=Menu

Daftar Borang Permohonan Skim Myhome Rumah Mampu Milik. Bantuan Subsidi RM30,000

myhome



Daftar Borang Permohonan Skim Myhome Rumah Pertama (Mampu Milik) : Akhirnya dalam pada usaha pihak kerajaan Malaysia mahu membendung ledakan kenaikan harga rumah dan ketidakmampuan rakyat Malaysia yang berpendapatan rendah beli rumah pertama, kerajaan tawarkan bantuan beli rumah pertama yang berbentuk bantuan subsidi RM30,000 kepada anda, anda yang layak…

Daftar Borang Permohonan Skim Myhome : Bantuan Subsidi Beli Rumah Pertama?

  1. Dikenali sebagai Skim Perumahan Mampu Milik Swasta atau MyHone
  2. Program & skim MyHome merupakan sebuah lagi projek perumahan yang telah diluluskan mulai 1 Januari 2014 Peruntukan sebanyak RM300 juta di bawah seliaan Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan.
  3. Antara objektif atau matlamat utama skim MyHom, membantu rakyat memiliki kediaman sendiri dengan kos rendah dan sederhana.
  4. Program & Skim Myhome ini turut menawarkan bantuan beli rumah (subsidi) sehingga maksimum RM30,000 untuk setiap unit rumah kepada individu yang layak.
  5. Kerajaan akan membantu mereka yang layak membeli rumah pada harga rumah kos rendah dan perbezaan baki harga akan dibayar kerajaan kepada pemaju berkenaan.
  6. Terhad kepada 10,000 unit rumah sahaja

Daftar Borang Permohonan Skim Myhome : Syarat Kelayakan?

  1. Warganegara Malaysia
  2. Terbuka kepada pembeli rumah pertama
  3. Pendapatan bulanan isi rumah maksimum RM3,000 bagi kos rendah
  4. Pendapatan bulanan isi rumah maksimum RM6,000 bagi kos sederhana

Daftar Borang Permohonan Skim Myhome : Contoh pembayaran Subsidi?

  1. Subsidi beli rumah pertama ini akan diberikan kepada pemohon yang layak untuk membeli pada harga rumah kos rendah mengikut definisi yang ditetapkan kerajaan negeri.
  2. Jumlah maksimum subsidi adalah RM30,000
  3. Misalnya kalau kerajaan negeri menetapkan rumah kos rendah pada harga RM40,000, sedangkan pemaju terpaksa menjual rumah pada harga RM70,000, maka kalau pemaju dan pembeli berkenaan layak untuk mengambil bahagian dalam skim ini, maka rumah RM70,000 akan dijual pada harga RM40,000, dan baki RM30,000 dibayar kerajaan.

Cara & Tarikh Daftar Borang Permohonan Skim Myhome?

  • Orang ramai boleh memohon kepada Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan untuk mendapatkan borang permohonan bantuan Skim MyHome bermula pada 1 April 2014.
  • Daftar Borang Permohonan secara online Skim MyHome tidak disediakan.

Berita Daftar Borang Permohonan Skim MyHome Rumah Mampu Milik

P/S : Berminat daftar Borang Permohonan Skim Myhome bagi tujuan beli rumah pertama anda?


136 comments… add one

  • Sha Liza
    Feb 14, 2014, 10:42 pm

    Macama mana nak dapatkan borang itu dan dimana…saya mohon sangat nak mohon…untuk umah pertamaku…coz saya tak ada rumah

  • pn fiza
    Feb 15, 2014, 11:11 pm

    Saya nak bertanya dimana lokasi rumah my home ni….dan kat mana nak dapatkan borang….

  • Anonymous
    Feb 16, 2014, 4:21 pm

    sama

  • jeff khor
    Feb 16, 2014, 4:29 pm

    dimana dapat isi borang,di purtra jaya mana?

