BREAKING NEWS : Berita Terkini Pesawat MH192 MAS Mendarat Cemas Kerana.. SEMAK BERITA SINI!









Bayaran BR1M 2014 : Pembayaran BRIM Masuk Bank Bermula 20 Februari 2014. Sila Semak!

bayaran brim

Bayaran BR1M 2014, Pembayaran BRIM : Jikalau berdasarkan laporan berita (SEPERTI DI SINI), bayaran BR1M masuk bank bagi mana-mana yang telah melakukan kemaskini akaun bank akan mula menerima pembayaran BR1M bermula 22 Februari 2014. Walaubagaimanapun….

Berdasarkan semakan Berita Semasa, bermula sekitar 10 malam tadi kalangan penerima BR1M yang layak telah pun mula menerima bayaran BRIM melalui akaun bank mereka. Berita Semasa telah dimaklumkan melalui penjelasan Kementerian Kewangan, memang benar bayaran BR1M telah bermula sejak malam tadi seawal 20 Februari 2014 dengan nilai sejumlah RM300 melibatkan golongan bujang.

Manakala untuk isi rumah berkahwin, pembayaran BRIM bermula seperti yang dirancang iaitu 22 Februari 2014. Semuanya dilakukan bagi mengelakkan kesibukan sistem :

Tarikh Pembayaran BR1M 2014 : Bayaran BRIM Masuk Bank

  1. Bujang : Bermula seawal 10 malam 20 Februari 2014
  2. Isi Rumah Berkahwin : 22 Februari 2014

bayaran br1m

Semakan Bayaran BR1M 2014 : Pembayaran BRIM Masuk Bank

Jika anda mahu melakukan semakan, anda boleh lakukannya dengan cara (KLIK SINI) ataupun (SEPERTI DI SINI). Seperti, jikalau yang tidak menerima semalam, boleh melakukan semakan bayaran BR1M hari ini. Nantikan giliran anda.

P/S : Yang mana tidak berjaya, boleh hantarkan permohonan rayuan BR1M (BRIM) anda dengan cara (SEMAK DI SINI)

PP/S : Semoga pembayaran BRIM 2014 kali ini dapat membantu sedikit membantu anda sebulan dua ini, bagi membayar tunggakan saman trafik, bil-bil Astro, Elektrik, Internet, barangan anak-anak kecil anda dan sebagainya. Bagaimana pula dengan anda, ada yang sudah menerima bayaran BR1M 2014?


{ 333 Pendapat Bernas… Dikongsikan Setakat ini. Komen Anda Pula? }

  • Pembela Melayu February 21, 2014, 10:59 am

    Alhamdulillah, ahli keluarga saya ada yang dpt. terima ksih kerajaan BN. Janji ditepati….Semoga Bn terus mentadbir Malaysia dan jadi kuat tepis serangan & dakyah pengganas Pakatan Haram.

    Reply
    • Senah February 21, 2014, 11:16 am

      Salam Sayang,

      Alhamdulillah. Terima kasih Datuk Najib. Pemberian BRIM ini akan memberi syafaat kepada Datuk Najib kelak.

      Reply
      • Man Jadda wajadda February 21, 2014, 4:28 pm

        Cepat betul korang ni komen ek…. Ada2 je..

        Reply
        • Anonymous February 21, 2014, 4:56 pm

          Alhmdulillah…dpt meringankn sedikit bebanan…tq pm

          Reply
        • SUZANA February 23, 2014, 12:19 pm

          kenapa suami sya dpt rm 450 je…sptutnya lyak dpt rm 650 ramai jgk yg dpt cam suami sya bukan x brsyukur tp biar yg brkhwin dpt samarata rm 650.ada sesiapa yg cilok duit ni??????

          Reply
          • Anonymous February 23, 2014, 5:11 pm

            Yala. Apasal rm 450 bukan rm 650 janji rm 650…

            Reply
            • misrul bin muhamab February 23, 2014, 6:45 pm

              Saya Misrul nk Tanya duit

          • hayati misnan February 23, 2014, 5:28 pm

            Yala… kenapa rm 450….janji rm 650…. mana bakinya…..

            Reply
            • rus February 23, 2014, 7:53 pm

              bawa buku kemaskini tercatit 450 pergi buat report

            • Anonymous February 25, 2014, 12:59 pm

              nanti rajin2 la mmbace yer sblom mengomen.. tgk la pndapatan fmly u tu berapa..

          • razali kamari February 24, 2014, 8:16 am

            dah mula nak kencing, ade yg masuk ade yg tak dapat langsung…janji 650 masuk 200 je mana lagi baki?

            Reply
            • Anonymous February 25, 2014, 12:57 pm

              wa rasa lu y kncing

          • ina February 24, 2014, 12:44 pm

            Sy pun confuse knape ada yg dpt RM450 sdgkan memang layak dpt RM650. Thn lps dpt RM500 tp thn ni krg plk RM450

            Reply
            • Anonymous February 25, 2014, 12:56 pm

              tgk la pndapatan fmly awok tu..bace la dulu senah oi

          • Anonymous February 26, 2014, 1:51 am

            dia kahwin seorang lagi kut..

            Reply
      • xxxx Senah February 21, 2014, 8:16 pm

        BRIM celah KUKU jer…RM300 jer pun…pasni naik harga ape la plak…NAKHARAM TUL….

        xxxx Senah Selamanya

        Reply
        • Anonymous February 21, 2014, 9:06 pm

          Mak KO lah x pernah rasa untung

          Reply
        • am February 21, 2014, 10:10 pm

          bodoh….statment cam hanjingggg….
          haram jadah… nk mengutuk je…duit sapu gak…

          Reply
          • Anonymous February 24, 2014, 7:25 am

            kau lah bodoh …. bn pandai main wayang duit aku xmsuk2 lagi ni

            Reply
        • Anonymous February 22, 2014, 2:05 pm

          2 pn korng xbrsyukur kn.. ape jnis mnusia lh…

          Reply
          • PARACETAMOL February 24, 2014, 9:04 am

            AKU NAK BORONG PARACETAMOL BNYAK2 PUN TERBANTUT

            Reply
        • Anonymous February 25, 2014, 6:44 pm

          Kelakar la ko ni….

          Reply
        • Anonymous February 25, 2014, 6:50 pm

          Woii… Suka2 ko Je letak nma xxxx senah ko tgk org 2 mcm mna, brpa umur dia, xxxxx lu… Ko jgn smpi nk menghina, pantang btol aku orang cm ko.. xxxx 2 untuk mak ko… Anak haram… Marah ker… Apa Perasan ko… Nk komen Guna Akal,

          Reply
          • Anonymous BODO March 1, 2014, 4:48 pm

            weh nate…Senah nie jate la bodo..saja nickname dier Senah..mung hok cerdikpun kena bodoh…haramjadah la mung nie…ngaji tingi2 tapi bangang….kesiannnn…

            Reply
      • king6 February 24, 2014, 9:27 am

        shafaat …..!!!! lawak mega tul ..

        Reply
        • azmi March 17, 2014, 5:22 pm

          Dimana silapnya,perdana menteri ka Atau pengurusan LHDM?setahu saya golongan orang bujang yang berpendapatan gaji pokok kurang dari rm2000.00 kebawah akan layak menerima brim.LHDM kena tau bahawa pembayaran dikira melalui gaji pokok,bukan gaji pokok dicampur dengan pendapatan elaun….janji 0,semuanya poyo

          Reply
      • misrul bin muhamab February 25, 2014, 11:16 am

        Macam manager orang dah dapat dapat says tak dapat lg.Misrul bin Muhammad 0139298591

        Reply
      • Raja Ali February 25, 2014, 1:39 pm

        br1m rm450 seorang sedangkan takaful dapat rm400 juta ini kah yang dinamakan
        rakyat didahulukan

        puuuiii

        Reply
    • yoyo February 21, 2014, 6:27 pm

      bagi 650.. songlap berjuta2.. untung2 beli saham neraka ek dan itu ialah duit cukai rakyat.. bukan duit pencuri berpelembagaan..

      Reply
      • mdnor norhayati February 22, 2014, 6:16 am

        tapi duit ko sapu jer .x dpt ko bising2 dh dptpn mcm anjing menyalak bukit

        Reply
      • Anonymous February 22, 2014, 7:19 am

        BIARLAH NTI KAT TUHAN BALAS JUGA .

        Reply
        • Anonymous February 22, 2014, 2:12 pm

          kalau duit mak bapak najib,aq x ambil laa brim ni.. tapi ni duit rakyat.. jgn jadi bodoh sebab jdi pengikut najib.. opss jgn lupa lepas ni mintak syafaat dari ustaz syek datok seri najib

          Reply
          • anonymous February 22, 2014, 5:58 pm

            Puas bodoh2kn org?? Elok2 ko lk dpt saham ny

            Reply
            • usop sontorian February 22, 2014, 11:56 pm

              napa aku msuk rm450 ja.aku kna tipu la ni

            • malar February 26, 2014, 12:01 pm

              tahun lepas i dapat 500.kali ini itupun takde?duit langsung tak dapat apa masalahnya?

        • ANTI RASUAH February 23, 2014, 4:14 pm

          JANJI DICAPATI LAGI,HARAMJADAH ASYIK MENIPU SAJA KERAJAAN BN NI…

          Reply
    • daus February 23, 2014, 4:42 pm

      kepada sesiapa yang dapat brim 3.0 bersyukurlah…walaupun dapat RM300.00…duit free beb…daripada tak dapat langsung…bersyukurlah dgn apa yg ada…

      Reply
    • Anonymous February 25, 2014, 8:25 am

      Arini dh 25hb kakitangan gomen dh brgaji… Brim aku tak dpt lagi.. Aplah nasib diriku ini… Trus ditipu ke harini…

      Reply
    • Anonymous February 25, 2014, 12:55 pm

      pakatan haram jadah

      Reply
      • Anonymous February 25, 2014, 3:01 pm

        Aku pun x dapat lagi. 2 tahun dapat , tahun ni pulak yg lambat. Atau x dapat langsung…..kesian mak aku yg masuk dlm tanggungan aku. Hari ni dah 25hb. Sial betul…..sedih la

        Reply
        • Anonymous February 25, 2014, 11:08 pm

          Jangan cepat mengaku kalahkan..kedah panting kalahkan…aku pun tak masuk lg sebab tengah proses..bg masa sampai bulan 3…insyaalaah..
          Ok ye…selamat hari raya..kui..kui..kui

          Reply
    • Nor February 27, 2014, 4:06 pm

      Borang Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M 3.0) untuk Bujang – RM300 dan Ketua Isi Rumah – RM 450 (dlm 3k-4k)dan RM 650 bwh 3k..

