Feb 21, 2014, 11:29 pm

    Macan mane nak dapatkan permohonan……..
    Sbb sy tak dah rumah,,,,,
    Sy berminat untuk beli Rumah ni..

  • [email protected] jenakal @karim Feb 23, 2014, 10:55 pm

    Kawasan kotakinabalu adakah?

  • zakin haslan bin zakaria Feb 25, 2014, 1:57 pm

    Sy pn turut iginkan rumah sendiri…adakah di selangor rumah mampu milik ini sudah d laksana….????

  • everlyn Feb 25, 2014, 6:49 pm

    Mcn mana nak dapat borang ni ,saya teringgin beli

  • everlyn Feb 25, 2014, 6:52 pm

    Ada apa boleh bagi tau ,saya sekarang tak ada rumah

  • Iman Nurizman Feb 26, 2014, 5:18 am

    Alhamdulillah kerajaan perihatin,sediakan kemudahan rumah yg mampu dimiliki, Terutamanya org macam saya yg masih lagi menyewa sebanyak Rm800 sebulan,kerana tidak layak memohon rumah pada harga ratusan ribu..
    dengan ini, saya berharap sangat untuk memohon..
    sekian terima kasih…

  • Iman Nurizman Feb 26, 2014, 5:28 am

    Adakah Pemohonan ini hanya untuk kakitangan kerajaan sahaja???

  • nur amirah binti md ali Feb 26, 2014, 4:13 pm

    sy hrap sgt2,kali ini krjaan dpat membri sy perluang memiliki rumah sendiri,rumah petama ku,krajaan sgt2 berperihatin terhadap rakyat2nya thankz you so much!!!!kpada pedana menteri malaysia

  • Wak Tago Mar 5, 2014, 11:13 pm

    borang nk dapatkan dimana?

  • aku Mar 10, 2014, 1:01 pm

    korang smua xbaca eh entry kat atas 2? baca lah dulu..alahaiiii….1) Orang ramai boleh memohon kepada Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan untuk mendapatkan borang permohonan bantuan Skim MyHome bermula pada 1 April 2014.
    2) Daftar Borang Permohonan secara online Skim MyHome tidak disediakan.

  • azmi Mar 17, 2014, 8:33 am

    Sya brsal dr srwk,dn bkrj d slngor.bleh ke memohon myhome d slngor,klau alamat dlm IC kat srwk????

  • Aida Mar 18, 2014, 11:47 am

    Salam 1 malaysia saya amat2 berharap sebelah sarawak ada bantuan rumah ini untuk ibu tunggal seperti saya yang tak mempunyai rumah lagi.Bagaimana cara untuk memohon ni.

  • Saya amat berharap mendapatkan rumah baru. Diharapkan kerajaan boleh mempertimbangkan permintaan saya ini. Saya sekarang masih lagi menumpang rumah saudara mara… kalau boleh.. tunaikanlah permintaan dari saya dan juga pengguna yang lain… sekian…

  • syed mohd redzuan Mar 22, 2014, 12:03 pm

    Salam mcm sy nak mohon rumah mampu milik..sy sudah bkahwin..nak beli name pun blist.kerja same anda amat kami knangi.amin

  • mohd azizi Mar 23, 2014, 4:00 pm

    Dimana pejabat Kementerian. Perumahan danTempatan di Shah Alam?

    • mohd amrizul Mar 28, 2014, 9:25 pm

      kalau nama senarai hitam,layak ke mohon skim ini.

  • Fatimah bt youp Mar 28, 2014, 4:27 am

    Saya teringin nak ada rumah sendiri umur dh 38 tahun anak ada 5 orang sy berniaga sendiri,tapi dgn kos hidup yg bertambah,hendak mmbeli rumah susah kalau sy cuba nak mohon myhome dari kerajaan harap dapat mmbntu bagaimana nak mohon nyer…

  • wati(miri sarawak) Mar 29, 2014, 2:11 am

    Ingin mempunyai rumah sendiri,memandangkan dh lama duduk dngan mentua..anak dh 2 org..tambh lagi ipar duai juga masih tinggal sembumbung dengan mentua di sini…dh lama ingin ada rumah sendiri tapi sara hidup sekarang terlalu tinggi dan harga rumah juga mahal…

    • wati(miri sarawak) Mar 29, 2014, 2:18 am

      Ingin mempunyai rumah sendiri,memandangkan dh lama duduk dngan mentua..anak dh 2 org..tambh lagi ipar duai juga masih tinggal sembumbung dengan mentua di sini…dh lama ingin ada rumah sendiri tapi sara hidup sekarang terlalu tinggi dan harga rumah juga mahal…Harap dengan ada nya bantuan kerajaan ini dpt mringankan beban rakyat..TERIMA KASIH PM KITA..

