Bayaran BR1M 2016 : Bila Tarikh Pembayaran Masuk Akaun Bank BRIM 2016? Sila Semak SINI!

Bayaran BR1M 2016 : Bila Tarikh Pembayaran Masuk Akaun Bank BRIM 2016? Sila Semak SINI!

Gambar di atas ini, adalah adalah sebahagian daripada contoh bayaran masuk BR1M ke ke akaun penerima BRIM sebelum ini. Seperti tahun-tahun sebelumnya, cara pembayaran semakin diperkemaskan bagi membolehkan penerima mendapat pilihan untuk menerima duit BRIM dengan cara yang lebih mudah dan senang.

Berita Semasa dimaklumkan pembayaran Bantuan Rakyat 1 Malaysia akan dilakukan secara berperingkat-peringkat pada tarikh yang telah ditetapkan untuk siri tahun 2016 kali kepada kalangan pemohon baru, penerima sedia ada.

bayaran masuk br1m

Baik daripada kumpulan bujang, kumpulan pendapatan isi rumah mahupun penerima bantuan e kasih yang status permohonan mereka lulus dan berjaya berdasarkan syarat kelayakan yang telah ditetapkan.

Bersama-sama ini Berita Semasa ingin kongsikan agihan dan jadual bayaran masuk BR1M 2016 berdasarkan tarikh pembayaran BRIM yang telah ditetapkan mengikut kategori masing-masing. Jikalau ada sebarang perubahan, Berita Semasa akan kemaskini daripada masa ke semasa.

Tarikh Pembayaran BR1M 2016 : Jadual Bayaran BRIM Masuk Bank

Anda boleh terus berhubung terus dengan talian bebas tol  1800-88-2716 (LHDNM) atau 03-8882 4565/4566 (Kementerian Kewangan Malaysia) ataupun hantar kepada emel ke br1m@treasury.gov.my

Untuk makluman anda juga, keputusan dan status permohonan anda akan akan juga dihantar teris ke rumah kediaman anda sebagai rujukan bersama.

Jadual Tarikh Pembayaran RM1000Nilai Bayaran
Ansuran Fasa 1 (28 Januari)RM250
Ansuran Fasa 2 (28 April)RM250
Ansuran Fasa 3 (15 Jun)RM250
Ansuran Fasa 4 (28 September)RM250

Jadual Tarikh Pembayaran RM800Nilai Bayaran
Ansuran Fasa 1 (28 Januari)RM200
Ansuran Fasa 2 (28 April)RM200
Ansuran Fasa 3 (15 Jun)RM200
Ansuran Fasa 4 (28 September)RM200

Jadual Tarikh Pembayaran RM1050Nilai Bayaran
Ansuran Fasa 1 (28 Januari)RM250
Ansuran Fasa 2 (28 April)RM250
Ansuran Fasa 3 (15 Jun)RM300
Ansuran Fasa 4 (28 September)RM250

PerkaraButiran dan Pautannya
Kategori Isi Rumah RM3000 Ke bawah (termasuk wargaemas)Dapat duit bayaran sejumlah RM1000
Kategori Isi Rumah RM3001 hingga RM4000 (termasuk warga emas)RM800
Kategori Baru – Bantuan E-KasihRM1050
Kategori Individu Bujang 21 Tahun Keatas yang pendapatan RM2000 kebawahRM400
LINK Cara Semakan Status Permohonan OnlineKLIK : Semakan Keputusan Status Permohonan BR1M 2016

 

P/S : Semoga pembayaran dan bayaran masuk BRIM 2016 kali ini dapat membantu sedikit membantu anda sebulan dua ini, bagi membayar tunggakan saman trafik, bil-bil Astro, Elektrik, Internet, barangan anak-anak kecil anda dan sebagainya.

PP/S : Bagaimana pula dengan anda, ada yang sudah menerima bayaran BR1M 2016 masuk ke akaun bank Alliance, Affin, Agro, Ambank, RHB, Standard Chartered, Hong Leong, Bank Islam, Bank Rakyat, CIMB, CitiBank, Maybank, OCBC, Al rajhi, Bank  Muamalat, BSN, Public Bank anda? Lihat gambar di bawah ini :

berita


Kongsi dan Viralkan!

Sambung Baca Lagi Artikel Terbaik Yang Ini Pula. Ada Kaitan Dengan Yang Di Atas :

Permohonan Matrikulasi 2017 Kemaskini Kemasukan ke Matrikulasi KPM sesi 2017/201... Permohonan Matrikulasi 2017 Kemaskini Kemasukan ke Matrikulasi KPM sesi 2017/2018 Berdasarkan semakan Berita Semasa, berita gembira untuk anda semua yang bercita-cita untuk meneruskan pengajian ke pe...
{ 348 Komen Bernas di Berita Semasa… add one }
  • Pembela Melayu Feb 21, 2014, 10:59 am

    Alhamdulillah, ahli keluarga saya ada yang dpt. terima ksih kerajaan BN. Janji ditepati….Semoga Bn terus mentadbir Malaysia dan jadi kuat tepis serangan & dakyah pengganas Pakatan Haram.

    • Senah Feb 21, 2014, 11:16 am

      Salam Sayang,

      Alhamdulillah. Terima kasih Datuk Najib. Pemberian BRIM ini akan memberi syafaat kepada Datuk Najib kelak.

      • Man Jadda wajadda Feb 21, 2014, 4:28 pm

        Cepat betul korang ni komen ek…. Ada2 je..

        • Anonymous Feb 21, 2014, 4:56 pm

          Alhmdulillah…dpt meringankn sedikit bebanan…tq pm

        • SUZANA Feb 23, 2014, 12:19 pm

          kenapa suami sya dpt rm 450 je…sptutnya lyak dpt rm 650 ramai jgk yg dpt cam suami sya bukan x brsyukur tp biar yg brkhwin dpt samarata rm 650.ada sesiapa yg cilok duit ni??????

        • Anonymous Feb 23, 2014, 5:11 pm

          Yala. Apasal rm 450 bukan rm 650 janji rm 650…

        • misrul bin muhamab Feb 23, 2014, 6:45 pm

          Saya Misrul nk Tanya duit

        • hayati misnan Feb 23, 2014, 5:28 pm

          Yala… kenapa rm 450….janji rm 650…. mana bakinya…..

        • rus Feb 23, 2014, 7:53 pm

          bawa buku kemaskini tercatit 450 pergi buat report

        • Anonymous Feb 25, 2014, 12:59 pm

          nanti rajin2 la mmbace yer sblom mengomen.. tgk la pndapatan fmly u tu berapa..

        • razali kamari Feb 24, 2014, 8:16 am

          dah mula nak kencing, ade yg masuk ade yg tak dapat langsung…janji 650 masuk 200 je mana lagi baki?

        • Anonymous Feb 25, 2014, 12:57 pm

          wa rasa lu y kncing

        • ina Feb 24, 2014, 12:44 pm

          Sy pun confuse knape ada yg dpt RM450 sdgkan memang layak dpt RM650. Thn lps dpt RM500 tp thn ni krg plk RM450

        • Anonymous Feb 25, 2014, 12:56 pm

          tgk la pndapatan fmly awok tu..bace la dulu senah oi

        • Anonymous Feb 26, 2014, 1:51 am

          dia kahwin seorang lagi kut..

      • xxxx Senah Feb 21, 2014, 8:16 pm

        BRIM celah KUKU jer…RM300 jer pun…pasni naik harga ape la plak…NAKHARAM TUL….

        xxxx Senah Selamanya

        • Anonymous Feb 21, 2014, 9:06 pm

          Mak KO lah x pernah rasa untung

        • am Feb 21, 2014, 10:10 pm

          bodoh….statment cam hanjingggg….
          haram jadah… nk mengutuk je…duit sapu gak…

        • Anonymous Feb 24, 2014, 7:25 am

          kau lah bodoh …. bn pandai main wayang duit aku xmsuk2 lagi ni

        • Anonymous Feb 22, 2014, 2:05 pm

          2 pn korng xbrsyukur kn.. ape jnis mnusia lh…

        • PARACETAMOL Feb 24, 2014, 9:04 am

          AKU NAK BORONG PARACETAMOL BNYAK2 PUN TERBANTUT

        • Anonymous Feb 25, 2014, 6:44 pm

          Kelakar la ko ni….

        • Anonymous Feb 25, 2014, 6:50 pm

          Woii… Suka2 ko Je letak nma xxxx senah ko tgk org 2 mcm mna, brpa umur dia, xxxxx lu… Ko jgn smpi nk menghina, pantang btol aku orang cm ko.. xxxx 2 untuk mak ko… Anak haram… Marah ker… Apa Perasan ko… Nk komen Guna Akal,

        • Anonymous BODO Mar 1, 2014, 4:48 pm

          weh nate…Senah nie jate la bodo..saja nickname dier Senah..mung hok cerdikpun kena bodoh…haramjadah la mung nie…ngaji tingi2 tapi bangang….kesiannnn…

      • king6 Feb 24, 2014, 9:27 am

        shafaat …..!!!! lawak mega tul ..

        • azmi Mar 17, 2014, 5:22 pm

          Dimana silapnya,perdana menteri ka Atau pengurusan LHDM?setahu saya golongan orang bujang yang berpendapatan gaji pokok kurang dari rm2000.00 kebawah akan layak menerima brim.LHDM kena tau bahawa pembayaran dikira melalui gaji pokok,bukan gaji pokok dicampur dengan pendapatan elaun….janji 0,semuanya poyo

      • misrul bin muhamab Feb 25, 2014, 11:16 am

        Macam manager orang dah dapat dapat says tak dapat lg.Misrul bin Muhammad 0139298591

      • Raja Ali Feb 25, 2014, 1:39 pm

        br1m rm450 seorang sedangkan takaful dapat rm400 juta ini kah yang dinamakan
        rakyat didahulukan

        puuuiii

    • yoyo Feb 21, 2014, 6:27 pm

      bagi 650.. songlap berjuta2.. untung2 beli saham neraka ek dan itu ialah duit cukai rakyat.. bukan duit pencuri berpelembagaan..

      • mdnor norhayati Feb 22, 2014, 6:16 am

        tapi duit ko sapu jer .x dpt ko bising2 dh dptpn mcm anjing menyalak bukit

        • rasta Sep 10, 2016, 5:31 pm

          Tersangat sangat betul tu..tu le nama cakap tak serupa bikin….

      • Anonymous Feb 22, 2014, 7:19 am

        BIARLAH NTI KAT TUHAN BALAS JUGA .