      Reply
  • Wanie February 21, 2014, 11:06 am

    yahoo…dah masuk. Thanks Datuk Najib

    Reply
    • ciak smt February 22, 2014, 12:27 pm

      Marah bn tapi duit brim sapu jugak..hi hi..tak malu

      Reply
    • Anonymous February 24, 2014, 7:28 am

      xxxx duit aku xmasuk lagi …janji xxxx mak bn

      Reply
  • Cikgu Jamal February 21, 2014, 11:07 am

    siapa2 yang dapat duit brim tu, pastikan beli bahan2 asas cth beras, tepung, minyak masak utk kegunaan setahun terus yer…

    tak pun simpan dalam ASB, next year dapat lah dalam 30 henggit dividen nya…

    barang2 dah makin mahal, jimat2 sikit…

    Reply
    • Abe garuda February 21, 2014, 5:08 pm

      betul2…jimat duit mkn untuk setahun yer

      Reply
      • Abe garuda February 21, 2014, 5:14 pm

        boleh la bayar tax astro skali untuk setahun ek, pastu lepas la duit unruk isi myk Petrol untuk pegi kerja setahun ek..time Kasih La GOV, kerana memahami Rakyat…..

        Reply
      • sitie February 28, 2014, 1:54 pm

        kesian kat kita rakyat, mmg la nampaknya kena jimat sampai setahun he he he,kesian kita rakyat selalu bertekak bab-bab begini, kerajaan ambik duit kita banyak, tapi kita dapat celah gigi saja, kenapa kita tak dapat merasa brim1malaysia nie dapat mencecah 3,000 untuk seisi rumah, bujang 2,000 dan warga emas pun 3,000 jugak..sbb one and off saja bukan tiap-tiap bulan pun…itu pun tak boleh ker nak bagi sagu hati kat rakyat….

        Reply
  • Puan Lily Maisarah February 21, 2014, 11:09 am

    tak dakkk pun saya…
    tahun lepas dapat jek..uwawaaaa

    Reply
    • BRIM 3.0 February 21, 2014, 11:53 am

      Puan dh kawin, esok baru dapat..semalam dorang baru bagi yg bujang2 je..

      Reply
      • Zakaria February 21, 2014, 12:30 pm

        huhuhu… patutnya kasi la yang dh kawin dulu … nak beli susu anak lagi.. pampers anak lagi.

        Reply
        • sara February 21, 2014, 2:31 pm

          Setuju

          Reply
          • ain February 22, 2014, 8:41 am

            yg dh kawin pun blm dpt lg ni..mcm mane…sume dpt ari ni ke berperingkat ek?

            Reply
        • Anonymous February 26, 2014, 1:31 am

          betul3

          Reply
      • edy February 22, 2014, 2:47 pm

        Saya lum dapat pun lagi ? untuk bujang,dia bagi secara berperingkat ke apa ye ?

        Reply
      • inteligent313 February 23, 2014, 1:31 pm

        aslamualikm wbt..
        maaf lau ade tgaggu..xde niat nk skit ati spe2 pn..cme nk btanye..npe sy pye x msok lg?td da cek da..xde pon..sye tolong kuarge je..gaji x tentu..x sampi pon 1500 sbln..tkot plak tgok hangpa gadoh2..ceq x bule tgok gadoh2..hehe..

        Reply
        • inteligent313 February 23, 2014, 1:33 pm

          da bkawen da..

          Reply
  • LYT February 21, 2014, 11:20 am

    apale BS lembab..smlm dh rmai tau dh BR1M dh msk.Time kasih BN!

    Reply
  • Copernicus February 21, 2014, 11:58 am

    tahniah semua.. sy tumpang gembira.. gunakan br1m itu dgn sebaik2nya supaya dapat dimaksimumkan manfaat daripadanya..

    terima kasih kerajaan malaysia kerana menyalurkan subsidi kepada golongan sasar yg benar2 memerlukan, regardless of their political ideology & sexual orientation ..

    terima kasih juga kepada pembangkang kerana tanpa bangkangan anda, mungkin kerajaan tak bersungguh2 & konsisten dalam melaksanakan bantuan rakyat 1malaysia ini..

    so far, track record br1m 1.0 (RM500), br1m 2.0 (RM500) & br1m 3.0 (RM650) RM1,650 telah dilaksanakan dengan jayanya..

    Reply
    • Anonymous February 23, 2014, 8:37 am

      Saya gaji x sampai 3k pun nape dpt rm450 je kena tipu lagi la nampaknya.

      Reply
    • ira February 24, 2014, 8:14 am

      daTO SERI NAJIB TOLONG CHECH BALIK BRIM NIE..SAYA DAPAT 450 SEDANGKAN GAJI BARU RM 900..TAHUN LEPAS RM 500..APE SUDAH JADI DATUK…RM 200 TU HILANG.SEMAKKK SEMULA..DUIT NIEEEEEE…

      Reply
      • IRA February 24, 2014, 8:17 am

        HILANG RM200 BESAR MAKNA BAGI SAYA..JANGANLA BUAT MACAM NI KERAJAAN..ANAK 2 ORANG NAK MAKAN..JANGAN X BLAKU ADIL…JANGAN TINDAS ORG BAWAH…KECEWA BTOL…TOLONG DATUK PERIHATIN SKET…..

        Reply
        • sitie February 28, 2014, 2:04 pm

          Ya Allah knape dia org tak amanah,knape tipu golongan sasar rakyat mcm nie..tak masuk penuh lagi RM200 pegi mana? Masuk poket sapa? Ini tak boleh jadi Perdana Menteri Kita kena tahu ada berlaku penyelewengan dalam pembahagian duit brim1Malaysia nie, tak amanah langsung semoga tuhan balas ketidak amanah pertugas-pertugas tu..klau mcm tu beratus ribulah dia org untung songlap duit rakyat RM200 tu masuk dalam akaun pertugas tu sendiri..tak halal lansung…

          Reply
  • LILY February 21, 2014, 12:13 pm

    kalau xkemaskini akaun bank aritu,xdpat brim la krenye ??

    Reply
    • Anonymous February 22, 2014, 2:22 am

      Hidup najib..ahhahaha

      Reply
    • Anonymous February 24, 2014, 2:20 pm

      Sya haru al rashid bin Abdul wahab
      Sya dh msk dua.2x BRIM..pon x dpt ..sdh daftar.pun x dpt BRIM JGA.NOMBER.
      AKAUN PUN DH DH bgi tpi x dpt jga
      .

      Reply
  • Tanpa Nama February 21, 2014, 12:34 pm

    Bagi la banyak sikit.. hehehee nanti bagi lagi ye? :P

    Reply
  • aida February 21, 2014, 2:15 pm

    saye xdapat lagy .. macam mane na check on line …?

    Reply
    • Zara February 21, 2014, 2:17 pm

      call LHDN … nanti dIorg akan cek kan .. tapi yang bujang sepatutnya da dpt rini . Mcm adek sy dah dpt dah

      Reply
  • BR February 21, 2014, 2:47 pm

    BN – Beri Nikmat

    Ptuihh!

    Reply
    • Anonymous February 21, 2014, 3:00 pm

      Brim khas utk pengundi kajang ada tak? Kalau ada ambil pangkah lain cerita.

      Reply
    • Nik Soh Nik Mat February 25, 2014, 1:01 pm

      saya dah ada kluarga dpt cuma RM450…apa certer ni….ya

      Reply
      • zeera February 25, 2014, 1:45 pm

        saya masih belum dapat lagi ni, apa cerita…
        janji semalam dpt pd yg belum dapat…
        tapi sampai ke hari ni, habuk pon tarak..

        Reply
  • aromaperfume2u February 21, 2014, 3:36 pm

    untung ler sapa yang dapat… selamat berbelanja dengan berhemah…

    Reply
  • siti February 21, 2014, 4:06 pm

    Sy nk tnya,adk sy bujang,bru apply,da dpt jgk ke?

    Reply
  • Anonymous February 21, 2014, 4:31 pm

    Kalau xkemaskini ac mcm mn

    Reply
    • Anonymous February 26, 2014, 1:40 am

      tak dak la…

      Reply
  • Fuad Ahmad February 21, 2014, 6:04 pm

    Tu bukan duit Najib la..tu sume duit kita yang bayar cukai..ko ingat Najib ada duit nak bagi kite aume..lagi die songlap duit kita ade la..bersyukur dan berterima kasih pada Allah..ni duit aku x masuk lagi ni,ingat aku x bayar cukai ke duk Malaysia ni..

    Reply
    • Anonymous February 21, 2014, 9:12 pm

      Cukai x bayar lagi bnyk cerita

      Reply
      • Anonymous February 21, 2014, 10:42 pm

        Cakap xda adap, xreti hormat org, mghormati pmimpin dituntut dlm islam, sdar la dr ye

        Reply
        • sytecxs February 24, 2014, 2:53 am

          Iu terhad pada pemimpin yg adil dan benar…dlm kes najib nmasih byk yg dipersoalkan dan tidak dibalas lg sehingga kini.

          Panggil debat pon takot jadah ape pemimpin gitu.tu baru org pgl debat..kot kalo perang tah cemane la pulak gayanya.mau dibiar je rakyat tinggal terkontang kanting sendirian saja sedangkan dia cabot lari bawak harta keluar negara

          Reply
          • ramli bin putih February 25, 2014, 4:47 pm

            kalau pok jik ajak g debat,meleleh2 la ayaq liur dia nnt..cam abg sabree chek tu…

            Reply
          • Anonymous March 2, 2014, 12:09 pm

            Yalah dh brape kali g bank tp x msk msk jg.mcm mane ni

            Reply
  • nurayu February 21, 2014, 9:01 pm

    askum datuk najib sy punya tahun lepas tak lulus sebab nama anak bekas suami guna dan skunk nie sy pakai sorang ibu tunggal…tak dapat surat pun lagi dan kawan sy baru pertama kali isi borang dgn sy pun tak smp lagi surat kat umah sy?tapi adun kat area kg.baru bagitau esok jadi sy suruh jew dia pegi sana…sebab sy pakai bank kawan tak ade bank…harap datuk najib beri peluang insan macam kami nie….

    Reply
  • Anonymous February 21, 2014, 9:10 pm

    Berapa sangat KO bayau cukai . .

