Berita Terkini MH370 MAS Malaysia Airlines : Gambar EKSLUSIF Jonty Roos & Fariq Ab Hamid di Kokpit Pesawat MAS!

20

berita mh370

Berita Terkini MH370 MAS Malaysia Airlines : Kelihatan pasukan pencari MH370 MAS Malaysia Airlines terus buntu mendapat petunjuk yang benar-benar positif adan jelas bagi membantu siasatan. Secara tiba-tiba….

Secara tiba-tiba bukan atas dasar mahu memburukkan lagi keadaan tetapi mengharapkan sedikit sebanyak info diharapkan memberikan sedikit informasi tambahan bagi membantu siasatan tragedi MH370 MAS Malaysia Airlines kali ini, seorang wanita yang bernama Jonty Roos telah berasal dari Melbourne , Australia, tampil ke hadapan untuk berkongsi sesuatu kepada pasukan operasi MH370 MAS Malaysia Airlines :

Berita Terkini MH370 MAS Malaysia Airlines: Pendedahan Jonty Roos Terhadap Fariq bin Ab Hamid

Berita Terkini MH370 MAS Malaysia Airlines :

  • Fariq bin Ab Hamid telah membenarkan Jonty Roos duduk di dalam kokpit semasa pesawat Malaysia Airlines MAS sedang berlepas dan mendarat
  • Jonty Roos dan rakannya dalam mood bercuti di Thailand telah dijemput oleh Fariq bin Ab Hamid yang berumur 27 tahun (BIODATANYA KLIK SINI)
  • Jonty Roos telah berkongsi gambar-gambar Jonty Roos dan rakannya sekitar tahun 2011 dengan Fariq bin Ab Hamid ketika penerbangan Phuket, Thailand ke Kuala Lumpur
  • Sepanjang penerbangan Jonty Roos & rakannya ke Kuala Lumpur, acapkali Fariq bin Ab Hamid berbual dengan Jonty Roos & rakannya di kokpit pesawat Malaysia Airlines MAS. Fariq bin Ab Hamid merokok dalam semasa penerbangan dan kerapkali bergambar bersama di kokpit kapal terbang MAS.
  • Manakala Jonty Roos & rakannya tidak kenal dengan Kapten Zaharie (Juruterbang Malaysia Airlines MH370 MAS)

Berita Terkini MH370 MAS Malaysia Airlines : Gambar EKSLUSIF Jonty Roos & Fariq Ab Hamid

Berita Terkini MH370 MAS Malaysia Airlines : Koleksi gambar dan sedang dikemaksini….

Sebenarnya kebanyakan syarikat penerbangan antarabangsa mempunyai disiplin yang cukup tegas iaitu tidak membenarkan ruang kokpit pesawat dibuka kepada umum sewenang-wenangnya atas nama keselamatan. Peraturan ini telah diperketatkan sejak peristiwa serangan 11 September.

Seperti yang diharapkan Jonty Roos, pendedahannya & berita terkini MH370 MAS Malaysia Airlines ini menambahkan lagi satu lagi dimensi cara siasatan tragedi ini…

Share.

20 Comments

  1. kenapalah kisah 2 – 3 tahun lepas duk ulang lagi pasal kapten and co-pilot ni.. kesian lah dorang..dah mh370 tak jumpa lagi, patutnya DOA lah kite banyak2 agar mereka selamat kembali

    • Benar sekali. Manusia tidak pernah lepas atau luput daripada Masa Lalu. Stop menghakimi mereka mereka yang sedang dalam permasalahan. Yang perlu saat ini adalah perbanyak Do’a agar kiranya Tuhan Yang Maha Kuasa menunjukan keberadaan MH370. Semoga saja semuanya crew dan penumpang selamat. Amin.

  2. Aapa pun kita berharap agar operasi pencarian ini akan dipermudahkan dan kita merayu pada semua untuk tidak membuat sesuatu andaian dan mengungkit kisah lampau kerana itu akan lebih menyukarkan lagi tumpuan pakar pencari dan penyelamat. Sesungguhnya Allah amat mengetahui akan setiap kejadian dan untuk itu marilah kita sama-sama memohon doa padanya agar kalangan penumpang MH370 diberi perlindungan dan selamat kembali pada keluarga masing-masing, Insyallah.

  3. Redho dengan apa pon kemungkinan…kita sama2 berdoa untuk MH370…agar penantian dan jawapan berakhir dengan segera…

  4. Kita sebagai manusia tidak luput daripada Masa Lampau. Tidak satupun manusia dimuka bumi ini yang tidak pernah lepas daripada Masa Lalu. Yang penting saat ini kedepan adalah Do’a Kita semua agar kiranya Tuhan Yang Maha Kuasa memberikan petunjuk posisi daripada pesawat MH370 beserta seluruh penumpang dan awak kabin. Marilah kita panjatkan do’a secara khusuk dan damai.

  5. YA ALLAH penguasa alam, tolong kami kabulkan DOA kami kembalikan pesawat MH370, kami terima ketentuanMU dgn redha,satukan hati kami YA ALLAH KABULKAN DOA KAMI,AMIN

    • Assalamu’alakum…. kita mnusia tlh mnzalimi diri2 sndiri dgn byk melakukn ma’siat… Sedarilh dn Takutlh kpdNya… Btapa byk Nikmat yg dnikmati.. Adakh kita laksanakn segala perintah Allah??? Betapa ramai yg jauh dr Allah.. Akhlak xmngikut AQ krn xmnghayati AQ.. Jd sama2 ubah diri kita utk mmperbaiki akhlak dgn mta’ati ALLAH SWT.. melalui ilmu memahami KALAMNYA. InsyaAllah disitulh maka brmula HIDAYAHNYA..

  6. nak cuba memalukan pilot ni ke? xda sensitiviti lgsung.. buka keaiban org tnpa sebab munasabah.. sumbngan pilot ini yg menrbangkan org dgn selamat ke merata tempat termsuk yg pergi beribadat ke mekah xnmpak?

    • Skrg xperlu bertelagah… Redha dn tunggu dr Allah… Ada hikmah dr perbuatan manusia itu sendiri ubah akhlak ikutlh AQ… Baca dn tadabbur AQ….

    • Skrg xperlu bertelagah… Redha dn tunggu dr Allah… Ada hikmah dr perbuatan manusia itu sendiri ubah akhlak ikutlh AQ… Baca dn tadabbur AQ….

  7. Mmg kene doakan sungguh2! Tapi Kita ni ambil pengajaran ape yg blaku.peraturan disiplin kene jaga dan amanh yg diberikan jgn disalahgunakan.keselamatan lebih penting,klau stakat untuk snap2 gmbr dlm kokpit mmg org akan pertikai.Mungkin bukan pompuan tu je yg pernah masuk kokpit.musuh tu xdpt jangka,mungkin da hafal sistem kselamatan dlm mh370.moral story,kene hati2 la lain kali.jgn amik ringan peraturan yg da d gariskan.hmmmm

Leave A Reply

https://plus.google.com/+BeritasemasaMy