=Menu

Borang Brim 2014 Online & Kemaskini Brim 3.0



brim 3.0

Daftar Borang Brim 2014 Online & Kemaskini Brim 3.0. Sebenarnya terdapat 2 cara untuk daftar Brim 2014 (Brim 3.0). Samada anda hantar dengan cara :

  • 1) cara konvensional dengan cara mengisi borang Brim 2014 (Brim 3.0) secara hardcopy ataupun
  • 2) secara atas talian, Daftar Borang Brim 2014 Online & Kemaskini Brim 3.0

Syarat Permohonan Brim 2014 Online & Kemaskini Brim 3.0

Sebelum itu, pastikan anda semak terlebih dahulu samada anda layak atau tidak siapa yang layak untuk bantuan Brim 2014 (Brim 3.0) ini.

  • Warganegara Malaysia
  • Perempuan @ lelaki yang menjadi ketua kepada isi rumah/ahli yang tinggal serumah dengan jumlah pendapatan kasar
  • Andaikata pendapatan bulanan isi Rumah anda RM4,000 dan ke Bawah – Dapat BR1M RM450
  • Bujang yang berumur 21 tahun dan ke atas dengan jumlah pendapatan kasar bulanan RM2,000 dan ke bawah – Dapat RM300
  • Manakala bagi pendapatan bulanan isi rumah antara RM3,000 sehingga RM4,000 – Dapat RM450

Brim 2014

Download Borang Brim 2014 (Brim 3.0)?

Brim 3.0 Malaysia

Borang permohonan BR1M 2014 (BR1M 3.0)

Rujukan Permohonan Brim 2014 (Brim 3.0)

Brim 3.0

Semakan BRiM 2014 (BRiM 3.0) Online?

KLIK SINI : Semakan BRiM 2014 (BRiM 3.0)

Brim 3.0 2014

Kepada yang pernah daftar borang BRim Malaysia online ataupun offline sebelum ini, anda hanya pelru kemaskini borang Brim 3.0 2014 kali ini. Dan duit Brim kali ini akan diagihkan terus ke akaun bank anda. Lebih mudah dan cepat.

Bagaimana anda semua melihatkan keberkesanannya bagi mengurangkan beban kos sara hidup yang dihadapi anda ketika ini? Berapa ramai rakan pembaca Berita Semasa yang daftar permohonan BR1M 2014 (BR1M 3.0) kali ini?


Siarkan Komen Anda di Facebook

Komen Bernas di Berita Semasa

94 comments… add one

  • yop
    Jan 11, 2014, 8:19 pm

    smua naik tidak membuat kan rakyat sayang kamu tapi membenci kamu ….fkir lah orng kampung yang tidak mampu…orng pndaptan rendah bler smua naik….mana janji ditepati…..makin ramai lahir nye manusia megambil jalan sengkat untuk mendapat kan duit satu hari nanti di melaysia renung renung kan bsama

  • mamad
    Jan 14, 2014, 4:44 pm

    Apehal tak boleh nk update??

  • mamad
    Jan 14, 2014, 4:46 pm

    Nape tak boleh nk update?

  • wan
    Jan 19, 2014, 10:39 pm

    Macam mana nk isi borang ni….dah la kita xtau it…bagi macam biasa yg lepas2 jea lahhh…

  • selladurai a/sinnapoo
    Jan 21, 2014, 10:49 am

    I would like to add my A/c no. Pls help me. Tq.

  • Qya Nest
    Jan 25, 2014, 10:51 am

    Mcm mana nak masukkan no akaun bank?

  • sumarzuki
    Jan 25, 2014, 10:02 pm

    Mcm kita nak semak brim e2 ya..

  • anon
    Jan 26, 2014, 4:38 pm

    kalau dah pernah kemaskini tapi lupa nak kemaskini utk maklumat akaun bank, memang kena pergi lhdn ke sbb xbole nak kemaskini 2x. tapi time brim 2.0 dulu dah bagi no akaun. still acceptable or not? mohon pencerahan.