    • Rozelawati Junaidi Jun 18, 2014, 4:32 am

      Di mana boleh mohon klu d tawau….berapa kali dah mohon rumah masih lg x dapat…..sekarang sy menumpang rumah orang tua. …

  • Anonymous Mar 30, 2014, 5:53 pm

    saya pun mau juga…

  • isa Apr 1, 2014, 7:53 am

    Saya perlu sangat rumah sendiri.daripada bayar sewa lebih baik bayar rumah sendiri.

  • noor Apr 1, 2014, 1:13 pm

    cam ne nk isi borang.sy pun nk ada rumah sendiri..

  • Meera Maya Apr 1, 2014, 10:27 pm

    Sy ingin juga rumah ini. Tapi tatau reziki Sy. Sy seorg ibu tungal.

  • dib(sarawak) Apr 2, 2014, 12:02 am

    Kenapa permohonan online tidak diwujudkan…bagaimana hendak memohon? Kenapa tidak diperluaskan borang permohonan ke negeri-negeri? Kalau dipusatkan di pejabat Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan, keupayaan masyarakat di luar kawasan dan kurang upaya yang memang memerlukan rumah adalah sukar…diharapkan cara pemohonan skim ini dikaji semula demi kesejahteraan rakyat…saya salah seorang rakyat yang sangat memerlukan subseidi sebergini

  • am Apr 2, 2014, 2:36 pm

    boleh daftar kat sini,, saya dah daftar,,,
    http://myhome.kpkt.gov.my/myhome/index.php/home.

  • Anonymous Apr 2, 2014, 5:11 pm

    Di mane lokasi my home ni n dmna utk dptkn borang?

  • Anonymous Apr 3, 2014, 9:32 am

    Kat bintulu ada ke,,,,kat mana boleh dpt borang…

  • riduan Apr 3, 2014, 7:54 pm

    mana nk dapat borang nye???????

  • hani Apr 5, 2014, 6:28 pm

    kena ada slip gaji ka ??napa kt perlis xda rumah rmm??macam mana nk mohon rumah luaq tempat kita

  • mohd ramadhan b hanafiah Apr 13, 2014, 7:30 pm

    Kt Kedah….

  • rose Apr 27, 2014, 3:16 pm

    Sy memohon myhome kerna sy tiada rumah dan tanah.rumah ini ,kami amat memerlukan.Harap pihak atasan menerima permohonan kami yg tiada rumah.

  • Belinda Apr 28, 2014, 9:26 pm

    saya memohon my home kerana saya perlukan sangat rumah sendiri sebab susah na bayar rumah sewa. macam mana na dapatkan borang ini?

  • Farah nazwa May 5, 2014, 1:08 pm

    Askum dn selamat tengah hari , mcm mna klau pendapatan kurang dr pda rm 3000 Ada sya layak memohon

  • Nur aisyah collia binti abdullah May 20, 2014, 6:22 pm

    Assalamualaikum sy pun nak juga memiliki umah sediri tapi tak dapat lagi..Akak dah 4 org tp still duduk menyewa dgn bayaran rm750 harap permintaan dik pertimbangkan.Tq.

  • THAMIL SELVY A/PRAMAN Jun 10, 2014, 1:40 am

    Bagaimana dan di manakah saya boleh dapatkan borang …saya sangat nak mohon untuk rumah pertama. Saya amat berharap mendapatkan rumah baru. Diharapkan kerajaan boleh mempertimbangkan permintaan saya ini. Saya sudah kahwin, masih tinggal di rumah sewa… kalau boleh.. tunaikanlah permintaan dari saya dan juga pengguna yang lain….

  • BROLEE Jun 27, 2014, 4:07 pm

    saya berminat hendak beli rumah sendiri, beli melalui bank kena rejected, tapi kenapa saya mampu sewa rumah dengan bayaran bulanan rm500-rm800. bagaimana hendak mohon rumah PR1MA atau Skim MyHome yang disyorkan oleh PM. kami penjawat awam bergaji rendah mengharapkan bantuan pembelian rumah mampu milik terutamanya dekat dengan kampong halaman, SARAWAK. harap maklum, terima kasih.

  • esahmat esahina Jul 15, 2014, 8:36 am

    Salam nak tahu rumah myhome ipoh kat mana? Nak ambik borang kat ne? Di harap pihak tuan dpt tolong saya..