        • Anonymous Feb 22, 2014, 2:12 pm

          kalau duit mak bapak najib,aq x ambil laa brim ni.. tapi ni duit rakyat.. jgn jadi bodoh sebab jdi pengikut najib.. opss jgn lupa lepas ni mintak syafaat dari ustaz syek datok seri najib

        • anonymous Feb 22, 2014, 5:58 pm

          Puas bodoh2kn org?? Elok2 ko lk dpt saham ny

        • usop sontorian Feb 22, 2014, 11:56 pm

          napa aku msuk rm450 ja.aku kna tipu la ni

        • malar Feb 26, 2014, 12:01 pm

          tahun lepas i dapat 500.kali ini itupun takde?duit langsung tak dapat apa masalahnya?

        • ANTI RASUAH Feb 23, 2014, 4:14 pm

          JANJI DICAPATI LAGI,HARAMJADAH ASYIK MENIPU SAJA KERAJAAN BN NI…

    • daus Feb 23, 2014, 4:42 pm

      kepada sesiapa yang dapat brim 3.0 bersyukurlah…walaupun dapat RM300.00…duit free beb…daripada tak dapat langsung…bersyukurlah dgn apa yg ada…

    • Anonymous Feb 25, 2014, 8:25 am

      Arini dh 25hb kakitangan gomen dh brgaji… Brim aku tak dpt lagi.. Aplah nasib diriku ini… Trus ditipu ke harini…

    • Anonymous Feb 25, 2014, 12:55 pm

      pakatan haram jadah

      • Anonymous Feb 25, 2014, 3:01 pm

        Aku pun x dapat lagi. 2 tahun dapat , tahun ni pulak yg lambat. Atau x dapat langsung…..kesian mak aku yg masuk dlm tanggungan aku. Hari ni dah 25hb. Sial betul…..sedih la

        • Anonymous Feb 25, 2014, 11:08 pm

          Jangan cepat mengaku kalahkan..kedah panting kalahkan…aku pun tak masuk lg sebab tengah proses..bg masa sampai bulan 3…insyaalaah..
          Ok ye…selamat hari raya..kui..kui..kui

    • Nor Feb 27, 2014, 4:06 pm

      Borang Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M 3.0) untuk Bujang – RM300 dan Ketua Isi Rumah – RM 450 (dlm 3k-4k)dan RM 650 bwh 3k..

  • Wanie Feb 21, 2014, 11:06 am

    yahoo…dah masuk. Thanks Datuk Najib

    • ciak smt Feb 22, 2014, 12:27 pm

      Marah bn tapi duit brim sapu jugak..hi hi..tak malu

    • Anonymous Feb 24, 2014, 7:28 am

      xxxx duit aku xmasuk lagi …janji xxxx mak bn

  • Cikgu Jamal Feb 21, 2014, 11:07 am

    siapa2 yang dapat duit brim tu, pastikan beli bahan2 asas cth beras, tepung, minyak masak utk kegunaan setahun terus yer…

    tak pun simpan dalam ASB, next year dapat lah dalam 30 henggit dividen nya…

    barang2 dah makin mahal, jimat2 sikit…

    • Abe garuda Feb 21, 2014, 5:08 pm

      betul2…jimat duit mkn untuk setahun yer

      • Abe garuda Feb 21, 2014, 5:14 pm

        boleh la bayar tax astro skali untuk setahun ek, pastu lepas la duit unruk isi myk Petrol untuk pegi kerja setahun ek..time Kasih La GOV, kerana memahami Rakyat…..

      • sitie Feb 28, 2014, 1:54 pm

        kesian kat kita rakyat, mmg la nampaknya kena jimat sampai setahun he he he,kesian kita rakyat selalu bertekak bab-bab begini, kerajaan ambik duit kita banyak, tapi kita dapat celah gigi saja, kenapa kita tak dapat merasa brim1malaysia nie dapat mencecah 3,000 untuk seisi rumah, bujang 2,000 dan warga emas pun 3,000 jugak..sbb one and off saja bukan tiap-tiap bulan pun…itu pun tak boleh ker nak bagi sagu hati kat rakyat….

  • Puan Lily Maisarah Feb 21, 2014, 11:09 am

    tak dakkk pun saya…
    tahun lepas dapat jek..uwawaaaa

    • BRIM 3.0 Feb 21, 2014, 11:53 am

      Puan dh kawin, esok baru dapat..semalam dorang baru bagi yg bujang2 je..

      • Zakaria Feb 21, 2014, 12:30 pm

        huhuhu… patutnya kasi la yang dh kawin dulu … nak beli susu anak lagi.. pampers anak lagi.

        • sara Feb 21, 2014, 2:31 pm

          Setuju

        • ain Feb 22, 2014, 8:41 am

          yg dh kawin pun blm dpt lg ni..mcm mane…sume dpt ari ni ke berperingkat ek?

        • Anonymous Feb 26, 2014, 1:31 am

          betul3

      • edy Feb 22, 2014, 2:47 pm

        Saya lum dapat pun lagi ? untuk bujang,dia bagi secara berperingkat ke apa ye ?

      • inteligent313 Feb 23, 2014, 1:31 pm

        aslamualikm wbt..
        maaf lau ade tgaggu..xde niat nk skit ati spe2 pn..cme nk btanye..npe sy pye x msok lg?td da cek da..xde pon..sye tolong kuarge je..gaji x tentu..x sampi pon 1500 sbln..tkot plak tgok hangpa gadoh2..ceq x bule tgok gadoh2..hehe..

        • inteligent313 Feb 23, 2014, 1:33 pm

          da bkawen da..

  • LYT Feb 21, 2014, 11:20 am

    apale BS lembab..smlm dh rmai tau dh BR1M dh msk.Time kasih BN!

  • Copernicus Feb 21, 2014, 11:58 am

    tahniah semua.. sy tumpang gembira.. gunakan br1m itu dgn sebaik2nya supaya dapat dimaksimumkan manfaat daripadanya..

    terima kasih kerajaan malaysia kerana menyalurkan subsidi kepada golongan sasar yg benar2 memerlukan, regardless of their political ideology & sexual orientation ..

    terima kasih juga kepada pembangkang kerana tanpa bangkangan anda, mungkin kerajaan tak bersungguh2 & konsisten dalam melaksanakan bantuan rakyat 1malaysia ini..

    so far, track record br1m 1.0 (RM500), br1m 2.0 (RM500) & br1m 3.0 (RM650) RM1,650 telah dilaksanakan dengan jayanya..

    • Anonymous Feb 23, 2014, 8:37 am

      Saya gaji x sampai 3k pun nape dpt rm450 je kena tipu lagi la nampaknya.

    • ira Feb 24, 2014, 8:14 am

      daTO SERI NAJIB TOLONG CHECH BALIK BRIM NIE..SAYA DAPAT 450 SEDANGKAN GAJI BARU RM 900..TAHUN LEPAS RM 500..APE SUDAH JADI DATUK…RM 200 TU HILANG.SEMAKKK SEMULA..DUIT NIEEEEEE…

      • IRA Feb 24, 2014, 8:17 am

        HILANG RM200 BESAR MAKNA BAGI SAYA..JANGANLA BUAT MACAM NI KERAJAAN..ANAK 2 ORANG NAK MAKAN..JANGAN X BLAKU ADIL…JANGAN TINDAS ORG BAWAH…KECEWA BTOL…TOLONG DATUK PERIHATIN SKET…..

        • sitie Feb 28, 2014, 2:04 pm

          Ya Allah knape dia org tak amanah,knape tipu golongan sasar rakyat mcm nie..tak masuk penuh lagi RM200 pegi mana? Masuk poket sapa? Ini tak boleh jadi Perdana Menteri Kita kena tahu ada berlaku penyelewengan dalam pembahagian duit brim1Malaysia nie, tak amanah langsung semoga tuhan balas ketidak amanah pertugas-pertugas tu..klau mcm tu beratus ribulah dia org untung songlap duit rakyat RM200 tu masuk dalam akaun pertugas tu sendiri..tak halal lansung…

  • LILY Feb 21, 2014, 12:13 pm

    kalau xkemaskini akaun bank aritu,xdpat brim la krenye ??

    • Anonymous Feb 22, 2014, 2:22 am

      Hidup najib..ahhahaha

    • Anonymous Feb 24, 2014, 2:20 pm

      Sya haru al rashid bin Abdul wahab
      Sya dh msk dua.2x BRIM..pon x dpt ..sdh daftar.pun x dpt BRIM JGA.NOMBER.
      AKAUN PUN DH DH bgi tpi x dpt jga
      .

  • Tanpa Nama Feb 21, 2014, 12:34 pm

    Bagi la banyak sikit.. hehehee nanti bagi lagi ye? :P

  • aida Feb 21, 2014, 2:15 pm

    saye xdapat lagy .. macam mane na check on line …?

    • Zara Feb 21, 2014, 2:17 pm

      call LHDN … nanti dIorg akan cek kan .. tapi yang bujang sepatutnya da dpt rini . Mcm adek sy dah dpt dah

  • BR Feb 21, 2014, 2:47 pm

    BN – Beri Nikmat

    Ptuihh!

    • Anonymous Feb 21, 2014, 3:00 pm

      Brim khas utk pengundi kajang ada tak? Kalau ada ambil pangkah lain cerita.

    • Nik Soh Nik Mat Feb 25, 2014, 1:01 pm

      saya dah ada kluarga dpt cuma RM450…apa certer ni….ya

      • zeera Feb 25, 2014, 1:45 pm

        saya masih belum dapat lagi ni, apa cerita…
        janji semalam dpt pd yg belum dapat…
        tapi sampai ke hari ni, habuk pon tarak..

  • aromaperfume2u Feb 21, 2014, 3:36 pm

    untung ler sapa yang dapat… selamat berbelanja dengan berhemah…

  • siti Feb 21, 2014, 4:06 pm

    Sy nk tnya,adk sy bujang,bru apply,da dpt jgk ke?

  • Anonymous Feb 21, 2014, 4:31 pm

    Kalau xkemaskini ac mcm mn

    • Anonymous Feb 26, 2014, 1:40 am

      tak dak la…

  • Fuad Ahmad Feb 21, 2014, 6:04 pm

    Tu bukan duit Najib la..tu sume duit kita yang bayar cukai..ko ingat Najib ada duit nak bagi kite aume..lagi die songlap duit kita ade la..bersyukur dan berterima kasih pada Allah..ni duit aku x masuk lagi ni,ingat aku x bayar cukai ke duk Malaysia ni..

    • Anonymous Feb 21, 2014, 9:12 pm

      Cukai x bayar lagi bnyk cerita

      • Anonymous Feb 21, 2014, 10:42 pm

        Cakap xda adap, xreti hormat org, mghormati pmimpin dituntut dlm islam, sdar la dr ye

        • sytecxs Feb 24, 2014, 2:53 am

          Iu terhad pada pemimpin yg adil dan benar…dlm kes najib nmasih byk yg dipersoalkan dan tidak dibalas lg sehingga kini.