  • aiman bin md radzi
    Jan 27, 2014, 3:28 pm

    Aiman bin md radzi 139.c taman bersatu fasa 2

  • Rosesheart
    Jan 27, 2014, 8:02 pm

    Pembangkang yg x reti nk bersyukur ….Klu semua x naik…ekonomi pun x nk berkembang….pandai ckp je…..jadilah negara miskin dol…….

  • Anonymous
    Jan 28, 2014, 5:41 pm

    Sy dah try bnyk kali x boleh nk kemaskini..minta tlg

  • pepeng
    Jan 29, 2014, 11:36 am

    brim rm350,,,kna saman rm 1200…

  • piyak
    Jan 29, 2014, 11:39 am

    gaji naek…smua harga pun naek..
    mcm sma je..kta nak sejahterahkan rkyat…..

  • mila
    Jan 29, 2014, 11:49 am

    bkan x bsyukur tapi…kata nak sjahterahkan rakyat.
    lau mcm nie..,smpai bila nak maju.gji naek..harga brang pun naek..bgi brim 350,knak saman 1200..

  • ENGKABANG
    Jan 30, 2014, 12:41 pm

    KLU SENDIRI DAH LALAI KENA SAMAN, JGN NK SLHKAN BRIM. SYUKURLAH ADA BRIM. AWAK RELA TAK BAGI RM10 KAT ORG PERCUMA..SYUKURLAH DRPD TAKDE….

  • sokong pkr
    Jan 30, 2014, 10:58 pm

    sokong BN(Barang Naik) nie korg nak.. rase la.. bak kate dr. mahatdir melayu muda lupa.. bg duit , benda lama yg bn buat kat kite, semua jadi lupe… pikir2 kan la..

  • bersyukur
    Jan 31, 2014, 4:22 pm

    semua parti adalah sama, ada di antara ahli dlm stiap parti itu bagus drsg pentadbiran dan ada yg tidak (semua parti sama), yang penting bersyukur di atas pemberian orang. cuba tengok setiap organisasi sesebuah company atau jabatan. ada yg bagus mentadbir dan ada yg tidak. ini terpulang kpd ahli di dalam kumpulan itu sendiri. nobody is perfect.

  • Anonymous
    Feb 1, 2014, 3:47 am

    untung anu.. naik
    yg tk naik tu
    peeeerr…..

  • Anonymous
    Feb 1, 2014, 3:55 am

    betul gak bro..
    kita semua pekerja dunia
    kita semua pibawak sana
    …… ….

  • matahari
    Feb 1, 2014, 4:05 am

    Salam 1M

  • Anonymous
    Feb 1, 2014, 4:29 am

    masalah eah
    barang yg naik tu
    org kg punya
    tanaman hancur ladang2 kebun2
    semua da tengelam
    ni lom nk cita nelayan2 yg hondaC20/C90 & lain2 tu peeer gila mati tengah laut
    tu lom cita diri wa lak…lg sedih….
    ni semua masalah tak thu la da satel lom
    org bandar pacat pun takut eeeerr…
    panjat bangunan pembangunan org bandar punya keje tk gitu yob..

  • Anonymous
    Feb 1, 2014, 4:48 am

    untung la ada gaji
    kami ni duk cita pun tk dak gaji,
    ni kan pulk mkn gaji bulan
    jauh pangang dari api
    hang phatut bersyukur gaji bulan ada lps tu naikk pulaak..tu tk syukur…hang tengok negara lain bukn kata naik gaji kem kerajaan pun separuh tutup bayangkan la rakyat depa mcm mn…peeeerr…h
    apa pun salah kita tk dpt kwl diri khendk mcm2 betultak…

  • anniymous
    Feb 2, 2014, 4:28 am

    Tolong minta panjangkan tempoh pendaftaran

  • algojo
    Feb 2, 2014, 5:06 am

    Kena saman tu masalah siapa sebenarnya??? Kalau tak mau kena saman patuhilah undang2.