  • samas Aug 5, 2014, 3:12 pm

    macam mana & dimana nak dapatkan borang permohonan? kita yang berjawatan rendah amat2 memerlukan rumah ni.dari sarawak

  • Anonymous Sep 24, 2014, 12:59 pm

    Says pun nk apply Rumah pertamaku kat Kelantan tapi di mane.

  • RATUL Oct 20, 2014, 4:03 pm

    MANA NAK DAPAT BORANG YEEE…..

  • wan aimah bt wan kadir Oct 24, 2014, 8:53 pm

    Salam nk tanya ada lagi x rumah mampu milik utk org oku

  • Excel Oct 26, 2014, 7:24 am

    menawarkan pinjaman

    Apakah Anda memerlukan pinjaman mendesak? Jika ya hubungi kami di ([email protected]) untuk informasi lebih lanjut.

  • chong ai lee @ mohd rizuan Nov 15, 2014, 11:07 pm

    saya nak cari rumah sendiri tapi nak guna subsidi myHome boleh ke

  • Masliong bin nelayang Dec 13, 2014, 11:33 pm

    Me mohon
    Rumah bantuan

  • Veni Krishnan Dec 14, 2014, 10:49 pm

    Nak borang boleh dapatke?

  • aniza Dec 17, 2014, 8:44 am

    Kat mana nak dapatkan borong kat klang….

  • Anonymous Dec 17, 2014, 10:49 am

    macamana nak dapatkan boring ni!

  • Anonymous Jan 19, 2015, 11:06 pm

    Dekat mana nak ambil borang ni. Tlg kasih alamat dan orang oku…

  • norida Jan 22, 2015, 5:13 pm

    Macam mana mahu ambil borang d kota kinabalu sabah.. Terima kasih..

  • rosmah binti kardi Jan 29, 2015, 10:38 pm

    saya berminat hendak beli rumah sendiri, beli melalui bank kena rejected, tapi kenapa saya mampu sewa rumah dengan bayaran bulanan rm500-rm800. bagaimana hendak mohon rumah PR1MA atau Skim MyHome yang disyorkan oleh PM. kami penjawat awam bergaji rendah mengharapkan bantuan pembelian rumah mampu milik terutamanya dekat dengan kampong halaman, tawau. harap maklum, terima kasih.

  • chok soo chin Jan 29, 2015, 10:40 pm

    Di mana boleh mohon klu d tawau….berapa kali dah mohon rumah masih lg x dapat…..sekarang sy menumpang rumah orang tua. …

    • rosmah binti kardi Jan 29, 2015, 10:49 pm

      saya berminat hendak beli rumah sendiri, beli melalui bank kena rejected, tapi kenapa saya mampu sewa rumah dengan bayaran bulanan rm500-rm800. bagaimana hendak mohon rumah PR1MA atau Skim MyHome yang disyorkan oleh PM. kami penjawat awam bergaji rendah mengharapkan bantuan pembelian rumah mampu milik terutamanya dekat dengan kampong halaman, tawau. harap maklum, terima kasih.

      • safrie chok Jan 29, 2015, 10:51 pm

        Saya perlu sangat rumah sendiri.daripada bayar sewa lebih baik bayar rumah sendiri.

        • safrie chok Jan 29, 2015, 10:54 pm

          Saya perlu sangat rumah sendiri.daripada bayar sewa lebih baik bayar rumah sendiri.

        • fresllia binti santa Jan 29, 2015, 10:57 pm

          Saya perlu sangat rumah Sy memohon myhome kerna sy tiada rumah dan tanah.rumah ini ,kami amat memerlukan.Harap pihak atasan menerima permohonan kami yg tiada rumah. bayar sewa lebih baik bayar rumah sendiri.

  • chok soo chin Jan 29, 2015, 10:44 pm

    Di mana boleh mohon klu d tawau….berapa kali dah mohon rumah masih lg x dapat…..sekarang sy sewa rumah …

  • santi bt sami Mar 24, 2015, 9:06 pm

    Di nak dpt brng ni.now kat tawau sabah ada kah ya….
    Tringin sngt nak rumah sndri…

  • shangeran Apr 4, 2015, 11:39 pm

    Saya ingin beli rumah pertamaku.but how to get form to apply.kindly reply me as soon as possible.thank u

  • mohd adnan Jul 19, 2015, 10:12 pm

    Tawau ada tak macam mana saya bole pohon?