  • man
    Feb 16, 2014, 10:48 pm

    Kementerian Perumahan kerajaan tempatan”cawangan wilayah persekutuan di mana ye?

  • izham
    Feb 16, 2014, 11:18 pm

    as salam,, orang bujang macam saya boleh tak memohan myhome ni..

  • mohd nasir
    Feb 17, 2014, 8:49 am

    As,kum,,,,,,,sy nk mohon myhome macam mana nk
    Dapat kan borong???????

  • shah
    Feb 17, 2014, 8:50 am

    Kenapa tidak disediakan permohonan online?…bukankah ia memudahkan lagi urusan. Bagaimana pulak golongan OKU yang ingin memiliki rumah ini?..Harap, permohonan online dapat dibuat. kalau tidak dibuat secara online, Sudah tentu orang dalam akan dapatkan untuk kaum kerabat terdekat dahulu, yang lain kemudian atau langsung tidak dapat. Perkara ini memang berlaku. Mohon untuk dionline kan,.. pembahagian perlu TELUS dan JUJUR. golongan CACAT perlu diutamakan untuk mendapat rumah ini.

  • Atok
    Feb 17, 2014, 2:53 pm

    benda terhad mmg takda la online..

  • tamilmani
    Feb 17, 2014, 3:05 pm

    Saya ingin memilik sebuah rumah, semampu yang saya…

  • ati
    Feb 17, 2014, 4:03 pm

    Di sabah ade x?

  • Anonymous
    Feb 17, 2014, 4:19 pm

    Langkawi ada tak??? Di mana nak ambil borang kalau ada???

  • Anonymous
    Feb 17, 2014, 5:26 pm

    Saya pon nk mohon ..kerana saya tak de rumah..

  • muhd shazuan
    Feb 17, 2014, 5:44 pm

    Kat melaka ada x

  • norfahizah
    Feb 17, 2014, 7:34 pm

    Sy nk beli umh sbb sy xada rumah

  • lyana
    Feb 17, 2014, 8:09 pm

    Kalau d sarawak area miri ada tak rumah kos rendah ni????dah dmna nak dptkan borang tu

  • Anonymous
    Feb 17, 2014, 8:27 pm

    sa pun hehe

  • sam
    Feb 17, 2014, 9:23 pm

    Sy pun nak la…

  • sam
    Feb 17, 2014, 9:24 pm

    Kalau kat tawau ada ka..kalau ada sy nak la kat tawau….

  • GAN
    Feb 17, 2014, 10:01 pm

    nak tanya ni rumah ni didiri dekat mana?

  • madpad padle
    Feb 17, 2014, 10:12 pm

    Saya ingin membeli Di kedah ada tak?

  • Siti
    Feb 18, 2014, 12:04 am

    belom ada rmh d usia saya ini.

  • haslam
    Feb 18, 2014, 3:09 am

    Sy ingin memohon tapi bagaimana? Boleh info detail

  • LINA BINTI JOL
    Feb 18, 2014, 3:55 am

    Saya org srwk mnetap d sibu,nak tahu d sibu ads tak skim MyHome dan mcm mane nak isi borang tu,nak dptkn kt mane eyh….tlg explain lebih lanjut lg blh?TQ

  • zulaiha
    Feb 18, 2014, 8:37 am

    Saya pernah beli rumah kos rendah 12 tahun yg lalu dimana rumah itu tergengala pembinaannya sehingga hari ini. Adakah saya boleh memohon skim Myhome ini.

  • RUBIAH BINTI LAHAMA
    Feb 18, 2014, 8:45 am

    saya pon nak jgk…cam mna nak mohon nie?

  • Neo Sze Ang
    Feb 18, 2014, 10:14 am

    Saya ingin membeli Di kluang area ada tak?