  • man
    Feb 5, 2014, 9:11 am

    Mcmn nk semak brim?

  • nurdeen
    Feb 10, 2014, 8:30 am

    assalamualaikum…… kita sebagai rakyat harus bersyukur dan berterima kasih pada menteri malaysia kerna membantu kita yang dalam kesusahan …..

  • lalang
    Feb 10, 2014, 11:01 am

    arggghhh…pedulik ape aku…asalkan dapat duit….sokong sokong!!!!

  • Anonymous
    Feb 11, 2014, 1:08 pm

    tak boleh isi lagi..

  • Anonymous
    Feb 11, 2014, 11:00 pm

    masih boleh isi kerr.?

  • kamaruddin
    Feb 12, 2014, 10:48 pm

    saya tak tahu nak isi

  • bburhan bin basah
    Feb 14, 2014, 9:40 pm

    assallamualaikum.kita sebagai rakyat harus bersatu padu dan bersyukur.

  • Tan Guat Kooi
    Feb 15, 2014, 7:25 pm

    Macammana nak hantar akaun nombor bank

  • Anonymous
    Feb 16, 2014, 5:05 pm

    alamak macm mana ini i tak tukar alamat ;lagi….. boleh tiling i ckp mcm mana ini

  • rezwanzah
    Feb 17, 2014, 8:02 am

    11111

  • gamansabah
    Feb 19, 2014, 3:19 pm

    aku setuju ngan ko yop..janji telah ditepati dgn kenaikan mendadak sara hidup..inilah yg telah dijanjikan kepada malaysia kita masa kini..ckp lain buat lain janji telah ditepati..hehe very kelakar our leader..brim setaun sekali..perut ari2 mau isi..minyak mgu2 mau isi..kewarganegaraan terlalu mudah diberikan yahooo..janji telah ditepati

  • gamansabah
    Feb 19, 2014, 3:26 pm

    huhuuu..barisss..baris sedia’..berbaris terima brim d sabah pemandangannye spt berada d zamboanga,sulawesi or basilan..wajah kiri dan kanan amat menakutkan..pergh!! genarasi kedua/ke3 bumipotla import’.. generasi ptamanyer jgn ckp laa..
    yahooo…malaysia kita yop..

  • gamansabah
    Feb 19, 2014, 3:31 pm

    ako pon sokong bro..dibagi tangki biru ako amek..d bagi zink ako amek..diberi batu or kayu pon aku amek..hehe..tp kena ikut style yB amek poseing dpn press sambil serah zink ler..serah sambil tunjuk jari tgh..

  • gamansabah
    Feb 19, 2014, 3:34 pm

    ya bro..kita semua sygkn malaysia..sy sendiri sgt8 sygkan malaysia..bumi tercinta bumi bertuah.. hanya d malaysia kita blh menikmati hidup majmuk yg aman damai..tp ‘pemberian kewarganegaraan TLG LA KETATKAN jgn gadaikan kerana kelangsungan kuasa

  • eymiemie
    Feb 20, 2014, 9:32 am

    mcm mna nak semak br1m nhe?????????

  • Anak Penang
    Feb 20, 2014, 12:41 pm

    salam semua kalau yang dapat BRIM tu bersukurla.kalau yg x dpt jgn kecewa.sapa bgi pun ambik je.jgn bising rakyat yg untung.sapa memerintah pun sama.bulan feb dpt BRIM RM650.bulan 3 dpt RM100 sapa yg ada anak darjah 1/4 tgkt 1/4.kita nak apa lgi.dah aman duduk dlm malaysia.

  • Anonymous
    Feb 21, 2014, 3:14 pm

    Nombor

  • azmi yusof
    Feb 21, 2014, 3:36 pm

    Bersyukur dgn apa yg ada……trima kasih p.m

  • ariana ross
    Feb 21, 2014, 4:34 pm

    tghri td kawan2 yg bujang update FB,duit da masokk kater nye tetapi….tetapi….Janji RM350 kenapa dapat RM300 jerkk….tolak -50 utk Insurance katenye…insurance ape plk nie wehhhhhh!!!!!!!!!!!!!!

