=Menu

Bayaran BR1M 2014 : Pembayaran BRIM Masuk Bank Bermula 20 Februari 2014. Sila Semak!

bayaran brim


Bayaran BR1M 2014, Pembayaran BRIM : Jikalau berdasarkan laporan berita (SEPERTI DI SINI), bayaran BR1M masuk bank bagi mana-mana yang telah melakukan kemaskini akaun bank akan mula menerima pembayaran BR1M bermula 22 Februari 2014. Walaubagaimanapun….

Berdasarkan semakan Berita Semasa, bermula sekitar 10 malam tadi kalangan penerima BR1M yang layak telah pun mula menerima bayaran BRIM melalui akaun bank mereka. Berita Semasa telah dimaklumkan melalui penjelasan Kementerian Kewangan, memang benar bayaran BR1M telah bermula sejak malam tadi seawal 20 Februari 2014 dengan nilai sejumlah RM300 melibatkan golongan bujang.

Manakala untuk isi rumah berkahwin, pembayaran BRIM bermula seperti yang dirancang iaitu 22 Februari 2014. Semuanya dilakukan bagi mengelakkan kesibukan sistem :

Tarikh Pembayaran BR1M 2014 : Bayaran BRIM Masuk Bank

  1. Bujang : Bermula seawal 10 malam 20 Februari 2014
  2. Isi Rumah Berkahwin : 22 Februari 2014

bayaran br1m

Semakan Bayaran BR1M 2014 : Pembayaran BRIM Masuk Bank

Jika anda mahu melakukan semakan, anda boleh lakukannya dengan cara (KLIK SINI) ataupun (SEPERTI DI SINI). Seperti, jikalau yang tidak menerima semalam, boleh melakukan semakan bayaran BR1M hari ini. Nantikan giliran anda.

P/S : Yang mana tidak berjaya, boleh hantarkan permohonan rayuan BR1M (BRIM) anda dengan cara (SEMAK DI SINI)


PP/S : Semoga pembayaran BRIM 2014 kali ini dapat membantu sedikit membantu anda sebulan dua ini, bagi membayar tunggakan saman trafik, bil-bil Astro, Elektrik, Internet, barangan anak-anak kecil anda dan sebagainya. Bagaimana pula dengan anda, ada yang sudah menerima bayaran BR1M 2014?

Siarkan Komen Anda di Facebook

Komen Bernas di Berita Semasa

333 comments… add one

  • Pembela Melayu
    Feb 21, 2014, 10:59 am

    Alhamdulillah, ahli keluarga saya ada yang dpt. terima ksih kerajaan BN. Janji ditepati….Semoga Bn terus mentadbir Malaysia dan jadi kuat tepis serangan & dakyah pengganas Pakatan Haram.

  • Wanie
    Feb 21, 2014, 11:06 am

    yahoo…dah masuk. Thanks Datuk Najib

  • Cikgu Jamal
    Feb 21, 2014, 11:07 am

    siapa2 yang dapat duit brim tu, pastikan beli bahan2 asas cth beras, tepung, minyak masak utk kegunaan setahun terus yer…

    tak pun simpan dalam ASB, next year dapat lah dalam 30 henggit dividen nya…

    barang2 dah makin mahal, jimat2 sikit…

  • Puan Lily Maisarah
    Feb 21, 2014, 11:09 am

    tak dakkk pun saya…
    tahun lepas dapat jek..uwawaaaa

  • Senah
    Feb 21, 2014, 11:16 am

    Salam Sayang,

    Alhamdulillah. Terima kasih Datuk Najib. Pemberian BRIM ini akan memberi syafaat kepada Datuk Najib kelak.

  • LYT
    Feb 21, 2014, 11:20 am

    apale BS lembab..smlm dh rmai tau dh BR1M dh msk.Time kasih BN!

  • BRIM 3.0
    Feb 21, 2014, 11:53 am

    Puan dh kawin, esok baru dapat..semalam dorang baru bagi yg bujang2 je..

  • Copernicus
    Feb 21, 2014, 11:58 am

    tahniah semua.. sy tumpang gembira.. gunakan br1m itu dgn sebaik2nya supaya dapat dimaksimumkan manfaat daripadanya..

    terima kasih kerajaan malaysia kerana menyalurkan subsidi kepada golongan sasar yg benar2 memerlukan, regardless of their political ideology & sexual orientation ..

    terima kasih juga kepada pembangkang kerana tanpa bangkangan anda, mungkin kerajaan tak bersungguh2 & konsisten dalam melaksanakan bantuan rakyat 1malaysia ini..

    so far, track record br1m 1.0 (RM500), br1m 2.0 (RM500) & br1m 3.0 (RM650) RM1,650 telah dilaksanakan dengan jayanya..

  • LILY
    Feb 21, 2014, 12:13 pm

    kalau xkemaskini akaun bank aritu,xdpat brim la krenye ??

  • Zakaria
    Feb 21, 2014, 12:30 pm

    huhuhu… patutnya kasi la yang dh kawin dulu … nak beli susu anak lagi.. pampers anak lagi.

  • Tanpa Nama
    Feb 21, 2014, 12:34 pm

    Bagi la banyak sikit.. hehehee nanti bagi lagi ye? :P

  • aida
    Feb 21, 2014, 2:15 pm

    saye xdapat lagy .. macam mane na check on line …?

  • Zara
    Feb 21, 2014, 2:17 pm

    call LHDN … nanti dIorg akan cek kan .. tapi yang bujang sepatutnya da dpt rini . Mcm adek sy dah dpt dah

  • sara
    Feb 21, 2014, 2:31 pm

    Setuju

  • BR
    Feb 21, 2014, 2:47 pm

    BN – Beri Nikmat

    Ptuihh!

  • Anonymous
    Feb 21, 2014, 3:00 pm

    Brim khas utk pengundi kajang ada tak? Kalau ada ambil pangkah lain cerita.

  • aromaperfume2u
    Feb 21, 2014, 3:36 pm

    untung ler sapa yang dapat… selamat berbelanja dengan berhemah…

  • siti
    Feb 21, 2014, 4:06 pm

    Sy nk tnya,adk sy bujang,bru apply,da dpt jgk ke?

  • Man Jadda wajadda
    Feb 21, 2014, 4:28 pm

    Cepat betul korang ni komen ek…. Ada2 je..

  • Anonymous
    Feb 21, 2014, 4:31 pm

    Kalau xkemaskini ac mcm mn

  • Anonymous
    Feb 21, 2014, 4:56 pm

    Alhmdulillah…dpt meringankn sedikit bebanan…tq pm

  • Abe garuda
    Feb 21, 2014, 5:08 pm

    betul2…jimat duit mkn untuk setahun yer

  • Abe garuda
    Feb 21, 2014, 5:14 pm

    boleh la bayar tax astro skali untuk setahun ek, pastu lepas la duit unruk isi myk Petrol untuk pegi kerja setahun ek..time Kasih La GOV, kerana memahami Rakyat…..

  • Fuad Ahmad
    Feb 21, 2014, 6:04 pm

    Tu bukan duit Najib la..tu sume duit kita yang bayar cukai..ko ingat Najib ada duit nak bagi kite aume..lagi die songlap duit kita ade la..bersyukur dan berterima kasih pada Allah..ni duit aku x masuk lagi ni,ingat aku x bayar cukai ke duk Malaysia ni..

  • yoyo
    Feb 21, 2014, 6:27 pm

    bagi 650.. songlap berjuta2.. untung2 beli saham neraka ek dan itu ialah duit cukai rakyat.. bukan duit pencuri berpelembagaan..

  • xxxx Senah
    Feb 21, 2014, 8:16 pm

    BRIM celah KUKU jer…RM300 jer pun…pasni naik harga ape la plak…NAKHARAM TUL….

    xxxx Senah Selamanya

  • nurayu
    Feb 21, 2014, 9:01 pm

    askum datuk najib sy punya tahun lepas tak lulus sebab nama anak bekas suami guna dan skunk nie sy pakai sorang ibu tunggal…tak dapat surat pun lagi dan kawan sy baru pertama kali isi borang dgn sy pun tak smp lagi surat kat umah sy?tapi adun kat area kg.baru bagitau esok jadi sy suruh jew dia pegi sana…sebab sy pakai bank kawan tak ade bank…harap datuk najib beri peluang insan macam kami nie….

  • Anonymous
    Feb 21, 2014, 9:06 pm

    Mak KO lah x pernah rasa untung

  • Anonymous
    Feb 21, 2014, 9:10 pm

    Berapa sangat KO bayau cukai . .

  • man
    Feb 21, 2014, 9:11 pm

    td check da msuk 300 dlm akaun bank,status trkini da
    da bkahwin.da kmaskini bagai..dpt yg bujang pelik2

  • Anonymous
    Feb 21, 2014, 9:12 pm

    Cukai x bayar lagi bnyk cerita

  • am
    Feb 21, 2014, 10:10 pm

    bodoh….statment cam hanjingggg….
    haram jadah… nk mengutuk je…duit sapu gak…

  • Anonymous
    Feb 21, 2014, 10:42 pm

    Cakap xda adap, xreti hormat org, mghormati pmimpin dituntut dlm islam, sdar la dr ye

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 2:22 am

    Hidup najib..ahhahaha

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 4:07 am

    Status trkini…utk Isi rumah berkahwin sudah msuk..Sila cuba check akaun bank anda.

  • mey
    Feb 22, 2014, 4:17 am

    yeke dah?? brape ek??