  • Betty anak Gabrial
    Feb 18, 2014, 10:24 am

    Berharap dapat rumah sendiri .Lagipun umor saya sekarang sudah 48 puluh lapan tahun tidak ada rumah sendiri masih tinggal di rumah bapa.Berharap dapat dipertimbangkan permintaan.Trims kasih

  • leeyna
    Feb 18, 2014, 10:35 am

    selamat pagi, tuan/puan.

    macam mana saya nak memohon perumahan nie.Disabah skim perumahan bergni ditempatkan dimana?

    sya berkerja kakitangan kerjaan layak kah memohon skim perumahan bgni…suami berkerja di company.
    syarat2 permohanan skim perumahan nie?

  • alang
    Feb 18, 2014, 10:37 am

    harap2 dapatlah beli.. anak dah nak habis sekolah menengah tapi masih menyewa lagi.. huhuhu.. moga yang BERJAYA menerima bantuan ini benar2 yang ‘LAYAK’..

  • Farid mahmud
    Feb 18, 2014, 11:27 am

    Assalamualaikum. Saya mempunyai OKU. Di mana perumahan ini akan dijual? Mcmana nak mendaftar borang perumahan ini online??

  • zulhazi b kudus
    Feb 18, 2014, 12:11 pm

    saya pun nak…..kat mana nak dapat kan borang ni..

  • Martin
    Feb 18, 2014, 12:52 pm

    Tarikh tutup permohonan sampai bila. Pemohon yang kerja di semenanjung kalau Mohon untuk rumah di tempat kelahiran contohnya sabah dan sarawak boleh ke.

  • jimmy jasper junior
    Feb 18, 2014, 1:30 pm

    salah satu langkah krjaan mnunjukan betapa prihatin kpd msyrakat..

  • asma
    Feb 18, 2014, 2:44 pm

    saya dr sarawak menetap di Betong …macam mana nak dptkn borang…nak trn Kuching tidak ada masa disebabkan kerja…

  • ZARIMA BINTI ZAKARIA
    Feb 18, 2014, 3:10 pm

    saya dr sarawak menetap di Betong …macam mana nak dptkn borang…nak trn Kuching tidak ada masa disebabkan kerja…

  • Anonymous
    Feb 18, 2014, 3:21 pm

    Cara & Tarikh Daftar Borang Permohonan Skim Myhome?

    Orang ramai boleh memohon kepada Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan untuk mendapatkan borang permohonan bantuan Skim MyHome bermula pada 1 April 2014.
    Daftar Borang Permohonan secara online Skim MyHome tidak disediakan.

  • atie kamil
    Feb 18, 2014, 3:32 pm

    saya nak mohon juga.. kat mana yea kalau nak amik borang permohonan tu…

  • Abdul Wahid
    Feb 18, 2014, 3:49 pm

    Salam,

    Saya juga nak tahu jikalau orang bujang boleh memohon. Lagi-lagi jika ada perancangan untuk berkahwin dalam masa terdekat

  • mohd farid
    Feb 18, 2014, 3:50 pm

    saya dari jb tapi duduk sabah boleh ke aplly macm mna cara

  • Nana
    Feb 18, 2014, 4:42 pm

    Kat Bintulu area mana nak wat rumah ni? seronok dapat tahu da rumah mampu milik ni..

  • syaza
    Feb 18, 2014, 5:14 pm

    macam mana nak mohon ye..
    di lembah klang nak ambil borang dimana ya?
    saya nak mohon, sekarang saya nak beli rumah tak mampu,sebab harga rumah mahal2..

  • wan
    Feb 18, 2014, 5:33 pm

    macam mana cara nak memohon Skim Myhome nie….
    sbb tiada alamat…

  • doreen
    Feb 18, 2014, 5:38 pm

    saya pun nak juga area miri kat.mana ambil borang

  • zulhazi b kudus
    Feb 18, 2014, 5:58 pm

    mana nak dapat kan borang myhome tu….,saya dah belasan tahun menyewa,anak2 pun dah besar…tapi masih juga belom dapat RUMAH SENDIRI……

  • anita
    Feb 18, 2014, 8:25 pm

    saya juga berminat.