  • fazila Sep 1, 2015, 6:03 pm

    kalau xder slip gaji boleh mohon tak?
    mmg mohon sesangat sebuah rumah..
    masih menumpang tinggal dengan ibu bapa
    nak menyewa mmg tak mampu

  • nagarajaha/peruman Oct 9, 2015, 9:41 pm

    nak rumah kawasan daerah selangor secepat mukin

  • Mr. lai Nov 26, 2015, 11:14 am

    Hello,nak isi melalui borang online mcm mana erk?dh lama duduk menumpang dgn org tua,adik2 ramai.bagi sy yg berkeluarga pasti Byk dugaannya..emailkan pada saya admin.tq

  • dyana Dec 8, 2015, 9:10 pm

    Myhome hanya layak untuk isirumah yang berpendapatan rm3000 ke atas, bagaimana pula nasib orang yang berpendapatan kurang daripada rm3000, bagaimana mereka memperolehi rumah sendiri??

  • Lawrence emang uloi Dec 12, 2015, 5:40 pm

    Sy no rumah

  • Deva Dec 21, 2015, 2:51 pm

    I nk daftar.I xde umah..lg pun I seorg oku TDK mampu nk beli.isteri I seorg je keje..nak beli umah tlg

  • guslen Dec 23, 2015, 11:46 am

    Area tawau

  • Musa Dec 28, 2015, 10:40 pm

    Saya seorang yg bkerja,tapi tak dapat beli rumah kat bintulu krna terlalu mahal..bolehkah saya memiliki rumah kos rendah tersebut?tolong…

  • Musa Dec 28, 2015, 10:49 pm

    Dimana saya boleh dapatkan borang permohonan

  • rajeswary a/r rajoo Jan 2, 2016, 9:06 am

    salam bagai mana nak mendaftar

  • Charlieberry Jan 2, 2016, 9:55 pm

    Sye ingin ada rumah sendiri tapi gaji rendah mana nak dapat borang permohonan nie..

  • eyani Jan 11, 2016, 5:00 pm

    assalamualaikum…..ingin juga ada rumah sendiri…berapa kian lamanya sudah daftar melalui online tapi xda jua kena respone…yg bgaji 3000 saja dapat bntuan mcm manapula yg bgaji rendah seperti saya? xadilkan harap di dpertimbangkan sekali lagi tq.

  • jason a/l sirengan Jan 20, 2016, 10:22 am

    saya nak beli rumah 1 malaysia tapi beli dekat mana rumah nama saya jason jpj org paggil saya mcm itu hp num saya 01112140037 saya ade anak 3 org je tapi seorang kerja je tolong bagi tahu saya ade rumah tak untuk belik rumah 1 malaysia gaji saya rendah rm 800.00 saja

  • Roflees Anak Nanang Feb 4, 2016, 9:48 am

    I want to apply this house.

  • saifull Feb 9, 2016, 6:46 am

    sye dh lme apply,smpai skrg masih tak de respon.bgi org gaji 3000 je di layan.tp bg gaji yg tak sampai 3000 tak di layan.hbs utk ape rumah kos rendah tu.harap dpt di pertimbgkn permohonan sye.

  • Nuraini Feb 12, 2016, 12:26 pm

    Suami nak beli rumah..dimana nak ambil borang..ini no hp saya 0194380449&0168081722..nak beli area miri sarawak..

  • Anonymous Feb 21, 2016, 11:30 am

    Tak pernah dpt subsidi walaupun dah beli rumah.Boleh memohon kah.Dah banyak orang komen tak ada respon.

  • Naseem binti Shangkotti Feb 21, 2016, 3:18 pm

    Saya berminat membeli rumah ni kerana x ada rumah masih menyewa dinilai sebulan rm700 akan dtg akan naik harga sewa rumah

  • Thinnesh Manivanan Feb 21, 2016, 4:32 pm

    Macam mana nak apply…dan dari mana nak dpt borang ye???

  • puspawathani Feb 21, 2016, 8:39 pm

    saya pun nak beli rumah. .borang nak dapat kat mana..saya nak area selangor

  • Norliza bt [email protected] Feb 21, 2016, 9:32 pm

    Kg tebok marso
    45300 sungai besar
    Selangor darul ehsan

  • khalid Feb 21, 2016, 10:07 pm

    Salam..rumah niAlhamdulliah saya dah dapat twran..ikut pemaju..ada yg tempt ada cam tmerloh..sng gnila..tpon…pus at pggln satu Malaysia..pastu ckp smbgkn ke unit my home kpkt…saya by beli RM 153k..basal rm183k

  • inthiran s/o bathumalai Feb 21, 2016, 10:38 pm

    Saya nak borang ambil kat mane

  • Khairul Feb 21, 2016, 10:56 pm

    Mcm mne nk pohon rumah nie..sgt memerlukan rumah..