          Panggil debat pon takot jadah ape pemimpin gitu.tu baru org pgl debat..kot kalo perang tah cemane la pulak gayanya.mau dibiar je rakyat tinggal terkontang kanting sendirian saja sedangkan dia cabot lari bawak harta keluar negara

        • ramli bin putih Feb 25, 2014, 4:47 pm

          kalau pok jik ajak g debat,meleleh2 la ayaq liur dia nnt..cam abg sabree chek tu…

        • Anonymous Mar 2, 2014, 12:09 pm

          Yalah dh brape kali g bank tp x msk msk jg.mcm mane ni

  • nurayu Feb 21, 2014, 9:01 pm

    askum datuk najib sy punya tahun lepas tak lulus sebab nama anak bekas suami guna dan skunk nie sy pakai sorang ibu tunggal…tak dapat surat pun lagi dan kawan sy baru pertama kali isi borang dgn sy pun tak smp lagi surat kat umah sy?tapi adun kat area kg.baru bagitau esok jadi sy suruh jew dia pegi sana…sebab sy pakai bank kawan tak ade bank…harap datuk najib beri peluang insan macam kami nie….

  • Anonymous Feb 21, 2014, 9:10 pm

    Berapa sangat KO bayau cukai . .

  • man Feb 21, 2014, 9:11 pm

    td check da msuk 300 dlm akaun bank,status trkini da
    da bkahwin.da kmaskini bagai..dpt yg bujang pelik2

  • Anonymous Feb 22, 2014, 4:07 am

    Status trkini…utk Isi rumah berkahwin sudah msuk..Sila cuba check akaun bank anda.

    • mey Feb 22, 2014, 4:17 am

      yeke dah?? brape ek??

  • zal Feb 22, 2014, 4:33 am

    Cam ni ke sikap org melayu?buat baik pun salah jahat apa tah lagi.org memberi kita merasa,org x bagi kita menganga.so kalau dah kata BRIM ni duit rakyat la apa lah,org bagi tu ambik je la.ape yg x puas hati lg.?dah tu duit rakyan kan?kalau ko taknak transfer kat bank aku pun takpa.kurang2 pahala kau berganda.

  • Anonymous Feb 22, 2014, 6:40 am

    rm650 sudah masuk

    • keenah Feb 22, 2014, 6:44 am

      baru check td.thnks ye!

      • noor Feb 22, 2014, 10:26 am

        sy x dpt pn…sdh berkahwin…uwwwaaaa….

        • Anonymous Feb 24, 2014, 7:20 am

          azmi,saya pun x dpt,no akaun dh bgi…tahun lepas dpt,kesian anak bini saya..

    • Anonymous Feb 22, 2014, 10:30 am

      Kalau bank cimb dah masuk juga ke

    • nana Feb 22, 2014, 9:23 pm

      Kenapa sy check smp skrg xmasuk2 lg..kesian la kt ank2 nk beli pampers susu.harap sgt harini masuk tp cek pkl 8 mlm td xde pun lg.

  • amry Feb 22, 2014, 8:13 am

    Dah masuk tp Rm450..kata org yg kahwin pndapatan bwh 3000 dpt Rm650…apa pun trimksh Alhamdulillah

    • MOHD YUSNAIDI MAT YAHYA Feb 22, 2014, 9:26 am

      kenapa jadi macam ni, Boleh tak pihak berkenaan perjelaskan?

  • izora Feb 22, 2014, 8:17 am

    Kenapa husband dpt rm450 je ?

    • Anonymous Feb 26, 2014, 1:46 am

      dia kahwin satu lagi kot….

  • brimbroom Feb 22, 2014, 8:37 am

    Tahun lepas aku dapat rm500..tahun ni x dpt plak..pelik bin ajaib… aku dah kemas kini akaun.. tinggal nak kemas kinikan parang je nak tetak org yg duk wat keje taik mcm ni..

    • adie Feb 22, 2014, 8:53 am

      saudara ada sambung belajar tak? dapat baucer buku tak?

    • leely Feb 22, 2014, 9:53 am

      sama la..saya pun x dapat apa2 pun jugak

  • melissa Feb 22, 2014, 8:39 am

    kenapa saya dapat rm450 sahaja…

    • Anonymous Feb 22, 2014, 9:02 am

      Haha…saya pun cek masuk 450 jer…

      • Ika Feb 22, 2014, 11:04 am

        sama ar.. dpt rm450 jer

        • Anonymous Feb 23, 2014, 8:40 pm

          Aku OKU pendapatan < rm 3000 pun dapat rm 450/:..extanded la sgt..nak nipu rupanya.

        • Anonymous Sep 13, 2016, 9:51 am

          Sbab dia rajin berusaha ko tu nak harap kan duit br1m je

  • ain Feb 22, 2014, 8:45 am

    ada yg dpt rm450..ada yg dpt rm650…mcm mane tu?
    tp kira ok la dpt jugak….sy x dpt langsung….2 tahun berturut2 dpt..tetiba tahun ni x dpt..mcm mane pulak?…

  • adie Feb 22, 2014, 8:47 am

    thn lepas dapt, apsal tahun ni x dapat? ada kaitan dengan baucer buku 1 malaysia.. aku buat pjj.. gila apa.. baucer buku bleh beli susu anak ke.. beras ble beli..

    • Anonymous Feb 23, 2014, 5:00 am

      Saya penah terbaca yg dpt bantuan baucer buku, xlayak dapat br1m, tp utk kepastian boleh emel lhdn.

      • Anonymous Feb 23, 2014, 11:25 am

        Yang dh dapat baucer buku 1 Malaysia memang tak dapat BRIM. Dah dijelaskan dalam paper.

  • mohd shahril Feb 22, 2014, 8:55 am

    nak mohon penjelasan saya dah kemaskini status br1m 2014 bagi individu berkeluarga,kata masuk hari ni…xder lagi pon..tipu arrrrr….dua kali sebelum ni dapat pon melalui voucher..tu pun surat x sampai kena pergi cek sendiri…ke adun songlap duit rakyat

    • salmi Feb 22, 2014, 10:31 am

      sy dh cek 3 kali dlm akaun tp x dpt pn duit brim tu..kata arini duit masuk utk berkahwin…mcmana nk cek yg kita ni berjaya @tidak..

  • Anonymous Feb 22, 2014, 8:58 am

    RM450 pndptan RM4000 ke bawah..RM650 pndptn RM3000 ke bawah tak silap..

    • Anonymous Feb 22, 2014, 11:14 am

      Pendapatan saya bawah rm3k pun dapat rm450 saja.

      • Anonymous Feb 22, 2014, 8:48 pm

        Ok lah tu drp tak dpt dapat langsung

      • Anonymous Feb 22, 2014, 8:50 pm

        Ok lah tu drp tak dpt dapat langsung..member aku gaji rm4022 anak 7 tak layak

      • atie Feb 23, 2014, 12:38 am

        Saya pn dpt rm450..pndtn krg dri rm3000..sblm2 ni dpt full…hemmmm…mcmne tu…

      • Anonymous Feb 23, 2014, 8:47 pm

        Pendapatan sy pun bwh rm 3000..tahun lepas dpt rm 500..BR1M extanded punya pasal tahun ni dapat rm450/:.

  • Anonymous Feb 22, 2014, 9:01 am

    Saya golongan isi rumah yg sudah berkahwin.dah check acc tapi xde pun.

    • Anonymous Feb 22, 2014, 9:39 am

      YALA..

      • Anonymous Feb 22, 2014, 10:32 am

        yer la…sy pn mcm tu jgk…cek dlm akaun x ada pn…musykil la klu mcm ni…

  • christina toionChristina Binti Toion Feb 22, 2014, 9:24 am

    Aku pulak tahun lepas dapat rm500,tahun ni pulak dapat rm450

  • slayer Feb 22, 2014, 9:57 am

    sepatutnya yang ada tanggungan yang diberi dahulu…bukan yang masih bujang..enjoy sakan depa..kami ni yang ada keperluan hanya menanti…kebodohan apakah ini?

  • Anonymous Feb 22, 2014, 9:59 am

    Kenape ade yg dapat 450..mcm pelik jew..

  • norhayati Feb 22, 2014, 10:01 am

    sy chek kat a/c x ade masuk pun ?

  • Anonymous Feb 22, 2014, 10:03 am

    tahun lepas sy dpt tp tahun ni kenape x de?

  • Nurcahaya Feb 22, 2014, 10:16 am

    Syukur kpd Allah yg memberkati kerajaan malaysia..hanya yang tidak tau bersyukur dan berterima kasih sahaja selalu mengeluh tidak cukup..Alhamdulilah..

  • haz Feb 22, 2014, 10:20 am

    As salam
    Saya dah tak kerja dari bln 10 (2013) hingga sekarang..pd bln jan 2014 saya mohon brim 2014 nie.first time mohon brim 2014..dulu dua tahun lepas saya declare cukai pendapatan(2011 & 2012..) tahun nie tidak le sbb dah tak bekerja lagi..jadi saya mohon brim 2014 nie..
    Sya check pagi tadi di akaun bank tak ade… hampa..
    Kenapa yea.???

    • Taxpayer Feb 24, 2014, 11:25 pm

      Duit VSS kena buang keja dok banyak lagi!!!!

    • Anonymous Feb 25, 2014, 1:00 pm

      aku pon xdok gok.. maybe ni mslah untuk pemohon y bru kot

  • liyana Feb 22, 2014, 10:23 am

    Npe sy dpt 450 je..mtak pnjelasan..gaji sy 1600.suami gaji 900 je

    • Anonymous Feb 22, 2014, 10:28 am

      Sy pun sama gaji ktorg xsampai rm3000 pun..mcm mana nak buat ya?

  • Siti fatimah Feb 22, 2014, 10:26 am

    untk dh brkawin bila masuk

  • faezatul Feb 22, 2014, 10:30 am

    Np dpt rm450 jer??? Janji rm600, kerajan dh tipu rakyat nie

  • steff Feb 22, 2014, 10:41 am

    Sye bujang.. dah kemaskini pun.. x da pn masuk apa2.. takkan sye x dpt kot..sbb taun lepas x dapt.memang x adil!!

    • Anonymous Feb 22, 2014, 10:42 am

      X adil!!!

    • Anonymous Feb 22, 2014, 10:45 am

      Mesti di jelaskan….

  • zeity Feb 22, 2014, 10:48 am

    Says talk check lg ni…tp klu tak dapat hampa doh….dlu dlu 2 Kali da dpt. .jgn ar tak dapat lak Kali ni….

  • Anonymous Feb 22, 2014, 10:50 am

    Tipu punya najib…ada yg dpt rm450 & rm 650..bodo2 kene tipu …

    • Anonymous Feb 25, 2014, 1:02 pm

      lu y bodo ad plak slah kn najib bodo mu ni.. bkn die y uruskan pambayaran br1m tu..bace la sbb ap dpt 450 lol

  • Anonymous Feb 22, 2014, 10:50 am

    Tipu punya najib…ada yg dpt rm450 & rm 650..bodo2 kene tipu …

  • atuk Feb 22, 2014, 10:56 am

    Memang najib penipu beso.janji dicapati!!!!

