Borang Brim 2014 Online & Kemaskini Brim 3.0

Email

brim 3.0

Daftar Borang Brim 2014 Online & Kemaskini Brim 3.0. Sebenarnya terdapat 2 cara untuk daftar Brim 2014 (Brim 3.0). Samada anda hantar dengan cara :

  • 1) cara konvensional dengan cara mengisi borang Brim 2014 (Brim 3.0) secara hardcopy ataupun
  • 2) secara atas talian, Daftar Borang Brim 2014 Online & Kemaskini Brim 3.0

Syarat Permohonan Brim 2014 Online & Kemaskini Brim 3.0

Sebelum itu, pastikan anda semak terlebih dahulu samada anda layak atau tidak siapa yang layak untuk bantuan Brim 2014 (Brim 3.0) ini.

  • Warganegara Malaysia
  • Perempuan @ lelaki yang menjadi ketua kepada isi rumah/ahli yang tinggal serumah dengan jumlah pendapatan kasar
  • Andaikata pendapatan bulanan isi Rumah anda RM4,000 dan ke Bawah – Dapat BR1M RM450
  • Bujang yang berumur 21 tahun dan ke atas dengan jumlah pendapatan kasar bulanan RM2,000 dan ke bawah – Dapat RM300
  • Manakala bagi pendapatan bulanan isi rumah antara RM3,000 sehingga RM4,000 – Dapat RM450

Brim 2014

Download Borang Brim 2014 (Brim 3.0)?

Brim 3.0 Malaysia

Borang permohonan BR1M 2014 (BR1M 3.0)

Rujukan Permohonan Brim 2014 (Brim 3.0)

Brim 3.0

Semakan BRiM 2014 (BRiM 3.0) Online?

KLIK SINI : Semakan BRiM 2014 (BRiM 3.0)

Brim 3.0 2014

Kepada yang pernah daftar borang BRim Malaysia online ataupun offline sebelum ini, anda hanya pelru kemaskini borang Brim 3.0 2014 kali ini. Dan duit Brim kali ini akan diagihkan terus ke akaun bank anda. Lebih mudah dan cepat.

Bagaimana anda semua melihatkan keberkesanannya bagi mengurangkan beban kos sara hidup yang dihadapi anda ketika ini? Berapa ramai rakan pembaca Berita Semasa yang daftar permohonan BR1M 2014 (BR1M 3.0) kali ini?


KONGSIKAN & SEBARKAN...

{ 92 Pendapat Bernas… Dikongsikan Setakat ini… add one }

  • yop January 11, 2014, 8:19 pm

    smua naik tidak membuat kan rakyat sayang kamu tapi membenci kamu ….fkir lah orng kampung yang tidak mampu…orng pndaptan rendah bler smua naik….mana janji ditepati…..makin ramai lahir nye manusia megambil jalan sengkat untuk mendapat kan duit satu hari nanti di melaysia renung renung kan bsama

    Balas Komen Ini
    • Anonymous February 1, 2014, 4:29 am

      masalah eah
      barang yg naik tu
      org kg punya
      tanaman hancur ladang2 kebun2
      semua da tengelam
      ni lom nk cita nelayan2 yg hondaC20/C90 & lain2 tu peeer gila mati tengah laut
      tu lom cita diri wa lak…lg sedih….
      ni semua masalah tak thu la da satel lom
      org bandar pacat pun takut eeeerr…
      panjat bangunan pembangunan org bandar punya keje tk gitu yob..

      Balas Komen Ini
      • gamansabah February 19, 2014, 3:19 pm

        aku setuju ngan ko yop..janji telah ditepati dgn kenaikan mendadak sara hidup..inilah yg telah dijanjikan kepada malaysia kita masa kini..ckp lain buat lain janji telah ditepati..hehe very kelakar our leader..brim setaun sekali..perut ari2 mau isi..minyak mgu2 mau isi..kewarganegaraan terlalu mudah diberikan yahooo..janji telah ditepati

        Balas Komen Ini
  • mamad January 14, 2014, 4:44 pm

    Apehal tak boleh nk update??

    Balas Komen Ini
  • mamad January 14, 2014, 4:46 pm

    Nape tak boleh nk update?