  • Khairul Feb 21, 2016, 10:58 pm

    Sgt memerlukan rumah..klu ada yg sudi tlg col 019-9687154

  • Syed adi bin syed bakar Feb 21, 2016, 11:32 pm

    0163051442

  • Vidhya Feb 22, 2016, 12:02 am

    Sekarang saye tinggal rumah sewa. Saye pun nak daftar boleh tak?

  • Vidhya Feb 22, 2016, 12:03 am

    No saye 0163437205

  • poh siew foong Feb 22, 2016, 12:36 am

    Saya pun nak mohon

  • Amutha Feb 22, 2016, 12:49 am

    Saya mahu membeli rumah boleh ke

  • karthigesu al maniam Feb 22, 2016, 1:06 am

    No.3 jln permai 7 pendamar permai p klang

  • fauziah binti ahmad Feb 22, 2016, 1:56 am

    Sya rmai anak 9 org,tpi sya ingin rmh sdiri,mcm mn cra sya tak brkemampuan,tpi hti tringin nk rmh sdiri,ada cranya tak.

  • t.radha Feb 22, 2016, 4:04 am

    Number saya 0143685090. Sayapun nak apply untuk rumah ini. Mana saya boleh dapat borang itu..

  • revathy a/p ramar Feb 22, 2016, 6:11 am

    Number 01115311917 sy pun nak rmh

  • raja Feb 22, 2016, 6:31 am

    Saya pun nak apply rumah

  • paramesparan Feb 22, 2016, 6:42 am

    Saya pun nak mohon 0102865808

  • Norashikin Feb 22, 2016, 7:25 am

    Mcm mn nakk daftar borang pemohonan rmh tue…sy xdak umh lagi…no sy 0175096210

  • vimala Feb 22, 2016, 7:36 am

    Saya pun nak mohan rumah..sebab I duduk rumah sewa..0166341057

  • Perathiba d/o Rajeswaran Feb 22, 2016, 7:39 am

    I wanted to apply my first applying for house..kindly inform the details to apply..tq

  • Shalini a/p Veerasamy Feb 22, 2016, 8:01 am

    How to apply. Kindly please advise. Thank you

  • nor fatihah binti johari Feb 22, 2016, 8:23 am

    bermnt nk bli rumah sndiri coz skrg xdew rumah..mcm ne nk dptkan borang

  • MOHD Feb 22, 2016, 8:31 am

    As salam cawangan myhome di mane?? Sy nk beli…

  • Pooven @ Sri Feb 22, 2016, 8:41 am

    Saya belum Ada rumah sendiri.

  • Anonymous Feb 22, 2016, 9:20 am

    Saya nak mohon rumah.. call no saya 0123425308

  • mary Feb 22, 2016, 9:24 am

    macam nk dpt kan borang sbb sy pun nk beli rumah umur dh 39 tp masih xad rumah sendiri…

  • Mohd Azman Feb 22, 2016, 9:45 am

    Mcmna klo gj rm1000.00 bleh memohon kh…skg pun hanya menumpang tinggal dgn ibubapa..

  • aiza Feb 22, 2016, 9:56 am

    bunyinya sedap rumah mampu milik. tp yg memiliki rumah2 nie org2 yg lebih mampu kemudian rumah nie disewakan pd mereka yg sepatutnya memiliki rumah mampu milik nie. dimn kat sini keadilan. bkn salah pm tp org2 yg diarahkan diamanahkan meguruskan hal2 nie. mereka yg x jujur.

  • Anonymous Feb 22, 2016, 9:59 am

    Sy pun nak jugak… Sbb mmg x de rumah…. Ni pun menumpang umah org

  • Gunalan A/L Visvanathan Feb 22, 2016, 10:14 am

    Saya pun nak jugak

  • [email protected] peter Feb 22, 2016, 10:51 am

    Ingin memohon rumah mampu milik sebab belum ada rmh

  • Ambika Feb 22, 2016, 11:11 am

    Ingin mau beli rmh,sebab i tompang dgn rmh kawan suami
    Kalau nak fom apply rmh ini ambik dkt mane ye?

  • Ambika Feb 22, 2016, 11:23 am

    0143626852

  • loges Feb 22, 2016, 11:28 am

    Saya nak…plizzz help me

  • leiya Feb 22, 2016, 11:41 am

    saya nak mohon jugak rumah kos rendah tpi pendapatan saya tak sampai rm 3000 pon.