    • Anonymous Feb 25, 2014, 1:03 pm

      anwar kuat men xxxxxx

      • Hacker Feb 28, 2014, 12:47 am

        meme rr baru tau ke pak jib cam tu,,,adehhh ..,dulu kini selamanya makan capati…. dah xde modal la tu, xde kena mengena gan anwar,,, pasal brim1m kena cari pak jib… hadiussss amigusss

  • raja zurina Feb 22, 2014, 10:58 am

    kenape saya dpt rm450 je..sedangkan kawan saya dulu ibu tunggal dan sekarang dah kawan dpt rm650..suami dia pon dapt sbb dulu bjng..

    • haz Feb 22, 2014, 11:09 am

      Nasib baik dpt..
      Klau tak dpt haus…

    • Anonymous Feb 22, 2014, 9:05 pm

      betui ka ..untung la

      • raja zurina Feb 22, 2014, 10:22 pm

        dpt memang la dpt..alhamdulillah n time kasih pada PM..cuma pelik sikit la kan..tp x pe la.dah rezeki dia kot…

  • Anonymous Feb 22, 2014, 11:01 am

    Call tollfree nak semak status memanjang busy & maduk message je.

  • zeity Feb 22, 2014, 11:08 am

    Janji harus di tepati…klu tak tanggung di akhirat nanti…ke tak takot mati……

  • nanainna Feb 22, 2014, 11:10 am

    Sape yg Ckp kne trime kasih kat najib tu mmg bangang r.. ape najib tolong rakyat? Brim 650? Ko x tgk plak saman berlambak, abis sme naik.. dpt 650 nak trime kasih plak.. boley bla la

    • anonymous Feb 22, 2014, 6:06 pm

      Dol..ngara luar bayar samar potong separuh gaji..ko x reti bersyukur k?? Duet ko dpt tu rezeki allah yg tetapkn cm tu..x phm r aq

  • Zack Umar Feb 22, 2014, 11:17 am

    Yg dah berkawin start smalm ngan bile ye?

  • amar Feb 22, 2014, 11:18 am

    sape yg dapat dulu dapat 500 rasa kali ni dapat 650, dia dah kantoi la tu.. sbnrnya isi rumah dia lebih 3000. jd 450. jd jgn pelik, lhdn la ni cek habis woo

  • AZRAI Feb 22, 2014, 11:28 am

    UIITTT.MANE BRIM>???? XDPT PON???APAKAHHHHHHH>?????

  • Anonymous Feb 22, 2014, 1:09 pm

    Tunggu sblum pru 14. Brim akan jadi rm 1500.

  • ani Feb 22, 2014, 2:37 pm

    knp dpt cuma 450 sahaja…..ade yg tak kena je,ade yg makn tengah ke….terasa tertipu.

  • jj Feb 22, 2014, 2:50 pm

    Dah cek akaun 2x , takde pon duit BRIM …hampeh !!!!

    • ramli bin putih Feb 25, 2014, 4:58 pm

      ko chek 2 x..aku satu hari chek sejam skali..pun xmasuk2 gak…hampeh tol..cm kna tipu jek…

  • mohd Feb 22, 2014, 2:59 pm

    kenapa tak adakan BR1M tiap-tiap bulan ,kan bagus klau macam tu.

  • gamen pnipu Feb 22, 2014, 2:59 pm

    3x pergi cek kat bank rakyat.tp x masuk pun duit ? Dua tahun lalu aku dapat je pun.nape kali ni mcm pincang. Mmg byk rakyat akn marah

  • Ros Feb 22, 2014, 3:50 pm

    napa brim tak dapat ya, sudah kemaskini pun, tahun lalu dapat, betul2 tak adil, orang lain dapat pula,,,kalau ikut syarat memang layak…

    • khairul Feb 22, 2014, 4:26 pm

      sme r kite…5,6 kli g bank….duet masuk2…tahun lepas bleh sgt…..thun nie….bkn leh doh….

  • firdaus Feb 22, 2014, 3:58 pm

    saya pun tak dpt2 lagi mcm mne tu…?

  • Anonymous Feb 22, 2014, 4:49 pm

    Brim 2.0 sy dapat, skrg ni tak dapat pulak , jiran2 sy semua dpt, sy dah bagi no acc maybank .. td pegi cek 2x tak masuk pun duit brim ..adooii sedeeeh nyer mana duit BRIM ku ????!!!!!!

    • k Feb 22, 2014, 7:14 pm

      sy pun tak dapat..acc maybank juga… sebelum ni dpt….

    • Anonymous Feb 22, 2014, 7:19 pm

      maybank mmg bermasalah..sy xdpt..kwn pn xdpt..klu xcye,tgk page maybank..ad komplen xdpt..sdey btl

      • Anonymous Feb 22, 2014, 7:45 pm

        Tahun lepas suami sy dpt rm500.tahun ni pulak bleh rm450.klu nak ikutkan kiraan gaji kami berdua x sampai pun rm3000.x faham betul lah

    • Anonymous Feb 23, 2014, 5:04 am

      Ramai yg guna maybank xdapat lagi, family sy 3 org xdpt lg semua maybank, yg BSN semua dh dpt pulak

      • zeera Feb 25, 2014, 1:49 pm

        saya pon tak dapat lagi ni… asyik dok tgk M2U jek dr semalam…sape2 tolong jwbkn….

  • Insan senasib Feb 22, 2014, 7:37 pm

    Nasib yg sama.. Dri 20hb dok cek.. Smpai la ni.. Xdak gak.. Tahun lepas merasa la juga.. Tahun ?? Nak merungut pn xguna juga.. Nak marah apa pn xboleh.. Depa bkn dengaq pn..sabar byk2 na.. Klu rasa berbaloi nk buat rayuan..hampa pegi la..mana lah tahu kot2 dapat ka..cheq rasa xberbaloi sbb nk kena karangan bagai..dokument bagai..nk tuntut 300, 400 ja..xpa la na..cuba tahun depan..in sha allah ada rezeki tu..

  • no name Feb 22, 2014, 7:48 pm

    korang nie dah dapat pun tak bersyukur..aku nie tak dapat2 lagi..terima je apa yang ada…

    • Anonymous Feb 22, 2014, 7:59 pm

      Betul tu, yg dah dpt tu jgn nak komplen , aku nie sampai skrg tak dpt lagi ..baru blk dr bank , dahlah beratur panjang gile, jangankan duet habuk pun takdaa !!

      • Anonymous Feb 22, 2014, 8:14 pm

        spoil btl la..

    • Anonymous Feb 22, 2014, 10:43 pm

      aq cek acc aq ade 6500 rupenya duet komisyen yg masyukkk caiookkk..

  • siti Feb 22, 2014, 8:44 pm

    saya pun x dapt lg brim

  • fadli Feb 22, 2014, 8:46 pm

    Dengar ada orang tak dapat lagi. Lega pulak rasa hati.
    Kita punya turn hari isnin kot.
    -8.40pm 22/2/14

  • hantu Feb 22, 2014, 8:47 pm

    Sama la sy, RM 450 je..
    Tapi e-filing 2012, RM 41000.
    Bahagi 12 bulan, so gaji kasar sebulan RM3400.
    Sebab tu kot.

    Last 2 years, senang2 je RM500 + RM 500 = RM1000..

  • sahap lorong Feb 22, 2014, 8:49 pm

    Kenapa Brim dapat RM450 dulu RM500

    • hantu Feb 22, 2014, 8:54 pm

      2012 & 2013, gaji kasar bwh RM3000, dpt RM 500

      untuk BR1M tahun ni, gaji kasar bwh RM3000, dpt RM 650.

      Gaji kasar antara RM3000 – RM4000 pula dpt RM 450.

  • Anonymous Feb 22, 2014, 8:53 pm

    Member aku gaji rm4022 anak 7..tak dapat. Yg 1 lg rm3900 baru kawin anak tak ada dapat rm450

    • Anonymous Feb 22, 2014, 8:56 pm

      Khasian. ..

  • zamil Feb 22, 2014, 9:01 pm

    mungkin br1m akan masuk berperingkat , jadi banyaklah bersabar..

    • Anonymous Feb 22, 2014, 11:02 pm

      Sy nak tanya, mase isi borang brim 2 dulu sy ada bagi no acc bank, masa tu sy dpt voucher , masalah nya brim 3 sy tak kemaskini maklumat, sbb takde yg berubah, td sy cek tak dapat pun duit brim, kalau tak kemaskini tak dpt duit brim ke ?

  • Suraya Feb 23, 2014, 1:14 am

    Hampa2 yg x th brsyukur n x sda dri tu sdar la dr ckt dh dpt tu brsyukur la x bnyk ckp!!yg x dpt lg tu tngu ada peringkat2 la x mengeloh..yg x kmas kini tu nti dpt voucer tngu surat je tu la pndai maki orng je otak ltak kt lutut ke..lain kali tgk info jgn wt andaian sndri je!

  • joe Feb 23, 2014, 3:09 am

    Kenapa acc bank saya brim masuk 2 kali.. kemarin 300.. betul sbb sy bujang.. hari ni pergi nak keluar duit ada pula kemasukan 650 lagi.. rezeki.. trimakasih Kerajaan..

    • nate kera Feb 23, 2014, 12:35 pm

      Hanjing ko org g cek 3,4 xmsk ko ni jilat lbh dpt 2kali.

      • Anonymous Feb 24, 2014, 6:59 am

        hahahah

    • rp Feb 25, 2014, 5:39 pm

      2 kali dpt sbb, yg satu tu mak mah kasi sbb ko nyot2 buah dia..pasni ko leh dpt lg tp kena tunggang pokjik la plop…

      • mohamad faizal Feb 25, 2014, 6:29 pm

        salam…sya faizal rahman,pagi tadi sy telah ke bank bsn utk mengeluarkan duit BRIM…tetapi mgg brim blm masuk lg ke akaun bsn sy,awal2 sy dh isikan borang dn menulis akaun…sy hrp LHDN minta pantau dn check blk semak semua siapa2 yg blm dpt lg duit rakyat tu…mungkin ada ramai lg org2 yg susah dn harapkan duit ini,trm kasih.