    Balas Komen Ini
  • wan January 19, 2014, 10:39 pm

    Macam mana nk isi borang ni….dah la kita xtau it…bagi macam biasa yg lepas2 jea lahhh…

    Balas Komen Ini
    • kamaruddin February 12, 2014, 10:48 pm

      saya tak tahu nak isi

      Balas Komen Ini
  • selladurai a/sinnapoo January 21, 2014, 10:49 am

    I would like to add my A/c no. Pls help me. Tq.

    Balas Komen Ini
  • Qya Nest January 25, 2014, 10:51 am

    Mcm mana nak masukkan no akaun bank?

    Balas Komen Ini
    • sumarzuki January 25, 2014, 10:02 pm

      Mcm kita nak semak brim e2 ya..

      Balas Komen Ini
    • Tan Guat Kooi February 15, 2014, 7:25 pm

      Macammana nak hantar akaun nombor bank

      Balas Komen Ini
  • anon January 26, 2014, 4:38 pm

    kalau dah pernah kemaskini tapi lupa nak kemaskini utk maklumat akaun bank, memang kena pergi lhdn ke sbb xbole nak kemaskini 2x. tapi time brim 2.0 dulu dah bagi no akaun. still acceptable or not? mohon pencerahan.

    Balas Komen Ini
    • mashumi bin musa February 24, 2014, 8:31 am

      kalau dah pernah kemaskini tapi lupa nak kemaskini utk maklumat akaun bank, memang kena pergi lhdn ke ?

      Balas Komen Ini
  • aiman bin md radzi January 27, 2014, 3:28 pm

    Aiman bin md radzi 139.c taman bersatu fasa 2

    Balas Komen Ini
  • Rosesheart January 27, 2014, 8:02 pm

    Pembangkang yg x reti nk bersyukur ….Klu semua x naik…ekonomi pun x nk berkembang….pandai ckp je…..jadilah negara miskin dol…….

    Balas Komen Ini
    • mila January 29, 2014, 11:49 am

      bkan x bsyukur tapi…kata nak sjahterahkan rakyat.
      lau mcm nie..,smpai bila nak maju.gji naek..harga brang pun naek..bgi brim 350,knak saman 1200..

      Balas Komen Ini
      • algojo February 2, 2014, 5:06 am

        Kena saman tu masalah siapa sebenarnya??? Kalau tak mau kena saman patuhilah undang2.

        Balas Komen Ini
    • Anonymous February 21, 2014, 10:22 pm

      Bodohnya….harga barang naik baru digelar negara maju…sekali lagi, bodohnya…..

      Balas Komen Ini
    • Anon February 24, 2014, 4:26 pm

      kalau semua naik jadi Indonesia la. Duit sejuta rupiah tapi nilai kurang. Inflasi LOL.

      Balas Komen Ini
  • Anonymous January 28, 2014, 5:41 pm

    Sy dah try bnyk kali x boleh nk kemaskini..minta tlg

    Balas Komen Ini
  • pepeng January 29, 2014, 11:36 am

    brim rm350,,,kna saman rm 1200…

    Balas Komen Ini
    • piyak January 29, 2014, 11:39 am

      gaji naek…smua harga pun naek..
      mcm sma je..kta nak sejahterahkan rkyat…..

      Balas Komen Ini
      • ENGKABANG January 30, 2014, 12:41 pm

        KLU SENDIRI DAH LALAI KENA SAMAN, JGN NK SLHKAN BRIM. SYUKURLAH ADA BRIM. AWAK RELA TAK BAGI RM10 KAT ORG PERCUMA..SYUKURLAH DRPD TAKDE….

        Balas Komen Ini
        • wan February 21, 2014, 8:38 pm

          apa cite nie.kata nak bg duit kat rkyak.xda ape pun.brim pun xdpt nak kemaskini.nmpak sgt xnak bg.