  • ROSILAH BT HASHIM Feb 22, 2016, 11:42 am

    Mcmana nk mohon rumah saya x da rumah lg…0194666495

  • Estherrani A / P Adiah Feb 22, 2016, 12:05 pm

    Bagaimana nak daftar rumah. Saya nak beli rumah mampu milik kerana saya belum ada rumah 25 tahun saya duduk rumah sewa. suami OKU anak 4 orang saya tak mampu bayar sewa lagi. Tolong ajar saya bagaimana boleh dapat borang rumah atau call saya 0166040873 TQ

  • jamuna Feb 22, 2016, 12:08 pm

    Sy nak moon rumah jos rendah

  • azman Feb 22, 2016, 12:10 pm

    Macam mane nak mohon rumah pertamaku nie

  • Jelili anak kusing Feb 22, 2016, 12:13 pm

    Ingin tinggal kat rumah ini..tq

  • Judin Tan Feb 22, 2016, 12:19 pm

    Kat mana nak ambik borang

  • Ikhwan Feb 22, 2016, 12:42 pm

    Macam mana nak pohon

  • k.jeganathan Feb 22, 2016, 1:12 pm

    Sy Nak beli rumah.tolong bagi more details nya di no ni 0123346351

  • Lini Feb 22, 2016, 1:13 pm

    Nak pun nak rumah noe umur dah 53 masih menyewa lagi.kesian saya

  • amisah binti kussoi Feb 22, 2016, 1:21 pm

    Saya pun belum memiliki rumah sendiri,asyik menyewa rumah aje.macam mana nk memohon rumah Myhome ini.

  • Sahharin Feb 22, 2016, 1:22 pm

    Macam mana nak mohom

  • ANANTHAN A/L TATHIAH Feb 22, 2016, 1:30 pm

    Sy nak beli rumah.to long bag I more details

  • ANANTHAN A/L TATHIAH Feb 22, 2016, 1:31 pm

    Sy nak beli rumah.tolong bagi more details pls

  • zulhafiq bin bakri Feb 22, 2016, 1:41 pm

    Mcm mna nk mohon

  • anita arokiaswamy Feb 22, 2016, 2:04 pm

    Mana boleh dapatkan borang or just apply disini

  • NORA AKMA BT YAACUB Feb 22, 2016, 2:11 pm

    Sy nk mohon jgk rumah..sebab belum ad rumah lagi.

  • khairul anuar b othman Feb 22, 2016, 2:18 pm

    50A,kampung gunung bongsu 09700 karangan kulim kedah darul aman

  • suria Feb 22, 2016, 2:20 pm

    salam nak tahu bila agak2 surat temuduga utk perumahan kos rendah ni utk thun 2016 ni dihantar..

  • MUHD ZAPRI BIN MAT ZAH Feb 22, 2016, 2:28 pm

    Macammana nak dapatkan borong..saya ingin memohon..diharap ade pihak membantu…

  • Hema Feb 22, 2016, 2:46 pm

    Where can I get the form for apply my home ?

  • jailina jahari Feb 22, 2016, 2:46 pm

    Nak mohon jgk tp dimn nak ambl borong nie

  • Mohd. Nazri bin Harun Feb 22, 2016, 2:47 pm

    Ini betul ke ada tawaran atau sendikit palsu sahaja. Ada motif tertentu oleh pihak2 yg ada motif tertentu. kalau bettul saya nak daftar sekarang..
    No. K/P tak nak ke..!!

  • nurazlinda Feb 22, 2016, 3:23 pm

    Mcm mne nk mohon ek???klu blh ajarkan….

  • sangkar a/l kanavathi Feb 22, 2016, 3:24 pm

    Saye nk beli rumah pertame

  • Mariam Feb 22, 2016, 3:26 pm

    Saya pun nak rumah.sebab saya x de rumah.cam mn nak daftar n cam mn nak daptkan borang ni

  • Abdul samad bin ismail Feb 22, 2016, 3:29 pm

    Assalammualaikum..
    Tuan sy disini ingin memohon rumah jika layak sy bersyukur..

  • Mohd Fairoz Bin Rebut Feb 22, 2016, 4:20 pm

    Assalamualaikum..jika diberi keizinan allah s.w.t untuk saya memperolehi rumah sendiri..saya amat2 bersyukur..di manakah harus saya perolehi borang subsidi 30k ni tuan/puan..

  • Charlayne shanker Feb 22, 2016, 4:23 pm

    Macam mana nak dapat borang.. saya pun nak mohon rumah, sebab saya tiada rumah.

  • rahmat bin lamsah Feb 22, 2016, 5:07 pm

    Saya nk..kat mana nkdapatkan borang

  • agilanraj Feb 22, 2016, 5:15 pm

    Sypun nak umah
    Mane nak dapat borang ini

  • Gie Feb 22, 2016, 5:26 pm

    klu btl bantuan ni ada, knp tidak d buka pndftran melalui onnline?