  • zal
    Feb 22, 2014, 4:33 am

    Cam ni ke sikap org melayu?buat baik pun salah jahat apa tah lagi.org memberi kita merasa,org x bagi kita menganga.so kalau dah kata BRIM ni duit rakyat la apa lah,org bagi tu ambik je la.ape yg x puas hati lg.?dah tu duit rakyan kan?kalau ko taknak transfer kat bank aku pun takpa.kurang2 pahala kau berganda.

  • mdnor norhayati
    Feb 22, 2014, 6:16 am

    tapi duit ko sapu jer .x dpt ko bising2 dh dptpn mcm anjing menyalak bukit

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 6:40 am

    rm650 sudah masuk

  • keenah
    Feb 22, 2014, 6:44 am

    baru check td.thnks ye!

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 7:19 am

    BIARLAH NTI KAT TUHAN BALAS JUGA .

  • amry
    Feb 22, 2014, 8:13 am

    Dah masuk tp Rm450..kata org yg kahwin pndapatan bwh 3000 dpt Rm650…apa pun trimksh Alhamdulillah

  • izora
    Feb 22, 2014, 8:17 am

    Kenapa husband dpt rm450 je ?

  • brimbroom
    Feb 22, 2014, 8:37 am

    Tahun lepas aku dapat rm500..tahun ni x dpt plak..pelik bin ajaib… aku dah kemas kini akaun.. tinggal nak kemas kinikan parang je nak tetak org yg duk wat keje taik mcm ni..

  • melissa
    Feb 22, 2014, 8:39 am

    kenapa saya dapat rm450 sahaja…

  • ain
    Feb 22, 2014, 8:41 am

    yg dh kawin pun blm dpt lg ni..mcm mane…sume dpt ari ni ke berperingkat ek?

  • ain
    Feb 22, 2014, 8:45 am

    ada yg dpt rm450..ada yg dpt rm650…mcm mane tu?
    tp kira ok la dpt jugak….sy x dpt langsung….2 tahun berturut2 dpt..tetiba tahun ni x dpt..mcm mane pulak?…

  • adie
    Feb 22, 2014, 8:47 am

    thn lepas dapt, apsal tahun ni x dapat? ada kaitan dengan baucer buku 1 malaysia.. aku buat pjj.. gila apa.. baucer buku bleh beli susu anak ke.. beras ble beli..

  • adie
    Feb 22, 2014, 8:53 am

    saudara ada sambung belajar tak? dapat baucer buku tak?

  • mohd shahril
    Feb 22, 2014, 8:55 am

    nak mohon penjelasan saya dah kemaskini status br1m 2014 bagi individu berkeluarga,kata masuk hari ni…xder lagi pon..tipu arrrrr….dua kali sebelum ni dapat pon melalui voucher..tu pun surat x sampai kena pergi cek sendiri…ke adun songlap duit rakyat

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 8:58 am

    RM450 pndptan RM4000 ke bawah..RM650 pndptn RM3000 ke bawah tak silap..

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 9:01 am

    Saya golongan isi rumah yg sudah berkahwin.dah check acc tapi xde pun.

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 9:02 am

    Haha…saya pun cek masuk 450 jer…

  • christina toionChristina Binti Toion
    Feb 22, 2014, 9:24 am

    Aku pulak tahun lepas dapat rm500,tahun ni pulak dapat rm450

  • MOHD YUSNAIDI MAT YAHYA
    Feb 22, 2014, 9:26 am

    kenapa jadi macam ni, Boleh tak pihak berkenaan perjelaskan?

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 9:39 am

    YALA..

  • leely
    Feb 22, 2014, 9:53 am

    sama la..saya pun x dapat apa2 pun jugak

  • slayer
    Feb 22, 2014, 9:57 am

    sepatutnya yang ada tanggungan yang diberi dahulu…bukan yang masih bujang..enjoy sakan depa..kami ni yang ada keperluan hanya menanti…kebodohan apakah ini?

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 9:59 am

    Kenape ade yg dapat 450..mcm pelik jew..

  • norhayati
    Feb 22, 2014, 10:01 am

    sy chek kat a/c x ade masuk pun ?

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 10:03 am

    tahun lepas sy dpt tp tahun ni kenape x de?

  • Nurcahaya
    Feb 22, 2014, 10:16 am

    Syukur kpd Allah yg memberkati kerajaan malaysia..hanya yang tidak tau bersyukur dan berterima kasih sahaja selalu mengeluh tidak cukup..Alhamdulilah..

  • haz
    Feb 22, 2014, 10:20 am

    As salam
    Saya dah tak kerja dari bln 10 (2013) hingga sekarang..pd bln jan 2014 saya mohon brim 2014 nie.first time mohon brim 2014..dulu dua tahun lepas saya declare cukai pendapatan(2011 & 2012..) tahun nie tidak le sbb dah tak bekerja lagi..jadi saya mohon brim 2014 nie..
    Sya check pagi tadi di akaun bank tak ade… hampa..
    Kenapa yea.???

  • liyana
    Feb 22, 2014, 10:23 am

    Npe sy dpt 450 je..mtak pnjelasan..gaji sy 1600.suami gaji 900 je

  • Siti fatimah
    Feb 22, 2014, 10:26 am

    untk dh brkawin bila masuk

  • noor
    Feb 22, 2014, 10:26 am

    sy x dpt pn…sdh berkahwin…uwwwaaaa….

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 10:28 am

    Sy pun sama gaji ktorg xsampai rm3000 pun..mcm mana nak buat ya?

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 10:30 am

    Kalau bank cimb dah masuk juga ke

  • faezatul
    Feb 22, 2014, 10:30 am

    Np dpt rm450 jer??? Janji rm600, kerajan dh tipu rakyat nie

  • salmi
    Feb 22, 2014, 10:31 am

    sy dh cek 3 kali dlm akaun tp x dpt pn duit brim tu..kata arini duit masuk utk berkahwin…mcmana nk cek yg kita ni berjaya @tidak..

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 10:32 am

    yer la…sy pn mcm tu jgk…cek dlm akaun x ada pn…musykil la klu mcm ni…

  • steff
    Feb 22, 2014, 10:41 am

    Sye bujang.. dah kemaskini pun.. x da pn masuk apa2.. takkan sye x dpt kot..sbb taun lepas x dapt.memang x adil!!

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 10:42 am

    X adil!!!

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 10:45 am

    Mesti di jelaskan….

  • zeity
    Feb 22, 2014, 10:48 am

    Says talk check lg ni…tp klu tak dapat hampa doh….dlu dlu 2 Kali da dpt. .jgn ar tak dapat lak Kali ni….

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 10:50 am

    Tipu punya najib…ada yg dpt rm450 & rm 650..bodo2 kene tipu …

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 10:50 am

    Tipu punya najib…ada yg dpt rm450 & rm 650..bodo2 kene tipu …

  • atuk
    Feb 22, 2014, 10:56 am

    Memang najib penipu beso.janji dicapati!!!!

  • raja zurina
    Feb 22, 2014, 10:58 am

    kenape saya dpt rm450 je..sedangkan kawan saya dulu ibu tunggal dan sekarang dah kawan dpt rm650..suami dia pon dapt sbb dulu bjng..

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 11:01 am

    Call tollfree nak semak status memanjang busy & maduk message je.

  • Ika
    Feb 22, 2014, 11:04 am

    sama ar.. dpt rm450 jer

  • zeity
    Feb 22, 2014, 11:08 am

    Janji harus di tepati…klu tak tanggung di akhirat nanti…ke tak takot mati……

  • haz
    Feb 22, 2014, 11:09 am

    Nasib baik dpt..
    Klau tak dpt haus…

  • nanainna
    Feb 22, 2014, 11:10 am

    Sape yg Ckp kne trime kasih kat najib tu mmg bangang r.. ape najib tolong rakyat? Brim 650? Ko x tgk plak saman berlambak, abis sme naik.. dpt 650 nak trime kasih plak.. boley bla la

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 11:14 am

    Pendapatan saya bawah rm3k pun dapat rm450 saja.

  • Zack Umar
    Feb 22, 2014, 11:17 am

    Yg dah berkawin start smalm ngan bile ye?

  • amar
    Feb 22, 2014, 11:18 am

    sape yg dapat dulu dapat 500 rasa kali ni dapat 650, dia dah kantoi la tu.. sbnrnya isi rumah dia lebih 3000. jd 450. jd jgn pelik, lhdn la ni cek habis woo

  • AZRAI
    Feb 22, 2014, 11:28 am

    UIITTT.MANE BRIM>???? XDPT PON???APAKAHHHHHHH>?????

  • ciak smt
    Feb 22, 2014, 12:27 pm

    Marah bn tapi duit brim sapu jugak..hi hi..tak malu

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 1:09 pm

    Tunggu sblum pru 14. Brim akan jadi rm 1500.

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 2:05 pm

    2 pn korng xbrsyukur kn.. ape jnis mnusia lh…

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 2:12 pm

    kalau duit mak bapak najib,aq x ambil laa brim ni.. tapi ni duit rakyat.. jgn jadi bodoh sebab jdi pengikut najib.. opss jgn lupa lepas ni mintak syafaat dari ustaz syek datok seri najib

  • ani
    Feb 22, 2014, 2:37 pm

    knp dpt cuma 450 sahaja…..ade yg tak kena je,ade yg makn tengah ke….terasa tertipu.

  • edy
    Feb 22, 2014, 2:47 pm

    Saya lum dapat pun lagi ? untuk bujang,dia bagi secara berperingkat ke apa ye ?

  • jj
    Feb 22, 2014, 2:50 pm

    Dah cek akaun 2x , takde pon duit BRIM …hampeh !!!!

  • mohd
    Feb 22, 2014, 2:59 pm

    kenapa tak adakan BR1M tiap-tiap bulan ,kan bagus klau macam tu.