    Reply
  • man February 21, 2014, 9:11 pm

    td check da msuk 300 dlm akaun bank,status trkini da
    da bkahwin.da kmaskini bagai..dpt yg bujang pelik2

    Reply
  • Anonymous February 22, 2014, 4:07 am

    Status trkini…utk Isi rumah berkahwin sudah msuk..Sila cuba check akaun bank anda.

    Reply
    • mey February 22, 2014, 4:17 am

      yeke dah?? brape ek??

      Reply
  • zal February 22, 2014, 4:33 am

    Cam ni ke sikap org melayu?buat baik pun salah jahat apa tah lagi.org memberi kita merasa,org x bagi kita menganga.so kalau dah kata BRIM ni duit rakyat la apa lah,org bagi tu ambik je la.ape yg x puas hati lg.?dah tu duit rakyan kan?kalau ko taknak transfer kat bank aku pun takpa.kurang2 pahala kau berganda.

    Reply
  • Anonymous February 22, 2014, 6:40 am

    rm650 sudah masuk

    Reply
    • keenah February 22, 2014, 6:44 am

      baru check td.thnks ye!

      Reply
      • noor February 22, 2014, 10:26 am

        sy x dpt pn…sdh berkahwin…uwwwaaaa….

        Reply
        • Anonymous February 24, 2014, 7:20 am

          azmi,saya pun x dpt,no akaun dh bgi…tahun lepas dpt,kesian anak bini saya..

          Reply
    • Anonymous February 22, 2014, 10:30 am

      Kalau bank cimb dah masuk juga ke

      Reply
    • nana February 22, 2014, 9:23 pm

      Kenapa sy check smp skrg xmasuk2 lg..kesian la kt ank2 nk beli pampers susu.harap sgt harini masuk tp cek pkl 8 mlm td xde pun lg.

      Reply
  • amry February 22, 2014, 8:13 am

    Dah masuk tp Rm450..kata org yg kahwin pndapatan bwh 3000 dpt Rm650…apa pun trimksh Alhamdulillah

    Reply
  • izora February 22, 2014, 8:17 am

    Kenapa husband dpt rm450 je ?

    Reply
    • Anonymous February 26, 2014, 1:46 am

      dia kahwin satu lagi kot….

      Reply
  • brimbroom February 22, 2014, 8:37 am

    Tahun lepas aku dapat rm500..tahun ni x dpt plak..pelik bin ajaib… aku dah kemas kini akaun.. tinggal nak kemas kinikan parang je nak tetak org yg duk wat keje taik mcm ni..

    Reply
    • adie February 22, 2014, 8:53 am

      saudara ada sambung belajar tak? dapat baucer buku tak?

      Reply
    • leely February 22, 2014, 9:53 am

      sama la..saya pun x dapat apa2 pun jugak

      Reply
  • melissa February 22, 2014, 8:39 am

    kenapa saya dapat rm450 sahaja…

    Reply
    • Anonymous February 22, 2014, 9:02 am

      Haha…saya pun cek masuk 450 jer…

      Reply
      • Ika February 22, 2014, 11:04 am

        sama ar.. dpt rm450 jer

        Reply
        • Anonymous February 23, 2014, 8:40 pm

          Aku OKU pendapatan < rm 3000 pun dapat rm 450/:..extanded la sgt..nak nipu rupanya.

          Reply
  • ain February 22, 2014, 8:45 am

    ada yg dpt rm450..ada yg dpt rm650…mcm mane tu?
    tp kira ok la dpt jugak….sy x dpt langsung….2 tahun berturut2 dpt..tetiba tahun ni x dpt..mcm mane pulak?…

    Reply
  • adie February 22, 2014, 8:47 am

    thn lepas dapt, apsal tahun ni x dapat? ada kaitan dengan baucer buku 1 malaysia.. aku buat pjj.. gila apa.. baucer buku bleh beli susu anak ke.. beras ble beli..

    Reply
    • Anonymous February 23, 2014, 5:00 am

      Saya penah terbaca yg dpt bantuan baucer buku, xlayak dapat br1m, tp utk kepastian boleh emel lhdn.

      Reply
      • Anonymous February 23, 2014, 11:25 am

        Yang dh dapat baucer buku 1 Malaysia memang tak dapat BRIM. Dah dijelaskan dalam paper.

        Reply
  • mohd shahril February 22, 2014, 8:55 am

    nak mohon penjelasan saya dah kemaskini status br1m 2014 bagi individu berkeluarga,kata masuk hari ni…xder lagi pon..tipu arrrrr….dua kali sebelum ni dapat pon melalui voucher..tu pun surat x sampai kena pergi cek sendiri…ke adun songlap duit rakyat

    Reply
    • salmi February 22, 2014, 10:31 am

      sy dh cek 3 kali dlm akaun tp x dpt pn duit brim tu..kata arini duit masuk utk berkahwin…mcmana nk cek yg kita ni berjaya @tidak..

      Reply
  • Anonymous February 22, 2014, 8:58 am

    RM450 pndptan RM4000 ke bawah..RM650 pndptn RM3000 ke bawah tak silap..

    Reply
    • Anonymous February 22, 2014, 11:14 am

      Pendapatan saya bawah rm3k pun dapat rm450 saja.

      Reply
      • Anonymous February 22, 2014, 8:48 pm

        Ok lah tu drp tak dpt dapat langsung

        Reply
      • Anonymous February 22, 2014, 8:50 pm

        Ok lah tu drp tak dpt dapat langsung..member aku gaji rm4022 anak 7 tak layak

        Reply
      • atie February 23, 2014, 12:38 am

        Saya pn dpt rm450..pndtn krg dri rm3000..sblm2 ni dpt full…hemmmm…mcmne tu…

        Reply
      • Anonymous February 23, 2014, 8:47 pm

        Pendapatan sy pun bwh rm 3000..tahun lepas dpt rm 500..BR1M extanded punya pasal tahun ni dapat rm450/:.

        Reply
  • Anonymous February 22, 2014, 9:01 am

    Saya golongan isi rumah yg sudah berkahwin.dah check acc tapi xde pun.

    Reply
    • Anonymous February 22, 2014, 9:39 am

      YALA..

      Reply
      • Anonymous February 22, 2014, 10:32 am

        yer la…sy pn mcm tu jgk…cek dlm akaun x ada pn…musykil la klu mcm ni…

        Reply
  • christina toionChristina Binti Toion February 22, 2014, 9:24 am

    Aku pulak tahun lepas dapat rm500,tahun ni pulak dapat rm450

    Reply
  • slayer February 22, 2014, 9:57 am

    sepatutnya yang ada tanggungan yang diberi dahulu…bukan yang masih bujang..enjoy sakan depa..kami ni yang ada keperluan hanya menanti…kebodohan apakah ini?

    Reply
  • Anonymous February 22, 2014, 9:59 am

    Kenape ade yg dapat 450..mcm pelik jew..

    Reply
  • norhayati February 22, 2014, 10:01 am

    sy chek kat a/c x ade masuk pun ?

    Reply
  • Anonymous February 22, 2014, 10:03 am

    tahun lepas sy dpt tp tahun ni kenape x de?

    Reply
  • Nurcahaya February 22, 2014, 10:16 am

    Syukur kpd Allah yg memberkati kerajaan malaysia..hanya yang tidak tau bersyukur dan berterima kasih sahaja selalu mengeluh tidak cukup..Alhamdulilah..

    Reply
  • haz February 22, 2014, 10:20 am

    As salam
    Saya dah tak kerja dari bln 10 (2013) hingga sekarang..pd bln jan 2014 saya mohon brim 2014 nie.first time mohon brim 2014..dulu dua tahun lepas saya declare cukai pendapatan(2011 & 2012..) tahun nie tidak le sbb dah tak bekerja lagi..jadi saya mohon brim 2014 nie..
    Sya check pagi tadi di akaun bank tak ade… hampa..
    Kenapa yea.???

    Reply
    • Taxpayer February 24, 2014, 11:25 pm

      Duit VSS kena buang keja dok banyak lagi!!!!

      Reply
    • Anonymous February 25, 2014, 1:00 pm

      aku pon xdok gok.. maybe ni mslah untuk pemohon y bru kot

      Reply
  • liyana February 22, 2014, 10:23 am

    Npe sy dpt 450 je..mtak pnjelasan..gaji sy 1600.suami gaji 900 je

    Reply
    • Anonymous February 22, 2014, 10:28 am

      Sy pun sama gaji ktorg xsampai rm3000 pun..mcm mana nak buat ya?

      Reply
  • Siti fatimah February 22, 2014, 10:26 am

    untk dh brkawin bila masuk

    Reply
  • faezatul February 22, 2014, 10:30 am

    Np dpt rm450 jer??? Janji rm600, kerajan dh tipu rakyat nie

    Reply
  • steff February 22, 2014, 10:41 am

    Sye bujang.. dah kemaskini pun.. x da pn masuk apa2.. takkan sye x dpt kot..sbb taun lepas x dapt.memang x adil!!

    Reply
    • Anonymous February 22, 2014, 10:42 am

      X adil!!!

      Reply
    • Anonymous February 22, 2014, 10:45 am

      Mesti di jelaskan….

      Reply
  • zeity February 22, 2014, 10:48 am

    Says talk check lg ni…tp klu tak dapat hampa doh….dlu dlu 2 Kali da dpt. .jgn ar tak dapat lak Kali ni….

    Reply
  • Anonymous February 22, 2014, 10:50 am

    Tipu punya najib…ada yg dpt rm450 & rm 650..bodo2 kene tipu …

    Reply
    • Anonymous February 25, 2014, 1:02 pm

      lu y bodo ad plak slah kn najib bodo mu ni.. bkn die y uruskan pambayaran br1m tu..bace la sbb ap dpt 450 lol

      Reply
  • Anonymous February 22, 2014, 10:50 am

    Tipu punya najib…ada yg dpt rm450 & rm 650..bodo2 kene tipu …

    Reply
  • atuk February 22, 2014, 10:56 am

    Memang najib penipu beso.janji dicapati!!!!

    Reply
    • Anonymous February 25, 2014, 1:03 pm

      anwar kuat men xxxxxx

      Reply
      • Hacker February 28, 2014, 12:47 am

        meme rr baru tau ke pak jib cam tu,,,adehhh ..,dulu kini selamanya makan capati…. dah xde modal la tu, xde kena mengena gan anwar,,, pasal brim1m kena cari pak jib… hadiussss amigusss

        Reply
  • raja zurina February 22, 2014, 10:58 am

    kenape saya dpt rm450 je..sedangkan kawan saya dulu ibu tunggal dan sekarang dah kawan dpt rm650..suami dia pon dapt sbb dulu bjng..