  • nazira mustaffa
    Feb 18, 2014, 9:13 pm

    Kalau black list boleh tak??

  • damian logen
    Feb 18, 2014, 9:17 pm

    Skim ini trdapat diseluruh negeri di Msia ke?

  • Rajeswary A/P Rasavel
    Feb 18, 2014, 9:21 pm

    Saya ingin beli rumah pertama ku, sebab saya seorang ibu tunggal.ada anak dua.

  • nazira mustaffa
    Feb 18, 2014, 9:38 pm

    Kalau blacklisk boleh tak?

  • hadi
    Feb 18, 2014, 9:51 pm

    assalamualaikum, saya ingin memohon untk membeli rumah kos murah seperti yang telah diwartakan tetapi saya masih belum bekerja dan masih belajar diperingkat degree sebuah ipts, adkh saya layak memohon?

  • shalini
    Feb 18, 2014, 10:28 pm

    Macam mana nak dapatkan borang permohonan….saya berminat untuk beli rumah.terima kasih.

  • zarina binti saleha
    Feb 18, 2014, 10:58 pm

    Saya berminat nak membeli.di mana boleh dapatkan borang.

  • siti fairus
    Feb 18, 2014, 11:19 pm

    Klo kat miri, swk maner nak dapatkan borang tue…

  • ROSBI BIN ADAM
    Feb 19, 2014, 12:31 am

    bla ble dpt borangnya?

  • keong
    Feb 19, 2014, 11:43 am

    kat sarawak ada ka?area mana?

  • rebecca michael
    Feb 19, 2014, 2:25 pm

    selamat petang, mcm mna ya mau dftr rumah pertamaku?
    sya pn mau jga ada rumah sendri. pm yer.. plss sngat2..

  • Mohd Abdul Halim bin Jawaran
    Feb 19, 2014, 6:56 pm

    Saya nak mohon perumahan di laha datu sabah

  • Jeffrey Linjungan
    Feb 19, 2014, 8:08 pm

    Saya mau memohon rumah mampu milik

  • emalin
    Feb 19, 2014, 8:33 pm

    salam.di mana boleh ambil borang, di kl atau putrajaya. coz nak ambil cuti. nak tunggu awal 1 hari, takut borang habis.t kasih sebab buat rumah murah.saya tak mampu beli rumah kat lang valley ni.saya kerja di shah alam.t kasih

  • norri
    Feb 19, 2014, 9:18 pm

    Saya pun berhajat sagat nak beli rumah ni sbb umur dh menigkat rumah tk ada lagi anak2 pun dh membesar, rumah bandar (kl)ni pun tk mampu…
    Harap kerajaan bagi betul2 pada org yg memerlukan…

  • azhar
    Feb 19, 2014, 10:46 pm

    saya beli rumah tapi rumah belum siap dah hampir 9thn
    tunggu tapi tak ada respon pemaju sudah muflis sekarang
    nak beli rumah pun susah nama dah blacklist

  • Anonymous
    Feb 20, 2014, 12:31 am

    Sy pon nk gak

  • MANIVANNAN
    Feb 20, 2014, 1:11 am

    Slmt pagi sir,,,
    Macan mane nak dapatkan permohonan……..
    Sbb sy tak dah rumah,,,,,
    Sy berminat untuk beli Rumah ni

  • sakura bte ibrahim
    Feb 20, 2014, 1:05 pm

    sy mahu umah sendiri tetapi suami sy ade beli umah itu pon share 3 nama ,agak2 sy bole memiliki umah x .sy ingin umah sendiri..

  • Helen Chong
    Feb 20, 2014, 5:33 pm

    Ingin miliki umah sendiri. ..skrg umur z33

  • Jimmy
    Feb 20, 2014, 8:07 pm

    Where can i get the form?