  • ariana ross
    Feb 21, 2014, 4:36 pm

    benci

  • ariana ross
    Feb 21, 2014, 4:38 pm

    Pagi td kawan2 update FB,drg kate duit dah masok utk yg bujang la, dapat RM300..tp kene tolak -50 utk insurance katenye!!!! whattt????? insurance ape plk wehhhhh??!!!!!

  • wan
    Feb 21, 2014, 8:38 pm

    apa cite nie.kata nak bg duit kat rkyak.xda ape pun.brim pun xdpt nak kemaskini.nmpak sgt xnak bg.

  • mastura ismail
    Feb 21, 2014, 10:08 pm

    Kalau yang xkmaskini,mcmner eh
    Dapat jgak ker

  • mastura ismail
    Feb 21, 2014, 10:10 pm

    Yang bujang la,kalu xkmaskini mcmner eh…
    Korang blh bgthu x

  • Anonymous
    Feb 21, 2014, 10:22 pm

    Bodohnya….harga barang naik baru digelar negara maju…sekali lagi, bodohnya…..

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 9:12 am

    ape ni.PKR dpt BR.tpi pati sendiri x dpat.hampe lh.

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 9:24 am

    3 kali pergi CIMB tpi x masuk pun.sakit hati brooo..duit dh pokai dh ni..tolong lah.nak sagat..

  • kojok
    Feb 22, 2014, 10:05 am

    syukur malaysia masih aman yg ada macai bodo

  • DK
    Feb 22, 2014, 2:16 pm

    Saya tak pernah dapat BRIM pd tahun2 yg lepas krn gaji >3k, tapi bulan Oct lepas sy sudah tukar perkerjaan sy dgn gaji 2k. Jadi sy sepatutnya dapat BRIM 650.00 tapi knp ye mrke cuma creditkan 450.00? (450.00 kan utk gaji 3K-4K?)

  • Sharuni A/P Krishnan
    Feb 22, 2014, 5:46 pm

    Saya telah mohon BRIM tetapi saya tiada akaun bank. Bila saya boleh mendapat duitnya.?

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 6:07 pm

    saye x dpt pon brim..kte arynie…

  • saya-lah
    Feb 22, 2014, 6:12 pm

    mane2 yg tak updated no akaun bank jgn RISAU..

    nnti ouls dpt surat dari ABNG POSMEN okeh…

  • saya-lah
    Feb 22, 2014, 6:14 pm

    relax lah… brim akan di bayar dlm tempoh 20 hari dari tarikh ini –> 22hb februari 2014..

    klu xmasuk jugak pergi LHDN buat rayuan……

    mane2 yg tak updated no akaun bank jgn RISAU..

    nnti ouls dpt surat dari ABNG POSMEN okeh…

  • zunaidah binti ahmad
    Feb 22, 2014, 11:04 pm

    saya baru mohon bantuan brim,saya seorang surirumah dan suami baru pencen tentera,boleh ke saya dapat,,saya mohon melalui online,,macam mana saya nak tau permohonan saya diterima,,,sampai sekarang saya tak dapat apa2 berita pun,,,mohon penjelasan,,

  • Anonymous
    Feb 23, 2014, 11:13 am

    bodoh

  • Anonymous
    Feb 23, 2014, 6:51 pm

    X dapat pun

  • Rosdin bin abdul gaid
    Feb 23, 2014, 7:05 pm

    Brim

  • hazrin
    Feb 23, 2014, 7:43 pm

    sy xde buat sebarang kemaskini utk brim br ni… yg lepas sy mohon dan dpt… sy br sambung belajar (master).. boleh dpt brim x? ke kena buat rayuan? atau dpt baucer buku je?

  • bn
    Feb 24, 2014, 8:20 am

    Barang naik?satu dunia barang naik.bukan malaysia je.jauh perjalanan luas pemandangan.dibawah tempurung tersembunyi katak melalak….