    Reply
    • haz February 22, 2014, 11:09 am

      Nasib baik dpt..
      Klau tak dpt haus…

      Reply
    • Anonymous February 22, 2014, 9:05 pm

      betui ka ..untung la

      Reply
      • raja zurina February 22, 2014, 10:22 pm

        dpt memang la dpt..alhamdulillah n time kasih pada PM..cuma pelik sikit la kan..tp x pe la.dah rezeki dia kot…

        Reply
  • Anonymous February 22, 2014, 11:01 am

    Call tollfree nak semak status memanjang busy & maduk message je.

    Reply
  • zeity February 22, 2014, 11:08 am

    Janji harus di tepati…klu tak tanggung di akhirat nanti…ke tak takot mati……

    Reply
  • nanainna February 22, 2014, 11:10 am

    Sape yg Ckp kne trime kasih kat najib tu mmg bangang r.. ape najib tolong rakyat? Brim 650? Ko x tgk plak saman berlambak, abis sme naik.. dpt 650 nak trime kasih plak.. boley bla la

    Reply
    • anonymous February 22, 2014, 6:06 pm

      Dol..ngara luar bayar samar potong separuh gaji..ko x reti bersyukur k?? Duet ko dpt tu rezeki allah yg tetapkn cm tu..x phm r aq

      Reply
  • Zack Umar February 22, 2014, 11:17 am

    Yg dah berkawin start smalm ngan bile ye?

    Reply
  • amar February 22, 2014, 11:18 am

    sape yg dapat dulu dapat 500 rasa kali ni dapat 650, dia dah kantoi la tu.. sbnrnya isi rumah dia lebih 3000. jd 450. jd jgn pelik, lhdn la ni cek habis woo

    Reply
  • AZRAI February 22, 2014, 11:28 am

    UIITTT.MANE BRIM>???? XDPT PON???APAKAHHHHHHH>?????

    Reply
  • Anonymous February 22, 2014, 1:09 pm

    Tunggu sblum pru 14. Brim akan jadi rm 1500.

    Reply
  • ani February 22, 2014, 2:37 pm

    knp dpt cuma 450 sahaja…..ade yg tak kena je,ade yg makn tengah ke….terasa tertipu.

    Reply
  • jj February 22, 2014, 2:50 pm

    Dah cek akaun 2x , takde pon duit BRIM …hampeh !!!!

    Reply
    • ramli bin putih February 25, 2014, 4:58 pm

      ko chek 2 x..aku satu hari chek sejam skali..pun xmasuk2 gak…hampeh tol..cm kna tipu jek…

      Reply
  • mohd February 22, 2014, 2:59 pm

    kenapa tak adakan BR1M tiap-tiap bulan ,kan bagus klau macam tu.

    Reply
  • gamen pnipu February 22, 2014, 2:59 pm

    3x pergi cek kat bank rakyat.tp x masuk pun duit ? Dua tahun lalu aku dapat je pun.nape kali ni mcm pincang. Mmg byk rakyat akn marah

    Reply
  • Ros February 22, 2014, 3:50 pm

    napa brim tak dapat ya, sudah kemaskini pun, tahun lalu dapat, betul2 tak adil, orang lain dapat pula,,,kalau ikut syarat memang layak…

    Reply
    • khairul February 22, 2014, 4:26 pm

      sme r kite…5,6 kli g bank….duet masuk2…tahun lepas bleh sgt…..thun nie….bkn leh doh….

      Reply
  • firdaus February 22, 2014, 3:58 pm

    saya pun tak dpt2 lagi mcm mne tu…?

    Reply
  • Anonymous February 22, 2014, 4:49 pm

    Brim 2.0 sy dapat, skrg ni tak dapat pulak , jiran2 sy semua dpt, sy dah bagi no acc maybank .. td pegi cek 2x tak masuk pun duit brim ..adooii sedeeeh nyer mana duit BRIM ku ????!!!!!!

    Reply
    • k February 22, 2014, 7:14 pm

      sy pun tak dapat..acc maybank juga… sebelum ni dpt….

      Reply
    • Anonymous February 22, 2014, 7:19 pm

      maybank mmg bermasalah..sy xdpt..kwn pn xdpt..klu xcye,tgk page maybank..ad komplen xdpt..sdey btl

      Reply
      • Anonymous February 22, 2014, 7:45 pm

        Tahun lepas suami sy dpt rm500.tahun ni pulak bleh rm450.klu nak ikutkan kiraan gaji kami berdua x sampai pun rm3000.x faham betul lah

        Reply
    • Anonymous February 23, 2014, 5:04 am

      Ramai yg guna maybank xdapat lagi, family sy 3 org xdpt lg semua maybank, yg BSN semua dh dpt pulak

      Reply
      • zeera February 25, 2014, 1:49 pm

        saya pon tak dapat lagi ni… asyik dok tgk M2U jek dr semalam…sape2 tolong jwbkn….

        Reply
  • Insan senasib February 22, 2014, 7:37 pm

    Nasib yg sama.. Dri 20hb dok cek.. Smpai la ni.. Xdak gak.. Tahun lepas merasa la juga.. Tahun ?? Nak merungut pn xguna juga.. Nak marah apa pn xboleh.. Depa bkn dengaq pn..sabar byk2 na.. Klu rasa berbaloi nk buat rayuan..hampa pegi la..mana lah tahu kot2 dapat ka..cheq rasa xberbaloi sbb nk kena karangan bagai..dokument bagai..nk tuntut 300, 400 ja..xpa la na..cuba tahun depan..in sha allah ada rezeki tu..

    Reply
  • no name February 22, 2014, 7:48 pm

    korang nie dah dapat pun tak bersyukur..aku nie tak dapat2 lagi..terima je apa yang ada…

    Reply
    • Anonymous February 22, 2014, 7:59 pm

      Betul tu, yg dah dpt tu jgn nak komplen , aku nie sampai skrg tak dpt lagi ..baru blk dr bank , dahlah beratur panjang gile, jangankan duet habuk pun takdaa !!

      Reply
      • Anonymous February 22, 2014, 8:14 pm

        spoil btl la..

        Reply
    • Anonymous February 22, 2014, 10:43 pm

      aq cek acc aq ade 6500 rupenya duet komisyen yg masyukkk caiookkk..

      Reply
  • siti February 22, 2014, 8:44 pm

    saya pun x dapt lg brim

    Reply
  • fadli February 22, 2014, 8:46 pm

    Dengar ada orang tak dapat lagi. Lega pulak rasa hati.
    Kita punya turn hari isnin kot.
    -8.40pm 22/2/14

    Reply
  • hantu February 22, 2014, 8:47 pm

    Sama la sy, RM 450 je..
    Tapi e-filing 2012, RM 41000.
    Bahagi 12 bulan, so gaji kasar sebulan RM3400.
    Sebab tu kot.

    Last 2 years, senang2 je RM500 + RM 500 = RM1000..

    Reply
  • sahap lorong February 22, 2014, 8:49 pm

    Kenapa Brim dapat RM450 dulu RM500

    Reply
    • hantu February 22, 2014, 8:54 pm

      2012 & 2013, gaji kasar bwh RM3000, dpt RM 500

      untuk BR1M tahun ni, gaji kasar bwh RM3000, dpt RM 650.

      Gaji kasar antara RM3000 – RM4000 pula dpt RM 450.

      Reply
  • Anonymous February 22, 2014, 8:53 pm

    Member aku gaji rm4022 anak 7..tak dapat. Yg 1 lg rm3900 baru kawin anak tak ada dapat rm450

    Reply
    • Anonymous February 22, 2014, 8:56 pm

      Khasian. ..

      Reply
  • zamil February 22, 2014, 9:01 pm

    mungkin br1m akan masuk berperingkat , jadi banyaklah bersabar..

    Reply
    • Anonymous February 22, 2014, 11:02 pm

      Sy nak tanya, mase isi borang brim 2 dulu sy ada bagi no acc bank, masa tu sy dpt voucher , masalah nya brim 3 sy tak kemaskini maklumat, sbb takde yg berubah, td sy cek tak dapat pun duit brim, kalau tak kemaskini tak dpt duit brim ke ?

      Reply
  • Suraya February 23, 2014, 1:14 am

    Hampa2 yg x th brsyukur n x sda dri tu sdar la dr ckt dh dpt tu brsyukur la x bnyk ckp!!yg x dpt lg tu tngu ada peringkat2 la x mengeloh..yg x kmas kini tu nti dpt voucer tngu surat je tu la pndai maki orng je otak ltak kt lutut ke..lain kali tgk info jgn wt andaian sndri je!

    Reply
  • joe February 23, 2014, 3:09 am

    Kenapa acc bank saya brim masuk 2 kali.. kemarin 300.. betul sbb sy bujang.. hari ni pergi nak keluar duit ada pula kemasukan 650 lagi.. rezeki.. trimakasih Kerajaan..

    Reply
    • nate kera February 23, 2014, 12:35 pm

      Hanjing ko org g cek 3,4 xmsk ko ni jilat lbh dpt 2kali.

      Reply
      • Anonymous February 24, 2014, 6:59 am

        hahahah

        Reply
    • rp February 25, 2014, 5:39 pm

      2 kali dpt sbb, yg satu tu mak mah kasi sbb ko nyot2 buah dia..pasni ko leh dpt lg tp kena tunggang pokjik la plop…

      Reply
      • mohamad faizal February 25, 2014, 6:29 pm

        salam…sya faizal rahman,pagi tadi sy telah ke bank bsn utk mengeluarkan duit BRIM…tetapi mgg brim blm masuk lg ke akaun bsn sy,awal2 sy dh isikan borang dn menulis akaun…sy hrp LHDN minta pantau dn check blk semak semua siapa2 yg blm dpt lg duit rakyat tu…mungkin ada ramai lg org2 yg susah dn harapkan duit ini,trm kasih.