  • isqandar Feb 23, 2014, 9:11 am

    X adil betul…tiap2 tahun dapat…tp tahun ni langsung x dpt…baik dia org buat system manual je pg ambik daripada x dpt langsung mcm ni…hari2 tengok ac pun x ada…untungla…yg bujang 2 kali dapat pun ada…ingat selepas update ac no lg ok..rupanya lg menderita x dpt langsung…

    • geri Feb 25, 2014, 3:11 pm

      Betul tu. Kita yg miskin ni…Yg memang perlu kan bantuan x dapat2. Dua kali dapat…Tapi tahun ni yg x tau status. Dapat ke tidak. Kesian mak aku…..Mak aku bwh taggunggan aku pulak. Mcm mana cara hanging2 tu buat kerja….ingat kasi acc lagi cepat ni aku tgk lagi worst…fuck

  • Anonymous Feb 23, 2014, 9:15 am

    Xpe la…biar la bujang dapat dulu….dia org banyak tanggungan…

  • Anonymous Feb 23, 2014, 9:56 am

    Maybank ada masalah kemasukan br1m ke? Saya & my friend yg guna acc maybank xdpt lg.hmmmm :-(

    • Anonymous Feb 24, 2014, 8:33 am

      senasib la kita

  • fara Feb 23, 2014, 10:19 am

    Np brim still xdapat sampai ari ni.. 23.2.14?suppose diaorg bg surat permohonan berjaya@ x macam last year.so kiteorg taula yg kiteorg dapat@ x.tak la cam sekarang..ingt kiteorg takde keje ke nk online 24 jam ..check brim dh masuk ke tak..

  • ayam Feb 23, 2014, 10:27 am

    alhamdulillah semalam dpt rm450,dulu sblm PRU ko janji nk bg br1m rm1200. Pastu potong jd rm650,tp skg ko potong lg jd rm450..najib lu apa cita?? Baek ko janji dgn hanjing je drpd janji dgn org..

  • eja Feb 23, 2014, 10:28 am

    da berkali cek kt bank. xde pn duit brim masuk. pembohong!!!

  • im Feb 23, 2014, 11:35 am

    asal brim aku 250 jer wei peliknya …kalau 450 pun ok gak ni 250 kt maybnk cek pg takde bila tgahari masuk 250 ….aku pelik niiii,,,,.

    • Anonymous Feb 24, 2014, 3:05 pm

      Sikitnya brim engkau, tp takpela merasa jg duit brim… aku tak dpt lagi coz tak kemaskini acc no , mudah2an aku dpt voucer mcm thn lepas …

  • Anonymous Feb 23, 2014, 11:57 am

    Lain kali,xyah janji sepatutnya masuk berapa hari bulan…semua rakyat ingatkan semua masuk tarikh yang di tetapkan…dan bagi janji yg dh bekeluarga pendapatan kurang rm3k dpt rm 650,tp x selaras pulak kemasukannya…apabila sudah berjanji tp tidak ditepati tu mcm mana pulak?

    • Anonymous Feb 23, 2014, 1:29 pm

      Potongan subsidi tak dapat dielakkan demi kepentingan ekonomi negara.Kata Najib.

  • matt napi Feb 23, 2014, 2:19 pm

    TQ!!!dapat br1m RM300…saman ekor JPJ dapat jgk RM900…besttt

  • Anonymous Feb 23, 2014, 2:48 pm

    mcm mane nkj check brim dh msuk bank ke blum ni???

  • abby Feb 23, 2014, 4:00 pm

    BH Online baru keluar berita ni :-

    Sementara itu, beliau berkata 100,000 penerima BR1M yang sepatutnya menerima bantuan itu melalui akaun bank semalam, masih belum menerima bantuan itu berikutan masalah teknikal.
    “Hari Isnin (esok) akan diselesaikan. Saya masih lagi dalam proses menerima maklumat lokasi bank mana (yang menghadapi masalah itu). Bank itu menghadapi masalah teknikal kerana terlalu ramai penerima BR1M itu akaunnya di bank itu,” katanya.

    Baca kat link ni –>>http://www.bharian.com.my/bharian/articles/17_000penerimatahunlalutolakBR1Mtahunini-Husni/Article/index_html

    • abby Feb 23, 2014, 4:03 pm

      Yg tak update acc no dlm website BRIM, jangan risau. Nanti korang akan dpt suratutk ambil kat mana voucher tu.. mcm BRIM sebelum2 ni jugak.

  • Anonymous Feb 23, 2014, 4:02 pm

    Saya merupakan permohonan baru brim3.0…sa da msk kn akun no maybank…tp blm dpt lg…sa da cek bnyk kl…

  • ANTI BN Feb 23, 2014, 4:19 pm

    JANJI DICAPATI,APA PUN X DAK,HARAMJADAH PUNYA BN DOK KENCING RAKYAT SAJA…..

  • ikien Feb 23, 2014, 4:31 pm

    saya lom dapat kenapa yer? brim isi rumah tue dah masuk ker?

  • fariz Feb 23, 2014, 9:22 pm

    hahaha kesian rakyat semua, aku yang gaji tinggi kerja swasta atas usaha titik peluh aku ni la asyik kena potong cukai pendapatan mahal untuk bayar brim korang,dah la kos hidup makin tinggi,brim habuk tak dapat…. ada aku bising macam korang asyik berterima kasih kat najib bagi brim tak seberapa?dengan najib suruh bersyukur sangat, dengan Allah ada korang bersyukur bagi udara bumi percuma untuk korang hidup? pencacai bn cakap banyak tak guna, pergi makan kangkung macam najib suruh korang sanggup tak?

    • zirafah Feb 24, 2014, 7:39 am

      Bila dh sebut ALHAMDULILLAH tu maknanya syukur pada Allah…

  • LOW EE BET Feb 23, 2014, 9:43 pm

    pukul 8 malam,saya pergi maybank chek kat mesin atm hanya rm450,apa sudah jadi? kurang???

  • LOW EE BER Feb 23, 2014, 9:47 pm

    pukul 8 malam tadi saya pergi maybank,periksa kat mesin atm hanya dapat rm450,apa sudah jadi???

  • tanahmerah Feb 24, 2014, 7:19 am

    tumpang lalu..aku bukan balaci mana mana parti.cuma aku gunakan otak utk brfkir,mata,telinga dan ilmu untuk buat penilaian.kpd yg kata kjaan bodoh,tipu,songlap duit mmg bangang.btul ni bkn duit najib,dan bkn jgk duit mak bapak korang,ni duit rakyat..tp korang kna igt,sapa pun yg jdi kjaan,advantage kt tngannya.klu kjaan songlap duit,naikkk hrga brg,dn xnk bgi sesen pn,ap korang blh buat..at least ad jgk tempias duit tu..klu pembngkg jd kjaan pn aku rsa samaje…jdi guna2knlh otak mcm aku.
    br1m aku dpt 650,dn aku sedekah kt mesjid…

    • Anonymous Feb 25, 2014, 6:42 pm

      Terbaik bro… Fikiran aku pon sama, knpala mereka berfikiran sengkat.. Banyak ckp lebih bg menyalak x bg menyondol…

  • Anonymous Feb 24, 2014, 7:28 am

    saya dah bagi no akaun tapi hampeh…tahun lpas dapat..che khairulazmi..ape ni pak jib..

  • Che khairulazmi bin Che Rajjab Feb 24, 2014, 7:34 am

    saya dah bagi no akaun tapi hampeh…tahun lpas dapat….ape ni pak jib..

  • Nafisa Feb 24, 2014, 8:49 am

    Salam semua,
    Saya belum dapat lagi,pembayaran berperingkat peringkat hingga bulan mach.Bukan semua dapat pembayaran sekali gus.
    Rata rata ada yang dapat Rm450 sepatutnya Rm650.Mesti ada sebabnya tak dapat penuh.

    • abby Feb 24, 2014, 11:36 am

      Nafisa, info dpt dr mana yg pembayaran berperingkat sampai bulan mac? Sy pun xdpt2 lg … huhuhu…. tahun2 lepas dpt….

      • Nafisa Feb 24, 2014, 2:06 pm

        Saya dapat tahu melalui berita radio.

        • abby Feb 24, 2014, 2:37 pm

          Oh yeke… macam2 la..kalau beritahu awal2 sebelum masuk acc kan senang..tak pasal2 lhdn punya tepon asyik berdering je…sbb smlm baca di berita harian online, katanya lewat2 masuk pun harini.., takde pulak dia kata sampai march…. takpelah,maybe ni 1st time buat pengagihan melalui on9…agaknya tu yg x berterabur tu… think positif jela nampaknye..huhu

  • liza Feb 24, 2014, 9:56 am

    salam,

    sampai skrg BRIM3 blom masuk lagi ke account.apa plak cerita smp skrg blom dapat, ckp je akan masuk account on 22 February 2014.

    sila jawab

  • zeity Feb 24, 2014, 10:47 am

    Teknikal..mikal..jgn bejanji..in dah susakn ati org jer.. penat tngu taw..wat org mgharap…

  • anonymos Feb 24, 2014, 11:02 am

    terima je dengan rasa syukur,rezeki yang kita dapat..

  • farhana Feb 24, 2014, 11:21 am

    kenapa sampai hari nie suami saya tak dapat2 lagi duit RM650 tu … sedih sey .. bN please jgn tipu2 …

  • SILVANUNA Feb 24, 2014, 12:20 pm

    Sampaii harini lom masuk lagi pasai pa? kena tgu berapa lama. adik saya awai2 dh masuk dah. pasaipa sy lambat byak hari dh ni… bila kol talian sibuk memanjang…

  • asraf Feb 24, 2014, 12:27 pm

    sya mahu tnya kenapa br1m tidak masuk ke akaun bank?? adakah tidak diluluskan kah??

  • Anonymous Feb 24, 2014, 12:49 pm

    Call lhdn semua branch xberjwp & talian sibuk.Diaorg ni pakat ke apa? Mcm mana rakyat nak check status layak ke tak?

  • stoptalking Feb 24, 2014, 1:45 pm

    ~Bersyukur klu dpt duit BRIM…. jgn asyik x puas hati je.

    • wany Feb 24, 2014, 4:17 pm

      assalamualaikum.. yg marah sebab xdapat
      syukur alhamdulillah kalau dapat
      tp bila kita layak xdapat xkan halal sesen
      ingt br1m bukan hak deme ye,, 2 hak kita

  • azli Feb 24, 2014, 2:08 pm

    kata selewat2nya hari ni…tp check tak masuk2 juga…klu tahu x yah bg no.akaun…ambil voucer jer mcm thn lepas…

  • kamis Feb 24, 2014, 2:25 pm

    dh check dgn LHDN lulus tapi check kat bank RHB xda pn masuk cam ner…ada member sama bank RHB dh masuk BR1M….hadoiiiii

  • wani Feb 24, 2014, 3:14 pm

    btol sy pun cuma dpt 450 je! mana pergi lagi 200??? ni smua org dalam pyer kerja…patutlah nak mask akaun bagai sng dorg kebas kan…bila komplain suh wat rayuan nnti…lhdn ckp ni kementerian kewangan yg decide bape dorg just proses borang je…pe ni???