  • gamen pnipu
    Feb 22, 2014, 2:59 pm

    3x pergi cek kat bank rakyat.tp x masuk pun duit ? Dua tahun lalu aku dapat je pun.nape kali ni mcm pincang. Mmg byk rakyat akn marah

  • Ros
    Feb 22, 2014, 3:50 pm

    napa brim tak dapat ya, sudah kemaskini pun, tahun lalu dapat, betul2 tak adil, orang lain dapat pula,,,kalau ikut syarat memang layak…

  • firdaus
    Feb 22, 2014, 3:58 pm

    saya pun tak dpt2 lagi mcm mne tu…?

  • khairul
    Feb 22, 2014, 4:26 pm

    sme r kite…5,6 kli g bank….duet masuk2…tahun lepas bleh sgt…..thun nie….bkn leh doh….

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 4:49 pm

    Brim 2.0 sy dapat, skrg ni tak dapat pulak , jiran2 sy semua dpt, sy dah bagi no acc maybank .. td pegi cek 2x tak masuk pun duit brim ..adooii sedeeeh nyer mana duit BRIM ku ????!!!!!!

  • anonymous
    Feb 22, 2014, 5:58 pm

    Puas bodoh2kn org?? Elok2 ko lk dpt saham ny

  • anonymous
    Feb 22, 2014, 6:06 pm

    Dol..ngara luar bayar samar potong separuh gaji..ko x reti bersyukur k?? Duet ko dpt tu rezeki allah yg tetapkn cm tu..x phm r aq

  • k
    Feb 22, 2014, 7:14 pm

    sy pun tak dapat..acc maybank juga… sebelum ni dpt….

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 7:19 pm

    maybank mmg bermasalah..sy xdpt..kwn pn xdpt..klu xcye,tgk page maybank..ad komplen xdpt..sdey btl

  • Insan senasib
    Feb 22, 2014, 7:37 pm

    Nasib yg sama.. Dri 20hb dok cek.. Smpai la ni.. Xdak gak.. Tahun lepas merasa la juga.. Tahun ?? Nak merungut pn xguna juga.. Nak marah apa pn xboleh.. Depa bkn dengaq pn..sabar byk2 na.. Klu rasa berbaloi nk buat rayuan..hampa pegi la..mana lah tahu kot2 dapat ka..cheq rasa xberbaloi sbb nk kena karangan bagai..dokument bagai..nk tuntut 300, 400 ja..xpa la na..cuba tahun depan..in sha allah ada rezeki tu..

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 7:45 pm

    Tahun lepas suami sy dpt rm500.tahun ni pulak bleh rm450.klu nak ikutkan kiraan gaji kami berdua x sampai pun rm3000.x faham betul lah

  • no name
    Feb 22, 2014, 7:48 pm

    korang nie dah dapat pun tak bersyukur..aku nie tak dapat2 lagi..terima je apa yang ada…

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 7:59 pm

    Betul tu, yg dah dpt tu jgn nak komplen , aku nie sampai skrg tak dpt lagi ..baru blk dr bank , dahlah beratur panjang gile, jangankan duet habuk pun takdaa !!

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 8:14 pm

    spoil btl la..

  • siti
    Feb 22, 2014, 8:44 pm

    saya pun x dapt lg brim

  • fadli
    Feb 22, 2014, 8:46 pm

    Dengar ada orang tak dapat lagi. Lega pulak rasa hati.
    Kita punya turn hari isnin kot.
    -8.40pm 22/2/14

  • hantu
    Feb 22, 2014, 8:47 pm

    Sama la sy, RM 450 je..
    Tapi e-filing 2012, RM 41000.
    Bahagi 12 bulan, so gaji kasar sebulan RM3400.
    Sebab tu kot.

    Last 2 years, senang2 je RM500 + RM 500 = RM1000..

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 8:48 pm

    Ok lah tu drp tak dpt dapat langsung

  • sahap lorong
    Feb 22, 2014, 8:49 pm

    Kenapa Brim dapat RM450 dulu RM500

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 8:50 pm

    Ok lah tu drp tak dpt dapat langsung..member aku gaji rm4022 anak 7 tak layak

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 8:53 pm

    Member aku gaji rm4022 anak 7..tak dapat. Yg 1 lg rm3900 baru kawin anak tak ada dapat rm450

  • hantu
    Feb 22, 2014, 8:54 pm

    2012 & 2013, gaji kasar bwh RM3000, dpt RM 500

    untuk BR1M tahun ni, gaji kasar bwh RM3000, dpt RM 650.

    Gaji kasar antara RM3000 – RM4000 pula dpt RM 450.

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 8:56 pm

    Khasian. ..

  • zamil
    Feb 22, 2014, 9:01 pm

    mungkin br1m akan masuk berperingkat , jadi banyaklah bersabar..

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 9:05 pm

    betui ka ..untung la

  • nana
    Feb 22, 2014, 9:23 pm

    Kenapa sy check smp skrg xmasuk2 lg..kesian la kt ank2 nk beli pampers susu.harap sgt harini masuk tp cek pkl 8 mlm td xde pun lg.

  • raja zurina
    Feb 22, 2014, 10:22 pm

    dpt memang la dpt..alhamdulillah n time kasih pada PM..cuma pelik sikit la kan..tp x pe la.dah rezeki dia kot…

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 10:43 pm

    aq cek acc aq ade 6500 rupenya duet komisyen yg masyukkk caiookkk..

  • Anonymous
    Feb 22, 2014, 11:02 pm

    Sy nak tanya, mase isi borang brim 2 dulu sy ada bagi no acc bank, masa tu sy dpt voucher , masalah nya brim 3 sy tak kemaskini maklumat, sbb takde yg berubah, td sy cek tak dapat pun duit brim, kalau tak kemaskini tak dpt duit brim ke ?

  • usop sontorian
    Feb 22, 2014, 11:56 pm

    napa aku msuk rm450 ja.aku kna tipu la ni

  • atie
    Feb 23, 2014, 12:38 am

    Saya pn dpt rm450..pndtn krg dri rm3000..sblm2 ni dpt full…hemmmm…mcmne tu…

  • Suraya
    Feb 23, 2014, 1:14 am

    Hampa2 yg x th brsyukur n x sda dri tu sdar la dr ckt dh dpt tu brsyukur la x bnyk ckp!!yg x dpt lg tu tngu ada peringkat2 la x mengeloh..yg x kmas kini tu nti dpt voucer tngu surat je tu la pndai maki orng je otak ltak kt lutut ke..lain kali tgk info jgn wt andaian sndri je!

  • joe
    Feb 23, 2014, 3:09 am

    Kenapa acc bank saya brim masuk 2 kali.. kemarin 300.. betul sbb sy bujang.. hari ni pergi nak keluar duit ada pula kemasukan 650 lagi.. rezeki.. trimakasih Kerajaan..

  • Anonymous
    Feb 23, 2014, 5:00 am

    Saya penah terbaca yg dpt bantuan baucer buku, xlayak dapat br1m, tp utk kepastian boleh emel lhdn.

  • Anonymous
    Feb 23, 2014, 5:04 am

    Ramai yg guna maybank xdapat lagi, family sy 3 org xdpt lg semua maybank, yg BSN semua dh dpt pulak

  • Anonymous
    Feb 23, 2014, 8:37 am

    Saya gaji x sampai 3k pun nape dpt rm450 je kena tipu lagi la nampaknya.

  • isqandar
    Feb 23, 2014, 9:11 am

    X adil betul…tiap2 tahun dapat…tp tahun ni langsung x dpt…baik dia org buat system manual je pg ambik daripada x dpt langsung mcm ni…hari2 tengok ac pun x ada…untungla…yg bujang 2 kali dapat pun ada…ingat selepas update ac no lg ok..rupanya lg menderita x dpt langsung…

  • Anonymous
    Feb 23, 2014, 9:15 am

    Xpe la…biar la bujang dapat dulu….dia org banyak tanggungan…

  • Anonymous
    Feb 23, 2014, 9:56 am

    Maybank ada masalah kemasukan br1m ke? Saya & my friend yg guna acc maybank xdpt lg.hmmmm :-(

  • fara
    Feb 23, 2014, 10:19 am

    Np brim still xdapat sampai ari ni.. 23.2.14?suppose diaorg bg surat permohonan berjaya@ x macam last year.so kiteorg taula yg kiteorg dapat@ x.tak la cam sekarang..ingt kiteorg takde keje ke nk online 24 jam ..check brim dh masuk ke tak..

  • ayam
    Feb 23, 2014, 10:27 am

    alhamdulillah semalam dpt rm450,dulu sblm PRU ko janji nk bg br1m rm1200. Pastu potong jd rm650,tp skg ko potong lg jd rm450..najib lu apa cita?? Baek ko janji dgn hanjing je drpd janji dgn org..

  • eja
    Feb 23, 2014, 10:28 am

    da berkali cek kt bank. xde pn duit brim masuk. pembohong!!!

  • Anonymous
    Feb 23, 2014, 11:25 am

    Yang dh dapat baucer buku 1 Malaysia memang tak dapat BRIM. Dah dijelaskan dalam paper.

  • im
    Feb 23, 2014, 11:35 am

    asal brim aku 250 jer wei peliknya …kalau 450 pun ok gak ni 250 kt maybnk cek pg takde bila tgahari masuk 250 ….aku pelik niiii,,,,.

  • Anonymous
    Feb 23, 2014, 11:57 am

    Lain kali,xyah janji sepatutnya masuk berapa hari bulan…semua rakyat ingatkan semua masuk tarikh yang di tetapkan…dan bagi janji yg dh bekeluarga pendapatan kurang rm3k dpt rm 650,tp x selaras pulak kemasukannya…apabila sudah berjanji tp tidak ditepati tu mcm mana pulak?