          Balas Komen Ini
      • Anonymous February 1, 2014, 4:48 am

        untung la ada gaji
        kami ni duk cita pun tk dak gaji,
        ni kan pulk mkn gaji bulan
        jauh pangang dari api
        hang phatut bersyukur gaji bulan ada lps tu naikk pulaak..tu tk syukur…hang tengok negara lain bukn kata naik gaji kem kerajaan pun separuh tutup bayangkan la rakyat depa mcm mn…peeeerr…h
        apa pun salah kita tk dpt kwl diri khendk mcm2 betultak…

        Balas Komen Ini
      • Anonymous March 3, 2014, 9:14 pm

        AKurt rela bagi 10 kalau sedekah tk apa bro

        Balas Komen Ini
  • sokong pkr January 30, 2014, 10:58 pm

    sokong BN(Barang Naik) nie korg nak.. rase la.. bak kate dr. mahatdir melayu muda lupa.. bg duit , benda lama yg bn buat kat kite, semua jadi lupe… pikir2 kan la..

    Balas Komen Ini
    • gamansabah February 19, 2014, 3:26 pm

      huhuuu..barisss..baris sedia’..berbaris terima brim d sabah pemandangannye spt berada d zamboanga,sulawesi or basilan..wajah kiri dan kanan amat menakutkan..pergh!! genarasi kedua/ke3 bumipotla import’.. generasi ptamanyer jgn ckp laa..
      yahooo…malaysia kita yop..

      Balas Komen Ini
  • bersyukur January 31, 2014, 4:22 pm

    semua parti adalah sama, ada di antara ahli dlm stiap parti itu bagus drsg pentadbiran dan ada yg tidak (semua parti sama), yang penting bersyukur di atas pemberian orang. cuba tengok setiap organisasi sesebuah company atau jabatan. ada yg bagus mentadbir dan ada yg tidak. ini terpulang kpd ahli di dalam kumpulan itu sendiri. nobody is perfect.

    Balas Komen Ini
  • Anonymous February 1, 2014, 3:47 am

    untung anu.. naik
    yg tk naik tu
    peeeerr…..

    Balas Komen Ini
  • Anonymous February 1, 2014, 3:55 am

    betul gak bro..
    kita semua pekerja dunia
    kita semua pibawak sana
    …… ….

    Balas Komen Ini
  • matahari February 1, 2014, 4:05 am

    Salam 1M

    Balas Komen Ini
  • anniymous February 2, 2014, 4:28 am

    Tolong minta panjangkan tempoh pendaftaran

    Balas Komen Ini
  • man February 5, 2014, 9:11 am

    Mcmn nk semak brim?

    Balas Komen Ini
    • syed December 1, 2014, 5:06 pm

      nk semak br1m 2014 mcm mna?

      Balas Komen Ini
  • nurdeen February 10, 2014, 8:30 am

    assalamualaikum…… kita sebagai rakyat harus bersyukur dan berterima kasih pada menteri malaysia kerna membantu kita yang dalam kesusahan …..

    Balas Komen Ini
  • lalang February 10, 2014, 11:01 am

    arggghhh…pedulik ape aku…asalkan dapat duit….sokong sokong!!!!

    Balas Komen Ini
    • gamansabah February 19, 2014, 3:31 pm

      ako pon sokong bro..dibagi tangki biru ako amek..d bagi zink ako amek..diberi batu or kayu pon aku amek..hehe..tp kena ikut style yB amek poseing dpn press sambil serah zink ler..serah sambil tunjuk jari tgh..

      Balas Komen Ini
  • Anonymous February 11, 2014, 1:08 pm

    tak boleh isi lagi..

    Balas Komen Ini
  • Anonymous February 11, 2014, 11:00 pm

    masih boleh isi kerr.?

    Balas Komen Ini
  • bburhan bin basah February 14, 2014, 9:40 pm

    assallamualaikum.kita sebagai rakyat harus bersatu padu dan bersyukur.

    Balas Komen Ini
    • gamansabah February 19, 2014, 3:34 pm

      ya bro..kita semua sygkn malaysia..sy sendiri sgt8 sygkan malaysia..bumi tercinta bumi bertuah.. hanya d malaysia kita blh menikmati hidup majmuk yg aman damai..tp ‘pemberian kewarganegaraan TLG LA KETATKAN jgn gadaikan kerana kelangsungan kuasa

      Balas Komen Ini
  • Anonymous February 16, 2014, 5:05 pm

    alamak macm mana ini i tak tukar alamat ;lagi….. boleh tiling i ckp mcm mana ini

    Balas Komen Ini
  • rezwanzah February 17, 2014, 8:02 am

    11111

    Balas Komen Ini
  • eymiemie February 20, 2014, 9:32 am

    mcm mna nak semak br1m nhe?????????