  • fida Feb 24, 2014, 4:07 pm

    Salam,

    Ada sape x yg tau mcm mne nk check on9, coz nak call LHDN x dpt bz memanjang..tdi bru check bank x ad pn msuk kata hari ni bley dpt…Please share sape2 yg tau cara semak status cara on9.TQ

    • abby Feb 24, 2014, 8:45 pm

      Salam…mmg xde cara nak check on9…kena call jugak..
      Leceh kan….grrrr….

      • keliru Feb 25, 2014, 2:30 pm

        talian hotline mmg bz..so try cal no ni kot2 korang leh semak status…03-83138987/8988/8989/8990….klu xjwb gak xtau ler…

  • Zaidi Feb 24, 2014, 4:21 pm

    Tak dapat lagi!…

  • Anonymous Feb 24, 2014, 5:14 pm

    awat la lagu tuh… bila kita berharap..tak de pulak.. sedihhh….. .ada sapa2 yang dah dapt ke melalui maybank?? suami saya tak dapt2 lagi nih… ttolong…..

  • muaz Feb 24, 2014, 5:23 pm

    hari ni dah 24 hari bulan g bank check akaun tp xmasuk jugak duit BrIM..katanya yg memiliki akaun bank selewatnya akan dapat pada 23 hari bulan..ApTb

  • dari pengalaman Feb 24, 2014, 5:28 pm

    kenapa belum terima lagi dan saya dapat tau selewat terima sampai bulan 3.betul ke?kira dalam dua minggu ni lah yea?selepas tu baru buat rayuan atau mcm mana?penerangan plz..

    dua kali terima RM500 harap dapat lah tahun ni.

  • zah Feb 24, 2014, 5:30 pm

    Tak dak pong duit masuk dlm akaun. suka main gempaq la PM kita ni?

  • Nafisa Feb 24, 2014, 5:53 pm

    Salam,
    Baru balik dari bank, ada makcik tu nak keluarkan duit brim guna buku bank, ada rm700 tapi tak leh keluar. hairan?
    Rata-rata yang datang nak keluarkan duit brim,bawa buku,jumpa kerani nak keluarkan duit brim,chek-chek duit tak ada.Penat kalau macam ni.. Elok buat macam dulu guna voucher tak ada masalah,pergi bank hulur voucher dah dapat duit.Menyusahkan orang ramai….
    Kalau ada lagi brim pada tahun hadapan,mintak tak perlu guna akaun bank.Tak gitu…masin ATM ni kalau ada depan rumah senang,bagaimana orang yang jauh dengan ATM.Setiap kali chek duit tak ada, membazir masa dan tenaga.

  • imah Feb 24, 2014, 8:12 pm

    sya dah chek acount tpi brim to masih ta dapt .. mcm mna nk tahu permohonan kita dapt atau tidak ?

  • hamdan hadi Feb 24, 2014, 8:47 pm

    oh……mengapa ini semua boleh terjadi….. nasib malang menimpa kami penduduk raub yg berpaut kuat pada BN tidak dpt menikmati pembayaran BRIM#3 sepertimana yg dijanjikan”””’……….dan dinikmati seperti daerah2yg lain

  • rakyat_bosan Feb 24, 2014, 8:55 pm

    Family aku 4org trima brim sblum ni. But stakat ni cuna 1bujang yg trima. Aku+pak aku+ n the gang bertekad akn pulaukan krajaan after ni. Smakin lama rakyat mkin bijak n buka mata. Cuba kita beri pluang pada pmbangkang teraju pasni. Sepenggal aje. Lau molek, trus je sokong pro slamanya. Aku dah tawar ati dgn jnji gomen. Mentang2 la kita smua org susah.

  • en_haslam Feb 24, 2014, 9:03 pm

    Ya btul tu. Ramai rakyat marah n kecewa dgn apa yg dah blaku n sdg berlaku. Pak menteri cuba slami hati rakyat n letakan diri disituasi kami smua. Jikalau anda org biasa, apa anda rasa dgn jnji yg diharapkan rakyat? Stelah mreka smua ni pngkah dacing..pasti kelak akn brubah sokongan. Percayalah hati manusia biasanya berdendam pada pkara yg mnyulitkan khidupan mreka

  • ainanie Feb 24, 2014, 9:37 pm

    Lorr..ajaibnya uper2 ramai lg x trima bntuan senasib la kita yrr. Ingatkan aina dan sgelintir masyarakat jer. Dari melaka..mmg frust sgt dgn brim kali ni. Public bank. N bank rakyat ramai blum trima ker.minta pkongsian jika ada siapa bank rakyat

  • Akmal Zaidi Feb 24, 2014, 10:15 pm

    Tahniah br1m dah masuk,

    saya tak dapat lagi.

  • Anonymous Feb 24, 2014, 10:32 pm

    gua pon lom dapat lg..jnji dh garu kpale..mne diye

  • Anonymous Feb 24, 2014, 11:12 pm

    Brim dah 2kali kluar aku isi borang online dah. 2kali xdpt2 jugak padahal aku lebih layak dpt duit brim gaji aku sbulan bru sribu tiga ratus ini semua xadir puiih

  • marshafera Feb 25, 2014, 12:39 am

    duit brim kat akaun suami pun blum masuk lgi,entah knapa ya?dr 22 febuari sampai sekarang masih menunggu…

  • TCY2 Feb 25, 2014, 12:54 am

    lik kul 11pm trus gi ATM, kata ari ni dapat tapi bontotla…

  • akukambing Feb 25, 2014, 7:57 am

    Ramai lg yg senasib ngn aku..x kesah la..tp mmg hampeh la..sdh ler x ade info bile msuk kt akaun..kite pi la baris kt bank tu pnye le pnjang..start 22 smpi 25 ni..3 kali sehari aku pi cucuk..mne ler taw kot2 msuk plk..klu kt bank tu berbaris pndek x per..ni kang na..pnjangnya..tgk org yg kt dpn tu bwk kuaq..ok la..smpi kt kite jer..na bakinya rm12.40..blk lg..bsk pn cenggitu jgk..baris..lps tu blk..dn seterusnye..ntah bile nk msuk pn x taw..

  • MMMMM Feb 25, 2014, 8:24 am

    DUIT TAK BR1M TAK DAPAT LAGI….AKAUN DAH KEMAS KINI……SABAR AJEE…LAH

  • Anonymous Feb 25, 2014, 8:36 am

    saya dah bg no akuan maybank, td chek tak masuk pon ..

  • MAZLAN KEPLI BIN JAWAHIR Feb 25, 2014, 8:51 am

    Saya sudah dua kali terima br1m ini sejak dari mula lagi, pertama dapat baucer, kedua masuk terus melalui bank. Saya tidak kemaskini sebab sama seperti tahun lepas, tetapi pada tahun 2014 ini saya belum dapat lagi, adakah saya akan tetap menerimanya atau sebaliknya?

  • ramones Feb 25, 2014, 8:57 am

    Kata duit br1m dh msuk tp bila g check, xde pun! org lain sume dh dpt br1m, dh jd tahi dh pun. Kata nk mudahkn tp makin mnyusahkn lg ada. start dari 22hb bru ni aku check sehari 18 kali tp bkn duit yg msuk, babi yg msuk.. puiihh!!

  • mohammad solehan bin majid Feb 25, 2014, 9:03 am

    Duet brim sye blum dpat lgi…mcm mne nie??

  • Nafisa Feb 25, 2014, 10:03 am

    Salam semua,
    Brim belum dapat lagi.Kerajaan BN belum ada duit untuk membayar brim seterus nya.Kepada yang belum dapat harap bersabar ya.Pengagihan akan berlangsung hingga bulan march.Ada beberapa juta lagi belum dapat (agak saja).

  • ahmad Feb 25, 2014, 10:07 am

    apsal tahun ni saya tak dapat brim tahun lepas ada dapat…manyak teruk la ini macam

  • ahmad Feb 25, 2014, 10:11 am

    janji di capati

  • lisa Feb 25, 2014, 11:47 am

    kepada yang dapat Br1m tu bersyukur la.daripada saya yang tak dapat langsung.tahun lepas dapat je.tahun ni tak ada.lagi sedih tau.walaupun dah update buku akuan.bukan rezeki kan…apa duit yang kerajaan bagi.ambik je.tak kisah penggundi bn ke pembangkang.tu duit rakyat..yang nak ambik je k.jangan gaduh…walaupun sedih tak dapat..tp redha je.bukan rezeki nama nya

  • SYAHRUL Feb 25, 2014, 1:27 pm

    askum dan selamat pagi…BRIM 3.0 dah dapat bagi bujang dan dah berkahwin…tapi saya ni xdapat apa langsung ni…update tu dah update dah semua dah buat dah….tapi masih xdapat kawan3x bujang dan kahwin dah dpat…tapi saya masih tertanya3x…call minggu lpas kt BRIM 18000-88-2716 kata dalam proses minggu ni cheak balik…dah la tak mesra pelanggan yang jawap tu xdan nak tanya lebih detail lagi dah letak…nak dapat call masuk tu 4jam call dekat 67kali call baru angkat…dah angkat buat mcm tu plak…mnggu call dari kemarin dan hari ni call hampir 200kali call xdapt3x…(demi allah) yang peliknya 4.5juta (anggaran sendiri) penduduk yang memohon BRIM 3.0 ni kan tapi satu line ja buka untuk pertanyaan dan call no lain semua “talian ini sedang sibuk” apa cerita semua ni…mcm nk bagi tapi xmau bagi pun ada ja tengok…tolong sapa3x jelas kan masalah ni…dengar kta yang ada hutang3x kerajaan semua kna potong beh bt apa bg kalu potong balik….hmmmm mushykil ni….tak tuduh cuma nak tahu kebenaran…..

    insan biasa kerja swasta bodoh ja….

  • Gila Feb 25, 2014, 2:18 pm

    Bapa belum dapat, saya pun belum dapat. Kata kena nanti pos? Tak ade surat, bank pun tak ade masuk duit. Bila boleh dapat ni sudah 25 Feb.

  • keliru Feb 25, 2014, 2:23 pm

    sy pn xdpt gak..dpt call lhdn tp jawapan tetap sama….masih dlm proses n tgu surat dipos….hmmmm…sampai ble nk tgu nih..

  • karen Feb 25, 2014, 2:25 pm

    Saya masih tak dapat lagi! kata bank in 23 Feb. Sampai hari ini masih tak dapat…kecewanya !