  • SUZANA
    Feb 23, 2014, 12:19 pm

    kenapa suami sya dpt rm 450 je…sptutnya lyak dpt rm 650 ramai jgk yg dpt cam suami sya bukan x brsyukur tp biar yg brkhwin dpt samarata rm 650.ada sesiapa yg cilok duit ni??????

  • nate kera
    Feb 23, 2014, 12:35 pm

    Hanjing ko org g cek 3,4 xmsk ko ni jilat lbh dpt 2kali.

  • Anonymous
    Feb 23, 2014, 1:29 pm

    Potongan subsidi tak dapat dielakkan demi kepentingan ekonomi negara.Kata Najib.

  • inteligent313
    Feb 23, 2014, 1:31 pm

    aslamualikm wbt..
    maaf lau ade tgaggu..xde niat nk skit ati spe2 pn..cme nk btanye..npe sy pye x msok lg?td da cek da..xde pon..sye tolong kuarge je..gaji x tentu..x sampi pon 1500 sbln..tkot plak tgok hangpa gadoh2..ceq x bule tgok gadoh2..hehe..

  • inteligent313
    Feb 23, 2014, 1:33 pm

    da bkawen da..

  • matt napi
    Feb 23, 2014, 2:19 pm

    TQ!!!dapat br1m RM300…saman ekor JPJ dapat jgk RM900…besttt

  • Anonymous
    Feb 23, 2014, 2:48 pm

    mcm mane nkj check brim dh msuk bank ke blum ni???

  • abby
    Feb 23, 2014, 4:00 pm

    BH Online baru keluar berita ni :-

    Sementara itu, beliau berkata 100,000 penerima BR1M yang sepatutnya menerima bantuan itu melalui akaun bank semalam, masih belum menerima bantuan itu berikutan masalah teknikal.
    “Hari Isnin (esok) akan diselesaikan. Saya masih lagi dalam proses menerima maklumat lokasi bank mana (yang menghadapi masalah itu). Bank itu menghadapi masalah teknikal kerana terlalu ramai penerima BR1M itu akaunnya di bank itu,” katanya.

    Baca kat link ni –>>http://www.bharian.com.my/bharian/articles/17_000penerimatahunlalutolakBR1Mtahunini-Husni/Article/index_html

  • Anonymous
    Feb 23, 2014, 4:02 pm

    Saya merupakan permohonan baru brim3.0…sa da msk kn akun no maybank…tp blm dpt lg…sa da cek bnyk kl…

  • abby
    Feb 23, 2014, 4:03 pm

    Yg tak update acc no dlm website BRIM, jangan risau. Nanti korang akan dpt suratutk ambil kat mana voucher tu.. mcm BRIM sebelum2 ni jugak.

  • abby
    Feb 23, 2014, 4:04 pm
  • ANTI RASUAH
    Feb 23, 2014, 4:14 pm

    JANJI DICAPATI LAGI,HARAMJADAH ASYIK MENIPU SAJA KERAJAAN BN NI…

  • ANTI BN
    Feb 23, 2014, 4:19 pm

    JANJI DICAPATI,APA PUN X DAK,HARAMJADAH PUNYA BN DOK KENCING RAKYAT SAJA…..

  • ikien
    Feb 23, 2014, 4:31 pm

    saya lom dapat kenapa yer? brim isi rumah tue dah masuk ker?

  • daus
    Feb 23, 2014, 4:42 pm

    kepada sesiapa yang dapat brim 3.0 bersyukurlah…walaupun dapat RM300.00…duit free beb…daripada tak dapat langsung…bersyukurlah dgn apa yg ada…

  • Anonymous
    Feb 23, 2014, 5:11 pm

    Yala. Apasal rm 450 bukan rm 650 janji rm 650…

  • hayati misnan
    Feb 23, 2014, 5:28 pm

    Yala… kenapa rm 450….janji rm 650…. mana bakinya…..

  • misrul bin muhamab
    Feb 23, 2014, 6:45 pm

    Saya Misrul nk Tanya duit

  • rus
    Feb 23, 2014, 7:53 pm

    bawa buku kemaskini tercatit 450 pergi buat report

  • Anonymous
    Feb 23, 2014, 8:40 pm

    Aku OKU pendapatan < rm 3000 pun dapat rm 450/:..extanded la sgt..nak nipu rupanya.

  • Anonymous
    Feb 23, 2014, 8:47 pm

    Pendapatan sy pun bwh rm 3000..tahun lepas dpt rm 500..BR1M extanded punya pasal tahun ni dapat rm450/:.

  • fariz
    Feb 23, 2014, 9:22 pm

    hahaha kesian rakyat semua, aku yang gaji tinggi kerja swasta atas usaha titik peluh aku ni la asyik kena potong cukai pendapatan mahal untuk bayar brim korang,dah la kos hidup makin tinggi,brim habuk tak dapat…. ada aku bising macam korang asyik berterima kasih kat najib bagi brim tak seberapa?dengan najib suruh bersyukur sangat, dengan Allah ada korang bersyukur bagi udara bumi percuma untuk korang hidup? pencacai bn cakap banyak tak guna, pergi makan kangkung macam najib suruh korang sanggup tak?

  • LOW EE BET
    Feb 23, 2014, 9:43 pm

    pukul 8 malam,saya pergi maybank chek kat mesin atm hanya rm450,apa sudah jadi? kurang???

  • LOW EE BER
    Feb 23, 2014, 9:47 pm

    pukul 8 malam tadi saya pergi maybank,periksa kat mesin atm hanya dapat rm450,apa sudah jadi???

  • sytecxs
    Feb 24, 2014, 2:53 am

    Iu terhad pada pemimpin yg adil dan benar…dlm kes najib nmasih byk yg dipersoalkan dan tidak dibalas lg sehingga kini.

    Panggil debat pon takot jadah ape pemimpin gitu.tu baru org pgl debat..kot kalo perang tah cemane la pulak gayanya.mau dibiar je rakyat tinggal terkontang kanting sendirian saja sedangkan dia cabot lari bawak harta keluar negara

  • Anonymous
    Feb 24, 2014, 6:59 am

    hahahah

  • tanahmerah
    Feb 24, 2014, 7:19 am

    tumpang lalu..aku bukan balaci mana mana parti.cuma aku gunakan otak utk brfkir,mata,telinga dan ilmu untuk buat penilaian.kpd yg kata kjaan bodoh,tipu,songlap duit mmg bangang.btul ni bkn duit najib,dan bkn jgk duit mak bapak korang,ni duit rakyat..tp korang kna igt,sapa pun yg jdi kjaan,advantage kt tngannya.klu kjaan songlap duit,naikkk hrga brg,dn xnk bgi sesen pn,ap korang blh buat..at least ad jgk tempias duit tu..klu pembngkg jd kjaan pn aku rsa samaje…jdi guna2knlh otak mcm aku.
    br1m aku dpt 650,dn aku sedekah kt mesjid…

  • Anonymous
    Feb 24, 2014, 7:20 am

    azmi,saya pun x dpt,no akaun dh bgi…tahun lepas dpt,kesian anak bini saya..

  • Anonymous
    Feb 24, 2014, 7:25 am

    kau lah bodoh …. bn pandai main wayang duit aku xmsuk2 lagi ni

  • Anonymous
    Feb 24, 2014, 7:28 am

    xxxx duit aku xmasuk lagi …janji xxxx mak bn

  • Anonymous
    Feb 24, 2014, 7:28 am

    saya dah bagi no akaun tapi hampeh…tahun lpas dapat..che khairulazmi..ape ni pak jib..

  • Che khairulazmi bin Che Rajjab
    Feb 24, 2014, 7:34 am

    saya dah bagi no akaun tapi hampeh…tahun lpas dapat….ape ni pak jib..

  • zirafah
    Feb 24, 2014, 7:39 am

    Bila dh sebut ALHAMDULILLAH tu maknanya syukur pada Allah…

  • ira
    Feb 24, 2014, 8:14 am

    daTO SERI NAJIB TOLONG CHECH BALIK BRIM NIE..SAYA DAPAT 450 SEDANGKAN GAJI BARU RM 900..TAHUN LEPAS RM 500..APE SUDAH JADI DATUK…RM 200 TU HILANG.SEMAKKK SEMULA..DUIT NIEEEEEE…

  • razali kamari
    Feb 24, 2014, 8:16 am

    dah mula nak kencing, ade yg masuk ade yg tak dapat langsung…janji 650 masuk 200 je mana lagi baki?

  • IRA
    Feb 24, 2014, 8:17 am

    HILANG RM200 BESAR MAKNA BAGI SAYA..JANGANLA BUAT MACAM NI KERAJAAN..ANAK 2 ORANG NAK MAKAN..JANGAN X BLAKU ADIL…JANGAN TINDAS ORG BAWAH…KECEWA BTOL…TOLONG DATUK PERIHATIN SKET…..

  • Anonymous
    Feb 24, 2014, 8:33 am

    senasib la kita

  • Nafisa
    Feb 24, 2014, 8:49 am

    Salam semua,
    Saya belum dapat lagi,pembayaran berperingkat peringkat hingga bulan mach.Bukan semua dapat pembayaran sekali gus.
    Rata rata ada yang dapat Rm450 sepatutnya Rm650.Mesti ada sebabnya tak dapat penuh.

  • PARACETAMOL
    Feb 24, 2014, 9:04 am

    AKU NAK BORONG PARACETAMOL BNYAK2 PUN TERBANTUT

  • king6
    Feb 24, 2014, 9:27 am

    shafaat …..!!!! lawak mega tul ..