  • Anonymous
    Feb 20, 2014, 8:20 pm

    mana dapat borang

  • zainal
    Feb 20, 2014, 9:05 pm

    Orang ramai boleh memohon kepada Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan untuk mendapatkan borang permohonan bantuan Skim MyHome bermula pada 1 April 2014.
    Daftar Borang Permohonan secara online Skim MyHome tidak disediakan.

  • ct
    Feb 21, 2014, 1:02 am

    betul 2..kata zaman IT semua pun blh online jer kalo nk buat lgpun IT tu kan ke utk memudahkan urusan..hmmm..IT la sangat Malaysia nie yea..:)

  • Pushpa
    Feb 21, 2014, 3:57 pm

    Thank u for information sir….

  • arlini arsab
    Feb 21, 2014, 10:36 pm

    Kat mane blh ambil borang , kalau kat trg ambil borang kat mane.

  • mdazhari
    Feb 21, 2014, 11:29 pm

    Macan mane nak dapatkan permohonan……..
    Sbb sy tak dah rumah,,,,,
    Sy berminat untuk beli Rumah ni..

  • meriam@mariam jenakal @karim
    Feb 23, 2014, 10:55 pm

    Kawasan kotakinabalu adakah?

  • zakin haslan bin zakaria
    Feb 25, 2014, 1:57 pm

    Sy pn turut iginkan rumah sendiri…adakah di selangor rumah mampu milik ini sudah d laksana….????

  • everlyn
    Feb 25, 2014, 6:49 pm

    Mcn mana nak dapat borang ni ,saya teringgin beli

  • everlyn
    Feb 25, 2014, 6:52 pm

    Ada apa boleh bagi tau ,saya sekarang tak ada rumah

  • Iman Nurizman
    Feb 26, 2014, 5:18 am

    Alhamdulillah kerajaan perihatin,sediakan kemudahan rumah yg mampu dimiliki, Terutamanya org macam saya yg masih lagi menyewa sebanyak Rm800 sebulan,kerana tidak layak memohon rumah pada harga ratusan ribu..
    dengan ini, saya berharap sangat untuk memohon..
    sekian terima kasih…

  • Iman Nurizman
    Feb 26, 2014, 5:28 am

    Adakah Pemohonan ini hanya untuk kakitangan kerajaan sahaja???

  • nur amirah binti md ali
    Feb 26, 2014, 4:13 pm

    sy hrap sgt2,kali ini krjaan dpat membri sy perluang memiliki rumah sendiri,rumah petama ku,krajaan sgt2 berperihatin terhadap rakyat2nya thankz you so much!!!!kpada pedana menteri malaysia

  • Wak Tago
    Mar 5, 2014, 11:13 pm

    borang nk dapatkan dimana?

  • aku
    Mar 10, 2014, 1:01 pm

    korang smua xbaca eh entry kat atas 2? baca lah dulu..alahaiiii….1) Orang ramai boleh memohon kepada Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan untuk mendapatkan borang permohonan bantuan Skim MyHome bermula pada 1 April 2014.
    2) Daftar Borang Permohonan secara online Skim MyHome tidak disediakan.

  • azmi
    Mar 17, 2014, 8:33 am

    Sya brsal dr srwk,dn bkrj d slngor.bleh ke memohon myhome d slngor,klau alamat dlm IC kat srwk????

  • Aida
    Mar 18, 2014, 11:47 am

    Salam 1 malaysia saya amat2 berharap sebelah sarawak ada bantuan rumah ini untuk ibu tunggal seperti saya yang tak mempunyai rumah lagi.Bagaimana cara untuk memohon ni.

  • ziema cooler
    Mar 19, 2014, 7:58 pm

    sokong 100% apa yg dktakn…..hrp ape yg dkatakn x tejdi hendakye…harapan rakyat yg mmg tdak memiliki rumah langsung dpat memiliki skim my home dr kerajaan….