  • mashumi bin musa
    Feb 24, 2014, 8:31 am

    kalau dah pernah kemaskini tapi lupa nak kemaskini utk maklumat akaun bank, memang kena pergi lhdn ke ?

  • anonnymos
    Feb 24, 2014, 11:36 am

    alhamdulilah.. dapat jugak duit tambah tambahan.. syukur.. t.kasih dengan bantuan rakyat, kpd anti kerajaan klu semua harga barang mahal xpayah beli, makan je makanan hasil tanaman sendiri.. puas hati.. :) xpayah pki kenderaan sbb minyak pon naik, pki basikal je xgna minyak, bru la old skoll..

  • ATO BIRUK
    Feb 24, 2014, 11:53 am

    saya bukanye sombong kalau stkt duit br1m..sejak taik Mahmud bhnti jd ketua menteri srwk byk Tanah dh dia agihkn kat sy..2 yg sy x hadap sgt duit najib bg..klu sy dpt pn mst sy derma kat kwn sy yg memerlukan cm shaharuddin bin zakaria yg btul2 memerlukan duit..

  • Anonymous
    Feb 24, 2014, 1:05 pm

    salam semua kalau dah dapat tu ok la x kira la RM650/Rm450 & RM300 apa kita nak bising lagi sukur la kepada tuhan nanti murh rezeki

  • Anon
    Feb 24, 2014, 4:26 pm

    kalau semua naik jadi Indonesia la. Duit sejuta rupiah tapi nilai kurang. Inflasi LOL.

  • Anonymous
    Feb 24, 2014, 4:29 pm

    Samo la den.. Dah cek x masuk2 duet..Dapat baucer buku kot..tp 250 jer la

  • Az Jooney
    Feb 24, 2014, 4:49 pm

    Mungkin yg mintak BR1M ramai… berjuta2 org… mungkin lambat la dpt…tapi alangkah bagusnya kalau juta2 org dapat BR1M ni menderma. setiap org bayar RM10… klo dh juta2 org menderma drpd BR1M korban RM10 maunya x berjuta2 ringgit? Pikir2 kan la…

  • hafiz
    Feb 25, 2014, 9:33 am

    tolong bg pencerahan knp BRIM xmasuk2 lagi….mcm xpuas hati la kerajaan buat cmni…cite 22/2/2014 masuk tp xde pun. bgtaula brim akan masuk berperingkat2, jgn mengaburi mata dan hati rakyat.

  • Tan Jee Hong
    Feb 25, 2014, 10:07 am

    Tuan,
    Sa-hingga pagi ini saya belum lagi dapat Brim 3.0, tapi
    saya terima Brim 1.0 dan Brim 2.0.
    Tolong ambil perhatian.

    Terima Kaseh,

    Tan Jee Hong

  • isma...
    Feb 25, 2014, 9:03 pm

    alhmdudillah…syuikur pd allah….rezeki yg kt dpt….t.ksh pd PM kt ……semugo dpjgkn umur n dimurahkn rezeki….mohon..supaya kt dlm malaysia aman…damai…..

  • mohd ishak
    Feb 26, 2014, 12:59 am

    Jikalau yg masih belum melakukan pengemaskinian brim 3.0 adakah mereka akan diberikan baucer seperti sediakala.

  • harits
    Feb 26, 2014, 2:33 pm

    sy tk dpat lg

  • sue
    Feb 26, 2014, 3:56 pm

    saya pun masih belum terima lagi..

  • Anonymous
    Feb 26, 2014, 7:40 pm

    brim belom dapat lagi……..
    dah hari keberapa dah ni….
    macam mana nak semak yew…

  • Anonymous
    Feb 27, 2014, 10:51 am

    sekurang-kurangnya bagilah surat pengesahan samaada kita dapat atau tidak brrrim.. tak lah tenanti-nanti macam buah tak jatuh..be efisyen lah sikit.