  • Ananthy a/p Tambi Feb 22, 2016, 5:28 pm

    nak beli rumah belum ada rumah sendiri, di mana ambil borang kawasan kluang ada x , Nombor I 01140463070

  • Mathurai viran a/l vilaiyatham Feb 22, 2016, 6:00 pm

    Rumah yang di Pamer oleh Facebook dari tempat mana yang ilkan rumah rm 30000

  • PRAVIND Feb 22, 2016, 6:48 pm

    Mcm mana nak dapat borang itu

  • Thilagavathy Feb 22, 2016, 7:22 pm

    Sama

  • WAN AHMAD WAN ALI Feb 22, 2016, 8:24 pm

    Macam mana nak pohon ni, sampai sekarang belum ade rumah lagi.

  • azhar Feb 22, 2016, 8:35 pm

    Sy pon nk mohon..mcm mne nk mohon?

  • sasikumaran Feb 22, 2016, 9:09 pm

    Macam mana nak pomohon,di mana nak bapat dorang itu.

  • Anonymous Feb 22, 2016, 9:28 pm

    Sila stanby duit banyak sikit utk undertable….

  • Letchumy a/p Mahakrishnan Feb 22, 2016, 10:26 pm

    Kami tiada ade rumah sendiri sekarang kami tinggal di rumah sewa
    Dengan ini saya minta kerajaan tolong kami untuk mendapat rumah tersebut

  • Anonymous Feb 22, 2016, 11:30 pm

    Mcm mana nak dapatkan borang

  • Shah rukh khan Feb 23, 2016, 12:05 am

    Saya nak 2 biji rumah boleh tak sebab ada 2 bini

  • Md Farook Feb 23, 2016, 2:07 am

    Sy nak beli rumah.to long bag I more details

  • Kalai Feb 23, 2016, 4:04 am

    Can apply

  • Linda Feb 23, 2016, 9:16 am

    Sy berumur 37 thn..sy seorg ibu tunggal..dkurniakan ank 3 org..klu blh sy ingin memiliki rmh kediaman sendiri..mohon reply utk sy memiliki kediaman yg tertera d atas..t.kasih…

  • Jamal Feb 23, 2016, 9:16 am

    Can apply

  • Jamal Feb 23, 2016, 9:31 am

    Sy dah berkawin tp blm punya rumah sendiri… Harap2 kali dpt..

  • Jamal Feb 23, 2016, 9:31 am

    Sy dah berkawin tp blm punya rumah sendiri… Harap2 kali dpt..

  • Anonymous Feb 23, 2016, 9:36 am

    Kat mana nak amik borang utk isi dapatkan rumah ni

  • juvelisah Feb 23, 2016, 9:40 am

    Di mana mau dpt ni borang?saya pun mau sebab saya blm ada rumah.0138692778

  • Hamba Takda Rumah Feb 23, 2016, 9:54 am

    Di seberang jaya pulau pinang ada ka.. Kalau ada dekat mana nak apply.. Tak nampak ada apply apa-apa pon dekat sini..

  • selwakumar Feb 23, 2016, 10:24 am

    Mcm mana ambil borang ini nak daftar

  • selwakumar Feb 23, 2016, 10:28 am

    Mcm mana nak ambil borang ini..

  • Athibaladevi Feb 23, 2016, 11:46 am

    Pls I need to know we’re can I get this borang permohonan

  • ema Feb 23, 2016, 12:54 pm

    Sy nk gk

  • CHITRA Feb 23, 2016, 2:17 pm

    Saya belum memiliki rumah lagi.minta tolong dapatkan maklumat tentang my home.Saya amat memerlukanya. terima kasih

  • Winson Feb 23, 2016, 2:43 pm

    Sy pun sama nk beli rumah

  • zulkifli bin ahmad Feb 23, 2016, 5:44 pm

    As salam
    Kt mane nk ambil borang…

  • Hairulfitri bin rahman Feb 23, 2016, 6:14 pm

    Mcm ne nk mohon ni..