    Balas Komen Ini
  • Anak Penang February 20, 2014, 12:41 pm

    salam semua kalau yang dapat BRIM tu bersukurla.kalau yg x dpt jgn kecewa.sapa bgi pun ambik je.jgn bising rakyat yg untung.sapa memerintah pun sama.bulan feb dpt BRIM RM650.bulan 3 dpt RM100 sapa yg ada anak darjah 1/4 tgkt 1/4.kita nak apa lgi.dah aman duduk dlm malaysia.

    Balas Komen Ini
  • azmi yusof February 21, 2014, 3:36 pm

    Bersyukur dgn apa yg ada……trima kasih p.m

    Balas Komen Ini
  • ariana ross February 21, 2014, 4:34 pm

    tghri td kawan2 yg bujang update FB,duit da masokk kater nye tetapi….tetapi….Janji RM350 kenapa dapat RM300 jerkk….tolak -50 utk Insurance katenye…insurance ape plk nie wehhhhhh!!!!!!!!!!!!!!

    Balas Komen Ini
  • ariana ross February 21, 2014, 4:36 pm

    benci

    Balas Komen Ini
    • Anonymous February 24, 2014, 1:05 pm

      salam semua kalau dah dapat tu ok la x kira la RM650/Rm450 & RM300 apa kita nak bising lagi sukur la kepada tuhan nanti murh rezeki

      Balas Komen Ini
  • ariana ross February 21, 2014, 4:38 pm

    Pagi td kawan2 update FB,drg kate duit dah masok utk yg bujang la, dapat RM300..tp kene tolak -50 utk insurance katenye!!!! whattt????? insurance ape plk wehhhhh??!!!!!

    Balas Komen Ini
  • mastura ismail February 21, 2014, 10:08 pm

    Kalau yang xkmaskini,mcmner eh
    Dapat jgak ker

    Balas Komen Ini
  • mastura ismail February 21, 2014, 10:10 pm

    Yang bujang la,kalu xkmaskini mcmner eh…
    Korang blh bgthu x

    Balas Komen Ini
    • Anonymous February 22, 2014, 9:12 am

      ape ni.PKR dpt BR.tpi pati sendiri x dpat.hampe lh.

      Balas Komen Ini
  • Anonymous February 22, 2014, 9:24 am

    3 kali pergi CIMB tpi x masuk pun.sakit hati brooo..duit dh pokai dh ni..tolong lah.nak sagat..

    Balas Komen Ini
    • saya-lah February 22, 2014, 6:14 pm

      relax lah… brim akan di bayar dlm tempoh 20 hari dari tarikh ini –> 22hb februari 2014..

      klu xmasuk jugak pergi LHDN buat rayuan……

      mane2 yg tak updated no akaun bank jgn RISAU..

      nnti ouls dpt surat dari ABNG POSMEN okeh…

      Balas Komen Ini
  • kojok February 22, 2014, 10:05 am

    syukur malaysia masih aman yg ada macai bodo

    Balas Komen Ini
  • DK February 22, 2014, 2:16 pm

    Saya tak pernah dapat BRIM pd tahun2 yg lepas krn gaji >3k, tapi bulan Oct lepas sy sudah tukar perkerjaan sy dgn gaji 2k. Jadi sy sepatutnya dapat BRIM 650.00 tapi knp ye mrke cuma creditkan 450.00? (450.00 kan utk gaji 3K-4K?)

    Balas Komen Ini
  • Sharuni A/P Krishnan February 22, 2014, 5:46 pm

    Saya telah mohon BRIM tetapi saya tiada akaun bank. Bila saya boleh mendapat duitnya.?