  • sofian
    Mar 3, 2014, 9:12 pm

    Menmang bodoh orang yg update mcm nie

  • Anonymous
    Mar 3, 2014, 9:14 pm

    AKurt rela bagi 10 kalau sedekah tk apa bro

  • sofian
    Mar 3, 2014, 9:26 pm

    Sama mcm saya juga masih tk dapat lagi tlng ambik perhatian

  • pelax
    Mar 4, 2014, 10:43 pm

    BRIM saya x masuk akaun lagi..cuba check ini 840228015877

  • Clara binti Nasir
    Mar 6, 2014, 3:27 pm

    CLARA BINTI NASIR
    KAD PENGENALAN: 750812-12-5320
    SAYA YANG TELAH PERNAH MENERIMA BRIM 2.0 TAHUN LALU, TETAPI TAHUN 2014 NAMA SAYA TIADA DALAM SENARAI PENERIMA BRIM TAHUN INI DI KAWASAN P181 TENOM DAN DUN N35 MELALAP. BAGAIMANA DAPAT, ADAKAH PERLU DAFTAR SEMULA.

  • Anonymous
    Mar 9, 2014, 11:40 am

    Update pn xdapat apa crita…

  • Zack Ajoyz
    Mar 16, 2014, 1:52 am

    Krna mu dpt brim, mu gah dn cnang satu kg.bbakul pujian mlangit.mekasih lah,bsyukurlah,pembela kebjikan lah dn mcm2 lgi yg molek2 belaka. Kerna brim lah yg mmbolehkn mu mnruskn khidupan konon. Sebenaqnya mu yg tlg depa tau doq… Mu dpt 650 skali,wah bgus tol gbemen ni…mu kta laaa. Pdahal,kerne nk dptkn brim,mcm2 mu kene urus itu ini lah,kene p situ,psini, p sana,buat itu,buat ini,intenet sana tenet sni semata menghrap 650! X dok urus itu ini mu dh labor serat dua kt pebagai, ah,x pe nanti dpt blebih lgi.apalh slah lebur serat dua jika dbng dpt 650 nti.x pe lh,amek la 50 tok insuran,ala 50 aje pn.. Tapi mu tau dok,mu dpt je brim,mu nk guna tok ko sorang2 je ke.? Sehari dua lps tu,mu kmbli nganga jgk,kais sane sni jgk. Tpi… Dia dapat?? $50 dkli semua pnerima..aku x upaya nk kira dah. Bersmbung len x plok k,

  • Anonymous
    Mar 16, 2014, 5:38 pm

    Dah kemaskini tapi x ada jga. .
    Apa cerita ni

  • bobo
    Mar 18, 2014, 2:10 pm

    Semua yang tak dapat lagi sampai hari ni mari buat bantahan tunggu dah lama masih kata kena proses lagi akhirnya tak dapat ke….

  • farid
    Mar 21, 2014, 9:13 pm

    saya masih belum menerima brim 3.0.saya sudah dapat brim yang 2.0.kemaskini pon sudah.mintak pihak tuan ambil perhatian ya.terima kasih.

  • rambo tiong
    Mar 26, 2014, 11:35 am

    janji di tepati tapi calon parti sendri pun tk dapt brim hampeh renungkanlah dan fikir sendiri mau ingat

  • Anonymous
    May 31, 2014, 10:20 pm

    Kite mengundi boleh tapi duit berim xbagi . Kenapa ? Orng laen laen boleh 2 3 kali dh

  • Syea Ranau
    Sep 30, 2014, 12:13 am

    sma jg dgn sy 2012,2013 dpt brim tp tahun 2014 x dpt plk..apsal erk??

  • syed
    Dec 1, 2014, 5:06 pm

    nk semak br1m 2014 mcm mna?

  • bersyukur la ape yg di berikan
    Dec 26, 2014, 4:14 am

    Bersyukur la ape yg diberikan oleh kerajaan kepada kite rakyat malaysia,so jangan nak banyak cekadah pulak

  • ahmad ruhaifi sufri bin saupi