  • liza
    Feb 24, 2014, 9:56 am

    salam,

    sampai skrg BRIM3 blom masuk lagi ke account.apa plak cerita smp skrg blom dapat, ckp je akan masuk account on 22 February 2014.

    sila jawab

  • zeity
    Feb 24, 2014, 10:47 am

    Teknikal..mikal..jgn bejanji..in dah susakn ati org jer.. penat tngu taw..wat org mgharap…

  • anonymos
    Feb 24, 2014, 11:02 am

    terima je dengan rasa syukur,rezeki yang kita dapat..

  • farhana
    Feb 24, 2014, 11:21 am

    kenapa sampai hari nie suami saya tak dapat2 lagi duit RM650 tu … sedih sey .. bN please jgn tipu2 …

  • abby
    Feb 24, 2014, 11:36 am

    Nafisa, info dpt dr mana yg pembayaran berperingkat sampai bulan mac? Sy pun xdpt2 lg … huhuhu…. tahun2 lepas dpt….

  • SILVANUNA
    Feb 24, 2014, 12:20 pm

    Sampaii harini lom masuk lagi pasai pa? kena tgu berapa lama. adik saya awai2 dh masuk dah. pasaipa sy lambat byak hari dh ni… bila kol talian sibuk memanjang…

  • asraf
    Feb 24, 2014, 12:27 pm

    sya mahu tnya kenapa br1m tidak masuk ke akaun bank?? adakah tidak diluluskan kah??

  • ina
    Feb 24, 2014, 12:44 pm

    Sy pun confuse knape ada yg dpt RM450 sdgkan memang layak dpt RM650. Thn lps dpt RM500 tp thn ni krg plk RM450

  • Anonymous
    Feb 24, 2014, 12:49 pm

    Call lhdn semua branch xberjwp & talian sibuk.Diaorg ni pakat ke apa? Mcm mana rakyat nak check status layak ke tak?

  • stoptalking
    Feb 24, 2014, 1:45 pm

    ~Bersyukur klu dpt duit BRIM…. jgn asyik x puas hati je.

  • Nafisa
    Feb 24, 2014, 2:06 pm

    Saya dapat tahu melalui berita radio.

  • azli
    Feb 24, 2014, 2:08 pm

    kata selewat2nya hari ni…tp check tak masuk2 juga…klu tahu x yah bg no.akaun…ambil voucer jer mcm thn lepas…

  • Anonymous
    Feb 24, 2014, 2:20 pm

    Sya haru al rashid bin Abdul wahab
    Sya dh msk dua.2x BRIM..pon x dpt ..sdh daftar.pun x dpt BRIM JGA.NOMBER.
    AKAUN PUN DH DH bgi tpi x dpt jga
    .

  • kamis
    Feb 24, 2014, 2:25 pm

    dh check dgn LHDN lulus tapi check kat bank RHB xda pn masuk cam ner…ada member sama bank RHB dh masuk BR1M….hadoiiiii

  • abby
    Feb 24, 2014, 2:37 pm

    Oh yeke… macam2 la..kalau beritahu awal2 sebelum masuk acc kan senang..tak pasal2 lhdn punya tepon asyik berdering je…sbb smlm baca di berita harian online, katanya lewat2 masuk pun harini.., takde pulak dia kata sampai march…. takpelah,maybe ni 1st time buat pengagihan melalui on9…agaknya tu yg x berterabur tu… think positif jela nampaknye..huhu

  • Anonymous
    Feb 24, 2014, 3:05 pm

    Sikitnya brim engkau, tp takpela merasa jg duit brim… aku tak dpt lagi coz tak kemaskini acc no , mudah2an aku dpt voucer mcm thn lepas …

  • wani
    Feb 24, 2014, 3:14 pm

    btol sy pun cuma dpt 450 je! mana pergi lagi 200??? ni smua org dalam pyer kerja…patutlah nak mask akaun bagai sng dorg kebas kan…bila komplain suh wat rayuan nnti…lhdn ckp ni kementerian kewangan yg decide bape dorg just proses borang je…pe ni???

  • fida
    Feb 24, 2014, 4:07 pm

    Salam,

    Ada sape x yg tau mcm mne nk check on9, coz nak call LHDN x dpt bz memanjang..tdi bru check bank x ad pn msuk kata hari ni bley dpt…Please share sape2 yg tau cara semak status cara on9.TQ

  • wany
    Feb 24, 2014, 4:17 pm

    assalamualaikum.. yg marah sebab xdapat
    syukur alhamdulillah kalau dapat
    tp bila kita layak xdapat xkan halal sesen
    ingt br1m bukan hak deme ye,, 2 hak kita

  • Zaidi
    Feb 24, 2014, 4:21 pm

    Tak dapat lagi!…

  • Anonymous
    Feb 24, 2014, 5:14 pm

    awat la lagu tuh… bila kita berharap..tak de pulak.. sedihhh….. .ada sapa2 yang dah dapt ke melalui maybank?? suami saya tak dapt2 lagi nih… ttolong…..

  • muaz
    Feb 24, 2014, 5:23 pm

    hari ni dah 24 hari bulan g bank check akaun tp xmasuk jugak duit BrIM..katanya yg memiliki akaun bank selewatnya akan dapat pada 23 hari bulan..ApTb

  • dari pengalaman
    Feb 24, 2014, 5:28 pm

    kenapa belum terima lagi dan saya dapat tau selewat terima sampai bulan 3.betul ke?kira dalam dua minggu ni lah yea?selepas tu baru buat rayuan atau mcm mana?penerangan plz..

    dua kali terima RM500 harap dapat lah tahun ni.

  • zah
    Feb 24, 2014, 5:30 pm

    Tak dak pong duit masuk dlm akaun. suka main gempaq la PM kita ni?

  • Nafisa
    Feb 24, 2014, 5:53 pm

    Salam,
    Baru balik dari bank, ada makcik tu nak keluarkan duit brim guna buku bank, ada rm700 tapi tak leh keluar. hairan?
    Rata-rata yang datang nak keluarkan duit brim,bawa buku,jumpa kerani nak keluarkan duit brim,chek-chek duit tak ada.Penat kalau macam ni.. Elok buat macam dulu guna voucher tak ada masalah,pergi bank hulur voucher dah dapat duit.Menyusahkan orang ramai….
    Kalau ada lagi brim pada tahun hadapan,mintak tak perlu guna akaun bank.Tak gitu…masin ATM ni kalau ada depan rumah senang,bagaimana orang yang jauh dengan ATM.Setiap kali chek duit tak ada, membazir masa dan tenaga.

  • imah
    Feb 24, 2014, 8:12 pm

    sya dah chek acount tpi brim to masih ta dapt .. mcm mna nk tahu permohonan kita dapt atau tidak ?

  • abby
    Feb 24, 2014, 8:45 pm

    Salam…mmg xde cara nak check on9…kena call jugak..
    Leceh kan….grrrr….

  • hamdan hadi
    Feb 24, 2014, 8:47 pm

    oh……mengapa ini semua boleh terjadi….. nasib malang menimpa kami penduduk raub yg berpaut kuat pada BN tidak dpt menikmati pembayaran BRIM#3 sepertimana yg dijanjikan”””’……….dan dinikmati seperti daerah2yg lain

  • rakyat_bosan
    Feb 24, 2014, 8:55 pm

    Family aku 4org trima brim sblum ni. But stakat ni cuna 1bujang yg trima. Aku+pak aku+ n the gang bertekad akn pulaukan krajaan after ni. Smakin lama rakyat mkin bijak n buka mata. Cuba kita beri pluang pada pmbangkang teraju pasni. Sepenggal aje. Lau molek, trus je sokong pro slamanya. Aku dah tawar ati dgn jnji gomen. Mentang2 la kita smua org susah.

  • en_haslam
    Feb 24, 2014, 9:03 pm

    Ya btul tu. Ramai rakyat marah n kecewa dgn apa yg dah blaku n sdg berlaku. Pak menteri cuba slami hati rakyat n letakan diri disituasi kami smua. Jikalau anda org biasa, apa anda rasa dgn jnji yg diharapkan rakyat? Stelah mreka smua ni pngkah dacing..pasti kelak akn brubah sokongan. Percayalah hati manusia biasanya berdendam pada pkara yg mnyulitkan khidupan mreka

  • ainanie
    Feb 24, 2014, 9:37 pm

    Lorr..ajaibnya uper2 ramai lg x trima bntuan senasib la kita yrr. Ingatkan aina dan sgelintir masyarakat jer. Dari melaka..mmg frust sgt dgn brim kali ni. Public bank. N bank rakyat ramai blum trima ker.minta pkongsian jika ada siapa bank rakyat

  • Akmal Zaidi
    Feb 24, 2014, 10:15 pm

    Tahniah br1m dah masuk,

    saya tak dapat lagi.

  • Anonymous
    Feb 24, 2014, 10:32 pm

    gua pon lom dapat lg..jnji dh garu kpale..mne diye

  • Anonymous
    Feb 24, 2014, 11:12 pm

    Brim dah 2kali kluar aku isi borang online dah. 2kali xdpt2 jugak padahal aku lebih layak dpt duit brim gaji aku sbulan bru sribu tiga ratus ini semua xadir puiih

  • Taxpayer
    Feb 24, 2014, 11:25 pm

    Duit VSS kena buang keja dok banyak lagi!!!!