        Reply
  • isqandar February 23, 2014, 9:11 am

    X adil betul…tiap2 tahun dapat…tp tahun ni langsung x dpt…baik dia org buat system manual je pg ambik daripada x dpt langsung mcm ni…hari2 tengok ac pun x ada…untungla…yg bujang 2 kali dapat pun ada…ingat selepas update ac no lg ok..rupanya lg menderita x dpt langsung…

    Reply
    • geri February 25, 2014, 3:11 pm

      Betul tu. Kita yg miskin ni…Yg memang perlu kan bantuan x dapat2. Dua kali dapat…Tapi tahun ni yg x tau status. Dapat ke tidak. Kesian mak aku…..Mak aku bwh taggunggan aku pulak. Mcm mana cara hanging2 tu buat kerja….ingat kasi acc lagi cepat ni aku tgk lagi worst…fuck

      Reply
  • Anonymous February 23, 2014, 9:15 am

    Xpe la…biar la bujang dapat dulu….dia org banyak tanggungan…

    Reply
  • Anonymous February 23, 2014, 9:56 am

    Maybank ada masalah kemasukan br1m ke? Saya & my friend yg guna acc maybank xdpt lg.hmmmm :-(

    Reply
    • Anonymous February 24, 2014, 8:33 am

      senasib la kita

      Reply
  • fara February 23, 2014, 10:19 am

    Np brim still xdapat sampai ari ni.. 23.2.14?suppose diaorg bg surat permohonan berjaya@ x macam last year.so kiteorg taula yg kiteorg dapat@ x.tak la cam sekarang..ingt kiteorg takde keje ke nk online 24 jam ..check brim dh masuk ke tak..

    Reply
  • ayam February 23, 2014, 10:27 am

    alhamdulillah semalam dpt rm450,dulu sblm PRU ko janji nk bg br1m rm1200. Pastu potong jd rm650,tp skg ko potong lg jd rm450..najib lu apa cita?? Baek ko janji dgn hanjing je drpd janji dgn org..

    Reply
  • eja February 23, 2014, 10:28 am

    da berkali cek kt bank. xde pn duit brim masuk. pembohong!!!

    Reply
  • im February 23, 2014, 11:35 am

    asal brim aku 250 jer wei peliknya …kalau 450 pun ok gak ni 250 kt maybnk cek pg takde bila tgahari masuk 250 ….aku pelik niiii,,,,.

    Reply
    • Anonymous February 24, 2014, 3:05 pm

      Sikitnya brim engkau, tp takpela merasa jg duit brim… aku tak dpt lagi coz tak kemaskini acc no , mudah2an aku dpt voucer mcm thn lepas …

      Reply
  • Anonymous February 23, 2014, 11:57 am

    Lain kali,xyah janji sepatutnya masuk berapa hari bulan…semua rakyat ingatkan semua masuk tarikh yang di tetapkan…dan bagi janji yg dh bekeluarga pendapatan kurang rm3k dpt rm 650,tp x selaras pulak kemasukannya…apabila sudah berjanji tp tidak ditepati tu mcm mana pulak?

    Reply
    • Anonymous February 23, 2014, 1:29 pm

      Potongan subsidi tak dapat dielakkan demi kepentingan ekonomi negara.Kata Najib.

      Reply
  • matt napi February 23, 2014, 2:19 pm

    TQ!!!dapat br1m RM300…saman ekor JPJ dapat jgk RM900…besttt

    Reply
  • Anonymous February 23, 2014, 2:48 pm

    mcm mane nkj check brim dh msuk bank ke blum ni???

    Reply
  • abby February 23, 2014, 4:00 pm

    BH Online baru keluar berita ni :-

    Sementara itu, beliau berkata 100,000 penerima BR1M yang sepatutnya menerima bantuan itu melalui akaun bank semalam, masih belum menerima bantuan itu berikutan masalah teknikal.
    “Hari Isnin (esok) akan diselesaikan. Saya masih lagi dalam proses menerima maklumat lokasi bank mana (yang menghadapi masalah itu). Bank itu menghadapi masalah teknikal kerana terlalu ramai penerima BR1M itu akaunnya di bank itu,” katanya.

    Baca kat link ni –>>http://www.bharian.com.my/bharian/articles/17_000penerimatahunlalutolakBR1Mtahunini-Husni/Article/index_html

    Reply
    • abby February 23, 2014, 4:03 pm

      Yg tak update acc no dlm website BRIM, jangan risau. Nanti korang akan dpt suratutk ambil kat mana voucher tu.. mcm BRIM sebelum2 ni jugak.

      Reply
  • Anonymous February 23, 2014, 4:02 pm

    Saya merupakan permohonan baru brim3.0…sa da msk kn akun no maybank…tp blm dpt lg…sa da cek bnyk kl…

    Reply
  • ANTI BN February 23, 2014, 4:19 pm

    JANJI DICAPATI,APA PUN X DAK,HARAMJADAH PUNYA BN DOK KENCING RAKYAT SAJA…..

    Reply
  • ikien February 23, 2014, 4:31 pm

    saya lom dapat kenapa yer? brim isi rumah tue dah masuk ker?

    Reply
  • fariz February 23, 2014, 9:22 pm

    hahaha kesian rakyat semua, aku yang gaji tinggi kerja swasta atas usaha titik peluh aku ni la asyik kena potong cukai pendapatan mahal untuk bayar brim korang,dah la kos hidup makin tinggi,brim habuk tak dapat…. ada aku bising macam korang asyik berterima kasih kat najib bagi brim tak seberapa?dengan najib suruh bersyukur sangat, dengan Allah ada korang bersyukur bagi udara bumi percuma untuk korang hidup? pencacai bn cakap banyak tak guna, pergi makan kangkung macam najib suruh korang sanggup tak?

    Reply
    • zirafah February 24, 2014, 7:39 am

      Bila dh sebut ALHAMDULILLAH tu maknanya syukur pada Allah…

      Reply
  • LOW EE BET February 23, 2014, 9:43 pm

    pukul 8 malam,saya pergi maybank chek kat mesin atm hanya rm450,apa sudah jadi? kurang???

    Reply
  • LOW EE BER February 23, 2014, 9:47 pm

    pukul 8 malam tadi saya pergi maybank,periksa kat mesin atm hanya dapat rm450,apa sudah jadi???

    Reply
  • tanahmerah February 24, 2014, 7:19 am

    tumpang lalu..aku bukan balaci mana mana parti.cuma aku gunakan otak utk brfkir,mata,telinga dan ilmu untuk buat penilaian.kpd yg kata kjaan bodoh,tipu,songlap duit mmg bangang.btul ni bkn duit najib,dan bkn jgk duit mak bapak korang,ni duit rakyat..tp korang kna igt,sapa pun yg jdi kjaan,advantage kt tngannya.klu kjaan songlap duit,naikkk hrga brg,dn xnk bgi sesen pn,ap korang blh buat..at least ad jgk tempias duit tu..klu pembngkg jd kjaan pn aku rsa samaje…jdi guna2knlh otak mcm aku.
    br1m aku dpt 650,dn aku sedekah kt mesjid…

    Reply
    • Anonymous February 25, 2014, 6:42 pm

      Terbaik bro… Fikiran aku pon sama, knpala mereka berfikiran sengkat.. Banyak ckp lebih bg menyalak x bg menyondol…

      Reply
  • Anonymous February 24, 2014, 7:28 am

    saya dah bagi no akaun tapi hampeh…tahun lpas dapat..che khairulazmi..ape ni pak jib..

    Reply
  • Che khairulazmi bin Che Rajjab February 24, 2014, 7:34 am

    saya dah bagi no akaun tapi hampeh…tahun lpas dapat….ape ni pak jib..

    Reply
  • Nafisa February 24, 2014, 8:49 am

    Salam semua,
    Saya belum dapat lagi,pembayaran berperingkat peringkat hingga bulan mach.Bukan semua dapat pembayaran sekali gus.
    Rata rata ada yang dapat Rm450 sepatutnya Rm650.Mesti ada sebabnya tak dapat penuh.

    Reply
    • abby February 24, 2014, 11:36 am

      Nafisa, info dpt dr mana yg pembayaran berperingkat sampai bulan mac? Sy pun xdpt2 lg … huhuhu…. tahun2 lepas dpt….

      Reply
      • Nafisa February 24, 2014, 2:06 pm

        Saya dapat tahu melalui berita radio.

        Reply
        • abby February 24, 2014, 2:37 pm

          Oh yeke… macam2 la..kalau beritahu awal2 sebelum masuk acc kan senang..tak pasal2 lhdn punya tepon asyik berdering je…sbb smlm baca di berita harian online, katanya lewat2 masuk pun harini.., takde pulak dia kata sampai march…. takpelah,maybe ni 1st time buat pengagihan melalui on9…agaknya tu yg x berterabur tu… think positif jela nampaknye..huhu

          Reply
  • liza February 24, 2014, 9:56 am

    salam,

    sampai skrg BRIM3 blom masuk lagi ke account.apa plak cerita smp skrg blom dapat, ckp je akan masuk account on 22 February 2014.

    sila jawab

    Reply
  • zeity February 24, 2014, 10:47 am

    Teknikal..mikal..jgn bejanji..in dah susakn ati org jer.. penat tngu taw..wat org mgharap…

    Reply
  • anonymos February 24, 2014, 11:02 am

    terima je dengan rasa syukur,rezeki yang kita dapat..

    Reply
  • farhana February 24, 2014, 11:21 am

    kenapa sampai hari nie suami saya tak dapat2 lagi duit RM650 tu … sedih sey .. bN please jgn tipu2 …

    Reply
  • SILVANUNA February 24, 2014, 12:20 pm

    Sampaii harini lom masuk lagi pasai pa? kena tgu berapa lama. adik saya awai2 dh masuk dah. pasaipa sy lambat byak hari dh ni… bila kol talian sibuk memanjang…

    Reply
  • asraf February 24, 2014, 12:27 pm

    sya mahu tnya kenapa br1m tidak masuk ke akaun bank?? adakah tidak diluluskan kah??

    Reply
  • Anonymous February 24, 2014, 12:49 pm

    Call lhdn semua branch xberjwp & talian sibuk.Diaorg ni pakat ke apa? Mcm mana rakyat nak check status layak ke tak?

    Reply
  • stoptalking February 24, 2014, 1:45 pm

    ~Bersyukur klu dpt duit BRIM…. jgn asyik x puas hati je.