    Balas Komen Ini
    • saya-lah February 22, 2014, 6:12 pm

      mane2 yg tak updated no akaun bank jgn RISAU..

      nnti ouls dpt surat dari ABNG POSMEN okeh…

      Balas Komen Ini
  • Anonymous February 22, 2014, 6:07 pm

    saye x dpt pon brim..kte arynie…

    Balas Komen Ini
  • zunaidah binti ahmad February 22, 2014, 11:04 pm

    saya baru mohon bantuan brim,saya seorang surirumah dan suami baru pencen tentera,boleh ke saya dapat,,saya mohon melalui online,,macam mana saya nak tau permohonan saya diterima,,,sampai sekarang saya tak dapat apa2 berita pun,,,mohon penjelasan,,

    Balas Komen Ini
  • Anonymous February 23, 2014, 6:51 pm

    X dapat pun

    Balas Komen Ini
  • Rosdin bin abdul gaid February 23, 2014, 7:05 pm

    Brim

    Balas Komen Ini
  • hazrin February 23, 2014, 7:43 pm

    sy xde buat sebarang kemaskini utk brim br ni… yg lepas sy mohon dan dpt… sy br sambung belajar (master).. boleh dpt brim x? ke kena buat rayuan? atau dpt baucer buku je?

    Balas Komen Ini
    • Anonymous February 24, 2014, 4:29 pm

      Samo la den.. Dah cek x masuk2 duet..Dapat baucer buku kot..tp 250 jer la

      Balas Komen Ini
  • bn February 24, 2014, 8:20 am

    Barang naik?satu dunia barang naik.bukan malaysia je.jauh perjalanan luas pemandangan.dibawah tempurung tersembunyi katak melalak….

    Balas Komen Ini
  • anonnymos February 24, 2014, 11:36 am

    alhamdulilah.. dapat jugak duit tambah tambahan.. syukur.. t.kasih dengan bantuan rakyat, kpd anti kerajaan klu semua harga barang mahal xpayah beli, makan je makanan hasil tanaman sendiri.. puas hati.. :) xpayah pki kenderaan sbb minyak pon naik, pki basikal je xgna minyak, bru la old skoll..

    Balas Komen Ini
  • ATO BIRUK February 24, 2014, 11:53 am

    saya bukanye sombong kalau stkt duit br1m..sejak taik Mahmud bhnti jd ketua menteri srwk byk Tanah dh dia agihkn kat sy..2 yg sy x hadap sgt duit najib bg..klu sy dpt pn mst sy derma kat kwn sy yg memerlukan cm shaharuddin bin zakaria yg btul2 memerlukan duit..

    Balas Komen Ini
  • Az Jooney February 24, 2014, 4:49 pm

    Mungkin yg mintak BR1M ramai… berjuta2 org… mungkin lambat la dpt…tapi alangkah bagusnya kalau juta2 org dapat BR1M ni menderma. setiap org bayar RM10… klo dh juta2 org menderma drpd BR1M korban RM10 maunya x berjuta2 ringgit? Pikir2 kan la…

    Balas Komen Ini
    • Zack Ajoyz March 16, 2014, 1:52 am

      Krna mu dpt brim, mu gah dn cnang satu kg.bbakul pujian mlangit.mekasih lah,bsyukurlah,pembela kebjikan lah dn mcm2 lgi yg molek2 belaka. Kerna brim lah yg mmbolehkn mu mnruskn khidupan konon. Sebenaqnya mu yg tlg depa tau doq… Mu dpt 650 skali,wah bgus tol gbemen ni…mu kta laaa. Pdahal,kerne nk dptkn brim,mcm2 mu kene urus itu ini lah,kene p situ,psini, p sana,buat itu,buat ini,intenet sana tenet sni semata menghrap 650! X dok urus itu ini mu dh labor serat dua kt pebagai, ah,x pe nanti dpt blebih lgi.apalh slah lebur serat dua jika dbng dpt 650 nti.x pe lh,amek la 50 tok insuran,ala 50 aje pn.. Tapi mu tau dok,mu dpt je brim,mu nk guna tok ko sorang2 je ke.? Sehari dua lps tu,mu kmbli nganga jgk,kais sane sni jgk. Tpi… Dia dapat?? $50 dkli semua pnerima..aku x upaya nk kira dah. Bersmbung len x plok k,

      Balas Komen Ini
  • hafiz February 25, 2014, 9:33 am

    tolong bg pencerahan knp BRIM xmasuk2 lagi….mcm xpuas hati la kerajaan buat cmni…cite 22/2/2014 masuk tp xde pun. bgtaula brim akan masuk berperingkat2, jgn mengaburi mata dan hati rakyat.