  • Anonymous Feb 25, 2014, 2:55 pm

    Cuba call customer service LHDN no ni : 03-77136666

    Semak status anda :-)

  • TCY2 Feb 25, 2014, 3:04 pm

    Hari ni gi lhdn…diaorg ckp dlm proses.. pas tu dia ckp hanya ketua keluarga leh mohon yg mana suami isteri memohon, kemungkinan nama boleh black list…haiii….br1m pun ader blacklist ker….aku tgk ramai jer suami isteri yg mohon, dua2 keje plak tu…dapat jer…

  • Anonymous Feb 25, 2014, 3:58 pm

    ni sume mainan politik.cakap berkobar2 last2 habuk pun x der

  • AUTA BELAKE Feb 25, 2014, 4:02 pm

    buat mase sekarang line LHDN memang x kan dapat sbb ramai yang cll x puas hati.janji 22/23 haribulan dapat tp SUME AUTA BELAKE,HUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUH,SELOGAN SEKARANG CM NI, RAKYAT DI PINGGIRKAN KRONI-KRONI DIDAHULUKAN.HUHUHUHU

  • Hasnul Idris Feb 25, 2014, 5:04 pm

    setakat pukul 5 ptg ni, saya masih belum menerima brim..sejam skali cek akaun tak ada jugak.. saya penerima brim 2.0 tahun lepas..ape cerita ni??

  • insan biasa Feb 25, 2014, 5:22 pm

    Kesiannnn kt saya dn teman2 yg tak dapat br1m lg..xpela kite bersyukur jer sb tak dapat yer… so next pru kite undi laen k…..

  • ketua_kluarga Feb 25, 2014, 5:23 pm

    All those bloodyshit gomen,takpayah tbur janji jika mampu tunaikan. Saper yg trbabit tp x amanah dan sda agenda..mnyiksa batin rkyat,korang jwblah di akhirat kelak. ,ALLAH AKN TANYA APA YG KAMU LAKSANAKAN DLM TNGUNGJAWAB KAMU DAN ADAKAH BERLAKU ADIL TRHADAP SLURUH RAKYATMU-bersedialah dgn rotan yg rendamannya adalah lahar dari neraka jahannam andai ia jd yg sebaliknya.

  • ainanie Feb 25, 2014, 5:29 pm

    Tadi pagi kite pergi b.islam kmaskini buku akaun tp hampa. Dah la ramai org smua bual pasal x dpt lg. Kna amek num gliran.msuk opis pun lewat. Siap kna marah lg dgn bos cina. Haa sknng pmimpin tgk?.tgk x mlayu apa jd? Pasal janji x di kota. Dgn nama tuhan aku dan rakan2 sepakat xkan pngkh krjaan lg.

    • Anonymous Feb 25, 2014, 6:29 pm

      Laa nk cek pon kna ambil no.giliran,xde kad bank ker, aduiiai… Cek Je kad ATM adussss…. Pttla Bos marah ke nk ngulorrr.. Hahaha…

      • Anonymous Mar 13, 2014, 1:26 pm

        online banking kan ada..kenapa kaitkan melayu..dah memang ko dri awal bkan sokong kerajaan..slahkan kerjaan jerla..

  • ainanie Feb 25, 2014, 5:37 pm

    Aku dan rakan2 bnar x sngka mlaysia yg maju dan berteknologi di hujung jari akhirnya pkara yg buruk. timpa ramai pnyokong kuat dia sndiri. Pandailah korang jawab di akhirat kelak.

  • Anonymous Feb 25, 2014, 5:41 pm

    Pengagihan brim x adil..

  • Anonymous Feb 25, 2014, 6:34 pm

    Sampai sekarang 25.2.14 …6.30pm..brim tarak…next time brim jgn di bank in ari sabtu ahad..ptt ari isnin..so 1 mggu tu bole tanye..ni bank in ari sabtu…mmg saje larikan diri…

  • tgh panas nie Feb 25, 2014, 7:06 pm

    pe hal lom msuk nie???bile dpt lps mampos ke?????

  • nate kera Feb 25, 2014, 8:46 pm

    xxxx ble nk msk duit br1m ni laen x jgn janji klu xdpt nk tepati mcm xxxx….

  • Anonymous Feb 26, 2014, 11:18 am

    x penoh dpt pun dari dulu lgi…jnji x ditepati

  • broooommmmm Feb 26, 2014, 11:40 am

    Sape yg da dpt hari ni sila like..jz nk tau btol ke die kate msok be peringkat konon..,

  • wawa Feb 26, 2014, 11:53 am

    KENAPA DUIT BR1M NI X MASUK LAGI ?? KALAU TAHU LAMBAT MASUK ACC BAIK SAYA TNGU BAUCER SAHAJA, INGAT BG NO ACC NI SENANG LAH ,RUPA NYE LAGI HAMPEH ! DARI 21/2/2014 SAMPAI SEKARANG DAH 26/2/2014 DUIT STILL X MASUK LAGI KAT DALAM ACC MAYBANK !
    BILA NAK CHECK DGN LHDN DR PKUL 9 SAMPAI LA PKL 5 NANTI LINE BUSY LINE BUSY !! KEBODOHAN APAKAH YG SEDANG DI LAKU KAN , !
    SAYA CUME NAK TAU STATUS NI LAYAK ATAU X ? KEPADA YANG ADE KAITAN DGN BR1IM TOLONG AMBIL PERHATIAN LAH,

    • Shikin Yusof Feb 26, 2014, 12:10 pm

      Sama la saya pun belum tahu jawapan BRIM 3.0 ni ni.call pun susah nak dapat. hmm. ingatkan bila dah update jadi cepat la..lagi lambat dari tahun sebelumnya,

  • zaty Feb 26, 2014, 12:01 pm

    aku x dpat brim menipu jek najib ni

  • A Rizq Feb 26, 2014, 1:34 pm

    Still x dapat, tanye parents and adk beradik lain pon same, padahal br1m 2.0 cepat jer dapat, xde nak menunggu cam ni…alahaiiiiii nasib badan ler.

  • lala Feb 26, 2014, 2:32 pm

    BRIM TAK DAPAT LAGI NI WEY…APE CER…
    BROOOMMMMMMMMM

  • usin Feb 26, 2014, 4:16 pm

    takde pon .. tak masuk pn ..

  • apakaunaktahu Feb 26, 2014, 6:05 pm

    dah 26hb hari nih…still tak dapat.
    dulu brim1.0 dengan bram 2.0 takde masalah pun..
    kali nih dah jadi broooommm 3.0 tebo kot..

    songlap ke apa?

  • Anonymous Feb 26, 2014, 7:42 pm

    Sampai la ni… 26.2.14… 7.50pm..brim takde..asal diaorg x ckp pape selain tunggu surat..permohonan dlm proses….bukan susah pun cakap dapat@ tak..buat pe asik nak cakap kias..ingat kite ni old skool ke….

    • Anonymous Feb 26, 2014, 8:43 pm

      Ape cite ramai yg bujang2 xdpt brim lagi ni

      • bujang Feb 27, 2014, 4:43 pm

        ye rr…
        kexcited nk tgk dlm akaun tp lom ado lg…

        isk isk isk

  • faiz Feb 27, 2014, 3:18 am

    sabar aje la dengan brim ni kawanx,x dapat pun x apa tp mesti ingat sesiapa yang berjanji tu akan jawab pada hari akhirat nanti, kesian pada makcikx dan pakcikx datang ke bank tgk duit brim x ada lg jangan pandai cakap DI HADAPAN TV JANJI AKAN DIKOTAKAN AJER

  • iza Feb 27, 2014, 10:27 am

    aku kesian bila mak dan abah aku call bagitau diaorang pergi cocok bank dan tengok akaun kosong. dah lah ramai orang masa 2 duk beratur, semuanya yang dah berumur. keluar dengan perasaan hampa je. kesian diaorang. Geram betul aku bila trbayangkan semua 2.

  • niat untuk menolong Feb 27, 2014, 12:37 pm

    Rakan2 yg di hormati…begitu lah keadaan saya sblom ini pnuh tanda Tanya… jln penyelesaiannya hnye call di nombor 03-77136666.dn anda akan dpt jawapan yg pasti..call sekarang juga…..

  • Melayu Bersatu Feb 27, 2014, 1:09 pm

    Semoga rezeki dato seri najib bertambah. Walaupun sy tak dapat bantuan brim ni, tapi sy tetap sokong dengan bantuan kerajaan mcm ni. Tahniah BN. Sekurang kurangnya dengan adanya bantuan mcm ni dapat membantu ramai warga yg kesempitan wang. Bantuan seperti ni wajar diteruskan dan dgn harapan jumlah bantuan jg akan meningkat. Biarlah dato seri bersusah susah sikit mengeluarkn duit yg penting rakyat hidup senang. Cth pemimpin terbaik..tahniah sekali lg.

  • bujang Feb 27, 2014, 4:39 pm

    Asslmualaikum wbt

    Ptg semlm duit x masuk lg….sabor je laaa

  • Anonymous Feb 27, 2014, 11:51 pm

    Dah nak tengah malam ni…brim x dapat lagi..sok lusa tulat..akan dtg..ari2 dok cek..bagi diaorg..rm650..rm450.. biasa je…tapi bg kite sgt bermakna..kan bagus diaorg dok tempat kita sekarang..baru rasa merasai…

    • frusted Feb 28, 2014, 12:03 am

      hapa pon tak boleh……

  • Karunakaran Feb 28, 2014, 1:31 am

    Saya saorang Pesara 65tahun, saya pernah dapat BRIM satu dan dua. Tetapi, salepas mengkemaskinikan dengan butir butir Bank and semaskini telah di sahkan di pejabat Hasil dalam Negeri, saya masih belum dapat apa apa bayarkan saperti di janji. Saya telah tanyakan ramai dan berkata mereka telah terima. Apa maasalah. Bolih saya dapatkan Penjelasan. Terima Kasih
    G.Karu. Kepong, Selangor.

  • Anonymous Feb 28, 2014, 4:56 pm

    brim x masuk juga lagi

  • melna recto Feb 28, 2014, 5:35 pm

    brim lum mcuk lg sdih nye..

  • hussin bin mahadia Feb 28, 2014, 8:47 pm

    kenapa permohonan brim saya belum dapat lagi?sedangkan saya mohon melalui akaun cimb bank.lagi satu kawan saya yg status Ibu tunggal pun tak lulus pasal nama dia bawah Ibu dia sedangkan tak tinggal sebumbung Dan Ibu dia kategori warga emas.lagipun umur dia dah lebih 30 tahun Dan bertahun hidup sendiri di k.l.kenapa tahun lepas
    lulus memohon brim Dan tahun ni tak lulus mohon brim saya dgn kawan saya.cara mcm ni ke bantuan utk satu rakyat tanpa semak betul-betul permohonan Yang diterima samada layak atau tidak.

  • apaponxbleh Mar 1, 2014, 4:45 am

    aku mcm xdpt je.. ermm br1m 1 n 2 dpt.. yg ke 3 ni xmasuk2 pn lg.. ke dia check kita pnya acc dlu? sb isi rumah aku dlu cuma rm2,800 cmtu je,.. cuma tahun ni n lepas duit masyuk jgk.. dorang cek ke weh? xdpt xpala.. xda rezeki.. trima seadanya..