  • marshafera
    Feb 25, 2014, 12:39 am

    duit brim kat akaun suami pun blum masuk lgi,entah knapa ya?dr 22 febuari sampai sekarang masih menunggu…

  • TCY2
    Feb 25, 2014, 12:54 am

    lik kul 11pm trus gi ATM, kata ari ni dapat tapi bontotla…

  • akukambing
    Feb 25, 2014, 7:57 am

    Ramai lg yg senasib ngn aku..x kesah la..tp mmg hampeh la..sdh ler x ade info bile msuk kt akaun..kite pi la baris kt bank tu pnye le pnjang..start 22 smpi 25 ni..3 kali sehari aku pi cucuk..mne ler taw kot2 msuk plk..klu kt bank tu berbaris pndek x per..ni kang na..pnjangnya..tgk org yg kt dpn tu bwk kuaq..ok la..smpi kt kite jer..na bakinya rm12.40..blk lg..bsk pn cenggitu jgk..baris..lps tu blk..dn seterusnye..ntah bile nk msuk pn x taw..

  • MMMMM
    Feb 25, 2014, 8:24 am

    DUIT TAK BR1M TAK DAPAT LAGI….AKAUN DAH KEMAS KINI……SABAR AJEE…LAH

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 8:25 am

    Arini dh 25hb kakitangan gomen dh brgaji… Brim aku tak dpt lagi.. Aplah nasib diriku ini… Trus ditipu ke harini…

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 8:36 am

    saya dah bg no akuan maybank, td chek tak masuk pon ..

  • MAZLAN KEPLI BIN JAWAHIR
    Feb 25, 2014, 8:51 am

    Saya sudah dua kali terima br1m ini sejak dari mula lagi, pertama dapat baucer, kedua masuk terus melalui bank. Saya tidak kemaskini sebab sama seperti tahun lepas, tetapi pada tahun 2014 ini saya belum dapat lagi, adakah saya akan tetap menerimanya atau sebaliknya?

  • ramones
    Feb 25, 2014, 8:57 am

    Kata duit br1m dh msuk tp bila g check, xde pun! org lain sume dh dpt br1m, dh jd tahi dh pun. Kata nk mudahkn tp makin mnyusahkn lg ada. start dari 22hb bru ni aku check sehari 18 kali tp bkn duit yg msuk, babi yg msuk.. puiihh!!

  • mohammad solehan bin majid
    Feb 25, 2014, 9:03 am

    Duet brim sye blum dpat lgi…mcm mne nie??

  • Nafisa
    Feb 25, 2014, 10:03 am

    Salam semua,
    Brim belum dapat lagi.Kerajaan BN belum ada duit untuk membayar brim seterus nya.Kepada yang belum dapat harap bersabar ya.Pengagihan akan berlangsung hingga bulan march.Ada beberapa juta lagi belum dapat (agak saja).

  • ahmad
    Feb 25, 2014, 10:07 am

    apsal tahun ni saya tak dapat brim tahun lepas ada dapat…manyak teruk la ini macam

  • ahmad
    Feb 25, 2014, 10:11 am

    janji di capati

  • misrul bin muhamab
    Feb 25, 2014, 11:16 am

    Macam manager orang dah dapat dapat says tak dapat lg.Misrul bin Muhammad 0139298591

  • lisa
    Feb 25, 2014, 11:47 am

    kepada yang dapat Br1m tu bersyukur la.daripada saya yang tak dapat langsung.tahun lepas dapat je.tahun ni tak ada.lagi sedih tau.walaupun dah update buku akuan.bukan rezeki kan…apa duit yang kerajaan bagi.ambik je.tak kisah penggundi bn ke pembangkang.tu duit rakyat..yang nak ambik je k.jangan gaduh…walaupun sedih tak dapat..tp redha je.bukan rezeki nama nya

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 12:55 pm

    pakatan haram jadah

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 12:56 pm

    tgk la pndapatan fmly awok tu..bace la dulu senah oi

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 12:57 pm

    wa rasa lu y kncing

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 12:59 pm

    nanti rajin2 la mmbace yer sblom mengomen.. tgk la pndapatan fmly u tu berapa..

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 1:00 pm

    aku pon xdok gok.. maybe ni mslah untuk pemohon y bru kot

  • Nik Soh Nik Mat
    Feb 25, 2014, 1:01 pm

    saya dah ada kluarga dpt cuma RM450…apa certer ni….ya

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 1:02 pm

    lu y bodo ad plak slah kn najib bodo mu ni.. bkn die y uruskan pambayaran br1m tu..bace la sbb ap dpt 450 lol

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 1:03 pm

    anwar kuat men xxxxxx

  • SYAHRUL
    Feb 25, 2014, 1:27 pm

    askum dan selamat pagi…BRIM 3.0 dah dapat bagi bujang dan dah berkahwin…tapi saya ni xdapat apa langsung ni…update tu dah update dah semua dah buat dah….tapi masih xdapat kawan3x bujang dan kahwin dah dpat…tapi saya masih tertanya3x…call minggu lpas kt BRIM 18000-88-2716 kata dalam proses minggu ni cheak balik…dah la tak mesra pelanggan yang jawap tu xdan nak tanya lebih detail lagi dah letak…nak dapat call masuk tu 4jam call dekat 67kali call baru angkat…dah angkat buat mcm tu plak…mnggu call dari kemarin dan hari ni call hampir 200kali call xdapt3x…(demi allah) yang peliknya 4.5juta (anggaran sendiri) penduduk yang memohon BRIM 3.0 ni kan tapi satu line ja buka untuk pertanyaan dan call no lain semua “talian ini sedang sibuk” apa cerita semua ni…mcm nk bagi tapi xmau bagi pun ada ja tengok…tolong sapa3x jelas kan masalah ni…dengar kta yang ada hutang3x kerajaan semua kna potong beh bt apa bg kalu potong balik….hmmmm mushykil ni….tak tuduh cuma nak tahu kebenaran…..

    insan biasa kerja swasta bodoh ja….

  • Raja Ali
    Feb 25, 2014, 1:39 pm

    br1m rm450 seorang sedangkan takaful dapat rm400 juta ini kah yang dinamakan
    rakyat didahulukan

    puuuiii

  • zeera
    Feb 25, 2014, 1:45 pm

    saya masih belum dapat lagi ni, apa cerita…
    janji semalam dpt pd yg belum dapat…
    tapi sampai ke hari ni, habuk pon tarak..

  • zeera
    Feb 25, 2014, 1:49 pm

    saya pon tak dapat lagi ni… asyik dok tgk M2U jek dr semalam…sape2 tolong jwbkn….

  • Gila
    Feb 25, 2014, 2:18 pm

    Bapa belum dapat, saya pun belum dapat. Kata kena nanti pos? Tak ade surat, bank pun tak ade masuk duit. Bila boleh dapat ni sudah 25 Feb.

  • keliru
    Feb 25, 2014, 2:23 pm

    sy pn xdpt gak..dpt call lhdn tp jawapan tetap sama….masih dlm proses n tgu surat dipos….hmmmm…sampai ble nk tgu nih..

  • karen
    Feb 25, 2014, 2:25 pm

    Saya masih tak dapat lagi! kata bank in 23 Feb. Sampai hari ini masih tak dapat…kecewanya !

  • keliru
    Feb 25, 2014, 2:30 pm

    talian hotline mmg bz..so try cal no ni kot2 korang leh semak status…03-83138987/8988/8989/8990….klu xjwb gak xtau ler…

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 2:55 pm

    Cuba call customer service LHDN no ni : 03-77136666

    Semak status anda :-)

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 3:01 pm

    Aku pun x dapat lagi. 2 tahun dapat , tahun ni pulak yg lambat. Atau x dapat langsung…..kesian mak aku yg masuk dlm tanggungan aku. Hari ni dah 25hb. Sial betul…..sedih la

  • TCY2
    Feb 25, 2014, 3:04 pm

    Hari ni gi lhdn…diaorg ckp dlm proses.. pas tu dia ckp hanya ketua keluarga leh mohon yg mana suami isteri memohon, kemungkinan nama boleh black list…haiii….br1m pun ader blacklist ker….aku tgk ramai jer suami isteri yg mohon, dua2 keje plak tu…dapat jer…

  • geri
    Feb 25, 2014, 3:11 pm

    Betul tu. Kita yg miskin ni…Yg memang perlu kan bantuan x dapat2. Dua kali dapat…Tapi tahun ni yg x tau status. Dapat ke tidak. Kesian mak aku…..Mak aku bwh taggunggan aku pulak. Mcm mana cara hanging2 tu buat kerja….ingat kasi acc lagi cepat ni aku tgk lagi worst…fuck

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 3:58 pm

    ni sume mainan politik.cakap berkobar2 last2 habuk pun x der

  • AUTA BELAKE
    Feb 25, 2014, 4:02 pm

    buat mase sekarang line LHDN memang x kan dapat sbb ramai yang cll x puas hati.janji 22/23 haribulan dapat tp SUME AUTA BELAKE,HUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUH,SELOGAN SEKARANG CM NI, RAKYAT DI PINGGIRKAN KRONI-KRONI DIDAHULUKAN.HUHUHUHU

  • ramli bin putih
    Feb 25, 2014, 4:47 pm

    kalau pok jik ajak g debat,meleleh2 la ayaq liur dia nnt..cam abg sabree chek tu…

  • ramli bin putih
    Feb 25, 2014, 4:58 pm

    ko chek 2 x..aku satu hari chek sejam skali..pun xmasuk2 gak…hampeh tol..cm kna tipu jek…

  • Hasnul Idris
    Feb 25, 2014, 5:04 pm

    setakat pukul 5 ptg ni, saya masih belum menerima brim..sejam skali cek akaun tak ada jugak.. saya penerima brim 2.0 tahun lepas..ape cerita ni??

  • insan biasa
    Feb 25, 2014, 5:22 pm

    Kesiannnn kt saya dn teman2 yg tak dapat br1m lg..xpela kite bersyukur jer sb tak dapat yer… so next pru kite undi laen k…..