    Balas Komen Ini
  • Tan Jee Hong February 25, 2014, 10:07 am

    Tuan,
    Sa-hingga pagi ini saya belum lagi dapat Brim 3.0, tapi
    saya terima Brim 1.0 dan Brim 2.0.
    Tolong ambil perhatian.

    Terima Kaseh,

    Tan Jee Hong

    Balas Komen Ini
    • sofian March 3, 2014, 9:26 pm

      Sama mcm saya juga masih tk dapat lagi tlng ambik perhatian

      Balas Komen Ini
  • isma... February 25, 2014, 9:03 pm

    alhmdudillah…syuikur pd allah….rezeki yg kt dpt….t.ksh pd PM kt ……semugo dpjgkn umur n dimurahkn rezeki….mohon..supaya kt dlm malaysia aman…damai…..

    Balas Komen Ini
  • mohd ishak February 26, 2014, 12:59 am

    Jikalau yg masih belum melakukan pengemaskinian brim 3.0 adakah mereka akan diberikan baucer seperti sediakala.

    Balas Komen Ini
  • sue February 26, 2014, 3:56 pm

    saya pun masih belum terima lagi..

    Balas Komen Ini
  • Anonymous February 26, 2014, 7:40 pm

    brim belom dapat lagi……..
    dah hari keberapa dah ni….
    macam mana nak semak yew…

    Balas Komen Ini
  • Anonymous February 27, 2014, 10:51 am

    sekurang-kurangnya bagilah surat pengesahan samaada kita dapat atau tidak brrrim.. tak lah tenanti-nanti macam buah tak jatuh..be efisyen lah sikit.

    Balas Komen Ini
  • pelax March 4, 2014, 10:43 pm

    BRIM saya x masuk akaun lagi..cuba check ini 840228015877

    Balas Komen Ini
  • Clara binti Nasir March 6, 2014, 3:27 pm

    CLARA BINTI NASIR
    KAD PENGENALAN: 750812-12-5320
    SAYA YANG TELAH PERNAH MENERIMA BRIM 2.0 TAHUN LALU, TETAPI TAHUN 2014 NAMA SAYA TIADA DALAM SENARAI PENERIMA BRIM TAHUN INI DI KAWASAN P181 TENOM DAN DUN N35 MELALAP. BAGAIMANA DAPAT, ADAKAH PERLU DAFTAR SEMULA.

    Balas Komen Ini
  • Anonymous March 9, 2014, 11:40 am

    Update pn xdapat apa crita…

    Balas Komen Ini
  • Anonymous March 16, 2014, 5:38 pm

    Dah kemaskini tapi x ada jga. .
    Apa cerita ni

    Balas Komen Ini
  • bobo March 18, 2014, 2:10 pm

    Semua yang tak dapat lagi sampai hari ni mari buat bantahan tunggu dah lama masih kata kena proses lagi akhirnya tak dapat ke….

    Balas Komen Ini
  • farid March 21, 2014, 9:13 pm

    saya masih belum menerima brim 3.0.saya sudah dapat brim yang 2.0.kemaskini pon sudah.mintak pihak tuan ambil perhatian ya.terima kasih.

    Balas Komen Ini
  • rambo tiong March 26, 2014, 11:35 am

    janji di tepati tapi calon parti sendri pun tk dapt brim hampeh renungkanlah dan fikir sendiri mau ingat

    Balas Komen Ini
  • Anonymous May 31, 2014, 10:20 pm

    Kite mengundi boleh tapi duit berim xbagi . Kenapa ? Orng laen laen boleh 2 3 kali dh

    Balas Komen Ini
  • Syea Ranau September 30, 2014, 12:13 am

    sma jg dgn sy 2012,2013 dpt brim tp tahun 2014 x dpt plk..apsal erk??

    Balas Komen Ini