  • Anonymous Feb 23, 2016, 8:00 pm

    Macam mana plk bagi yg berpendapatan 3000 ke bawah ada d fikir ke oleh kerajaan

  • alex Feb 23, 2016, 8:12 pm

    sa nak Tahu macam
    mana nak dapat borang be

  • Saraswathy a/p muniyandi Feb 23, 2016, 8:57 pm

    Saya tinggal rumah sewa,sebab saya tak mampu bayar sewa,sebab itu lah saya nak beli rumah

  • Saraswathy a/p muniyandi Feb 23, 2016, 8:59 pm

    Saya tinggal rumah sewa,sebab saya tak mampu bayar sewa,sebab itu lah saya nak beli rumah…

  • hariswaran kunasilan Feb 23, 2016, 9:42 pm

    I’m 26 years old , I’m a independent , until now I haven’t buy any house , please help me to buy my first House

    TQ

  • Junaidah Feb 23, 2016, 9:51 pm

    saya kesian kan pada emak n ayah saya da bertahun kami myewa . dimana sy boleh dapat kan borang

  • mohd azruy bin iberihim Feb 23, 2016, 10:26 pm

    Macan mana saya nak mohon rmh mampu milik ni

  • Mohd Shahril Feb 23, 2016, 11:29 pm

    Memohon bantuan rumah

  • mohd tarmizi Feb 24, 2016, 7:35 am

    Assalamualaikum….
    ada rumah shah alam x ?

  • Rohani bt Che Mat Feb 24, 2016, 8:40 am

    B-0-10 flat tmn casurina,
    Persiaran tok dagang,
    70400 Paroi,
    Seremban,N.Sembilan.

  • Rohani bt Che Mat Feb 24, 2016, 8:45 am

    Macam mana ye nak mohon rumah ni.. Dah lama menyewa ingin miliki rumah sendiri

  • RAJAUNAH BTE OSMAN Feb 24, 2016, 10:31 am

    Saya pun nak juga miliki rumah sendiri tapi nk isi borang kat mana

  • suri Feb 24, 2016, 11:35 am

    Macam mana nk memohon?? Ada x mana2 agensi kerajaan @ swasta utk dijadikn pusat rujukn?

  • Norafiza binti ahmaf Feb 24, 2016, 11:43 am

    Mcm mna nk daptkn Borg tue

  • Anonymous Feb 24, 2016, 1:57 pm

    sy nk mohon

  • Sasireka A/P Gopal Rajoo Feb 24, 2016, 8:26 pm

    Dimana saya boleh dapatkan borang ini kerana saya belum ada rumah sendiri

  • Fadzilah Feb 24, 2016, 9:50 pm

    Lamk dah sya crk umh kt mana kos rendah. Kt petra jaya ka

  • devani Feb 24, 2016, 11:41 pm

    Sy minat nak beli

  • jeevan Feb 25, 2016, 1:10 am

    Sy nak beil ini kat mana

  • jeevan Feb 25, 2016, 1:11 am

    Melaka ada ke

  • Naemah Feb 25, 2016, 7:59 am

    Macam mane nk dptkan borong bli rumah tu

  • Christina amat Feb 25, 2016, 8:06 am

    Sya nk sngt rumah mmpu milik krna sya blm ada rumah.. Umur skrg dh 36 msh juga mnyewa sya hrp sngt dpt mmpunyai rmh mmpu milik kat miri srawak.

  • Muhammad aidil zafuan BIN abdullah Feb 25, 2016, 7:49 pm

    Saya muhammad aidil zafuan baru masuk islam harapkan tuan dapat tolong saya dapatkan rumah

  • Muhammad aidil zafuan BIN abdullah Feb 25, 2016, 8:59 pm

    Saya harap tuan ,puan bantu saya mualaf nak cuba mohon rumah kalau dapat bantu

  • Muhammad aidil zafuan BIN abdullah Feb 25, 2016, 9:18 pm

    Kalau boleh kawasan melaka harap tuan dapat tolong

  • Snf eyca Mar 1, 2016, 9:08 am

    Mcm mana nak apply ?

  • saiful Mar 10, 2016, 3:59 pm

    saya harap dapat pertimbangkan

  • yann Mar 11, 2016, 1:41 pm

    Di mane mak dapatkan borang rumah skim ni…

  • Fresllia binti santa Mar 12, 2016, 10:22 am

    Askum saya berharap tuan puan ,bantu rumah ppr dpt semdiri ,lagipun umur saya 33 thn tidak ada rumah sendiri ,masih peyewa bilik ,saya harap kerjaan dipertimbangkan prrminta , sngt harap dpt rumah ppr mmpu milik kat ,tawau sabah.

  • Askum saya berharap tuan puan ,bantu rumah ppr dpt semdiri ,anak ramai 7 org lagipun umur saya 33 thn tidak ada rumah sendiri ,masih peyewa bilik ,saya harap kerjaan dipertimbangkan prrminta , sngt harap dpt rumah ppr mmpu milik kat ,tawau sabah.

  • Mark Randy Mar 16, 2016, 12:49 am

    Kalau ada di miri sarawak,dimana nak dapatkan borang atau mcm mana nak memohon???boleh bagi tahu ka??atau call terus ke 0198759336
    Teramat sangat nak memohon,susah hidup menyewa….