  • wan Mar 1, 2014, 3:36 pm

    apasal aku tak dapat ek ? 3 kali mohon pun tak dapat .. padahal gaji sebulan aku 1500 rngt je

    • PLUTO Mar 4, 2014, 8:25 am

      saya pun masih belum dapat lagi……..

  • Anonymous Mar 2, 2014, 7:24 pm

    terliur baca korang dpt BR1M… dapat jugak berbelanja utk anak2 pada yg dah ada anak… rezeki allah taala tu…

  • Anonymous Mar 3, 2014, 10:55 am

    Sy n mmber2 pn x dpt lg….semak kptsn pn xdpt jgk…srt pn xda smp…mcm mna ni….sblm ni smua da dpt….tp kmi yg gji krg dr 3k ni xdpt..ape cer…..

  • MIE Mar 3, 2014, 11:24 am

    NAK TANYA, RAMAI YG UPDATE ACCOUNT NO MAYBANK BELUM DAPAT LAGI. SEDANGKAN LAYAK. BOLEH BERI PENJELASAN.

  • zulhairi Mar 3, 2014, 2:17 pm

    askum. sy slh sorang penerima br1m yg sdh berumah tanga. 2 tahun lpas berturut2 sy menerima rm500 tapi tahun ni sy bg no akaun dgn harapan dpt lh lbh mudah dan cpt tapi alangkah hampa dan kecewa dari 22hb feb hingalah hari ini 3hb mar sudah banyak kali g cek kat bank tapi ngak ada jugak adohai saleha. sedih bila mendengar ada yg layak dpt rm650 tapi dpt sebaliknya.
    di mana silapnya, hanya mampu mendengar dan melihat.

    • faizal Mar 3, 2014, 4:48 pm

      senasib la..smpai ke hari ini x dapat ape2 lg..

  • rakyat biasa Mar 3, 2014, 8:29 pm

    ari ni dah 3/3/14…dah 10ari ulang alik ke bank cek acc,tp still xmasuk2 br1m yg dijanjikan…apa masalahnya?pada siapa nak bertanya?tiap kali ke bank berharap br1m da masuk,smpi bank cek acc xda…kecewa rasa…kenapa la sampai macam ni,dulu dapat baucar lg sng..igt bg acc no lg senang,tp sbliknya pulak…aduhhh,kecewa sungguh rasa…

    • tipah tertipu Mar 4, 2014, 2:47 pm

      betul tu… call LHDN pun susah sangat nak jawab…

  • Awgku Mar 4, 2014, 12:52 am

    Sepatutnya dh dpt BR1M dr awal tu hingga kini patut bersyukur serta berterima kasih, bkn mencemuh… saya
    tk dpt pn BR1M ni dr pertama hingga kini padahal saya tk berpendapatan tetap srta beribu-ribu tp tk le nk bising mencemuh malah berterima kasih sbb dpt rawatan kanser PERCUMA walau tk dpt BR1M pn tk pe..

  • Anonymous Mar 4, 2014, 1:05 am

    Aku yg gaji bwh 1.500 pun xpenah dpt brim Isi borang online akaun bank dh kasi Ape crita ni janji ditepati Ckp lebar lebur abuk pun tkdak

  • tipah tertipu Mar 4, 2014, 2:40 pm

    tahun2 lepas dapat brim, tahun ni tak dapat pun… apa ceta ni… adeehhh….

  • Anonymous Mar 4, 2014, 11:13 pm

    Sampai la ni xdapat brim lagi.balik je keje..cepat2 tengok peti surat..tapi hampa…napa takde orang nak explain ape sebenarnye terjadi?

  • Anonymous Mar 5, 2014, 12:02 am

    npe brim ak xdpt ag

    • Anonymous Mar 6, 2014, 11:30 pm

      untuk semua yg masi menantikan kmsyukan brim tu bek p pjbt hasil..td saya p pjbt hasil tnya status pmohonan..“GAGAL’..sbb dlm tggungan mak pada al taun lpas dpt..stau saya itu pmohonan 1st brim kena bg..x paham knapa taun lpas dpt tuk pmohonan bujang taun ni masuk pla dlm tggungan…nak wat rayuan cm x berbaloi je..nk bagi..bagi je la ni byk sogeh pla pgsahan itu ini..lau yg baru mohon len cete..

      • Anonymous Mar 13, 2014, 1:16 pm

        apa la kau ni..nak cakap pun xbtol..bnyak btol typo error nya..pasal tu xdpat…

  • udin Mar 11, 2014, 9:18 am

    ermmm tak dapat lagi… bukan ada pendapatan pon apa salah saya….. syukur yg dah dpt…. saya tak dapat lagi…..waaaaaaa

  • udin Mar 11, 2014, 9:21 am

    Masih ramai yg patut layak menerima brim belum dapat seperti saya….. (anak kampung)…… LHDN jauh nak g ni…. perlu tambang lagi… siapa nak claim.

  • shahril Mar 11, 2014, 10:02 am

    apalah nak jadi…bila call kata dalam proses…pelikkk…lembab giler pengurusan br1m kali ni..dulu yg pertama dan kedua pakai voucher senang je dapat..bila dah kemaskini akaun…harammmm abok pon xder..tanya byk kali kata tgu surat…nampak sangat kena tipu je rakyat miskin macam kami ni…kata nak bantu konon..sisitem mcm ni pon lembab..apa sebenarnya agenda kementerian kewangan..LHDN..Kerajaan yek??…mengapa ada dapat ada yang x dapat…

  • manbai Mar 13, 2014, 8:19 am

    surat x sampai2 pn…dh brp lame
    dh…yg lain dh dapat…g tnye kt jeprun…die kate tunggu surat…mne nye..sampai bila nk tunggu

  • x puas hati.. Mar 13, 2014, 11:58 am

    Saya dkt sabah pun sma mcm korang bodo betul yg menguruskan br1m nie otak lembap patut overhault letak minyak babi dalam kepala ckp nak tolong rakyat nie apa menyusahkn lagi ada la..babiiiiiii…

  • BR1M **** Mar 16, 2014, 1:31 am

    br1m macam ****..hari2 saya pergi cek di bank..tak masuk pun..apa punya kerajaan..benda macam ni pun tak terurus..janji palsu!!siapa2 yg tak puashati tak guna tulis pjg2 disini..kita kumpul ramai2 buat bantahan baru betul..kita goyang dorang sikit..wechat me 0189578796..betul2 kecewa ni..

  • azmi Mar 17, 2014, 5:20 pm

    Dimana silapnya,perdana menteri ka Atau pengurusan LHDM?setahu saya golongan orang bujang yang berpendapatan gaji pokok kurang dari rm2000.00 kebawah akan layak menerima brim.LHDM kena tau bahawa pembayaran dikira melalui gaji pokok,bukan gaji pokok dicampur dengan pendapatan elaun….janji 0,semuanya poyo

  • Badman Mar 25, 2014, 11:50 pm

    Hai ya macam macam ada, tak tahu la nak cakap apa dah 1 bulan lebih tunggu duit brim hampas….. system apa depa pakai tak effisien langsung, poning poning

  • sarimah Apr 10, 2014, 9:07 pm

    eimah tk dpt lg

  • SakitHati Apr 10, 2014, 11:36 pm

    Memang sah aku x dpt brim sebab surat x lulus dah sampai…bodoh punya LHDN!…pandai2 kata x lulus sebab gaji 4,000 keatas…Macamana kata x lulus? sedangkan gaji aku 2,000 pun x sampai…

    Wahai Dato’ Najib, tolonglah perhatikan perkara ini…selama ini aku percaya pada pimpinan BN…dahulu gunakan boucher senang sahaja dapat…sesungguhnya aku memang layak dapat brim sebagaimana syarat2 yang dikehendaki…

    Apa yang disangsikan duit2 tersebut mungkin masuk ke account orang2 yang berkepentingan sendiri…bodoh punya LHDN…macamana buat tafsiran pun aku x faham…Allah sahaja yang Maha Adil…

  • s Jan 3, 2016, 5:03 am

    Biar kita kurang dr segi monetary..tp jgn kurang pla akhlaknye…ramai je org bukan malaysia yg faham bhasa mlayu ni…Jgn nak bangga sangat Malaysia ni Negara Islam klau x apply betul2 dlm harian…buat malu je org luar nampak…
    Btw pasal masalah BR1M tu…mcm la Dtk Najib yg collect duit manual dr org2 , key nama korg satu dlm PC, n pegi bank in sndri duit tu dgn kita..Culprit can be evrywhere..kdg2 ade org mgambil kesempatan dalam kesempitan org..anyway..sory klau pepedas cilipadi skit…hihi..cheers

  • yasrol Jan 26, 2016, 1:07 am

    berapa lma mau semak.

  • kamala Feb 10, 2016, 8:12 am

    I setiap tahun ok saja.Tahun ini apa masalah pula?semak brim (dlm proses) sampai bila I nak tunggu.dahlah teruk masalah kewangan I.

  • kechik Jun 15, 2016, 3:45 pm

    adakah 15 hari bln atau 23 jun ini brim peringkat ke3 keluar

    • Asrul Jun 16, 2016, 1:21 pm

      Brim ke 3 15 jun ke bila ni chek tak de masuk pun lg

  • Kak kiah Jun 17, 2016, 10:07 am

    X de pun dlm akaun. Bila agaknya?

  • Fatehah Md Zain Jun 20, 2016, 12:25 pm

    rayuan brim saya dah masuk ke belum…saya nak guna duit esok.tolong la masukkan harini.

  • kuitsuiling Jun 30, 2016, 1:29 am

    Br1m jun bujang

  • Cut Bunga Raya Sep 1, 2016, 9:42 pm

    Mohon LHDN percepatkan bayaran br1m Ansuran Fasa 4 sebelum Hari Raya Aidiladha..kerana kami sekeluarga memerlukan untuk persediaan menyambut Hari Korban..

    #br1mduitkita

  • dira Sep 2, 2016, 10:13 pm

    Saye dapat sekali je 200 je.. pastu tak dpt dah..huhuhuhu mcm ne tu…

  • Paku Sep 10, 2016, 8:21 am

    Mohon siasat ramai yg tertipu d lmn fb, katanya brim 4 mula dbyar pd 5 sptber adkh benar,saya dn yg lain sdah acap kali mgmaskini tapi masih tiada kcwa dan marah bg yg mgharapkan..

  • Anonymous Sep 18, 2016, 12:31 am

    brim2015 kli ke 4 smua dah dpat ka belum ni?

  • Amy Sep 18, 2016, 1:01 pm

    Susah sangat… tahun depan lupus srmua cukai and Brim tarik balik sbb nak bayar hutang berbilion bilion.. habis masalah.

Tinggal Komen Bernas Bagi Topik Ini

shares