  • charles mayour anak jowing@jaweng
    Mar 20, 2014, 9:02 pm

    Saya amat berharap mendapatkan rumah baru. Diharapkan kerajaan boleh mempertimbangkan permintaan saya ini. Saya sekarang masih lagi menumpang rumah saudara mara… kalau boleh.. tunaikanlah permintaan dari saya dan juga pengguna yang lain… sekian…

  • syed mohd redzuan
    Mar 22, 2014, 12:03 pm

    Salam mcm sy nak mohon rumah mampu milik..sy sudah bkahwin..nak beli name pun blist.kerja same anda amat kami knangi.amin

  • mohd azizi
    Mar 23, 2014, 4:00 pm

    Dimana pejabat Kementerian. Perumahan danTempatan di Shah Alam?

  • Fatimah bt youp
    Mar 28, 2014, 4:27 am

    Saya teringin nak ada rumah sendiri umur dh 38 tahun anak ada 5 orang sy berniaga sendiri,tapi dgn kos hidup yg bertambah,hendak mmbeli rumah susah kalau sy cuba nak mohon myhome dari kerajaan harap dapat mmbntu bagaimana nak mohon nyer…

  • mohd amrizul
    Mar 28, 2014, 9:25 pm

    kalau nama senarai hitam,layak ke mohon skim ini.

  • wati(miri sarawak)
    Mar 29, 2014, 2:11 am

    Ingin mempunyai rumah sendiri,memandangkan dh lama duduk dngan mentua..anak dh 2 org..tambh lagi ipar duai juga masih tinggal sembumbung dengan mentua di sini…dh lama ingin ada rumah sendiri tapi sara hidup sekarang terlalu tinggi dan harga rumah juga mahal…

  • wati(miri sarawak)
    Mar 29, 2014, 2:18 am

    Ingin mempunyai rumah sendiri,memandangkan dh lama duduk dngan mentua..anak dh 2 org..tambh lagi ipar duai juga masih tinggal sembumbung dengan mentua di sini…dh lama ingin ada rumah sendiri tapi sara hidup sekarang terlalu tinggi dan harga rumah juga mahal…Harap dengan ada nya bantuan kerajaan ini dpt mringankan beban rakyat..TERIMA KASIH PM KITA..

  • Anonymous
    Mar 30, 2014, 5:53 pm

    saya pun mau juga…

  • isa
    Apr 1, 2014, 7:53 am

    Saya perlu sangat rumah sendiri.daripada bayar sewa lebih baik bayar rumah sendiri.

  • noor
    Apr 1, 2014, 1:13 pm

    cam ne nk isi borang.sy pun nk ada rumah sendiri..

  • Meera Maya
    Apr 1, 2014, 10:27 pm

    Sy ingin juga rumah ini. Tapi tatau reziki Sy. Sy seorg ibu tungal.

  • dib(sarawak)
    Apr 2, 2014, 12:02 am

    Kenapa permohonan online tidak diwujudkan…bagaimana hendak memohon? Kenapa tidak diperluaskan borang permohonan ke negeri-negeri? Kalau dipusatkan di pejabat Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan, keupayaan masyarakat di luar kawasan dan kurang upaya yang memang memerlukan rumah adalah sukar…diharapkan cara pemohonan skim ini dikaji semula demi kesejahteraan rakyat…saya salah seorang rakyat yang sangat memerlukan subseidi sebergini

  • am
    Apr 2, 2014, 2:36 pm

    boleh daftar kat sini,, saya dah daftar,,,
    http://myhome.kpkt.gov.my/myhome/index.php/home.

  • Anonymous
    Apr 2, 2014, 5:11 pm

    Di mane lokasi my home ni n dmna utk dptkn borang?

  • Anonymous
    Apr 3, 2014, 9:32 am

    Kat bintulu ada ke,,,,kat mana boleh dpt borang…

  • riduan
    Apr 3, 2014, 7:54 pm

    mana nk dapat borang nye???????