    Reply
    • wany February 24, 2014, 4:17 pm

      assalamualaikum.. yg marah sebab xdapat
      syukur alhamdulillah kalau dapat
      tp bila kita layak xdapat xkan halal sesen
      ingt br1m bukan hak deme ye,, 2 hak kita

      Reply
  • azli February 24, 2014, 2:08 pm

    kata selewat2nya hari ni…tp check tak masuk2 juga…klu tahu x yah bg no.akaun…ambil voucer jer mcm thn lepas…

    Reply
  • kamis February 24, 2014, 2:25 pm

    dh check dgn LHDN lulus tapi check kat bank RHB xda pn masuk cam ner…ada member sama bank RHB dh masuk BR1M….hadoiiiii

    Reply
  • wani February 24, 2014, 3:14 pm

    btol sy pun cuma dpt 450 je! mana pergi lagi 200??? ni smua org dalam pyer kerja…patutlah nak mask akaun bagai sng dorg kebas kan…bila komplain suh wat rayuan nnti…lhdn ckp ni kementerian kewangan yg decide bape dorg just proses borang je…pe ni???

    Reply
  • fida February 24, 2014, 4:07 pm

    Salam,

    Ada sape x yg tau mcm mne nk check on9, coz nak call LHDN x dpt bz memanjang..tdi bru check bank x ad pn msuk kata hari ni bley dpt…Please share sape2 yg tau cara semak status cara on9.TQ

    Reply
    • abby February 24, 2014, 8:45 pm

      Salam…mmg xde cara nak check on9…kena call jugak..
      Leceh kan….grrrr….

      Reply
      • keliru February 25, 2014, 2:30 pm

        talian hotline mmg bz..so try cal no ni kot2 korang leh semak status…03-83138987/8988/8989/8990….klu xjwb gak xtau ler…

        Reply
  • Zaidi February 24, 2014, 4:21 pm

    Tak dapat lagi!…

    Reply
  • Anonymous February 24, 2014, 5:14 pm

    awat la lagu tuh… bila kita berharap..tak de pulak.. sedihhh….. .ada sapa2 yang dah dapt ke melalui maybank?? suami saya tak dapt2 lagi nih… ttolong…..

    Reply
  • muaz February 24, 2014, 5:23 pm

    hari ni dah 24 hari bulan g bank check akaun tp xmasuk jugak duit BrIM..katanya yg memiliki akaun bank selewatnya akan dapat pada 23 hari bulan..ApTb

    Reply
  • dari pengalaman February 24, 2014, 5:28 pm

    kenapa belum terima lagi dan saya dapat tau selewat terima sampai bulan 3.betul ke?kira dalam dua minggu ni lah yea?selepas tu baru buat rayuan atau mcm mana?penerangan plz..

    dua kali terima RM500 harap dapat lah tahun ni.

    Reply
  • zah February 24, 2014, 5:30 pm

    Tak dak pong duit masuk dlm akaun. suka main gempaq la PM kita ni?

    Reply
  • Nafisa February 24, 2014, 5:53 pm

    Salam,
    Baru balik dari bank, ada makcik tu nak keluarkan duit brim guna buku bank, ada rm700 tapi tak leh keluar. hairan?
    Rata-rata yang datang nak keluarkan duit brim,bawa buku,jumpa kerani nak keluarkan duit brim,chek-chek duit tak ada.Penat kalau macam ni.. Elok buat macam dulu guna voucher tak ada masalah,pergi bank hulur voucher dah dapat duit.Menyusahkan orang ramai….
    Kalau ada lagi brim pada tahun hadapan,mintak tak perlu guna akaun bank.Tak gitu…masin ATM ni kalau ada depan rumah senang,bagaimana orang yang jauh dengan ATM.Setiap kali chek duit tak ada, membazir masa dan tenaga.

    Reply
  • imah February 24, 2014, 8:12 pm

    sya dah chek acount tpi brim to masih ta dapt .. mcm mna nk tahu permohonan kita dapt atau tidak ?

    Reply
  • hamdan hadi February 24, 2014, 8:47 pm

    oh……mengapa ini semua boleh terjadi….. nasib malang menimpa kami penduduk raub yg berpaut kuat pada BN tidak dpt menikmati pembayaran BRIM#3 sepertimana yg dijanjikan”””’……….dan dinikmati seperti daerah2yg lain

    Reply
  • rakyat_bosan February 24, 2014, 8:55 pm

    Family aku 4org trima brim sblum ni. But stakat ni cuna 1bujang yg trima. Aku+pak aku+ n the gang bertekad akn pulaukan krajaan after ni. Smakin lama rakyat mkin bijak n buka mata. Cuba kita beri pluang pada pmbangkang teraju pasni. Sepenggal aje. Lau molek, trus je sokong pro slamanya. Aku dah tawar ati dgn jnji gomen. Mentang2 la kita smua org susah.

    Reply
  • en_haslam February 24, 2014, 9:03 pm

    Ya btul tu. Ramai rakyat marah n kecewa dgn apa yg dah blaku n sdg berlaku. Pak menteri cuba slami hati rakyat n letakan diri disituasi kami smua. Jikalau anda org biasa, apa anda rasa dgn jnji yg diharapkan rakyat? Stelah mreka smua ni pngkah dacing..pasti kelak akn brubah sokongan. Percayalah hati manusia biasanya berdendam pada pkara yg mnyulitkan khidupan mreka

    Reply
  • ainanie February 24, 2014, 9:37 pm

    Lorr..ajaibnya uper2 ramai lg x trima bntuan senasib la kita yrr. Ingatkan aina dan sgelintir masyarakat jer. Dari melaka..mmg frust sgt dgn brim kali ni. Public bank. N bank rakyat ramai blum trima ker.minta pkongsian jika ada siapa bank rakyat

    Reply
  • Akmal Zaidi February 24, 2014, 10:15 pm

    Tahniah br1m dah masuk,

    saya tak dapat lagi.

    Reply
  • Anonymous February 24, 2014, 10:32 pm

    gua pon lom dapat lg..jnji dh garu kpale..mne diye

    Reply
  • Anonymous February 24, 2014, 11:12 pm

    Brim dah 2kali kluar aku isi borang online dah. 2kali xdpt2 jugak padahal aku lebih layak dpt duit brim gaji aku sbulan bru sribu tiga ratus ini semua xadir puiih

    Reply
  • marshafera February 25, 2014, 12:39 am

    duit brim kat akaun suami pun blum masuk lgi,entah knapa ya?dr 22 febuari sampai sekarang masih menunggu…

    Reply
  • TCY2 February 25, 2014, 12:54 am

    lik kul 11pm trus gi ATM, kata ari ni dapat tapi bontotla…

    Reply
  • akukambing February 25, 2014, 7:57 am

    Ramai lg yg senasib ngn aku..x kesah la..tp mmg hampeh la..sdh ler x ade info bile msuk kt akaun..kite pi la baris kt bank tu pnye le pnjang..start 22 smpi 25 ni..3 kali sehari aku pi cucuk..mne ler taw kot2 msuk plk..klu kt bank tu berbaris pndek x per..ni kang na..pnjangnya..tgk org yg kt dpn tu bwk kuaq..ok la..smpi kt kite jer..na bakinya rm12.40..blk lg..bsk pn cenggitu jgk..baris..lps tu blk..dn seterusnye..ntah bile nk msuk pn x taw..

    Reply
  • MMMMM February 25, 2014, 8:24 am

    DUIT TAK BR1M TAK DAPAT LAGI….AKAUN DAH KEMAS KINI……SABAR AJEE…LAH

    Reply
  • Anonymous February 25, 2014, 8:36 am

    saya dah bg no akuan maybank, td chek tak masuk pon ..

    Reply
  • MAZLAN KEPLI BIN JAWAHIR February 25, 2014, 8:51 am

    Saya sudah dua kali terima br1m ini sejak dari mula lagi, pertama dapat baucer, kedua masuk terus melalui bank. Saya tidak kemaskini sebab sama seperti tahun lepas, tetapi pada tahun 2014 ini saya belum dapat lagi, adakah saya akan tetap menerimanya atau sebaliknya?

    Reply
  • ramones February 25, 2014, 8:57 am

    Kata duit br1m dh msuk tp bila g check, xde pun! org lain sume dh dpt br1m, dh jd tahi dh pun. Kata nk mudahkn tp makin mnyusahkn lg ada. start dari 22hb bru ni aku check sehari 18 kali tp bkn duit yg msuk, babi yg msuk.. puiihh!!

    Reply
  • mohammad solehan bin majid February 25, 2014, 9:03 am

    Duet brim sye blum dpat lgi…mcm mne nie??

    Reply
  • Nafisa February 25, 2014, 10:03 am

    Salam semua,
    Brim belum dapat lagi.Kerajaan BN belum ada duit untuk membayar brim seterus nya.Kepada yang belum dapat harap bersabar ya.Pengagihan akan berlangsung hingga bulan march.Ada beberapa juta lagi belum dapat (agak saja).

    Reply
  • ahmad February 25, 2014, 10:07 am

    apsal tahun ni saya tak dapat brim tahun lepas ada dapat…manyak teruk la ini macam

    Reply
  • ahmad February 25, 2014, 10:11 am

    janji di capati

    Reply
  • lisa February 25, 2014, 11:47 am

    kepada yang dapat Br1m tu bersyukur la.daripada saya yang tak dapat langsung.tahun lepas dapat je.tahun ni tak ada.lagi sedih tau.walaupun dah update buku akuan.bukan rezeki kan…apa duit yang kerajaan bagi.ambik je.tak kisah penggundi bn ke pembangkang.tu duit rakyat..yang nak ambik je k.jangan gaduh…walaupun sedih tak dapat..tp redha je.bukan rezeki nama nya

    Reply
  • SYAHRUL February 25, 2014, 1:27 pm

    askum dan selamat pagi…BRIM 3.0 dah dapat bagi bujang dan dah berkahwin…tapi saya ni xdapat apa langsung ni…update tu dah update dah semua dah buat dah….tapi masih xdapat kawan3x bujang dan kahwin dah dpat…tapi saya masih tertanya3x…call minggu lpas kt BRIM 18000-88-2716 kata dalam proses minggu ni cheak balik…dah la tak mesra pelanggan yang jawap tu xdan nak tanya lebih detail lagi dah letak…nak dapat call masuk tu 4jam call dekat 67kali call baru angkat…dah angkat buat mcm tu plak…mnggu call dari kemarin dan hari ni call hampir 200kali call xdapt3x…(demi allah) yang peliknya 4.5juta (anggaran sendiri) penduduk yang memohon BRIM 3.0 ni kan tapi satu line ja buka untuk pertanyaan dan call no lain semua “talian ini sedang sibuk” apa cerita semua ni…mcm nk bagi tapi xmau bagi pun ada ja tengok…tolong sapa3x jelas kan masalah ni…dengar kta yang ada hutang3x kerajaan semua kna potong beh bt apa bg kalu potong balik….hmmmm mushykil ni….tak tuduh cuma nak tahu kebenaran…..

    insan biasa kerja swasta bodoh ja….