  • ketua_kluarga
    Feb 25, 2014, 5:23 pm

    All those bloodyshit gomen,takpayah tbur janji jika mampu tunaikan. Saper yg trbabit tp x amanah dan sda agenda..mnyiksa batin rkyat,korang jwblah di akhirat kelak. ,ALLAH AKN TANYA APA YG KAMU LAKSANAKAN DLM TNGUNGJAWAB KAMU DAN ADAKAH BERLAKU ADIL TRHADAP SLURUH RAKYATMU-bersedialah dgn rotan yg rendamannya adalah lahar dari neraka jahannam andai ia jd yg sebaliknya.

  • ainanie
    Feb 25, 2014, 5:29 pm

    Tadi pagi kite pergi b.islam kmaskini buku akaun tp hampa. Dah la ramai org smua bual pasal x dpt lg. Kna amek num gliran.msuk opis pun lewat. Siap kna marah lg dgn bos cina. Haa sknng pmimpin tgk?.tgk x mlayu apa jd? Pasal janji x di kota. Dgn nama tuhan aku dan rakan2 sepakat xkan pngkh krjaan lg.

  • ainanie
    Feb 25, 2014, 5:37 pm

    Aku dan rakan2 bnar x sngka mlaysia yg maju dan berteknologi di hujung jari akhirnya pkara yg buruk. timpa ramai pnyokong kuat dia sndiri. Pandailah korang jawab di akhirat kelak.

  • rp
    Feb 25, 2014, 5:39 pm

    2 kali dpt sbb, yg satu tu mak mah kasi sbb ko nyot2 buah dia..pasni ko leh dpt lg tp kena tunggang pokjik la plop…

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 5:41 pm

    Pengagihan brim x adil..

  • mohamad faizal
    Feb 25, 2014, 6:29 pm

    salam…sya faizal rahman,pagi tadi sy telah ke bank bsn utk mengeluarkan duit BRIM…tetapi mgg brim blm masuk lg ke akaun bsn sy,awal2 sy dh isikan borang dn menulis akaun…sy hrp LHDN minta pantau dn check blk semak semua siapa2 yg blm dpt lg duit rakyat tu…mungkin ada ramai lg org2 yg susah dn harapkan duit ini,trm kasih.

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 6:29 pm

    Laa nk cek pon kna ambil no.giliran,xde kad bank ker, aduiiai… Cek Je kad ATM adussss…. Pttla Bos marah ke nk ngulorrr.. Hahaha…

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 6:34 pm

    Sampai sekarang 25.2.14 …6.30pm..brim tarak…next time brim jgn di bank in ari sabtu ahad..ptt ari isnin..so 1 mggu tu bole tanye..ni bank in ari sabtu…mmg saje larikan diri…

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 6:42 pm

    Terbaik bro… Fikiran aku pon sama, knpala mereka berfikiran sengkat.. Banyak ckp lebih bg menyalak x bg menyondol…

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 6:44 pm

    Kelakar la ko ni….

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 6:50 pm

    Woii… Suka2 ko Je letak nma xxxx senah ko tgk org 2 mcm mna, brpa umur dia, xxxxx lu… Ko jgn smpi nk menghina, pantang btol aku orang cm ko.. xxxx 2 untuk mak ko… Anak haram… Marah ker… Apa Perasan ko… Nk komen Guna Akal,

  • tgh panas nie
    Feb 25, 2014, 7:06 pm

    pe hal lom msuk nie???bile dpt lps mampos ke?????

  • nate kera
    Feb 25, 2014, 8:46 pm

    xxxx ble nk msk duit br1m ni laen x jgn janji klu xdpt nk tepati mcm xxxx….

  • Anonymous
    Feb 25, 2014, 11:08 pm

    Jangan cepat mengaku kalahkan..kedah panting kalahkan…aku pun tak masuk lg sebab tengah proses..bg masa sampai bulan 3…insyaalaah..
    Ok ye…selamat hari raya..kui..kui..kui

  • Anonymous
    Feb 26, 2014, 1:31 am

    betul3

  • Anonymous
    Feb 26, 2014, 1:40 am

    tak dak la…

  • Anonymous
    Feb 26, 2014, 1:46 am

    dia kahwin satu lagi kot….

  • Anonymous
    Feb 26, 2014, 1:51 am

    dia kahwin seorang lagi kut..

  • Anonymous
    Feb 26, 2014, 11:18 am

    x penoh dpt pun dari dulu lgi…jnji x ditepati

  • broooommmmm
    Feb 26, 2014, 11:40 am

    Sape yg da dpt hari ni sila like..jz nk tau btol ke die kate msok be peringkat konon..,

  • wawa
    Feb 26, 2014, 11:53 am

    KENAPA DUIT BR1M NI X MASUK LAGI ?? KALAU TAHU LAMBAT MASUK ACC BAIK SAYA TNGU BAUCER SAHAJA, INGAT BG NO ACC NI SENANG LAH ,RUPA NYE LAGI HAMPEH ! DARI 21/2/2014 SAMPAI SEKARANG DAH 26/2/2014 DUIT STILL X MASUK LAGI KAT DALAM ACC MAYBANK !
    BILA NAK CHECK DGN LHDN DR PKUL 9 SAMPAI LA PKL 5 NANTI LINE BUSY LINE BUSY !! KEBODOHAN APAKAH YG SEDANG DI LAKU KAN , !
    SAYA CUME NAK TAU STATUS NI LAYAK ATAU X ? KEPADA YANG ADE KAITAN DGN BR1IM TOLONG AMBIL PERHATIAN LAH,

  • malar
    Feb 26, 2014, 12:01 pm

    tahun lepas i dapat 500.kali ini itupun takde?duit langsung tak dapat apa masalahnya?

  • zaty
    Feb 26, 2014, 12:01 pm

    aku x dpat brim menipu jek najib ni

  • Shikin Yusof
    Feb 26, 2014, 12:10 pm

    Sama la saya pun belum tahu jawapan BRIM 3.0 ni ni.call pun susah nak dapat. hmm. ingatkan bila dah update jadi cepat la..lagi lambat dari tahun sebelumnya,

  • A Rizq
    Feb 26, 2014, 1:34 pm

    Still x dapat, tanye parents and adk beradik lain pon same, padahal br1m 2.0 cepat jer dapat, xde nak menunggu cam ni…alahaiiiiii nasib badan ler.

  • lala
    Feb 26, 2014, 2:32 pm

    BRIM TAK DAPAT LAGI NI WEY…APE CER…
    BROOOMMMMMMMMM

  • usin
    Feb 26, 2014, 4:16 pm

    takde pon .. tak masuk pn ..

  • apakaunaktahu
    Feb 26, 2014, 6:05 pm

    dah 26hb hari nih…still tak dapat.
    dulu brim1.0 dengan bram 2.0 takde masalah pun..
    kali nih dah jadi broooommm 3.0 tebo kot..

    songlap ke apa?

  • Anonymous
    Feb 26, 2014, 7:42 pm

    Sampai la ni… 26.2.14… 7.50pm..brim takde..asal diaorg x ckp pape selain tunggu surat..permohonan dlm proses….bukan susah pun cakap dapat@ tak..buat pe asik nak cakap kias..ingat kite ni old skool ke….

  • Anonymous
    Feb 26, 2014, 8:43 pm

    Ape cite ramai yg bujang2 xdpt brim lagi ni

  • faiz
    Feb 27, 2014, 3:18 am

    sabar aje la dengan brim ni kawanx,x dapat pun x apa tp mesti ingat sesiapa yang berjanji tu akan jawab pada hari akhirat nanti, kesian pada makcikx dan pakcikx datang ke bank tgk duit brim x ada lg jangan pandai cakap DI HADAPAN TV JANJI AKAN DIKOTAKAN AJER

  • iza
    Feb 27, 2014, 10:27 am

    aku kesian bila mak dan abah aku call bagitau diaorang pergi cocok bank dan tengok akaun kosong. dah lah ramai orang masa 2 duk beratur, semuanya yang dah berumur. keluar dengan perasaan hampa je. kesian diaorang. Geram betul aku bila trbayangkan semua 2.

  • niat untuk menolong
    Feb 27, 2014, 12:37 pm

    Rakan2 yg di hormati…begitu lah keadaan saya sblom ini pnuh tanda Tanya… jln penyelesaiannya hnye call di nombor 03-77136666.dn anda akan dpt jawapan yg pasti..call sekarang juga…..

  • Melayu Bersatu
    Feb 27, 2014, 1:09 pm

    Semoga rezeki dato seri najib bertambah. Walaupun sy tak dapat bantuan brim ni, tapi sy tetap sokong dengan bantuan kerajaan mcm ni. Tahniah BN. Sekurang kurangnya dengan adanya bantuan mcm ni dapat membantu ramai warga yg kesempitan wang. Bantuan seperti ni wajar diteruskan dan dgn harapan jumlah bantuan jg akan meningkat. Biarlah dato seri bersusah susah sikit mengeluarkn duit yg penting rakyat hidup senang. Cth pemimpin terbaik..tahniah sekali lg.

  • Nor
    Feb 27, 2014, 4:06 pm

    Borang Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M 3.0) untuk Bujang – RM300 dan Ketua Isi Rumah – RM 450 (dlm 3k-4k)dan RM 650 bwh 3k..