  • hani
    Apr 5, 2014, 6:28 pm

    kena ada slip gaji ka ??napa kt perlis xda rumah rmm??macam mana nk mohon rumah luaq tempat kita

  • mohd ramadhan b hanafiah
    Apr 13, 2014, 7:30 pm

    Kt Kedah….

  • rose
    Apr 27, 2014, 3:16 pm

    Sy memohon myhome kerna sy tiada rumah dan tanah.rumah ini ,kami amat memerlukan.Harap pihak atasan menerima permohonan kami yg tiada rumah.

  • Belinda
    Apr 28, 2014, 9:26 pm

    saya memohon my home kerana saya perlukan sangat rumah sendiri sebab susah na bayar rumah sewa. macam mana na dapatkan borang ini?

  • Farah nazwa
    May 5, 2014, 1:08 pm

    Askum dn selamat tengah hari , mcm mna klau pendapatan kurang dr pda rm 3000 Ada sya layak memohon

  • Nur aisyah collia binti abdullah
    May 20, 2014, 6:22 pm

    Assalamualaikum sy pun nak juga memiliki umah sediri tapi tak dapat lagi..Akak dah 4 org tp still duduk menyewa dgn bayaran rm750 harap permintaan dik pertimbangkan.Tq.

  • THAMIL SELVY A/PRAMAN
    Jun 10, 2014, 1:40 am

    Bagaimana dan di manakah saya boleh dapatkan borang …saya sangat nak mohon untuk rumah pertama. Saya amat berharap mendapatkan rumah baru. Diharapkan kerajaan boleh mempertimbangkan permintaan saya ini. Saya sudah kahwin, masih tinggal di rumah sewa… kalau boleh.. tunaikanlah permintaan dari saya dan juga pengguna yang lain….

  • Rozelawati Junaidi
    Jun 18, 2014, 4:32 am

    Di mana boleh mohon klu d tawau….berapa kali dah mohon rumah masih lg x dapat…..sekarang sy menumpang rumah orang tua. …

  • BROLEE
    Jun 27, 2014, 4:07 pm

    saya berminat hendak beli rumah sendiri, beli melalui bank kena rejected, tapi kenapa saya mampu sewa rumah dengan bayaran bulanan rm500-rm800. bagaimana hendak mohon rumah PR1MA atau Skim MyHome yang disyorkan oleh PM. kami penjawat awam bergaji rendah mengharapkan bantuan pembelian rumah mampu milik terutamanya dekat dengan kampong halaman, SARAWAK. harap maklum, terima kasih.

  • mohd firdaus b mat isa
    Jul 1, 2014, 11:15 pm

    Sya nk mohon rumah kos rendah kerana sya x sgp sewa rumah

  • esahmat esahina
    Jul 15, 2014, 8:36 am

    Salam nak tahu rumah myhome ipoh kat mana? Nak ambik borang kat ne? Di harap pihak tuan dpt tolong saya..

  • samas
    Aug 5, 2014, 3:12 pm

    macam mana & dimana nak dapatkan borang permohonan? kita yang berjawatan rendah amat2 memerlukan rumah ni.dari sarawak

  • Anonymous
    Sep 24, 2014, 12:59 pm

    Says pun nk apply Rumah pertamaku kat Kelantan tapi di mane.

  • mohd sulaiman b abd aziz
    Oct 14, 2014, 3:53 am

    saya pun nak rumah petama ku..tpi macamne saya nk mohon borang ..saya berhrap akan rumah in ..saya pun skrang menewa..kos sewa tnggi..gaji kecil..rumah peyama ku mahu..macam mane tu!!!

  • RATUL
    Oct 20, 2014, 4:03 pm

    MANA NAK DAPAT BORANG YEEE…..

  • wan aimah bt wan kadir
    Oct 24, 2014, 8:53 pm

    Salam nk tanya ada lagi x rumah mampu milik utk org oku

  • Excel
    Oct 26, 2014, 7:24 am

    menawarkan pinjaman

    Apakah Anda memerlukan pinjaman mendesak? Jika ya hubungi kami di ([email protected]) untuk informasi lebih lanjut.