    Reply
  • Gila February 25, 2014, 2:18 pm

    Bapa belum dapat, saya pun belum dapat. Kata kena nanti pos? Tak ade surat, bank pun tak ade masuk duit. Bila boleh dapat ni sudah 25 Feb.

    Reply
  • keliru February 25, 2014, 2:23 pm

    sy pn xdpt gak..dpt call lhdn tp jawapan tetap sama….masih dlm proses n tgu surat dipos….hmmmm…sampai ble nk tgu nih..

    Reply
  • karen February 25, 2014, 2:25 pm

    Saya masih tak dapat lagi! kata bank in 23 Feb. Sampai hari ini masih tak dapat…kecewanya !

    Reply
  • Anonymous February 25, 2014, 2:55 pm

    Cuba call customer service LHDN no ni : 03-77136666

    Semak status anda :-)

    Reply
  • TCY2 February 25, 2014, 3:04 pm

    Hari ni gi lhdn…diaorg ckp dlm proses.. pas tu dia ckp hanya ketua keluarga leh mohon yg mana suami isteri memohon, kemungkinan nama boleh black list…haiii….br1m pun ader blacklist ker….aku tgk ramai jer suami isteri yg mohon, dua2 keje plak tu…dapat jer…

    Reply
  • Anonymous February 25, 2014, 3:58 pm

    ni sume mainan politik.cakap berkobar2 last2 habuk pun x der

    Reply
  • AUTA BELAKE February 25, 2014, 4:02 pm

    buat mase sekarang line LHDN memang x kan dapat sbb ramai yang cll x puas hati.janji 22/23 haribulan dapat tp SUME AUTA BELAKE,HUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUH,SELOGAN SEKARANG CM NI, RAKYAT DI PINGGIRKAN KRONI-KRONI DIDAHULUKAN.HUHUHUHU

    Reply
  • Hasnul Idris February 25, 2014, 5:04 pm

    setakat pukul 5 ptg ni, saya masih belum menerima brim..sejam skali cek akaun tak ada jugak.. saya penerima brim 2.0 tahun lepas..ape cerita ni??

    Reply
  • insan biasa February 25, 2014, 5:22 pm

    Kesiannnn kt saya dn teman2 yg tak dapat br1m lg..xpela kite bersyukur jer sb tak dapat yer… so next pru kite undi laen k…..

    Reply
  • ketua_kluarga February 25, 2014, 5:23 pm

    All those bloodyshit gomen,takpayah tbur janji jika mampu tunaikan. Saper yg trbabit tp x amanah dan sda agenda..mnyiksa batin rkyat,korang jwblah di akhirat kelak. ,ALLAH AKN TANYA APA YG KAMU LAKSANAKAN DLM TNGUNGJAWAB KAMU DAN ADAKAH BERLAKU ADIL TRHADAP SLURUH RAKYATMU-bersedialah dgn rotan yg rendamannya adalah lahar dari neraka jahannam andai ia jd yg sebaliknya.

    Reply
  • ainanie February 25, 2014, 5:29 pm

    Tadi pagi kite pergi b.islam kmaskini buku akaun tp hampa. Dah la ramai org smua bual pasal x dpt lg. Kna amek num gliran.msuk opis pun lewat. Siap kna marah lg dgn bos cina. Haa sknng pmimpin tgk?.tgk x mlayu apa jd? Pasal janji x di kota. Dgn nama tuhan aku dan rakan2 sepakat xkan pngkh krjaan lg.

    Reply
    • Anonymous February 25, 2014, 6:29 pm

      Laa nk cek pon kna ambil no.giliran,xde kad bank ker, aduiiai… Cek Je kad ATM adussss…. Pttla Bos marah ke nk ngulorrr.. Hahaha…

      Reply
      • Anonymous March 13, 2014, 1:26 pm

        online banking kan ada..kenapa kaitkan melayu..dah memang ko dri awal bkan sokong kerajaan..slahkan kerjaan jerla..

        Reply
  • ainanie February 25, 2014, 5:37 pm

    Aku dan rakan2 bnar x sngka mlaysia yg maju dan berteknologi di hujung jari akhirnya pkara yg buruk. timpa ramai pnyokong kuat dia sndiri. Pandailah korang jawab di akhirat kelak.

    Reply
  • Anonymous February 25, 2014, 5:41 pm

    Pengagihan brim x adil..

    Reply
  • Anonymous February 25, 2014, 6:34 pm

    Sampai sekarang 25.2.14 …6.30pm..brim tarak…next time brim jgn di bank in ari sabtu ahad..ptt ari isnin..so 1 mggu tu bole tanye..ni bank in ari sabtu…mmg saje larikan diri…

    Reply
  • tgh panas nie February 25, 2014, 7:06 pm

    pe hal lom msuk nie???bile dpt lps mampos ke?????

    Reply
  • nate kera February 25, 2014, 8:46 pm

    xxxx ble nk msk duit br1m ni laen x jgn janji klu xdpt nk tepati mcm xxxx….

    Reply
  • Anonymous February 26, 2014, 11:18 am

    x penoh dpt pun dari dulu lgi…jnji x ditepati

    Reply
  • broooommmmm February 26, 2014, 11:40 am

    Sape yg da dpt hari ni sila like..jz nk tau btol ke die kate msok be peringkat konon..,

    Reply
  • wawa February 26, 2014, 11:53 am

    KENAPA DUIT BR1M NI X MASUK LAGI ?? KALAU TAHU LAMBAT MASUK ACC BAIK SAYA TNGU BAUCER SAHAJA, INGAT BG NO ACC NI SENANG LAH ,RUPA NYE LAGI HAMPEH ! DARI 21/2/2014 SAMPAI SEKARANG DAH 26/2/2014 DUIT STILL X MASUK LAGI KAT DALAM ACC MAYBANK !
    BILA NAK CHECK DGN LHDN DR PKUL 9 SAMPAI LA PKL 5 NANTI LINE BUSY LINE BUSY !! KEBODOHAN APAKAH YG SEDANG DI LAKU KAN , !
    SAYA CUME NAK TAU STATUS NI LAYAK ATAU X ? KEPADA YANG ADE KAITAN DGN BR1IM TOLONG AMBIL PERHATIAN LAH,

    Reply
    • Shikin Yusof February 26, 2014, 12:10 pm

      Sama la saya pun belum tahu jawapan BRIM 3.0 ni ni.call pun susah nak dapat. hmm. ingatkan bila dah update jadi cepat la..lagi lambat dari tahun sebelumnya,

      Reply
  • zaty February 26, 2014, 12:01 pm

    aku x dpat brim menipu jek najib ni

    Reply
  • A Rizq February 26, 2014, 1:34 pm

    Still x dapat, tanye parents and adk beradik lain pon same, padahal br1m 2.0 cepat jer dapat, xde nak menunggu cam ni…alahaiiiiii nasib badan ler.

    Reply
  • lala February 26, 2014, 2:32 pm

    BRIM TAK DAPAT LAGI NI WEY…APE CER…
    BROOOMMMMMMMMM

    Reply
  • usin February 26, 2014, 4:16 pm

    takde pon .. tak masuk pn ..

    Reply
  • apakaunaktahu February 26, 2014, 6:05 pm

    dah 26hb hari nih…still tak dapat.
    dulu brim1.0 dengan bram 2.0 takde masalah pun..
    kali nih dah jadi broooommm 3.0 tebo kot..

    songlap ke apa?

    Reply
  • Anonymous February 26, 2014, 7:42 pm

    Sampai la ni… 26.2.14… 7.50pm..brim takde..asal diaorg x ckp pape selain tunggu surat..permohonan dlm proses….bukan susah pun cakap dapat@ tak..buat pe asik nak cakap kias..ingat kite ni old skool ke….

    Reply
    • Anonymous February 26, 2014, 8:43 pm

      Ape cite ramai yg bujang2 xdpt brim lagi ni

      Reply
      • bujang February 27, 2014, 4:43 pm

        ye rr…
        kexcited nk tgk dlm akaun tp lom ado lg…

        isk isk isk

        Reply
  • faiz February 27, 2014, 3:18 am

    sabar aje la dengan brim ni kawanx,x dapat pun x apa tp mesti ingat sesiapa yang berjanji tu akan jawab pada hari akhirat nanti, kesian pada makcikx dan pakcikx datang ke bank tgk duit brim x ada lg jangan pandai cakap DI HADAPAN TV JANJI AKAN DIKOTAKAN AJER

    Reply
  • iza February 27, 2014, 10:27 am

    aku kesian bila mak dan abah aku call bagitau diaorang pergi cocok bank dan tengok akaun kosong. dah lah ramai orang masa 2 duk beratur, semuanya yang dah berumur. keluar dengan perasaan hampa je. kesian diaorang. Geram betul aku bila trbayangkan semua 2.

    Reply
  • niat untuk menolong February 27, 2014, 12:37 pm

    Rakan2 yg di hormati…begitu lah keadaan saya sblom ini pnuh tanda Tanya… jln penyelesaiannya hnye call di nombor 03-77136666.dn anda akan dpt jawapan yg pasti..call sekarang juga…..

    Reply
  • Melayu Bersatu February 27, 2014, 1:09 pm

    Semoga rezeki dato seri najib bertambah. Walaupun sy tak dapat bantuan brim ni, tapi sy tetap sokong dengan bantuan kerajaan mcm ni. Tahniah BN. Sekurang kurangnya dengan adanya bantuan mcm ni dapat membantu ramai warga yg kesempitan wang. Bantuan seperti ni wajar diteruskan dan dgn harapan jumlah bantuan jg akan meningkat. Biarlah dato seri bersusah susah sikit mengeluarkn duit yg penting rakyat hidup senang. Cth pemimpin terbaik..tahniah sekali lg.