  • bujang
    Feb 27, 2014, 4:39 pm

    Asslmualaikum wbt

    Ptg semlm duit x masuk lg….sabor je laaa

  • bujang
    Feb 27, 2014, 4:43 pm

    ye rr…
    kexcited nk tgk dlm akaun tp lom ado lg…

    isk isk isk

  • Anonymous
    Feb 27, 2014, 11:51 pm

    Dah nak tengah malam ni…brim x dapat lagi..sok lusa tulat..akan dtg..ari2 dok cek..bagi diaorg..rm650..rm450.. biasa je…tapi bg kite sgt bermakna..kan bagus diaorg dok tempat kita sekarang..baru rasa merasai…

  • frusted
    Feb 28, 2014, 12:03 am

    hapa pon tak boleh……

  • Hacker
    Feb 28, 2014, 12:47 am

    meme rr baru tau ke pak jib cam tu,,,adehhh ..,dulu kini selamanya makan capati…. dah xde modal la tu, xde kena mengena gan anwar,,, pasal brim1m kena cari pak jib… hadiussss amigusss

  • Karunakaran
    Feb 28, 2014, 1:31 am

    Saya saorang Pesara 65tahun, saya pernah dapat BRIM satu dan dua. Tetapi, salepas mengkemaskinikan dengan butir butir Bank and semaskini telah di sahkan di pejabat Hasil dalam Negeri, saya masih belum dapat apa apa bayarkan saperti di janji. Saya telah tanyakan ramai dan berkata mereka telah terima. Apa maasalah. Bolih saya dapatkan Penjelasan. Terima Kasih
    G.Karu. Kepong, Selangor.

  • sitie
    Feb 28, 2014, 1:54 pm

    kesian kat kita rakyat, mmg la nampaknya kena jimat sampai setahun he he he,kesian kita rakyat selalu bertekak bab-bab begini, kerajaan ambik duit kita banyak, tapi kita dapat celah gigi saja, kenapa kita tak dapat merasa brim1malaysia nie dapat mencecah 3,000 untuk seisi rumah, bujang 2,000 dan warga emas pun 3,000 jugak..sbb one and off saja bukan tiap-tiap bulan pun…itu pun tak boleh ker nak bagi sagu hati kat rakyat….

  • sitie
    Feb 28, 2014, 2:04 pm

    Ya Allah knape dia org tak amanah,knape tipu golongan sasar rakyat mcm nie..tak masuk penuh lagi RM200 pegi mana? Masuk poket sapa? Ini tak boleh jadi Perdana Menteri Kita kena tahu ada berlaku penyelewengan dalam pembahagian duit brim1Malaysia nie, tak amanah langsung semoga tuhan balas ketidak amanah pertugas-pertugas tu..klau mcm tu beratus ribulah dia org untung songlap duit rakyat RM200 tu masuk dalam akaun pertugas tu sendiri..tak halal lansung…

  • Anonymous
    Feb 28, 2014, 4:56 pm

    brim x masuk juga lagi

  • melna recto
    Feb 28, 2014, 5:35 pm

    brim lum mcuk lg sdih nye..

  • hussin bin mahadia
    Feb 28, 2014, 8:47 pm

    kenapa permohonan brim saya belum dapat lagi?sedangkan saya mohon melalui akaun cimb bank.lagi satu kawan saya yg status Ibu tunggal pun tak lulus pasal nama dia bawah Ibu dia sedangkan tak tinggal sebumbung Dan Ibu dia kategori warga emas.lagipun umur dia dah lebih 30 tahun Dan bertahun hidup sendiri di k.l.kenapa tahun lepas
    lulus memohon brim Dan tahun ni tak lulus mohon brim saya dgn kawan saya.cara mcm ni ke bantuan utk satu rakyat tanpa semak betul-betul permohonan Yang diterima samada layak atau tidak.

  • apaponxbleh
    Mar 1, 2014, 4:45 am

    aku mcm xdpt je.. ermm br1m 1 n 2 dpt.. yg ke 3 ni xmasuk2 pn lg.. ke dia check kita pnya acc dlu? sb isi rumah aku dlu cuma rm2,800 cmtu je,.. cuma tahun ni n lepas duit masyuk jgk.. dorang cek ke weh? xdpt xpala.. xda rezeki.. trima seadanya..

  • wan
    Mar 1, 2014, 3:36 pm

    apasal aku tak dapat ek ? 3 kali mohon pun tak dapat .. padahal gaji sebulan aku 1500 rngt je

  • Anonymous BODO
    Mar 1, 2014, 4:48 pm

    weh nate…Senah nie jate la bodo..saja nickname dier Senah..mung hok cerdikpun kena bodoh…haramjadah la mung nie…ngaji tingi2 tapi bangang….kesiannnn…

  • Anonymous
    Mar 2, 2014, 12:09 pm

    Yalah dh brape kali g bank tp x msk msk jg.mcm mane ni

  • Anonymous
    Mar 2, 2014, 7:24 pm

    terliur baca korang dpt BR1M… dapat jugak berbelanja utk anak2 pada yg dah ada anak… rezeki allah taala tu…

  • Anonymous
    Mar 3, 2014, 10:55 am

    Sy n mmber2 pn x dpt lg….semak kptsn pn xdpt jgk…srt pn xda smp…mcm mna ni….sblm ni smua da dpt….tp kmi yg gji krg dr 3k ni xdpt..ape cer…..

  • MIE
    Mar 3, 2014, 11:24 am

    NAK TANYA, RAMAI YG UPDATE ACCOUNT NO MAYBANK BELUM DAPAT LAGI. SEDANGKAN LAYAK. BOLEH BERI PENJELASAN.

  • zulhairi
    Mar 3, 2014, 2:17 pm

    askum. sy slh sorang penerima br1m yg sdh berumah tanga. 2 tahun lpas berturut2 sy menerima rm500 tapi tahun ni sy bg no akaun dgn harapan dpt lh lbh mudah dan cpt tapi alangkah hampa dan kecewa dari 22hb feb hingalah hari ini 3hb mar sudah banyak kali g cek kat bank tapi ngak ada jugak adohai saleha. sedih bila mendengar ada yg layak dpt rm650 tapi dpt sebaliknya.
    di mana silapnya, hanya mampu mendengar dan melihat.

  • faizal
    Mar 3, 2014, 4:48 pm

    senasib la..smpai ke hari ini x dapat ape2 lg..

  • rakyat biasa
    Mar 3, 2014, 8:29 pm

    ari ni dah 3/3/14…dah 10ari ulang alik ke bank cek acc,tp still xmasuk2 br1m yg dijanjikan…apa masalahnya?pada siapa nak bertanya?tiap kali ke bank berharap br1m da masuk,smpi bank cek acc xda…kecewa rasa…kenapa la sampai macam ni,dulu dapat baucar lg sng..igt bg acc no lg senang,tp sbliknya pulak…aduhhh,kecewa sungguh rasa…

  • Awgku
    Mar 4, 2014, 12:52 am

    Sepatutnya dh dpt BR1M dr awal tu hingga kini patut bersyukur serta berterima kasih, bkn mencemuh… saya
    tk dpt pn BR1M ni dr pertama hingga kini padahal saya tk berpendapatan tetap srta beribu-ribu tp tk le nk bising mencemuh malah berterima kasih sbb dpt rawatan kanser PERCUMA walau tk dpt BR1M pn tk pe..

  • Anonymous
    Mar 4, 2014, 1:05 am

    Aku yg gaji bwh 1.500 pun xpenah dpt brim Isi borang online akaun bank dh kasi Ape crita ni janji ditepati Ckp lebar lebur abuk pun tkdak

  • PLUTO
    Mar 4, 2014, 8:25 am

    saya pun masih belum dapat lagi……..

  • tipah tertipu
    Mar 4, 2014, 2:40 pm

    tahun2 lepas dapat brim, tahun ni tak dapat pun… apa ceta ni… adeehhh….

  • tipah tertipu
    Mar 4, 2014, 2:47 pm

    betul tu… call LHDN pun susah sangat nak jawab…

  • Anonymous
    Mar 4, 2014, 11:13 pm

    Sampai la ni xdapat brim lagi.balik je keje..cepat2 tengok peti surat..tapi hampa…napa takde orang nak explain ape sebenarnye terjadi?

  • Anonymous
    Mar 5, 2014, 12:02 am

    npe brim ak xdpt ag

  • Anonymous
    Mar 6, 2014, 11:30 pm

    untuk semua yg masi menantikan kmsyukan brim tu bek p pjbt hasil..td saya p pjbt hasil tnya status pmohonan..“GAGAL’..sbb dlm tggungan mak pada al taun lpas dpt..stau saya itu pmohonan 1st brim kena bg..x paham knapa taun lpas dpt tuk pmohonan bujang taun ni masuk pla dlm tggungan…nak wat rayuan cm x berbaloi je..nk bagi..bagi je la ni byk sogeh pla pgsahan itu ini..lau yg baru mohon len cete..

  • udin
    Mar 11, 2014, 9:18 am

    ermmm tak dapat lagi… bukan ada pendapatan pon apa salah saya….. syukur yg dah dpt…. saya tak dapat lagi…..waaaaaaa

  • udin
    Mar 11, 2014, 9:21 am

    Masih ramai yg patut layak menerima brim belum dapat seperti saya….. (anak kampung)…… LHDN jauh nak g ni…. perlu tambang lagi… siapa nak claim.

  • shahril
    Mar 11, 2014, 10:02 am

    apalah nak jadi…bila call kata dalam proses…pelikkk…lembab giler pengurusan br1m kali ni..dulu yg pertama dan kedua pakai voucher senang je dapat..bila dah kemaskini akaun…harammmm abok pon xder..tanya byk kali kata tgu surat…nampak sangat kena tipu je rakyat miskin macam kami ni…kata nak bantu konon..sisitem mcm ni pon lembab..apa sebenarnya agenda kementerian kewangan..LHDN..Kerajaan yek??…mengapa ada dapat ada yang x dapat…

  • manbai