  • chong ai lee @ mohd rizuan
    Nov 15, 2014, 11:07 pm

    saya nak cari rumah sendiri tapi nak guna subsidi myHome boleh ke

  • Masliong bin nelayang
    Dec 13, 2014, 11:33 pm

    Me mohon
    Rumah bantuan

  • Veni Krishnan
    Dec 14, 2014, 10:49 pm

    Nak borang boleh dapatke?

  • Anonymous
    Dec 16, 2014, 2:43 pm

    kalau takde rumah tinggal saja dengan saya,,.,.nak tak..

  • aniza
    Dec 17, 2014, 8:44 am

    Kat mana nak dapatkan borong kat klang….

  • Anonymous
    Dec 17, 2014, 10:49 am

    macamana nak dapatkan boring ni!

  • Anonymous
    Jan 19, 2015, 11:06 pm

    Dekat mana nak ambil borang ni. Tlg kasih alamat dan orang oku…

  • norida
    Jan 22, 2015, 5:13 pm

    Macam mana mahu ambil borang d kota kinabalu sabah.. Terima kasih..

  • rosmah binti kardi
    Jan 29, 2015, 10:38 pm

    saya berminat hendak beli rumah sendiri, beli melalui bank kena rejected, tapi kenapa saya mampu sewa rumah dengan bayaran bulanan rm500-rm800. bagaimana hendak mohon rumah PR1MA atau Skim MyHome yang disyorkan oleh PM. kami penjawat awam bergaji rendah mengharapkan bantuan pembelian rumah mampu milik terutamanya dekat dengan kampong halaman, tawau. harap maklum, terima kasih.

  • chok soo chin
    Jan 29, 2015, 10:40 pm

    Di mana boleh mohon klu d tawau….berapa kali dah mohon rumah masih lg x dapat…..sekarang sy menumpang rumah orang tua. …

  • chok soo chin
    Jan 29, 2015, 10:44 pm

    Di mana boleh mohon klu d tawau….berapa kali dah mohon rumah masih lg x dapat…..sekarang sy sewa rumah …

  • rosmah binti kardi
    Jan 29, 2015, 10:49 pm

    saya berminat hendak beli rumah sendiri, beli melalui bank kena rejected, tapi kenapa saya mampu sewa rumah dengan bayaran bulanan rm500-rm800. bagaimana hendak mohon rumah PR1MA atau Skim MyHome yang disyorkan oleh PM. kami penjawat awam bergaji rendah mengharapkan bantuan pembelian rumah mampu milik terutamanya dekat dengan kampong halaman, tawau. harap maklum, terima kasih.

  • safrie chok
    Jan 29, 2015, 10:51 pm

    Saya perlu sangat rumah sendiri.daripada bayar sewa lebih baik bayar rumah sendiri.

  • safrie chok
    Jan 29, 2015, 10:54 pm

    Saya perlu sangat rumah sendiri.daripada bayar sewa lebih baik bayar rumah sendiri.

  • fresllia binti santa
    Jan 29, 2015, 10:57 pm

    Saya perlu sangat rumah Sy memohon myhome kerna sy tiada rumah dan tanah.rumah ini ,kami amat memerlukan.Harap pihak atasan menerima permohonan kami yg tiada rumah. bayar sewa lebih baik bayar rumah sendiri.

  • santi bt sami
    Mar 24, 2015, 9:06 pm

    Di nak dpt brng ni.now kat tawau sabah ada kah ya….
    Tringin sngt nak rumah sndri…

  • shangeran
    Apr 4, 2015, 11:39 pm

    Saya ingin beli rumah pertamaku.but how to get form to apply.kindly reply me as soon as possible.thank u

  • mohd adnan
    Jul 19, 2015, 10:12 pm

    Tawau ada tak macam mana saya bole pohon?