    Reply
  • bujang February 27, 2014, 4:39 pm

    Asslmualaikum wbt

    Ptg semlm duit x masuk lg….sabor je laaa

    Reply
  • Anonymous February 27, 2014, 11:51 pm

    Dah nak tengah malam ni…brim x dapat lagi..sok lusa tulat..akan dtg..ari2 dok cek..bagi diaorg..rm650..rm450.. biasa je…tapi bg kite sgt bermakna..kan bagus diaorg dok tempat kita sekarang..baru rasa merasai…

    Reply
    • frusted February 28, 2014, 12:03 am

      hapa pon tak boleh……

      Reply
  • Karunakaran February 28, 2014, 1:31 am

    Saya saorang Pesara 65tahun, saya pernah dapat BRIM satu dan dua. Tetapi, salepas mengkemaskinikan dengan butir butir Bank and semaskini telah di sahkan di pejabat Hasil dalam Negeri, saya masih belum dapat apa apa bayarkan saperti di janji. Saya telah tanyakan ramai dan berkata mereka telah terima. Apa maasalah. Bolih saya dapatkan Penjelasan. Terima Kasih
    G.Karu. Kepong, Selangor.

    Reply
  • Anonymous February 28, 2014, 4:56 pm

    brim x masuk juga lagi

    Reply
  • melna recto February 28, 2014, 5:35 pm

    brim lum mcuk lg sdih nye..

    Reply
  • hussin bin mahadia February 28, 2014, 8:47 pm

    kenapa permohonan brim saya belum dapat lagi?sedangkan saya mohon melalui akaun cimb bank.lagi satu kawan saya yg status Ibu tunggal pun tak lulus pasal nama dia bawah Ibu dia sedangkan tak tinggal sebumbung Dan Ibu dia kategori warga emas.lagipun umur dia dah lebih 30 tahun Dan bertahun hidup sendiri di k.l.kenapa tahun lepas
    lulus memohon brim Dan tahun ni tak lulus mohon brim saya dgn kawan saya.cara mcm ni ke bantuan utk satu rakyat tanpa semak betul-betul permohonan Yang diterima samada layak atau tidak.

    Reply
  • apaponxbleh March 1, 2014, 4:45 am

    aku mcm xdpt je.. ermm br1m 1 n 2 dpt.. yg ke 3 ni xmasuk2 pn lg.. ke dia check kita pnya acc dlu? sb isi rumah aku dlu cuma rm2,800 cmtu je,.. cuma tahun ni n lepas duit masyuk jgk.. dorang cek ke weh? xdpt xpala.. xda rezeki.. trima seadanya..

    Reply
  • wan March 1, 2014, 3:36 pm

    apasal aku tak dapat ek ? 3 kali mohon pun tak dapat .. padahal gaji sebulan aku 1500 rngt je

    Reply
    • PLUTO March 4, 2014, 8:25 am

      saya pun masih belum dapat lagi……..

      Reply
  • Anonymous March 2, 2014, 7:24 pm

    terliur baca korang dpt BR1M… dapat jugak berbelanja utk anak2 pada yg dah ada anak… rezeki allah taala tu…

    Reply
  • Anonymous March 3, 2014, 10:55 am

    Sy n mmber2 pn x dpt lg….semak kptsn pn xdpt jgk…srt pn xda smp…mcm mna ni….sblm ni smua da dpt….tp kmi yg gji krg dr 3k ni xdpt..ape cer…..

    Reply
  • MIE March 3, 2014, 11:24 am

    NAK TANYA, RAMAI YG UPDATE ACCOUNT NO MAYBANK BELUM DAPAT LAGI. SEDANGKAN LAYAK. BOLEH BERI PENJELASAN.

    Reply
  • zulhairi March 3, 2014, 2:17 pm

    askum. sy slh sorang penerima br1m yg sdh berumah tanga. 2 tahun lpas berturut2 sy menerima rm500 tapi tahun ni sy bg no akaun dgn harapan dpt lh lbh mudah dan cpt tapi alangkah hampa dan kecewa dari 22hb feb hingalah hari ini 3hb mar sudah banyak kali g cek kat bank tapi ngak ada jugak adohai saleha. sedih bila mendengar ada yg layak dpt rm650 tapi dpt sebaliknya.
    di mana silapnya, hanya mampu mendengar dan melihat.

    Reply
    • faizal March 3, 2014, 4:48 pm

      senasib la..smpai ke hari ini x dapat ape2 lg..

      Reply
  • rakyat biasa March 3, 2014, 8:29 pm

    ari ni dah 3/3/14…dah 10ari ulang alik ke bank cek acc,tp still xmasuk2 br1m yg dijanjikan…apa masalahnya?pada siapa nak bertanya?tiap kali ke bank berharap br1m da masuk,smpi bank cek acc xda…kecewa rasa…kenapa la sampai macam ni,dulu dapat baucar lg sng..igt bg acc no lg senang,tp sbliknya pulak…aduhhh,kecewa sungguh rasa…

    Reply
    • tipah tertipu March 4, 2014, 2:47 pm

      betul tu… call LHDN pun susah sangat nak jawab…

      Reply
  • Awgku March 4, 2014, 12:52 am

    Sepatutnya dh dpt BR1M dr awal tu hingga kini patut bersyukur serta berterima kasih, bkn mencemuh… saya
    tk dpt pn BR1M ni dr pertama hingga kini padahal saya tk berpendapatan tetap srta beribu-ribu tp tk le nk bising mencemuh malah berterima kasih sbb dpt rawatan kanser PERCUMA walau tk dpt BR1M pn tk pe..

    Reply
  • Anonymous March 4, 2014, 1:05 am

    Aku yg gaji bwh 1.500 pun xpenah dpt brim Isi borang online akaun bank dh kasi Ape crita ni janji ditepati Ckp lebar lebur abuk pun tkdak

    Reply
  • tipah tertipu March 4, 2014, 2:40 pm

    tahun2 lepas dapat brim, tahun ni tak dapat pun… apa ceta ni… adeehhh….

    Reply
  • Anonymous March 4, 2014, 11:13 pm

    Sampai la ni xdapat brim lagi.balik je keje..cepat2 tengok peti surat..tapi hampa…napa takde orang nak explain ape sebenarnye terjadi?

    Reply
  • Anonymous March 5, 2014, 12:02 am

    npe brim ak xdpt ag

    Reply
    • Anonymous March 6, 2014, 11:30 pm

      untuk semua yg masi menantikan kmsyukan brim tu bek p pjbt hasil..td saya p pjbt hasil tnya status pmohonan..“GAGAL’..sbb dlm tggungan mak pada al taun lpas dpt..stau saya itu pmohonan 1st brim kena bg..x paham knapa taun lpas dpt tuk pmohonan bujang taun ni masuk pla dlm tggungan…nak wat rayuan cm x berbaloi je..nk bagi..bagi je la ni byk sogeh pla pgsahan itu ini..lau yg baru mohon len cete..

      Reply
      • Anonymous March 13, 2014, 1:16 pm

        apa la kau ni..nak cakap pun xbtol..bnyak btol typo error nya..pasal tu xdpat…

        Reply
  • udin March 11, 2014, 9:18 am

    ermmm tak dapat lagi… bukan ada pendapatan pon apa salah saya….. syukur yg dah dpt…. saya tak dapat lagi…..waaaaaaa

    Reply
  • udin March 11, 2014, 9:21 am

    Masih ramai yg patut layak menerima brim belum dapat seperti saya….. (anak kampung)…… LHDN jauh nak g ni…. perlu tambang lagi… siapa nak claim.

    Reply
  • shahril March 11, 2014, 10:02 am

    apalah nak jadi…bila call kata dalam proses…pelikkk…lembab giler pengurusan br1m kali ni..dulu yg pertama dan kedua pakai voucher senang je dapat..bila dah kemaskini akaun…harammmm abok pon xder..tanya byk kali kata tgu surat…nampak sangat kena tipu je rakyat miskin macam kami ni…kata nak bantu konon..sisitem mcm ni pon lembab..apa sebenarnya agenda kementerian kewangan..LHDN..Kerajaan yek??…mengapa ada dapat ada yang x dapat…

    Reply
  • manbai March 13, 2014, 8:19 am

    surat x sampai2 pn…dh brp lame
    dh…yg lain dh dapat…g tnye kt jeprun…die kate tunggu surat…mne nye..sampai bila nk tunggu

    Reply
  • x puas hati.. March 13, 2014, 11:58 am

    Saya dkt sabah pun sma mcm korang bodo betul yg menguruskan br1m nie otak lembap patut overhault letak minyak babi dalam kepala ckp nak tolong rakyat nie apa menyusahkn lagi ada la..babiiiiiii…

    Reply
  • BR1M **** March 16, 2014, 1:31 am

    br1m macam ****..hari2 saya pergi cek di bank..tak masuk pun..apa punya kerajaan..benda macam ni pun tak terurus..janji palsu!!siapa2 yg tak puashati tak guna tulis pjg2 disini..kita kumpul ramai2 buat bantahan baru betul..kita goyang dorang sikit..wechat me 0189578796..betul2 kecewa ni..

    Reply
  • azmi March 17, 2014, 5:20 pm

    Dimana silapnya,perdana menteri ka Atau pengurusan LHDM?setahu saya golongan orang bujang yang berpendapatan gaji pokok kurang dari rm2000.00 kebawah akan layak menerima brim.LHDM kena tau bahawa pembayaran dikira melalui gaji pokok,bukan gaji pokok dicampur dengan pendapatan elaun….janji 0,semuanya poyo

    Reply
  • Badman March 25, 2014, 11:50 pm

    Hai ya macam macam ada, tak tahu la nak cakap apa dah 1 bulan lebih tunggu duit brim hampas….. system apa depa pakai tak effisien langsung, poning poning

    Reply
  • sarimah April 10, 2014, 9:07 pm

    eimah tk dpt lg

    Reply
  • SakitHati April 10, 2014, 11:36 pm

    Memang sah aku x dpt brim sebab surat x lulus dah sampai…bodoh punya LHDN!…pandai2 kata x lulus sebab gaji 4,000 keatas…Macamana kata x lulus? sedangkan gaji aku 2,000 pun x sampai…

    Wahai Dato’ Najib, tolonglah perhatikan perkara ini…selama ini aku percaya pada pimpinan BN…dahulu gunakan boucher senang sahaja dapat…sesungguhnya aku memang layak dapat brim sebagaimana syarat2 yang dikehendaki…

    Apa yang disangsikan duit2 tersebut mungkin masuk ke account orang2 yang berkepentingan sendiri…bodoh punya LHDN…macamana buat tafsiran pun aku x faham…Allah sahaja yang Maha Adil…

    Reply

Respon Anda? Kongsikan Ulasan Bernas Anda & Berdiskusi Dengan Pembaca Lain Di sini…(Sila BACA DI SINI untuk Syarat2nya Sebelum Berkongsi Komen Anda Di Sini.)